abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 2 maart 2010 @ 18:17:15 #1
104871 remlof
Europees federalist
pi_78645382


Welkom in het centrale CDA topic. Hieronder vind je in het kort waar deze partij voor staat:

Publieke gerechtigheid
Een betrouwbare overheid stelt duidelijke grenzen en geeft de burger zekerheid. De overheid houdt zich zelf ook aan deze grenzen. De overheid moet ervoor zorgen dat iedereen genoeg geld heeft om rond te komen. Ziek of gezond, met of zonder werk. En omdat iedereen genoeg geld heeft, kan iedereen ook meewerken aan een goede samenleving.

Gespreide verantwoordelijkheid
We zijn samen verantwoordelijk voor een goede samenleving. Beslissingen moeten we nemen op de plekken die daar het meest geschikt voor zijn. En taken moeten uitgevoerd worden door de organisaties of mensen daar het meest geschikt voor zijn. Bijvoorbeeld in het gezin, in vakbonden of werkgeversorganisaties, in het bedrijfsleven of bij de gemeente. Zo voorkom je een betuttelende overheid.

Solidariteit
Er moet betrokkenheid zijn tussen generaties en tussen arm en rijk. We leven niet alleen voor onszelf, maar we zijn pas mens door met elkaar te leven. De overheid zorgt voor de basis van sociale zekerheid: voor iedereen is er gezondheidszorg, onderwijs en inkomen. En met deze basis moeten we als mensen voor elkaar zorgen. Ook maatschappelijke organisaties helpen daarbij.

Rentmeesterschap
Met rentmeesterschap bedoelen we: de aarde is niet van ons, we hebben de aarde te leen van God. Daarom moeten we de aarde goed achterlaten voor volgende generaties. En daarbij horen ook de mensen, dieren en planten die er wonen. De overheid heeft twee taken op het gebied van rentmeesterschap:
1. De overheid moet stimuleren dat mensen zich gedragen als goede rentmeesters. Bijvoorbeeld stimuleren dat mensen op straat hun rommel in de afvalbak gooien.
2. De overheid moet zelf een goede rentmeester zijn. Dit betekent dat de overheid de gaven en talenten van alle burgers moet benutten. En dat ze haar financiën goed op orde moet hebben.


www.cda.nl

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 29-08-2016 20:24:32 ]
  dinsdag 2 maart 2010 @ 22:25:38 #2
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_78659491
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 18:17 schreef remlof het volgende:
Publieke gerechtigheid
Een betrouwbare overheid stelt duidelijke grenzen en geeft de burger zekerheid. De overheid houdt zich zelf ook aan deze grenzen.
quote:
Na kritiek van het College Bescherming Persoonsgegevens dat de opslag van kentekens door politie illegaal is, gaan ministers Ernst Hirsch Ballin (Justitie) en Guusje ter Horst (Binnenlandse Zaken) de wet aanpassen om dit toch mogelijk te maken.
quote:
Gespreide verantwoordelijkheid
We zijn samen verantwoordelijk voor een goede samenleving. Beslissingen moeten we nemen op de plekken die daar het meest geschikt voor zijn. En taken moeten uitgevoerd worden door de organisaties of mensen daar het meest geschikt voor zijn. Bijvoorbeeld in het gezin, in vakbonden of werkgeversorganisaties, in het bedrijfsleven of bij de gemeente. Zo voorkom je een betuttelende overheid.
Die betutteling blijft verleidelijk, evenals het negeren van adviesorganen:
quote:

Geen verbod dus, wel betere regulering en voorlichting – aldus het nieuwe advies. Maar de minister besloot anders: hij noemt de analyse ‘onvoldoende realistisch’. Zo kunnen de risico’s volgens het CAM worden beperkt door alleen in een ‘rustige en ontspannen omgeving’ te gebruiken, en door paddo’s niet te combineren met andere middelen. Die voorwaarden zijn niet reëel, vindt Klink.
quote:

De commissie vindt dat de Groningse kroeg terecht bezwaar maakte tegen een rookboete. Maar minister Ab Klink (Volksgezondheid) neemt het advies van de commissie niet over, zo liet hij donderdag weten.
quote:
Het Eurovisie Songfestival is een laagdrempelige culturele uiting die de banden tussen de Europese volken aanhaalt. Het past daarmee bij een ever closer union between the peoples of Europe Vernieuwingen in het songfestivalreglement doen echter aan dit doel afbreuk. Het CDA pleit, als vervent tegenstander van referenda, daarom voor het opnieuw introduceren van jurering door professionals en tegen het televoten.
quote:
Rentmeesterschap
Met rentmeesterschap bedoelen we: de aarde is niet van ons, we hebben de aarde te leen van God. Daarom moeten we de aarde goed achterlaten voor volgende generaties. En daarbij horen ook de mensen, dieren en planten die er wonen.
Hier is ongeveer geen begin te maken. Het CDA kan bezwaren tegen scherpere milieuregels voor auto’s bedenken (die verstoren de markt), hun landbouwbeleid dat bij keuze tussen dierenwelzijn of economisch voordeel steevast naar economisch voordeel neigt, het aan de kant zetten van milieucompensatie als het ontpoldering betreft, het schrappen van het nertsenfokverbod, voor drijfjacht zijn, ruimen van gezonde dieren, enz. enz.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
pi_78663084
Je moet ook zien dat boeren steevast de dupe zijn van allerlei maatregelen van de overheid (ook onder Gerda Verburg en helemaal onder ontwetende Brinkhorst)
Bijvoorbeeld de enorme inperking van de vrijheid van boeren. Bijna niks mag meer, allerlei kromme regeltjes en papierwerk belasten de boer. Telkens meent de overheid iets nieuws te bedenken, maar dat vervangt het oude niet, maar gooit dat meestal bovenop de oude regeling.

Laat ik een simpel voorbeeld noemen:
Een boer mag zijn mest niet uitrijden op het land van de buren. Hij moet eerst betalen om de mest af te laten voeren en dan kan vervolgens de buurmanboer het mest kopen...

En ik zie het CDA (als boerenpartij) voor dit soort dingen meer oog hebben, dan linkse partijen.

Wat dierenbehandeling gaan we de goede kant op. Een gevaar voor Linkse partijen is, om alles in Nederland te verbieden of enkel met hoge standaarden toe te staan. Het gevolg is dat alles via het buitenland komt, en er qua diervriendelijkheid niet veel beter op wordt. Bijvoorbeeld dieren die naar het Spanje gaan om geslacht te worden en vervolgens in Nederland het vlees verkopen...

Moraal van het verhaal: Nederland moet Europees zoveel mogelijk regelen. En daarin is het voorloper. Strengere eisen (terwijl Europa niet mee is) heeft geen zin.

Trouwens: ik ben ook bang dat er weer hypes ontstaan a la Q-koorts. Daar is onder druk van de media van alles gebeurd wat niet ethisch is. Geiten zijn er bij bosjes vermoord... (euthenasie kan jet het niet noemen, de geiten hadden geen keus) Het ergste is dat de 'dreiging' van Q-koorts echt niet minder is geworden (genoeg koeien die het hebbe, maar ook niet drachtige geiten) Er is dus enkel aan symptoombestrijding gedaan. Dit neem ik CDA erg kwalijk overigens.

(Ze hebben een jaar gehad te vaccineren en het is niet gebeurd, en dan is het een hype en is er geen tijd te vaccineren. Hoe visieloos ben je dan. Ik moet haast denken dat het CDA er akkoord mee is doelbewust de veeteelt in te perken en dat ze de bij geiten een daad hebben gesteld (zijn toch weinig mensen de dupe)
  maandag 8 maart 2010 @ 16:32:06 #4
165633 eriksd
The grand facade...
pi_78894614
Balkenende de sjaak vanavond?
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_78905830
Tja, kom je niet ongeloofwaardig over als je aan komt zetten met een kandidaat-premier onder wie al vier kabinetten zijn gevallen, die lichtelijk is uitgekotst door het Nederlandse volk en het charisma van een baksteen heeft?

Als Balkenende doorgaat hebben zowel hij als zijn partijgenoten een plaat beton voor de kop waarmee je de hele A2 zou kunnen verharden.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
  maandag 8 maart 2010 @ 20:29:40 #6
104871 remlof
Europees federalist
pi_78905906
quote:
Op maandag 8 maart 2010 20:28 schreef Ferdo het volgende:
Tja, kom je niet ongeloofwaardig over als je aan komt zetten met een kandidaat-premier onder wie al vier kabinetten zijn gevallen, die lichtelijk is uitgekotst door het Nederlandse volk en het charisma van een baksteen heeft?

Als Balkenende doorgaat hebben zowel hij als zijn partijgenoten een plaat beton voor de kop waarmee je de hele A2 zou kunnen verharden.
Dat Balkenende een plaat van gewapend beton voor z'n hoofd heeft wisten we al een tijdje
pi_78906027
quote:
Op maandag 8 maart 2010 20:29 schreef remlof het volgende:

[..]

Dat Balkenende een plaat van gewapend beton voor z'n hoofd heeft wisten we al een tijdje
Maar dat zo'n plaat zó kon uitdijen verrast me werkelijk.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
  maandag 15 maart 2010 @ 08:44:04 #8
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_79158272
Niet blij met Balkenende
AMSTERDAM - CDA'ers in de provincie zijn niet blij met de keuze voor Jan Peter Balkenende als lijsttrekker bij de komende verkiezingen.

Bij gebrek aan beter
accepteren ze zijn aanstelling, maar de kritiek op zijn functioneren is niet mals, onthult Trouw. De bestuurders maken zich er onder meer boos over dat Balkenende alleen beschikbaar is voor het premierschap en niet als Kamerlid. Ze vragen zich af of hij wel de geschiktste persoon is om lijsttrekker te zijn.

--------

Bij gebrek aan beter.... Als Balkenende het beste is wat het CDA te bieden heeft, zou ik me als CDA-er toch danig zorgen gaan maken.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  maandag 15 maart 2010 @ 09:11:30 #9
104871 remlof
Europees federalist
pi_79158640
Tsja als zelfs Trouw, toch de CDA-krant bij uitstek, zo duidelijk stelling neemt tegen je lijsttrekker doe je als CDA toch iets verkeerd
  maandag 15 maart 2010 @ 23:46:55 #10
165633 eriksd
The grand facade...
pi_79193703
Ik las dat Verburg in Zwammerdam geboren is. What's in a name
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  dinsdag 16 maart 2010 @ 11:17:43 #11
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_79202488
http://twitter.com/fritswester/status/10563572085

cda fractievz Pieter van Geel vertrekt ook uit landelijke politiek. Hij wil niet meer op de lijst

  dinsdag 16 maart 2010 @ 11:31:18 #12
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_79202905
Wow, wat een leegloop.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
  Moderator woensdag 17 maart 2010 @ 20:47:18 #13
249559 crew  Lavenderr
pi_79269971
ASSEN - Het CDA is een partij die alles onder ogen ziet. Het is een volwassen partij die volwassen discussies voert. Dat zei Jan Peter Balkenende woensdagavond in Assen, voordat hij ging praten met de CDA-achterban in de drie noordelijke provincies.
Hij werd met applaus ontvangen op de bijeenkomst, die verder achter gesloten deuren plaatsheeft. ''Het is bij het CDA een goede gewoonte om de uitslagen van de verkiezingen te bespreken, vandaar dat ik hier ben'', zei hij nog bij het binnenstappen van de vergaderruimte.

Binnen de partij is onvrede over recente ontwikkelingen, zoals de val van het kabinet, de razendsnelle kandidaatstelling door het partijbestuur van Balkenende en de slechte uitslag bij de gemeenteraadsverkiezingen.

http://www.nu.nl/politiek/2207412/cda-ziet-alles-ogen.html
pi_79270223
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 20:47 schreef Lavenderr het volgende:
''Het is bij het CDA een goede gewoonte om de uitslagen van de verkiezingen te bespreken, vandaar dat ik hier ben'',
Leuk! Gaat hij dat doen in alle, pak hem beet, vierhonderd gemeenten waar het CDA heeft meegedaan bij de verkiezingen?

Hier is hij nog niet langsgeweest. Kan natuurlijk nog komen. Als hij tenminste tegen die tijd geen wachtgeldtrekker is in plaats van lijsttrekker. Ik kan me niet voorstellen dat de steun voor hem bij de CDA-achterban nog erg groot is.
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 11:31 schreef Iblis het volgende:
Wow, wat een leegloop.
Valt mee, alleen de huidige fractievoorzitter en een minister die de politiek adieu zwaaien. Als het nou eens échte prominente CDA'ers waren...
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
  dinsdag 30 maart 2010 @ 10:07:12 #15
104871 remlof
Europees federalist
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 30 maart 2010 @ 11:45:18 #16
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_79740167
Concept-Kandidatenlijst ook.
1. JP
2. Bijleveld
3. Verhagen
4. Van bijsterveld
5. Klink
6. De Jager
7. Atsma
8. Blanksma
9. Verburg
10. Haersma Buma
11. Sterk
12. Koopmans
13. Ormel
14. Jack de Vries
15. van Hijum
16. Smilde
17. Van Toorenburg
18. Cörüz
19. Ferrier
20. Bruins Slot

De rest zie --> http://www.cda.nl/Upload/(...)09%20juni%202010.pdf

Hanke Bruins Slot(1977) is de eerste nieuwe binnenkomer. Zij is nu Stafofficier Koninklijke Landmacht.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  dinsdag 30 maart 2010 @ 12:04:24 #17
104871 remlof
Europees federalist
pi_79740873
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 11:45 schreef borisz het volgende:
Hanke Bruins Slot(1977) is de eerste nieuwe binnenkomer. Zij is nu Stafofficier Koninklijke Landmacht.
Is dat familie van de ARPer Sieuwert Bruins Slot?
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 30 maart 2010 @ 18:11:55 #18
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_79754793
Geen idee, kan er niks over terug vinden. Bij de top30 is Hanke BS de enige nieuwe binnenkomer trouwens .
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  woensdag 31 maart 2010 @ 18:53:56 #19
246584 Ensaf
IK DACHT HET NIET.
pi_79798863
Amaai!

Zo een topic had ik al in een ander forum.

¿sɐʍ puǝǝ uǝǝ ʞı sןɐ uǝzǝן ʞoo ʇɥɔıɹǝq ʇıp ǝɾ noZ
  woensdag 31 maart 2010 @ 18:54:28 #20
246584 Ensaf
IK DACHT HET NIET.
pi_79798884
¿sɐʍ puǝǝ uǝǝ ʞı sןɐ uǝzǝן ʞoo ʇɥɔıɹǝq ʇıp ǝɾ noZ
  zondag 11 april 2010 @ 01:03:32 #21
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_80176221
quote:
Op maandag 8 maart 2010 20:28 schreef Ferdo het volgende:
Tja, kom je niet ongeloofwaardig over als je aan komt zetten met een kandidaat-premier onder wie al vier kabinetten zijn gevallen
Waarom blijven mensen dit maar beweren terwijl het domweg niet waar is. Zeer irritant.
Stop the world, I want to get out.
  zondag 11 april 2010 @ 08:47:19 #22
165633 eriksd
The grand facade...
pi_80178362
quote:
Op zondag 11 april 2010 01:03 schreef Lkw het volgende:

[..]

Waarom blijven mensen dit maar beweren terwijl het domweg niet waar is. Zeer irritant.
Nou.....
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_80184150
quote:
Op zondag 11 april 2010 01:03 schreef Lkw het volgende:

[..]

Waarom blijven mensen dit maar beweren terwijl het domweg niet waar is. Zeer irritant.
Okee, het waren er maar drie. Maar getuigt nou niet van goed leiderschap.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
  zondag 11 april 2010 @ 14:10:49 #24
165633 eriksd
The grand facade...
pi_80184690
quote:
Op zondag 11 april 2010 13:50 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Okee, het waren er maar drie. Maar getuigt nou niet van goed leiderschap.
En nummer 4 was ook gevallen maar de VVD bleef in het landsbelang.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 13 april 2010 @ 12:05:20 #25
862 Arcee
Look closer
pi_80260292
quote:
Bij gebrek aan minder slechte kandidaten, daar houd ik het dan maar op.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
  Moderator dinsdag 13 april 2010 @ 13:03:00 #27
249559 crew  Lavenderr
pi_80260546
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 12:53 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Bij gebrek aan minder slechte kandidaten, daar houd ik het dan maar op.
Ja, dat zal het wel zijn, al denk ik dat Verhagen het beter zou doen.
pi_80260620
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 13:03 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ja, dat zal het wel zijn, al denk ik dat Verhagen het beter zou doen.
Maar die heeft waarschijnlijk (nog) niet de ambitie premier te worden.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
  Moderator dinsdag 13 april 2010 @ 13:25:09 #29
249559 crew  Lavenderr
pi_80261295
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 13:05 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Maar die heeft waarschijnlijk (nog) niet de ambitie premier te worden.
Jammer vind ik dat, hij zou het zoveel beter doen qua ehh álles denk ik
pi_80271101
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 13:25 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Jammer vind ik dat, hij zou het zoveel beter doen qua ehh álles denk ik
Nou nou, Balkenende heeft ook zo zijn kwaliteiten.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 13 april 2010 @ 19:05:23 #31
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_80274933
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 17:13 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Nou nou, Balkenende heeft ook zo zijn kwaliteiten.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kabinetten laten vallen
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_80275472
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 19:05 schreef borisz het volgende:

[..]

Kabinetten laten vallen
Ja, dát gaat hem inderdaad best goed af! Net als trouwens om de zaken heendraaien.

Maar goed, Balkenende dus toch lijsttrekker, al denk ik wel dat het CDA nog vóórdat de zomer begint een nieuwe politieke leider heeft.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 24 april 2010 @ 11:56:10 #33
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_80663886
Klein applaus voor het CDA. Het congres heeft besloten dat het besluit over koopzondagen meer bij gemeenten moeten komen te liggen. .
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_81317145
Is De Jager nu aangeschoten wild geworden door zijn slippertje?
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
  dinsdag 11 mei 2010 @ 22:07:03 #35
165633 eriksd
The grand facade...
pi_81317211
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 22:06 schreef Ferdo het volgende:
Is De Jager nu aangeschoten wild geworden door zijn slippertje?
Niet dat ik weet. Men snapt ook wel dat hij in een lastige spagaat zit.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  vrijdag 14 mei 2010 @ 23:17:52 #36
165633 eriksd
The grand facade...
pi_81440510
Even een vraagje aan de CDA achterban: mocht het CDA onverhoopt in de oppositie komen, of wel in de regering maar met een VVD premier, zal Balkenende dan daadwerkelijk in de kamer gaan zitten?
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  vrijdag 14 mei 2010 @ 23:19:25 #37
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_81440603
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 23:17 schreef eriksd het volgende:
Even een vraagje aan de CDA achterban: mocht het CDA onverhoopt in de oppositie komen, of wel in de regering maar met een VVD premier, zal Balkenende dan daadwerkelijk in de kamer gaan zitten?
Denk het niet.
pi_81440862
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 23:19 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

Denk het niet.
Ik meen dat hij ook wel eens heeft laten blijken nadrukkelijk voor een bestuurspositie te gaan.

-edit- http://www.nd.nl/artikele(...)u-niet-geloofwaardig
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
  vrijdag 14 mei 2010 @ 23:26:08 #39
165633 eriksd
The grand facade...
pi_81440913
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 23:24 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Ik meen dat hij ook wel eens heeft laten blijken nadrukkelijk voor een bestuurspositie te gaan.
Inderdaad. Maar onder druk heeft hij gezegd toch de kamer in te gaan, aangezien het om de kamerledenverkiezing gaat. Als hij dan toch de aftocht blaast, loopt het CDA imago natuurlijk een enorme deuk op.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_81441012
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 23:26 schreef eriksd het volgende:

[..]

Inderdaad. Maar onder druk heeft hij gezegd toch de kamer in te gaan, aangezien het om de kamerledenverkiezing gaat. Als hij dan toch de aftocht blaast, loopt het CDA imago natuurlijk een enorme deuk op.
True, true.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
  woensdag 19 mei 2010 @ 13:57:29 #41
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_81623383
Ik begin toch al meer het idee te krijgen dat het CDA een enorme fout gemaakt heeft door JP niet te vervangen.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_81892208
we hebben meer CDA'ers nodig in dit topic:
De GROTE moral politics test 2010
pi_82025452
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 21:40 schreef Dichtpiet. het volgende:
we hebben meer CDA'ers nodig in dit topic:
De GROTE moral politics test 2010
serieus, kom naar dit topic en lees de OP
  donderdag 10 juni 2010 @ 17:50:24 #44
267150 Q.E.D.
qat erat ad vundum
pi_82627161


Wilders: "Persoonlijk drama voor Balkenende"

Toch wel zielig eigenlijk.
Hetgeen bewezen en beklonken moest worden.
  zondag 20 juni 2010 @ 18:34:15 #45
104871 remlof
Europees federalist
pi_83064710
Wtf? Eurlings, demissionair minister van Verkeer & Waterstaat gaat bij de KLM werken:




Minister Camiel Eurlings treedt toe tot KLM-top
  zondag 20 juni 2010 @ 18:38:21 #46
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_83064840
quote:
Op zondag 20 juni 2010 18:34 schreef remlof het volgende:
Wtf? Eurlings, demissionair minister van Verkeer & Waterstaat gaat bij de KLM werken:

[ afbeelding ]


Minister Camiel Eurlings treedt toe tot KLM-top
Da's ook niet echt goed voor z'n woon-werkverkeer.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  zondag 20 juni 2010 @ 18:38:52 #47
104871 remlof
Europees federalist
  donderdag 9 september 2010 @ 13:05:45 #48
104871 remlof
Europees federalist
pi_86238635
Aardig opiniestuk uit Vrij Nederland: De balkanisering van het CDA
  dinsdag 21 september 2010 @ 21:01:53 #49
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_86688712
Weinig vertrouwen in Maxime
AMSTERDAM - Van de leiders van de grote politieke partijen krijgt CDA'er Maxime Verhagen het minste vertrouwen van de eigen achterban.

71 Procent staat achter hem.

De achterban van Femke Halsema van GroenLinks steunt haar met 97 procent. Daarmee staat de politica op de eerste plek in de lijst van het Prinsjesdagonderzoek van EenVandaag onder 20.000 leden van het EenVandaag Opiniepanel.

PVV-leider Geert Wilders deelt de tweede plek met D66-fractievoorzitter Alexander Pechtold (95 procent). Daarna volgen VVD'er Mark Rutte (93 procent), SP'er Emile Roemer (92 procent) en PvdA'er Job Cohen (80 procent).

http://www.telegraaf.nl/b(...)innenland,buitenland
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_86688900
Gezien de verdeeldheid binnen het CDA valt dat best mee.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
  dinsdag 21 september 2010 @ 21:35:42 #51
246584 Ensaf
IK DACHT HET NIET.
pi_86690130
Ik had erger verwacht.
¿sɐʍ puǝǝ uǝǝ ʞı sןɐ uǝzǝן ʞoo ʇɥɔıɹǝq ʇıp ǝɾ noZ
  vrijdag 24 september 2010 @ 06:15:52 #52
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_86777346
CDA weer op scherp

DEN HAAG - Binnen het CDA worden de stellingen betrokken in de aanloop naar een verwacht regeerakkoord.

PVV-criticus en demissionair minister Hirsch Ballin (Justitie) wil tijdens het cruciale partijcongres over een coalitie met VVD en PVV het woord voeren, terwijl CDA-onderhandelaar Bijleveld het Binnenhof zou willen verlaten. Haar naam zingt rond als kandidaat voor commissaris van de Koningin in Overijssel.

Ingewijden aan het Binnenhof denken dat de formatiegesprekken waarschijnlijk volgende week zullen worden afgerond. Dat zou betekenen dat een ingelast CDA-congres, waar de partij groen licht moet geven voor het regeerakkoord, mogelijk op 9 oktober zal worden gehouden.

Tegenstanders van politieke samenwerking met de PVV slijpen ondertussen de messen. Justitieminister Hirsch Ballin laat weten van zijn hart geen moordkuil te zullen maken op het CDA-congres. "Ik heb de partijvoorzitter enkele weken geleden al laten weten dat ik mijn zegje wil doen als CDA-lid uit Tilburg", aldus Hirsch Ballin desgevraagd tegen De Telegraaf. "Er geldt nu 'wait and see'. Maar dat is voor mij niet gelijk aan 'wait en er verder geen opvatting over hebben'", zegt de bewindsman, die bekendstaat als fel tegenstander van de denkbeelden van de PVV.

Coryfeeën

Ingewijden zeggen dat de minister zich op de achtergrond nauw verstaat met andere tegenstanders van samenwerking met de partij van Wilders. Tot nu toe hield Hirsch Ballin zich naar buiten toe redelijk op de vlakte. Eerder deze week uitten CDA-coryfeeën Klink, Wijffels en Veerman opnieuw kritiek op de onderhandelingen met de PVV. Klink heeft ook aangegeven het woord te zullen voeren op het congres.

De geruchten over een mogelijke carrièrestap van CDA-nummer twee Bijleveld zijn opmerkelijk, omdat ze, sinds Klink vertrok als CDA-onderhandelaar, de nieuwe secondant van fractievoorzitter Verhagen werd bij de besprekingen over het vormen van een rechtse coalitie. Ingewijden meldden dat Bijleveld altijd grote bezwaren tegen de PVV heeft gehad en plaatsten openlijk vraagtekens bij de mogelijkheid of de politica wel in een kabinet zou willen zitten dat door gedoogsteun van de PVV overeind gehouden moet worden. Met de overstap naar Overijssel zou ze die keuze niet meer hoeven te maken.

Pikant is dat Bijleveld als huidig staatssecretaris van Binnenlandse Zaken zelf gaat over de benoemingen van commissarissen van de Koningin. Demissionair minister Hirsch Ballin is in dit geval aangesteld als de politiek verantwoordelijke
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_112777261
Kandidatenlijst CDA (via Nu.nl)

DEN HAAG - Het CDA bracht dinsdag de kandidatenlijst voor de Kamerverkiezingen naar buiten. Op de lijst staan 56 namen.

Hieronder volgen de eerste 40. Het partijcongres van het CDA stelt op 30 juni de definitieve lijst vast.

1 Sybrand van Haersma Buma - Voorzitter Tweede Kamerfractie

2 Mona Keijzer - wethouder Purmerend

3 Sander de Rouwe - Tweede Kamerlid

4 Elly Blanksma-van den Heuvel - Tweede Kamerlid

5 Raymond Knops - Tweede Kamerlid

6 Michel Rog - voorzitter CNV Onderwijs

7 Eddy van Hijum - Tweede Kamerlid

8 Hanke Bruins Slot - Tweede Kamerlid

9 Jacco Geurts - Ondernemer

10 Agnes Mulder - Vestigingsleider Kamer van Koophandel

11 Peter Oskam - Vicepresident rechtbank Amsterdam

12 Pieter Heerma - Manager zorgverzekeraar, oud-woordvoerder CDA-fractie

13 Herma Boom - Ondernemer

14 Martijn van Helvert - Fractievoorzitter Provinciale Staten

15 Madeleine van Toorenburg - Tweede Kamerlid

16 M. Amhaouch - Manager

17 Marieke van der Werf - Tweede Kamerlid

18 B.A. Schermers - Financieel dienstverlener

19 P.C.A. de Milliano (v) - Fractievoorzitter Provinciale Staten

20 M.J. Jager - Ondernemer

21 H. van der Molen - Beleidsmedewerker

22 E.D. Ekkel - Lector

23 Arjan Erkel - Directeur adviesbureau

24 T. Yazir - Stadsdeelwethouder

25 H.A.G. Ronnes - Wethouder

26 Michiel Holtackers - Tweede Kamerlid

27 E. van der Mik (v) - Veearts

28 D.S.C. Ensberg-Kleijkers - Strategisch adviseur

29 E. Andreou - Plaatsvervangend ambassadeur

30 W.J.F. van der Rijt - van der Kruis (v) - Wethouder

31 T. Sweyen - Docent

32 A.M.Th. Vreman (v) - Managing partner

33 D.Y.S. Kloosterhof - Griffiemedewerker

34 Nelleke Weltevrede - Raadslid en partijvoorlichter CDA

35 G.A. Karssenberg - Raadslid

36 M. Snoek - Fractievoorzitter

37 E. Ozture - Directeur

38 J.F. Hoogma - Actief lid

39 P. J.H.D. Verkoelen (v) - Statenlid

40 J. Vonk-Vedder (v) - Consultant
Op vrijdag 19 november 2010 01:13 schreef Quarant het volgende:
88.888.888
  dinsdag 12 juni 2012 @ 10:36:30 #54
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_112778207
quote:
Nu Ad Koppejan niet meer beschikbaar is voor een plek in de Tweede Kamer, zo bleek vandaag bij de presentatie van de conceptkandidatenlijst van het CDA, lijkt de rol van de zogenoemde CDA-dissidenten definitief uitgespeeld. Koppejan en Kamerlid Kathleen Ferrier verdwijnen van het politieke toneel.

En niet vanwege die dissidente rol, benadrukt de partij constant. 'Van alle Kamerleden nemen we met pijn in het hart afscheid', zei partijvoorzitter Ruth Peetoom vanmorgen in het NOS Radio 1 Journaal. 'Sommigen hebben daar zelf voor gekozen, voor sommigen was er gisteravond iets minder goed nieuws.'

Koppejan en Ferrier verwierven vooral bekendheid door hun aanhoudende en openlijke protest tegen samenwerking met de PVV als gedoogpartner in een minderheidskabinet met de VVD. De twee waren aanvankelijk tegen de samenwerking. Uiteindelijk draaiden Ferrier en Koppejan bij.

Overigens is het niet zo dat Koppejan helemaal niet benaderd is voor een plek op de lijst voor de Tweede Kamerverkiezingen van september. De plek die hem aangeboden werd, vond hij te laag.

Kathleen Ferrier, die zich de afgelopen tijd met name op het dossier van de achttienjarige Angolese asielzoeker Mauro Manuel liet horen, besloot zelf niet terug te willen keren in de Kamer. Ze zat namens het CDA sinds 2002 in de Kamerfractie, Koppejan sinds 2006.

Bewindslieden
Het CDA kiest op de conceptkandidaten overigens voor veel nieuwe gezichten. Negen plekken op de lijst worden bekleed door zittende CDA-fractieleden, en op de lijst is geen enkel lid van het kabinet te vinden dat namens de partij zitting had in het minderheidskabinet van CDA en VVD. Henk Bleker (nu demissionair staatssecretaris van Economische Zaken, Landbouw en Innovatie) maakte, toen bekend werd dat hij niet tot lijsttrekker van de partij werd gekozen, al bekend niet op de lijst voor de Tweede Kamer te willen zitten. Ook Maxime Verhagen, minsiter van Economische Zaken in het kabinet-Rutte, staat niet op de lijst. Hetzelfde geld voor minister van Defensie Hans Hillen, minister van Financiën Jan Kees de Jager, minister van Immigratie, Integratie en Asiel Gerd Leers, minister van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap Marja van Bijsterveldt, staatssecretarissen Ben Knapen (Buitenlandse Zaken), Joop Atsma (Infrastructuur en Milieu) en Marlies Veldhuijzen van Zanten (Volksgezondheid, Welzijn en Sport) staan niet op de lijst.

De advieslijst van het CDA voor de Tweede Kamerverkiezingen van 2012 is opgesteld door het partijbestuur. De lijst wordt voorgelegd aan lokale afdelingen. Als die instemmen, wordt de lijst voorgelegd aan het partijcongres op 30 juni.
http://www.volkskrant.nl/(...)ef-uitgespeeld.dhtml

Beetje rigoreuze zuivering bij het CDA. Waarschijnlijk een wanhopige poging om zich te distantiëren van het rampenkabinet Bruin 1, door alle bewindslieden uit dat kabinet niet op de lijst te zetten.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_112778641
Koppejan en Ferrier zijn ten onrechte dissidenten genoemd. Ze hebben zich altijd keurig aan de fractiediscipline gehouden. Nu krijgen ze stank voor dank.

Veel opmerkelijker dan het vertrek van Koppejan en Ferrier vind ik het vertrek van Ger Koopmans, voor wie er kennelijk ook geen plek meer was.

Ik zou lijsttrekkerskandidaat Madeleine van Toorenburg ook wat hoger op de lijst hebben verwacht.
  dinsdag 12 juni 2012 @ 10:49:29 #56
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_112778686
quote:
15s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 10:48 schreef Boldface het volgende:

Ik zou lijsttrekkerskandidaat Madeleine van Toorenburg ook wat hoger op de lijst hebben verwacht.
Waarom? Omdat ze kandidaat-lijsttrekker was?
pi_112778884
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 10:49 schreef freako het volgende:
Waarom? Omdat ze kandidaat-lijsttrekker was?
Ja. Ze moet verschillende andere kamerleden voor zich dulden en ook meerdere vrouwen, onder wie totale nieuwkomers.

Overigens staan er bij de eerste 56 kandidaten slechts 9 van de huidige 21 kamerleden. Nu zijn sommigen uit zichzelf opgestapt, maar het klinkt nogal als een grote schoonmaak.
pi_112779084
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 10:49 schreef freako het volgende:

[..]

Waarom? Omdat ze kandidaat-lijsttrekker was?
Kent iemand Jelleke Veenendaal nog van de VVD?
Op vrijdag 19 november 2010 01:13 schreef Quarant het volgende:
88.888.888
  dinsdag 12 juni 2012 @ 11:14:07 #59
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_112779606
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 10:36 schreef Lord_Vetinari het volgende:

Beetje rigoreuze zuivering bij het CDA. Waarschijnlijk een wanhopige poging om zich te distantiëren van het rampenkabinet Bruin 1, door alle bewindslieden uit dat kabinet niet op de lijst te zetten.
Ik zou niet weten welke bewindspersoon nu in de Kamer terecht zou willen komen. Uit de fractie kwamen eigenlijk alleen Verhagen en Atsma. De Jager en Van Bijsterveldt waren net 4 maanden Kamerlid.
quote:
15s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 10:54 schreef Boldface het volgende:

[..]

