abonnement bol.com Unibet Coolblue
  vrijdag 5 maart 2010 @ 08:38:47 #1
62913 Blik
The one and Only!
pi_78761548


Vorige delen: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17

Links

  • Deze openingspost
  • Accomodatie reserveren in heel Thailand
  • Khao San Road
  • Het grote 'Hoe kom ik goedkoop van A naar B'-topic
  • Reisnieuws en aanbiedingen-topic
  • Reisverslagen van FOK!ers in Azië
  • Sawadee, portal voor toeristen naar Thailand
  • Thailand op Wikitravel
  • Thais consulaat in Amsterdam
  • The Nation - voor de politieke situatie in Thailand
  • Tourism Thailand
  • Tripadvisor Thailand
  • VirtualTourist Thailand
  • WaarBenJij.Nu Thailand

    Tips
    quote:
    Goedkoop vliegen naar Thailand

    Vliegen naar Thailand is altijd duur. Toch zijn er mogelijkheden om de kosten te beperken:

  • Hoe vroeger je boekt, hoe meer geld je bespaart.
  • Controleer bij verschillende luchtvaartmaatschappijen als je vanuit Amsterdam wil vliegen, zoals KLM, China Airlines, EVA Air (900-1400 euro retour).
  • Vliegen met LTU vanuit D�sseldorf (600-800 euro retour).
  • Ook kan je Qatar Airways vanuit Londen proberen (400-700 euro retour).
  • AirAsia vliegt goedkoop van Londen naar Kuala Lumpur (500-800 euro retour).
  • quote:
    Vaccinaties

    Ga altijd 3 weken voor vertrek langs bij de plaatselijke GGD voor persoonlijk advies! Als richtlijn heb je nodig:

  • Voor korte reizen: DTP en Hepatitis A.
  • Voor reizen langer dan 2 maanden: Buiktyfus, Hepatitis B en mogelijk Rabiës.

    Meer informatie: GGD
  • quote:
    Visa en aankomst-informatie

  • Voor een reis korter dan 30 dagen heb je geen visum nodig, zolang je een retour-ticket hebt. Bij aankomst op het vliegveld krijg je dan een stempel van 30 dagen in je paspoort.
  • Bij aankomst over land vanuit buurlanden heb je geen visum nodig. Maar dan krijg je slechts een stempel voor 15 dagen. Bij aankomst met het vliegtuig vanuit buurlanden krijg je wel gewoon een stempel voor 30 dagen.
  • Voor een enkele reis of een reis langer dan 30 dagen heb je wel een visum nodig. Met een toeristenvisum mag je 60 dagen in het land blijven, binnen die periode moet je het land uit. Wel kan je meerdere visa in één keer halen, zolang je elke 60 dagen maar het land verlaat. Elk visum van 60 dagen kost 30 euro en verloopt zodra je het land verlaat. Het is mogelijk een visum te regelen waarmee je uitstapjes kan maken naar buurlanden.
  • Officieel moet je een bankafschrift laten zien met 7 euro per dag dat je in het land aanwezig bent. In de praktijk wordt dit nooit gecontroleerd

    Wat moet je meenemen bij een aanvraag toeristenvisum

  • Paspoort dat nog zes maanden geldig is bij het vertrek uit Thailand (en een lege bladzijde heeft)
  • Ingevulde en ondertekende aanvraagformulier (link)
  • Kopie van vluchtgegevens
  • 2 gelijke recente pasfoto's
  • 30 euro per visum dat je aanvraagt

    Meer informatie: Royal Thai Consulate General in Amsterdam
  • quote:
    Met de bus naar Bangkok

    Op 19 augustus 2009 zal de nieuwe high speed rail link naar Bangkok klaar zijn. Nu is die er nog niet. Als je geen dure taxi vanaf luchthaven Suvarnabhumi naar Bangkok wil betalen, kan je gebruik maken van de Airport Express bus. Deze kost 150 baht per rit en vertrekt vanaf de eerste verdieping van de luchthaven naar:
  • AE1: Silom
  • AE2: Khao San Road
  • AE3: Sukhumvit
  • AE4: Hua Lamphong-treinstation
  • Er is een aparte bus naar Pattaya.
  • quote:
    Feestdagen in Thailand

  • Eind januari, begin februari: Chinees Nieuwjaar (veel winkels dicht, speciale ceremonie bij de Chinese Phanan Choeng-tempel in Ayutthaya)
  • Midden-april: Songkhran (waterfestival, elkaar natspuiten met super soakers op Khao San Road)
  • 5 december: Father's Day (verjaardag van de koning, grote ceremonie bij het Grand Palace in Bangkok)
  • 25 december: Kerstmis (wordt maar weinig gevierd, winkels gewoon open)

    Meer informatie op Sunsite en Wikipedia
  • Bezienswaardigheden



  • Khao San Road, Rattanakosin (backpackerswalhalla) (link)
  • Democracy Monument en Sanam Luang, Rattanakosin ('s avonds bewonderen en soort vlooienmarkt)
  • Fietstocht door Bangkok (link)
  • Gele tramachtige toeristenkarretjes door Rattanakosin, vanaf Sanam Luang(gratis in het weekend, helaas spreekt de omroeper alleen Thai)
  • Lumphini Park, Downtown (park met hagedissen)
  • Lumpinee Stadium, Downtown (Thai boxing)
  • MBK Shopping Center, Downtown
  • Siam Center, Downtown
  • Siam Square, Downtown (o.a. Siam Paragon)
  • Suan-Lum Night Bazaar, Downtown (link)
  • Jim Thompson House, Downtown (traditioneel Thais huis, link)
  • Chatuchak Weekend Market, Noord (alleen leuk in het weekend)
  • IT City, Pantip (goedkoop IT spullen shoppen) (link)
  • Pahurat, Rattanakosin (Indiatown, alleen leuk als je de Indische levensstijl wil zien of Indisch wil eten. Voor de rest is er weinig te koop, behalve veel Bollywood VCDs en stoffen)
  • Patpong Night Market, Patpong
  • Royal Palace en Wat Phra Kaeo, Rattanakosin
  • Wat Pho, Rattanakosin (grootste liggende boeddha)
  • Yaowarat, Rattanakosin (Chinatown)
  • Wat Arun, Thonburi (Kan je beklimmen voor 50 baht, neem de ferry bij Wat Pho)



  • King Rama II Park en typisch Thaise huizen, Amphawa
  • Amphawa Floating Market, Amphawa (link)
  • Ayutthaya (groot complex van ruïnes, met fiets of brommer het beste te bezichtigen)
  • Damnern Saduak Floating Market, Damnern Saduak
  • Hua Hin (rustige badplaats)
  • River Kwai Spoorbrug, Kanchanaburi
  • Grotten, jungle en watervallen, Kanchanaburi
  • Grotten, Keang Lawa
  • Grote Boeddha, Phra Phutthabat
  • Apentempel, Prang Sam Yot
  • Watervallen, Sai Yok
  • Sukhothai (imposant complex van tempels, met de fiets bezichtigen)
  • Yant-tattoo laten zetten in de Band Phra-tempel, Nakhon Chai Si district, Nakhon Pathom Province





  • Koh Chang (strandeiland)
  • Koh Kut (waar je spontaan opgewonden raakt. Mooie stranden, verder totaal niets te doen)
  • Koh Mak (stil strand, verder weinig te doen)
  • Koh Samet (prachtig spierwit bountystrand en dichtbij Bangkok, verder weinig te doen)
  • Pattaya (strand, surfen, waterskiën, toeristenoord)



  • Zomerresidentie Mae Sot, Bang Pna
  • Olifantenschool, Chiang Dao
  • Wat Phra That Tempel, Chiang Mai
  • Nijverheidsfabriekjes, Chiang Mai
  • Orchideënfarm, Chiang Mai
  • Shop City, Chiang Mai
  • Thai cookery classes, Chiang Mai
  • Markt, Lampang
  • Olifantenkamp, Mae Hong Son
  • Longneck-stam, Mae Hong Son
  • Trekking
  • Heetwaterbronnen, Mae Sot
  • Pai (hippystadje)
  • Vissengrot, Tham Pla



  • Zijde-industrie, Chonnabot
  • Pottenbakkerij, Dan Kwian
  • Khao Yai National Park (wilde olifanten, tijgers, slangen etc. Tevens kun je zwemmen in de waterval van "The Beach")
  • Middelgrote studentenstad, Khon Kaen
  • Hoogste boeddabeeld, Roi Et
  • Beeldentuin, Sala Kaew Kuw (bij Nong Khai)
  • Apenbos, Udon Thani
  • Phimai Historical Park, Phimai



  • Koh Phi Phi (eiland waar film "The Beach" is opgenomen)
  • Koh Phan Gan (partyeiland met Full Moon Party)
  • Koh Samui (toeristeneiland met strand, monkey business en kokosplantage)
  • Koh Tao (duiken en snorkelen)
  • Krabi (strand en watersporten)
  • Tijgertempel, Krabi
  • Phra Nang Grot, Krabi
  • Phuket (toeristeneiland, met Patong Beach)
  • Spabronnen, Ranong



  • Songkran (waterfestival rond april, elkaar natspuiten met super soakers in Khao San Road)
  • Thai boxing-wedstrijd
  • Thaise massage
  • Thaise keuken (tom yam goong, pad thai)
  •   vrijdag 5 maart 2010 @ 08:39:15 #2
    62913 Blik
    The one and Only!
    pi_78761555
    foei Ozzie
      vrijdag 5 maart 2010 @ 08:39:46 #3
    62913 Blik
    The one and Only!
    pi_78761565
    Link naar vorig topic

    Thailand #23, The land of smiles
      vrijdag 5 maart 2010 @ 09:13:02 #4
    288142 mr_t88
    Legen...wait for it...DARY!
    pi_78762249
    Waar waren we gebleven?
    Those who push themselves, and are willing to face pain, exhaustion, humiliation, rejection, or worse, are the ones who become champions. The rest are left on the sidelines.
    pi_78764686
    tvp
    pi_78766948
    quote:
    Op vrijdag 5 maart 2010 10:32 schreef Helmpje het volgende:
    tvp
      vrijdag 5 maart 2010 @ 11:34:07 #7
    288142 mr_t88
    Legen...wait for it...DARY!
    pi_78767145
    Voor iedereen die dit nog niet gelezen heeft, nieuw is op dit topic, plannen heeft om naar Thailand te gaan etc.:

    Een dringend verzoek:

    Ga alsjeblieft geen olifantentrektocht doen en geef geen geld aan de 'bedel' olifanten in de grotere steden! Dit is zware mishandeling. Het is ongeloofelijk dat dit nog steeds gebeurd. De olifanten worden, wanneer de toeristen het niet zien, geslagen op hun kop met een haak, geprikt in de oren en tenen etc. Dan denk je dat dit schokkend is... Het is nog niks vergeleken met de manier waarop de olifanten getraind worden. Wanneer de olifant 4 jaar oud is wordt hij/zij voor het eerst van zijn/haar moeder gescheiden en in een kooi gezet die niet groter is dan de olifant zelf. Hierna wordt er 5 tot 7 dagen lang NON STOP op de olifant ingebeukt! Er wordt geprikt in met een bamboestok met een spijker in het uiteinde, soort speer, in de meeste gevoelige plekken van het dier, namelijk de voeten en het oor. Ook krijgt het dier deze dagen geen eten en amper wat water, terwijl ze per dag zo een 250 kg voedsel moeten eten! Deze mishandeling heet maar één doel: het dier mentaal compleet breken zodat hij naar zijn mahoet (zijn verzorger) luistert. Een ware marteling!

    Reizigers die in Chiang Mai naar het Elephant Nature Park zijn geweest kunnen dit beamen. Dit is een opvangcentrum voor olifanten die in deze tochten en als 'bedel' olifant gebruikt zijn. Op aanraden van een kennis ben ik hiernaartie gegaan in plaats van een trekking tocht. En wat ben ik blij dat ik gegaan ben! Dit was een van de mooiste ervaringen van de reis, misschien wel van mijn leven. Het was een ontzettend mooie ervaring maar tegelijkertijd ook een hartverscheurende ervaring die diepe indruk om mij gemaakt heeft. Met moeite heb ik het droog kunnen houden (en ik was een van de enige) na het zien van de film wat deze beesten hebben moeten doorstaan.

    Ik ging daarom ook weg met veel dubbele gevoelens. Woedend dat dit nog gebeurd. Verdrietig om te zien wat al deze olifanten hebben mee gemaakt. Blijdschap om te zien hoe goed het nu met ze gaan. Blijdschap om te zien met hoeveel passie en inzet de mensen in het park werken. En ga zo maar door...

    Dus als jullie van plan zijn om naar Thailand te reizen, denk dan goed na of jullie op een olifant willen rijden.

    En geloof niet wat je hoort van de Thai en de reisbureau's dat dit niet gebeurd o.i.d.. Geloof ook de verhalen van mede toeristen niet. Bijna niemand weet namelijk hoe het echt zit. Ze denken allemaal dat het precies bij die van hun wel mee viel, 'de olifant zag er goed uit'. Krijg je dat soort verhalen, maar ze hebben dan niet gekeken naar de littekens bij de oren en voeten. Elke olifant die in de toeristen industrie gebruikt wordt heeft deze marteling moeten doorstaan. Olifanten zijn niet gemaatk voor tochten. De rug, waar je op zit, kan maar 150 kilo hebben, maar dit weet ook niemand. Dus zolang de toeristen dit blijven steunen zal deze marteling alleen maar door gaan.

    Ik hoop dat ik jullie heb kunnen overtuigen! Mochten jullie er meer over willen weten hoor ik dat natuurlijk graag! Ik hoor ook graag reacties van mensen die in het park zijn geweest en dezelfde of juist heel andere gevoelens delen!
    Those who push themselves, and are willing to face pain, exhaustion, humiliation, rejection, or worse, are the ones who become champions. The rest are left on the sidelines.
      vrijdag 5 maart 2010 @ 12:44:15 #8
    267333 buzz1291
    Never a dull moment
    pi_78769784
    quote:
    Op vrijdag 5 maart 2010 11:34 schreef mr_t88 het volgende:
    Voor iedereen die dit nog niet gelezen heeft, nieuw is op dit topic, plannen heeft om naar Thailand te gaan etc.:

    Een dringend verzoek:

    Ga alsjeblieft geen olifantentrektocht doen
    Spammert!

    Moet je als Nederlander weer Roomser zijn dan de Paus? Als je werkelijk wat aan die misstanden wilt doen schrijf dan een brief aan die ouwe Boemiphol. Die zit toch alle dagen te niksen in een of ander luxe ziekenhuis.

    Maar nu serieus, laat een ieder dat nu lekker voor zichzelf bepalen. Dat je de misstanden aan de kaak stelt, prima, maar geef geen dwingende adviezen. Dat lijkt zo heel erg op veganistische linksch mensch ideeen.
    2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
      vrijdag 5 maart 2010 @ 13:32:40 #9
    6941 APK
    Factual, I think.
    pi_78771689
    Ah, het is alweer gezellig.
    Who the fuck can sleep with all this shit going on?
      vrijdag 5 maart 2010 @ 14:01:00 #10
    62913 Blik
    The one and Only!
    pi_78773010
    quote:
    Op vrijdag 5 maart 2010 13:32 schreef APK het volgende:
    Ah, het is alweer gezellig.
    Het lijkt de grens tussen Cambodja en Vietnam wel
      vrijdag 5 maart 2010 @ 14:59:12 #11
    288142 mr_t88
    Legen...wait for it...DARY!
    pi_78775456
    quote:
    Op vrijdag 5 maart 2010 12:44 schreef buzz1291 het volgende:

    [..]

    Spammert!

    Moet je als Nederlander weer Roomser zijn dan de Paus? Als je werkelijk wat aan die misstanden wilt doen schrijf dan een brief aan die ouwe Boemiphol. Die zit toch alle dagen te niksen in een of ander luxe ziekenhuis.

    Maar nu serieus, laat een ieder dat nu lekker voor zichzelf bepalen. Dat je de misstanden aan de kaak stelt, prima, maar geef geen dwingende adviezen. Dat lijkt zo heel erg op veganistische linksch mensch ideeen.
    Spammert? Dwingend?
    Ik wil iedereen ergens op wijzen, een advies geven. Ik ben blij dat iemand anders mij dit advies heeft gegeven voordat ik naar Thailand ging en niet dat ik dit achteraf heb gehoord.
    Maar volgens mij mag je op een forum gewoon een advies geven. Dus ik weet niet waarom je zo moeilijk doet.
    Those who push themselves, and are willing to face pain, exhaustion, humiliation, rejection, or worse, are the ones who become champions. The rest are left on the sidelines.
    pi_78781190
    Ik ga met mijn vriend deze zomer voor het eerst naar Thailand.. 3 weekjes rondreizen en nog 1 week op een eiland relaxen
    We willen vliegen met Aeroflot (AMS-Moskou-BKK) iemand ervaring?

    En met het rondreizen per nachttrein? we dachten aan 2e klas.. is dat goed te doen of vreselijk? hoorde nogal wisselende verhalen!

    Mijn laatste vraag; iemand ervaring met het halen van je PADI op Ko Tao?
    pi_78782798
    quote:
    Op vrijdag 5 maart 2010 17:19 schreef suzanne88 het volgende:
    Ik ga met mijn vriend deze zomer voor het eerst naar Thailand.. 3 weekjes rondreizen en nog 1 week op een eiland relaxen
    We willen vliegen met Aeroflot (AMS-Moskou-BKK) iemand ervaring?

    En met het rondreizen per nachttrein? we dachten aan 2e klas.. is dat goed te doen of vreselijk? hoorde nogal wisselende verhalen!

    Mijn laatste vraag; iemand ervaring met het halen van je PADI op Ko Tao?
    Aeroflot vliegt met moderne Airbussen naar BKK, gewoon goed met IFE.
    2e klas is goed te doen. Neem wel een sleeper. Je kan kiezen tussen Fan of AC waarbij de Fan klasse weer net te benauwd is en de AC klasse weer veeels te koud...
    Heb mijn PADI niet op Ko Tao gehaald maar ben er wel geweest en er zijn zat operators die een PADI cursus aanbieden. Had toen problemen met mijn oren anders had ik het wel geweten

    Tevens TVP, vorige delen maar 's teruglezen. Het is weer veel te lang geleden dat ik er was
      vrijdag 5 maart 2010 @ 18:05:16 #14
    288142 mr_t88
    Legen...wait for it...DARY!
    pi_78782888
    quote:
    Op vrijdag 5 maart 2010 17:19 schreef suzanne88 het volgende:
    Ik ga met mijn vriend deze zomer voor het eerst naar Thailand.. 3 weekjes rondreizen en nog 1 week op een eiland relaxen
    We willen vliegen met Aeroflot (AMS-Moskou-BKK) iemand ervaring?

    En met het rondreizen per nachttrein? we dachten aan 2e klas.. is dat goed te doen of vreselijk? hoorde nogal wisselende verhalen!

    Mijn laatste vraag; iemand ervaring met het halen van je PADI op Ko Tao?
    Ik heb ook 2e klas met de trein gereist. Was een rit van 6 uur en dat was meer dan genoeg. Probeer het vliegtuig te pakken, kost 20 eu meer en het is zooo veel relaxter!

    En duiken: DOEN!! En ga naar Big Blue Dving Thailand!!!!!! Ik ben een zeer ervaren duiker, had mn brevetten al, en Big Blue was echt een topschool!
    Those who push themselves, and are willing to face pain, exhaustion, humiliation, rejection, or worse, are the ones who become champions. The rest are left on the sidelines.
      vrijdag 5 maart 2010 @ 19:36:05 #15
    64459 ozzietukker
    no worries mate
    pi_78787044
    2de klasse trein is prima, dat wil zeggen, de nachttrein waar je een sleeper neemt.

    Voor de rest is 3de klasse wel een ervaring, maar natuurlijk niet aanraadbaar voor de rit Chiang Mai - Bangkok, maar eerder Bangkok - Ayudhaya ofzo.
    RTFM
    Zo niet? Dan toch!
    Nawie, just Nawie!
    TWENTE KAMPIOEN.
      vrijdag 5 maart 2010 @ 22:34:58 #16
    6941 APK
    Factual, I think.
    pi_78796869
    Hoe gaat het momenteel eigenlijk met die bommen in Thailand?
    Alles weer rustig tussen de rode en de gele shirtjes?
    Who the fuck can sleep with all this shit going on?
    pi_78800450
    tvp enzo
    Het is ouderwets gezellig
    pi_78802277
    We zijn geïnteresseerd om met z'n 5en in september een relax vakantie in Thailand door te brengen.
    Vorige bestemmingen kun je scharen onder Mallorca, Kreta een beetje de jongeren party omgeving.
    Kan begrijpen dat dit niet echt in Thailand te vinden is (of wel?) in de buurt van een mooi strand.

    Welke streek moeten we wezen voor wat 'jongeren' vertier en overdag lekker relaxen?
    pi_78802445
    Misschien de eilanden (Sa Mui, Sa med) ofzo?
    Ik weet het niet maar hiet zitten een paar toppers die al jaren lang naar Thailand gaan dus die leggen je het haarifjn uit binnen nu en een paar dagen
      zaterdag 6 maart 2010 @ 03:54:32 #20
    288142 mr_t88
    Legen...wait for it...DARY!
    pi_78805208
    quote:
    Op zaterdag 6 maart 2010 00:45 schreef JapieGijs het volgende:
    We zijn geïnteresseerd om met z'n 5en in september een relax vakantie in Thailand door te brengen.
    Vorige bestemmingen kun je scharen onder Mallorca, Kreta een beetje de jongeren party omgeving.
    Kan begrijpen dat dit niet echt in Thailand te vinden is (of wel?) in de buurt van een mooi strand.

    Welke streek moeten we wezen voor wat 'jongeren' vertier en overdag lekker relaxen?
    Koh Phanang!!! Aan de ene kant van het eiland echt dikke party, aan de andere kant weer totale rust!
    Succes!
    Those who push themselves, and are willing to face pain, exhaustion, humiliation, rejection, or worse, are the ones who become champions. The rest are left on the sidelines.
    pi_78807098
    quote:
    Op vrijdag 5 maart 2010 18:05 schreef mr_t88 het volgende:

    [..]

    Ik heb ook 2e klas met de trein gereist. Was een rit van 6 uur en dat was meer dan genoeg. Probeer het vliegtuig te pakken, kost 20 eu meer en het is zooo veel relaxter!

    En duiken: DOEN!! En ga naar Big Blue Dving Thailand!!!!!! Ik ben een zeer ervaren duiker, had mn brevetten al, en Big Blue was echt een topschool!
    Ok thanks!! We willen BKK-Chiang Mai, Chiang Mai- Ayatthaya, en BKK- Surat Thani met de slaaptrein doen.. wel reisjes van een uur of 12 denk ik. Zijn die routes ook goed te vliegen? Dan vind ik dat wel de overweging waard

    Duiken lijkt me superleuk, PADI moet lukken in 4 dagen toch? Moet ik me daar nog op voorbereiden vanuit NL?

    Weet iemand ook of het mogelijk is in Thailand goed vegetarisch te eten (eet wel vis btw, geen vlees)?
    pi_78807393
    quote:
    Op zaterdag 6 maart 2010 09:56 schreef suzanne88 het volgende:

    [..]

    Ok thanks!! We willen BKK-Chiang Mai, Chiang Mai- Ayatthaya, en BKK- Surat Thani met de slaaptrein doen.. wel reisjes van een uur of 12 denk ik. Zijn die routes ook goed te vliegen? Dan vind ik dat wel de overweging waard

    Duiken lijkt me superleuk, PADI moet lukken in 4 dagen toch? Moet ik me daar nog op voorbereiden vanuit NL?

    Weet iemand ook of het mogelijk is in Thailand goed vegetarisch te eten (eet wel vis btw, geen vlees)?
    Je kan alles eten hoor. Heel veel vegatarische gerechten. Mijn vriendin is vegatarisch Ik zelf niet
    pi_78808736
    quote:
    Op zaterdag 6 maart 2010 00:45 schreef JapieGijs het volgende:
    We zijn geïnteresseerd om met z'n 5en in september een relax vakantie in Thailand door te brengen.
    Vorige bestemmingen kun je scharen onder Mallorca, Kreta een beetje de jongeren party omgeving.
    Kan begrijpen dat dit niet echt in Thailand te vinden is (of wel?) in de buurt van een mooi strand.

    Welke streek moeten we wezen voor wat 'jongeren' vertier en overdag lekker relaxen?
    Koh Samui, op Chaweng is genoeg party te vinden in de avond en overdag kan je lekker aan het zwembad van je resort of het strand hangen, vind het de ideale plek om relaxed een vakantie af te sluiten
    Phangan is vlakbij dus een full moon kan je ook mee pakken
    !
      zaterdag 6 maart 2010 @ 15:14:08 #24
    62913 Blik
    The one and Only!
    pi_78815447
    quote:
    Op zaterdag 6 maart 2010 09:56 schreef suzanne88 het volgende:

    [..]

    Weet iemand ook of het mogelijk is in Thailand goed vegetarisch te eten (eet wel vis btw, geen vlees)?
    Heel veel gerechten kun je bestellen in de volgende vorm:

    ... met beef
    ... met kip
    ... met garnalen
    ... met tofu

    je hoeft geen problemen te verwachten.
      zaterdag 6 maart 2010 @ 16:28:06 #25
    267333 buzz1291
    Never a dull moment
    pi_78817608
    quote:
    Op zaterdag 6 maart 2010 09:56 schreef suzanne88 het volgende:

    [..]

    Ok thanks!! We willen BKK-Chiang Mai, Chiang Mai- Ayatthaya, en BKK- Surat Thani met de slaaptrein doen.. wel reisjes van een uur of 12 denk ik. Zijn die routes ook goed te vliegen? Dan vind ik dat wel de overweging waard

    Duiken lijkt me superleuk, PADI moet lukken in 4 dagen toch? Moet ik me daar nog op voorbereiden vanuit NL?

    Weet iemand ook of het mogelijk is in Thailand goed vegetarisch te eten (eet wel vis btw, geen vlees)?
    Tsja je kunt dat natuurlijk allemaal met de trein doen. Dat spaart zowiezo 4 nachten in een hotel of guesthouse uit. Maar realiseer je wel dat je soms op een godvergeten vroeg tijdstip ergens aankomt. Afgezien van de nachten die je uitspaart, is het prijsverschil met vliegen niet zo heel erg groot. En vliegen naar CM of ST duurt niet langer dan een uurtje. Kijk maar eens op de sites van NOK Air of AirAsia.

    En wat betreft vegetarisch eten. Er zijn altijd wel een aantal vegetarische gerechten te krijgen maar in het overgrote deel van de restaurants bestel je eigenlijk alles apart, zoals de rijst, de vis, de gewokte, of tempura groenten etc. Nee daar hoef je je echt geen zorgen om te maken zolang het veetarisch eten zich beperkt tot het niet eten van vlees. (Neem een kip, dat is volgens de Thais geen vlees ) Het wordt wat anders wanneer je veganistisch wilt eten. Dan kun je beter thuis blijven.
    2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
      maandag 8 maart 2010 @ 05:31:19 #26
    2177 Gaoxing
    (bijna) altijd gelukkig
    pi_78876141
    quote:
    Op vrijdag 5 maart 2010 22:34 schreef APK het volgende:
    Hoe gaat het momenteel eigenlijk met die bommen in Thailand?
    Alles weer rustig tussen de rode en de gele shirtjes?
    Redelijk rustig ja. De 14e zou er een grote rally moeten komen.
    pi_78885430
    Bedankt voor alle hulp zover Overmorgen vertrekken we om eind maart terug te vliegen.

    De route die ik in m'n hoofd had wordt (zo ongeveer): Bangkok (incl Ayutthaya) - Ko Tao - Khao Sok - Phang-Nga - kust Krabi - Ko Phi Phi/Ko Lanta. BInnenlandse vlucht terug vanaf Trang. Iemand ervaring met Ko Tarutao? Is wel wat uit de route maar schijnt heel mooi te zijn... Enfin, als er verder nog opmerkingen of suggesties zijn dan hoor ik dat graag

    [ Bericht 18% gewijzigd door Knakker op 08-03-2010 13:10:05 ]
      maandag 8 maart 2010 @ 13:18:35 #28
    288142 mr_t88
    Legen...wait for it...DARY!
    pi_78886105
    quote:
    Op maandag 8 maart 2010 12:58 schreef Knakker het volgende:
    Bedankt voor alle hulp zover Overmorgen vertrekken we om eind maart terug te vliegen.

    De route die ik in m'n hoofd had wordt (zo ongeveer): Bangkok (incl Ayutthaya) - Ko Tao - Khao Sok - Phang-Nga - kust Krabi - Ko Phi Phi/Ko Lanta. BInnenlandse vlucht terug vanaf Trang. Iemand ervaring met Ko Tarutao? Is wel wat uit de route maar schijnt heel mooi te zijn... Enfin, als er verder nog opmerkingen of suggesties zijn dan hoor ik dat graag
    Klinkt goed! Ik zou alleen Kolanta en Krabi niet doen en die dagen gebruiken om naar het noorden te vliegen. Chiang Mai is geweldig namelijk! Lekker de jungle in en naar het elephant nature park!
    Succes!
    Those who push themselves, and are willing to face pain, exhaustion, humiliation, rejection, or worse, are the ones who become champions. The rest are left on the sidelines.
    pi_78887076
    Hebben bewust gekozen om het noorden niet te doen; dat komt een volgende keer. We hebben 'maar' 2.5 week en bovendien komt mijn vriendin uit een wat warmer deel van de wereld en zij verlangt na 8 weken bijna non-stop sneeuw vurig naar tropische stranden.

    [ Bericht 5% gewijzigd door Knakker op 08-03-2010 14:02:54 ]
      dinsdag 9 maart 2010 @ 07:30:04 #30
    2177 Gaoxing
    (bijna) altijd gelukkig
    pi_78918722
    quote:
    Op maandag 8 maart 2010 05:31 schreef Gaoxing het volgende:

    [..]

    Redelijk rustig ja. De 14e zou er een grote rally moeten komen.
    Ter aanvulling: er wordt onrust verwacht vanaf vrijdag de 12e. Zozeer dat de school van mijn kinders (voor het eerst voor zover ik weet) vrijdag maar een halve dag les heeft. Vooralsnog geen reden voor ongerustheid voor toeristen, maar wel reden om lokale kranten (The Nation; Bangkok Post) in de gaten te houden en verder gewoon goed alert te zijn.
    pi_78918900
    quote:
    Op maandag 8 maart 2010 05:31 schreef Gaoxing het volgende:

    [..]

    Redelijk rustig ja. De 14e zou er een grote rally moeten komen.
    Nergens last van alhier, alhoewel rond de 14e wel iets zou gaan gebeuren, maar ach het zal allemaal wel.

    Ik werd anderhalve week geleden bij mij op de universiteit hier nog gewaarschuwd op de donderdag voor de vrijdag van Thaksin zn veroordeling, dat het die vrijdag wel eens loos kon gaan en ik beter kon uitkijken.
    Die vrijdag overdag en 's avonds niks gemerkt.

    Zag wel een tijdje terug nog een kolone redshirts door de stad rijden met de speakers hard aan en ook op de televisie hier verkrijgen ze de nodige aandacht. Er wordt ook een en ander over de rellen van voorgaand jaar in Bangkok besproken.

    Een jaar geleden met de Asian Top zat ik om de hoek bij het Royal Cliff Resort hier in Jomtien, maar ook daar weinig van gemerkt. In de dagen alvorens de top zag je wel een hele kolone redshirts langskomen in vrachtwagens en pickups, die al naar het resort toereden om te demonstreren. Op de zaterdag van de top zelf, toen het resort bestormd werd, zag je af en toe in de middag een helikopter langsvliegen die een regeringsleider in veiligheid bracht. De autoriteiten hadden toendertijd wel de rechtstreekse weg van Jomtien naar Pattaya afgezet, zodat er niet onverhoopt een toerist terecht zou komen. Om de stad in te komen per bahtbus moest je toen wel heel wat uithalen (via Sukhumvit Road).
      dinsdag 9 maart 2010 @ 12:07:36 #32
    2177 Gaoxing
    (bijna) altijd gelukkig
    pi_78925157
    Ah ja, wel een goed idee om mijn 'hier' te definieren, waarschijnlijk : hartje Bangkok dus. Er worden met name problemen met verkeersblokkades verwacht. Mensen die vliegen die dag kunnen het best goed op de hoogte proberen te blijven.

    En nee, normaal gebeurt er idd niets als iedereen het verwacht. Echt grote dingen (coup; bezetting van het vliegveld) gebeuren altijd onverwacht
    pi_78926682
    quote:
    Ah ja, wel een goed idee om mijn 'hier' te definieren, waarschijnlijk : hartje Bangkok dus. Er worden met name problemen met verkeersblokkades verwacht. Mensen die vliegen die dag kunnen het best goed op de hoogte proberen te blijven.
    We waren van plan zaterdag of zondag de trein naar het zuiden te pakken... op zich is het helemaal niet erg als dat een dag later wordt ofzo, maar is het iets om rekening mee te houden?
      dinsdag 9 maart 2010 @ 13:11:46 #34
    2177 Gaoxing
    (bijna) altijd gelukkig
    pi_78927208
    Wanneer kom je aan en heb je al iets geboekt?

    Nogmaals: ik verwacht geen problemen, maar niemand weet dat natuurlijk 100% zeker. En als het verder niets uitmaakt, zou ik lekker maken dat je weg bent voor 't weekend. Voor je vakantie maakt het waarschijnlijk niet zo heel veel uit, en je hoeft je verder nergens zorgen over te maken...
    pi_78927415
    quote:
    Op vrijdag 5 maart 2010 19:36 schreef ozzietukker het volgende:
    2de klasse trein is prima, dat wil zeggen, de nachttrein waar je een sleeper neemt.
    Het ligt er maar net aan wat je gewend ben. Ik vond 2e klasse CM - BKK ook prima te doen.
    quote:
    Voor de rest is 3de klasse wel een ervaring, maar natuurlijk niet aanraadbaar voor de rit Chiang Mai - Bangkok, maar eerder Bangkok - Ayudhaya ofzo.
    Dat laatste heb ik ook 3e klasse gedaan, voor die paar uurtjes maakt die houten bank niet uit
    Ik moest aanvankelijk staan, maar 2 jonge meisjes maakten plaats zodat we met z'n 3'en op het bankje konden zitten
    pi_78928168
    Heb nog geen trein geboekt, maar voor het weekend weg uit Bangkok gaat niet lukken. Het zal allemaal wel loslopen.

    Verder: op de website van Thai Railways staat dat er geen plek meer is in de sleepertrein zonder AC naar het zuiden. In hoeverre is dat ook echt zo? In China bijvoorbeeld hebben we meermaals meegemaakt dat er nog gewoon plek was en konden toen zonder problemen het kaartje kopen in de trein zelf...
      dinsdag 9 maart 2010 @ 22:48:53 #37
    117107 MarcoD
    .........
    pi_78952084
    Ik ga dus van de zomer samen met een vriend bijna 6 weken richting Thailand om vooral veel te zien en rond te trekken. Van 12 juli t/m 22 aug en we vertrekken vanaf Dusseldorf met Emirates.

    Hebben jullie nog een paar echte aanraders
    Wij hebben:
    - Ko Chang (heb verhalen gelezen dat het niet bijzonder is?)
    - Chiang Mai
    - Khao Yai National Park
    - Koh Tao
    - Koh Phi Phi?
    - Full moon party?

    En eventueel ook nog naar Cambodja om naar Angkor Wat en Phnom Penh te gaan.

    En dan de laatste dagen (2 weken) op (een) eiland(en) te gaan hangen om de PADI open water te halen (waarschijnlijk Koh Tao).
    Nu had ik gelezen dat Koh Phi Phi ook erg vet is om te duiken, iemand ervaring en of het eiland zelf ook leuk is om te verblijven?

    Full Moon party willen we opzich ook wel meemaken maar als we de laatste weken pas richting Koh Tao gaan gaat dat niet lukken omdat 25 augustus na 28 juli de eerstvolgende Full Moon is, moet je het echt een keer meegemaakt hebben?
    If You're Not Moving Forwards, You're Moving Backwards
    pi_78952375
    Je gaat naar Chiang Mai dus je vakantie kan niet misgaan
      woensdag 10 maart 2010 @ 07:33:00 #39
    2177 Gaoxing
    (bijna) altijd gelukkig
    pi_78958205
    Er wordt inmiddels ernstig rekening gehouden met de mogelijkheid dat de protesten door kunnen sudderen tot na zondag (school is ook maandag dicht).

    Ik hoorde dat er op tv werd aangeraden voldoende voorraden in huis te hebben, maar ik heb het zelf nog niet gezien.

    Knakker: zorg dat je voldoende cash hebt!
      woensdag 10 maart 2010 @ 08:48:57 #40
    62913 Blik
    The one and Only!
    pi_78959067
    quote:
    Op dinsdag 9 maart 2010 22:48 schreef MarcoD het volgende:
    Ik ga dus van de zomer samen met een vriend bijna 6 weken richting Thailand om vooral veel te zien en rond te trekken. Van 12 juli t/m 22 aug en we vertrekken vanaf Dusseldorf met Emirates.

    Hebben jullie nog een paar echte aanraders
    Wij hebben:
    - Ko Chang (heb verhalen gelezen dat het niet bijzonder is?)
    - Chiang Mai
    - Khao Yai National Park
    - Koh Tao
    - Koh Phi Phi?
    - Full moon party?

    En eventueel ook nog naar Cambodja om naar Angkor Wat en Phnom Penh te gaan.

    En dan de laatste dagen (2 weken) op (een) eiland(en) te gaan hangen om de PADI open water te halen (waarschijnlijk Koh Tao).
    Nu had ik gelezen dat Koh Phi Phi ook erg vet is om te duiken, iemand ervaring en of het eiland zelf ook leuk is om te verblijven?

    Full Moon party willen we opzich ook wel meemaken maar als we de laatste weken pas richting Koh Tao gaan gaat dat niet lukken omdat 25 augustus na 28 juli de eerstvolgende Full Moon is, moet je het echt een keer meegemaakt hebben?
    Als je 6 weken hebt zou je de highlights van Cambodja er wel bij kunnen doen. Sukhotai en Ayutthaya zijn ook wel leuk. En je hebt meer dan genoeg tijd om verschillende eilanden te bezoeken. Wat je kan doen is op de ene je PADI halen, en vervolgens bij een ander eiland een dag fundives te doen.
    pi_78964723
    @ gaozing...In Bangkok neem ik aan in dit geval? Hier (Pattaya/Jomtien) hoor je niemand over rellen of voorraden inslaan...ik denk dat hier daarom ook weinig zal gebeuren.

    Misschien dat ik zaterdag toch even met een grote boodschappen tas de 7/11 hier inren om genoeg in huis te hebben:D
      woensdag 10 maart 2010 @ 12:06:32 #42
    2177 Gaoxing
    (bijna) altijd gelukkig
    pi_78965698
    quote:
    Op woensdag 10 maart 2010 11:45 schreef BeardedDragon het volgende:
    @ gaozing...In Bangkok neem ik aan in dit geval? Hier (Pattaya/Jomtien) hoor je niemand over rellen of voorraden inslaan...ik denk dat hier daarom ook weinig zal gebeuren.

    Misschien dat ik zaterdag toch even met een grote boodschappen tas de 7/11 hier inren om genoeg in huis te hebben:D
    Allemaal Bangkok ja. Jullie zullen er weinig last van hebben als ze de weg bij Bangna gaan blokkeren
      woensdag 10 maart 2010 @ 18:51:14 #43
    226677 revpolen
    Skysong Fireworks Liuyang
    pi_78982646
    aan vis geen gebrek in thailand, zelf hebben we de treinreis BKK chiangmai gedaan en terug gevlogen,
    het was zoals ze me al van te voren verteld hebben...
    kut ( de treinreis ) maar je MOET het gedaan hebben

    padi halen kan zelfs in 3 dagen op koh samui bij infinity divers
    daar hebben mijn vriendin en ik hem ook gehaald
    zeker aanteraden
    Skysong Fireworks Liuyang "The BEST fireworks direct to you!"
      donderdag 11 maart 2010 @ 12:39:06 #44
    267333 buzz1291
    Never a dull moment
    pi_79010437
    quote:
    Op woensdag 10 maart 2010 18:51 schreef revpolen het volgende:
    aan vis geen gebrek in thailand, zelf hebben we de treinreis BKK chiangmai gedaan en terug gevlogen,
    het was zoals ze me al van te voren verteld hebben...
    kut ( de treinreis ) maar je MOET het gedaan hebben
    Dat zei ik dus. Maar als ik zoiets zeg is de bagger hier niet van de lucht.

    Nu moet ik wel bekennen dat als je bij de juiste company boekt, de slaaptreinen in Vietnam heel comfortabel zijn (Hanoi-Sapa met Fanxipan Express voor 25 dollar all in)
    2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
      donderdag 11 maart 2010 @ 13:28:27 #45
    2177 Gaoxing
    (bijna) altijd gelukkig
    pi_79012530
    Hotspots voor het komende weekend: kaartje van The Nation
      vrijdag 12 maart 2010 @ 06:05:10 #46
    64459 ozzietukker
    no worries mate
    pi_79045821
    quote:
    Op dinsdag 9 maart 2010 13:37 schreef Knakker het volgende:
    Heb nog geen trein geboekt, maar voor het weekend weg uit Bangkok gaat niet lukken. Het zal allemaal wel loslopen.

    Verder: op de website van Thai Railways staat dat er geen plek meer is in de sleepertrein zonder AC naar het zuiden. In hoeverre is dat ook echt zo? In China bijvoorbeeld hebben we meermaals meegemaakt dat er nog gewoon plek was en konden toen zonder problemen het kaartje kopen in de trein zelf...
    Niet alle treinen naar het zuiden hebben ook een sleeperrailwagen zonder aircon, bepaade treinen hebben alleen maar de uitvoering 1e en 2de klasse met aircon. Dit zijn ook de treinstellen die de rit in principe het snelst maken.
    Er gaan ook wel andere treinen op andere tijdstippen, maar het zou kunnen dat nu alles volgeboekt is, al zal voor vertrek het altijd mogelijk zijn dat er toch nog plekken over zijn.
    RTFM
    Zo niet? Dan toch!
    Nawie, just Nawie!
    TWENTE KAMPIOEN.
      vrijdag 12 maart 2010 @ 16:39:53 #47
    288142 mr_t88
    Legen...wait for it...DARY!
    pi_79066648
    quote:
    Op dinsdag 9 maart 2010 22:48 schreef MarcoD het volgende:

    En dan de laatste dagen (2 weken) op (een) eiland(en) te gaan hangen om de PADI open water te halen (waarschijnlijk Koh Tao).
    Nu had ik gelezen dat Koh Phi Phi ook erg vet is om te duiken, iemand ervaring en of het eiland zelf ook leuk is om te verblijven?

    Mocht je op in Thailand de Padi OWD willen halen raad ik je wel aan om dit bij een duikschool te doen met een Europese eigenaar, het liefst scandinavisch, Nederlands of Duits. En neem geen 'stoomcursus'. Op Koh Toa heb je Big Blue Diving. Dit vind ik, als ervaren duiker, een erg goede duikschool. De eigenaar is volgens mij een Zweed. Succes!
    Those who push themselves, and are willing to face pain, exhaustion, humiliation, rejection, or worse, are the ones who become champions. The rest are left on the sidelines.
      vrijdag 12 maart 2010 @ 22:50:33 #48
    6941 APK
    Factual, I think.
    pi_79081351
    En?
    Hoe gaat het met de chaos veroorzaakt door de rode shirtjes?
    Who the fuck can sleep with all this shit going on?
      zaterdag 13 maart 2010 @ 05:16:34 #49
    2177 Gaoxing
    (bijna) altijd gelukkig
    pi_79088462
    Geen idee Net als de meeste mensen die ik ken heb ik me voorbereid (komt het toch nog eens van pas dat we jaren in typhoon alley hebben gewoond) en zitten we het nu maar gewoon uit. Supermarkten waren gisteren erg druk, wegen buiten het centrum erg rustig (hub was in 20 minuten thuis van z'n werk; dat is 'm nog nooit gelukt). Het viel me op dat er erg veel taxichauffeurs rondreden.

    Naar verluid zit Taksin inmiddels in Cambodja, maar zelf twitterde hij om de rode shirts op te roepen de demonstraties bij te wonen, en te vertellen dat hij zelf naar z'n kinderen in Europa vloog. Die man kent werkelijk geen schaamte....
      zaterdag 13 maart 2010 @ 10:57:03 #50
    6941 APK
    Factual, I think.
    pi_79090548
    Thanks, keep us updated.
    Who the fuck can sleep with all this shit going on?
    pi_79107994
    Ben ook bezig met planning voor vakantie in november. "domestic flights" zijn heel goedkoop daar, toch?
      zondag 14 maart 2010 @ 08:03:05 #52
    2177 Gaoxing
    (bijna) altijd gelukkig
    pi_79118515
    Van Thaivisa op Facebook en wellicht bruikbaar:
    quote:
    Tourism Authority of Thailand TAT opens a 24-hr call centre for tourists at 1672 until March 23
    pi_79122392
    In december gaan een maat en ik naar Thailand. We zijn van plan om de volgende route te doen. Aangezien we er nog nooit zijn geweest staan we open voor eventuele aanvullingen op onze route:

    - Bangkok
    - Chiang Mai
    - Golden Triangle
    - Chiang Rai
    - Koh Samui

    In totaal 21 dagen. Iemand aanvullingen en/of tips voor onze route?

    Dank
    pi_79122417
    Misschien ga je Chiang Rai als ietwat saai ervaren (ivm bangkok, chiangmai, samui etc) maar het lijkt me een leuke tour
    Veel plezier
    pi_79122680
    quote:
    Op zondag 14 maart 2010 12:37 schreef Flammie het volgende:
    Misschien ga je Chiang Rai als ietwat saai ervaren (ivm bangkok, chiangmai, samui etc) maar het lijkt me een leuke tour
    Veel plezier
    Dank voor je reactie. We zijn van plan om in de Noordelijke provincie een auto te huren en daar een beetje rond te touren (dag of 9). Hoe is het om een auto te huren in Thailand en het rijden opzich daar?
    pi_79128263
    quote:
    Op zondag 14 maart 2010 12:45 schreef Vasco09 het volgende:

    [..]

    Dank voor je reactie. We zijn van plan om in de Noordelijke provincie een auto te huren en daar een beetje rond te touren (dag of 9). Hoe is het om een auto te huren in Thailand en het rijden opzich daar?
    Ik heb geen echte ervaring met eigen vervoer in Thailand Helaas kan ik je daarmee dus niet echt helpen.. Het schijnt volgens velen best goed te doen te zijn. Mocht je een brommer huren draag dan wel altijd een helm! Ik ben eens op mijn kin gevallen en dat voelde best nasty Die helm had geen chinguard dus dat was balen
      maandag 15 maart 2010 @ 07:06:58 #57
    2177 Gaoxing
    (bijna) altijd gelukkig
    pi_79157540
    quote:
    Op zondag 14 maart 2010 12:36 schreef Vasco09 het volgende:
    In december gaan een maat en ik naar Thailand. We zijn van plan om de volgende route te doen. Aangezien we er nog nooit zijn geweest staan we open voor eventuele aanvullingen op onze route:

    - Bangkok
    - Chiang Mai
    - Golden Triangle
    - Chiang Rai
    - Koh Samui

    In totaal 21 dagen. Iemand aanvullingen en/of tips voor onze route?

    Dank
    Leuk schema
      maandag 15 maart 2010 @ 07:17:35 #58
    2177 Gaoxing
    (bijna) altijd gelukkig
    pi_79157597
    En uw dagelijkse BKK update: ik geloof dat het op het moment drukker is in de lucht dan op de weg: de hele morgen al druk helicopterverkeer boven Sukhumvit.

    'Onze' school is nog dicht, sommigen doen een halve dag. De meeste mensen die ik ken werken gewoon.

    Demonstranten hebben zich inmiddels verplaatst naar het '11th infantry regiment', waar Abhisit zich schijnt te verschansen. Hier en daar wel wat akelige bedreigingen, maar verder is het vreedzaam. Autoriteiten schatten zo'n 86.000 man, de organisatoren van de rooien natuurlijk veel meer dan 100.000

    Abhisit is niet ingegaan op het gestelde ultimatum (aankondigen dat het kabinet is 'resolved' voor vandaag 12 uur). Hoe de rooien daarop reageren weten we nog niet. Hij zegt trouwens niet dat hij geen verkiezingen wil houden, maar dat hij dat best wil, maar het niet binnen een dag wil regelen omdat zij dat graag willen.

    Wel grappig is de verhalen die rond gaan: mijn chauffeur wist met net te vertellen dat de koning had bevolen dat er verkiezingen gehouden moeten worden. Geen idee waar dat nou weer vandaan komt, maar in de gehele engelstalige pers is er geen sprake van.

    Nog een paar wellicht nuttige artikeltjes:
    quote:
    Tourists not affected by UDD’s mass rally

    BANGKOK (NNT) -- Tourists will not be affected from the ongoing mass demonstration of the anti-government United Front of Democracy Against Dictatorship, according to Tourism and Sports Minister, Chumpol Silapa-archa.

    The minister stated that tourists would not be affected from the mass rally in Bangkok. He explained that most tourists were travelling to seaside provinces in the southern part of the country and added that foreign tourists are used to the political situation in Thailand.

    Mr Chumpol then confirmed that no countries have forbidden their people from travelling to Thailand. He said they only made suggestions to their citizens, which was the lowest level of warning, and only a few countries had issued travel warnings.

    Throngs of UDD protestors now are gathering in front of the 11th Infantry Regiment, and more are marching from their main rally site at Phan Fa Bridge. The 11th Infantry Regiment is now the operation center of the Center for the Administration of Peace and Order (CAPO).

    The minister voiced his confidence that UDD demonstrators would not break into the CAPO. He believed that the military and the security affairs could handle the situation, including the decision to enforce the Emergency Decree if needed.
    quote:
    UDD vows not to seize Suvarnabhumi Airport

    BANGKOK (NNT) -- The United Front of Democracy Against Dictatorship (UDD) has made a solemn promise not to seize Suvarnabhumi International Airport.

    UDD core leader MD Weng Tojirakarn stressed that the UDD will not seize Suvarnabhumi International Airport. He said the UDD would rally to the Democrat Party Headquarters if Deputy Prime Minister for Security Affairs Suthep Thaugsuban continues to make groundless allegations.

    Speaking after the meeting of the war room of the party on Sunday, Democrat Party List MP Chamni Sakdiset expected that the UDD would intensify their movement after the government decided to turn down the request of the UDD to dissolve the house. He then speculated that the UDD might seize Suvarnabhumi International Airport in a bid to pressure the government.

    In November 2008, the People’s Alliance for Democracy seized Suvarnabhumi and Don Muang International Airports during their political movement to oust the government, at that time, led by the now disbanded People Power Party.

    Throngs of UDD protestors are now gathering in front of the 11th Infantry Regiment peacefully, and more are marching from the main rally site at Phan Fa Bridge. Prime Minister Abhisit Vejjajiva recently made a press conference to turn down the request of the UDD to dissolve the house.
      maandag 15 maart 2010 @ 09:13:36 #59
    267333 buzz1291
    Never a dull moment
    pi_79158681
    quote:
    Op zondag 14 maart 2010 12:45 schreef Vasco09 het volgende:

    [..]

    Dank voor je reactie. We zijn van plan om in de Noordelijke provincie een auto te huren en daar een beetje rond te touren (dag of 9). Hoe is het om een auto te huren in Thailand en het rijden opzich daar?
    Neem genoeg 100 Baht briefjes mee voor de Tea Money want in het noorden wordt je als Farang bestuurder in een auto om de haverklap bij die road blocks aangehouden. En er zijn daar heel veel road blocks. Het gekke is wanneer je als westerling op een scooter in de country site rijdt, je bij de road blocks met alle vriendelijkheid wordt benaderd. Wellicht dat dit te maken heeft met het Thaise denken dat een westerling in een auto genoeg poen heeft om een arme agent even 100 Baht toe te stoppen? Ik weet het nog steeds niet.

    Wanneer je een auto huurt kun je Chiang Rai wel aandoen, een uurtje of twee en dan heb je het wel gezien, het is naar mijn mening meer Chiang Mai in het klein maar dan veel minder. Ofwel, geen reet te beleven. Reis je met openbaar vervoer, dan zou ik van CM de (VIP) bus naar Mae Sai nemen en van daaruit de Golden Triangle en Mae Salong etc lekker op de scooter doen. Dan kun je altijd nog met de bus terug naar CR, nachtje daar en dan vandaaruit via BKK naar Samui vliegen.
    2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
    pi_79162392
    Weet iemand of het mogelijk is de Friendship Bridge bij Nongkhai met een scooter over te gaan?

    Ik was er vorig jaar, te voet, en ben er toen overheen gegaan met een busje. Auto's konden toen ook er overheen zag ik. Ik heb toen niet opgelet op scooters.

    Moet voor mn visa run weer eens het land uit, en mocht het niet lukken om mn verblijf hier in Pattaya bij de lokale immigratie af te kopen, dan ga ik weer een paar daagjes naar Nong Khai.
    pi_79165273
    quote:
    Op maandag 15 maart 2010 09:13 schreef buzz1291 het volgende:

    [..]

    Neem genoeg 100 Baht briefjes mee voor de Tea Money want in het noorden wordt je als Farang bestuurder in een auto om de haverklap bij die road blocks aangehouden. En er zijn daar heel veel road blocks. Het gekke is wanneer je als westerling op een scooter in de country site rijdt, je bij de road blocks met alle vriendelijkheid wordt benaderd. Wellicht dat dit te maken heeft met het Thaise denken dat een westerling in een auto genoeg poen heeft om een arme agent even 100 Baht toe te stoppen? Ik weet het nog steeds niet.

    Wanneer je een auto huurt kun je Chiang Rai wel aandoen, een uurtje of twee en dan heb je het wel gezien, het is naar mijn mening meer Chiang Mai in het klein maar dan veel minder. Ofwel, geen reet te beleven. Reis je met openbaar vervoer, dan zou ik van CM de (VIP) bus naar Mae Sai nemen en van daaruit de Golden Triangle en Mae Salong etc lekker op de scooter doen. Dan kun je altijd nog met de bus terug naar CR, nachtje daar en dan vandaaruit via BKK naar Samui vliegen.
    Apart dat verhaal over die roadblocks
    Anyway, bedankt voor je reactie.

    Ik zie net op internet ook River Kwai voorbij komen. Dat is volgens mij een paar uurtjes met OV vanuit BKK?
    Lijkt me ook wel gaaf om daar even te kijken. Is River Kwai icm Jungle Rafts een aanrader? Misschien moet ik dat dan ook nog even in mn route proppen
      maandag 15 maart 2010 @ 13:03:59 #62
    62913 Blik
    The one and Only!
    pi_79165550
    quote:
    Op maandag 15 maart 2010 12:55 schreef Vasco09 het volgende:

    [..]

    Apart dat verhaal over die roadblocks
    Anyway, bedankt voor je reactie.

    Ik zie net op internet ook River Kwai voorbij komen. Dat is volgens mij een paar uurtjes met OV vanuit BKK?
    Lijkt me ook wel gaaf om daar even te kijken. Is River Kwai icm Jungle Rafts een aanrader? Misschien moet ik dat dan ook nog even in mn route proppen
    2 of 3 uurtjes met de trein (aanrader!). Verder vond ik kanchanaburi wel redelijk, maar niet echt iets waar je je planning voor zou moeten aanpassen.
      maandag 15 maart 2010 @ 14:57:57 #63
    2177 Gaoxing
    (bijna) altijd gelukkig
    pi_79169908
    Ik vond het Hellfire Pass Museum, een eindje buiten Kanchanaburi, wel indrukwekkend.
    pi_79179288
    quote:
    Op maandag 15 maart 2010 12:55 schreef Vasco09 het volgende:

    [..]

    Apart dat verhaal over die roadblocks
    Anyway, bedankt voor je reactie.

    Ik zie net op internet ook River Kwai voorbij komen. Dat is volgens mij een paar uurtjes met OV vanuit BKK?
    Lijkt me ook wel gaaf om daar even te kijken. Is River Kwai icm Jungle Rafts een aanrader? Misschien moet ik dat dan ook nog even in mn route proppen
    Ik heb daar een kanotocht gedaan in 2005, was erg mooi en rustig. Geen andere toeristen op het water gezien en we zijn onder de brug door gevaren.

    Ik hoop vanaf juni een week of 5 à 6 weer richting Thailand (en Cambodja + Vietnam) te gaan, ben nu bezig met het zoeken naar een ticket. Tijdrovende bezigheid.

    Iemand ervaring met Mahan Air? De tickets zijn de goedkoopste die ik kan vinden eind juni maar er is een overstap van ongeveer 4 uur in Iran. Vlucht duurt bottenbrekend lang en ik weet nog niet of ik dat er voor over heb.
    Op dinsdag 1 september 2009 17:55 schreef Graseter het volgende:
    Sinceria is de liefste user van FOK!
      maandag 15 maart 2010 @ 19:16:39 #65
    62913 Blik
    The one and Only!
    pi_79180226
    quote:
    Op maandag 15 maart 2010 18:52 schreef Sinceria het volgende:

    [..]

    Ik heb daar een kanotocht gedaan in 2005, was erg mooi en rustig. Geen andere toeristen op het water gezien en we zijn onder de brug door gevaren.

    Ik hoop vanaf juni een week of 5 à 6 weer richting Thailand (en Cambodja + Vietnam) te gaan, ben nu bezig met het zoeken naar een ticket. Tijdrovende bezigheid.

    Iemand ervaring met Mahan Air? De tickets zijn de goedkoopste die ik kan vinden eind juni maar er is een overstap van ongeveer 4 uur in Iran. Vlucht duurt bottenbrekend lang en ik weet nog niet of ik dat er voor over heb.
    Heb ervaring met Mahan Air. Vlucht naar Bangkok duurt sowieso erg lang, met of zonder overstap. Het is natuurlijk erg goedkoop, maar verwacht niet teveel van het entertainment en het eten (m.u.v. de toetjes )
    pi_79181751
    quote:
    Op maandag 15 maart 2010 19:16 schreef Blik het volgende:

    [..]

    Heb ervaring met Mahan Air. Vlucht naar Bangkok duurt sowieso erg lang, met of zonder overstap. Het is natuurlijk erg goedkoop, maar verwacht niet teveel van het entertainment en het eten (m.u.v. de toetjes )
    True, maar die paar uur wachten lijkt ervoor te zorgen dat het allemaal nog langer duurt. Maar goed, ik heb geboekt. Zes weken voor 568 euro.

    Nu nog bedenken wat ik wil gaan doen daar en hopen dat ik niks over het hoofd heb gezien (bij een impulsbeslissing kun je niet overal rekening mee houden ).
    Op dinsdag 1 september 2009 17:55 schreef Graseter het volgende:
    Sinceria is de liefste user van FOK!
      maandag 15 maart 2010 @ 21:10:57 #67
    62913 Blik
    The one and Only!
    pi_79185829
    quote:
    Op maandag 15 maart 2010 19:52 schreef Sinceria het volgende:

    [..]

    True, maar die paar uur wachten lijkt ervoor te zorgen dat het allemaal nog langer duurt. Maar goed, ik heb geboekt. Zes weken voor 568 euro.

    Nu nog bedenken wat ik wil gaan doen daar en hopen dat ik niks over het hoofd heb gezien (bij een impulsbeslissing kun je niet overal rekening mee houden ).
    Denk aan paspoort, vaccinaties, ticket, geld (+pinpas) en een backpack. Alles wat je verder vergeet kun je daar ook wel krijgen
    pi_79186758
    quote:
    Op maandag 15 maart 2010 21:10 schreef Blik het volgende:

    [..]

    Denk aan paspoort, vaccinaties, ticket, geld (+pinpas) en een backpack. Alles wat je verder vergeet kun je daar ook wel krijgen
    Check. Ik ga me ook maar eens in het hele visa gebeuren verdiepen. Een backpack dacht ik misschien daar ergens te kopen maar ik weet niet hoe handig het is de eerste dagen je spullen mee te sjouwen in een grote tas.
    Op dinsdag 1 september 2009 17:55 schreef Graseter het volgende:
    Sinceria is de liefste user van FOK!
      dinsdag 16 maart 2010 @ 08:38:59 #69
    62913 Blik
    The one and Only!
    pi_79198539
    quote:
    Op maandag 15 maart 2010 21:28 schreef Sinceria het volgende:

    [..]

    Check. Ik ga me ook maar eens in het hele visa gebeuren verdiepen. Een backpack dacht ik misschien daar ergens te kopen maar ik weet niet hoe handig het is de eerste dagen je spullen mee te sjouwen in een grote tas.
    Voor Thailand en Cambodja krijg je een visa bij aankomst, die is dan 30 dagen geldig. Voor Vietnam moet je die vantevoren regelen, maar dat kan makkelijk in Bangkok of Pnomh Penh. Backpack zou ik gewoon in Nederland kopen, anders zit je weer met die extra grote tas. En het is maar de vraag of de kwaliteit van die backpack in Thailand zo goed is als je nodig hebt.
      dinsdag 16 maart 2010 @ 09:10:06 #70
    16803 AntiChrist
    Primitive Screwheads!!
    pi_79198991
    ben net terug was echt geweldig, heb bangkok ,chang mai, koh samui, koh panghang, koh tao en uiteindelijk koh phi phi aangedaan in 3 weken tijd...... ben nu weer gezellig aan het werk.... ook leuk...
      dinsdag 16 maart 2010 @ 10:42:07 #71
    267333 buzz1291
    Never a dull moment
    pi_79201250
    quote:
    Op maandag 15 maart 2010 12:55 schreef Vasco09 het volgende:

    [..]

    Apart dat verhaal over die roadblocks
    Anyway, bedankt voor je reactie.

    Ik zie net op internet ook River Kwai voorbij komen. Dat is volgens mij een paar uurtjes met OV vanuit BKK?
    Lijkt me ook wel gaaf om daar even te kijken. Is River Kwai icm Jungle Rafts een aanrader? Misschien moet ik dat dan ook nog even in mn route proppen
    Ja Kanchanaburi moet je geweest zijn. Ik zou maar niet die 3e klas trein nemen met die houten banken want die doet er waarschijnlijk wel een uurtje of 4 over. Maar vanaf Mai Sai Tai gaat er een 1st bus in 2,5 uur naar Kan'buri. En voor bij die Jungle Rafts kun je wel een paar extra flessen DEET inslaan. Lijkt wel leuk, maar uiteindelijk is er niks te beleven. Luxe guesthouse met topkwaliteit is PLOY, 650 Bt per nacht incl ontbijt voor een stijlvolle bungalow.
    2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
      dinsdag 16 maart 2010 @ 10:51:57 #72
    288142 mr_t88
    Legen...wait for it...DARY!
    pi_79201609
    Nog even een gratis tip tussendoor voor alle toekomstige reizigers.
    Gebruik TIGER BALM tegen muggenbulten! Niks werkt beter. Bij elke winkel in Thailand verkopen ze het wel!
    Those who push themselves, and are willing to face pain, exhaustion, humiliation, rejection, or worse, are the ones who become champions. The rest are left on the sidelines.
      dinsdag 16 maart 2010 @ 11:02:38 #73
    62913 Blik
    The one and Only!
    pi_79202000
    quote:
    Op dinsdag 16 maart 2010 10:42 schreef buzz1291 het volgende:

    [..]

    Ja Kanchanaburi moet je geweest zijn. Ik zou maar niet die 3e klas trein nemen met die houten banken want die doet er waarschijnlijk wel een uurtje of 4 over. Maar vanaf Mai Sai Tai gaat er een 1st bus in 2,5 uur naar Kan'buri. En voor bij die Jungle Rafts kun je wel een paar extra flessen DEET inslaan. Lijkt wel leuk, maar uiteindelijk is er niks te beleven. Luxe guesthouse met topkwaliteit is PLOY, 650 Bt per nacht incl ontbijt voor een stijlvolle bungalow.
    3de klas trein is juist top Stopt op elk station en geeft je juist een best leuke kijk op het Thaise leven. Vertrekt alleen wel erg vroeg (3 jaar geleden tenminste), maar dan ben je wel al om 11 uur in Kanchanaburi.
      dinsdag 16 maart 2010 @ 11:03:19 #74
    62913 Blik
    The one and Only!
    pi_79202027
    quote:
    Op dinsdag 16 maart 2010 10:51 schreef mr_t88 het volgende:
    Nog even een gratis tip tussendoor voor alle toekomstige reizigers.
    Gebruik TIGER BALM tegen muggenbulten! Niks werkt beter. Bij elke winkel in Thailand verkopen ze het wel!
    Werkt idd prima, en wordt verkocht op zowat iedere straathoek.
    pi_79209779
    Ik heb geboekt! Via lastminute.com vanmiddag een mooie aanbieding gevonden, EVA air AMS-BKK zonder stops voor 715 pp.. Heb er zin in! Hoe zit het met de demonstraties op dit moment in BKK?
      dinsdag 16 maart 2010 @ 14:38:18 #76
    2177 Gaoxing
    (bijna) altijd gelukkig
    pi_79210204
    Moeilijk te zeggen, de berichtgeving is niet zo heel erg geweldig op het moment. Het schijnt dat veel 'roden' terug gaan naar huis. Je hebt vast wel gehoord van het bloed dat hier en daar is rondgestrooid vandaag. Naar verluid zou dat morgenochtend gebeuren bij het huis van Abhisit (wat slecht nieuws is voor ons, want erg dicht in de buurt). Verder is het maar afwachten. Abhisit heeft gezegd dat hij vond dat Veera het goed deed, en dat hij daarom wel met 'm zou willen praten. Ik hoop dat ze snel een oplossing vinden waardoor ze allebei niet te erg 'gezicht verliezen'.
    pi_79211071
    De bloeddonaties en tonnen met bloed waren vanmorgen wel op het nieuws idd, en dat australie een aangepast reisadvies heeft gegeven voor bangkok.. wat verwacht je dat eruit komt?
      dinsdag 16 maart 2010 @ 16:26:13 #78
    2177 Gaoxing
    (bijna) altijd gelukkig
    pi_79215406
    Niks, eigenlijk

    Wat me de meest redelijke mogelijke oplossing lijkt is dat ze inderdaad gaan praten en Veera triomfantelijk kan aankondigen dat ze hebben gewonnen omdat er over zes maanden ofzo verkiezingen zijn. Rooien blij (whoohoo, we hebben gewonnen), Abhisit blij (6 maanden eerder of later.... who cares, ik heb de regering niet laten vallen), iedereen blij.......

    Nou, en dan doen we over twee jaar gewoon weer precies hetzelfde, maar dan met andere kleurtjes
      dinsdag 16 maart 2010 @ 16:30:16 #79
    62913 Blik
    The one and Only!
    pi_79215590
    mooie fascinatie in Thailand met die kleurige shirts

    Zie ook wel eens hier in Nederland van die studenten rondlopen met een geel shirt die ze dan in Thailand hebben gekocht.
      dinsdag 16 maart 2010 @ 16:38:30 #80
    2177 Gaoxing
    (bijna) altijd gelukkig
    pi_79216012
    We hadden het er gisteren over dat het best jammer is dat het leuke daar af is. Die zee van geel ruim 4 jaar geleden, iedere maandag, was best speciaal.

    Ook niet echt tof als je kindjes thuis komen met "mama, Jantje zegt dat de Thaise mensen me dood maken als ik een rood/geel shirt aan heb". Nee liefje, ik denk niet dat de Thaise mensen denken dat jij een politieke demonstrant bent, drie turven hoog, met je blonde haar en je blauwe ogen
      dinsdag 16 maart 2010 @ 16:46:03 #81
    62913 Blik
    The one and Only!
    pi_79216353
    quote:
    Op dinsdag 16 maart 2010 16:38 schreef Gaoxing het volgende:
    We hadden het er gisteren over dat het best jammer is dat het leuke daar af is. Die zee van geel ruim 4 jaar geleden, iedere maandag, was best speciaal.


    Die zee van geel was dus nog niet, pak em beet, 10 jaar geleden?

    4 jaar geleden was ik idd in Thailand, toen viel het wel echt op. En op de verjaardag van de koningin iedereen in het blauw.
    pi_79216463
    Kort bij mijn appartement lag altijd zo een markt (vlakbij die walking street in chiang mai) vol met red shirts.. en elke zondag gingen die opbouwen en waren er speeches en shit.. Ik liep wel eens naar het internetcafe en toen ik terug moest stond die markt er en kwam ik erachter dat ik een geel shirt aanhad..

    maar het boeide werkelijk geen fuck als ik het zo mag verwoorden
    pi_79222046
    Enig idee of je Emirates airlines ook via een reisbureau kan boeken?
    Heb namelijk een ticket gevonden en wil alvast de tickets reserveren voor eind dec.
    pi_79226137
    quote:
    Op dinsdag 16 maart 2010 19:28 schreef knny het volgende:
    Enig idee of je Emirates airlines ook via een reisbureau kan boeken?
    Heb namelijk een ticket gevonden en wil alvast de tickets reserveren voor eind dec.
    Jahoor dat kan wel. Maar geen creditcard ofzo? Je kunt ook via vliegwinkel.nl / cheaptickets.nl boeken en dan met iDeal betalen.
    2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
      woensdag 17 maart 2010 @ 00:29:19 #85
    2177 Gaoxing
    (bijna) altijd gelukkig
    pi_79238183
    quote:
    Op dinsdag 16 maart 2010 16:46 schreef Blik het volgende:

    Die zee van geel was dus nog niet, pak em beet, 10 jaar geleden?

    Nee, dat is begonnen toen de koning z'n jubileum vierde toen hij 60 jaar op de troon zat, december 2006 (ik wilde in wikipedia checken of die datum klopte........ geblokt! Staat kennelijk iets niet-liefs in). Het was zelfs tamelijk spontaan, begon een week van tevoren ofzo. De shirts waren letterlijk niet aan te slepen.
    pi_79238359
    Omdat ik al een half topic ongeveer mis, toch een tvp
    stupidity has become as common as common sense was before
      woensdag 17 maart 2010 @ 07:59:26 #87
    16803 AntiChrist
    Primitive Screwheads!!
    pi_79240965
    quote:
    Op dinsdag 16 maart 2010 14:27 schreef suzanne88 het volgende:
    Ik heb geboekt! Via lastminute.com vanmiddag een mooie aanbieding gevonden, EVA air AMS-BKK zonder stops voor 715 pp.. Heb er zin in! Hoe zit het met de demonstraties op dit moment in BKK?
    Nice ben ook met EVA gevlogen

    zijn er trouwens nog meer mensen die the flight of the gibbon hebben gedaan in chang mai?
    wat een trip was dat zeg
    pi_79242585
    Iemand een idee hoe je van River Kwai in Chang Rai belandt? Gewoon van River Kwai terug naar BKK en daar een binnenlandse vlucht naar Chiang Rai?

    Thnx..
    pi_79242646
    quote:
    Op woensdag 17 maart 2010 07:59 schreef AntiChrist het volgende:

    [..]

    Nice ben ook met EVA gevlogen

    zijn er trouwens nog meer mensen die the flight of the gibbon hebben gedaan in chang mai?
    wat een trip was dat zeg
    Ik heb hem in de omgeving van Bangkok gedaan, 1 van de tofste ervaringen
      woensdag 17 maart 2010 @ 09:15:15 #90
    62913 Blik
    The one and Only!
    pi_79242652
    quote:
    Op woensdag 17 maart 2010 09:12 schreef Vasco09 het volgende:
    Iemand een idee hoe je van River Kwai in Chang Rai belandt? Gewoon van River Kwai terug naar BKK en daar een binnenlandse vlucht naar Chiang Rai?

    Thnx..
    Of via Chiang Mai? Wij zijn van Kanchanaburi naar Lopburi gegaan met de bus, en vervolgens de nachttrein gepakt naar Chiang Mai
    pi_79248415
    Wil stiekem dit jaar ook weer naar Thailand, maar toch weer niet.. Dus mensen.. om in de Thailand vibe te blijven.. naar Maleisie of Indonesie?? Kweet niet wat leuker is..
    pi_79248606
    quote:
    Op woensdag 17 maart 2010 11:55 schreef Zonnestraaltje86 het volgende:
    Wil stiekem dit jaar ook weer naar Thailand, maar toch weer niet.. Dus mensen.. om in de Thailand vibe te blijven.. naar Maleisie of Indonesie?? Kweet niet wat leuker is..
    Ik zou zeggen Thailand
    pi_79249413
    quote:
    Op woensdag 17 maart 2010 11:55 schreef Zonnestraaltje86 het volgende:
    naar Maleisie of Indonesie??
    In het Thailand topic , ik denk dat je veel tips als hierboven krijgt
      woensdag 17 maart 2010 @ 12:32:39 #94
    62913 Blik
    The one and Only!
    pi_79249792
    Indonesië

    doe ik ook
    pi_79249889
    quote:
    Op woensdag 17 maart 2010 12:32 schreef Blik het volgende:
    Indonesië

    doe ik ook
    Tis het verkeerde topic, maarre waar gaan jullie heen in Indonesie.. als dan wil ik naar Lombok en Bali..
      woensdag 17 maart 2010 @ 13:05:22 #96
    2177 Gaoxing
    (bijna) altijd gelukkig
    pi_79250996
    Kleine impressie van vandaag, grotendeels rond Phrom Pong BTS station.







    Deze meneer wilde erg graag dat ik z'n foto op internet zou zetten in Nederland, zodat heel Nederland het kon zien. Flammie: vertaling?







    De andere kant van Sukhumvit, rond Asok

    pi_79251653
    Leuke foto's Gaoxing. Op dat papier staat overigens:

    ความยุติธรรมเกิดจากมติของประชาชน

    en dat betekend zoiets als:

    rechtvaardigheid komt van de hand van het volk of iets in die zin...

    "justice comes from the resolution of the people" (de inwoners/bevolking)

    Nou nederland... jullie weten het
    pi_79251670
    quote:
    Op dinsdag 16 maart 2010 08:38 schreef Blik het volgende:

    [..]

    Voor Thailand en Cambodja krijg je een visa bij aankomst, die is dan 30 dagen geldig. Voor Vietnam moet je die vantevoren regelen, maar dat kan makkelijk in Bangkok of Pnomh Penh. Backpack zou ik gewoon in Nederland kopen, anders zit je weer met die extra grote tas. En het is maar de vraag of de kwaliteit van die backpack in Thailand zo goed is als je nodig hebt.
    Thnx voor de info. Een backpack hier halen is inderdaad misschien een beter idee, ik ga over een tijdje maar eens kijken of ik er eentje kan vinden die redelijk geprijsd is.
    Op dinsdag 1 september 2009 17:55 schreef Graseter het volgende:
    Sinceria is de liefste user van FOK!
    pi_79251771
    quote:
    Op woensdag 17 maart 2010 13:24 schreef Sinceria het volgende:

    [..]

    Thnx voor de info. Een backpack hier halen is inderdaad misschien een beter idee, ik ga over een tijdje maar eens kijken of ik er eentje kan vinden die redelijk geprijsd is.
    Decathlon is goedkoop!
      woensdag 17 maart 2010 @ 13:40:25 #100
    267333 buzz1291
    Never a dull moment
    pi_79252282
    quote:
    Op dinsdag 16 maart 2010 16:26 schreef Gaoxing het volgende:
    Niks, eigenlijk

    Wat me de meest redelijke mogelijke oplossing lijkt is dat ze inderdaad gaan praten en Veera triomfantelijk kan aankondigen dat ze hebben gewonnen omdat er over zes maanden ofzo verkiezingen zijn. Rooien blij (whoohoo, we hebben gewonnen), Abhisit blij (6 maanden eerder of later.... who cares, ik heb de regering niet laten vallen), iedereen blij.......

    Nou, en dan doen we over twee jaar gewoon weer precies hetzelfde, maar dan met andere kleurtjes
    Je praat er nog al makkelijk over. Maar ondanks dat ik niet achter de ideen van de roden sta, hebben deze natuurlijk wel gelijk. Die partij was democratisch gekozen door het VOLK! En dat die ideen de gelen niet aanstaan begrijp ik ook. Maar feitelijk is het dus zo dat er door akties van de gelen uiteindelijk een verkapte staatsgreep heeft plaatsgevonden. Gek hé dat die rooien maar aktie blijven voeren. Het is tenslotte in Thailand nu de dictatuur van de minderheid.
    2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
      woensdag 17 maart 2010 @ 13:42:15 #101
    62913 Blik
    The one and Only!
    pi_79252343
    quote:
    Op woensdag 17 maart 2010 13:27 schreef suzanne88 het volgende:

    [..]

    Decathlon is goedkoop!
    Voor een eerste backpack een goede keus. Kunt later (als je vaker wilt gaan backpacken) altijd nog beslissen om een betere te kopen met een goede pasvorm.
      woensdag 17 maart 2010 @ 13:42:28 #102
    267333 buzz1291
    Never a dull moment
    pi_79252354
    quote:
    Op woensdag 17 maart 2010 11:55 schreef Zonnestraaltje86 het volgende:
    Wil stiekem dit jaar ook weer naar Thailand, maar toch weer niet.. Dus mensen.. om in de Thailand vibe te blijven.. naar Maleisie of Indonesie?? Kweet niet wat leuker is..
    Het zijn wel allebei landen waar de Islam er als een benauwde warme deken overheen ligt. Er is in ZO Azie nu eenmaal geen relaxer land dan Thailand.
    2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
    pi_79252531
    quote:
    Op woensdag 17 maart 2010 07:59 schreef AntiChrist het volgende:

    [..]

    Nice ben ook met EVA gevlogen

    zijn er trouwens nog meer mensen die the flight of the gibbon hebben gedaan in chang mai?
    wat een trip was dat zeg
    Ja heb ik ook gedaan, maar dan de Jungle flight die is wat langer. Echt super leuk om een keertje mee te maken.

    Ben ook net terug, geweldige vakantie gehad; in 3 weken van Bangkok, Ayuthaya, Chiang Mai, Phi Phi, Krabi weer terug naar Bangkok. Kan niet wachten om weer te gaan
      woensdag 17 maart 2010 @ 18:12:50 #104
    2177 Gaoxing
    (bijna) altijd gelukkig
    pi_79263057
    quote:
    Op woensdag 17 maart 2010 13:40 schreef buzz1291 het volgende:
    Maar feitelijk is het dus zo dat er door akties van de gelen uiteindelijk een verkapte staatsgreep heeft plaatsgevonden. Gek hé dat die rooien maar aktie blijven voeren. Het is tenslotte in Thailand nu de dictatuur van de minderheid.
    Hmm, nee, dat is niet helemaal zo, denk ik. Ja, de PPP (de rooien dus; soort van, want zowel de roden als de gelen zijn officieel niet aan een politieke partij gelieerd ) had de verkiezingen van 2007 gewonnen en regeerde met Chart Thai en ik dacht nog 1 partij, maar het is niet zo dat de democraten aan de macht zijn gekomen door de bezetting van het vliegveld of die van Government House.

    De PPP werd gewoon veroordeeld vanwege verkiezingsfraude en kon daardoor niet verder regeren/bestaan. Dat is niet zo'n probleem, ze hadden de papieren voor de volgende partij (Peua Thai) al klaar liggen, de PPP MPs 'liepen over' naar Peua Thai, en dan moest er een nieuwe regering gevormd worden. Ze waren daarbij trouwens een aantal MPs kwijt, omdat die verantwoordelijk werden geacht en een aantal jaar zich niet met de politiek mochten bemoeien. En ze hadden verwacht dat de coalitiepartijen (omdat die dat hadden toegezegd ) een nieuwe coalitie met PT zouden vormen, en die deden dat niet maar gaven hun steun aan de Democraten/Abhisit, die daarmee en met nog een paar kleine partijtjes een coalitie kon vormen.

    Dat is het meest simpele verhaal, maar er zitten natuurlijk stapels haken en ogen aan. Bijvoorbeeld de voorkeur en invloed van de landmacht (Generaal Anupong houdt ijverig vol dat hij neutraal is, maar rood is hij zeker niet) en die van andere zeer hooggeplaatste Thai. Dat de PPP schuldig was aan verkiezingsfraude geloof ik direct, maar waren de Democraten dat echt niet (die waren ook aangeklaagd; oh wacht, of was dat de veroordeling van een jaar eerder, van TRT, de voorloper van de PPP, ook opgeven vanwege verkiezingsfraude?)? Waarom sloten al die MPs zich aan bij Abhisit? Was er op dat moment echt geen motie van wantrouwen mogelijk (PT wilde die indienen zodat de regering zou vallen en er nieuwe verkiezingen zouden komen, maar mocht niet)? Vragen genoeg, maar het feitelijk een verkapte staatsgreep noemen..... nee....

    En ja, ik praat er erg makkelijk over, maar ik denk dat dat ook een 'coping mechanism' is Het is best vervelend als er zich opeens een onbekend aantal demonstranten bevinden tussen jou en de school van je kinderen, en je weet niet of je er kunt komen om ze op te halen. Om nog maar niet te spreken van de gedachte 'wat als er nou 1 gek tussen zit?'....

    En eigenlijk ben ik het deels best eens met de denkbeelden van de rooien. Deze hele actie is heel niet slim volgens mij, en wordt met de dag gekker, maar daar spreekt natuurlijk ook heel wat wanhoop uit. Ik denk dat er inderdaad veel te weinig aandacht is voor de armere Thai -zeker die op het platteland-, dat zij vaak in erbarmelijke omstandigheden leven, dat de politiek door en door corrupt is, en dat Abhisit niet de meerderheid van de Thai vertegenwoordigd. Ik denk alleen niet dat Thaksin het antwoord is. Ik denk dat hij een waanzinnig slimme populist is, maar ook een rasechte boef die over lijken gaat als hij er zelf rijker van kan worden.

    Verder denk ik niet dat Thaksin zo vreselijk goed voor Thailand is geweest als door de rooien wordt gedacht. Het 30-baht-per-ziekenhuisbezoek verhaal bijvoorbeeld heeft 'm heel veel goed gedaan, maar was totaal niet onderbouwd. Ziekenhuizen hebben er gewoon geen cent bij gekregen en vallen zo ongeveer uit elkaar. De meest geweldige neo-natale intensive care van Thailand draaide in 2006 met gekregen couveuses die waren afgedankt in de VS. Daarvan hadden ze dan een stel op de gang staan, want ze waren inmiddels zo oud dat er geen reserveonderdelen meer waren, en die haalden ze dus uit de machines die echt niet meer aan de praat waren te krijgen. Diep treurig.

    Naja, ik kan nog wel even doorgaan (jeu, wat is er veel gebeurd sinds we hier zijn gaan wonen ), maar het is laat en we krijgen vast morgen weer een dag vol verrassingen

    [ Bericht 2% gewijzigd door Gaoxing op 17-03-2010 18:17:57 ]
    pi_79265252
    quote:
    Op woensdag 17 maart 2010 13:42 schreef Blik het volgende:

    [..]

    Voor een eerste backpack een goede keus. Kunt later (als je vaker wilt gaan backpacken) altijd nog beslissen om een betere te kopen met een goede pasvorm.
    Ja ik wil een Quechua aanschaffen.. daar heb ik ook een rugzak van 25l van en die heeft al flink wat wintersporten overleefd.. Twijfel alleen tussen 60 en 70 liter.. Weet iemand wat handig is als je per reis ongeveer 3 tot 4 weken weggaat?
      woensdag 17 maart 2010 @ 19:26:41 #106
    6941 APK
    Factual, I think.
    pi_79265902
    quote:
    Op woensdag 17 maart 2010 18:12 schreef Gaoxing het volgende:

    [goed verhaal]

    Naja, ik kan nog wel even doorgaan (jeu, wat is er veel gebeurd sinds we hier zijn gaan wonen ), maar het is laat en we krijgen vast morgen weer een dag vol verrassingen
    Never a dull moment.
    Who the fuck can sleep with all this shit going on?
    pi_79273546
    quote:
    Op woensdag 17 maart 2010 19:26 schreef APK het volgende:

    [..]

    Never a dull moment.
      donderdag 18 maart 2010 @ 00:18:55 #108
    2177 Gaoxing
    (bijna) altijd gelukkig
    pi_79279965
    quote:
    Op woensdag 17 maart 2010 19:26 schreef APK het volgende:

    Never a dull moment.
    Ja joh, en 't houdt je van de straat.

    Oh, wacht.....
      donderdag 18 maart 2010 @ 00:30:40 #109
    62913 Blik
    The one and Only!
    pi_79280221
    quote:
    Op woensdag 17 maart 2010 19:10 schreef suzanne88 het volgende:

    [..]

    Ja ik wil een Quechua aanschaffen.. daar heb ik ook een rugzak van 25l van en die heeft al flink wat wintersporten overleefd.. Twijfel alleen tussen 60 en 70 liter.. Weet iemand wat handig is als je per reis ongeveer 3 tot 4 weken weggaat?
    Bedenk je dat je backpack niet vol hoeft, als je twijfelt zou ik de 70-variant nemen.
      donderdag 18 maart 2010 @ 14:50:21 #110
    2177 Gaoxing
    (bijna) altijd gelukkig
    pi_79295918
    Morgen rode shirtjes op Silom road.
      donderdag 18 maart 2010 @ 15:30:07 #111
    64459 ozzietukker
    no worries mate
    pi_79297506
    quote:
    Op donderdag 18 maart 2010 14:50 schreef Gaoxing het volgende:
    Morgen rode shirtjes op Silom road.
    Ik vind de aantallen rooie shirtjes wel meevallen in Bangkok. Het is in ieder geval niet zo massaal als de media wil doen geloven, want op de verschillende demonstratiepunten staan wel wat rode shirtjes, maar het zijn meer de ondersteunende logistieke zaken zoals toietfaciliteiten, pick up trucks en eettentjes / souveniersshops voor rode atributen die de ruimte innemen dan de protesterende menigte...

    Daarnaast zie je wel wat militairen rijden en staan, maar juist de kleine aantallen is een belediging op veel punten, bijvoorbeeld bij Kao Sahn Road, of verder bij Sri Ayudhaya Road staan er een stuk of 8-10 met gummiknuppel en schild, maar meer niet... dus de demonstranten worden daar nou niet echt serieus genomen. Of ze schatten de dreiging misschien verkeerd in, dat kan natuurlijk ook. Het steekt trouwens wel makkelijk over met die protesterende mensen.

    Het is trouwens wel interessant om te zien hoe de gemiddelde thai protesteert, vanuit de trein zwaaien er een paar mensen naar de menigte, maar ook veel gezucht en geklaag over de onzin. Het is wel duidelijk dat het land diep verdeeld is.
    Wel is de rode groep goed georganiseerd, goed logistiek ondersteund en professioneel opgezet, en ook een eigen beveiligingscrew, het is zaak dat het niet uit de hand moet lopen om niet teveel steun te verliezen. Mocht het wel uit de hand lopen, ik zie hier in Chonburi opeens op de plaatselijke legerbasis heel veel activiteit de laatste dagen, ik zie echt meer dan 80 humvee auto's of hoe ik die moet noemen, die heb ik nog nooit eerder gezien.
    RTFM
    Zo niet? Dan toch!
    Nawie, just Nawie!
    TWENTE KAMPIOEN.
    pi_79311281
    in India speelt overigens hetzelfde:

    Politici kopen stemmen bij plattelandsbevolking via een heel systeem van 'voor wat hoort wat'. Aangezien de plattelandsbevolking (en in India lager geschoold gedeelte van de stedelijke bevolking) verreweg de meerderheid van het land is, zijn de middengroepen de pisang. Ze zijn gewoon met te weinig, en zijn dus niet interesant omhun gunsten te kopen.

    Een paar jaar geleden hebben we met een Thai gesproken die er dicht op vuur zat, en Thaksin was een meester in dit spelletje. En werd er zelf ook niet onbemiddeld van Verbaast me dan ook niet dat de protesten goed georganiseerd zijn. Thaksin c.s. heeft jaren ervaring met dit spelletje.

    In die zin heb ik veel meer respect voor de 'gelen' In India hebben de middengroepen het allang opgegeven.

    En overigens is geel de kleur van de Chennai Super Kings
    pi_79311436
    quote:
    Op woensdag 17 maart 2010 13:42 schreef buzz1291 het volgende:

    [..]

    Het zijn wel allebei landen waar de Islam er als een benauwde warme deken overheen ligt. Er is in ZO Azie nu eenmaal geen relaxer land dan Thailand.
    Myanmar, Laos, en ik vond overigens Indonesia ook erg relaxt. Islam is zo'n groot probleem als je er zelf van maakt.
    pi_79311740
    Laos is zeker relaxed

    Nergens druk en de bevolking is van zichzelf vrij kalm
      vrijdag 19 maart 2010 @ 01:39:02 #115
    2177 Gaoxing
    (bijna) altijd gelukkig
    pi_79322136
    quote:
    Op donderdag 18 maart 2010 15:30 schreef ozzietukker het volgende:

    Ik vind de aantallen rooie shirtjes wel meevallen in Bangkok. Het is in ieder geval niet zo massaal als de media wil doen geloven, want op de verschillende demonstratiepunten staan wel wat rode shirtjes, maar het zijn meer de ondersteunende logistieke zaken zoals toietfaciliteiten, pick up trucks en eettentjes / souveniersshops voor rode atributen die de ruimte innemen dan de protesterende menigte...
    Minder dan 10.000 zijn er over, las ik net.
    quote:
    ....staan er een stuk of 8-10 met gummiknuppel en schild, maar meer niet... dus de demonstranten worden daar nou niet echt serieus genomen. Of ze schatten de dreiging misschien verkeerd in, dat kan natuurlijk ook.
    Daar hebben ze van tevoren voor gekozen: geen wapens. Best een flinke gok, maar vooralsnog kennelijk wel een goede. Misschien ook wel ingegeven door die humvee's die ze achter de hand hebben.

    Er staat trouwens, in tegenstelling tot eerder in de week, ook niets meer op Sukhumvit, ook niet rond soi 31. De grootste hoeveelheid militairen die ik gisteren zag was net om de hoek van soi 31, waar als ik het goed heb twee ambassades zitten.
    quote:
    Wel is de rode groep goed georganiseerd, goed logistiek ondersteund en professioneel opgezet, en ook een eigen beveiligingscrew, het is zaak dat het niet uit de hand moet lopen om niet teveel steun te verliezen.
    Viel me ook op.
      vrijdag 19 maart 2010 @ 01:47:49 #116
    2177 Gaoxing
    (bijna) altijd gelukkig
    pi_79322209
    quote:
    Peace efforts hit snag

    For a while yesterday it appeared as if peace was being given a chance. Though both sides continued to refuse to budge, for the first time proper attempts seemed to have been made for truce talks to start. Or, at the very least, somebody was trying to be a mediator.

    That is until Thaksin Shinawatra showed up on his video-link. The hour-long address largely repeated what he had said the day before, with one new crucial element - a no-holds barred attack on the National Human Rights Commission.
    Voor het hele artikel: The Nation.

    pi_79364989
    TVP
    pi_79424755
    TVP

    Ticket geboekt! 13 nov.-19 dec. en aansluitend een korte citytrip naar Hong Kong
      maandag 22 maart 2010 @ 09:15:34 #119
    267333 buzz1291
    Never a dull moment
    pi_79437877
    quote:
    Op donderdag 18 maart 2010 21:01 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

    [..]

    Myanmar, Laos, en ik vond overigens Indonesia ook erg relaxt. Islam is zo'n groot probleem als je er zelf van maakt.
    De dictatuur in Myanmar en de People's Republic of Laos vind ik niet zo heel relaxed wanneer ik b.v. een Loatiaanse boer langs de weg met een AK47 op z'n rug zie lopen, of checkpoints waar een taxi snel een slof sigaretten uit het raam moet kieperen en dan hard doorrijdt om niet beschoten te worden, om nog maar niet te spreken over de politieke gevangenen in Myanmar en de reisbeperkingen die er in ieder geval tot voor kort nog waren. Eens dat Laos in het algemeen wel relaxed kan zijn als je van tubing en wiet roken in VangVien houdt, maar noem Myanmar aub geen relaxed land zeg. Je moest eens weten hoeveel vluchtelingen en illegalen er uit die landen in golfplaten hutjes in Thailand wonen. Zouden ze niet doen wanneer het leven in hun thuisland zo relaxed was.
    2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
      maandag 22 maart 2010 @ 09:24:54 #120
    62913 Blik
    The one and Only!
    pi_79438061
    quote:
    Op maandag 22 maart 2010 09:15 schreef buzz1291 het volgende:

    [..]

    De dictatuur in Myanmar en de People's Republic of Laos vind ik niet zo heel relaxed wanneer ik b.v. een Loatiaanse boer langs de weg met een AK47 op z'n rug zie lopen, of checkpoints waar een taxi snel een slof sigaretten uit het raam moet kieperen en dan hard doorrijdt om niet beschoten te worden, om nog maar niet te spreken over de politieke gevangenen in Myanmar en de reisbeperkingen die er in ieder geval tot voor kort nog waren. Eens dat Laos in het algemeen wel relaxed kan zijn als je van tubing en wiet roken in VangVien houdt, maar noem Myanmar aub geen relaxed land zeg. Je moest eens weten hoeveel vluchtelingen en illegalen er uit die landen in golfplaten hutjes in Thailand wonen. Zouden ze niet doen wanneer het leven in hun thuisland zo relaxed was.
    +1 voor je opmerkingen over Myanmar, dat een relaxed land noemen gaat me ook iets te ver gezien de politieke situatie daar...
    pi_79448248
    Myanmar en Laos zijn absoluut niet te vergelijken op dit gebied, in Laos kan je bijna alles doen wat je wilt, als je maar niet vraagt naar je recht om het te doen. Myanmar kan je bijna niets.
    pi_79458247
    Myanmar is idd erg gesloten maar ik vond (van wat ik gezien heb) de bevolking toch echt ERG vriendelijk
    Het land wordt (zo lijkt het voor mij dan) gewoon volledig verneukt door het regime/leger ofzo

    Het wordt tijd voor een Rambo
    pi_79459317
    quote:
    Op zaterdag 13 maart 2010 20:59 schreef TUFKAL het volgende:
    Ben ook bezig met planning voor vakantie in november. "domestic flights" zijn heel goedkoop daar, toch?
    pi_79460250
    quote:
    Op maandag 22 maart 2010 19:30 schreef TUFKAL het volgende:

    [..]
    Gewoon tijdig boeken en dan heb je meestal wel schappelijke tariefjes van 3 tot 5 tientjes, afhankelijk van waar je heen wilt natuurlijk.
    pi_79460253
    Google had je dat antwoord direct teruggeven, check Airasia, BangkokAirways, NokAir, 12GO en (wat prijziger) Thai.

    Moet wel zeggen dat Airasia spotgoedkoop lijkt, maar 3 pagina's verder ben je ook de helft van de ticketprijs verder aan heffingen
    !
    pi_79461341
    Ik vind AirAsia nog het meest "transparant" wat prijzen betreft. Je kiest je vlucht en je ziet rechts in je scherm meteen de all-in prijs. Bij Nokair lijkt het pas echt spotgoedkoop, waar je verderop een shitload aan taxes krijgt.
    pi_79529188
    Iemand ervaring met Eva air
      woensdag 24 maart 2010 @ 14:03:06 #128
    6941 APK
    Factual, I think.
    pi_79530062
    quote:
    Op woensdag 24 maart 2010 13:39 schreef Vasco09 het volgende:

    Iemand ervaring met Eva air
    Prima te doen, volgens mij zelfs iets meer beenruimte dan KLM.
    Who the fuck can sleep with all this shit going on?
    pi_79532763
    quote:
    Op woensdag 24 maart 2010 13:39 schreef Vasco09 het volgende:
    Iemand ervaring met Eva air
    En de Evergreen klasse is helemaal perfect, het kost niet zo gek veel meer, en dan zit je echt perfect
      woensdag 24 maart 2010 @ 15:25:26 #130
    16803 AntiChrist
    Primitive Screwheads!!
    pi_79533168
    quote:
    Op woensdag 24 maart 2010 13:39 schreef Vasco09 het volgende:
    Iemand ervaring met Eva air
    ik ben 2 weken terug uit thailand heen en terug met EVA air gevlogen (economy class) goed te doen!
    pi_79549483
    Mensen ervaringen met de site r24.org ?
    Wordt ook in de beginpost aangegeven, maar hoor graag of er mensen zijn die er ook gebruik van hebben gemaakt en hoe het een beetje in zijn werk gaat! Alvast bedankt
    pi_79563337
    Bedankt voor de reacties jongens. Ik heb gisteravond mn ticket met Eva air geboekt. Ik ben benieuwd.
    30 November vertrekken we voor 3,5 week. Jammer dat het nog zo lang duurt

    Iemand ervaring met een goed hotel in Bangkok voor de eerste nacht? Op internet zijn er zoveel te vinden dat je door de bomen het bos niet meer ziet.

    [ Bericht 22% gewijzigd door Vasco09 op 25-03-2010 11:41:33 ]
    pi_79568237
    Gewoon niet boeken van tevoren, gewoon naar een Taxi in het centrum laten brengen en dan ergens aangaan.
    pi_79568259
    quote:
    Op donderdag 25 maart 2010 13:39 schreef mindyourstep het volgende:
    Gewoon niet boeken van tevoren, gewoon naar een Taxi in het centrum laten brengen en dan ergens aangaan.
      donderdag 25 maart 2010 @ 13:51:09 #135
    62913 Blik
    The one and Only!
    pi_79568733
    quote:
    Op donderdag 25 maart 2010 13:39 schreef mindyourstep het volgende:
    Gewoon niet boeken van tevoren, gewoon naar een Taxi in het centrum laten brengen en dan ergens aangaan.
    Mee oneens!

    Na een vlucht van 13 uur aankomen in een onbekende stad, waar het ook nog eens bloedheet is. Dan wil je niet ook nog eens op zoek gaan naar een fatsoenlijk hotel.
      donderdag 25 maart 2010 @ 13:51:53 #136
    62913 Blik
    The one and Only!
    pi_79568762
    quote:
    Op donderdag 25 maart 2010 11:24 schreef Vasco09 het volgende:
    Bedankt voor de reacties jongens. Ik heb gisteravond mn ticket met Eva air geboekt. Ik ben benieuwd.
    30 November vertrekken we voor 3,5 week. Jammer dat het nog zo lang duurt

    Iemand ervaring met een goed hotel in Bangkok voor de eerste nacht? Op internet zijn er zoveel te vinden dat je door de bomen het bos niet meer ziet.
    Zoek eens op New Siam, zijn 2 hostels (wellicht nu 3 of 4). Bieden prima waar voor het geld.
    pi_79568960
    Heb niet hoeven zoeken hoor. Ze staan er immers rij aan rij.
      donderdag 25 maart 2010 @ 14:19:40 #138
    62913 Blik
    The one and Only!
    pi_79569895
    quote:
    Op donderdag 25 maart 2010 13:55 schreef mindyourstep het volgende:
    Heb niet hoeven zoeken hoor. Ze staan er immers rij aan rij.
    Je hebt nooit de garantie dat er plaatsen vrij zijn, of dat je in een hostel komt dat je aanspreekt. En het scheelt best veel als je gewoon een plek hebt gereserveerd zodat je zonder te zoeken ergens naartoe kunt gaan.

    Maar goed, is voor iedereen natuurlijk persoonlijk
      donderdag 25 maart 2010 @ 16:23:51 #139
    64459 ozzietukker
    no worries mate
    pi_79574308
    quote:
    Op donderdag 25 maart 2010 14:19 schreef Blik het volgende:

    [..]

    Je hebt nooit de garantie dat er plaatsen vrij zijn, of dat je in een hostel komt dat je aanspreekt. En het scheelt best veel als je gewoon een plek hebt gereserveerd zodat je zonder te zoeken ergens naartoe kunt gaan.

    Maar goed, is voor iedereen natuurlijk persoonlijk
    Voor de ervaren reiziger richting Thailand is het niet nodig om vooraf te boeken, als het de eerste keer is, is het verstandig om in ieder geval een nacht geboekt te hebben zodat je daarna verder kunt zoeken.
    Niks is irritanter met je zware bagage van hotel tot hotel te moeten gaan. (Ook al staan ze op bepaalde plekken allemaal naast elkaar).
    Daarnaast, als je als onervaren reiziger aangeeft aan de taxichauffeur nog geen hotel te hebben zal deze toch een beetje pushen naar een adres die hij kent en waar hj comissie krijgt, en juist na zo'n lange vlucht ben je eerder geneigd toe te geven.

    Tip voor accomodatie in Bangkok...., tja, wil je style a la backpacker rond Kao Sahn Road, of bijvoorbeeld een hotel van internationale klasse voor de 1ste nacht? (4* hotels kosten in Thailand, zeker met eventuele vouchercodes ook maar 20-30 euro per nacht).
    RTFM
    Zo niet? Dan toch!
    Nawie, just Nawie!
    TWENTE KAMPIOEN.
      donderdag 25 maart 2010 @ 16:24:54 #140
    62913 Blik
    The one and Only!
    pi_79574348
    quote:
    Op donderdag 25 maart 2010 16:23 schreef ozzietukker het volgende:

    [..]

    Voor de ervaren reiziger richting Thailand is het niet nodig om vooraf te boeken, als het de eerste keer is, is het verstandig om in ieder geval een nacht geboekt te hebben zodat je daarna verder kunt zoeken.
    Niks is irritanter met je zware bagage van hotel tot hotel te moeten gaan. (Ook al staan ze op bepaalde plekken allemaal naast elkaar).
    Daarnaast, als je als onervaren reiziger aangeeft aan de taxichauffeur nog geen hotel te hebben zal deze toch een beetje pushen naar een adres die hij kent en waar hj comissie krijgt, en juist na zo'n lange vlucht ben je eerder geneigd toe te geven.

    Tip voor accomodatie in Bangkok...., tja, wil je style a la backpacker rond Kao Sahn Road, of bijvoorbeeld een hotel van internationale klasse voor de 1ste nacht? (4* hotels kosten in Thailand, zeker met eventuele vouchercodes ook maar 20-30 euro per nacht).
    En volgens mij is de user niet bekend met Thailand
    pi_79577166
    Klopt mensen, ik ga voor het eerst naar Thailand. Wel in anderel landen geweest, maar nog nooit in Thailand. Voor een eerste nacht vind ik het wel fijn als er gelijk een hotel geboekt is zodat eht geen zoektocht wordt. Daarom vroeg ik om hotels in Bangkok die gewoon goed zijn.
    Wat iemand hier stelt ben ik het mee eens, na een lange vlucht heb ik weinig zin om nog hotels af te moeten struinen. Als dat vast ligt vind ik het wel fijn. Voor de dagen erna is een ander verhaal natuurlijk.

    Het gaat dus puur om een hotel voor de eerste nacht.

    Thnx!
    pi_79581031
    quote:
    Op donderdag 25 maart 2010 17:29 schreef Vasco09 het volgende:
    Klopt mensen, ik ga voor het eerst naar Thailand. Wel in anderel landen geweest, maar nog nooit in Thailand. Voor een eerste nacht vind ik het wel fijn als er gelijk een hotel geboekt is zodat eht geen zoektocht wordt. Daarom vroeg ik om hotels in Bangkok die gewoon goed zijn.
    Wat iemand hier stelt ben ik het mee eens, na een lange vlucht heb ik weinig zin om nog hotels af te moeten struinen. Als dat vast ligt vind ik het wel fijn. Voor de dagen erna is een ander verhaal natuurlijk.

    Het gaat dus puur om een hotel voor de eerste nacht.

    Thnx!
    Welke prijsklasse?
    En welke wijk (als je dat weet)?

    Ik vind http://www.navalai.com/ een aanrader, maar heb dus geen idee wat je wilt besteden.
    pi_79584264
    quote:
    Op donderdag 25 maart 2010 19:20 schreef _Boo_ het volgende:

    [..]

    Welke prijsklasse?
    En welke wijk (als je dat weet)?

    Ik vind http://www.navalai.com/ een aanrader, maar heb dus geen idee wat je wilt besteden.
    Dank voor je reactie.
    Voor mij hoeft het niet extreem luxe ofzo. Het enige wat je doet in je hotel is slapen.
    Ik ben een beetje op zoek naar een hotel in het centrum (althans, centraal gelegen) en dichtbij de metro lijnen.
      donderdag 25 maart 2010 @ 21:10:33 #144
    267333 buzz1291
    Never a dull moment
    pi_79586079
    Kijk hier maar eens. www.dropinnbangkok.com Echt spotless clean, fantastische bedden en een heel relaxed hotel, net buiten de drukte, maar loop je 50 meter dan zit je er midden in. En Asoke BTS en MRT op loopafstand... als je dat centrum tenminste bedoelt. Want er zijn zoveel centra in Bangkok.
    2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
      donderdag 25 maart 2010 @ 21:43:35 #145
    62913 Blik
    The one and Only!
    pi_79587733
    waarom dichtbij de metrolijnen? De meest interessante gebieden van Bangkok zijn niet bereikbaar met de metrolijnen. (Heb er zelfs nog nooit in gezeten)
    pi_79601184
    Ik ben nog een Bangkok-leek wat dat betreft . Wat raden jullie me aan qua centrum zodat je een beetje in de buurt van de hotspots zit.
    pi_79602814
    quote:
    Op vrijdag 26 maart 2010 10:55 schreef Vasco09 het volgende:
    Ik ben nog een Bangkok-leek wat dat betreft . Wat raden jullie me aan qua centrum zodat je een beetje in de buurt van de hotspots zit.
    Er is, zoals boven al gezegd niet echt een centrum.
    Zelf vind ik het fijn om een beetje in de buurt van Khao San Road te zitten, een hoop bezienswaardigeheden zitten daar in de buurt, en een biertje drinken op Khao San vind ik altijd erg leuk, aangezien daar veel te zien en beleven is, en ik graag op Khao San Road zit.
    Voor andere mensen zal dit weer een gruwel zijn, aangezien het aardig westers is.

    Mocht je het overwegen, ga dan wel in de buurt van Khao San slapen, en niet op Khao San zelf, degene die net erbuiten zitten beschouw ik toch als wat beter.
    New Siam is bv wel leuk, er zijn er 4 van.
      vrijdag 26 maart 2010 @ 11:39:37 #148
    62913 Blik
    The one and Only!
    pi_79602997
    quote:
    Op vrijdag 26 maart 2010 11:34 schreef Xlarge het volgende:

    [..]

    Er is, zoals boven al gezegd niet echt een centrum.
    Zelf vind ik het fijn om een beetje in de buurt van Khao San Road te zitten, een hoop bezienswaardigeheden zitten daar in de buurt, en een biertje drinken op Khao San vind ik altijd erg leuk, aangezien daar veel te zien en beleven is, en ik graag op Khao San Road zit.
    Voor andere mensen zal dit weer een gruwel zijn, aangezien het aardig westers is.

    Mocht je het overwegen, ga dan wel in de buurt van Khao San slapen, en niet op Khao San zelf, degene die net erbuiten zitten beschouw ik toch als wat beter.
    New Siam is bv wel leuk, er zijn er 4 van.
    Ik vind omgeving Khao San ook altijd wel leuk. Als backpacker zijnde tenminste . New Siam zijn idd goeie hostels, schone kamers etc.
      vrijdag 26 maart 2010 @ 13:46:33 #149
    99156 _Boo_
    Boo_ming
    pi_79607625
    quote:
    Op vrijdag 26 maart 2010 10:55 schreef Vasco09 het volgende:
    Ik ben nog een Bangkok-leek wat dat betreft . Wat raden jullie me aan qua centrum zodat je een beetje in de buurt van de hotspots zit.
    Als je met hotspots het paleis en de tempels bedoelt, zit je in de omgeving van Khao San goed. Als je iets goedkoops zoekt dan is New Siam wat hier al genoemd werd een optie. Heb je wat meer te besteden, dan is het Navalai een leuk hotel.

    Die skytrain heb je niet echt nodig. Als je de grote shopping malls (MBK, Central World, Platinum) wil bezoeken dan is in de buurt van Siam Square wel een handige locatie, maar vanaf Khao San kom je er net zo makkelijk met tuktuk of taxi. En dan zit je wel in een veel gezelligere omgeving.
    pi_79667529
    @ Vasco09

    Goede tips qua Bangkok? Spreek in de stad een taxichauffeur aan om je naar een club te brengen. Hij brengt je dan for free, en krijgt betaald door de club zelf.
    Verder kan ik je New Siam zeker aanraden...goede centrale plek.

    Anyway momenteel op elke zender hier gesprekken tussen de prime minister met de reds...jammer dat het niet ondertiteld is. Lijkt me wel interessant om te volgen.
    pi_79669146
    quote:
    Op donderdag 25 maart 2010 21:43 schreef Blik het volgende:
    waarom dichtbij de metrolijnen? De meest interessante gebieden van Bangkok zijn niet bereikbaar met de metrolijnen. (Heb er zelfs nog nooit in gezeten)
    Ik ben er mee naar Chatuchak Weekend markt geweest. Mijn hotel (vlakbij het station) bevond zich op 50m van een metrostation. Maar de lijnen liggen niet ideaal inderdaad.
      zondag 28 maart 2010 @ 19:12:44 #152
    267333 buzz1291
    Never a dull moment
    pi_79677791
    quote:
    Op zondag 28 maart 2010 14:16 schreef Ruud het volgende:

    [..]

    Ik ben er mee naar Chatuchak Weekend markt geweest. Mijn hotel (vlakbij het station) bevond zich op 50m van een metrostation. Maar de lijnen liggen niet ideaal inderdaad.
    En ik durf te beweren dat de BTS en MRT juist wel ideaal liggen wanneer je een hotel in de buurt van een van die stations boekt. Je komt overal met de BTS of MRT in combinatie met een korte taxirit. Tuktuks vermijd ik altijd vanwege de goede aanbiedingen om eerst een of andere gem(scam)shop te bezoeken.
    2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
      zondag 28 maart 2010 @ 20:32:53 #153
    62913 Blik
    The one and Only!
    pi_79681202
    quote:
    Op zondag 28 maart 2010 19:12 schreef buzz1291 het volgende:

    [..]

    En ik durf te beweren dat de BTS en MRT juist wel ideaal liggen wanneer je een hotel in de buurt van een van die stations boekt. Je komt overal met de BTS of MRT in combinatie met een korte taxirit. Tuktuks vermijd ik altijd vanwege de goede aanbiedingen om eerst een of andere gem(scam)shop te bezoeken.
    Maar voor een groot gedeelte van de toeristische attracties liggen die lijnen niet handig, voor het zakelijke verkeer waarschijnlijk wel.
    pi_79681427
    hahaha hoe gaat dat nou in zijn werk dan Buzz.. kan iemand me dat vertellen?
    Die gemscamshops.... je kijkt en dan zeg je.. nee ik wil niks.. heb niks nodig..

    en dan ?

    heb t zelf nooit meegemaakt en ik ben altijd wel benieuwd
    pi_79681548
    quote:
    Op zondag 28 maart 2010 20:37 schreef Flammie het volgende:
    hahaha hoe gaat dat nou in zijn werk dan Buzz.. kan iemand me dat vertellen?
    Die gemscamshops.... je kijkt en dan zeg je.. nee ik wil niks.. heb niks nodig..

    en dan ?
    Dan worden ze boos en mag je lopen vanaf de gemshop die in de middle of nowhere ligt.
    Op dinsdag 1 september 2009 17:55 schreef Graseter het volgende:
    Sinceria is de liefste user van FOK!
    pi_79681784
    lullig

    Gebeurd dit regelmatig?
    pi_79682029
    quote:
    Op zondag 28 maart 2010 20:43 schreef Flammie het volgende:
    lullig

    Gebeurd dit regelmatig?
    Ik heb het 3 keer meegemaakt in 2005 toen ik er was met mijn toenmalige vriend. We hebben een keer ja gezegd omdat we nieuwsgierig waren en we dachten dat hij ons wel ergens anders heen zou brengen daarna. Mooi niet dus, we eindigden in een of andere achterbuurt.
    Op dinsdag 1 september 2009 17:55 schreef Graseter het volgende:
    Sinceria is de liefste user van FOK!
      zondag 28 maart 2010 @ 20:49:53 #158
    99156 _Boo_
    Boo_ming
    pi_79682112
    quote:
    Op zondag 28 maart 2010 20:39 schreef Sinceria het volgende:

    [..]

    Dan worden ze boos en mag je lopen vanaf de gemshop die in de middle of nowhere ligt.
    Nou dat heb ik nog nooit meegemaakt en ik ben toch bij heel wat shops geweest.

    Sowieso bepaalt de eigenaar van de shop natuurlijk niet of je moet lopen of niet.
    pi_79682233
    quote:
    Op zondag 28 maart 2010 20:49 schreef _Boo_ het volgende:

    [..]

    Nou dat heb ik nog nooit meegemaakt en ik ben toch bij heel wat shops geweest.

    Sowieso bepaalt de eigenaar van de shop natuurlijk niet of je moet lopen of niet.
    Het was de chauffeur die nog buiten stond die boos werd en ons niet verder wilde rijden. Ik dacht dat we hem misschien gezichtverlies hadden laten lijden en dat hij daarom pissig werd. Want boos was hij, al konden we niet verstaan wat ie zei.
    Op dinsdag 1 september 2009 17:55 schreef Graseter het volgende:
    Sinceria is de liefste user van FOK!
    pi_79684542
    Ai Hia/kwaai/sat of Farang Kii nok ofzo waarschijnlijk

    care idd.. hoop dat jullie je weg toch makkelijk terug gevonden hebben
    pi_79684658
    Weer wat geleerd btw Hoop dat ik niet naar gemstores gebracht word (vlieg binnenkort maar weer eens op )
    pi_79685136
    quote:
    Op zondag 28 maart 2010 21:23 schreef Flammie het volgende:
    Ai Hia/kwaai/sat of Farang Kii nok ofzo waarschijnlijk

    care idd.. hoop dat jullie je weg toch makkelijk terug gevonden hebben
    Ja volgens mij werd het woord Farang wel gebruikt ja.

    En ach ja, dat lukte prima. Was ook interessant om op plekken te komen waar je normaal gesproken niet komt.
    Op dinsdag 1 september 2009 17:55 schreef Graseter het volgende:
    Sinceria is de liefste user van FOK!
    pi_79685357
    Volgens mij is dat wel echt iets typisch bangkok dan ofzo... in chiang mai nog noooit van gehoord zelfs
    En ja idd.. heb je iig de gemscam gezien
    pi_79685843
    quote:
    Op zondag 28 maart 2010 21:33 schreef Flammie het volgende:
    Volgens mij is dat wel echt iets typisch bangkok dan ofzo... in chiang mai nog noooit van gehoord zelfs
    En ja idd.. heb je iig de gemscam gezien
    Hahaha ja. Als je op Khoa San Rd een tuk-tuk aanhoudt heb je de grootste kans op een gemscam, mocht er je er interesse in hebben.

    Bij die waar ik was was het trouwens nog hartstikke druk ook, allemaal westerse stelletje van rond de 30.
    Op dinsdag 1 september 2009 17:55 schreef Graseter het volgende:
    Sinceria is de liefste user van FOK!
    pi_79686829
    quote:
    Op zondag 28 maart 2010 19:12 schreef buzz1291 het volgende:

    [..]

    En ik durf te beweren dat de BTS en MRT juist wel ideaal liggen wanneer je een hotel in de buurt van een van die stations boekt. Je komt overal met de BTS of MRT in combinatie met een korte taxirit.
    Je komt toch niet in de buurt van Khao San Road of het Grand Palace bijvoorbeeld
    quote:
    Tuktuks vermijd ik altijd vanwege de goede aanbiedingen om eerst een of andere gem(scam)shop te bezoeken.
    Ik heb mij goed ingelezen in dit topic, dus had ik er geen last van
    Wel een paar keer een TukTuk genomen, maar duidelijk gezegd dat ik niet langs een shop wilde. Hier nog een filmpje. Gaat toch redelijk snel als je aangeschoten bent
      zondag 28 maart 2010 @ 22:10:17 #166
    95236 marcb1974
    Dakshin Ray
    pi_79687846
    Die Tuktuk chauffeurs werden toch redelijk irritant op de duur. Als je dan aankomt bij je hotel. Uit een tuk stapt en richting hotel loopt hoef ik in die 20 meter naar het hotel niet nog 3 keer een tuk te hebben.

    Er werd er ook 1 redelijk boos (die bleef zeuren) toen ik zei dat ik toch een tuktuk wilde. Hij vraagt waarheen, dus ik wijs naar de deur van het hotel (nog een meter of 10 ondertussen). Kon hij toch niet waarderen
    stupidity has become as common as common sense was before
      zondag 28 maart 2010 @ 22:35:27 #167
    99156 _Boo_
    Boo_ming
    pi_79689655
    quote:
    Op zondag 28 maart 2010 21:33 schreef Flammie het volgende:
    Volgens mij is dat wel echt iets typisch bangkok dan ofzo... in chiang mai nog noooit van gehoord zelfs
    En ja idd.. heb je iig de gemscam gezien
    In Chiang Mai betaal je dan ook altijd gewoon voor de tuk tuk. In Bangkok is het vaak gratis als je 1 winkeltje doet.
    pi_79690476
    quote:
    Op zondag 28 maart 2010 22:35 schreef _Boo_ het volgende:

    [..]

    In Chiang Mai betaal je dan ook altijd gewoon voor de tuk tuk. In Bangkok is het vaak gratis als je 1 winkeltje doet.
    Ben je vast vaker nog duurder ook uit dan de 40 baht tuk tuk prijs Ik heb verder ook niet echt interesse in neppe gems enzo tbh ;D
      maandag 29 maart 2010 @ 01:39:35 #169
    2177 Gaoxing
    (bijna) altijd gelukkig
    pi_79694949
    quote:
    Op zondag 28 maart 2010 20:51 schreef Sinceria het volgende:
    Ik dacht dat we hem misschien gezichtverlies hadden laten lijden en dat hij daarom pissig werd.
    Een beetje wel, maar ik denk dat het 'm vooral pijn deed in z'n portemonnee Nu kreeg hij z'n commissie natuurlijk niet.....

    Ik ben in 4 jaar Bangkok 1 keer een gemscamtuktuk tegengekomen, meer niet. Ik zie er kennelijk niet zo scambaar uit
      maandag 29 maart 2010 @ 08:39:22 #170
    14616 bluesparkle
    Wat Suwannaphumaham
    pi_79696768
    Ik heb die Tuk Tuk tour meerdere keren gedaan
    De eerste kennismaking was in Chiang Mai, langs die hele straat met tapijten, parasols etc.

    De andere keren in Bangkok.
    De laatste keer werd ik echt kwaad en heb ik die tuk tuk driver gevraagd om niet meer langs een shop te gaan, maar om mij naar de gevraagde bestemming te brengen.
    Hij had nog geen baht van mij gehad en ik dreigde om hem niets te betalen.
    Ik ben daarna netjes op plaats van bestemming afgezet.

    Op de terugweg dacht ik een taxi te nemen om geen last te hebben van die TukTuk CommissionTour. Daar in gestapt kreeg ik slechts een aanbieding om naar een sexclub, op de achterbank complete catalogus met schaars geklede dames
    Na te hebben bedankt heeft die chauffeur mij netjes bij mijn hotel afgezet
    Explore the World
      maandag 29 maart 2010 @ 08:40:41 #171
    14616 bluesparkle
    Wat Suwannaphumaham
    pi_79696785
    quote:
    Op zondag 28 maart 2010 22:10 schreef marcb1974 het volgende:
    Die Tuktuk chauffeurs werden toch redelijk irritant op de duur. Als je dan aankomt bij je hotel. Uit een tuk stapt en richting hotel loopt hoef ik in die 20 meter naar het hotel niet nog 3 keer een tuk te hebben.

    Er werd er ook 1 redelijk boos (die bleef zeuren) toen ik zei dat ik toch een tuktuk wilde. Hij vraagt waarheen, dus ik wijs naar de deur van het hotel (nog een meter of 10 ondertussen). Kon hij toch niet waarderen
    Explore the World
      maandag 29 maart 2010 @ 13:07:43 #172
    267333 buzz1291
    Never a dull moment
    pi_79703438
    quote:
    Op zondag 28 maart 2010 20:49 schreef _Boo_ het volgende:

    [..]
    Sowieso bepaalt de eigenaar van de shop natuurlijk niet of je moet lopen of niet.
    Dat is juist, maar die gemshop eigenaar bepaalt wel of hij een paar bezine bonnen aan die tuktuk driver geeft of niet. Want dat is het minste wat die tuktukkers eraan denken over te houden. Het is, zeker in Bangkok, gewoon een grote maffia bende. En in de taxi ga ik nooit een gesprek aan met de taxichauffeur, behalve wanneer het een halve chinees is, want die zijn wel betrouwbaar. Maar vele taxichauffeurs proberen je gewoon een oor aan te naaien want zolang die taxi rijdt, levert het meer op dan wanneer die in de file staat. Maar slechts laten merken dat je de weg zelf ook wel weet doet wonderen. Maar helaas gaat dat voor de meeste toeristen niet op.
    quote:
    Op maandag 29 maart 2010 08:39 schreef bluesparkle het volgende:
    Ik heb die Tuk Tuk tour meerdere keren gedaan
    De andere keren in Bangkok.
    De laatste keer werd ik echt kwaad en heb ik die tuk tuk driver gevraagd om niet meer langs een shop te gaan, maar om mij naar de gevraagde bestemming te brengen.
    Hij had nog geen baht van mij gehad en ik dreigde om hem niets te betalen.
    Ik ben daarna netjes op plaats van bestemming afgezet.
    Daar zou ik toch maar mee uitkijken. Want als hij even in de buurt van een paar maatjes op een afgelegen terrein onder de Express Way stopt, heb jij een geweldig probleem, en in het beste geval een gepeperde rekening van het ziekenhuis of een lokale dental clinic. Nee dat bedoel ik echt niet als een geintje.
    2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
      donderdag 1 april 2010 @ 01:39:13 #173
    2177 Gaoxing
    (bijna) altijd gelukkig
    pi_79816660
    Voor de Songkran/Khao San fans:
    quote:
    In order to avoid conflict with the red-shirt protest - the Bangkok Metropolitan Administration (BMA) has decided to host the Songkran celebration on April 13-14 at Silom Road.

    Also, the Phra Buddhasihing image worshipping on April 12-15 will be held at the City Hall's Lan Khon Muang Plaza; while the Songkran alms-offering has been set for April 13.
    BMA deputy governor Thaya Theepsuwan said yesterday the Phra Buddhasihing image would be invited for a procession from Phra Thinang Phutthaisawan, passing Wongwian Yai, Santi Chaiprakan Park, Wat Chanasongkhram, finally being enshrined at a temporary pavilion at Lan Khon Muang.

    The alms offering to 10 Buddhist head monks and 180 monks will be held at 7am on April 13.

    The city will co-host the April 13-14 celebration at Silom road - divided into the traditional plays, water blessing of the elderly, and contemporary musical concerts.

    One-hundred city officials, 50 policemen and 50 soldiers have been asked to provide security for at least 150,000 revellers expected to attend the two-day festival, she said.

    At the previous main Songkran celebration site, Khao Sarn Road, the area business association will hold a merry-making event, with another celebration by the Bang Lampu community in the nearby Santi Chaiprakan Park.

    Meanwhile Permanent Secretary for Culture Weera Rojpojnarat urged people to send their loved ones a 3D e-card they can download from www.m-culture.go.th.
    Bron: The Nation
    pi_79922822
    TVP, ik ben zelf vorig jaar in Thailand geweest en ga dit jaar weer, ticket retour 530euro via dusseldorf, met Air Berlin. (16jun-7jul) Kan Air Berlin zeer aanbevelen, aardig personeel en 3 maaltijden inbegrepen.

    Vorig jaar naar o.a krabi, koh sam mui, koh phan gan, koh phi phi, pouquet geweest.
    Dit jaar zeker te weten Khao yai national park mee te pakken en daarnaast een week in Laos / Vang Vien waarschijnlijk Full Moon Party 26e Juni op koh phan gan dus daar ook op tijd voor.
    quote:
    hahaha hoe gaat dat nou in zijn werk dan Buzz.. kan iemand me dat vertellen?
    Die gemscamshops.... je kijkt en dan zeg je.. nee ik wil niks.. heb niks nodig..

    en dan ?

    heb t zelf nooit meegemaakt en ik ben altijd wel benieuwd
    Nou, daar was ik dus ook de sjaak mee. Tuk tuk chauffeur schreeuwde "100 Baht!" voor ongeveer een rit van 20min. Dat is wel te doen zo dacht ik. Echter bracht hij me naar een kledingszaak en vroeg vervolgens dat ik maar is binnen moest gaan kijken. Mja, op enig aandringen en als nieuweling daar had ik toch maar besloten snel even binnen te kijken. Binnen wat gasten met verkooppraatjes over wat nette pakken die daar hingen. Uiteraard had ik geen interresse dus ik ging weer naar buiten, in de tuktuk om de rit te vervolgen, zo dacht ik. Werd die tuktuk chauffeur toch ineens een heel ander persoon !

    Was hij eerst een "tamelijk" rustig persoon, nu was hij pisnijdig en zat in een andere taal te schelden. De rit was volgens hem nu ineens 500baht. Zou ik dat niet betalen dan laat hij me daar achter. Mja, 500 baht maar betaald en de les ervan geleerd Van te voren ZEER goed de prijs afspreken en meervoudig herhalen dat je niet naar 1 of andere winkel gebracht wilt worden.

    Mja, al het positieve eruit halen i guess 500 baht is zo'n ervaring wel waard. Je leert ervan en hebt iets te vertellen in het thuisfront.

    [ Bericht 1% gewijzigd door RobertKunath op 04-04-2010 01:53:17 ]
      zondag 4 april 2010 @ 13:01:16 #175
    64459 ozzietukker
    no worries mate
    pi_79929549
    quote:
    Op zondag 4 april 2010 01:32 schreef RobertKunath het volgende:
    TVP, ik ben zelf vorig jaar in Thailand geweest en ga dit jaar weer, ticket retour 530euro via dusseldorf, met Air Berlin. (16jun-7jul) Kan Air Berlin zeer aanbevelen, aardig personeel en 3 maaltijden inbegrepen.

    Vorig jaar naar o.a krabi, koh sam mui, koh phan gan, koh phi phi, pouquet geweest.
    Dit jaar zeker te weten Khao yai national park mee te pakken en daarnaast een week in Laos / Vang Vien waarschijnlijk Full Moon Party 26e Juni op koh phan gan dus daar ook op tijd voor.
    [..]

    Nou, daar was ik dus ook de sjaak mee. Tuk tuk chauffeur schreeuwde "100 Baht!" voor ongeveer een rit van 20min. Dat is wel te doen zo dacht ik. Echter bracht hij me naar een kledingszaak en vroeg vervolgens dat ik maar is binnen moest gaan kijken. Mja, op enig aandringen en als nieuweling daar had ik toch maar besloten snel even binnen te kijken. Binnen wat gasten met verkooppraatjes over wat nette pakken die daar hingen. Uiteraard had ik geen interresse dus ik ging weer naar buiten, in de tuktuk om de rit te vervolgen, zo dacht ik. Werd die tuktuk chauffeur toch ineens een heel ander persoon !

    Was hij eerst een "tamelijk" rustig persoon, nu was hij pisnijdig en zat in een andere taal te schelden. De rit was volgens hem nu ineens 500baht. Zou ik dat niet betalen dan laat hij me daar achter. Mja, 500 baht maar betaald en de les ervan geleerd Van te voren ZEER goed de prijs afspreken en meervoudig herhalen dat je niet naar 1 of andere winkel gebracht wilt worden.

    Mja, al het positieve eruit halen i guess 500 baht is zo'n ervaring wel waard. Je leert ervan en hebt iets te vertellen in het thuisfront.
    Je hebt duidelijk de les nog niet geleerd.... De les zou moeten zijn dat je nooit een tuk tuk moet nemen, maar altijd een metered taxi. Want het is altijd goedkoper om de taxi te nemen, hoe goed je de prijzen qua afstanden ook denkt te weten, een taxi is, zeker naar westerse maatstaven, nog steeds goedkoop.

    Het is mij ook wel eens gebeurd met de tuk tuk. Prima, als jij niet naar de bestemming gaat waar ik heen wil kan je stoppen, stap ik uit en wens je veel plezier met het zoeken naar een nieuwe passagier. Ik zal dan uiteraard niets betalen, en zeker geen 500THB, aan de andere kant snap ik wel dat je als nieuwkomer niet altijd even 'streetwise' bent, en daar gokken ze natuurlijk ook op. 10 euro is natuurlijk ook weer geen extreem hoog bedrag.
    Voor de nieuwkomers, je betaald pas de taxirit nadat je op bestemming bent aangekomen, net zoals in de rest van de wereld met de taxi. Zo blijf je als klant de meeste controle houden.

    Nog een vraag, 3 maaltijden met Air Berlin... Ik weet dat ze langzaam vliegen in de A330 toestellen, maar ik heb echt slechts 2 maaltijden gezien zowel heen als terug. (Aan de andere kant, ik heb 4 maaltijden op kosten van Air Berlin gehad op de terugweg als je de 19 uur vertraging meerekent waar ik een hotel kreeg + 2 maaltijden naast de 2 maaltijden aan boord.
    RTFM
    Zo niet? Dan toch!
    Nawie, just Nawie!
    TWENTE KAMPIOEN.
      zondag 4 april 2010 @ 22:32:30 #176
    267333 buzz1291
    Never a dull moment
    pi_79949132
    quote:
    Op zondag 4 april 2010 13:01 schreef ozzietukker het volgende:

    [..]

    Nog een vraag, 3 maaltijden met Air Berlin... Ik weet dat ze langzaam vliegen in de A330 toestellen, maar ik heb echt slechts 2 maaltijden gezien zowel heen als terug. (Aan de andere kant, ik heb 4 maaltijden op kosten van Air Berlin gehad op de terugweg als je de 19 uur vertraging meerekent waar ik een hotel kreeg + 2 maaltijden naast de 2 maaltijden aan boord.
    En Ozzie, jij als ervaren reiziger hebt die Duitsers toch zeker wel een poot uitgedraaid door die 600 euro vertragingsvergoeding te claimen neem ik aan?
    2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
      zondag 4 april 2010 @ 23:24:14 #177
    62913 Blik
    The one and Only!
    pi_79951613
    quote:
    Op zondag 4 april 2010 13:01 schreef ozzietukker het volgende:

    [..]

    Je hebt duidelijk de les nog niet geleerd.... De les zou moeten zijn dat je nooit een tuk tuk moet nemen, maar altijd een metered taxi. Want het is altijd goedkoper om de taxi te nemen, hoe goed je de prijzen qua afstanden ook denkt te weten, een taxi is, zeker naar westerse maatstaven, nog steeds goedkoop.

    Dat is natuurlijk een leuke gedachtegang, maar als je voor de eerste keer naar Thailand gaat wil je natuurlijk ook eens een keer een tuktuk nemen. Dat een taxi betere value for money is, dat is absoluut waar.
    pi_79953009
    Ik dacht altijd dat een taxi juist duurder was

    Vanuit Chiang Mai airport naar mijn kamer (of nimmanhaemin OF soi arak vlakbij de moat)

    Taxi: 300 baht ofzo schat ik..
    Tuk Tuk : 60 baht maximaal/50 baht misschien

    Is het echt altijd goedkoper om een taxi te nemen? Ik heb die ervaring namelijk niet eigenlijk
    Lijkt me wel sneu als je achteraf dus belazerd wordt voor die gemstores enzo maar goed... dat is me sowieso nog niet overkomen (lijkt me iets typisch bangkoks dan)... Ik denk dat wat Buzz zegt wel kern van waarheid bevat; ook al weet je geen fuck; toch laten merken dat je je weg een beetje weet zodat ze je minder snel gaan oplichten. Ik weet overal buiten Chiang Mai echt mijn weg niet maar misschien helpt het idd gewoon om een beetje te doen alsof je echt experienced bent

    Daarom gokken ze zoals Ozzie al zei op de toeristen die net aankomen etc (en zo te zien lukt het regelmatig). Idd die mensen die de tuktuk als toerist gewoon willen meemaken
    .
    Misschien is in Chiang Mai de tuk tuk gewoon goedkoper? Ik weet nog dat ik met mijn vriendin en haar moeder naar bangkok ging en die moeder dus alle taxis ging aanspreken voordat we allemaal gingen instappen omdat ze -als ze farang ruiken- natuurlijk de 3 dubbele prijs willen hebben

    Oh en in bangkok is sowieso volgens mij veel meer taxi verkeer als in het pitoreske chiang mai Daar stond ik gewoon altijd beetje langs de weg te zwaaien naar rode bussen en dan voor 20 baht naar de andere kant van de stad Dat is wel tof opzich

    Scammers
    Gemstores !!!!
    Mensen die je belazeren !!!


    SBS6 !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
      maandag 5 april 2010 @ 01:40:49 #179
    2177 Gaoxing
    (bijna) altijd gelukkig
    pi_79956306
    Nee, dat is een groot verschil tussen Bangkok en Chiangmai, Flammie. Tuktuks zijn hier inderdaad vrijwel aldtijd duurder dan taxi's, maar in CM zijn tuktus veel minder 'toeristenvervoer'. In Bangkok worden ze gebruikt door toeristen, of door Thai met grote hoeveelheden spullen (ze staan bijvoorbeeld altijd bij Klongtoey market, en dat is nou niet echt een toeristenbestemming).

    En dat doen alsof je de weg weet...... jongen, je spreekt toch Thai? Dan maakt het al niet zo heel veel meer uit, dat is een groot voordeel (en ja, zelfs ik spreek voldoende Thai voor een taxigesprekje ).

    Een van m'n vreemdste taxiritten was trouwens met een chauffeur die Nederlands bleek te spreken. Hij had een leerboekje naast zich liggen
    pi_79956925
    Dat vreemde taxiritje van je: ROFL omg Als ik dat meemaak ga ik stuk
    Dat is volgens mij vrij uniek te noemen zelfs Hoe goed was zijn Nederlands op dat moment?

    [ Bericht 26% gewijzigd door Flammie op 05-04-2010 02:34:25 ]
    pi_79958745
    tvp
      maandag 5 april 2010 @ 12:09:45 #182
    64459 ozzietukker
    no worries mate
    pi_79962660
    quote:
    Op zondag 4 april 2010 22:32 schreef buzz1291 het volgende:

    [..]

    En Ozzie, jij als ervaren reiziger hebt die Duitsers toch zeker wel een poot uitgedraaid door die 600 euro vertragingsvergoeding te claimen neem ik aan?
    Helaas viel die vertraging echt onder overmacht, Dusseldorf Airport was onder water gelopen waardoor deze luchthaven gesloten werd door de luchthavenauthoriteit en Air Berlin niet de heenreis kon maken. In verband met crew rusttijden konden ze niet alsnog opstijgen maar kon dat pas de volgende dag.

    Het meest positieve aan deze vertraging was dat wij hierdoor een extra dag in Bangkok kregen en nog de Bayoke Sky tower konden bezoeken en door het centrum van Bangkok (MBK area) waar we eerder nog niet aan toegekomen waren inclusief overnachten in het Novotel met eten. En zondagmiddag thuis in plaats van zaterdagavond is nou ook weer niet zo'n probleem.
    RTFM
    Zo niet? Dan toch!
    Nawie, just Nawie!
    TWENTE KAMPIOEN.
    pi_79968135
    Als je het Thaise eten even beu bent, kan je in het Bayoke Sky tower hotel geniaal lunchen op de 77e etage.Ik dacht ruim 1000THB voor onbeperkt buffet uit allerlei landen.
    pi_80017241
    Vandaag naar reisbureau geweest om op zoek te gaan naar 2 vliegtickets naar Bangkok in de kerstvakantie 2010.

    Kom op het volgende uit:

    Vlucht via Egyptair op 16 dec vertrek AMS met tussenstop op Cairo naar BKK
    Terugvlucht 04 jan BKK -Cairo AMS

    Komt het reisbureau uit op 699,00 + 125,70 tax = 824,70 voor een retour. Vrij goedkoop voor die periode vind ik zelf.
    Heb het in optie staan nu, maar heeft iemand nog andere ideeën m.b.t. vliegmaatschappijen die wellicht goedkoper zijn in die periode?
      woensdag 7 april 2010 @ 07:24:57 #185
    14616 bluesparkle
    Wat Suwannaphumaham
    pi_80030808
    quote:
    Op dinsdag 6 april 2010 20:14 schreef knny het volgende:
    Vandaag naar reisbureau geweest om op zoek te gaan naar 2 vliegtickets naar Bangkok in de kerstvakantie 2010.

    Kom op het volgende uit:

    Vlucht via Egyptair op 16 dec vertrek AMS met tussenstop op Cairo naar BKK
    Terugvlucht 04 jan BKK -Cairo AMS

    Komt het reisbureau uit op 699,00 + 125,70 tax = 824,70 voor een retour. Vrij goedkoop voor die periode vind ik zelf.
    Heb het in optie staan nu, maar heeft iemand nog andere ideeën m.b.t. vliegmaatschappijen die wellicht goedkoper zijn in die periode?
    Als het kan zou ik een paar dagen eerder gaan, vanaf 10 december worden de tickets meestal 100-300 euro per persoon duurder.

    Als ik op www.vliegtarieven.nl kijk voor ticket van 7-12 tot 4-1 kan je met China Airlines voor ¤ 771 rechtstreeks vliegen.
    Explore the World
    pi_80031125
    EgyptAir, zaadmaatschappij.

    Dan idd goedkoper en rechtstreeks met China Airlines of Eva
    pi_80037034
    Waar wil je heen in Thailand? Als je toch met Egyptair gaat en je wilt bijvoorbeeld naar het zuiden van Thailand dan zou je op 14-12 tot 4-1 ook naar Kuala Lumpur kunnen vliegen met Egyptair voor 533 euro. Dan met AirAsia naar Bangkok/Phuket/Krabi voor euro of 100. Als je toch binnenlandse vluchten van en naar Bangkok neemt is dit wel een prima alternatief.
      woensdag 7 april 2010 @ 14:48:35 #188
    2177 Gaoxing
    (bijna) altijd gelukkig
    pi_80043697
    Voor degenen die eerdaags vertrekken is het misschien handig om het nieuws een beetje in de gaten te houden? De noodtoestand is net afgekondigd voor Bangkok en omstreken.
    pi_80044376
    quote:
    Op maandag 5 april 2010 12:09 schreef ozzietukker het volgende:

    [..]

    Helaas viel die vertraging echt onder overmacht, Dusseldorf Airport was onder water gelopen waardoor deze luchthaven gesloten werd door de luchthavenauthoriteit en Air Berlin niet de heenreis kon maken. In verband met crew rusttijden konden ze niet alsnog opstijgen maar kon dat pas de volgende dag.

    Het meest positieve aan deze vertraging was dat wij hierdoor een extra dag in Bangkok kregen en nog de Bayoke Sky tower konden bezoeken en door het centrum van Bangkok (MBK area) waar we eerder nog niet aan toegekomen waren inclusief overnachten in het Novotel met eten. En zondagmiddag thuis in plaats van zaterdagavond is nou ook weer niet zo'n probleem.
    En dat was toevallig rond 3 juli vorig jaar? Wij hadden precies hetzelfde.. Bayoke Tower hebben we helaas overgeslagen.. maar zijn wel alsnog naar een Pingpong show geweest hahahaha Was een laatste avondje voor in de boeken..
      woensdag 7 april 2010 @ 15:41:12 #190
    6941 APK
    Factual, I think.
    pi_80045607
    quote:
    Op woensdag 7 april 2010 14:48 schreef Gaoxing het volgende:

    Voor degenen die eerdaags vertrekken is het misschien handig om het nieuws een beetje in de gaten te houden? De noodtoestand is net afgekondigd voor Bangkok en omstreken.
    Hebben jullie er veel last van of is het gewoon een regel om makkelijker mensen in rode t-shirts te kunnen arresteren?
    Who the fuck can sleep with all this shit going on?
      woensdag 7 april 2010 @ 16:03:21 #191
    2177 Gaoxing
    (bijna) altijd gelukkig
    pi_80046476
    quote:
    Op woensdag 7 april 2010 15:41 schreef APK het volgende:

    Hebben jullie er veel last van of is het gewoon een regel om makkelijker mensen in rode t-shirts te kunnen arresteren?
    "Last" is een beetje relatief. Het is allemaal niet vreselijk eng of gevaarlijk, maar de school van de kinderen is bijvoorbeeld morgen (weer) dicht terwijl ik een studieopdracht af moet maken, en toen het grut gisteren (Chakri Day) met papa de hort opging om een verjaardagskadootje voor mij te kopen bleek bijna alles dicht (als in: Siam Paragon en van alles daaromheen, Central World, Central Chidlom) vanwege de rode shirtjes die daar alweer een paar dagen feestjes bouwen. Zondag zaten we trouwens bij eentje in de taxi en zijn na een paar honderd meter uitgestapt: ladderzat!

    Kortom: het is vooral irritant, en nu toch ook wel een beetje spannend om te zien wat er gaat gebeuren, of Abhisit inderdaad gebruik gaat maken van de noodtoestand om de rode shirts naar huis te sturen.
      woensdag 7 april 2010 @ 16:09:09 #192
    6941 APK
    Factual, I think.
    pi_80046742
    Hopelijk heb je toch nog een leuk kadootje gekregen.

    Succes, ben benieuwd wat er verder gaat gebeuren.
    Who the fuck can sleep with all this shit going on?
    pi_80052138
    Goede ervaringen hier met EVA air?
    pi_80052511
    quote:
    Op woensdag 7 april 2010 18:18 schreef stijn_ het volgende:
    Goede ervaringen hier met EVA air?
    Zeker, verleden jaar in de Evergreen klasse naar BKK gevlogen, ik ben er erg over te spreken.
    Meer beenruimte, goede entertainment, veel drank
    pi_80052810
    quote:
    Op woensdag 7 april 2010 18:29 schreef Xlarge het volgende:

    [..]

    Zeker, verleden jaar in de Evergreen klasse naar BKK gevlogen, ik ben er erg over te spreken.
    Meer beenruimte, goede entertainment, veel drank
    Haha, oke. Ik heb echt spijt dat ik niet eerder geboekt heb. Goedkoopste ticket AMSTERDAM > BANGKOK is met EVA Air zo'n ¤950 euro .
    pi_80053020
    quote:
    Op woensdag 7 april 2010 18:37 schreef stijn_ het volgende:

    [..]

    Haha, oke. Ik heb echt spijt dat ik niet eerder geboekt heb. Goedkoopste ticket AMSTERDAM > BANGKOK is met EVA Air zo'n ¤950 euro .
    Ze zijn duur dit jaar, verleden september zat ik in de Evergreenklasse voor een kleine 600 euro geloof ik
    Kijk eens hier, het is een spuuglelijke site, maar de tickets hebben schappelijke prijzen

    http://www.bmair.nl/Vlieg(...)Thailand-Bangkok.htm
    pi_80053795
    quote:
    Op woensdag 7 april 2010 18:44 schreef Xlarge het volgende:

    [..]

    Ze zijn duur dit jaar, verleden september zat ik in de Evergreenklasse voor een kleine 600 euro geloof ik
    Kijk eens hier, het is een spuuglelijke site, maar de tickets hebben schappelijke prijzen

    http://www.bmair.nl/Vlieg(...)Thailand-Bangkok.htm
    Mijn plan is rond de 20e van Juli te vertrekken en ongeveer een maandje te blijven, echt een kuttijd maar kan helaas niet anders. Maar waar kan ik op die site bestellen dan?
    pi_80054486
    quote:
    Op woensdag 7 april 2010 19:05 schreef stijn_ het volgende:

    [..]

    Mijn plan is rond de 20e van Juli te vertrekken en ongeveer een maandje te blijven, echt een kuttijd maar kan helaas niet anders. Maar waar kan ik op die site bestellen dan?
    Het is idd een dure tijd voor tickets, dat is jammer.
    Ik heb de tickets toen besteld door te bellen, werd allemaal goed geregeld
    pi_80054759
    quote:
    Op woensdag 7 april 2010 19:22 schreef Xlarge het volgende:

    [..]

    Het is idd een dure tijd voor tickets, dat is jammer.
    Ik heb de tickets toen besteld door te bellen, werd allemaal goed geregeld
    Dankjewel voor je hulp.
    pi_80054986
    quote:
    Op woensdag 7 april 2010 19:28 schreef stijn_ het volgende:

    [..]

    Dankjewel voor je hulp.
    np graag gedaan, veel plezier daar iig
    pi_80056517
    Als de malls in het centrale gedeelte dicht zijn, pak ik wel gewoon de taxi naar de rand van Nonthaburi. Daar heb je ook een hele grote shoppingmall, 1 van de grotere èn de prijzen zijn daar aangepast naar Thaise maatstaven Shoppen in Central World e.d. is gewoon een crime, dan haal ik die spullen wel gewoon hier thuis in NL
    pi_80072434
    quote:
    Op woensdag 7 april 2010 18:44 schreef Xlarge het volgende:

    [..]

    Ze zijn duur dit jaar, verleden september zat ik in de Evergreenklasse voor een kleine 600 euro geloof ik
    Kijk eens hier, het is een spuuglelijke site, maar de tickets hebben schappelijke prijzen

    http://www.bmair.nl/Vlieg(...)Thailand-Bangkok.htm
    Bmair heeft hele goede prijzen, wij zijn vorig jaar voor 480 naar Bangkok gevlogen via Dusseldorf..
    pi_80072504
    quote:
    Op woensdag 7 april 2010 18:37 schreef stijn_ het volgende:

    [..]

    Haha, oke. Ik heb echt spijt dat ik niet eerder geboekt heb. Goedkoopste ticket AMSTERDAM > BANGKOK is met EVA Air zo'n ¤950 euro .

    Waarom kies je dan niet voor een tussenlanding? Dan scheelt meestal enorm veel geld.
      donderdag 8 april 2010 @ 09:57:47 #204
    267333 buzz1291
    Never a dull moment
    pi_80073717
    The Mall, Bankapi.

    Groot genoeg, ruim aanbod, geen toeristen en veel goedkoper dan Central World MBK en alle Siam malls.
    2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
    pi_80081857
    quote:
    Op donderdag 8 april 2010 09:57 schreef buzz1291 het volgende:
    The Mall, Bankapi.

    Groot genoeg, ruim aanbod, geen toeristen en veel goedkoper dan Central World MBK en alle Siam malls.
    Die gaat voor de volgende x Bangkok op de agenda!
      vrijdag 9 april 2010 @ 12:37:09 #206
    267333 buzz1291
    Never a dull moment
    pi_80119517
    quote:
    Op donderdag 8 april 2010 13:55 schreef Zonnestraaltje86 het volgende:

    [..]

    Die gaat voor de volgende x Bangkok op de agenda!
    Een half uurtje met de ferry filevrij door de Klong Saen Seap en voor 18 Baht voor de deur uitstappen. Wil je het nog makkelijker? En als je de prijzen daar vergelijkt met de bekende Malls zoals MBK en de Siams is het echt lachen. Wil je nog goedkoper kleding shoppen, kijk dan eens op Ramkhamhaeng Road. En daar ook grote maten kleding verkrijgbaar omdat er zoveel buitenlandse studenten in die omgeving wonen. En wat te denken van de hotelprijzen: een suite van 50m2! in een spotlessclean 3* hotel voor 750 Bt per nacht. 55555! Nee, als je de weg een beetje kent, is Bangkok gewoon belachelijk goedkoop.
    2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
      vrijdag 9 april 2010 @ 20:19:20 #207
    64459 ozzietukker
    no worries mate
    pi_80136603
    quote:
    Op donderdag 8 april 2010 08:59 schreef Zonnestraaltje86 het volgende:

    [..]

    Bmair heeft hele goede prijzen, wij zijn vorig jaar voor 480 naar Bangkok gevlogen via Dusseldorf..
    BM Air is gewoon een reisorganisatie die winst wil maken. Als deze goede prijzen heeft, bestaat er grote kans dat je direct bij de luchtvaartmaatschappij die vliegtickets ook voor die prijs, of waarschijnlijk goedkoper kan boeken.

    Al moet ik zeggen dat een 333travel of BM Air in sommige gevallen wel een uitkomst is voor wat grotere groepen voor het krijgen van goede ticketprijzen, als 'internet' consument lukt dat niet altijd, terwijl een reisorganisatie wel weer toegang heeft tot bepaalde verkoopkanalen die je als 'internet' consument niet kan benaderen.



    Er is eindelijk wat geweld gebruikt tegen de betogers, iets wat ze gelijk moeten doen als dingen uit de hand lopen, niets afwachten of aangeven geen geweld gebruiken, demonstreren is prima, zodra demonstraties uit de hand dreigen te lopen of er worden dingen bestormd is de enige remedie crowd control door middel van waterkanonnen en gummiknuppels.
    RTFM
    Zo niet? Dan toch!
    Nawie, just Nawie!
    TWENTE KAMPIOEN.
    pi_80145988
    Trouwens, vorige keer toen ik naar Thailand ging had ik via een travel agency daar vervoer / verblijf laten regelen naar o.a de eilanden voor een periode van 4 weken. ( Om de halve week een andere bestemming ) Echter is dit natuurlijk veel duurder dan dat je zelf je bestemmingen / vervoer / verblijf steeds regelt.

    Nu dit jaar ga ik met een paar maten naar Thailand, reis is geboekt. Echter willen we deze keer niet dat heel de reis al vast staat via een travel agency daar. We willen wat avonturieren en per dag kijken waar we nu weer naartoe willen gaan. Bangkok is wel een beetje een centraal punt voor ons aangezien we zowel zuid als noord Thailand willen meepakken. Heeft iemand toevallig ervaring met een goede travel agency in Bangkok ? ( Heb namelijk het gevoel dat ik te duur uit was laatste keer, en dat na toch wel een half uur afdingen )
    pi_80154034
    quote:
    Op vrijdag 9 april 2010 23:36 schreef RobertKunath het volgende:
    Trouwens, vorige keer toen ik naar Thailand ging had ik via een travel agency daar vervoer / verblijf laten regelen naar o.a de eilanden voor een periode van 4 weken. ( Om de halve week een andere bestemming ) Echter is dit natuurlijk veel duurder dan dat je zelf je bestemmingen / vervoer / verblijf steeds regelt.

    Nu dit jaar ga ik met een paar maten naar Thailand, reis is geboekt. Echter willen we deze keer niet dat heel de reis al vast staat via een travel agency daar. We willen wat avonturieren en per dag kijken waar we nu weer naartoe willen gaan. Bangkok is wel een beetje een centraal punt voor ons aangezien we zowel zuid als noord Thailand willen meepakken. Heeft iemand toevallig ervaring met een goede travel agency in Bangkok ? ( Heb namelijk het gevoel dat ik te duur uit was laatste keer, en dat na toch wel een half uur afdingen )
    Als je wil 'avonturieren' en per dag wil kijken waar je naar toe wilt gaan dan heb je toch geen travel agency nodig? Boek gewoon zelf een ticket van noord naar zuid en doe de rest met de trein (of als je wat meer te besteden hebt ook met het vliegtuig).
    pi_80159792
    Weer slechte reclame voor Thailand voorbij zien komen. Als onwetende toerist pakt men gewoon het vliegtuig naar Bali i.p.v. naar Thailand zo te merken, net als enkele jaren geleden met die massa-demonstraties. En een noodtoestand doet er verder ook geen goed aan.
      zaterdag 10 april 2010 @ 15:55:42 #211
    2177 Gaoxing
    (bijna) altijd gelukkig
    pi_80161309
    Ik heb vanmiddag een hele tijd staan praten met een stel Slovaakse toeristen waarmee ik -per ongeluk- midden in de ellende terecht was gekomen. Het blijkt voor toeristen ook erg moeilijk te zijn om aan goede informatie te komen (en eerlijk gezegd voor ons ook, maar we kennen tenminste de achtergronden, bijvoorbeeld).

    Ik vind de sfeer erg veranderd ten opzichte van een paar dagen geleden. Nog steeds wel veilig voor 'farang', maar stukken grimmiger.
      zaterdag 10 april 2010 @ 16:25:41 #212
    2177 Gaoxing
    (bijna) altijd gelukkig
    pi_80162111
    Wel een mooi voorbeeld van de berichtgeving: zojuist op de BCC "in the main shopping district there was a rally going on".

    Daar ben ik langs gelopen: er waren zo'n 100 (of meer? moeilijk schatten....) politielieden ingeklemd tussen een paar duizend rodeshirts aan de ene, en een paar duizend aan de andere kant, rond Ploenchit. Dat is begonnen rond een uur of 1, en volgens The Nation zijn ze er pas rond 17:30 uur vandaan gekomen. Maar het was onmogelijk om daar achter te komen als je er niet voorbij ging (/moest), en dat heeft de journalist dus niet gedaan.

    Skytrains reden trouwens niet, vanmiddag. That's a first.....
      zaterdag 10 april 2010 @ 17:08:31 #213
    6941 APK
    Factual, I think.
    pi_80163063
    "At least 5 dead, 300+ wounded in red shirts clashes. Report: One foreign tourist was shot in chest after saying to soldier "f... you"

    Bron.
    Who the fuck can sleep with all this shit going on?
      zaterdag 10 april 2010 @ 17:12:14 #214
    2177 Gaoxing
    (bijna) altijd gelukkig
    pi_80163152
    Grand Hyatt Erawan is trouwens (vrijwel) ontruimd. Gasten zijn verzocht te vertrekken, maar sommigen hebben dat geweigerd.
      zaterdag 10 april 2010 @ 17:26:04 #215
    2177 Gaoxing
    (bijna) altijd gelukkig
    pi_80163520
    quote:
    Op zaterdag 10 april 2010 17:08 schreef APK het volgende:
    "At least 5 dead, 300+ wounded in red shirts clashes. Report: One foreign tourist was shot in chest after saying to soldier "f... you"

    Bron.
    Volgens de UDD was de Japanse reporter ook geraakt in de borst. Wellicht wat verwarring? Dat 'fuck you' verhaal komt niet heel super betrouwbaar over...

    Paar bruikbare (maar zeer (!!!) gekleurde) links:
    UDD facebook pagina
    ThaiVisa facebook pagina

    Tip: doe maar niet naar de foto's op de UDD pagina kijken. Zit minstens 1 erg "graphic' foto bij. Ik heb niet meer verder gekeken.....

    [ Bericht 3% gewijzigd door Gaoxing op 10-04-2010 17:48:23 (zin maar even afmaken he....) ]
      zaterdag 10 april 2010 @ 17:36:03 #216
    6941 APK
    Factual, I think.
    pi_80163820
    quote:
    Op zaterdag 10 april 2010 17:26 schreef Gaoxing het volgende:

    Tip: doe maar niet naar de foto's op de UDD pagina kijken. Zit minstens 1 erg "graphic' foto bij. Ik heb niet meer verder gekeken.....
    Jezus.
    Who the fuck can sleep with all this shit going on?
      zaterdag 10 april 2010 @ 17:50:29 #217
    2177 Gaoxing
    (bijna) altijd gelukkig
    pi_80164171
    Zal ik het nog even erger maken? Ze hebben blijkbaar minstens 1 lijk laten zien op het podium. En er schijnen twee 'rode' lijken uit een ziekenhuis gehaald te zijn door de redshirts.

    Awel, ik ga slapen. Kijken waar we morgen bij wakker worden....
      zaterdag 10 april 2010 @ 20:15:54 #218
    64459 ozzietukker
    no worries mate
    pi_80168159
    De Thaise overheid kan niks anders doen dan optreden tegen de demonstranten. Zolang het vreedzaam en conform de afspraken gaat prima, maar de afspraken werden geschonden en er werd getracht gebouwen te bezetten.

    Nu niet ingrijpen door de overheid zorgt ervoor dat het de volgende keer het nog moeilijker wordt om het wel te doen en een volgende groep zal er ook vanuit gaan dat er niet ingegrepen zal worden.
    Helaas is het niet te voorkomen dat er bloed zal vloeien, aangezien de demonstranten redelijk losgeslagen waren en er nu zwaardere charges nodig zijn, inclusief (rubber) kogels om de orde te herstellen.
    Dat is het gevolg van eerst niets doen, want de eerdere inzet van militairen was enkel cosmetisch, ik vroeg mij (ook uit werkgerelateerde intresse) af wie in godsnaam deze cosmetische inzet had bedacht... Het leek een beetje op de beveiliging bij de shoppings malls met een metaaldetector waar iedereen doorheen loopt zonder te stoppen..

    Wel is het zaak dat het niet teveel uit de hand loopt, uiteindelijk moet iedereen verder en naast elkaar verder leven. Ik ben benieuwd hoelang de rode demonstranten dit vol kunnen houden.
    RTFM
    Zo niet? Dan toch!
    Nawie, just Nawie!
    TWENTE KAMPIOEN.
      zaterdag 10 april 2010 @ 22:12:00 #219
    95236 marcb1974
    Dakshin Ray
    pi_80171457
    Ze hebben het nu toch over 15 doden en 700 gewonden. Dat is niet even optreden
    stupidity has become as common as common sense was before
    pi_80177077
    Oh, het gaat dus weer helemaal de verkeerde kant op. Nieuwe klap voor het toerisme dus.
      zondag 11 april 2010 @ 04:28:14 #222
    2177 Gaoxing
    (bijna) altijd gelukkig
    pi_80177798
    quote:
    Op zaterdag 10 april 2010 20:15 schreef ozzietukker het volgende:
    De Thaise overheid kan niks anders doen dan optreden tegen de demonstranten. Zolang het vreedzaam en conform de afspraken gaat prima, maar de afspraken werden geschonden en er werd getracht gebouwen te bezetten.

    Nu niet ingrijpen door de overheid zorgt ervoor dat het de volgende keer het nog moeilijker wordt om het wel te doen en een volgende groep zal er ook vanuit gaan dat er niet ingegrepen zal worden.
    Helaas is het niet te voorkomen dat er bloed zal vloeien, aangezien de demonstranten redelijk losgeslagen waren en er nu zwaardere charges nodig zijn, inclusief (rubber) kogels om de orde te herstellen.
    Dat is het gevolg van eerst niets doen, want de eerdere inzet van militairen was enkel cosmetisch, ik vroeg mij (ook uit werkgerelateerde intresse) af wie in godsnaam deze cosmetische inzet had bedacht... Het leek een beetje op de beveiliging bij de shoppings malls met een metaaldetector waar iedereen doorheen loopt zonder te stoppen..

    Wel is het zaak dat het niet teveel uit de hand loopt, uiteindelijk moet iedereen verder en naast elkaar verder leven. Ik ben benieuwd hoelang de rode demonstranten dit vol kunnen houden.
    Helemaal mee eens. De rode shirts hebben geprovoceerd en geduwd, steeds een beetje verder, gewoon helemaal gericht op uiteindelijk ingrijpen van de overheid, zodat die daarvoor veroordeeld zou worden. de Thai zijn heel erg bang voor een herhaling van het bloedbad van 1992 (Wikipedia) en, zij het in mindere mate denk ik, dat van 1976 (en nog een Wikipedia artikel). Oh, en ik vergat 1973 nog. Die delen van de Thaise geschiedenis zijn een enorm nationaal trauma, en ik heb het gevoel dat de regering dat met alle macht heeft geprobeerd te vermijden. De leiders van de rode shirts hebben niets gedaan om hun mensen veilig te houden, gewoon helemaal niets. Ze hebben hun mensen iedere confrontatie ingestuurd die ze konden vinden.

    Ik denk dat daarop die cosmetische inzet van militairen was gebaseerd. Die hebben zich natuurlijk in 2008, rondom de bezetting van Government House en de bezetting van het vliegveld, volledig op de vlakte gehouden, en waren toen gewoon niet inzetbaar. Nu stonden ze wel achter de regering, en die hint heeft Abhisit voorzichtig laten zien zo hier en daar.
    pi_80177994
    Is gekkenhuis in Bangkok...

    checkte gisteren en vannacht toen ik terugkwam channel 7...je ziet gewoon hoe al die rooien helemaal insane gaan...daar is geen leger tegen opgewassen...

    hoorde op het nieuws vanmorgen dat er 18 man zijn omgekomen...
    pi_80177999
    Hier een falang die levensmoe is te midden van al het geweld

    http://www.youtube.com/user/thaifaq#p/u/0/ztF6hUryt88
      zondag 11 april 2010 @ 08:22:34 #225
    24329 KNAK
    ff w88,......
    pi_80178252
    was van plan om over 2 dagen naar bangkok te gaan, om uit dat gekkenhuis van bdesh, dhaka te ontsnappen....denk dat ik maar niet ga ...lsongkran ook al canceled......wilde @ sukhumvit verblijven. Niet zo'n goed idee op het moment..
    Mai pben rai~!
      zondag 11 april 2010 @ 09:44:36 #226
    99156 _Boo_
    Boo_ming
    pi_80178762
    quote:
    Op zondag 11 april 2010 06:34 schreef BeardedDragon het volgende:
    Hier een falang die levensmoe is te midden van al het geweld

    http://www.youtube.com/user/thaifaq#p/u/0/ztF6hUryt88
    Wat een debiel.
    pi_80180085
    Call of Duty
      zondag 11 april 2010 @ 11:54:07 #228
    2177 Gaoxing
    (bijna) altijd gelukkig
    pi_80180992
    quote:
    Op zondag 11 april 2010 08:22 schreef KNAK het volgende:
    was van plan om over 2 dagen naar bangkok te gaan, om uit dat gekkenhuis van bdesh, dhaka te ontsnappen....denk dat ik maar niet ga ...lsongkran ook al canceled......wilde @ sukhumvit verblijven. Niet zo'n goed idee op het moment..
    Doe maar niet, nee.

    90% van Khao San road is inmiddels ook ontruimd (sorry, even geen bron.... ik geloof dat het ThaiVisa was).

    Ga lekker naar de eilanden als je toch weg wilt.
      zondag 11 april 2010 @ 12:46:57 #230
    19840 Libris
    Live from Singapore
    pi_80182348
    En een negatief reisadvies van het Nederlandse ministerie van buitenlandse zaken.. Hoorde net op radio 1 dat het vandaag wel rustig is in BKK, maar de onrust zich wel verspeidt naar andere delen van Thailand.
    pi_80182993
    quote:
    Op zondag 11 april 2010 12:46 schreef Libris het volgende:
    En een negatief reisadvies van het Nederlandse ministerie van buitenlandse zaken.. Hoorde net op radio 1 dat het vandaag wel rustig is in BKK, maar de onrust zich wel verspeidt naar andere delen van Thailand.
    Zat er aan te komen natuurlijk, zowel dat reisadvies als het verspreiden van de problemen.
      zondag 11 april 2010 @ 13:17:12 #232
    24329 KNAK
    ff w88,......
    pi_80183192
    kreeg net een sms van een paar maten die al geboekt hadden die ook in bdesh wonen met wie ik zou gaan...daarin stond dat alles wel goed was...siam open, andere shop complex open, BTS weer open.....niets aan de hand. ....kan echter nergens vinden of dit inderdaad zo is.. . . .ik twijfel nog......gaan of niet.....
    Mai pben rai~!
    pi_80183268
    'Goede' reclames voor de toeristenindustrie gaan als een lopend vuurtje rond:
    quote:
    "People started running and screaming. We were being shot at," says 19-year-old Briton Sarah Colvin, one of the many foreign tourists caught up in the political violence sweeping Bangkok.

