Met 10-tonner geen 4-tonner mogen rijden..quote:
FORMEEL gezien... ja mag gewoon Je hoeft namelijk formeel gezien helemaal geen rijbewijs te hebben. In het verkeersreglement defensie staat dan weer dat defensie daar wat voor bedacht heeft (militair rijbewijs, dit is allemaal tuchtrecht). Waar je het mil.rbw. wel weer voor nodig hebt is het terrein rijden, dat mag dan weer niet met je gewone RBW. Maw. als jouw commandant het goed vind, en de KMar treft je zonder RBW dan kunnen ze je niets maken.quote:Op maandag 9 augustus 2010 14:49 schreef Remco026 het volgende:
Bij ons wordt met Burger B gewoon MB gereden over de weg, maar dat mag dus blijkbaar niet? Ik heb het namelijk al meerdere malen aangehaald, maar ze blijven roepen dat het wel mag en aangezien alleen de mensen hogerop geen militair rijbewijs hebben, heb ik het daar maar mee te doen
Over het algemeen heb je geen specifieke specialisatie, daar heb je namelijk je peloton voor. Jij kan geen leiding geven als je zelf als schutter fungeert. Het is niet vreemd als jij als commandant van een anti-tankeenheid zelf ook een bekwaam schutter bent, of zelf verkenner bent als leider van een verkenningseenheid. Maar over het algemeen ben jij het baasje, dat is jouw functie, en dan heb je een eigen CLS'er tot je beschikking, en je eigen radioverbindelaar, zodat jij je eigen functie optimaal kan uitoefenen..quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 20:28 schreef M16A2 het volgende:
Nouja, ik maak eerst mijn VMBO af, en daarna proberen voor onderofficier pantserinfanterie. Maar wat ik me afvraag, is als je pelotonsleider ook bv. schutter lange afstand, mitrailleurschutter, anti-tankschutter of CLS'er kunt worden? Of ben je dan geweerschutter?
Give me 20.quote:
12, 13, 14, 15.... nog 5. Kom op je kunt het.quote:
Vast weltrusten dan. En vergeet niet met één oog open te slapen.quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 01:55 schreef Braamyo het volgende:
al !
nu ga ik trouwens wel pitten
ff tot het einde van het huidige nightwish nr wat ik aan het luisteren ben
Ook de Vaandrigs in de NLDA VTO Infanterie leren schieten met alle groepswapens.quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 20:32 schreef Pumatje het volgende:
een onderofficier is nooit de pelotonsleider, dit is een officier, die moet al helemaal niet denken aan SLA dingen.
Ik ben zelf geen OO/OFF maar weet wel dat een GC leert met alle wapens schieten van zijn groep, hij moet er mee om kunnen gaan. Dit zal je denk ik leren in Amersfoort op de gevechtsschool.
Een sergeant wordt je na de KMS, en na de INF opleiding volwaardig.
Officieren gaan naar de KMA..
Groepswapens zijn iets anders dan gespecialiseerde wapensystemen. Een mag is van een compleet andere orde dan een gill of een stinger. De meeste officieren mogen hun militair rijbewijs niet eens halen..quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 13:26 schreef Vortix het volgende:
[..]
Ook de Vaandrigs in de NLDA VTO Infanterie leren schieten met alle groepswapens.
Euhm nee?quote:Op woensdag 2 februari 2011 08:27 schreef Bouke-p het volgende:
lees ff wat esse poste, voor het VELDRIJDEN heb je wel een rbw nodig.
En ik ben te lui om terug te lezen, maar hoe zit het met een c rijbewijs?Ik heb burger C, MIL C en de aantekening 4tonner. Dan zou ik op de weg dus ook met een 10tonner of scania moge rijden?
Dan mag je niet meer veldrijden behalve op parcours. In die voorkomende gevallen is er over het algemeen een rally licentie voor nodig.quote:Op vrijdag 15 april 2011 18:59 schreef Vinz0r het volgende:
[..]
Euhm nee?
Puur omdat DEF overal zn bij/omscholingen voor wil hebben, 10tonner/scania is groter dus ookal heb je burger C, bij DEF mag je dan alleen 4tonner rijden.
Kies je er voor om de burger in te gaan mag je de C rijden die op je RBW staan
excuseert mij, ik bedoel er mee dat Bouke met zijn rbw alleen 4ton mag rijden, gezien hij niet op de 10ton of scania is opgeleid, ondanks dat ie burger c heeft.quote:Op vrijdag 15 april 2011 19:56 schreef Esses het volgende:
[..]
Dan mag je niet meer veldrijden behalve op parcours. In die voorkomende gevallen is er over het algemeen een rally licentie voor nodig.
Bijdevleugel En als jij gaat zeggen dat het om bij/omscholing gaat dan weet jij niet hoe de wetgeving ontremd mil vtg'en zit.
