abonnement bol.com Unibet Coolblue
  dinsdag 16 maart 2010 @ 11:39:57 #176
279726 Robijn48
Music was my first love
pi_79203214
Van de NOS:

Recorddeal voor Michael Jackson
Murray zou Jackson bijstaan tijdens een reeks concerten in Londen Murray zou Jackson bijstaan tijdens een reeks concerten in Londen Foto: Oceania Rock / Flickr / Creative Commons / by-nc
Update: dinsdag 16 mrt 2010, 08:52

Michael Jackson heeft postuum de grootste platendeal ooit binnengehaald. Platenmaatschappij Sony Music Entertainment betaalt de erven-Jackson 200 miljoen dollar voor de rechten van de overleden King of Pop.

Later vandaag wordt het platencontract officieel bekendgemaakt, maar een ingewijde die anomiem wil blijven, heeft het bestaan van de overeenkomst bevestigd in Amerikaanse media.

De zevenjarige deal zou tien projecten omvatten, waaronder een album met nooit uitgebrachte nummers. Dat komt waarschijnlijk in november uit. Ook verschijnt er in de toekomst een videospel, een DVD-verzameling en een vernieuwde versie van Jacksons vijfde album: 'Off the Wall'.

Jackson stierf vorig jaar juni op vijftigjarige leeftijd. Met het geld van de nieuwe platen zullen de hoge schulden die Jackson achterliet, kunnen worden afbetaald.
Leef en Laten Leven
pi_79242544
Ik vraag me iets af, misschien dat iemand hier het weet. Wat zegt Michael allemaal in het nummer Money? Nadat hij zegt "If you want it you earn it with dignity" zegt hij nog een heleboel meer maar ik kan het niet verstaan door de muziek. Ik meen o.a. "Rockefeller" te verstaan? Weet iemand het?
pi_79243956
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 09:11 schreef gifkwal het volgende:
Ik vraag me iets af, misschien dat iemand hier het weet. Wat zegt Michael allemaal in het nummer Money? Nadat hij zegt "If you want it you earn it with dignity" zegt hij nog een heleboel meer maar ik kan het niet verstaan door de muziek. Ik meen o.a. "Rockefeller" te verstaan? Weet iemand het?
Klopt, dit is wat hij zegt:

Vanderbilt, Morgan,Trump, Rockefeller, Heineken, Getty, Getty, Gates.

Toch leuk, Nederlanders in het rijtje
Op woensdag 21 maart 2012 19:42 schreef Drassss het volgende:
Ben ik de enige die steeds Sideboobie leest ipv van Sideshowbobbie
pi_79244076
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 09:57 schreef Sideshowbobbie het volgende:

[..]

Klopt, dit is wat hij zegt:

Vanderbilt, Morgan,Trump, Rockefeller, Heineken, Getty, Getty, Gates.

Toch leuk, Nederlanders in het rijtje
Oh, wat tof dat jij dat hebt verstaan Nu weet ik het eindelijk.

Maar ik neem dus aan dat hij hiermee mensen bedoelt die hun geld wel met 'dignity' hebben verdiend? Of juist andersom? Het is maar net hoe je het ziet natuurlijk.
pi_79244298
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 10:01 schreef gifkwal het volgende:

[..]

Oh, wat tof dat jij dat hebt verstaan Nu weet ik het eindelijk.

Maar ik neem dus aan dat hij hiermee mensen bedoelt die hun geld wel met 'dignity' hebben verdiend? Of juist andersom? Het is maar net hoe je het ziet natuurlijk.
Het is inderdaad maar net hoe je het bekijkt. Onder andere Vanderbilt en Rockefeller maken deel uit van de Illuminati, dat geeft er weer een heel andere draai aan
Op woensdag 21 maart 2012 19:42 schreef Drassss het volgende:
Ben ik de enige die steeds Sideboobie leest ipv van Sideshowbobbie
pi_79244380
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 10:07 schreef Sideshowbobbie het volgende:

[..]

Het is inderdaad maar net hoe je het bekijkt. Onder andere Vanderbilt en Rockefeller maken deel uit van de Illuminati, dat geeft er weer een heel andere draai aan
Oeh, spannend Ik ben nu eigenlijk wel heel benieuwd op welke manier hij die namen bedoelde...

Ik wist niet dat Bill Gates rond '94/'95 al zo bekend stond om zijn geld.
pi_79245262
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 10:10 schreef gifkwal het volgende:

[..]

Oeh, spannend Ik ben nu eigenlijk wel heel benieuwd op welke manier hij die namen bedoelde...

Ik wist niet dat Bill Gates rond '94/'95 al zo bekend stond om zijn geld.
Gates was in 1996 al de rijkste man van de wereld volgens Forbes, dus ik denk dat hij er in 1994/95 ook niet slecht bij zat

Ik ben ook wel benieuwd naar wat Michael precies met die namen heeft bedoeld. Hij was overigens vrienden met Donald Trump, dus het zou dan vreemd zijn om een vriend te bekritiseren in één van je nummers. Maar goed, weten doe je het niet zeker.
Op woensdag 21 maart 2012 19:42 schreef Drassss het volgende:
Ben ik de enige die steeds Sideboobie leest ipv van Sideshowbobbie
pi_79246618
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 10:36 schreef Sideshowbobbie het volgende:

[..]

Gates was in 1996 al de rijkste man van de wereld volgens Forbes, dus ik denk dat hij er in 1994/95 ook niet slecht bij zat

Ik ben ook wel benieuwd naar wat Michael precies met die namen heeft bedoeld. Hij was overigens vrienden met Donald Trump, dus het zou dan vreemd zijn om een vriend te bekritiseren in één van je nummers. Maar goed, weten doe je het niet zeker.
Oh, ik dacht dat Microsoft/internet toen nog niet zo populair was Maar dat zal wel komen doordat ik dat destijds niet zo bewust heb meegemaakt.

Gates staat er natuurlijk wel weer om bekend dat hij enorme bedragen schenkt aan goede doelen. Dat zal Michael's goedkeuring wel gekregen hebben. Misschien ziet hij die mensen als een soort American Dream zoals hij zelf, hard werken voor je geld?
pi_79253374
De eerste echte (gebruiksvriendelijke) Windows kwam toen uit, Windows 95.



Maar goed, ik denk niet dat Michael het negatief bedoelde in Money.
pi_79253851
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 14:06 schreef Rnnz het volgende:
De eerste echte (gebruiksvriendelijke) Windows kwam toen uit, Windows 95.

[ afbeelding ]
Win95
quote:
Maar goed, ik denk niet dat Michael het negatief bedoelde in Money.
Ik weet het dus niet. Wellicht dat hij een rijtje namen met good and evil heeft gemaakt en dat hij die namen dus even noemt. Geen idee, just a thought. Wat vindt men overigens over het nummer Money in zijn geheel?

Ik vind het zelf één van de mindere nummers van het album, het doet me niet zoveel en luistert ook niet 'lekker weg'.
Op woensdag 21 maart 2012 19:42 schreef Drassss het volgende:
Ben ik de enige die steeds Sideboobie leest ipv van Sideshowbobbie
pi_79254118
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 14:17 schreef Sideshowbobbie het volgende:

[..]

Win95
[..]

Ik weet het dus niet. Wellicht dat hij een rijtje namen met good and evil heeft gemaakt en dat hij die namen dus even noemt. Geen idee, just a thought. Wat vindt men overigens over het nummer Money in zijn geheel?

Ik vind het zelf één van de mindere nummers van het album, het doet me niet zoveel en luistert ook niet 'lekker weg'.
Oh, die Windows herken ik ook nog! Wat een nostalgie.

Ik vind Money juist een erg lekker nummer. Zeer sterke tekst en op het eind met de adlibs vind ik het echt

Maar dat het niet lekker wegluistert daar kan ik wel inkomen. Vroeger vond ik dit nummer ook minder, evenals D.S. en This Time Around vanwege dezelfde reden (ze zijn erg repetitief en er zit niet super veel melodie in). Pas sinds een jaar of twee kan ik die echt waarderen. Dat lukt trouwens het best met koptelefoons en volume flink open.
pi_79254548
Ik luister maar zelden naar Money. Het is wel een redelijk nummer, maar duidelijk niet z'n beste op HIStory. This Time Around vind ik op z'n tijd wel erg lekker.
pi_79255851
Zijn er eigenlijk nummers van Michael die jullie echt bagger vinden of altijd skippen? En warumm?
pi_79258175
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 15:09 schreef gifkwal het volgende:
Zijn er eigenlijk nummers van Michael die jullie echt bagger vinden of altijd skippen? En warumm?
Money
Reden: zie mijn eerdere post

Nee, valt ook wel weer mee. Er zijn wel een aantal nummers die ik minder leuk vind, maar echt pure bagger zit er gelukkig voor mij niet tussen. Een nummer dat ik eigenlijk vrijwel altijd skip is Bad Ik vind dat echt één van zijn mindere nummers. Het is geen bagger, maar het is voor mij althans niet echt een nummer waarvan ik denk: goh, laat ik die eens heel hard opzetten
Op woensdag 21 maart 2012 19:42 schreef Drassss het volgende:
Ben ik de enige die steeds Sideboobie leest ipv van Sideshowbobbie
pi_79258497
Ik heb dat ook wel met Bad. Net als met Speed Demon en Liberian Girl, Privacy, Can't Let Her Get Away, She Drives Me Wild.

