abonnementen ibood.com bol.com
pi_84932718
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2010 12:25 schreef hoogvlieger het volgende:
waarom maar 3 jaar?
ik was burger, deed een BBL opleiding daar om tot vliegtuigonderhoudsmonteur opgeleid te worden. op het moment dat de opleiding bijna klaar was en wij wilden solliciteren, werd bekend dat vlb. Twenthe gesloten zou worden, dus kwam er een personeelsstop.
pi_84933099
je kon dus niet op volkel of leeuwarden doorgaan?
Blood Sugar Sex Magik
pi_84933162
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2010 12:37 schreef hoogvlieger het volgende:
je kon dus niet op volkel of leeuwarden doorgaan?
algehele personeelsstop, die 1100 man die op Twenthe al zaten moesten eerst herplaatst worden.
pi_84933671
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2010 12:39 schreef Incolumis het volgende:

[..]

algehele personeelsstop, die 1100 man die op Twenthe al zaten moesten eerst herplaatst worden.
toch wel krom he, paar jaar terug personeelstop voor technici, nu zit de luchtmacht te schreeuwen om meer technisch personeel.
Blood Sugar Sex Magik
pi_84936094
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2010 12:52 schreef hoogvlieger het volgende:

[..]

toch wel krom he, paar jaar terug personeelstop voor technici, nu zit de luchtmacht te schreeuwen om meer technisch personeel.
behoorlijk ja, maar ja, ben nu toch te oud om erin te komen :{
  zondag 8 augustus 2010 @ 12:19:57 #81
168777 Rave_NL
Obey the Dance Commander!
pi_85003148
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2010 12:52 schreef hoogvlieger het volgende:

[..]

toch wel krom he, paar jaar terug personeelstop voor technici, nu zit de luchtmacht te schreeuwen om meer technisch personeel.
Dat is de rotsblok waar de ezel zich keer op keer aan blijft stoten... :|W
Cobra4: "Twijfelen aan de kennis van Rave. :')
EllaN: Rave IS een parel. Mijn parel. Onze parel O+. Voor altijd.
Amphibisch getraind voor het zinkende [DEF]-schip
pi_85003978
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2010 13:51 schreef Incolumis het volgende:

[..]

behoorlijk ja, maar ja, ben nu toch te oud om erin te komen :{
Misschien niet...ze hebben je hard nodig
pi_85006810
Als je op een Leopard zit, of een ander rupsvoertuig. Hoe vaak rij je er dan eigenlijk mee rond, per week bijvoorbeeld?
pi_85007151
Ik zou zeggen net zo vaak als jij in je helicopter zit? Hoe vaak mag jij vliegen? 2/3x per week?
Blood Sugar Sex Magik
pi_85007798
Zeer afwisselend. Het is rennen of stilstaan. 2/3x per week is een redelijke week.
pi_85008994
Als ik kijk naar ons met de Fennek (ja ik weet het is geen rupsvoertuig) dan wordt er alleen maar gereden op oefening en voor onderhoud (20 meter naar de Smod)
pi_85021996
En hoe vaak ga je dan op oefening?
pi_85022453
globaal 1x per maand
en dan wordt er ongeveer 2x per dag gereden, van CP naar stelling en weer terug
pi_85026606
Zo weinig maar? Is het dan niet gruwelijk saai om zo weinig te opereren met je systeem?
pi_85030445
En wat doe je voor de rest dan? onderhoud of HZB taken?
pi_85030578
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 22:26 schreef Lightning_NL het volgende:
Zo weinig maar? Is het dan niet gruwelijk saai om zo weinig te opereren met je systeem?
Met dank aan links (bezuinigingen..)
pi_85031716
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 22:26 schreef Lightning_NL het volgende:
Zo weinig maar? Is het dan niet gruwelijk saai om zo weinig te opereren met je systeem?
Het is ook gruwelijk saai om WEL te opereren met mijn systeem :P Ik rij zelf niet, ben schutter en ja ook daar doe ik alleen maar dingen mee op oefening. Niet eens alle oefeningen, want 9 van de 10 oefeningen vliegt er niks om op te schieten :{

Wat doen we voor de rest? onderhoud, lessen volgen en heel veel HZB. Sporten zijn ze bij ons ook fan van en dan vooral hardlopen.

edit: Oww nee wacht, een keer per maand mag ik een uurtje op een Albatros schieten die de hele dag dezelfde rondjes vliegt :P
  Moderator maandag 9 augustus 2010 @ 00:04:33 #93
168091 crew  Cobra4
Defenestration
pi_85031747
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 23:42 schreef Vinz0r het volgende:

[..]

