abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_78577148
Ik ben eigenaar van een bedrijfsunit in een bedrijfsverzamelgebouw in het westen van Nederland. Begane grond is magazijn voor mijn bedrijf, de eerste etage is verbouwd als appartement met complete keuken, slaapgedeelte, wastafel, douchecabine etc. Ook staat er een wasmachine en een droger.
Ik woon in het oosten, 175 km. verder. Vanwege deze afstand slaap ik 3 nachten per week in mijn bedrijfspand. De gemeente is nu echter aan het controleren op illegale bewoning in bedrijfspanden vanwege alle Polen en Roemenen die daar zijn gaan bivakkeren. Dit gaat voor mij dus problemen opleveren, want bewoning is niet toegestaan.
Ik heb vorige week 1 maal 's avonds bezoek aan de deur gehad van twee ambtenaren die vroegen of ze binnen mochten komen. Deze heb ik de toegang geweigerd. De volgende avond zijn ze 3 (!) keer teruggekomen (deurbel, bonken op de deur en roepen door de brievenbus ). Ik heb steeds de deur niet geopend.
Het is hoogst waarschijnlijk dat ze deze week weer terugkomen met een BOA (buitengewone opsporingsambtenaar) die de bevoegdheid heeft om wél het pand ongevraagd te betreden. Het bed is inmiddels verwijderd (hét bewijs van bewoning). De 2 matrassen zijn uit het zicht geplaatst (want ik moet er nog wel steeds slapen natuurlijk). Als er nu 's avonds wordt aangebeld kan ik opendoen en ze weer te woord staan. En moeten binnen laten vermoed ik...
De vraag is nu: kan ik op één of andere manier legaal overnachten in mijn bedrijfspand?
pi_78577191
Ik zou gewoon effe het bezoek afwachten en verder gaan op de oude voet
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  Moderator / Redactie FP maandag 1 maart 2010 @ 01:07:34 #3
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_78577207
Waarom is het verboden om in een bedrijfspand te overnachten? Als het bedrijf van jou is heb jij naar mijn mening 't grootste recht om er ook te (mogen) slapen.

edit: kom trouwens ook eens buurten in Tukkers op Fok #393: juk an de vazel
[b]Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: <a href="https://www.twitch.tv/drizzt_dourden" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://www.twitch.tv/drizzt_dourden</a>[/b]
  maandag 1 maart 2010 @ 01:07:44 #4
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_78577209
quote:
Op maandag 1 maart 2010 01:04 schreef DavidTwente het volgende:
Ik ben eigenaar van een bedrijfsunit in een bedrijfsverzamelgebouw in het westen van Nederland. Begane grond is magazijn voor mijn bedrijf, de eerste etage is verbouwd als appartement met complete keuken, slaapgedeelte, wastafel, douchecabine etc. Ook staat er een wasmachine en een droger.
Ik woon in het oosten, 175 km. verder. Vanwege deze afstand slaap ik 3 nachten per week in mijn bedrijfspand. De gemeente is nu echter aan het controleren op illegale bewoning in bedrijfspanden vanwege alle Polen en Roemenen die daar zijn gaan bivakkeren. Dit gaat voor mij dus problemen opleveren, want bewoning is niet toegestaan.
Ik heb vorige week 1 maal 's avonds bezoek aan de deur gehad van twee ambtenaren die vroegen of ze binnen mochten komen. Deze heb ik de toegang geweigerd. De volgende avond zijn ze 3 (!) keer teruggekomen (deurbel, bonken op de deur en roepen door de brievenbus ). Ik heb steeds de deur niet geopend.
Het is hoogst waarschijnlijk dat ze deze week weer terugkomen met een BOA (buitengewone opsporingsambtenaar) die de bevoegdheid heeft om wél het pand ongevraagd te betreden. Het bed is inmiddels verwijderd (hét bewijs van bewoning). De 2 matrassen zijn uit het zicht geplaatst (want ik moet er nog wel steeds slapen natuurlijk). Als er nu 's avonds wordt aangebeld kan ik opendoen en ze weer te woord staan. En moeten binnen laten vermoed ik...
De vraag is nu: kan ik op één of andere manier legaal overnachten in mijn bedrijfspand?
Ontheffing aanvragen. Anders niet.
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
  maandag 1 maart 2010 @ 01:08:12 #5
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_78577214
Kun je niet beter voor de zekerheid een paar nachtjes in een goedkoop hotelletje blijven? Ik denk dat de kosten als je gepakt wordt een stuk hoger kunnen worden.

