abonnement Unibet Coolblue
pi_78918044


Hoe te posten in dit topic
Simpel! Zet de titel van de zojuist gekeken film neer, al dan niet bold plus IMDb-linkje. Vervolgens een mooie filmposter of frappant screenshot (geen gele kikkers of Moviemeterplaatjes!) en daaronder een verhaaltje wat je nu zo gaaf of niet gaaf aan de film vindt. Let op: controversiële meningen worden ten zeerste gewaardeerd! Ter afsluiting geef je de film nog de waardering in of sterren of een cijfer van 1 tot en met 10. Of je doet toch iets heel anders, dat mag ook.

Meningen en vragen over het plot dienen gemarkeerd te worden met de spoiler-tag zodat je voor anderen de film niet verpest, als men ooit besluit de film nog eens te kijken .

Dat we elkaar mogen aansteken tot het kijken van elkaars filmkeuze

Vorige topics:
CLIV | CLIII | CLII | CLI | CL | CXLIX | CXLVIII | CXLVII | CXLVI | CXLV | CXLIV | CXLIII | CXLII | CXLI
CXL | CXXXIX | CXXXVIII | CXXXVII | CXXXVI | CXXXV | CXXXIV | CXXXIII | CXXXII | CXXXI
CXXX | CXXIX | CXXVIII | CXXVII | CXXVI | CXXV | CXXIV | CXXIII | CXXII | CXXI
CXX | CXVIX | CXVIII | CXVII | CXVI | CXV | CXIV | CXIII | CXII | CXI
CX | CIX | CVIII | CVII | CVI | CV | CIV | CIII | CII | CI
C | XCIX | XCVIII | XCVII | XCVI | XCV | XCIV | XCIII | XCII | XCI
XC | LXXXIX | LXXXVIII | LXXXVII | LXXXVI | LXXXV | LXXXIV | LXXXIII | LXXXII | LXXXI
LXXX | LXXIX | LXXVIII | LXXVII | LXXVI | LXXV | LXXIV | LXXIII | LXXII | LXXI
LXX | LXIX | LXVIII | LXVII | LXVI | LXV | LXIV | LXIII | LXII | LXI
LX | LIX | LVIII | LVII | LVI | LV | LIV | LIII | LII | LI
L | IL | XLVIII | XLVII | XLVI | XLV | XLIV | XLIII | XLII | XLI
XL | XXXIX | XXXVIII | XXXVII | XXXVI | XXXV | XXXIV | XXXIII | XXXII | XXXI
XXX | XXIX | XXVIII | XXVII | XXVI | XXV | XXIV | XXIII | XXII | XXI
XX | XIX | XVIII | XVII | XVI | XV | XIV | XIII | XII | XI
X | IX | VIII | VII | VI | V | IV | III | II | I

Wijzigingen/toevoegingen aan deze OP zijn welkom! Omdat ik dit topic niet elke dag lees kan je het beste een PM doen naar donroyco
Nieuw is niet altijd beter.
pi_78918087
Ik heb het lijstje met Vorige topics even geupdate.

--

El laberinto del fauno heb ik net gekeken en man man man wat een geweldige film!
Het voegt mijn 2 favoriete genres fantasy en oorlog geweldig samen en het was echt een verademing om eindelijk eens geen Engelse film te kijken.

IMDb cijfer: 8.4
Mijn cijfer: Dikke 9

Nieuw is niet altijd beter.
pi_78918192
Fish tank, moest vooral lachen om het youtube filmpje wat in die film voorkwam en iedereen dat filmpje ook al had opgezocht, tijdens de film.
Ik zwaai naar dieren.
  dinsdag 9 maart 2010 @ 03:03:12 #4
289217 a.stegeman
Dat dit kan in Nederland !!!
pi_78918254
Leaves of Grass

Genoten van deze film zoals ik al verwachtte briljant acteerwerk van Edward Norton die een dubbelrol speelt in deze film (tweelingbroer) .
Film kijkt lekker weg met leuke humor en onverwachtse wendingen erin dus dat maakt het voor mij een toppertje .
Hoe sommige scenes ook in elkaar zijn geknutseld zal me een raadsel zijn maar petje af

8.5 / 10
Zoekt en gij zult vinden
pi_78918639
L.A. Confidential (Curtis Hanson, 1997)
In mijn ogen een van de beste misdaadfilms die er is en heerlijk om nu om blu-ray opnieuw te beleven. Alleen de sfeer van de film al, de sfeer van L.A. in de jaren '50, de filmsterren uit die tijd, de soundtrack. Daarnaast levert de cast vol grote namen prima acteerwerk af, niet alleen de hoofdrollen maar ook de bijrollen. De personages zijn prima uitgewerkt en het script is misschien niet briljant maar weet zeker te onderhouden. Een moderne klassieker die ik zeker nog vaker ga zien. 9.0
  dinsdag 9 maart 2010 @ 10:03:33 #6
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_78921274
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 02:12 schreef ikbennieuwopfok het volgende:
Ik heb het lijstje met Vorige topics even geupdate.

--

El laberinto del fauno heb ik net gekeken en man man man wat een geweldige film!
Het voegt mijn 2 favoriete genres fantasy en oorlog geweldig samen en het was echt een verademing om eindelijk eens geen Engelse film te kijken.

IMDb cijfer: 8.4
Mijn cijfer: Dikke 9


Probeer El Orfanato en El Espinazo del Diablo dan ook gelijk!
pi_78921909
Up In The Air
With a job that has him traveling around the country firing people, Ryan Bingham leads an empty life out of a suitcase, until his company does the unexpected: ground him.

Fijn filmpje dat lekker wegkijkt. Op sommige momenten is het saai en lijkt het in te zakken, maar het andere moment kan het zo weer leuk zijn.

IMDb: 7,9
Mijn cijfer: 7,3

Precious: Based on the Novel Push by Sapphire
In Harlem, an overweight, illiterate teen who is pregnant with her second child is invited to enroll in an alternative school in hopes that her life can head in a new direction.

Pff, zwaar. Zeker niet een film die je even tussendoor kijkt. Je houdt een nare nasmaak over na het kijken van deze film. Terechte oscar wel voor Mo'Nique

IMDb: 7,5
Mijn cijfer: 7,0
pi_78923509
Winter Passing (2005)



Reese (Zooey Deschanel) staat achter de bar en is actrice, haar leven lijkt er niet al te best uit te zien. Ze snuift, en als ze in haar eigen ogen iets verkeerd heeft gedaan (als ze iemand anders kwetst) straft ze zichzelf lichamelijk. Op een dag komt er een uitgever naar haar toe en biedt haar een hoop geld, in ruil voor de brieven tussen haar vader (Ed Harris) en moeder. Haar vader was een beroemde schrijver, maar heeft al jaren niets uitgegeven. Reese heeft haar vader al heel lang niet gezien, en heeft de brieven nooit gekregen. Ze besluit ze te gaan zoeken bij haar vader thuis. Hier treft ze een iets te perfecte studente en een aspergeriaans type (Will Ferrell), die haar vader verzorgen in ruil voor onderdak.

De film begint erg somber, en ook al zie je nog steeds trekjes uit de andere films, Zooey Deschanel pakt het toch net anders aan in deze rol. Ze is minder mooi, minder leuk en minder zelfverzekerd, wel verfrissend een keer. Vanaf het moment dat ze bij haar vaders huis aankomt wordt de film iets luchtiger. Het is nog steeds erg emotioneel, maar met name Ferrell brengt een zeer gewenst vrolijk randje aan de film. Geen origineel randje overigens, want hij speelt eigenlijk weer zijn standaardkarakter. Het einde van de film is misschien wat abrupt, maar ik vond het duidelijk genoeg. De film draait eigenlijk om de karakterontwikkeling van Reese, die een rotjeugd heeft gehad maar dit eindelijk van zich af probeert te schudden.

Extraatje is Ed Harris, wat een kerel, en een prachtige rol. Het is misschien een bijrol, maar fantastisch.

