abonnement Unibet Coolblue
pi_78788244
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 16:12 schreef Denkbaar het volgende:

[..]

Dat komt waarschijnlijk omdat meditatie nogal zweverig klinkt, imo een beetje als tekentherapie ofzo Ik hou het wat dat betreft liever op goeie, chemische rotzooi in pilvorm, zeker als het werkt
Jammer dat het zweverig klinkt, want het is juist precies het tegenovergestelde. Het is juist enorm aardend en verhelderend. De handeling is ook niet eens zweverig, 15 minuten concentreren op je ademhaling en je gedachten geen aandacht proberen te geven. Niks zweverigs aan lijkt mij.
pi_78788391
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 16:32 schreef IkHaatRegistrerenOpFora het volgende:

[..]

Dit was ik ook voornemens om te doen, verdiepen in (Zen)meditatie!
Ik denk dat dit ook een goede manier is om te "leren" concentreren en rust te scheppen in de chaos (psychische entropie).
Op dit moment ben ik een boek aan het lezen "Flow" van Mihaly Czikscenmihaly (of zoiets, echt een lastige naam) en die beschrijft al die dingen tot in detail. Het "zelf", de "aandacht" etc. heel leerzaam, echt een harde aanrader!!

Heb je nog meer tips (al dan niet op meditatiegebied)?
Mijn start was vooral met 'mediteren voor dummies' en de 'kracht van het nu' van Eckhard Tolle. Mijn grootste tip is door het vooral te doen (gaan mediteren dus). Je kunt er nog zoveel over lezen, maar uiteindelijk moet je het gewoon gaan doen en dit volhouden. Er is niet iets als een slechte of goede meditatie.

Een andere hele goede tip is om een meditatiecentrum te zoeken, er zit vast wel iets in de buurt. Ik mediteer regelmatig bij een Shambhala centrum, waar dus gratis instructie en begeleiding voor jongeren is. Het is namelijk erg fijn om vragen kwijt te kunnen bij kenners en om inspiratie op te doen.
  vrijdag 5 maart 2010 @ 20:34:26 #103
262982 IkHaatRegistrerenOpFora
Geen zachte G, wel een harde L
pi_78789924
@Frenkck; bedankt. Eckhardt Tolle ben ik niet zo'n enorme fan van, ik heb laatst wat audiomateriaal gedownload en viel bijna in slaap..vond het ook vrij onsamenhangend.
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 19:38 schreef puravida. het volgende:

Waar ik het meest bang voor was, was dat het in mijn MD opgenomen zou worden en dat latere werkgevers hiernaar zouden gaan kijken, wat misschien zou kunnen leiden tot problemen ofzo.
Nu ik gelezen heb dat je ervoor kunt zorgen dat dit niet in je MD opgenomen wordt heb ik zoiets van: wat kun je verliezen.
Wat er dan ook uitkomt kan me alleen maar helpen.

Al heb ik nog wel zoiets van: Denkt die dok. 'niet van: goh, hebben we er weer 1 die denkt dat ze ADD heeft'. Ik ben ergens nl bang dat ik enigzinds gebiased ben en misschien meer dingen aan mezelf toeschrijf, maar wanneer ik er echt over nadenk heb ik het idee dat het wel allemaal klopt.
Hebben jullie dat nooit gehad?
1) Over je MD -> Dit is ook een beetje afhankelijk van je behandelaars, ik realiseer mij nu, als ik het teruglees, dat ik 34 ben, licht grijzend op de flanken en wat serieus over kan komen, dus men zal wellicht eerder geneigd zijn hier gehoor aan te geven. Ik weet- en ken je leeftijd en communicatiestijl niet, maar dat kan uiteraard schelen in je pogingen, om bijv. te vragen dingen niet op te nemen in het EPD.

Daarnaast; er zijn bepaalde werkgevers die verregaande toegang kunnen krijgen, als je er toestemming voor geeft (geen toestemming geven is vaak dan al reden voor uitsluiting, dus veel keus heb je niet ) zoals Defensie/Politie/AIVD etc. als je <25 jaar bent en daar nog wilt werken, is een overweging om niet voor diagnose te gaan, naar mijn idee het overwegen waard.

