abonnement Unibet Coolblue
  maandag 17 april 2000 @ 23:58:00 #1
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_259725
Streamverslagen van 18-04 voor degenen die de streams niet kunnen bekijken (en voor de anderen trouwens ook).

Post hier alleen verslagen van de streams.
Wees vrij om de verslagen aan te vullen, anders vallen er ongetwijfeld gaten.

Vriendelijk verzoek: Opmerkingen, commentaar of vragen posten in "Commentaren op de streamverslagen" dat houdt het verhaal overzichtelijk.

Vele oren maken het verhaal compleet dus liever dubbel verslag dan géén verslag!!

Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
  dinsdag 18 april 2000 @ 00:08:00 #2
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_259726
00.00 Tessa en Iwan staan in de keuken brood te smeren. Tessa's dieet is zeker weer van de baan, ze zat net ook al boven het toetsenbord van de laptop te eten. Als die meiden morgen maar niet van die korte truitjes dragen (zoals Ant vandaag in de uitzending).

Ze eten allemaal best wel veel en vaak. Ook Bianca en Eric. De enige die ik bijna nooit zie eten is Esmeralda. Dat kan ook bijna niet anders, zij is ondanks gekrompen truitjes niet veel dikker geworden (t.o.v. Tessa en Antonette).

Het is zeker Tessa-verwen-dag. Iwan vraagt wat ze op brood wil eten, en noemt een heleboel beleg op.
Tessa: "Alles, alles wil ik erop!"
Ze keuvelen samen verder in de keuken.

Iwan (zachtjes): "Je maakt het me wel moeilijk." (aanleiding heb ik gemist, iemand?)

Opeens gekrijs. Tessa is op Eric gedoken. Hangt nu met haar armen om hem heen, en borsten tegen hem aangeduwd over zijn schouder te soufleren dat hij zijn mail eerst moet opslaan voordat hij het verstuurt.
Geeft een korte cursus Windows voor beginners: Control A, rechter muisknop, kopiëren.

[Dit bericht is gewijzigd door Sanne (Datum 18 April 2000).]

Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
  dinsdag 18 april 2000 @ 00:52:00 #3
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_259727
Ze zijn de tel kwijt. Weten niet meer op welke dag ze wat hebben gedaan. Ze proberen alle evenementen van verleden week bij een dag te plaatsen. (Abseilen, dropping, video).

Ik hoor iemand zijn/haar tanden poetsen. Stream gaat naar keuken en ik zie dat het Antonette is. Zal wel geen oog dicht doen, is op van de zenuwen voor morgen.

Eén van de meiden zegt doei. Iwan staat in de keuken. Esmeralda maakt geluidje.
Stream schakelt naar de laptop. We krijgen het scherm van Eric in beeld. Te kort om het te kunnen lezen.

Tessa en Esmeralda (?) zingen:
Antonette op één, olé olé!

Iwan gaat zijn tanden poetsen. Eric is met het dagboek bezig zo te zien.

00.25 Stream schakelt naar de slaapkamer
00.40 Antonette, Tessa en Iwan liggen in bed. Ze slapen niet, en liggen te kletsen. Iwan heeft weer het hoogste woord. Ligt zelfs te zingen in bed. Dekbed beweegt, hij ligt erbij te wiebelen denk ik.

Iets later hoor ik Antonette zeggen:
"Ik vind het wel een beetje strange hoor." (ze kijkt hierbij de bus in)
Tessa: Zij hoeven morgen niet te werken.

00.50 Het was even heerlijk stil in de slaapkamer. Totdat Iwan aan Tessa vraagt waarom ze lacht.
Tessa: "Ik moest echt aan die dildo denken die... (niet te verstaan) Die naam alleen al."

Tessa begint weer over de kwaliteit van de kussens te mekkeren.

Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
  dinsdag 18 april 2000 @ 01:11:00 #4
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_259728
Antonette komt omhoog, heeft het over volle maan.

Tessa (schreeuwend uit bed): "Wel kopieren als je klaar bent he, Eric!"
"Hé Eric, voor je het verstuurt wel kopieren, want je bent hem kwijt dan."

Eric is niet te verstaan, totdat de stream even naar hem schakelt. Antonette staat naast hem en legt iets uit over de laptop.

Stream gaat terug naar de slaapkamer, waar Antonette inmiddels ook weer in bed ligt.

Stream gaat over naar de tuin. Esmeralda en Bianca op schommelbank.
Ze praten over de ruzie rond het "wel-of-niet-zoenen" van Büllent en Esmeralda.
Alle meningsverschillen in de bus worden even door Bianca opgehaald. Van de vochtige doekjes, via het aluminiumfolie naar de ruzies met Seki.

Bianca vertelt weer hoe vervelend ze tegen haar broer doet als ze ongesteld is. Irritant!

Ik krijg de indruk dat Esmeralda de bus wil verlaten!
Bianca heeft het over met Bert praten, en dat ze Esmeralda op andere gedachten wil brengen.

Esmeralda: "Ik wil gewoon terug."
"Dit heeft er heel veel mee te maken dat Bül weg is."
"Wij gingen er op een gegeven moment op letten hoe we met elkaar omgingen. Durfden elkaar geen knuffel meer te geven enzo. Maar dat zijn de dingen die zie je dan niet. Maar dat voel je wel, en hij ook. Net zoals met dat afstand nemen van Bart"

Ze heeft het duidelijk moeilijk.

"Ik heb mij hier nooit thuis gevoeld."

hier valt een gaatje....

"Heb helemaal geen zin meer in een nieuwe lokatie.
Ik hoef echt niet een groot bedrag op mijn rekening hoor
Ik werk liever harder voor een laag loontje."

* Sanne roept de andere voyeurs wakker! Dit kunnen de laatste beelden van Esmeralda zijn!.