7,5 (IMDB: 6,4)


The Men Who Stare at Goats (2009)



Verschillende meningen over deze film, en dat begrijp ik best. Ik heb me er ontzettend mee vermaakt, ik vond de humor geweldig, het lag er (meestal) niet te dik bovenop, en soms juist zo dik dat het weer leuk was. Bob (Ewan mcGregor) reist als journalist af naar Irak, om aan zijn eigen leven te ontsnappen en zichzelf te bewijzen. Hier ontmoet hij Lyn Cassady (George Clooney), een man die beweert in een eenheid van het leger te hebben gediend, dat op een vreedzame manier en met bovennatuurlijke krachten werkt. Ze gaan samen de woestijn in op een (eerst nog onduidelijke) missie.

Langzaam ontrafelt het verleden van Cassady en de eenheid zich, en wordt duidelijk wat de missie is. Ik vond de film meer overeenkomsten hebben met the Big Lebowski dan ik had vermoed. Met name het idiote verhaal, dat toch geniaal is, met name door de karakters en hun uitspraken. Dat de titel zo letterlijk kon worden genomen had ik ook niet verwacht.

8 (IMDB: 6,6)
pi_78924036
Harry Brown

Been there, done that.

Oude man (Michael Caine) neemt wraak op een groep hangjongeren die zijn beste vriend hebben vermoord.
Caine acteert op de automatische piloot, en er zit niets verrassends in de film, dus achteraf gezien totaal onnodig dit.

5/10
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_78926712
Reefer madness.

Onschuldige tieners komen in aanraking met marihana.
Leuke musical die ouderwetse antidrugsfilm parodieert.

[ Bericht 14% gewijzigd door jeroen25 op 09-03-2010 13:19:50 ]
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_78930636
The Shining (Stanley Kubrick, 1980)
Visueel een pareltje, prachtige (lange) shots o.a. van de aankomst bij het hotel, Danny op zijn driewieler en het doolhof. Acteerwerk is ook prima, met name van Jack Nicholson in topvorm en de jonge Danny Lloyd. Shelley Duvall is al een horrorelement op zichzelf, echt een enge vrouw, maar aan de andere kant in deze film wel goed op haar plek. Velen zullen het vast niet met me eens zijn maar verhaaltechnisch vond ik de miniserie beter, op alle andere fronten weet de versie van Kubrick het wel te winnen van de serie. Staan erg veel extras op de blu-ray, binnenkort ook nog maar even kijken. 8.0
pi_78931369
Welke ik gezien heb?



[ Bericht 49% gewijzigd door Mike op 09-03-2010 15:39:12 ]
75 topics = FIN
  dinsdag 9 maart 2010 @ 15:11:40 #13
57047 macondo
Macondo weet wel beter, heus
pi_78931450
The Gold Rush (1925)
Mijn derde Chaplin na City Lights en The Kid. Helaas wat mij betreft ook de minste. Enkele hilarische momenten, maar net te weinig.

Overal verstand van.
pi_78932656
Laura van Otto Preminger is de laatste film die ik gezien heb en ik vond er niet veel aan, vooral heel erg saai.
Dan was The Man with the golden gun een stuk beter, die ik een dag ervoor zag.
  dinsdag 9 maart 2010 @ 21:45:33 #15
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_78948585
Nog wat horror gekeken.

The Black Room
Er was eens een baron wiens familie vervloekt was. Hun bloedlijn zou eindigen met een tweeling waarvan de ene broer de andere zou vermoorden in "the black room". Wanneer vrouwlief bevalt van een tweeling, schiet de baron lichtjes in paniek en laat de zwarte kamer dichtmetselen. 20 jaar later komen de broers terug samen en... gebeurt er vanalles. De hoofdrol is voor Boris Karloff (net als de andere hoofdrol ) en die kan zich uitleven door tegelijk een zachtaardig personage en ook een klootzak te spelen. Fijn filmke, goede regie ook, de regisseur zou later nog een half dozijn Sherlock Holmes verhalen verfilmen.

Mark of the Vampire
Een rijke meneer wordt dood teruggevonden met 2 gaatjes in zijn nek. De verdenking valt op de lokale vampier (Bela Lugosi) en zijn aanhang. De lokale politie-inspecteur gelooft niet meteen in vampieren en weigert het in die richting te zoeken. Gooi nog een dochter van de rijke meneer in de mix, samen met een professor die ook expert is in het occulte en we zijn weer weg voor één lang cliché zou je dan zeggen. Dat is ook grotendeels zo, maar in het laatste kwartier zit een vrij onverwachte wending waardoor het toch prettig eindigt. Dankzij het einde, de competente regie van Tod Browning (Freaks) en de zowaar leuke Lugosi toch nog een degelijke film.

