abonnement Unibet Coolblue
pi_78366339
Hey, ik wil van de zomer een weekje weg met wat vrienden, maar ik wil zelf wel gaan rijden.... Heb nog geen rijbewijs... Hoe kan ik het snelst een rijbewijs halen?, Via zo`n 10 daagse cursus van de ANWB?
Of gewoon normaal 2x per week gaan lessen?
  dinsdag 23 februari 2010 @ 22:19:23 #2
115062 onderjas
Eigenlijk een trui
pi_78366425
Verkeerd topic, sorry.

En een 10 dagen cursus is natuurlijk sneller maar dan zit je meestal ook een hele dag op de weg.
  dinsdag 23 februari 2010 @ 22:19:44 #3
88561 Lotusss
Queen of Topic Kill
pi_78366453
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 22:18 schreef Braddie het volgende:
Hey, ik wil van de zomer een weekje weg met wat vrienden, maar ik wil zelf wel gaan rijden.... Heb nog geen rijbewijs... Hoe kan ik het snelst een rijbewijs halen?, Via zo`n 10 daagse cursus van de ANWB?
Of gewoon normaal 2x per week gaan lessen?
Via een 10-daagse cursus van de ANWB. Duh.
-----------------------------------------------------
So happy to show us, I ate the lotus
... and I feel fine.
pi_78366468
Rijbewijzen zijn via via snel te regelen voor minder dan de examenkosten.

Maar aangezien je vast legaal je rijbewijs wilt:
Spoedcursus bij de ANWB zou het snelste zijn.
Zal bij meerdere rijscholen wel kunnen trouwens.
"Charlotte Muis is een dief en heel Nederland weet het nu"
pi_78366519
met twee keer per week ga je het never nooit halen
Het onderscheid komt met de jaren, tot je jezelf onderschijt...
pi_78366631
Zo'n spoedcursus inderdaad.
pi_78366669
Snel-cursus idd maar er zijn scholen die het ook aanbieden en heel wat goedkoper zijn dan ANWB dus zoek gewoon even in je omgeving?
pi_78366705
Maar dan is het nog maar de vraag of ze 10 dagen achter elkaar in kunnen plannen.
pi_78366787
2x2 lessen per week is vast wel mogelijk. Dan zou je hem in juni/begin juli wel kunnen hebben.
pi_78367119
Reken op gemiddeld 40 lessen van een uur. Als je per week wilt gaan rijden, zorg dan dat je een rijschool hebt die 2 uur achter elkaar geen probleem vindt (let op: vaak zeggen ze ja en in de praktijk kan het niet, probeer vaste tijden af te spreken). Als je dan 2 dagen van 2 uur maakt, dan heb je na pakweg 3 maand je rijbewijs zeker (met 1 keer zakken meegenomen). Dat moet dus prima te halen zijn en is de goedkoopste oplossing.

Een 10 dagen cursus is duurder en je moet de hele dag kunnen (ik kon dat niet door mijn werk).

Ik zou het niet van een weekeindje met vrienden laten afhangen wat je kiest, maar van je financiële situatie. Bekijk wat jou het beste past, je kan het met beide opties prima halen mits je niet meer dan 50 lessen nodig hebt (bij optie A dan). Maar als je 50 lessen nodig hebt haal je het met een 10 dagen cursus ook niet.

En je kan niet zomaar een 10 dagen cursus doen, je krijgt eerst een test en als je absoluut geen aanleg hebt laten ze je geen 10 dagen cursus doen.

En nog een tip: haal zo snel mogelijk je theorie, dan kan je je volledig op het rijden concentreren omdat je de regels al kent en heb je ook wat minder stress.

En trap niet in die domme tussentijdse toets, geldklopperij en onnodig.

Ohja, je kan beter je vrienden laten rijden anders ben jij de Bob dat weekeinde en je vrienden lam
pi_78367438
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 22:28 schreef willempjewever het volgende:
Reken op gemiddeld 40 lessen van een uur. Als je per week wilt gaan rijden, zorg dan dat je een rijschool hebt die 2 uur achter elkaar geen probleem vindt (let op: vaak zeggen ze ja en in de praktijk kan het niet, probeer vaste tijden af te spreken). Als je dan 2 dagen van 2 uur maakt, dan heb je na pakweg 3 maand je rijbewijs zeker (met 1 keer zakken meegenomen). Dat moet dus prima te halen zijn en is de goedkoopste oplossing.

Een 10 dagen cursus is duurder en je moet de hele dag kunnen (ik kon dat niet door mijn werk).

Ik zou het niet van een weekeindje met vrienden laten afhangen wat je kiest, maar van je financiële situatie. Bekijk wat jou het beste past, je kan het met beide opties prima halen mits je niet meer dan 50 lessen nodig hebt (bij optie A dan). Maar als je 50 lessen nodig hebt haal je het met een 10 dagen cursus ook niet.

En je kan niet zomaar een 10 dagen cursus doen, je krijgt eerst een test en als je absoluut geen aanleg hebt laten ze je geen 10 dagen cursus doen.

En nog een tip: haal zo snel mogelijk je theorie, dan kan je je volledig op het rijden concentreren omdat je de regels al kent en heb je ook wat minder stress.

En trap niet in die domme tussentijdse toets, geldklopperij en onnodig.

Ohja, je kan beter je vrienden laten rijden anders ben jij de Bob dat weekeinde en je vrienden lam
Vergeet niet dat tussen het aanvragen van een examen en het daadwerkelijk doen bijna een maand wachttijd tussen zit.
  dinsdag 23 februari 2010 @ 22:41:25 #12
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_78368282
Een spoedcursus geeft ook nog geen garantie op een rijbewijs, Ik ken iemand die een spoedcursus van een paar weken deed maar er meer dan een jaar over heeft gedaan, 2 keer gezakt en pech met een lange aanvraagtijd voor een nieuw examen van een paar maanden (is nu wel weer korter volgens mij).

Ik heb zelf een keer per week een dubbele les gehad en was na 4 keer zakken en 7 maanden klaar.

Als je niet zo vaak zakt als boven genoemde voorbeelden kun je met 1 a 2 dubbele lessen per week deze zomer wel klaar zijn
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
  dinsdag 23 februari 2010 @ 23:10:09 #13
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_78371958
Ik heb een spoedcursus gedaan (24 en vond het wel eens tijd ) voor 1700,- all in. en in nog geen 1.5 maand gehaald. Bij een rijschool die een 85%+ 1e keer en 75%+ 2e keer slagingspercentage had bij het CBR (zie website CBR). Rijbewijsconcurrenten en ANWB meuk zijn SLECHTE commerciele rijscholen. die maar een ding willen, geld verdienen.

Zoek welke rijshool bij jou in de buurt, of desnoods een dorp/stad verderop, een hoog slagingspercentage heeft (=goede rijschool, ze doen thans wat het CBR wil zien blijkbaar) en neem daar zo'n spoedcursus.

3 tot 4x 2 tot 4 uur per week heb ik gereden, theorie gehaald in de 2e week, hier moet je voor leren!!!!! gaan en denken dat je het wel kunt = gezakt. Heb wel 2x afgereden, de 1e keer had ik ook een tussentijdse toest al voor de bijzondere verrichtingen :/ maar te zenuwachtig voor de 1e keer voor het 'echie' op.

Dit is de enige manier waarop je voor deze zomer een rijbewijs hebt.

Edit 1: je kan op website CBR statistieken zien van slagingspercentages.
Edit 2: je hebt dus een GOEDE rijschool nodig. De rijschool waar ik gelest hebt kocht elke maand van te voren al x examens in, zodat je nooit de wachttijd had om af te kunnen rijden (voor spoedcursusen dus) en dus heel snel kon afrijden.
Edit 3: je moet er wel wat gevoel voor hebben. Zit je voor de eerste keer in een auto of durf je niet op de snelweg, schakelen, etc... dan kan je beter niets met spoed doen maar eerder het nieuwe afrijden in fases plan doen.
Dum de dum
pi_78380728
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 22:18 schreef Braddie het volgende:
Hoe kan ik het snelst een rijbewijs halen?, Via zo`n 10 daagse cursus van de ANWB?
Of gewoon normaal 2x per week gaan lessen?


Maar ff serieus, zonder aanleg red je het niet in zo'n 10 daagse cursus.
Snel ¤450,- verdienen? Dat is echt fantastisch!
pi_78387959
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 22:32 schreef Dennis101 het volgende:
Vergeet niet dat tussen het aanvragen van een examen en het daadwerkelijk doen bijna een maand wachttijd tussen zit.
Die maand had ik meegenomen in de berekening. Maar een beetje instructeur vraag het op het juiste moment aan.

Slagingspercentages van rijscholen kan je hier vinden:
http://www.rijschoolgegevens.nl/

Maar een slagingspercentage zegt niet zoveel. Ik heb even bij mijn in de buurt gekeken en iedereen zit op 50% ongeveer bij de 1e keer en 55 tot 60% bij de 2e keer. Maar mijn rijinstructeur had het hele jaar 100% slaging van de mannen en 60% van de vrouwen, dus je weet wel hoe ze aan die 50% komen... dat ligt dus niet aan de mannen die beter rijden. Let er dus maar niet teveel op als je een man bent
  woensdag 24 februari 2010 @ 12:57:17 #16
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_78389087
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 12:26 schreef willempjewever het volgende:

[..]

Die maand had ik meegenomen in de berekening. Maar een beetje instructeur vraag het op het juiste moment aan.

Slagingspercentages van rijscholen kan je hier vinden:
http://www.rijschoolgegevens.nl/

Maar een slagingspercentage zegt niet zoveel. Ik heb even bij mijn in de buurt gekeken en iedereen zit op 50% ongeveer bij de 1e keer en 55 tot 60% bij de 2e keer. Maar mijn rijinstructeur had het hele jaar 100% slaging van de mannen en 60% van de vrouwen, dus je weet wel hoe ze aan die 50% komen... dat ligt dus niet aan de mannen die beter rijden. Let er dus maar niet teveel op als je een man bent
Als je kijkt bij de scholen die aangesloten zijn bij bijv. de concurrent dan zie je toch wel verschillen hoor Vooral in de randstad, in de verderliggende gemeentes zal de gemiddelde rijschool goed moeten zijn omdat ze anders geen klanten meer krijgen.

Het is trouwens ook een goede om een rijschool te kiezen waar er meer dan 10 mensen al bij hebben afgereden, 10 afrijdende klanten per jaar en dan de helft slagen is natuurlijk ook een teken aan de wand ^^.
Dum de dum
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 24 februari 2010 @ 12:59:02 #17
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_78389136
heb je daar dan wel geld voor?
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  woensdag 24 februari 2010 @ 14:24:58 #18
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_78392495
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 12:59 schreef Ynske het volgende:
heb je daar dan wel geld voor?
Dat dus.
Niet met de hond naar de da kunnen en wel rijles kunnen betalen?
En die mensen doen zoveel moeite om uitgebreid te antwoorden op je vraag...
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_78392572
Oh... hou er ook rekening mee dat je als beginnend bestuurder niet zomaar door alle landen mag rijden.
Bijv. frankrijk en oostenrijk mag je maar maximaal 100 en moet je een sticker met de letter A op je ruit hebben zitten
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
  woensdag 24 februari 2010 @ 14:32:03 #20
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_78392789
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 14:26 schreef Chinless het volgende:
Oh... hou er ook rekening mee dat je als beginnend bestuurder niet zomaar door alle landen mag rijden.
Bijv. frankrijk en oostenrijk mag je maar maximaal 100 en moet je een sticker met de letter A op je ruit hebben zitten
Niet als Nederlander! Ik ben toen ik net een maand mijn rijbewijs had naar Portugal gereden, aangehouden in Frankrijk en geen probleem.

Hoe ik het gedaan heb:

Ik had 2 weken vakantie gepakt, bij een gewone rijschool 2 maanden vantevoren alle lessen al ingepland (wanneer de rij-instructeur dus nog een leeg schema had).
Iedere dag 4-6 uur ingepland met een paar pauzes er tussen (dus bijv. Maandag, dinsdag, donderdag, zaterdag). Zo heb ik in een paar dagen rond de 35 uur gereden en aansluitend examen.

Mijn ervaring is dat dit de meest effectieve manier is omdat je behoorlijk bezig bent met het rijden in plaats van lange pauzes, maar het is weer niet zo intensief als een 10-daagse training omdat je met een normale instructeur zit en niet iemand van de ANWB die getrainds is op spoedcursussen.

Ik was hiermee in 1x geslaagd trouwens. Kost even wat geld en tijd maar je hebt het vlug en effectief.
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
pi_78393010
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 14:26 schreef Chinless het volgende:
Oh... hou er ook rekening mee dat je als beginnend bestuurder niet zomaar door alle landen mag rijden.
Bijv. frankrijk en oostenrijk mag je maar maximaal 100 en moet je een sticker met de letter A op je ruit hebben zitten
Frankrijk is max. 110 en die sticker is alleen verplicht voor Fransen.

Waar ga je heen TS? 1500km naar bijvoorbeeld noord Spanje als onervaren (en enige) bestuurder is behoorlijk pittig.(zeker als je via de A71/A75 (minder tol) rijdt.)
So we just called him Fred too
pi_78393039
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 12:59 schreef Ynske het volgende:
heb je daar dan wel geld voor?
volgens mij heb ik wat gemist

Edit: damn, steek je daar je moeite in. Dit grapje kost minimaal 1500 euro en als de dierenartsrekening al niet te betalen is.... laat maar
  woensdag 24 februari 2010 @ 14:42:23 #23
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_78393150
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 14:38 schreef Cothen het volgende:

[..]
Waar ga je heen TS? 1500km naar bijvoorbeeld noord Spanje als onervaren (en enige) bestuurder is behoorlijk pittig.(zeker als je via de A71/A75 (minder tol) rijdt.)
Een goede manier om het te leren. Als je altijd maar rond je dorpje blijft rijden leer je ook niks natuurlijk
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
  woensdag 24 februari 2010 @ 14:54:56 #24
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_78393634
Misschien krijgt ie geld van zijn ouders ofzo omdat hij niet heeft gerookt. Niet te snel oordelen.
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
  woensdag 24 februari 2010 @ 14:55:50 #25
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_78393668
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 14:54 schreef maok het volgende:
Misschien krijgt ie geld van zijn ouders ofzo omdat hij niet heeft gerookt. Niet te snel oordelen.
Nee joh, zn moeder heeft geen rode cent
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')