abonnement Unibet Coolblue
pi_79485993
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 12:25 schreef Joooo-pi het volgende:
Ik heb SinofEnvy zijn opmerking toegepast en het werkt al

Integer mag dus wel als input type? (opmerking Scorpie)

Waarschijnlijk kom ik nog (vaak) terug hiero ... In ieder geval bedankt.
Je hebt zeker eerder geprogrammeerd? Je hoeft in PHP geen verschil aan te duiden tussen data typen. Een variabele is een variabele. PHP bepaalt zelf wel wat het is.

Je doet als input altijd "text" als je gewoon wilt dat ze wat invoeren (bij password gebruik je wel "password"), en vervolgens kan je gewoon $_POST['naam'] aanroepen. Het is niet input type="integer" of input type="string", gewoon input type="text".

Ik zou trouwens user input nooit vertrouwen, het is dus altijd aangeraden om ff een htmlspecialchars() en/of addslashes() toe te voegen aan de userinput tegen SQL injectie / remote file inclusion / etc.

Trouwens, cablegunmaster, leuk dat je zo'n check doet, en het zal ongetwijfeld werken tegen bots die zich niet specifiek op jouw site richten, maar als je site populair / groot / whatever wordt en er zullen wel bots geschreven worden die zich richten op jouw site, kunnen ze zo het resultaat uitlezen uit de hidden input in de source uiteraard. Wat dat betreft kan je dan beter een captcha gebruiken, of de echte uitslag van de calculatie anders meegeven.
  dinsdag 23 maart 2010 @ 13:09:00 #277
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_79487244
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 12:18 schreef Joooo-pi het volgende:

[..]

moet ik er dan later een integer van maken om de checks te doen?
Ja. vars die van een form afkomen zijn per definitie String`s
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_79487341
Uh, wat? Nee, hij hoeft er geen integer van te maken.

Op het moment dat hij een aritmetische operatie uitvoert op z'n $_POST['bla'] vartje, werkt dat gewoon. Hij hoeft er in principe niets mee te doen behalve wat hij erop wilt uitvoeren.
  dinsdag 23 maart 2010 @ 13:21:42 #279
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_79487721
Oké, duidelijk verhaal. Ik ga nog wat verder klooien
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 12:34 schreef SinofEnvy het volgende:

[..]


Ik zou trouwens user input nooit vertrouwen, het is dus altijd aangeraden om ff een htmlspecialchars() en/of addslashes() toe te voegen aan de userinput tegen SQL injectie / remote file inclusion / etc.
Wat is dat? Gaat dit erom om je te beschermen tegen bots? Ik ben nog maar wat aan het proberen, maar als ik het een beetje onder de knie krijg, dan wil ik iets maken voor intern gebruik, dus daar maak ik me nu niet zo druk om.
heitieh
  dinsdag 23 maart 2010 @ 13:24:19 #280
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_79487805
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 13:11 schreef SinofEnvy het volgende:
Uh, wat? Nee, hij hoeft er geen integer van te maken.

Op het moment dat hij een aritmetische operatie uitvoert op z'n $_POST['bla'] vartje, werkt dat gewoon. Hij hoeft er in principe niets mee te doen behalve wat hij erop wilt uitvoeren.
Mja, in PHP gaat dat automagisch. In Java bijvoorbeeld moet je hem wel weer casten naar een integer Haal die dingen wel eens door elkaar
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_79489483
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 13:11 schreef SinofEnvy het volgende:
Uh, wat? Nee, hij hoeft er geen integer van te maken.

Op het moment dat hij een aritmetische operatie uitvoert op z'n $_POST['bla'] vartje, werkt dat gewoon. Hij hoeft er in principe niets mee te doen behalve wat hij erop wilt uitvoeren.
Een ctype_digit() aanroep kan nog wel eens handig wezen om te valideren of de invoer inderdaad numeriek is, maar voor de rest maakt het inderdaad niets uit.
pi_79489878
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 13:11 schreef SinofEnvy het volgende:
Uh, wat? Nee, hij hoeft er geen integer van te maken.
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 12:34 schreef SinofEnvy het volgende:

Ik zou trouwens user input nooit vertrouwen
Als je user input niet vertrouwt, moet je er ook niet zomaar mee gaan werken. Dan is het wel handig om op de een of andere manier te controleren of het voldoet aan je verwachtingen. Dat kan met een cast.
pi_79490638
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 14:17 schreef Light het volgende:

[..]


[..]

Als je user input niet vertrouwt, moet je er ook niet zomaar mee gaan werken. Dan is het wel handig om op de een of andere manier te controleren of het voldoet aan je verwachtingen. Dat kan met een cast.
Van een string naar integer casten geeft vaak onbetrouwbare resultaten. Stel dat je wilt contoleren of de invoer van je veld gelijk is aan het getal 0.
Als ik 1 invoer in het tekstveld wordt dat uiteraard false, maar voer ik "hottentottententententoonstelling" in, wordt dat 0 na een cast, en ga je alsnog door de check heen. Met andere woorden, je conditionele statement kan vervuild worden door incorrecte invoer. Wat ik zou doen: de boel saboteren als ctype_digit() faalt. Als je daar doorheen komt kun je casten.
Uiteraard is dat bij sommige scripts overkill, maar je kunt beter te veilig bezig zijn als niet veilig genoeg.
pi_79491406
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 14:17 schreef Light het volgende:

[..]


[..]

Als je user input niet vertrouwt, moet je er ook niet zomaar mee gaan werken. Dan is het wel handig om op de een of andere manier te controleren of het voldoet aan je verwachtingen. Dat kan met een cast.
Wat Intrepidity zegt. In PHP is het kloten met datatypen sowieso niet echt nuttig of interessant dunkt me, tenslotte is deel van de simplicity en misschien wel kracht van de taal dat dit niet hoeft. Voor security zou ik persoonlijk niet terugvallen op casten naar een integer, maar goed.

Trouwens, waar zeg ik dat je er zomaar mee moet gaan werken? Ik zei meteen na de 2e zin die je van me quotete, dat ik er een aantal functies overheen zou halen voor security.
quote:
Wat is dat? Gaat dit erom om je te beschermen tegen bots? Ik ben nog maar wat aan het proberen, maar als ik het een beetje onder de knie krijg, dan wil ik iets maken voor intern gebruik, dus daar maak ik me nu niet zo druk om.
Niet tegen bots, met name tegen beveiligingslekken. Die functies veranderen HTML characters zoals < in hun respectievelijke codes (< wordt dus &lt;) en addslashes voegt trailing slashes toe aan quote tekens. Dat maakt dus van "dit", \"dit\". Om niet al teveel in detail te treden (dat komt later nog wel, kan je wel precies gaan uitleggen hoe het zit maar gezien het niveau van de vragen die je stelt denk ik dat dat op dit moment misschien iets buiten de scope is van het antwoord ), dat is voor beveiliging.
pi_79493687
In plaats van addslashes kun je beter mysql_real_escape_string() / mysqli_real_escape_string() / pg_escape_string() gebruiken (afhankelijk van de database waarmee je verbonden bent). Die pakt ook nog een paar tekens die addslashes() niet aanpakt.
pi_79493892
Maar er is hier nergens indicatie dat het om SQL gaat, dus dat valt al af...
pi_79498410
Dan moet je je ook afvragen of addslashes() wel nuttig is...
pi_79498644
Daar heb je zeker een punt.
  dinsdag 23 maart 2010 @ 18:49:19 #289
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_79501299
Gaat mij nu even te snel. Ik heb alleen wat ervaring met visual basic en delphi (en vroeger gw-basic/q-basic/turbo pascal )

Ik werk hier heel simpel op een LAMP servertje. mySQL is dus de database.
heitieh
pi_79513108
Nu heb ik een site die informatie kan posten naar een andere website en zo automatisch kan inloggen.
De andere website is bezig met te vernieuwen en de nieuwe site wordt een silverlight site en daar kan ik dus niet naar posten.
Is er een manier om toch login gegevens op de een of andere manier naar die silverlight te kunnen krijgen?

