abonnement Unibet Coolblue
pi_78455921
Hoi allemaal,

Zit weer achter de pc na een aanval van 70 minuten. Begon vanminddag al soort van trekkerig maagpijn. Ging de hele dag door in de avond werd het alleen erger.

Mn avondmaal kwam er maar uit.. Dacht dat het hielp. Tot een uur terug trekkerige pijn, soort van knijp pijn begint bij de maag wordt steeds erger en straalt uit naar de rechterkant onder mijn ribben. En de pijn onbeschrijfelijk ik was aan het janken als een klein kind adem tekort en mn haren bijna uit mn hoofd trekken met een kussen in mn mond

Dit heb ik af en toe (afgelopen jaar 6/7 keer gehad). Ben er nu wel zeker 4 x mee naar de huisarts gegaan, hij dacht aan galstenen. Twee keer echo laten maken, paar keer bloed prikken, alles bleek goed te zijn. Heb ook medicijnen gekregen, maar dat helpt ook niet.

Kent iemand deze pijn??
Ga morgen weer bellen, maar die gast gaat weer zeggen we hebben niks gevonden
pi_78456407
wtf?! Ik zou me echt niet laten afschepen met 'we kunnen niets vinden' als je verrekt van de pijn.

Ik zou zo niet weten wat het is. Ken wel iemand die iets met zijn alvleesklier had (door vet eten en veel drank) en die ook helse pijnen kreeg. Maarja, jij kan iets heel anders hebben. Blijf door drammen bij de artsen, want dit is bepaald niet normaal.
know'm sayin?
×
word? word.
  donderdag 25 februari 2010 @ 22:25:49 #3
165633 eriksd
The grand facade...
pi_78457020
Ook al heb je er niets aan; ik wens je veel sterkte en hoop dat het opgelost wordt. Zulke pijn gun je niemand.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_78457227
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 22:05 schreef Sandous het volgende:
Ga morgen weer bellen, maar die gast gaat weer zeggen we hebben niks gevonden
Dat klopt dan waarschijnlijk ook: er is immers nog geen diagnose.

Wat voor medicatie heb je gekregen?

Houdt de pijn verband met eten? Als die pijn maximaal is, komt het dan in golven, is de pijn constant even erg?
pi_78457699
Hey dank voor jullie reacties!!

Ja ik ga er morgen gewoon weer werk van maken, wil het liever voor zijn dan ineens acuut weken in het ziekenhuis te gaan liggen.

ben ff lui om naar boven te gaan voor medicijnen.. maar het zijn zetpillen tegen aanvallen voor de galblaas..

& Vet eten, niet echt een boterham met kaas als lunch, in de avond een pistolet met kip.en water.

Het is een beginnende zeurende/irritante pijn, maar ik kan gewoon door gaan met mijn dingen. De aanval zelf is meestal een uur, begint met trekkerig pijn en wordt steeds heviger dat ik zelfs moeilijk kan ademen.. Als het op zijn hoogtepunt is (10 minuten) daalt het weer. Nu heb ik weer de zeurderige pijn van vanochtend.. hopen dat dat weggaat, mocht het weer erger worden gaan we naar 1e hulp.
pi_78457857
Heb je bewegingsdrang tijdens zo een pijnaanval? Of lig/zit je op dat moment liever stil omdat de pijn dan ook minder wordt?
  donderdag 25 februari 2010 @ 22:44:44 #7
67746 Baba-O-Riley
Out here in the fields
pi_78458178
Ik heb ook soortgelijke pijnen gehad. Bij mij was het ook aan de rechterkant, knijpende pijn - ik kroop gewoon van de pijn over de grond heen omdat ik niet meer wist wat ik met mezelf aan moest. Ik ben toen naar de dokter gegaan. Hij dacht aan twee dingen: óf spierspanning (hetgeen veroorzaakt wordt door stress), óf nierstenen. Hij gaf me het advies om heel veel te drinken. Ook kreeg ik zetpillen voor als de pijn te erg werd (maar no way dat ik die dingen in mijn reet ga steken). In elk geval heb ik de dagen er na in bed gelegen, en heel veel gedronken. De pijn werd toen langzaam minder en was uiteindelijk na 2 dagen helemaal verdwenen. Sindsdien heb ik er geen last meer van gehad (even afkloppen).

