abonnement Unibet Coolblue
pi_78997352

Welkom op dé plek op FOK! waar de beoefenaars van de edele wielersport zich verzamelen! Wil je beginnen met fietsen en heb je vragen over bijvoorbeeld materiaal of trainingen, dit is de plek om ze te stellen. Verder is deze topicreeks vooral geschikt om ervaringen te delen, tips & tricks kwijt te kunnen en sterke verhalen over al je fietsavonturen te vertellen. Alles wat je meemaakt tijdens het peddelen door de polder kan je hier kwijt! Veel plezier.

Lijst met vorige topics:
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 31
Vaste klasbakken:

Captain_Fabulous
Leeftijd:37
BMI: maakt heuvels een klus maar zal in het seizoen wel weer zakken
Regio: Hilversum
Fiets: Gazelle instapmodel alu/Sora/Gele Conti 4000's/Brooks zadel (belangrijkste onderdeel van de fiets)
Doel voor dit seizoen: JJC, Giro Tourtochten 8 & 9 mei, Dam tot Dam Classic en ergens dit jaar m'n eerste 200 km tocht rijden.Mischien een leuke Ardennetocht. Eens zien of er rond de Tourstart nog wat leuks wordt georganiseerd.


jpjedi
Leeftijd: 32
Regio: Hoogstraten-Belgie
Fiets: Specialized allez tripple
Doel voor dit seizoen: limburgs Mooiste + weekje De Marken & Limousin (Hoogtemeters!)


Littlecreep
Leeftijd: 19
Regio: Amsterdam en Gouda
Fiets: Stevens Aspin genaamd V2
Licentie: Nog niet, gaat er dit seizoen of volgend seizoen wel komen.
Doel voor dit seizoen: Weer normaal 100 km kunnen fietsen na lang herstel na operatie.


marcodej
Leeftijd: 25
Regio: Katwijk, trainingsgebied is zo'n beetje alles tussen Den Haag en Bloemendaal, het Groene Hart en de Haarlemmermeer
Fiets: Budget Batavusje...
Doel voor dit seizoen: Elfstedenrijwieltocht (240km), en weer de grens van 5000km in een jaar slechten.


Superher0
Leeftijd: 29
BMI: 23.3 (1.77 met 73kilo)
Regio: Utrecht, Amersfoort
Fiets: Cube Agree GTC Race Pro, Trek 1400, Rose Bull ALS 200
Doel voor dit seizoen: 3 x mont ventoux op 1 dag, grand ballon, Luik-Bastenaken-Luik, 10.000km+



Tommeke
Leeftijd: 23
Regio: 't Noorden
Fiets: Renault Equipe, Renault Beat T5 MTB, Giovanni Cyclocrosser
Doelen: Snelle tijdritten rijden, vooraan meekoersen in het B-peloton, Elfstedentocht, Steven Rooks Classic en als een malle Alpe d'Huez opfietsen.


ultra_ivo
Leeftijd: 42
Regio: Zuid-Limburg
Fiets: Bioracer Stage, Bob Jackson, Koga Miyata Grantourer
Doel voor dit seizoen: Superrandonneurserie + Witte Nachten 1200



Wombcat
Leeftijd: 39
BMI: ca. 66 kg bij 1.81
Regio: Utrecht
Fiets: Gazelle ACC Pro 110 Campa Record
Doelen: 13.300+ km (zou mijn hoogste ooit zijn in een jaar). Cyclo's: Velostar 91, Blé d'Or, Cote d'Orienne, Bernard Thevenet, Robert Mintkewicz, Tour de l'Ain (4-daagse), Laurent Desbiens, Charly Gaul, Ronde Picarde, La Forestiere.


FJD
Leeftijd 26
BMI 20/21(1.96 bij +/- 80kg)
Regio (ivm evt. samen rijden) Rotterdam
Fiets Bulls Harrier 105
Doel voor dit seizoen +1000km in 1 week & Rondje Ijsselmeer



Ask-Brad
Leeftijd 23
BMI +/-20 (1.93 met ongeveer 74 kg)
Regio Twente
Fiets Cannondale Synapse Hi-mod
Licentie? Neen
Doel voor dit seizoen Alpe D'Huez (en buur colls?), recreatief rijden, wvttk!



ursel


dutch_cyclist


FredWielergek


thettes



No-P
Leeftijd: 24
BMI: 22 (68,5 bij 1,76
Regio: Nijmegen/achterhoek
Fiets: Concorde camp. mirage
Doel voor dit seizoen: recreatief fietser, geen doel