Tourist Trap
Een (onterecht) vergeten slasher uit de late jaren '70, eentje van de eerste generatie dus. Een bende jongeren heeft autopech in the middle of nowhere en wordt na een tijdje belaagd door de buurt-psychopaat. Dat klinkt niet bijster origineel en dat is het ook niet, maar hij was wel één van de eersten, dus het is de makers vergeven. De gek van dienst is namelijk wel een toffe, eentje die zich verkleedt als een etalage-pop en zelf (met dank aan zijn erg handige telekinetische krachten) ook echte poppen kan laten bewegen. Dit geeft het allemaal een surrealistisch ondertoontje wat de film ten goede komt. Het is uiteraard geen Halloween, maar hij hoort wel in het rijtje van Black Christmas en My Bloody Valentine thuis ... de originelen dan.

I tre volti della paura (Black Sabbath)
Drie kortverhalen van de Italiaanse horrorheld Mario Bava. Het eerste stelt niet zoveel voor, daar wordt een dame lastig gevallen door anonieme telefoontjes. Nu was deze waarschijnlijk wel de eerste film die dat deed, maar degenen die het later herhaalden (zoals Scream), deden het toch beter. Het tweede verhaal gaat over vampieren en heeft zowaar een in het Italiaanse gedubde Boris Karloff in de hoofdrol. Qua verhaal vrij klassiek, maar dit hoofdstukje ziet er wel heel erg mooi uit, bijna een opeenvolging van schilderijen. Slotverhaal is het beste. Oud wijf sterft, dame vindt haar en pikt haar ring, maar die blijkt vervloekt en misschien is 't oude wijf dan toch niet zo dood. Het is erg kort, maar de sfeer is geweldig, zelfs al ziet dat oud mens er soms bijzonder ridicuul uit, het is wel eng ridicuul.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_78953731
alexander the last...

over een stelletje waar de vrouw in het theater werkt als actrice. De man moet een poosje weg voor zaken. De vrouw werkt samen met een andere acteur in het theater en ze worstelt dan tussen hem en haar man. Daar gaat het eigenlijk over...

eigenlijk helemaal geen spannende film, niks vernieuwends, raar eind

4/10
  dinsdag 9 maart 2010 @ 23:51:47 #17
62679 N-E-R-D
No-one*Ever*Really*Dies
pi_78954840


I Love You Phillip Morris
Gezien in de sneak en had van te voren geen idee wat ik moest verwachten. Ik wist dat Jim Carey en Ewan Mcgregor erin speelde en dat ze een gay koppeltje waren of iets in die richting.
Het moest een komedie/drama film zijn, maar ik heb meer gelachen dan gehuild. Banale grappen en misschien een beetje typisch amerikaans. Er zit wel drama in maar om een of andere reden kwam dat bij mij niet echt over.
Kortom een zeer vermakelijk film waarbij ik een paar keer goed heb kunnen lachen. En gebasseerd op een waar verhaal?
Life is a waste of time. Time is a waste of life.
So let's get wasted and have the time of our lives.
pi_78955440
Book of Eli
http://www.imdb.com/title/tt1037705/

Ik ging met een neutrale houding tegenover deze film naar de bioscoop. Buiten de trailer niks over gelezen of gezien. De film begint met een mooie scene waar een mysterieuze man (Eli) in het bos jaagt op een kat.
Later zien we hem deze opeten en wordt duidelijk dat de wereld zoals wij die kennen vergaan is.
Deze setting zijn we het afgelopen jaar al veel tegen gekomen in films.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dit allemaal is overgoten met een aantal gewelddadige actie scenes. Deze zijn groots in beeld gebracht.
De personages in het verhaal zijn standaard en hun acties voorspelbaar.
Het einde liet mij de geloofwaardigheid van enkele scenes in twijfel trekken.

