abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 23 februari 2010 @ 09:09:56 #26
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_78332691

Nog een paar maandjes
  dinsdag 23 februari 2010 @ 09:12:31 #27
36796 Morpheus2002
Radio 49 | DJ.Morph
pi_78332760
Dan is je boom volgroeid?
Niets Is Sterker Dan Dat Ene Woord; Feyenoord! Mijn Feyenoord!
  dinsdag 23 februari 2010 @ 09:16:32 #28
63192 ursel
"Het Is Hier Fantastisch!
pi_78332826
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 09:12 schreef Morpheus2002 het volgende:
Dan is je boom volgroeid?
Dan heeft die hem eindelijk uit de knoop gehaald en staat die met schroeven erin in zijn eigen tuin..
  dinsdag 23 februari 2010 @ 10:25:22 #29
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_78334760
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 09:12 schreef Morpheus2002 het volgende:
Dan is je boom volgroeid?
Nee, dan zoek ik die boom op en ga ik er onder liggen met een biertje
Aruba
  dinsdag 23 februari 2010 @ 11:09:38 #30
36796 Morpheus2002
Radio 49 | DJ.Morph
pi_78336131
quote:
Feyenoord ergert zich aan onjuiste uitspraken in Voetbal International

Feyenoord en de Feyenoord Supportersvereniging (FSV) hebben zich ernstig geërgerd aan de suggestie dat partijen zich niet druk maken om spreekkoren waarin scheidsrechters of spelers van de tegenpartij het woord kanker naar hun hoofd geslingerd krijgen. In het RTL-programma Voetbal International werd bovenstaande conclusie maandagavond meermalen getrokken op basis van een halve lezing van een document uit 2002, waarin aan supporters juist in duidelijke taal werd uitgelegd welke woorden in een stadion nu wel en niet door de beugel kunnen. Dat het gewraakte, acht jaar oude artikel zo uit zijn verband werd gerukt, was volgens Feyenoord woordvoerder Raymond Salomon des te ergerlijker omdat juist de Stadionclub al jaren opvallend actief is in het terugdringen van ongewenst taalgebruik en met name het woord kanker uit voetbalstadions.

In 2002 was er bijvoorbeeld al sprake van een in het oog springende actie van de Feyenoord Supportersvereniging in samenwerking met de club, de Nederlandse Kankerbestrijding en het Koningin Wilhelminafonds om het gebruik van het woord kanker in stadions een halt toe te roepen. Club en supporters poogden op deze manier hun medesupporters aan het denken te zetten alvorens zij zich schuldig maken aan beledigende spreekkoren, waarin de ziekte aan anderen wordt toegewenst of waarbij het woord kanker als bijvoeglijk naamwoord wordt gebruikt.

Het initiatief bestond onder meer uit een advertentiecampagne, acties rond wedstrijden, een collectie in het stadion en - ironisch genoeg - de door Voetbal International aangehaalde en als ‘schandalig’ omschreven uitlegbrief op de website over waarom bepaalde woorden en krachttermen harder aankomen dan anderen en dus niet toelaatbaar zijn. De actie was destijds een groot succes was. Er werd ruim 25.000 euro ingezameld voor de kankerbestrijding en de KNVB reikte de initiatiefnemers zelfs een symbolische onderscheiding uit voor de gevoerde campagne.

Ook het lopende seizoen is Feyenoord weer nadrukkelijk actief op het terrein van het voorkomen van kwetsende taal. In juli 2009 is in De Kuip het startschot gegeven voor de nog steeds lopende campagne ‘Kwetsen is zinloos, steunen is goud’. Met deze campagne richten Feyenoord en de supportersvereniging zich andermaal op de bestrijding van kwetsende spreekkoren die helaas toch weer te vaak de kop opsteken in de stadions. ‘Het doel is een ieder er van te overtuigen dat je naar het stadion komt om je club te steunen en niet om de tegenstanders of de arbiters te beledigen’, aldus Salomon.

‘Het is jammer dat acties als deze nog steeds nodig zijn, maar we proberen er echt van alles aan te doen. Dan is het triest en schadelijk voor de club als Feyenoord ten onrechte wordt neergezet als een voetbalclub die op dit terrein zijn maatschappelijke verantwoordelijkheid niet neemt. Eén telefoontje van de redactie van Voetbal International naar de club en we hadden kunnen toelichten dat ze het bewuste, oude document totaal verkeerd interpreteren en dat het juist onderdeel is van een bekroond geheel. Kennelijk was dat te veel moeite.’

