abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 8 april 2010 @ 23:22:06 #201
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_80106286
quote:
Op donderdag 8 april 2010 16:24 schreef devzero het volgende:

[..]

Op mijn freebsd machine is bash niet geinstalleerd. Onder freebsd is de bourne shell de standaard shell (en root heeft standaard csh )
Ok, dan doe je /usr/bin/env sh of /usr/bin/env csh, of whatever shell je wilt gebruiken. Maar /usr/bin/env zorgt ervoor dat je niet overal die #!/path/to/some/binary hoeft aan te passen. Ik gebruik het voor python, shell scripts, perl, etc
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
pi_80106436
quote:
Op donderdag 8 april 2010 23:14 schreef Thomass het volgende:

[..]

Wat een belediging .. Ik weet vrij zeker dat dat niet het geval is want mijn webserver kan alleen ik benaderen, dus er was niets aan t draaien
Is geen belediging hoor. Mij is het ook wel gebeurd, toevallig van de week nog, een perl scriptje dat een database van een paar GB moest indexeren voor een OLAP analyse knalde ook volledig door het beschikbare geheugen. Niet geheel onverwachts overigens, en daarom ook op een testserver, maar toch. Het gebeurt de besten.
pi_80111171
quote:
Op donderdag 8 april 2010 23:22 schreef slacker_nl het volgende:
Ok, dan doe je /usr/bin/env sh of /usr/bin/env csh, of whatever shell je wilt gebruiken. Maar /usr/bin/env zorgt ervoor dat je niet overal die #!/path/to/some/binary hoeft aan te passen. Ik gebruik het voor python, shell scripts, perl, etc
/usr/bin/env is ideal daarvoor ja, ik geeft je helemaal gelijk. Ik wou er alleen maar op wijzen dat niet alle unix varianten standaard met bash komt, terwijl de diverse linux scripters daar wel van uitgaan. En vergeet mijn pi niet in het oorspronkelijke bericht
pi_80604448
Startte net m'n Ubuntu 9.10 op op mijn laptop en zie dat mijn accu icoon rechtsboven in eens weg is. Misschien heb ik hem zelf (onbewust) weggehaald maar ik wil dat ding terug. Bij energiebeheer staat de optie alleen zichtbaar bij laden/ontladen aangevinkt. De pc werkt momenteel op accuspanning dus hij ontlaadt en er zou dus een icoon zichtbaar moeten zijn.
Klik ik op de rechtermuisknop bij het paneel en ga zoeken naar mogelijke iconen vind ik niks wat lijkt op een accu icoon of ik kijk er overheen.

Iemand een idee???
  donderdag 22 april 2010 @ 17:53:14 #205
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_80604670
quote:
Op donderdag 22 april 2010 17:43 schreef geelkuikentje het volgende:
Startte net m'n Ubuntu 9.10 op op mijn laptop en zie dat mijn accu icoon rechtsboven in eens weg is. Misschien heb ik hem zelf (onbewust) weggehaald maar ik wil dat ding terug. Bij energiebeheer staat de optie alleen zichtbaar bij laden/ontladen aangevinkt. De pc werkt momenteel op accuspanning dus hij ontlaadt en er zou dus een icoon zichtbaar moeten zijn.
Klik ik op de rechtermuisknop bij het paneel en ga zoeken naar mogelijke iconen vind ik niks wat lijkt op een accu icoon of ik kijk er overheen.

Iemand een idee???
Ik heb het laatst ook gehad en en schijnt een bekend issue te zijn. Ik heb het opgelost door bij energiebeheer "altijd weergeven" (ofzoiets, uit mijn hooofd) aan te vinken.
heitieh
pi_80606178
Mijn hele accu-weergave werkt niet in 9.10. Staat altijd op vol, tot dat ik een waarschuwing krijg dat ik nog 2 minuten heb.
Eins, zwei, hoeplakai.
pi_80606393
quote:
Op donderdag 22 april 2010 17:43 schreef geelkuikentje het volgende:
Startte net m'n Ubuntu 9.10 op op mijn laptop en zie dat mijn accu icoon rechtsboven in eens weg is. Misschien heb ik hem zelf (onbewust) weggehaald maar ik wil dat ding terug. Bij energiebeheer staat de optie alleen zichtbaar bij laden/ontladen aangevinkt. De pc werkt momenteel op accuspanning dus hij ontlaadt en er zou dus een icoon zichtbaar moeten zijn.
Klik ik op de rechtermuisknop bij het paneel en ga zoeken naar mogelijke iconen vind ik niks wat lijkt op een accu icoon of ik kijk er overheen.