Ja. Ze moet verschillende andere kamerleden voor zich dulden en ook meerdere vrouwen, onder wie totale nieuwkomers.
Ik zou het kale feit dat iemand zich opwerpt als kandidaat-lijsttrekker niet als een reden beschouwen om deze dan hoog op de lijst te plaatsen. In het geval van Mona Keijzer was duidelijk dat ze ook aanhang heeft, maar Van Toorenburg kreeg onder de CDA-leden 1,7% van de stemmen.
quote:
Overigens staan er bij de eerste 56 kandidaten slechts 9 van de huidige 21 kamerleden. Nu zijn sommigen uit zichzelf opgestapt, maar het klinkt nogal als een grote schoonmaak.
Het is in ieder geval wel anticiperend op een flinke inkrimping van de fractie. Bij de vorige verkiezingen stonden er nauwelijks nieuwe namen op de lijst, als je ex-bewindslieden niet meetelt. Bij de eerste 30 alleen Hanke Bruins Slot.
pi_112779618
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 10:59 schreef Quarant het volgende:
Kent iemand Jelleke Veenendaal nog van de VVD?
Nauwelijks, maar dat was volgens mij toch wel wat meer een backbencher dan Van Toorenburg. Die stond de vorige keer 17e. En als je kijkt naar wie werkelijk in de Tweede Kamer zijn gaan zitten, stond ze 8e op dat lijstje...

Ik vraag me trouwens af wat er met al die huidige kamerleden gebeurt. Van de 21 keren er 12 niet terug. Van sommigen wisten we dat inmiddels (Koppejan, Ferrier, Sterk, Uitslag), maar de anderen?

Jack Biskop
Bas Jan van Bochove
Coşkun Çörüz
Maarten Haverkamp
Ger Koopmans
Pieter Omtzigt
Henk Jan Ormel
Margreeth Smilde
  dinsdag 12 juni 2012 @ 11:20:25 #61
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_112779828
quote:
Het CDA is met de schoffel door de partij gegaan en heeft alles wat te veel naar PVV riekt (voor én tegen) uit de gelederen gewied. Jong en onbevlekt gewas krijgt de ruimte om op te bloeien.

Negen Kamerleden (van de huidige 21) hebben de grote schoonmaak overleefd en hebben wederom een plek gevonden op de kandidatenlijst voor de verkiezingen in september. Onder lijsttrekker Van Haersma Buma (in 2010 nog op de tiende plek) wordt de lijst aangevoerd door de jonge gezichten van nieuwkomer Mona Keijzer en Sander de Rouwe (nummer 22 in 2010).

Mona Keijzer
Keijzer (43) bestormde de Haagse CDA-fractie vanuit het niets. Ze was een van de twee onbekende gezichten onder de kandidaten voor het lijsttrekkerschap. In Purmerend is ze een lokale bekendheid, waar ze als wethouder zich vooral met sociaal-maatschappelijke thema's bezighield, maar het grote publiek had nog nooit van haar gehoord. Ze sprak verrassend klare taal tijdens de lijsttrekkersdebatten en ontving meteen lovende reacties. Waar was ze nu weer aan begonnen, vroeg ze zich af tussen de bedrijven door.

Een absolute meerderheid van de CDA-leden koos voor de degelijke Van Haersma Buma als partijleider, maar Keijzer volgde met een kwart van de stemmen, veel meer dan de bekende bewindslieden Liesbeth Spies en Henk Bleker. Meteen werd ze omarmd door de nieuwe leider. 'Mona kwam, zag en overwon de harten van alle Nederlanders', zei Van Haersma Buma.

Keijzer werd beloond met een nummer twee op de lijst. Niet eerder maakte een CDA-lid zo'n snelle opmars in de gelederen. Hoewel ze achter de schermen een grotere rol speelde dan voor het publiek zichtbaar. Samen met 21 andere leden vormde zij het Strategisch Beraad, in het leven geroepen door partijvoorzitter Ruth Peetoom als antwoord op de onenigheid over de samenwerking met de PVV. Het CDA had weer richting nodig, was de gedachte. In die hoedanigheid schreef Keijzer mee aan de nieuwe koers: 'het radicale midden'.

Zo presenteerde zij zich ook in het lijsttrekkersreferendum: Ik ben de nieuwe koers, ik heb er immers aan meegewerkt - in tegenstelling tot het Haagse pluche. Zonder de samenwerking met gedoogpartner PVV af te branden, bood zij zich aan als het antwoord op die samenwerking. Ze sluit niemand uit, ook de PVV niet, maar een hernieuwde samenwerking lijkt ook haar niet voor de hand liggen.

Sander de Rouwe
En dan de nummer drie, Sander de Rouwe (32). Tot 2007 was hij nog gemeenteraadslid in Bolsward. In 2006 stond hij op nummer 46 van de kieslijst. In 2007 kwam hij alsnog in de Kamer omdat hoger geplaatste leden doorschoven naar het kabinet Balkenende-IV. Iets soortgelijks gebeurde twee jaar geleden, toen stond hij op nummer 22 en viel net buiten de boot. Maar lijsttrekker Balkenende stapte op na de verkiezingsnederlaag en partijprominent Jack de Vries vertrok na ophef over een buitenechtelijke verhouding. Zo kwam De Rouwe alsnog in de Kamer.

Vorig jaar profileerde hij zich als kritisch Kamerlid door vragen te stellen over de voorgenomen snelheidsverhoging naar 130 kilometer per uur van het kabinet, uitgewerkt door VVD-minister Schultz. Het moet wel veilig, bracht De Rouwe in. En ook 'fatsoenlijk en verantwoord', twee CDA-kernwaarden. Net als Keijzer heeft De Rouwe getoond geen dissident te zijn, maar wel een kritisch en jong CDA-lid vol ambitie. Voordat hij Kamerlid werd voerde hij de campagne aan voor de Provinciale Statenverkiezingen in Friesland en was hij voorzitter van de jonge christendemocraten in die provincie.

Over ambitie zegt De Rouwe zelf het volgende op zijn eigen CDA-site: 'Soms vragen mensen mij naar mijn ambitie. Ik betrap me er dan zelf op dat ik hier geen duidelijk antwoord op heb. Waarschijnlijk komt dit omdat ik steeds weer op zoek ben naar nieuwe wegen. Eén aspect komt daarin continu terug; ik wil graag tussen, met en vooral voor mensen werken.' Oftewel, vol ambitie, maar ook bescheiden. Niet te veel tegen, vooral vooruit kijken 'naar nieuwe wegen'. Dit jaar, als nummer drie op de lijst, kan het Kamerlidmaatschap hem niet ontgaan.
http://www.volkskrant.nl/(...)elan-in-partij.dhtml
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  dinsdag 12 juni 2012 @ 11:28:59 #62
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_112780106
quote:
15s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 11:14 schreef Boldface het volgende:

Ik vraag me trouwens af wat er met al die huidige kamerleden gebeurt. Van de 21 keren er 12 niet terug. Van sommigen wisten we dat inmiddels (Koppejan, Ferrier, Sterk, Uitslag), maar de anderen?

Jack Biskop
Bas Jan van Bochove
Coşkun Çörüz
Maarten Haverkamp
Ger Koopmans
Pieter Omtzigt
Henk Jan Ormel
Margreeth Smilde
Er zullen er wel een aantal ergens burgemeester worden, of ze beginnen hun eigen adviesbureautje.
pi_112780692
Het wordt nog mooier met die Koppejan:

quote:
Koppejan (in 2010 op plek 20) bedankt nu voor plek 19 op CDA-lijst
CDA-Kamerlid Ad Koppejan neemt geen genoegen met plek 19 op de kieslijst van de partij voor de verkiezingen van september. 'Ik heb vertrouwen in het CDA, maar de partij moet ook vertrouwen in mij hebben', zei hij vandaag op Radio 1. .

Het Zeeuwse Kamerlid stond in 2010 nog op plaats 20, een plek onder Kathleen Ferrier. Gezamenlijk werden zij bekend als de 'dissendenten', tijdens de kabinetsformatie waren ze in eerste instantie fel gekant tegen samenwerking met de PVV.

Uiteindelijk gingen Koppejan en Ferrier toch akkoord en stemden in lijn met de fractie voor samenwerking in een gedoogconstructie met de partij van Geert Wilders. In de Kamer profileerde de Zeeuw zich als voorvechter voor behoud van de Zeeuwse Hedwigepolder, een dossier dat al zeven jaar voortsleept. De strijd tegen ontpoldering lijkt definitief verloren en van de samenwerking met de PVV is niets meer over, dus ook de rol van Koppejan is uitgespeeld.

Zijn inspanningen werden niet beloond met een hogere plek op de lijst. De trotse Zeeuw bedankt nu voor nummer 19. Ferrier kondigde eerder al haar vertrek aan. Koppejans vertrek past binnen de nieuwe lijn van het CDA: kijken naar de toekomst. Alle prominenten die zich uitgesproken voor of tegen samenwerking met de PVV toonden, hebben het veld geruimd.
http://www.volkskrant.nl/(...)9-op-CDA-lijst.dhtml

Ergens in Limburg ligt momenteel een minister van Economische Zaken krom van het lachen...
pi_112780983
quote:
15s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 11:14 schreef Boldface het volgende:
Ik vraag me trouwens af wat er met al die huidige kamerleden gebeurt. Van de 21 keren er 12 niet terug. Van sommigen wisten we dat inmiddels (Koppejan, Ferrier, Sterk, Uitslag), maar de anderen?

Jack Biskop
Bas Jan van Bochove
Coşkun Çörüz
Maarten Haverkamp
Ger Koopmans
Pieter Omtzigt
Henk Jan Ormel
Margreeth Smilde
Ik vond dit bij NRC:
quote:
Ook Kamerleden Bas Jan van Bochove, Jack Biskop, Margreeth Smilde, Kathleen Ferrier, Maarten Haverkamp, Mirjam Sterk en Sabine Uitslag hebben al aangegeven dat ze niet opnieuw herkiesbaar zijn voor de Tweede Kamer.
Blijven de vet gedrukte namen over als degenen die zijn gedumpt...
  dinsdag 12 juni 2012 @ 12:02:13 #65
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_112781211
quote:
15s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 11:56 schreef Boldface het volgende:

[..]

Ik vond dit bij NRC:

[..]

Blijven de vet gedrukte namen over als degenen die zijn gedumpt...
Slordig van NRC. 'Opnieuw herkiesbaar' is dubbelop. Je bent herkiesbaar of opnieuw verkiesbaar.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_112781622
Martijn van Helvert is toch wel een fris CDA boegbeeld (uit Limburg)... :)
Op vrijdag 19 november 2010 01:13 schreef Quarant het volgende:
88.888.888
  dinsdag 12 juni 2012 @ 12:43:49 #67
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_112782850
quote:
15s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 11:56 schreef Boldface het volgende:

[..]

Ik vond dit bij NRC:

[..]

Blijven de vet gedrukte namen over als degenen die zijn gedumpt...
Jammer dat Omtzigt niet meer verkiesbaar wordt gesteld. Hij is de pensioenendeskundige in de Kamer.

Het CDA is wel flink aan het verjongen geslagen. De gemiddelde leeftijd van de eerste 25 kandidaten is 42 jaar, de oudsten zijn 53.
  dinsdag 12 juni 2012 @ 18:10:50 #68
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_112796395
quote:
De Tweede Kamerleden van het CDA die geen plek op de nieuwe kieslijst hebben gekregen, zijn teleurgesteld. Ze hebben tegelijk begrip voor de vernieuwing die het partijbestuur wil bereiken.

Dat zeiden zij vandaag tegen het ANP.

Limburgs Kamerlid Ger Koopmans moest het opnemen tegen twee kandidaten uit zijn thuisregio. 'Dan weet je dat het druk wordt', zei hij. Koopmans was 'een beetje verbaasd, want ik wilde graag door'. Toch zegt hij de afweging van het bestuur te steunen. Koopmans, sinds mei 2002 Kamerlid, zei verder een 'oprecht goed gevoel bij de lijst' te hebben.

Ook Henk Jan Ormel, afkomstig uit de Achterhoek, viel af. 'Dat is balen. Persoonlijk ben ik teleurgesteld, want ik wilde doorgaan.' Maar vanuit het oogpunt van de partij heeft hij wel begrip voor het besluit. 'Er zit nog veel ervaring in de top-10. Die zeer goede collega's gaan nu samenwerken met nieuwe mensen. Het is een goede mix.'

Wat hij in de toekomst gaat doen, is nog niet helemaal duidelijk voor Ormel, die van huis uit dierenarts is. 'Ik hoop de ervaring uit de politiek met mijn vakgebied te kunnen gaan combineren', zei hij. Ormel zat tevens sinds mei 2002 in de Kamer.

Kamerlid Pieter Omtzigt kreeg ook geen plek meer op de lijst, iets wat hij 'met spijt' heeft vastgesteld. Omtzigt was negen jaar Kamerlid. Ad Koppejan, bekend om zijn kritiek op de gedoogconstructie met de PVV, kreeg plek nummer 19, maar bedankte daarvoor. Hij had bij de eerste 15 willen zitten.

Van de huidige Kamerfractie van 21 mensen, keren er slechts negen terug op de lijst. Het CDA wil veel nieuwe mensen in de Tweede Kamer. Gisteren werd al bekend dat Mona Keijzer op plek 2 staat.
http://www.volkskrant.nl/(...)eetje-verbaasd.dhtml

Ik krijg er toch Oosteuropese beelden bij. Daar verdween ook altijd na een of ander debacle een groep bestuurders ineens uit beeld en werd er nooit meer over gepraat.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  Moderator dinsdag 12 juni 2012 @ 18:21:00 #69
249559 crew  Lavenderr
pi_112796803
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 12:43 schreef freako het volgende:

[..]

Jammer dat Omtzigt niet meer verkiesbaar wordt gesteld. Hij is de pensioenendeskundige in de Kamer.

Het CDA is wel flink aan het verjongen geslagen. De gemiddelde leeftijd van de eerste 25 kandidaten is 42 jaar, de oudsten zijn 53.
Ervaring telt niet meer daar?
Verder wel blij dat Koppejan verdwijnt. Die doet het CDA meer kwaad dan goed.
pi_112796898
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 18:10 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

http://www.volkskrant.nl/(...)eetje-verbaasd.dhtml

Ik krijg er toch Oosteuropese beelden bij. Daar verdween ook altijd na een of ander debacle een groep bestuurders ineens uit beeld en werd er nooit meer over gepraat.
Het grote debacle was al in 2010 toen het CDA ongeveer gehalveerd werd. Snap wel dat men nu voor verdere vernieuwing gaat.
  dinsdag 12 juni 2012 @ 22:20:58 #71
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_112811797
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 18:21 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ervaring telt niet meer daar?
In het algemeen vind ik het jammer dat Kamerleden tegenwoordig hooguit 10 jaar meegaan, waardoor continu veel ervaring verdwijnt. Het CDA heeft echter sinds 2002 nauwelijks vernieuwd, nu lopen ze de achterstand in.
pi_113091054
quote:
Nieuwe verkiezingsstrategie CDA: 'VVD is PVV-light'

CDA-leider Sybrand van Haersma Buma heeft vanmorgen en gisteravond in diverse media de aanval geopend op de huidige coalitiepartner in het demissionaire kabinet, de VVD en diens leider Mark Rutte. De fractievoorzitter van de christendemocraten hekelde Ruttes afwachtende houding in Europa en noemde de VVD meerdere keren 'PVV-light'.
http://www.volkskrant.nl/(...)D-is-PVV-light.dhtml

Wat een giller. _O-

quote:
Deze standpunten van de VVD doen het CDA afstand nemen van de huidige coalitiepartner in het demissionaire kabinet: 'Ik heb er moeite mee dat de VVD gaat aanschurken tegen de PVV', aldus Van Haersma Buma.
Aanschurken tegen de PVV? Dat zou het CDA nou echt nooit doen. 8)7
  woensdag 20 juni 2012 @ 16:34:11 #73
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_113148510
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 11:28 schreef freako het volgende:

[..]

Er zullen er wel een aantal ergens burgemeester worden, of ze beginnen hun eigen adviesbureautje.
En niet alleen de afgevallen Kamerleden hebben burgemeesters-aspiraties. Elly Blanksma (#4 op de conceptlijst) wordt burgemeester van Helmond:
quote:
CDA woest over vertrek Elly Blanksma naar Helmond

In de top van het CDA is met woede gereageerd op de benoeming van fractielid Elly Blanksma tot burgemeester van Helmond. Het Kamerlid stelde zich kandidaat voor de komende verkiezingen, kreeg een uitzonderlijk hoge plaats op de lijst (nummer 4), maar solliciteerde stiekem ook naar de burgemeesterspost.

Het is bijzonder pijnlijk voor de partij dat de nummer vier van de lijst moet worden afgevoerd, omdat ze er kennelijk geen vertrouwen in had. Collega’s in de CDA-fractie verwijten Blanksma dat ze de partij ontrouw is.

Persoonlijke belangetjes
Vorige week verzekerde lijsttrekker Sybrand van Haersma Buma dat de kandidatenlijst bestond uit mensen met wie de partij de toekomst aankon. Nu ontstaat de indruk van een duiventil vol persoonlijke belangetjes.

Sinds de verkiezingsnederlaag in 2010 wil het CDA ‘transparanter’ worden. Partijvoorzitter Ruth Peetoom stelde zich aan het hoofd van een vernieuwingsoperatie. Het plotselinge vertrek van Blanksma duidt op een gebrek aan regie en sturing in het CDA.

Dominee
Het spraakmakende Kamerlid Ger Koopmans kreeg geen plaats op de kandidatenlijst. Koopmans fungeert in de huidige fractie als ‘burgemeesterslobbyist’: hij coördineert de sollicitaties van CDA’ers naar burgemeestersposten.

Maar Blanksma liet na hem op de hoogte te stellen, omdat ze kennelijk twee opties wilde openhouden: burgemeester en als dat niet lukte dan toch maar een periode door als Kamerlid.

In de conservatieve vleugel van het CDA gaan stemmen op om Koopmans op vier te zetten, maar volgens een bron in de partijtop is dat geen optie: ‘Dat wil de dominee niet.’ Met ‘de dominee’ wordt partijvoorzitter Peetoom bedoeld, die wordt gerekend tot de linkervleugel van het CDA.
http://www.elsevier.nl/we(...)sma-naar-Helmond.htm
pi_113178212
CDA en CU willen Zilvervloot terug
dinsdag 19 juni 2012

Het CDA heeft samen met de CU een initiatiefwetsvoorstel ingediend om het zilvervlootsparen weer in te voeren. Het initiatief sluit aan bij de oude jeugdspaarwet die in 1992 is gestopt en bekend stond onder de naam Zilvervloot. Kamerleden Sterk (CDA) en Ortega-Martijn (CU) willen met deze regeling de spaarzin onder jongeren stimuleren. Uit onderzoek van het Nibud blijkt dat jongeren steeds meer te besteden hebben, maar ook veel meer schulden maken. Het CDA vindt dat een hele zorgelijke ontwikkeling, en komt daarom met dit wetsvoorstel. Het is onderdeel van een breder pakket maatregelen waarmee het CDA de spaarzin in Nederland terug wil brengen.
Op vrijdag 19 november 2010 01:13 schreef Quarant het volgende:
88.888.888
  donderdag 21 juni 2012 @ 09:55:28 #75
104871 remlof
Europees federalist
pi_113178340
Nieuwe conceptverkiezingsprogramma gelinkt in OP.
  donderdag 21 juni 2012 @ 10:29:39 #76
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_113179194
quote:
Gerommel in het CDA na onverwacht vertrek financieel specialist Blanksma

CDA is onaangenaam verrast door het plotselinge vertrek van Elly Blanksma uit de landelijke politiek. De 52-jarige Blanksma, net op de vierde plaats van de kandidatenlijst voor de Tweede Kamer gezet, kiest voor het burgemeesterschap van Helmond.

Partijleider Sybrand van Haersma Buma en partijvoorzitter Ruth Peetoom hadden gesprekken gevoerd met zittende Kamerleden die dóór wilden gaan. Een belangrijk selectiecriterium was: voor de volle periode willen zitten. Dat zou ook de reden zijn waarom de lijst geen bekenden of (oud-)bewindslieden telt.

Toch haakt Blanksma twee weken later af. In het Eindhovens Dagblad zei Peetoom woensdag 'stevig te balen'. Volgens Peetooms woordvoerder heeft Blanksma in de lijst-procedure verzwegen dat ze bezig was met een andere baan. Ook de fractietop tastte in het duister. Kamerlid Ger Koopmans, die in de fractie de burgemeesterschappen van CDA'ers coördineert: 'Ik wist van niets.'

Omtzigt
Bijkomende complicatie is dat Blanksma het woord voerde over de financiële crisis. Hoewel betwijfeld werd of de fractie op dat gebied genoeg expertise bezit, kwam financieel expert Pieter Omtzigt niet op de lijst. Nu vertrekt ook Blanksma.

Ook is het regionaal evenwicht verstoord. De provincie Brabant vond het belangrijk een kandidaat in de top te hebben. Die is nu weg. 'Het CDA is bij uitstek de partij van de regio', zegt Wil van der Kruijs, voorzitter van CDA Brabant. 'De belangrijkste regio heeft nu geen kandidaat meer bij de eerste twaalf. Dat kan gewoon niet. Dit is heel pijnlijk voor het landelijke CDA, en voor het CDA in Brabant helemaal.

Van der Kruijs heeft 'mevrouw Blanksma gemaild dat ik het een goed huwelijk vind tussen Helmond en haar, maar dat ik het buitengewoon betreurenswaardig voor de partij vind en dat ik daar graag nog eens met haar over wil praten'.

Strategisch
Elly Blanksma uit Eindhoven stond vierde op de lijst. De eerstvolgende Brabander is Madeleine van Toorenburg uit Rosmalen. Zij staat op de vijftiende plaats, maar schuift door Blanksma's vertrek op naar veertien. In de laatste peiling van Maurice de Hond haalt het CDA twaalf zetels.

'We moeten iets creatiefs bedenken', zegt Van der Kruijs. 'We kunnen strategisch stemmen. Maar als alle 67 Brabantse afdelingen aangeven dat ze Madeleine op twee willen in plaats van Mona (Keijzer, red.), dan nog schuift Madeleine misschien één plaatsje op, naar dertien. Bovendien hebben veel afdelingen al gestemd.'

Een tweede variant is volgens hem dat de Brabanders op 12 september 'massaal op een andere Brabander op de lijst stemmen', waardoor die met voorkeursstemmen gekozen wordt. 'Want ik ga ervan uit - ik ben een optimistisch mens - dat het CDA zeker veertien zetels haalt en Madeleine in de Kamer komt.'

Mensen-mens
In Helmond klinkt vooral tevredenheid over de voordracht van Blanksma, geboren als boerendochter in Beek en Donk en jarenlang werkzaam bij de lokale Rabobank. De gemeenteraad betitelt haar als 'een mensen-mens' en 'makkelijk toegankelijk'.
http://www.volkskrant.nl/(...)alist-Blanksma.dhtml
  woensdag 18 juli 2012 @ 18:16:26 #77
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_114374603
quote:
'What would Jezus do? Opheffen dat CDA'

Ze zijn kampioen herbronnen. Maar bij gebrek aan bronnen zijn het steeds dezelfde clichés die komen bovendrijven. Rob Wijnberg constateerde al dat de 'strategische keuzes' van het Strategisch Beraad uit 2011 vrijwel identiek zijn aan die van het Strategisch Beraad uit 1995. Een 'slagvaardige overheid', 'versterking van Europa' en 'een duurzame dynamiek' werden 'een solide overheid', 'een effectief Europa' en 'het duurzaam bewerken van de aarde'.

Het radicale midden radicaliseert de nietszeggendheid.

Als partij zonder ruggengraat is het CDA altijd afhankelijk geweest van politici met ruggengraat. En laten we eerlijk zijn: ze heeft heel wat rechtgeaarde staatsmannen en vrouwen voortgebracht. Ernst Hirsch-Ballin, Ab Klink, Ben Bot, Herman Wijffels, Dries van Agt, Willem Aantjes, Hannie van Leeuwen, Piet de Jong - het is een indrukwekkende lijst van christendemocraten die inmiddels zijn weggepest. De stokoude De Jong mocht tijdens het verkiezingscongres van twee jaar geleden nog opdraven om de PvdA een trap na te geven. Maar toen hij later wilde 'vechten' tegen de partij waar hij zich voor 'schaamt', zat er niets anders op dan hem weg te zetten als seniele bejaarde.

Eigengeilers
Jarenlang was het CDA een inspiratieloze, maar oerdegelijke landbouwpartij. Op lokaal niveau zal de partij fatsoenlijke bestuurders blijven aantrekken: mensen uit een goed nest, vol integriteit en dienstbaarheid. Maar aan de top loopt een partij zonder ideeën het risico een machtspartij te worden. De sympathieke eigenheimers moesten plaatsmaken voor de gewetenloze eigengeilers. Types als Maxime Verhagen, Gerd Leers, Henk Bleker, Hans Hillen en Piet Hein Donner hebben hun principiële ballast achtergelaten op de drempel van de Trêveszaal.

Het genre van de column is natuurlijk gestoeld op overdrijving. Maar dat de christendemocratische 'compassie' is verworden tot betekenisloze prietpraat waar asielzoekers, uitkeringstrekkers, werklozen en iedereen met een gebrek hun zitzak mee afvegen - dat is een understatement.

Leers
Gerd Leers vertelt het hele verhaal. In 2006 zat hij nog vol wijze woorden: 'Wie de geest van de wet niet aandurft, neemt zijn toevlucht tot de letter'. Als ik hem nu zie staan, met zijn knipperende ogen en droeve wenkbrauwen, verbaas ik me over de grondigheid waarmee hij zijn eigen karaktermoord heeft gearrangeerd. 'Moet ik dan nu, omwille van de politieke druk, zeggen: toch maar even discretionair? Zo zit ik niet in elkaar', horen we hem lispelen. Leers is minstens zo harteloos als Verdonk, maar zij stond tenminste voor haar apathie. Leers' geveinsde machteloosheid maakt zijn hardvochtigheid alleen maar perverser. De 'geest van de wet', waar de burgemeester de mond vol van had, zal de minister een worst wezen.

Verhagen onderhandelde over ontwikkelingshulp alsof het wisselgeld is, Bleker schoof met huichelachtige briefjes, Donner reserveerde een mooi baantje voor zichzelf en Hillen droomde van een terugkeer naar het conservatisme. Het zijn slechts symptomen, maar ze worden veroorzaakt door de chronische stuurloosheid van een partij die haar bestaansrecht heeft verloren. De verkrampte landbouwpartij ziet groen van provincialisme sinds ze aan het gedooginfuus vol rancuneus gif heeft gelegen. Maar het is vooral de stuurloosheid die het CDA tot een gevaarlijke partij maakt. De christendemocratie vertroebelt de democratie, omdat je nooit weet door wie ze zich nu weer zullen laten bedotten.

Luchtfietser
Geert gaf de genadeklap aan het clubje van Verhagen. Wat er overblijft is niets. Buma, die luchtfietser in dat desolate polderlandschap, is zo iemand die je kunt haten noch liefhebben. Je kunt überhaupt niets met hem. Hij is voor 'samen' en 'iedereen'. Hij wil ook 'keuzes maken', maar weet niet welke. Geen partij was zo blij met de inbreng van jongerenbeweging G500 als het CDA. Niet omdat ze het leuk vonden om politiek gehackt te worden, maar gewoon, omdat ze wel wat ideeën konden gebruiken.

Orthodox christelijke politiek wordt alleen nog door de ChristenUnie en de SGP bedreven. De cultuurchristenen hebben allang besloten dat alles wat links van het radicale midden zit, het evangelie beter heeft begrepen dan het CDA. Zelfs de lezers van dagblad Trouw stemmen inmiddels massaal GroenLinks. Het restant, de xenofobe conservatievelingen, zoeken nu hun heil bij de PVV of VVD, die Buma zonder gevoel voor ironie al 'PVV-light' noemde.

De 'joods-christelijke cultuur' van de christendemocraten is even orthodox als de godsdienstlessen van een openbare school. Sterker nog: het evangelie is levensgevaarlijke kost voor een partij die een neoliberale agenda voert, Nederlanders naar hun 'land van herkomst' stuurt en bezuinigt op de allerzwaksten.

'What would Jezus do?' vragen moderne evangelicalen zichzelf . Er is maar één antwoord: opheffen die handel. Als het CDA het zelf niet doet, dan moet de kiezer het maar doen. Een ideeënloze machtspartij met minder dan tien zetels sleept zich misschien nog even voort, maar kan geen kwaad meer. Laten we daar naar streven: het CDA onder de tien zetels. Wat zie ik uit naar de knipperende ogen van Leers bij de volgende verkiezingsuitslag. Het zou een feest voor de democratie zijn.

Rutger Bregman is historicus en publicist
http://www.volkskrant.nl/(...)heffen-dat-CDA.dhtml
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  zaterdag 21 juli 2012 @ 21:00:54 #78
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_114508806
quote:
Ik weet het allemaal ook niet met het CDA. Vorige keer nog CDA gestemd. Ze zeggen steeds zulke goede dingen, ik ben het altijd voor minstens 80% eens met het CDA, maar ze maken er zo weinig van waar. Hun idealen zijn zo flexibel, als ze maar in de regering kunnen zetelen. Jammer.

Ze kunnen in ieder geval niet meer op mijn stem rekenen, denk ik zo
Laffe huichelaar
  dinsdag 24 juli 2012 @ 11:23:01 #79
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_114598452
http://nos.nl/artikel/398(...)-als-leider-cda.html

Zegt op zich ook genoeg, alle lieden die ze competent genoeg achtten de partij te leiden, heeft een actieve rol binnen de partij de rug toegekeerd
Laffe huichelaar
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 24 juli 2012 @ 11:31:00 #80
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_114598651
Doekle Terpstra wilde ook wel leider worden, maar die had geen zin in leiderschapsverkiezingen.

Ik zal nooit op het CDA stemmen zolang ze privacy in de uitverkoop blijven zetten. Bijvoorbeeld ACTA, passagiersgegevens naar de VS weggeven zonder er iets voor terug te krijgen, WOB willen inperken etc.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_115689388
CDAstemmer hier, de verkiezingen gaan matig worden. Hmk.
pi_115808572
Die vrouw die in de Lowlandstent heeft lopen praten voor het cda :')
Wat een slechte toespraak zeg :')
Op maandag 17 juni 2013 schreef Murdera:
Had ik maar jouw benen. :@
pi_115896870
quote:
Jan Kees de Jager loog over Roemer

Jan Kees de Jager misbruikte dinsdag zijn gezag als minister van financien door (bij Knevel en van den Brink) te beweren dat de uispraken over Roemer over Europa Nederland geld hadden gekost. Hij beweerde dat de stelling van Roemer (boeten betalen aan de EU ‘over my dead body’) tot een verhoging van de rente had geleid. NRC zocht het uit. Onzin, naar blijkt. Sterker: op de ochtend dat de financiele markten via Bloomberg te horen hadden gekregen wat Roemer vindt daalde de rente. Een klein beetje, maar toch.

Het lijkt waar wat Roemer zegt: er is een campagne begonnen van bangmakerij
http://www.welingelichtek(...)oog-over-roemer.html
pi_115982262
Stukje bij beetje begint het CDA nu dan toch afstand te nemen van de PVV. Eerst liet Keijzer zich al erg kritisch uit over de PVV, nu dan ook Van Haersma Buma; de man die tot dusver steeds de samenwerking met de PVV bleef goedpraten...

quote:
Buma niet in een coalitie met PVV
AMSTERDAM - Het CDA zal niet plaatsnemen in een kabinet met de Partij voor de Vrijheid.

Dat zegt CDA-lijsttrekker Sybrand van Haersma Buma in een interview met het Reformatorisch Dagblad. Hij stelt erg weinig vertrouwen te hebben in PVV-leider Geert Wilders. "Ik sluit niet zomaar partijen uit, maar bij Wilders doe ik dat wel", aldus de CDA'er.

Van Haersma Buma liet eerder weten zeer teleurgesteld te zijn in de PVV na het mislukken van de Catshuisonderhandelingen.
Bron: http://www.nu.nl/nieuws/2(...)oalitie-met-pvv.html

Oorspronkelijke bron: http://www.refdag.nl/nieu(...)met_pvv_uit_1_669445
Op de RD-website verschijnt straks om 11.00 uur een uitgebreider artikel.
  † In Memoriam † zaterdag 1 september 2012 @ 12:44:35 #85
137949 Disana
pi_116306975
Er is echt geen hond die over het CDA praat... Kijk maar eens naar de topics op dit forum. Het gaat overal over, behalve over het CDA. Buma legt zich op voorhand al bij een dikke nederlaag neer...

En dan ook nog dit soort parodieën...

pi_116344127
Enige humor kan Sybrand niet worden ontzegd:

sybrandbuma twitterde op zaterdag 01-09-2012 om 22:01:08 Dank voor de vele enthousiaste reacties van mijn nepvolgers op mijn sprong bij ssoz, maar het was helaas een nepbuma. #Koefnoen reageer retweet
Sportieve reactie wel... ^O^
pi_164950837
kick
  maandag 29 augustus 2016 @ 22:29:20 #89
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_164952333
quote:
10s.gif Op woensdag 19 mei 2010 13:57 schreef I.R.Baboon het volgende:
Ik begin toch al meer het idee te krijgen dat het CDA een enorme fout gemaakt heeft door JP niet te vervangen.
Hoera, vergeten topics in m'n AT met goede voorspellingen.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_164956993
Ja ik denk dat het CDA de verkiezingen wint en dat Buma premier word
pi_165183056
Ik ga noodgedwongen ook overwegen om op het CDA te stemmen. Echter ben ik wel benieuwd waar de coalitie voorkeur van het CDA naar uitgaat :)
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
  donderdag 8 september 2016 @ 21:19:32 #92
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_165183482
quote:
7s.gif Op donderdag 8 september 2016 21:04 schreef phpmystyle het volgende:
Ik ga noodgedwongen ook overwegen om op het CDA te stemmen. Echter ben ik wel benieuwd waar de coalitie voorkeur van het CDA naar uitgaat :)
Naar iets met het CDA erin, denk ik.

Hun voorkeur zal ongetwijfeld liggen bij samenwerking met de VVD, al dan niet in combinatie met D66, maar ik denk niet dat we op al te veel ruggengraat hoeven te rekenen bij het CDA als het gaat om coalitiebesprekingen. Als ze daarmee regeren kunnen afdwingen gaan ze ook wel met de PvdA en SP in zee. Of hernieuwd in een PVV-wespennest.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_165267033
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2016 21:19 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Naar iets met het CDA erin, denk ik.
Gewaagde uitspraak.
  Moderator / Redactie Sport maandag 12 september 2016 @ 16:49:43 #94
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_165273975
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  maandag 12 september 2016 @ 16:50:59 #95
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_165274019
quote:
Vooral die maatschappelijke dienstplicht is brrr.

Naast dat het al een draak van een vinding is, kan het natuurlijk alleen maar uitdraaien op een administratieve ramp.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_165274245
quote:
Tot 2010 hadden we in de vorm van André Rouvoet ook nog een minister van gezin in een kabinet onder Balkenende. Geloof niet dat die ooit iets te doen had.
  maandag 12 september 2016 @ 16:59:29 #97
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_165274270
quote:
1s.gif Op maandag 12 september 2016 16:58 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Tot 2010 hadden we in de vorm van André Rouvoet ook nog een minister van gezin in een kabinet onder Balkenende. Geloof niet dat die ooit iets te doen had.
Hij heeft als Minister van Jeugd en Gezin de Centra voor Jeugd en Gezin opgericht. Groot succes was dat.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_165274298
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2016 16:59 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Hij heeft als Minister van Jeugd en Gezin de Centra voor Jeugd en Gezin opgericht. Groot succes was dat.
Wie kent ze niet?
  maandag 12 september 2016 @ 17:01:06 #99
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_165274310
quote:
6s.gif Op maandag 12 september 2016 17:00 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Wie kent ze niet?
Op zich was het idee niet gek. Het kastje en de muur in één gebouw.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  dinsdag 20 september 2016 @ 10:12:56 #100
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_165445869
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2016 16:50 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Vooral die maatschappelijke dienstplicht is brrr.

Naast dat het al een draak van een vinding is, kan het natuurlijk alleen maar uitdraaien op een administratieve ramp.
Mensen in een collectief keurslijf dwingen is zeker brrr.
a man convinced against his will is of the same opinion still
  Moderator / Redactie Sport woensdag 12 oktober 2016 @ 11:34:46 #101
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_165908714
Het PVV-verkiezingsprogramma is weer met een moreel sausje overgoten en dan noemen ze het CDA-programma. https://d2vry01uvf8h31.cl(...)eter%20Nederland.pdf
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 28 oktober 2016 @ 12:23:08 #102
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_166259987
Over de Christendemocraten en het centrum vd macht http://stukroodvlees.nl/h(...)m-van-de-macht-trok/
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_166590956
Ik ga CDA stemmen, maar dan wel puur om Sybrand Buma's charismatische en aantrekkelijke uitstraling.

Wat een knappe man is dat :9~
  Moderator woensdag 1 maart 2017 @ 16:53:20 #104
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_169222394
Op de een of andere manier vind ik sommige standpunten wel okay maar ik struikel over die enorme focus op "het gezin" iedereen die geen "gezin" sticht mag van de CDA opdraaien voor de kosten die mensen met kinderen lekker kunnen opmaken. Er is voor de CDA maar één deugd en dat is voortplanting gevolgd door een christelijke opvoeding...
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  zaterdag 4 maart 2017 @ 10:36:52 #105
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_169279895
quote:
Buma wil volkslied terug in de klas
CDA-leider Buma wil dat kinderen op
school weer staand het Wilhelmus
leren.Hij ergert zich eraan dat dat
niet meer vanzelfsprekend is.

Herstel van normen en waarden is de
kern van de verkiezingscampage van het
CDA en Buma noemt het volkslied een
wezenlijk onderdeel."Je hebt een aantal
symbolen en het koningshuis is er één
van.Majesteitsschennis moet daarom
strafbaar blijven."

Buma stelt dat "het hoogste wat wij in
Nederland hebben de waarde van het
koningshuis is.Dat beledig je niet,want
dat beledig je ons allemaal",aldus de
CDA-leider in De Telegraaf.
brrr eng hoor. Hoop dat zoveel mogelijk mensen dit lezen en weer beseffen hoe retard het CDA ook al weer kan zijn.

Waarde van het koningshuis het hoogste goed in Nederland :')
pi_169279919
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 maart 2017 10:36 schreef PLAE@ het volgende:

[..]

brrr eng hoor. Hoop dat zoveel mogelijk mensen dit lezen en weer beseffen hoe retard het CDA ook al weer kan zijn.

Waarde van het koningshuis het hoogste goed in Nederland :')
Ik vertelde dit thuis en mijn vriendin vroeg of dit serieus was en geen fake news. Man man man. wat een ellende :')
  zaterdag 4 maart 2017 @ 12:53:19 #107
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_169281609
Vaderlandsliefde is booming.
  Redactie Frontpage / Weblog zondag 5 maart 2017 @ 10:06:20 #108
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_169298792

quote:
Sybrand van Haersma Buma (Workum, 30 juli 1965) is een Nederlands politicus van het CDA. Momenteel is hij fractievoorzitter in de Tweede Kamer. Hij was tevens lijsttrekker bij de Tweede Kamerverkiezingen van september 2012.[1] Op 18 mei 2012 werd Van Haersma Buma gekozen tot partijleider, waarna hij op 30 juni formeel werd benoemd. Eerder deelde hij het partijleiderschap met vicepremier en minister Maxime Verhagen en partijvoorzitter Ruth Peetoom. Alhoewel zijn officiële achternaam Van Haersma Buma is, wordt hij vaak kortweg als Sybrand Buma aangekondigd.
quote:
CDA-leider Buma gaat voor het torentje, zegt hij in De Telegraaf. En als hij daar zit, wil hij inzetten op een herstel van normen en waarden in Nederland.

Hij zou het bijvoorbeeld heel goed vinden als kinderen weer het volkslied leren op school, en dat ze dat staand zingen. "Tuurlijk! Je leert een kind toch niet zittend het Wilhelmus zingen?" Volgens hem is "het hoogste wat wij in Nederland hebben, de waarde van ons koningshuis. Dat beledig je niet, want dan beledig je ons allemaal." Majesteitsschennis moet daarom strafbaar blijven.

Buma vindt dat de tradities die Nederland heeft, meer expliciet gemaakt moeten worden. Hij zegt in de krant dat we een samenleving hebben "die heel erg multicultureel is geworden" en waarin een aantal dingen niet meer vanzelfsprekend is. "Dus moeten we ze blijkbaar expliciteren."

Ouderwets

Hij vindt het prima als mensen vinden dat het CDA onder hem weer heel ouderwets wordt. "Goed zo. Dat etiket maakt me niks uit. Ik denk dat er heel veel van wat verloren is gegaan, helemaal niet zo fout was."

Buma staat ook met een interview in het AD. Daarin herhaalt hij dat hij geen progressief kabinet wil vormen. "Het CDA gaat geen progressief kabinet mogelijk maken. No way, dan kennen ze mij nog niet."

Hij wil "een middencoalitie" en acht de kans zeer aanwezig dat de VVD daar ook aan meedoet.

Dat Buma vandaag uitgebreid aan het woord komt in twee landelijke kranten geeft duidelijk aan welke positie het CDA in de campagne inneemt, zegt politiek verslaggever Lars Geerts in het NOS Radio 1 Journaal. De partij stijgt sinds december gestaag in de peilingen en komt steeds meer in de positie van 'onvermijdelijke' coalitiepartner.

De lijsttrekker wordt tegelijkertijd omarmd en aangevallen door partijen als de VVD en de PvdA. "Blijkbaar loopt hun campagne anders dan ze hadden verwacht", zegt Buma in het AD. "Mijn kritiek is steeds dezelfde, terwijl ik hen in de laatste weken zie zigzaggen. Kennelijk zijn Rutte en Asscher in paniek."
http://nos.nl/artikel/216(...)ilhelmus-zingen.html



Denk jij dat de stijgende lijn doorzet en Buma Minister President wordt? :o

[ Bericht 2% gewijzigd door Paul op 05-03-2017 10:11:40 ]
GA EENS WERKEN/UITKERING TREKKEN IPV OP FOK ZITTEN!
Speklap3000 is mijn maatje en DTS winnaar februari!
  zondag 5 maart 2017 @ 10:09:44 #109
121310 venomsnake
El Saltador
pi_169298830
Type foute autoverkoper, bah.
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
  Redactie Frontpage / Weblog zondag 5 maart 2017 @ 10:10:32 #110
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_169298836
quote:
AMSTERDAM - In de peiling van Maurice de Hond is de PVV afgelopen week vier zetels gezakt vergeleken met de peiling van een week eerder. De partij van Geert Wilders zou uitkomen op 25 zetels als er nu verkiezingen zouden zijn.

Het CDA kan drie zetels bijschrijven en zou uitkomen op 21 zetels. De christen-democraten zouden daarmee de derde partij worden, achter de PVV en de VVD (24). Ook D66 komt deze week drie zetels hoger uit dan vorige week en zou in totaal eindigen met 17 zetels.

Sybrand Buma (CDA) en Alexander Pechtold (D66) genieten het meeste vertrouwen als lijsttrekker. Zij krijgen allebei een rapportcijfer van 5,3. Jan Roos (GeenPeil) en Tunahan Kuzu (DENK) scoren het laagst: respectievelijk 2,9 en 1,6. Van alle lijsttrekkers scoort Kuzu scoort het hoogst bij zijn eigen achterban: een 8,9, en Henk Krol (50PLUS) het laagst: een 7,4.
http://www.telegraaf.nl/b(...)n_D66_stijgen__.html
GA EENS WERKEN/UITKERING TREKKEN IPV OP FOK ZITTEN!
Speklap3000 is mijn maatje en DTS winnaar februari!
pi_169298909
Gelukkig lijkt hij zijn zelfgekozen politieke celibaat achter zich gelaten te hebben. Hij heeft de afgelopen jaren werkelijk niets bijgedragen aan de politiek en was alleen maar contraproductief bij het oplossen van de crises.

Hij bespeelt nu vooral het sentiment met de oproep tot fatsoenlijke politiek en wint daarmee nu wat stemmen. Verder kansloze ideeën zoals maatschappelijke dienstplicht. Rest programma te omschrijven als VVD light.
pi_169300663
Ik zie een topic over de vraag wie minister-president wordt én ik zie een centraal CDA-topic. Ik snap niet echt wat dan nog de meerwaarde van dit topic is...
pi_169349317
Ik zag laatst buma in het programma van paul de leeuw zitten, wauw wat een verschil.

Normaal is de heer buma een stijve formele saaie kerel maar bij paul zag je heel even gewoon sybrand, gekleed in zijn dagelijks kloffie, humor, leuk meedoen en vooral totaal niet stijf.

Eigenlijk zou hij dat ook tijdens de campagne moeten doen.
  dinsdag 7 maart 2017 @ 13:05:57 #114
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_169349995
Ja, maar dan kan ie die wilhelmus-onzin niet meer geloofwaardig overbrengen. Nu eigenlijk ook al niet, trouwens.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_169369857


Had nooit gedacht dat ik misschien nog CDA zou gaan stemmen

(en wat een kneus is die Klaver toch :{w )

[ Bericht 7% gewijzigd door falling_away op 08-03-2017 12:48:33 ]
Alpha kenny one
pi_169372005
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2017 12:32 schreef falling_away het volgende:


Had nooit gedacht dat ik misschien nog CDA zou gaan stemmen

(en wat een kneus is die Klaver toch :{w )
Hier maakt Pechtold zich toch wel een beetje belachelijk in mijn ogen met Buma uitlachen over het terugdraaien van de studiefinanciering. Buma heeft daar een goed punt en Pechtold doet alsof het slecht is.
  Moderator woensdag 9 december 2020 @ 14:44:41 #118
236264 crew  capricia
pi_196637854
Open
Definitely not CIA
  Moderator donderdag 10 december 2020 @ 20:58:16 #119
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_196662067
  Moderator vrijdag 11 december 2020 @ 10:49:50 #120
236264 crew  capricia
pi_196669256
Met Hoekstra aan de leiding kan het CDA wel eens een stuk groter worden.

