abonnement Unibet Coolblue
  zondag 21 februari 2010 @ 23:40:41 #1
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_78286180


Hoe te posten in dit topic
Simpel! Zet de titel van de zojuist gekeken film neer, al dan niet bold plus IMDb-linkje. Vervolgens een mooie filmposter of frappant screenshot (geen gele kikkers of Moviemeterplaatjes!) en daaronder een verhaaltje wat je nu zo gaaf of niet gaaf aan de film vindt. Let op: controversiële meningen worden ten zeerste gewaardeerd! Ter afsluiting geef je de film nog de waardering in of sterren of een cijfer van 1 tot en met 10. Of je doet toch iets heel anders, dat mag ook.

Meningen en vragen over het plot dienen gemarkeerd te worden met de spoiler-tag zodat je voor anderen de film niet verpest, als men ooit besluit de film nog eens te kijken .

Dat we elkaar mogen aansteken tot het kijken van elkaars filmkeuze

Vorige topics:
CXLVIII | CXLVII | CXLVI | CXLV | CXLIV | CXLIII | CXLII | CXLI | CXLII | CXLIII
CXL | CXXXIX | CXXXVIII | CXXXVII | CXXXVI | CXXXV | CXXXIV | CXXXIII | CXXXII | CXXXI
CXXX | CXXIX | CXXVIII | CXXVII | CXXVI | CXXV | CXXIV | CXXIII | CXXII | CXXI
CXX | CXVIX | CXVIII | CXVII | CXVI | CXV | CXIV | CXIII | CXII | CXI
CX | CIX | CVIII | CVII | CVI | CV | CIV | CIII | CII | CI
C | XCIX | XCVIII | XCVII | XCVI | XCV | XCIV | XCIII | XCII | XCI
XC | LXXXIX | LXXXVIII | LXXXVII | LXXXVI | LXXXV | LXXXIV | LXXXIII | LXXXII | LXXXI
LXXX | LXXIX | LXXVIII | LXXVII | LXXVI | LXXV | LXXIV | LXXIII | LXXII | LXXI
LXX | LXIX | LXVIII | LXVII | LXVI | LXV | LXIV | LXIII | LXII | LXI
LX | LIX | LVIII | LVII | LVI | LV | LIV | LIII | LII | LI
L | IL | XLVIII | XLVII | XLVI | XLV | XLIV | XLIII | XLII | XLI
XL | XXXIX | XXXVIII | XXXVII | XXXVI | XXXV | XXXIV | XXXIII | XXXII | XXXI
XXX | XXIX | XXVIII | XXVII | XXVI | XXV | XXIV | XXIII | XXII | XXI
XX | XIX | XVIII | XVII | XVI | XV | XIV | XIII | XII | XI
X | IX | VIII | VII | VI | V | IV | III | II | I

Wijzigingen/toevoegingen aan deze OP zijn welkom! Omdat ik dit topic niet elke dag lees kan je het beste een PM doen naar donroyco
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
  zondag 21 februari 2010 @ 23:43:39 #2
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_78286332
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
pi_78286469
V for Vedetta
Wat een kutfilm zeg!
Het script is geschreven door een wereldvreemd jochie van 4 ofzo
Ik ben een superster want ik drink jupiler!
  zondag 21 februari 2010 @ 23:48:42 #5
292419 NoXia
Productiefoutje
pi_78286577
quote:
Op zondag 21 februari 2010 23:46 schreef Fuzzysham het volgende:
V for Vedetta
Wat een kutfilm zeg!
Het script is geschreven door een wereldvreemd jochie van 4 ofzo
Leg eens uit?
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
pi_78286604
quote:
Op zondag 21 februari 2010 23:46 schreef Fuzzysham het volgende:
V for Vedetta
Wat een kutfilm zeg!
Het script is geschreven door een wereldvreemd jochie van 4 ofzo
Ik vond t een goeie film
  zondag 21 februari 2010 @ 23:51:06 #8
3185 Adelante
To let it go now
pi_78286641
quote:
Op zondag 21 februari 2010 23:46 schreef Blackf1re het volgende:
Boondock Saints 2 :p
Is het wat?
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_78286884
Gisteren Zombieland en Adventureland gezien, uiteraard ga ik daar later iets over schrijven/posten.
pi_78287021
quote:
Op zondag 21 februari 2010 23:50 schreef Blackf1re het volgende:

[..]

Ik vond t een goeie film
Ik ook
pi_78287054
zombieland! die heb ik ook een stukje gezien, wat een poepzooi zeg xD

vandaag 'Cloudy with a chance of Meatballs' gezien, ik vind m grappig!
Hiroshima '45, Chernobyl '86, Windows '95
pi_78287077
Fargo (Ethan Coen & Joel Coen, 1996)
Heerlijke film van de Coens, met name de scenes met Steve Buscemi en Peter Stormare, wat een prachtig duo is dat. Verder ook een prima rol van Frances McDormand. 8.0

Mørke (Jannik Johansen, 2005)
Prima thriller uit Denemarken naar scenario van Anders Thomas Jensen. Eigenlijk alles is goed voor elkaar; script, regie, camerawerk. Trouwens vroeger vaak in de buurt van de filmlocaties op vakantie geweest, wel leuk om zo terug te zien. 7.8

24 Hour Party People (Michael Winterbottom, 2002)
Film over de muziekscene in het Manchester van de jaren '70 en '80, met in de hoofdrol Steve Coogan. Lijkt wel wat op Control qua inhoud maar de aanpak is behoorlijk anders, beetje documentaire-achtige komedie. Verder veel goede muziek en bandjes uit die tijd: Sex Pistols, Joy Division, New Order en Happy Mondays. 7.5
pi_78287096
vanavond eerst last action hero
toen the day the earth stood still
en daarna een ripje van avatar

vanmiddag alweer vergeten
  maandag 22 februari 2010 @ 00:12:50 #14
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_78287514
Geen film gezien in de tussentijd, dus onvervalste TVP
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 22 februari 2010 @ 00:33:09 #15
862 Arcee
Look closer
pi_78288308
quote:
Op maandag 22 februari 2010 00:12 schreef kingmob het volgende:
Geen film gezien in de tussentijd, dus onvervalste TVP
pi_78288699
quote:
Op zondag 21 februari 2010 23:46 schreef Fuzzysham het volgende:
V for Vedetta
Wat een kutfilm zeg!
Het script is geschreven door een wereldvreemd jochie van 4 ofzo
ik vond t echt een hele goede film. iedereen die een beetje bekend is met de britse cultuur zou er volgens mij in herkennen dat een land als engeland precies zo zou zijn als totalitaire staat...ik kreeg er kippenvel van.

verder heb ik vandaag gezien
the invention of lying van ricky gervais, met hemzelf en o.a. jennifer garner en een bijrol voor rob lowe (en een cameo van edward norton.

vond t een toffe film! plotinfo (zonder verpestende spoilers, gewoon de basis van het verhaal)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kwak
pi_78291749
Resident Evil Extincion
Redelijke zombiefilm van de fantastische videogame reeks, Resident Evil. De film heeft enkele aspecten van de games overgenomen, maar slaat toch lichtelijk de plank mis bij alle delen van de trilogie. Heerlijk morbide mensen afslachten, prima!
6.3/10
http://www.imdb.com/title/tt0432021/


Cloudy, with a Chance of Meatballs
Redelijke komische, maar vooral fantastisch gemaakte animatie film over een sullige wetenschapper die een machine ontwikkelt dat water omzet tot eten. De animaties zijn echt ontzettend mooi, beter dan een UP bijvoorbeeld. Mr T heeft een bijrol en er zit een aap in met een decoder om zijn nek die zijn gedachtes vertaalt, oftewel leuke film!
7.2/10
http://www.imdb.com/title/tt0844471/
_________________
Hi :)
pi_78294964
Adventureland



Na hier gelezen te hebben dat dit een nog fijnere film is dan 500 days of Summer, moest ik hem natuurlijk zien.
James (Jesse Eisenberg) is net geslaagd (in de jaren 80, mooie outfits!) als zijn ouders hem vertellen dat papa is gedegradeerd en dat hij een zomerbaantje zal moeten nemen. Bij gebrek aan CV komt hij terecht in Adventureland, een pretpark: "the work of lazy, pathetic morons". Hij bouwt een vriendschap op met een paar collega's, en ontmoet Em (Kristen Stewart). Met haar krijgt hij een bijzondere band.
De film is geregisseerd door Greg Mottola, bekend van Suberbad, en je ziet hier wel iets van terug. Vooral Bill Hader is behoorlijk superbad, maar dit is eigenlijk best een frisse noot in deze verder vrij rustige en serieuze film.
Ik zou deze film plaatsen ergens tussen Running with Scissors en Juno, het leuke genre waar nog steeds geen naam voor is, maar echt feelgood vond ik de film niet. Daarnaast had ik hier meer het coming of age tienerfilm gevoel.

