pi_78721775
registreer om deze reclame te verbergen
wat een fijne leraar lily
pi_78721854
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 21:48 schreef livelink het volgende:
Kim is nog maar 4 jaar. Job is nu 6 jaar en begint voor het eerst te tekenen. Hij schrijft sinds kort zowaar zijn naam. Toen hij 4 was heeft hij een jaar lang op de kleuterschool gewoon helemaal niks gedaan. Hij zal wel gespeeld hebben, maar een werkje of een tekening, vergeet het maar. Dat is natuurlijk ook één van de redenen dat hij een jaar extra is aan het kleuteren en gelukkig kan dat ook en gelukkig zie ik dus nu in dit extra kleuterjaar ook dat hij ineens mee is gaan doen. Hij doet mee aan de werkjes, hij knutselt en dat is net op tijd. Kim heeft ook nog tijd om het allemaal te leren. Ik zou me niet te druk maken over het tekenen, knippen en fietsen.

Ik begrijp wel heel goed dat je je zorgen maakt om de agressie en dat is ook fijn dat het onderkend is en dat je daar hulp voor krijgt. Zoals je wellicht begrepen hebt, herken ik helaas de agressiviteit. Ik vind het heel erg dat mijn kind van die agressieve buien heeft en ik kan er soms echt wanhopig van worden. Ik schrik er ook iedere keer weer van. Ik heb helaas geen tips voor je, behalve dat je alle hulp die je kunt krijgen daarmee moet aanpakken. Ik heb zelf nog steeds het gevoel dat wij het meest baat hebben gehad bij de video home training. Daarmee hebben we in ieder geval thuis een manier gevonden om er mee om te gaan en om echte uitbarstingen te voorkomen. Het kost veel energie, maar het werkt wel. Sterkte!

Lily, wat een doorzettingsvermogen van D., ik heb daar echt bewondering voor.
Kim probeert wel goed mee te doen met de werkjes, maar lukt niet altijd. Ze vind het wel leuk om te doen.
De kans op video home training is hier wel aanwezig. 1 van de opties die je kunt doen. Dezelfde "leidsters" van de dagbehandeling doen dat. Lijkt me wel heel vreemd dat er in je huis gefilmd word, maar misschien helpt het wel goed. Kunnen ze wel alles beter zien natuurlijk.

Fijn rapport Lily.

Spuug wat zonde, gelukkig kan hij wel naar gymnasium.
pi_78721895
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 10:44 schreef Spuuglokje het volgende:

[..]

Gisteren had hij een Open Lesmiddag bij de school waar hij volgend jaar naartoe gaat, en dan zie je hem opbloeien.
Heb je nog een meeting gehad?
Hier had uw advertentie kunnen staan :P
  donderdag 4 maart 2010 @ 10:58:46 #29
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_78721948
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 10:47 schreef lily het volgende:

[..]

leuk

Hoe ervaar je het zelf eigenlijk? Een kind naar het middelbaar onderwijs..
Mij lijkt het best moeilijk maar toch verheug ik me er ook weer op.
Niet alleen hij is er aan toe, ik ook. Op de een of andere manier ben ik beter in loslaten dan ik van tevoren had ingeschat. Wat me heel erg sterkt is het idee dat ik het anders wil doen dan mijn ouders. (Ja, daar heb je het weer, kritiek op je ouders ) Ik had heel graag naar het gymnasium gewild, had ook het advies van school en een enorm goede Citoscore, maar ja, mijn ouders durfden mij niet los te laten. Dachten dat ik te kinderlijk, te onvolwassen was om het aan te kunnen om zelfstandig met de bus naar de grote stad te reizen. Daar heb ik heel erg veel verdriet van gehad, en ik moet eerlijk zeggen dat die pijn en frustratie daarover in deze periode, nu mijn oudste kind die stap naar de middelbare school maakt, in alle hevigheid terugkomt (dat ik tijdens het typen nu tranen in mijn ogen heb staan zegt wel wat ).
  donderdag 4 maart 2010 @ 11:01:04 #30
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_78722051
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 10:57 schreef easy-going het volgende:

[..]

Heb je nog een meeting gehad?
Nee! Maar dan had je het wel gehoord hoor, ik hou van hints.
pi_78722133
[anjelierenmodus] Maar dan zou ik graag de visie van je moeder horen [/eindeanjelierenmodus]

Wouter boft met je
Hier had uw advertentie kunnen staan :P
pi_78722323
easy

Toch fijn, dat je (en ik ook) in staat bent om te leren van de fouten van onze ouders. Ik heb echt het idee dat onze generatie daar beter toe in staat is...
  donderdag 4 maart 2010 @ 11:08:30 #33
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_78722352
Dank je wel Easy (Denk aan je reputatie he, je doet te lief! )
pi_78722414
Ach Spuug en Wouter..... Het is ook echt superspannend die periode. Ik vond dat ook, dat toetsenmaakgebeuren. Ik weet het nog.

