abonnement Unibet Coolblue
pi_78560679
Over ongeveer 4 a 5 maanden ben ik afgestudeerd. Ik heb nu werk in een flexteam in de verslavingszorg. Grote kans dat ik hier ook voor vast aan de bak kan, maar dat zie ik nog niet zo zitten. Het werk is leuk, maar nu nog even niet voor vast, dit kan nog de rest van mijn leven zeg maar.

Ik zit er nu al een lange tijd serieus over te denken om een jaar naar de VS te gaan als Au-pair. Heb websites van diverse organisaties bekeken en ben nog steeds enthousiast.

Nu vraag ik me af, zijn er hier mensen die hier ervaring mee hebben? En met welke organisatie kan ik in zee gaan en met welke ook zeker niet?
Ook alle verdere do's en don't zijn van harte welkom!

Probeer voor mezelf even alles helder op een rijtje te krijgen.

Geen idee waar deze thuishoort, dus maar in GC gedaan
Feauteaux
You make me sick, because I adore you so...
Ik besefte de ernst van mijn kater, toen de poes stampend de kamer binnen kwam.
  zondag 28 februari 2010 @ 20:13:45 #2
217148 Saninl
Kermit is gangstar!
pi_78563950
De zus van me broer doet dit. Het is super! Echt super ervaringen, je moet wel je familie kunnen missen
  zondag 28 februari 2010 @ 20:15:16 #3
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_78564019
Deze hoort voor mijn gevoel thuis in WGR
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  zondag 28 februari 2010 @ 20:32:58 #4
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_78564892
quote:
Op zondag 28 februari 2010 20:13 schreef Saninl het volgende:
De zus van me broer doet dit. Het is super! Echt super ervaringen, je moet wel je familie kunnen missen
De zus van je broer? Dat is toch ook jou zus dan?
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  Moderator zondag 28 februari 2010 @ 20:39:04 #5
45833 crew  Fogel
pi_78565226
Als je naar een Engelstalig land wil, en niet specifiek de VS, is het waarschijnlijk makkelijker om aan de bak te komen in Australië.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_78581042
quote:
Op zondag 28 februari 2010 20:32 schreef karr-1 het volgende:

[..]

De zus van je broer? Dat is toch ook jou zus dan?
My thought exactly
All management is Strategic Management.
pi_78581401
Vriendin van me heeft dit gedaan en vond het bij één gezin heel tof, bij een ander gezin is ze na een maand van ellende vertrokken.
pi_78585605
quote:
Op zondag 28 februari 2010 20:39 schreef Fogel het volgende:
Als je naar een Engelstalig land wil, en niet specifiek de VS, is het waarschijnlijk makkelijker om aan de bak te komen in Australië.
De organisaties die ik bekeken heb richten zich op de VS en UK. Heb wel sites gevonden met gezinnen in Australie, maar die vond ik niet betrouwbaar overkomen.
Vandaar ook mijn vraag of er tips zijn over goede organisaties.

Mijn voorkeur gaat toch wel uit naar de VS boven de UK. UK is prachtig, maar ook gemakkelijker om gewoon zo eens naar toe te gaan

[ Bericht 0% gewijzigd door Catwoman1986 op 01-03-2010 12:32:22 ]
Feauteaux
You make me sick, because I adore you so...
Ik besefte de ernst van mijn kater, toen de poes stampend de kamer binnen kwam.
  maandag 1 maart 2010 @ 12:26:11 #9
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_78585703
Als je naar de VS wilt, is het wel bijna een noodzaak dat je je rijbewijs hebt.

Verder ken ik een enthousiast verhaal van een meisje dat vooral als statussymbool au pair was, bij een rijke familie, en heel veel lol heeft gehad.
The love you take is equal to the love you make.
pi_78585704
quote:
Op zondag 28 februari 2010 20:13 schreef Saninl het volgende:
De zus van me broer doet dit. Het is super! Echt super ervaringen, je moet wel je familie kunnen missen
Schoonzus van je broer dan denk ik?

Familie kunnen missen dat gaat wel lukken. Lang leve Skype etc.
En ik heb geen vriendlief dus dat scheelt ook weer
Feauteaux
You make me sick, because I adore you so...
Ik besefte de ernst van mijn kater, toen de poes stampend de kamer binnen kwam.
pi_78585865
quote:
Op maandag 1 maart 2010 12:26 schreef Lienekien het volgende:
Als je naar de VS wilt, is het wel bijna een noodzaak dat je je rijbewijs hebt.

Verder ken ik een enthousiast verhaal van een meisje dat vooral als statussymbool au pair was, bij een rijke familie, en heel veel lol heeft gehad.
Rijbewijs, check!
Iemand bekend met deze organisatie? http://www.travelactive.nl/au-pair/
Ziet er wel betrouwbaar uit naar mijn mening en ik voldoe aan alle eisen, ook best handig. Krijg tevens meer geld per week dankzij mijn opleiding, ook best fijn!
Feauteaux
You make me sick, because I adore you so...
Ik besefte de ernst van mijn kater, toen de poes stampend de kamer binnen kwam.
pi_78590199
Waarom zou je als slaaf bij iemand thuis allemaal rotklusjes willen doen als je ook gewoon backpacken/reizend een ander land kunt verkennen?
Ain't nothing to it but to do it.
Greece
pi_78592026
quote:
Op maandag 1 maart 2010 12:23 schreef Catwoman1986 het volgende:

[..]

De organisaties die ik bekeken heb richten zich op de VS en UK. Heb wel sites gevonden met gezinnen in Australie, maar die vond ik niet betrouwbaar overkomen.
Vandaar ook mijn vraag of er tips zijn over goede organisaties.

Mijn voorkeur gaat toch wel uit naar de VS boven de UK. UK is prachtig, maar ook gemakkelijker om gewoon zo eens naar toe te gaan
Voordeel van Australië is dat je daar gemakkelijk een visum voor kan krijgen WHM-visa. Kost weinig geld, kost weinig moeite en je mag er een jaar lang blijven en werken. Dus hup wat geld sparen ticket kopen visum kopen en in Australië opzoek gaan. Ben er van overtuigd dat het zo makkelijker gaat. Zo heeft mijn vriendin het IIG gedaan. In Australië bij uitzendbureaus rond gaan vragen.
  maandag 1 maart 2010 @ 15:21:30 #14
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_78592971
Waarom zijn al die aupairs op die sites vrouwen? Bestaat er geen mannelijke variant?
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  maandag 1 maart 2010 @ 16:46:15 #15
217148 Saninl
Kermit is gangstar!
pi_78596431
Oeps, om even terug te komen: Het is de vriendin van mijn broer Niet zijn zus (en dus ook de mijne )

En met je rijbewijs heb je wel een "probleempje"; die moet je daar opnieuw halen, jou rijbewijs is maar een beperkte termijn "goed" in de VS. Je moet daar een soort klein praktijk examen doen (die vriendin vond dat super makkelijk )
pi_78608477
quote:
Op maandag 1 maart 2010 14:16 schreef Mendeljev het volgende:
Waarom zou je als slaaf bij iemand thuis allemaal rotklusjes willen doen als je ook gewoon backpacken/reizend een ander land kunt verkennen?
Slaaf? Heb je een ernstig traumatische ervaring met kinderen ofzo?

Zo heeft ieder zijn eigen voorkeur natuurlijk. Ik heb wel nagedacht over een werkvakantie in Australie oid, maar toch gaat mijn voorkeur naar het Au-pair zijn. Waarom? Het lijkt me een toffe ervaring (duh, anders wil je het niet ) en daarnaast biedt het mij wat meer zekerheid. Ik vind het al heel stoer van mezelf om in mijn eentje een jaar naar het buitenland te vertrekken. Om dan ergens rond te gaan trekken zonder zeker te zijn wat ik precies ga doen, en waar, is voor mij net een stap te ver
Wellicht is dat ook iets waar je je gewoon overheen moet zetten en gewoon moet doen, maar ik kies daar gewoon nu niet voor.
Feauteaux
You make me sick, because I adore you so...
Ik besefte de ernst van mijn kater, toen de poes stampend de kamer binnen kwam.
pi_78608611
quote:
Op maandag 1 maart 2010 16:46 schreef Saninl het volgende:
Oeps, om even terug te komen: Het is de vriendin van mijn broer Niet zijn zus (en dus ook de mijne )

En met je rijbewijs heb je wel een "probleempje"; die moet je daar opnieuw halen, jou rijbewijs is maar een beperkte termijn "goed" in de VS. Je moet daar een soort klein praktijk examen doen (die vriendin vond dat super makkelijk )
Is dat zo? Hmm, een oud klasgenoot van me heeft een jaar in DC gezeten en kon voor zover ik weet gewoon gaan rijden zonder een extra examen ofzo.
Maar dat weet ik niet helemaal zeker, ik zal het eens vragen. Nou ja en als er zo'n examentje voor nodig is fixen we dat ook wel Ik zal er eens naar informeren, thnx voor de info
Feauteaux
You make me sick, because I adore you so...
Ik besefte de ernst van mijn kater, toen de poes stampend de kamer binnen kwam.
  maandag 1 maart 2010 @ 20:57:39 #18
27257 qwerty_x
Tudo jóia !!
pi_78608788
quote:
Op maandag 1 maart 2010 14:16 schreef Mendeljev het volgende:
Waarom zou je als slaaf bij iemand thuis allemaal rotklusjes willen doen als je ook gewoon backpacken/reizend een ander land kunt verkennen?
het ligt er maar net aan wat je wil: echt een land leren kennen doe je niet al backpackend/reizend, maar slechts door er te wonen.
zonnig Brasil
pi_78608952
quote:
Op maandag 1 maart 2010 20:57 schreef qwerty_x het volgende:

[..]

het ligt er maar net aan wat je wil: echt een land leren kennen doe je niet al backpackend/reizend, maar slechts door er te wonen.
Klopt, en bovendien zijn er genoeg mogelijkheden om wat van het land te zien als ik er een jaar als au-pair ga wonen
Het is niet dat ik 365 dagen aan de bak moet.
Feauteaux
You make me sick, because I adore you so...
Ik besefte de ernst van mijn kater, toen de poes stampend de kamer binnen kwam.
  maandag 1 maart 2010 @ 21:03:19 #20
27257 qwerty_x
Tudo jóia !!
pi_78609096
Grappig trouwens - en nooit bij stilgestaan: hier in Brazilie heeft iedereen die ik ken een full-time huishoudster (en sommigen bovendien nog een nanny èn een kokkin), maar ik ken niemand die een au-pair heeft.
zonnig Brasil
  dinsdag 2 maart 2010 @ 09:55:18 #21
291167 OMGitsNoelle
Globally known :)
pi_78625252
Ik ben met TravelActive in 2008 naar Amerika gegaan om 3 maanden op een summercamp te werken. Hele goede ervaring met de organisatie. Ze regelen het goed voor je en geven je voldoende informatie. Ga ervoor, zou ik zeggen!
Geek is the new Chique
pi_78631113
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 09:55 schreef OMGitsNoelle het volgende:
Ik ben met TravelActive in 2008 naar Amerika gegaan om 3 maanden op een summercamp te werken. Hele goede ervaring met de organisatie. Ze regelen het goed voor je en geven je voldoende informatie. Ga ervoor, zou ik zeggen!
Ok goed om te horen, daar heb ik me namelijk ingeschreven voor een informatiedag, vond het er allemaal goed uitzien!
Feauteaux
You make me sick, because I adore you so...
Ik besefte de ernst van mijn kater, toen de poes stampend de kamer binnen kwam.
  donderdag 4 maart 2010 @ 12:02:37 #23
291167 OMGitsNoelle
Globally known :)
pi_78724824
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 12:25 schreef Catwoman1986 het volgende:

[..]

Ok goed om te horen, daar heb ik me namelijk ingeschreven voor een informatiedag, vond het er allemaal goed uitzien!
Heel goede keuze om naar de informatie dag te gaan. Heb ik ook gedaan en toen besloten om het echt te doen. Hou ons op de hoogte van je beslissing!
Geek is the new Chique
pi_78794799
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 12:02 schreef OMGitsNoelle het volgende:

[..]

Heel goede keuze om naar de informatie dag te gaan. Heb ik ook gedaan en toen besloten om het echt te doen. Hou ons op de hoogte van je beslissing!
Ja zo'n brochure en website geven aardig wat info maar toch fijn dat er zo'n dag wordt geregeld, heb ik tenminste de mogelijkheid om vragen te stellen

Ik laat zeker weten wat de beslissing zal worden!

Trouwens, misschien dat jij dit weet of wellicht iemand anders: ik lees verschillende dingen over eventuele vertrekdata. Zo las ik ergens dat je alleen in augustus/ september kunt vertrekken en ergens anders dat dit iedere maand kan. (Bij travel active dus) Weet iemand hoe dit zit?
Of is dat augustus/september verhaal alleen voor de mensen die een combinatie doen met studeren daar (ivm collegejaar)?
Wellicht dat ik erover heen lees

Als het iedere maand is heb ik wat meer speling wat betreft het rond krijgen van het financiële plaatje
Feauteaux
You make me sick, because I adore you so...
Ik besefte de ernst van mijn kater, toen de poes stampend de kamer binnen kwam.
pi_78795734
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 22:00 schreef Catwoman1986 het volgende:

[..]

Ja zo'n brochure en website geven aardig wat info maar toch fijn dat er zo'n dag wordt geregeld, heb ik tenminste de mogelijkheid om vragen te stellen

Ik laat zeker weten wat de beslissing zal worden!

Trouwens, misschien dat jij dit weet of wellicht iemand anders: ik lees verschillende dingen over eventuele vertrekdata. Zo las ik ergens dat je alleen in augustus/ september kunt vertrekken en ergens anders dat dit iedere maand kan. (Bij travel active dus) Weet iemand hoe dit zit?
Of is dat augustus/september verhaal alleen voor de mensen die een combinatie doen met studeren daar (ivm collegejaar)?
Wellicht dat ik erover heen lees

Als het iedere maand is heb ik wat meer speling wat betreft het rond krijgen van het financiële plaatje
Wat ik mij kan voorstellen is dat er dan grote vraag naar Au Pairs zijn. Dat het gemakkelijker voor de organisatie is om het eea te organiseren. Toch blijf ik erbij dat het spannender is als je op de bonne fooi gaat
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')