abonnement Unibet Coolblue
pi_78321406
En daar is deeltje 8 alweer!



Vorige delen:
Canada
Canada - deel 2
Canada - deel 3
Canada Deel 4! 574 days and counting!
Canada deel 5! Fokmeet Vancouver 2010!
Canada deel 6! Wie wil niet emigreren?
Canada deel 7! Het land vol mooie vrouwen!

Vaste gasten:
tevebe
Koploperkopper
Irrem
WooZ
jeroen1976

Handige links:
Canada Travel
Canada Wiki
Canada Immigration
Canada Bulletin Board

Laatste berichtjes:
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 23:13 schreef Cee het volgende:
Heb ik al meerdere malen gezocht naar een Canada topic, kan ik er geen vinden, denk ik dat er geen bestaat, ben ik te lui om er zelf een te starten, kom ik weer op het TRV subforum en HEY, daar is het Canada topic!

Hurrah!

Nou, TorontoVancouverPoutine dan maar, bij deze.

Ben zelf in '01 een keer een weekje in Toronto geweest, tripje naar de Niagara watervallen maar dat was tot dusver Canada voor mij. Jarenlang stond een roadtrip door West-Canada bovenaan mijn verlanglijstje maar het kwam er steeds niet van.
Maar morgen ga ik samen met een vriendin wat dingen uitpluizen voor een trip in september/oktober! De plannen nemen steeds vastere vorm aan.

Dus even dit (en de vorige) topics doorploegen en dan maar eens kijken of ik nog vragen heb.
quote:
Op maandag 22 februari 2010 21:23 schreef jeroen1976 het volgende:

[..]

Dat ging weer snel he! Ik hoop dat je terugreis goed verlopen is.

Ik heb weer tickets geboekt om voor een paar weekjes naar Nederland te komen, mn zusje gaat trouwen dus daar moet ik natuurlijk bij zijn!! Ik reis nooit veel in de zomer, maar deze keer wel (Juni).

Wat mij opviel is dat tickets echt shandalig hoog kunnen zijn! Zelfs Air Canada, waar ik meestal mee vlieg, kost $1800 voor een retourtje. KLM, Lufthansa etc. zijn gemiddeld $2500... Gelukkig is er nog een prijsvechter over, Air Transat. Mn tickets (Regina > Calgary > Toronto > Amsterdam) komt op $1200 incl.
pi_78325756
Ja ging echt veels te snel! Terugreis is prima verlopen ondanks de staking. Moest in Frankfurt de trein pakken, maar dat ging prima. Toch heb ik niet het gevoel dat ik thuis ben. Iedere keer dat ik in Vancouver ben heb ik dat thuis gevoel.
De ticketprijzen vielen mij ook vies tegen. Had nog gekeken om misschien van de zomer weer te gaan voor enkele weken, maar daar ben ik snel van terug gekomen.
Die vlucht van $1200 is wel verre van ideaal, maar het scheelt wel veel geld. Ik heb echt een hekel aan tussenstops, omdat het je helemaal opbreekt.

Ik zal kijken of ik morgen, of in de komende dagen, wat foto's hier neerzet van mijn trip.
  ESF Reporter dinsdag 23 februari 2010 @ 06:58:27 #3
87554 Cee
Welluk?
pi_78331516
tvp
pi_78917318
quote:
Op maandag 22 februari 2010 23:07 schreef tevebe het volgende:
Ik zal kijken of ik morgen, of in de komende dagen, wat foto's hier neerzet van mijn trip.
Waar blijven de foto tevebe?
pi_78917380
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 06:58 schreef Cee het volgende:
tvp
Plan je voor een rondreis door heel Canada of een bepaald gebied (enkele provincies)?

Hopelijk kan ik volgend jaar iets voor de Martimes plannen, West en midden Canada heb ik nu zo'n beetje wel gezien (niet dat het ooit verveeld hoor.

Mijn vriendins vader wilt graag naar de Yukon and North West Territories, dat lijkt mij ook erg gaaf.

[ Bericht 0% gewijzigd door jeroen1976 op 09-03-2010 01:01:29 (Spelling foutje :)) ]
pi_78917432
Oh nog vergeten te zeggen, de foto in de OP heb ik afgelopen zomer gemaakt in de Rockies.
  ESF Reporter dinsdag 9 maart 2010 @ 07:32:27 #7
87554 Cee
Welluk?
pi_78918737
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 01:00 schreef jeroen1976 het volgende:

[..]

Plan je voor een rondreis door heel Canada of een bepaald gebied (enkele provincies)?
West-Canada, we hebben afgelopen weekend geboekt en wachten nu op bevestiging. Een rondreis van 3 weken, startend in Calgary, en dan naar o.a. Banff, Jasper, Whistler, een aantal dagen op Vancouver Island en Vancouver zelf. Hebben bewust gekozen voor een reis waar je overal minstens 2 dagen bent zodat je niet zo hoeft te haasten. Er zullen vast nog wel plaatsen zijn die je vanwege de tijd niet kan zien, maar who knows, maybe next time.
Ben nog nooit eerder in West-Canada geweest dus ik heb het op de 'makkelijke' manier gedaan en een vooropgestelde reis gekozen.

Nu nog wachten tot september.
pi_78937737
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 00:55 schreef jeroen1976 het volgende:

[..]

Waar blijven de foto tevebe?
Ik zal er zo meteen echt, ja nu echt, foto's opzetten.
pi_78940417
Iets later dan ik dacht, maar nu dan echt wat foto's

YVR

Vanaf Stanley Park

Alley

Oefenwedstrijd

De bekende klok

Leeg BC Place 3,5u voor de opening

Canada!! Woooooooooo

Mooi he!

Vancouver @ night

Op weg naar huis
pi_78956103
[quote]Op dinsdag 9 maart 2010 19:07 schreef tevebe het volgende:
Iets later dan ik dacht, maar nu dan echt wat foto's
[/quote

YAY Leuke foto's hoor! Vancouver is toch echt wel een van de mooiste steden ter wereld kwa ligging. Victoria op Van. Island is een goede tweede. Daar, of in een buitenwijk van Vancouver zou ik best wel willen wonen.

Een vraagje, is de 'alley' speciaal of wilde je de 'gevaarlijke' buurten van Vancouver laten zien?
pi_78956621
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 07:32 schreef Cee het volgende:

[..]

West-Canada, we hebben afgelopen weekend geboekt en wachten nu op bevestiging. Een rondreis van 3 weken, startend in Calgary, en dan naar o.a. Banff, Jasper, Whistler, een aantal dagen op Vancouver Island en Vancouver zelf. Hebben bewust gekozen voor een reis waar je overal minstens 2 dagen bent zodat je niet zo hoeft te haasten. Er zullen vast nog wel plaatsen zijn die je vanwege de tijd niet kan zien, maar who knows, maybe next time.
Ben nog nooit eerder in West-Canada geweest dus ik heb het op de 'makkelijke' manier gedaan en een vooropgestelde reis gekozen.

Nu nog wachten tot september.
Gaaf! Mijn eerste vakantie in Canada (voordat ik naar hier verhuisde) was zo ongeveer die route, maar terug via de US. Ga je een auto huren en tenten/motellen of ga je op pad met een tourbus, of een RV?

Mijn route was Calgary > Banff > Radium Hot Springs > Kamloops > Vancouver > Vancouver Island (Nanaimo - Tofino - Victoria) > Seattle (Washington) > Spokane (Idaho) > Great Falls (Montana) > Calgary

In 3 weken tijd, waarvan 4 dagen in Tofino zelf (langste periode in 1 plaats). We hebben lekker gekampeerd overal, vooral op National en Provincial Park campingen, die kosten tussen de 10 en 20 dollar per plaats per nacht.

Het is idd een zeer goed idee om minstens 2 dagen per stop-punt te blijven!
pi_78958120
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 00:35 schreef jeroen1976 het volgende:
[quote]Op dinsdag 9 maart 2010 19:07 schreef tevebe het volgende:
Iets later dan ik dacht, maar nu dan echt wat foto's
[/quote

YAY Leuke foto's hoor! Vancouver is toch echt wel een van de mooiste steden ter wereld kwa ligging. Victoria op Van. Island is een goede tweede. Daar, of in een buitenwijk van Vancouver zou ik best wel willen wonen.

Een vraagje, is de 'alley' speciaal of wilde je de 'gevaarlijke' buurten van Vancouver laten zien?
Die alleys zijn typisch Vancouver. Eigenlijk verwacht je ze niet in zo'n mooie, moderne stad. Vooral s avonds ziet het er sketchy uit. Deze foto is gewoon gemaakt in downtown. Ben dus niet naar East Van gelopen, haha.
pi_78964781
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 01:04 schreef jeroen1976 het volgende:
Oh nog vergeten te zeggen, de foto in de OP heb ik afgelopen zomer gemaakt in de Rockies.
Je kan een leuke wandeling maken om dat meer heen

Ik ben afgelopen jaar een week in Yukon en North West Territories geweest. Vanuit Alaska eerst naar Kluane National Park en daarna via Whitehorse naar Dawson City. Bij Dawson City de Dempster Highway op naar Inuvik en van daar uit nog een vlucht naar een dorpje aan de artic ocean gemaakt inclusief duik in de artic ocean

Echt een geweldige evaring alleen jammer dat door de vele bosbranden er heel veel rook was waardoor er helaas vaak niet veel te zien was. Maar dat is weer een goede reden om terug te gaan. Een hoogtepunt was dat in de middle of nowhere een jonge grizzly beer een kwartier naast de auto bleef lopen.

Dawson City in de rook


Dempster Highway:


Grizzly


Grizzly neemt een duik
pi_78970990
Wat een schitterende foto's en post gerust dit hele topic vol want ze zijn heel mooi.
75 topics = FIN
  ESF Reporter woensdag 10 maart 2010 @ 20:16:55 #15
87554 Cee
Welluk?
pi_78986813
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 01:00 schreef jeroen1976 het volgende:

[..]
Ga je een auto huren en tenten/motellen of ga je op pad met een tourbus, of een RV?
We gaan een auto huren en vervolgens hotellen/motellen. We zijn nogal luxe-beesten.

Onze route:
Aankomst Calgary
Banff: 3 nachten
Jasper: 2 nachten
Clearwater: 2 nachten
Whistler: 2 nachten
Campbell River: 2 nachten
Tofino: 3 nachten
Victoria: 2 nachten
Vancouver: 3 nachten

Nog een half jaar wachten (damn )
pi_78987441
Jaren een iets andere route gedaan in vier weken: Calgary, Banff, Kicking Horse (ja, het was in het ski-seizoen), Vancouver (ergens wel gestopt onderweg), Seattle, San Francisco.

Hele relaxte toer eigenlijk. Grote 4x4 gehuurd en erg goed in motels kunnen slapen (de periode rond oud en nieuw is vrij rustig onderweg).
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_78992181
Ik ga van september tot en met januari in Toronto studeren. Vind het zelf nogal raar omdat ik het echt van de één op de andere dag heb beslist en werd geselecteerd. Heb er wel zin in en zal hier de nodige informatie inwinnen.

Ik begin met m'n eerste vraag, is het makkelijk om als Nederlandse student, op dat moment woonachtig in Toronto, de USA in te komen als toerist?
Stel ik wil naar Chicago, is dat proces lang, visum en weet ik veel wat allemaal? En wat is de beste methode om daar te komen? Bus, trein, vliegtuig?
pi_78992545
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 07:18 schreef tevebe het volgende:

[..]

Die alleys zijn typisch Vancouver. Eigenlijk verwacht je ze niet in zo'n mooie, moderne stad. Vooral s avonds ziet het er sketchy uit. Deze foto is gewoon gemaakt in downtown. Ben dus niet naar East Van gelopen, haha.
Volgens mij niet hoor, we hebben dit soort alleys ook in Regina, en toen ik in Edmonton woonde heb ik ook door veel van dit soort alleys gelopen (of gerent, lag eraan in welke buurt ik was )

Misschien dat ze typisch Canadees zijn dan?
pi_78992982
Helemaal top mouzzer! Jammer idd van de bosbranden, daar had ik ook vaak last van toen in ik meer noordelijk woonde.

Zo'n grizzly is altijd gaaf ja, als je veilig in de auto zit. Vorig jaar zomer waren we aan het wandelen in een bos dichtbij mn vriendins vader huis en na een uur lopen in de wildernis, ver van de bewoonde wereld zagen we opeens een grote hoop verse berenpoep, en overal pas geknakte takken en boompjes. Dan wordt je opeens een stuk allerter en had je toch maar beter een geweer kunnen meenemen. (Mijn vriendin heeft een vergunning ). Gelukkig de beer niet tegengekomen.

Heb je die tour met een organisatie gedaan of op eigen houtje?
pi_78993348
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 21:59 schreef EddyAlbena het volgende:
Ik ga van september tot en met januari in Toronto studeren. Vind het zelf nogal raar omdat ik het echt van de één op de andere dag heb beslist en werd geselecteerd. Heb er wel zin in en zal hier de nodige informatie inwinnen.

Ik begin met m'n eerste vraag, is het makkelijk om als Nederlandse student, op dat moment woonachtig in Toronto, de USA in te komen als toerist?
Stel ik wil naar Chicago, is dat proces lang, visum en weet ik veel wat allemaal? En wat is de beste methode om daar te komen? Bus, trein, vliegtuig?
Als toerist maakt het niet uit waar je woont om de US in te komen, zolang je je paspoort maar bij je hebt en voor de weg terug is het een stuk makkelijker om door de Canadeze douane te komen zonder veel vragen als je je visum bij je hebt.

Je hebt geen visum nodig om de US binnen te komen als Nederlandse toerist (max. verblijf is 3 maanden volgens mij, tenzij dit veranderd is tov 2 jaar geleden)

Bus zal wel het goedkoopste zijn, maar ook een stuk langer natuurlijk, kijk eens bij Greyhound.ca. Trein is meestal duur in Canada, zelfs duurder dan met het vliegtuig, maar of dit ook zo is van Toronto naar de US weet ik niet.
pi_78994379
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 22:21 schreef jeroen1976 het volgende:

[..]

Als toerist maakt het niet uit waar je woont om de US in te komen, zolang je je paspoort maar bij je hebt en voor de weg terug is het een stuk makkelijker om door de Canadeze douane te komen zonder veel vragen als je je visum bij je hebt.

Je hebt geen visum nodig om de US binnen te komen als Nederlandse toerist (max. verblijf is 3 maanden volgens mij, tenzij dit veranderd is tov 2 jaar geleden)

Bus zal wel het goedkoopste zijn, maar ook een stuk langer natuurlijk, kijk eens bij Greyhound.ca. Trein is meestal duur in Canada, zelfs duurder dan met het vliegtuig, maar of dit ook zo is van Toronto naar de US weet ik niet.
Ok duidelijk, thx! Zal me er, als het zover is, wat meer in verdiepen.
pi_78995073
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 22:05 schreef jeroen1976 het volgende:

[..]

Volgens mij niet hoor, we hebben dit soort alleys ook in Regina, en toen ik in Edmonton woonde heb ik ook door veel van dit soort alleys gelopen (of gerent, lag eraan in welke buurt ik was )

Misschien dat ze typisch Canadees zijn dan?
Dat kan ook In Calgary, Montreal, Toronto heb ik ze niet gezien, maar laten we het houden op typisch Canadees. Feit is dat het er sketchy uitziet
pi_78995624
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 22:54 schreef tevebe het volgende:

[..]

Dat kan ook In Calgary, Montreal, Toronto heb ik ze niet gezien, maar laten we het houden op typisch Canadees. Feit is dat het er sketchy uitziet
Montreal heeft genoeg sketchy plekjes, net als Toronto trouwens (tijdje gewoond in het verleden). Calgary is wat platter, misschien dat dat scheelt.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_78995925
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 23:06 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Montreal heeft genoeg sketchy plekjes, net als Toronto trouwens (tijdje gewoond in het verleden). Calgary is wat platter, misschien dat dat scheelt.
Iedere stad heeft wel z'n sketchy plekjes, maar ik kan me van die steden niet van zulke alleys herinneren. Het is trouwens niet dat ik me onveilig voelde ofzo vanwege die alleys, maar vond ze wel leuk aangezien ik ze hier niet zie
pi_78996297
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 23:12 schreef tevebe het volgende:

[..]

Iedere stad heeft wel z'n sketchy plekjes, maar ik kan me van die steden niet van zulke alleys herinneren. Het is trouwens niet dat ik me onveilig voelde ofzo vanwege die alleys, maar vond ze wel leuk aangezien ik ze hier niet zie
Klopt, maar in mijn idee was daar niet zoveel verschil in bij die steden (op Calgary na dan). Maar goed, iedereen ervaart het anders waarschijnlijk.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_78998086
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 22:54 schreef tevebe het volgende:

[..]

Dat kan ook In Calgary, Montreal, Toronto heb ik ze niet gezien, maar laten we het houden op typisch Canadees. Feit is dat het er sketchy uitziet
Hehe de back-alley op je foto ziet er eigenlijk helemaal niet zo sketchy uit, maar vrij netjes! Ik zal eens kijken of ik een foto kan maken van enkele back alleys hier down-town als ik zodrekt van mn werk af kom. Iig veel meer troep, dumpsters en graffiti.
pi_78998144
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 23:06 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Montreal heeft genoeg sketchy plekjes, net als Toronto trouwens (tijdje gewoond in het verleden). Calgary is wat platter, misschien dat dat scheelt.
Calgary vind ik zowiezo een stuk opgeruimder en schoner dan menig Canadeze stad, en de meeste Canadeze steden vind ik weer een stuk schoner dan menig Europese stad. Maar ik ben nooit in een achterbuurt van Toronto of Montreal geweest, dus misschien is het daar net zo smerig.

[ Bericht 0% gewijzigd door jeroen1976 op 11-03-2010 00:20:20 (Tiepmiepfoutje) ]
  donderdag 11 maart 2010 @ 09:12:24 #28
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_79002901
Whoehoe Canadavakantie geboekt!

We gaan met zn zessen 3 weken rondrijden in een camper. Het plan is om van Calgary eerst naar het zuiden te rijden, calgary-Lethbridge(familiebezoek)-Yellowstone
Vervolgens in 1 ruk naar Vancouver, Vancouver island, en daarna de Rockies.

Best een druk programma, wellicht laten we wat highlights schieten.

We gaan overigens pas half september. Het duurt nog zooo lang
pi_79004808
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 00:19 schreef jeroen1976 het volgende:

[..]

Calgary vind ik zowiezo een stuk opgeruimder en schoner dan menig Canadeze stad, en de meeste Canadeze steden vind ik weer een stuk schoner dan menig Europese stad. Maar ik ben nooit in een achterbuurt van Toronto of Montreal geweest, dus misschien is het daar net zo smerig.
Daar ben ik het ook zeker wel mee eens, hoewel dat richting de achterbuurten inderdaad wel eens andersom kan zijn. Ik vond Montreal vooral prettig om te wonen, de "Ghetto" is echt een super leuke plek om zitten.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_79153028
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 22:14 schreef jeroen1976 het volgende:
Helemaal top mouzzer! Jammer idd van de bosbranden, daar had ik ook vaak last van toen in ik meer noordelijk woonde.

Zo'n grizzly is altijd gaaf ja, als je veilig in de auto zit. Vorig jaar zomer waren we aan het wandelen in een bos dichtbij mn vriendins vader huis en na een uur lopen in de wildernis, ver van de bewoonde wereld zagen we opeens een grote hoop verse berenpoep, en overal pas geknakte takken en boompjes. Dan wordt je opeens een stuk allerter en had je toch maar beter een geweer kunnen meenemen. (Mijn vriendin heeft een vergunning ). Gelukkig de beer niet tegengekomen.

Heb je die tour met een organisatie gedaan of op eigen houtje?
De reis was met een organisatie, laatste paar jaar zo Alaska en West Canada gezien en bevalt prima. Weet nu naar welke plekken ik later nog een keer terug wil komen

Beren in het wild zien zonder in de auto te zitten is een van de gaafste dingen die ik ooit heb mogen meemaken. Een geweer heb je helemaal niet nodig zolang je weet wat je moet doen, men kiest er zelf voor om in het leefgebied van een grizzly te lopen daar moet de beer niet de dupe van worden. In 2008 was ik in Alaska en op de eerste dag kregen we beren training, hoe te reageren als je een beer tegenkomt en wat te doen afhankelijk van hoe de beer reageert. Dag later tijdens wandeling kwamen we al twee beren tegen die elkaar aan het achtervolgen waren, wij stonden op 50 meter afstand en was super om te zien.

Maar helemaal geweldig was een beren excursie naar Katmai, met klein vliegtuigje landen op een strand en dan met een gids (zonder geweer, alleen een flare) tussen tiental grizzlies gelopen, eentje kwam zelfs tot op 3 meter afstand (hart in me keel, zo vet) Niet te omschrijven hoe gaaf dat was, zelfs stoeiende beren gezien.

Deze zomer misschien weer terug naar British Columbia om orka's en beren te zien

Nog wat foto's van afgelopen jaar:

Kluane National Park


Dawson City


Arctic Circle


Tuktoyaktuk aan de arctic ocean


Caribou's langs de Dempster Highway


Dempster Highway


Grizzly


Grizzly


Chipmunk


Wildlife langs top of the world highway
pi_80735112
Hier nog een Canada liefhebber! Onze vakantie staat geplanned van 13 tot 28 September. We verblijven daar in een appartementje in downtown Vancouver. Daar vandaan willen we vanalles ondernemen.

Aanraders? We zijn afhankelijk van het openbaar vervoer.

Zin in!
  dinsdag 27 april 2010 @ 15:39:04 #32
277396 kwaitnait
Ich bin der Henk
pi_80769182


Van 8 tot 22 augustus '10 aan de oostkust van Canada, daarna met de trein naar New York
pi_80776784
Ik ga 1 tot 23 augustus naar BC, staan in ieder geval al mooie foto's hier!
  woensdag 28 april 2010 @ 11:35:43 #34
85962 ioko
I Appear Missing
pi_80798679
Veel reizigers naar Canada dit jaar!

Ga zelf met mijn vriendin van 28 augustus t/m 17 september naar West-Canada. We vliegen naar Vancouver, maken een rondje met een RV tegen de klok in via Banff/Jasper en dan 'bovenlangs' terug naar Whistler en Vancouver Island. Ik ga zeker meelezen hier. Wellicht heb ik nog vragen.
Coincidence
Makes sense
Only with you
pi_80832517
Wij gaan ook weer naar Canada in juli
We beginnen in Calgary en eindigen in Vancouver. We hebben een huurauto en overnachten in motels. Hoe we precies van Calgary naar Vancouver rijden weten we nog niet, dat zien we daar wel
pi_80832725
quote:
Op donderdag 29 april 2010 09:26 schreef Sayenne het volgende:
Wij gaan ook weer naar Canada in juli
We beginnen in Calgary en eindigen in Vancouver. We hebben een huurauto en overnachten in motels. Hoe we precies van Calgary naar Vancouver rijden weten we nog niet, dat zien we daar wel
Heb ik een paar winters geleden gedaan, daarna doorgereden naar San Francisco. Leuke route, hoewel het 's winters tussen Calgary en Vancouver natuurlijk voornamelijk veel sneeuw is... Wel lekker rijden in een grote 4x4.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  donderdag 29 april 2010 @ 13:11:27 #37
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_80839821
Ik hoor net dat mijn oom is opgegeven.... Hij heeft nog 4 a 6 maanden, dus het wordt de vraag of ik hem in september nog levend ga zien. Hij was een van de redenen om naar Canada te gaan.
pi_80847773
@Drive-r: Lijkt me heel mooi in de winter, vooral de rockies met sneeuw!
Kon je wel overal komen? Geen wegen afgesloten ivm sneeuw?

@Hi_flyer: Dat is vervelend nieuws
Ik hoop voor je dat je hem nog kunt zien in september.
pi_80849360
quote:
Op donderdag 29 april 2010 16:51 schreef Sayenne het volgende:
@Drive-r: Lijkt me heel mooi in de winter, vooral de rockies met sneeuw!
Kon je wel overal komen? Geen wegen afgesloten ivm sneeuw?

Ja, had weinig last. Ligt wel overal sneeuw, dus je moet even wennen aan het 120km/uur rijden over de sneeuwvlaktes. Maar vaak lege, erg brede wegen, dus vrij ontspannen. Westkust van de VS ook erg mooi in de winter, beetje verlaten, maar dat heeft wel wat.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_80857961
We zijn wel eens in Utah en Arizona geweest in de winter, ook heel mooi. Vooral national parks zoals Bryce Canyon, Capitol Reef, Grand Canyon met sneeuw, schitterend!
We willen ook graag naar Canada in de winter, maar ik was bang dat we dan niet overal kunnen komen. Maar dat is dus wel te doen, goed om te weten
  vrijdag 14 mei 2010 @ 15:19:52 #41
277396 kwaitnait
Ich bin der Henk
pi_81419455
Iemand nog leuke tips voor de oost kust van Canada? De standaard dingen die in de reisgidsen staa uitgezonderd
pi_82057050
Goed topic, veel informatieve en leuke berichten

Ik ga namelijk zelf begin september studeren in London, Ontario. Wilde van tevoren eigenlijk nog de westkust van Canada aandoen. Zat zelf te denken aan Vancouver en vervolgens een beetje rondrijden naar natuurgebieden. Dit kost me wel zo'n 600 euro extra aan vliegtickets en ik zal alles in m'n eentje moeten doen, wat wel een beetje saai is misschien, maar als ik alles hier lees zeker de moeite waard
Beter 1 vogel op FOK! dan 87 op Tweakers.
pi_82058533
Ik heb mij voorgenomen om.i.i.g dit deel van Canada,Vacouver e.d.,in de
toekomstbte gaan bezoeken ongeacht de prijzen.