[Dit bericht is gewijzigd door Sanne (Datum 18 April 2000).]

Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
  dinsdag 18 april 2000 @ 01:20:00 #5
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_259729
01.15 Esmeralda wil haar ouders de volgende keer dat ze mag bellen telefonisch inlichten. Als zij er volgende week maandag niet uit wordt gestemd, wil zij zelf de bus verlaten.

Esmeralda:
"Ik weet het niet."
"Er zijn een paar dingen tegen mij gezegd."
"Niet in de bus maar daarbuiten. En via mail en zo."
"Pas hiervoor op, pas daarvoor op."
"Wist je dit, wist je dat."

Bianca blijft er gretig op in gaan. Stipt alle nadelen van De Bus nog even extra aan. Als die zo doorgaat vertrekt Esmeralda vannacht nog!

Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
pi_259730
Inderdaad klinkt ernstig in haar gesprek met Bianca.
Es: "Ik ga me ouders vertellen, dat als ik er maandag niet uitgestemd wordt, stap ik op".
Eerder gaf zij zeer welbespraakt aan, dat ze er geen lol meer in heeft.
"Het interesseert me niet meer: Het geld, bekendheid, m'n kop op de TV, 6000,-. Wil het nog volhouden om gewoon weg te gaan".
"Ik wil gewoon me werk weer doen".
"Mijn leven begint pas, als ik de bus uitstap".
"Ik wil weer gewoon mijn eigen gang kunnen gaan".
"Wil er maandag uit, wil het niet langer aanzien".
pi_259731
Esmeralda:

"Ik hoop, dat er mensen op internet zitten om te zeggen, dat men niet op mij gaat stemmen om me te ondersteunen".
Bianca: "Fans van Büllent".
Es: "Nee, nee alsjeblieft niet!"
Es: "Ben ik weer thuis met de verjaardag van mijn vriendin".
Gaan naar binnen, waar Eric nog zit te tikken.

  dinsdag 18 april 2000 @ 01:40:00 #8
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_259732
01.20 Bianca vertelt een oninteressant verhaal over beugeltandarts en haar laatste avond in De Clown. Ze kon op een gegeven moment het woord bus niet meer horen. Donderdagavond hoorde zij dat ze de bus in ging, en zaterdag zat ze er al in. Het is allemaal heel snel gegaan. Het klikte meteen met Nanda. Esmeralda vond het ook een leuke vrouw.

Bianca begint weer over het foutje van Esmeralda bij het noemen van de nominatie verleden week maandag. Bianca ontpot zich vanavond werkelijk als een vreselijk irritante vuile smerige @#@*&
Sorry hoor, ik kan me niet meer inhouden!

Bianca zegt iets over dat de camera's tranen willen zien. Janken, janken!
Esmeralda: "Nou ik heb al genoeg gehuild."

Esmeralda wijst weemoedig de kreten van Büllent op de schommelbank aan.

01.35
Esmeralda hoopt dat de kijkers op Internet niet meer voor haar zullen bellen.
Bianca: "Straks sta je volgende week op één."
Esmeralda: "Nee, nee echt niet hoor!"

Dan vraagt Bianca of Esmeralda op haar gaat stemmen als ze eruit is.
Bianca: "Bel je voor me?"
Esmeralda: "Ja ik bel voor je."

Esmeralda: "Ben ik ook op tijd terug voor de verjaardag van mijn vriendin."

De dames krijgen het koud en gaan naar binnen.
Tegen Eric: "Hé ben je nog wakker?" Eric gaat zijn tanden poetsen. Er wordt niets gezegd over het eventuele vertrek van Esmeralda

* Sanne hoopt dat ze nu gaan slapen, want krijgt acute aanval van kramp in nek wegens te lang achter toetsenbord. Wil er iemand over nemen? Duurt vast niet lang meer! Fondaco? Cynix?.


[Dit bericht is gewijzigd door Sanne (Datum 18 April 2000).]

Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
  dinsdag 18 april 2000 @ 02:05:00 #9
2705 cynix
is verdwaald
pi_259733
01:50 uur

Essie en bianca zitten binnen op de bank.
Keuvelen over ditjes en datjes
Essie: "Ik duik m'n bed maar 'ns in".
Bianca: "Droom zacht, droom ZACHT zeg ik".

Bianca: "Ik hoor het allemaal aan en ik..."
Essie: "...mopper lekker mee!" (lachen beide)

Bianca: "Ik heb hier nog niet een keer goed geslapen!".
Essie: "Ik wel hoor".
Bianca: "Ik normaal OOK wel, maar hier....".
Essie: "...toen best wel zwaar gewerkt hoor, boom geplant, en dan sta je in de blub, en dan moet je die blub omhooghalen...".

Essie: "Er zijn 3 dingen die ik zwaar vond: 'takken uit te sloot halen' en dat 'poep scheppen' en, wat was ook alweer ook zwaar? oh ja, 'in dat bos'".
Essie : "Verder viel het best wel mee, hoor".
Essie: "Het allerleukste vond ik Pieterburen, en dat schilderen vond ik ook leuk".

Bianca: "Ik zag jullie schilderen, eerst heel keurig tussen de lijntjes".
Essie: "Ja, en steeds sneller (hahaha)".

Essie: "Ik denk dat die (dagklus) van morgen ook wel pittig wordt".
Bianca: "Iets met 'n race-stal".
Bianca: "En wij moeten dan woensdag weer he? En dan 's avonds weer lootjes trekken ofzo?".
Essie: "Ja".

Essie: "Dat hele gedoe rondom Bullent is voor mij ook niet niet makkelijk gegaan, he?".
Essie: "Die houding van mij he, die wordt natuurlijk ook heel erg bepaald doordat Bullent is weggegaan he?".
Bianca: "Daarom is dat gesprek ook zo goed he?".
Bianca: "Spreken we donderdag verder". (?)

Essie: "Kontakt met de buitenwereld is pittiger omdat je geconfronteerd wordt met van alles, geen contact hebben is veiliger".
Essie: "Dat gedoe over 'bekend worden', het klnkt misschien lullig, maar daar ben ik helemaal niet mee bezig. En dan die rommelbladen, he? Over het algemeen hebben ze me wel met rust gelaten, alleen dat met Bart enzo, maar verder valt het wel mee".


02:00 uur

Essie: "Op dit moment heb ik soiets van, het is voor mij nu wel beter dat ik het van me af kan praten. Niet dat ik eronder doorga, maar...".
Bianca: "Ja...".
Essie: "(sorry, niet verstaan)"
Bianca: "Je geeft je niet bloot".
Essie: "Je geeft je wel bloot, maar...".
Bianca: "Tot een bepaalde grens he?".
Essie: "Daarom kan ik het wel begrijpen, van Bullent, dat die zegt 'ik pak m'n spullen...'".
Bianca: "Ja, ik ook, dit is ook niet een normale situatie".

Bianca: "Er gebeurt ook zo veel in zo'n korte tijd".
Essie: "Net zongen we nog 'Nanda is oke, ole, ole".
Essie: "Het is voor jou ook niet makkelijk. Je bent net binnen en dan is het alweer 'De Volgende!'".
Bianca: "Ik wou ook wel even in het middelpunt staan!".
Essie: "Ja weet je, je hebt 2 dagen de tijd om een keuze te maken. En nu ook, komen er alweer 2 nieuwe, en dan heb ik soiets van pffff, niet weer!".


02:05 uur

Bianca: "Het was wel duidelijk, dat jullie meteen keken van 'wie is leuker?'".
Essie: "Ja, daardoor heb ik soiets van 'laat mij maar lekker... (maakt zin niet af)".
Essie: "Ik heb niet zo vaak een mopperdag, ik geloof dat dit de eerste is (lacht)".
Bianca: "Mijn broer wou 's kwaad weglopen, komt na 'n tijdje weer terug van 'ja ik heb wel m'n pinpas nodig hoe kan ik anders iets kopen? (giechelt)".
Essie: "Ik heb zelf ook wel 'ns zo'n briefje geschreven..., dat is zo'n moment dat je vol zelfmedelijden zit, dat je denkt dat iedereen tegen je is".
Essie: "Ik haalde echt altijd van die dingen uit".
(afijn, dit keuvelt nog wel even zo door, die jeugdverhaaltjes).

  dinsdag 18 april 2000 @ 02:23:00 #10
2722 Quenda®
*Poison for You.
pi_259734
02.18
Esmeralda: er is wel iemand die ik nu, buiten de bus, erg leuk vind, maar dat zien we na de bus wel.


  dinsdag 18 april 2000 @ 02:33:00 #11
2705 cynix
is verdwaald
pi_259735
02:20 uur

Essie zit nog rechtop. Bianca ligt/hangt achterover.
Ze keuvelen nog door, maar gapen allebei zo nu en dan.
Essie: "Ik had ooit iets met 'n jongen, het was heel leuk hoor, maar toch wist je dat er iets niet goed zat". (kennen we dit verhaal niet al?)
Essie: "We hadden er allebei geen zin meer in, maar we zeiden het allebei niet".
Bianca: "Wat dat betreft, mis ik Steven wel". (?)
Essie: "Er is wel iemand die ik heel erg leuk vindt, maar dat zien we buiten de Bus wel (lacht, Bullie?).

Essie: "Ik zal het heus wel volhouden hoor, daar niet van, maar ik zou het prima vinden als ik er uit moest".
Essie: "Dan heb ik soiets van 'ik gun het jou wel', ik bedoel, je bent hier net enne...".
Bianca: "Wacht nou eerst dat gesprek donderdag meer even af".
Essie: "Ik weet toch al precies hoe dat gaat (doet met kinderstemmetje Bert na: 'je mist je maatje en je' (maakt zin niet af)".

Bianca: "Weet je hoe laat het is?".
Essie: "1 uur?, nee? 2 uur?, oh bijna half 3".
(Ze blijven wel lachen zeg, zo samen zonder vrienden in de bus)


02:25 uur

Ze halen nog 'ns herinneringen op aan het abseilen.
Ze komen niet meer bij van het lachen om elkaars verhalen.
Essie: "...ik had op een gegeven moment ook soiets van, ik wist niet meer waar ik m'n voeten neer moest zetten, ik had geen grip meer".
Bianca: "Ja hij (gids) zei tegen mij 'ga maar even in de auto zitten', nou, en toen begon ik te huilen van de spanning".
Essie: "Hij (gids) zal wel gedacht hebben 'daar heb je weer zo'n grietje'".
Bianca: "En hij vroeg, 'ga je nog een keer?'".
Essie: 'Als ik nee zeg, is het nee".


02:30 uur

Essie: "Weet je hier ben ik wel voor in, maar, ik zei ook tegen Erik, bunjee-jumpen, nee, dat hoef ik niet te overwinnen, dan heb ik soiets van blablabla".
Essie: "Ik ben vroeger van een verdieping gevallen, best wel hoog, ik raak niet gauw in paniek, maar als ik zou vallen...".
Bianca: "Dan denk je weer aan vroeger?".
Essie: "Ik weet nog van een tent in almere, Medusa, is nu gelsoten, daar had iemand een pilletje genomen, een verkeerd pilletje, en die dacht dat-ie kon vliegen!". (serieus gezicht erbij)
Bianca: "Ik heb het gezellig zonder die troep. Iedereen moet het natuurlijk zelf weten".
Essie: "Nee, wat dat betreft ben ik wel een braaf meisje, niet te uitbundig met drank, nooit een jointje opgestoken".
Bianca: "Iemand anders mag het van mij doen".
Essie: "Ja natuurlijk, maar ik had op school al soiets van 'ik ga niet iets opsteken omdat iedereen dat doet'".

