abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 9 maart 2010 @ 09:55:22 #1
271704 Aaiphone
STOMWEBLOG.NL
pi_78921025
Hier verder. Vanavond thuis maak ik deze post mooier. Zit nu op mobiel.
Het stomste weblog vind je hier: KLIKKERDEKLIK!!!
pi_78921097
ik heb even de laatste discussie over co2 samengevat:
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 08:44 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Ik ga es kijken hoe het met een co2 installatie werkt..
Want misschien ga ik me daar toch maar es voor inlezen, en later richting aanschaf gaan..

Bedankt voor het antwoord. Uitspoelen is voor mij dus voortaan ook een must. Hopelijk verminderd de alg dan ook.
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 08:57 schreef Leipo666 het volgende:

[..]

tip voor als je aan co2 flessen begint: haal een grote fles bij een bedrijf dat gasflessen verkoopt en vult voor bijvoorbeeld las-apparatuur. dat scheelt echt veel in prijs vergeleken met een aquariumzaak! zo heb ik nu een 3kilo fles voor dezelfde prijs als een 1,5kilo fles bij de aquariumzaak

voor kleinere bakken (tot 350 liter ongeveer) kun je ook denken aan een carbo-plus. mijn vader heeft er goede ervaringen mee in zijn 360 liter bak. voordeel is ook dat hij je KH afbreekt en je dus zachter water krijgt (kan natuurlijk ook een nadeel zijn als je vissen dat niet lekker vinden ). nadeel is wel dat je die sandwich houder in je bak moet zien weg te werken.

zelf heb ik dus een co2 set met 2 gasflessen (1,5 en 3 kilo) waar ik 1 jaar mee kan doen zonder navullen op mijn 2 meter bak. (2 flessen zodat als er 1 op is ik niet direct naar de winkel hoef te rennen om hem na te laten vullen. ze zijn ook altijd leeg op een ongelukkig moment . 1,5kilo vulling is 10euro, 3 kilo is 13euro).
manometertje, magneetventiel, bellenteller en een externe reactor (zodat ik niets in mijn bak weg hoef te werken) en je bent klaar! zelf heb ik dan nog een ph-controller welke mijn magneetventiel aanstuurt zodat ik gewoon een ph-waarde instel en er verder geen omkijken meer naar heb, maar dat is niet noodzakelijk natuurlijk
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 09:05 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Hmm bijna 600 liter, dus toch echt een co2 flessen.

Kun je het beste een kant en klaar pakket kopen, of gewoon al die onderdelen los?
Ik wil wel een ph-controller, want dat is makkelijker omdat je er minder tot geen omkijken naar hebt.
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 09:13 schreef Leipo666 het volgende:
ik heb alles los gekocht omdat er toendertijd geen normale sets waren met een goede externe reactor (ik heb er 1 van aquamedic + ook manometer van aquamedic).
ook zijn de gasflessen bij die setjes meestal erg klein. met 860 liter aquarium doe ik 8 maanden met 3kilo en 4 maanden met 1,5kilo. met een 300 of 500grams flesje zou ik dus aan de lopende band navullingen moeten halen
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 09:14 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Constant navullen zie ik dus ook echt niet zitten.. Dan koop ik dus ook liever gewoon 1 grote, en 1 iets minder grote zodat het constant werkt.

Ik weet niet hoeveel werk het is, maar zou je wellicht in paint ofzo een klein aansluitschema kunnen maken?
Dan ga ik er naartoe werken om te kijken welk merk/type van die dingen moet hebben..
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 09:20 schreef Leipo666 het volgende:
vanuit fles bekeken:

  • gasfles
  • manometer (om 60bar flesdruk om te zetten naar ongeveer 1,5bar. eentje met 2 drukmeters werkt het lekkerst)
  • naaldventiel (voor handmatig regelen) of magneetventiel (voor regeling via tijdklok of ph-controller)
  • terugslagventiel (neem er wel 1 speciaal voor co2, simpele modellen kunnen kapotgaan als ze continu gevuld zijn met co2: rubber droogt uit)
  • bellenteller
  • (externe) reactor

    en los dus een tijdklok of ph-controller welke je magneetventiel aanstuurt
  • quote:
    quote:
    Op dinsdag 9 maart 2010 09:52 schreef Aaiphone het volgende:

    [..]