Jakkop
Leeftijd: 18
BMI: 23
Regio: United Kingdom
Fiets: Ben er 1 aan het uitzoeken na diefstal
Seizoensdoel: 5000 km, nog een paar cyclo's uitzoeken


hetsjhokleek
Leeftijd 25
BMI 20 (170 cm, 59 kg )
Regio Den Bosch
Fiets Merida


Yankee
Leeftijd: 26
BMI: 22.8
Regio: Groningen
Fiets: Wilier Izoard Ultegra
Licentie: Nee
Doel voor dit seizoen: Misschien eens een keer een wedstrijd rijden, verder vooral gewoon hard fietsen en genieten! En af en toe georganiseerde tochten rijden.
Doel voor dit seizoen Dolomieten trip in augustus en verder vooral plezier op de fiets


Najr
Leeftijd: 20
Regio: Rotterdam
Fiets: Bulls Harrier
Licentie: Nee.
Doel voor dit seizoen: Conditie opbouwen, en in de zomer een tourtocht met groep richting Spanje.


045represent
Leeftijd: 16
Regio: Midden-Limburg
Fiets: Gazelle
Licentie: (nog) niet
Doel voor dit seizoen: Het wielrennen verder ontdekken, dit wordt mijn eerste volledige seizoen (Ben in september 2009 begonnen) en een aantal tourtochten fietsen, kijken waar mijn grenzen liggen


rockin_the_lowland
Leeftijd: 29
BMI: 62 kg bij 1,72 m
Regio: Weert
Fiets: Trek 1200
Licentie: Nee
Doel voor dit seizoen: ieder week een toertocht fietsen in België


Bananablues
Leeftijd: 23
Bmi: 19 (63 kilo bij 181cm)
Regio: Midden-Delfland (Delft)
Fiets: Cube Attempt 2006 met mavic ksyrium elite wielen
Licentie: Nee
Doel voor dit seizoen: 1/8 tot olympische triatlon en misschien nog een toertocht oid proberen.


Nappie-oleon
Leeftijd: 21
Bmi: 20
Regio: nijmegen
Fiets: koga en gazelle
Licentie: Nee
Doel voor dit seizoen: gewoon zoveel mogelijk trainen, toertocht henk lubberding classic



Nuttige links:
Algemene info
  • Wielersportinfo
  • Teamwebs fietsagenda van de FOK!kers
    Toertochten
  • Toertochten (komende week) in NL
  • Toertochten in België (BBR-FBC),
  • Lotto Cycling Tour
  • Toertochten in Frankrijk
  • Toertochten in Dld
  • Toertochten in Engeland
    Cyclo's
  • Cyclo's (deze maand) in Frankrijk
  • Jedermannrenner in Dld
  • Granfondo's in Italië
  • Cyclo's in Spanje
    De OP is hier te vinden

    [ Bericht 43% gewijzigd door jakkop op 11-03-2010 11:02:21 ]
  • Eins, zwei, hoeplakai.
    pi_78997368
    Ik pas morgen de OP wel aan met de profieltjes. Als iemand zich geroepen voelt die in de wiki te gooien: ga je gang
    Eins, zwei, hoeplakai.
      donderdag 11 maart 2010 @ 00:00:15 #3
    63192 ursel
    "Het Is Hier Fantastisch!
    pi_78997602
    quote:
    Op woensdag 10 maart 2010 22:29 schreef ultra_ivo het volgende:
    Tussen het vertalen van routebeschrijvingen door heb ik nog wat evenementen voor maart en april op het fok-teamweb gezet.
    En jij denkt echt dat iedereen die van 300 km mee gaat rijden??
    pi_79001242
    quote:
    Op donderdag 11 maart 2010 00:00 schreef ursel het volgende:

    [..]

    En jij denkt echt dat iedereen die van 300 km mee gaat rijden??
    Nee, alleen ben ik nog uit aan het proberen wat de verschillende functies zijn van teamweb.
    pi_79001420
    Tvp
    pi_79001639
    quote:
    Op donderdag 11 maart 2010 00:00 schreef ursel het volgende:
    En jij denkt echt dat iedereen die van 300 km mee gaat rijden??
    Inderdaad, trainingsrondjes doe ik doordeweeks wel

    Wil eind v/h jaar nog wel het Rondje IJsselmeer doen, dat komt grofweg op hetzelfde neer.
    Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
    [b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
    Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
      donderdag 11 maart 2010 @ 08:20:06 #7
    153506 Captain_Fabulous
    Nog steeds CyclingGirl fan
    pi_79001944
    Het teamweb loopt lekker vol, als je jezelf direct aanmeldt moet ik je als beheerder goedkeuren, maar door de layout zie je pas na goed zoeken dat er mensen in de rij staan...dus als het lang duurt PM even dat ik moet opletten

    ivo, ik zou best wel eens de start van zo'n BRM willen meemaken, en helpen met inschrijven ofzo, maar heb je ook tochten die niet in Lim-Belgie gereden worden, is best wel een eind bij mij vandaan dus moeilijk in te plannen.
    Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
    26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
    pi_79002023
    idd, druk hier.
    in a crowd you lose humanity
    pi_79002238
    Moet je nou zelf je foto in de OP plakken?
    pi_79002580
    tvp
      donderdag 11 maart 2010 @ 09:10:10 #11
    61399 Superher0
    Is it a plane?
    pi_79002851
    Zo gisteren met vrienden gekeken naar routes rond en op de Kale berg (mont ventoux) en ik moet zeggen ondanks deze puist en het streven om deze van alle 3 de kanten op 1 dag op te fietsen ik er alleen maar meer zin in heb gekregen!