Conclusie; Leuke actie film, helaas met een bijbelse boodschap en te typisch Amerikaans.
Mijn cijfer: 6
IMDB: 7.1
  woensdag 10 maart 2010 @ 00:13:17 #19
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_78955550
quote:
Op zondag 7 maart 2010 23:38 schreef macondo het volgende:
Play it again, Sam..
Grappig hoe ontzettend veel mensen (inclusief mezelf ook voordat ik de film voor het eerst zag) denken dat dat uit de film komt, terwijl ze dat niet (op die manier) zeggen
pi_78960392
The Blind Side 2009
De film vertelt het waargebeurde verhaal van Micheal Oher (Quinton Aaron), een jonge, dakloze Afro-Amerikaanse jongen. Michael wordt op een avond opgemerkt door Leigh Anne Touhy (Sandra Bullock) en omdat hij geen slaapplaats heeft biedt Leigh Anne hem onderdak aan. Dit zet een serie gebeurtenissen in gang die het leven van zowel Michael als die van de familie Touhy voorgoed zal veranderen...
Zeer leuke film met fantastisch acteerwerk. De film duurt nogal lang, maar het vreemde is dat ik me geen minuut verveelt heb. Ik vond het trouwens jammer dat de film al na 2u en zoveel gedaan was . Het verhaal is zo meeslepend en leuk in beeld gebracht.
9.5
Op zaterdag 28 juni 2014 @ 18:18 schreef Marie30 het volgende: Zo lief. :) Kusje :*
Op donderdag 14 juli 2016 @ 23:45 schreef GGMM het volgende: Het is altijd bijzonder gezellig als banaantje er is. :)
pi_78961215
46) Chapelle Show Season 3
Reeks afleveringen waar korte sketches door Dave Chapelle. Door wat blije drama is hij niet aanwezig en alleen nog maar in de sketches. Het zijn maar drie episodes met wat deleted crap. Jammer!
4.2/10
http://www.imdb.com/title/tt0353049/


47) Old Dogs
Feelgoodmovie van Disney met John Travolta en Robin Williams. Af en toe een geinige grap, vooral dromerige scenario’s waar uiteindelijk alles goed komt.
6.0/10
http://www.imdb.com/title/tt0976238/


48) Surfs Up
Deze rommel kon ik echt niet aanzien, Pinguins op surfboards blabla whatever, die voiceover van die knaap van Transformers is echt irritant. Misschien is de film wel goed, i don’t know, I don’t care.
3.0/10
http://www.imdb.com/title/tt0423294/


Next up; Sherlock Holmes, Edge of Darkness, The Lovely bones, City Of God, Book of Eli, Shutter Island
_________________
Hi :)
pi_78967462
Casablanca (1942)
Rick Blaine (gespeeld door Humphrey Bogart) verlaat het door nazi's bezette Parijs en verhuist naar Casablanca, alwaar hij een café opent. Daar ontmoet hij zijn oude geliefde die hem destijds in Parijs opeens had verlaten. Zij is inmiddels getrouwd met een verzetsstrijder die de reisdocumenten die Rick in zijn bezit heeft ernstig nodig heeft. Wanneer een nazi-officier in Casablanca arriveert om de moord op twee van zijn ondergeschikten te onderzoeken, blijkt hoezeer Rick's oude geliefde en haar man van hem afhankelijk zijn.
Ik had veel over deze klassieker gehoord, dus besloot ik 'm maar eens te gaan kijken. Eigenlijk hou ik niet zo van romantische films, maar in Casablanca was dit allesbehalve storend vanwege de prima dialogen. Je leert het verleden van Rick en zijn oud-geliefde kennen en begrijpt gaandeweg waarom hij moeite heeft haar in Casablanca te helpen. Ondanks het ouderdom een zeer redelijke film om eens gezien te hebben.
IMDb: 8.8 -- Mijn cijfer: 8.0

Eternal Sunshine of the Spotless Mind (2004)
Twee geliefden laten bij een bedrijf de herinneringen aan elkaar uit hun geheugen wissen. Tijdens dit proces wordt gaandeweg duidelijk hoe zij elkaar hadden ontmoet en hadden leren kennen. Nadat de behandeling volbracht is, laat het lot hun paden toch weer met elkaar kruisen, natuurlijk zonder enig besef bij de koppel van hun verleden samen.
Het originele verhaal en het prima acteerwerk van Jim Carrey en Kate Winslet maken dit toch wel tot een zeer vermakelijke film.
IMDb: 8.5 -- Mijn cijfer: 8.5

