abonnement Unibet Coolblue
pi_80173746
17e ga ik ook, zal waarschijnlijk paar Engelse vrienden en aantal Nederlandse stagiaires meeslepen
pi_80174174
Leuk dat er zoveel komen! Ik heb er echt zin an Ik denk dat ik ook wel te herkennen ben aan de vreetzak straks die continu frikandellen naar binnenwerkt

Oh en regenbui. Wel erg toepasselijke avatar niet waar? Ik zit morgen weer in Londen voor 4 week en hoop toch echt geen regenbui te zien.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_80174208
quote:
Op zaterdag 10 april 2010 23:44 schreef sitting_elfling het volgende:
Leuk dat er zoveel komen! Ik heb er echt zin an Ik denk dat ik ook wel te herkennen ben aan de vreetzak straks die continu frikandellen naar binnenwerkt

Oh en regenbui. Wel erg toepasselijke avatar niet waar? Ik zit morgen weer in Londen voor 4 week en hoop toch echt geen regenbui te zien.
Iedereen is bruingebakken de afgelopen dagen en jij komt weer terug als 't slecht weer is Je doet 't jezelf aan
pi_80174428
quote:
Op zaterdag 10 april 2010 23:45 schreef zeebeschuit het volgende:

[..]

Iedereen is bruingebakken de afgelopen dagen en jij komt weer terug als 't slecht weer is Je doet 't jezelf aan
Mja ik hoorde het. Pfft. Ik kom morgen ook pas laat aan. Vetrek om 09.56 al van het station in Nederland maar kom pas om 19.00 nog wat aan in St.Pancras Kutzooi met de NS en spoor wisselingen en dergelijke. Zul je net zien dat het weer ook gaat omslaan.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  zondag 11 april 2010 @ 00:47:25 #205
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_80175855
quote:
Op zaterdag 10 april 2010 22:32 schreef Monopoly_Man het volgende:

[..]

King's Arms in Wandsworth.
Hier ging ik een paar jaar geleden regelmatig met collega's naar toe. Ze hadden toen echt een goede chef. Heerlijk gegeten en gedronken daar in de beergarden
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_80180122
quote:
Op zaterdag 10 april 2010 22:35 schreef Regenbui het volgende:
Woon zelf nu in earls court (vlak bij kennsington). Tot nu toe alleen nog maar kijkje genomen in de kroeg hier op de hoek.
Pak dan eens de District Line naar Parsons Green en ga naar The White Horse. Echt geweldige pub mut heel veel verschillende bieren, mooi terras en een outdoor barbecue op mooie dagen.
pi_80182738
quote:
Op zaterdag 10 april 2010 23:44 schreef sitting_elfling het volgende:
Leuk dat er zoveel komen! Ik heb er echt zin an Ik denk dat ik ook wel te herkennen ben aan de vreetzak straks die continu frikandellen naar binnenwerkt

Oh en regenbui. Wel erg toepasselijke avatar niet waar? Ik zit morgen weer in Londen voor 4 week en hoop toch echt geen regenbui te zien.
Ik weet ondertussen dat de weervoorspellingen even accuraat zijn als die in Nederland. Maar tot zover valt het allemaal mee
pi_80182804
quote:
Op zondag 11 april 2010 11:13 schreef Monopoly_Man het volgende:

[..]

Pak dan eens de District Line naar Parsons Green en ga naar The White Horse. Echt geweldige pub mut heel veel verschillende bieren, mooi terras en een outdoor barbecue op mooie dagen.
Gaat in de planning voor volgende week vrijdag
pi_80183433
Hoi

Op maandag 10 mei land ik op Gatwick en moet daarna naar het centrum van London. Wat is de beste manier om dit te doen? Ik zag al treinen en bussen die je kon reserveren. Maar kan ik net zo goed als ik daar aan kom gewoon even kijken wanneer de eerstvolgende trein vertrekt?
pi_80193290
Ik zie nergens het UK topic meer staan dus daarom plaats ik t maar hier. Ben van plan om in juni een weekje op bezoek te gaan bij mn opa en oma in Newcastle. Zie nu dat ik rond die tijd voor 8E vanaf Eindhoven naar Stansted kan, maar dan moet ik nog wel half Engeland door. Ik kom zelf uit Eindhoven, dus vanuit hier is t ideaal, maar dan moet ik nog vervoer hebben aan de andere kant van de plas.
Wat zijn mijn opties: bus en trein, maar welke maatschappijen rijden er tussen Londen-Newcastle?
pi_80193351
De boot gaat naar Newcastle Het duurt even, maar dan ben je er geloof ik wel gelijk.
Tap tap tap
pi_80199578
quote:
Op zondag 11 april 2010 13:25 schreef Lunar het volgende:
Hoi

Op maandag 10 mei land ik op Gatwick en moet daarna naar het centrum van London. Wat is de beste manier om dit te doen? Ik zag al treinen en bussen die je kon reserveren. Maar kan ik net zo goed als ik daar aan kom gewoon even kijken wanneer de eerstvolgende trein vertrekt?
Je kunt het gewoon dan doen... Er zijn gewone treinen van Southern en ook de Gatwick Express welke duurder en non-stop is. Wat ze je echter niet vertellen is dat de gewone treinen maar 5 minuten langzamer zijn ofzo en je wel best wat geld bespaard.

De normale trein kost je £11.90 voor een enkeltje, rijdt iedere 10 - 15 minuten.
pi_80223423
quote:
Op zondag 11 april 2010 20:27 schreef Monopoly_Man het volgende:

[..]

Je kunt het gewoon dan doen... Er zijn gewone treinen van Southern en ook de Gatwick Express welke duurder en non-stop is. Wat ze je echter niet vertellen is dat de gewone treinen maar 5 minuten langzamer zijn ofzo en je wel best wat geld bespaard.

De normale trein kost je £11.90 voor een enkeltje, rijdt iedere 10 - 15 minuten.
Pak ik terplekke gewoon de eerste de beste 'normale' trein.

Bedankt.
  dinsdag 13 april 2010 @ 22:20:22 #214
43031 Keekaboo
Met hoofdletter K
pi_80284927
Hello!

Kan iemand mij helpen met het Oyster/Travelcard gebeuren?
Ik heb op heel veel sites al gelezen en ook uit het vorige topic alle info meegenomen.
Ik denk eerlijk gezegd ook dat een Oystercard het voordeligste is, maar ik ben het spoor ondertussen wel een beetje bijster.

Situatie is als volgt in het laatste weekend van mei ga ik naar London (in totaal met zijn vieren)
We vliegen op London City en moeten de DLR nemen naar Liverpool of Moorgate (aangezien ons hotel daar zit...) Had al uitgezocht dat dat zone 1-3 is. De rest van de dag zijn we in zone 1 bezig, ondermeer moeten er 2 van ons op vrijdag naar RHS Chelsea flower show. (business ) Voordat we daar heen gaan, gaan we vast wel nog ergens anders naartoe dus die dag zitten we sowieso op een cap price.

zaterdag en zondag zullen we in zone 1 rondreizen. Ik kan lastig schatten hoeveel ritjes dat worden. Zaterdag zal echt winkeldag worden, zondag wat meer cultuur en sightseeing, musea etc.
Maandag dan weer terug maar pas in de avond via London City. Op de dag zullen we nog wel wat inkopen en dergelijke doen, maar verwacht niet meer dan 4 ritten te doen. Las wel dat het die dag Bank Holiday is, en denk dat dat wel een off peak dag is? Ondanks dat de winkels wel open zijn??

Goed mijn overwegingen/twijfels/bedenkingen
- Vorige keer London (medio 2008, eveneens 4 dagen) hebben we op Heathrow toen een travelcard gekocht. Ik lees nu overal dat er maar 1, 3 en 7 daagse kaarten zijn. Maar ik herinner me niet dat we tijdens dat we daar waren een aparte kaartje hebben moeten kopen. Is het zo dat ze daar aan de kassa wel vierdaagse kaartjes kunnen maken/verkopen??
- Als ik online wil aanschaffen zie ik alleen maar 1 en 7 daagse kaarten?? Zijn de 3 daagse kaarten alleen via de shops te verkrijgen??
- Is het handig om de Oyster al online te bestellen als ik daarvoor kies?Of kan ik die net zo makkelijk op London City kopen?

Maar het meest waar ik over loop te dubben is welke zones ik moet aanschaffen. Ik heb al tig sommetjes gemaakt en volgens mij is het het verstandigst om gewoon van de Oyster card te nemen. Maar ik misschien heeft een ervaringsdeskundige wel een hele handige tip.
Bijvoorbeeld om alleen een travel (of Oyster) te nemen voor zone 1 en dan gewoon single voor de DLR te kopen.

En misschien een hele domme vraag, Oyster kaarten zijn die zone gebonden? Of is het zo dat je met de Oyster elke zone in kan en stel dat je in zone 3 bent geweest en de cap price haalt die prijs word berekend? Maar als je alleen in zone 1 bent geweest die dag, de zone 1 dagprijs word berekend??

Nou genoeg lastig geval, ik ga kijken of jullie mij willen helpen

Bedankt alvast voor de hulp!
Live the life you love, love the life you live
pi_80285639
Koop op London City Airport DLR station (direct buiten het vliegveld) 4x een oyster prepaid kaart en je bent klaar
pi_80287158
Lol, geinig om te zien dat mensen hele dagen bezig zijn met berekeningen en alles mbt. travelling

Wat Niek zegt: gewoon Oyster kopen als je meer dan 1 dag hier bent danwel nog wel eens vaker terugkomt in London. Oyster gewoon weer mee naar huis en volgende keer weer gebruiken
  dinsdag 13 april 2010 @ 23:02:50 #217
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_80287440
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 22:57 schreef zeebeschuit het volgende:
Lol, geinig om te zien dat mensen hele dagen bezig zijn met berekeningen en alles mbt. travelling

Wat Niek zegt: gewoon Oyster kopen als je meer dan 1 dag hier bent danwel nog wel eens vaker terugkomt in London. Oyster gewoon weer mee naar huis en volgende keer weer gebruiken
Of inleveren als je weer weggaat. WIj kregen paar weken geleden nog geld uit omdat we niet alles hadden gebruikt.
pi_80289936
Ik heb hier nog een cheque liggen van £6 voor 2 Oystercards die ik via internet heb ge deactiveerd
pi_80294416
Zoals al gezegd, met een Oyster komt het eigenlijk altijd goedkoper uit en je kunt stoppen met alle rekensommen.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_80294947
Gewoon Oyster inderdaad, die berekent zelf altijd het laagste tarief voor je.

Let op dat je bij de DLR vaak geen poortjes hebt bij stations... je moet dan gewoon bij een van de palen inchecken/uitchecken bij het begin/einde van je rit.

(o en DLR gaat niet naar Moorgate/Liverpool Street... gewoon op Bank even overstappen op de Northern Line.
  woensdag 14 april 2010 @ 10:21:28 #221
40566 Ericr
Livewrong
pi_80295689
In een ouder topic al een keer voorbij laten komen maar als toerist heb je toch echt meer aan een travelcard als je ook nog attracties gaat bezoeken. Wel een traveldcard gekocht op een railstation en niet op een metrostation. Maar die travelcard heeft als groot voordeel dat je bij redelijk veel attracties een 2 for 1 aanbod hebt. Heb zelf Kew Gardens, een boottocht Westminster - Greenwich (vv) en 1 van de arches bezocht met die kaart. Moet je natuurlijk wel met 2 personen reizen om er voordeel van te hebben.

London Eye is inmiddels (tijdelijk) ook opgenomen in de lijst van 2 for 1.

http://www.daysoutguide.co.uk/

Travelcard kan je o.a. kopen bij de treinkaartjesbalie op St Pancras. Traveldcards gekocht op een metrostation zijn niet geldig voor de actie zoals gezegd.
pi_80295911
Zo'n kaart wilde ik ook een keer nemen, maar om dat eruit te halen moest je per dag drie bezienswaardigheden bezoeken, en dan moet er maar net wat tussenzitten wat je wil zien. Drie bezienswaardigheden red ik niet op één dag, ik doe wat rustiger aan, ga wat ronddwalen en kom dan weer heel ergens anders terecht .
Tap tap tap
  woensdag 14 april 2010 @ 10:39:16 #223
40566 Ericr
Livewrong
pi_80296249
quote:
Op woensdag 14 april 2010 10:28 schreef CherryLips het volgende:
Zo'n kaart wilde ik ook een keer nemen, maar om dat eruit te halen moest je per dag drie bezienswaardigheden bezoeken, en dan moet er maar net wat tussenzitten wat je wil zien. Drie bezienswaardigheden red ik niet op één dag, ik doe wat rustiger aan, ga wat ronddwalen en kom dan weer heel ergens anders terecht .
Dit gaat niet om de London card maar om een normale travelcard die marginaal duurder is dan een Oystercard als je niet iedere dag de pricecap haalt. Bij de Travelcard heb je bij bezoek aan 1 gemiddeld geprijste attractie het verschil tussen de Oystercard en Travelcard er al uit.

Kew Gardens kost bijvoorbeeld 13,50, zo'n groot verschil zal er niet zijn tussen Oystercard en Travelcard als je bij de Oystercard een keer de pricecap niet gehaald hebt. Meestal haal je die pricecap overigens wel, in Londen ga je toch niet alles lopen en een paar ritjes met de metro en je zit al aan je dagelijkse pricecap.
pi_80298741
quote:
Op woensdag 14 april 2010 10:39 schreef Ericr het volgende:

[..]

Dit gaat niet om de London card maar om een normale travelcard die marginaal duurder is dan een Oystercard als je niet iedere dag de pricecap haalt. Bij de Travelcard heb je bij bezoek aan 1 gemiddeld geprijste attractie het verschil tussen de Oystercard en Travelcard er al uit.

Kew Gardens kost bijvoorbeeld 13,50, zo'n groot verschil zal er niet zijn tussen Oystercard en Travelcard als je bij de Oystercard een keer de pricecap niet gehaald hebt. Meestal haal je die pricecap overigens wel, in Londen ga je toch niet alles lopen en een paar ritjes met de metro en je zit al aan je dagelijkse pricecap.
Je hebt een punt, maar voor de meeste mensen zijn al die attracties toch snel overbodig. Daarbij moet je bij een treinstation aan het loket iets kopen, ook weer onhandig in mijn optiek.

Die aanbieding voor de London Eye is trouwens wel goed, nog meer van dat soort tips? Binnenkort komt er verre familie langs met weinig budget en ik probeer hen zoveel mogelijk te helpen.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  woensdag 14 april 2010 @ 11:57:51 #225
40566 Ericr
Livewrong
pi_80299028
quote:
Op woensdag 14 april 2010 11:50 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Je hebt een punt, maar voor de meeste mensen zijn al die attracties toch snel overbodig. Daarbij moet je bij een treinstation aan het loket iets kopen, ook weer onhandig in mijn optiek.

Die aanbieding voor de London Eye is trouwens wel goed, nog meer van dat soort tips? Binnenkort komt er verre familie langs met weinig budget en ik probeer hen zoveel mogelijk te helpen.
Op de site van : http://www.daysoutguide.co.uk/ staan alle attracties.

Je hebt al voordeel bij het bezoek aan 1 attractie en zo'n kaartje is verder zo gekocht. Londen heeft toch redelijk veel National Railstations waar je tickets kan kopen aan de balie. St Pancras is ook niet echt decentraal gelegen en met de metro zo bereisbaar.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')