Etc, etc, etc.
Sorry mensen, ik moet gaan (slapen).

pi_259736
12.03 uur: Er worden broodjes klaargemaakt door Tessa en Iwan.
12.05 uur: Hangt nu bij Eric achter de laptop om z’n nek. Geeft aanwijzingen hoe hij er mee om moet gaan.
12.07 uur: De rest komt binnen.
Tessa vraagt: “Essie heb jij niet mijn grijze sokken, want de jouwe waren exact de mijne

“Hooooooooi” Iwan legt uit, dat dit gemakkelijker is dan tegen ieder meid in de bar “hoi” te moeten zeggen. “Jullie komen steeds meer van mij te weten.”
Nieuwe tekst: “Antonette op één, olé,olé.”
Tessa: “Bianca heb jij mijn flair al uit?”
Bianca en Eric rekenen uit, dat ze nog 1+11/2 sigaret hebben.
Iwan: Horloge instellen op 9 uur.
Tessa en Ant bespreken nog kort de uitbraak en wat de redaktie voor ze moet regelen.
Beeld van Eric, die läpt.
Iwan vraagt of iedereen zijn zendertje heeft opgehangen.
Bianca gaat naar buiten. (Heeft ze haar zendertje wel bij zich?)
Ant wil, dat Iwan sprookje vertelt.
Tessa en Iwan kruipen tegen elkaar.
Tessa en Iwan kruipen zwaar tegen elkaar aan.
Tessa schreeuwt naar de regie, dat ze een slaapliedje of beter Jop (plaatje) wil horen.
Iwan vindt, dat Tessa kouwe handen heeft.
Tessa vraagt, wat hij zei.
Tessa geeft uitleg over camera 3, waarna all camera’s worden geteld.
Iwan begint nogeens “roje rozen” te zingen.
Ant vindt dat anderen zich afzonderen. Wij naar buiten, zij naar binnen.
Iwan kan tegen kietelen, zegt hij.
Tessa: “Essie moest Turkse koe nadoen?” Ant. “Geen Nederlandse.”
Iwan: “Hij (Bül) klinkt wel goed”.

ERIC VAN ACHTER DE LAPTOP: “IS VERBAZING ÉÉN OF TWEE A’S?” (TSJONGE, JONGE!!!!!!)

Overschakeling naar buiten naar Es en Bi op de bank.

Es: Ruzies, omdat Bül Bart weggestemd zou hebben om haar.
Ruzies, of ik met hem gezoend heb. “Ik weet toch zelf het beste, wat er gebeurd is”.
Bi: Over Séki: “Als ik in de bus had gezeten” en vertelt, wat voor etterbak ze voor haar broertje kan zijn.
Es wil terug. Ze heeft het er moeilijk mee, dat Bül er niet meer is.
Om geen gezeur op te wekken, was hun verhouding in het begin verkrampt. Later stonden ze er onverschillig tegenover en besloten ze “normaal te doen”.
Bi: Bart was niet verstandig met zijn liefdesverklaring.
Es: Was wel eerlijk.
Bi: JE KAN NIET EERLIJK ZIJN.
Es: Wel hoor.
Bi: Maar je moet jezelf niet bloot geven en alleen jezelf zijn tot op een zekere hoogte.
Bi: Misschien zit je volgende week wel niet op de bank.
Es: Weet je, dat ik dan baal als een stekker? Op vakantie ga je aan het eind van de dag naar bed met een goed gevoel. Hier op dat nog nooit gehad.
Het interesseert me niet meer. Het geld, bekendheid, m’n kop op TV, m’n 6000 gulden.
Wil het nog volhouden om gewoon weg te kunnen gaan. (Weggestemd te worden.)
Indien een ander maandag weggestemd wordt, dan.......
Misschien ook wel onder invloed van Bül.
Groot bedrag? Laat mij maar gewoon mijn werk doen.
Mijn leven begint pas, als ik de bus uitstap.
Bi: Maar misschien gaat het wel beter na een uitbraak?
Es: Ik wil gewoon mijn eigen gang kunnen gang.

Vervolg: zie hierboven (Ouders)

Es: Zal nog weleens vertellen, hoe het erbij haar selektie toeging.
Bi: Huil eens uit.
Es: Dat heb ik al zoveel gedaan.
Ik ben veel om Bül gaan geven. Hij is voor mij in korte tijd heel belangrijk geworden. Zal zeker na de bus voortduren.
Bül heeft veelzeggende teksten op de bank achtergelaten o.a: “De bus, oost, west, maar thuis toch het best”. En één, die er op neer kwam, dat de bus een levenservaring was, maar geen positieve. (Jammer genoeg kon ik het niet letterlijk verstaan.)
Es: Als je niet weggestemd wordt, moet je je weer op de volgende twee weken instellen.
Ik hoop niet, dat je op de bank zit maandag.
Bi: Jouw uitdaging is weg.
Es: Al lang, omdat ik er uit wil.
Je ondersteunt Aziz om te blijven, terwijl je nu precies het tegengestelde wil.
Bi: Hard op: Wil je weggestemd worden? Yes, yes, yes! (GOED GETIMED)
Es: Zachtjes i.v.m. de anderen, die slapen. (?!?)