Iemand een idee???
Kijk ff of je alle applets nog hebt staan.
In 10.04 hebben ze iets mafs gedaan met de applets... de icoontjes zijn nu verdeeld over twee applets, de ene werkt gewoon zo als voorheen, maar als je uit die andere een icoontje wilt verwijderen, verwijder je gelijk het hele applet en ben je dus gelijk een hele reeks icoontjes kwijt... Beetje vaag maar het zal vast ergens nuttig voor zijn
  donderdag 22 april 2010 @ 20:46:52 #208
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_80610430
KomtTijd: dat was in 9.10 ook zo Komt omdat je de notification area weghaalt en daar zitten meer dan 1 icoon in


geelkuikentje: indien je wilt kun je je gnome panel resetten naar de initiele 2 balken met:

rm -r ~/.gconf/apps/panel
en uit-/inlogggen.

Je accu icoon zal dan terugkomen
(indien je de rm niet vertrouwt kun je natuurlijk ook eerst even een mv doen )


Naam van de applet kan wel eens notification area of indicator applet zijn bedenk ik me net
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind
Disgaea 5 *O* Horizon Zero Dawn *O* Nier Automata *O* Persona 5 *O*
pi_80610904
Onder 9.10 kon ik toch echt gewoon het mail-icoontje verwijderen zonder dat gelijk (bijv.) mijn volume-icoontje verdween.
pi_80610907
Ik zie net dat ik mijn 'mededelingen' tab terug moest halen op het panel. Toen kwam alles weer terug
  vrijdag 23 april 2010 @ 02:41:01 #211
267908 tennisracket
Ik heb winterbanden.
pi_80620983
Iemand ervaring met het ''aan de praat krijgen van een ATI HD Radeon 4890'' op Debian.

Ben er 2 nachten mee bezig geweest. Kom er gewoon niet uit. Ondertussen al tientallen xorg dpkg-reocnfigure achter de rug gehad

Heb praktisch alle tutorials geprobeert, maar ik krijg het gewoon niet aan de gang!

Ik heb de drivers van ati.amd.com gebruikt. vervolgens ook dat aticonfigure commando uitgevoerd (is onderhand al 2 weken geleden. Weet het exacte commando niet meer).

Ik maak gebruik van twee beeldschermen, waarvan er 1 1920 * 1080. en de ander 1680*1050 is.

[ Bericht 25% gewijzigd door tennisracket op 23-04-2010 02:49:24 ]
op dinsdag 9 februari 2010 12:21 schreef stevenmac26 het volgende:
Tennisracket is een ginger, hij geeft hier niet om want hij heeft geen ziel!!!!!!!
Open je ogen!!
  vrijdag 23 april 2010 @ 07:49:38 #212
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_80621975
Ik denk trouwens dat ik fijn bij Ubuntu 9.10 blijf, 10.04 gaf bij mij in de beta te veel problemen en net de rc ff gedownload, krijg ik een foutmelding, dat het installbestand niet gevonden kon worden dus ik dacht ach laat ik het cd-tje eens op lagere snelheid fikken, helaas dat hielp ook niet...

kortom ik ben niet overtuigd door 10.04
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  vrijdag 23 april 2010 @ 08:20:08 #213
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_80622301
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 07:49 schreef Klonk het volgende:
Ik denk trouwens dat ik fijn bij Ubuntu 9.10 blijf, 10.04 gaf bij mij in de beta te veel problemen en net de rc ff gedownload, krijg ik een foutmelding, dat het installbestand niet gevonden kon worden dus ik dacht ach laat ik het cd-tje eens op lagere snelheid fikken, helaas dat hielp ook niet...

kortom ik ben niet overtuigd door 10.04
Ik ook nog niet. Ik draai het thuis ook, maar gisteren tijdens een update (partial upgrade) alles *helemaal* vastgelopen kon ook niet CTR-ALTL-F1 ofzo doen... Gelukkig kon e.e.a. wel ge-repaired worden.

Ik had gisteren trouwens ook een virtuele machine aangemaakt (ubuntu 10.04) in virtualbox. Dat ging eerst goed, maar nadat ik de Guest Additions had geinstalleerd ging het fout. Bij opstarten gaat alles goed tot en met het inlogscherm. Dan log ik in en verschijnt de wallpaper (bureaubladachtergrond) en ik hoor het muziekje van ubuntu, maar ik zie verder helemaal niks, dus alleen de achtergrond!

Als ik dan CTRL-ALT-F1 doe, zie ik nog steeds niks, behalve dat het beeld kleiner wordt. Blijkbaar gebeurt er op de achtergrond wel iets, maar wordt het niet weergegeven.

Als ik vanuit het inlogscherm CTRL-ALT-F1 doe, kom ik wel gewoon in CLI en kan ik wat dingen doen, zoals xorg.conf (welke niet standaard meer aanwezig is ) editen. Zonder succes tot nu toe, overigens...