Wat ervan gezien heb isnhet zo puur en schitterend mooi daar,dat je je bijna
in het paradijs waant.
75 topics = FIN
pi_82227987
Weet iemand trouwens hoe het zit met het volgende: als ik klaar ben met mijn semester studeren, wil ik rond half december waarschijnlijk richting West-Canada (Calgary, Edmonton of Vancouver). Ik weet nu alleen nog niet precies wanneer, hoe ik dit ga doen en of dit qua tijd mogelijk is tegen die tijd.

Je moet echter bij vertrek richting Canada of VS ook een retourticket overleggen als bewijs dat je het land weer gaat verlaten binnen een half jaar. Weet iemand hoe je dat laatste kunt omzeilen? Bovendien vlieg ik liefst via Detroit weer verder ergens anders heen, omdat dat simpelweg veel goedkoper is, maar ik vraag me dus af of ik dan niet in de problemen kom als ik met een enkele reis naar Toronto ga.
Beter 1 vogel op FOK! dan 87 op Tweakers.
pi_82234141
Koop gewoon een ticket van Canada naar de VS, zo goedkoop mogelijk. Of anders een ticket terug naar Europa dat annuleerbaar is, wat je na aankomst vervolgens annuleert.
  woensdag 2 juni 2010 @ 18:20:23 #46
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_82246038
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 11:44 schreef Vogel87 het volgende:
Weet iemand trouwens hoe het zit met het volgende: als ik klaar ben met mijn semester studeren, wil ik rond half december waarschijnlijk richting West-Canada (Calgary, Edmonton of Vancouver). Ik weet nu alleen nog niet precies wanneer, hoe ik dit ga doen en of dit qua tijd mogelijk is tegen die tijd.

Je moet echter bij vertrek richting Canada of VS ook een retourticket overleggen als bewijs dat je het land weer gaat verlaten binnen een half jaar. Weet iemand hoe je dat laatste kunt omzeilen? Bovendien vlieg ik liefst via Detroit weer verder ergens anders heen, omdat dat simpelweg veel goedkoper is, maar ik vraag me dus af of ik dan niet in de problemen kom als ik met een enkele reis naar Toronto ga.
Zoek naar een combinatie of multi-stop ticket, bijvoorbeeld op KILROY. Je zou ook een flexibel retourticket kunnen kopen, dat je tegen betaling van 50 euro oid kan wijzigen als je plannen veranderen. Dan binnen N-A op zoek naar losse tickets, al is vliegen binnen Canada niet goedkoop. Toronto - Vancouver is vaak duurder dan Toronto - Amsterdam.

Een enkele reis naar Canada boeken is bijna onmogelijk, en ze mogen (en doen dat gewoon ook) je toegang weigeren. Een retour/multi stop/combinatie ticket is een vereiste.
Ne ne placha az,veche niamam glas
niamam nishto az na tozi sviat.
Amali dayman kan ya baladi Enni argaelek ya baladi
Wafdal dayman gambek alatoul
  woensdag 2 juni 2010 @ 19:44:53 #47
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_82249921
quote:
Op donderdag 29 april 2010 16:51 schreef Sayenne het volgende:
@Hi_flyer: Dat is vervelend nieuws
Ik hoop voor je dat je hem nog kunt zien in september.
Is helaas vrijdag overleden

Anyway, we zullen alsnog tijd tekort hebben...
  donderdag 3 juni 2010 @ 08:23:26 #48
85962 ioko
I Appear Missing
pi_82269602
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 19:44 schreef Hi_flyer het volgende:

[..]

Is helaas vrijdag overleden

Anyway, we zullen alsnog tijd tekort hebben...
Gecondoleerd. Het is wel erg cru dat je het maar net niet hebt gered nog bij hem langs te gaan. Maar wellicht leer je wel het land beter kennen waar hij blijkbaar van hield.
Coincidence
Makes sense
Only with you
pi_82862455
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 18:20 schreef Basboussa het volgende:

[..]

Zoek naar een combinatie of multi-stop ticket, bijvoorbeeld op KILROY. Je zou ook een flexibel retourticket kunnen kopen, dat je tegen betaling van 50 euro oid kan wijzigen als je plannen veranderen. Dan binnen N-A op zoek naar losse tickets, al is vliegen binnen Canada niet goedkoop. Toronto - Vancouver is vaak duurder dan Toronto - Amsterdam.

Een enkele reis naar Canada boeken is bijna onmogelijk, en ze mogen (en doen dat gewoon ook) je toegang weigeren. Een retour/multi stop/combinatie ticket is een vereiste.
Bedankt! Ik heb echter nu een goedkoop enkeltje gevonden naar Toronto, is het dan ook voldoende om een retourtje vanuit New York te overleggen of moet je per-se een retourtje vanuit Canada tonen? Dit laatste kan ik namelijk nergens vinden op Google. Het is voor mij veel goedkoper om van Canada naar Amerika (New York) te reizen en van daaruit weer terug naar Europa te gaan. Ik ben erg benieuwd.
Beter 1 vogel op FOK! dan 87 op Tweakers.
  woensdag 16 juni 2010 @ 16:18:16 #50
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_82888020
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 23:36 schreef Vogel87 het volgende:

[..]

Bedankt! Ik heb echter nu een goedkoop enkeltje gevonden naar Toronto, is het dan ook voldoende om een retourtje vanuit New York te overleggen of moet je per-se een retourtje vanuit Canada tonen? Dit laatste kan ik namelijk nergens vinden op Google. Het is voor mij veel goedkoper om van Canada naar Amerika (New York) te reizen en van daaruit weer terug naar Europa te gaan. Ik ben erg benieuwd.
Bij welke maatschappij kan jij een enkeltje Toronto boeken?

Ook al zou je in principe Canada wel in mogen met een enkeltje Toronto en vervolgens een return ticket vanuit New York, daar jij kan aantonen dat jij niet van plan bent te blijven, maar als je met Air Canada (in het bijzonder) vliegt, dan is het wel voorgekomen dat ze je bij het inchecken al weigeren (daar zij liever niet het risico lopen dat je toegang geweigerd wordt tot Canada, en zij moeten dan jouw terugreis regelen, daar zij een enkeltje aan je verstrekt hebben).

Als je geen problemen hebt met veel vragen etc., en het (kleine) risico wil lopen, dat je niet toegelaten wordt, dan raad ik je vooral aan je goed voor te bereiden. En vooral niet aangeven dat je eventueel wel zou willen werken in Canada ofzo, want als ze ook maar een beetje reden hebben te geloven dat je wilt blijven, dan kunnen ze heel naar worden En je retourticket in je handbagage meenemen.

Het zou mij een besparing van een honderd euro niet waard zijn.
Ne ne placha az,veche niamam glas
niamam nishto az na tozi sviat.
Amali dayman kan ya baladi Enni argaelek ya baladi
Wafdal dayman gambek alatoul
pi_82919645
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 16:18 schreef Basboussa het volgende:

[..]

Bij welke maatschappij kan jij een enkeltje Toronto boeken?

(...)
Air Transat Via Skyscanner.nl kun je heel goedkoop tickets zoeken en vergelijken, zo ben ik er op gekomen.

In ieder geval heel erg bedankt Ik zal het nog even expliciet navragen en me goed voorbereiden, dan moet het goedkomen. Uiteraard zal ik uitgebreid berichten over mijn Canada-ervaringen in dit topic
Beter 1 vogel op FOK! dan 87 op Tweakers.
pi_82921423
Inhakende op dit onderwerp. Ik heb net een enkeltje Toronto met Icelandair geboekt. Ik ga daar een half jaar studeren (study permit wordt aangevraagd) en weet nog niet precies wat ik ga doen na m'n studie. Dat semester is na 4 of 5 maanden afgelopen, dan kan ik nog één maand iets anders aangezien ik daar 6 maanden mag verblijven.
Ik wil nog een weekje of twee daar verblijven of naar NYC gaan. Ik ga dus sowieso weg.
In een ander topic heb ik dit nagevraagd en daar werd gesteld dat met dit verhaal er geen problemen zouden komen. Hoe denken jullie daar hier over?
pi_83530342
Nog een vraag. Ik heb een kamer toegewezen gekregen in Toronto voor mijn studie. Nu hoor ik net pas dat ik hier in kan trekken op 01 september terwijl ik al op 25 augustus aankom in Toronto. Iemand die mij enige acceptabele goedkope hotels kan adviseren. Het is wel voor zeven nachten dus het loopt bij een wat duurder hotel al snel hoog in de kosten.
pi_83534229
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 13:26 schreef EddyAlbena het volgende:
Nog een vraag. Ik heb een kamer toegewezen gekregen in Toronto voor mijn studie. Nu hoor ik net pas dat ik hier in kan trekken op 01 september terwijl ik al op 25 augustus aankom in Toronto. Iemand die mij enige acceptabele goedkope hotels kan adviseren. Het is wel voor zeven nachten dus het loopt bij een wat duurder hotel al snel hoog in de kosten.
Check Airbnb eens. Zitten best een hoop kamers e.d. tussen die een stuk goedkoper zijn dan een hotel.

http://www.airbnb.com/travel/toronto/ca?checkin=08%2F25%2F2010&checkout=09%2F01%2F2010&city=Toronto&country=CA&lat=43.6525&lng=-79.3816667&location=Toronto%2C+Canada&number_of_guests=1&precision=city&state=ON&submit_location=Search
pi_83539129
quote:
Goh grappig dit. Krijg je volgens mij ook gelijk een hele andere/betere kennismaking met Canada/Toronto. Ik ga er eens goed naar kijken. Bedankt!
pi_83543079
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 17:19 schreef EddyAlbena het volgende:

[..]

Goh grappig dit. Krijg je volgens mij ook gelijk een hele andere/betere kennismaking met Canada/Toronto. Ik ga er eens goed naar kijken. Bedankt!
Dat denk ik ook ja! Niemand kent de stad beter dan de locals natuurlijk. Wij hebben via die website ook ons appartement in Vancouver gevonden. Graag gedaan!
pi_84520742
Hoe zit het met fietsen in Toronto?
Ik zit daar dus een maand of vier en woon ook nog eens downtown. Ik kreeg het idee om gewoon een fiets te kopen en het lijkt me heerlijk om zo de stad te verkennen en mezelf zo te verplaatsen naar de verschillende locaties.

Heb even wat dingen gelezen en in bijv. de Lonely Planet krijg ik het idee dat fietsen iets aparts is. Net als een middagje wandelen zoals hier, met speciale wandelroutes en dat je dat daar dan hebt met fietsen. Er wordt echter ook geschreven over de strijd met milieuvervuiling dat er juist meer fietsen gebruikt worden door mensen.
Hoe zit het nou? In een filmpje wat ik net bekeek krijg ik het idee dat het wel gewoon kan, maar niet heel veilig is ivm de afwezigheid van fietspaden.
  maandag 26 juli 2010 @ 21:18:56 #58
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_84521629
quote:
Op maandag 26 juli 2010 21:02 schreef EddyAlbena het volgende:
Hoe zit het met fietsen in Toronto?
Ik zit daar dus een maand of vier en woon ook nog eens downtown. Ik kreeg het idee om gewoon een fiets te kopen en het lijkt me heerlijk om zo de stad te verkennen en mezelf zo te verplaatsen naar de verschillende locaties.

Heb even wat dingen gelezen en in bijv. de Lonely Planet krijg ik het idee dat fietsen iets aparts is. Net als een middagje wandelen zoals hier, met speciale wandelroutes en dat je dat daar dan hebt met fietsen. Er wordt echter ook geschreven over de strijd met milieuvervuiling dat er juist meer fietsen gebruikt worden door mensen.
Hoe zit het nou? In een filmpje wat ik net bekeek krijg ik het idee dat het wel gewoon kan, maar niet heel veilig is ivm de afwezigheid van fietspaden.
Er gaat hier weleens een fietser hemelen.... Als je dat bedoelt. Nee, is niet echt op fietsers ingesteld, al ligt dat ook erg af waar je in Toronto zit, en waar je heen wilt. In en rond veel parken is het goed te doen, en langs Lakeshore/The Beaches/Boardwalk is het ook heel normaal en ueberhip. In de 'burbs kun je het overigens wel helemaal vergeten.... En zodra er sneeuw ligt, dan is het helemaal een spannend avontuur... Openbaar vervoer is wel ERG goed geregeld binnen Toronto, dus zo kun je ook wel heel wat zien.

Ik fiets hier niet, 'burbs en kind enzo, maar de man weleens, maar die wordt er niet echt vrolijker van...
Ne ne placha az,veche niamam glas
niamam nishto az na tozi sviat.
Amali dayman kan ya baladi Enni argaelek ya baladi
Wafdal dayman gambek alatoul
pi_84523815
quote:
Op maandag 26 juli 2010 21:18 schreef Basboussa het volgende:

[..]

Er gaat hier weleens een fietser hemelen.... Als je dat bedoelt. Nee, is niet echt op fietsers ingesteld, al ligt dat ook erg af waar je in Toronto zit, en waar je heen wilt. In en rond veel parken is het goed te doen, en langs Lakeshore/The Beaches/Boardwalk is het ook heel normaal en ueberhip. In de 'burbs kun je het overigens wel helemaal vergeten.... En zodra er sneeuw ligt, dan is het helemaal een spannend avontuur... Openbaar vervoer is wel ERG goed geregeld binnen Toronto, dus zo kun je ook wel heel wat zien.

Ik fiets hier niet, 'burbs en kind enzo, maar de man weleens, maar die wordt er niet echt vrolijker van...
Bedankt! Ik kijk het dan wel even aan.
Heb ook even info bekeken rond het ov, maar daar word ik qua prijzen niet heel vrolijk van. 120 CAD/m aangezien ik met m'n 21 jaar niet meer onder student val, is max. 19 jaar :')
Ook dat wordt even aanzien hoeveel ik er gebruik van dien te maken.
  dinsdag 27 juli 2010 @ 15:42:30 #60
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_84552915
Nog 7 weken en 2 dagen *O*
  dinsdag 27 juli 2010 @ 16:27:07 #61
85962 ioko
I Appear Missing
pi_84554841
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 15:42 schreef Hi_flyer het volgende:
Nog 7 weken en 2 dagen *O*
Nog 4,5 week!! ;)
Coincidence
Makes sense
Only with you
  dinsdag 10 augustus 2010 @ 01:28:08 #62
277396 kwaitnait
Ich bin der Henk
pi_85080256
Over 6 uurtjes vlieg ik eindelijk naar Toronto *O*
  ESF Reporter dinsdag 10 augustus 2010 @ 07:23:38 #63
87554 Cee
Welluk?
pi_85082770
Nog 4,5 week! *O*
pi_85082794
Nog 13 dagen *O*
pi_85219393
Over een maandje vertrekken we al naar Vancouver!

We willen daar een dagje op en neer gaan met de trein naar Bellington, USA. Hebben we dan aan enkel een paspoort genoeg? Of moeten we voor dat dagje ook een esta formulier regelen?

Nog tips voor Vancouver en omgeving? We zijn afhankelijk van het OV. Sowieso staan Port Moody, Horseshoe Bay en Stanley Park/Vancouver Aquarium op de planning.
  vrijdag 13 augustus 2010 @ 20:32:03 #66
119507 Demarest
Mission Phailed
pi_85253715
Fascinerend land. Op 18 april 2009 vloog ik gedurende een vliegreis naar New York over Newfoundland and Labrador en Québec. Wat me nogal verbaasde was dat het landschap er nog steeds diepwinters oogde met vrijwel volledige sneeuwbedekking en deels dichtgevroren wateren. Ik was me bewust van het feit dat men daar geen Golfstroom-effect kent, maar de winter is er hardnekkiger dan ik dacht. Verder kon ik geen menselijke infrastructuur ontwaren, maar het kan zijn dat ik niet goed genoeg gekeken heb. Wellicht vlieg ik gedurende een winterhalfjaar eens naar een majeure Canadese stad (Ottawa, Winnipeg, Toronto, etc) en huur dan een auto om vervolgens het immense en ijzige Canadese landschap te bewonderen. Lijkt me een buitengewoon interessante ervaring.
Onopvallend doch zeer scherpzinnig...
  vrijdag 13 augustus 2010 @ 20:33:25 #67
119507 Demarest
Mission Phailed
pi_85253777
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 09:13 schreef tijdrenner het volgende:
We willen daar een dagje op en neer gaan met de trein naar Bellington, USA. Hebben we dan aan enkel een paspoort genoeg? Of moeten we voor dat dagje ook een esta formulier regelen?
Jawel, in de USA zijn ze nogal strikt wat dat betreft. Regel je ESTA wel vóór 8 september, daarna moet je namelijk 14 dollar lappen voor een aanvraag.
Onopvallend doch zeer scherpzinnig...
pi_85254207
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 09:13 schreef tijdrenner het volgende:
Over een maandje vertrekken we al naar Vancouver!

We willen daar een dagje op en neer gaan met de trein naar Bellington, USA. Hebben we dan aan enkel een paspoort genoeg? Of moeten we voor dat dagje ook een esta formulier regelen?

Nog tips voor Vancouver en omgeving? We zijn afhankelijk van het OV. Sowieso staan Port Moody, Horseshoe Bay en Stanley Park/Vancouver Aquarium op de planning.
Hoe lang gaan jullie?

Een tochtje met een watervliegtuig naar Victoria Island en met de boot terug.
http://www.harbour-air.com/tours.php?tour=08_victoria_fly_n_drive of
http://www.westcoastair.com/HTML/vancouver_victoria_tours.html
Daar een fiets huren en wat rondrijden. Niet te laat met de boot teruggaan, dan vaar je in het donker en zie je niks van de eilanden. De heen en weer reis is eigenlijk het leukste van de trip.

De toorts van de Olympische vlam, staat naast het conventie centrum aan Waterfront. Leuk foto momentje.

Stanley Park moet je eigenlijk met de fiets doen, of een hele dag uittrekken als je het lopend doet, is erg groot en mooi.

Robson Street is de winkelstraat van Vancouver.

Granville Island, een groot markt achtig gebied onder de brug.

Grouse Mountain, flinke berg aan de overkant van het water. Misschien al sneeuw daar.

Yaletown is een hippe buurt met veel cafes en restaurants.
Leaf
pi_85254462
24-28 september in Vancouver (vanuit Seattle en daarna door naar Portland). Liep nog ff te twijfelen om de trein te nemen vanaf Vancouver naar P-Town maar duurde me toch net iets te lang..

Hele reis is LA-SanFran-Portland-Seattle-Vancouver-Portland-Las Vegas (alles met OV + vliegen) in totaal 4 weken *O*

Dank ook voor de tips vancouverfan. ^O^

[ Bericht 11% gewijzigd door zeebeschuit op 13-08-2010 21:04:00 ]
pi_85254873
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 20:48 schreef zeebeschuit het volgende:
24-28 september in Vancouver (vanuit Seattle en daarna door naar Portland). Liep nog ff te twijfelen om de trein te nemen vanaf Vancouver naar P-Town maar duurde me toch net iets te lang..

Hele reis is LA-SanFran-Portland-Seattle-Vancouver-Portland-Las Vegas (alles met OV + vliegen) in totaal 4 weken *O*
* Jaloers *
Leaf
pi_85255671
Kan iemand mij wat duidelijkheid geven mbt levensonderhoud?
Wat kan ik nu verwachten in Toronto, ik ga daar midden in het centrum wonen. Ik lees dat het levensonderhoud duurder is dan hier, maar om rond te komen is Amsterdam weer een duurdere stad. Wat is het nou dan?
Als ik gewoon boodschappen doe, ben ik dan in Toronto meer kwijt of niet?
pi_85261124
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 20:43 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Hoe lang gaan jullie?

Een tochtje met een watervliegtuig naar Victoria Island en met de boot terug.
http://www.harbour-air.com/tours.php?tour=08_victoria_fly_n_drive of
http://www.westcoastair.com/HTML/vancouver_victoria_tours.html
Daar een fiets huren en wat rondrijden. Niet te laat met de boot teruggaan, dan vaar je in het donker en zie je niks van de eilanden. De heen en weer reis is eigenlijk het leukste van de trip.

De toorts van de Olympische vlam, staat naast het conventie centrum aan Waterfront. Leuk foto momentje.

Stanley Park moet je eigenlijk met de fiets doen, of een hele dag uittrekken als je het lopend doet, is erg groot en mooi.

Robson Street is de winkelstraat van Vancouver.

Granville Island, een groot markt achtig gebied onder de brug.

Grouse Mountain, flinke berg aan de overkant van het water. Misschien al sneeuw daar.

Yaletown is een hippe buurt met veel cafes en restaurants.
Bedankt voor de uitgebreide reactie! Granville Island ziet er erg tof uit. We gaan 2 weken. Van de 13de tm de 28ste.
pi_85261969
Vancouver is echt 1 van de mooiste steden ter wereld. Maar 2 weken is best wel lang om alleen in Vancouver te blijven.

Nog wat dagtripjes:
Grote houten brug in de bossen iets vanaf Vancouver.
http://www.capbridge.com/

Gastown, leuk winkel gebied met een klok die op stoom loopt!

http://www.translink.ca/ is het OV bedrijf van Vancouver. Zeker de Skytrain, metro, is goed te doen. Prima verbinding vanaf vliegveld naar centrum.
Richmond kun je verder overslaan.

Er zijn ook walvistochten vanuit Vancouver, o.a. vanaf Granville Islan, maar ik weet niet precies wanneer het goede seizoen daarvoor is.
Leaf
pi_85290330
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 23:14 schreef VancouverFan het volgende:
Vancouver is echt 1 van de mooiste steden ter wereld. Maar 2 weken is best wel lang om alleen in Vancouver te blijven.

Nog wat dagtripjes:
Grote houten brug in de bossen iets vanaf Vancouver.
http://www.capbridge.com/

Gastown, leuk winkel gebied met een klok die op stoom loopt!

http://www.translink.ca/ is het OV bedrijf van Vancouver. Zeker de Skytrain, metro, is goed te doen. Prima verbinding vanaf vliegveld naar centrum.
Richmond kun je verder overslaan.

Er zijn ook walvistochten vanuit Vancouver, o.a. vanaf Granville Islan, maar ik weet niet precies wanneer het goede seizoen daarvoor is.
pi_85290456
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 23:14 schreef VancouverFan het volgende:
Vancouver is echt 1 van de mooiste steden ter wereld. Maar 2 weken is best wel lang om alleen in Vancouver te blijven.

Nog wat dagtripjes:
Grote houten brug in de bossen iets vanaf Vancouver.
http://www.capbridge.com/

Gastown, leuk winkel gebied met een klok die op stoom loopt!

http://www.translink.ca/ is het OV bedrijf van Vancouver. Zeker de Skytrain, metro, is goed te doen. Prima verbinding vanaf vliegveld naar centrum.
Richmond kun je verder overslaan.

Er zijn ook walvistochten vanuit Vancouver, o.a. vanaf Granville Islan, maar ik weet niet precies wanneer het goede seizoen daarvoor is.
We zijn ook zeker niet van plan om alleen in Vancouver te blijven. Ik denk dat er in de omgeving genoeg te zien en beleven is. Veel mooie omliggende plaatsen en eilanden. :)

Ik denk dat we vanaf het vliegveld een taxi zullen nemen, omdat we vrij laat aankomen en heel vroeg weer vertrekken (3am). Nog een taxi bedrijf dat je me kunt aanraden?

Bedankt voor alle info in ieder geval! Ik weet nog niet zeker wat te doen mbt de ESTA, aangezien we nu nog niet weten welke dag we naar USA zullen gaan, beetje vervelend om dat nu al te moeten plannen. Maar misschien toch maar doen aangezien je er straks dus voor moet betalen.

Maakt het trouwens iets uit als je een ESTA aanvraagt en vervolgens toch niet gaat?
pi_85420758
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 21:15 schreef EddyAlbena het volgende:
Kan iemand mij wat duidelijkheid geven mbt levensonderhoud?
Wat kan ik nu verwachten in Toronto, ik ga daar midden in het centrum wonen. Ik lees dat het levensonderhoud duurder is dan hier, maar om rond te komen is Amsterdam weer een duurdere stad. Wat is het nou dan?
Als ik gewoon boodschappen doe, ben ik dan in Toronto meer kwijt of niet?
Iemand die mij hier nog mee kan helepn?
  woensdag 18 augustus 2010 @ 08:54:32 #77
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_85425125
Nog vier weken en een ochtend werken *O*
  maandag 23 augustus 2010 @ 22:57:33 #78
211118 klaasdj
Juice by Tappy!
pi_85628687
Van de kerst weer 'ns naar Canada. Lethbridge, Alberta to be precise. Familiebezoekje. *O*
Canada, the promised land!!! Places 2 be: West Michigan, New York State/Long Island (en city),
Washington, DC, Chicago.
American Studies, RuG met minor journalistiek.
pi_85629971
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 23:14 schreef VancouverFan het volgende:
Vancouver is echt 1 van de mooiste steden ter wereld. Maar 2 weken is best wel lang om alleen in Vancouver te blijven.