Vervolg zie hierboven (Esmeralda)

Spreken over ditjes en datjes daarna:
Es: Na donderdagavond wordt er verder gesproken.
Bi: Vraagt bevestigend. Komen ze donderdag? (Ze blijken in verloop van gesprek het Psy-team te zijn.)
Es: Bekend worden, daar ben ik niet mee bezig. De roddelbladen hebben me aardig met rust gelaten. Met Bart even, maar dat was meer over Bart.
Bi: Kan het allemaal wel begrijpen, dat Bül weg wilde.

Es en Bi vinden uit, dat ze met hun ervaringen met vriendjes veel overeenkomsten hebben. Beiden eerste vriendje, toen ze zestien jaar oud waren.
Es: Mijn familie, toen ik jong was uiteen gevallen. Vriendje had heel hechte familie.
Vindt iemand leuk buiten de bus, maar wil er niet over praten.

Komen weer op vertrek Es.

Es: Ik geef liever jou de kans dan dat ik er nog langer in moet blijven.
Kan echter niet tegen de anderen zeggen van stem op mij.
Het enige is, als ze oppikken, dat ik weg wil.
Bi: Ik kan er niets van zeggen. (Heb het bruine vermoeden, dat Bianca toch wel helpen zal.)
Stelt voor donderdag af te wachten.
Es doet psy na: Komt door je maatje en je ongesteldheid.

Hierna weer hele verhalen over gezamenlijke interesses etc.

Es heeft nog een leuke opmerking: Ik heb zo door, wanneer je bij de psycholoog loopt.
Lacht daarop enigszins gemeen tegen Bi, die verrassend genoeg niet reageert.

02.37 Einde gesprek. Es gaat naar bed en Bi gaat nog leuk verhaaltje lezen.

Voor de volledigheid.
Tijdens het hele gesprek tussen Bi en Es was Bi de aangeefster, waarop Es zich regelmatig met een stortvloed van woorden uitte. Ook was Bi het konstant eens met Es, of het nu om omgang van vrienden ging, of omtrent de bus en het leven voor en na de bus.
Ik kreeg dan ook de sterke indruk, dat Bi bezig was op een geraffineerde manier Es uit te horen en haar tot uitspraken (met alle microfoons aan) te verleiden.
Antwoorden als: “Ik begrijp, wat je bedoelt; zo denk ik er ook over; ik ben het met je eens; dat heb ik nou ook”, werden meer in de “zuigende” zin gebruikt dan in de medelevende.
Vermoed daarom ook, dat dit “geheim” in de bus geen lang leven beschoren is.
Bi heeft inmiddels wel bereikt, dat Es klink klaar het Nederlande publiek vraagt om niet meer op haar te stemmen.

pi_259737
11.40 uur

Geen stream.
SBS6-nieuws meldt, dat alleen Eric op is en dat ie het goed doet, omdat hij zelf z'n ontbijtje klaarmaakt en de krant leest. (sic)

  dinsdag 18 april 2000 @ 12:39:00 #14
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_259738
Even na 12 uur. De chat met Eric is begonnen. Ik had twintig minuten geen streams, en hoorde via chatbox dat anderen wel ineens streams hadden. Gelukkig ze deden het om 12.20 weer.

Het is een dooie boel met deze 3 bussagiers. Er gebeurt niets bijzonders, chat is ook niet bijzonder. Bianca is stil. Esmeralda giegelt wel weer en doet haar barbiestemmetje af en toe. Bianca en Essie zingen een liedje gelukkig doet Eric niet mee.

Esmeralda heeft een soort carrieretruitje aan en zit aan Eric te frunniken, die nog steeds achter de laptop zit.Ze schrijft de chatvragen op. (Is het jullie trouwens ook opgevallen dat Essie een pen op een vreemde manier vasthoudt? Lijkt een beetje een spastisch greepje)

Chat: "Gaan jullie nog eieren verstoppen met Pasen?"
Eric: "Dat was ik wel van plan."
Esmeralda: "Ja maar, Eric past niet in de koelkast!"

12.38 Chat is afgelopen. Volgens de SBSsite is de volgende chat a.s. donderdag om 12 uur. Heb zowaar Esmeralda net iets zien eten! Stream was niet duidelijk genoeg om te zien wat ze at.

Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
pi_259739
Erik achter de laptop om de vragen te beantwoorden.
Met wie zou je een beschuitje willen eten?
Mag het ook ontbijtkoek zijn?
nee dat mag niet.
Ik zit nu met 2 dames dus de beschuit hebben we ook .
Hou je het wel vol al die weken ?
Ja makkie het is net vakantie.
Ondertussen zingt Bianca don't stop en zegt is een goed liedje voor jou Es.
De chat stopt en Bianca zegt ik heb nog 1 sigaret.
Erik ik nog een halve en die gaat er ook zo aan.
Hij gaat eerst afwassen.


Ik denk dat Essie ongesteld moet worden wnt ze heeft buikpijn en zegt dan help toch niets ook geen warme melk.

Erik vraagt of ze wel fruit eten de dames zeggen van wel .
Erik zingt de hele tijd deuntjes van Boyzone
Hij heeft het erduidelijk nog naarzijn zin.

Essie gaat nu mailtjes beantwoorden.
Bianca :Erik heeft zo'n opruimbui.
Geen antwoord van Es is te druk op de laptop.
Bianca :als je Erik zo buiten zie denk je dat het zomer is .
Bianca leest een mailtje en zegt:kan alleen iemand van internet zijn anders kunnen ze dat niet weten.
Na een tijdje zegt Essie KLAAR.
Erik:is sportief vandaag.
Bianca :zo rondjes lopen hetzelfde effect hebben als steps?
Essie ik denk het wel.
Bianca gaat haar joggingbroek aan trekken en gaat meedoen.
Essie is denk ik toch niet klaar want ze neemt gauw weer plaats achter de laptop.
De camera gaat naar de laptop , maar ik kan er nix van lezen.
(ik vermoed een mailtje voor haar ouders omdat ze eruit wil)
Bianca komt weer binnen en zegt dat Erik echt goed bezig is,en meld ook dat zij al een tijd niet heb gesport.
Essie is nog steeds druk bezig op de laptop .
(en ze kan zeer snel typen)
Als ik het goed zie gaat het mailtje naar ene Cindy???

