abonnement Unibet Coolblue
pi_78732966
Hier weer verder met al onze verhalen!

De oude : [OUD] Hoe gaat het met ons? #5

We zijn geeindigd met:
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 15:13 schreef Oxymoron het volgende:
Alles op rolletjes!
Vandaag is er een brief binnen gekomen; verslag van de zorgcirckel bijeenkomst. Daar staat weer duidelijk in, dat er géén sprake is van schizofrenie, of aanverwante stoornissen, maar wél zeker van klassiek autisme en hyperactiviteit. Vanmiddag is er een vergadering van de gr.leiding geweest, en ik ben bij het stuk geweest, waarin ze mij besproken. En dat was goed. Het gaat zo goed met me de laatste maanden, en ze hebben nu geconcludeerd, dat, het ''schommelen'' van mijn gedrag, niet zozeer aan mij te wijten is, als wel aan de omstandigheden waarin ik word geplaatst, door de begeleiding. Dus alles is nu, ingezet om één lijn te trekken, zodat ik meer structuur- ipv persoons-afhankelijk word. Mooi hè!

En positieve punten waren dat ik, opbloei van de muziek, de aanstaande lente, mijn dichte luxaflex en persoonlijke aandacht, en post.
Mooi hè!
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 15:19 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Heel mooi Oxy, wat goed dat je bij die vergadering bent geweest ook!

He bah, ik dacht even een goeie dag te hebben. Gaat net de deurbel, en meteen krijg ik weer helemaal de zenuwen....was het iemand die van het ijspaleis ofzo een folder wou geven....
Jakkes waarom raak ik om dat soort dingen nou zo in de stress.
Waarschijnlijk omdat ik niet weet wie er aan de andere kant van de deur stond en het onverwachts was ofzo.

Ik heb geluk bij een ongeluk trouwens, want mijn afspraak met de wvk kan niet doorgaan. Ik moet net toevallig die dag op die tijd met Meike naar het CB.
Ik twijfel nog een beetje wat ik zal doen, gewoon mailen dat het niet kan doorgaan om die reden, of toch ook mailen dat ze mij ontzettend heeft gekwetst en op de kast heeft gejaagd met haar amateurpsychologie.
Ik wil in ieder geval niet dat ze zich nog met mijn burn out bemoeit, ik heb daar iemand voor om mee te praten, en dat is zij in ieder geval niet. Ik wil ook niet dat ze er nog over begint.
  donderdag 4 maart 2010 @ 16:28:57 #2
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_78735345
Karin, lekker voor jezelf opkomen hoor. En misschien helemaal geen verkeerd idee om alsnog een mail te sturen met hoe jij vindt dat je behandeld en aangesproken bent.

Ik heb gisteren trouwens nog een onderzoek gehad. Dit naast alles met mijn bekken en bekkenbodem ivm dat ik de laatste tijd vrijwel niet kan zitten en 's avonds al helemaal niet. Rara?! Staartbotje is ook nog es gekneusd. Dat ik er nu pas zo'n last van krijg zal te maken hebben met het vele afvallen (ongeveer 26kg inmiddels vanaf mijn hoogtepunt zwangerschap, 20kg van voor mijn zwangerschap). Oftewel, er is nog maar weinig bipsspier over
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_78735439
hoe heb je dat gekneusd dan? Nog van de bevalling?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  donderdag 4 maart 2010 @ 16:37:27 #4
35189 Troel
scherp en bot
pi_78735795
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 16:28 schreef RockabeIIa het volgende:
Karin, lekker voor jezelf opkomen hoor. En misschien helemaal geen verkeerd idee om alsnog een mail te sturen met hoe jij vindt dat je behandeld en aangesproken bent.

Ik heb gisteren trouwens nog een onderzoek gehad. Dit naast alles met mijn bekken en bekkenbodem ivm dat ik de laatste tijd vrijwel niet kan zitten en 's avonds al helemaal niet. Rara?! Staartbotje is ook nog es gekneusd. Dat ik er nu pas zo'n last van krijg zal te maken hebben met het vele afvallen (ongeveer 26kg inmiddels vanaf mijn hoogtepunt zwangerschap, 20kg van voor mijn zwangerschap). Oftewel, er is nog maar weinig bipsspier over
Oei, dat klinkt niet fijn, kan me voorstellen dat je dan niet lekker zit
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_78743985
Ieks Rocka, dat is ook niet fijn, en hoe lang duurt dat grapje? Je kunt er niks aan doen zeker?

Wij hebben overigens ook een weekendje weg met vrienden en kids gecancelled, beetje teveel van het goede op het moment, maar men, wat was dat ook een lastige beslissing. Aan jezelf denken valt lang altijd niet mee!
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_78746004
Nee, moeilijk om voor jezelf te zorgen, he Karin? Over die wvk, ik zou haar alleen aanspreken op haar stomme opmerkingen als je dat zélf echt ziet zitten. Voor jezelf opkomen is goed en mooi, maar kost ook heel veel energie. Die energie heb je nu al zo ontzettend nodig om de dag door te komen. En die wvk is iemand met wie je verder geen contact hoeft te hebben, toch? Ze is niet iemand die een belangrijk onderdeel van je leven blijft uitmaken dus kun je je energie misschien beter voor andere dingen bewaren. Het is geen schande als je het er op houdt dat je niet kunt komen vanwege die andere afspraak.
Doe waar jij je het prettigst bij voelt.
This life was not for you
though I learned from you
that beauty need only be a whisper
  zaterdag 6 maart 2010 @ 07:37:03 #7
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_78805857
Ahava, dat vind ik nou een hele nuttige opmerking. Tegenwoordig lijken mensen zich soms verplicht te voelen om dat soort dingen uit te praten 'want je moet toch assertief zijn'.

Het gaat bij ons de goede kant op qua sollicitaties. Ik heb woensdag een gesprek voor een leuke functie 'op kruipafstand'. Als dit lukt dan kan ik Thomas straks met de fiets naar het kdv brengen en daarna nog 2 min fietsen naar mijn werk.
En donderdag heeft mijn man een gesprek voor een hele goede functie. Wel verder reizen, maar ook een stap(je) vooruit in zijn carriere, terwijl we gezien het economische klimaat eigenlijk rekening houden met een stapje terug.

Verder weet ik dat voor een andere baan mijn CV inmiddels voorbij de HR afdeling is. Die waren erg positief, ik zit bij de laatste vier en nu ligt het bij de manager. Daar zou ik woensdag ook wat meer over horen.
En de derde sollicitatie is bij een groot bedrijf die duidelijk rustig de tijd nemen. Ik weet dat HR daar positief was over het CV, dis afwachten wat dat gaat worden.

Ik zal zo blij zijn als we eens wat duidelijkheid zouden hebben. Ik ben nu halverwege mijn tijdelijke baan van 6 weken en ik zou toch wel heel graag wat nieuws hebben over 3 weken.
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
pi_78806416
Oxy, dat klinkt goed!

Karin, doe wat voor jou ok voelt. En als dat alleen de afspraak afzeggen is, dan is dat ok.
Wil je haar toch graag laten weten dat ze je gekwetst heeft (ik weet niet of je verder nog met haar te maken krijgt) dan is dat ook ok.
Of in eerste instantie de afspraak afzeggen en mocht je de behoefte hebben zou je ook later nog eens kunnen mailen dat ze je zo heeft gekwetst.

Rocka, dat klinkt pijnlijk

Ca.ra, klinkt positief! Spannend, ik duim! Hopelijk gauw duidelijkheid voor jullie!

Het zonnetje van de laatste dagen (ok gisteren uitgezonderd), helpt hier wel moet ik zeggen. Gewoon weer lekker naar buiten enzo.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_78877817
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 16:28 schreef RockabeIIa het volgende:
Karin, lekker voor jezelf opkomen hoor. En misschien helemaal geen verkeerd idee om alsnog een mail te sturen met hoe jij vindt dat je behandeld en aangesproken bent.

Ik heb gisteren trouwens nog een onderzoek gehad. Dit naast alles met mijn bekken en bekkenbodem ivm dat ik de laatste tijd vrijwel niet kan zitten en 's avonds al helemaal niet. Rara?! Staartbotje is ook nog es gekneusd. Dat ik er nu pas zo'n last van krijg zal te maken hebben met het vele afvallen (ongeveer 26kg inmiddels vanaf mijn hoogtepunt zwangerschap, 20kg van voor mijn zwangerschap). Oftewel, er is nog maar weinig bipsspier over
Auw rocka, dat doet flink zeer!!
pi_78933317
Ik had gister voor het eerst een gesprek bij de huisarts zonder tranen. Jeuj mijlpaal!
Hij raadde mij wel aan om de wvk nog een mail te sturen, omdat het me wel dwars zit, en ik haar nog vaker zal tegenkomen. Anders zou het tussen ons in blijven staan. En op een later tijdstip erop terugkomen kan eigenlijk ook niet, dan is het een potje oude koeien uit de sloot halen.
Dus daar moet ik me maar toe zetten dan.
Gister had ik een mail van het locatiehoofd of ik haar morgen wou bellen, dus vannacht al slecht geslapen ervan.....vanochtend gebeld, strak van de spanning...en ik weet zelf niet waarom? Want ze zijn echt wel aardig voor me, pushen me niet ofzo, dus ik begrijp het zelf niet.
Nu wou ze graag een afspraak maken voor een gesprekje, dus ik moet donderdag naar het werk.....
Ik heb haar wel gezegd dat de drempel heel hoog is voor me, maar misschien juist wel goed dat ik nu moet.
Anders wordt het alleen maar moeilijker.
Ze wilde een gesprekje omdat dat moet ofzo als iemand in de ziektewet is.
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  dinsdag 9 maart 2010 @ 16:03:43 #11
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_78933472
Goezo Karin! En, je hebt helemaal gelijk, ik denk ook dat het beter is dat je nu gaat, dan dat je t uitstelt, daar wordt t alleen maar moeilijker van. Neemt niet weg dat ik ook begrijp dat de drempel hoog is hoor. HELD!
pi_78943163
Karin, voor de mijlpaal .
Wat goed dat je hebt aangegeven dat de drempel om naar je werk te gaan zo hoog is! Dan weten ze dat maar vast! En langer uitstellen maakt het inderdaad niet makkelijker, maar die wetenschap maakt de drempel denk ik niet lager . Maar you can do it hoor .
En als het genoeg is dan ga je weer weg, maar dan ben je wel geweest en heb je weer een mijlpaal!
Mama van 2 lieve meiden :)
  dinsdag 9 maart 2010 @ 21:44:33 #13
11682 Moonah
Jolie femme
pi_78948527
Saffira Saffira, kom eens vertellen dat het nog steeds goed met je gaat? Hopelijk....

Karin, het klinkt zo bekend, die (rationeel onverklaarbare) spanning. Bah. Neem de tijd die je nodig hebt hoor, het gaat over.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  woensdag 10 maart 2010 @ 14:00:37 #14
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_78970250
Ik plaats het gewoon even hier.

De verbouwing valt me echt zo zwaar . En nu ben ik ook nog ziek (heftige keelpijn, hoesten met pijn, wakkerliggen) . Was het maar vast over twee weken. Echt!
pi_78973951
Groofsken Ziek zijn is altijd ronduit K*T, zeker met twee kleintjes en natuurlijk kan je er dan geen verbouwing bij hebben.

En ik BAAL. Net de uitslag van de kweek gehad en ook de lange antibioticakuur heeft de bacterie in mijn vagina niet verjaagd En ik had zo de hoop dat het 'gewoon' een schimmeltje was, medicijnen leken ook te helpen. Nu mag ik het even zonder kuur proberen, maar als de klachten toenemen mag ik weer aan de ab, weer voor een week. En als het dan nog steeds niet weg is, dan naar de gyn. Kuur staat wel vast in de computer, zodat ik em zo kan ophalen bij de apotheek (ivm vakantie over anderhalve week).

Maar goed, hoe langer ik er over na denk, hoe meer ik er naar neig om te bellen dat ik nu al een verwijzing wil. Ik heb gewoon te veel last van wat een inwendige gehechte scheur moet zijn en ook nog steeds heel veel last van mijn knip. Dan liever nu vast een keer kijken dan nog een ab kuur die weer mijn darmen platlegt.
Iemand toevallig ervaring met telkens terugkerende ontstekingen na een bevalling?
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_78974662
Groofsken, dat zijn geen handige dingen om tegelijkertijd te hebben . Knap maar gauw op!

Mefke, kan je niet dan nu vast een verwijzing vragen?! Balen zeg dat die bacterie maar niet weg wil .
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_78978716
Karin dat is een mooie mijlpaal!

Groofsken wat zwaar zo, ziek en een verbouwing en dan nog 2 kinders.. Beterschap

Mefke balen zeg dat het wéér niet goed heeft geholpen

Hier gaat het redelijk, ik zit nu al 4 maanden thuis maar heb het gevoel dat het pas een paar weken is.. Ik ben enorm warrig nog steeds, vergeet constant alles, ben enorm onhandig ook, heel vermoeiend.. Maar toch een grote mijlpaal vandaag, ik heb besloten dat ik vanaf nu niet meer alleen mama van Timo ben maar ook gewoon weer mezelf.. En dat vind ik heel moeilijk, voel me direct schuldig als ik het leuk heb waar Timo niet bij is.. Maar goed, gewinkeld dus voor mezelf, kleren gekocht waar ik me prettig in voel in plaats van een lompe zoutzak en naar de kapper geweest.. Hopelijk gaat het me lukken dat gevoel vast te houden
  woensdag 10 maart 2010 @ 19:59:49 #18
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_78985978
Jeetje Mefke wat een gedoe. Wat naar zeg.

En Chan, dat klinkt goed, dat soort zelfverwennerij . Provbeer er toch maar van te genieten. Timo heeft vast graag een mooie, frisse moeder .

Dank voor de lieve reacties.
Omdat het natuurlijk altijd nog vervelender kon, is vanavond de verwarming en het licht uitgevallen in de douche/wc-container èn loopt het water niet meer weg uit de douchebak.

Anyways, ik mag vannacht een slaappil (moet dan wel ee tijdje kolven, maar dat heb ik wel over voor een goede nacht . Hopen dat het werkt .
  woensdag 10 maart 2010 @ 20:08:21 #19
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_78986385
Chan, waarom zou je je schuldig voelen wanneer je plezier hebt zonder hem? Dat begrijp ik echt niet?
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
  woensdag 10 maart 2010 @ 20:15:36 #20
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_78986750
Chan
Groofsken dat is wel dubbelop zo zeg, sterkte
Mefke die doorverwijzing lijkt mij een goed idee
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 21:44 schreef Moonah het volgende:
Saffira Saffira, kom eens vertellen dat het nog steeds goed met je gaat? Hopelijk....

Karin, het klinkt zo bekend, die (rationeel onverklaarbare) spanning. Bah. Neem de tijd die je nodig hebt hoor, het gaat over.
Moonah je hebt pm
Het gaat béter hier, echt heel veel beter Maar elke keer dat ik dat hier kom vertellen zitten er een paar slechte dagen aan vast, wet van Fok! he dus heb me even wat stil gehouden.
Ik ben niet op mijn eigen 100%, maar waar ik nu ben, ben ik al heel erg blij mee. De rest komt wel weer.
Ik hoorde gister van de vlos dat ik door de gyn volledig aan haar ben overgedragen voor opvolging, daar ben ik echt heel blij mee want op deze manier is de kans op mijn zo gewenste thuisbevalling heel erg groot jajaja, mist geen complicaties/te vroeg enz enz
Verder ben ik wat (internet)moe dus hier wat minder te vinden.
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
  woensdag 10 maart 2010 @ 20:23:26 #21
108648 cattie
lieve moeder
pi_78987138
Saffier, wat goed om te horen!
  woensdag 10 maart 2010 @ 20:40:29 #22
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_78988072
En hoe is het met jou dan Cattie?
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_78988132
Mefke, ben je echt zeker dat het een schimmelinfectie is? Ik wil hier zeker niet belerend gaan doen, maar sinds 2003 heb ik al last van een constante jeuk en uitslag rond mijn vagina. Ik ben ervoor naar huisarts, gynaecologen, dermatologen, ... geweest en heel veel verschillende medicatie en zalfjes e.d. gekregen.
Op fertiliteit hadden ze mij al opnieuw een ander middel gegeven tegen schimmelinfectie maar omdat ik toen zwanger was, mocht ik er de eerste 3 maand niet mee starten.
Bij de eerste afspraak bij de gynaecologe (12 weken zwanger) toch nog maar eens gevraagd of ik er mocht mee starten. Zij nog even gecheckt en het ging blijkbaar niet om een schimmelinfectie maar lichen (ofzoiets). Een zalf voorgeschreven gekregen en sindsdien eigenlijk geen last meer van (thank god, we zijn 7 jaar verder).
De zalf zal ik de rest van mijn leven moeten gebruiken. Door de knip mag ik ze nu niet gebruiken en ik merk nu al dat het aan het terugkomen is. Niets aan te doen natuurlijk, maar ik leef op hoop dat het binnenkort weer zal verminderen.

Een lange post, gewoon maar om te zeggen dat het blijkbaar niet altijd is wat ze denken dat het is (want alle andere dokters zijn altijd vertrokken dat het om een "gewone" schimmelinfectie ging).
  woensdag 10 maart 2010 @ 20:44:27 #24
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_78988288
vind ik ook hartstikke goed nieuws, saffier!

groofsken, wat een toestand zeg. kun je niet tijdelijk bij iemand bivakkeren gedurende een deel van die 2 weken? beterschap en ik hoop dat de omstandigheden snel verbeteren. dat is ook niks waard met zulke kleintjes...

mefke, wat ontzettend vervelend joh, dat 't zo hardnekkig blijkt te zijn en ook gewoon dat je nog zoveel last hebt. sterkte ermee!

chan, goed besluit. want die schuldgevoelens zijn inderdaad heel jammer en overbodig; daar hebben jij (en timo) niks aan. succes met vasthouden van dit positieve gevoel!
in de haak.
pi_78988383
Saffier, wat fijn zo'n stuk beter!

Chan, goed hoor dingen voor jezelf doen.

Trusten Groof

Ik heb ook besloten dat er wat meer tijd voor mezelf moet zijn. Helaas moet ik daarvoor wel de deur uit, want thuis lukt dat niet zo goed. Maar ik ga naailessen volgen. Dan ben ik er ff uit en wie weet steek ik er ook nog wat van op .
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_78988426
@leonieke, ik kwam zo'n verhaal ook tegen op internet ja. Maar goed, die bacterie komt uit die kweek die ze maken, ik neem aan dat dat klopt. En inderdaad, meestal is het een schimmel, maar die heb ik nog niet gehad. Vond het al zo fijn dat mijn artsen (dames) elke keer een kweek willen maken.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_78992020
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 20:08 schreef Lishe het volgende:
Chan, waarom zou je je schuldig voelen wanneer je plezier hebt zonder hem? Dat begrijp ik echt niet?
Als ik dat eens wist.. Maar het zal er wel mee te maken hebben dat ik altijd onhaalbaar hoge eisen aan mezelf stel en in dit geval dus dat ik hem overal in moet betrekken omdat ik anders een slechte moeder zou zijn of iets dergelijks.. Hoe dan ook, ik weet rationeel gezien wel dat het onzin is alleen dat gevoel overheerst toch telkens.. Maar goed, dat ga ik vanaf nu proberen niet meer te laten gebeuren Hoewel het wel héél naar voelde toen ik hem ophaalde van het kdv en bleek dat hij helemaal niet lekker in zijn veletjel zat terwijl ik juist een leuke dag gehad had...
  vrijdag 12 maart 2010 @ 09:29:21 #28
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_79048314
Chan, zet hem op vrouwke, ge kunt het . Genieten maar!

Ik begin weer beter te worden en dan ziet de wereld er toch ineens weer een stuk zonniger uit .
Gelukkig maar, want ik zit nog een ruime week in de ellende hier .
  vrijdag 12 maart 2010 @ 09:46:17 #29
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_79048834
Chan, ik herken je schuldgevoel heel sterk alleen heb ik me te laat gerealiseerd dat ik niet superwoman ben (duh) die wél altijd beschikbaar kan zijn. Mij helpt het om in zulke situaties te denken dat ik nu doordat ik even iets voor mijzelf gedaan heb júist meer geduld en energie heb voor mijn kinderen. En dat is voor iedereen prettiger. ik hoop dat dit jou ook gaat lukken.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_79199101
chan, ik heb hier ook erg veel schuldgevoelens, ik hoor om me heen ook dat men zegt dat ik niet altijd de perfecte moeder moet willen zijn, een goed-genoeg moeder is ook prima.
Maar dat is nou net wat ik nog niet kan accepteren.

ik heb het gedaan....ik heb de wvk een mail gestuurd.
En het was niet zo'n hele aardige mail ook.
Ik heb erin verwoord wat het gesprek met mij heeft gedaan, dat ik vind dat zij niet over de situatie kan oordelen, en dat ik haar hulp niet nodig ben bij mijn toestand.
Maar ook dat ik wel weet dat ze het goed heeft bedoeld, maar dat ik niet wil dat ze nog belt.

En ik had net een mail terug....
Daarin schreef ze dat het haar speet dat ik het zo had opgevat...
En sterkte.

ik moet volgende week met Meike naar het cb, kan er nu al tegenaan zien dat ik haar tegen het lijf loop.
Zou ik kunnen bellen met Icare dat ik haar niet wil?

Het gaat langzaamaan wat beter met me!
De spanning is er nog wel, maar niet meer de hele dag.
Ik ben zondag een paar uurtjes met Meike naar de dierentuin geweest, en dat was echt leuk!
Daarna wel helemaal gesloopt, maar ach.
Ik ga deze week een kopje thee drinken op het werk, ik ben heel benieuwd hoe dat gaat.
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  dinsdag 16 maart 2010 @ 09:25:24 #31
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_79199275
Wat goed van ke Karin! van die mail. En volgens mij kan je wel vragen om een andere vpk. Ik zou hier ook niet naartoe willen, zo'n psycoloog-van-de-koude-grond.

En wat goed dat je energie weer terug komt. Rustig aan hoor. ik was in augustus nog zover dat ik met een dekbed over m'n hoofd achter de bank wilde gaan liggen en nu pas ben ik zover dat ik weer wat inspanning kan hebben zonder dat mijn batterij helemaal leeg is. Mijn ervaring is dat je echt die energie weer moet sparen, en mij hielp gaan sporten heel erg. Eerst alleen een uur en gauw weer naar huis. en móe! Maar al gauw levert het energie op.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_79199534
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 09:25 schreef debuurvrouw het volgende:
Wat goed van ke Karin! van die mail. En volgens mij kan je wel vragen om een andere vpk. Ik zou hier ook niet naartoe willen, zo'n psycoloog-van-de-koude-grond.

En wat goed dat je energie weer terug komt. Rustig aan hoor. ik was in augustus nog zover dat ik met een dekbed over m'n hoofd achter de bank wilde gaan liggen en nu pas ben ik zover dat ik weer wat inspanning kan hebben zonder dat mijn batterij helemaal leeg is. Mijn ervaring is dat je echt die energie weer moet sparen, en mij hielp gaan sporten heel erg. Eerst alleen een uur en gauw weer naar huis. en móe! Maar al gauw levert het energie op.
Ja sporten is fijn, ik ga vanavond weer
Wat ik daar wel weer lastig van vind is dat er collega's rondlopen, en ik het juist dan niet over mijn situatie wil hebben. Gelukkig is mijn lieve vriendinnetje paraat om iedereen af te poeieren haha

Jee, dan houdt het jou ook al een poos bezig zeg, wat naar.
ik zit nog maar in mijn 5e week nu, en ik merk al verbetering.
En verder, werk jij ook of niet?
ik vind het wel lastig hoe dat straks weer op te bouwen.
Ze weten dat ik deze week kom thee drinken, maar verwachten volgens mij meteen dat ik de halve dag blijf ofzo. Terwijl ik ws gek wordt van die drukte om me heen en niet zo lang wil blijven.
(ik werk op een peutergroep op een kdv)
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  dinsdag 16 maart 2010 @ 09:45:35 #33
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_79199726
Nee, ik werk niet (was het maar zo'n feest )

Dat opbouwen lijkt me ook lastig ja. Want eerst moet je toch je energie bewaren voor thuis. Vind ik. Ik merk dat ik me echt enorm loop op te winden over niks iedere keer. Lijkt me ook niet prettig voor op werk.

Ik zou echt heel open zijn, en al gauw aangeven wanneer het je teveel is. Na een half uurtje weg gaan bijvoorbeeld. Ik weet niet hoe het bij jou is, maar mijn gave om iedereen over mijn grens te laten komen en moeilijk nee te zeggen was toch onderdeel van het probleem zeg maar. duidelijk zijn, je grens aangeven, misschien een beetje te vroeg. Omdat je die grenzen nog moet "leren"afbakenen gewoon wat eerder, dan kan je vanzelf een beetje ruimer rekken dan nu gelijk alweer te beginnen met er overheen gaan, Snap je wat ik bedoel?
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  dinsdag 16 maart 2010 @ 09:48:19 #34
11682 Moonah
Jolie femme
pi_79199807
Goed dat je vriendin erbij is Karin. En je hoeft niet aan de verwachtingen van je collega's te voldoen he? (hoewel je misschien hun verwachtingen wel zelf invult... ).
Fijn dat het diepste dal lijkt te zijn gepasseerd.

Buuv, ging het met jou ook zo slecht joh?
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  dinsdag 16 maart 2010 @ 09:50:56 #35
11682 Moonah
Jolie femme
pi_79199864
En van die grenzen is een waar woord Buuv. Maar het vált te leren!
Wat ik tegenwoordig vaker doe, is zeggen dat ik er even over wl nadenken, ipv meteen een antwoord op een vraag/verzoek te geven.
En qua opbouwen Karin, heb je een fijne ARBOarts? Die van mij zei dat ik me eerst thuis helemaal goed moest voelen en dat er dan pas langzaamaan een beetje werk bij zou komen.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  dinsdag 16 maart 2010 @ 09:54:58 #36
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_79199954
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 09:48 schreef Moonah het volgende:
Goed dat je vriendin erbij is Karin. En je hoeft niet aan de verwachtingen van je collega's te voldoen he? (hoewel je misschien hun verwachtingen wel zelf invult... ).
Fijn dat het diepste dal lijkt te zijn gepasseerd.

Buuv, ging het met jou ook zo slecht joh?
euh ja, behoorlijk ja. [perfectionistenmodus] en ik heb niet eens een baan.

Maar heb nu goede begeleiding om de onderliggende problematiek aan te pakken. en dat helpt. ik moet het goed doen voor mijzelf, en mijzelf waarderen. dáár gaat het om (schijnt) dus dat is nu nog ff lastig, voor de rest ben ik wel aardig weer op de been.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_79200207
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 09:50 schreef Moonah het volgende:
En van die grenzen is een waar woord Buuv. Maar het vált te leren!
Wat ik tegenwoordig vaker doe, is zeggen dat ik er even over wl nadenken, ipv meteen een antwoord op een vraag/verzoek te geven.
En qua opbouwen Karin, heb je een fijne ARBOarts? Die van mij zei dat ik me eerst thuis helemaal goed moest voelen en dat er dan pas langzaamaan een beetje werk bij zou komen.
Ja wat buuv zegt van die grenzen komt me erg bekend voor.
Ik vond het al heel goed van mezelf dat ik voor mezelf opkwam toen mijn locatiehoofd een dag wou plannen wanneer ik zou langskomen deze week, en ik heb gezegd dat ik wel kwam als ik me goed voelde.

Mijn arbo-arts is helemaal niet fijn!
ik heb echt niks met dat mens, ze spreekt ook zo slecht Nlds, dat is niet bevorderlijk voor een goed gesprek. En zo zakelijk...
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_79200296
Karin, je kan aangeven dat je niet bij de wvk wil hoor! Wij hebben op het cb een arts en ze hoeven me echt net bij haar te zetten want dan loop ik net zo hard weg. Dit staat ook genoteerd in het systeem en ze houden er altijd rekening mee
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  dinsdag 16 maart 2010 @ 10:13:54 #39
100412 mefke79
komt goed!
pi_79200423
Karin, wat goed van je! En tuurlijk kan je vragen om een andere wvp, nee heb je, ja kan je krijgen.

Ik ga zo maar weer eens naar de huisarts. Even overleggen over hoe nu verder. Ik zie weer een kuur niet zitten en heb het idee dat het beter gaat. Maar ja, wil natuurlijk wel weten of dat slim is. En ik ga nog even wat andere kwaaltjes van na de bevalling bespreken. Driekus is verdorie bijna 6 maanden, ik ben er klaar mee.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_79253568
Mefke, wat naar dat het allemaal zo lang duurt, heeft de huisarts wat voor je kunnen doen?

Nadat ik de mail naar de wvk had gestuurd heb ik gister Icare nog maar even gebeld, toch ff checken of ik met Meike volgende week niet bij haar sta ingepland. Wel dus!
Dus dat maar meteen gecancelled, en aangegeven dat ik voorlopig niet meer bij haar op consult wil komen met de kinderen.
Was oke.
"Savonds telefoon....de leidinggevende van de wvk, met de vraag of ik een klacht wou indienen!
Ze gaan altijd even na of er wat is voorgevallen als een ouder aangeeft niet meer bij een bepaald persoon te willen komen. Ze had inmiddels ook al contact gehad met de wvk, die had precies gezegd wat er gebeurd was. Ik heb het een en ander nog een beetje uitgelegd. Een klacht wil ik niet indienen, ik weet dat de wvk dit ook niet zo bedoeld heeft, maar ik wil in ieder geval voorlopig de confrontatie niet aan met haar.
Dat was oke, ze snapten het ook goed, en hadden veel begrip!
het kon wel zijn dat ik de desbetreffende wvk nog kan tegenkomen op het bureau, maar ze respecteert mij dat ik het er niet meer over wil hebben met haar, en zal er dus ook niet meer over beginnen.
Ze had tegen haar leidinggevende gezegd dat dit voor haar ook weer een leermoment was.

Dus, wat dat aangaat is er even rust! Fijn!
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_79256786
Jemig Mefke, dan wordt het inderdaad wel eens tijd dat het klaar is.
Ik ben benieuwd hoe het gesprek met de huisarts geweest is?

Karin, fijn dat het heel langzaam aan weer beter lijkt te gaan. Wat knap dat je deze week thee gaat drinken. Dat lijkt me een flinke stap. Ben benieuwd hoe dat zal gaan!
Ik vind trouwens dat je het erg netjes hebt opgelost met de wvk. En fijn dat ze het toch goed opvat. (tenminste, dat maak ik uit je verhaal op.) Het lijkt me dat je dan zelf ook met een opgeluchter gevoel naar het CB gaat, mocht je haar eventueel tegenkomen.

Hier gaat het al een tijdje slecht. En dat wordt elke week een stukje erger.
Inmiddels heb ik al een aantal weken gespecialiseerde hulp, dus nu zit ik in een 'langdurig' hulptraject.
Nouja het woord zegt het al. Ik moet er rekening mee houden dat het minstens een jaar gaat duren voor ik van echte verbetering kan spreken. Aan de ene kant wist ik het al, maar het valt me nu al erg zwaar.. dus dat moet nog wat gaan worden dan.
Ik voel me/ben geen goede moeder op dit moment en het heeft gewoon ook zijn weerslag op het hele gezin.
Ik vind het vooral erg verdrietig voor Damian, dat dingen nu gaan zoals ze gaan en ik hoop maar dat hij er niet teveel van meekrijgt.
pi_79258498
Appelsap, wat een rottige situatie, zeker als je zo'n langdurig stempeltje krijgt. Veel sterkte met alles!

Karin, fijn dat het verhaal met de WVK opgelost is. En dat het CB er serieus mee omgaat. Scheelt toch een hoop stress. En hou je hopelijk energie over voor andere dingen!

Mefke, hoe was het bij de huisarts? Nog wat verder gekomen?
Ik zit nu ook aan de AB, en had de eerste dagen flink last van mijn darmen, maar sinds ik Yakult gebruik naast de AB zijn de klachten zowat verdwenen. Het was een tip van zuslief, de apothekersassistente, die probiotica wordt wel vaker aangeraden in combi met AB. Misschien kun jij er tzt nog iets mee..
pi_79260271
Appelsap sterkte!

Karin, het klinkt wel goed hoe ze het hebben aangepakt op het CB!

Mefke nog wat wijzer geworden bij de HA?
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_79269342
Karin, fijn dat je de wvk even niet tegen hoeft te komen. Inderdaad even rust.
Appelsap

De huisarts even onder spoiler, tis zo lang.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
O en de tip van probiotica ken ik, lang leve de yakult. Ik vind het zelfs lekker spul!
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  woensdag 17 maart 2010 @ 20:37:14 #45
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_79269425
Mefke hopen dat je op vakantie niet heel veel last hebt. Wat zegt je eigen gevoel hierover?

Appelsap, jeetje zeg.... het is al gezegd, maar: sterkte hoor!
pi_79269670
Appelsap
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_79274815
Mikkox, zelf hoop ik dat het klaar is nu. Dat die abkuur gewoon net te kort was en dat het nu over gaat. En dat de pijn gewoon mijn bekkenbodem is. Dan is ie nog niet zomaar weg, maar dan komt het goed met fysio.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  woensdag 17 maart 2010 @ 22:20:17 #48
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_79275184
Appelsap ... Ik hoop zo dat je gauw de oude bent, en Karin ook!

Mef, heb je ook pijn aan de botten met zitten?
I'm so glamourous I piss glitter!
  woensdag 17 maart 2010 @ 22:52:15 #49
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_79276881
Appelsap sterkte

En Karin vind je toch moedig!!!

Mefke
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_79283178
Mefke , fijn dat ze zo goed meedenken je huisartsen!
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_79326638
even snel voordat ik weer naar zwolle ga. ik ben best boos inmiddels. nog even en ik schrap de kraamtijd als de jongens thuiskomen en mik iedereen de deur uit, sangdrax incluus. echt, de lompheid van iedereen vind ik werkelijk verbazingwekkend.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
inmiddels voel ik me dus best wel behoorlijk kut. ik heb die mensen nodig nu, maar ik vergeet het echt niet hoe iedereen zich nu opstelt. noem me dan maar een rancuneus rotkreng. is mij best. ik heb nu toch geen tijd voor deze rot ongein! ik ben al doodop van het elke dag naar zwolle rijden met aan het begin van de week ook pitstops in meppel (inmiddels ligt ravi ook terug in zwolle, gewoon om bij zijn broertje te zijn). het is teveel om dan ook nog eens al het papierwerk voor de gemeente, maatschappelijk werk, kinderdagverblijf en allerhande ongein te doen, plus dan nog al die krengen managen.

reageren hoeft niet want ik heb toch geen tijd om alles te lezen
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  vrijdag 19 maart 2010 @ 10:42:25 #52
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_79327472
fijn dat ravi uit de couveuse is, simmu! maar vervelend dat je zo 't gevoel hebt dat niemand rekening met je houdt. sterkte met alle geregel en geheen&weer.
in de haak.
  vrijdag 19 maart 2010 @ 10:55:18 #53
267540 Books
Vorige Mibosmama's
pi_79328041
Simmu ik weet niet wat ik moet zeggen. Ik snap je wel en snap je niet eerlijk gezegd. Je bent altijd al zo kort door de bocht geweest over familie ook over die van Sangdrax en nu ben je moe dus nu lijkt het nog erger maar om dan maar te zeggen dat je iedereen incl. man maar de deur uitdoet vind ik niet normaal maar goed ik zit niet in jouw positie. Wat ik niet begrijp is dat je zelf die mensen afhoudt/afbekt en daarna zegt dat je ze nodig hebt en dat je het echt niet gaat vergeten dat geloof ik wel want vergeten of vergeven staat niet in je woordenboek volgens mij. Nu verwacht jij van diezelfde mensen wel begrip en dat begrijp ik dus niet van mij zou je dan ook het hout kunnen kachelen namelijk.

Wel fijn dat Ravi weer bij Kiro is (althans dat begreep ik uit je berichtje) en wens jou/jullie alle kracht en sterkte toe die jullie nodig hebben.
pi_79328581
Simmu, fijn dat de jochies weer bij elkaar liggen.
Je hebt natuurlijk al een historie met je familie. En dat zal wel versterkt worden door de vermoeidheid. Ik kan me wel voorstellen dat je je ergert aan dingen als mensen niet naar je luisteren, en dat je juist van die mensen normaal zou verwachten dat ze steun zouden geven. Dus in plaats van positief te helpen, kosten ze je nu juist energie. (Maar bedenk ook dat je die dingen misschien wat uitvergroot ziet)
Krijg je eigenlijk nog hulp vanuit het ziekenhuis? Iets als maatschappelijk werk ofzo, waar je je verhaal kunt doen? Misschien is een onafhankelijke 3e wel fijn om je verhaal bij te doen. Misschien heeft ze ook nog tips om om te gaan met de hele situatie...
  vrijdag 19 maart 2010 @ 13:39:36 #55
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_79334748
Simmu ik weet er niks op te zeggen

Sjonge blijf me keer op keer weer verbazen hoezeer en hoe heftig een panniekaanval op kan zetten
Gisterochtend nog niks aan de hand, eenmaal aan het werk, ineens werd het troebel voor m'n ogen, toen knallende koppijn.
Eerst maar even bijgekomen buiten op de stoep.
Eenmaal binnen begon het opnieuw.
En me toen maar ziek gemeld.
Vandaag naar de huisarts geweest en moet me gewoon rustig houden, en tegen de koppijn mag ik paracetamol innemen.
maar men wat haat ik die dingen

[ Bericht 73% gewijzigd door _Bar_ op 19-03-2010 13:53:16 ]
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_79337926
Simmu
Ik snap Simmu juist wel goed. Maar verder geen overhaaste dingen doen hoor!
Helemaal vanuit couveuse in bedje voor het eerst. Daar wil je zelf bij zijn!