Nog wat dagtripjes:
Grote houten brug in de bossen iets vanaf Vancouver.
http://www.capbridge.com/

Gastown, leuk winkel gebied met een klok die op stoom loopt!

http://www.translink.ca/ is het OV bedrijf van Vancouver. Zeker de Skytrain, metro, is goed te doen. Prima verbinding vanaf vliegveld naar centrum.
Richmond kun je verder overslaan.

Er zijn ook walvistochten vanuit Vancouver, o.a. vanaf Granville Islan, maar ik weet niet precies wanneer het goede seizoen daarvoor is.
die capilano bridge is afzetterij qua $$, eenzelfde brug hang er in Lynn canyon en die is gratis en ik denk ook wel met het openbaar vervoer te bereiken :Y
pi_85630019
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 00:54 schreef EddyAlbena het volgende:

[..]

Iemand die mij hier nog mee kan helepn?
vancouver downtown was duurder dan NL qua boodschappen, daarnaast ga je als je midden in het centrum woont nog wat sneller wat eten'drinken 's avonds dus dat maakt het nog duurder. Om nog maar niet over het stappen te spreken, alhoewel de alcoholprijzen buiten BC wel lager liggen :)
  maandag 23 augustus 2010 @ 23:39:19 #81
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_85630257
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 22:57 schreef klaasdj het volgende:
Van de kerst weer 'ns naar Canada. Lethbridge, Alberta to be precise. Familiebezoekje. *O*
Daar stikt het ook van mijn familie, ben over 3,5 week in Lethbridge :)
  maandag 23 augustus 2010 @ 23:52:12 #82
211118 klaasdj
Juice by Tappy!
pi_85630686
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 23:39 schreef Hi_flyer het volgende:

[..]

Daar stikt het ook van mijn familie, ben over 3,5 week in Lethbridge :)
Mijn familie just moved there, vanuit Ontario. Het is daar beter voor tuinbouwers ;) Natuur is wel mooier. ;)

Aankomende zomer zal ik trouwens ook Ontario bezoeken tijdens mijn roadtrip Northeastern-Midwest.

En dan is het nog maar een jaar....Dan gaan we knallen. :P :P
Canada, the promised land!!! Places 2 be: West Michigan, New York State/Long Island (en city),
Washington, DC, Chicago.
American Studies, RuG met minor journalistiek.
  dinsdag 24 augustus 2010 @ 00:55:55 #83
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_85632883
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 00:54 schreef EddyAlbena het volgende:

[..]

Iemand die mij hier nog mee kan helepn?
Je bent minder kwijt. Maar het is niet altijd lekkerder/beter. Wel even goed je supermarkt uitzoeken en reclames napluizen. Kaas is veels te duur, brood is niet lekker, behalve bij een goede bakker en vlees is gewoon goeikoop.
Ne ne placha az,veche niamam glas
niamam nishto az na tozi sviat.
Amali dayman kan ya baladi Enni argaelek ya baladi
Wafdal dayman gambek alatoul
  dinsdag 24 augustus 2010 @ 13:24:49 #84
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_85643917
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 00:55 schreef Basboussa het volgende:

[..]

Je bent minder kwijt. Maar het is niet altijd lekkerder/beter. Wel even goed je supermarkt uitzoeken en reclames napluizen. Kaas is veels te duur, brood is niet lekker, behalve bij een goede bakker en vlees is gewoon goeikoop.
Absoluut een goed land voor vleesliefhebbers :Y
  ESF Reporter vrijdag 3 september 2010 @ 23:14:53 #85
87554 Cee
Welluk?
pi_86045095
Pfffff, het komt dichterbij nu hoor! Nog welgeteld 8 dagen en dan ga ik. Zit me nu te pletter te stressen over wat ik in godsnaam moet inpakken qua kleding. Laagjes, laagjes, laagjes lijkt me het beste. Ik had geen fatsoenlijke jas voor niet-zomers/niet-winters weer, tenminste, geen jas dat makkelijk is voor korte hikes, tochtje naar een gletsjer, whale watching en city-tripping in één. Heb eergisteren dus een softshell gekocht ( deze, maar dan niet in roze :P ), 150 euro, zit als gegoten, waterafstotend, winddicht, ademend, maar ik twijfel nog steeds. Misschien is ie toch niet warm genoeg voor plaatsen zoals Banff? Het is geen dikke jas of zo.
*zucht*
Iemand tips voor wat betreft kleding in de Rockies en Vancouver Island/Vancouver in mid-september tot begin oktober?
pi_86047755
Het is hier echt fucking 35 graden. Niet meer uit te houden in m'n keet zonder airco..

Thx voor de supermarkt-tips. Heb hier een Fresh2Go die zeer goed lijkt, meeste is net iets duurder dan in NL. Dollarama is echt een superstore O+
pi_86068330
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 23:14 schreef Cee het volgende:
Pfffff, het komt dichterbij nu hoor! Nog welgeteld 8 dagen en dan ga ik. Zit me nu te pletter te stressen over wat ik in godsnaam moet inpakken qua kleding. Laagjes, laagjes, laagjes lijkt me het beste. Ik had geen fatsoenlijke jas voor niet-zomers/niet-winters weer, tenminste, geen jas dat makkelijk is voor korte hikes, tochtje naar een gletsjer, whale watching en city-tripping in één. Heb eergisteren dus een softshell gekocht ( deze, maar dan niet in roze :P ), 150 euro, zit als gegoten, waterafstotend, winddicht, ademend, maar ik twijfel nog steeds. Misschien is ie toch niet warm genoeg voor plaatsen zoals Banff? Het is geen dikke jas of zo.
*zucht*
Iemand tips voor wat betreft kleding in de Rockies en Vancouver Island/Vancouver in mid-september tot begin oktober?
Zitten wij ook mee ja. Wij vliegen de 13de naar Vancouver. Ik denk dat ik gewoon een colbertje en mijn vriend een adidas vestje meeneemt en we allebei nog wat vestjes en shirtjes meenemen, inderdaad gewoon laagjes aandoen.
pi_86068371
Hoe zit het trouwens met de betaalde belasting terugvragen? Kan dit alleen op het vliegveld of ook als we weer terug in Nederland zijn? Aangezien we 's nachts vliegen denk ik niet dat dat kantoortje daar open is..
pi_86068621
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 19:33 schreef tijdrenner het volgende:
Hoe zit het trouwens met de betaalde belasting terugvragen? Kan dit alleen op het vliegveld of ook als we weer terug in Nederland zijn? Aangezien we 's nachts vliegen denk ik niet dat dat kantoortje daar open is..
dat kan al vier jaar niet meer helaas pindakaas...
pi_86068709
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 19:41 schreef WooZ het volgende:

[..]

dat kan al vier jaar niet meer helaas pindakaas...
He jammer. Was mooi geweest. :)
pi_86068892
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 19:44 schreef tijdrenner het volgende:

[..]

He jammer. Was mooi geweest. :)
nou het gold zowieso alleen voor electronica ed, niet voor boodschappen/horeca etc...

En net die electronica, kleding etc. is niet zo heel veel goedkoper in Canada, daarvoor kun je beter dagtripje over de grens maken naar de USA :)
pi_86069243
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 19:53 schreef WooZ het volgende:

[..]

nou het gold zowieso alleen voor electronica ed, niet voor boodschappen/horeca etc...

En net die electronica, kleding etc. is niet zo heel veel goedkoper in Canada, daarvoor kun je beter dagtripje over de grens maken naar de USA :)
Doen we ook zeker! We gaan in Bellingham kleding inslaan. ;) Bedankt!
  zaterdag 4 september 2010 @ 21:41:01 #93
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_86071803
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 00:19 schreef EddyAlbena het volgende:
Het is hier echt fucking 35 graden. Niet meer uit te houden in m'n keet zonder airco..

Thx voor de supermarkt-tips. Heb hier een Fresh2Go die zeer goed lijkt, meeste is net iets duurder dan in NL. Dollarama is echt een superstore O+
Nou, het is vandaag al een stuk koeler, heur!

Einduluk, moet ik zeggen....

Fresh2Go is van Metro, nou niet de meest goedkope supermarkt. Probeer NoFrills, FoodBasics en de aanbiedingen bij FreshCo/Superstore....

Das mijn ervaring, hoor! En voor de goedkoopste groente/fruit naar de plaatselijke Chinees/Koreaan/Vietnamees.
Ne ne placha az,veche niamam glas
niamam nishto az na tozi sviat.
Amali dayman kan ya baladi Enni argaelek ya baladi
Wafdal dayman gambek alatoul
  zaterdag 4 september 2010 @ 22:37:41 #94
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_86073658
Nog anderhalf week O+
pi_86076926
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 21:41 schreef Basboussa het volgende:

[..]

Nou, het is vandaag al een stuk koeler, heur!

Einduluk, moet ik zeggen....

Fresh2Go is van Metro, nou niet de meest goedkope supermarkt. Probeer NoFrills, FoodBasics en de aanbiedingen bij FreshCo/Superstore....

Das mijn ervaring, hoor! En voor de goedkoopste groente/fruit naar de plaatselijke Chinees/Koreaan/Vietnamees.
Ja idd, vergeleken met de rest van de week was dat ook wel zo. Vond het nog steeds iets te warm overdag. En vandaag dan...die wind. Liep op straat en opeens zo'n bord van een restaurant vliegt gewoon de weg op, wonder dat er geen auto's waren geraakt.
Heb hier nog geen een dag met normaal weer gehad, alleen maar extreme vormen _O-

Thanks voor de supermarkten, die ga ik dan eens ff checken als ze in de buurt zijn/makkelijk bereikbaar zijn met ov.

edit: NoFrills is 10min. lopen, prima dus :D

[ Bericht 3% gewijzigd door EddyAlbena op 05-09-2010 00:23:18 ]
pi_86079521
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 20:08 schreef tijdrenner het volgende:

[..]

Doen we ook zeker! We gaan in Bellingham kleding inslaan. ;) Bedankt!
rij ff 20 min. verder, dan ligt er een relaxte outlet in Tulalip. Daar heb ik al mn kleding ingeslagen, Guess, Ralph Lauren, Calvin Klein etc. etc.

En 1km voorbij die outlet ligt een groot winkelcentrum ook met goedkope kleding (oa RL polo's 15 euro, oxbow zwembroeken 12 euro etc) :Y)

http://www.premiumoutlets.com/outlets/outlet.asp?id=71

Leuke was dat een (canadese) vriendin bij de grens al haar btw alsnog moest betalen, en dat ik dat niet hoefde, omdat ik alles mee terugnaar NL nam :Y)
pi_86079560
duurste was overigens een nieuwe collectie RL jeans á 65$, verder oa CK broeken voor 55$/twee :P
pi_86087313
quote:
Op zondag 5 september 2010 02:03 schreef WooZ het volgende:

[..]

rij ff 20 min. verder, dan ligt er een relaxte outlet in Tulalip. Daar heb ik al mn kleding ingeslagen, Guess, Ralph Lauren, Calvin Klein etc. etc.

En 1km voorbij die outlet ligt een groot winkelcentrum ook met goedkope kleding (oa RL polo's 15 euro, oxbow zwembroeken 12 euro etc) :Y)

http://www.premiumoutlets.com/outlets/outlet.asp?id=71

Leuke was dat een (canadese) vriendin bij de grens al haar btw alsnog moest betalen, en dat ik dat niet hoefde, omdat ik alles mee terugnaar NL nam :Y)
In Amerika zou ik ook altijd een Premium Outlet aanraden. De meeste outlets zijn over de jaren steeds minder interessant geworden, maar die Premium Outlets hebben altijd (ik heb er in ieder geval 4 bezocht in verschillende locaties) een beetje mooie zaken en niet enkel oude troep.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  maandag 13 september 2010 @ 08:46:26 #99
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_86372447
Oei, weersverwachting is niet denderend voor onze vakantie. Er wordt zelfs natte sneeuw verwacht bij Calgary :D
In de bergen sneeuwt het dan waarschijnlijk....
  ESF Reporter maandag 13 september 2010 @ 15:33:52 #100
87554 Cee
Welluk?
pi_86383721
Groeten uit Banff! :W Weersverwachtingen zijn niet al te best, nu is 't half 8 's ochtends (hallo jetlag :') ) maar het regent misschien een beetje. De zon zal ik waarschijnlijk niet zien. Ach, hoe dan ook, het is hier geweldig mooi! Iemand ooit in de Upper Hot Springs geweest?
  maandag 13 september 2010 @ 21:59:18 #101
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_86400246
Waar is dat? Als je lekker in warm water kan zitten, lijkt het me wel wat als we over 2 weken in de buurt van Banff zijn :D
  ESF Reporter dinsdag 14 september 2010 @ 03:44:40 #102
87554 Cee
Welluk?
pi_86410340
De Upper Hot Springs zijn in Banff, ben er vandaag niet in geweest, waarschijnlijk morgen (laatste volle dag in Banff). Alhoewel ik het nog steeds een vreemd idee vind, in je bikini in zo'n warm bad in de buitenlucht met een stel vreemden (ligt aan mij, ik ben een preut en totaal geen Thermae 2000 persoon maar ach, ooit moet je grenzen verleggen :') )

Het heeft de hele dag door gemiezerd. Spatjes regen, dichte lucht, mist, dus helaas was de Sulphur Mountain Gondola geen optie. 't Is een must-see volgens de boekjes maar voor 49 dollar wil ik wel een uitzicht hebben en niet neer kijken op een hoop witte wasem. :'( Misschien morgen een kans alhoewel ik deze klein acht, het weer wordt niet veel beter dan het vandaag was. In de loop van de middag ging het harder miezeren. Goddank geen grote regenbuien, zodat je nog genoeg kon wandelen en bezichtigen buiten. Maar het vervelende is dat je die strakblauwe lucht mist en vooral dat je niet lekker met je camera kan rondlopen om plaatjes te schieten zonder dat je om de zoveel seconden je lens moet schoonmaken.

Desalniettemin, vandaag over de boardwalks van Cave & Basin (ook in/bij Banff) gelopen, mooi om te zien maar allejezus wat een rotte eieren geur. :D Ook nog de hoodoos bij Tunnel Mountain drive bekeken en de Tunnel Mountain gehiked naar de top. Bow River falls gezien en toen werd het toch te koud en nat om veel te ondernemen. Vandaar dat ik nu om kwart voor 8 's avonds alweer op 't hotel ben, fris gedouched. :')
pi_86410547
Ik ben ooit naar de hot springs in de buurt van Banff geweest, weet de naam alleen niet meer. Warm water in de sneeuw is altijd top (ben in Canada de hot tubs mid-winter gaan waarderen!), maar het is niet heel bijzonder verder. Voor een keertje leuk om langs te gaan, denk ik.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  dinsdag 14 september 2010 @ 13:05:25 #104
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_86418290
De recensies over Banff hot springs zijn niet echt geweldig (meer een zwembad dan een hot spring).
pi_86418862
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 13:05 schreef Hi_flyer het volgende:
De recensies over Banff hot springs zijn niet echt geweldig (meer een zwembad dan een hot spring).
Ben er paar jaar terug geweest en is inderdaad meer een zwembad dan een hot spring, vond het tegenvallen.
  dinsdag 14 september 2010 @ 17:31:14 #106
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_86429234
Bij Chilliwack liggen meen ik ook heetwaterbronnen. En laten we daar straks ook langskomen *O*
pi_86447918
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 13:05 schreef Hi_flyer het volgende:
De recensies over Banff hot springs zijn niet echt geweldig (meer een zwembad dan een hot spring).
Yup. Maar wel een lekker warm bad in de buitenlucht, dus vrij relaxed.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  ESF Reporter woensdag 15 september 2010 @ 03:27:15 #108
87554 Cee
Welluk?
pi_86449471
En weer een dag voorbij in 't mooie Canada! Vanochtend zagen we het somber in, want de weersverwachtingen waren regen, regen en nog eens regen. Omdat we vanwege die slechte forecast niet in Banff en directe omstreken wilden blijven hangen, zijn we ons geluk verder op gaan zoeken en zijn we naar Johnston Canyon gereden en naar de lower en upper falls gehiked. En warempel, de zon begon zich te laten zien! *O* En toen kwamen er stukjes blauwe lucht aan! *O* Omdat we uit dit goede weer ons voordeel wilden halen zijn we daarna doorgereden naar Lake Louise. Stond eigenlijk voor morgen (dan rijden we naar Jasper) op onze planning maar wie weet is het weer dan weer bagger. Blij dat we nu gegaan zijn, het weer werd alsmaar beter, Lake Louise is schitterend, en we hebben eindelijk bergtoppen kunnen zien. O+

Fingers crossed dat het weer zo aanhoudt, ondanks de voorspellingen.
  woensdag 15 september 2010 @ 09:10:18 #109
62913 Blik
The one and Only!
pi_86451142
Canada is zo mooi! Wil ook weer terug. Ben er nu twee keer geweest. Eerste keer een rondje Vancouver - Rocky Mountaineer Railroad (aanrader!!) - Calgary - camper via de "normale route" naar Vancouver Island - Vancouver. De tweede keer voor een congres in Vancouver en toen ook een aantal uitstapjes kunnen doen. o.a. bij Capilano Bridge, Granville Island, Stanley Park en Grouse Mountain geweest.

Heerlijk land, en zou graag weer eens terugwillen
  zaterdag 18 september 2010 @ 04:28:38 #110
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_86562878
En veilig aangekomen. Vannacht zowaar sneeuw in Calgary! Het is bijzonder koud, ook voor deze tijd van het jaar in Calgary. Vannacht lichte vorst, maar geen sneeuwval.
Morgen halen we de camper op en rijden we zuidwaarts. Zojuist heb ik de lekkerste steak uit mijn leven op! Hij smolt op mijn tong als boter, gruwelijk.
pi_86565115
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 03:44 schreef Cee het volgende:
Het heeft de hele dag door gemiezerd. Spatjes regen, dichte lucht, mist, dus helaas was de Sulphur Mountain Gondola geen optie. 't Is een must-see volgens de boekjes maar voor 49 dollar wil ik wel een uitzicht hebben en niet neer kijken op een hoop witte wasem. :'( Misschien morgen een kans alhoewel ik deze klein acht, het weer wordt niet veel beter dan het vandaag was. In de loop van de middag ging het harder miezeren. Goddank geen grote regenbuien, zodat je nog genoeg kon wandelen en bezichtigen buiten. Maar het vervelende is dat je die strakblauwe lucht mist en vooral dat je niet lekker met je camera kan rondlopen om plaatjes te schieten zonder dat je om de zoveel seconden je lens moet schoonmaken.
49 dollar? :D
Anders verman je jezelf even en loop je naar boven, dan mag je gratis weer naar beneden. :*
  zaterdag 18 september 2010 @ 18:26:20 #112
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_86576479
Voor degenen die onze reis willen volgen: Hier klikken. :)
  ESF Reporter maandag 20 september 2010 @ 05:36:33 #113
87554 Cee
Welluk?
pi_86625557
quote:
Op zaterdag 18 september 2010 10:54 schreef MCH het volgende:

[..]

49 dollar? :D
Anders verman je jezelf even en loop je naar boven, dan mag je gratis weer naar beneden. :*
Had me vergist, het was goedkoper. :P Maar uiteindelijk zijn we niet op de gondola gegaan, het was te mistig.
Ondertussen zitten we in Whistler, vandaag aangekomen en de regen pleurt naar beneden. Morgen hebben we een hele dag te besteden hier dus ik hoop dat er nog wat droge perioden aankomen. Gisteren in Wells Gray Park geweest, was mooi maar we merkten dat de Rockies ons verwend hadden gemaakt voor wat betreft de views en zo. We verbleven op een ranch, in een log cabin, met een veranda dat uitkeek op de wei met paarden en 's ochtends toen ik net wakker was liep er een vos rond. Oh en we hebben eindelijk onze eerste beer gespot, langs de kant van de weg liep ie, een mooie zwarte, volgens mij was ie nog niet heel oud (want niet heel groot). *O*

Een van de dingen in de buurt van Jasper die ik het mooist vond, was Mount Edith Cavell, de trail volgen naar de voet van de berg en laat je verrassen. O+
  donderdag 23 september 2010 @ 07:27:19 #114
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_86737704
Nog steeds geen beren gezien. Momenteel zitten we bovenin Montana, morgen gaan we naar de woestijn van Osoyoos.
  ESF Reporter donderdag 23 september 2010 @ 18:21:09 #115
87554 Cee
Welluk?
pi_86758047
Ik zit nu in Campbell River, gisteren een hele toffe wildlife cruise gedaan op een soort speedboot. M'n wangen waren ongevoelig na de 3 uur durende excursie. :D Maar het was wel zeer tof! We waren op een gegeven moment omringd door zeker honderd dolfijnen die om de boot sprongen. O+ Nu koffers pakken en doorrijden naar Tofino. Het weer was gisteren geweldig maar voor de komende dagen voorziet de verwachting voor Vancouver Island niet veel goeds.
  maandag 4 oktober 2010 @ 22:50:55 #116
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_87190215
Het zit er bijna weer op. We zijn nu in Banff, leuke plaats.
  ESF Reporter maandag 4 oktober 2010 @ 23:00:06 #117
87554 Cee
Welluk?
pi_87190604
Oh ja, ik ben ook weer terug, sinds zaterdag! Ben druk bezig met het selecteren van m'n foto's (keuze uit 1200 stuks). Vancouver Island en Vancouver waren de laatste stops van de rondreis. Campbell River had nog prima weer, daarna zijn we naar Tofino gegaan en heeft het twee dagen gebaggerd. Jammer, want we zaten aan een resort met uitzicht op de Pacific. We hebben in ieder geval wel de rainforest in de regen gezien. :P Victoria was qua weer aan de beterende hand, wat zeg ik, het was zonnig zelfs! *O* Een stikdure high tea gedaan in 't Empress maar ik vond het geweldig om te doen, en lekker! Liters thee naar binnen gewerkt.
Vancouver had de zomer in de bol! Twee dagen lang gewoon met t-shirt rondgelopen, strakblauwe lucht. Veel rondgelopen daar, naar de Capilano suspension bridge geweest, fiets gehuurd en rondom en door Stanley Park gereden, heerlijk.

En nu is het weer voorbij. :'(

Ik zal later nog wat foto's posten. :)
  dinsdag 5 oktober 2010 @ 20:46:56 #118
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_87223460
We zitten al op 2700 foto's :D Dat wordt nog leuk om uit te gaan zoeken.
pi_87375707
Na even een aantal dagen wat minder weer, regen en zelfs op een ochtend 5 graden, is het weer heerlijk weer, rond de 20 graden afgelopen dagen :)
pi_87588752
Jep ook hier is het weer nog steeds fantastisch, lekker nazomeren in +20 graden met volop zon! Vorig jaar lag er al een pak sneeuw rond deze tijd.
  ESF Reporter zaterdag 16 oktober 2010 @ 23:51:41 #121
87554 Cee
Welluk?
pi_87620685
Ik zou nog wat foto's plaatsen. :@ Bij dezen dan. :)

Peak 2 Peak in Whistler



Lake Louise



Victoria, BC by night



Een extreem zonnig en heerlijk warm Vancouver



Een van m'n favoriete foto's, weet niet waarom maar ik vind 'm O+ Stanley Park, Vancouver

pi_87623978
Mooie foto's Cee! ^O^
  Moderator woensdag 20 oktober 2010 @ 11:38:50 #123
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_87746530
Volgend jaar ga ik ook naar het westen van Canada. Met m'n dobbelsteen (zie ook: Stuur een mod weg (dobbelsteen beslist) #2 ). Dit topic dus ook maar eens in de gaten houden voor relevante tips. Opties voor de dobbelsteen mogen jullie natuurlijk opgeven in mijn eerder genoemde topic. B-)
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_87750400
Canada....enorm hoog op ons lijstje. Ik vind alleen de prijzen nogal tegenvallen. Helaas zitten wij vast aan de schoolvakanties (vriendin is lerares).

Tickets rond de ¤ 1000 pp, campers ¤ 100 per dag...pfff wordt dus flink doorsparen. We willen overigens echt met de camper, Amerika hebben we met auto en goedkoop walmart tentje gedaan maar Canada willen we (en dan met name mijn vriendin) absoluut met een camper doen.

Topic blijf ik dus lekker volgen!
  ESF Reporter woensdag 20 oktober 2010 @ 19:51:24 #125
87554 Cee
Welluk?
pi_87765862
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 11:38 schreef UIO_AMS het volgende:
Volgend jaar ga ik ook naar het westen van Canada. Met m'n dobbelsteen (zie ook: Stuur een mod weg (dobbelsteen beslist) #2 ). Dit topic dus ook maar eens in de gaten houden voor relevante tips. Opties voor de dobbelsteen mogen jullie natuurlijk opgeven in mijn eerder genoemde topic. B-)
Leuk! Ik kende dat Dobbelsteen-topic helemaal niet. Gefeliciteerd met de uitslag en ik ga eens kijken of ik wat verzonnen krijg.
pi_88005289
Ha eindelijk begint de winter weer! Koud, maar wel gezellig vind ik. Deze foto's zijn van 10 minuten geleden, er is 10-15 cm voor vandaag en vanacht voorspeld.

M'n voortuin is al helemaal wit.


Dikke laag op de container.