    Je mag mijn systeempje wel overnemen. Ik ga mijn bak helaas verkopen. Ik ga een huis kopen en we hebben nu ff al het geld nodig. Is er 1 met zo'n tankje!
    (╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
      dinsdag 9 maart 2010 @ 10:00:08 #3
    271704 Aaiphone
    STOMWEBLOG.NL
    pi_78921149
    Thnx!
    Het stomste weblog vind je hier: KLIKKERDEKLIK!!!
      dinsdag 9 maart 2010 @ 10:49:50 #4
    24114 --H-I-M--
    beyond redemption...
    pi_78922665
    ben er weer bij!!!
    pi_78922944
    quote:
    Duur geintje of niet ?

    En dat voer, beetje overdreven he
    pi_78923592
    quote:
    Op dinsdag 9 maart 2010 10:57 schreef versteegrob het volgende:

    [..]

    Duur geintje of niet ?

    En dat voer, beetje overdreven he
    alles bij elkaar zo'n 600 a 650 euro

    maar een aquarium kan toch een dure hobby worden:
    aquarium + meubel 1300
    co2 650
    verlichting 550
    pomp + filters 550

    oftewel zit er bij mij al ruim 3000 euro in alleen de 'hardware'
    dan komt er nog vele honderden euro's bij aan vissen, planten en kleine materialen...


    ik denk er maar niet te veel aan
    (╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
      dinsdag 9 maart 2010 @ 11:24:34 #7
    52493 Prowl
    IMAGE GOES HERE
    pi_78923736
    Wortel + Paprika, daar krijg je mooie rode vuurgarnalen van
    Vi är Borg. Motstånd är meningslöst. Ni kommer att bli assimilerade!!
      dinsdag 9 maart 2010 @ 11:53:16 #8
    161030 Woesteling
    Is woestelijk
    pi_78924651
    Ik voer mijn vuurtjes geen speciaal rood voer, maar ze worden wel mooi dieprood..
    Ja snot natuurlijk
    pi_78925520
    quote:
    Op dinsdag 9 maart 2010 09:52 schreef Aaiphone het volgende:

    [..]

    Je mag mijn systeempje wel overnemen. Ik ga mijn bak helaas verkopen. Ik ga een huis kopen en we hebben nu ff al het geld nodig. Is er 1 met zo'n tankje!
    Hierover moeten wij nodig is gaan pb'en
    quote:
    Op dinsdag 9 maart 2010 11:19 schreef Leipo666 het volgende:

    [..]

    alles bij elkaar zo'n 600 a 650 euro

    maar een aquarium kan toch een dure hobby worden:
    aquarium + meubel 1300
    co2 650
    verlichting 550
    pomp + filters 550

    oftewel zit er bij mij al ruim 3000 euro in alleen de 'hardware'
    dan komt er nog vele honderden euro's bij aan vissen, planten en kleine materialen...


    ik denk er maar niet te veel aan
    Ik ken het.. Ik heb voor me aqua slechts de bak gekocht, en kap + meubel zelf gemaakt.
    Meubel bij mij is 40x40 (5mm) koker, op 6 poten. En daar zelf lades + deurtjes in gemaakt.
    Kan tot een 3000 kilo opvangen, dus 3x zoveel als het geheel weegt, en evt. voor de toekomst ook geen probleem.