Bar
pi_79348202
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 10:55 schreef Books het volgende:
Simmu ik weet niet wat ik moet zeggen. Ik snap je wel en snap je niet eerlijk gezegd. Je bent altijd al zo kort door de bocht geweest over familie ook over die van Sangdrax en nu ben je moe dus nu lijkt het nog erger maar om dan maar te zeggen dat je iedereen incl. man maar de deur uitdoet vind ik niet normaal maar goed ik zit niet in jouw positie. Wat ik niet begrijp is dat je zelf die mensen afhoudt/afbekt en daarna zegt dat je ze nodig hebt en dat je het echt niet gaat vergeten dat geloof ik wel want vergeten of vergeven staat niet in je woordenboek volgens mij. Nu verwacht jij van diezelfde mensen wel begrip en dat begrijp ik dus niet van mij zou je dan ook het hout kunnen kachelen namelijk.

Wel fijn dat Ravi weer bij Kiro is (althans dat begreep ik uit je berichtje) en wens jou/jullie alle kracht en sterkte toe die jullie nodig hebben.
tsja. je kan me verwijten dat ik kort door de bocht doe over familie. dat kan. maar zeg eens eerlijk: zou jij de dingen die ze uithalen pikken (in mijn situatie)? in het verleden gedroegen ze zich zo, en nu doen ze ook zo en gewoon op een redelijke manier tegen ze zeggen dat je dit-en-dat niet wil is gewoon geen optie, want dat horen ze domweg niet. de ergste rotstreken noem ik hier niet eens trouwens. en hoe moet dat als de jongens straks thuis zijn? sowieso komt ravi eerder thuis dan kiro. er is er nu alweer eentje boos omdat ik (oprecht ook niet op boze toon of wat dan ook, gewoon in een conversatie) zei dat we pas kramen als allebei de jongens thuis zijn en zelfs dan een paar dagen wachten om te wennen.

het is al jaren schipperen met die familie. en elke keer is het gedoe en gedonder. en sorrie hoor, ik geloof best dat ik inmiddels overgevoelig ben, maar zelfs jij moet toch erkennen dat sommige dingen die 'men' doet toch gewoon 20 bruggen te ver gaan.

maar gelukkig maakten ravi en kiro de dag weer goed zie strakkies het babietjestopic daarvoor selene ook, maar die deed niks anders dan gewoon blij naar het KDV te gaan en daar blij weer vandaan te komen
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_79350948
we zijn trouwens aan alle kanten in de weer met maatschappelijk werk. hier in diever ivm de opvang voor selene (en met pech moeten we alles zelf betalen, dik 600 euro in de maand) en de thuiszorg ivm de thuissituatie, in zwolle mbt de omgang met de familie en hoe wij ons zelf er onder voelen enzo.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_79356843
Wordt dat niet door de belastingdienst vergoed gedeeltelijk? (ik heb er geen verstand van hoor)
  vrijdag 19 maart 2010 @ 22:29:21 #60
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_79356942
wel als je allebei werkt, ingrid. maar dit is een andere situatie neem ik aan.
in de haak.
pi_79358214
Aha. Dat zou dan wel enorm balen zijn zeg!
  zaterdag 20 maart 2010 @ 09:31:06 #62
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_79365452
Wat als een leuke avond begon, eindigde helaas weer met een heftige panniekaanval.
gelukkig kon ik in elk geval tijdens de voorstelling wel genieten, al kreeg ik spaansbenauwd toen de zaal vol liep met mensen.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_79366281
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 22:29 schreef trui het volgende:
wel als je allebei werkt, ingrid. maar dit is een andere situatie neem ik aan.
we krijgen niks terug via de belastingen nee. wel kan ik ws de kosten opvoeren als belastingvrije gedoetje wegens ziektekosten. inclusief het ronald mc donald huis.

trouwens mijn laatste post voorlopig op fok. want ik kan honderd keer aangeven dat ik het niet prettig vind dat mensen alles wat ik post meelezen en dan irl commentaar gaan zitten geven, maar dat hoeft men blijkbaar niet te respecteeren. dus sneu vooor mij en sneu voor de mensen die graag lezen over hoe ook onze jongens het doen. ook sneu voor de persoon in kwestie trouwens, want die kan het nu ook niet meer lezen. ik heb gewoon niet de energie om ook daar nog over in de clinch te moeten of een kloon aan te maken of zoiets.

dus doeidoei dames! heel erg bedankt voor de steun de laatste weken *knufs*
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  zaterdag 20 maart 2010 @ 11:02:02 #64
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_79366863
och simmu sterkte hoor,met alles! Ik heb je posts gevolgd en heb zó met je te doen. Het ga je goed, echt!
pi_79381866
Simmu Jammer dat het zo moet.
pi_79383746
Bedankt nog allemaal!

Is dit zomaar ineens gekomen Bar? Klinkt akelig. Weet je ook hoe het komt dat je die aanvallen zo 'ineens' krijgt?

Simmu ik snap je reacties en gevoelens wel. Ik zou me waarschijnlijk hetzelfde voelen en ook zo reageren.
Jammer dat je voorlopig niet meer op fok zal zijn, maar begrijpelijk. Succes met alles!
  zaterdag 20 maart 2010 @ 20:18:39 #67
144006 chacama
Ondernemend!
pi_79384616
Bar, lijkt me eng. Blijf op jezelf letten

Simmu, sterkte. Ik weet niet goed wat ik moet zeggen... hou je goed!

voor iedereen die het nodig heeft zowel op lichamelijk vlak als het emotionele.
  zaterdag 20 maart 2010 @ 21:10:15 #68
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_79386301
Ik heb geen idee Appelsap, weet dat ik best wel erg druk met momenteel, dat ik veel dingen aan het regelen ben geweest, daar nu wel iets rust ingekomen is,maar nu komt het volgende om de hoek kijken.
En nu begin ik ook maar echt pas tot mij door te dringen dat m'n broertje er niet meer is...
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  zaterdag 20 maart 2010 @ 22:52:20 #69
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_79390114
Bar, wat akelig die aanvallen, al vind ik het wel te verklaren inderdaad vanuit alles wat je hebt meegemaakt. maar je hebt wel hulp toch he. blijf het bespreken, hoor! sterkte.

appelsap ook, wat rot om te lezen dat het toch weer veel minder goed gaat met je.

simmu, vervelend allemaal zeg... sterkte ermee!. 't is natuurlijk gewoon ook niet zo handig om zulke persoonlijke familie-klachten hier neer te gooien als je weet dat men meeleest. dan kun je het beter toch eerst nog eens met de betreffende mensen zelf bespreken denk ik. anders lijkt het me niet meer dan logisch dat er gereageerd/ tegenaan bemoeid wordt eerlijk gezegd. nogmaals sterkte, en laat je energie niet teveel wegvloeien naar dit soort geruzie, al is dat vast makkelijker gezegd dan gedaan.
in de haak.
  zaterdag 20 maart 2010 @ 23:08:18 #70
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_79390650
dank je trui, ik heb idd hulp, dinsdagmiddag mag ik weer.
Doe een mindfullness training.
meditatie doormiddel van gedachten binnenhalen, en weer weg te halen.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_79394269
Heftig hoor Bar, zeker als dat besef nu beetje bij beetje aan het komen is. Sterkte.
Mindfullness training, daar heb ik nog nooit van gehoord. Heeft het effect?
  zondag 21 maart 2010 @ 09:30:22 #72
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_79396948
geen idee nog Appelsap, aankomende week gaan we nog maar pas starten met de training, hiervoor was het praten over wat het inhoud, en hoe we het aan gaan pakken.
van de week beginnen we echt met de oefeningen.
dus later kan ik je pas vertellen of het effect heeft ja of te nee
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_79398123
verdomme, weer een blaasontsteking (denk ik)

hebben meer van jullie daar last van sinds de bevalling?
ik word er echt doodziek van

Ik drink me ongans aancranberrysap, water.. heb al 3x een antibioticakuur gehad. Plas braaf uit en veeg van voor naar achter maar t blijft maar terugkomen
pi_79398163
quote:
Op zondag 21 maart 2010 11:07 schreef Kleurdoos het volgende:
verdomme, weer een blaasontsteking (denk ik)

hebben meer van jullie daar last van sinds de bevalling?
ik word er echt doodziek van

Ik drink me ongans aancranberrysap, water.. heb al 3x een antibioticakuur gehad. Plas braaf uit en veeg van voor naar achter maar t blijft maar terugkomen
wat klote KD!
Ik heb nog nooit een blaasontsteking gehad...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_79398353
quote:
Op zondag 21 maart 2010 11:07 schreef Kleurdoos het volgende:
verdomme, weer een blaasontsteking (denk ik)

hebben meer van jullie daar last van sinds de bevalling?
ik word er echt doodziek van

Ik drink me ongans aancranberrysap, water.. heb al 3x een antibioticakuur gehad. Plas braaf uit en veeg van voor naar achter maar t blijft maar terugkomen
Als je eenmaal een blaasontsteking gehad hebt ben je heel erg gevoelig voor herhaling helaas . Ik heb zelf geluk, heb 1 keer een blaasontsteking gehad na de keizersnede en daarna niet meer *afklopt*.
And so the lion fell in love with the lamb
  zondag 21 maart 2010 @ 11:20:15 #76
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_79398395
ik had voor de zwangerschap geregeld last van een blaasontsteking, daarna er geen last meer van gehad.
maar nu heb ik wel weer andere stomme kwaaltjes.

Drink je ook veel water?
En ik heb van die pillen Cranberry extra krachtig,die slik tijdens koude dagen elke dag 2.
Heb deze gehaald bij de etos.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_79398650
juhp water en cranberrysap en ook vit c 1000 oid

Ik vind het gruwelijk irritant, eerder deed het geen pijn maar nu straalt het echt uit naar mn nieren / onderrug..en ook die steken in mn lies, argh
  † In Memoriam † zondag 21 maart 2010 @ 11:35:08 #78
37843 lady-wrb
kortaf
pi_79398775
quote:
Op zondag 21 maart 2010 11:30 schreef Kleurdoos het volgende:
juhp water en cranberrysap en ook vit c 1000 oid

Ik vind het gruwelijk irritant, eerder deed het geen pijn maar nu straalt het echt uit naar mn nieren / onderrug..en ook die steken in mn lies, argh
kijk je wel uit? het kan nierbekkenontsteking worden
pi_79398864
Mja i know, maar moet toch ff wachten tot morgen (HA)
en dan vast weer aan de antibiotica
pi_79399398
Balen KD
Hier (gelukkig) geen ervaring ermee.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_79441346
Nou, serieus

mn urine is he-le-maal schoon!?
wtf, waar komt die pijn dan vandaan?
pi_79441427
Wat balen KD! Wat zegt de huisarts er dan van? Neem toch aan dat ie je niet zo wegstuurt terwilj je zo'n pijn hebt?
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_79441452
Mag ik even een tip geven? Ik loop nu bij de bekkenfysio voor andere klachten, maar voor mijn zwangerschap had ik chronische blaasontsteking... Zij hoorde dit en zei: als je ook maar 1 of 2 keer blaasontsteking hebt gehad in je leven: naar de bekkenfysio!! Schijnen ze mee te kunnen helpen...

en dat vertelde ze dan nadat ik uroloog na uroloog heb gezien zowat resistent ben voor antibiotica enzo... en dan hoor je pas dat de bekkenfysio heel goed helpt! Fijn dat de huisarts die tip ook geeft... Dus eens een afspraak maken kan zeker helpen..
pi_79441603
quote:
Op maandag 22 maart 2010 11:35 schreef tessie het volgende:
Wat balen KD! Wat zegt de huisarts er dan van? Neem toch aan dat ie je niet zo wegstuurt terwilj je zo'n pijn hebt?
de pijn is nu prima te doen, meer zeurderig, ongesteldheidsachtig..maar dat kan het niet zijn.. maargoed..ik ga wel gewoon aan de cranberrytroep e.d, kik t nog een dag of 3 aan en als ik dan nog pijn heb dan ga ik terug.
pi_79441734
Vervelend KD!
  maandag 22 maart 2010 @ 16:46:36 #86
144006 chacama
Ondernemend!
pi_79453095
Dat is echt niet fijn KD. Beterschap!
  maandag 22 maart 2010 @ 18:40:50 #87
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_79457193
quote:
Op maandag 22 maart 2010 11:40 schreef Kleurdoos het volgende:

[..]

de pijn is nu prima te doen, meer zeurderig, ongesteldheidsachtig..maar dat kan het niet zijn.. maargoed..ik ga wel gewoon aan de cranberrytroep e.d, kik t nog een dag of 3 aan en als ik dan nog pijn heb dan ga ik terug.
sprak net nog m'n tante die al 3 weken last heeft van een blaasontsteking, vandaag weer naar de ha, en nu mag ze vrijdag voor een echo van haar nieren, men denkt nierstenen.

sterkte ermee KD
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  dinsdag 23 maart 2010 @ 16:48:32 #88
45621 Suzanna
Mama van...
pi_79496507
Sterkte met je blaasontsteking KD... klinkt echt niet fijn!

Simmu, sterkte met je situatie...
  woensdag 24 maart 2010 @ 21:59:50 #89
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_79549331
quote:
Op zondag 21 maart 2010 01:13 schreef appelsap het volgende:
Heftig hoor Bar, zeker als dat besef nu beetje bij beetje aan het komen is. Sterkte.
Mindfullness training, daar heb ik nog nooit van gehoord. Heeft het effect?
Van de week ben ik weer geweest, hadden een bodyscan, echt heel bijzonder om te doen.
Sta je nooit zo bij stil, maar enig idee hoevaak je gedachten afgedwaald zijn. (verleden-toekomst-heden)

De mindfulness-beoefening is afkomstig uit de boeddhistische vipassana-traditie. Je gaat met je aandacht naar binnen en je bekijkt van een afstand wat er voor verschijnselen (zintuiglijke indrukken, gevoelens, emoties, beelden, gedachten) zich voordoen. Je slaat ze gade op een afstand en je ziet wat er allemaal verschijnt als op een projectiescherm. De verschijnselen kun je eventueel benoemen. Je valt niet meer samen met de verschijnselen, bijvoorbeeld met een gedachtenwereld waarmee je eindeloos aan de gang gaat. Je ziet steeds duidelijker wat er aan de hand is, de patronen die steeds weer terugkeren, de afwezigheid van een zelf (ego). Maar deze meditatie heeft ook een belangrijke plaats in de advaita-traditie en in de yoga (Patanjali), met het observeren van dat waaraan je vastzat en vastzit
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_79565473
Bar, sterkte, heb je nog weer van die aanvallen gehad? En voel je zoiets aankomen?
Naar, lijkt me!

Gister gesprek gehad met de arbo-arts, tjonge, wat een succes weer
Mens praat geen fatsoenlijk Nlds, met als gevolg dat ik steeds moet vragen wat ze bedoelt, wat zij beantwoordt met: "vor laahste keer!" en dan nog niks ervan snappen

Wat ik ervan begrijp is dat ze vindt dat ik te weinig doe om snel te herstellen.
Ze vindt mijn gesprekken met de HA niet voldoende, wil dat ik naar een psych ga.
Zowel de HA als ikzelf vindt dat niet nodig, het gaat met kleine stapjes vooruit nu.

Straks even weer naar het werk, even buurten. Bezorgt me wel veel stress, maar ik heb de afspraak dat ik 1 keer per week langskom.
Vorige week ben ik ook geweest, heb het wel 45 min volgehouden. Dat vond ik al heel wat!
Kinderen waren wel heel blij,. werd bedolven onder de knuffels, dat doet je goed!
Kreeg maandag een kaart van de collega's met allemaal lieve boodschapjes, zo fijn!
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_79565586
Kan je niet vragen om een andere arbo-arts karin?
pi_79565692
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 12:25 schreef Raissa het volgende:
Kan je niet vragen om een andere arbo-arts karin?
volgens mij is ze gekoppeld aan mijn werkgever ofzo
Ik zal het vanmi eens met mijn leidinggevende bespreken als ik haar nog zie
Ik heb ook geen idee hoe vaak ik nog naar de Arbo moet.

Ben wel heel benieuwd naar het verslag, de vorige keer stonden er allemaal dingen in die ik echt niet gezegd had....
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_79566169
Gaat het al wat beter KD? Klinkt pijnlijk.

Bar, klinkt goed. Als ik het goed begrijp leer je daar dus wat je 'verkeerd' doet of wat de verbeterpunten zijn?

Ik zou ook om een andere Arbo-arts vragen. Ik vind het sowieso een beetje vreemd, dat mensen die de nederlandse taal niet zo goed beheersen dan dit soort werk mogen doen. Het lijkt me dat er dan veel communicatiefouten ontstaan.
Karin, knap dat je ondanks de stress toch naar je werk gaat. Het lijkt me toch wel fijn om er niet helemaal vervreemd van te raken. En lief van je collega's!
  donderdag 25 maart 2010 @ 12:56:15 #94
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_79566505
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 12:29 schreef XXXKarinXXX het volgende:

[..]

volgens mij is ze gekoppeld aan mijn werkgever ofzo
Ik zal het vanmi eens met mijn leidinggevende bespreken als ik haar nog zie
Ik heb ook geen idee hoe vaak ik nog naar de Arbo moet.

Ben wel heel benieuwd naar het verslag, de vorige keer stonden er allemaal dingen in die ik echt niet gezegd had....
Dat is wel echt schandalig zeg

♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_79566720
Die arbo-artsen zijn niet voor niets arbo-artsen. Dan ga je jááááren geneeskunde studeren en wat word je? Arbo arts... Nou! Moet je trots op zijn!

Karin, ik zou het ook aankaarten hoor, hoewel ik me voor kan stellen dat je daar nou juist ook weer geen zin in hebt.
pi_79567737
Sorboo, ik ben benieuwd hoe het gaat met jou en het hele draagmoederschap. Waren de eerste gesprekken al geweest???