En dat wordt voor de eerste keer weer mijn oprijlaan sneeuwvrij maken.
pi_88005429
quote:
14s.gif Op woensdag 20 oktober 2010 11:38 schreef UIO_AMS het volgende:
Volgend jaar ga ik ook naar het westen van Canada. Met m'n dobbelsteen (zie ook: Stuur een mod weg (dobbelsteen beslist) #2 ). Dit topic dus ook maar eens in de gaten houden voor relevante tips. Opties voor de dobbelsteen mogen jullie natuurlijk opgeven in mijn eerder genoemde topic. B-)
Hee da's leuk! Ik had jullie vorige dobbelsteenavontuur helemaal gevolgd, eventjes de nieuwe volgen dan!
  Moderator woensdag 27 oktober 2010 @ 11:07:01 #128
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_88015311
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 oktober 2010 23:26 schreef jeroen1976 het volgende:
Hee da's leuk! Ik had jullie vorige dobbelsteenavontuur helemaal gevolgd, eventjes de nieuwe volgen dan!
Dan moet dit avontuur je dus helemaal aanspreken. Voorlopig richten we ons op BC en Alberta. Saskatchawan zegt me niet zoveel. Wat reeds besloten is door de dobbelsteen is kayakken met orka's en een bezoek aan unesco-sites Head Smashed In Buffalo Jump (mooie naam) en het Internationaal vredespark Waterton Glacier.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_88044356
quote:
14s.gif Op woensdag 27 oktober 2010 11:07 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]
Dan moet dit avontuur je dus helemaal aanspreken. Voorlopig richten we ons op BC en Alberta. Saskatchawan zegt me niet zoveel. Wat reeds besloten is door de dobbelsteen is kayakken met orka's en een bezoek aan unesco-sites Head Smashed In Buffalo Jump (mooie naam) en het Internationaal vredespark Waterton Glacier.
Zekers! Jammer dat het niet centraal Canada geworden is maar in West Canada is natuurlijk meer te doen. Head-Smashed-In Buffalo Jump ben ik vorig zomer nog langs gereden, bestwel interssant. In Waterton Lakes NP ben ik tijdens dezelfde trip ook geweest, het is daar prachtig!

Het is wel jammer dat er niet geklommen kan worden, want ik zou veel hike-tochten kunnen aanraden. Een van die trips klom helemaal naar een gletsjer via een heel smal en stijl omhoog 'pad'. We (ik en mijn vriendin) kwamen maar 1 persoon tegen in de 3 uur omhoog en 3 uur omlaag. Maar dan sta je echt te genieten van de woeste natuur zonder een teken van beschaving. Het enige wat minder was is dat elke krakende tak een beer of wolf zou kunnen zijn. :)
  ESF Reporter donderdag 28 oktober 2010 @ 07:37:05 #130
87554 Cee
Welluk?
pi_88055379
quote:
1s.gif Op woensdag 27 oktober 2010 22:25 schreef jeroen1976 het volgende:

[..]

We (ik en mijn vriendin) kwamen maar 1 persoon tegen in de 3 uur omhoog en 3 uur omlaag. Maar dan sta je echt te genieten van de woeste natuur zonder een teken van beschaving. Het enige wat minder was is dat elke krakende tak een beer of wolf zou kunnen zijn. :)
Ik zou het in m'n broek doen van angst. :D Ik vond het al eng om met z'n tweeën korte 2-kilometer-paadjes te volgen door een bos waar verder helemaal niemand anders te bekennen was. Ik zag in iedere donkere schaduw de contouren van een black bear. Paniekvogel.
pi_89610331
Hoe is Canada in juli eigenlijk? Qua temperatuur, natuur ed?

Ik ben van plan om in juli 4 weken op reis te gaan (azië misschien), maar nu vond ik al vliegtuigtickets van 650¤ naar Canada dus is mijn interesse wel een beetje gewekt:).

Hoe zit het eigenlijk met het vervoer doorheen Canada? En mensen die me meer kunnen vertellen van plaatsen die je zeker moet bezoeken?
pi_89739699
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 22:14 schreef Kielse het volgende:
Hoe is Canada in juli eigenlijk? Qua temperatuur, natuur ed?

Ik ben van plan om in juli 4 weken op reis te gaan (azië misschien), maar nu vond ik al vliegtuigtickets van 650¤ naar Canada dus is mijn interesse wel een beetje gewekt:).

Hoe zit het eigenlijk met het vervoer doorheen Canada? En mensen die me meer kunnen vertellen van plaatsen die je zeker moet bezoeken?
Canada is natuurlijk heel erg groot, dus eerst: welke provincies/territories wil je bezoeken? Het weer in Juli kan vanalles zijn! Hetzelfde voor je natuur vraag, het is heel varieerd op basis van je lokatie; woeste rotskusten, mooise zandstranden, graslanden, dichte bossen, regenwoud, bergen, heuvels, prairies, meren, rivieren, ijsbergen en woestijn gebied... kortom, wat je maar wilt!

Ik zou gewoon even een informatieboekje halen bij de bieb of winkel en kijken wat je interesseerd. Daarna kunnen velen je hier op het forum helpen met meer specifieke informatie.

Naar welke stad is die vlucht die je gezien heb? Dat wordt dan iig je beginpunt:).

Qua vervoer zou ik een camper of auto huren. Het openbaar vervoer is wel te doen, maar aangezien de Greyhound buslijnen in elk gehucht stoppen duurt het vele uren langer om van A naar B te komen dan met een auto. De trein is bijna geen optie aangezien er bijna geen passagierstreinen rijden en als je ze wel vindt, zijn het 'toeristen' treinen die heel prijzig zijn (meestal duurder dan een vliegticket, maar je ziet natuurlijk wel veel van het land op die manier).
pi_89739855
Ik heb 4,5 maand in TO gezeten en vertrek volgende week. Ik heb ect geen idee wat ik als souvenir mee moet nemen. Iemand ideeen?
Maple syrup gaat wel mee bijv. maar dat is ook zo beperkt he. Verder is er weinig typisch aan TO voor mij, behalve de eekhoorns :D
Maarja, zo'n opgezet beest geven is ook weer zoiets he...
pi_89890116
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2010 22:09 schreef EddyAlbena het volgende:
Ik heb 4,5 maand in TO gezeten en vertrek volgende week. Ik heb ect geen idee wat ik als souvenir mee moet nemen. Iemand ideeen?
Maple syrup gaat wel mee bijv. maar dat is ook zo beperkt he. Verder is er weinig typisch aan TO voor mij, behalve de eekhoorns :D
Maarja, zo'n opgezet beest geven is ook weer zoiets he...
CN Tower beeldjes? Ik kom in Toronto alleen op door reis dus let ik nooit echt op wat er aan souveniers is. Voorderest vind ik de Canada (2010 Olympics) kleding lijn wel gaaf (te vinden in elke Zellers) en die Canada wanten waarvan een deel naar de athleten gaat.
pi_91688812
Ik wil deze zomer 3 weken naar Vancouver Island en omgeving. Heeft iemand tips hoe dit aan te pakken? Alleen een vlucht boeken of ook al verblijf etc.
pi_91818411
Wij gaan ook naar BC!

We hebben een vlucht geboekt naar Vancouver, 3 weken in juni. Tot nu toe op ons lijstje:
Vancouver Island
Telegraph Cove
Whistler
Jasper
Banff
Glacier
Yellowstone
Rainier NP
Seattle
Pacific Rim NP

In grote lijnen. Hebben er super zin in. Hotels in de binnenstad van Canada zijn best wel duur. Iemand een goede tip voor een redelijk normaal hotel in de stad en met eigen badkamer?

Superveel zin in! *O*.
  maandag 24 januari 2011 @ 21:23:22 #137
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_91820095
quote:
14s.gif Op maandag 24 januari 2011 20:59 schreef Nouk het volgende:
Wij gaan ook naar BC!

We hebben een vlucht geboekt naar Vancouver, 3 weken in juni. Tot nu toe op ons lijstje:
Vancouver Island
Telegraph Cove
Whistler
Jasper
Banff
Glacier
Yellowstone
Rainier NP
Seattle
Pacific Rim NP

In grote lijnen. Hebben er super zin in. Hotels in de binnenstad van Canada zijn best wel duur. Iemand een goede tip voor een redelijk normaal hotel in de stad en met eigen badkamer?

Superveel zin in! *O*.
Gaat je NIET lukken in drie weken. Serieus, knip de helft eruit en doe dat een ander jaar.
pi_91822264
quote:
14s.gif Op maandag 24 januari 2011 20:59 schreef Nouk het volgende:
Wij gaan ook naar BC!

We hebben een vlucht geboekt naar Vancouver, 3 weken in juni. Tot nu toe op ons lijstje:
Vancouver Island
Telegraph Cove
Whistler
Jasper
Banff
Glacier
Yellowstone
Rainier NP
Seattle
Pacific Rim NP

In grote lijnen. Hebben er super zin in. Hotels in de binnenstad van Canada zijn best wel duur. Iemand een goede tip voor een redelijk normaal hotel in de stad en met eigen badkamer?

Superveel zin in! *O*.
dude, ik heb 14 dagen nodig gehad voor Vancouver Island, 10 dagen voor Yellowstone, 3 dagen Seattle en een dikke week geboard in Whistler (maar dat laatste kan in de zomer wel in 2 dagen natuurlijk).

Beperk je in 3 weken alsjeblieft tot Vancouver / Vancouver Island en misschien de Inside Passage of Seattle als je nog een dagje wilt shoppen in Tulalip bv.

Ga zeker niet all the way naar Yellowstone om net als 99% van de mensen slechts op de verharde wegen rond te rijden. Daar moet je dayhikes maken man, midden tussen de geisers close encounters met grizzly's meemaken, trillend op je benen met in je ene hand een camera en in de andere hand je busje pepper spray, dát vond ik het ul-tie-me aan Yellowstone...

Om je een indruk te geven wat je mist als je Yellowstone in 1 dag probeert te doen:

http://s295.photobucket.c(...)rent=Yellowstone.flv







En wat je mist als je Vancouver Island in 3 dagen gaat doen:











Als je ipv Joffre Lakes naar Whistler gaat:



Echt, reistip no.1, doe niet teveel in te korte tijd. Die mensen die heel ZO-Azië in 6 weken doen en dan trots vertellen dat ze in 5 landen zijn geweest, daar erger ik me echt kapot aan. Alleen maar aan het reizen en ondertussen niks zien van een land...
  dinsdag 25 januari 2011 @ 10:13:40 #139
85962 ioko
I Appear Missing
pi_91838371
Ik kan onderschrijven dat je niet teveel moet willen zien. De afstanden lijken welliswaar 'te doen', maar zijn dat alleen maar met een Nederlandse bril. Als je niet constant in de auto/camper wil zitten kun je beter een kortere route kiezen.
Coincidence
Makes sense
Only with you
pi_91859180
Wow die foto's zijn wel erg mooi!

Bedankt voor de tip, ik ga zeker nog even kritisch naar de route kijken. Maar we zijn in de VS (westcoast) ook in veel natuurparken geweest, en echt waar 10 dagen in zo'n park is voor ons echt te lang. Toen hebben we in 3,5 week 5000 km gereden. Even kijken wat er gaat sneuvelen in onze lijst, kunnen we natuurlijk ook tijdens te reis bekijken, we hebben niks geboekt behalve de vlucht en de auto.
pi_92168380
Erg mooie foto's. Vooral het Joffre lake! Kan mijn ogen haast niet geloven ;). Nu had ik een vraagje over de Canadezen (in het algemeen uiteraard) en de steden.

Ik ga in juli ongeveer een jaar naar Canada (met misschien een maandje San Francisco of iets dergelijks) op een working holiday program (2 weken geleden aangevraagd, dus zal spoedig moeten komen). Nu zit ik nog erg te twijfelen tussen Vancouver en Toronto. Welke stad heeft jullie voorkeur? Kosten van de levensonderhoud, het werk vinden, sport en het uitgaansleven.

Nu heb ik veel gelezen over de laidback mentaliteit en de vriendelijkheid van de Canadezen. In hoeverre ervaren jullie dit of hebben jullie dit ervaren? Heb er namelijk erg veel over gelezen en ben er wel benieuwd naar! In hoeverre verschilt dit met de Nederlandse manier van doen?
pi_93076784
Heeft iemand tips waar ik het beste en goedkoop een Camper kan huren voor in Canada?
  maandag 21 februari 2011 @ 09:33:03 #143
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_93091855
Alleen icm vliegticket kan het goedkoop. Als je zelf gaat huren ben je zomaar het vierdubbele kwijt. Kijk bijvoorbeeld eens op www.gocanadaonline.nl
pi_93223910
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 12:44 schreef Ramy91 het volgende:
Nu zit ik nog erg te twijfelen tussen Vancouver en Toronto. Welke stad heeft jullie voorkeur? Kosten van de levensonderhoud, het werk vinden, sport en het uitgaansleven.

Nu heb ik veel gelezen over de laidback mentaliteit en de vriendelijkheid van de Canadezen. In hoeverre ervaren jullie dit of hebben jullie dit ervaren? Heb er namelijk erg veel over gelezen en ben er wel benieuwd naar! In hoeverre verschilt dit met de Nederlandse manier van doen?
Ik zou voor Vancouver gaan! Ik ben in beide steden geweest; Toronto niet heel erg lang maar ik ken veel mensen (voornamelijk collega's) die daar wonen/werken. Uitgaan en dingen die er te doen zijn is ongeveer gelijk, maar de uitstraling van de stad en omgeving, de mensen zelf en "way of life" is een stuk aangenamer in Vancouver. Tis gewoon veel meer laidback in Vancouver.

Toronto is hier in het Westen (woon zelf in Mid-West-Canada) bekend om het snelle leven met botte en gesloten inwoners. Natuurlijk is dat generaliserend want ik ken ook een aantal Torontonians die fantastisch zijn.

Ook voor het natuurgeweld zit je natuurlijk veel beter in Vancouver, weekend en dagtripjes naar de wilde natuur in de bergen en kust zijn zo gemaakt.

Kosten zijn zo'n beetje hetzelfde in de twee steden, net als het uitgaansleven. Werk is op het ogenblik moeilijker te vinden in Toronto en omgeving dan Vancouver.
pi_93451406
Quick vraagje hier: ik zit nu in de US (Boston) en wil binnenkort even snel naar Montreal voor een weekend, moet ik dan helemaal een visum gaan regelen bij een consulaat of wat? Ik heb nu een US visum voor een paar maanden in ieder geval.

bvd
pi_94021831
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 18:41 schreef Xeanor het volgende:
Quick vraagje hier: ik zit nu in de US (Boston) en wil binnenkort even snel naar Montreal voor een weekend, moet ik dan helemaal een visum gaan regelen bij een consulaat of wat? Ik heb nu een US visum voor een paar maanden in ieder geval.

bvd
Nee hoor volgens mij niet, zeker niet vanuit de US naar Canada (de Canadeze douane is een stuk minder strikt). Ik ga regelmatig naar de US vanuit Canada (woon op anderhalf uur rijden van de grens) en de Amerikaanse douane haalt je even uit de auto (ik heb nog een NL paspoort), je moet wat formuliertjes invullen (persoonlijke gegevens en waar je naar toe gaat en voor hoe lang) en dan betaal je een 10 dollar administratie fee en dan krijg je een vergunning/visum voor 6 maanden.

Ik neem aan dat het omgekeerd ongeveer hetzelfde is, maar waarschijnlijk dus makkelijker zonder al te veel formulieren enzo.
pi_94022115
Ik ga in Juni voor 10 dagen naar de oostkust! Lekker op vakantie in eigen land. Mijn vriendin heeft daar familie wonen, een tante in Halifax NS dus dat zal onze uitvalbasis worden.

Ik heb altijd al Nova Scotia, Prince Edward Island en New Brunswick willen bezoeken dus ik heb er veel zin in! Newfoundland zou ook mooi zijn maar ik denk niet dat we daar ook nog tijd voor hebben.

Iemand nog tips? Ik heb natuurlijk brochures aangevraagt en op het internet gekeken, dus de "standaard" mooi plekjes staan al op het programma zoals Peggy's Cove, Bay of Fundy, Cape Breton etc.

Eventjes voor de sfeer, een paar plaatjes:

Bay of Fundy:




Cape Breton - Cabot Trail



[ Bericht 40% gewijzigd door jeroen1976 op 12-03-2011 23:09:50 (Plaatjes!) ]
pi_94022876
Na mijn trip zal ik natuurlijk wat van mijn eigen foto's hier neergooien. ;)
pi_94868086
In hoeverre is het oosten van Canada eigenlijk te doen op je eentje, als student (dus niet al te duur) en zonder auto?
Ik zou voor 14 a 15 dagen in september naar Canada willen gaan.
Aankomen in Montreal en daar enkele dagen verblijven, vervolgens met de trein naar Toronto, een vriend in de buurt daar bezoeken, naar de Niagara falls en eventueel voor enkele dagen naar New York (met de trein heen en weer).

Zijn er indrukwekkende natuurparken in de buurt (en die bereikbaar zijn via bus/trein?) of is Canada meer de moeite wanneer je een auto kan huren en vrij rondrijdt?
pi_101905377
Waarschijnlijk in december 2 weken naar Vancouver! We zijn van plan om ook nog een dag (of een paar dagen) naar de VS te gaan. Wat is dan aan te raden? Wij zitten zelf aan Seattle te denken.
pi_101905556
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2011 17:37 schreef Lauwheid het volgende:
Waarschijnlijk in december 2 weken naar Vancouver! We zijn van plan om ook nog een dag (of een paar dagen) naar de VS te gaan. Wat is dan aan te raden? Wij zitten zelf aan Seattle te denken.
Seattle inderdaad, vond ik best een leuke stad eigenlijk. Twee weken Vancouver is ook best wel lang, denk ik zelf.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_101923902
Ik zou ook naar de Canucks gaan maar dat ben ik..
  Moderator woensdag 14 september 2011 @ 06:36:54 #153
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_101927789
Zit nu in Victoria. Leuke stad wel. Laatste dag in Canada. Pakken morgen de ferry naar de VS. Vond Seattle wat tegenvallen in vergelijking met de steden in Canada.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  woensdag 14 september 2011 @ 11:46:48 #154
85962 ioko
I Appear Missing
pi_101932805
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 06:36 schreef UIO_AMS het volgende:
Zit nu in Victoria. Leuke stad wel. Laatste dag in Canada. Pakken morgen de ferry naar de VS. Vond Seattle wat tegenvallen in vergelijking met de steden in Canada.
Ik ben jaloers op je, vorig jaar zat ik daar ook :). Al lekker chinees gegeten in chinatown en een starbucks coffee genomen in die enorme boekhandel?
Coincidence
Makes sense
Only with you
pi_106881678
Inmiddels weer terug van mijn (eerste) tripje naar Canada (en VS)! We zijn eerst 2 dagen in Vancouver geweest, toen 2 dagen Vancouver Island, daarna naar Port Angeles en het Olympic National Park, vervolgens 2 dagen Seattle, een dagje Mt Baker, 2 dagen Whistler en weer terug naar Vancouver.. Was erg mooi! :)
pi_107771814
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2012 19:36 schreef Lauwheid het volgende:
Inmiddels weer terug van mijn (eerste) tripje naar Canada (en VS)! We zijn eerst 2 dagen in Vancouver geweest, toen 2 dagen Vancouver Island, daarna naar Port Angeles en het Olympic National Park, vervolgens 2 dagen Seattle, een dagje Mt Baker, 2 dagen Whistler en weer terug naar Vancouver.. Was erg mooi! :)
Vond je die 2 dagen per "plaats" niet te kort? Ik heb ongeveer dezelfde trip gemaakt (maar dan komende vanuit Saskatchewan met de auto) en bijv. de 4 dagen op Vancouver Island vond ik al veels te kort. Volgende keer wil ik er iig een maand over doen ipv 2 weken, maar dat zal moeilijk worden met mn werk... :(
pi_109092025
Dat wordt dus los geld meenemen :{ Met een ING betaalpas kun je schijnbaar niet pinnen in Canada...

quote:
Bijzonderheden
Buitenlandse banken zijn hun geldautomaten en betaalautomaten aan het aanpassen waardoor de acceptatie van passen van week tot week kan verbeteren. Op dit moment hebben wij de volgende informatie en adviezen:

Op dit moment zijn er geen geldautomaattransacties mogelijk met de Betaalpas in Canada. Het betalen met een Betaalpas is wel mogelijk bij winkels die Maestro accepteren. Echter winkels in Canada accepteren vooral creditcards. De acceptatie van Maestro is beperkt.

http://www.ing.nl/particu(...)d/creditcard/canada/
  woensdag 14 maart 2012 @ 16:46:11 #158
85962 ioko
I Appear Missing
pi_109093894
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 16:01 schreef Grunner het volgende:
Dat wordt dus los geld meenemen :{ Met een ING betaalpas kun je schijnbaar niet pinnen in Canada...

[..]

Neem in hemelsnaam een creditcard mee: dat werkt echt perfect.
Coincidence
Makes sense
Only with you
pi_109094328
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 16:46 schreef ioko het volgende:

[..]

Neem in hemelsnaam een creditcard mee: dat werkt echt perfect.
Werkt een ING creditcard dan wel? Volgens mij kun je daarmee ook geen geld opnemen. En om nou met je creditcard te betalen bij een hotdogkraam op een straathoek...
  woensdag 14 maart 2012 @ 17:20:19 #160
85962 ioko
I Appear Missing
pi_109095214
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 16:56 schreef Grunner het volgende:

[..]

Werkt een ING creditcard dan wel? Volgens mij kun je daarmee ook geen geld opnemen. En om nou met je creditcard te betalen bij een hotdogkraam op een straathoek...
Het artikel heeft het over betaalpassen met een Maestro logo. De creditcard van ING is van Mastercard. Die werkt gewoon, ook om geld mee op te nemen. Tenminste toen ik er was een jaar terug.
Coincidence
Makes sense
Only with you
pi_109096920
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 17:20 schreef ioko het volgende:

[..]

Het artikel heeft het over betaalpassen met een Maestro logo. De creditcard van ING is van Mastercard. Die werkt gewoon, ook om geld mee op te nemen. Tenminste toen ik er was een jaar terug.
Jep, creditcards van alle (Nederlandse) banken horen te werken zolang ze Mastercard of VISA zijn. Ik heb er iig nooit problemen mee gehad, and vice versa ook (mijn Canadeze VISA in Nederland dus).

Toen ik nog bij de ING zat werkte mijn bankpasje om geld bij the ATM te pinnen, maar volgens mij niet in een winkel/restaurant. Dit is wel al jaren geleden...
pi_109118518
Momenteel kun je met ING idd geen geld opnemen in Canada... Ben blij dat ik dat van tevoren wist, en dat ik extra contant geld heb meegenomen, anders had ik nu zonder geld gezeten totdat mijn geld is overgebracht naar mijn Canadese rekening...
People live to learn things, and I learn to live...
  vrijdag 13 april 2012 @ 03:46:31 #163
253364 Karasta
Arubanaan
pi_110262679
Hallo mensen , ik ben van plan om te verhuizen naar Canada en als het lukt er ook voorgoed te blijven.

Nu woon ik zelf in Aruba , maar heb Nederlandse paspoort , dus kunnen jullie mij misschien vertellen hoe zoiets gaat?

Ik begrijp dat voordat je permanente verblijf kan aanvragen je minimaal 2/3 jaar er moet hebben gewoond, nu kan je dus voor een tijdelijke verblijf vragen , maar wat heb je hiervoor nodig? En voor hoelang is dit geldig.

Ik ben zelf Croupier van beroep en wil dit ook gaan doen in Canada.
Steam id : Kim the boss.
pi_110263646
tijdelijk visum kan je aanvragen als je onder de 30 bent (google international experience canada netherlands) maar als je 30+ bent zul je waarschijnlijk eerst een job offer moeten hebben van een bedrijf om een work permit aan te vragen. Permanent residency aanvragen werkt vaak via een puntensysteem, hangt af van je niveau Engels en Frans (te bewijzen via examens), of je een job offer hebt, of je werkervaring in Canada hebt etc. Op http://www.cic.gc.ca/english/ kun je zoeken naar een 'test' om uit te zoeken of je in aanmerking komt voor een visum of permanent residency.
pi_119081834
Ik ben me aan het oriënteren voor een vakantie in mei naar het westen van Canada. Dingen waar we sowieso naar toe willen zijn Banff, Jasper, Vancouver, Vancouver Island en de Inside passage.

We zitten er over te denken om vanaf Jasper per trein naar Prince Rupert te reizen (of andersom, afhankelijk van of we rechts of linksom gaan). Heeft iemand hier ervaring mee? Welke treinmaatschappij beheert het spoor in die regio?

En mensen nog tips voor die regio die niet standaard in de boekjes staan?
RitseB: Dat leer je nog wel, koei heeft altijd gelijk
pi_122381342
Ik ga in aankomende mei en juni het 'standaard' rondje Canada doen; Calgary - Banff - Lake Louise - Japser - Clearwater - Wistler - Vancouver Island - Vancouver. We gaan het doen met de auto, dus slapen in hotels, bed & breakfasts en zelfs een yurt! :D

Natuurlijk is er genoeg te zien en te doen onderweg, maar heeft iemand nog leuke tips voor de niet zo bekende/standaard bezienswaardigheden of activiteiten? Tips voor leuke overnachtingsmogelijkheden zijn ook welkom, ik ben nog op zoek naar accommodatie in Jasper, Campbell River en Victoria.
pi_122384792
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 13:34 schreef koei het volgende:
Ik ben me aan het oriënteren voor een vakantie in mei naar het westen van Canada. Dingen waar we sowieso naar toe willen zijn Banff, Jasper, Vancouver, Vancouver Island en de Inside passage.

We zitten er over te denken om vanaf Jasper per trein naar Prince Rupert te reizen (of andersom, afhankelijk van of we rechts of linksom gaan). Heeft iemand hier ervaring mee? Welke treinmaatschappij beheert het spoor in die regio?

En mensen nog tips voor die regio die niet standaard in de boekjes staan?
Wij zijn destijds met de klok mee gereisd, simpelweg omdat we in Vancouver begonnen en daarom de inside passage relatief vroeg in de vakantie al gehad hadden, zo voorkom je dat je je aan een strak tijdsschema moet houden om de inside passage te halen mochtje 'm evt. aan het einde van je vakantie doen. Als je toch vrij noordelijk zit kan je misschien ook overwegen om bij kitwanga af te slaan naar het noorden, richting stewart/hyder, is zo'n 230 km heen, en 't zelfde weer terug. In Hyder heb je grote kans op grizzley en zwarte beren :)
Op Vancouver Island is Telegraph Cove ook een mooie plek om naar orca's te kijken. Tevens is Tofino echt een heel bijzonder en mooi plaatsje, ze hebben daar ook nog een stuk regenwoud. Voor de trein heb ik geen tips aangezien we met de auto waren. Verder zou ik wel de tijd nemen voor banff national park, echt mooi daar :P

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 02-02-2013 18:12:16 ]
pi_122416278
quote:
7s.gif Op zaterdag 2 februari 2013 18:06 schreef andreas612 het volgende:

[..]

Wij zijn destijds met de klok mee gereisd, simpelweg omdat we in Vancouver begonnen en daarom de inside passage relatief vroeg in de vakantie al gehad hadden, zo voorkom je dat je je aan een strak tijdsschema moet houden om de inside passage te halen mochtje 'm evt. aan het einde van je vakantie doen. Als je toch vrij noordelijk zit kan je misschien ook overwegen om bij kitwanga af te slaan naar het noorden, richting stewart/hyder, is zo'n 230 km heen, en 't zelfde weer terug. In Hyder heb je grote kans op grizzley en zwarte beren :)
Op Vancouver Island is Telegraph Cove ook een mooie plek om naar orca's te kijken. Tevens is Tofino echt een heel bijzonder en mooi plaatsje, ze hebben daar ook nog een stuk regenwoud. Voor de trein heb ik geen tips aangezien we met de auto waren. Verder zou ik wel de tijd nemen voor banff national park, echt mooi daar :P
We hebben ondertussen de vlucht, trein, auto's en wat hotels al geboekt. Dit is onze route:

Dag 1: Amsterdam - Calgary - banff
Dag 2: banff
Dag 3: banff
Dag 4: banff - lake Louise
Dag 5: lake Louise - Jasper
Dag 6: Jasper
Dag 7: Jasper
Dag 8: Jasper - prince George (trein)
Dag 9: prince George - prince rupert (trein)
Dag 10: prince rupert
Dag 11: prince rupert - port Hardy (inside passage)
Dag 12: port Hardy - campbell river
Dag 13: campbell river
Dag 14: campbell river - tofino
Dag 15: tofino
Dag 16: tofino - nanaimo
Dag 17: nanaimo - Victoria
Dag 18: Victoria
Dag 19: victoria - Vancouver
Dag 20: Vancouver
Dag 21: vancouver
Dag 22: Vancouver - Amsterdam

Het deel van dag 13 tot dag 18 staat nog niet vast, daar moeten we nog hotels voor zoeken en waarschijnlijk dat we die ook niet vooruit gaan boeken.

Qua keuze en prijzen voor hotels viel het me wel wat tegen. Een middenklasse hotel is al snel zo'n 150 euro per nacht en bij sommige plaatsen was veel ook al volgeboekt.

Wij hebben bewust gekozen voor linksom, omdat we hopen dat we tijdens de inside passage al veel dieren zien, zodat we niet nog een losse trip daarvoor hoeven te boeken. Mochten we niks tegen komen dan kunnen we dat op Vancouver island alsnog doen. Hetzelfde geldt voor Jasper en banff. Als we daar nog geen beren gespot hebben kunnen we in prince rupert nog makkelijk een beren-excursie doen. Met de klok mee is dat lastiger.
RitseB: Dat leer je nog wel, koei heeft altijd gelijk
pi_122417066
quote:
1s.gif Op zondag 3 februari 2013 14:03 schreef koei het volgende:

[..]

We hebben ondertussen de vlucht, trein, auto's en wat hotels al geboekt. Dit is onze route:

Dag 1: Amsterdam - Calgary - banff
Dag 2: banff
Dag 3: banff
Dag 4: banff - lake Louise
Dag 5: lake Louise - Jasper
Dag 6: Jasper
Dag 7: Jasper
Dag 8: Jasper - prince George (trein)
Dag 9: prince George - prince rupert (trein)
Dag 10: prince rupert
Dag 11: prince rupert - port Hardy (inside passage)
Dag 12: port Hardy - campbell river
Dag 13: campbell river
Dag 14: campbell river - tofino
Dag 15: tofino
Dag 16: tofino - nanaimo
Dag 17: nanaimo - Victoria
Dag 18: Victoria
Dag 19: victoria - Vancouver
Dag 20: Vancouver
Dag 21: vancouver
Dag 22: Vancouver - Amsterdam

Het deel van dag 13 tot dag 18 staat nog niet vast, daar moeten we nog hotels voor zoeken en waarschijnlijk dat we die ook niet vooruit gaan boeken.

Qua keuze en prijzen voor hotels viel het me wel wat tegen. Een middenklasse hotel is al snel zo'n 150 euro per nacht en bij sommige plaatsen was veel ook al volgeboekt.

Wij hebben bewust gekozen voor linksom, omdat we hopen dat we tijdens de inside passage al veel dieren zien, zodat we niet nog een losse trip daarvoor hoeven te boeken. Mochten we niks tegen komen dan kunnen we dat op Vancouver island alsnog doen. Hetzelfde geldt voor Jasper en banff. Als we daar nog geen beren gespot hebben kunnen we in prince rupert nog makkelijk een beren-excursie doen. Met de klok mee is dat lastiger.
Denk eraan dat je een beste jetlag hebt als je aankomt en dus misschien er over na kunt denken om de eerste nacht in Calgary te verblijven om in het ritme te komen.
Waarom 1 dag van lake louise naar Jasper? (tevens lake louise :') ongeveer de meest commerciële plek in Canada) dan ga je over de ice field parkway, ongeveer de mooiste weg ter wereld, misschien ideetje om te overnachten bij the athabasca glacier halverwege die route aan de voet van die gletsjer :) kan je voor een 10'tje op een overloop terrein staan. Daarbij liggen er nog mooie wandelroutes aan deze weg (bijv. naar peyto lake). Tevens zal je 'als' je beren ziet, deze langs de weg zien. Op een wandelroute wil je deze echt niet tegenkomen (berenbelletje mee!). Wat verwacht je allemaal tegen te komen tijdens de inside passage? Kans is redelijk op walvissen, dolfijnen, bruinvissen e.d., met geluk een paar orca's maar dat is het wel zo'n beetje.
Op vancouver island zitten alleen zwarte beren, meer richting het noorden bij kitwanga en banff zul je meer grizzley's tegen komen. En boven Kitwanga moet je eerst goed uitkijken voordat je je auto verlaat :')
pi_122460769
quote:
1s.gif Op zondag 3 februari 2013 14:03 schreef koei het volgende:

[..]

We hebben ondertussen de vlucht, trein, auto's en wat hotels al geboekt. Dit is onze route:

Wij hebben bewust gekozen voor linksom, omdat we hopen dat we tijdens de inside passage al veel dieren zien, zodat we niet nog een losse trip daarvoor hoeven te boeken. Mochten we niks tegen komen dan kunnen we dat op Vancouver island alsnog doen. Hetzelfde geldt voor Jasper en banff. Als we daar nog geen beren gespot hebben kunnen we in prince rupert nog makkelijk een beren-excursie doen. Met de klok mee is dat lastiger.
Dat wordt zeker een hele mooie reis. Ik heb precies die route (met nog uitstap naar Stewart/Hyder) in 2007 gedaan (wel andersom) en in 2011 3 weken op Vancouver Island gezeten. Om dieren te zien tijdens de Inside Passage moet je geluk hebben, ik zag 2 walvissen in de verte en een hert tijdens de 15 uur maar je kan ook bijv. orka's tegenkomen. Het natuurlijk niet te vergelijken met een tour waar je opzoek gaat naar dieren en daar dan ook bij blijft, de veerboot vaart gewoon door, het is wel hele mooie tocht..

Enkel plekken op Vancouver Island om wildlife tours te doen:
Telegraph Cove: aanrader om via Stubbs Island een whale watch tour te boeken, zo goed als zeker orka's (zit een resident pot daar) en ook walvissen en ander wildlife http://www.stubbs-island.com/whale-watching ook bear watching tours naar Knight Inlet
Tofino: bear watching (zwarte beren) of whale watching (walvissen)
Cambell River; whale watching (orka's)
Victoria: whale watching (orka's)

Zelf heb ik de tours in Tofino (zwarte beren) en Victoria (orka's) gedaan en vanuit Port McNeil (vlakbij Telegraph Cove) op een 3 daagse wildlife tour geweest met een zodiac waarbij we 2 nachten op een onbewoond eiland verbleven. Eerste dag was op zoek naar orka's en walvissen, tientallen orka's en enkele walvissen gezien waarbij er eentje bijna op de zodiac sprong. Tweede dag naar Knight Inlet om grizzlies te zien en laatste dag lekker rondvaren op zoek naar wildlife, orka's, dolfijnen, walvissen, zeehonden, beren etc, was echt een super tour. Alle tours daar staan in contact met elkaar dus als eentje orka's of walvissen heeft gezien wordt de locatie doorgegeven. Onze gids stond constant in contact met Stubbs tour en zij zei ook ben je hier maar een dag ga met Stubbs en je ziet zeker orka's.

Dit heb ik gezien tijdens mijn tour, om dit te zien vanaf de Inside Passage veerboot moet je enorm geluk hebben en het is veel gaver om zevan dichtbij te zien en er ook tijdje naast te dobberen en dan gewoon wachten tot ze boven komen:


Tours zijn ook een mooie manier om de omgeving in alle rust te zien, ik zou daarom aanraden om zeker een tour te doen tijdens je reis.

Oja reken niet op beerbelletjes in berengebied, ze werken namelijk totaal niet (gehoor van een beer is ongeveer gelijk aan dat van een mens) en in sommige gebieden weten enkele beren zelfs dat die belletjes voor makkelijk voedsel staan (in de rugzak niet mensen zelf :-)) en komen ze juist je kant op. Ze staan onder locals bekend als dinnerbells :-) ) Zijn leuk als souvenir maar meer niet, beter kan je gewoon normaal praten en, zeker als je niet in een groep loopt,, vaak geluid maken (handen klappen, hey bear roepen).
pi_122483689
Ik wil in juni ook een whale watching tour gaan doen, vanuit Campbell River. Nu zie ik dat heel veel bedrijven pas tours aanbieden vanaf half juli. Sommige bedrijven echter ook in andere maanden. Maakt het veel verschil of je nou in juni of juli/augustus zo'n tour gaat doen? Is de kans om ze te zien groter? Nu ben ik er alleen maar in juni, dus ik ga het waarschijnlijk toch gewoon doen, maar ik vroeg het me even af.
pi_122488767
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 21:21 schreef Mazou het volgende:
Ik wil in juni ook een whale watching tour gaan doen, vanuit Campbell River. Nu zie ik dat heel veel bedrijven pas tours aanbieden vanaf half juli. Sommige bedrijven echter ook in andere maanden. Maakt het veel verschil of je nou in juni of juli/augustus zo'n tour gaat doen? Is de kans om ze te zien groter? Nu ben ik er alleen maar in juni, dus ik ga het waarschijnlijk toch gewoon doen, maar ik vroeg het me even af.
quote:
The Northern Resident Killer Whales arrive in Johnstone Strait each year near the end of June
Dit is de reden dat meeste tours pas in juli beginnen maar soms komen de orka's ook wat eerder en lijkt me dat ze de orka tours starten zodra ze weten dat de residents er weer zijn (en dus goede kans om ze te zien). De tours die eerder starten gaan waarschijnlijk op zoek naar bultruggen, minky whales, zeeleeuwen, dolfijnen, beren etc. Misschien paar dagen van te voren informeren of er al orka's zijn of ze nu mailen wat je in de periode dat je er bent zoal kan zien. Ik zou het sowieso doen, gebied is supermooi.
pi_122489130
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 22:29 schreef mouzzer het volgende:

[..]

[..]

Ik zou het sowieso doen, gebied is supermooi.
Als je het geld er voor hebt wel ja, maar anders is zo'n 80eu p.p. toch een prijzig boottochtje (als je niks ziet).
pi_122489993
Hm ik snap het. Ik ga er eens een mailtje aan wagen, naar 1 van de bedrijven die de tours dus wel in juni aanbieden en kijken wat ze zeggen. 80 euro is idd een hoop geld als ik maar weinig dieren zie.
pi_122491053
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 22:53 schreef Mazou het volgende:
Hm ik snap het. Ik ga er eens een mailtje aan wagen, naar 1 van de bedrijven die de tours dus wel in juni aanbieden en kijken wat ze zeggen. 80 euro is idd een hoop geld als ik maar weinig dieren zie.
juli/augustus zijn wel de beste maanden geloof ik, bij ons gingen ze nog spyhoppen :P
pi_122494478
quote:
7s.gif Op maandag 4 februari 2013 22:34 schreef andreas612 het volgende:

[..]

Als je het geld er voor hebt wel ja, maar anders is zo'n 80eu p.p. toch een prijzig boottochtje (als je niks ziet).
Mazou gaf al aan het waarschijnlijk toch gewoon te doen vandaar dat ik dat zei :) Ja het is veel geld maar wanneer is de tour wel het geld waard, ze van dichtbij zien of al van ver weg? Het blijven wilde dieren dus ook al geven ze een garantie dat je ze zal zien (anders mag je volgende dag gratis mee) zekerheid heb je nooit. Maar je hebt ook de kans om iets unieks mee te maken, op van de dagen met de zodiac op weg naar Knight Inlet hadden wij opeens zo'n 50 dolfijnen rond en onder de boot en bij het gas geven spongen enkele via de de boeggolf tot een meter uit het water, zo gaaf :)
pi_122494602
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 00:44 schreef mouzzer het volgende:

[..]

Mazou gaf al aan het waarschijnlijk toch gewoon te doen vandaar dat ik dat zei :) Ja het is veel geld maar wanneer is de tour wel het geld waard, ze van dichtbij zien of al van ver weg? Het blijven wilde dieren dus ook al geven ze een garantie dat je ze zal zien (anders mag je volgende dag gratis mee) zekerheid heb je nooit. Maar je hebt ook de kans om iets unieks mee te maken, op van de dagen met de zodiac op weg naar Knight Inlet hadden wij opeens zo'n 50 dolfijnen rond en onder de boot en bij het gas geven spongen enkele via de de boeggolf tot een meter uit het water, zo gaaf :)
Precies, het is net wat je ervan verwacht, heb ook een keer gehad dat we heel veel hadden gezien maar allemaal best ver weg, en een andere keer hadden we er maar 1 gezien maar die kwam wel met z'n snufferd naast de boot even kijken. Erg verschillend, tip, als je eerste keer een goede ervaring was, laat het daarbij, je 2e keer valt dan bijna gegarandeerd tegen.
pi_122550694
In hoeverre zijn die tours massa-toerisme? Kijk je met tig bootjes op een rij naar dezelfde beer/orca bijvoorbeeld? Of kom je amper een andere boot tegen?

Iemand verder ervaring met vissen bij Campbell River? Ik ben geen liefhebber van vissen, maar het lijkt me wel erg tof om zo'n enorme zalm op te vissen en daar dan zo heel stoer mee op de foto te gaan. Ze bieden genoeg vis-tripjes aan, maar zijn die ook geschikt (en leuk) voor mensen zonder vis-ervaring? En in hoeverre bijten ze goed? De hele dag vissen lijkt me niet zo boeiend namelijk, zeker niet als je dan ook nog eens niets vangt. Mijn gevangen vis hoef ik overigens ook niet op te eten ofzo, die mag wmb na de foto het water weer in.
RitseB: Dat leer je nog wel, koei heeft altijd gelijk
pi_122566490
Jeetje dezelfde soort tours zijn een stuk goedkoper aan de oostkust (Cape Breton NS), zat 2 uur tussen de walvissen voor 20 euro pp, met een geld-terug policy als er niet veel te zien was.

Eigen foto, geen zoom gebruikt (ze zwommen dus op bijna aanraak afstand met de boot mee)

Een fantastische ervaring!

En ja, ik ben het volledig eens met de tips van de anderen. Neem overal de tijd voor, ga de auto uit en de wandelpaden op!

Reactie op het jetlag punt; mijn ervaring is dat je het snelst aan het tijdsverschil went als je juist meteen zoveel mogelijk buiten bent en op pad gaat. Ik zou trouwens niet in Banff zelf verblijven, veel te duur en idd vast al volgeboekt. Je kan misschien ook een klein tentje meenemen 'just in case' je echt geen hotel/motel kan vinden met plaats. Of in de auto slapen, dat heb ik ook wel eens gedaan aangezien ik meestal niet vooraf boek ;-).

En ja Lake Louise kan druk zijn, maar het kan ook erg meevallen hoor! Zeker als je een van de mooie wandelpaden de gletsjervallei in gaat; hoe hoger je komt, hoe rustiger het is. :)


Terug bij het super-toeristische hotel:
pi_122567642
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 14:09 schreef koei het volgende:
In hoeverre zijn die tours massa-toerisme? Kijk je met tig bootjes op een rij naar dezelfde beer/orca bijvoorbeeld? Of kom je amper een andere boot tegen?

Iemand verder ervaring met vissen bij Campbell River? Ik ben geen liefhebber van vissen, maar het lijkt me wel erg tof om zo'n enorme zalm op te vissen en daar dan zo heel stoer mee op de foto te gaan. Ze bieden genoeg vis-tripjes aan, maar zijn die ook geschikt (en leuk) voor mensen zonder vis-ervaring? En in hoeverre bijten ze goed? De hele dag vissen lijkt me niet zo boeiend namelijk, zeker niet als je dan ook nog eens niets vangt. Mijn gevangen vis hoef ik overigens ook niet op te eten ofzo, die mag wmb na de foto het water weer in.
Oost kust is inderdaad goedkoper maar ook drukker, hebben een keer met 7 zodiacs naast een groep walvissen gelegen :') , telegraph cove was dan duurder maar was wel erg rustig, ze waren ook de enige maatschappij in de buurt, enige bootje waren 2 wetenschappers. Beersighting heb ik niet gedaan, bij Hyder kan je gratis een ponton op waar je ze met een klein beetje geluk op een paar meter kan zien vissen :)
pi_125288079
Het komt steeds dichterbij! Alle overnachtingen zijn geboekt dus nu ben ik me aan het focussen op alles wat we daar willen gaan doen en zien. Wij zullen eind mei, begin juni door de Rockies rijden en nu hoor ik verschillende verhalen over de temperatuur dan. Wat is verstandig? Kan ik met een dun zomerjack rondlopen, eventueel met een dik vest eronder, of moet ik m'n dikke winterjas meenemen? Kan iemand me daar meer over vertellen?
pi_125290225
quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2013 22:13 schreef Mazou het volgende:
Het komt steeds dichterbij! Alle overnachtingen zijn geboekt dus nu ben ik me aan het focussen op alles wat we daar willen gaan doen en zien. Wij zullen eind mei, begin juni door de Rockies rijden en nu hoor ik verschillende verhalen over de temperatuur dan. Wat is verstandig? Kan ik met een dun zomerjack rondlopen, eventueel met een dik vest eronder, of moet ik m'n dikke winterjas meenemen? Kan iemand me daar meer over vertellen?
wij waren er in augustus en als je dan bij de athabasca gletsjer wakker wordt is het gewoon 2 graden :') bij Jasper zal het warmer zijn omdat het wat meer beschut ligt in het bos, maar zeker eind mei denk ik dat het overal nog goed koud kan zijn.

Maar het warmde bij ons al wel snel op waardoor je rond 10/11 uur al rond de 18/20 graden zat.. maar dat was augustus dus :P

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 14-04-2013 22:43:57 ]
pi_129897939
Is dit het centrale Canada topic? Waarom is het zo rustig hier?? Of is er een beter topic? In ieder geval: Ik wil jullie om advies vragen!

Wij gaan van 28 Augustus tot 3 september een korte roadtrip door Canada maken. Ik wil van jullie advies wat het leukste en best is om te gaan doen! 28 augustus beginnen we in NYC en 3 september moeten we om 21u weer voor onze terugvlucht op JFK zijn.

28 Augustus - Die dag rijden we vanuit NYC naar de Niagara Falls, om daar waarschijnlijk in de buurt te overnachten (of zeggen jullie, meteen door naar Waterloo nadat we de Falls bij nacht hebben gezien?)
29 Aug - Niagara Falls -> Waterloo (daar gaan we heen want daar studeert een vriendin van ons). Ons idee is om die avond dan in Waterloo te besteden en daar in een hotel/hostel te zitten.
30 Aug - 1 September (ochtend) - Toronto. Wij gaan op de 30e vroeg weg naar Toronto om daar 2 dagen te zitten. Wat zijn de must-sees in Toronto? CN Tower, Toronto Island? Rondbanjeren in de haven en downtown. Wat nog meer?
1 September - Vroeg vertrekken uit Toronto. Omdat we uiteindelijk weer in NYC moeten zijn lijkt mij een roadtrip langs Lake Ontario het meest efficient. Mijn idee is om dan naar Kingston te rijden en al het leuke wat er op de weg ligt nog te bezoeken die dag. Dan overnachten en wat eten in Kingston en dan weer door de volgende ochtend.
2 September - Wat ligt er op de weg tussen Kingston en NYC wat bezienswaardig is? Het liefst een overnachting een beetje halverwege ofzo, om met de auto alles wat er tussenin zit en interessant is te bekijken.
3 September - 21u dus weer op JFK zijn. Overdag kunnen we best nog wat dingen doen. Tips?

Onze reis is dus tot 1 september redelijk vastgelegd (geef ons graag tips voor Toronto!) maar daarna nog niet. We hebben niet heel veel tijd, maar als jullie zeggen dat het ten oosten langs Lake Ontario niet boeiend is dan kunnen we ook nog overwegen om een rondje te rijden in de buurt van Toronto (Lake Erie, Georgian Bay, Bruce Peninsula...etc). We hadden ook nog het idee om misschien naar Ottawa te gaan maar ik lees in dit topic al dat dat verschrikkelijk is _O- Montreal is vrees ik net wat te ver uit de route voor ons. Dus tips graag! :Y :)
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_129899754
Pff, dat je überhaupt vanuit new york naar Canada gaat terwijl je maar een week hebt. Dan zit je bijna alleen maar in de auto en vrijwel geen tijd om ter plaatse daadwerkelijk dingen te doen. Ik zou heel Canada skippen en in plaats daarvan enkel Boston en een andere Amerikaanse plaats in de buurt doen. Dan heb je tenminste vakantie en hoef je niet van plek naar plek te racen om daar vervolgens niks te zien omdat je moe bent van de hele dag auto rijden of dat de leuke dingen al dicht zijn of een dag van tevoren geboekt moeten worden.
RitseB: Dat leer je nog wel, koei heeft altijd gelijk
pi_129900139
Ik zie ook het nut niet, zonde van je tijd. Doe NY en de buurt, of land direct in Toronto en ga zo naar Niagara..
pi_129900333
Omdat we daar vrienden hebben zitten, dus.

En zover is het echt niet. Die terugtocht kan ik me nog in vinden dat dat misschien teveel van het goede is. Maar mijn vraag resteert. Als we er toch zitten, wat dan? :)
We hebben ook overwogen om terug te vliegen vanaf Toronto, maar dat was honderden euro's duurder. Dan maar nog de laatste dag keihard terugrijden :)

[ Bericht 52% gewijzigd door Norrage op 10-08-2013 15:39:31 ]
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_129902151
Ik zou een volle dag falls pakken, daar kan je leuk met een bootje dicht bij komen en enkel de falls 's avonds zien is zonde als je er dan toch al bent.

Hoe zijn je vluchttijden? En zit je met overstappen? Vanaf NY naar de falls is al zo'n 7 uur rijden, zonder stops. Als je pas 's middags aan komt of een heel ongunstige overstap hebt gehad dan ben je waarschijnlijk echt te moe om nog 7 uur in de auto te zitten. En houd in je planning ook rekening met het ophalen van koffers en de huurauto. Voordat je bij het vliegveld weg bent, ben je zo een uur verder. Kortom, hoeveel tijd houd je überhaupt over? Ik zou het echt niet veel voller plannen. Liever een paar dingen goed zien, dan veel dingen enkel op de foto zetten en weer doorreizen. Dit zou mijn planning zijn:

28 aug aankomst, eerste stuk rijden en ergens onderweg een hotel pakken
29 aug rest rijden, bezoek aan falls, daar hotel
30 aug naar Waterloo, rest van de dag daar bij kennis
31 aug naar Toronto
1 juli Toronto
2 juli eerste deel Toronto - new york, overnachten ergens op 3/4e van de route
3 juli laatste deel rijden, terugvlucht.