    Heb nog tot eind mei om te trainen en het gaat niet slecht. Duur begint te komen, snelheid ook.
    Heb ook een weekend in La Roche en Ardenne gepland. Ga donderdag Steven Rooks rijden, vrijdag rust, zaterdag de Velomediane claude Criquillion (op eigen gelegenheid) zondag weer naar huis. Heb er zin in!
    Superhero to the rescue!
    pi_79003301
    Wat zijn jullie ervaringen met Sensa?
    Via mijn werk kan ik fietsen van Sensa(en target )kopen voor de inkoopprijs... hoorde iets van een shimano 105 voor ¤400 die in de winkel ¤900 kost .
    Maandag mag ik ga ik ff op dat dealer programme kijken wat er precies allemaal is.
    Dit vind ik toch wel een erg mooi fietstje
    http://www.12gotrading.nl(...)_veneto_special_2010

    Waar gaan jullie afspreken voor die fok meet?
    pi_79004144
    Iedereen moet even lid worden van TeamWeb, via Captain Fabulous.

    En 12gotrading levert hele slechte service.
    pi_79004869
    quote:
    Op donderdag 11 maart 2010 09:56 schreef Oksel het volgende:
    Iedereen moet even lid worden van TeamWeb, via Captain Fabulous.

    En 12gotrading levert hele slechte service.
    Nah ik wil hem daar niet kopen maar via mijn werk(fietskoerier) kan ik Sensa fietsen kopen voor de inkooprijs .
      donderdag 11 maart 2010 @ 10:21:06 #15
    281157 AskBrad
    Heracles Almelo
    pi_79004952
    quote:
    Op donderdag 11 maart 2010 09:29 schreef Kadooosh het volgende:
    Wat zijn jullie ervaringen met Sensa?
    Via mijn werk kan ik fietsen van Sensa(en target )kopen voor de inkoopprijs... hoorde iets van een shimano 105 voor ¤400 die in de winkel ¤900 kost .
    Maandag mag ik ga ik ff op dat dealer programme kijken wat er precies allemaal is.
    Dit vind ik toch wel een erg mooi fietstje
    http://www.12gotrading.nl(...)_veneto_special_2010

    Waar gaan jullie afspreken voor die fok meet?
    Frame is 13 in het dozijn. afmontage is goed.
    kortom: niks mis mee!
    I'm Back Again!
    pi_79004958
    quote:
    Op donderdag 11 maart 2010 09:10 schreef Superher0 het volgende:
    Zo gisteren met vrienden gekeken naar routes rond en op de Kale berg (mont ventoux) en ik moet zeggen ondanks deze puist en het streven om deze van alle 3 de kanten op 1 dag op te fietsen ik er alleen maar meer zin in heb gekregen!

    Heb nog tot eind mei om te trainen en het gaat niet slecht. Duur begint te komen, snelheid ook.
    Heb ook een weekend in La Roche en Ardenne gepland. Ga donderdag Steven Rooks rijden, vrijdag rust, zaterdag de Velomediane claude Criquillion (op eigen gelegenheid) zondag weer naar huis. Heb er zin in!
    Niet de zaterdag de Waalse Pijl rijden?
      donderdag 11 maart 2010 @ 10:25:48 #17
    61399 Superher0
    Is it a plane?
    pi_79005106
    Net Giro Toerversie Utrecht, de Steven Rooks classic en Limburgs Mooiste toegevoegd. Heel toevallig rijd ik ze alle drie
    Superhero to the rescue!
      donderdag 11 maart 2010 @ 10:31:01 #18
    61399 Superher0
    Is it a plane?
    pi_79005280
    quote:
    Op donderdag 11 maart 2010 10:21 schreef Wielracer het volgende:

    [..]

    Niet de zaterdag de Waalse Pijl rijden?
    Hmm. Goed idee. Klinkt leuker en uitdagender. Heb alleen al een hotel geboekt. Kijken of ik deze kan annuleren en er eentje bij Spa kan nemen. Uiteraard eerst thuis overleggen.
    Zijn er meer mensen die deze willen gaan rijden? Link hier: http://www.cyclo-spa.be/2007/index.html
    Superhero to the rescue!
      donderdag 11 maart 2010 @ 10:42:03 #19
    281157 AskBrad
    Heracles Almelo
    pi_79005727
    Potver hey!