Karin, echt niet normaal hoor zo'n arbo arts....En daar moet je dan je ziel en zaligheid bloot gaan leggen....
Beter 10 sproetjes op je neus dan 1 in de lucht
pi_79568047
Er gebeurt even niet zoveel Sproetje. Volgende week dinsdag is het eerste gesprek met mijn schoonzus en zwager. Daarna zullen wij een oproep voor een gesprek krijgen.

Ondertussen hebben we er met z'n vieren veel over gesproken en ook met mijn schoonouders. We spreken allerlei scenarios door, zodat we goed voorbereid zijn op de gesprekken. Mijn eigen ouders heb ik nog niet live gezien en ik wil het ze niet telefonisch vertellen. Zie daar inmiddels ook minder tegenop, omdat ik voel hoezeer ik er zelf achter sta.
pi_79577069
Ik hoor vanmi van andere collega's dat die er ook al zo over te spreken zijn...not!
Eentje had zelfs al een klacht ingediend.
Maar....onze directie vindt het mens geweldig, en dus blijft ze....ofzo
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_79580014
pff hoe moet je je als moeder voelen als je hoort dat je kind onderpresteert omdat ander kinderen hem uitmaken voor monster... nou ik kan je vertellen dat voelt onwijs
zo iets in kwadraat.
En waarom ? Omdat zoonlief slim is, dus is hij een monster....
soms moet je iets achter laten om verder te komen, soms moet je heel veel achter je laten om een ander mens te worden
pi_79584217
Muks

Karin, wat vervelend zeg... .
Hoe was het op je werk? Knap dat je het ondanks de stress wel doet
Mama van 2 lieve meiden :)
  donderdag 25 maart 2010 @ 21:11:18 #101
11682 Moonah
Jolie femme
pi_79586121
Ach Muks, wat verdrietig.
Dat lijkt me zo enorm rot, als je kind gepest wordt. Het lijkt me dat je je zo machteloos voelt.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  † In Memoriam † vrijdag 26 maart 2010 @ 06:55:47 #102
37843 lady-wrb
kortaf
pi_79596191
wat erg muks
wat doet de juf eraan?
pi_79606448
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 06:55 schreef lady-wrb het volgende:
wat erg muks
wat doet de juf eraan?
vanmiddag om tafel...
ergens wel fijn dat ze zo snel (na 1,5 week) al aan de bel trekken maar t voelt zo dat je kind zichzelf niet kan zijn. Oke hij is slim, oke de rest van de klas presteert niet zo goed maar dan dit
soms moet je iets achter laten om verder te komen, soms moet je heel veel achter je laten om een ander mens te worden
  vrijdag 26 maart 2010 @ 14:12:33 #104
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_79608592
wat vreselijk rot muks... had je zoon er zelf ook iets over gezegd?
in de haak.
pi_79608651
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 14:12 schreef trui het volgende:
wat vreselijk rot muks... had je zoon er zelf ook iets over gezegd?
Die kwam gisteren pas met dit verhaal. Juf trok aan de bel omdat zijn prestaties ineens opvallend slecht waren (van nul naar 10 fout zeg maar)
soms moet je iets achter laten om verder te komen, soms moet je heel veel achter je laten om een ander mens te worden
pi_79610292
Ach wat sneu Muks
  vrijdag 26 maart 2010 @ 15:01:51 #107
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_79610487
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 18:53 schreef Muks het volgende:
pff hoe moet je je als moeder voelen als je hoort dat je kind onderpresteert omdat ander kinderen hem uitmaken voor monster... nou ik kan je vertellen dat voelt onwijs
zo iets in kwadraat.
En waarom ? Omdat zoonlief slim is, dus is hij een monster....
Oh Muks! Zo herkenbaar!

En kinderen zijn soms/vaak ontzettend gemeen richting elkaar... Bah! Maar fijn dat de school zelf aan de bel trekt!
Ne ne placha az,veche niamam glas
niamam nishto az na tozi sviat.
Amali dayman kan ya baladi Enni argaelek ya baladi
Wafdal dayman gambek alatoul
  vrijdag 26 maart 2010 @ 20:32:26 #108
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_79623588
Muks , wat fijn dat school aan de bel trekt zo snel. Wel goed in de gaten houden, pesten moet je niet onderschatten (is mijn ervaring). Ook je zoon goed in de gaten houden, onderpresteren kan idd een signaal zijn, maar er zijn meer signalen. Belangrijk dat hij weet dat het gesignaleerd wordt en dat jullie er zijn om hem te helpen hiermee. Dit kan je niet alleen.
pi_79624328
Muks, wat vervelend voor je ventje. Hopelijk kan er een goede oplossing gevonden worden, want pesten gun je niemand ik heb wel domino-steentjes voor 'm als je nog wil

En omdat ik van iedereen zulke lieve PMmetjes gekregen heb, even laten weten hoe het hier gaat.
Ik ben nu anderhalve week in Nederland met Lotte. Eerste paasdag gaan we weer terug naar Duitsland. Praten is lastig over deze afstand, irl gaat dat toch beter, vooral omdat mijn Duits sprekend beter is dan schrijvend. Wat ik ondertussen wel begrepen heb is dat Ronny vooral de vrijheid mist. Het liefste doet hij alleen zijn eigen ding, zonder rekening te moeten houden met iemand. Gezinnetje zijn, verantwoordelijk zijn voor een klein meisje, niet meer kunnen gaan en staan waar je wilt, dat hakt er dan flink in. Hij houdt van ons, dat geloof ik wel, maar blijkbaar is dat niet genoeg voor 'm. Of juist teveel. Geen idee. Ik maak er hier in NL maar het beste van, ga veel op stap met Lotte, doe dingen die in Dld niet zo makkelijk gaan (babyzwemmen ) en geniet van het feit dat ik ook even snel in m'n eentje naar de supermarkt kan, omdat er altijd iemand is die dan even met Lotje wil spelen/knuffelen Over anderhalve week zitten we weer heel veel alleen, dus ik neem het er nog even van. Opladen voor de komende, waarschijnlijk vermoeiende, tijd.
Lotte!
Noah!
  vrijdag 26 maart 2010 @ 20:52:01 #110
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_79624572
Linda, wat fijn om even weer iets van je te horen. En wat fijn dat je ondanks alles, toch ook momenten kan vinden waarop je echt geniet! Mag ik vragen in welk opzicht jullie gaan 'praten'? Willen jullie proberen om jullie relatie toch een kans van slagen te geven? Hoe zie je dat zelf zeg maar? Als je er niet op in wilt gaan begrijp ik dat ook hoor. Ik vind je dapper iig!
  vrijdag 26 maart 2010 @ 20:52:27 #111
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_79624592
Linda Ik ken dat... Alles wat je schrijft
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_79624732
Kijk, ik hou van 'm. En hij van Lotte en van mij. Maar blijkbaar is de stap van vrijgezelle leven naar gezinnetje een te grote voor hem. Vooral omdat de overstap nogal plots en heftig was. Hij heeft gevraagd of we terugkomen en wil dan kijken of er een manier is die voor hem prettig is, maar ook nog steeds voor mij. Ik ga, ik wil het proberen, maar niet ten koste van alles. Vooral voor Lotte wil ik zekerheid. Maar ik wil ook niet zonder slag of stoot haar papa uit haar leventje halen. Daar zou het namelijk wel op neer komen. Hij zegt wel dat hij d'r dan 1x per maand komt opzoeken, maar hoelang is dat haalbaar, hoelang zal ze 'm herkennen/herinneren/willen zien?
Lotte!
Noah!
pi_79624791
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 20:52 schreef RockabeIIa het volgende:
Linda Ik ken dat... Alles wat je schrijft
voor jou. Ik hoop dat het bij jullie binnenkort ook weer rustig is. En in je hoofd..
Lotte!
Noah!
pi_79625029
voor de dames met relatieperikelen

dat moet niet makkelijk zijn
  vrijdag 26 maart 2010 @ 21:03:41 #115
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_79625083
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 20:57 schreef Linda2205 het volgende:

[..]

voor jou. Ik hoop dat het bij jullie binnenkort ook weer rustig is. En in je hoofd..
Hier is het wel rustig. Alleen zelf nog aansterken en beter worden
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_79625101
Linda
Nare situatie zo. Ik hoop dat jullie er samen uit komen en er een manier is waarbij jullie alledrie gelukkig kunnen zijn! Ik snap zijn punt ook wel, het is heel heftig natuurlijk dat je niet meer zomaar kan gaan en staan waar je wilt maar je krijgt er zoiets moois voor terug..!

Sterkte voor jou de komende tijd!
  vrijdag 26 maart 2010 @ 21:07:13 #117
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_79625253
Wat Raissa al zegt, ik hoop ook echt dat er een vorm te vinden is waarbij jullie je alledrie het beste voelen. Sterkte.
  vrijdag 26 maart 2010 @ 21:18:10 #118
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_79625769
voor degene die een knuffel wel even kunnen gebruiken
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_79636406
Lieve meiden bedankt !! Het is enorm lief dat jullie zo meeleven en voelt erg fijn
Gisteren goed gesprek gehad, juf schrok van het pestverhaal (deze juf staat pas 3 weken op deze groep, het is aldus haar een hele nare groep met veel problemen, wat wij herkennen) en gaat er direct mee aan de slag.
Jongste gaat nu ook getest worden op iq, zodat ze beter kunnen aansluiten met lesmateriaal en evt andere plannen gemaakt kunnen worden voor hem.

ik voel me dus een stuk beter

[ Bericht 7% gewijzigd door Muks op 27-03-2010 07:40:21 ]
soms moet je iets achter laten om verder te komen, soms moet je heel veel achter je laten om een ander mens te worden
pi_79637901
Muks, wat fijn dat de juf het dan zo snel herkend heeft en dat ze er direct mee aan de slag gaat.

Linda, wat een moeilijke situatie zeg.
Hier is ongeveer dezelfde situatie voorgekomen, maar gelukkig wel een papa die zich uiteindelijk bij de feiten heeft neergelegd en de situatie heeft leren accepteren. Dat heeft wel in totaal een jaar geduurd.. dus blijkbaar kan dat proces nogal lang zijn.
Ik hoop dat jullie samen een manier gaan vinden die wel prettig werkt. En ik hoop vooral ook dat je vriend/man zijn gevoel toch kan veranderen in de loop van de tijd.
Sterkte de komende tijd!
pi_79643810
Muks, dat klinkt positief!

Linda, sterkte!
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_79644027
Muks, goed dat ze ermee bezig gaan, wat zielig voor je zoontje dattie zo gepest wordt. Gemeen vind ik.

Linda, pff wat een zware tijd voor jullie. Een kleintje zet je leven echt op zijn kop....
Voor jullie helemaal dus.
Knuffels van hier

Bar, ik probeer je al een paar dagen te pm-en, maar je inbox is vol

hier gaat het best oke. ik voel me echt veel minder opgejaagd enzo. Af en toe komt er nog wel wat kerstverlichting voorbij, maar het gaat in ieder geval de goede kant weer op
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  zondag 28 maart 2010 @ 11:16:24 #123
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_79664556
Oei, vervelend nieuws hier en daar. Ik lig er eens een paar weken uit en jullie gaan weer allemaal gekke dingen doen. Dikke knuf allemaal! Bar en Muks en Karin en Linda, wat ik zo snel in de laatse pagina kon teruglezen, maar ook voor anderen die het nodig hebben.

We zijn hier heftig ziek geweest, Thomas met 39 graden koorts en ikzelf 39,8. Maar gelukkig gaat het nu weer de goede kant op.

Ik ben met half-koortsige kop op sollicitatiegesprek geweest (na mijn gesprekspartner te hebben gewaarschuwd voor besmettingsgevaar overigens) en zowaar nog aangenomen ook!
Ik had ineens twee aanbiedingen liggen, dus ineens een luxepositie om keuze te maken. Maar een van de twee betaalt in 4 dagen wat ik tot nu toe in 5 dagen verdiend heb, dus de keus was niet zo heeeeel moeilijk. Bovendien is dat een detacheringscontract en dat biedt toch meer zekerheid. En het is nog net niet om de hoek. Nouja, het zou te fietsen zijn ware het niet dat het langs een provinciale weg is en bergop, dus dat wordt gewoon lui autorijden waarschijnlijk

Ik ben ZO gelukkig. Het is echt een hele mooie kans om een projectorganisatie op te zetten binnen een groot bedrijf, en als bonus krijg ik een dag met Thomas extra.
Vrijdag was mijn laatste dag op het ziekenhuis, en ik kan 5 april beginnen op mijn nieuwe stek, dus ik ben nog even een weekje werkeloos. Maar als het weer een beetje blijft zoals het nu is, is dat helemaaaal niet erg.
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
pi_79664881
Ca.ra, daar ben je! Wat fijn dat het nu zo goed gaat. En heftig dat jullie zo ziek waren.
We hebben jullie gemist hoor, in het baby-topic.

Linda meis, wat een moeilijk tijd voor jullie twee.
Vroeger begreep ik nooit hoe het kon dat mensen vlak na het krijgen van een baby uit elkaar gingen, maar sinds ik er eentje heb, begrijp ik het maar al te goed.
Het zet alles op zijn kop. Je hele leven moet je opnieuw inrichten.
Wat fijn dat Ronny ervoor open staat alles nog eens goed te overdenken en te bepraten. Ik hoop van harte dat jullie een manier vinden waarin jullie alledrie tevreden en gelukkig kunnen zijn.

Karin, fijn dat het beter gaat!

Muks, wat naar toch dat pesten. Gelukkig gaan ze ermee aan de gang.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_79667356
Muks, wat goed dat ze er mee bezig gaan, maar wat sneu zeg....

En Linda, thanks voor de update Ik snap heel goed dat je het een kans wilt geven, maar niet ten koste van alles
pi_79667425
CARA gefeliciteerd!

oeke: wat jij zegt! Wij maken nooit zoveel ruzie als de eerste 3 maanden van een nieuwe baby Maar gelukkig weten we dat en zeggen we ook regelmatig tegen elkaar dat we elkaar héél lief vinden en dat het goedkomt, maar dat we nu gewoon even moe zijn. Ik kan me voorstellen dat je, als je basis ook maar iets minder stabiel is, of als het allemaal heel snel is gegaan, bij elkaar weg gaat op zo'n moment.
  dinsdag 30 maart 2010 @ 20:22:53 #127
73004 Oxymoron
zoekt rust en ruimte
pi_79760579
Ik ben per direct gestopt met mijn weerbaarheidstraining, omdat het té zwaar en te ingewikkeld is. Zelf durfde ik niet te zeggen dat ik wilde stoppen, ik heb ook trots, zeker na 2 keer, maar mijn inval-mentor zei:
Hoe zou je het vinden om meteen te stoppen met de cursus?
En ik was opgelucht. En een soort van blij. Dat ik gesnapt werd in mijn spanningen, die ik erover heb .

Toe

Kom nou, dat kun je toch wel?
Ja, ik kan het wel
Maar toe, laat me, alleen met rust

Deze mensheid te snappen
Te doorgronden wat het is
Om overal ''ernaast'' te zijn
Is meer dan vragen: Hoe?

Hoe doe ik wat ik zelden doe?
Hoe vraag ik nooit de weg
Maar ga direct mijn eigen gang
En hoe kom ik terecht?

Toe, geef me woorden voor mijn angst
Ik ben er niet aan toe
Zelf woorden geven aan het Hoe?
Kom laat me, toe.


(c) Oxymoron, vandaag
Er is geen land over dat ik nog ontdekken kan. Er is alleen het eiland dat ik heet. - Ted van Lieshout
OUD Gouden Toetsenbord Award 2010!
  dinsdag 30 maart 2010 @ 20:41:26 #128
593 sjak
Juffie Bloem
pi_79761583
Wat een dappere beslissing!
Lekker douchen!
pi_79763127
Wat goed dat je begeleiding dat aanvoelde en wat goed dat jij daardoor kon doen wat voor jou goed is!
Lotte!
Noah!
  † In Memoriam † dinsdag 30 maart 2010 @ 22:38:32 #130
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_79768416
Linda, ik wil jou nog even veel sterkte wensen.
En Oxy, goed besluit om met de training te stoppen en fijn dat de begeleiding de weg voor je vrijmaakte.

Ik ben vandaag bij de Low Vision opticien geweest om te bekijken of er iets mogelijk zou zijn om de invloed van mijn slechtziende oog op mijn totale zicht terug te dringen.
Door een los en gerimpeld netvlies breekt het licht alle kanten op in dat oog. Alsof ik er constant een discobal in heb draaien, zei de Low Vision specialiste.

Een matglas voor het oog lijkt de nodige rust te brengen, zodat ik ook weer probleemloos kan (voor)lezen en knutselen. Dus nu krijg ik een bril met een matglas en een gewoon glas, die ik over mijn contactlens heen kan dragen indien nodig. Zo wordt het hopelijk minder vermoeiend en kan ik weer actiever worden
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_79768525
macka, wat fijn dat er een oplossing lijkt te zijn! Hopelijk werkt het zo goed dat het je dagelijks leven steeds minder beinvloedt!
Lotte!
Noah!
pi_79775969
Oxy, goed besluit hoor!

Macka, hopelijk helpt dat matglas, zou fijn zijn!!!
Mama van 2 lieve meiden :)
  woensdag 31 maart 2010 @ 10:02:05 #133
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_79778100
macka, wat een relatief simpele oplossing zeg, dat men daar niet eerder opgekomen is... ik hoop van harte dat het werkt!
in de haak.
pi_79778598
Oxy, wat een goed besluit.. Soms willen dingen gewoon echt niet..

Macka, dat zou een simpele oplossing zijn!

Hier gaat het aardig, zit weer aan mijn 2e antibioticakuur voor een darmbacterie (campilobacter). Al zullen een gedeelte van mijn klachten ook door de galblaasverwijdering afgelopen november komen. Beetje gissen welke het meeste invloed heeft. Hopelijk over een week weer minder klachten, na de vorige kuur ging het ook iets beter
  woensdag 31 maart 2010 @ 10:37:23 #135
45621 Suzanna
Mama van...
pi_79779026
Macka, dat klinkt goed! Hopelijk gaat het werken, want het lijkt me inderdaad heel erg vermoeiend als je zo'n discobal in je oog hebt... krijg je daar ook niet heel erge hoofdpijn van?

Oxy, het klinkt als een goed besluit dat je ermee gestopt bent. Wel gaaf dat je begeleider dat gewoon doorhad, zonder dat je het aangekaart hebt. Dan kent iemand je wel goed he?
pi_79780546
Macka, wat fijn dat het lijkt te helpen

Hier gaat het even beroerd.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_79780610
jeutje Free, dat klinkt niet prettig!
Ennuhh ik zou Tara maar even naar de ha sturen!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  woensdag 31 maart 2010 @ 11:24:51 #138
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_79780726
jee freecell wat heftig en zwaar. dat klinkt inderdaad allemaal best zorgwekkend. heel veel beterschap gewenst en laat jullie allebei maar even goed onderzoeken (en verzorgen waar mogelijk).
in de haak.
pi_79784327
Freecell, misschien allebei maar een uitje naar de huisarts... klinkt knap beroerd. Knap maar gauw op.
Ik ben geen dokter enzo, maar ik moest denken aan de ziekte van meniere... maar ik ben dus geen dokter . Beterschap voor jullie daar
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_79785457
Meniere ken ik, maar naar mijn weten val je daar niet van flauw...

En de dokter bellen, mja, tja... voor TARA op zich een goed idee, vind ik, maar hij vindt het zelf onzin voor een voorjaarsgriepje. En voor mezelf na één anderhalve dag al de HA bellen is ook weer zo niet hip

En ik heb de HA de afgelopen 6 weken al minstens 5x gebeld ivm Florian en de doorverwijzing KNO en de reflux en de neusspray voor borstvoeding... Ik durf niet meer
pi_79785647
he jakkes Freecell, beterschapjes voor jullie.
Fijn dat Leander naar opa kon in ieder geval
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_79785811
Ik zou toch allebei even langs de huisarts gaan hoor. Ook al heb je er zelf 'pas' anderhalve dag last van. Klinkt niet fijn. Er zijn echt wel meer mensen die in een bepaalde periode vaak de ha bellen, daar ligt die ha vast niet wakker van hoor
Sterkte!
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_79785904
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 13:20 schreef freecell het volgende:


En ik heb de HA de afgelopen 6 weken al minstens 5x gebeld ivm Florian en de doorverwijzing KNO en de reflux en de neusspray voor borstvoeding... Ik durf niet meer
gewoon gaan! De huisarts is er voor jou/jullie en je bent echt geen zeur als je vaak naar de ha gaat!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  woensdag 31 maart 2010 @ 13:32:18 #144
100412 mefke79
komt goed!
pi_79786000
Free, ik snap heel goed dat je niet weeeer wilt bellen, ken dat probleem. Maar evenwicht en hormonen? Sinds wanneer heeft dat invloed op elkaar? Ik zou toch maar even bellen. Beterschap!

Karin, fijn te lezen dat het met jou beter gaat. Fijn lijkt me dat, als je het gevoel hebt dat je de weg omhoog gevonden hebt.

Linda, heel veel sterkte komende tijd. Je komt over als een sterke meid, kijk uit dat je niet te sterk bent, tis niet niks en jezelf voorbijlopen heeft geen zin, ook niet voor je meisje. (ooo, ik hoop dat je snapt wat ik bedoel, krijg het niet lekker gezegd)

Ik ben de vakantie ab vrij doorgekomen, al dat chloorwater daar heeft ook z'n voordelen, lijkt wel. Maar goed, nu kijken hoe het zich hier houdt. Eerst gok is dat het niet goed gaat. Dus dat zal wel een verwijzing gyn worden...
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_79786207
Free, geen idee of bij meniere ook flauwvallen kan voorkomen eigenlijk...
Maare die huisarts wordt ervoor betaald hoor... maar ik snap de "drempel" wel. Maar je kan toch ook bellen en even overleggen of je dit kan aankijken of dat het verstandiger is om toch even langs te komen...?

Mefke, fijn een AB-vrije vakantie! Balen dat je nu toch weer het vermoeden hebt dat het niet goed gaat...
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_79786321
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 13:32 schreef mefke79 het volgende:
Free, ik snap heel goed dat je niet weeeer wilt bellen, ken dat probleem. Maar evenwicht en hormonen? Sinds wanneer heeft dat invloed op elkaar? Ik zou toch maar even bellen. Beterschap!
De hormonen zijn wel van invloed op je bloed en dat weer op je evenwichtsorgaan, dus wat dat betreft zou het best kunnen.

Free, ga aub naar de dokter! Het is wel heel veel wat je op je dak krijgt en dat flauwvallen vanuit het niks is echt niet goed! Ik snap dat je je een zeur voelt als je nu alweer gaat, maar je moet maar zo denken, het ergste wat de dokter kan denken is "heb je haar weer...", Lekker niet aan denken, gewoon bellen, tis zwaar genoeg zo!
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 13:32 schreef mefke79 het volgende:
Linda, heel veel sterkte komende tijd. Je komt over als een sterke meid, kijk uit dat je niet te sterk bent, tis niet niks en jezelf voorbijlopen heeft geen zin, ook niet voor je meisje. (ooo, ik hoop dat je snapt wat ik bedoel, krijg het niet lekker gezegd)

Ik ben de vakantie ab vrij doorgekomen, al dat chloorwater daar heeft ook z'n voordelen, lijkt wel. Maar goed, nu kijken hoe het zich hier houdt. Eerst gok is dat het niet goed gaat. Dus dat zal wel een verwijzing gyn worden...
Ik snap wat je bedoelt en heb het van meerdere mensen te horen gekregen! Doe de tijd hier in NL alleen maar dingen die IK leuk vind en de rest heeft lekker pech (behalve Lotje dan, maar die vindt alles best )

en het klinkt misschien een beetje gek, maar misschien is het goed als het nog een keer terugkomt. Wie weet kan de gyn je wel verder helpen, want nu loop je er maar een beetje mee rond, zonder dat er daadwerkelijk iets veranderd...
Lotte!
Noah!
  woensdag 31 maart 2010 @ 13:43:15 #147
100412 mefke79
komt goed!
pi_79786494
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 13:39 schreef Linda2205 het volgende:
en het klinkt misschien een beetje gek, maar misschien is het goed als het nog een keer terugkomt. Wie weet kan de gyn je wel verder helpen, want nu loop je er maar een beetje mee rond, zonder dat er daadwerkelijk iets veranderd...
Ja, daar heb je gelijk in. Maar ik heb zo geen zin om naar de gyn te moeten. En het komt zo niet uit want nieuwe baan enzo (en dan ook nog in het zkh!). Maar ja, ik ben er aan de andere kant ook zo klaar mee.

Geniet nog een paar dagen he!
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_79786873
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 13:30 schreef Vicky het volgende:

[..]

gewoon gaan! De huisarts is er voor jou/jullie en je bent echt geen zeur als je vaak naar de ha gaat!
wullus

mefke, fijn dat je in de vakantie geen ab hoefde Nu even afwachten dus?
pi_79786924
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 13:52 schreef freecell het volgende:

[..]

wullus


Lotte!
Noah!
pi_79787156
Freecell dat klinkt mij heel bekend in de oren, ik heb dat regelmatig gehad.. En de oorzaak was vocht in mn oren en een keer ook oorontsteking. Dus zeker de moeite waard om even naar de HA te gaan, als het een (beginnende) oorontsteking is, is er gewoon wat aan te doen. Als het alleen maar vocht is volgens mijn huisarts niet..
pi_79788988
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 11:20 schreef freecell het volgende:


Maar om TARA maak ik me ook wel zorgen Die kan niet normaal eten sinds vrijdag en als ik hem zo bekijk zijn er echt weer wat kilo's af en ik weet niet hoe we die er ooit weer aankrijgen.... [/spoiler]
Heeft de bindweefseldokter geen suggesties?
Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel.
pi_79790249
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 14:40 schreef Kimbell het volgende:

[..]

Heeft de bindweefseldokter geen suggesties?
Nou die is wat lastig te bereiken Nogal gespecialiseerde afdeling.
En ik denk niet dat ze veel doen aan een griepje....

We zien het hier nog even aan tot morgen en als het dan nog niet beter gaat bellen we wel even. Anders zit je meteen in het paasweekend...

[ Bericht 9% gewijzigd door freecell op 31-03-2010 16:36:43 ]
pi_79794697
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 15:11 schreef freecell het volgende:

[..]

Nou die is wat lastig te bereiken Nogal gespecialiseerde afdeling.
En ik denk niet dat ze veel doen aan een griepje....

We zien het hier nog even aan tot morgen en als het dan nog niet beter gaat bellen we wel even. Anders zit je meteen in het paasweekend...
Misschien doen ze wel iets aan zijn gewinchtsverlies. Tara is toch een geval apart op dat punt. En verder veel sterkte <knuffel>
Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel.
pi_79795486
Ik ben braaf, ik heb de HA gebeld

Morgen allebei langskomen en de volgende keer met TARA eerder bellen.
Hm.
  woensdag 31 maart 2010 @ 17:18:58 #155
267540 Books
Vorige Mibosmama's
pi_79795573
Wijs besluit Free en nu maar hopen dat hij iets heeft waarbij jullie allebei opknappen en nu lekker kunnen gaan genieten van jullie mooie kersverse gezinnetje.
pi_79795631
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 17:18 schreef Books het volgende:
Wijs besluit Free en nu maar hopen dat hij iets heeft waarbij jullie allebei opknappen en nu lekker kunnen gaan genieten van jullie mooie kersverse gezinnetje.
ja, dat heeft er nog niet echt ingezeten....
Zo jammer....
Elke keer denken we net 'zo, dat is voorbij, nu gaat het zo weer beter! 'en dan weer niet .
  woensdag 31 maart 2010 @ 17:23:09 #157
267540 Books
Vorige Mibosmama's
pi_79795714
Daarom is het goed dat jullie naar de ha gaan en dan eens lekker opknappen en nogmaals dan pas beginnen aan het genieten van jullie knullen. Dikke knuffels voor jullie allemaal en dat alle virusjes/krampjes/tandjes/kiesjes nu even een poosje uit huize T-F-L-F zijn.
pi_79796068
Free, hopelijk hebben jullie het hierna voorlopig even gehad en is er echt tijd voor genieten
Mama van 2 lieve meiden :)
  woensdag 31 maart 2010 @ 18:18:59 #159
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_79797607
free en tara beterschap
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  woensdag 31 maart 2010 @ 20:43:21 #160
100412 mefke79
komt goed!
pi_79803532
Free, goed dat je gebeld hebt! En inderdaad, het moet nou maar eens afgelopen zijn!
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_79805582
Jeetje Free... jullie krijgen het lekker voor jullie kiezen zeg...
Die oren die genoemd zijn, zouden een verklaring kunnen zijn en als Tara een virusje onder de leden heeft is het waarschijnlijk dat jij nu ook daardoor gegrepen bent (maar het zich op een andere manier uit)? Maar waar mij de combinatie hoofdpijn + duizelingen aan doet denken is een beknelde zenuw in je nek. Heb je misschien een stijve nek/schouders? Hoe dan ook, goed dat je de dokter gebeld hebt.
Kijk je wel een beetje uit met Florian tillen???
pi_79824865
Ik kijk uit Til hem alleen als het moeten niet de trap op en af.
Gisteravond nog 2x KO gegaan E ik had het steeds koud, dus gisteravond even getempt: 35,7

vanmorgen bij de HA geweest.
TARA moet eerst even uitzieken en daarna een flinke poos aan de dieetvoeding. (van die drink-pakjes) BMI nu <14 en ik kan het verschil behoorlijk goed zien zeg maar...

En ik moet vanmiddag bloedprikken en morgen urine inleveren. HA dacht aan een ontsteking ergens of aan ijzertekort oid als gevolg van de bevalling.

En nu is mijn mama hier en ze stofzuigt en ze zorgt voor Leander en voor TARA.
En ik probeer rustig te blijven zitten en niet te veel te doen, maar het wil vandaag nog niet echt. Er is aardig wat meer lawaai in huis dan gisteren hier.
  donderdag 1 april 2010 @ 12:14:16 #163
267540 Books
Vorige Mibosmama's
pi_79825206
Freecell lekker rustig aan en dan vanmiddag laten prikken en morgen inleveren en dan hopen dat het snel duidelijk is.

Lief van je mam dat ze voor Leander en TARA zorgt en dat hij nu onder de 14 zit is echt wel een beetje te ielig denk ik zo. TARA even goed bij gaan eten als je weer helemaal beter bent.
  donderdag 1 april 2010 @ 12:45:46 #164
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_79826339
Jeu. Onder de 14?! Hij mag wel wat vet van mij hebben
Maar dat is klote zeg Beterschap beide
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  † In Memoriam † donderdag 1 april 2010 @ 12:57:48 #165
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_79826852
freecell, ik hoop dat jullie je snel weer wat beter voelen allemaal!
En het rustig aan doen... Fijn dat je moeder helpt.
DancingPhoebe op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" &gt;23/10/09&lt;/a&gt;:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_79827846
quote:
Op donderdag 1 april 2010 12:04 schreef freecell het volgende:
Ik kijk uit Til hem alleen als het moeten niet de trap op en af.
Gisteravond nog 2x KO gegaan E ik had het steeds koud, dus gisteravond even getempt: 35,7

vanmorgen bij de HA geweest.
TARA moet eerst even uitzieken en daarna een flinke poos aan de dieetvoeding. (van die drink-pakjes) BMI nu <14 en ik kan het verschil behoorlijk goed zien zeg maar...

En ik moet vanmiddag bloedprikken en morgen urine inleveren. HA dacht aan een ontsteking ergens of aan ijzertekort oid als gevolg van de bevalling.

En nu is mijn mama hier en ze stofzuigt en ze zorgt voor Leander en voor TARA.
En ik probeer rustig te blijven zitten en niet te veel te doen, maar het wil vandaag nog niet echt. Er is aardig wat meer lawaai in huis dan gisteren hier.
Jouw mama
Rustig aan zussie en fijn dat Leander weer thuis is. Als ie zich verveelt kom ik wel langs om ff samen te stampen.
Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel.
pi_79829587
Lief dat je moeder komt helpen Freecell, ik hoop dat er iets uit het bloedonderzoek/urineonderzoek komt, dan kunnen ze er wat aan doen. Jeetje nog 2 keer KO, dat is niet de bedoeling he!
En jee, BMI onder de 14....dat houdt niet over zeg.
Ik duim voor gauw betere tijden voor jullie!
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  † In Memoriam † zaterdag 3 april 2010 @ 10:15:09 #168
37843 lady-wrb
kortaf
pi_79895238
wat een lieve moeder heb jij, freecel.
en nu maar hopen dat het snel weer beter met jullie allemaal gaat

[ Bericht 100% gewijzigd door lady-wrb op 03-04-2010 11:33:27 ]
pi_79900996
freecell, ik lees het nu pas.

Wat een gedoe zeg bij jullie.
Wat rot allemaal.
Heel veel beterschap voor jullie beiden
  zondag 4 april 2010 @ 12:38:08 #170
45621 Suzanna
Mama van...
pi_79928944
Heel veel beterschap Freecell en Tara.... wat rot allemaal zeg. Ik vind het ook erg lief dat je moeder komt helpen, mijn moeder is ook zo'n schat...
  zondag 4 april 2010 @ 12:49:01 #171
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_79929210
freecell, beterschap bij jou thuis
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_79931127
't gaat al beter 's avonds ben ik nog wel heel duizelig en flauwvallerig en mijn temp is nog steeds niet boven de 36,3 geweest (en dat vind ik wel aardig laag voor 's avonds vooral...) maar overdag gaat steeds beter

Mijn taak is nu: huishouden bijhouden en 3 mannen op gewicht houden
  † In Memoriam † zondag 4 april 2010 @ 17:07:59 #173
37843 lady-wrb
kortaf
pi_79937992
quote:
Op zondag 4 april 2010 13:53 schreef freecell het volgende:
't gaat al beter 's avonds ben ik nog wel heel duizelig en flauwvallerig en mijn temp is nog steeds niet boven de 36,3 geweest (en dat vind ik wel aardig laag voor 's avonds vooral...) maar overdag gaat steeds beter

Mijn taak is nu: huishouden bijhouden en 3 mannen op gewicht houden
en wat dacht je van jezelf op de been houden?
pi_79938498
quote:
Op zondag 4 april 2010 17:07 schreef lady-wrb het volgende:

[..]

en wat dacht je van jezelf op de been houden?
Ik hoop dat dat automatisch gaat
  † In Memoriam † zondag 4 april 2010 @ 18:02:16 #175
37843 lady-wrb
kortaf
pi_79939661
quote:
Op zondag 4 april 2010 17:25 schreef freecell het volgende:

[..]

Ik hoop dat dat automatisch gaat
ik zou maar met het overeind houden beginnen, dan volgt de rest automatisch
  woensdag 7 april 2010 @ 20:39:36 #176
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_80058103
Hier gaat het even redelijk bagger. Geen gezondheidsklachten (God zij dank), of andere meer serieuze zaken, maar gewoon even ordinaire bagger.

Ik probeer er hier zo hard (soms wat meer, soms wat minder) er wat van te maken, altijd optimistisch blijven en blijven proberen, maar nu er langzamerhand steeds meer afwijzingen komen voor allerlei plannen, vind ik het steeds lastiger om mezelf te motiveren. Gisteren de hele middag aan de telefoon gehangen voor vrijwilligerswerk, iedereen zo enthousiast, maar ik krijg de kinderopvang niet rond. (Geen geld, en ik ken niemand die 1 keer in de week zou willen bijspringen ofzo) En daar alles onder kantooruren valt, en de man 7 dagen werkt is het heel lastig iets te vinden wat ik eventueel kan doen nadat hij thuiskomt (7 uur/half 8). Verder hard geprobeerd om contacten te leggen, speelkameraadjes voor Beisan ofzo, maar dat gaat ook niet goed. Heel gezellig gekletst met een moeder in de speeltuin, geeft ze me een telefoonnummer dat niet bestaat. Welkom in wondere wereld van het eenzame moederzijn.

Solliciteren gaat ook verder, maar nog steeds geeneens een reactie terug. Als dat niet demotiverend is. De man probeert het zich voor te stellen, maar is op dit moment vooral bezig met zijn leed (cholesterol, ook niet leuk werk enzo).
En het feit dat mijn moeder de hele tijd maar vraagt of het me nog wel lukt werkt niet mee. Mijn moeder heeft 6 jaar geleden meerdere hersenbloedingen (en daarna ook nog een aantal) gehad, en daardoor is ze niet geheel 'toerekeningsvatbaar'. Echt een ander mens geworden (ook wel op veel punten makkelijker)Ze denkt nogal in kringetjes, kan slecht relativeren, denkt continu dat we haar buitensluiten ed. Dat kan heel vermoeiend zijn, omdat je continue een gesprek moet sturen, want anders wordt ze een ontzettende zeur.