Toronto kan je je zonder problemen 2 dagen vermaken. 1 dag is echt te kort. En de rit van Toronto naar new york is 8 uur, dus ik zou daar niet teveel vanaf wijken en gewoon een leuke stop op de route zoeken. Echt veel ga je daar waarschijnlijk toch niet doen.

Persoonlijk zou ik die kennis zeggen dat je het niet handig geboekt hebt, en dat je een weekje New York gaat doen en het leuk zou zijn als hij ook komt.
RitseB: Dat leer je nog wel, koei heeft altijd gelijk
pi_129902375
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 16:36 schreef koei het volgende:
Ik zou een volle dag falls pakken, daar kan je leuk met een bootje dicht bij komen en enkel de falls 's avonds zien is zonde als je er dan toch al bent.

Hoe zijn je vluchttijden? En zit je met overstappen? Vanaf NY naar de falls is al zo'n 7 uur rijden, zonder stops. Als je pas 's middags aan komt of een heel ongunstige overstap hebt gehad dan ben je waarschijnlijk echt te moe om nog 7 uur in de auto te zitten. En houd in je planning ook rekening met het ophalen van koffers en de huurauto. Voordat je bij het vliegveld weg bent, ben je zo een uur verder. Kortom, hoeveel tijd houd je überhaupt over? Ik zou het echt niet veel voller plannen. Liever een paar dingen goed zien, dan veel dingen enkel op de foto zetten en weer doorreizen. Dit zou mijn planning zijn:

28 aug aankomst, eerste stuk rijden en ergens onderweg een hotel pakken
29 aug rest rijden, bezoek aan falls, daar hotel
30 aug naar Waterloo, rest van de dag daar bij kennis
31 aug naar Toronto
1 juli Toronto
2 juli eerste deel Toronto - new york, overnachten ergens op 3/4e van de route
3 juli laatste deel rijden, terugvlucht.

Toronto kan je je zonder problemen 2 dagen vermaken. 1 dag is echt te kort. En de rit van Toronto naar new york is 8 uur, dus ik zou daar niet teveel vanaf wijken en gewoon een leuke stop op de route zoeken. Echt veel ga je daar waarschijnlijk toch niet doen.

Persoonlijk zou ik die kennis zeggen dat je het niet handig geboekt hebt, en dat je een weekje New York gaat doen en het leuk zou zijn als hij ook komt.
Dat rijden maakt ons niks uit. Dat vinden we juist leuk, lekker cruisen in een goede auto :) En we nemen die kennis mee, want die week daarvoor zitten we al met zijn allen in NYC (dus de auto hebben we ook al) omdat we een andere kennis in NYC hebben opgezocht en naar de US Open tennis gaan. Dus die moeten we die donderdag in Waterloo droppen. En dan zitten we daar toch, is het leuk om naar Toronto te gaan en dat is na 2 dagen ook weer mooi geweest. Dus tsja, hoe besteedt je dan je dagen terug naar NYC is de vraag. Wij vinden het prima om een roadtrip te maken. Je ziet ook een boel vanuit de auto, mijns inziens. Hebben veel ervaring, en vinden dat gewoon leuk :) Dus ok, dan rest de vraag. Waar halverwege willen we dan dus zitten? En we hebben dus bijna 3 dagen nog tussen Toronto en NYC. We hoeven dus pas 's avonds de auto daar in te leveren, en we gaan 1 september gewoon lekker vroeg weg.
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_139184304
Even een flinke kick. Ga in mei/juni 3 weken naar VS / Canada. Idee is om van New York naar Boston te gaan en vervolgens door naar Portland om daar de boot naar Yarmouth te pakken. Weet iemand hoe het met walvissen zit begin juni? Ik lees overal dat het seizoen eigenlijk pas midden juni echt begint, maar er gaan al wel boten. Dus is er dan een goede kans om wat te zien?

Uiteindelijk heb ik een kleine twee week op Nova Scotia. Idee was om van Yarmouth naar boven te rijden, Cabbot trail te doen en vervolgens weer naar het zuiden te gaan, richting Halifax voor de terugvlucht. Wat zijn de echte must do's onderweg?
pi_139195403
Ik heb een walvissen toer gedaan eind Mei, een paar jaar geleden en heb toen heel wat gezien; 6 vinvissen, pilot walvissen, minke walvissen (nederlandse namen weet ik niet) en meerdere groepen dolfijnen. We konden de walvissen bijna aanraken, ze zwommen een meter van het bootje af.

Dit was bij Capt. Mark's Whale & Seal cruise, langs de Cabbot Trail aan de west kust in een gehucht met de naam Pleasant Bay. De bemanning was erg vriendelijk, behulpzaam en wisten mooie verhalen te vertellen. De andere bedrijven zullen ook vast goed zijn, maar heb er geen ervaring mee. Er is daar ook een restaurantje vlakbij waar je heerlijke verse vis, krab en natuurlijk kreeft kan eten voor goedkoop!
pi_139586614
Waarschijnlijk ga ik eind september voor 11/12 dagen naar Canada. Ik twijfel echter nog welk deel van het land ik ga bezoeken. Aan de volgende opties heb ik tot nu toe gedacht:

- Vancouver (en omgeving);
- Toronto, Niagara Falls, Ottawa;
- Montreal en Québec.

Welke van de drie zouden jullie aanraden? Iets wat ik belangrijk vind, is natuur (hoeft echter niet bergachtig te zijn), om bijvoorbeeld te kunnen fietsen en/of wandelen.

Overigens beschik ik niet over een rijbewijs, een huurauto is dus geen optie voor mij.
pi_139588186
quote:
14s.gif Op maandag 5 mei 2014 16:15 schreef TvhN het volgende:
Waarschijnlijk ga ik eind september voor 11/12 dagen naar Canada. Ik twijfel echter nog welk deel van het land ik ga bezoeken. Aan de volgende opties heb ik tot nu toe gedacht:

- Vancouver (en omgeving);
- Toronto, Niagara Falls, Ottawa;
- Montreal en Québec.

Welke van de drie zouden jullie aanraden? Iets wat ik belangrijk vind, is natuur (hoeft echter niet bergachtig te zijn), om bijvoorbeeld te kunnen fietsen en/of wandelen.

Overigens beschik ik niet over een rijbewijs, een huurauto is dus geen optie voor mij.
quote:
14s.gif Op maandag 5 mei 2014 16:15 schreef TvhN het volgende:
Waarschijnlijk ga ik eind september voor 11/12 dagen naar Canada. Ik twijfel echter nog welk deel van het land ik ga bezoeken. Aan de volgende opties heb ik tot nu toe gedacht:

- Vancouver (en omgeving);
- Toronto, Niagara Falls, Ottawa;
- Montreal en Québec.

Welke van de drie zouden jullie aanraden? Iets wat ik belangrijk vind, is natuur (hoeft echter niet bergachtig te zijn), om bijvoorbeeld te kunnen fietsen en/of wandelen.

Overigens beschik ik niet over een rijbewijs, een huurauto is dus geen optie voor mij.
Aiiii zo zonde dat je geen rijbewijs hebt :(

Zou dan zeker vancouver aanraden. Met bustours/ov etc. is nog genoeg te bereiken buiten Vancouver. Je kan zelfs nog even 2/3 dagen tripje maken naar Seattle als je dat leuk lijkt.

Gaat er niet iemand met je mee die wel rijbewijs heeft?
  maandag 5 mei 2014 @ 17:35:17 #193
85962 ioko
I Appear Missing
pi_139589063
Ik zou ook Vancouver aanraden. Al mis je zonder rijbewijs wel veel moois rond Banff en Jasper denk ik.
Coincidence
Makes sense
Only with you
pi_139589159
quote:
0s.gif Op maandag 5 mei 2014 17:07 schreef zeebeschuit het volgende:

[..]

[..]

Aiiii zo zonde dat je geen rijbewijs hebt :(

Zou dan zeker vancouver aanraden. Met bustours/ov etc. is nog genoeg te bereiken buiten Vancouver. Je kan zelfs nog even 2/3 dagen tripje maken naar Seattle als je dat leuk lijkt.

Gaat er niet iemand met je mee die wel rijbewijs heeft?
Nee, ik ga alleen. Vancouver stond lang bij mij op nummer 1. Ben echter gaan twijfelen doordat ik niet meer 2,5 weken kan en een bekende, die Vancouver onlangs heeft bezocht, de stad en omgeving wat vond tegenvallen; hij was (veel) meer onder de indruk van de Rocky Mountains. Daarnaast lijken die andere opties mij ook gaaf.
  maandag 5 mei 2014 @ 17:40:50 #195
211002 Goodbye
Awesome!
pi_139589249
In de andere gebieden ben ik niet geweest, maar Vancouver e.o. is zeker een aanrader! Wellicht dat je nog ergens met de trein heen kunt?
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
pi_139597075
quote:
0s.gif Op maandag 5 mei 2014 17:38 schreef TvhN het volgende:

[..]

Nee, ik ga alleen. Vancouver stond lang bij mij op nummer 1. Ben echter gaan twijfelen doordat ik niet meer 2,5 weken kan en een bekende, die Vancouver onlangs heeft bezocht, de stad en omgeving wat vond tegenvallen; hij was (veel) meer onder de indruk van de Rocky Mountains. Daarnaast lijken die andere opties mij ook gaaf.
Na de Rocky Mountains valt Vancouver tegen idd, maar dat wil niet zeggen dat Vancouver geen toffe stad is! Al vond ik Victoria persoonlijk toffer, maar daar kan je heel goed komen vanuit Vancouver, dus is misschien ook nog een optie voor een uitstapje. De overtocht per ferry is sowieso ook mooi.

Door de Rocky Mountains loopt overigens wel een mooie spoorlijn, wellicht is met de trein daarheen een optie als je graag wil? Volgens mij kan je vanaf Calgary via Banff naar Lake Louise en Jasper (en vice versa). Maar de vraag is dan wel in hoeverre je in de Rocky Mountains zonder auto ergens komt, wij hebben de auto daar echt wel nodig gehad om ons naar het begin van een trail te brengen. Maar misschien zijn daar tours voor? Voor de icefieldparkway zijn sowieso tig bustours te boeken.
RitseB: Dat leer je nog wel, koei heeft altijd gelijk
pi_139746974
Bedankt voor jullie reacties. De situatie is (helaas) iets gewijzigd; eind september wordt begin oktober en 9/10 dagen i.p.v. 11/12 dagen. Hierdoor neig ik weer meer naar Toronto en omgeving. Vancouver en omgeving komt dan een andere keer, als ik meer tijd heb.

Hebben jullie nog tips m.b.t. Toronto en omgeving?
  woensdag 4 juni 2014 @ 18:38:18 #198
359555 egelhond
Let' Rock Bitch!
pi_140713420
3 augustus komen wij aan in Vancouver na een week New York bezichtigd te hebben.
We hebben dan 19 dagen om per auto naar Calgary te reizen.

Vancouver
Pacific Rim/ Tofino
Campbell River (orka tour)
Lund ( 2 daagse kayak tocht)
Whistler
Wells Gray NP
Jasper
Banff
Calgary

Heb er veel zin in.
Voor de mensen die het nog niet wisten. Per 1 mei is er een nieuwe attractie in de Rockies: Glacier Skywalk.

http://www.brewster.ca/ro(...)ies/glacier-skywalk/
pi_140723960
Iemand ervaring met Canada day in Montréal? Begreep dat het daar niet zo leeft en onze plannen aangepast dus hoop dat die info klopte :)
pi_143118380
We gaan komende maand (van 30 augustus tot 20 september) een roadtrip doen tussen Toronto - Niagara Falls - Ottawa en Montreal. Erg veel zin in, iemand nog leuke tips of activiteiten die we kunnen doen?

Ter voorbereiding ook de Lonely Planet gehaald, al flink aan het door bladeren.
pi_143273719
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2014 18:38 schreef egelhond het volgende:
3 augustus komen wij aan in Vancouver na een week New York bezichtigd te hebben.
We hebben dan 19 dagen om per auto naar Calgary te reizen.

Vancouver
Pacific Rim/ Tofino
Campbell River (orka tour)
Lund ( 2 daagse kayak tocht)
Whistler
Wells Gray NP
Jasper
Banff
Calgary

Heb er veel zin in.
Voor de mensen die het nog niet wisten. Per 1 mei is er een nieuwe attractie in de Rockies: Glacier Skywalk.
[ afbeelding ]
http://www.brewster.ca/ro(...)ies/glacier-skywalk/
Had dit inderdaad ook al gezien. Hoop er over 2 weken te zijn. !
pi_143346330
quote:
14s.gif Op maandag 5 mei 2014 16:15 schreef TvhN het volgende:
Waarschijnlijk ga ik eind september voor 11/12 dagen naar Canada. Ik twijfel echter nog welk deel van het land ik ga bezoeken. Aan de volgende opties heb ik tot nu toe gedacht:

- Vancouver (en omgeving);
- Toronto, Niagara Falls, Ottawa;
- Montreal en Québec.

Welke van de drie zouden jullie aanraden? Iets wat ik belangrijk vind, is natuur (hoeft echter niet bergachtig te zijn), om bijvoorbeeld te kunnen fietsen en/of wandelen.

Overigens beschik ik niet over een rijbewijs, een huurauto is dus geen optie voor mij.
Eind september wordt halverwege oktober. Vancouver (en omgeving) lijkt me het tofst, maar qua neerslag kan het in die periode verrot zijn. Een optie is ook nog Montreal, Mont Tremblant en Ottawa. Iets goedkoper en wat minder ver. Toronto spreekt me momenteel iets minder aan. Tot slot zou VS ook kunnen, maar wil echt heel graag een keer naar Canada.

Wat zouden jullie doen? Nog andere suggesties?
pi_143419403
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 17:33 schreef TvhN het volgende:

[..]

Eind september wordt halverwege oktober. Vancouver (en omgeving) lijkt me het tofst, maar qua neerslag kan het in die periode verrot zijn. Een optie is ook nog Montreal, Mont Tremblant en Ottawa. Iets goedkoper en wat minder ver. Toronto spreekt me momenteel iets minder aan. Tot slot zou VS ook kunnen, maar wil echt heel graag een keer naar Canada.

Wat zouden jullie doen? Nog andere suggesties?
Waarschijnlijk ga ik voor Montreal en omgeving, 10 dagen. Iemand hier die tips kan geven?
pi_143425564
Ah ja, zoals ook in het andere topic

1. Poutine eten bij Poutineville, ijsje in Little Italy, ontbijten bij Tim Hortons, iets onbegrijpelijks eten in Chinatown / Koreatown
2. Bixi huren
3. Mont Real oplopen voor uitzicht
4. Verdwalen in de ondergrondse tunnels met winkelcentra
5. Rondje fietsen over Circuit Gilles Villeneuve op Ile de Notre Dame (heen over de brug, terug langs Habitat 67)
6. Olympisch stadion bekijken (als het niet weer in gebruik is voor opnamen voor een apocalyptische zombiefilm). Als je geld over hebt, de duurste lift ter wereld nemen.
7. appartement regelen via airbnb
8. afhankelijk van eigen interesse: spoorwegmuseum, kunstmuseum, architectuurinstituut, winkels kijken
pi_143426183
quote:
3s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 20:54 schreef DutchTrain het volgende:
Ah ja, zoals ook in het andere topic

1. Poutine eten bij Poutineville, ijsje in Little Italy, ontbijten bij Tim Hortons, iets onbegrijpelijks eten in Chinatown / Koreatown
2. Bixi huren
3. Mont Real oplopen voor uitzicht
4. Verdwalen in de ondergrondse tunnels met winkelcentra
5. Rondje fietsen over Circuit Gilles Villeneuve op Ile de Notre Dame (heen over de brug, terug langs Habitat 67)
6. Olympisch stadion bekijken (als het niet weer in gebruik is voor opnamen voor een apocalyptische zombiefilm). Als je geld over hebt, de duurste lift ter wereld nemen.
7. appartement regelen via airbnb
8. afhankelijk van eigen interesse: spoorwegmuseum, kunstmuseum, architectuurinstituut, winkels kijken
Super, bedankt! Krijg er al erg veel zin in. _O_
  maandag 25 augustus 2014 @ 00:07:20 #206
359555 egelhond
Let' Rock Bitch!
pi_143800824
Nu 2 dagen terug van 3 weken Canada.
Het was heel erg mooi.
Begin van de reis in vancouver was het boven de 30 graden. Eind van de reis in Banff nog maar 7 graden en regen.
Minpunt is dat we geen beren gezien hebben, pluspunt is dat we wel weer orkas van heel dichtbij mee hebben mogen maken. Zie filmpje:


Canada is mooi en duur. Maar zou geen 2e bezoek gaan doen. Wat dat betreft heeft usa veel meer te bieden. Daar zijn alle parken verschillend. In canada zijn bv banff en jasper zowat hetzelfde. Bergen en meertjes.
  Moderator dinsdag 26 augustus 2014 @ 13:44:27 #207
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_143845395
Ik ben begin deze maand ook terug gekomen van Canada. Begonnen in Calgary, dan banff en jasper, door naar sun peaks, Vancouver, Vancouver island, Whistler en toen weer Vancouver en vanuit daar naar huis.

Mooie reis, super weer gehad, elke dag stralende zon en warm. Ik ben ooit aan de oostkust geweest als onderdeel van een rondreis door oosten van VS en Canada.

Nu ben ik klaar met Canada.ik ga toch liever weer naar Amerika :)
Breitling - Instruments for Professionals
pi_144798800
Wat moet je bij de Niagara Falls echt zien/doen? Zit sowieso te denken aan Maid of the Mist en Journey Behind the Falls.
pi_144807796
Beide leuk om eens gedaan te hebben. Verder zijn de watervallen verlicht 's avonds, dus dan is het ook wel aan te raden om een rondje aan de Canadese kant te lopen. De Rainbow Bridge oversteken zou ik niet doen. Aan de andere kant (de VS) valt weinig te beleven en het is wat gedoe met de grenscontrole en de te betalen tol.
Voor de rest zeker een rondje lopen door het stadje, vrij absurde commercie...
pi_144832176
quote:
2s.gif Op maandag 22 september 2014 22:56 schreef DutchTrain het volgende:
Beide leuk om eens gedaan te hebben. Verder zijn de watervallen verlicht 's avonds, dus dan is het ook wel aan te raden om een rondje aan de Canadese kant te lopen. De Rainbow Bridge oversteken zou ik niet doen. Aan de andere kant (de VS) valt weinig te beleven en het is wat gedoe met de grenscontrole en de te betalen tol.
Voor de rest zeker een rondje lopen door het stadje, vrij absurde commercie...
Ben je ook in de Skylon Tower geweest?
  Moderator woensdag 24 september 2014 @ 11:07:40 #211
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_144847942
quote:
14s.gif Op dinsdag 23 september 2014 19:42 schreef TvhN het volgende:

[..]

Ben je ook in de Skylon Tower geweest?
Is dat die tower waar je boven in kunt eten met uitzicht op de falls? Dat heb ik gedaan. Is niet heel erg bijzonder ofzo maar als je er dan toch bent ;)
Breitling - Instruments for Professionals
pi_144850527
Sinds zondag ook weer terug van een kleine rondreis door voornamelijk Ontario.
Begonnen in Toronto, camper opgehaald in Bolton en vervolgens doorgereden naar Niagara Falls. Vervolgens richting Montreal, Ottawa, Algonquin Park en Sudbury. Daarna weer richting Toronto.
Mooie reis gehad, weer was echt super de eerste twee weken maar de derde week begon de herfst toch te komen. Ook nog nachtje op Manotoulin Island geweest, blijft een prachtige omgeving.

Niagara Falls had ik al eens bezocht en het is nog altijd dezelfde kermis. Langs de watervallen lopen blijft dan wel een mooi uitzicht maar daarmee is ook alles gezegd,
pi_144866582
quote:
0s.gif Op woensdag 24 september 2014 11:07 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Is dat die tower waar je boven in kunt eten met uitzicht op de falls? Dat heb ik gedaan. Is niet heel erg bijzonder ofzo maar als je er dan toch bent ;)
Ja. Sla het waarschijnlijk toch maar over.
pi_144866734
quote:
0s.gif Op woensdag 24 september 2014 12:34 schreef Professional het volgende:
Sinds zondag ook weer terug van een kleine rondreis door voornamelijk Ontario.
Begonnen in Toronto, camper opgehaald in Bolton en vervolgens doorgereden naar Niagara Falls. Vervolgens richting Montreal, Ottawa, Algonquin Park en Sudbury. Daarna weer richting Toronto.
Mooie reis gehad, weer was echt super de eerste twee weken maar de derde week begon de herfst toch te komen. Ook nog nachtje op Manotoulin Island geweest, blijft een prachtige omgeving.

Niagara Falls had ik al eens bezocht en het is nog altijd dezelfde kermis. Langs de watervallen lopen blijft dan wel een mooi uitzicht maar daarmee is ook alles gezegd,
Tof. Ik ga Montreal -> Ottawa -> Toronto -> Montreal doen. Met exursies naar o.a. Niagara Falls en Laurentians, Mont Tremblant national park.

Wat vond je van Montreal en Toronto? En nog beren gezien in Algonquin Park?
pi_144883062
quote:
14s.gif Op woensdag 24 september 2014 19:39 schreef TvhN het volgende:

[..]

Tof. Ik ga Montreal -> Ottawa -> Toronto -> Montreal doen. Met exursies naar o.a. Niagara Falls en Laurentians, Mont Tremblant national park.

Wat vond je van Montreal en Toronto? En nog beren gezien in Algonquin Park?
Toronto blijf ik een toffe stad vinden, maar ben bevooroordeeld omdat ik heel vaak in die stad ben geweest en de omgeving goed ken. Maar blijf het elke keer tof vinden om door de stad te slenteren en nieuwe dingen te zien. Distillery District was ik nog nooit geweest maar erg leuk om eens te zien. Ook eindelijk eens de Hop On Hop Off bus gepakt, dan zie je sowieso alle bekende trekpleisters. Hadden via AirBNB een appartement gepakt midden in de stad dus konden alles goed te voet verkennen, plus weer was ook nog eens super.

Montreal vond ik zelf persoonlijk minder. Je merkt wel direct dat de sfeer anders is als in steden zoals Ottawa en Toronto. We hebben door Old Montreal gelopen, Notre Dame bekeken en besproken en Rue de Catherine wat de grote winkelstraat is. Maar ik was/ben niet onder de indruk van Montreal. Ottawa daarentegen vond ik wel weer erg leuk om te bezoeken.

Helaas geen beren gezien, maar ze waren wel gesignaleerd in de omgeving waar we zaten (East Gate). Wel genoeg andere dieren gezien zoals vossen, eekhoorns, dassen en reeën.
pi_144916057
Montreal kent ook dezelfde soort leuk buurtjes als Toronto, maar ze liggen net wat verder fietsen uit het centrum. De gratis tripadvisor city guide van Montreal kan je nog wel naar bijzondere plekken sturen...

Skylon tower ben ik niet geweest
  zondag 16 november 2014 @ 11:46:25 #217
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_146706190
ff kicken :)

Iemand nog mooie verblijfadressen New Brunswick/Nova Scotia/ Prince Edward Island?
Kosten maakt niet zoveel uit.
Willen volgend jaar mei daar eens wat rondtuffen.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  vrijdag 21 november 2014 @ 09:19:38 #218
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_146862202
Is het Canada topic helemaal ingesneeuwd?

Niemand?
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_146866628
quote:
12s.gif Op vrijdag 21 november 2014 09:19 schreef Hyperdude het volgende:
Is het Canada topic helemaal ingesneeuwd?

Niemand?
Ik kan je helaas niet helpen hiermee. Lijkt me wel een toffe reis!
  vrijdag 21 november 2014 @ 12:58:35 #220
62913 Blik
The one and Only!
pi_146867189
quote:
12s.gif Op vrijdag 21 november 2014 09:19 schreef Hyperdude het volgende:
Is het Canada topic helemaal ingesneeuwd?

Niemand?
Probleem is dat er waarschijnlijk maar weinig mensen daar geweest zijn :)
  vrijdag 21 november 2014 @ 13:01:42 #221
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_146867247
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 november 2014 12:58 schreef Blik het volgende:

[..]

Probleem is dat er waarschijnlijk maar weinig mensen daar geweest zijn :)
En ik maar denken dat er hier alleen maar globetrottende grootverdieners rondhangen. :)

Maar wel lekker, weinig Nederlanders tegen komen op je vakantie. 4% van de bevolking daaro is Nederlands las ik. Misschien gewoon een telefoonboek (bestaan die nog?) pakken en de eerste de beste Nederlandse naam bellen daaro? :P
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  zaterdag 22 november 2014 @ 17:12:43 #222
359555 egelhond
Let' Rock Bitch!
pi_146902054
Ja valt me op dat op zelfs de canada sites het erg rustig is. Zo jammer Canada is zo mooi! Maargoed ook wel erg dure reis. Ben toch wat nederlanders tegengekomen, je komt ze meestal tegen bij excursies. Tijdens het raften, orka tour en die dingen waren er bijna alleen maar nederlanders.

Zo kom je gezinnen met 3 of 4 kinderen tegen die deze reis doen en daar ff 20.000 euro voor neerleggen.

