abonnement Unibet Coolblue
pi_78687996
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 16:28 schreef wolfrolf het volgende:

[..]

Het is van begin af aan een Sci-fi/Fantasy serie geweest hè, prutser. Als je het ECHT zo bagger vind, waarom kijk je dan nog. Kijk dan lekker naar NCIS: LA.
ja dat is lekker makkelijk inderdaad, tot nu toe alle seizoenen meerdere keren gezien, en dan na 6 afleveringen van het laatste seizoen kappen met alles en niet weten hoe het allemaal afloopt. Het is een kwestie van doorkijken en dan aan het einde beseffen hoe gruwelijk vet bepaalde seizoenen wel waren..
4 8 15 16 23 42
  woensdag 3 maart 2010 @ 16:32:00 #202
162388 Bragi
GOD-VER-DOMME!
pi_78688027
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 16:30 schreef Symer het volgende:
Zelf heb ik mijn eisen van wetenschappelijke verklaarbaarheid de deur uit gedaan toen in seizoen 1 48 mensen nog leefden nadat hun vliegtuig midden in de lucht in stukken brak.
Ik pas toen ik de schoonheid van Kate zag.
Because I am so handsome and I am so bored
So entertain me, tell me a joke
Make it long, make it last
Make it cruel just make me laugh
pi_78688172
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 16:32 schreef Bragi het volgende:

[..]

Ik pas toen ik de schoonheid van Kate zag.
Ik weet nog wel dat in seizoen 1 allerlei magazines grappig deden met stellen dat het grootste mysterie was waarom iedereen aan boord zo knap is.

Ik was echter nooit echt overtuigd van de dames van Lost, tot hun gelederen versterkt werden door Penny en Juliet
pi_78688308
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 16:31 schreef Han-Pekel het volgende:

[..]

ja dat is lekker makkelijk inderdaad, tot nu toe alle seizoenen meerdere keren gezien, en dan na 6 afleveringen van het laatste seizoen kappen met alles en niet weten hoe het allemaal afloopt. Het is een kwestie van doorkijken en dan aan het einde beseffen hoe gruwelijk vet bepaalde seizoenen wel waren..
Ik stel voor dat je dan gewoon doorkijkt en dan niet meer hier komt huilen dat je het zo ontzettend kut vind Want dat weten we inmiddels, dus hoef je ons niet meer te herinneren

Deal?
lekker faxen heel de dag echt genot
pi_78688663
Kate had het rookmonster toch al ooit eerder gezien?
Waarom keek ze dan nog zo verbaast ?!

Zou er iets in 'geprojecteerd' zijn?
  woensdag 3 maart 2010 @ 16:48:34 #206
162388 Bragi
GOD-VER-DOMME!
pi_78688799
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 16:45 schreef Frenkel het volgende:
Kate had het rookmonster toch al ooit eerder gezien?
Waarom keek ze dan nog zo verbaast ?!

Zou er iets in 'geprojecteerd' zijn?
Ze had toch geen idee dat het rookmonster er zou zijn?

Hell, ik zou ook verbaasd zijn en schrikken als die rookdude plots over m'n hoofd vliegt!
Because I am so handsome and I am so bored
So entertain me, tell me a joke
Make it long, make it last
Make it cruel just make me laugh
  woensdag 3 maart 2010 @ 17:13:47 #207
162388 Bragi
GOD-VER-DOMME!
pi_78690005
quote:
Good:Evil Ratio = Your Unique Shade of Grey

My theory is based on the concept good vs. evil. By now it's pretty clear that a big theme of LOST is good vs. evil which has been illustrated through the use of black vs. white. Within this concept there is a wide spectrum of grey. I believe that the grey areas consist of a variety of good:evil ratios that exist within each LOST character. The only truly black and white representations come in the form of Jacob (white) and UnLocke (black). After all, UnLocke has been referred to as "evil incarnate." Everyone else is a shade of grey

I have heard Darlton say that they believe both good and evil exist in every individual. To take this concept a step further, I think one thing Lost is trying to show is that the amount of good and evil in each person varies, and how each person responds to the good and evil within them resulting in unique shades of grey. Some characters are going to have "positive" good:evil ratios (meaning the good outweighs the bad) and some characters have "negative" good:evil ratios (making them essentially evil, despite the fact that there is some good in there). It seems like the ratio is variable due to free will, personal experiences and strength of character. I think that those Losties who have positive ratios are siding with Jacob and those with negative ratios are siding with UnLocke.

I believe we have clues about which characters have positive good:evil ratios by seeing who they are/have become and whether or not they've experienced redemption in the flash sideways timeline. For example, I believe Jack has a positive good:evil ratio because he is a better person in the flash sideways than he is in the original timeline. He doesn't drink, he is a better father than his father was (letting go of his daddy issues) and he is generally a lot nicer and calmer--suggesting that in the flash sideways he has experienced some redemption and has somehow developed into a better person. In the flash sideways he has evolved, and his good outweighs his bad. I think his good:evil ratio is something like 80:20. He follows Jacob.

An example of negative good:evil ratio is Sayid. Although he tries so hard to be a good/better person in his flash sideways, he still returns to his "evil" ways of killing people. It's hard to accept that Sayid's good:evil ratio is negative because he tries sooo hard to fight his evil side and do the right thing, but in the end he succumbs to the evil part of him, which outweighs the good. He does not seem to have experienced redemption in the flash sideways (he murders Keamy when he doesn't have to); therefore, he doesn't seem to have evolved into a better person than he was/is in the original timeline. I think his good:evil ratio is around 40:60. He follows UnLocke.

I also believe Kate's overall good:evil ratio is negative. Although like Sayid, she tries to "do the right thing" (by helping Claire), in her flash sideways she is still the same old Kate, running from the law and generally doing things she shouldn't be doing. She doesn't appear to have evolved into a better person in the flash sideways and does not seem to have experienced any form of redemption. I think Kate's good:evil ratio is 30:70. She's currently following UnLocke.

So now we are slowly seeing a set up for dividing into two sides/teams: which Losties are going to be more good than evil and which are going to be more evil than good. The good ones will follow Jacob and the bad ones will follow UnLocke.

I'd love to try to make some predictions on which other Losties will have a positive good:evil ratio and which will be negative, but I think it's tough to do without seeing each character's flash sideways. My guess is that Hurley has a highly positive good:evil ratio (maybe even in the 90:10 range...he is such a nice guy in the flash sideways!) and Jin might have a negative good:evil ratio (he seems like the same jerk he was before the island). I think a good:evil ratio can eventually be assigned to every Lostie which will determine which side they are ultimately on--and this will, in turn, determine how successful they are in their flash sideways lives.
Because I am so handsome and I am so bored
So entertain me, tell me a joke
Make it long, make it last
Make it cruel just make me laugh
pi_78691247
TerugVindSmokey
pi_78691500
dit seizoen valt echt zwaaaaaar tegen tot dusver
Anybody seen in a bus over the age of thirty has been a failure in life.
pi_78691748
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 16:31 schreef Han-Pekel het volgende:

[..]

ja dat is lekker makkelijk inderdaad, tot nu toe alle seizoenen meerdere keren gezien, en dan na 6 afleveringen van het laatste seizoen kappen met alles en niet weten hoe het allemaal afloopt. Het is een kwestie van doorkijken en dan aan het einde beseffen hoe gruwelijk vet bepaalde seizoenen wel waren..
Maar je hele sci-fi gezeur is onzin, het was vanaf aflevering 1 al duidelijk dat Lost een science fiction serie was.
pi_78691950
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 17:59 schreef 9x19 het volgende:

[..]

Maar je hele sci-fi gezeur is onzin, het was vanaf aflevering 1 al duidelijk dat Lost een science fiction serie was.
ja het verschil is dat ik er in de vorige seizoenen altijd wel doorheen kon prikken omdat het weinig voorkwam, maar ik heb in seizoen 6 vaker dat *** monster gezien dan in alle afgelopen seizoenen bij elkaar..begrijp je wat ik bedoel?
4 8 15 16 23 42
  woensdag 3 maart 2010 @ 18:06:50 #212
162388 Bragi
GOD-VER-DOMME!
pi_78692014
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 18:04 schreef Han-Pekel het volgende:

[..]

ja het verschil is dat ik er in de vorige seizoenen altijd wel doorheen kon prikken omdat het weinig voorkwam, maar ik heb in seizoen 6 vaker dat *** monster gezien dan in alle afgelopen seizoenen bij elkaar..begrijp je wat ik bedoel?
Omdat dit het laatste seizoen is en vragen beantwoord worden. En Smokey gewoonweg een grote rol speelt in dit alles.
Because I am so handsome and I am so bored
So entertain me, tell me a joke
Make it long, make it last
Make it cruel just make me laugh
pi_78692055
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 18:04 schreef Han-Pekel het volgende:

[..]

ja het verschil is dat ik er in de vorige seizoenen altijd wel doorheen kon prikken omdat het weinig voorkwam, maar ik heb in seizoen 6 vaker dat *** monster gezien dan in alle afgelopen seizoenen bij elkaar..begrijp je wat ik bedoel?
Maar het was niet alleen het monster, de dode vader van Jack liep ook al vanaf dag 1 op het eiland rond enzo.
pi_78692264
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 18:04 schreef Han-Pekel het volgende:

[..]

ja het verschil is dat ik er in de vorige seizoenen altijd wel doorheen kon prikken omdat het weinig voorkwam, maar ik heb in seizoen 6 vaker dat *** monster gezien dan in alle afgelopen seizoenen bij elkaar..begrijp je wat ik bedoel?
mee eens
Anybody seen in a bus over the age of thirty has been a failure in life.
pi_78692297
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 18:07 schreef 9x19 het volgende:

[..]

Maar het was niet alleen het monster, de dode vader van Jack liep ook al vanaf dag 1 op het eiland rond enzo.
jawel dat klopt ook wel, maar dan was het op een dergelijke manier dat het maar de vraag was of het een verschijning was of dat die persoon daar daadwerkelijk rondliep..zoals dat Kate een paard ziet die anderen niet zien etc. Ook Jack nam medicijnen nadat hij zijn vader zag omdat hij het zelf (zoals hij zich op zo'n moment met de kijker identificeert) ook niet geloofde dat het echt was.
Maar goed, de enige reden dat ik even wilde reageren hier in dit topic was omdat ik vond dat mensen heel positief zijn, en alles heel cool vinden terwijl ik (en anderen waarschijnlijk ook) het allemaal maar erg vind tegenvallen dit seizoen. that's it
4 8 15 16 23 42
pi_78692373
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 18:07 schreef 9x19 het volgende:

[..]

Maar het was niet alleen het monster, de dode vader van Jack liep ook al vanaf dag 1 op het eiland rond enzo.
Plus de verplaatsende en mysterieuze cabin van Jacob, het eiland dat verdwijnt nadat je aan een wiel draait, vervloekte nummers, tijdreizen, de krachten van Walt, mensen die genezen van kanker en verlamming etc. etc. etc.

Het eerste seizoen ging voor een groot deel over het overleven op een eiland, het tweede over de hatch en de relatie met the others, maar vanaf halverwege seizoen 3 is het eigenlijk gewoon een volledige sf/actie serie geworden. Ik vind niet dat dat erg verandert is dit seizoen.
  woensdag 3 maart 2010 @ 18:22:47 #217
157525 Ionesco
A Long Way Down.
pi_78692597
Hmm, ik ben begonnen met kijken naar Lost toen het begon, en na een paar afleveringen afgehaakt omdat ik het allemaal te belachelijk vond. Maar ik was toen ook wat jonger, en ik wou een serie zoals de film Castaway. Dat ze allemaal op een onbewoonde eiland moesten gaan leven. Toen al het wonderbaarlijke erbij kwam vond ik het niks.

Maar toen seizoen 4 afliep ben ik er opnieuw aan begonnen. Ik las veel op internet drover en was toch wel benieuwd. Nu vind ik het juist geniaal

Seizoen 5 vond ik vet, maar toch wel iets minder omdat de vragen zo makkelijk werden beantwoord.. Ik wou dat het weer als de eerste 4 seizoenen zou zijn.
En nu is de 6e seizoen weer zoals de eerste 4 en ik word helemaal gek van irritatie omdat ik juist antwoorden op vragen wil hebben.

Hoewel het einde zeker gruwelijk vet zal zijn, ben ik nog steeds bang dat ze het niet goed zullen afsluiten, of dat er veel vragen die ik heb toch nooit goed beantwoord zullen worden.

Ik blijf nog wel hoop houden, de schijvers van lost zijn goed in wat ze doen.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  woensdag 3 maart 2010 @ 18:24:44 #218
162388 Bragi
GOD-VER-DOMME!
pi_78692670
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 18:14 schreef Han-Pekel het volgende:

[..]

jawel dat klopt ook wel, maar dan was het op een dergelijke manier dat het maar de vraag was of het een verschijning was of dat die persoon daar daadwerkelijk rondliep..zoals dat Kate een paard ziet die anderen niet zien etc. Ook Jack nam medicijnen nadat hij zijn vader zag omdat hij het zelf (zoals hij zich op zo'n moment met de kijker identificeert) ook niet geloofde dat het echt was.
Maar goed, de enige reden dat ik even wilde reageren hier in dit topic was omdat ik vond dat mensen heel positief zijn, en alles heel cool vinden terwijl ik (en anderen waarschijnlijk ook) het allemaal maar erg vind tegenvallen dit seizoen. that's it
Sawyer zag het paard ook.

Je mag best aangeven wat je slecht vindt aan Lost (dit seizoen), maar doe dat please met valide argumenten, zoals de rest dat doet!
Because I am so handsome and I am so bored
So entertain me, tell me a joke
Make it long, make it last
Make it cruel just make me laugh
  woensdag 3 maart 2010 @ 18:27:08 #219
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_78692750
Freaky shit yooo.

Claire was eeeng
Die loanshark (huurling) ook. (vette actie van Sayid.

Locke keek ernstig eng uit zijn ogen... Ook die blik op Kate. brrrr

En die transformatie van Sayid was ook eng.

En wat rest is de crew van 815 (-Locke, maar + Ben, lapidus, Miles en die stevige doch aantrekkelijke dame...)
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
  woensdag 3 maart 2010 @ 18:29:03 #220
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_78692836
Pff kan maar 5 posts lezen op de vorige pagina of het spoilen begint alweer. Stakkers. Laat je toch verrassen...

Ik blijf weer weg tot de volgende aflevering
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
pi_78693135
Volgens mij is er nog geen spoiler geplaatst in dit topic hoor.

Martin 'I make great eggs' Keamy was inderdaad geweldig ja.
  woensdag 3 maart 2010 @ 18:49:32 #222
179798 Rijstbal
Ik heb geen bami
pi_78693582
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
#FreeTrapz #FreeFreire #FreeOzz #FreeRollsreus
pi_78693909
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 18:49 schreef Rijstbal het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja.
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
  woensdag 3 maart 2010 @ 18:59:27 #224
162388 Bragi
GOD-VER-DOMME!
pi_78693963
Waarom díé vraag dan achter een spoiler zit, snap ik dan weer níét.
Because I am so handsome and I am so bored
So entertain me, tell me a joke
Make it long, make it last
Make it cruel just make me laugh
pi_78694127
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 18:59 schreef Bragi het volgende:
Waarom díé vraag dan achter een spoiler zit, snap ik dan weer níét.
Ik ook niet. Ik kom ook niet in het topic totdat ik de aflevering in kwestie gezien heb. 's Ochtends downloaden, 's avonds kijken.

Duidelijk is dat er twee kampen komen, maar waarvoor. Flocke gaat er van uit dat Jacob dood is, dus waarom een leger vormen? Tegen wie? Tegen de "they are coming" dat jacob zei bij zijn dood?

En wie is dat kleine jong die Flocke meldde dat hij Jacob niet mocht doden? Die hoorde overduidelijk niet bij het kamp, anders was Locke wel getransformeerd tot Smokey en dat jong alle hoeken van het eiland laten zien. Waar is Flocke bang voor?

En wat had Doger tegen Smokey gedaan? Waarom moest hij dood van Flocke om de tempel in te komen? Zou hij die honkbal naar Smokey hebben gegooid?
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')