abonnement Unibet Coolblue
pi_78298118
Uitspraken als deze hoor je vaak op Fok. Men zegt dan vaak dat "links" verantwoordelijk zou zijn voor alle/veel ellende die Nederland kant. Maar klopt deze uitspraak wel? Is het echt zo dat "links" zo veel macht heeft (gehad) in Nederland, dat zij de oorzaak is van de problemen die we nu kennen.

Even de feiten:

Regeringsdeelname
  • Sinds 1945 zijn er in totaal 27 kabinetten geweest. Van die 27 kabinetten, hebben er 19 een CDA premier gehad en 8 een PvdA premier.
  • Het CDA (of voorlopers) heeft 58 jaar geregeerd (waarvan 28 jaar met de PvdA & 30 jaar met de VVD)
  • De PvdA (of voorlopers) heeft 35 jaar geregeerd (waarvan 13 jaar met de VVD & 28 jaar met het CDA)
  • De VVD (of voorlopers) heeft 40 jaar geregeerd (waarvan 13 jaar met de PvdA & 30 jaar met het CDA)
  • De PvdA (of voorlopers) heeft in 13 kabinetten zitting gehad
  • De VVD (of voorlopers) heeft in 16 kabinetten zitting gehad

    Bron: Wiki

    Immigratie
    De "massa immigratie" waar tegenwoordig zo veel om te doen is, wordt door velen als een groot probleem gezien. Bijna iedereen het is wel eens dat de immigratie eigenlijk is begonnen met het hierheen halen van de gastarbeiders. De werving van gastarbeiders werd, volgens WIki, in 1973 beëindigd. Toen zat er een regering van PvdA (Den Uyl), CDA (KVP, ARP) & D66. Deze regering heeft de actieve werving van gastarbeiders gestopt.

    De werving is in 1964 begonnen met een akkoord tussen Nederland en Turkije (een akkoord met Marokko werd in 1969 gesloten). Toen zat er een kabinet van CDA (KVP, ARP, CHU) & VVD.

    Staatsschuld
    Vaak wordt er beweerd dat "links" alleen maar geld uit zou geven en derhalve zou zorgen voor een onhandelbare staatsschuld. Hieronder 2 grafieken van het verloop van de staatsschuld van Nederland, periode 1946-2004:



    Uit beide grafieken blijkt dat de staatsschuld niet onevenredig oploopt tijdens de regeerperiodes van de PvdA tov de VVD. "Links" geeft dus niet meer, maar ook niet minder, geld uit.

    Dhimmi-gedrag
    "Links" wordt ook vaak beschuldigd van het "heulen met de vijand", of (in de termen van Wilders) "Dhimmi-gedrag". Wat men hier precies mee bedoelt, is mij nooit echt duidelijk geworden, maar ik neem aan dat men doelt op het "knuffelen van allochtonen". "Links" zou te lief zijn voor alles met een kleurtje, of een ander geloof.

    Helaas heb ik hier geen harde cijfers van kunnen vinden, aangezien we in Nederland hier geen data van bijhouden. Maar het mag bekend zijn dat allochtonen procentueel meer onze gevangenissen bevolken, dan autochtonen. Dit alleen, geeft al aan dat allochtonen procentueel vaker worden gepakt en gestraft dan autochtonen.

    Te soft
    Een vaak gehoorde klacht over "links", is dat ze te soft zouden zijn voor criminelen in het algemeen. Ondanks dat de linkere partijen niet de meeste wetten hebben geschreven (puur op basis van regeringsdeelname), is de strafmaat in Nederland niet verlaagd door de linkse partijen, Sterker nog, 'Strafmaat in Nederland juist erg hoog'

    Immigratiebeleid
    "Links" zou de grenzen open willen zetten voor alles en iedereen die naar Nederland wil komen om te "profiteren". Echter was het beleid waar Verdonk zo om geroemd werd, een beleid dat door de PvdA is ontworpen, geschreven en ingevoerd.

    Conclusie
    Na dit korte onderzoek, kan ik niet anders concluderen dan dat het CDA, en in mindere mate de VVD, juist als verantwoordelijke gezien zou moeten worden. Ben benieuwd wat de rest in POL er van vindt.