    Al met al kom ik helaas toch aan dezelfde kosten (zonder co2)

    Maar ik denk maar zo; alles kost geld, en mijn autohobby is nog stukken duurder dan dit.. Dus deze hobby vind ik zo slecht nog niet
    Ach, die kosten vallen in het niet door al het plezier wat je ervan hebt (zo zie ik het maar)
    Prrrrttt
    Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
    pi_78925582
    quote:
    Op dinsdag 9 maart 2010 11:19 schreef Leipo666 het volgende:

    [..]

    alles bij elkaar zo'n 600 a 650 euro

    maar een aquarium kan toch een dure hobby worden:
    aquarium + meubel 1300
    co2 650
    verlichting 550
    pomp + filters 550

    oftewel zit er bij mij al ruim 3000 euro in alleen de 'hardware'
    dan komt er nog vele honderden euro's bij aan vissen, planten en kleine materialen...


    ik denk er maar niet te veel aan
    Echt ? Dacht dat ik al veel had uitgegeven maar dat is bij jou niks, hehe

    Ben nu heel benieuwd naar al je foto's en van je aquarium, wel vet. Wat heb je er nog meer voor hardware opzitten dan ?
    pi_78925730
    haha, dit is vrij normaal voor grotere formaat aquaria Rob..
    Mits je alles nieuw koopt is dat gewoon zo.

    Prijzen lopen erg hard op.
    Als je een vision 450 koopt, of een maatwerk 1.50 bak, kan echt enorm in de kosten schelen..
    Ligt ook een beetje aan je eigen eisen

    Ik dacht eerst ook; ahh voor 1500 euro ben je wel klaar hahaha never nooit niet
    Maar ach, das de hobby eenmaal..
    Prrrrttt
    Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
    pi_78925781
    wij hebben ook 3 motoren staan welke nog veel meer kosten
    geld vliegt hier de deur uit, maar ach: geen kinderen dus zat geld (nou ja ik kan altijd meer gebruiken natuurlijk...)

    veel dingen zijn natuurlijk ook luxe dingen: die ph-controller, dimbare T5 ballasten met ook een floramate lichtdimmer. en ook een resun wervelbedfilter terwijl mijn eheim 2180 eigenlijk in z'n eentje al genoeg zou moeten zijn (maar heb liever overkill filtratie dan te weinig)

    mijn vriendin is nu bezig met een nieuwe bak: 80x80x40 open aquarium met meubel en HQL verlichting.
    ze gaat alle kosten bijhouden voor zichzelf dus ben benieuwd

    ik heb zelf alles bij elkaar gesprokkeld in de loop van de tijd (elke keer weer wat). klein begonnen en nu groot geeindigt
    (╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
    pi_78926022
    quote:
    Op dinsdag 9 maart 2010 12:22 schreef versteegrob het volgende:

    [..]

    Echt ? Dacht dat ik al veel had uitgegeven maar dat is bij jou niks, hehe

    Ben nu heel benieuwd naar al je foto's en van je aquarium, wel vet. Wat heb je er nog meer voor hardware opzitten dan ?
    Hardware:

    Aquarium:
    200*70*60cm lxdxh
    840 liter
    6x 54w T5 dimbare verlichting op flora-mate dimmer
    Eheim 2180 filter
    Eheim 2322 filter
    Resun 1000 Wervelbedfilter
    UV-C lamp 9w

    co2:
    PH gestuurd co2 systeem met externe aquamedic reactor (1 gasfles van 1,5 kilo + 1 van 3 kilo)
    3 kilo doe ik 8 maanden mee, dus in totaal een voorraad van een jaar

    Huidige bewoners:
    50 Roodneuszalmen
    12 Coydoras sterbai
    4 Siamese algeneters (de echte natuurlijk)
    4 Rode fantoomzalmen (overblijfsel uit het verleden)
    1 Ancistrus sp.
    5 Otocinclus vittatus
    9 Waaierhand garnalen
    30 Japonica garnalen

    daarnaast nog voor de quarantaine/kweek doeleinden (en niet meegerekend in die 3000euro hierboven):
    Juwel Rekord 80 (80x35x40) (Eheim 2322 zet ik hierop tijdens quarantaine, draait nu op hoofdbak om bacteriecultuur op peil te houden in filter, zo heb ik per direct een ingelopen bak)
    Juwel Rekord 60 (60x30x30) (met luchtfiltertje, niet ingelopen dus moet ik steeds opnieuw opzetten wanneer nodig)


    foto's maak ik echt veel te weinig
    ook omdat het er in het echt altijd anders uitziet dan op de foto op de een of andere manier.

    kwam deze nog tegen in deel 25:

    zo'n oerwoud is het dus al een tijdje niet meer

    zo zag het er ongeveer 1,5jaar geleden uit:
    (╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
    pi_78926510
    Mooie foto's en school maar mis ik niet een eye catchers zoals een school disussen of maanvissen of wat grotere vissen ? Of ga je meer voor een plantenbak ?