    "It shook us up a lot. We needed valium to sleep," she says, surveying the aftermath of Saturday's bloody battles just by Khaosan Road, Bangkok's iconic backpacker strip. "A lot of people we've spoken to are getting out of here."
    Tourists shaken as bloodshed erupts in Bangkok
      zondag 11 april 2010 @ 13:22:10 #234
    24329 KNAK
    ff w88,......
    pi_80183323
    die gasten hebben al geboekt dus geen weg terug. Misschien wishful thinking.....? het enige wat ze van plan zijn = zuipen, feesten, nachtclubs, massage parlour ..... Denk dat dat uiteindelijk altijd mogelijk zal zijn :p dat gaat wel door....
    Mai pben rai~!
    pi_80183470
    quote:
    Op zondag 11 april 2010 13:22 schreef KNAK het volgende:
    die gasten hebben al geboekt dus geen weg terug. Misschien wishful thinking.....? het enige wat ze van plan zijn = zuipen, feesten, nachtclubs, massage parlour ..... Denk dat dat uiteindelijk altijd mogelijk zal zijn :p dat gaat wel door....
    Niet gaan is geen optie als je hoeren in het vooruitzicht hebt en de tickets zijn al betaald kennelijk. Dat ze maar een goede tijd hebben en foto's maken van eventuele rellen dan.
      zondag 11 april 2010 @ 13:36:01 #236
    24329 KNAK
    ff w88,......
    pi_80183724
    ik wacht wel, veilig tussen de Bengaalse moslimpjes ....heb gelukkig die hele 200 eur voor een ticket nog niet betaald. . . . .
    Mai pben rai~!
    pi_80184666
    Mijn vriendin vliegt volgende week zondag 18 april naar Bangkok en begint het nu wel een beetje te knijpen. Ze zit er over te denken om het ticket om te boeken naar Vietnam/Laos/Cambodja omdat dat toch al in de planning lag. Dit neemt misschien kosten met zich mee en in ieder geval een hoop gedoe/gezeik ofschoon ze met SAS vliegt en die een vrij goede klantenservice schijnen te hebben.

    Ik heb een familielid in Bangkok wonen, die als expat werkt en dus waarschijnlijk ergens in de buitenwijken in een compound woont, waar ze sowieso de eerste nachten kan blijven slapen en daarna gewoon weer verder kan reizen door Thailand en de omliggende landen. In principe heeft ze voor de eerste nachten een hostel geregeld aan Khaosan Road, maar begrijp uit een van bovenstaande berichten dat die ontruimd is?

    Wat denken jullie ticket omboeken naar ander land of zal het wel los lopen en slaapt ze de eerste nacht veilig bij familielid en gaat vervolgens binnenland in?

    Edit: Weet iemand hoe je überhaupt een ticket kan omboeken met SAS? Van die website word ik niet veel wijzer iig. Maar een belletje naar de klantenservice morgen doet waarschijnlijk wonderen.

    [ Bericht 13% gewijzigd door bierjoost op 11-04-2010 14:15:08 ]
      zondag 11 april 2010 @ 14:16:10 #238
    24329 KNAK
    ff w88,......
    pi_80184822
    als je uit de brandhaarden weg blijft zal het wel loslopen, alleen kan zo.n situatie als gisteren opeens uit het niets ontstaan aangezien -volgens zeggen- de reds erg mobiel zijn. Kaosan lijkt me niet zo verstandig. Ben ook benieuwd hoe het er daar aan toe gaat, zelfde als sukumvit ... Beter voorkomen dan genezen: kaosan overslaan, de rest gewoon doen (?)
    Mai pben rai~!
      zondag 11 april 2010 @ 14:35:18 #239
    2177 Gaoxing
    (bijna) altijd gelukkig
    pi_80185346
    quote:
    Op zondag 11 april 2010 13:17 schreef KNAK het volgende:
    kreeg net een sms van een paar maten die al geboekt hadden die ook in bdesh wonen met wie ik zou gaan...daarin stond dat alles wel goed was...siam open, andere shop complex open, BTS weer open.....niets aan de hand. ....kan echter nergens vinden of dit inderdaad zo is.. . . .ik twijfel nog......gaan of niet.....
    Volgens mijn informatie is dat niet zo, nee. Voor zover ik kon zien was MBK open, maar verder niets. Ja, en Emporium, maar zolang ze niet naar het huis van Abhisit gaan, ligt dat net buiten de area. BTS reed, maar stopte niet op Siam, Chitlom en Ploenchit en Nana.

    Ik zou zeggen: gaan kan, maar blijf niet in de stad rondhangen. Zoals ik al een paar keer gezegd heb, is de informatiestroom gewoon slecht. Tot nu toe was dat niet zo erg, want 'eruptions' hadden meer weg van feestjes, inclusief muziek en drank. Dus als je van huis ging en ergens tegenaan liep, was dat niet zo'n probleem. Nu het er zoveel harder aantoe gaat, waag ik dat dus niet meer.

    Het gaat overigens dus niet alleen over Khao San, maar ook over Sukhumvit, en ze zijn ook regelmatig op Silom te vinden.

    Met dergelijke zorgen zitten tijdens je vakantie lijkt me helemaal niet leuk.
      zondag 11 april 2010 @ 14:44:27 #240
    2177 Gaoxing
    (bijna) altijd gelukkig
    pi_80185706
    quote:
    Op zondag 11 april 2010 12:46 schreef Libris het volgende:
    En een negatief reisadvies van het Nederlandse ministerie van buitenlandse zaken.. Hoorde net op radio 1 dat het vandaag wel rustig is in BKK, maar de onrust zich wel verspeidt naar andere delen van Thailand.
    Het was al onrustig in andere delen, vooral in -pro-Thaksin- Chiang Mai. Rode shirts hebben hun vriendjes in de provincies opgeroepen onrust te schoppen in gemeentehuizen e.d.

    Het reisadvies voor Thailand is nauwelijks gewijzigd! Het is al jaren "niet-essentiele reizen naar bepaalde gebieden worden ontraden", vanwege het geweld in het zuiden, en daar is nu dus Bangkok bijgekomen. Reizigers die toch willen gaan zou ik iig aanraden even je reisverzekering te checken.
      zondag 11 april 2010 @ 14:52:03 #241
    2177 Gaoxing
    (bijna) altijd gelukkig
    pi_80185972
    quote:
    Op zondag 11 april 2010 14:09 schreef bierjoost het volgende:
    Mijn vriendin vliegt volgende week zondag 18 april naar Bangkok en begint het nu wel een beetje te knijpen. Ze zit er over te denken om het ticket om te boeken naar Vietnam/Laos/Cambodja omdat dat toch al in de planning lag. Dit neemt misschien kosten met zich mee en in ieder geval een hoop gedoe/gezeik ofschoon ze met SAS vliegt en die een vrij goede klantenservice schijnen te hebben.
    Ik weet niet in hoeverre het moeilijk is om om te boeken in het geval van een negatief reisadvies. En wellicht dat als ze omboekt en daarvoor moet betalen, ze dat terug kan krijgen van de verzekering?
    quote:
    Ik heb een familielid in Bangkok wonen, die als expat werkt en dus waarschijnlijk ergens in de buitenwijken in een compound woont, waar ze sowieso de eerste nachten kan blijven slapen en daarna gewoon weer verder kan reizen door Thailand en de omliggende landen. In principe heeft ze voor de eerste nachten een hostel geregeld aan Khaosan Road, maar begrijp uit een van bovenstaande berichten dat die ontruimd is?
    Khao San is inderdaad ontruimd, maar Sukhumvit is ook niet overal veilig, en ik zou zelf ook niet in Silom gaan zitten. Waar woont je familielid (pm me eventueel....)?
    quote:
    Wat denken jullie ticket omboeken naar ander land of zal het wel los lopen en slaapt ze de eerste nacht veilig bij familielid en gaat vervolgens binnenland in?
    Dat weet dus niemand Ze gaat pas over een week, dan kan er nog veel gebeuren (hoewel ik natuurlijk begrijp dat ze nu vast plannen wil maken). Nog een paar puntjes: inland is het ook niet helemaal rustig, en is er nog minder nieuws om jezelf te informeren. Ik denk dat de typische toeristenplekken/eilanden nog het beste zijn. Verder vraag ik me af in hoeverre het leuk is voor haar om hierheen te vliegen om bij jouw familielid binnen te gaan zitten....
    pi_80186669
    quote:
    Op zondag 11 april 2010 14:52 schreef Gaoxing het volgende:

    Khao San is inderdaad ontruimd, maar Sukhumvit is ook niet overal veilig, en ik zou zelf ook niet in Silom gaan zitten. Waar woont je familielid (pm me eventueel....)?

    Verder vraag ik me af in hoeverre het leuk is voor haar om hierheen te vliegen om bij jouw familielid binnen te gaan zitten....
    Mijn oom zit daar wel veilig want die compound wordt beveiligd door mannetjes met machinegeweren en ze hebben een eigen chauffeur die mijn vriendin van het vliegveld kan halen (Unilever heeft blijkbaar goede secundaire arbeidsvoorwaarden )

    Mijn vriendin kan daar gewoon een weekendje aan het zwembad hangen en dan gewoon doorreizen naar Combadja of zo. Enfin thanks voor je reactie, zal het haar doorgeven en nog even achter het adres van mijn oom proberen te komen.
      zondag 11 april 2010 @ 15:41:45 #243
    2177 Gaoxing
    (bijna) altijd gelukkig
    pi_80187890
    quote:
    Op zondag 11 april 2010 15:10 schreef bierjoost het volgende:

    Mijn oom zit daar wel veilig want die compound wordt beveiligd door mannetjes met machinegeweren en ze hebben een eigen chauffeur die mijn vriendin van het vliegveld kan halen (Unilever heeft blijkbaar goede secundaire arbeidsvoorwaarden )

    Mijn vriendin kan daar gewoon een weekendje aan het zwembad hangen en dan gewoon doorreizen naar Combadja of zo. Enfin thanks voor je reactie, zal het haar doorgeven en nog even achter het adres van mijn oom proberen te komen.
    Unilever heeft inderdaad goede arbeidsvoorwaarden maar beveiligingsmannetjes hebben hier echt, echt geen machinegeweer. Das Nigeria Hier hebben ze uuh.... een fluitje

    Waarom zou ze niet nu meteen een aansluiting naar Cambodja boeken, als ze dat toch van plan is?

    En nogmaals: laat haar haar reisverzekering checken. Ik weet niet wat die voor clausules hebben ivm negatieve reisadviezen.....
    pi_80188286
    quote:
    Op zondag 11 april 2010 15:41 schreef Gaoxing het volgende:

    [..]

    Unilever heeft inderdaad goede arbeidsvoorwaarden maar beveiligingsmannetjes hebben hier echt, echt geen machinegeweer. Das Nigeria Hier hebben ze uuh.... een fluitje

    Waarom zou ze niet nu meteen een aansluiting naar Cambodja boeken, als ze dat toch van plan is?

    En nogmaals: laat haar haar reisverzekering checken. Ik weet niet wat die voor clausules hebben ivm negatieve reisadviezen.....
    Hahaha dan heb ik dat van die guns verkeerd begrepen. Mijn huisgenoot is inderdaad net terug uit Nigeria misschien ben ik daar mee in de war.

    Ze is nu inderdaad aan het kijken voor een aansluitende vlucht naar Combodja. Ongeveer 90 euro via Air Asia.
      zondag 11 april 2010 @ 16:12:17 #245
    226677 revpolen
    Skysong Fireworks Liuyang
    pi_80189265
    moet ze wel oppassen met der doorvlucht..
    bangkok heeft 2 luchthavens en meen dat air asia op don land ?
    Skysong Fireworks Liuyang "The BEST fireworks direct to you!"
      zondag 11 april 2010 @ 16:13:29 #246
    6941 APK
    Factual, I think.
    pi_80189326
    quote:
    Op zondag 11 april 2010 16:12 schreef revpolen het volgende:

    moet ze wel oppassen met der doorvlucht..
    bangkok heeft 2 luchthavens en meen dat air asia op don land ?
    Internationale vluchten niet, voor zover ik weet.
    Who the fuck can sleep with all this shit going on?
      zondag 11 april 2010 @ 16:14:47 #247
    99156 _Boo_
    Boo_ming
    pi_80189387
    quote:
    Op zondag 11 april 2010 16:12 schreef revpolen het volgende:
    moet ze wel oppassen met der doorvlucht..
    bangkok heeft 2 luchthavens en meen dat air asia op don land ?
    Alleen Nokair and One two go maken gebruik van Don Mueang.
      zondag 11 april 2010 @ 18:35:35 #248
    2177 Gaoxing
    (bijna) altijd gelukkig
    pi_80194789
    quote:
    Tourist Assistance Center set up following political clashes

    BANGKOK (NNT) -- A Tourist Assistance Center has been launched by the Ministry of Tourism and Sports (MOTS) due to last night's clashes between state authorities and UDD supporters.

    According to the MOTS Permanent Secretary Attachai Burakamkowit, the Office of Tourism Development (OTD) has coordinated with the Tourism Authority of Thailand (TAT) in compiling the number of international tourists, which was believed to have declined even before the clashes on Saturday.

    The Tourist Assistance Center has been set up to provide service for international tourists in Thailand. The center is located on New Petchaburi Road, with officials from MOTS, TAT, insurance companies and tourist police ready to provide information to visitors.

    Various media offices and the Ministry of Foreign Affairs have been requested to help publicize the opening of the center as well as information on tourist protection. The center can be reached via hotline 0-2205-7711, with over 100 lines available around the clock.
    Bron
      zondag 11 april 2010 @ 18:38:45 #249
    2177 Gaoxing
    (bijna) altijd gelukkig
    pi_80194890
    Ik ging trouwens eens kijken wie deze TT heeft bedacht.

    Blik, jij mag geen topics meer openen!
      zondag 11 april 2010 @ 19:06:57 #250
    62913 Blik
    The one and Only!
    pi_80195880
    quote:
    Op zondag 11 april 2010 18:38 schreef Gaoxing het volgende:
    Ik ging trouwens eens kijken wie deze TT heeft bedacht.

    Blik, jij mag geen topics meer openen!
    wat dan?
    pi_80198807
    quote:
    Op zondag 11 april 2010 15:41 schreef Gaoxing het volgende:

    [..]

    En nogmaals: laat haar haar reisverzekering checken. Ik weet niet wat die voor clausules hebben ivm negatieve reisadviezen.....
    Thanks voor de tip!
    pi_80208235
    shit ik ga binnenkort naar borneo en zou eerst aankomen op Bangkok, daar een dagje+nachtje blijven en dan volgende ochtendrichting borneo gaan.. Ik dacht lekker naar Khao San Road te gaan.. Maar dat gaat denk ik mooi niet door..

    Ik denk dat t dus gewoon 20 uur wachten wordt op t vliegveld.. pffff
    kutrel
      maandag 12 april 2010 @ 11:19:11 #253
    24329 KNAK
    ff w88,......
    pi_80218940
    Probeer links en rechts wat info te krijgen. Zie tot nu toe weinig ellende
    Komt het tot rust??
    Mai pben rai~!
      maandag 12 april 2010 @ 12:35:37 #254
    2177 Gaoxing
    (bijna) altijd gelukkig
    pi_80221370
    Nee, geen enkele rust. Er wordt alleen niet gevochten, maar het is allerminst stabiel.

    Belangrijkste nieuws van vandaag: dodental staat nu op 21.

    Generaal Anupong schijnt (!) de regering gevraagd te hebben af te treden. Kleinere coalitiepartijen zouden dat ook gedaan hebben, maar dat is later weer tegen gesproken. Anupong heeft aangekondigd dat politieke problemen met politiek opgelost moeten worden, niet met het leger. De roden zowel als Pheu Thai (de politieke partij 'van Thaksin') hebben aangekondigd geen interesse te hebben in gesprekken of een compromis.

    CEO van CAT Telecom is ontvoerd door rode shirts. Not good.....

    Rodeshirts hebben de dag doorgebracht met het ronddragen van een paar van de doden, echt de hele stad door (ik vroeg me af of iemand in de buurt een tv heel hard aan had, maar ze kwamen dus ook hier langs).

    Op 11 doden is autopsie gedaan. 9 ervan zijn gedood door "high powered rifles". Wat dat betekent weet ik nog niet.

    Er is veel speculatie over een 'derde partij', die stevig bewapend mee zou hebben gedaan. Wellicht de 'mannen in het zwart' op Al Jazeera? Abhisit noemt ze 'terrorists'. Vanmorgen heeft er ook nog een gek uit het niets op een gebouw lopen schieten.
      maandag 12 april 2010 @ 12:44:27 #255
    24329 KNAK
    ff w88,......
    pi_80221691
    Elk moment kan het dus (wederom) escaleren.
    Zag inderdaad een figuur in het zwart met een redelijk zwaar geweer op de harde plaat

    Even kijken of ik deze vinden kan...
    ahh


    Is Songkran viering nu in zijn geheel einde verhaal in BKK?
    Mai pben rai~!
      maandag 12 april 2010 @ 12:55:54 #256
    62913 Blik
    The one and Only!
    pi_80222060
    Is natuurlijk vaak dat er relschoppers op rellen afkomen, wellicht in dit geval wat moslim-fundamentalisten uit het zuiden??
      maandag 12 april 2010 @ 13:08:34 #257
    95236 marcb1974
    Dakshin Ray
    pi_80222509
    quote:
    Op maandag 12 april 2010 12:35 schreef Gaoxing het volgende:
    "high powered rifles".
    Dat klinkt als militaire wapens. Dus vrij zware wapens. Als ze daarmee gaan schieten is het echt niet goed
    stupidity has become as common as common sense was before
    pi_80223546
    quote:
    Op maandag 12 april 2010 13:08 schreef marcb1974 het volgende:

    [..]

    Dat klinkt als militaire wapens. Dus vrij zware wapens. Als ze daarmee gaan schieten is het echt niet goed
    Maar als je die ninja's ziet, dan is het ook echt niet goed, dus tja.. je moet wat he..
      maandag 12 april 2010 @ 14:28:14 #259
    2177 Gaoxing
    (bijna) altijd gelukkig
    pi_80225865
    KNAK: ja, die mannen bedoelde ik. Die zijn dus verschillende keren gespot aan de kant van de roden.

    Blik: dat is een van de theorieen, ja. Maar er zijn ook geruchten dat er nog een andere 'macht' is, maar ik ben er nog niet achter wat dat is/zou moeten zijn.

    Marc: ergens kwam ik tegen dat alleen 'speciale schutters' daarmee schieten, maar het is niet de standaard uitrusting van de militairen. Dat is ook wel duidelijk: er wordt steeds van rode zijde geroepen dat er 'met scherp en gericht is geschoten', maar als dat echt het geval zou zijn, zouden er natuurlijk veel meer doden gevallen zijn.

    Interessant nieuws:
    quote:
    Election Commission Rule to Recommend Dissolution of Democrats

    The Election Commission has ruled to dissolve the Democrats party for Bt258 million baht donation made illegally by TPI Polene. The case will now be forwarded to the Attorney General's Office for its deliberation.

    The Opposition claimed TPI Polene had siphoned the money from the capital market and donated it to the Democrats who then used the money to fund its election campaigns in the previous general elections.
    Bron

    Voor de duidelijkheid: de democrat party is de partij van Abhisit. Dit is zo ongeveer wat er in 2008 met de partij 'van' Thaksin is gebeurd, en waardoor Abhisit aan de macht kwam.
      maandag 12 april 2010 @ 14:31:24 #260
    288142 mr_t88
    Legen...wait for it...DARY!
    pi_80225995
    quote:
    Op maandag 12 april 2010 13:35 schreef indahnesia.com het volgende:

    [..]

    Maar als je die ninja's ziet, dan is het ook echt niet goed, dus tja.. je moet wat he..
    Ninja's zie je niet... ook zijn ze er wel...
    Those who push themselves, and are willing to face pain, exhaustion, humiliation, rejection, or worse, are the ones who become champions. The rest are left on the sidelines.
      maandag 12 april 2010 @ 14:40:22 #261
    8369 speknek
    Another day another slay
    pi_80226361
    Misschien zuidelijke moslims die de chaos willen opstoken?

    /vrijelijk associeren.
    They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
    pi_80226754
    Net via een of ander weblog op een filmpje van een red shirt die door zijn hoofd geschoten wordt gestuit. Vrij graphic filmpje. Mijn vriendinnetje gaat hoogstwaarschijnlijk in een ruk door naar Cambodja.

    Link naar filmpje hieronder in spoiler. Nogmaals is vrij graphic.
    SPOILER
    Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


    [ Bericht 0% gewijzigd door bierjoost op 12-04-2010 14:50:16 (typo) ]
    pi_80227150
    wat een zooitje..
      maandag 12 april 2010 @ 15:25:26 #264
    2177 Gaoxing
    (bijna) altijd gelukkig
    pi_80228179
    quote:
    Op maandag 12 april 2010 14:49 schreef bierjoost het volgende:
    Net via een of ander weblog op een filmpje van een red shirt die door zijn hoofd geschoten wordt gestuit. Vrij graphic filmpje. Mijn vriendinnetje gaat hoogstwaarschijnlijk in een ruk door naar Cambodja.

    Link naar filmpje hieronder in spoiler. Nogmaals is vrij graphic.
    SPOILER
    Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
    Jezus.... dat zou wel eens die jongen kunnen zijn van de foto's waarvan ik eerder al zei dat ze nogal erg waren.

    Nu ben ik trouwens vreselijk benieuwd naar de pop-up die bij die link hoort, want die schijnt niet goed voor het koninkrijk te zijn:
    quote:
    This URL has been blocked by

    a Court order

    Or

    it could have an affect on or be against the security of the Kingdom, public order or good morals.
      maandag 12 april 2010 @ 15:27:38 #265
    267333 buzz1291
    Never a dull moment
    pi_80228254
    quote:
    Op zondag 11 april 2010 16:12 schreef revpolen het volgende:
    moet ze wel oppassen met der doorvlucht..
    bangkok heeft 2 luchthavens en meen dat air asia op don land ?
    Vlucht van AirAsia naar Phnom Penh vertrekt gewoon vanaf Survarnabhumi. En volgens mij vliegt AirAsia helemaal niet meer op en van Don Muang.
    2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
    pi_80228764
    Hopen dat het zo snel mogelijk ophoud daar. Wil dr wel relaxed op vakantie, niet sprinten
      maandag 12 april 2010 @ 15:51:00 #267
    62913 Blik
    The one and Only!
    pi_80229131
    quote:
    Op maandag 12 april 2010 15:27 schreef buzz1291 het volgende:

    [..]

    Vlucht van AirAsia naar Phnom Penh vertrekt gewoon vanaf Survarnabhumi. En volgens mij vliegt AirAsia helemaal niet meer op en van Don Muang.
    Ligt dat niet aan of een vlucht binnenlands is of internationaal? Alle binnenlandse vluchten gaan vanaf Don Muang en alle buitenlandse vluchten gaan vanaf Suvarnabhumi.

    Maar goed, naar Pnomh Penh is dus sowieso vanaf Suvarnabhumi
    pi_80229417
    quote:
    Op maandag 12 april 2010 14:28 schreef Gaoxing het volgende:
    KNAK: ja, die mannen bedoelde ik. Die zijn dus verschillende keren gespot aan de kant van de roden.

    Blik: dat is een van de theorieen, ja. Maar er zijn ook geruchten dat er nog een andere 'macht' is, maar ik ben er nog niet achter wat dat is/zou moeten zijn.

    Marc: ergens kwam ik tegen dat alleen 'speciale schutters' daarmee schieten, maar het is niet de standaard uitrusting van de militairen. Dat is ook wel duidelijk: er wordt steeds van rode zijde geroepen dat er 'met scherp en gericht is geschoten', maar als dat echt het geval zou zijn, zouden er natuurlijk veel meer doden gevallen zijn.

    Interessant nieuws:
    [..]

    Bron

    Voor de duidelijkheid: de democrat party is de partij van Abhisit. Dit is zo ongeveer wat er in 2008 met de partij 'van' Thaksin is gebeurd, en waardoor Abhisit aan de macht kwam.
    Gewoon corruptie dus, of het nu de ene of andere politieke partij is.. allemaal net zo corrupt.
      maandag 12 april 2010 @ 19:30:21 #269
    64459 ozzietukker
    no worries mate
    pi_80237150
    quote:
    Op maandag 12 april 2010 15:51 schreef Blik het volgende:

    [..]

    Ligt dat niet aan of een vlucht binnenlands is of internationaal? Alle binnenlandse vluchten gaan vanaf Don Muang en alle buitenlandse vluchten gaan vanaf Suvarnabhumi.

    Maar goed, naar Pnomh Penh is dus sowieso vanaf Suvarnabhumi
    Alle vluchten van Air Asia gaan vanaf Suvarnabhumi, kan ook niet anders omdat de vliegtuigen van Thai Air Asia naast voor binnenlandse ook voor buitenlandse vluchten worden gebruikt, als ze een tweedeling zouden hebben, heb je plantechnisch een probleem omdat je de vliegtuigen niet optimaal kan inzetten, en een extra vlucht toevoegen naar Chiang Mai of Phuket levert ook niets op.

    Alleen Nok Air en One Two go vliegen vanaf Don Muang, en uiteraard nog een paar (Russische) charters
    RTFM
    Zo niet? Dan toch!
    Nawie, just Nawie!
    TWENTE KAMPIOEN.
      maandag 12 april 2010 @ 19:45:30 #270
    64459 ozzietukker
    no worries mate
    pi_80237855
    quote:
    Op maandag 12 april 2010 14:28 schreef Gaoxing het volgende:
    KNAK: ja, die mannen bedoelde ik. Die zijn dus verschillende keren gespot aan de kant van de roden.

    Blik: dat is een van de theorieen, ja. Maar er zijn ook geruchten dat er nog een andere 'macht' is, maar ik ben er nog niet achter wat dat is/zou moeten zijn.

    Marc: ergens kwam ik tegen dat alleen 'speciale schutters' daarmee schieten, maar het is niet de standaard uitrusting van de militairen. Dat is ook wel duidelijk: er wordt steeds van rode zijde geroepen dat er 'met scherp en gericht is geschoten', maar als dat echt het geval zou zijn, zouden er natuurlijk veel meer doden gevallen zijn.

    Interessant nieuws:
    [..]

    Bron

    Voor de duidelijkheid: de democrat party is de partij van Abhisit. Dit is zo ongeveer wat er in 2008 met de partij 'van' Thaksin is gebeurd, en waardoor Abhisit aan de macht kwam.
    Het is zaak voor Thailand dat de rust snel wederkeert, want ik als regelmatige vakantieganger in Azie zal door verplichtingen nog wel in Thailand te vinden zijn, hoewel voor komende trip ik meer dan 50% van de tijd zal doorbrengen op Bali en Maleisie, packagetoeristen, het type toerist wat Thailand graag wil, worden door dit soort toestanden natuurlijk angstig en zullen minder snel boeken, en niet alleen de Westerse toerist, maar ook de toeristen uit de opkomende markten die door de lokale media nog meer van de toestanden meekrijgen.

    De snelste oplossing voor deze crisis is door het aftreden van de huidige regering en nieuwe verkiezingen uitschrijven, dit zal de noodzaak van het demonstreren wegnemen omdat ze het doel hebben bereikt. Dan een paar veroordelingen aan kanten van het leger en demonstranten voor de geweldplegingen, (om niemand gezichtsverlies te laten lijden), en de rust is op korte termijn hersteld.
    Dit is echter een oplossing die op lange termijn nog meer onrust zal zaaien, want welke partij die na eventuele verkiezingen weer aan de macht komt, zal door de andere partij niet worden gewaardeerd, en gezien demonstraties werken heb je grote kans op nieuwe demonstraties, want de rode aanhangers zijn goed georganiseerd, de 'gele' tegenpartij hebben ook belangrijke connecties welke een demonstratie op kunnen zetten.