2) Mijn huisarts was gelijk geďnteresseerd en stelde dito vragen, maar ik herken je angst. Het viel mij reuze mee, wat ik wel vaker lees, dus ik zou er niet zenuwachtig over worden en met een gerust hart naar je huisarts gaan.

3) Hypochonderen is heel normaal, dat is menselijk. Ik heb weleens gelezen dat de mensen die hier het meest 'last' van hebben, studenten medicijnen/geneeskunde zijn...(Serieus)

Succes met je plan
Hard van buiten, geil van binnen...
pi_78792330
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 20:34 schreef IkHaatRegistrerenOpFora het volgende:
@Frenkck; bedankt. Eckhardt Tolle ben ik niet zo'n enorme fan van, ik heb laatst wat audiomateriaal gedownload en viel bijna in slaap..vond het ook vrij onsamenhangend.
[..]
Ja dat zou kunnen, ben sowieso niet zo'n fan van audio boeken. Over het hele principe van bewustwording / meditatie is heel veel geschreven. Uiteindelijk is de essentie van elke methode precies hetzelfde, maar is de weg er naartoe anders.
  vrijdag 5 maart 2010 @ 21:28:16 #105
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_78792856
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 20:34 schreef IkHaatRegistrerenOpFora het volgende:
@Frenkck; bedankt. Eckhardt Tolle ben ik niet zo'n enorme fan van, ik heb laatst wat audiomateriaal gedownload en viel bijna in slaap..vond het ook vrij onsamenhangend.
[..]

1) Over je MD -> Dit is ook een beetje afhankelijk van je behandelaars, ik realiseer mij nu, als ik het teruglees, dat ik 34 ben, licht grijzend op de flanken en wat serieus over kan komen, dus men zal wellicht eerder geneigd zijn hier gehoor aan te geven. Ik weet- en ken je leeftijd en communicatiestijl niet, maar dat kan uiteraard schelen in je pogingen, om bijv. te vragen dingen niet op te nemen in het EPD.

Daarnaast; er zijn bepaalde werkgevers die verregaande toegang kunnen krijgen, als je er toestemming voor geeft (geen toestemming geven is vaak dan al reden voor uitsluiting, dus veel keus heb je niet ) zoals Defensie/Politie/AIVD etc. als je <25 jaar bent en daar nog wilt werken, is een overweging om niet voor diagnose te gaan, naar mijn idee het overwegen waard.

2) Mijn huisarts was gelijk geďnteresseerd en stelde dito vragen, maar ik herken je angst. Het viel mij reuze mee, wat ik wel vaker lees, dus ik zou er niet zenuwachtig over worden en met een gerust hart naar je huisarts gaan.

3) Hypochonderen is heel normaal, dat is menselijk. Ik heb weleens gelezen dat de mensen die hier het meest 'last' van hebben, studenten medicijnen/geneeskunde zijn...(Serieus)

Succes met je plan
bijna leeftijdgenoot
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  vrijdag 5 maart 2010 @ 21:37:27 #106
262982 IkHaatRegistrerenOpFora
Geen zachte G, wel een harde L
pi_78793409
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 21:28 schreef Murmeli het volgende:

[..]

bijna leeftijdgenoot
Yeah, World Domination!!!
Hard van buiten, geil van binnen...
  vrijdag 5 maart 2010 @ 22:15:06 #107
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_78795699
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 21:37 schreef IkHaatRegistrerenOpFora het volgende:

[..]

Yeah, World Domination!!!
ben jij ook van 1975?
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  vrijdag 5 maart 2010 @ 22:24:49 #108
262982 IkHaatRegistrerenOpFora
Geen zachte G, wel een harde L
pi_78796283
Yes... ben jij ook van mei?
Hard van buiten, geil van binnen...
  vrijdag 5 maart 2010 @ 22:30:36 #109
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_78796603
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 22:24 schreef IkHaatRegistrerenOpFora het volgende:
Yes... ben jij ook van mei?
januari al 35 dus
oud wief
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  vrijdag 5 maart 2010 @ 22:46:20 #110
262982 IkHaatRegistrerenOpFora
Geen zachte G, wel een harde L
pi_78797515
Nou ja, niet zo denigrerend over jezelf...!

[ Bericht 25% gewijzigd door IkHaatRegistrerenOpFora op 05-03-2010 22:59:56 ]
Hard van buiten, geil van binnen...
pi_78800546
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 16:26 schreef IkHaatRegistrerenOpFora het volgende:

Om op je vraag terug te komen Nadine26, ik houd het voor mij, alleen mijn familie (ouders, broers en zussen) en een tweetal echt goede vrienden weten het.
Ik zou het NOOIT zeggen op werk oid. Begrip vind je nergens (ga maar na hoevaak mensen begrip hebben voor andere dingen...bijna nooit, ook al ligt je hoofd vijf meter van je romp vandaan, zo ziek ben je), het kan alleen maar tegen je gebruikt worden.
Voor studie: doorgeven want je kunt soms verlenging krijgen etc. ROC's, HBO's en Uni's zijn meestal wat coulanter als je er open over bent.

Mijn mening is dat ik het liever niet als een excuus gebruik (ben liever geen excuus-truus sowieso), want ik denk dat je op een gegeven moment als het jouw uitkomt het telkens als een excuus gaat gebruiken.
Ik denk dat je daar op termijn zelf vervelend van wordt (je gaat er teveel aan ophangen) en je omgeving ook.
Dit is dus precies wat mij nu al beangstigt. Stel dat er straks een diagnose uitrolt (ik zou bijna zeggen: 'Een mooie diagnose'), dan heb ik altijd een excuus paraat: "Jongens, jongens, even rustig nou, mama's ADD speelt vreselijk op vandaag."

Bovendien, als ik heel eerlijk ben, is de 'kronkel' in mijn kop iets waarmee ik heel erg blij ben. Het is mijn goudmijn, bij wijze van spreken, want ik leef ervan, ik bedoel: daarmee schrijf ik, daarmee kom ik op ideeën die niemand anders bedenkt. Ik zie er dus zeker het positieve van in. Ik wil het ook helemaal niet kwijt. Op een bepaalde manier zou het zelfs een teleurstelling zijn als het 'gewoon' ADD blijkt te zijn. Oh, is dat alles? Maar ADD heeft iederéén! En ik dacht nog wel dat ik zo origineel was! Nou ja, ik overdrijf, maar het komt erop neer dat ik enerzijds opgelucht zou zijn omdat zo'n diagnose veel verklaart, maar anderzijds wil ik liever niet bij de club horen, zeg maar
quote:
Alleen autorijden moet je wel mee uitkijken, volgens de bijsluiter van Ritalin.
Dat kan ik mij indenken, want ik voel mij wel heel relaxed nu. Ik denk dat ik beter op een autovrije zondag een beetje rond kan karren om te wennen ofzo...want het is alsof ik drank op heb, zonder de neveneffecten van drank, maar alleen de ontspanning/licht 'spacey' gevoel.
Ik word er ook toleranter van lijkt, minder opgefokt gevoel, milder. Echt heel prettig!
Ik denk dat je als strafadvocaat dit niet moet slikken, want dan verander je van een wolf in een soort zachtgekookt eitje lijkt het...
Ik kan niet eens autorijden zónder Ritalin
En kijk, dát zou mij dan wel weer goed uitkomen, want mensen vragen mij zo vaak waarom ik in godsnaam nooit de auto pak, en ik vind het altijd ingewikkeld om uit te leggen dat ik het gewoon niet durf, en in dat geval zou het wel lekker zijn om te kunnen zeggen: "Heb je wel eens van ADD gehoord?'
  zaterdag 6 maart 2010 @ 16:46:52 #112
293917 puravida.
Tiny but feisty
pi_78818095
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 20:34 schreef IkHaatRegistrerenOpFora het volgende:

1) Over je MD -> Dit is ook een beetje afhankelijk van je behandelaars, ik realiseer mij nu, als ik het teruglees, dat ik 34 ben, licht grijzend op de flanken en wat serieus over kan komen, dus men zal wellicht eerder geneigd zijn hier gehoor aan te geven. Ik weet- en ken je leeftijd en communicatiestijl niet, maar dat kan uiteraard schelen in je pogingen, om bijv. te vragen dingen niet op te nemen in het EPD.