    Echt mooi die grote school
    pi_78926900
    ging laatst voor discusvissen kijken, maar ze hadden geen mooie zitten (en voor minimaal 50euro per stuk ga ik geen zielepoten mee naar huis nemen). kwam thuis met 6 stuks Apistogramma agassizii fire red

    die zitten nu enkele weken in quarantaine.

    discussen zullen dan wel van de zomer komen, aangezien ik ze niet net wil hebben om dan 4 weken op vakantie te gaan
    (╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
    pi_78927486
    Goede keus, wil het liefst ook zo'n groot aquarium maar ben iets kleiner begonnen dus ooit komt er ook zoiets.

    300x70x70 maar ja heb ook nog een vriendin...

    Anyway, vraagje. Op het kienhout ontstaat nu een soort schimmel, is dit schadelijk? Wat is het ? En moet ik het weghalen? Op dit stuk kienhout heb ik javavaren met vislijn vast gemaakt.



    De koning van het aquarium, wat zijn dit toch mooie beestjes. Wil er ooit nog wat bij halen omdat ze in een school leven en dan leuker gedrag vertonen, heb er nu 2
      dinsdag 9 maart 2010 @ 13:36:18 #17
    161030 Woesteling
    Is woestelijk
    pi_78928113
    quote:
    Op dinsdag 9 maart 2010 13:18 schreef versteegrob het volgende:
    Goede keus, wil het liefst ook zo'n groot aquarium maar ben iets kleiner begonnen dus ooit komt er ook zoiets.

    300x70x70 maar ja heb ook nog een vriendin...

    Anyway, vraagje. Op het kienhout ontstaat nu een soort schimmel, is dit schadelijk? Wat is het ? En moet ik het weghalen? Op dit stuk kienhout heb ik javavaren met vislijn vast gemaakt.
    [ afbeelding ]

    [ afbeelding ]
    De koning van het aquarium, wat zijn dit toch mooie beestjes. Wil er ooit nog wat bij halen omdat ze in een school leven en dan leuker gedrag vertonen, heb er nu 2
    Hoe lang ligt het hout al in je bak?
    Je kan het eventueel even afborstelen
    Ja snot natuurlijk
    pi_78931415
    Uhhh denk ongeveer 5/6 weken en het komt er nu ineens op.
      dinsdag 9 maart 2010 @ 16:21:32 #19
    107951 JortK
    Immer kwaliteitsposts
    pi_78940796


    Babymollies. Again.
    Iemand interesse?
      dinsdag 9 maart 2010 @ 22:04:29 #21
    43778 NeoDweezil
    Full-Time 0_o
    pi_78949591
    volgens mij is m'n gold dust zwanger, dikke buik plus zwarte stip, en die kan alleen maar zwanger zijn van een silver dus als ie jongen krijgt zal et wel een mengelmoesje worden hehe
    pi_78951579
    Congrats beiden
    Prrrrttt
    Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
    pi_78971481
    Net een gratis voer automaat gekregen
    pi_78971649
    Heeft er hier iemand een zee-egel?
    Op zondag 23 maart 2008 02:16 schreef tyros-saver het volgende:
    En PaasKonijn Ik heb het gemeld aan de Admin dat jij zei: Heb je typkanker.
    pi_78972088
    Naar mijn weten heeft hier niemand een zee-aquarium..
    OOIT he... dan hebk een zee-aqua (hoop ik)
    Prrrrttt
    Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
    abonnement Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')