Iemand tips?

[ Bericht 0% gewijzigd door Joooo-pi op 23-04-2010 08:34:47 ]
heitieh
pi_80622665
Ik wacht een maand of twee denk ik met installeren van 10.04. Dan zijn er veel bugs uit waarschijnlijk. Dan 9.10 -> 10.04 LTS (wel een verse install natuurlijk )
  vrijdag 23 april 2010 @ 08:47:44 #215
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_80622704
Ik ben met mijn notebook (dell inspiron 1720) al sinds begin april over op 10.4 en kan zeggen dat ik -geen- -enkel- probleem ben tegengekomen. Nog sterker: het is allemaal weer gemakkelijker geworden vind ik.
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind
Disgaea 5 *O* Horizon Zero Dawn *O* Nier Automata *O* Persona 5 *O*
  vrijdag 23 april 2010 @ 08:49:44 #216
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_80622743
ik blijf het bij elke nieuwe release opvallend vinden dat het voor de meeste (tot 10.04 voor mij ook) altijd probleemloos gaat en dat er altijd een groepje is wat van de een op het andere moment problemen ondervind, ik had met de beta´s van 10.04 ook de nodige problemen, hij ontdekte usb sticks alleen na opnieuw opstarten bijvoorbeeld , terug naar 9.10 en geen problemen meer...
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_80622864
Ik heb een Acer Aspire One netbook. Zoals te zien is op de site van Ubuntu valt deze laptop onder de "Validated Hardware". Met versie 10.04 zou deze toch ook probleemloos moeten werken?
  vrijdag 23 april 2010 @ 09:02:16 #218
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_80623012
Een paar dingen die ik zo nog herinner:
= 9.10 gaf congruity en concordance nog wat problemen (is voor het aanpassen van een logitech remote control)
In 10.4 niks mis mee. Werkt vlekkeloos.
= In 9.10 kreeg ik flexget (meen ik; het is in elk geval een auto-download van torrents programma die dan in deluge geplaatst worden) maar niet aan de gang icm deluge. In 10.4 niks mis mee.
= smplayer werkte in 9.10 pokke: spatiebalk stopt afspelen maar nogmaals spatiebalk startte niet door. Of pijltje rechts om te skippen zorgde ervoor dat in 9.10 het afspelen ook stopte dus was ik constant aan het < > > < > > enzo. In 10.4 nog niet 1x last van gehad.

Opvallend:
10.4 deed geen update na install (dat gebeurd tijdens de install blijkbaar) wat een 1/2 uur scheelde in ophalen van patches.


Nee, 10.4 is weer beter en alles wat ik gebruikt werkt tot nu toe.
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind
Disgaea 5 *O* Horizon Zero Dawn *O* Nier Automata *O* Persona 5 *O*
pi_80624557
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 08:49 schreef Klonk het volgende:
ik blijf het bij elke nieuwe release opvallend vinden dat het voor de meeste (tot 10.04 voor mij ook) altijd probleemloos gaat en dat er altijd een groepje is wat van de een op het andere moment problemen ondervind, ik had met de beta´s van 10.04 ook de nodige problemen, hij ontdekte usb sticks alleen na opnieuw opstarten bijvoorbeeld , terug naar 9.10 en geen problemen meer...
Ik moet zeggen dat ik dit ook een erg zwak punt vind van Ubuntu. Iedere regression is er één teveel, en zou wat mij betreft niet mogen optreden. Op deze manier blijven er altijd mensen hun tenen stoten, en dat kun je gewoon niet hebben als je zo groot wilt worden als Ubuntu zijn wil. Helaas staat dit vaak haaks op de gigantisch snelle ontwikkelingscurve die aangehouden wordt (en net zo noodzakelijk is), die het soms noodzakelijk maakt om over te stappen op nieuwe systemen of methodes, omdat deze nou eenmaal (in de toekomst) meer mogelijkheden bieden.
Ik kreeg Lucid vanaf alpha3 bijvoorbeeld niet meer normaal (vanaf usb-stick) geinstalleerd. Iedere keer liep de installer vast, zowel 64-bit als 32-bit. Uiteindelijk heb ik de gok genomen en upgrade -d gedaan. Dat is tot nu toe behoorlijk goed bevallen. In het begin had ik nog wel vaak dat wat vage achtergrond processen spontaan vastliepen, maar inmiddels is dat niet of nauwelijks meer, en met Lucid heb ik nog geen een system-freeze gehad, wat ik met Karmic helaas wel af-en-toe had.
  vrijdag 23 april 2010 @ 10:04:42 #220
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_80624581
De knopjes blijven links (oké kan zelf weer rechts zetten, maaja)

En de 60 seconden teller bij afsluiten is ook nog steeds weg En het is maar een detail, maar WAAROM? Dat is zo handig ten opzichte van windhoos ofzo. Je hebt 60 seconden om het afsluiten te cancelen, maar je mag ook weglopen, waarna alles gewoon zo gaat zoals je had aangeklikt.