Om te voorkomen dat het bewuste document in de toekomst nog een keer op dezelfde wijze wordt gebruikt heeft Feyenoord dit inmiddels verwijderd.
Ik schrok wel even toen Genee dat gister voorlas tijdens VI. Het zou toch wel erg triest zijn als Feyenoord het schelden met kanker in welke vorm dan ook min of meer gaat goedpraten of in ieder geval bagataliseren. Gelukkig is Feyenoord juist al jaren bezig met allerlei goede acties alleen blijft het me verbazen dat zoiets op de site stond...

Derksen reageerde er ook op zoals het hoort, het schelden met "kanker"moet gewoon verbannen worden vind hij en daar ben ik het mee eens. Zoals hij ook al zei is het gewoon een kwestie van gezond fatsoen en verstand.

[ Bericht 0% gewijzigd door Morpheus2002 op 23-02-2010 11:21:45 ]
Niets Is Sterker Dan Dat Ene Woord; Feyenoord! Mijn Feyenoord!
  dinsdag 23 februari 2010 @ 11:14:39 #31
125771 JMPoSTMaN
Alpe d'Huez beklommen
pi_78336284
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 11:09 schreef Morpheus2002 het volgende:

[..]

Ik schrok wel even toen Genee dat gister voorlas tijdens VI. Het zou toch wel erg triest zijn als Feyenoord het schelden met kanker in welke vorm dan ook min of meer gaat goedpraten of in ieder geval bagataliseren. Gelukkig is Feyenoord juist al jaren bezig met allerlei goede acties alleen blijft het me verbazen dat zoiets op de site stond...

Derksen reageerde er ook op zoals het hoort, het schelden met "kanker"moet gewoon verbannen worden vind hij en daar ben ik het mee eens. Zoals hij ook al zei is het gewoon een kwestie gezond fatsoen en verstand.
Klopt ben ik met je eens, maar met de tijd zul je zien dat niemand er meer van op kijkt.
Het verleden heeft dat al vaak genoeg bewezen
Beste voetbalkenner binnen BoF! seizoen 07/08 en 08/09
2de in de Tour de BoF!
Winnaar Joop Zoetemelk Award
  dinsdag 23 februari 2010 @ 11:23:12 #32
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_78336558
Heb het stukje gelezen maar vond het nou niet echt schokkend ofzo.. Had het ook gewoon laten staan eigenlijk.
Dit stuk zwierf op Fok! rond:
quote:
TOLERANTIEGRENZEN
Het gebruik van ziektes als bijvoeglijk naamwoord om een bepaalde uitspraak of
belediging kracht bij te zetten is een algemeen verschijnsel. Woorden als tyfus, tering of
kanker zijn de meest voorkomende. Veel mensen kijken er in een stad als Rotterdam
nauwelijks van op wanneer iemand de tyfus of tering wordt gewenst, en ook het noemen
van het woord kanker doet bij velen nauwelijks de wenkbrauwen fronsen. Het stellen van
een grens waarbij als criterium wordt gebruikt of de ziekte een dodelijke afloop kan
hebben is zinloos. Veel mensen overlijden aan bijvoorbeeld de griep, en er is in
Nederland niemand die zich zal storen aan een tekst als “krijg de griep”. Er is echter een
grote groep mensen die zich wel degelijk stoort en gekwetst voelt bij het horen van het
woord kanker. Veel supporters hebben dit regelmatig mondeling en/of schriftelijk via de
Feyenoord Supportersvereniging geuit.
Nou, boehoe

Hier staat dat stuk ook in:
http://www.feyenoord.nl/c(...)aken/spreekkoren.pdf
  dinsdag 23 februari 2010 @ 11:26:31 #33
36796 Morpheus2002
Radio 49 | DJ.Morph
pi_78336656
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 11:23 schreef Keltie het volgende:
Heb het stukje gelezen maar vond het nou niet echt schokkend ofzo.. Had het ook gewoon laten staan eigenlijk.
Dit stuk zwierf op Fok! rond:
[..]

Nou, boehoe

Hier staat dat stuk ook in:
http://www.feyenoord.nl/c(...)aken/spreekkoren.pdf
Ik vind het belachelijk dat dat op de officiële website van een voetbalclub staat. Er zou wat mij betreft moeten staan dat schelden met "kanker" niet getolereerd wordt. Ze praten het gewoon indirect goed, echt ongelooflijk
Niets Is Sterker Dan Dat Ene Woord; Feyenoord! Mijn Feyenoord!
  dinsdag 23 februari 2010 @ 11:30:41 #34
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_78336794
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 11:26 schreef Morpheus2002 het volgende:

[..]

Ik vind het belachelijk dat dat op de officiële website van een voetbalclub staat. Er zou wat mij betreft moeten staan dat schelden met "kanker" niet getolereerd wordt. Ze praten het gewoon indirect goed, echt ongelooflijk
Nee hoor, mede door de toevoeging van de laatste zin.
Daarnaast vind ik het slotwoord van de PDF dat perfect verwoorden:
quote:
Tot slot
Voorkomen moet worden dat een heksenjacht ontstaan op supporters die trachten
middels spreekkoren te shockeren. Mits dit binnen bepaalde grenzen blijft moet aan de
supporters deze mogelijkheid worden geboden. Voetbalstadions kunnen nu eenmaal geen
bolwerken van fatsoen worden, en van mensen in een stadion kan en mag niet verwacht
worden dat zij zich anders en beter gedragen dan mensen buiten het stadion.

Supporters moeten ten alle tijden in staat blijven hun emoties te tonen en hun onvrede
duidelijk te maken. Uiteraard met inachtneming van de tolerantiegrenzen. Maar
eventuele maatregelen dienen zich alleen te richten tegen extremiteiten en
moeten er niet op gericht zijn supporters monddood te maken.
Of je het nu leuk vind of niet, maar "kanker" lijkt als krachtterm/ scheldwoord maatschappelijk behoorlijk "normaal" te zijn.
Dan is het vrij vreemd dat je het overal op straat kan en mag roepen, maar als het in een stadion gebeurt zou er een stadionverbod moeten volgen...
  dinsdag 23 februari 2010 @ 11:34:38 #35
36796 Morpheus2002
Radio 49 | DJ.Morph
pi_78336940
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 11:30 schreef Keltie het volgende:

[..]

Nee hoor, mede door de toevoeging van de laatste zin.
Daarnaast vind ik het slotwoord van de PDF dat perfect verwoorden:
[..]

Of je het nu leuk vind of niet, maar "kanker" lijkt als krachtterm/ scheldwoord maatschappelijk behoorlijk "normaal" te zijn.
Dan is het vrij vreemd dat je het overal op straat kan en mag roepen, maar als het in een stadion gebeurt zou er een stadionverbod moeten volgen...
Op straat erger ik me er ook aan als ik het hoor. Ik zeg er niks van want voor je het weet wordt je in elkaar getrapt. Vind jij het normaal dat "kanker" maatschappelijk normaal is tegenwoordig?
Stadionverbod hoeft van mij niet zo direct, misschien als iemand het veelvuldig en bewust blijft doen. Elkaar erop aanspreken blijft denk ik de beste manier.
Niets Is Sterker Dan Dat Ene Woord; Feyenoord! Mijn Feyenoord!
  dinsdag 23 februari 2010 @ 11:37:31 #36
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_78337050
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 11:34 schreef Morpheus2002 het volgende:

[..]

Op straat erger ik me er ook aan als ik het hoor. Ik zeg er niks van want voor je het weet wordt je in elkaar getrapt. Vind jij het normaal dat "kanker" maatschappelijk normaal is tegenwoordig?
Stadionverbod hoeft van mij niet zo direct, misschien als iemand het veelvuldig en bewust blijft doen. Elkaar erop aanspreken blijft denk ik de beste manier.
Ik word van het woord niet warm of koud.
Ik word kwaad als iemand m'n vriendin uitmaakt voor "kankerhoer" maar niet kwaaier dan dat ze haar gewoon voor "hoer" uitmaken
pi_78340560
Jaaaaaa!!!!!!
quote:
Battlefield 3 al 3 jaar in ontwikkeling

Nieuws | 23 februari 2010 - DICE heeft in een interview met GamingUnion laten weten dat Battlefield 3 al 3 jaar in ontwikkeling is.

