Ik denk dat een lijst bij de notaris wel noodzakelijk is.quote:Op maandag 8 maart 2010 14:39 schreef AKK78 het volgende:
Maar moet die lijst vastgelegd zijn bij de notaris of mag dat ook onderhands vastgelegd zijn?
Kan het namelijk nergens goed vinden en onze notaris heeft vandaag een contactstoornisoftewel niet bereikbaar!
Ik heb veel dingen gekregen en bij elkaar gesprokkeld via MP etc. Dus weinig te doen met bonnetjes etc. Daarnaast is het ook geen vetpot hier, dus weinig echt waardevols dus ik vraag me af wat ze weg willen komen halen. Want de waardevolle spullen zijn op 1 hand te tellen...denk dat het duurste hier een damesfiets van 4 jaar oud is. En natuurlijk onze trouwringen...maar die van mij is aantoonbaar van mij...
Dat ook...quote:Op maandag 8 maart 2010 14:58 schreef Lienekien het volgende:
Ik vraag me af hoe rechtsgeldig zo'n lijst is als je die na de datum van de aanvraag van de schuldsanering nog eens bij de notaris gaat deponeren.
Maar ben je nu onder beperkte gemeenschap van goederen getrouwd of onder verrekenstelsel? Volgens mij heb je alleen in het laatste geval er wat aan.quote:Op maandag 8 maart 2010 15:17 schreef AKK78 het volgende:
Nou zitten we dan redelijk 'goed' We zijn nu anderhalf jaar getrouwd en hebben in december 2009 zelf zo'n lijst gemaakt. Dus in ons eerste volle huwelijksjaar.
De aanvraag is nog niet officieel gedaan, dus ook in die zin is dat gunstig voor ons. De gemeente is wel akkoord gegaan met een hulpverleningstraject maar er is nog geen daadwerkelijke sanering oid. De aanvraag voor de bbz moet nog worden gedaan en als dat niet lukt dan volgt waarschijnlijk de wsnp voor mijn man. Ik wil graag mijn huis en mijn inkomen en goederen veilig stellen voor het geval dat...maar hoop dat mijn man er met een bbz-regeling uit kan komen met zijn schuldeisers!
Verrekenstelsel is wel de meest gangbare vorm van huwelijkse voorwaarden, dus ligt wel het meest voor de hand. In dat geval hoef je je denk ik niet al te veel druk te maken maar ik ben - net als iedereen hier volgens mij - geen notaris.quote:Op maandag 8 maart 2010 15:39 schreef AKK78 het volgende:
Verrekenstelsel volgens mij (probleem is dat ik het contract niet bij de hand heb) en de schulden zijn allemaal gemaakt voor het huwelijk. Sinds wij getrouwd zijn heeft hij geen nieuwe schulden meer gemaakt gelukkig!
Zou graag de notaris willen spreken, alleen dat lukt dus niet voor morgenochtend 9 uur!
Ook de hulpverlener is niet te bereiken op dit moment...kortom het schiet allemaal niks op, vandaar dit topic.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |