abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 10 maart 2010 @ 16:27:00 #26
258937 mwaterl
En zo niet, dan toch!
pi_78976744
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 15:29 schreef Blik het volgende:

[..]

Mooie foto hoor

+ felle kleuren
+ "oplichtende" wolken
- Mis de spanning, had groter kunnen zijn door een vlakke waterspiegel te hebben of een (groep) voorbijvliegende vogel(s)

mijn foto:

Gemaakt in een vlindertuin in Honduras

[ afbeelding ]
+ Gaaf. al die felle kleuren
- Niets

Mijn foto:


[ Bericht 3% gewijzigd door mwaterl op 10-03-2010 16:33:12 ]
  woensdag 10 maart 2010 @ 16:29:12 #27
92279 N.icka
Windforce 11
pi_78976841
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 15:44 schreef appelsjap het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

leer nabewerken, scheelt een boel
Ik vind het er niet uitzien zo , het lijkt allemaal wel van plastic
  woensdag 10 maart 2010 @ 16:29:37 #28
62913 Blik
The one and Only!
pi_78976862
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 16:22 schreef appelsjap het volgende:

[..]

Programmas zoals photoshop kan, maar ik geef de voorkeur aan aperture (mac os only) en anders is lightroom een goed alternatief.

Compositie is goed vind ik, ik vind het alleen jammer dat boven de vlinder het iets overbelicht is.
Thanks!
  woensdag 10 maart 2010 @ 16:33:57 #29
167923 appelsjap
All the above
pi_78977048
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 16:29 schreef N.icka het volgende:

[..]

Ik vind het er niet uitzien zo , het lijkt allemaal wel van plastic
Ligt dan aan je scherm denk ik.
Op vrijdag 11 september 2009 18:32 schreef jogy het volgende:
Ik ben zo trots op je dat ik je in brons wil gieten, in de achtertuin wil zetten met een tuinslang door je mond als appelsjapfontein.
  woensdag 10 maart 2010 @ 16:36:07 #30
247356 infp2009
More cowbell!
pi_78977145
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 16:33 schreef appelsjap het volgende:

[..]

Ligt dan aan je scherm denk ik.
"Faith is making a virtue out of not thinking."
"Capitalism is a system wherein man exploits man. And communism — is vice versa.”
pi_78986236
Die nabewerking van de vlinder vind ik ook niet briljant eigenlijk... De gele kleuren ogen enorm nep en de structuur in de vleugels is haast verdwenen, dus wat dat betreft vind ik het origineel beter, ook al had die nog wel wat meer contrast mogen hebben.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 10 maart 2010 @ 20:07:10 #32
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_78986319
zullen we die hele bewerkingsdiscussie ergens anders voort gaan zetten?
Thx.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_78992357
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 16:27 schreef mwaterl het volgende:

[..]

+ Gaaf. al die felle kleuren
- Niets

Mijn foto:
[ afbeelding ]
Leuke actiefoto, je ziet de druppel echt bewegen
Jammer alleen dat ik 'm krap-uitgesneden vind. Maar dat is alleen een persoonlijk iets voor iedereen anders.

Een HDR, waar ik nog niet heel goed mee overweg kan. Op sommige plekken onscherp en ook wat ruis, ik weet het allemaal Toch ben ik blij genoeg met dit resultaat om hem hier door jullie te laten beoordelen


Op DeviantART

[ Bericht 3% gewijzigd door Neo-Mullen op 10-03-2010 22:08:54 ]
Cuz I'm Mr. Brightside
  woensdag 10 maart 2010 @ 22:04:38 #34
258937 mwaterl
En zo niet, dan toch!
pi_78992492
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 22:02 schreef Neo-Mullen het volgende:

[..]

Leuke actiefoto, je ziet de druppel echt bewegen
Jammer alleen dat ik 'm krap-uitgesneden vind. Maar dat is alleen een persoonlijk iets voor iedereen anders.

Een HDR, waar ik nog niet heel goed mee overweg kan. Op sommige plekken onscherp en ook wat ruis, ik weet het allemaal Toch ben ik blij genoeg met dit resultaat om hem hier door jullie te laten beoordelen
[ link | afbeelding ]
ff geen zin in beoordeling, maar: wauw!
pi_78993174
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 22:02 schreef Neo-Mullen het volgende:

[..]

Leuke actiefoto, je ziet de druppel echt bewegen
Jammer alleen dat ik 'm krap-uitgesneden vind. Maar dat is alleen een persoonlijk iets voor iedereen anders.

Een HDR, waar ik nog niet heel goed mee overweg kan. Op sommige plekken onscherp en ook wat ruis, ik weet het allemaal Toch ben ik blij genoeg met dit resultaat om hem hier door jullie te laten beoordelen
[ link | afbeelding ]

Op DeviantART
Mooi! Maar wat is HDR?
Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel.
pi_78993289
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 22:02 schreef Neo-Mullen het volgende:
Een HDR, waar ik nog niet heel goed mee overweg kan. Op sommige plekken onscherp en ook wat ruis, ik weet het allemaal Toch ben ik blij genoeg met dit resultaat om hem hier door jullie te laten beoordelen
[ link | afbeelding ]

Op DeviantART
Toch fraai hoor

Al vind ik de lucht een klein minpuntje, oogt niet lekker.
pi_78993354
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 22:18 schreef Kimbell het volgende:

[..]

Mooi! Maar wat is HDR?
[HDR] Het kan niet op: High Dynamic Range Fotografie
pi_78993645
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 22:02 schreef Neo-Mullen het volgende:
Een HDR, waar ik nog niet heel goed mee overweg kan. Op sommige plekken onscherp en ook wat ruis, ik weet het allemaal Toch ben ik blij genoeg met dit resultaat om hem hier door jullie te laten beoordelen
[ link | afbeelding ]

Op DeviantART
+ Toffe plek en een perfecte compositie
+ Erg fraaie kleuren, lekker een beetje herfstachtig

Echter: je HDR-bewerking is enorm slecht.... De lucht is in de hele linkerhelft van de foto onnatuurlijk blauw van kleur, in de rechterhelft is de lucht ineens lichtgrijs/paarsachtig, en het kleine stukje lucht dat onder het bruggetje nog tussen de bomen door komt heeft wéér een andere kleur.

't Zelfde geldt voor de bomen trouwens, die aan de linkerkant van de foto ook een andere kleur hebben (blauwige gloed) als aan de rechterkant van de foto, en overigens prefereer ik de kleuren aan de rechterkant; die zijn natuurgetrouwer. Echt heel erg zonde van je foto vind ik dit, want mits op een goede manier omgezet kan het echt een enorm fraaie plaat worden.

Ik heb ook nog eens met HDR gespeeld:

pi_78993786
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 22:26 schreef Omniej het volgende:
Ik heb ook nog eens met HDR gespeeld:

[ afbeelding ]
pi_78994189
Lees eerst de OP eens en probeer het daarna nog eens.

[ Bericht 36% gewijzigd door Netsplitter op 11-03-2010 15:20:59 ]
pi_78996638
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 22:26 schreef Omniej het volgende:

[..]

+ Toffe plek en een perfecte compositie
+ Erg fraaie kleuren, lekker een beetje herfstachtig

Echter: je HDR-bewerking is enorm slecht.... De lucht is in de hele linkerhelft van de foto onnatuurlijk blauw van kleur, in de rechterhelft is de lucht ineens lichtgrijs/paarsachtig, en het kleine stukje lucht dat onder het bruggetje nog tussen de bomen door komt heeft wéér een andere kleur.

't Zelfde geldt voor de bomen trouwens, die aan de linkerkant van de foto ook een andere kleur hebben (blauwige gloed) als aan de rechterkant van de foto, en overigens prefereer ik de kleuren aan de rechterkant; die zijn natuurgetrouwer. Echt heel erg zonde van je foto vind ik dit, want mits op een goede manier omgezet kan het echt een enorm fraaie plaat worden.

Ik heb ook nog eens met HDR gespeeld:

[ afbeelding ]
Erg simpele verklaring voor de lucht: de ene kant was een heldere lucht (links) en rechts kwam een lading wolken aan. Hoe de lucht onder de brug zo fel komt is mij ook een raadsel... Verder wel eens met je kritiek hoor
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_78997566
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 23:28 schreef Neo-Mullen het volgende:

[..]

Erg simpele verklaring voor de lucht: de ene kant was een heldere lucht (links) en rechts kwam een lading wolken aan. Hoe de lucht onder de brug zo fel komt is mij ook een raadsel... Verder wel eens met je kritiek hoor
Dat zou toch niet uit moeten maken? Denk dat het toch aan je eigen instellingen ligt... De strength veel te hoog bijvoorbeeld.
pi_79001531
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 22:37 schreef andreas612 het volgende:
om dan toch maar even in de HDR sfeer door te gaan (klikbaar) Bovenstaande foto vind ik trouwens helemaal geweldig!

