abonnement Unibet Coolblue
  maandag 22 februari 2010 @ 22:57:28 #1
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_78325314
Ik moet een plaat van Trespa in stukken zagen. Bij voorkeur wel met als eindresultaat strakken randen.

Iemand een sugestie voor een zaagblad? Welke moet je zeker niet gebruiken? Weet ff niet uit het hoofd wat ik in mijn festool invalzaag heb zitten ....

moet ik bij zagen van dat spul nog ergens opletten ?
We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
  maandag 22 februari 2010 @ 23:08:31 #2
75659 Kwezel
Masturbation is a crime.
pi_78325807
Labia: vrouwelijke variant van een labrador gekruisd met een cavia.
  maandag 22 februari 2010 @ 23:08:42 #3
282507 Lysdexie
Vieze gek! Vieze gluurder!
pi_78325817
quote:
Zaagbladen om trespa te zagen bestaan in alle maten. Je kan bijvoorbeeld zo'n zaagblad kopen voor een cirkelzaagje met een zaagbladdiameter van 165mm.
Ik zaag trespa meestal met m'n festool invalzaag met een zaagblad voor laminaat of aluminium. Dergelijke zaagbladen hebben redelijk veel tanden met een andere vorm dan normaal. (De afbeelding is van blad voor laminaat, die voor alu heeft dezelfde vorm tanden, maar nog wat meer tanden onder een nog steilere hoek(staan zelfs achterover)).
De zaagsnedes zijn altijd mooi splintervrij (minstens aan 1 zijde) en ik heb nog geen problemen gehad met kromtrekken. (De volkernplaten die wij gebruiken zijn wel maar 6mm dik, maar ik denk dat dat weinig verschil maakt.
http://bouwinfo.be/forum/viewtopic.php?t=21256
pi_78328746
festool heeft zelf een trespa zaagblad voor de invalzaag:
edit deze dus
quote:
Trapeziumvlaktand-zaagblad (TF)
Bij de trapeziumtand zijn de randen van de tanden aan beide kanten afgeschuind. Bij het neerkomen op het materiaal wisselt hij met de vlakke tand. Deze tandvorm wordt gebruikt voor het zagen van aluminium, harde kunststoffen en hardgeplastificeerde materialen.
Vandaar dus de strakke randjes

[ Bericht 10% gewijzigd door tie-rep op 24-02-2010 01:21:35 ]
pi_78328881
Als je de ts 55 hebt:
http://www.festool.nl/Products/Accessoires/Pages/Detail.aspx?pid=496306&name=Speciaal-zaagblad-160x2-2x20-TF52
prijzig zaagblad zeg!

Als je de ts 75 hebt:
http://www.festool.nl/Products/Accessoires/Pages/Detail.aspx?pid=493201&name=Speciaal-zaagblad-210x2-4x30-TF72



Zijn dure zagen , en vooral als je maar een plaat of een paar platen gaat zagen, je kan dan beter even vragen bij de leverancier of je ze op maat kan krijgen. Of dat je een timmerman vraagt tegen betaling het even te zagen.

edit: trespa wordt ook wel genoemd volkern , omdat dit in wezen houtspaanders zijn die in kunststof zijn geperst. Een zaag voor laminaat zou ik niet aanraden, daar de laag kunststof een stuk dikker is dan bij normaal laminaat

Vandaar de andere zaag keuze dan diegene boven mij
pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee :P
  woensdag 24 februari 2010 @ 00:40:44 #6
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_78378155
mozeskriebel zeg, dat prijsverschil tussen een 55 en een 75 blad is wel GIGA!

Zal es ff kijken of ik ergens een blad kan lenen of dat er van een ander merk een goedkoop blad is te krijgen.

Zover ik heb begrepen kun je het 72 tandsblad enkel voor zachte metalen gebruiken en voor harde kunststoffen. Hoevaak zal dat zijn.....

nu ik er aan denk, Boels zal zulke bladen toch ook wel te huur hebben ?
We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
pi_78379118
Foobje,

wat je ook kan overwegen is om van een "b"merk een zaag uit te zoeken, neem zelfde dikte, asgat etc. Als je het toch niet zo vaak gaat gebruiken kan dat best. Ent is een knap merk voor zaagbladen. Festool maakt ook niet alles zelf En nee makita ook niet hoor

Ik ga wel ff voor je zoeken naar een alternatief
pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee :P
pi_78379198
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 00:25 schreef Cybersijp het volgende:
<knip>
Vandaar de andere zaag keuze dan diegene boven mij
je hebt gelijk!
had niet goed gekeken...

Wat ik begreep is vooral de negatieve hoek het grootste verschil, dus minder/geen spaanders in je toplaag
pi_78379223
koekoek !!!

voor de ts 75:

http://www.mzsgereedschap(...)zaagbladen/2152.html

Als je een ts 55 hebt, dan moet je even op de site de gegevens van je zaag invullen, je weet nu waar te kijken
pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee :P
  woensdag 24 februari 2010 @ 01:24:13 #10
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_78379308
u heb t uw pilske verdient!!

Mijn grote dank!
We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
pi_78379397
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 01:24 schreef klusfoobje het volgende:
u heb t uw pilske verdient!!

Mijn grote dank!
Dank! Maar ik drink vrijwel nooit, maar ik zal d'r nu nog ff een bakkie op nemen Proost!

Je ziet er zijn meer wegen naar Rome, en ent is absoluut geen flutspul
pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee :P
  woensdag 24 februari 2010 @ 01:33:00 #12
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_78379468
wel een handige site zeg!

en idd, het apparaat festool vin dik erg fijn werken, maar ik blijf een hollandse loonslaaf die toch echt ff nadenkt voor hij bijna 200 euro neertelt voor een blad dat zelden gebruikt word en het merkje erop heeft staan....

Die 5 meter trespa zal het echt wel volhouden denk ik dan idd.

Zag overigens dat er ook een blad is met 80 tands, hier keek ik ff naar omdat het ori blad van FT een 72 versie is, maar ik begrijp uit jou verhaal dat dat helemaal niet nodig is zoveel tandjes.
We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
pi_78379813
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 01:33 schreef klusfoobje het volgende:
wel een handige site zeg!

en idd, het apparaat festool vin dik erg fijn werken, maar ik blijf een hollandse loonslaaf die toch echt ff nadenkt voor hij bijna 200 euro neertelt voor een blad dat zelden gebruikt word en het merkje erop heeft staan....

Die 5 meter trespa zal het echt wel volhouden denk ik dan idd.

Zag overigens dat er ook een blad is met 80 tands, hier keek ik ff naar omdat het ori blad van FT een 72 versie is, maar ik begrijp uit jou verhaal dat dat helemaal niet nodig is zoveel tandjes.
nee het gaat idd om de zetting en tandhoek van de tanden op de zaag, een paar meer of minder maakt minder uit dan een totaal andere "zetting" plus dito tandhoek. Bij laminaat moet je bijv. een negatieve snijhoek aanhouden ivm het verbranden van je zaag binnen de kortste keren
pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee :P
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')