abonnement Unibet Coolblue
pi_78790259
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 20:03 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]

Ach, er moet wel een wereldwonder gebeuren, wil de 351 uberhaupt nog bestaan volgend jaar...
Snelbus 99 ! Wel halte bij Nijlân graag.
Beef R. Wijker
pi_78792120
Staat genoteerd =)
  Spellchecker zaterdag 6 maart 2010 @ 01:39:11 #78
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_78803711
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 20:46 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Een extra Kubus dus
Of een gele Utrecht-Amba (of zijn dat alleen de 32xx'en)?
Tevens -purist.
  zaterdag 6 maart 2010 @ 16:28:41 #79
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_78817621
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 00:50 schreef o.us het volgende:
Zit even op mijn iPhone dus sorry dat ik de OP er niet bij heb gedaan.
Maar even terzake:
Wat vinden jullie van Qbuzz? Na een jaar dienst te hebben gereden hier in regio Rotterdam vind ik het wel prima. De lijnen 181 t/m 184 die ik regelmatig gebruik zijn best goed te vertoeven alhoewel ik de Connexxion die voor Qbuzz hier reed mis. Het een en ander is veranderd nu Qbuzz rt is. Geen klantenservice, stomme chauffeurs etc. Het enige lijninhoudelijkverschil tussen CXX en Qbuzz is dat de 181 weer terug is gekomen en dat de 183 geen Barendrechtse oost-west lijn meer is.
Bij mij in de buurt heb ik een RET-punt waar ik lekker kan klagen, rustig vragen etc. Maar in de bus heb ik wel meer te klagen dan de tram die hier rijdt. 
Nu maar hopen dat de RET de eerst volgende concessie overneemt want de RET vind ik veel betrouwbaarder overkomen dan de Qbuzz. Of anders de Connexxion. Maar het liefst geen Qbuzz.
Ik hoop het tegenovergestelde.

RET vind ik onbetrouwbaarder.
  zaterdag 6 maart 2010 @ 16:32:08 #80
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_78817713
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 21:36 schreef marcel.nl het volgende:

[..]

Nou dat wordt nog wat met dat Wk Voetbal. Ik had begrepen dat er rond Kaapstad geen regulier busvervoer was, maar dat dit is opgezet vanwege komende kampioenschap. Dus ik stel voor: alle Fryskers naar de Kaap de Goede hoop en dan lekker stouwen met hooligans. Dat zal een feest worden met z'n honderd tweëen op een gepakt.
In Johannesburg is overigens ondertussen een snelbuslijn die constant onder politiebewaking rijdt.

De taxichauffeurs plegen vandalisme omdat hun inkomsten erop achteruit gaan...
  zaterdag 6 maart 2010 @ 16:35:15 #81
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_78817792
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 01:39 schreef NoBody122 het volgende:

[..]

Of een gele Utrecht-Amba (of zijn dat alleen de 32xx'en)?
BRU-Amba's zijn genummerd van 3159 tot 3289.
pi_78820398
waar zijn die procity look-a-likes ( met dubbele achteras ) van arriva eiks beland
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 6 maart 2010 @ 17:58:38 #83
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_78820463
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 17:56 schreef Ou-Tannu het volgende:
waar zijn die procity look-a-likes ( met dubbele achteras ) van arriva eiks beland
Eentje moet als het goed is nog steeds in Oost-Groningen rijden. De andere heeft in Noord-Holland een bezoek aan de vissen gebracht.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_78826309
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 17:56 schreef Ou-Tannu het volgende:
waar zijn die procity look-a-likes ( met dubbele achteras ) van arriva eiks beland
Die rijden gewoon hun rondjes door Delfzijl en Veendam.
Van de week nog zien rijden, dus....
pi_78836319
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 17:58 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Eentje moet als het goed is nog steeds in Oost-Groningen rijden. De andere heeft in Noord-Holland een bezoek aan de vissen gebracht.
hmm k had t idee dattie hier nog reed inderdaad... onder wagenparknummer 6022... maar voor wie :p

reed als extra buurtbusje
pi_78838809
quote:
Op zondag 7 maart 2010 01:51 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

hmm k had t idee dattie hier nog reed inderdaad... onder wagenparknummer 6022... maar voor wie :p

reed als extra buurtbusje
In principe voor de gemeente Delfzijl / Veendam, maar dan wel door Qbuzz neem ik aan.

Trouwens: weer een gloednieuwe citaro uit Nijmegen (Breng) in de fik, dat is de tweede nu al. Nogal licht ontvlambaar die dingen (en foei lelijk met die gekke hoge bult op het dak):

http://112nijmegen.jalbum.net/Autobusbrand%20Nijmegen/index.html

  Spellchecker zondag 7 maart 2010 @ 16:59:35 #87
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_78851720
Er verschijnen steeds meer 82xx-MAN's bij Cxx in Fryslan.

De eerste met pech is ook reeds een feit; die is gisternacht op het station blijven staan met een kapotte startmotor
Tevens -purist.
pi_78880545
Mooizo. MAN > Amba
pi_78891004
quote:
Op zondag 7 maart 2010 16:59 schreef NoBody122 het volgende:
Er verschijnen steeds meer 82xx-MAN's bij Cxx in Fryslan.

De eerste met pech is ook reeds een feit; die is gisternacht op het station blijven staan met een kapotte startmotor
lepelen ze maar een nieuwe in!

8200 series
quote:
Op zondag 7 maart 2010 07:15 schreef marcel.nl het volgende:

[..]

In principe voor de gemeente Delfzijl / Veendam, maar dan wel door Qbuzz neem ik aan.

Trouwens: weer een gloednieuwe citaro uit Nijmegen (Breng) in de fik, dat is de tweede nu al. Nogal licht ontvlambaar die dingen (en foei lelijk met die gekke hoge bult op het dak):

http://112nijmegen.jalbum.net/Autobusbrand%20Nijmegen/index.html

[ afbeelding ]
dan wassie wel verdwaald k zag um @ stadskanaal
  Spellchecker maandag 8 maart 2010 @ 15:51:03 #90
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_78892562
quote:
Op maandag 8 maart 2010 15:17 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

lepelen ze maar een nieuwe in!

8200 series
[..]
Jij hebt geen recht meer van eisen, want ik las in een niet nader te noemen topic dat jij binnenkort voor je rijbewijs gaat, wat waarschijnlijk betekent dat je daarna niet veel meer in de bus te vinden bent
Tevens -purist.
pi_78892786
quote:
Op maandag 8 maart 2010 15:51 schreef NoBody122 het volgende:

[..]

Jij hebt geen recht meer van eisen, want ik las in een niet nader te noemen topic dat jij binnenkort voor je rijbewijs gaat, wat waarschijnlijk betekent dat je daarna niet veel meer in de bus te vinden bent
Dan nog mag ik nu wel spreken

want like je gunt de ander passagiers toch ook wel wat he! ))
  Spellchecker maandag 8 maart 2010 @ 16:32:03 #92
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_78894610
quote:
Op maandag 8 maart 2010 15:55 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

Dan nog mag ik nu wel spreken

want like je gunt de ander passagiers toch ook wel wat he! ))
Gunst, wat een vrijgevig mens ben je toch ook.

Merk overigens ook op, hoe niet serieus dat bedoeld was. Hence the ' '. Just for the record.
Tevens -purist.
pi_78900281
quote:
Op zondag 7 maart 2010 07:15 schreef marcel.nl het volgende:

[..]

[]

Trouwens: weer een gloednieuwe citaro uit Nijmegen (Breng) in de fik, dat is de tweede nu al.
Nogal licht ontvlambaar die dingen
quote:
(en foei lelijk met die gekke hoge bult op het dak):
Wat weinig verschil meer maakt dankzij de meer dan walgelijke kleurstelling, maar idd, de ont-
werpers van de hybride waren waarschijnlijk even op vakantie toen deze aan de beurt was.

De volgens mij nog steeds het fraaist gelukte uitvoering van de gasbrommer,
(en met op afstand het vetste geluid, let vooral op de laatste bus).:





Even doorspoelen naar halverwege:



Maar ze kunnen ook zo stil zijn als een muis:

Beef R. Wijker
pi_78901102
Het Ontwerp PvE voor IJsselmond is openbaar: http://www.overijssel.nl/(...)gen-ov/aanbesteding/

Er wordt geen nieuw materieel geëist, maar een gemiddelde leeftijdseis van 8 jaar en een maximum leeftijd van 12 jaar. Voor de stadsdienst Lelystad is het maximum 8 jaar, wat vanaf juli 2015 kan worden verhoogd naar 12,5 jaar als het materieel binnen een bepaalde termijn wordt gerenoveerd. Verder gewoon milieunorm Euro 5 zonder aardgas of hybride fratsen.

Ook opvallend is dat er materieel van maximaal 10,8 meter wordt geëist voor de stadsdienst Lelystad. De minimale stahoogte is 2,05 meter, dus ik vraag me af of het verhoogde achterdeel van de Ambassadors hier aan voldoet.