Ik kan alleen aan de eigen site (PHP) wat doen. Die andere site met Silvelight kan ik niets aan veranderen.
&lt;a href="http://whatpulse.org/ref/164249/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;Typ mee, met FOK! naar de top&lt;/a&gt;
  dinsdag 23 maart 2010 @ 22:59:34 #291
254493 Trollface.
gr rob fruithof, groningencity
pi_79513410
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 22:53 schreef commentator het volgende:
Nu heb ik een site die informatie kan posten naar een andere website en zo automatisch kan inloggen.
De andere website is bezig met te vernieuwen en de nieuwe site wordt een silverlight site en daar kan ik dus niet naar posten.
Is er een manier om toch login gegevens op de een of andere manier naar die silverlight te kunnen krijgen?

Ik kan alleen aan de eigen site (PHP) wat doen. Die andere site met Silvelight kan ik niets aan veranderen.
Nee, denk het niet, tenzij je de file kunt achterhalen waar de SL-site zelf naar post.
★5731U★ Death from above '79★You're a woman, i'm a machinielsie ★ ✠ ★ Telkens weer een beetje sterven★ I was born in a winterstorm, i live there still★
  dinsdag 23 maart 2010 @ 23:06:14 #292
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_79513689
Géén idee of dit het topic is om het te vragen maar ik ben een website aan het maken die op de iPhone automatisch net als FOK! ( m.fok.nl ) de resolutie van de mobiele telefoon aanneemt. Iemand enig idee?
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
  dinsdag 23 maart 2010 @ 23:09:37 #293
254493 Trollface.
gr rob fruithof, groningencity
pi_79513839
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 23:06 schreef boem-dikkie het volgende:
Géén idee of dit het topic is om het te vragen maar ik ben een website aan het maken die op de iPhone automatisch net als FOK! ( m.fok.nl ) de resolutie van de mobiele telefoon aanneemt. Iemand enig idee?
In Javascript:
1
2
screen.width; // voorbeeld: 1024
screen.height; // voorbeeld: 768
★5731U★ Death from above '79★You're a woman, i'm a machinielsie ★ ✠ ★ Telkens weer een beetje sterven★ I was born in a winterstorm, i live there still★
pi_79518281
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 23:06 schreef boem-dikkie het volgende:
Géén idee of dit het topic is om het te vragen maar ik ben een website aan het maken die op de iPhone automatisch net als FOK! ( m.fok.nl ) de resolutie van de mobiele telefoon aanneemt. Iemand enig idee?
Als je met pure PHP wilt gaan werken kun je denk ik het beste een lijst van mobiele user-agents bijhouden en deze uitlezen uit $_SERVER["HTTP_USER_AGENT"]
  woensdag 24 maart 2010 @ 12:54:33 #295
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_79527433
Ik heb het al op een andere manier opgelost. Klein stukje Javascript die alleen op de mobiele versie alles binnen de 'container' div laat zien. En die container div heb ik gewoon in de resolutie van de iPhone.

Nu een andere vraag. Ik heb een website-je met daarin een inlog schermpje. Dat inlogschermpje moet zodra het is goedgekeurd via een header naar 'welkom.php'. Alleen omdat ik dus HTML heb gebruikt in die pagina doet de header functie het niet...

Iemand enig idee?
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_79527507
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 12:54 schreef boem-dikkie het volgende:
Ik heb het al op een andere manier opgelost. Klein stukje Javascript die alleen op de mobiele versie alles binnen de 'container' div laat zien. En die container div heb ik gewoon in de resolutie van de iPhone.

Nu een andere vraag. Ik heb een website-je met daarin een inlog schermpje. Dat inlogschermpje moet zodra het is goedgekeurd via een header naar 'welkom.php'. Alleen omdat ik dus HTML heb gebruikt in die pagina doet de header functie het niet...

Iemand enig idee?
Je PHP-controleblok helemaal bovenaan zetten, of output-buffering aanzetten. Zie een van de voorgaande pagina's, daar had iemand hetzelfde probleem
  woensdag 24 maart 2010 @ 13:03:46 #297
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_79527821
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 12:56 schreef Intrepidity het volgende:

[..]

Je PHP-controleblok helemaal bovenaan zetten, of output-buffering aanzetten. Zie een van de voorgaande pagina's, daar had iemand hetzelfde probleem
Thanks. Bij het inlogscherm is het gelukt door PHP gewoon helemaal boven aan te zetten. Bij de sessie controle en 'print u bent ingelogd' niet, omdat als ik daar de PHP boven aan zet mijn printje ook op de verkeerde plek staat.
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
  donderdag 25 maart 2010 @ 15:48:35 #298
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_79572901
Gaat redelijk met mijn zelfstudie php tot nu toe

Hier weer ff een vraag:

De volgende code geeft een fout:
1
2
3
4
5
<?php
[.stukje code.]
echo "<form action="verwijderen.php" method="post">";
[.stukje code.]
?>

volgens mij door de aanhalingstekens binnen de aanhalingstekens...

Ik heb dit als volgt opgelost:
1
2
3
4
5
6
7
<?php
[.stukje code.]
?>
<form action="verwijderen.php" method="post">
<?
[.stukje code.]
?>

Is het normaal om steeds een stukje code af te breken om html te schrijven en vervolgens weer te beginnen met code? Het loopt allemaal zo door elkaar heen op laatst. Sowieso, moet het onderscheid tussen de enkele en dubbele aanhalingstekens mij nog wat meer duidelijk worden.

Iemand tips?
heitieh
pi_79573006
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 15:48 schreef Joooo-pi het volgende:
Gaat redelijk met mijn zelfstudie php tot nu toe

Hier weer ff een vraag:

De volgende code geeft een fout:
[ code verwijderd ]

volgens mij door de aanhalingstekens binnen de aanhalingstekens...

Ik heb dit als volgt opgelost:
[ code verwijderd ]

Is het normaal om steeds een stukje code af te breken om html te schrijven en vervolgens weer te beginnen met code? Het loopt allemaal zo door elkaar heen op laatst. Sowieso, moet het onderscheid tussen de enkele en dubbele aanhalingstekens mij nog wat meer duidelijk worden.

Iemand tips?
Je mag het buiten php houden waarom niet!
anders onthoud 1 ding... als je jou code example:

1echo "<form action="verwijderen.php" method="post">";

hebt probeer dan alles binnen de " " in enkele quotes te doen anders onderbreek je de dubbele quotes!

Oplossing:
1echo "<form action='verwijderen.php' method='post'>";
Redacted
pi_79573210
Ben nogal nieuw op dit gebied, maar ik ben bezig een site te optimaliseren voor google.

Het gaat om het rewriten van een aantal links, ik heb nu bv

1RewriteRule ^contact index.php?p=23


nu werkt het netjes, http://domein/contact

Nu ben ik al een uur aan het zoeken hoe ik bepaalde dingen kan afvangen, ik wil bv als iemand http://domein/contact ingeeft dat het ook werkt. Nu kan ik wel een extra regel toevoegen

1RewriteRule ^contact/ index.php?p=23


Maar dan werkt de site niet goed omdat hij dan denkt dat hij in een submap moet kijken.

Nergens kan ik precies vinden wat ik eigenlijk zoek, iemand die weet hoe ik dit kan oplossen?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')