Als het burgerbakken zijn geen probleem. Als er een militaire kentekenplaat op zit mag het niet.quote:Op woensdag 2 februari 2011 08:27 schreef Bouke-p het volgende:
En ik ben te lui om terug te lezen, maar hoe zit het met een c rijbewijs?Ik heb burger C, MIL C en de aantekening 4tonner. Dan zou ik op de weg dus ook met een 10tonner of scania moge rijden?
Doe Stephan de groeten dan maar van mij... van Leoquote:Op zondag 17 april 2011 11:36 schreef Pumatje het volgende:
mijn nieuwe functie tegenwoordig is stuurloos.. maak wat foto's voor sie comm.
was gisteren avond voor def. in muziekgebouw eindhoven...
prachtige opera
Daar ben ik ook elk jaar bij, is namelijk in de gemeente van ons.quote:Op zondag 17 april 2011 12:47 schreef _The_General_ het volgende:
Ik ben geen militair maar heb door mijn vrijwilligerswerk enorm veel te maken met Defensie personeel, opperofficieren en veteranen. Ik organiseer met een paar man samen jaarlijks een grote internationale herdenking. Hierbij krijgen we ondersteuning van KMS, RMC en de luchtmacht in de vorm van een flypast. Onder de gasten ieder jaar bijv. de IGK en andere hogere officieren.
zie www.leudalmonument.nl
Daarnaast organiseren we bezoeken aan scholen van oude en jonge veteranen. Ik heb door dit werk enorm veel respect en waardering voor jullie werk!
Keep up the good work!
Fijn om te horen, als toeschouwer of wapenbroeder? Kom je ook naar de veteranendag van Leudal? Misschien dat wij als comite daar een lezing houden, zijn we voor gevraagd. En het kan zijn dat ik een tentoonstelling van onderscheidingen mag verzorgen voor die dag.quote:Op zondag 17 april 2011 23:42 schreef Clan het volgende:
[..]
Daar ben ik ook elk jaar bij, is namelijk in de gemeente van ons.
welkom hier, en ik dennnk dat iedereen hier heel goed weet wat LMB inhoudquote:Op vrijdag 22 april 2011 23:41 schreef SanDiego het volgende:
Mijn werk bij defensie, ik zit nu sinds januari bij luchtmobiel. Helaas heb ik de felbegeerde nog niet in mijn bezit maar ga natuurlijk alles op alles zetten om die rode baret te halen.
Voor als je lumbl niks zegt, luchtmobiel is een snel inzetbare eenheid die wereldwijd binnen 15 dagen kan worden ingezet en kan totaal voor zichzelf zorgen, infanteriebataljons, logistieke eenheden, medische eenheden, genisten etc ben erg trots dat ik hopelijk binnekort onderdeel kan uitmaken van de familie
Don't carequote:Op zaterdag 23 april 2011 01:16 schreef SanDiego het volgende:
hahaa das wel balen voor je als ie dat leest dan!
Pumatje, maar wat doe je nu eigenlijk?quote:
Stafneus bij de Infanterie.quote:Op zondag 8 juli 2012 22:48 schreef jaijai2 het volgende:
[..]
Pumatje, maar wat doe je nu eigenlijk?
De leopards zijn niet meer in bezit van NL?
Ik quote hier even mezelf, ondertussen zit ik zelf in deze opleiding. Dus, als alles goed gaat en ik mijn huidige steile leercurve volhoudt, sta ik over 22 weken voor een club van 26 mafketels.quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 13:26 schreef Vortix het volgende:
[..]
Ook de Vaandrigs in de NLDA VTO Infanterie leren schieten met alle groepswapens.
Ik geloof je.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 03:27 schreef superbly het volgende:
Werk op dit moment bij de AIVD.
Daarvoor was ik 4 tonnerchauffeur.
Wat ik precies doe mag ik niet vertellen want dat is geheim.
lol.quote:
Als "comspec" de juiste benaming niet weten...quote:Op maandag 14 januari 2013 20:08 schreef Connaisseur het volgende:
Tijd om dit topic ff een bump te geven.
Voor mijzelf : was RTO/ comspec. ( FM9500/HF-7000/PRC -113/MBTIR & 117 Foxtrot)
Uh nee...quote:Op dinsdag 15 januari 2013 20:05 schreef Connaisseur het volgende:
zie nu pas dat ik een spelfout gemaakt heb en letters omgedraaid heb.
quote:voel jij je nu stoer?
Oh nee hoor, ik verwacht alleen iets meer van een comspec die een maandenlange opleiding heeft genoten.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 20:41 schreef fathank het volgende:
Het volgende wedstrijdje afplassen in DEF
Ik denk dat je bij je sollicitatie toch niet het formulier hebt gelezen dat je voor je neus kreeg, of wel? Het is leuk dat je later bij de AIVD wil werken.. maar zeg niet dat je er werkt terwijl dat niet zo is, kan je nog in gevaar brengen ook.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 03:27 schreef superbly het volgende:
Werk op dit moment bij de AIVD.
Daarvoor was ik 4 tonnerchauffeur.