Aan de andere kant zijn er dus ook nummers die ik vroeger niks vond maar die ik nu zeer te pruimen vindt. Vroeger skipte ik Beat It altijd, nu vind ik hem super chill.
pi_79258750
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 15:09 schreef gifkwal het volgende:
Zijn er eigenlijk nummers van Michael die jullie echt bagger vinden of altijd skippen? En warumm?
Vaak nummers uit Invincible, niet echt mijn stijl.
  woensdag 17 maart 2010 @ 17:10:23 #192
261110 Bevin
ALLEZ GAEL !11@#!!
pi_79260844
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 16:15 schreef gifkwal het volgende:
Ik heb dat ook wel met Bad. Net als met Speed Demon en Liberian Girl, Privacy, Can't Let Her Get Away, She Drives Me Wild.

Aan de andere kant zijn er dus ook nummers die ik vroeger niks vond maar die ik nu zeer te pruimen vindt. Vroeger skipte ik Beat It altijd, nu vind ik hem super chill.


Ik vaak alles van voor de jaren tachtig. Niet omdat de tracks slecht zijn, maar meer omdat ik dat kinderlijke stemgeluid echt verschrikkelijk vind om te horen. Zelfs een Wanna Be Startin' Something vind ik tijdens de Dangerous tour veel beter klinken dan als de oorspronkelijke albumversie

Echt tracks die ik niet eens mooi vind, zijn toch wel veel ballads van HIStory, maar nu schieten de meesten mij weer af omdat ik die noem
Alles is relatief
Ik dacht echt: "dude wtf.."
"Meteen meer maat meloen komt naar mij toe lopen en zegt: kijk uit ik heb een hartslag! Ik zeg: nah ja, ga dan maar mee naar huis, heb toch niets te doen"
pi_79261783
Toch niet Stranger in Moscow he!? You Are Not Alone vind ik overigens niet veel aan.

Maar wat is er zo goed aan Can't Let Her Get Away, dan? Vind het maar een saai nummer.

Wat een lieve foto van kleine Michael
pi_79262406
Ik dacht dat het Blanket was...

Maar ik vind idd het meeste voor de jaren tachtig ook niks aan... Off the Wall heel veel niet, Thriller meeste wel, Bad ook nog meeste wel... Dangerous begint al minder te worden, HIStory nog minder, en Invincible het meeste niet .

Vooral bij Invincible en Off the Wall en alles wat daar voor komt dus .
-
  woensdag 17 maart 2010 @ 18:01:56 #195
74506 Rebbedebje
Bedrijfspsycholoog
pi_79262704
Ik vond You Are Not Alone altijd verschrikkellijk, mede doordat het door R.Kelly geschreven is.
(maw, slijmnummer)
Plus dat ie met LM te zien is in die clip en ik toendertijd een tikkeltje jaloers was.
Beat It en Billie Jean zijn muzikaal sterke nummers,
maar zijn (vooral ná zijn dood) zó vaak gedraaid, dat ze me een beetje uit mijn neus komen.
Op di 15 januari 2013 schreef Pharkus: Ik spit de flow op je radio,
als een eloquente heer, mijn diss doet geen zeer, mijn raps sucken dus, peace out, Pharkus.
Op di 26 maart schreef MultiBanaan: Holy crap, was dat gedicht van jou?!
pi_79265074
Beat It en Billie Jean waren voor z'n dood inderdaad bijna nooit op de radio te horen

Mijn persoonlijke favorieten zijn toch wel History, Will You Be There en Remember The Time. Minst favoriete nummers is vooral veel materiaal van het Bad album, waaronder de titeltrack. Op zich best een aantal gave nummers, maar het klinkt nu wel erg gedateerd - terwijl dat bij de overige albums naar mijn idee stukken minder is.

Degene die niks aan de ballads op History vond: nooit naar Little Susie geluisterd? Wat een nummer You Are Not Alone en Stranger In Moscow behoren zeker niet tot mijn favorieten van het album, maar slecht zou ik ze nou ook weer niet willen noemen
Bleuh.
pi_79265373
Ik heb echt zoveel goede nummers... Word gewoon té veel.:D
Noem maar wat op en ik zeg wat ik er van vind. Dat is opzich ook wel leuk om over te hebben, voor gespreksstof:

Mening vragen van bijv. een track of concert ofzo

Dan begin ik maar: Another Part of me? ( )
-
pi_79267455
Ga je gang, Steeldogg (als ik je goed begrepen heb?)

PimD, hoe kan je Stranger in Moscow niet goed vinden? Ik vind dat werkelijk een geniaal nummer.
Voor de rest zijn we het overigens eens met elkaar hoor, HIStory, Will You Be There and Little Susie behoren ook tot mijn favorieten. HIStory is echt geweldig, ik raak er altijd van geemotioneerd op de 1 of andere manier als ik er naar luister.
pi_79267539
En o ja ik ben het er wel mee eens dat het Bad album het meest gedateerd klinkt, met uitzondering van The Way You Make Me Feel, Man in the Mirror en Smooth Criminal, vind ik dan maar ja dat zijn ook mijn favoriete tracks van dat album.
pi_79268172
Ik zeg toch niet dat ik Stranger in Moscow slecht vind? Alleen dat ik vind dat er betere nummers op History staan, waaronder dus de titeltrack en Little Susie
Bleuh.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')