Maar een vreselijke pijn, dat ben ik met je eens!
.
pi_78458348
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 22:44 schreef Baba-O-Riley het volgende:
Ook kreeg ik zetpillen voor als de pijn te erg werd (maar no way dat ik die dingen in mijn reet ga steken). I
pi_78460900
k ben tijdens een gal aanval eens naar de ehbo gegaan. Als ze op dat moment je bloed onderzoeken kunnen ze aan de waardes zien dat het een gal aanval is.

Sterkte!
*poef* nu is het weg
pi_78507170
hoi allemaal

Kom net weer binnenlopen van de huisartsenpost.. stond op t punt voor eerste hulp maar de huisarts wilde me nog zien om 23.45.

Conclusie: stond daar huilend *van de pijn* mn verhaal te doen uiteindelijk urine gecheckt en buik en even gehoord. Hij weet het niet.

Zegt ie neem een paracetamol in ik vertelde hem (had nu alleen pijn, geen aanval) dat zelfs 10 PC niet zouden helpen.

Tjah ik weet het ook niet, misschien je darmen..

Ach ja ben weer thuis en ga maandag weer naar de huisarts en bloed laten prikken.

to be continued...
pi_78507331
Je moet sowieso is over gaan op diclofenac, zetpillen wel te verstaan. En ja die dingen moet je echt even tussen je heilige billetjes naar binnen drukken, dat zal je zeker helpen. Wel gek dat de huisarts niets kan vinden, als het galstenen zijn zou die dat moeten kunnen zien.

Maar wat DDM al zegt, heb je bewegingsdrang? Anders moet je op de HAP eens vragen naar een spuit diclo/morphine en kijken of dat helpt.. schijnt een van de ergste pijnen te zijn gal/nierstenen
pi_78517043
quote:
Op zaterdag 27 februari 2010 00:34 schreef Bastoenie het volgende:
Je moet sowieso is over gaan op diclofenac, zetpillen wel te verstaan.
Ik heb een keer diclofenac (geen zetpillen) voorgeschreven gekregen ivm rugpijn. God, wat was dat heerlijk zeg! Wat Ibuprofen en Aleve Intense (Naproxene) niet voorelkaar kregen kreeg diclofenac wél voor elkaar.
pi_78522154
Heerlijk spul die diclofenac. En zelfs zetpillen zijn fijn, als je al veel pijn in je maagstreek hebt.

Die bewegingsdrang is inderdaad ook bekend bij galstenen. Ook dat moeite met ademen.. Misselijkheid ook, daar had ik alleen geen last van.

Die pijn in de maagregio klinkt me wel bekend. Maar dan met uitstraling richting rug-borstkas. Bij mij krampte mijn hele maag-darmen-middenrif en borstkas samen. Het ergste was met een uur of anderhalf wel voorbij. En dan nog een poos een mildere napijn.
De artsen konden er ook niet zoveel van maken (eigen huisarts en HAP)

Hier is het uiteindelijk wel duidelijk geworden wat het was, toen ik zo geel als een kuikentje werd. Er zat een galsteen klem, en het gal gaat dan je bloed in, ipv je darmen. Je ontlasting ontkleurd dan ook, en je urine wordt knalgeel.
Toen is er een echo gedaan en waren de stenen duidelijk zichtbaar. De dag erna is de dwarsligger eruitgehaald via een buis in mijn keel. En 2 weken later de galblaas met nog 30+ stenen op de OK.

Maar ik zou dus eens kijken of je niet een echo kan krijgen. Dan heb je wel meer duidelijkheid dan met bloedwaardes. Want met bloed moet je snel na zo'n aanval testen.
pi_78522301
Hij heeft al twee echo's gehad. Raar hoor, geen idee wat het zou kunnen zijn. Het klinkt inderdaad als galsteenkolieken maar dan is het vreemd dat er op twee echo's niets te zien was.

Sterkte iig, dit klinkt echt als heel nare pijnen.
pi_78522400
quote:
Op zaterdag 27 februari 2010 16:13 schreef ShadyLane het volgende:
Hij heeft al twee echo's gehad. Raar hoor, geen idee wat het zou kunnen zijn. Het klinkt inderdaad als galsteenkolieken maar dan is het vreemd dat er op twee echo's niets te zien was.