[ link | afbeelding ]
OP lezen
  donderdag 11 maart 2010 @ 10:21:06 #44
247356 infp2009
More cowbell!
pi_79004951
Och och och, wat is HDR toch lelijk.
"Faith is making a virtue out of not thinking."
"Capitalism is a system wherein man exploits man. And communism — is vice versa.”
pi_79006101
Op wie moet ik nu reageren?
Die van Omniej...
Prima! Ik kan geen verbeterpunten zien.
Iets overtrokken zon (flare) hoort imho juist.

Die van Andrea.
+ mooie comp
- veel te zware HDR luchten
- waar is 't groen van de berm gebleven?
Ben er niet wild van.

Vakantie kiekje: (Ik zie net dat ie op een PC scherm anders toont.)


[ Bericht 12% gewijzigd door jack4ya op 11-03-2010 11:10:47 ]
pi_79014887
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 23:58 schreef Omniej het volgende:

[..]

Dat zou toch niet uit moeten maken? Denk dat het toch aan je eigen instellingen ligt... De strength veel te hoog bijvoorbeeld.
Zoals gezegd: ik ben nog niet heel handig in het bewerken van HDR creaties komt met de tijd wel hoop ik
Cuz I'm Mr. Brightside
  Redactie Games donderdag 11 maart 2010 @ 16:25:33 #47
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_79020913
HDR kan mooi ogen, echter het moet niet zo over de top worden alsof het uit een computerspel komt. Tenminste dat vind ik dan persoonlijk weer wat minder.

Bovenste foto lijkt mij op een typische foto waarin je Cuba kan herkennen. Wel leuk als reisfoto's wel iets over het land kan vertellen zonder al te duidelijke toeristische objecten. Verder in prima perspectief geschoten, zou het waarschijnlijk niet anders gedaan hebben. Sommige kleuren lijken iets bewerkt klopt dat?

Deze heb ik uit de losse pols geschoten en niet bewerkt. Enkel uit m'n Photo-library geëxporteerd in kleiner formaat.

How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
pi_79023082
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 16:25 schreef Mr.Noodle het volgende:
Bovenste foto lijkt mij op een typische foto waarin je Cuba kan herkennen. Wel leuk als reisfoto's wel iets over het land kan vertellen zonder al te duidelijke toeristische objecten. Verder in prima perspectief geschoten, zou het waarschijnlijk niet anders gedaan hebben. Sommige kleuren lijken iets bewerkt klopt dat?
Cuba idd, da's dus iig goed.
Eigenlijk onbewerkt, nouja, alleen wat CA weggepoetst, verder 'rechtstreeks' van mijn blokje.
Het was echt gewoon heul blauw.

Jouw pic: Wat donker maar het sfeertje, de rauwigheid, houdt ik van.
(Ik mag vandaag niet meer )
pi_79026001
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 16:25 schreef Mr.Noodle het volgende:
Deze heb ik uit de losse pols geschoten en niet bewerkt. Enkel uit m'n Photo-library geëxporteerd in kleiner formaat.

[ afbeelding ]
+ Heerlijke foto van een erg herkenbaar straatbeeld.
+ Het natte wegdek waarin de silhouetten en lichten in reflecteren, in combinatie met de rook maakt er een soort filmisch beeld van.

- Hoewel ik er niet zo van houd geen minpunten te noemen, is er met deze foto wat mij betreft bar weinig mis... De belichting klopt, hij is voor zover ik kan zien bloedscherp, er zitten geen storende elementen in en de compositie vind ik persoonlijk erg lekker.

Ondertussen staat de kerk in Arnhem (dezelfde als eerder in dit topic, obviously) nog steeds volop in de steigers voor een renovatie, die nog een jaar of tien zal duren:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  donderdag 11 maart 2010 @ 18:36:57 #50
247356 infp2009
More cowbell!
pi_79027049
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 18:06 schreef Omniej het volgende:

[..]
Als je dat hele kleine stukje zeil bedoeld dat niet strak is, dan troost je, het stoort niet.

+ Compositie
+ Mooi clair obscur opgezet
- Dat reclamebord verpest het jammerlijk

Hier is mijn eerste poging:

"Faith is making a virtue out of not thinking."
"Capitalism is a system wherein man exploits man. And communism — is vice versa.”
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')