    Morgen dus inkopen doen voor m'n Cannondale
    Echter nu, aan de vooravond van mijn shoppingspree, begin ik heel erg te twijfelen wat ik nou moet gaan kopen! Dus ik wil meningen horen!

    Ik kan dus kiezen uit een Ultegra SL groep & de Ultegra 6700 groep (beiden excl. Crankstel ivm aanschaf BB30). Wat zouden jullie doen, gaan voor de SL om z'n looks (want ik vind hem vele malen mooier dan de 6700) of de 6700 omdat deze technisch beter is en lichter is?

    Dan de keuze voor stuur+stuurnok (zadelpen is Cannondale S.A.V.E) ik ga voor Ritchey WCS.
    Zal ik gaan voor Wit of voor glans zwart? het moet natuurlijk bij het frame passen:



    Daarna nog een setje banden? licht me eens even in wat vinden jullie fijne banden? ik nijg richting Conti GP4000 of Ultremo R.

    keuzes maken, nooit goed in geweest
    I'm Back Again!
    pi_79005857
    Campa!
      donderdag 11 maart 2010 @ 10:52:10 #21
    281157 AskBrad
    Heracles Almelo
    pi_79006151
    quote:
    Op donderdag 11 maart 2010 10:45 schreef Oksel het volgende:
    Campa!
    Nee, ik zit door niet nader te noemen redenen vast aan Shimano.
    I'm Back Again!
    pi_79006440
    Zeker als het gaat om de groep zou ik voor de betere techniek gaan ipv looks (overigens vind ik zelf de 6700-groep mooier dan de SL-groep)

    Qua banden heb ik zelf goede ervaringen met de Conti GP4000's: rijden prima en nog niet mee lekgereden. Over de Ultremo R's hoor ik veel slechte verhalen van clubgenoten.

    Ben niet zo'n Cannondale-fan qua looks, maar dit vind ik wel een mooi frame!
    "Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
      donderdag 11 maart 2010 @ 11:00:03 #23
    61399 Superher0
    Is it a plane?
    pi_79006456
    quote:
    Op donderdag 11 maart 2010 10:42 schreef AskBrad het volgende:
    Potver hey!

    Morgen dus inkopen doen voor m'n Cannondale
    Echter nu, aan de vooravond van mijn shoppingspree, begin ik heel erg te twijfelen wat ik nou moet gaan kopen! Dus ik wil meningen horen!

    Ik kan dus kiezen uit een Ultegra SL groep & de Ultegra 6700 groep (beiden excl. Crankstel ivm aanschaf BB30). Wat zouden jullie doen, gaan voor de SL om z'n looks (want ik vind hem vele malen mooier dan de 6700) of de 6700 omdat deze technisch beter is en lichter is?

    Dan de keuze voor stuur+stuurnok (zadelpen is Cannondale S.A.V.E) ik ga voor Ritchey WCS.
    Zal ik gaan voor Wit of voor glans zwart? het moet natuurlijk bij het frame passen:

    [ afbeelding ]

    Daarna nog een setje banden? licht me eens even in wat vinden jullie fijne banden? ik nijg richting Conti GP4000 of Ultremo R.

    keuzes maken, nooit goed in geweest
    is de 6700 groep niet de oude Dura Ace? ZO ja, dan zou ik voor de 6700 gaan. Banden, ik zweer bij Conti GP 4000.
    Superhero to the rescue!
      donderdag 11 maart 2010 @ 11:02:08 #24
    43844 Yankee
    Is tegenwoordig Drent
    pi_79006538
    quote:
    Op donderdag 11 maart 2010 10:42 schreef AskBrad het volgende:


    Ik kan dus kiezen uit een Ultegra SL groep & de Ultegra 6700 groep (beiden excl. Crankstel ivm aanschaf BB30). Wat zouden jullie doen, gaan voor de SL om z'n looks (want ik vind hem vele malen mooier dan de 6700) of de 6700 omdat deze technisch beter is en lichter is?

    Dan de keuze voor stuur+stuurnok (zadelpen is Cannondale S.A.V.E) ik ga voor Ritchey WCS.
    Zal ik gaan voor Wit of voor glans zwart? het moet natuurlijk bij het frame passen:
    Daarna nog een setje banden? licht me eens even in wat vinden jullie fijne banden? ik nijg richting Conti GP4000 of Ultremo R.
    Groep: Wat jezelf zegt SL vanwege de Looks, 6700 vanwege de weggewerkte kabels = geen waslijntjes meer.
    Stuur+nok: lijkt me een goede keus, daarnaast mooi. Ik zou denk ik voor wit gaan.
    Banden: Conti's
    .
    pi_79006617
    Zo, OP even geupdate. Behoorlijk lang geworden
    Eins, zwei, hoeplakai.
    abonnement Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')