Geheimhoudingsverklaring
Volgens Fredrik Liliegren, studio manager van DICE Canada en voormalig directeur van DICE, is het best wel opmerkelijk dat een game 3 jaar in ontwikkeling is, maar toch nog altijd niet is aangekondigd. Liliegren mocht daar verder ook niets over zeggen; hij heeft namelijk een geheimhoudingsverklaring getekend.

Overrompelend
Hij zegt echter wel dat de ervaring overrompelend zal zijn, "It will blow you away!". Tegelijkertijd deelt Liliegren een forse tik uit aan Activision, door een beetje snerend te stellen dat de ervaring niet zo gaat worden als bij Modern Warfare 2. Waarschijnlijk doelt hij hierbij op het gebrek aan dedicated servers bij Activision's online-shooter.

Voordat Battlefield 3 uitkomt verschijnt eerst nog Battlefield: Bad Company 2.
  dinsdag 23 februari 2010 @ 13:11:18 #38
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_78340590

Eigenlijk ook raar hey? Honden hoeven hun reet helemaal niet af te vegen.
pi_78340663
Tvp
pi_78340689
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 13:10 schreef RudyCarell het volgende:
Jaaaaaa!!!!!!
[..]
  dinsdag 23 februari 2010 @ 13:39:18 #41
125771 JMPoSTMaN
Alpe d'Huez beklommen
pi_78341691
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 13:10 schreef RudyCarell het volgende:
Jaaaaaa!!!!!!
[..]
Beste voetbalkenner binnen BoF! seizoen 07/08 en 08/09
2de in de Tour de BoF!
Winnaar Joop Zoetemelk Award
  dinsdag 23 februari 2010 @ 13:40:27 #42
36796 Morpheus2002
Radio 49 | DJ.Morph
pi_78341751
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 13:10 schreef RudyCarell het volgende:
Jaaaaaa!!!!!!
[..]
Niets Is Sterker Dan Dat Ene Woord; Feyenoord! Mijn Feyenoord!
  dinsdag 23 februari 2010 @ 14:05:47 #44
36796 Morpheus2002
Radio 49 | DJ.Morph
pi_78342855
quote:
Stifler terug in American Pie 4
De oversekste Stifler zal zich ook in de vierde American Pie-bioscoopfilm van zijn beste kant laten zien. Acteur Sean William Scott onthulde tijdens een persconferentie over de nieuwe film dat hij voor de vierde keer Steve Stifler speelt.

De 33-jarige Scott doet onder een voorwaarde mee: de rest van de originele acteurs moet zijn of haar rol ook weer oppikken. Filmstudio Universal maakte vorige week bekend dat er een vierde American Pie-bioscoopfilm zit aan te komen.

Eerder verschenen ook al vier delen die alleen op dvd uitkwamen. Hierin keerde nauwelijks originele castleden terug.

Krankzinnig
De vierde American Pie speelt zich volgens Scott af tijdens een reünie van de middelbare school. Stifler is nog net zo krankzinnig als in de eerste drie bioscoopfilms.

"Het zou geen zin hebben om deze film te doen als Stifler niet nog steeds minstens zo gestoord zou zijn als vroeger."
Niets Is Sterker Dan Dat Ene Woord; Feyenoord! Mijn Feyenoord!
pi_78347042
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 14:05 schreef Morpheus2002 het volgende:

[..]

Eerste 2 delen waren fantastich... Maar daarna ging het bergafwaarts en Stiffler alleen kan dat niet goedmaken
  dinsdag 23 februari 2010 @ 16:00:07 #46
63192 ursel
"Het Is Hier Fantastisch!
pi_78349078
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 15:53 schreef RudyCarell het volgende:

[..]

Eerste 2 delen waren fantastich... Maar daarna ging het bergafwaarts en Stiffler alleen kan dat niet goedmaken
Eens!
pi_78353469
Helleuh !
Narf!
pi_78353709
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 11:09 schreef Morpheus2002 het volgende:

[..]


Derksen reageerde er ook op zoals het hoort, het schelden met "kanker"moet gewoon verbannen worden vind hij en daar ben ik het mee eens. Zoals hij ook al zei is het gewoon een kwestie van gezond fatsoen en verstand.
Ik word er zelf ook niet zo koud of warm van maar Derksen heeft hier dit keer zeker een punt.
pi_78353821
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 09:09 schreef Keltie het volgende:
[ afbeelding ]
Nog een paar maandjes
Nog een paar maandjes



'Alles' voor de vriendin
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')