Wat ik precies doe mag ik niet vertellen want dat is geheim.
Gesneuveld?quote:
Ja.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 01:25 schreef Wasmachinu het volgende:
Gesneuveld?
Je bent van harte welkom.
Ja hier, lekker laatquote:Op donderdag 12 mei 2011 22:58 schreef sergeant1230 het volgende:
Is er toevallig ook een pantsergenist op het forum?
zo ja,
ik ben nieuwsgierig wat dat precies inhoud.
hier ook. (naja over een paar maandjes)quote:
quote:Loadmaster: The crewmember designated to accomplish
loadmaster duties.
Nou, wie geen zin heeft om te vertalen:quote:The loadmaster is responsible for the knowledge of
and proper use of all aircraft equipment, tiedown and
restraint systems, weight and balance computations, cargo
door and ramp operation and troop carrying capabilities.
The loadmaster shall be thoroughly familiar with the normal
and emergency airlift capabilities, associated aircraft
systems, all aerial delivery systems and shall be able to
accomplish aircraft emergency procedures.
Ik ben gewoon "burger" maar ik ken de "deputy director General" van de MIVD. En die heeft het ook gewoon op zijn Linkedin staan..quote:Op dinsdag 5 februari 2013 21:04 schreef Pumatje het volgende:
AIVD is nog niet zo'n probleem, niet al te slim. Maar als je voor de MIVD zou werken en het op Fok! forum zou vertellen ben je niet echt bepaald 007. Bij de AIVD moeten ook mensen koffiezetten en brood beleg inkopen enzo.
Als loadmaster mag je toch ook boordwapens bedienen? Wel tof baantje. Heb ik ook ooit op gesolliciteerdquote:Op zondag 16 februari 2014 18:46 schreef thesystem het volgende:
Nou, nu ga ik ook maar eens een verhaaltje. Sommige weten als wat ik doe en voor andere is het een vraag
Mijn functie is Loadmaster.
[ afbeelding ]
Wat houdt deze functie nu in, een paar stukjes uit het flight manual.
[..]
[..]
Nou, wie geen zin heeft om te vertalen:
Als Loadmaster ben je de expert op het gebied van het beladen van het vliegtuig. Je configureert het naar de vracht die je krijgt, bediend meerdere systemen, zet de vracht vast, berekend het zwaartepunt en je assisteert de piloot met meerdere taken.
Ook bestaat er de kans dat je de kist moet configureren voor het droppen van goederen vanuit de lucht, dit wordt Airdrop genoemd. Hierbij zijn weer andere procedures van kracht dan normaal omdat de vracht totaal anders is opgebouwd.
Loadmasters in Nederland zijn op meerdere kisten te vinden, denk aan de CH47, C130, KDC10 en nog enkelen.
Waarop ik zelf vlieg houd ik in het midden voor mijn eigen bestwil
Hier een impressum van de Loadmaster:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Loadmaster op de heli's hebben boordwapens aan boord ja, hierop krijg je ook les. Op de vrachtvliegtuigen heb je geen boordwapens maar alleen persoonlijke wapens.quote:Op donderdag 6 maart 2014 10:17 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Als loadmaster mag je toch ook boordwapens bedienen? Wel tof baantje. Heb ik ook ooit op gesolliciteerd
Toen ik solliciteerde kwam er een opleiding stopquote:Op donderdag 6 maart 2014 12:55 schreef thesystem het volgende:
[..]
Loadmaster op de heli's hebben boordwapens aan boord ja, hierop krijg je ook les. Op de vrachtvliegtuigen heb je geen boordwapens maar alleen persoonlijke wapens.
Vele solliciteren......
VOTC Surivival opleiding is wel gaaf jaquote:Op donderdag 6 maart 2014 14:13 schreef Kostertjuh het volgende:
Ik ook, kon niet vanwege allergieen. Opleiding klonk wel leuk (alleen overleven, heli te water etc)
Nu werk ik zelf offshore, en het vliegen naar de platformen en booreilanden op de Noordzee gebeurt vanaf vliegveld Den Helder.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 02:10 schreef Esses het volgende:
Het werk van de wachtmeester
Nou, de wachtmeester van de Koninklijke Marechaussee zal voornamelijk op de grens zitten.
De grens heeft voor ons nu eenmaal een kerntaak gekregen, dat kan ik niet ontkennen. De grens is iets wat onlosmakelijk verbonden is met het vak. In de vreemdelingenwet is geregeld dat wij de controle doen, en die word dus ook uitgevoerd door een overgroot deel van de organisatie. Hier worden paspoorten gecontroleerd, vreemdelingen (3e landers, mensen uit andere landen dan de EU) aan de toelatingseisen onderworpen, en nooddocumenten afgegeven.
Hier is het grootste raakvlak met de burgerbevolking. Hier kennen mensen ons (als ze niet denken dat we de douane zijn) van. Ook zijn wij verantwoordelijk voor de politietaken op de luchthavens, bijvoorbeeld schiphol.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |