abonnement Unibet Coolblue
pi_78633394
Ik ga misschien onverwachts naar zwitserland. MAAARRR paspoort is kwijt en moet dus aangifte doen. Dus aanvraag duurt langer.

Ik weet dat het niet handig is om zonder te reizen. Maar aangezien de paspoort controle bij de schengen landen is afgeschaft en zwitserland het alleen nog sporadisch doet is dit helemaal niet handig.

Maar hoe zit het met trein controles?

Iemand ervaring?
pi_78633510
Je kan gecontroleerd worden. Zonder paspoort/ID-kaart heb je dan wel een probleem.
Trouwens: je moet altijd (niet alleen bij grensovergangen) je paspoort kunnen tonen. Als je dat niet kan, heb je een probleem.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_78633603
Ja i know! Vorig jaar had ik ook mazzel. Kwam op de plaats van bestemming erachter dat ik me paspoort dus niet bij me had.......
pi_78633743
Gewoon niet doen dus. Desnoods spoedaanvraag voor een paspoort/ID-kaart. Als je reist zonder geldig paspoort en je wordt gecontroleerd, ben je pas echt de sjaak en sla je jezelf voor je harses dat je geen spoedaanvraag hebt gedaan.
Zie het als leergeld.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_78633767
Ja er is een Jihad uitgeroepen, dat wist je zeker nog niet. © SchulenTV Wochennachricht.
pi_78633933
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 13:32 schreef spijkerbroek het volgende:
Gewoon niet doen dus. Desnoods spoedaanvraag voor een paspoort/ID-kaart. Als je reist zonder geldig paspoort en je wordt gecontroleerd, ben je pas echt de sjaak en sla je jezelf voor je harses dat je geen spoedaanvraag hebt gedaan.
Zie het als leergeld.
Ja, maar volgens mij krijg ik nu een onderzoek, omdat ie kwijt is. En dat schijnt wat langer te duren.
pi_78633944
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 13:33 schreef tho_Omas het volgende:
Ja er is een Jihad uitgeroepen, dat wist je zeker nog niet. © SchulenTV Wochennachricht.
Wut?
pi_78634035
Zelfs als je naar Belgie gaat checken ze in de trein regelmatig je paspoort..
pi_78634065
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 13:41 schreef zeebeschuit het volgende:
Zelfs als je naar Belgie gaat checken ze in de trein regelmatig je paspoort..
Inderdaad, om de 5 minuten.
pi_78634069
Reizen zonder identiteitsbewijzen in een tijd van terroristische bangmakerij (let op de woordkeuze, hij is opzettelijk gekozen ) is helemaal niet slim!
  dinsdag 2 maart 2010 @ 13:44:01 #11
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_78634141
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 13:26 schreef spijkerbroek het volgende:
Je kan gecontroleerd worden. Zonder paspoort/ID-kaart heb je dan wel een probleem.
Trouwens: je moet altijd (niet alleen bij grensovergangen) je paspoort kunnen tonen. Als je dat niet kan, heb je een probleem.
En als je dood gaat zonder paspoort over de grens heeft je familie er nog een probleem bij om je weer terug te krijgen nog voordat je weer in potgrond bent verandert.
pi_78634175
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 13:39 schreef lurker69 het volgende:
Ja, maar volgens mij krijg ik nu een onderzoek, omdat ie kwijt is. En dat schijnt wat langer te duren.
Volgens de gemeente had ik mijn ID-kaart (die ik voor mijn vorige paspoort had) niet ingeleverd bij de aanvraag van mijn vorige paspoort. Bij het aanvragen van mijn huidige paspoort zeiden ze dat dus en ik moest mijn ID-kaart nog inleveren. Ik wist zeker dat ik die wél ingeleverd had, maar ja, moest toch naar het politiebureau aangifte van vermissing doen.
Ik heb erin laten zetten: "Ik weet zeker dat ik de ID-kaart heb ingeleverd en dat de administratie van de gemeente slecht en incorrect is."
Daar keken ze wel ff raar van op bij de gemeente maar moest helaas toch een boete betalen.
Maar dat alles heeft niks langer geduurd dan wat er normaal voor staat.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_78634255
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 13:44 schreef RaymondK het volgende:

[..]

En als je dood gaat zonder paspoort over de grens heeft je familie er nog een probleem bij om je weer terug te krijgen nog voordat je weer in potgrond bent verandert.
Das wel weer een beetje overdreven
pi_78634320
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 13:44 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Volgens de gemeente had ik mijn ID-kaart (die ik voor mijn vorige paspoort had) niet ingeleverd bij de aanvraag van mijn vorige paspoort. Bij het aanvragen van mijn huidige paspoort zeiden ze dat dus en ik moest mijn ID-kaart nog inleveren. Ik wist zeker dat ik die wél ingeleverd had, maar ja, moest toch naar het politiebureau aangifte van vermissing doen.
Ik heb erin laten zetten: "Ik weet zeker dat ik de ID-kaart heb ingeleverd en dat de administratie van de gemeente slecht en incorrect is."
Daar keken ze wel ff raar van op bij de gemeente maar moest helaas toch een boete betalen.
Maar dat alles heeft niks langer geduurd dan wat er normaal voor staat.
Hoe is het dat je altijd deze rare problemen krijgt?
pi_78634358
Toen ik van Utrecht naar Milaan reisde ben ik 's nachts in Zwitersland echt streng gecontroleerd, de koffer van een medepassagier werd zelfs compleet uitgepluisd met allerlei blauwe en rode lampjes en bliebende apparatuur. Ik was bij dat ik ID en alles mee had, ze waren eng
pi_78634388
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 13:42 schreef waternet het volgende:
Reizen zonder identiteitsbewijzen in een tijd van terroristische bangmakerij (let op de woordkeuze, hij is opzettelijk gekozen ) is helemaal niet slim!
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_78634444
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 13:48 schreef waternet het volgende:
Hoe is het dat je altijd deze rare problemen krijgt?
Altijd?
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_78634464
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 13:50 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]


Ja dat heb ik ook wel is meegemaakt... als die zwitsers iets doen.....dan doen ze het meteen goed!
pi_78634743
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 13:49 schreef Weggeslet het volgende:
Toen ik van Utrecht naar Milaan reisde ben ik 's nachts in Zwitersland echt streng gecontroleerd, de koffer van een medepassagier werd zelfs compleet uitgepluisd met allerlei blauwe en rode lampjes en bliebende apparatuur. Ik was bij dat ik ID en alles mee had, ze waren eng
Leuke username.
Op woensdag 5 mei 2010 00:37 schreef henrydg het volgende:
GATVERDAMME TS. GAT VR DAMME WAT BEN JIJ GOOR JE KUNT TOCH NAAR HE TOILET LOPEN VUIEL RANSAAP GATVERDAMME :r :r
pi_78634859
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 13:52 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Altijd?
Oke heel vaak dus. Ik heb nu wel een tijdje je reacties of topics gelezen en je komt vaak zeggen over hoe het jou mis is gelopen en daar zitten rare omstandigheden vaak in. Zoals dit:
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 09:43 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Daarom moet je ook geen klacht indienen, maar eisen dat ze per taxi naar je bestemming brengen. Dat raakt ze in hun portemonnee en dan gaan ze het in de toekomst beter doen.
Mij is het gelukt om ze zover te krijgen.
pi_78635039
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 14:02 schreef waternet het volgende:
Oke heel vaak dus. Ik heb nu wel een tijdje je reacties of topics gelezen en je komt vaak zeggen over hoe het jou mis is gelopen en daar zitten rare omstandigheden vaak in. Zoals dit:
Ik heb in *denk* 1994 de bus gemist omdat ie te vroeg was en in *denk* 2005 het paspoortakkefietje gehad. Da's wel erg vaak idd...

Ik ben niet een persoon die het allemaal over zich heen laat komen en die denkt dat het mijn fout is. Ik stel vragen en daag anderen uit om ook naar het grijze gebied tussen hen en mij te komen.
En ja, dan krijg je soms leuke/interessante resultaten.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  dinsdag 2 maart 2010 @ 14:25:59 #22
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_78635847
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 13:46 schreef waternet het volgende:

[..]

Das wel weer een beetje overdreven
Misschien, maar het maakt het terug importeren er niet gemakkelijker op.
pi_78638763
TS moet gewoon even wachten met reizen, als hij in de cel wil belanden dan moet je nu gaan idd...
pi_78640211
Ik reis eigenlijk altijd zonder papieren (mits met de auto) naar het buitenland, nooit problemen gehad.
pi_78641081
Ik ben al een aantal keer met de trein naar Zwitserland geweest en altijd gecontroleerd, ene keer uitgebreid (inderdaad, enge mannen met zaklampen 's nachts in je coupe), andere keer minder uitgebreid. Maar zou dus niet zonder papieren reizen..
*Kleine muisjes hebben kleine wensjes; beschuitjes met gestampte mensjes*
pi_78641230
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 16:09 schreef Dolichologofobie het volgende:
Ik reis eigenlijk altijd zonder papieren (mits met de auto) naar het buitenland, nooit problemen gehad.
Dan heb je geluk gehad.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_78642784
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 16:32 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Dan heb je geluk gehad.
Ach, ik had niet eens papieren, dus ik moest wel. Sinds kort heb ik die dus wel.

Ik zou overigens met het OV niet zonder papieren reizen...
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')