Oeps, overheen gelezen.. Maar bij mij was het echt duidelijk te zien.

Maar dan zou ik eens kijken of je huisarts geen verwijzing door wil geven naar een internist/maag-lever-darm arts.. Want de pijn zal wel ergens vandaan komen..
pi_78522503
Ja bij mij was het ook duidelijk te zien. Ik heb hetzelfde gehad als jij: een heleboel kleine steentjes waarvan er dan af en toe eentje in het kanaal naar de darmen vast kwam te zitten. Wat een pijn zeg, ik ben bepaald geen medicijnliefhebber maar op die momenten hadden ze me elk mogelijk gif mogen geven, als het maar hielp .

Een doorverwijzing naar een internist lijkt me voor TS inderdaad geen overbodige luxe. TS, ben je erg dik? Dan zien ze namelijk minder op echo's
pi_78522676
Er was ook nog iets met de 4 V's: Vrouw, Veertig, Vet, Vruchtbaar.. Die groep heeft de meeste kans op galstenen..
En het is ook nog erfelijk.. Mijn pech
pi_78522825
Tegen mij zeiden ze dat oudere mannen met overgewicht die veel koffie dronken het vaakst galstenen kregen. Ik was toen 19, vrouw, mager en had nog nooit 1 druppel koffie gehad . Dat was ook de reden dat ik er vrij lang mee heb doorgelopen trouwens, de dokter dacht gewoon niet aan galstenen bij mij.
pi_78523194
ik kan zo allerlei dingen bedenken, galstenen, nierstenen, blindedarm, prikkelbare darm (intolerantie voor bepaalde enzymen) nierstenen en galstenen kunnen aan de wandel gaan, dus als de dokter zegt dat het geen nierstenen zijn omdat je de pijn ergens anders voelt moet je hem daarop wijzen
pi_78523276
quote:
Op zaterdag 27 februari 2010 16:44 schreef deenigeechteTS het volgende:
ik kan zo allerlei dingen bedenken, galstenen, nierstenen, blindedarm, prikkelbare darm (intolerantie voor bepaalde enzymen) nierstenen en galstenen kunnen aan de wandel gaan, dus als de dokter zegt dat het geen nierstenen zijn omdat je de pijn ergens anders voelt moet je hem daarop wijzen
Aan de wandel gaan? En waar dacht je precies dat nierstenen naar toe kunnen gaan?

[ Bericht 0% gewijzigd door dotKoen op 27-02-2010 17:04:38 ]
pi_78523445
quote:
Op zaterdag 27 februari 2010 16:47 schreef dotKoen het volgende:

[..]

Aan de wandel gaan? En waar dacht je precies dat nierstenen naar toe kunnen gaat?
je lies bijvoorbeeld?
pi_78523701
quote:
Op zaterdag 27 februari 2010 16:53 schreef deenigeechteTS het volgende:

[..]

je lies bijvoorbeeld?
Volgens mij haal je 2 zaken door elkaar. Bij nierstenen kun je last hebben van referred pain: pijn kun je voelen in je rug, buik, lies, scrotum of schaamlippen. Dat komt door de verdeling van zenuwen over die structuren. De nierstenen zelf zitten uiteraard niet in je scrotum, maar gewoon in de urineleider, die niet in door je lies loopt, maar steeds retroperitoneaal.
  maandag 29 maart 2010 @ 11:40:39 #23
260253 Sandous
*+*+*+*+*+
pi_79700446
een update,

Gister na ruzie maken bij de HP doorgestuurd naar 1e hulp, en vijf uur durende bezoek aan het ziekenhuis. Mn leverwaarden waren extreem hoog (word eindelijk serieus genomen). Ze denken toch aan galstenen (ik hoop niet erger). Vandaag weer een echo maken..

Het loopt eindelijk
  maandag 29 maart 2010 @ 12:15:51 #24
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_79701718
Meh, galstenen zijn geen pretje.

Je verhaal doet me erg denken aan dat van m'n zus trouwens, die had galstenen, maar die waren heel klein waardoor ze niet opvielen en d'r bloedwaarden waren na aanvallen snel weer normaal. Grote verschil is dat het bij ons in de familie zit, dus werd er sneller aan galstenen gedacht.
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')