De camera is even naar buiten geweest maar gaat gelijk weer naar binnen.
Essie is weer bezig een gigabrief te versturen.
Ikzie dat het mailtje dat ze aan het lezen is van haar vader is.
En die is ze nu dus terug aan het mailen.


Ik ga mijn nu weer met mijn dochter bemoeien want die is ziek(Sanne jij weer aub?)

als je niets zinnigs kunt zeggen, zeg dan niets.
  dinsdag 18 april 2000 @ 13:23:00 #16
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_259740
12.40 Bianca zingt: "Don't stop, never give up." (maar komt niet verder dan de 1e regel).

12.50 Esmeralda zit achter laptop en beantwoordt mailtjes.

Bianca tegen Esmeralda: "Diegene heeft op Internet gekeken. Dat moet wel. Anders kan ie dat nog helemaal niet weten."
Esmeralda: "Ja."

13.00 Essie zit nog steeds te läppen. Het is doodstil in de bus.

13.05 Es roept; "klaar." Maar blijft gewoon achter de laptop zitten, en begint aan volgend mailtje. Bianca pruttelt wat terug. Zit zo te zien nog in haar nachtshirt, heeft blote benen. Bianca zegt nu: "Goed idee, ik ga een trainingsbroek aantrekken, en even lekker sportief doen."

13.15 Stream ging heel even naar de tuin, waar Eric in beeld was. Snel weer terug naar Esmeralda. Het is doodstil in de bus. Even komt er een mailtje in beeld. Waarschijnlijk van haar vader, want ik lees "Veel sterkte en liefs van je vader" Hierna komt nog een woord, maar dat kan ik helaas niet lezen. Ze typt behoorlijk snel zeg, bijna net zo snel als ik!

"Ik hoop dat je het goed kunt vinden met de nieuwe passagiers nu Büllent weg is." Is een andere zin uit dezelfde mail. Heel even leek het of Esmeralda bij het verzenden van haar antwoord een traantje wegpinkte, maar dat durf ik niet te zweren. Camera ging wel ineens close-up naar haar, in plaats van opzij, shot frontaal.

Hierna beantwoordt ze nog een fanmail van een 14 jarig meisje uit Schiedam. Ze sluit de laptop, en doet haar schoenen aan in de slaapkamer.

Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
  dinsdag 18 april 2000 @ 13:56:00 #17
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_259741
13.20 Bianca rent rondjes in de tuin, en laat af en toe een vieze rochel horen. Eric zit op de schommelbank in zijn korte broek. Esmeralda doet mee met rondjes rennen. De rondjes zijn wel groter dan die van Tessa om de tafel. Bianca wil er 25 doen, maar stopt op een gegeven moment en gaat bij Eric op de schommelbank zitten.

Esmeralda houdt het rondjes rennen heel snel voor gezien, en gaat daarna touwtje springen. Ze roept: "En dan zakt mijn broek weer af."

Bianca: "Essie, zou jij niet even een truitje aan doen?"
Esmeralda: "Nee ik ga zo weer verder."
Bianca: "Wil je ziek worden?"
Esmeralda: "Ik ben erg destructief ingesteld."

Bianca en Essie doen even een stoelendans, begrijpen zelf niet waarom het niet zo leuk is als je dat maar met zijn tweeën doet. Ze rennen weer een rondje.
Eric is zwaar hijgend touwtje aan het springen. Het ziet er niet uit!

Ze gooien de bal over. Ze proberen een soort basketball te doen, en gooien de bal richting bus alsware het een korf. Ik geloof dat ze proberen in een vuilnisbak ofzo te mikken, maar dat lukt niet echt.
Esmeralda: "Zo moet het, zo moet het."
Eric: "Ik heb er gien zin meer in."

Eric doet al snel weer mee. Ze houden het net zolang vol tot ie er in gaat (zegt Eric).
Bianca: "Is het nou zo moeilijk?"
Eric: "Nee in principe niet, maar voor ons wel."

Eindelijk krijgt hij de bal erin: "YES, en de bal is erin!!!"
Eric wordt gefeliciteerd door de dames.

13.35 Bianca en Eric gaan nog even door met het basketballen, Esmeralda ligt op de schommelbank. (nog steeds zonder trui).

Bianca: "Ik zal die bal erin krijgen
Al duurt het de hele middag.
Maar ik ben een meisje he, dan is het niet zo erg."

Esmeralda besluit op een gegeven moment toch een trui te pakken.
13.45 Bianca heeft eindelijk de bal in de bak gegooid. Gejuich.
Eric: "Stoppen op je hoogtepunt. Het lukt toch niet meer."

Bianca en Es op de schommelbank. Bianca: "Wacht eerst donderdag maar af."

Eric gaat peuken opruimen. Esmeralda vraagt waarom ze geen asbak gebruiken. Er is geen asbak. Esmeralda stelt voor een glaasje met een beetje water te gebruiken. Eric en Bianca vinden dat vies. Esmeralda: "Waarom gebruik je dan geen blikje?"

Esmeralda rent ineens achter Eric aan, en probeert zijn bal af te pakken. Veel gekir, en lokroepjes. Esmeralda: "Als ik je te pakken krijg...." (kan niet alles verstaan).
Es tegen Bianca: "Help me dan!"