Jolie en ik zijn gister naar Het regent gehaktballen 3D geweest in de bioscoop. Nou euhm, tijdens de film was het allemaal lollig en Jolie lag helemaal dubbel. Maar dat 3d-gebeuren was nogal aangekomen ze heeft echt tot 23 uur wakker gelegen. Herkenbaar?
Under pressure - that burns a building down
splits a family in two
Love love love love love
Insanity laughs but under pressure we're cracking
pi_78722436
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 11:07 schreef lily het volgende:
easy

Toch fijn, dat je (en ik ook) in staat bent om te leren van de fouten van onze ouders. Ik heb echt het idee dat onze generatie daar beter toe in staat is...
Ik ook. Mede omdat onze generatie een heel stuk 'vrijer' is.

LB, ikzelf kan absoluut niet tegen 3D films. Daar word ik
helemaal eng van en krijg er koppijn van. Wat sneu dat Jolie niet in slaap kon komen.
Amber ♥ & ♥ Tess
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  donderdag 4 maart 2010 @ 11:12:56 #36
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_78722526
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 11:07 schreef lily het volgende:
easy

Misschien zijn we wel dankzij die fouten van onze ouders daar beter toe in staat.
  donderdag 4 maart 2010 @ 11:13:06 #37
13151 Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_78722535
Spuug Wat goed dat je dat omzet in positieve boodschappen naar je eigen kinderen toe

Ik vind het ook allemaal heel spannend hoor. Christan is een stuk jonger natuurlijk, al is dat hier gebruikelijk om rond je 10e naar het hoger onderwijs te gaan. Hij is een vroege leerling, dus hij is dan nog steeds 9. Ik wil het liefst nu al helemaal weten hoe het met de schoolbus zit en zo Maar ja, dan komt ook omdat de andere ouders hier aan het systeem met die bussen gewend zijn en wij kennen het helemaal niet. Dus ik vraag elke keer maar aan de voetbalouders hoe het allemaal werkt.

Hij moet om 9 over 7 al op de bus Die gaat dan wel vlakbij ons huis maar je moet een half uur vantevoren bellen. Ik probeer nog uit te vinden of ik hem bij een andere halte af kan zetten op een iets later tijdstip

Na een paar maanden vinden we het vast allemaal heel gewoon maar nu in elk geval nog niet
  donderdag 4 maart 2010 @ 11:14:36 #38
13151 Rewimo
pi_78722604
Ik heb eens een 3D-film gezien van een helicoptervlucht. Ik heb het grootste deel van de tijd met mijn ogen dicht gezeten omdat ik luchtziek werd
  donderdag 4 maart 2010 @ 11:15:12 #39
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_78722628
Jeetje Luchtbel, dat is ook wat! Ik heb er geen ervaring mee, omdat ik dat niet kan zien (mijn ogen werken niet samen), dus wij gaan altijd naar de niet-3D versie van een film.
pi_78722949
Ja echt he, mijn hemel wat kan dat binnenkomen bij een kind ik had er zelf ook last van en ik wist het vooraf. Maar ik had beloofd dat we zoiets zouden doen op woensdagmiddag en ze was al naar die Dinseyfilm geweest en pffff wat heb ik ons aan gedaan ze ging helemaal pips naar school vanmorgen
Under pressure - that burns a building down
splits a family in two
Love love love love love
Insanity laughs but under pressure we're cracking
  donderdag 4 maart 2010 @ 11:24:42 #41
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_78723004
9 over 7 met de bus! Dat is vroeg!
  donderdag 4 maart 2010 @ 11:27:13 #42
13151 Rewimo
pi_78723133
Ja gruwelijk vroeg. Vandaar dat ik wil kijken of ie niet een stukje verderop kan maar volgens mij is er maar 1 bus en komt die rond half 8 bij school aan. Nou ja, over een paar jaar kan ie met de fiets als het goed weer is.