Morgen naar de kindergym, spannend... Maar heel eigenlijk heb ik er allemaal gewoon geen zin meer in. Ik zou het liefste gewoon naar bed gaan en er voorlopig niet meer uitkomen
Ne ne placha az,veche niamam glas
niamam nishto az na tozi sviat.
Amali dayman kan ya baladi Enni argaelek ya baladi
Wafdal dayman gambek alatoul
pi_80058594
ik heb geen idee hoe ik mezelf nu goed uit kan leggen. toch een poging ik ben zo blij dat ravi naar huis mag! maar ik ben zo bang voor hoe het allemaal moet.

kiro moet nog blijven (die ligt nog in de couveuse, met 1900 gram mag hij er uit). dus dan heb ik een dreumes en een pasgeboren kleintje thuis en een pasgeboren kleintje nog in het ziekenhuis. nja, we hebben een schema: ma/di/do/vr ben ik thuis en gaat sangdrax 's avonds naar kiro, de andere dagen ga ik overdag naar kiro en zien we verder wel. (ik ben nachtblind en ik wil ravi echt niet overlaten aan een oppas).

als iemand practische ideeen heeft zie ik die graag! verder is dit best wel een egopost, gewoon omdat bik me triest voel omdat een van mijn kleintjes naar huis mag

en nu ga ik eerst eens kijken of ik niet per bus makkelijk naar meppel kan!
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_80058704
Jeetje simmu, wat jammer dat je zo moet nadenken over hoe je het organisatorisch voor elkaar moet krijgen... Zo'n domper op zo'n mooie tijd
pi_80058766
och, basboussa wat naar allemaal. ik kan me voorstellen dat het allemaal *erg* demotiverend werkt zo! ik heb geen enkel advies behalve gewoon "stug volhouden"!
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_80059143
quote:
Op woensdag 7 april 2010 20:39 schreef Basboussa het volgende:
Hier gaat het even redelijk bagger. Geen gezondheidsklachten (God zij dank), of andere meer serieuze zaken, maar gewoon even ordinaire bagger.

Ik probeer er hier zo hard (soms wat meer, soms wat minder) er wat van te maken, altijd optimistisch blijven en blijven proberen, maar nu er langzamerhand steeds meer afwijzingen komen voor allerlei plannen, vind ik het steeds lastiger om mezelf te motiveren. Gisteren de hele middag aan de telefoon gehangen voor vrijwilligerswerk, iedereen zo enthousiast, maar ik krijg de kinderopvang niet rond. (Geen geld, en ik ken niemand die 1 keer in de week zou willen bijspringen ofzo) En daar alles onder kantooruren valt, en de man 7 dagen werkt is het heel lastig iets te vinden wat ik eventueel kan doen nadat hij thuiskomt (7 uur/half 8). Verder hard geprobeerd om contacten te leggen, speelkameraadjes voor Beisan ofzo, maar dat gaat ook niet goed. Heel gezellig gekletst met een moeder in de speeltuin, geeft ze me een telefoonnummer dat niet bestaat. Welkom in wondere wereld van het eenzame moederzijn.

Solliciteren gaat ook verder, maar nog steeds geeneens een reactie terug. Als dat niet demotiverend is. De man probeert het zich voor te stellen, maar is op dit moment vooral bezig met zijn leed (cholesterol, ook niet leuk werk enzo).
En het feit dat mijn moeder de hele tijd maar vraagt of het me nog wel lukt werkt niet mee. Mijn moeder heeft 6 jaar geleden meerdere hersenbloedingen (en daarna ook nog een aantal) gehad, en daardoor is ze niet geheel 'toerekeningsvatbaar'. Echt een ander mens geworden (ook wel op veel punten makkelijker)Ze denkt nogal in kringetjes, kan slecht relativeren, denkt continu dat we haar buitensluiten ed. Dat kan heel vermoeiend zijn, omdat je continue een gesprek moet sturen, want anders wordt ze een ontzettende zeur.

Morgen naar de kindergym, spannend... Maar heel eigenlijk heb ik er allemaal gewoon geen zin meer in. Ik zou het liefste gewoon naar bed gaan en er voorlopig niet meer uitkomen
Och Basboussa, ik herken sommige dingen wel.. Echt heel vervelend.... Snap dat je even het liefst onder de deken kruipt en er voorlopig niet onder vandaan komt!
pi_80064538
Barboussa klinkt als balen... Succes!

Simmu: das toch logisch dat je je hier beroerd onder voelt? Lijkt me heel natuurlijk! Je wilt gewoon elke dag bij allebei zijn en dat gaat makkelijker als ze bij elkaar zijn!
Wanneer mag Kiro ongeveer naar huis? Of weet je daar nog niks over?
  woensdag 7 april 2010 @ 22:56:57 #182
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_80065945
Simmu: Misschien kun je alvast in aanmerking komen voor een persoonsgebonden budget /awbz achtig iets om daarmee vervoer te kunnen betalen?

Qua praktisch: Ik heb geen idee! Misschien kan een contactpersoon van de Vereniging van Ouders van Couveusekinderen je helpen?
Ik zou er een telefoontje aan wagen!
A grand adventure has begun.
  woensdag 7 april 2010 @ 22:58:42 #183
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_80066022
Basboussa, ik vind het even lastig om te reageren op je post omdat ik me heel moeilijk voor kan stellen hoe je je moet voelen.
Aan de ene kant wil ik zeggen: 'zorg je dat je wereldje niet te klein wordt?' maar dat is nou juist datgene wat je probeert te voorkomen en wat nu even niet lukt.
Mag ik je ondanks mijn gebazel gewoon even een knuffel geven?
A grand adventure has begun.
  vrijdag 9 april 2010 @ 14:41:38 #184
73004 Oxymoron
zoekt rust en ruimte
pi_80123924
quote:
Op woensdag 7 april 2010 22:56 schreef Keshet het volgende:
Simmu: Misschien kun je alvast in aanmerking komen voor een persoonsgebonden budget /awbz achtig iets om daarmee vervoer te kunnen betalen?
Ja, dat of via de Gemeente (WMO?).

Vandaag had ik een gesprek, over de cursus weerbaarheid, waarmee ik ben gestopt. Het is goed, dat ik gestopt ben. Maar het is heel confronterend wanneer je hardop hoort, dat je wél een ingewikkeld computerprobleem op kunt lossen voor de leiding van de cursus, en dan 5 min. later geen enkele emoties op foto's kunt herkennen.

Maar zo is het leven, en zo is het autisme dat me
tekkelt, als een hond
zo'n lange worst die je voorhoudt
terwijl je vegetarisch bent

(of zoiets, ik bedoel: het is gewoon klote soms)
Er is geen land over dat ik nog ontdekken kan. Er is alleen het eiland dat ik heet. - Ted van Lieshout
OUD Gouden Toetsenbord Award 2010!
pi_80136634
we zijn met wmo bezig, ook omdat enige vorm van hulp (thuishulp oid) als er een baby thuis komt wel prettig zou zijn (nee, we krijgen geen uitgestelde kraamzorg). helaas is die gast van de gemeente die daar over gaat bijna nooit aanwezig.

in zwolle heb ik ook gekeken naar een vergoeding voor bv taxivervoer van en naar het ziekenhuis. dat bestaat wel en daar zouden we wel voor in aanmerking komen als de verzekering het zou dekken (3x raden alleen...)
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  vrijdag 9 april 2010 @ 20:27:08 #186
73004 Oxymoron
zoekt rust en ruimte
pi_80136962
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 20:20 schreef simmu het volgende:
in zwolle heb ik ook gekeken naar een vergoeding voor bv taxivervoer van en naar het ziekenhuis. dat bestaat wel en daar zouden we wel voor in aanmerking komen als de verzekering het zou dekken (3x raden alleen...)
Je kunt wel vervoerskosten van en naar een ziek kind (of ander gezinslid) van de belasting aftrekken.
Er is geen land over dat ik nog ontdekken kan. Er is alleen het eiland dat ik heet. - Ted van Lieshout
OUD Gouden Toetsenbord Award 2010!
pi_80137761
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 20:27 schreef Oxymoron het volgende:

[..]

Je kunt wel vervoerskosten van en naar een ziek kind (of ander gezinslid) van de belasting aftrekken.
juh, ik weet het. we hebben ritten geteld het ronald mc donald huis (de meeste verzekeringen vergoeden die dan nog wel, maar helaas, je raadt het vast al wel...) kunnen we ook aftrekken, net als de kosten die we gemaakt hebben voor het KDV voor selene. de grootste ellende is dat er allemaal wel regelingen zijn, maar je moet overal zelf achteraan, iedereen houdt er (karige) kantooruren op na en is ranzig met terugbellen. ik probeer zoveel mogelijk via mail te regelen, maar dat gaat nu eenmaal niet altijd. ik werk eraan

oxy, het is vast al eens eerder tegen je gezegd. maar wat lijkt het me lastig om je zo bewust te zijn van jezelf en je eigen beperkingen en wat ga je daar toch goed mee om!
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  † In Memoriam † vrijdag 9 april 2010 @ 20:48:15 #188
43556 miss_dynastie
pi_80137911
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 20:20 schreef simmu het volgende:
we zijn met wmo bezig, ook omdat enige vorm van hulp (thuishulp oid) als er een baby thuis komt wel prettig zou zijn (nee, we krijgen geen uitgestelde kraamzorg). helaas is die gast van de gemeente die daar over gaat bijna nooit aanwezig.
Is er niet iemand (familielid, buur, vriend/vriendin) die dat soort praktische regelzaken van je over kan nemen? Dat scheelt volgens mij zoveel, qua rust in je hoofd.
pi_80138276
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 20:48 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Is er niet iemand (familielid, buur, vriend/vriendin) die dat soort praktische regelzaken van je over kan nemen? Dat scheelt volgens mij zoveel, qua rust in je hoofd.
nope. daar kan ik kort over zijn. ik zou echt niet weten wie dat zou kunnen doen. die instanties zijn echt vreselijk. zelfs sangdrax is vaak niet goed genoeg, dan willen ze perse mijzelf weer spreken uiteraard gedurende kantooruren. als ze aanwezig zijn. en geen vrij hebben/ziek zijn/met verlof/whatever. doorgaans op uren dat de arts me ook wenst te spreken voor de wekelijkse update in het ziekenhuis.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_80152975
Fijn he, instanties... Wordt je niet goed van. Nooit te bereiken, tot ze geld van je moeten hebben. Vlot dat ze dan zijn?! En ondanks dat het een k*tklus is, en veel (kostbare) tijd kost, kan ik je toch aanraden om dit soort zaken zelf te doen. Je houdt dan enigszins overzicht, en je voorkomt dat je alles aan de helpende persoon aan het voorkauwen bent, en dus vervolgens alsnog het halve werk doet. Je hebt meer controle zeg maar.
Is het geen idee om te proberen van verzekering te wisselen of een uitbreiding te nemen? Het klinkt alsof je daar een eind mee geholpen zou zijn? Kost wel wat per maand, maar je zal nog wel even extra omkosten hebben, denk ik...?
Succes!
  † In Memoriam † zaterdag 10 april 2010 @ 14:44:04 #191
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_80159457
simmu, ik kan ook niks anders voor je bedenken dan stug doorgaan om alles proberen te regelen

Vanochtend heb ik mijn aangepaste bril opgehaald. In plaats van een ooglapje draag ik nu dus een bril met een gematteerd glas. Het is rustiger kijken, en als ik hem afzet ervaar ik dat het slechte zicht het beeld weer over probeert te nemen. De komende dagen zal ik wel merken hoeveel het dragen van de bril helpt tegen hoofdpijn en vermoeidheid. Maar ik kan met de bril op beter focussen, daardoor weer opschriften op borden en bussen enzo lezen en minder struikelen over rondslingerend speelgoed. Dus het is in ieder geval een verbetering.
DancingPhoebe op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" &gt;23/10/09&lt;/a&gt;:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  zaterdag 10 april 2010 @ 16:00:46 #192
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_80161445
quote:
Op zaterdag 10 april 2010 14:44 schreef Macka66 het volgende:
simmu, ik kan ook niks anders voor je bedenken dan stug doorgaan om alles proberen te regelen

Vanochtend heb ik mijn aangepaste bril opgehaald. In plaats van een ooglapje draag ik nu dus een bril met een gematteerd glas. Het is rustiger kijken, en als ik hem afzet ervaar ik dat het slechte zicht het beeld weer over probeert te nemen. De komende dagen zal ik wel merken hoeveel het dragen van de bril helpt tegen hoofdpijn en vermoeidheid. Maar ik kan met de bril op beter focussen, daardoor weer opschriften op borden en bussen enzo lezen en minder struikelen over rondslingerend speelgoed. Dus het is in ieder geval een verbetering.
Fijn!
pi_80161977
Macka, zit er dan nog verschil tussen het ooglapje en de bril? Of is dat meer om van de piratenlook af te komen?
Wel fijn dat je niet meer struikelt over speelgoed !!

Simmu, ik heb geen tips, maar voor jou een
  † In Memoriam † zaterdag 10 april 2010 @ 17:01:33 #194
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_80162919
Met een ooglapje blijven mijn hersenen bezig om mijn linkeroog erbij te trekken omdat het niet meedoet. Bij een gematteerd brillenglas doet mijn linkeroog net genoeg mee (licht en donker) om er voor te zorgen dat mijn hersenen er niet extra mee bezig gaan. Geeft m'n hersenen weer kans om zich met andere dingen bezig te gaan houden
DancingPhoebe op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" &gt;23/10/09&lt;/a&gt;:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_80163031
Ah, bedankt voor je uitleg. Blijft gek spul, die hersenen.
  † In Memoriam † zaterdag 10 april 2010 @ 17:15:06 #196
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_80163215
quote:
Op zaterdag 10 april 2010 17:06 schreef Deepfreeze het volgende:
Ah, bedankt voor je uitleg. Blijft gek spul, die hersenen.
Ja! Iemand die ik ken heeft last van oorsuizen en heeft een hoortoestel. Werkt voor haar oor zo'n beetje als die bril voor mij. Zij heeft meegedaan aan een onderzoek waarvoor ze intelligentietesten moest doen, na dagen met en zonder gehoorapparaat. Op de dagen met gehoorapparaat scoorde ze enorm veel hoger.
DancingPhoebe op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" &gt;23/10/09&lt;/a&gt;:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  zondag 11 april 2010 @ 08:33:01 #197
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_80178296
quote:
Op zaterdag 10 april 2010 17:15 schreef Macka66 het volgende:

[..]

Ja! Iemand die ik ken heeft last van oorsuizen en heeft een hoortoestel. Werkt voor haar oor zo'n beetje als die bril voor mij. Zij heeft meegedaan aan een onderzoek waarvoor ze intelligentietesten moest doen, na dagen met en zonder gehoorapparaat. Op de dagen met gehoorapparaat scoorde ze enorm veel hoger.
Dat heeft te maken met het verdelen van je aandacht.

Ik heb een griep te pakken. De laatste keer dat ik zo ziek was, was ik zwanger
mijn man: wil je me even niet zo aan het schrikken maken
  zondag 11 april 2010 @ 08:37:46 #198
1762 YPPY
Yppiaans
pi_80178320
Ik ga alles nog eens bijlezen en verder reageren, maar simmu, ben je al bij MEE geweest? Je kunt je daar aanmelden en zij ondersteunen iedereen (of omgeving) met een beperking. Ook praktische dingen en helpen zoeken waar je terecht kunt voor goede zorg of indicaties. Het kan je zoveel regelen schelen.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  † In Memoriam † zondag 11 april 2010 @ 09:52:17 #199
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_80178834
quote:
Op zondag 11 april 2010 08:33 schreef Asyniur het volgende:

[..]

Dat heeft te maken met het verdelen van je aandacht.

Ik heb een griep te pakken. De laatste keer dat ik zo ziek was, was ik zwanger
mijn man: wil je me even niet zo aan het schrikken maken
Was het maar zo simpel als het verdelen van je aandacht. Dan zouden er een hoop slechtzienden en slechthorenden minder zijn.

En spoedig herstel van je griep gewenst!
DancingPhoebe op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" &gt;23/10/09&lt;/a&gt;:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_80179006
Macka, fijn dat het matglas wat rustiger lijkt te kijken !
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_80182793
quote:
Op zondag 11 april 2010 09:52 schreef Macka66 het volgende:

[..]

Was het maar zo simpel als het verdelen van je aandacht. Dan zouden er een hoop slechtzienden en slechthorenden minder zijn.

En spoedig herstel van je griep gewenst!
Ze bedoelt het andersom denk ik
Je scoort hoger op een IQ test als je je aandacht niet hoeft te verdelen tussen 'ruis negeren' en 'test maken'

Mensen met ADHD scoren ook vaker lager op IQ testen omdat ze de intelligentie wel hebben, maar de concentratie voor de test niet
  zondag 11 april 2010 @ 13:09:20 #202
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_80182990
quote:
Op zondag 11 april 2010 09:52 schreef Macka66 het volgende:

[..]

Was het maar zo simpel als het verdelen van je aandacht. Dan zouden er een hoop slechtzienden en slechthorenden minder zijn.

En spoedig herstel van je griep gewenst!
Ik bedoelde dus wat freecell zegt...
Je aandacht moet je al verdelen over zoveel dingen en als daar nog eens ruis bijkomt wat je (bewust en onbewust) moet wegfilteren, dan gaat dat ten koste van je functioneren (en je wordt er ontzettend moe van).
pi_80183228
Ow en Asy, beterschap! Onhandig hè? Ziek met zo'n kleintje...
  zondag 11 april 2010 @ 13:24:07 #204
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_80183387
quote:
Op zondag 11 april 2010 13:18 schreef freecell het volgende:
Ow en Asy, beterschap! Onhandig hè? Ziek met zo'n kleintje...
ja
zeker als de papa nét een grote opdracht van een belangrijke klant heeft aangenomen en dus niet geheel beschikbaar is zeg maar...
ik zuchtte net: pff, zou wel even naar bed willen. hij: dan doe je dat toch? ik: en zorg jij dan voor Harry?
Maar het is niks wat niet verholpen kan worden met neusspray en wat paracetamol
pi_80183825
Harry mee op bed? Kan dat?