Bianca of Eric: "Nog een uurtje dan komen onze sigaretten."
Bianca zegt dat ze even gaat douchen.

Esmeralda: "Jij bent toch 35?"
Eric: "Nee ik ben onder de 30."
Esmeralda: "Wil jij thee?"
Eric: "Nee ik houd het bij water. Ben op een waterdieetje."

Stream gaat naar binnen.
Esmeralda vraagt of Bianca ook thee wilde. Ja dat wil ze wel. Eric wil een stukje keukenrol.

* Sanne hoopt dat de werkploeg snel thuis komt, het is behoorlijk boring!.

Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
  dinsdag 18 april 2000 @ 14:08:00 #18
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_259742
14.00 Eric en Esmeralda op schommelbank. Esmeralda hoort hem uit met socio/psycho gebabbel.
Getrouwd? Nee
Ook niet geweest? Nee
Heb je kinderen? Nee
Wil je kinderen? Eric vertelt dat hij dan eerst de ware moet tegenkomen.
Geloof je in de ware?" etc.

Esmeralda vertelt over dat de ware op een slecht moment in je leven kan komen, en dan is het eigenlijk een goed moment. Vraagt of het nog een beetje duidelijk is wat ze allemaal zegt? Hi hi hi. Eric komt tot de conclusie dat hij de ware nog niet is tegengekomen. Esmeralda: Hi hi hi.

Esmeralda vertelt over een vriendin die via de BusSite iemand heeft leren kennen. Eric vindt dat het dan niet de ware is. Na de Bus zullen mensen op je af komen omdat je in de bus hebt gezeten, dus is het dan niet de ware.

Ze hebben het over kinderen krijgen. Esmeralda is er nog niet klaar voor, vind het leuk bij anderen. Eric mompelt ook wat. Esmeralda wacht er nog een paar jaar mee. Wil eerst nog even studeren, en dan nog wat, en daarna ziet ze wel weer.

* Sanne stopt er even mee, houdt de stream wel aan, maar gaat even iets anders doen. Gaat later weer verder....
Iemand?

Esmeralda vertelt nu dat ze niet vrijwillig de bus zal verlaten, omdat ze dan 4 nieuwe krijgen.

Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
  dinsdag 18 april 2000 @ 15:24:00 #19
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_259743
Paar dingen die ik toch nog heb opgevangen;

Esmeralda en Eric hebben heel lang op de schommelbank zitten praten. Om 14.35 gaan ze naar binnen, waar Bianca achter laptop zit.

14.40 Iwan, Tessa en Ant komen thuis. Ze hebben een grote mand met produkten bij zich, en roepen "Verassing."
Ze moesten tot donderdag boodschappen doen, dus morgen zullen ze wel iets bijzonders gaan doen. (Klopt er is ook geen chat. Klusjesman komt i.i.g. langs voor o.a. wasmachine)

15.15 Tessa leest stukjes voor uit de bladen. Eric ligt (nog steeds in korte broek) op de bank. Esmeralda zit met haar rug naar Tessa toe aan een tafeltje. Ik denk dat de rest in de slaapkamer is.
Hoor geen Iwan, Antonette of Bianca.

Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
  dinsdag 18 april 2000 @ 16:53:00 #20
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_259744
16.45 Stream in slaapkamer
Esmeralda ligt in bed. Daarnaast ligt Antonette die door Tessa wordt gemasseerd.

Eric komt uit douche en showt zijn lichaam
Meiden gillen.
Esmeralda: "Slankie, dertig." (TVreclame Slankie 30+ kaas?)
Eric mompelt onverstaanbaar....
Antonette: "Ah, dat maakt niet uit joh. Dat zenden ze niet uit. Ik heb hier al zo vaak in mijn b.h. rondgelopen, dat is maar één keer uitgezonden. Ze zien het alleen op Internet.

Eric heeft een broek aangetrokken, en duikt (met zijn blote bast) op bed.
Esmeralda: "Hai! Weer een vent in de slaapkamer."

Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
  dinsdag 18 april 2000 @ 17:28:00 #21
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_259745
17.00 Tessa is klaar met Antonette en ze verlaten beide de slaapkamer. Eric ligt tevergeefs op een massage van Tessa te wachten.
Esmeralda geeft hem een rugkriebel-beurt. Ze heeft Büllent eens zo hard gekrabt dat hij rode striemen op zijn rug had. Na 5 minuten verveelt het haar weer

17.10 Redactie meldt via laptop dat het tijdstip van de uitbraak niet hardop genoemd mag worden.

Redactie houdt ze nog even in spanning. Halen een geintje uit dat Iwan toch eerste is. Iedereen: Oohoo! (Op zijn Teletubbies)

Dan komt het verlossende antwoord van de redactie
Antonette staat toch op nummer één!!!
Tessa en Antonette gaan compleet uit hun dak!

Antonette zit nu samen met Tessa achter de laptop. Geven de wensen voor de uitbraak aan de redactie door. Ze eten nog wel in de bus. Ze geven door wie ze willen ontmoeten. Tessa vraagt of de redactie wel de nummers heeft van de mensen. (Erik, Bart?) Haar moeder heeft wel telefoonnummers. Tessa dicteert Antonette dat ze bij haar Antonettes ouders moeten verzamelen. Of ze Willeke en Bart willen vragen om onze ouders te bellen. Ze gaan vanaf het tankstation wel even zelf bellen . Tessa: "Maar we hebben toch geen nummers."

Esmeralda: "Je weet hoe we jullie terug willen zien komen he?"
Antonette: "Ja, kruipend!"

Tessa verlult zich en noemt toch het tijdstip: 7 uur.
Antonette kijkt haar een beetje raar aan, en vlak daarna zegt Tessa: 8 uur.