Met dank aan links (bezuinigingen..)
^O^
They shall grow not old, as we that are left grow old:
Age shall not weary them, nor the years condemn.
At the going down of the sun and in the morning,
We will remember them.
  Moderator maandag 9 augustus 2010 @ 00:05:42 #94
168091 crew  Cobra4
Defenestration
pi_85031806
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 00:03 schreef Remco026 het volgende:

[..]

Het is ook gruwelijk saai om WEL te opereren met mijn systeem :P Ik rij zelf niet, ben schutter en ja ook daar doe ik alleen maar dingen mee op oefening. Niet eens alle oefeningen, want 9 van de 10 oefeningen vliegt er niks om op te schieten :{

Wat doen we voor de rest? onderhoud, lessen volgen en heel veel HZB. Sporten zijn ze bij ons ook fan van en dan vooral hardlopen.
Erg saai. Zelfs ik als plv stuco (en reserve chauffeur) op een M-109 tijdens mijn dienstplicht maakte denk ik meer kilometers achter het stuur.
They shall grow not old, as we that are left grow old:
Age shall not weary them, nor the years condemn.
At the going down of the sun and in the morning,
We will remember them.
pi_85032052
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 00:05 schreef Cobra4 het volgende:

[..]

Erg saai. Zelfs ik als plv stuco (en reserve chauffeur) op een M-109 tijdens mijn dienstplicht maakte denk ik meer kilometers achter het stuur.
Reservechauffeur? Stuco's mogen bij ons niet rijden, alleen de chauffeur tenzij die natuurlijk uit de voeding is geschoten. Rijbewijs krijgen ze dus ook niet, alleen een paar uurtjes les in hoe je met dat ding moet rijden.
  Moderator maandag 9 augustus 2010 @ 00:31:20 #96
168091 crew  Cobra4
Defenestration
pi_85032985
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 00:10 schreef Remco026 het volgende:

[..]

Reservechauffeur? Stuco's mogen bij ons niet rijden, alleen de chauffeur tenzij die natuurlijk uit de voeding is geschoten. Rijbewijs krijgen ze dus ook niet, alleen een paar uurtjes les in hoe je met dat ding moet rijden.
Idd maar een paar uur les. (Maar ik heb wel een aantekening in mijn militair rijbewijs)

Maar als de chauf uit de oefening was gehaald was ik diegene die dat bakbeest naar de volgende stelling bracht.
They shall grow not old, as we that are left grow old:
Age shall not weary them, nor the years condemn.
At the going down of the sun and in the morning,
We will remember them.
pi_85033113
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 00:31 schreef Cobra4 het volgende:

[..]

Idd maar een paar uur les. (Maar ik heb wel een aantekening in mijn militair rijbewijs)

Maar als de chauf uit de oefening was gehaald was ik diegene die dat bakbeest naar de volgende stelling bracht.
Dan wordt bij ons gewoon de chauffeur van de verwisselbediening wakker getrapt en naar stelling gebracht met een tonner/MB
  Moderator maandag 9 augustus 2010 @ 00:37:43 #98
168091 crew  Cobra4
Defenestration
pi_85033247
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 00:34 schreef Remco026 het volgende:

[..]

Dan wordt bij ons gewoon de chauffeur van de verwisselbediening wakker getrapt en naar stelling gebracht met een tonner/MB
Dus er is niemand op de machine zelf die mag rijden in een noodgeval?
They shall grow not old, as we that are left grow old:
Age shall not weary them, nor the years condemn.
At the going down of the sun and in the morning,
We will remember them.
pi_85034165
Ja in een operationeel noodgeval mag de stuco rijden. Op oefening mag alleen de chauffeur rijden.
  maandag 9 augustus 2010 @ 09:15:53 #100
168777 Rave_NL
Obey the Dance Commander!
pi_85038658
Regelgeving.. :')
Cobra4: "Twijfelen aan de kennis van Rave. :')
EllaN: Rave IS een parel. Mijn parel. Onze parel O+. Voor altijd.
Amphibisch getraind voor het zinkende [DEF]-schip
abonnementen ibood.com bol.com
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')