Maar wel knap lastig! Hier hebben we toen we beiden ziek waren de oudste ook een dagje naar opa en oma gestuurd 2 kinderen als je beiden niks kan wil niet
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 12 april 2010 @ 20:35:05 #206
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_80240122
iedereen die t nodig heeft

@macka, wat fijn voor je dat de bril lijkt te helpen.


hier gaat hij lekker ben blij dat ik het uitzicht heb met 2 weken hier weg te zijn, mn eigen stekkie, geen gezeur meer aan mn hoofd en alleen mn eigen troep. Nog belangrijker is terug naar Huis t Limburg dat ik onderbewust al die jaren toch echt wel gemist heb.
Ben ver met inpakken, hoop t vandaag/morgen af te kunnen ronden.
T geeft rust, kracht, en ja tuurlijk tis spannend
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  maandag 12 april 2010 @ 20:37:25 #207
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_80240203
wat is 't precies voor woning ynske? succes met de verhuizing!
in de haak.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 12 april 2010 @ 20:38:14 #208
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_80240239
quote:
Op maandag 12 april 2010 20:37 schreef trui het volgende:
wat is 't precies voor woning ynske? succes met de verhuizing!
appartement met twee slaapkamers en een balkonnetje op 1 hoog
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_80240526
Wat fijn Ynske , ik wens je alvast veel plezier in je nieuwe stulpje
"I'm not expecting to grow flowers in a desert, but i can live and breathe and see the sun in wintertime"
https://www.youtube.com/watch?v=jbhtJh1LXHQRoll
  Jubileum moderator maandag 12 april 2010 @ 21:13:54 #210
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_80241713
Wat fijn terug naar Limburg Ynske! Gefeliciteerd met je nieuwe huisje
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_80241731
Klinkt goed Ynske! Succes met inpakken en verhuizen en dan lekker terug "naar huis".
Mama van 2 lieve meiden :)
  † In Memoriam † maandag 12 april 2010 @ 22:21:15 #212
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_80244901
Heerlijk dat je er zo'n zin in hebt, Ynske! Ik hoop dat je weer helemaal opbloeit, daar Thuis
DancingPhoebe op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" &gt;23/10/09&lt;/a&gt;:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  dinsdag 13 april 2010 @ 10:03:12 #213
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_80254691
quote:
Op maandag 12 april 2010 20:35 schreef Ynske het volgende:
hier gaat hij lekker ben blij dat ik het uitzicht heb met 2 weken hier weg te zijn, mn eigen stekkie, geen gezeur meer aan mn hoofd en alleen mn eigen troep. Nog belangrijker is terug naar Huis t Limburg dat ik onderbewust al die jaren toch echt wel gemist heb.
Ben ver met inpakken, hoop t vandaag/morgen af te kunnen ronden.
T geeft rust, kracht, en ja tuurlijk tis spannend
En wanneer kunnen wij op de thee met koekjes komen?
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 13 april 2010 @ 10:04:23 #214
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_80254712
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 10:03 schreef Asyniur het volgende:

[..]

En wanneer kunnen wij op de thee met koekjes komen?


snel
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  dinsdag 13 april 2010 @ 10:26:59 #215
267540 Books
Vorige Mibosmama's
pi_80255287
Macka heb je het ook via het oogziekenhuis gekregen die bril met 1 matglas? Hoop dat je er veel plezier van mag beleven want bij mijn zusje werkt het echt.

Ynske wat klink je happy. Succes met de verhuizing.
  dinsdag 13 april 2010 @ 10:41:01 #216
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_80255719
Basboussa, hoe is het met je?
A grand adventure has begun.
pi_80255755
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 10:41 schreef Keshet het volgende:
Basboussa, hoe is het met je?
Ja, daar ben ik ook wel benieuwd naar!
pi_80255890
Sorbootje vroeg om een Karin-update, dus bij deze:
Het gaat steeds beter met me! Had ik eerder nog de hele dag spanning, nu is dat al veel minder.
Ben veel relaxter. Vooral thuis.
Ik ga 1 keer per week naar het werk, dat vind ik nog steeds moeilijk. Maar als ik er ben is het goed.
De laatste keer ben ik 2,5 uur geweest!
ik merk dat drukte niet zo goed voor me is, met pasen was het best druk, en toen ben ik een paar dagen helemaal van de leg geweest, maar zit nu weer op het goede spoor.
Ik leer voor mezelf te kiezen en dat gaat me goed af.
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_80256157
Goed zo Karin Super dat het voor jezelf kiezen goed gaat
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_80256716
Goed zeg Karin! Je bent op de goede weg!
pi_80257688
Dat klinkt goed Karin!
En Macka, wat fijn dat die bril nu al zo goed werkt voor je!
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_80262704
Goedzo Karin!
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_80288560
Vandaag even bij vergadering geweest, vraagt mijn locatiehoofd na die tijd hoe het ging enz, blabla babbel babbel....
Ik kan niet zo goed met 1collega samenwerken, of eigenlijk kan die collega uberhaupt niet samenwerken, met wie dan ook, en nu vroeg mijn hoofd of ik nog wel naar mijn "eigen" groep terug zou willen, nadat ik uitsprak dat ik never nooit niet goed met haar zal kunnen samenwerken....
Als ik dat zou willen kunnen ze intern regelen dat ik naar een andere groep kan. Het liefst zouden ze mij inzetten op een nieuw te openen locatie, maar dat is in een andere woonplaats, en dus niet zo praktisch.
Het lag helemaal bij mij, ik kan gewoon aangeven wat ik wil, en dan wordt het geregeld....
Dilemma...
Ik werk nu op een peutergroep, en ik zou naar een dreumesgroep kunnen gaan.
Ik vind het echt moeilijk want aan de ene kant vind ik de peuters wel heel leuk, maar aan de andere kant die kleintjes ook wel, en op die groep zou ik in een veel leuker team werken....
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_80293656
Wat ontzettend positief dat ze zo met je meedenken Karin. Succes met 't maken van een keuze!


UPDEET: Over twee weken (!!) hebben mijn man en ik ons eerste gesprek in het VU omtrent 't draagmoederschap. Gesprek van schoonzus en zwager en hun medische tests waren allemaal prima, nu zijn wij aan de beurt. Echt verrassend snel! Ik vind het erg spannend!

Ik heb trouwens voor mijn schoonzus en zwager een heel mooi dagboek gekocht. Heb er een stuk ingeschreven gericht aan het kindje dat zo gewenst is maar dat we nog niet kennen. Wil samen met mijn schoonzus en zwager en mijn man een dagboek bij gaan houden, zodat het kindje later kan teruglezen hoe bijzonder de reis is geweest die aan zijn/haar geboorte voorafging.

Hoop dat ze het mooi vinden
  woensdag 14 april 2010 @ 09:21:50 #225
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_80294135
Wat klinkt dat mooi van dat dagboek Sorbo! Ik word er serieus een beetje week van.
En wat gaat het snel zeg! Fijn lijkt me!
***
  woensdag 14 april 2010 @ 09:25:32 #226
267540 Books
Vorige Mibosmama's
pi_80294218
Karin wat fijn dat je werk zo aan je denkt en ik denk persoonlijk dat ik dan voor de wat jongere kindjes zou gaan omdat het dan minder stress is (misschien ook niet, hoor!). Sterkte met het maken van je keuze.

Sorbo ik kan me zo voorstellen dat je schoonzusje en zwager dat een heel mooi initiatief vinden want ik vind het heel mooi om te lezen met hoeveel liefde jij over het draagmoederschap schrijft.
pi_80294343
Niet week worden hoor BE

Ben zelf een beetje onzeker over het cadeau. 't Is ook zo persoonlijk. Maar goed, ik geef het zondag. Komt vast goed!

En ja, fijn dat het nu zo snel gaat. Neemt niet weg dat ik niet eerder dan tweede helft 2011 zwanger wil zijn, maar dat maakt voor het traject niet uit. Zou fijn zijn om gewoon te weten dat we groen licht hebben. En al met al kan dat toch nog heel lang duren. Het begin is er en dat is fijn.
pi_80294401
Sorbo, wat een mooi idee zo'n dagboek!

Karin, Fijn dat ze op het werk ook meedenken. De leidsters op ons KDV vonden de dreumesgroep ook altijd leuk. Het is een leuke leeftijd om mee te maken, veel ontwikkelingen. Maar het met ook wel bij je passen. Succes met kiezen!
  woensdag 14 april 2010 @ 09:36:06 #229
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_80294473
Ik lees nu pas van je keuze Karin.
Kan je niet vragen of je nu, nu je toch nog thuis zit, eens een keer een paar uur of 2x keer 2 uurtjes ofzo, mee kan draaien bij de dreumesen? Gewoon om eens te kijken hoe het is?
***
pi_80296832
Goed idee BE!

En anders schop je die collega naar de die andere groep
pi_80321190
ik heb er eens goed over gedacht, en ik heb besloten dat ik naar de dreumesjes ga!
Vandaag zie ik haast geen reden meer in waarom niet.
Ben ik eindelijk van die collega af (na 2 jaar gezeik)en heb ik weer lieve collega's!
De leeftijd is ook leuk, en wat me tegenhield was dat ik "mijn" peuters dan zo zou missen, maar ach, als ze 4 zijn zijn ze ook weg...en daarbij komt de zomer eraan, en zijn we veel met zijn allen buiten.

Morgen maar eens mijn besluit mededelen aan het hoofd!
En dan eens kijken of ik daar ook per direct heen kan, ook nu ik nog in de ziektewet ben en af en toe op het werk ben.
Ik weet op zich wel hoe het is op een dreumesgroep, tenminste, hiervoor was onze groep verticaal, dus ik ken alle leeftijden wel. De groep op zich is wel heel vol en druk enzo, maar als het lekker loopt heb je daar geen last van is mijn ervaring.

Sorbo, oh het gaat echt beginnen, wat spannend zeg!
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_80321387
Karin, Ik hoop dat ze je kunnen/willen helpen op je werk!
Sorbo, wat een mooi idee en wat spannedn dat het allemaal gaat beginnen!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_80321500
Karin, dat klinkt als een fijn besluit. En heerlijk dat ze op je werk zo goed met je meedenken/meevoelen.

Sorbo, wat spannend allemaal. Ik vind het een prachtkado. Toch heel bijzonder om later terug te kunnen lezen hoe je op de wereld bent gekomen en hoe gewenst je was.

Bassboussa, ik ben ook heel benieuwd hoe het met je gaat. Heb hier eerder niet gereageerd, maar wel veel aan je gedacht. Hoe moeilijk het daar moet zijn voor je. Hopelijk gaat het alweer wat beter.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_80321919
Oh wat snel begint het dan allemaal al ''vorm'' te krijgen Sorbootje, rete spannend! En ik vind het echt zo ongelofelijk bijzonder dat je dit gaat doen!
Gaaf kadootje, heel mooi zal dat vast en zeker gaan worden

Fijn dat het weer de goede kant op gaat Karin
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
  woensdag 14 april 2010 @ 23:00:38 #235
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_80326099
Oh dames, bedankt voor het vragen, maar het gaat niet zo lekker. Ik lees een beetje mee, maar vind het moeilijk om niet hele verhalen bij elkaar te gaan zeuren... Voel me zo slecht, want heb zo'n mooie dochter en lieve man!

Niet dramatisch verder, gewoon een beetje op.... ofzo... van het niets doen...

Sorbo spannend!
En Karin, lijkt me fijn om die keuze dan toch gemaakt te hebben! Succes...

En verder heb ik niet gelezen
Ne ne placha az,veche niamam glas
niamam nishto az na tozi sviat.
Amali dayman kan ya baladi Enni argaelek ya baladi
Wafdal dayman gambek alatoul
pi_80326163
Lekker van je af schrijven Basboussa!
Waarom zit je daar eigenlijk? Moesten jullie voor het werk van je man verhuizen? En dat is echt voor permanent? Moeilijk zeg....
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_80326350
quote:
Op woensdag 14 april 2010 23:00 schreef Basboussa het volgende:
Oh dames, bedankt voor het vragen, maar het gaat niet zo lekker. Ik lees een beetje mee, maar vind het moeilijk om niet hele verhalen bij elkaar te gaan zeuren... Voel me zo slecht, want heb zo'n mooie dochter en lieve man!

Niet dramatisch verder, gewoon een beetje op.... ofzo... van het niets doen...

Sorbo spannend!
En Karin, lijkt me fijn om die keuze dan toch gemaakt te hebben! Succes...

En verder heb ik niet gelezen
Nou, bah. Ik mis je hoor!
Enne gewoon lekker even zeuren af en toe lucht op.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_80326406
Basboussa, gewoon komen posten hoor!! Van je af praten is beter dan opkroppen!

♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_80326605
basboussa ik heb ook aan je gedacht afgelopen dagen!
Gewoon mee komen posten hoor.
hoop dat je je snel weer fijner voelt.

Sorbo ik vind het gewoon plaatsvervangend spannend allemaal!
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  donderdag 15 april 2010 @ 08:49:05 #240
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_80332457
Karin, fijn dat je de knoop hebt doorgehakt!

Basboussa, daar is het forum voor hoor!
***
  donderdag 15 april 2010 @ 10:25:36 #241
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_80334699
quote:
Op woensdag 14 april 2010 08:57 schreef Sorbootje het volgende:
Wat ontzettend positief dat ze zo met je meedenken Karin. Succes met 't maken van een keuze!


UPDEET: Over twee weken (!!) hebben mijn man en ik ons eerste gesprek in het VU omtrent 't draagmoederschap. Gesprek van schoonzus en zwager en hun medische tests waren allemaal prima, nu zijn wij aan de beurt. Echt verrassend snel! Ik vind het erg spannend!

Ik heb trouwens voor mijn schoonzus en zwager een heel mooi dagboek gekocht. Heb er een stuk ingeschreven gericht aan het kindje dat zo gewenst is maar dat we nog niet kennen. Wil samen met mijn schoonzus en zwager en mijn man een dagboek bij gaan houden, zodat het kindje later kan teruglezen hoe bijzonder de reis is geweest die aan zijn/haar geboorte voorafging.

Hoop dat ze het mooi vinden

Waarom weet ik niet maar ik had echt effe traantjes in mijn ogen staan na dit gelezen te hebben. Ik vind het mooi en zou willen dat mijn lijf het ook zou kunnen. Heel, heel veel succes! Wordt vast een pracht van een kind.
I'm so glamourous I piss glitter!
  donderdag 15 april 2010 @ 10:26:32 #242
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_80334731
Karin, goed besluit lijkt mij Hopelijk is het precies zoals je denkt dat het is.
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_80334863
Karin, dat klinkt goed

Sorbo, spannend allemaal!

Basboussa
Mama van 2 lieve meiden :)
  donderdag 15 april 2010 @ 13:32:28 #244
73004 Oxymoron
zoekt rust en ruimte
pi_80341897
Oxy gaat goed
Ik heb de laatste tijd veel 1 op 1 gehad op de dagbesteding; en vandaag hoorde ik, dat het zo goed gaat, dat ik (weer) in een 1 op 3 mag gaan werken !
Compliment was er voor het werk dat ik, met de dieren doe ouwe ziel dierenfluisteraar
Er is geen land over dat ik nog ontdekken kan. Er is alleen het eiland dat ik heet. - Ted van Lieshout
OUD Gouden Toetsenbord Award 2010!
pi_80344629
Wat fijn om te lezen oxy
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_80344685
Fijn Oxy!! Mooi dat het vooruitgaat.
Wat voor werk doe je zoal met de dieren?

basboussa, wat een vervelende situatie.. Ik zeg ook, gewoon lekker van je aftikken. En verder gezellig meekletsen!
  donderdag 15 april 2010 @ 15:13:21 #247
73004 Oxymoron
zoekt rust en ruimte
pi_80345901
quote:
Op donderdag 15 april 2010 14:41 schreef Deepfreeze het volgende:
Fijn Oxy!! Mooi dat het vooruitgaat.
Wat voor werk doe je zoal met de dieren?

Paarden borstelen en mee wandelen, hokken van dieren schoonmaken, voeren, op de gezondheid en vitaliteit letten, alles rondom het water is mijn taak zoals bakken schoonmaken en weer vullen, en bijvullen en ik kan ook alles met de ossen-taak doen (opstrooien, voer mengen, voeren, achter zetten, voor laten, flutters controleren en schoonmaken) maar bijv ook weides maken en controleren. En konijnen verschonen!
Er is geen land over dat ik nog ontdekken kan. Er is alleen het eiland dat ik heet. - Ted van Lieshout
OUD Gouden Toetsenbord Award 2010!
pi_80346047
Dat zijn een hoop leuke dingen Oxy, op dat schoonmaken na dan
Fijn dat je daar zo'n mooi plekje hebt!
pi_80350271
Vandaag mijn besluit medegedeeld aan het hoofd, en het was zo'n opluchting, ik moest er gewoon van huilen (wat ik meteen weer stom vond uiteraard)
Ze ging het regelen! heel superfijn!!! Er is echt een last van mijn schouders gevallen dat ik niet meer met die vervelende collega hoef te werken. Blijkbaar zat dat me toch ook meer dwars dan ik wilde toegeven.
Eigenlijk heb ik uit principekwestie altijd gezegd dat ik niet om haar weg wilde gaan, en dus voelt het wel een beetje alsof ze nu toch heeft gewonnen, maar ik kies nu voor mezelf.
En het voelt goed! ben BLIJ!
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_80351404
Wat fijn karin!
pi_80353285
Soms staan principes vooral heel erg in de weg. Goede keuze

pi_80353322
quote:
Op donderdag 15 april 2010 10:25 schreef RockabeIIa het volgende:

[..]

Waarom weet ik niet maar ik had echt effe traantjes in mijn ogen staan na dit gelezen te hebben. Ik vind het mooi en zou willen dat mijn lijf het ook zou kunnen. Heel, heel veel succes! Wordt vast een pracht van een kind.
Dank je
pi_80357458
Karin wat fijn voor je! En als het zo goed voelt weet je ook meteen dat je de goede keuze hebt gemaakt!

Sorboo, wat een prachtidee zo'n dagboek...
Beter 10 sproetjes op je neus dan 1 in de lucht
  donderdag 15 april 2010 @ 20:41:09 #254
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_80358174
Sorbo, wow ik vind het zo'n ..... bijzondere...... en eigenlijk ook fantastische keuze! Het lijkt me zo ontzettend vreemd maar ook: hoe dankbaar kunnen ze straks zijn joh... wow!

Karin goed zo!
  donderdag 15 april 2010 @ 21:25:17 #255
45621 Suzanna
Mama van...
pi_80360363
Karin, wat goed van je! En dat huilen is helemaal niet stom, maar heel logisch als iets al zo lang speelt.

Sorbo, wauw, er is een begin gemaakt! Wat gaaf zeg. Dat dagboek klinkt ook heel mooi, dat lijkt me ook voor het kind later heel bijzonder om te lezen. Veel succes met alles!
  † In Memoriam † zaterdag 17 april 2010 @ 14:46:56 #256
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_80419644
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 10:26 schreef Books het volgende:
Macka heb je het ook via het oogziekenhuis gekregen die bril met 1 matglas? Hoop dat je er veel plezier van mag beleven want bij mijn zusje werkt het echt.