    [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 22-02-2010 13:23:45 ]
  • pi_78298139
    Eens met TS.
    Feyenoord Rotterdam
    pi_78298170
    Er zijn NOOIT linkse of rechtse kabinetten geweest ! Het is de TOTALE politiek die de blaam draagt !
    When I die, I want to go peacefully like my Grandfather did, in his sleep -- not screaming, like the passengers in his car.
    pi_78298293
    TS, het klopt wat je schrijft, maar 'rechtsen' en helemaal popilisten houden niet van feiten, maar meer van stemmingmakerij. En gezien de polls lukt dat aardig.
    Lurf is the message and the message is Lurf
      maandag 22 februari 2010 @ 12:08:40 #5
    34614 jogy
    Hersenflatulent
    pi_78298308
    Harde cijfers zijn soms best leuk, samen met controleerbare historische feiten. Niet dat het wat uit gaat maken maar bedankt voor het heldere beeld wat je hebt geschetst. Aan de andere kant kan je dus net zo goed concluderen dat de politiek zelf in zijn geheel niet om weet te gaan met maatschappelijke uitdagingen en lange termijns problemen. Daar maakt links of rechts niet zoveel verschil in uit, het is enkel bedoelt om een fictieve scheidslijn te kweken tussen mensen en te verhinderen dat er ooit eensgezindheid komt tussen het plebs (de burger)
    Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
    'Goatboy is hurt by your indifference'
    <a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
    [b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
    pi_78298394
    quote:
    Op maandag 22 februari 2010 12:08 schreef jogy het volgende:
    Harde cijfers zijn soms best leuk, samen met controleerbare historische feiten. Niet dat het wat uit gaat maken maar bedankt voor het heldere beeld wat je hebt geschetst. Aan de andere kant kan je dus net zo goed concluderen dat de politiek zelf in zijn geheel niet om weet te gaan met maatschappelijke uitdagingen en lange termijns problemen. Daar maakt links ofrechts niet zoveel verschil in uit, het is enkel bedoelt om een fictieve schijdslijn te kweken tussen mensen en te verhinderen dat er ooit eensgezindheid komt tussen het plebs (de burger)
    Deze analyse heb ik eigenlijk vooral gemaakt voor mezelf. Ik erge me al een behoorlijke tijd aan de uitspraak dat een politieke stroming verantwoordelijk zou zijn voor alle ellende. Aangezien ik zelf behoorlijk links ben (SP), vroeg ik me af of er een kern van waarheid zat in de beschuldigingen.

    Blijkt van niet
    pi_78298714
    Kijk, dat zijn nu eens topics waar men wat aan heeft. Desalniettemin zal het dom rechtse smaldeel hier (let wel: er zijn genoeg slimme, nette rechtse mensen hier naar mijn mening) niks van de gepresenteerde feiten aantrekken. Die blijven liever de "Rita verdonk" hier uithangen en latenzich niet hinderen door argumenten, kennis etc..
    pi_78298748
    Mensen weten niet eens meer wat links en rechts is. Hier op Fok! is alles wat niet wilders is meteen links.

    Mensen zouden wat minder links en rechts moeten denken en wat meer vanuit de redelijkheid.
    De rechtse tunnelvisie regeert op Fok!. Het is af en toe wel vreselijk om die ondoordachte reacties te lezen.

    Vanochtend bijvoorbeeld. Wilders wilt de AOW op 65. Dus de meeste zijn voor. Zouden ze wel doorhebben dat de fokkers (de meeste op fok zullen waarschijnlijk <35 jaar zijn) dan de rekening later op hun bord krijgen?

    Zo zijn er nog tal van dingen die ik totaal niet begrijp. Waarom willen wij onze cultuur en kunst niet meer behouden? We zijn toch verdomme geen arm en failliet kutland?

    Men is hier erg gevoelig voor de hardste schreeuwers. Ik heb het afgelopen jaar waargenomen dat lange termijn visies en redelijkheid niet rechts zijn. Daarom ben ik afvallig geworden
    Ik ben een superster want ik drink jupiler!
    pi_78298755
    TS
    Op vrijdag 22 juli 2011 00:30 schreef yvonne het volgende:
    Ja DE Ik houd nog heel veel van je
    pi_78298794
    quote:
    Op maandag 22 februari 2010 12:07 schreef lurf_doctor het volgende:
    TS, het klopt wat je schrijft, maar 'rechtsen' en helemaal popilisten houden niet van feiten, maar meer van stemmingmakerij. En gezien de polls lukt dat aardig.
    pi_78298851
    De bijval hier is mooi & hartverwarmend... Maar ben ook benieuwd wat de rechtse schreeuwers & andere rechtse stemmers van mn OP vinden
    pi_78298926
    Moet je even Buzois vragen, die was nogal rechts aan het doen in een ander topic
    Op vrijdag 22 juli 2011 00:30 schreef yvonne het volgende:
    Ja DE Ik houd nog heel veel van je
    pi_78298943
    quote:
    Op maandag 22 februari 2010 12:27 schreef DutchErrorist het volgende:
    Moet je even Buzois vragen, die was nogal rechts aan het doen in een ander topic
    linkje?
    pi_78298972
    quote:
    Op maandag 22 februari 2010 12:25 schreef RvLaak het volgende:
    De bijval hier is mooi & hartverwarmend... Maar ben ook benieuwd wat de rechtse schreeuwers & andere rechtse stemmers van mn OP vinden
    ik gok dat die zowel het CDA als de VVD eigenlijk links vindenn
      maandag 22 februari 2010 @ 12:29:20 #15
    34614 jogy
    Hersenflatulent
    pi_78299003
    quote:
    Op maandag 22 februari 2010 12:25 schreef RvLaak het volgende:
    De bijval hier is mooi & hartverwarmend... Maar ben ook benieuwd wat de rechtse schreeuwers & andere rechtse stemmers van mn OP vinden
    'linkse propaganda'
    Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
    'Goatboy is hurt by your indifference'
    &lt;a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow"&gt;Vrijheid&lt;/a&gt;
    [b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
    pi_78299012
    quote:
    Op maandag 22 februari 2010 12:28 schreef attila_de_hun het volgende:

    [..]

    ik gok dat die zowel het CDA als de VVD eigenlijk links vindenn
    VVD links.
    pi_78299027
    quote:
    Op maandag 22 februari 2010 12:29 schreef jogy het volgende:

    [..]

    'linkse propaganda'
    Jammer voor hen dat alle genoemde feiten controleerbaar zijn .
    pi_78299105
    quote:
    Op maandag 22 februari 2010 12:27 schreef RvLaak het volgende:

    [..]

    linkje?
    Wilders-bashers
    Op vrijdag 22 juli 2011 00:30 schreef yvonne het volgende:
    Ja DE Ik houd nog heel veel van je
    pi_78299122
    pi_78299130
    quote:
    Op maandag 22 februari 2010 12:32 schreef DutchErrorist het volgende:

    [..]

    Wilders-bashers
    Dank
    pi_78299174
    Met de gastarbeiders is de influx van allochtonen inderdaad begonnen, maar het linkse Kabinet-Den Uyl
    (PvdA, KVP, ARP, PPR, D66) heeft de grootschalige 'gezinshereniging' mogelijk gemaakt waardoor de gastarbeiders ineens niet meer gasten waren, maar permanent.

    Je legt de focus dus verkeerd in je OP.
    Karakter en zelfvertrouwen verkopen ze niet in kledingwinkels vrees ik.
      maandag 22 februari 2010 @ 12:36:39 #22
    44745 Ixnay
    On The Hombre
    pi_78299226
    Het enige kabinet die dit land vooruit geholpen heeft was Paars 1+2.

    Werkeloosheid omlaag.
    Welvaart omhoog.
    BNP omhoog.

    En die rechtsen waren maar aan het zeiken toen. En daarna.
    Terwijl het nog nooit zo goed is geweest in Nederland dan tijdens Kok.
    pi_78299368
    quote:
    Op maandag 22 februari 2010 12:35 schreef MoneyTalks het volgende:
    Met de gastarbeiders is de influx van allochtonen inderdaad begonnen, maar het linkse Kabinet-Den Uyl
    (PvdA, KVP, ARP, PPR, D66) heeft de grootschalige 'gezinshereniging' mogelijk gemaakt waardoor de gastarbeiders ineens niet meer gasten waren, maar permanent.

    Je legt de focus dus verkeerd in je OP.
    De focus ligt misschien niet verkeerd, maar de gezinshereniging is weggelaten. Niet bewust btw, heb ik domweg niet aan gedacht.

    Heb je een bron voor mij? Dan zal ik hier ook in duiken . Ik wil namelijk wel een objectieve analyse maken.
    pi_78299389
    quote:
    Op maandag 22 februari 2010 12:36 schreef Ixnay het volgende:
    Het enige kabinet die dit land vooruit geholpen heeft was Paars 1+2.

    Werkeloosheid omlaag.
    Welvaart omhoog.
    BNP omhoog.

    En die rechtsen waren maar aan het zeiken toen. En daarna.
    Terwijl het nog nooit zo goed is geweest in Nederland dan tijdens Kok.
    Hou je er wel rekening mee dat de VVD net zo hard mee regeerde toen .
      maandag 22 februari 2010 @ 12:42:56 #25
    129292 LXIV
    Cultuurmoslim
    pi_78299431
    quote:
    Op maandag 22 februari 2010 12:36 schreef Ixnay het volgende:
    Het enige kabinet die dit land vooruit geholpen heeft was Paars 1+2.

    Werkeloosheid omlaag.
    Welvaart omhoog.
    BNP omhoog.

    En die rechtsen waren maar aan het zeiken toen. En daarna.
    Terwijl het nog nooit zo goed is geweest in Nederland dan tijdens Kok.

    Dat was gewoon een gunstige economische periode. Als de hele wereld omhoog gaat, gaat Nederland mee. Als de hele wereld omlaag gaat gaat Nederland ook mee. Ongeacht het kabinet.
    Op maandag 15 mei 2023 18:39
    Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
    abonnement Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')