Bianca en Esmeralda gaan vanavond hun eigen feestje bouwen. Zij lusten ook wel een wijntje.

Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
  dinsdag 18 april 2000 @ 17:33:00 #22
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_259746
Redactie deelt mee dat de hele groep morgen gaat werken.
Ze roepen: "Niet al te vroeg!"

Buiten hoor je kinderen gillen en schreeuwen.

Tessa: "Dat kun je je toch niet voorstellen, dat je ze straks allemaal ziet, en met ze kunt praten!"

Esmeralda en Iwan zijn begonnen met het beslag voor de pannekoeken.

Antonette verheugt zich erop haar kleine nichtje voor het eerst te zien. Ze moet nog gaan douchen, Tessa is geloof ik al klaar.

<Robotlach!>
Iwan en Esmeralda bespreken de voordelen van olie t.o.v. boter. Bianca gaat zich er ook mee bemoeien.

Eric kruipt achter de laptop, en vraagt hoe het met het water zit?
Esmeralda: "Daar wordt morgen toch naar gekeken."
Eric: "Oe, laat maar."

Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
pi_259747
Ik zie nu pas dat al vanaf half 6 niet is verslagen, ik kan wel wat aanvullen maar ik heb maar tot 7 uur de streams aangehad.

Tessa en Antonette waren heel zenuwachtig en ongeduldig aan het wachten tot ze wegkonden.
Antonette was het meeste achter in de bus, ze probeerde er echt voor te zorgen dat ze er picobello uitzag en of ze niks was vergeten ofzo. Tessa zat voor in de Bus te wachten, daar was de rest ook, behalve Eric dan, die zat op de wc. Tessa riep hem daar telkens vanaf, omdat ze zelf moest poepen.
Essy: ik wil jullie echt nog wel eens zien als jullie terugkomen
Tessa: ja dan doe ik hetzelfde als Iwan altijd bij mij doet als hij dronken terugkomt!!
Ze gaat allemaal heel klef lopen doen bij Iwan, en meteen komen uitspraken boven als: Wanneer vraag je hem verkering? en al die dingen die gemailt waren.
Eindelijk kan Tessa naar de wc en terwijl ze er nog opzit, komt de auto al. Antonette komt van achter aanrennen en geeft iedereen een zoen. Essy heeft een brief voor Bart, en die geeft ze aan Antonette.
Tessa komt ook al gauw aanrennen en ze vertrekken. De rest hangt allemaal voor het raam om ze te zien vertrekken. Antonette komt nog snel effe terug voor haar tasje
Dan kijken Eric Iwan Essy en Bianca nog even uit het raam om ze te zien vertrekken. Als ze eenmaal wegrijden gaan Essy en Bianca weer door met het normale "busleven" zeg maar, maar Iwan en Eric blijven nog zeker 5 min. een beetje treurig en verlaten naar de auto kijken, die allang niet meer te zien is. (dan kun je zeggen dat ik overdrijf, maar zo zaten ze echt te kijken hoor)
Dan gaan ze pannenkoeken bakken en toen ben ik ermee gestopt

  dinsdag 18 april 2000 @ 20:57:00 #24
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_259748
Nog een stukje dat ik op papier heb gekrabbeld voor ik in slaap viel op de bank;

17.55 uur
Gejoel als Antonette zich heeft omgekleed en aan de anderen heeft laten zien. Ze ziet er sexy uit.
Antonette: "Dat mag toch ook, ik ga toch uit vanavond!?"

Esmeralda zegt dat het mooi is dat het niet te strak is (over outfit Ant)
Ant: "Ja dan zie je ook niet alles. Zeker nu niet! Na zoveel weken in de bus."
Ant: "Ja maar ditte." (wijst plek lichaam aan die ik gemist heb)

Ze vindt zelf nog niet echt mooi zitten. Heeft het over bandjes die te zien zijn. Tessa zegt dat ze een andere onderbroek moet aantrekken.
Antonettte: "Nee, dat is die panty!"
Esmeralda: "Ik vind het wel mooi hoor. Je ziet het zelf altijd veel erger dan een ander.
Bianca biedt een zwart truitje aan dat Antonette "eromheen" kan wikelen.

Antonette heeft geen hap gegeten. Tessa wel, die heeft zeker 2 pannekoeken en een toetje op.

Om 19.00 uur vertrekken de dames voor de uitbraak. Antonette komt nog even terug in de bus, omdat ze haar tasje is vergeten.

Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
  dinsdag 18 april 2000 @ 21:10:00 #25
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_259749
21.00 uur
De overgebleven 4 passagiers spelen een kaartspelletje in de slaapkamer. Eric houdt de stand (in de vorm van streepjes) bij.
Esmeralda wil gewoon alles een keer in dit spelletje gedaan hebben. (?)

Eric zingt: "Eric is oké, olé olé."
Iwan2.1 heeft wat nieuwe geluidjes aan zijn repertoire toegevoegd. Het is een soort uitgerekte lach met een metalen ondertoon.

Eric draait zijn hoofd om en kijkt de bus in. Hij zegt: "Ja?"
Esmeralda: "Ah nee, zijn ze weer binnen?"
Stream blijft natuurlijk in slaapkamer, dus het is mij niet duidelijk of er echt iemand in de bus is.

Bianca reutelt wat in de rondte o.a.: "Beginnersgeluk." en "Ik sta twee hoor."
Iwan tegen Bianca: "Nou effe snel delen!"
Bianca: "Héejeh, wil je mij niet zo commanderen!"

Bianca een paar minuten later: "Nee ik stond op 3, dus Iwan staat wel op 1."(?)
Bianca: "Ik ben er wel trots op dat ik heel veel borsthaar heb."

Gesprekken zijn niet echt samenhangend. Slap geklets in de ruimte.

Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')