En als het Omzigt wordt, kan hij verdwaalde Forum stemmen oppikken.

Ben benieuwd naar het partijcongres.
Definitely not CIA
pi_197171821
CDA verkiezingsprogramma:
https://d14uo0i7wmc99w.cl(...)ngsprogramma2021.pdf

Hoofdpunten:
quote:
Onze prioriteiten 2021 - 2025
1. Zorg voor elkaar is de belofte dat in ons land iedereen kan meedoen en we niemand in de steek laten. Als we omzien naar elkaar kunnen we iedere uitdaging aan en komen we elke crisis te boven.

2. Wij houden de zorg voor iedereen bereikbaar, beschikbaar en betaalbaar door de zorg beter te organiseren, te blijven innoveren en meer te investeren in preventie en gezondheid. Wij houden het eigen risico gelijk en versterken de zorg dichtbij huis en in de regio.

3. Wij zetten de schouders onder een krachtig economisch herstel en investeren in nieuwe banen, kennis en innovatie. We gaan voor de beste ideeën van Nederlandse bodem als basis voor een duurzame en eerlijke economie van morgen.

4. Wij zorgen dat je in elke baan weer de waardering, zekerheid en ruimte krijgt om het beste uit jezelf te halen en te bouwen aan je eigen toekomst. We verhogen het minimumloon en zorgen dat meer werken ook meer loont.

5. Wij pakken het woningtekort aan door in heel het land in de komende tien jaar een miljoen betaalbare en duurzame woningen te bouwen. Een kwart van de nieuwbouw is bestemd voor starters en jongeren en we bieden meer variatie in het woningaanbod voor ouderen.

6. Van krimpgebieden maken we groeiregio’s door volop te investerenin de ontwikkeling van nieuwe, innovatieve economische clusters in het hele land. Zo maken we optimaal gebruik van de ruimte die de regio biedt en houden we de grote steden leefbaar en betaalbaar voor iedere portemonnee.

7. Wij maken serieus werk van de vergroening en verduurzaming van ons land. Met een groene en schone leefomgeving, investeringen in schone energie en vermindering van uitstoot dragen we bij aan de doelen van Parijs. Wij betrekken burgers vooraf bij grote besluiten en bieden ruimere regelingen voor investeringen in isolatie en energiebesparing aan je eigen huis.

8. Je gezin is je thuis waar we altijd voor elkaar zorgen. Daarom bieden wij gezinnen meer tijd en ruimte om werk en thuis te combineren. Wij ontzorgen jonge ouders met een nieuwe regeling voor kinderopvang en bieden ondersteuning aan mantelzorgers.

9. Wij willen een dienstbare en beschermende overheid die er altijd voor de burger is. We herstellen het vertrouwen dat in de afgelopen periode is geschaad en versterken de instituties die in onze samenleving zorgdragen voor het algemeen belang.

10. Wij versterken de strijd tegen ondermijning en de georganiseerde criminaliteit in ons land. Met meer capaciteit voor politie en justitie en hogere straffen pakken we door om een serieuze ontwrichting van de rechtsstaat en de samenleving te voorkomen.

11. Wij versterken de grip op migratie om de integratie en opvang beter organiseren en het draagvlak voor asiel en migratie te behouden. In Europa maken we afspraken over een solide asiel- en migratiebeleid voor de toekomst.

12. Als klein land met een open economie hebben wij voor onze welvaart en veiligheid groot belang bij een sterk en stabiel Europa, dat staat voor de bescherming van de waarden van democratie en rechtsstaat en onze manier van leven. Investeringen in defensie zijn nodig om onze veiligheid te beschermen.
Waar het CDA onder Balkenende, Verhagen en Buma steeds rechtser werd zie ik nu een middenprogramma. Hoekstra zie ik toch als rechts, ik ben benieuwd hoe hij dit programma gaat uitdragen.
Incelfrikandel
pi_198316990
Liliane Ploumen ontmaskert Wopke Hoekstra: voor veel van zijn mooie voornemens heeft het CDA helemaal geen dekking opgenomen in het verkiezingsprogramma.

Draadje op Twitter:

twitter


Van een minister van Financiën zou je toch verwachten dat hij eerst bedenkt hoe zijn partij mooie plannen en ambities denkt te kunnen betalen voor er beloftes over worden gedaan aan de kiezer...

Het CDA hoort met haar programma tot de partijen die de staatsschuld het meest laten toenemen en verwijt in de tussentijd andere partijen van Griekse toestanden.

:N
pi_198318206
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 12:05 schreef spinazieruiker het volgende:
Liliane Ploumen ontmaskert Wopke Hoekstra: voor veel van zijn mooie voornemens heeft het CDA helemaal geen dekking opgenomen in het verkiezingsprogramma.

Draadje op Twitter:

[ twitter ]

Van een minister van Financiën zou je toch verwachten dat hij eerst bedenkt hoe zijn partij mooie plannen en ambities denkt te kunnen betalen voor er beloftes over worden gedaan aan de kiezer...

Het CDA hoort met haar programma tot de partijen die de staatsschuld het meest laten toenemen en verwijt in de tussentijd andere partijen van Griekse toestanden.

:N
CDA wordt hier flink geroosterd door Ploumen inderdaad, ben benieuwd naar (het uitblijven van?) de reactie.
pi_198323709
Lekker moment om dit plan te droppen, doet het CDA vast goed in de peilingen _O- :') :

quote:
CDA: tijd gekomen om WW uitkering terug te brengen tot één jaar

CDA- lijsttrekker Wopke Hoekstra vindt dat de "tijd is gekomen om de duur van de werkloosheidsuitkering WW te verkorten van twee naar één jaar". Dat zei hij in de verkiezingsserie vanmiddag op de website van het AD. Hoekstra vindt het van groot belang dat mensen werk hebben: "je houdt er levensgeluk aan over".

Nu kunnen werklozen wanneer ze lang ergens in dienst waren -afhankelijk van hoe lang dat was- nog maximaal twee jaar een uitkering krijgen. Het CDA wil dat terugbrengen naar één jaar.

Wel wil het CDA de uitkering in de eerste twee maanden verhogen naar 90% van het oude loon en naar 80% in de daarop volgende vier maanden. Dat is nu Voor het laatste half jaar blijft de uitkeringshoogte, met 70%, ongewijzigd.

Een werkloze krijgt nu de eerste tijd 75 % van het oude loon.

Uit de doorrekeningen van het Centraal Planbureau (CPB) blijkt dat het CDA-plan een bezuiniging van 600 miljoen euro zou opleveren.
https://nos.nl/artikel/23(...)en-tot-een-jaar.html
pi_198324341
Want als je mensen korter WW geeft vinden ze sneller een nieuwe baan? :|W

Als het CDA echt wil dat mensen geprikkeld worden om na een ontslag zo snel mogelijk weer actief worden, kunnen ze beter voor een basisinkomen gaan.
pi_209875770
Ik zie dat hoekstra politiek actief wilt blijven, reserveert hij alvast een plekje in het kabinet?
speak only if it improves the silence.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 maandag 4 september 2023 @ 13:08:16 #127
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_210529591
CDA wil anonieme sociale media-accounts kunnen verbieden

Het CDA wil anonieme sociale media-accounts kunnen verbieden. Daarnaast mogen 'doorgeslagen privacyregels' het delen van zorggegevens niet hinderen en komen kinderen boven het belang van privacy, zo stelt het CDA in het vandaag gepresenteerde verkiezingsprogramma.

Het verkiezingsprogramma heeft als titel 'Recht doen' gekregen. "Recht doen gaat over een fatsoenlijk land, waar we omzien naar elkaar en voor elkaar zorgen. Waar mensen zich thuis voelen en onderdeel zijn van een sterke gemeenschap. Waar respect en normen en waarden niet ouderwets zijn, maar gekoesterd worden", zo stelt de partij.

Zo wil het CDA dat zorgprofessionals 'in het belang van de patiënt en behandeling' gegevens kunnen delen zonder tegen 'doorgeslagen privacyregels' aan te lopen. "Als wij moeten kiezen tussen wetgeving die de aanpak van kinderpornografie makkelijker maakt en het belang van privacy, dan komt het kind op de eerste plek", staat verder in het programma vermeld. Eerder dit jaar bleek dat het CDA client-side scanning voor chatapps wettelijk wil verplichten.

Het CDA wil daarnaast dat de overheid eigen cloud- en communicatiediensten voor overheidspersoneel ontwikkelt en bedrijven als Huawei uit de telecom-infrastructuren weert. Ook pleit de partij voor een digitale meldplicht voor mensen met een stadionverbod. "Onze waarden en normen, fatsoen en respect gelden ook online. Daarom willen we anonieme sociale media-accounts kunnen verbieden", aldus het CDA in de paragraaf 'Respectvol samenleven'. In het begin van het programma laat de partij weten dat het 'anoniem gescheld op sociale media' gaat verbieden. Hoe de partij dit wil vormgeven wordt niet vermeld.

Bron: https://www.security.nl/p(...)nts+kunnen+verbieden

Dus verplicht overal jouw ID uploaden waar jij accounts hebt. Dus op Twitter, Facebook, FOK!, Tweakers, Instagram, enzovoorts. Gelukkig zijn er nooit hacks geweest op diverse social media platforms. *O*
En uiteraard worden kinderen erbij gehaald om alles te kunnen verantwoorden aangaande vergaande privacy schendingen.

Gelukkig zal deze partij snel ophouden te bestaan als ze zo doorgaan. *O*
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  maandag 4 september 2023 @ 14:36:19 #128
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_210530196
quote:
0s.gif Op maandag 4 september 2023 13:08 schreef Netsplitter het volgende:
CDA wil anonieme sociale media-accounts kunnen verbieden
RIP Fok!.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_210530206
Wereldvreemde cda boomers gonna wereldvreemd.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_210530328
Gelukkig gaat dit cda geen 10 zetels meer halen en kunnen ze buiten een volgend kabinet blijven
pi_211090898
quote:
0s.gif Op maandag 4 september 2023 14:52 schreef Cupfighter het volgende:
Gelukkig gaat dit cda geen 10 zetels meer halen en kunnen ze buiten een volgend kabinet blijven
We hebben nu 3 CDA's in de aanbieding, Omtzigt, BBB en CDA zelf. Kunnen zomaar tussen de 45 en 50 zetels gaan halen.
Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.
pi_211230075
quote:
0s.gif Op donderdag 26 oktober 2023 18:33 schreef Pedroso het volgende:

[..]
We hebben nu 3 CDA's in de aanbieding, Omtzigt, BBB en CDA zelf. Kunnen zomaar tussen de 45 en 50 zetels gaan halen.
Als we dan naar de poppetjes kijken, kon de fijnste cda'er wel eens de minste zetels krijgen!



quote quotesplits me

Omdat je een nieuwe gebruiker bent willen we je erop wijzen dat het niet is toegestaan reclame te maken of FOK! te gebruiken voor commerciële doeleinden. Blijf ontopic en wees aardig voor je medeFOK!kers.
smilie   Pagina 1 / 1
Let op: Met het plaatsen van een bericht verklaar je akkoord te gaan met onze algemene voorwaarden van 27-05-2020, privacy policy van 27-05-2020 en Policy
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')