Wat wel weer fijn is, is dat er opvang is op school tot kwart voor 4 (dus tot de bussen weer vertrekken). En dat is nog gratis ook, met activiteiten en huiswerk maken en zo.
pi_78731136
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 11:24 schreef Spuuglokje het volgende:
9 over 7 met de bus! Dat is vroeg!
Vond Wouter het leuk? Daan is helemaal vrolijk van gister, en van het feit dat ie ondanks buikpijn, er tegen opzien en alles tóch (op het nippertje) de benodigde score heeft gehaald. Het was hoe dan ook wel goed gekomen maar dit is nét ff lekkerder.
En hij moet met de bus van 6.56 Ik weet niet hoe laat het eerste uur begint, maar dan is hij rond 8 uur op school.
En ik was Plundra met Bram gister. Later dacht ik, we hadden wel even kunnen afspreken. Maar ja, dat is achteraf.
Ajeto!
  donderdag 4 maart 2010 @ 14:55:51 #44
13151 Rewimo
pi_78731523
Je hebt altijd bus boven bus natuurlijk
  donderdag 4 maart 2010 @ 15:33:28 #45
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_78733075
Wat een tijden om met de bus te gaan
Spuugje wat jammer van de Citotest maar gelukkig kan hij wel gewoon o school terecht, én heeft hij er zin in
I`m not weird. I`m limited edition.
Zo veel te doen...ik heb nog zoveel te doen.
pi_78733508
Ff niet ver genoeg terug gelezen. Zo, da's een mooie tegenvaller dan Spuug! Hier ook rekenen helemaal verknald, zelfs een percentiel van 48 Ik kan het niet snappen. echt niet. Maar goed, hakjes over de sloot genoeg.
Ajeto!
  donderdag 4 maart 2010 @ 16:42:00 #47
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_78735990
Wel 'grappig' dat ze allebei die Cito zo vernoikt hebben! Nou ja, ik was gisteren ook niet zo in de stemming voor een gezellige meeting, ik heb lekker even bij mijn zus de stress eruit gejankt en me door haar laten geruststellen (en toen ik Wouter ophaalde kon ik het daar navragen, en toen bleek dus dat ik voor niks had zitten stressen ). Maar als ik het goed begrijp kiest Daan dus ook definitief voor deze school? Dat vind ik zó cool! En heb je nog wat gescoord bij de Plundra?
pi_78736745
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 16:42 schreef Spuuglokje het volgende:
Wel 'grappig' dat ze allebei die Cito zo vernoikt hebben! Nou ja, ik was gisteren ook niet zo in de stemming voor een gezellige meeting, ik heb lekker even bij mijn zus de stress eruit gejankt en me door haar laten geruststellen (en toen ik Wouter ophaalde kon ik het daar navragen, en toen bleek dus dat ik voor niks had zitten stressen ). Maar als ik het goed begrijp kiest Daan dus ook definitief voor deze school? Dat vind ik zó cool! En heb je nog wat gescoord bij de Plundra?
oh ja, dat is lekker dan, dat dat kan! Ik had al even geinformeerd toen die eerste avond gezien resultaten entreetoets zag ik de bui al hangen maar een puntje te weinig zal geen probleem zijn schat ik. Ik heb niks plundra, wel nieuwe moltons en ja!! Hij gaat!! Ik ben blij toe, je weet mijn mening over de andere keuze.. Ja tof he. Wij zijn moeders van predinianen
Ajeto!
  donderdag 4 maart 2010 @ 20:27:12 #49
37150 livelink
Streng doch meedogenloos
pi_78745653
Cito-stress , maar gelukkig is het toch goed afgelopen allemaal. En dan naar de middelbare school, weer een mijlpaal en een nieuwe fase met bussen en zo! Wij zijn zover nog lang niet. En ik hoop dat het busje ons nog een tijd lang bespaard blijft. Vandaag zeiden ze op school dat Job deze week zo lief en gezellig meedoet. Dat hebben we echt nog nooit gehoord
Vorig jaar ging het de week na de voorjaarsvakantie helemaal fout met Job, dus we waren eigenlijk behoorlijk zenuwachtig voor deze week. Maar tot nog toe gaat het dus goed.

Kunnen jullie je de discussie van laatst nog herinneren over te laat komen op school? Wij zijn dus altijd heel erg op tijd, maar kregen een paar weken geleden het verzoek van school om Job pas zo laat mogelijk te brengen, dus net voordat de bel gaat. En ik krijg het niet voor elkaar. Het ruim op tijd zijn zit zo in mijn bloed, dat het me gewoon niet lukt om dat los te laten. Nu nemen we Job eerst mee naar de klas van Katja en dan brengen we hem pas als de bel gaat naar zijn eigen klas.
Niets te verliezen en toch bang.
Ik zou de perfecte moeder zijn als ik geen kinderen had.
  donderdag 4 maart 2010 @ 21:09:00 #50
13151 Rewimo
pi_78747762
Wat goed van Job, fijn om te horen hoor, zoiets

Ik heb ook een hekel aan te laat komen, livelink, dat zou voor mij ook niks zijn Maar zo heb je het goed opgelost lijkt me.

Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')