Ook wel grappig toen wij er waren, waren de opnames van Geraldine vs Ruben dat nu iedere maandag word uitgezonden op bnn. Ruben was gewoon met zijn familie daar op onze kosten, kindjes stonden naast de kant papa aan te moedigen met het houtzagen dat volgens mij maandag word uitgezonden.
pi_146902546
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 november 2014 17:12 schreef egelhond het volgende:
Ja valt me op dat op zelfs de canada sites het erg rustig is. Zo jammer Canada is zo mooi! Maargoed ook wel erg dure reis. Ben toch wat nederlanders tegengekomen, je komt ze meestal tegen bij excursies. Tijdens het raften, orka tour en die dingen waren er bijna alleen maar nederlanders.

Zo kom je gezinnen met 3 of 4 kinderen tegen die deze reis doen en daar ff 20.000 euro voor neerleggen.

Ook wel grappig toen wij er waren, waren de opnames van Geraldine vs Ruben dat nu iedere maandag word uitgezonden op bnn. Ruben was gewoon met zijn familie daar op onze kosten, kindjes stonden naast de kant papa aan te moedigen met het houtzagen dat volgens mij maandag word uitgezonden.
Ik ben in drie weken Canada geen enkele Nederlander tegen gekomen, ook bij excursies niet. Heerlijk!

Sowieso weinig Europese toeristen. Vooral heel erg veel Aziaten, maar die komen toch niet verder dan de standaard toeristenplaatsen waar de touringcar ze brengt, en op wandelroutes kom je ze al helemaal niet tegen.
RitseB: Dat leer je nog wel, koei heeft altijd gelijk
pi_146902633
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 november 2014 17:29 schreef koei het volgende:

[..]

Ik ben in drie weken Canada geen enkele Nederlander tegen gekomen, ook bij excursies niet. Heerlijk!
Ik in twee weken ook niet. Moet daar wel bij vermelden dat ik er halverwege oktober was. Veel Aziaten inderdaad.
  zaterdag 22 november 2014 @ 17:57:35 #225
359555 egelhond
Let' Rock Bitch!
pi_146903461
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 november 2014 17:29 schreef koei het volgende:

[..]

Ik ben in drie weken Canada geen enkele Nederlander tegen gekomen, ook bij excursies niet. Heerlijk!

Sowieso weinig Europese toeristen. Vooral heel erg veel Aziaten, maar die komen toch niet verder dan de standaard toeristenplaatsen waar de touringcar ze brengt, en op wandelroutes kom je ze al helemaal niet tegen.
Veel aziaten wonen in canada. Vancouver stikt het de moord van. En in Banff/jasper kwamen we aziatisch gezin tegen die hadden 6000 km gereden om daar 2 weken te gaan kamperen met hun gezin.
  zaterdag 22 november 2014 @ 20:45:57 #226
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_146908232
Vandaag Tahoe/GMC Yukon geregeld.
Blijft uitkijken voor moose, maar een Aziaatje kan zo'n tankje wel hebben. ;)

Wij vliegen op Boston, maar Air Transat kan je in de zomer prima, direct en betaalbaar, mee naar Canada. Wordt het weer iets leuker qua kosten.

[ Bericht 11% gewijzigd door Hyperdude op 22-11-2014 21:09:40 ]
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_146960724
quote:
12s.gif Op vrijdag 21 november 2014 09:19 schreef Hyperdude het volgende:
Is het Canada topic helemaal ingesneeuwd?

Niemand?
Ik heb daar wel een paar jaar geleden rondgetrokken maar mijn uitvalbasis was Truro (NS) bij familie van mijn vriendin op dat moment. Ik ben maar in twee hotels geweest tijdens de twee weken. Eentje was met uitzicht op de zee en niet al te duur in het plaatsje Alma, net voor de toegang tot het Fundy National Park in New Brunswick (Parkland Village Inn) en de andere was een eenvoudig motelletje, bijna direct aan zee en mooi gelegen bij Pleasant Bay aan de Cabot Trail in Cape Breton, NS (Midtrail Motel). We verbleven hier vooral omdat we vroeg in de ochtend de boot op gingen voor Whalewatching.

Dit was ons uitzicht:


Beide verblijven waren redelijk eenvoudig maar schoon en vergeet vooral niet met de lokale bevolking te praten, zo vriendelijk heb ik ze nog nooit gezien (en ik woon al meer dan 13 jaar in Canada) en ze hebben de wildste verhalen van wat ze hebben meegemaakt in deze gebieden.
pi_146960830
Ughm mijn aziaat kon de eland (moose) die de snelweg overstak niet echt hebben hoor, mijn auto was net niet total-loss omdat ik het meest massieve deel van dit immense beest kon ontwijken maar het zag er niet al te goed uit...
  maandag 24 november 2014 @ 19:06:28 #229
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_146963224
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2014 17:37 schreef jeroen1976 het volgende:

[..]

Ik heb daar wel een paar jaar geleden rondgetrokken maar mijn uitvalbasis was Truro (NS) bij familie van mijn vriendin op dat moment. Ik ben maar in twee hotels geweest tijdens de twee weken. Eentje was met uitzicht op de zee en niet al te duur in het plaatsje Alma, net voor de toegang tot het Fundy National Park in New Brunswick (Parkland Village Inn) en de andere was een eenvoudig motelletje, bijna direct aan zee en mooi gelegen bij Pleasant Bay aan de Cabot Trail in Cape Breton, NS (Midtrail Motel). We verbleven hier vooral omdat we vroeg in de ochtend de boot op gingen voor Whalewatching.

Dit was ons uitzicht:
[ afbeelding ]

Beide verblijven waren redelijk eenvoudig maar schoon en vergeet vooral niet met de lokale bevolking te praten, zo vriendelijk heb ik ze nog nooit gezien (en ik woon al meer dan 13 jaar in Canada) en ze hebben de wildste verhalen van wat ze hebben meegemaakt in deze gebieden.
Thnx.
Ziet er leuk uit, vooral die Midtrail Inn. Opgeslagen :)
Eerste dag na arriveren gaan we naar Cape Cod. Dan helemaal omhoog tot Cape Breton
Deo Volente ;)
Zal wel een aardig contrast tussen begin en eind van de trip zijn.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  maandag 24 november 2014 @ 19:55:30 #230
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_146965326
Sinds ik een beetje op de kaart van Nova Scotia zit te turen komt dit verhaaltje steeds weer omhoog uit mijn hersenkrochten. :P

quote:
Flying Dutchmen land in wrong Sydney
quote:
The grandfather and grandson aren't the first travellers who came to Sydney, N.S. thinking they were headed to Australia.
In August 2002, Raeoul Sebastian and Emma Nunn, both of London, England, spent their vacation in Cape Breton and became local celebrities after a flight mix-up brought them to another Sydney.
And in December, an Argentinian woman, Monique Rozanes Torres Aguero of Buenos Aires, had been daydreaming about her vacation in Sydney, Australia, when her Air Canada Jazz flight landed in Sydney, N.S.
Aguero decided to vacation to Cape Breton after befriending a local woman at the airport.
http://www.capebretonpost(...)nd-in-wrong-Sydney/1
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_146999402
quote:
10s.gif Op maandag 24 november 2014 19:55 schreef Hyperdude het volgende:
Sinds ik een beetje op de kaart van Nova Scotia zit te turen komt dit verhaaltje steeds weer omhoog uit mijn hersenkrochten. :P

[..]

[..]

http://www.capebretonpost(...)nd-in-wrong-Sydney/1
Haha ja die herinner ik mij heel goed. Ik heb zelf ooit een keer in Syndey NS een tussenstop gehad op doortocht naar Edmonton, dat was toen de supergoedkope vliegmaatschappij Canada 3000 nog bestond en vloog van Edmonton naar Amsterdam via Toronto, Sydney en Reykjavik. De reis duurde even maar het was destijds maar 350 euro voor een return trip!
pi_148285702
Iemand ervaring met het bezoeken van het westen van Canada in mei? Heb je dan al een goede kans om beren te zien?
pi_148286093
Ja, ik heb beren gezien. Grizzlyberen en gewone bruine beren en ook jonge beertjes O+
Ik was eind mei in Canada, we vertrokken op de 25e.
pi_148286524
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 17:52 schreef Mazou het volgende:
Ja, ik heb beren gezien. Grizzlyberen en gewone bruine beren en ook jonge beertjes O+
Ik was eind mei in Canada, we vertrokken op de 25e.
Dat lijkt mij echt zo gaaf! _O_

Ik zit te denken aan het begin van mei, maar ben bang dat ik dan net iets te vroeg ben.
  zaterdag 3 januari 2015 @ 19:07:18 #235
369821 BenD
in Canada
pi_148288997
quote:
14s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 18:06 schreef TvhN het volgende:

[..]

Dat lijkt mij echt zo gaaf! _O_

Ik zit te denken aan het begin van mei, maar ben bang dat ik dan net iets te vroeg ben.
Ik ben een keer van begin mei - 25 mei geweest en gelijk beren gezien in de eerste week. Je moet uiteraard een beetje geluk hebben. We hadden wel schitterend weer (het schijnt dat mei beter is dan juni qua weer). Wel grote kans op nog besneeuwde/gesloten wegen. Vaak zijn de wat hoger gelegen meren nog allemaal bevroren.
pi_148311939
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 19:07 schreef BenD het volgende:

[..]

Ik ben een keer van begin mei - 25 mei geweest en gelijk beren gezien in de eerste week. Je moet uiteraard een beetje geluk hebben. We hadden wel schitterend weer (het schijnt dat mei beter is dan juni qua weer). Wel grote kans op nog besneeuwde/gesloten wegen. Vaak zijn de wat hoger gelegen meren nog allemaal bevroren.
Oké, bedankt!
pi_148321365
NLer die in Canada is geweest meldt zich w/

Ik heb in Juni/Juli 2014 een rondreis van 5 weken in het NoordWesten van de VS en Canada gemaakt.
NLers zie je inderdaad niet zoveel in Canada als in de VS.
4 Juli was de openingsdag van de Calgary Stampede aanrader, daar was ook een grote parade bij als opening. Die parade heb ik bekeken samen met 2 Nederlanders die ik had ontmoet in een hostel in Calgary.

Bruine beren struikel je bijna over in de natuurparken in Canada, grizzly`s zijn zeldzamer.
Beer met spiegelbeeld in meertje

Beren kijken niet uit voor ze de weg oversteken :(

Beer met jong

26 Juni waren ze nog aan het skieen in Whistler

Gletsjer


[ Bericht 0% gewijzigd door bluemoon23 op 05-01-2015 15:46:23 ]
pi_148328327
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 16:36 schreef bluemoon23 het volgende:
NLer ie in Canada is geweest meldt zich w/

Ik heb in Juni/Juli 2014 een rondreis van 5 weken in het NoordWesten van de VS en Canada gemaakt.
NLers zie je inderdaad niet zoveel in Canada als in de VS.
4 Juli was de openingsdag van de Calgary Stampede aanrader, daar was ook een grote parade bij als opening. Die parade heb ik bekeken samen met 2 Nederlanders die ik had ontmoet in een hostel in Calgary.

Bruine beren struikel je bijna over in de natuurparken in Canada, grizzly`s zijn zeldzamer.
Beer met spiegelbeeld in meertje
[ link | afbeelding ]
Beren kijken niet uit voor ze de weg oversteken :(
[ link | afbeelding ]
Beer met jong
[ link | afbeelding ]
26 Juni waren ze nog aan het skieen in Whistler
[ link | afbeelding ]
Gletsjer
[ link | afbeelding ]
Mooie foto's. Krijg er zo al erg veel zin in. *O*
pi_148329324
Je moet wel even goed bekijken wat je precies wilt zien, als je in Mei gaat zijn veel wegen in parken nog gewoon dicht ivm sneeuw.
Juni lijkt mij dan beter, heb je een specifieke reden om in Mei te gaan ?

Ik was halverwege Juni in Crater Lake NP in de VS, er is daar een rondweg om het meer heen, maar je kon er nog niet helemaal omheen rijden omdat een gedeelte nog dicht we ivm sneeuw.

Ook in de VS, maar vlakbij de grens met Canada is Glacier National NP, daar heb je de beroemde weg Going to the Sun Road, die was in 2014 pas op 2 Juli open.
21 September kon je de gehele weg al niet meer rijden, alleen nog maar gedeelte`s.
pi_148351325
quote:
14s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 17:39 schreef TvhN het volgende:
Iemand ervaring met het bezoeken van het westen van Canada in mei? Heb je dan al een goede kans om beren te zien?
Zelf in 2010 na een periode Vancouver rond eind mei/begin juni een rondtrip gemaakt richting Rocky Mountains. Ben toen langs de Icefields parkway (werkelijk prachtig!) meerdere zwarte beren tegen gekomen, daarnaast enkele berggeiten en elanden.
Ook in Yoho en Glacier National park en rond Revelstoke toen enkele zwarte beren gezien (ook voor onze neus de weg overstekend).

Grizzly beren helaas niet gezien. Met het het weer moet je wel wat geluk hebben, kan heel mooi zijn maar ook erg grijs en wat koud rond die tijd.
”Maar als je verlangen naar de lekke band niet verhoord wordt, zit er niets anders op dan te lijden.” - De Renner
pi_148351502
Ik zie net dat dit topic al 5 jaar oud is, jammer dat ik toen nog niet op Fok actief was, had ik in mijn periode in Canada hier ook kunnen posten of contacten kunnen leggen. Blijft de mooiste tijd van mijn leven daar.
”Maar als je verlangen naar de lekke band niet verhoord wordt, zit er niets anders op dan te lijden.” - De Renner
pi_148352913
Ben mezelf momenteel ook aan het orienteren om met een drietal personen naar Canada te gaan begin oktober dit jaar. Iemand tips die me wellicht op het goede spoor zetten?
Heb al een boel informatie van west en oost-Canada tot me genomen en tot nu gaat mijn voorkeur uit naar eerstgenoemde. Ben er alleen nog niet over uit hoe ik het ga aanpakken.
Vancouver - Vancouver ? Of toch Vancouver - Calgary ? Zijn 18 dagen genoeg of toch een weekje langer. Etc. etc.

Gelukkig nog genoeg tijd. Wel tijd om dit topic te kicken :)
U MAD?
pi_148355942
Laatste 10 reacties zijn van de laatste paar dagen.
Nu komt het wel weer boven in mijn actieve topics bij Canada gangers denk ik ;)
pi_148356502
Net even uitgezocht dat de NHL en MLS nog in Oktober gaande is, dus wellicht wedstrijdje in Vancouver meepakken *O*
U MAD?
pi_148358736
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 15:01 schreef de_boswachter het volgende:
Net even uitgezocht dat de NHL en MLS nog in Oktober gaande is, dus wellicht wedstrijdje in Vancouver meepakken *O*
Dat is een must vind ik persoonlijk, de Canucks hebben een grote loyale fanbase die lang niet ieder NHL team heeft. Dat komt voornamelijk doordat Vancouver maar één sportteam heeft uit de grote 4 leagues (ze hadden ooit een NBA team Vancouver Grizzlies) en het de nationale sport is. Een aantal jaar geleden kocht ik buiten het stadion voor 60 dollar een kaartje.

Als je gaat zijn 3/4 dagen Vancouver wel nodig als je de stad echt wil zien en beleven.
”Maar als je verlangen naar de lekke band niet verhoord wordt, zit er niets anders op dan te lijden.” - De Renner
pi_148358993
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 15:57 schreef maerk het volgende:

[..]

Dat is een must vind ik persoonlijk, de Canucks hebben een grote loyale fanbase die lang niet ieder NHL team heeft. Dat komt voornamelijk doordat Vancouver maar één sportteam heeft uit de grote 4 leagues (ze hadden ooit een NBA team Vancouver Grizzlies) en het de nationale sport is. Een aantal jaar geleden kocht ik buiten het stadion voor 60 dollar een kaartje.

Als je gaat zijn 3/4 dagen Vancouver wel nodig als je de stad echt wil zien en beleven.
Vancouver Whitecaps spelen MLS, dus twee :)
U MAD?
pi_148360060
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 16:03 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

Vancouver Whitecaps spelen MLS, dus twee :)
De MLS behoort niet tot de grote 4 ;)
NFL, MLB, NBA en NHL.

Maar dat is ook leuk om naar te kijken, toen ik in Vancouver woonde speelden ze nog in het kleine Swangard stadium en waren ze nog geen MLS, nu spelen ze in het grote BC Place, dus dat is ook wel een reden om te gaan kijken!

quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 14:44 schreef bluemoon23 het volgende:
Laatste 10 reacties zijn van de laatste paar dagen.
Nu komt het wel weer boven in mijn actieve topics bij Canada gangers denk ik ;)
Als ik me van dit topic bewust was, zou ik al een paar jaar actief zijn geweest, praten over Canada doe ik met veel plezier!
”Maar als je verlangen naar de lekke band niet verhoord wordt, zit er niets anders op dan te lijden.” - De Renner
pi_148361440
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 20:11 schreef bluemoon23 het volgende:
Juni lijkt mij dan beter, heb je een specifieke reden om in Mei te gaan ?
Dat komt beter uit i.v.m. werk en eventuele verhuizing.

Waarschijnlijk ga ik dit gebied verkennen d.m.v. excursies en zag inderdaad al dat niet alles beschikbaar is in mei.
pi_148361541
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 12:20 schreef maerk het volgende:

[..]

Zelf in 2010 na een periode Vancouver rond eind mei/begin juni een rondtrip gemaakt richting Rocky Mountains. Ben toen langs de Icefields parkway (werkelijk prachtig!) meerdere zwarte beren tegen gekomen, daarnaast enkele berggeiten en elanden.
Ook in Yoho en Glacier National park en rond Revelstoke toen enkele zwarte beren gezien (ook voor onze neus de weg overstekend).

Grizzly beren helaas niet gezien. Met het het weer moet je wel wat geluk hebben, kan heel mooi zijn maar ook erg grijs en wat koud rond die tijd.
Tof!

Zo heb ik het nu wat in de planning: ruim een week Vancouver en meerdere excursies, o.a. naar natuurgebieden in de buurt, orka's spotten en Vancouver Island. Vervolgens met het vliegtuig naar Calgary. Daar een paar dagen verblijven en twee excursies naar Rocky Mountains. Daarna met het vliegtuig terug naar Vancouver om daar nog twee dagen o.i.d. te genieten. Met dit programma ga ik natuurlijk lang niet alles zien, maar wil gewoon een korte indruk van het gebied krijgen.
pi_148361563
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 16:36 schreef maerk het volgende:

[..]

De MLS behoort niet tot de grote 4 ;)
NFL, MLB, NBA en NHL
Wat dat betreft snappen ze er in Noord-Amerika natuurlijk niets van. Gelukkig begint het voetbal er wel meer te leven.
pi_148366230
En dat de CFL leuker is dan de NFL ha!
pi_148366819
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 13:10 schreef de_boswachter het volgende:
Zijn 18 dagen genoeg of toch een weekje langer. Etc. etc.
Het ligt er aan hoe aktief je wilt zijn denk ik! Mijn laatste langere on-the-road vakantie in AB en BC (en een stukje Washington/Idaho in the US) vond ik krap aan met de 3 weken die ik had, ik had het gevoel dat ik mij teveel moest haasten om van plaats A naar plaats B te rijden en we toch wel erg veel in de auto zaten. Ik heb wel veel gewandeld/geklommen/ de natuur in gegaan enzo (en dan bedoel ik van 8 uur 's morgens tot 8 uur 's avonds backpacken), maar als je daar geen zin in hebt dan zijn 18 dagen wel genoeg denk ik zo.

Die 15 dagen heb ik gereden van: Edmonton > Calgary > Banff > Radium hot Springs > Revelstoke > Kamloops > Vancouver > Nanaimo > Tofino > Victoria > Seattle > Spokane > Great Falls > Calgary > Edmonton, met daarbij vele uitstapjes naar natuurgebieden.

Ik had het liefst een week op Vancouver Island willen rondhobbelen maar daar had ik geen tijd voor.
pi_148374325
Thanks voor de tips. Altijd leuk om ervaringen van anderen te lezen. Ga binnenkort ook nog eens de vorige topics doorlezen, wellicht dat daar wat nuttigs in staat.
U MAD?
  woensdag 7 januari 2015 @ 04:04:14 #254
369821 BenD
in Canada
pi_148415218
Ik sluit me bij jeroen1976 aan. Het ligt er inderdaad erg aan wat je wilt doen.
Ikzelf heb het rondje Vancouver-Vancouver Island-Rockies-Vancouver gedaan en achteraf gezien vonden we het alledrie zonde van onze tijd om terug te moeten haasten richting Vancouver (gewoon niet zo goed gepland). Hadden we een week langer gehad dan was het geen probleem geweest.
Kijk dus goed naar de hoeveelheid dagen die je gaat, als je de mogelijkheid hebt; ga een weekje langer. Je bent er toch al, en je zal zo'n reis waarschijnlijk niet snel weer doen. Vancouver Island, Vancouver/Whistler en de Rockies kan je zo allemaal een week vertoeven. Gewoon goed kijken naar wat je allemaal wilt doen. Hou je van wandelen, probeer dan wat langer ergens te blijven en van daaruit je uitstapjes te maken. Wil je echt alleen de hoogtepunten zien dan kan je met minder tijd ook uit de voeten. Je vergist je gewoon erg snel over de afstanden, zeker als je met een RV op pad gaat. Het gaat gewoon allemaal net iets langzamer.
pi_148439624
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 04:04 schreef BenD het volgende:
Je vergist je gewoon erg snel over de afstanden
Ja inderdaad, en door de bergen heen gaat sowieso langzamer, helemaal als je in de houtkap gebieden komt en een uur achter een aantal logging vrachtwagens hangt. Ik had ook graag de wat noordelijkere Rockies gezien maar daar is het nog steeds niet van gekomen. Volgens mij zijn daar ook een stuk minder toeristen en magistraal mooi met nog meer ongerepte natuurgebieden (Mount Robson, Wilmore Wilderness Park, etc.).
pi_148597100
In mei ben ik weer terug in Vancouver voor 3 dagen om mijn oude woonplaats nog eens te bezoeken, daarna volgt een roadtrip Zuidwest USA.

Heb via Airbnb een geweldig appartement gevonden vlakbij Main Street skytrain en op loopafstand van downtown Vancouver. Het uitzicht is fantastisch met zicht op BC place en downtown Vancouver en de northshore mountains. Daarnaast is het helemaal niet duur, het is de eerste keer dat ik Airbnb gebruik dus ik ben benieuwd.

We gaan in ieder geval whale watching doen wat ik toen spijtig genoeg nooit heb gedaan en voor de rest heerlijk genieten van de stad en wat oude bekende plekjes en mensen opzoeken. Ik kan niet wachten!
”Maar als je verlangen naar de lekke band niet verhoord wordt, zit er niets anders op dan te lijden.” - De Renner
pi_148619276
Wat moet je in Vancouver en omgeving echt zien/doen?
pi_148632100
quote:
14s.gif Op maandag 12 januari 2015 20:51 schreef TvhN het volgende:
Wat moet je in Vancouver en omgeving echt zien/doen?
- Stanley Park per fiets inclusief Lions Gate bridge en Prospect point, trek daar gerust een middag /dag voor uit, je kunt daar heerlijk genieten en tot rust komen. Daarna in English Bay relaxen.
- Coal Harbour, vanwege de views en de Olympische herinneringen.
- Gastown, Granville Island en Robson Street om te struien.
- Museum of Anthropology at UBC, ik vond dat best indrukwekkend, voornamelijk gericht op de native geschiedenis.
- Chinatown is leuk om gezien te hebben.
- Het is mooi wandelen vanaf het Olympisch Dorp langs Science World richting BC place.
- Grouse Mountain op gaan bij helder weer, prachtig uitzicht over de stad met zicht tot in Richmond en Vancouver Island. Kan te voet (grouse grind) of per lift (vrij prijzig).
- Horseshoe bay vond ik fantastisch om te zien, net als Deep Cove. (liggen nabij North Van)

Enzovoort enzvoort. :)
”Maar als je verlangen naar de lekke band niet verhoord wordt, zit er niets anders op dan te lijden.” - De Renner
pi_148646328
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 08:22 schreef maerk het volgende:

[..]

- Stanley Park per fiets inclusief Lions Gate bridge en Prospect point, trek daar gerust een middag /dag voor uit, je kunt daar heerlijk genieten en tot rust komen. Daarna in English Bay relaxen.
- Coal Harbour, vanwege de views en de Olympische herinneringen.
- Gastown, Granville Island en Robson Street om te struien.
- Museum of Anthropology at UBC, ik vond dat best indrukwekkend, voornamelijk gericht op de native geschiedenis.
- Chinatown is leuk om gezien te hebben.
- Het is mooi wandelen vanaf het Olympisch Dorp langs Science World richting BC place.
- Grouse Mountain op gaan bij helder weer, prachtig uitzicht over de stad met zicht tot in Richmond en Vancouver Island. Kan te voet (grouse grind) of per lift (vrij prijzig).
- Horseshoe bay vond ik fantastisch om te zien, net als Deep Cove. (liggen nabij North Van)

Enzovoort enzvoort. :)
Super, bedankt! Op dit moment ziet de planning er zo uit (dit wordt nog aangepast):

Dag 1: aankomst
Dag 2: Vancouver
Dag 3: Stanley Park & omgeving (per fiets)
Dag 4: orka's spotten
Dag 5: Grouse Mountain & Capilano Suspension Bridge
Dag 6: Victoria
Dag 7: Vancouver
Dag 8: Whistler & Shannon Falls
Dag 9: onbekend
Dag 10: vertrek

Ik twijfel nog over het aantal dagen (wellicht nog 1 of 2 erbij) en over de periode; laatste week april + eerste week mei of tweede + derde week mei.
pi_148655707
Suggesties zijn zeer welkom. Denk dat ik er sowieso nog 1 dag bij doe.
pi_148656702
Ik heb een tijd geleden gelezen dat je langs route 99 richting squamish relatief makkelijk Bald Eagles kan spotten, geen idee of dat waar was of dat ze er nog steeds zitten, zou je daar ter plekke kunnen navragen. Ik had niet de behoefte om daar apart heen te gaan, had ze al elders gezien.
pi_148665951
quote:
7s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 21:42 schreef andreas612 het volgende:
Ik heb een tijd geleden gelezen dat je langs route 99 richting squamish relatief makkelijk Bald Eagles kan spotten, geen idee of dat waar was of dat ze er nog steeds zitten, zou je daar ter plekke kunnen navragen. Ik had niet de behoefte om daar apart heen te gaan, had ze al elders gezien.
De Sea-to-Sky Highway (route 99) is wel echt een van de mooiste autoroute's die ik ooit heb gereden!