    In mijn optiek moet de regering keihard optreden door orde op zaken te stellen als ze het leger en politie achter zich hebben. Die eventuele ninja strijdgroepen klinken allemaal wel beangstigend maar stellen natuurlijk niets voor, zeker niet als de demonstranten doorkrijgen dat het leger echt orde op zaken wil stellen zullen deze vluchten, en zijn de zogenaamde ninja's hun dekking kwijt en zullen echt niet veel uit kunnen halen. Dit is een gegeven wat voor alle demonstraties geldt, samen sta je sterk, maar zodra je een paar sterke mensen in de voorlinie opgejaard worden zullen de meelopers ook snel afdruipen.
    Dit is uiteraard de theorie, als de regering dit niet kan bewerkstelligen om het leger en politie echt hard in te laten grijpen zal er niets anders opzitten om af te treden, want zachte heelmeester spelen en de dialoog aan te gaan zal niet helpen.
    RTFM
    Zo niet? Dan toch!
    Nawie, just Nawie!
    TWENTE KAMPIOEN.
      dinsdag 13 april 2010 @ 08:36:48 #271
    95236 marcb1974
    Dakshin Ray
    pi_80252751
    stupidity has become as common as common sense was before
      dinsdag 13 april 2010 @ 09:00:36 #272
    267333 buzz1291
    Never a dull moment
    pi_80253200
    quote:
    Op maandag 12 april 2010 15:51 schreef Blik het volgende:

    [..]

    Ligt dat niet aan of een vlucht binnenlands is of internationaal? Alle binnenlandse vluchten gaan vanaf Don Muang en alle buitenlandse vluchten gaan vanaf Suvarnabhumi.

    Maar goed, naar Pnomh Penh is dus sowieso vanaf Suvarnabhumi
    Dat is dus een groot misverstand. Zoals ik al eerder zei, en nu met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid: AirAsia vliegt in het geheel niet (meer) vanaf Don Muang. En daarbij zijn er nog wel meer binnenlandse vluchten die vanaf Survarnabhumi vertrekken.
    2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
      dinsdag 13 april 2010 @ 19:45:54 #273
    64459 ozzietukker
    no worries mate
    pi_80276622
    quote:
    Maar zoveel rode mannetjes zijn het ook weer niet die een wapen in de hand hebben. Repressie is de enige mogelijkheid, ja er zullen doden vallen, nog veel meer dan er al gevallen zijn, maar de boodschap is duidelijk, vreedzaam protesteren volgens de afspraken wordt geoorloofd, geweld niet, dan wordt er door de ordetroepen opgetreden.
    Op die manier kan je een duidelijk signaal als regering afgeven, niemand zit te wachten in dergelijke situaties op een compromis die niets oplost. En je hoeft echt niet met een machinegeweer de hele voorhoede aan demonstranten neer te schieten, een paar raddraaiers neerschieten zal de overige demonstranten doen beseffen dat zij ook doelwit kunnen zijn en de ruime meerderheid zal aftaaien. Ninja milities of niet, want die kunnen alleen maar opereren als zij de steun hebben van een ruime buffer aan demonstranten, 1 op 1 vuurgevechten zullen deze niet winnen.

    Uiteraard heb ik makkelijk praten, ik ben een buitenstaander en geen thai, en sta er ver weg van, maar op het gebied van crowd control zijn bijvoorbeeld Maleisie of Singapore veel verder ontwikkeld, en daar zijn ook niet opgeloste conflicten tussen bepaalde bevolkingsgroepen.
    Want het is natuurlijk een afgang voor de regering als deze een noodtoestand afkondigen en dat er verder niet echt iets gebeurd om de demonstraties af te breken.
    RTFM
    Zo niet? Dan toch!
    Nawie, just Nawie!
    TWENTE KAMPIOEN.
      woensdag 14 april 2010 @ 09:21:25 #274
    267333 buzz1291
    Never a dull moment
    pi_80294122
    quote:
    Op dinsdag 13 april 2010 19:45 schreef ozzietukker het volgende:

    [..]
    En je hoeft echt niet met een machinegeweer de hele voorhoede aan demonstranten neer te schieten, een paar raddraaiers neerschieten zal de overige demonstranten doen beseffen dat zij ook doelwit kunnen zijn en de ruime meerderheid zal aftaaien.
    Ozzie, ik neem aan dat je dit in een vlaag van verstandsverbijstering geschreven hebt. Want als weldenkend mens kan je dit toch niet menen. Dit zou net zo erg zijn als het neerslaan van die studenten opstand in Peking destijds. Eén van de redenen waarom ik me als toerist nooit in China zal begeven.
    2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
      woensdag 14 april 2010 @ 11:52:26 #275
    95236 marcb1974
    Dakshin Ray
    pi_80298835
    quote:
    Op dinsdag 13 april 2010 19:45 schreef ozzietukker het volgende:

    [..]

    Maar zoveel rode mannetjes zijn het ook weer niet die een wapen in de hand hebben. Repressie is de enige mogelijkheid, ja er zullen doden vallen, nog veel meer dan er al gevallen zijn, maar de boodschap is duidelijk, vreedzaam protesteren volgens de afspraken wordt geoorloofd, geweld niet, dan wordt er door de ordetroepen opgetreden.
    Ah, dat dat optreden bestaat uit het willekeurig afslachten van betogers maakt niet meer uit dan
    stupidity has become as common as common sense was before
      Moderator woensdag 14 april 2010 @ 13:18:58 #276
    155227 crew  Guppy
    dus
    pi_80301912
    Pfoe, ik was in januari in BKK, maar wat een verschil met nu... Gaoxing, vind je het niet eng?
    [b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
    pi_80306367
    Iemand bekent met Thailand in Juni/Juli ? Wij vertrekken Juni 16, de rellen zullen dan hoogstwaarschijnlijk wel afgelopen zijn. Alleen maak ik me wat ongerust betreft het regenseizoen, sommige zeggen dat dat pas later in Juli start. Maar dat Juni dan wel weer flink wat stevige hitte met zich mee brengt.

    Zijn er genoeg toeristen te bekennen rond deze maanden ? Met name op de eilanden koh sam mui / phi phi / phan gan ? Het laatste waarop we zitten te wachten zijn verlaten stranden enzo. ( Aangezien vorig jaar Maart er flink wat beachparty's waren vol met toerisme etc , beviel ons zeer )
      woensdag 14 april 2010 @ 15:26:43 #278
    62913 Blik
    The one and Only!
    pi_80306839
    quote:
    Op woensdag 14 april 2010 15:16 schreef RobertKunath het volgende:
    Iemand bekent met Thailand in Juni/Juli ? Wij vertrekken Juni 16, de rellen zullen dan hoogstwaarschijnlijk wel afgelopen zijn. Alleen maak ik me wat ongerust betreft het regenseizoen, sommige zeggen dat dat pas later in Juli start. Maar dat Juni dan wel weer flink wat stevige hitte met zich mee brengt.

    Zijn er genoeg toeristen te bekennen rond deze maanden ? Met name op de eilanden koh sam mui / phi phi / phan gan ? Het laatste waarop we zitten te wachten zijn verlaten stranden enzo. ( Aangezien vorig jaar Maart er flink wat beachparty's waren vol met toerisme etc , beviel ons zeer )
    Het regenseizoen is hooguit een uurtje regen per dag, dus dat valt wel mee. Eigenlijk wel lekker juist want het is niet bloedheet. En verder is het gewoon druk in juni/juli, bedenk dat het voor de halve wereld gewoon vakantietijd is in de zomermaanden.
      woensdag 14 april 2010 @ 16:39:25 #279
    2177 Gaoxing
    (bijna) altijd gelukkig
    pi_80309803
    quote:
    Op woensdag 14 april 2010 13:18 schreef Guppyfriend het volgende:
    Pfoe, ik was in januari in BKK, maar wat een verschil met nu... Gaoxing, vind je het niet eng?
    Eng niet, maar ik ben wel heel erg voorzichtig. En als ik er per ongeluk tussenin zit, giert de adrenaline me door m'n lijf, dus kennelijk zie ik het wel als gevaar, maar dat gevoel heb ik ter plekke niet echt. Zaterdag/zondag waren we gewoon heel triest.

    Overigens zijn de rodeshirts van Phan Fa bridge vertrokken, en zitten nu allemaal rond Siam. Ik hoorde van een buurman die daar in de buurt werkt (ja die is blij....... not!) dat ze er restaurants opzetten, een dokterspost... hij zei "they're there for the long haul". Tof..... de school van m'n kinders is gelegen tussen Siam en soi 31, waar Abhisit's huis is, en die moeten maandag weer naar school

    Vanmiddag trouwens wel gelachen: de kinderen (6 en 8) hebben erg behoefte aan zwart/witterigheid: je hebt good guys en bad guys, en ze houden van duidelijkheid. Ondanks dat we vaak hebben geprobeerd uit te leggen dat het niet zo simpel ligt, blijven de roden toch een beetje de 'bad guys'. Dus toen we vanmiddag rondliepen met onze waterpistolen (het is Songkran, je wordt geacht elkaar nat te spetteren) en ik zei 'oh, redshirts', heeft jongste geen moment getwijfeld, en ze he-le-maal doorweekt
      woensdag 14 april 2010 @ 17:00:39 #280
    215895 Sjaapje
    Maar zeg Sjaap
    pi_80310739
    Oké niet echt het ideale moment om te kijken voor een reis naar Thailand, maar ik vroeg me af wat je als toerist zo ongeveer uitgeeft in euro's tijdens 21 dagen. Backpacken, reizen met de trein, redelijke hotels (goedkoop maar waar je in je bed durft slapen) en dito eten, geen souvenirs en niet duiken. Moet ik mij iets zoals India voorstellen of is het duurder/goedkoper?
    Ik bijt!
    (Zachtjes)
      woensdag 14 april 2010 @ 17:22:25 #281
    62913 Blik
    The one and Only!
    pi_80311527
    quote:
    Op woensdag 14 april 2010 17:00 schreef Sjaapje het volgende:
    Oké niet echt het ideale moment om te kijken voor een reis naar Thailand, maar ik vroeg me af wat je als toerist zo ongeveer uitgeeft in euro's tijdens 21 dagen. Backpacken, reizen met de trein, redelijke hotels (goedkoop maar waar je in je bed durft slapen) en dito eten, geen souvenirs en niet duiken. Moet ik mij iets zoals India voorstellen of is het duurder/goedkoper?
    Ben niet in India geweest, maar volgens mij is India echt spotgoedkoop. Thailand is wel iets duurder. Ik was voor 30 dagen Thailand met 2 personen ongeveer 2000 euro kwijt. Moet hierbij wel zeggen dat we in totaal maar 5 dagen aan het strand hebben gespendeerd, en dat is wel een stukje duurder, zeg maar op Bangkok-niveau.
    pi_80313284
    quote:
    Op woensdag 14 april 2010 17:22 schreef Blik het volgende:

    [..]

    Ben niet in India geweest, maar volgens mij is India echt spotgoedkoop. Thailand is wel iets duurder. Ik was voor 30 dagen Thailand met 2 personen ongeveer 2000 euro kwijt. Moet hierbij wel zeggen dat we in totaal maar 5 dagen aan het strand hebben gespendeerd, en dat is wel een stukje duurder, zeg maar op Bangkok-niveau.
    Wat tel je nou bij die ¤ 2000? Tickets, hotels? En andere uitgaven?
    pi_80313523
    quote:
    Op woensdag 14 april 2010 17:00 schreef Sjaapje het volgende:
    Oké niet echt het ideale moment om te kijken voor een reis naar Thailand, maar ik vroeg me af wat je als toerist zo ongeveer uitgeeft in euro's tijdens 21 dagen. Backpacken, reizen met de trein, redelijke hotels (goedkoop maar waar je in je bed durft slapen) en dito eten, geen souvenirs en niet duiken. Moet ik mij iets zoals India voorstellen of is het duurder/goedkoper?
    reken op een USD 20 per dag, meer als je naar de kust gaat of lang in Bangkok blijft, en afhankelijk van hoevaak en hoe ver je reist.
    /'edit/ dat zal zo'n 16 euro zijn.

    Thailand zal overigens locatie voor locatie in de regel iets goedkoper zijn dan India.
      woensdag 14 april 2010 @ 21:03:59 #284
    64459 ozzietukker
    no worries mate
    pi_80320314
    quote:
    Op woensdag 14 april 2010 09:21 schreef buzz1291 het volgende:

    [..]

    Ozzie, ik neem aan dat je dit in een vlaag van verstandsverbijstering geschreven hebt. Want als weldenkend mens kan je dit toch niet menen. Dit zou net zo erg zijn als het neerslaan van die studenten opstand in Peking destijds. Eén van de redenen waarom ik me als toerist nooit in China zal begeven.
    Dit zal ook niet gebeuren in Thailand, maar om deze toestand snel op te lossen zonder aftreden van de regering is alleen keihard optreden een oplossing. Inderdaad praktijken zoals in China, Noord Korea of Iran.
    Het zal niet gebeuren omdat beide partijen belangen onder politie en leger hebben, en een dergelijke actie een burgeroorlog tot gevolg kan hebben, want hoewel de top van het leger niet echt op de hand is van de 'rode' demonstranten hoeft dat nog niet voor iedere commandant te betekenen, en al helemaal niet voor de dienstplichtige soldaat.

    Het probleem zit echter wel in de onduidelijkheid, doordat deze er niet was, en ook niet komt, het leger en politie houden zich te lang afzijdig of treden niet op, waardoor een groep steeds een verlammende werking op het land kan bewerkstelligen. Nu zijn het de rode demonstranten, maar de gele demonstranten deden precies hetzelfde. (Er was daar geen geweld omdat deze hun doel relatief snel hadden bereikt).

    Ik ben ook geen voorstander van geweld, hoewel ik wel kan begrijpen hoe een regering als China en Iran de bevolking in de macht kan houden door geweld. Singapore en Maleisie hoeven dit gelukkig weer niet te gebruiken omdat men weet dat de regering niet met zich zal laat spotten.
    RTFM
    Zo niet? Dan toch!
    Nawie, just Nawie!
    TWENTE KAMPIOEN.
      woensdag 14 april 2010 @ 21:27:49 #285
    62913 Blik
    The one and Only!
    pi_80321472
    quote:
    Op woensdag 14 april 2010 18:17 schreef _Boo_ het volgende:

    [..]

    Wat tel je nou bij die ¤ 2000? Tickets, hotels? En andere uitgaven?
    Sorry, alles exclusief tickets. Geen gekke dingen gedaan zoals duiken

    Ik vind 16 euro per dag overigens niet realistisch. Helemaal niet als je dingen onderneemt en je voornamelijk in de toeristische gebieden zoals de eilanden en Bangkok begeeft. Dan ben je bijvoorbeeld al snel 10 euro kwijt voor je overnachting (evt. incl ontbijt). Reken dan nog je avondeten,biertjes en evt. cocktails en dan zit je al snel op 25 a 30 euro per dag

    edit: bovenstaande bedragen zijn de bedragen per persoon, maar wel gerekend voor 2 personen. Scheelt aanzienlijk omdat je dan veel kosten kunt delen.

    [ Bericht 9% gewijzigd door Blik op 15-04-2010 11:01:55 ]
      donderdag 15 april 2010 @ 10:20:10 #286
    267333 buzz1291
    Never a dull moment
    pi_80334534
    Ik kijk ook een beetje op van die 16 euro per dag...... Een 40 euro per dag als je alleen reist en zo'n 50 tot 60 euro per dag all in voor z'n tweeen exclusief reis AMS-BKK lijkt me wat realistischer. Dan hoef je ook nergens op te bezuinigen en kun je gewoon in goede guesthouses slapen en normaal uit eten gaan zonder je steeds te moeten afvragen of het niet te duur is. En dan hoef je ook niet te dubben zoals een paar belgische backpackers die in onlangs nog in Phnom Penh sprak. Die hadden een discussie of ze nu het paleis of het nationale museum zouden gaan bezoeken. Want bij beide was de entree zes dollar vijftig ....................................
    2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
      donderdag 15 april 2010 @ 11:00:09 #287
    62913 Blik
    The one and Only!
    pi_80335859
    quote:
    Op donderdag 15 april 2010 10:20 schreef buzz1291 het volgende:
    En dan hoef je ook niet te dubben zoals een paar belgische backpackers die in onlangs nog in Phnom Penh sprak. Die hadden een discussie of ze nu het paleis of het nationale museum zouden gaan bezoeken. Want bij beide was de entree zes dollar vijftig ....................................
    Dit verhaal heb ik al eens eerder verteld, maar ik kwam in Siem Reap eens een Zweeds stel tegen die op wereldreis waren. En die bezuinigden echt op iedere cent die ze uitgaven. Het meest mooie voorbeeld was wel dat ze de gepinde dollars omwisselden naar riels omdat de wisselkoers beter was (ze kregen 4100 per dollar vs de 4000 riels die normaal gebruikt wordt door de locals). Maar vervolgens gingen ze naar Angkor Wat, en daar kwamen ze erachter dat de omwisselkoers een stuk slechter was en werd hun winst in een verlies omgezet Vervolgens hadden ze er zo de pest in dat ze niet konden genieten van Angkor Wat, en binnen 6 uur weer terug in het hotel waren
      Moderator donderdag 15 april 2010 @ 11:24:50 #288
    155227 crew  Guppy
    dus
    pi_80336761
    quote:
    Op woensdag 14 april 2010 16:39 schreef Gaoxing het volgende:

    [..]

    Eng niet, maar ik ben wel heel erg voorzichtig. En als ik er per ongeluk tussenin zit, giert de adrenaline me door m'n lijf, dus kennelijk zie ik het wel als gevaar, maar dat gevoel heb ik ter plekke niet echt. Zaterdag/zondag waren we gewoon heel triest.

    Overigens zijn de rodeshirts van Phan Fa bridge vertrokken, en zitten nu allemaal rond Siam. Ik hoorde van een buurman die daar in de buurt werkt (ja die is blij....... not!) dat ze er restaurants opzetten, een dokterspost... hij zei "they're there for the long haul". Tof..... de school van m'n kinders is gelegen tussen Siam en soi 31, waar Abhisit's huis is, en die moeten maandag weer naar school

    Vanmiddag trouwens wel gelachen: de kinderen (6 en 8) hebben erg behoefte aan zwart/witterigheid: je hebt good guys en bad guys, en ze houden van duidelijkheid. Ondanks dat we vaak hebben geprobeerd uit te leggen dat het niet zo simpel ligt, blijven de roden toch een beetje de 'bad guys'. Dus toen we vanmiddag rondliepen met onze waterpistolen (het is Songkran, je wordt geacht elkaar nat te spetteren) en ik zei 'oh, redshirts', heeft jongste geen moment getwijfeld, en ze he-le-maal doorweekt
    Ik kan me voorstellen dat je wel extra allert bent inderdaad.

    Moeten de kinderen echt maandag weer naar school, of kan je ze niet een paar daagjes nog thuishouden. Ik heb zelf geen kinderen, maar ik kan me zo voorstellen dat je dat niet echt zien zitten.

    Maar wel een goede actie tijdens SongKran van je kleinste
    [b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
      donderdag 15 april 2010 @ 11:45:18 #289
    8369 speknek
    Another day another slay
    pi_80337505
    quote:
    Op donderdag 15 april 2010 11:00 schreef Blik het volgende:
    Dit verhaal heb ik al eens eerder verteld, maar ik kwam in Siem Reap eens een Zweeds stel tegen die op wereldreis waren. En die bezuinigden echt op iedere cent die ze uitgaven. Het meest mooie voorbeeld was wel dat ze de gepinde dollars omwisselden naar riels omdat de wisselkoers beter was (ze kregen 4100 per dollar vs de 4000 riels die normaal gebruikt wordt door de locals). Maar vervolgens gingen ze naar Angkor Wat, en daar kwamen ze erachter dat de omwisselkoers een stuk slechter was en werd hun winst in een verlies omgezet Vervolgens hadden ze er zo de pest in dat ze niet konden genieten van Angkor Wat, en binnen 6 uur weer terug in het hotel waren
    Herkenbaar, wij wilden ons niet af laten zetten door Bangkok Airways en door het Cambodjaanse Monopolie, dus hebben bij Toilet ik bedoel Poipet gelunched en daarna fiks onderhandeld en zelf een taxi geregeld. Gevolg: werkelijk elk beeldje van Angkor Wat stevig ondergekotst. Kon ik er ook niet echt van genieten .
    They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
    pi_80341916
    quote:
    Op donderdag 15 april 2010 11:00 schreef Blik het volgende:

    [..]

    Dit verhaal heb ik al eens eerder verteld, maar ik kwam in Siem Reap eens een Zweeds stel tegen die op wereldreis waren. En die bezuinigden echt op iedere cent die ze uitgaven. Het meest mooie voorbeeld was wel dat ze de gepinde dollars omwisselden naar riels omdat de wisselkoers beter was (ze kregen 4100 per dollar vs de 4000 riels die normaal gebruikt wordt door de locals). Maar vervolgens gingen ze naar Angkor Wat, en daar kwamen ze erachter dat de omwisselkoers een stuk slechter was en werd hun winst in een verlies omgezet Vervolgens hadden ze er zo de pest in dat ze niet konden genieten van Angkor Wat, en binnen 6 uur weer terug in het hotel waren
    Ik gun dat soort mensen de meest rottige vakantie die je kunt hebben, want ze zijn in staat ook andermans vakanties te verpesten op de een of andere manier. Besmettelijk.
    pi_80352692
    quote:
    Op donderdag 15 april 2010 10:20 schreef buzz1291 het volgende:
    Ik kijk ook een beetje op van die 16 euro per dag...... Een 40 euro per dag als je alleen reist en zo'n 50 tot 60 euro per dag all in voor z'n tweeen exclusief reis AMS-BKK lijkt me wat realistischer. Dan hoef je ook nergens op te bezuinigen en kun je gewoon in goede guesthouses slapen en normaal uit eten gaan zonder je steeds te moeten afvragen of het niet te duur is. En dan hoef je ook niet te dubben zoals een paar belgische backpackers die in onlangs nog in Phnom Penh sprak. Die hadden een discussie of ze nu het paleis of het nationale museum zouden gaan bezoeken. Want bij beide was de entree zes dollar vijftig ....................................


    ik zeg ook meer als je in Bangkok blijft, meer als je in aan de kust zit, en meer als je veel reist.

    Maar in Isaan moet je echt moeite doen om USD 20 per dag stuk te meppen.
    En dan heb ik het over nieuwe hotels met prima kamers, warm water en airco. Veelal waar de Thaise middenklasse zelf ook verblijft. Eten en drinken op de nightmarket (want veel leuker dan in een toeristen restaurant). En de mensen en de hartelijkhied krijg je er voor nop bij

    maar zover mensen zoveel wensen

    de laaste zes jaar minstens anderhalf jaar door Azie gereisd, en nog nooit op een Kyatt, Bath, Kip, Dong, Rupee, Yuan of Rupiah gekeken. Altijd gereisd op circa 20 USD per persoon per dag, incl. souvenirs (het record waren geloof ik veertig sjaaltjes uit Karol Bagh) en binnenlandse vluchten cq. two tier airco treinen. Combi van steden, kust en binnenland. Lage middenklasse hotels. Het kan echt hoor. Het hoeft niet.

    [ Bericht 4% gewijzigd door Dinosaur_Sr op 15-04-2010 18:57:26 ]
      donderdag 15 april 2010 @ 19:18:10 #292
    6941 APK
    Factual, I think.
    pi_80354583
    Gaan we weer.
    Who the fuck can sleep with all this shit going on?
    pi_80354608
    quote:
    Op donderdag 15 april 2010 19:18 schreef APK het volgende:
    Gaan we weer.
    ik mis alleen nog een discussie over Lariam.
    pi_80380007
    Iemand al enige duidelijkheid over de situatie op Khao San Road? Er werd eerder gesuggereerd dat het deels ontruimd zou zijn, is dit nog steeds het geval?
      vrijdag 16 april 2010 @ 13:06:09 #295
    2177 Gaoxing
    (bijna) altijd gelukkig
    pi_80380953
    Nee, de redshirts zijn uit die buurt weg joost. Die zitten nu alleen nog rondom Siam, zeg maar.

    Naar verluid met erg veel, trouwens. En aangezien er grote bedrijven in die buurt geevacueerd zijn vanmiddag, zou ik daar wel uit de buurt blijven.
      vrijdag 16 april 2010 @ 13:25:07 #296
    267333 buzz1291
    Never a dull moment
    pi_80381706
    quote:
    Op donderdag 15 april 2010 18:21 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

    [..]



    ik zeg ook meer als je in Bangkok blijft, meer als je in aan de kust zit, en meer als je veel reist.

    Maar in Isaan moet je echt moeite doen om USD 20 per dag stuk te meppen.
    Nou ik heb daar echt geen moeite mee in plaatsen als Nong Khai, Udon Thani etc.
    quote:
    Altijd gereisd op circa 20 USD per persoon per dag, incl. souvenirs (het record waren geloof ik veertig sjaaltjes uit Karol Bagh) en binnenlandse vluchten cq. two tier airco treinen. Combi van steden, kust en binnenland. Lage middenklasse hotels. Het kan echt hoor. Het hoeft niet.
    Helemaal top toch wanneer jij dan kan! Maar op het moment dat je dat als maatstaf aan iemand adviseert die nog nooit in Thailand geweest is, doe je gewoon een foute voorspiegeling van zaken.

    En de kern van de vraag was natuurlijk "Met welk budget moet ik in Thailand rekening houden wanneer ik daar als volslagen leek naar toe ga"

    Maar ik hou er over op anders krijgen we dezelfde discussie als een jaar geleden waar iemand beweerde dat je ook met minder dan 200 Baht per dag kom rondkomen.
    2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
    pi_80381946
    quote:
    Op vrijdag 16 april 2010 13:25 schreef buzz1291 het volgende:


    Maar ik hou er over op anders krijgen we dezelfde discussie als een jaar geleden waar iemand beweerde dat je ook met minder dan 200 Baht per dag kom rondkomen.
    Da's wel heel bizar, ik denk dat hij er een aantal decennia naast zat
      vrijdag 16 april 2010 @ 14:25:17 #298
    14616 bluesparkle
    Wat Suwannaphumaham
    pi_80384236
    Gemiddeld denk ik dat je tussen de 25-50 euro per dag moet rekenen.
    Dat is dan met name afhankelijk van de prijs van je slaapplek.
    End of discussion

    Een miljonair heeft waarschijnlijk 25 euro per minuut nodig om in Thailand rond te komen

    Dat is het mooie van Thailand je kunt van EXTREEM budget tot EXTREEM Luxe en Exclusief vakantie vieren.
    Explore the World
    pi_80384322
    quote:
    Op vrijdag 16 april 2010 13:30 schreef Xlarge het volgende:

    [..]

    Da's wel heel bizar, ik denk dat hij er een aantal decennia naast zat
    Ik denk dat het om mij gaat en ik wil deze discussie niet eens meer voeren
    Als je de kamer niet meerekend kan dat namelijk ook gewoon maar NIET als toerist

    Wanneer je daar als volslagen leek heen gaat en als toerist geef je natuurlijk meer uit Dat is logisch.
    Ik snap het nut niet van die oude koeien uit de sloot halen telkens Dacht eigenlijk dat we het wel gehad hadden
    pi_80384382
    quote:
    Op vrijdag 16 april 2010 14:25 schreef bluesparkle het volgende:

    Dat is het mooie van Thailand je kunt van EXTREEM budget tot EXTREEM Luxe en Exclusief vakantie vieren.
    Dit dus
    pi_80384573
    Sluit m meteen maar af. geen zin hierin
    abonnement bol.com Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')