Hotel Rwanda (2004)
Paul Rusesabagina (gespeeld door Don Cheadle) brengt met gevaar voor eigen leven voortvluchtige Tutsi's onder in het hotel waar hij werkt. De Hutu's in Rwanda waren vastberaden om alle Tutsi's om te brengen, die zij zagen als verraders en collaborateurs met de voormalige bezetter, de Belgen.
De film toont de verschrikkingen van de genocide die toen gaande was, hoewel in een afgezwaktere vorm had ik het idee. Ondanks Don Cheadle's redelijke acteerwerk, wist voor de rest niemand echt indruk op mij te maken met zijn rol. Het is een alleraardige film, met zo nu en dan emotionele momenten, maar zeer zeker geen topfilm. Ik vraag me dan ook af wat deze film in de IMDb top 250 doet.
IMDb: 8.3 -- Mijn cijfer: 7.8

Raging Bull (1980)
Robert De Niro speelt de rol van de emotionele, zelfdestructieve bokser Jake LaMotta. Zijn agressiviteit in de ring levert hem de wereldtitel op, maar buiten de ring maakt het veel van zijn leven kapot.
De Niro speelt naar mijn mening een van zijn beste rollen ooit, waarvoor hij ook de Oscar kreeg. Hij heeft voor de film een veeleisende transformatie moeten ondergaan door een hoop kilo's aan te komen, wat de toewijding aan zijn rol duidelijk tentoonstelt. Het zwart-wit van de film draagt daarnaast bij aan de sfeer, waardoor je je echt in de jaren '40 en '50 waant. Al met al een zeer boeiende film, met zeer vermakelijke dialogen.
IMDb: 8.4 -- Mijn cijfer: 8.7

[ Bericht 0% gewijzigd door TheMagnificent op 10-03-2010 12:58:06 ]
pi_78967978


The Edge of Darkness met Mel Gibson in een notendop gaat over een man die denkt dat de aanslag op zijn dochter eigenlijk voor hem bedoelt was en achter alles nu een groot complot ziet en hiertegen ten strijde trekt. De film is weinig boeiend en de verhaallijn is voorspelbaar maar grossiert wel in constante diepteshots van de camera op de talloze bloedige scene's alsof we naar en aflevering van SAW zitten te kijken.

6 / 10
75 topics = FIN
pi_78972175
Martyrs (2008)

Oh jee, wat interessant. Een martelfilm met een diepere betekenis. Maar wel met een oninteressant, ongeloofwaardig verhaal en karakters. En continu maar bloed, geweld en andere troep. Het is niet spannend. Het is zeker niet grappig of vermakelijk. De film wil een soort walging oproepen en dat lukt vrij aardig, maar ik heb eerder walging voor de film dan wat anders. Dat is neem ik aan niet de bedoeling. Een soort martelporno.

1
pi_78972318
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 09:44 schreef banaantjeEE het volgende:
The Blind Side 2009
De film vertelt het waargebeurde verhaal van Micheal Oher (Quinton Aaron), een jonge, dakloze Afro-Amerikaanse jongen. Michael wordt op een avond opgemerkt door Leigh Anne Touhy (Sandra Bullock) en omdat hij geen slaapplaats heeft biedt Leigh Anne hem onderdak aan. Dit zet een serie gebeurtenissen in gang die het leven van zowel Michael als die van de familie Touhy voorgoed zal veranderen...
Zeer leuke film met fantastisch acteerwerk. De film duurt nogal lang, maar het vreemde is dat ik me geen minuut verveelt heb. Ik vond het trouwens jammer dat de film al na 2u en zoveel gedaan was . Het verhaal is zo meeslepend en leuk in beeld gebracht.
9.5
Heb deze film afgelopen zondag met mijn vriending gekeken en ik had precies hetzelfde. De 2u vlogen echt voorbij en vooral Big Mike en dat kleine jongetje zijn erg aandoenlijk en/of grappig om te zien.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')