Ze moeten toch alleen verbeteringen doorvoeren?
heitieh
  vrijdag 23 april 2010 @ 10:08:25 #221
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_80624663
Joooo-pi die 60 secondes countdown is een GRUWEL
Indien ik met mijn muis bij de shutdown komt en click wil ik mijn systeem UIT hebben. Het is een notebook en ik wil dat ding uit hebben omdat ik weg wil. Punt

Maar je weet dat die timer een optie in gconf-editor is he?


En nog iets: ik doe altijd een complete herinstallatie. Dus nooit een upgrade.
Mijn desktop staat bijvoorbeeld ge-symlinked naar een data partitie die niet geformat wordt zodat ik zonder nadenken en / en /home mag deleten. Mocht ik nog torrents hebben lopen dan kopieer ik de ~./deluge/ mag nog even zodat mijn torrents na de herinstallatie weer vrolijk doorgaan met downloaden
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind
Disgaea 5 *O* Horizon Zero Dawn *O* Nier Automata *O* Persona 5 *O*
pi_80624692
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 10:04 schreef Joooo-pi het volgende:
De knopjes blijven links (oké kan zelf weer rechts zetten, maaja)
Ik heb het even geprobeerd maar toch maar weer terug gezet. Heb geen zin om er aan te wennen.

Wat ik wel een slechte keuze vind, is dat ze de knopjes niet alleen naar links geschoven hebben, maar dat ook niet meer aan de knopjes te zien is welk knopje waarvoor dient. Dat is gelijk dubbel-verwarrend, vind ik dus niet handig gekozen.
  vrijdag 23 april 2010 @ 10:20:55 #223
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_80625015
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 10:08 schreef wdn het volgende:
Joooo-pi die 60 secondes countdown is een GRUWEL
Indien ik met mijn muis bij de shutdown komt en click wil ik mijn systeem UIT hebben. Het is een notebook en ik wil dat ding uit hebben omdat ik weg wil. Punt

Maar je weet dat die timer een optie in gconf-editor is he?


En nog iets: ik doe altijd een complete herinstallatie. Dus nooit een upgrade.
Mijn desktop staat bijvoorbeeld ge-symlinked naar een data partitie die niet geformat wordt zodat ik zonder nadenken en / en /home mag deleten. Mocht ik nog torrents hebben lopen dan kopieer ik de ~./deluge/ mag nog even zodat mijn torrents na de herinstallatie weer vrolijk doorgaan met downloaden
Dat Desktoptruukje is wel nice. Laat ik dat ook voor mijn home-map doen. Volgens mij heeft dat een aardig voordeel ten opzichte van partities? Of niet?
  vrijdag 23 april 2010 @ 10:27:11 #224
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_80625203
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 10:08 schreef wdn het volgende:
Joooo-pi die 60 secondes countdown is een GRUWEL
Indien ik met mijn muis bij de shutdown komt en click wil ik mijn systeem UIT hebben. Het is een notebook en ik wil dat ding uit hebben omdat ik weg wil. Punt
Oh, dan is 10.04 nog gruwelijker, want dan moet je nog een keer op ok klikken (snap je nu waarom het slechter is )
quote:
Maar je weet dat die timer een optie in gconf-editor is he?
Hé, nee dat wist ik niet
heitieh
  vrijdag 23 april 2010 @ 10:27:58 #225
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_80625225
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 10:20 schreef PiRANiA het volgende:

[..]

Dat Desktoptruukje is wel nice. Laat ik dat ook voor mijn home-map doen. Volgens mij heeft dat een aardig voordeel ten opzichte van partities? Of niet?
ten opzichte van partities? Nee. Het is een voordeel vanwege partities.
Je linkt je desktop naar een andere partitie waar bijvoorbeeld ook je mp3, mp4s staan en die dus niet geformatteerd wordt tijdens de her-installatie. Na installatie hoef je dan alleen maar die symlink te herstellen om dezelfde icoontjes op de desktop te krijgen.

Ik doe dat niet met home want daar staan toch alleen maar settings in (behalve eventueel actieve torrents). En meestal ook nog eens een lading settings van programma's die ik toch niet meer gebruik. Dus dat is voor mij(!) alleen maar lastiger
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind
Disgaea 5 *O* Horizon Zero Dawn *O* Nier Automata *O* Persona 5 *O*
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')