Een ander opvallend puntje, maar verder niet busgerelateerd: het Regiotram-materieel moet nieuw zijn, dus het lijkt erop dat inzet van de A32-trams van Gouda-Alphen hiermee wordt uitgesloten.
pi_78901587
quote:
Op maandag 8 maart 2010 19:01 schreef BastiaanL het volgende:
Het Ontwerp PvE voor IJsselmond is openbaar: http://www.overijssel.nl/(...)gen-ov/aanbesteding/

Er wordt geen nieuw materieel geëist, maar een gemiddelde leeftijdseis van 8 jaar en een maximum leeftijd van 12 jaar. Voor de stadsdienst Lelystad is het maximum 8 jaar, wat vanaf juli 2015 kan worden verhoogd naar 12,5 jaar als het materieel binnen een bepaalde termijn wordt gerenoveerd. Verder gewoon milieunorm Euro 5 zonder aardgas of hybride fratsen.

Ook opvallend is dat er materieel van maximaal 10,8 meter wordt geëist voor de stadsdienst Lelystad. De minimale stahoogte is 2,05 meter, dus ik vraag me af of het verhoogde achterdeel van de Ambassadors hier aan voldoet.

Een ander opvallend puntje, maar verder niet busgerelateerd: het Regiotram-materieel moet nieuw zijn, dus het lijkt erop dat inzet van de A32-trams van Gouda-Alphen hiermee wordt uitgesloten.
ik voor zie een uittocht van procity's \o/ op naar lelystad er mee dus ( hoewel.. mischien moeten ze t dak nog even omhoog krikken dan ! )
pi_78901810
Vandaar de minimale stahoogte, anders wordt het voor Connexxion inderdaad een dumpplek voor Procity's
pi_78901949
quote:
Op maandag 8 maart 2010 19:01 schreef BastiaanL het volgende:
Het Ontwerp PvE voor IJsselmond is openbaar: http://www.overijssel.nl/(...)gen-ov/aanbesteding/

Er wordt geen nieuw materieel geëist, maar een gemiddelde leeftijdseis van 8 jaar en een maximum leeftijd van 12 jaar. Voor de stadsdienst Lelystad is het maximum 8 jaar, wat vanaf juli 2015 kan worden verhoogd naar 12,5 jaar als het materieel binnen een bepaalde termijn wordt gerenoveerd.
quote:
Verder gewoon milieunorm Euro 5 zonder aardgas of hybride fratsen.
En daar gaat dan je leeftijdseis.
quote:
Ook opvallend is dat er materieel van maximaal 10,8 meter wordt geëist voor de stadsdienst Lelystad.
De minimale stahoogte is 2,05 meter, dus ik vraag me af of het verhoogde achterdeel van de Ambassadors hier aan voldoet.
Tenzij ze die (bestaande) Ambassadors een stukje korter gaan maken denk ik niet dat dat erg relevant is
Bovendien heb je achter in een Ambassador geen staanplaatsen, lijkt mij.
quote:
Op maandag 8 maart 2010 19:14 schreef BastiaanL het volgende:
Vandaar de minimale stahoogte, anders wordt het voor Connexxion inderdaad een dumpplek voor Procity's
http://www.touringcarchauffeur.nl/nieuws/constructeurs_busbouwers_detail.php?nieuws_nr=334&pagina=2
quote:
..... beschikt de ProCity over een vlakke vloer zonder obstakels waardoor de instaphoogte aan de voorkant slechts 265 mm is, terwijl de bus 21 passagiersstoelen heeft en de stahoogte in het hele voertuig 2100 mm is.
(1e alinia onder de foto.)

Maak je borst maar alvast nat.

[ Bericht 12% gewijzigd door BeefRWijker op 08-03-2010 19:28:59 ]
Beef R. Wijker
pi_78902454
quote:
Op maandag 8 maart 2010 19:16 schreef BeefRWijker het volgende:

[..]


[..]

En daar gaat dan je leeftijdseis.
Kan ouder materieel niet gewoon aangepast worden? Dat hebben ze met de BRENG Amba's toch ook gedaan?
quote:
[..]

Tenzij ze die (bestaande) Ambassadors een stukje korter gaan maken denk ik niet dat dat erg relevant is
Bovendien heb je achter in een Ambassador geen staanplaatsen, lijkt mij.
Ik bedoelde ook niet de bestaande Ambassadors. Ze zouden ook nieuwe ALE108 kunnen inzetten. En geloof mij, als het druk is heb je ook achterin een Amba staanplaatsen
quote:
Oei
  Redactie Frontpage / Sport maandag 8 maart 2010 @ 19:28:05 #99
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_78902548
Is niet erg. Zijn wij ze kwijt. Strik er om?
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_78906322
quote:
Op maandag 8 maart 2010 19:28 schreef Peterselieman het volgende:
Is niet erg. Zijn wij ze kwijt. Strik er om?
en een volle tank diesel, en een poetsbeurtje binnen in en buitenom.. niemand die t verschil ziet

wordt jij nog blijer van dan ik denk ik
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')