Daarnaast; er zijn bepaalde werkgevers die verregaande toegang kunnen krijgen, als je er toestemming voor geeft (geen toestemming geven is vaak dan al reden voor uitsluiting, dus veel keus heb je niet ) zoals Defensie/Politie/AIVD etc. als je <25 jaar bent en daar nog wilt werken, is een overweging om niet voor diagnose te gaan, naar mijn idee het overwegen waard.

2) Mijn huisarts was gelijk geďnteresseerd en stelde dito vragen, maar ik herken je angst. Het viel mij reuze mee, wat ik wel vaker lees, dus ik zou er niet zenuwachtig over worden en met een gerust hart naar je huisarts gaan.

3) Hypochonderen is heel normaal, dat is menselijk. Ik heb weleens gelezen dat de mensen die hier het meest 'last' van hebben, studenten medicijnen/geneeskunde zijn...(Serieus)

Succes met je plan
Mijn carriere ligt (als alles goed gaat) in de zorg, ik ben hard bezig om psychologe te worden, met een focus op jong-adolescenten. Het is het alleen dat het me juist als psychologe, als behandelaar van mensen met een afwijking, ziektebeeld en noem maar op lijkt me het raar om gediagnosticeerd te zijn met ADD? Ik krijg dan een beeld dat mensen, mogelijke clienten dan misschien denken van: Ja, met haar gaan we dus mooi niet praten, mens spoort zelf ook niet.
Ik maak evengoed deze week een afspraak bij de huisarts, dan zie ik dan wel wat ik wil en wat goed voelt, wat zij aanraadt etc. t Zou iig fijn zijn om te weten dat er iets scheelt, als er iets scheelt.

Dat hypochonderen van geneeskundestudenten kan ik me goed indenken, die worden met zoveel (rare) symptomen geconfronteerd die opzichzelf misschien niets betekenen maar icm andere symptomen of klachten wel 'gevaarlijk' zijn dat ze eerder zoiets aan zichzelf linken.
Misschien een beetje hetzelfde verhaal als dat psychologiestudenten zichzelf stuk voor stuk tegenkomen en zichzelf af en toe ook in twijfel trekken haha --> wat mij nog meer in twijfel laat trekken over of ik me niet aanstel mooi is dat.
.
pi_78818386
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 16:46 schreef puravida. het volgende:

[..]

Mijn carriere ligt (als alles goed gaat) in de zorg, ik ben hard bezig om psychologe te worden, met een focus op jong-adolescenten. Het is het alleen dat het me juist als psychologe, als behandelaar van mensen met een afwijking, ziektebeeld en noem maar op lijkt me het raar om gediagnosticeerd te zijn met ADD? Ik krijg dan een beeld dat mensen, mogelijke clienten dan misschien denken van: Ja, met haar gaan we dus mooi niet praten, mens spoort zelf ook niet.
Ik maak evengoed deze week een afspraak bij de huisarts, dan zie ik dan wel wat ik wil en wat goed voelt, wat zij aanraadt etc. t Zou iig fijn zijn om te weten dat er iets scheelt, als er iets scheelt.
Zo heb ik er nooit over nagedacht. Omdat er zoveel kinderen op de school van mijn kinderen rondlopen met AD(H)D, autisme, dyslexie etc., heb ik het altijd beschouwd als een tamelijk onschuldige of milde stoornis, meer een eigenaardigheid dan een echte handicap. Dat het je zou kunnen belemmeren in je carričre, kan natuurlijk best waar zijn. Ik weet dat een vriendin van mij zei, over haar zoon die gediagnosticeerd was: "Daar gaat zijn pilotendroom." Maar zou dat voor veel beroepen gelden? Mijn huisarts vertelde dat haar eigen broer, die ook arts is, ADHD heeft. En va mijn vader, die bankier was, weet ik zeker dat hij ADD had, al is het bij hem nooit gediagnosticeerd, maar zijn werk heeft er nooit onder geleden.
  zaterdag 6 maart 2010 @ 18:05:55 #114
293917 puravida.
Tiny but feisty
pi_78820717
Ik weet ook niet of het me gaat belemmeren, maar ik wil alle opties openhouden, en ga uit van de slechtste voordat ik keuzes maak.
Ik denk eerlijk gezegd ook niet dat het mij later gaat belemmeren, ik merk namelijk nu al dat ik in 'diepgaande' gesprekken met mensen me juist zo erg kan concentreren dat ik niet veel meer meekrijg van wat anderen om me heen doen, of de impulsen die komen kan blokkeren. In mijn hoofd is dan nog steeds wel tamelijk onrustig, maar dat is meer omdat ik de info die ik binnenkrijg ga vergelijken met kennis die ik heb, of probeer te plaatsen in andere situaties en aan het anticiperen ben op de reactie van mijn gesprekspartner. Het is alsof ik altijd een paar zinnen 'vooruit denk'. Ik ben er dus niet zo bang voor.
Het ligt echter straks aan mijn clienten;) ik kan ze moeilijk binnentrekken en dwingen op op die sofa te gaan zitten als zij ergens twijfels hebben.

Ikzelf zie ADD en ADHD ook niet als een afwijking of wat dan ook, meer als een karaktertrekje dat sommigen wel en sommigen niet hebben. Iets dat een pluspunt kan zijn, maar ook een minpunt kan zijn. Ik bedoel, de menselijke capaciteit om ergens aandacht op te vestigen is beperkt, en ik denk dat ADDers wanneer ze in een uiterst prikkelgevoelige-bui maar toch geconcentreerd bezig zijn, in staat zijn meer aandacht op verschillende dingen te focussen dan mensen om hen heen kunnen.
Het is alsof je meer mee krijgt van wat er om je heen gebeurd, al kan dit op momenten natuurlijk heel vervelend zijn, en vermoeiend.
.
pi_78820797
tvp, ik vermoed dat ik ook adhd/add heb. Ben hiervoor al bij de huisarts geweest en ik heb een doorverwijzing voor psyq. De afspraak is pas over 3 maanden en dat duurt nog zo lang!

Mede omdat het zo lang duurt krijg ik echt de neiging om ritalin op internet te kopen en te proberen. Gewoon om te kijken of het werkt. Ritalin werkt bij adhd'ers toch juist goed, en bij niet-adhd'ers als een soort cocaďne? Op die manier weet ik toch snel genoeg of ik wel of geen adhd heb? Ik ben er namelijk zo spuugzat van dat alles zo lang duurt terwijl ik echt last heb van mn eigen gedrag.
pi_78820982
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 18:08 schreef oddeyed het volgende:
als een soort cocaďne?
Als speed, niet cocaine. Maar het effect van 10mg oraal bij iemand die geen AD(H)D heeft valt reuze mee, je staat niet 6 uur lang strak ofso. Lijkt meer op het effect van 4 bakke koffie volgens mij.
pi_78821079
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 18:14 schreef donzine het volgende:

[..]

Als speed, niet cocaine. Maar het effect van 10mg oraal bij iemand die geen AD(H)D heeft valt reuze mee, je staat niet 6 uur lang strak ofso. Lijkt meer op het effect van 4 bakke koffie volgens mij.
Nou, ik had concerta 36mg gevonden. Dat moet je wel merken toch dan?
  zaterdag 6 maart 2010 @ 20:50:49 #118
118556 RandomMoron
our common boredom
pi_78826468
Beh, ik word helemaal trillerig van de hogere dosis.. wennen deel twee
ik moet woensdag mailen hoe het gaat
  zaterdag 6 maart 2010 @ 23:29:15 #119
228569 feelsgoodman
esse est percipi
pi_78832161
Heeft iemand hier ervaring met het maken van unieke doseringen?

Ik wil eigenlijk 8/9mg Ritalin tabletten hebben maar zoals jullie waarschijnlijk ook wel weten zijn deze niet op de markt. Nu kan ik inderdaad bij de apotheek (met bijbetaling) gepersonifieerde Ritalin capsules bestellen, echter lijkt het mij dusdanig eenvoudig dat ik dat eventueel ook zelf zou kunnen doen. Daarnaast moeten ze de capsules maken en kan dit 2-3 dagen duren, wat ook absoluut niet ideaal is.

Hypothese: microgram weegschaal + oplos capsules. 10mg Capsule vermalen en deze vullen met 80/90%~ van het totaal gewicht van de donor pil.

Kan dit? Of krijg ik dan problemen met de afgifte omdat het geen solide pil meer is?

Iemand ervaring mee?
pi_78832318
dat is alleen eenvoudig als je pure methylfenidaat hebt denk ik, overigens lijkt het me sterk dat 1 á 2 mg noemenswaardig verschil maakt.
  zaterdag 6 maart 2010 @ 23:34:51 #121
228569 feelsgoodman
esse est percipi
pi_78832359
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 23:33 schreef Denkbaar het volgende:
dat is alleen eenvoudig als je pure methylfenidaat hebt denk ik, overigens lijkt het me sterk dat 1 á 2 mg noemenswaardig verschil maakt.
7.5mg vs. 10mg is bij mij een wereld van verschil. Ik ben het dus niet eens met je aanname.
pi_78839042
Het kan wel, maar je moet dan rekening houden met verliezen en afwijking van de weegschaal.
Buiten Methylfenidaat zitten er vooral bindstoffen in om een pilletje te krijgen ipv poeder, het zal de werking niet verminderen.

Maar waarom breek je dan de pilletjes niet een keer extra door. Met een mesje een half pilletje opdelen in 2 kwarten lijkt me praktischer.

Overigens merk je het verschil tussen 7 of 10 mg wel, maar nauwkeuriger doseren heeft denk ik geen zin. Sowieso heb ik niet iedere dag even veel last van ADHD. De werking van een medicijn hangt ook af van wat je gegeten en gedronken hebt, doordat bijvoorbeeld de lever voor detoxicatie van stoffen zorgt.
Op een lege maag worden pillen sowieso al beter opgenomen, wat gunstig is voor de werking. Daarnaast neem je na een paar uur een dosis bij omdat de eerste niet goed meer werkt, maar hiervan zit nog wel een deel in je bloed. Hierdoor kun je na de eerste dosis niet meer door 1mg meer of minder te nemen je optimale dosis op dat moment bepalen.

[ Bericht 46% gewijzigd door northernlight81 op 07-03-2010 13:36:13 ]
pi_78859117
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 18:08 schreef oddeyed het volgende:
tvp, ik vermoed dat ik ook adhd/add heb. Ben hiervoor al bij de huisarts geweest en ik heb een doorverwijzing voor psyq. De afspraak is pas over 3 maanden en dat duurt nog zo lang!

Mede omdat het zo lang duurt krijg ik echt de neiging om ritalin op internet te kopen en te proberen. Gewoon om te kijken of het werkt. Ritalin werkt bij adhd'ers toch juist goed, en bij niet-adhd'ers als een soort cocaďne? Op die manier weet ik toch snel genoeg of ik wel of geen adhd heb? Ik ben er namelijk zo spuugzat van dat alles zo lang duurt terwijl ik echt last heb van mn eigen gedrag.
Zelf afspraak maken bij Eerstelijnspsychiatrie. Kan je zo geholpen worden. Let alleen wel dat hierbij maar 8 contacten vergoed worden i.t.t. 'oneindig' binnen tweedelijns (AWBZ).

Zelf ook gedaan en toen kon ik zo geholpen worden. Ben nu trouwens doorverwezen en krijg binnenkort oproep voor onderzoek, ben benieuwd
  maandag 8 maart 2010 @ 09:24:31 #124
274007 Denkbaar
Kebabtist
pi_78878226
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 23:34 schreef feelsgoodman het volgende:

[..]

7.5mg vs. 10mg is bij mij een wereld van verschil. Ik ben het dus niet eens met je aanname.

min 1 á 2 mg = 9 á 8 mg
pi_78894497
hoi allemaal! ik na aanleiding van mijn gesprek bij de spychiater vandaag ga ik voor het eerst beginnen aan medicatie, concerta lage dosis 18 MG? (als ik het goed heb) ik ben benieuwd of dit aanslaat en of het me eindelijk me gaat helpen bij mijn concentratie (me studie moet toch wel een keertje klaar zijn niet waar? haha)
ik ga zaterdag beginnen die dag ben ik vrij en kan ik rustig bekijken wat het met me doet. ik ben benieuwd al vind ik het ook wel erg eng! ik lees verder lekker met jullie mee en als jullie het niet erg vinden zal ik vragen gaan stellen!

P.s ik ben me erg van bewust dat ik zelf moet gaan betalen, hebben jullie ervaring ermee met hoeveel dit kan zijn en wat er ong. vergoed word?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')