tvp
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
  maandag 1 maart 2010 @ 01:08:52 #6
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_78577228
quote:
Op maandag 1 maart 2010 01:07 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Waarom is het verboden om in een bedrijfspand te overnachten?
Dat heeft te maken met het bestemmingsplan.
quote:
Als het bedrijf van jou is heb jij naar mijn mening 't grootste recht om er ook te (mogen) slapen.
Nee dus.
  Moderator / Redactie FP maandag 1 maart 2010 @ 01:09:53 #7
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_78577249
quote:
Op maandag 1 maart 2010 01:08 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

Dat heeft te maken met het bestemmingsplan.
[..]

Nee dus.
Pfff Huilerij van de bovenste plank is het!
[b]Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: <a href="https://www.twitch.tv/drizzt_dourden" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://www.twitch.tv/drizzt_dourden</a>[/b]
  maandag 1 maart 2010 @ 01:10:44 #8
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_78577262
Trouwens @TS: je zegt dat je 2 matrassen gaat verstoppen en dat die het bewijs van overnachten zijn.

Maar ze kunnen ook gaan ZOEKEN en die matrassen vinden. Daarbij is het heel raar dat alles verbouwd is tot een appartement. Denk dat je daar sowieso op kan struikelen, ongeacht matrassen.
  maandag 1 maart 2010 @ 01:11:19 #9
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_78577274
quote:
Op maandag 1 maart 2010 01:09 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:

[..]

Pfff Huilerij van de bovenste plank is het!
Als jij een bedrijfspand hebt, en je buurman verhuurt het aan een stel studenten...dan levert dat allerlei problemen op. Vindt je het dan opeens ook nog huilerij?
pi_78577279
quote:
Op maandag 1 maart 2010 01:10 schreef Nembrionic het volgende:
Trouwens @TS: je zegt dat je 2 matrassen gaat verstoppen en dat die het bewijs van overnachten zijn.

Maar ze kunnen ook gaan ZOEKEN en die matrassen vinden. Daarbij is het heel raar dat alles verbouwd is tot een appartement. Denk dat je daar sowieso op kan struikelen, ongeacht matrassen.
Keukentje en douchecabine is makkelijk te verantwoorden
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  maandag 1 maart 2010 @ 01:16:35 #11
256575 Joe-Momma
same planet different world
pi_78577359
Waarom s'avonds open doen??

Dan ben je er zgn toch nooit!!!

Laat ze maar over dag terug komen. Hun rondje lopen en daarna lekker je bed terug zetten.

Dat zou ik doen tenminste. Iig ze wel ff binnen laten anders blijven die kakkerlakken terug komen met steeds weer een ander mannetje..

alleen maar gezeik.
pi_78577424
De matrassen zijn aan het zicht onttrokken. Daarbij mag ik natuurlijk wel matrassen opslaan in mijn magazijn, er staat wel meer huisraad/troep ivm de verhuizing van west naar oost.
Het punt is wel dat ik 's avonds in mijn magazijn ben (er brandt licht), niet vertrek en 's ochtends fris met natte haren het pand verlaat.
pi_78577474
Dan zet je de volgende avond je auto uit het zicht of ergens anders.
pi_78577607
Wat gaat de gemeente eigenlijk doen als ze een bedrijfspand vol Polen ontdekken? Worden die dan allemaal op straat gepleurd omdat ze niet in het bestemmingsplan passen?
  maandag 1 maart 2010 @ 01:34:06 #15
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_78577627
quote:
Op maandag 1 maart 2010 01:32 schreef Farenji het volgende:
Wat gaat de gemeente eigenlijk doen als ze een bedrijfspand vol Polen ontdekken? Worden die dan allemaal op straat gepleurd omdat ze niet in het bestemmingsplan passen?
Correct! 1 punt voor jou. Oh ja, en je krijgt een boete.
pi_78577652
quote:
Op maandag 1 maart 2010 01:34 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

Correct! 1 punt voor jou. Oh ja, en je krijgt een boete.
En dat lost welk probleem precies op?
  maandag 1 maart 2010 @ 01:36:26 #17
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_78577665
quote:
Op maandag 1 maart 2010 01:35 schreef Farenji het volgende:

[..]

En dat lost welk probleem precies op?
Wat een domme vraag
  maandag 1 maart 2010 @ 01:37:25 #18
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_78577683
quote:
Op maandag 1 maart 2010 01:11 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Keukentje en douchecabine is makkelijk te verantwoorden
Normaal gesproken wel maar:
quote:
Begane grond is magazijn voor mijn bedrijf, de eerste etage is verbouwd als appartement met complete keuken, slaapgedeelte, wastafel, douchecabine etc. Ook staat er een wasmachine en een droger.
Het is maar een magazijn. Geen autogarage. Daarbij is er een HELE etage verbouwd tot appartement, compleet ingericht. Dat is al HEEL wat anders en veel moeilijker recht te breien.
  maandag 1 maart 2010 @ 01:45:20 #19
256575 Joe-Momma
same planet different world
pi_78577804
quote:
Op maandag 1 maart 2010 01:37 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

[..]

Het is maar een magazijn. Geen autogarage. Daarbij is er een HELE etage verbouwd tot appartement, compleet ingericht. Dat is al HEEL wat anders en veel moeilijker recht te breien.
Kwestie van de boel weer een beetje op een magazijn laten lijken.
Makkelijker gezegd dan gedaan maar beter dan een dikke prent aan je broek.
Zou ff de boel op een opslag laten lijken en dan een maandje in een goedkoop hotelletje gaan zitten.

En daarna vrolijk terug komen.
pi_78577852
quote:
Op maandag 1 maart 2010 01:37 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

[..]

Het ligt er natuurlijk aan hoe het verbouwd is maar een keuken, douchecabine en wasser/droger prima te verantwoorden, zeker als er medewerkers zijn en/of de eigenaar lange uren maakt
pi_78577889
Nouja, een wasser en droger in je kantoor?
pi_78577913
Ook makkelijk te verantwoorden voor je werkkleren

Voldoende mensen die zich omkleden, wassen en douchen op het werk en 'schoon' naar huis gaan
  maandag 1 maart 2010 @ 01:53:40 #23
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_78577920
quote:
Op maandag 1 maart 2010 01:48 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Het ligt er natuurlijk aan hoe het verbouwd is maar een keuken, douchecabine en wasser/droger prima te verantwoorden, zeker als er medewerkers zijn en/of de eigenaar lange uren maakt
En dat moet je aannemelijk zien te maken. Nogmaals: er is een complete etage zo ingericht dat het geen kantoor/magazijn is.

Wat hierboven gezegd wordt: het laten lijken op een tijdelijke opslag is het beste. Denk ik. En dan nog maar hopen dat ze TS niet 's ochtends in de gaten houden.

Daarbij zou zomaar 1 van de buren TS verlinkt kunnen hebben.
  maandag 1 maart 2010 @ 01:54:06 #24
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_78577926
quote:
Op maandag 1 maart 2010 01:53 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ook makkelijk te verantwoorden voor je werkkleren

Voldoende mensen die zich omkleden, wassen en douchen op het werk en 'schoon' naar huis gaan
dat ligt dus helemaal aan je werkzaamheden.

Ik zeg niet dat het niet verdedigbaar is...maar je moet niet met een slap kutverhaal komen.

Een dozenmagazijn is niet zo smerig.
  maandag 1 maart 2010 @ 01:55:41 #25
250967 nachtdier3
1...2...3....
pi_78577956
quote:
Op maandag 1 maart 2010 01:20 schreef DavidTwente het volgende:
De matrassen zijn aan het zicht onttrokken. Daarbij mag ik natuurlijk wel matrassen opslaan in mijn magazijn, er staat wel meer huisraad/troep ivm de verhuizing van west naar oost.
Het punt is wel dat ik 's avonds in mijn magazijn ben (er brandt licht), niet vertrek en 's ochtends fris met natte haren het pand verlaat.
Inbraakpreventie... dat is de reden dat er licht brand.

Verder: lijkt me dat je gewoon niet open moet doen als er aangebeld wordt en als er bekenden komen hen even van tevoren bellen zodat je weet dat er iemand komt. En misschien je auto niet direct voor de deur parkeren. Anders staat er midden in de nacht een auto die thuishoort bij een particulier die 175km verderop woont. Dat gaat een keertje opvallen natuurlijk.
Hebben jullie me een beetje gemist?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')