abonnement bol.com Unibet Coolblue
  woensdag 12 april 2000 @ 08:05:00 #1
2928 Dendroaspis Angusticeps
'Would you like some veno
pi_258645
Dit stond in de Televaag van 12 April:

WASHINGTON - De Verenigde Staten geven niet langer de toon aan bij nieuwe vormen van tv-amusement. De belangrijkste vernieuwing komt volgens de New York Times uit Europa, en de Nederlandse productie maatschappij Endemol loopt daarbij voorop.

'Reality-TV' met een voyeuristische inslag noemt de Times programma's als Big Brother, de Bus en nu de Chains of Love (Geboeid), dat de afgelopen week in Nederland van start is gegaan.

Ook het omstreden programma Who Wants To Be a Millionaire dat in Amerika een groot succes is, is geen originele Amerikaanse productie en werd geïmporteerd uit Engeland. Jarenlang hebben de Europeanen Amerikaanse shows gekocht van de Wheel of Fortune tot Melrose Place, de Oprah show of David Letterman. Maar nu Europa zelf sinds de laatste vijftien jaar commerciële tv heeft, verandert dat snel.

De VS hebben lange tijd ver voorop gelopen met hun amusementstelevisie omdat de niet commerciële omroepen in Europa meer educatief gericht waren. In Amerika is amusement altijd al de hoofdschotel geweest. Maar als gevolg van de invoering van commerciële tv en de kabel in Europa is veel vraag naar amusement ontstaan.

Aan de grote vraag wordt door eigen productie beantwoord op een moderne manier die vaak ook voor Amerika geschikt blijkt. "Ik kan in onze catalogus kijken en denken aan twintig tot 25 modellen die in Amerika zouden kunnen werken" zegt producent De Mol in een interview. Big Brother, dat door CBS is gekocht, zal deze zomer in Amerika beginnen. De verwachting is dat andere Endemol-producties en andere Europese shows zullen volgen.


Het is mij nu wel duidelijk dat ik het al die tijd verkeerd heb gezien!
Dit is onze nieuwe nationale trots!!
Dit is DE nieuwe exponent van onze vaderlandse tv-cultuur!!
We moeten hier juist trots op zijn, in plaats van af te geven op de geweldige resultaten zoals die zijn bereikt door Endemol.

Ik begrijp niet hoe het zo ver heeft kunnen komen, maar het wordt tijd dat we nu eindelijk eens gaan erkennen dat deze formats uniek zijn in al hun eenvoud.
Geen topsalarissen meer voor een handjevol tv-sterren, maar een paar duizend gulden en een reisje voor de sloebers die mee mogen doen in zo'n programma.
Geen zorgen over hoe het na afloop met die mensen vergaat want je trekt toch gewoon weer een blik nieuwe sloebers open?

Dit is een win-win situation die weinig kost en altijd blijft boeien. Gluren als de nieuwe nationale tv-trots met daaraan gekoppeld een 0900 nummer om de zakken flink te vullen.
Ja, de programma's van de publieke omroepen kosten alleen maar geld terwijl de SBS'en en HMG's van deze wereld ons en weten te vermaken en onze zakken daarbij leeg kloppen.
Hmmmm, misschien was die omroepbijdrage dan toch voordeliger dan we dachten........

Ik kan bijna niet wachten op het volgende hoogtepunt in die wondere wereld die tv-land heet.


VAMOS!!!



------------------
The only reason some people get lost in thought is because it's an
unfamiliar territory...

[Dit bericht is gewijzigd door Dendroaspis Angusticeps (Datum 12 April 2000).]

The only reason some people get lost in thought is because it's an
unfamiliar territory...


pi_258646
Wat is inderdaad erger?

The bus or wooden shoes
Big brother or tulips
chains of love or the red light district

?

"Don't drink water, fish fuck in it"
pi_258647
Als verre nazaat van Adam claim ik met terugwerkende kracht alle rechten op dit 'format': jaja, "it's a MAN's world!"

Eva's rol was eenvoudig: "snoep gezond, neem een appel",
en die vijgeblaadjes, daar kon ik uuuuuren naar kijken als 't een beetje waaide...

Heb vast alle Moskowicz-jes ingeschakeld....

  woensdag 12 april 2000 @ 15:50:00 #4
2612 patmannetje
is altijd jonger dan morgen
pi_258648
Nieuw van Endemol:

- De Gevangenis
(10 Amerikaanse gedetineerden in de
deathrow worden gevolgt in hun
dagelijkse beslommeringen (blowen, rukken,
kontjebonken etc. Iedere week wordt er
1 weggestemt en -live- op de electrische
stoel gezet. Wie overblijft mag een week
naar de vrouwengevangenis)

- De Junk
Twee Amsterdamse junks worden gevolgt in hun nachtelijk en ruig bestaan. Wie als eerste een overdosis speedballs in zijn aderen rost valt af.

Nieuwe ideeen volgen

...ook niks te doen..
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')