Ynske wat klink je happy. Succes met de verhuizing.
De bril heb ik via een Low Vision specialiste gekregen, een opticiën met extra opleiding om mensen met visuele handicaps te adviseren. Kan je zo naar binnen stappen. De chirurg bij het Oogziekenhuis heeft indertijd alleen gezegd dat ik er maar mee moest leren leven en had verder geen suggesties. De bril helpt wel,maar ik moet nog leren wanneer ik 'm het best gebruiken kan.
voor geïnteresseerden: ik hou een blog bij over mijn zichtprobleem, http://www.jeshum.com/eenoog/

Basboussa, wat jammer toch dat je niet om de hoek woont. Blijf svp hier schrijven als het je oplucht.

En Karin, sterk dat je een beslissing hebt genomen en dat die ene collega daar uiteindelijk geen invloed bij heeft gehad. Weglopen voor iemand is idd niet goed, maar je moet dat niet in de weg laten staan van wat goed voor jou is.
DancingPhoebe op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" &gt;23/10/09&lt;/a&gt;:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  maandag 19 april 2010 @ 19:37:44 #257
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_80493037
Ik doe het weer!

Maarruh, ik vind het een beetje lastig om soms te schrijven als het niet zo goed gaat, want vaak gaat dan het hek van de dam, en kan ik mezelf niet zo goed inhouden.... (en komt er vanallerlei onzin naar buiten dat eigenlijk gewoon niet gepast is...)

Karin veel succes! Klinkt heel goed!

En Sorbo, mooi idee! Wat ontzettend bijzonder om zoiets toch echt samen te kunnen doen....
Ne ne placha az,veche niamam glas
niamam nishto az na tozi sviat.
Amali dayman kan ya baladi Enni argaelek ya baladi
Wafdal dayman gambek alatoul
  maandag 19 april 2010 @ 21:18:14 #258
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_80497800
quote:
Op maandag 19 april 2010 19:37 schreef Basboussa het volgende:
Ik doe het weer!


Wat fijn Basboussa!!
pi_80511163
Ze waren er héél erg blij mee
  dinsdag 20 april 2010 @ 12:41:20 #260
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_80516237
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 10:18 schreef Sorbootje het volgende:
Ze waren er héél erg blij mee
Dat kan ook niet anders, je had het zo mooi geschreven
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  dinsdag 20 april 2010 @ 13:39:10 #261
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_80518481
Sorbo, ik reageer hier niet zo vaak, maar wat een super kado en wat fijn dat ze er blij mee waren! Echt super tof!
Niet mieten! Door gieten!
pi_80530891
Sorbo fijn dat ze er blij mee zijn!

Mag ik hier even komen uithuilen? Ik doe enorm mn best om aan te komen, met diëtiste en alles.. En dat ging zowaar best aardig, langzaam maar zeker.. En toen kreeg ik buikgriep en nou is er in een keer weer 2 kilo af van de bijna 4 kilo die ik er inmiddels bij had.. Ik baal er zó van, ik merkte dat ik eindelijk wat meer energie kreeg en dingen als zwemmen en gewoon even naar buiten met Timo gingen eindelijk een beetje zonder daarna helemaal gesloopt te zijn... *zucht* Nou ja, ik weet nu in elk geval dat aankomen mogelijk is, dus we gaan er maar weer voor...
pi_80533314
Sorbo, wat onwíjs spannend! Jij geeft hen echt het mooiste geschenk dat je iemand maar kunt geven. Wat hebben zij een geluk dat jij in hun leven bent gekomen, zeg.

Chan, wat k*t joh. Moet je zoveel aankomen dan? Ik kan me niet herinneren dat je er te dun uitziet.

Ik zou er ook wel wat spekkies bij willen. Maar de ervaring heeft geleerd dat áls ik aankom, dit zich concentreert op m'n buik. Met als resultaat dat mn moeder me een paar jaar geleden al vroeg of ik zwanger was. Leuk, van die spillebeentjes met een pens erboven.
pi_80533906
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 19:49 schreef Ssserpente het volgende:
Sorbo, wat onwíjs spannend! Jij geeft hen echt het mooiste geschenk dat je iemand maar kunt geven. Wat hebben zij een geluk dat jij in hun leven bent gekomen, zeg.

Chan, wat k*t joh. Moet je zoveel aankomen dan? Ik kan me niet herinneren dat je er te dun uitziet.

Ik zou er ook wel wat spekkies bij willen. Maar de ervaring heeft geleerd dat áls ik aankom, dit zich concentreert op m'n buik. Met als resultaat dat mn moeder me een paar jaar geleden al vroeg of ik zwanger was. Leuk, van die spillebeentjes met een pens erboven.
dat heb ik ook
nou ben ik verder niet echt te dun ofzo maar het verzameld zich allemaal op mn buik ja. Je ziet mensen het zich soms gewoon afvragen

Chan wat ontzettend rot. Is het niet zo dat als je straks weer aansterkt dat die twee kilo's ook vrij rap er weer aan zullen zitten? Dat dit vooral vocht is geweest dat je kwijtraakte? Ik hoop het voor je

Sorbo
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  dinsdag 20 april 2010 @ 20:06:41 #265
100412 mefke79
komt goed!
pi_80534046
Ssserpente, hier ook een appel hoor. En momenteel een appel met een iets te dikke buik. Maar, het goede nieuws is dat die langzaam verdwijnt. He he. Het fietsen naar mijn werk levert me dus wat op, fijn. Wat wel minder is, ontsteking is er nog steeds, helaas. Nog effe volhouden, over drie weken naar de gyn voor onderzoek.
En nog een voor het ontzwangeren, ik heb eindelijk het gevoel weer een beetje mezelf te zijn. Nou nog een maandje pil en dan gaat ie de deur uit. Nee, niet om zwanger te raken (daar moet ik echt niet aan denken) maar omdat pilloos veel fijner is.

Karin, wat een mooi besluit en fijn dat het goed voelt!
Ssserpente, wanneer is je operatie?
Chan, shit zeg. Stomme buikgriep ook. Maar het lukt je vast nog een keer.
Sorbo, ik word stil van het enorme cadeau dat je gaat geven. En fijn dat het kleine cadeautje vast zo goed in de smaak viel.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  dinsdag 20 april 2010 @ 20:28:05 #266
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_80534942
Sorbo, ik moest daarstraks aan je denken, veel te ver vooruit denkend hoor, maar ik zag ineens voor me hoe jij 'straks' met een dikke buik in de supermarkt staat en dat er dan iemand vraagt 'wordt het een broertje of een zusje?' en dat jij dan met een enorme trotse grijns zegt: Een neefje of een nichtje!
En dan de koppen zien!
***
  dinsdag 20 april 2010 @ 20:58:31 #267
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_80536357
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 20:28 schreef Brighteyes het volgende:
Sorbo, ik moest daarstraks aan je denken, veel te ver vooruit denkend hoor, maar ik zag ineens voor me hoe jij 'straks' met een dikke buik in de supermarkt staat en dat er dan iemand vraagt 'wordt het een broertje of een zusje?' en dat jij dan met een enorme trotse grijns zegt: Een neefje of een nichtje!
En dan de koppen zien!

En ook vanwege dit mooie kado
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_80538624
Hahaha ja inderdaad BE! Dat soort situaties zie ik ook al helemaal voor me.

En iedereen een dikke voor 't meeleven. Nog precies een week voor ons eerste gesprek. Ik vind het best spannend!
  dinsdag 20 april 2010 @ 22:08:18 #269
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_80539885
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 21:44 schreef Sorbootje het volgende:
Hahaha ja inderdaad BE! Dat soort situaties zie ik ook al helemaal voor me.

En iedereen een dikke voor 't meeleven. Nog precies een week voor ons eerste gesprek. Ik vind het best spannend!
Nou inderdaad! Komt goed, Schatje
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_80548066
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 20:28 schreef Brighteyes het volgende:
Sorbo, ik moest daarstraks aan je denken, veel te ver vooruit denkend hoor, maar ik zag ineens voor me hoe jij 'straks' met een dikke buik in de supermarkt staat en dat er dan iemand vraagt 'wordt het een broertje of een zusje?' en dat jij dan met een enorme trotse grijns zegt: Een neefje of een nichtje!
En dan de koppen zien!

Geniaal

Chan, wat balen

Hier kreeg ik altijd vet rondom. Beetje kont, beetje borsten, beetje buik....
En nu ben ik normaal meteen bolle buik
pi_80612945
Ik lees het nu pas maar:
Wat een prachtig cadeau Sorbootje, echt mooi bedacht! Ik kan me goed voorstellen dat ze daar heel blij mee waren. Alvast succes voor het eerste gesprek.
pi_80622995
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 20:28 schreef Brighteyes het volgende:
Sorbo, ik moest daarstraks aan je denken, veel te ver vooruit denkend hoor, maar ik zag ineens voor me hoe jij 'straks' met een dikke buik in de supermarkt staat en dat er dan iemand vraagt 'wordt het een broertje of een zusje?' en dat jij dan met een enorme trotse grijns zegt: Een neefje of een nichtje!
En dan de koppen zien!
Jeetje, dat is letterlijk wat ik gisteren tegen mijn man zei
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_80794846
't Intakegesprek ging goed! Daarna gelijk een echo, uitstrijkje en bloedonderzoek gehad. Uitslag over twee weken.

  woensdag 28 april 2010 @ 09:27:30 #274
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_80794884
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 09:01 schreef McLaura het volgende:

[..]

Jeetje, dat is letterlijk wat ik gisteren tegen mijn man zei
Echt? Wat grappig!

Sorbo, fijn dat het een goed gesprek was.
Is dit nu ook echt de start van het hele proces dan? Omdat je eerst zei dat je voorl. nog even niet zwanger wilde raken? Of heb ik dat verkeerd begrepen?
***
pi_80794942
Ja het traject begint hier, maar dat kan zomaar een jaar duren met de gesprekken met de psycholoog. En als het wel sneller gaat, kunnen we nog wachten met de start van de 'terugplaatsing'.

Volgende stap is gesprek van mijn zwager en schoonzus met de psycholoog.
  woensdag 28 april 2010 @ 09:33:32 #276
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_80795023
Oh ja, natuurlijk, die vergat ik even.
***
pi_80795909
Ach 't is ook geen alledaagse kost hè?!

Oh en.......tromgeroffel.................. -4,4kg! Mensen gaan 't al aan me zien Voelt zo goed! nog zo'n 16 kg te gaan. Gaat helemaal goedkomen. Straks ben ik gewoon weer slánk! Dat mis ik zo!
  woensdag 28 april 2010 @ 10:09:11 #278
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_80795956
Hey wat goed zeg! Gefeliciteerd!
***
pi_80796059
Dank je! Ik was vreselijk aangekomen tijdens mijn zwangerschap. Schade: 3 a 4 kledingmaten erbij tov voor de zwangerschap
  woensdag 28 april 2010 @ 10:18:55 #280
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_80796246
Super dat het zo goed gaat daar!
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_80796287
o dat gaat lekker Sorbootje! Fijn is dat, als andere mensen het ook gaan zien he?!

Hier ook vooruitgang, ga weer therapeutisch werken!
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_80796586
Wat goed Sorbo
pi_80796738
Spannend allemaal Sorbo! En wat goed min 4!

Fijn Karin, en ook spannend.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
  woensdag 28 april 2010 @ 10:40:42 #284
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_80796918
Fijn Karin! Heb je er zin in?
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_80797002
Ach eigenlijk doe ik dat nu ook al, ben op mijn werkdagen minstens 2 uur aanwezig, soms voor administratie dingetjes, soms op de groep. En dat gaat goed. Dus vanaf nu heet het therapeutisch. Prima.
ik zou alleen graag op mijn nieuwe groep beginnen met inwerken, maar mijn collega's mogen het nog steeds niet weten, hoe irritant is dat.
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  woensdag 28 april 2010 @ 10:53:55 #286
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_80797294
quote:
Op woensdag 28 april 2010 10:43 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Ach eigenlijk doe ik dat nu ook al, ben op mijn werkdagen minstens 2 uur aanwezig, soms voor administratie dingetjes, soms op de groep. En dat gaat goed. Dus vanaf nu heet het therapeutisch. Prima.
ik zou alleen graag op mijn nieuwe groep beginnen met inwerken, maar mijn collega's mogen het nog steeds niet weten, hoe irritant is dat.
Is dat nou nog niet bekend? Wanneer is dat eigenlijk eens rond dan? Zo kun je toch ook niet optimaal werken lijkt me?
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_80797354
quote:
Op woensdag 28 april 2010 10:35 schreef oeke het volgende:
Spannend allemaal Sorbo! En wat goed min 4!

Fijn Karin, en ook spannend.
Nee, min 4komma4

Thanks allemaal. Ik ben helemaal hyperdepieper door hoe fijn ik me momenteel voel.

En Karin, da's echt irritant. Wanneer mogen ze het wel weten?!
pi_80999092
Wat een k*t dag vandaag zeg

Jongste zoon begint een half uur na opstaan ineens te huilen van de pijn aan zijn achterhoofd. Hij houdt zijn hoofd met twee handen vast en weigert los te laten. Ondertussen jammert ie maar door

(Ik heb vakantieopvang gekocht en breng in de vakanties op maandag en dinsdag de kinderen naar een kdv om 7.30 uur)

Werk en kdv gebeld dat we later zouden komen en om 8.00 uur HA gebeld waar we om 8.45 konden komen.
Blijken er twee nekwervels op slot te zitten (fysiotherapeut erbij gehaald) en bij jonge kinderen is de kans dat het vanzelf over gaat nog groot en daarom wilde ze er nog liever niet aanzitten. Twee dagen aankijken en flink wat pijnstillers geven..

Eenmaal thuis jammert en huilt en gilt jongste zoon gewoon door (hij heeft echt heel veel pijn) maar weigert de zetpillen en wordt hysterisch en begint met benen te trappen. De paracetamol via de mond met water geprobeerd maar toen begon hij over te geven

Mijn geduld (na 200 gebroken nachten gaat dat iets sneller) raakte echt op en ik heb dochter en oudste zoon gepakt en ben naar buiten gelopen, met een stik er maar in naar jongste zoon en met de tranen prikkend in mijn ogen (manlief heeft middagdienst en hoeft pas om 14.30 weg deze week dus die was ondertussen ook uit bed).

Twee kinderen om 9.15 op kdv afgeleverd zodat ik eindelijk naar mijn werk kon, kon ik mijn auto ineens niet starten. Kastje van startonderbreker (wat aan sleutel zit) weigerde dienst

Na een huilbui op de parkeerplaats van het kdv, mijn vader gebeld waar de reserve ligt en die heeft het reserve”kastje” gebracht.

Zit nu op werk maar moet dus om 14.30 weer thuis zijn om manlief af te lossen en wanneer ik moet kolven weet ik al helemaal niet.

Oh ja, ik ben ook de medicijnen van oudste vergeten mee te nemen dus die heeft hij vanmiddag ook niet.

soms heh
  dinsdag 4 mei 2010 @ 10:50:05 #289
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_80999341
Ach Lily, wat klote.
pi_80999343
brrrrr, lily! wat een dag tot nu toe! hopelijk wordt het snel beter *troost*
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  dinsdag 4 mei 2010 @ 11:15:28 #291
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_81000249
Oh jee Lily... wat een dag!
***
pi_81002391
lily, wat balen...
Wat zielig ook van die nekwervels, maar ik begrijp heel goed dat ja WRAAAAH! gevoel groter kan zijn dan je medelijden soms...
  dinsdag 4 mei 2010 @ 12:16:55 #293
24188 Belana
kloon van belana
pi_81002579
lily, wat een kutdag inderdaad zeg, ik hoop dat ie wat beter afsluit, sterkte!
stormy waters...
sailin'
  dinsdag 4 mei 2010 @ 12:33:57 #294
45621 Suzanna
Mama van...
pi_81003130
Hoe oud is je jongste Lily? Wat frustrerend als ze paracetamol weigeren he... dat gebeurde bij ons ook weleens maar dan gingen ze in de houdgreep (samen met mijn man dus) ... wel heel naar maar ja, dan gaat er wel eentje naar binnen in ieder geval.

Heel veel sterkte... het klinkt echt als een rotdag hopelijk wordt 'ie beter dan hij was!
pi_81004267
Ik heb net naar huis gebeld; hij kermt nog steeds van de pijn. Bah.
De paracetalmol neemt hij opgelost in een beetje water en drinkt het dan...zal wel goed zijn (ookal helpt het dus niet).

In de houdgreep is ook heel moeilijk nu, Suzanna, omdat hij zo'n vreselijke pijn aan zijn hoofd heeft en hij gaat dan echt als een tijger te keer (echt flink trappen).
oh, en hij is 5 jaar.

Ik ben dus nog steeds niet aan kolven toegekomen en zit echt met stuwing nu. Ik wacht toch maar tot ik thuis ben want ik zadel mijn collega's nu al met onderbezetting op door eerder weg te moeten (en later begonnen te zijn).

Soms is een werkende moeder zijn niet zo leuk!
  dinsdag 4 mei 2010 @ 15:03:59 #296
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_81009007
oh arme D!! en arme jij ook, wat voel je je dan machteloos... ik hoop dat het snel beter zal gaan met 'm! en anders toch maar weer terug naar de huisarts hoor, dit klinkt wel echt heel erg heftig. sterkte met alle bijkomende geregel ook!
in de haak.
pi_81009739
dankjulliewel trouwens

ik moest het ff kwijt vanochtend en spuwde het hier maar uit
  dinsdag 4 mei 2010 @ 15:32:08 #298
45621 Suzanna
Mama van...
pi_81009965
Nogmaals sterkte... wat lastig dat een vijfjarige zo moeilijk doet over paracetamol. Was hij er misschien altijd al panisch voor? Ik heb er ééntje die ook zo lastig is... Misschien anders die vloeibare proberen of een smelttablet? Of door de vla of yoghurt?
Ik snap dat een houdgreep ook niet gaat als ze zo'n pijn aan het hoofd hebben, dat is nog eng ook...

[ Bericht 10% gewijzigd door Suzanna op 04-05-2010 17:02:50 ]
  dinsdag 4 mei 2010 @ 19:00:10 #299
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_81018381
wij hebben van die kauwtabletten van sinaspril, die lusten ze wel. maar zetpillen waren hier ook altijd een drama. ik ben erg benieuwd hoe 't nu met 'm gaat, lily.
in de haak.
pi_81018840
Ik neem het even mee naar de kleuters en pubers...
  dinsdag 4 mei 2010 @ 19:39:34 #301
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_81020256
Spuwen mag hier Lily Ik heb het vanorgen wel gelezen, maar heb niet kunnen reageren; dat zijn van die dagen

Even mezelf quoten;
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 19:34 schreef Saffier het volgende:


En verder.... sinds afgelopen dinsdag voel ik me Goed. Met een hoofdletter ja. Vanmorgen wel een heftige terugval, maar die draaide vaniddag weer bij
Ik vind hetaf en toe leuk
Ik ben zwanger
We krijgen gezinsuitbreiding
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')