Qua timing zou ik eerder kiezen voor mei, nog geen hoogseizoen maar de dagen zijn langer en je hebt meer kans op wat zomerse dagen met lekkere temperaturen.
”Maar als je verlangen naar de lekke band niet verhoord wordt, zit er niets anders op dan te lijden.” - De Renner
pi_148851279
quote:
6s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 21:21 schreef TvhN het volgende:
Suggesties zijn zeer welkom. Denk dat ik er sowieso nog 1 dag bij doe.
En er is geboekt. 13 dagen i.p.v. 10 dagen en pak een binnenlandse vlucht naar Calgary. Vanuit Calgary o.a. Banff en Waterton Lake National Park.
pi_148851959
nice
pi_148852666
quote:
14s.gif Op maandag 19 januari 2015 19:51 schreef andreas612 het volgende:
nice
In oktober ben ik in een deel van het oosten van Canada geweest, deze keer dus een deel van het westen. Ben erg benieuwd!
pi_148853831
quote:
7s.gif Op maandag 19 januari 2015 20:07 schreef TvhN het volgende:

[..]

In oktober ben ik in een deel van het oosten van Canada geweest, deze keer dus een deel van het westen. Ben erg benieuwd!
Ait, leuk, het westen vond ik meer verwilderd dan het oosten. En toch zit ik liever in het oosten :P

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 19-01-2015 20:32:22 ]
pi_148857142
quote:
7s.gif Op maandag 19 januari 2015 20:32 schreef andreas612 het volgende:

[..]
En toch zit ik liever in het oosten :P
Waarom? En welk deel van het oosten?
pi_148857297
quote:
0s.gif Op maandag 19 januari 2015 21:38 schreef TvhN het volgende:

[..]

Waarom? En welk deel van het oosten?
Ik hou van de weidsheid van Newfoundland, het is allemaal wat geliefelijker dan British Columbia. De voornaamste plek die ik buitengewoon mooi vond in 't westen was Tofino, echt een prachtige plek.
pi_149074841
Zojuist bij het reisbureau geweest en ben er min of meer uit dat ik voor de 18 daagse rondreis ga, in juli of augustus. Wellicht dat jullie me nog kunnen adviseren. Standaard ziet de trip er zo uit;

1+2 Amsterdam - Vancouver
3 Penticton
4 Revelstroke
5 + 6 Banff
7+8 Jasper
9+10 Clearwater
11+12 Whistler
13+14 Tofino
15 Victoria
16+17 Richmond / Vancouver
18 Amsterdam

Wat zouden jullie wel/niet doen. Vancouver Island meenemen een must?
U MAD?
pi_149083786
quote:
0s.gif Op maandag 26 januari 2015 15:25 schreef de_boswachter het volgende:
Zojuist bij het reisbureau geweest en ben er min of meer uit dat ik voor de 18 daagse rondreis ga, in juli of augustus. Wellicht dat jullie me nog kunnen adviseren. Standaard ziet de trip er zo uit;

1+2 Amsterdam - Vancouver
3 Penticton
4 Revelstroke
5 + 6 Banff
7+8 Jasper
9+10 Clearwater
11+12 Whistler
13+14 Tofino
15 Victoria
16+17 Richmond / Vancouver
18 Amsterdam

Wat zouden jullie wel/niet doen. Vancouver Island meenemen een must?
Ik zou Vancouver Island zeker meenemen ja.

Van Vancouver naar Penticton zou ik over highway #3 doen, ietsjes minder snel dan over de #5 en #97 maar die route is mooier en veel minder druk.

Ben nooit in Revelstoke geweest dus daar kan ik geen tips over geven.

Als je van plan was te relaxen in een spa rondom Banff is er ook de keuze van Radium Hot Springs, niet zo luxueus maar een stuk minder druk meestal. Als je van een leuke (maar wel drukke) wandeling houdt langs een wild riviertje met watervallen moet je het pad van Johnston Canyon vlakbij Banff doen em als je tijd over hebt naar het bovenste gedeelte doorlopen, zeker de moeite waard.

Als je een pittige wandeling/klim wilt dan kan de tocht naar het theehuis in de bergen boven Lake Louise doen, de korte route is ruim een uur, de lange route (die prachtig is) is zeker een aantal uur, maar dat ligt ook aan je conditie. Als je die doet zou ik redelijk vroeg in de ochtend vertrekken en genoeg water meenemen.

Rondom Jasper is Mt Robson Provincial Park een must see, op weg naar Clearwater. Wat zijn de plannen daar?

Whistler heb ik geen ervaring mee, maar daar is natuurlijk genoeg te doen en zien.

Ik neem aan dat je in Tofino een boot boekt voor whale-watching of iets dergelijks? Volgens mij zijn er ook excursies te boeken die de fjorden ingaan op zoek naar wildlife aan de kust, dat lijkt mij ook erg mooi.Je kan ook een stukje van het Pacific Rim trail lopen, die gaat langs de verlaten stranden en regenwouden van de westkust.

Victoria is een leuk stadje, maar aan een dag heb je idd wel genoeg. De boottocht terug naar Vancouver is erg mooi zo tussen de eilandjes door.
pi_149086952
Thanks voor de input Jeroen! Eens kijken of ik nog wat ga veranderen.
U MAD?
pi_149086994
quote:
0s.gif Op maandag 26 januari 2015 15:25 schreef de_boswachter het volgende:
Zojuist bij het reisbureau geweest en ben er min of meer uit dat ik voor de 18 daagse rondreis ga, in juli of augustus. Wellicht dat jullie me nog kunnen adviseren. Standaard ziet de trip er zo uit;

1+2 Amsterdam - Vancouver
3 Penticton
4 Revelstroke
5 + 6 Banff
7+8 Jasper
9+10 Clearwater
11+12 Whistler
13+14 Tofino
15 Victoria
16+17 Richmond / Vancouver
18 Amsterdam

Wat zouden jullie wel/niet doen. Vancouver Island meenemen een must?
Heb je ook naar de afstanden gekeken die je elke dag aflegt? Ik vind je programma namelijk wel heel erg vol, zeker omdat je in elke plaats maar 2 dagen bent, en blijkbaar 1 van die dagen al grotendeels kwijt bent aan reizen. Dan wordt het geen vakantie meer waarin je zoveel mogelijk mooie dingen wil zien, maar meer een vakantie waarin je op zoveel mogelijk plaatsen geweest wil zijn.

Zijn er specifieke dingen die je aantrekken in Penticon/Revelstroke? Ik ben daar beide niet geweest, maar ik zou ipv op Vancouver op Calgary vliegen en dan gelijk door naar Banff (Calgary is niet zo boeiend). Dan kun je daar eventueel wat meer tijd voor uittrekken. Vliegen op twee verschillende steden is net zo duur als op één stad. Je zit waarschijnlijk alleen met een one-way fee van de huurauto. De icefield parkway tussen Banff en Jasper ben je al een volle dag aan kwijt als je wat dingen wilt zien (nog zonder echte wandelingen).

Tofino is ook best wel een uithoek van Vancouver Island. Wel de moeite waard qua natuur, maar als je er vooral voor de walvissen naar toe gaat, kijk dan van te voren goed of ze daar wel komen. Persoonlijk vond ik Campbell River veel mooier. Daar hebben we een boottocht op zoek naar orca's gedaan, maar geen enkele orca gezien :') Des ondanks was het een super mooie tocht, vooral door het wilde water en een enorme lading adelaars die vissen gingen vangen. Dat was het tofste deel van onze hele reis.

Victoria is een mooie stad om doorheen te wandelen. 1 volle dag is daarvoor wel genoeg. In Vancouver zelf is het de moeite waard om een rondje om Stanley Park te fietsen, en gastown is een leuk gebiedje. 1,5e dag lijkt me voor deze stad wel het minimum wil je het een beetje zien.

Mocht je het interessant vinden, hier staat mijn blog over mijn reis door west Canada. Wellicht kun je er nog wat inspiratie uit op doen.
RitseB: Dat leer je nog wel, koei heeft altijd gelijk
pi_149088171
quote:
0s.gif Op maandag 26 januari 2015 15:25 schreef de_boswachter het volgende:
Zojuist bij het reisbureau geweest en ben er min of meer uit dat ik voor de 18 daagse rondreis ga, in juli of augustus. Wellicht dat jullie me nog kunnen adviseren. Standaard ziet de trip er zo uit;

1+2 Amsterdam - Vancouver
3 Penticton
4 Revelstroke
5 + 6 Banff
7+8 Jasper
9+10 Clearwater
11+12 Whistler
13+14 Tofino
15 Victoria
16+17 Richmond / Vancouver
18 Amsterdam

Wat zouden jullie wel/niet doen. Vancouver Island meenemen een must?
Penticton ken ik niet, weet niet wat daar bijzonder aan is. Revelstoke vond ik erg matig, weinig te zien of doen en de regio is qua natuur niet bijzonder (t.o.v. de rest wat je gaat zien). Je zult in Clearwater vast een bijzonder programma hebben want ik ben er alleen doorheen gereden en vond het niet dermate bijzonder om te stoppen. ;)
Persoonlijk vond ik het plaatsje Field, net voor Banff, een erg leuk plaatsje om te overnachten.

Mocht je in die twee plaatsen niets bijzonders hebben dan zou ik ze inruilen voor extra dagen in de Rockies rond Banff/Jasper, geniet in ieder geval in ruime mate van de Icefields Parkway, mooiere wegen kom je niet tegen.

Desondanks ga je een sowieso een mooie reis tegemoet hoor!
”Maar als je verlangen naar de lekke band niet verhoord wordt, zit er niets anders op dan te lijden.” - De Renner
pi_149090134
Ben het helemaal eens met koei, zeker de tip over het vliegen op Calgary ipv Vancouver. De afstand van Calgary naar Banff is relatief kort. Calgary is wel erg leuk tijdens de Calgary Stampede, dat half Juli is voor een week of twee met heel veel cowboy/country evenementen. De rodeos vind ik altijd leuk om te zien en het is gewoon feest vieren in het algemeen.

Ik ben trouwens nu wel gewent om lange afstanden te rijden dus vandaar dat het mij niet echt opviel in je reis schema. Naar m'n schoonouders is het ruim 8 uur rijden totaal (dat is zelfs binnen dezelfde provincie) en dat doe ik regelmatig voor een weekendje. Ga ook nog wel eens naar Calgary voor een weekendje en dat is ruim 16 uur rijden, dus tja je raakt er aan gewent haha.

Als je van wijnen en vers fruit houdt dan is Penticton en omgeving leuk om te bezoeken, maar anders is er niet echt veel te doen inderdaad. De reden dat ik er een paar keer geweest ben is omdat het mij altijd al een leuk gebied leek om te gaan wonen, vooral omdat je dicht bij de bergen bent en omdat het klimaat veel warmer is dan waar ik nu woon. Maarja, de goed betaalde banen liggen daar helaas niet voor het oprapen.

Ohja het Colombia Icefield (Icefields Parkway) is inderdaad ook een aanrader, daar ben je wel een halve dag aan kwijt.

Leuke blog koei, lekker veel herkeenbaar!
  dinsdag 27 januari 2015 @ 00:51:25 #275
369821 BenD
in Canada
pi_149094561
Vancouver island meenemen ja! Prachtig daar! Vlakbij Whistler in Squamish heb je de Stawamus Chief wandeling. Een super groot granieten blok (op 1 na grootste in de wereld geloof ik) waar je op kan wandelen. Pittige wandelingetje, maar de uitzichten zijn het waard!
Ik vind persoonlijk je programma ook aardig intensief qua afstand. Hele tijd in de auto zitten is het ook niet helemaal, ben ik persoonlijk achter gekomen. Tip om te vliegen op Calgary is een hele goede!
pi_149096362
Leuk dat er weer redelijk wat interactie is hier in het Canada topic, zo kan binnenkort die ontzettend (hoewel met veel weemoed) achterhaalde TT ook eens worden aangepast. ;)
De toch al grote stroom Nederlandse toeristen naar Canada lijkt alleen maar groter te worden. Bij het lezen van dit topic krijg alleen maar meer zin in mijn reis in mei.
”Maar als je verlangen naar de lekke band niet verhoord wordt, zit er niets anders op dan te lijden.” - De Renner
pi_149108641
quote:
14s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 08:22 schreef maerk het volgende:
zo kan binnenkort die ontzettend (hoewel met veel weemoed) achterhaalde TT ook eens worden aangepast
Haha ja die is idd een beetje oud aan het worden hé. Gelukkig komt het reis-seizoen er straks weer aan en begint iedereen aan de planning dus ja meer leven in de brouwerij voor dit topic!

Ik heb nu wel genoeg winter gehad, op naar het voorjaar!! Gelukkig is het weer beter geweest dan de afgelopen paar jaar.

Ik hoop deze zomer genoeg geld te hebben om een weekje Montreal en Quebec City te doen. Mijn vriendin heeft er vrienden wonen dus dat moet lukken.
pi_149317724
Tickets voor Whale Whatching vanuit Vancouver (Granville) zijn besteld, ik houd er rekening mee dat dit niet de meest ideale locatie is en dat ik misschien weinig zal zien maar ik heb er altijd spijt van gehad dat ik het een paar jaar eerder nooit heb gedaan dus bij deze alsnog!
”Maar als je verlangen naar de lekke band niet verhoord wordt, zit er niets anders op dan te lijden.” - De Renner
pi_149331376
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 07:55 schreef maerk het volgende:
Tickets voor Whale Whatching vanuit Vancouver (Granville) zijn besteld, ik houd er rekening mee dat dit niet de meest ideale locatie is en dat ik misschien weinig zal zien maar ik heb er altijd spijt van gehad dat ik het een paar jaar eerder nooit heb gedaan dus bij deze alsnog!
Via welke organisatie?
pi_149337580
quote:
14s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 17:10 schreef TvhN het volgende:

[..]

Via welke organisatie?
Wild Whales Vancouver
Een broer van een oud-collega werkt daar, vandaar dat ik er al mee bekend was.
http://www.whalesvancouver.com
”Maar als je verlangen naar de lekke band niet verhoord wordt, zit er niets anders op dan te lijden.” - De Renner
  vrijdag 3 april 2015 @ 09:32:53 #281
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_151320602
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2014 11:46 schreef Hyperdude het volgende:
ff kicken :)

Iemand nog mooie verblijfadressen New Brunswick/Nova Scotia/ Prince Edward Island?
Kosten maakt niet zoveel uit.
Willen volgend jaar mei daar eens wat rondtuffen.
Nog 5-6 weken. Staan we aan de grens Maine-New Brunswick. Zal welk een dikke modderzooi worden; met al die sneeuw(-resten) aan de oostkust van de VS.
Ik heb al gedroomd over vastlopen met onze ÜberSUV in de rasputitsa ;)

http://511.gnb.ca/en/map.html. met webcams

http://en.wikipedia.org/wiki/Rasputitsa

[ Bericht 0% gewijzigd door Hyperdude op 03-04-2015 09:47:59 ]
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_151320926
Leuk, een Canada topic.
Zelf toevallig deze week voor de periode September een reis geboekt naar Canada.
Ons reisschema ziet er ongeveer als volgt uit;

Calgary (airport, 1 nacht. Komen pas laat aan. Volgende morgen direct door naar Banff)
Banff (2 nachten)
Jasper (2 nachten)
Clearwater (2 nachten)
Whistler (2 nachten)
Campbell River (2 nachten)
Vancouver Island, Ucluelet (3 nachten)
Victoria (2 nachten)
Vancouver (3 nachten)

De meeste toeristen die het Westen bezoeken maken een rondje Vancouver - Vancouver. Wij hebben ervoor gekozen om bewust vanuit Calgary naar Vancouver te rijden (huurauto) zodat we in alle rust alles kunnen bezoeken.

Iemand tips voor excursies die we al vooraf moeten boeken? Iemand al ervaring hier in dit topic met een soortgelijke reis toevallig?
En als jullie tips hebben voor dingen die ik niet moet vergeten wanneer ik naar Canada ga, graag :) !
De ballen en tot sinas.
pi_151411792
Iemand hier weleens in Waterton Lake National Park geweest?

Over 3 weken begint m'n reis overigens al. *O* _O_
  maandag 6 april 2015 @ 11:24:24 #284
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_151412791
quote:
14s.gif Op maandag 6 april 2015 10:29 schreef TvhN het volgende:
Iemand hier weleens in Waterton Lake National Park geweest?

Over 3 weken begint m'n reis overigens al. *O* _O_
Doe je ook een nacht in de Prince of Wales ^O^ ?


Wel geweest. Maar toen was ik 6 ofzo.
Hele grote vis gevangen; enige dat ik nog weet. :P


NB. Ik laat het plaatje staan. Want tof. Maar zie dat hotel pas half juni open gaat. :@

[ Bericht 6% gewijzigd door Hyperdude op 06-04-2015 11:29:26 ]
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_151413452
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2015 11:24 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Doe je ook een nacht in de Prince of Wales ^O^ ?
[ afbeelding ]

Wel geweest. Maar toen was ik 6 ofzo.
Hele grote vis gevangen; enige dat ik nog weet. :P


NB. Ik laat het plaatje staan. Want tof. Maar zie dat hotel pas half juni open gaat. :@
Daar verblijven we inderdaad niet. Het is ook nog niet zeker of we die kant op gaan. Op de desbetreffende dag speelt FC Groningen wellicht de bekerfinale en eigenlijk willen we dat wel zien. Na die wedstrijd kunnen we Calgary verkennen. Of we gaan wel die kant op en zien dan niets van de wedstrijd.

Dat plaatje is erg fraai.
  dinsdag 7 april 2015 @ 09:30:12 #286
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_151441682
quote:
14s.gif Op maandag 6 april 2015 10:29 schreef TvhN het volgende:
Iemand hier weleens in Waterton Lake National Park geweest?

Over 3 weken begint m'n reis overigens al. *O* _O_
Ja. Vrij veel sneeuw gehad half september, waardoor het zicht ook wat minder was.
  dinsdag 7 april 2015 @ 10:11:48 #287
405682 maerk
Highbury
pi_151442454
Mijn reis begint ook al over een kleine 4 weken. Heb al helemaal gepland wat ik in Vancouver ga doen en wat ik wil laten zien aan mijn reisgezelschap. Zelfs waar we s' avonds gaan eten heb ik al redelijk uitgedokterd, i.i.g. in Malone's vanwege de goede herinneringen en heb een paar restaurantjes in Gastown waar we uit kunnen kiezen. Ik wil niks aan het toeval overlaten en nergens spijt van hebben bij terugkomst.
”Maar als je verlangen naar de lekke band niet verhoord wordt, zit er niets anders op dan te lijden.” - De Renner
pi_151446017
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 10:11 schreef maerk het volgende:
Mijn reis begint ook al over een kleine 4 weken. Heb al helemaal gepland wat ik in Vancouver ga doen en wat ik wil laten zien aan mijn reisgezelschap. Zelfs waar we s' avonds gaan eten heb ik al redelijk uitgedokterd, i.i.g. in Malone's vanwege de goede herinneringen en heb een paar restaurantjes in Gastown waar we uit kunnen kiezen. Ik wil niks aan het toeval overlaten en nergens spijt van hebben bij terugkomst.
Het is een vakantie he :P een periode waar je juist niet hoeft te stressen en alles moet plannen.
  dinsdag 7 april 2015 @ 13:11:57 #289
405682 maerk
Highbury
pi_151446553
quote:
7s.gif Op dinsdag 7 april 2015 12:54 schreef andreas612 het volgende:

[..]

Het is een vakantie he :P een periode waar je juist niet hoeft te stressen en alles moet plannen.
Stress? Juist geen stress, beter goed voorbereid dan ter plaatse nog moeten plannen. We zijn maar kort in Vancouver, dan wil ik er ook alles uithalen.
”Maar als je verlangen naar de lekke band niet verhoord wordt, zit er niets anders op dan te lijden.” - De Renner
pi_151473526
Hoi hoi,

Leuk dat er een canada topic is. Ik wil graag binnenkort (Mei of Juni) naar Toronto toe. Onder andere omdat ik er familie heb wonen (Oom en nichtjes van mijn leeftijd) al sinds dat ik een jong kind was niet meer gezien. Ik vroeg me verder een beetje af wat er te doen is en wat leuk is om te bezoeken. Als ik ga dan wil ik alleen gaan, dus wil graag veel zien :) alle tips zijn dus welkom!

Groetjes
  woensdag 8 april 2015 @ 08:38:14 #291
405682 maerk
Highbury
pi_151474718
Canucks in de playoffs, met een beetje geluk kan ik ze nog zien! :)
”Maar als je verlangen naar de lekke band niet verhoord wordt, zit er niets anders op dan te lijden.” - De Renner
pi_151474743
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2015 02:25 schreef Aardappel22 het volgende:
Hoi hoi,

Leuk dat er een canada topic is. Ik wil graag binnenkort (Mei of Juni) naar Toronto toe. Onder andere omdat ik er familie heb wonen (Oom en nichtjes van mijn leeftijd) al sinds dat ik een jong kind was niet meer gezien. Ik vroeg me verder een beetje af wat er te doen is en wat leuk is om te bezoeken. Als ik ga dan wil ik alleen gaan, dus wil graag veel zien :) alle tips zijn dus welkom!

Groetjes
Ik ben er dit jaar ook weer in juni. Alhoewel Toronto niet al te veel bezienswaardigheden heeft, kun je je er best een tijdje vermaken met een tripje naar de Toronto Islands en natuurlijk naar de Niagara Falls (met de casino bus voor een paar dollar).

In juni zijn er ook verschillende festivals: Bestival, een rock festival op de eilanden, de jaarlijkse Indycar race is dit jaar ook in juni en het alternatieve muziek, kunst en filmfestival NXNE vind ik zelf een aanrader: vier dagen lang zijn er dan elke avond en nacht in zo'n 120 bars en zaaltjes optredens van vaak meer dan duizend bandjes en andersoortig performers.

En verder zijn de verschillende leuke buurtjes wat verspreid over de stad, maar met een bixi huurfiets makkelijk te bereiken.
  woensdag 8 april 2015 @ 12:08:38 #293
405682 maerk
Highbury
pi_151479192
Wat trouwens ook erg prettig is op het moment. is de Canadese dollar die staat op 1.35.
Wij gaan eerst naar Canada voor een rondtrip USA, kunnen we daar nog wat inkopen doen!
”Maar als je verlangen naar de lekke band niet verhoord wordt, zit er niets anders op dan te lijden.” - De Renner
  woensdag 8 april 2015 @ 13:21:48 #294
405682 maerk
Highbury
pi_151481181
Het
”Maar als je verlangen naar de lekke band niet verhoord wordt, zit er niets anders op dan te lijden.” - De Renner
  woensdag 8 april 2015 @ 13:22:00 #295
405682 maerk
Highbury
pi_151481189
wordt
”Maar als je verlangen naar de lekke band niet verhoord wordt, zit er niets anders op dan te lijden.” - De Renner
  woensdag 8 april 2015 @ 13:22:21 #296
405682 maerk
Highbury
pi_151481198
tijd
”Maar als je verlangen naar de lekke band niet verhoord wordt, zit er niets anders op dan te lijden.” - De Renner
  woensdag 8 april 2015 @ 13:22:43 #297
405682 maerk
Highbury
pi_151481211
voor
”Maar als je verlangen naar de lekke band niet verhoord wordt, zit er niets anders op dan te lijden.” - De Renner
  woensdag 8 april 2015 @ 13:23:02 #298
405682 maerk
Highbury
pi_151481229
een
”Maar als je verlangen naar de lekke band niet verhoord wordt, zit er niets anders op dan te lijden.” - De Renner
  woensdag 8 april 2015 @ 13:23:21 #299
405682 maerk
Highbury
pi_151481238
nieuwe
”Maar als je verlangen naar de lekke band niet verhoord wordt, zit er niets anders op dan te lijden.” - De Renner
  woensdag 8 april 2015 @ 13:23:41 #300
405682 maerk
Highbury
pi_151481247
topictitel en
”Maar als je verlangen naar de lekke band niet verhoord wordt, zit er niets anders op dan te lijden.” - De Renner
  woensdag 8 april 2015 @ 13:23:51 #301
405682 maerk
Highbury
pi_151481250
openingspost
”Maar als je verlangen naar de lekke band niet verhoord wordt, zit er niets anders op dan te lijden.” - De Renner
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')