7,3 (IMDB: 7,2)


Zombieland



Ik was érg benieuwd naar deze film, omdat ik steeds lees dat hij fantastisch is, om de volgende dag weer te lezen dat het hé-le-maal niks is. Nou, ik vond hem leuk! Het begon eigenlijk meteen goed: daar was Jesse "Columbus" Eisenberg weer, voor mij een verrassing. Toevallig! Hij woont in een wereld waar bijna alle mensen in zombies zijn veranderd. Hij houdt zich staande door zich aan een hele berg zelf opgestelde regels te houden (die leuk in beeld worden gebracht). Hij gaat op zoek naar zijn ouders en komt Tallahassee (Harrelson) tegen, eigenlijk zijn absolute tegenpool. Ondanks de niet bepaald natuurlijke verstandhouding reizen ze samen verder.

De 'horror' (maar eigenlijk is het allemaal op een vrij schattig niveau) wordt afgewisseld met een soort niveau American Pie (deel 1 ). Ik moet zeggen, de combinatie maakt het alles behalve saai. Een horror-pie-road movie dus! (Bill Murray )

7 (IMDB: 7,9)
  maandag 22 februari 2010 @ 11:55:05 #19
213010 haakon
Bier moet. Bier doet je goed.
pi_78297857
Daybreakers

Vette film, goede acteurs en een mooi verhaal !
Maar op de een of andere manier had ik er meer van verwacht ?

Mijn cijfer: 7,5
IMDB: 6,7
The Outside Agency
pi_78298653
quote:
Op zondag 21 februari 2010 23:46 schreef Fuzzysham het volgende:
V for Vedetta
Wat een kutfilm zeg!
Het script is geschreven door een wereldvreemd jochie van 4 ofzo
Elk jochie van vier is wereldvreemd, verder wel een kutfilm maar das een ander verhaal.
pi_78301468
Cloudy, with a Chance of Meatballs
Het ziet er, zoals bijna alle animaitie films, weer fantastisch uit. Het verhaal was vrij basic maar toch goed genoeg om te blijven boeien tot het eind voor mij. Ik vond voornamelijk de humor in de film erg goed met als toppunt Mr. T als agent natuurlijk. Al met al geen hoogvlieger maar gewoon een prima film om een keer te kijken.
Cijfer: 7

Terug naar de kust
Gisteravond deze film bekeken met vriendin. Ik vond dat het allemaal wat rommelig werd geintroduceerd zoals bijv de relatie tussen de personage's van Linda de Mol en Daan Schuurmans. Als er eenmaal wat meer verhaal in komt is het helaas ook al vrij snel duidelijk waar het naartoe zal gaan op het eind. Redelijke film maar nergens ontstijgt deze film dat niveau naar mijn mening
Cijfer: 6
pi_78302514
Shrink 2009
Henry Carter (Kevin Spacey) is een celebrity-psychiater met sterk uiteenlopende cliënten, van een onzekere jonge schrijver tot een agent met obsessieve dwangneurotische trekjes en een actrice met vage toekomstplannen. Zijn eigen leven verloopt ook niet helemaal op rolletjes. Hij neemt voor het eerst een pro deo project aan en besluit een getraumatiseerd tienermeisje te behandelen. Zij is niet de geijkte Hollywood Hills tiener, maar koestert wel een grote liefde voor de filmwereld, waar Henry juist zo moe van is.

Ik vond de film lekker wegkijken mede door het fantastische acteerwerk van zowel Kevin Spacey als Mark Webber. Wat een verhaallijn...
8.5


Shutter Island 2010
Het verhaal zat goed in elkaar, de personages waren interessant, de sfeer was goed en de acteer prestaties (vooral DiCaprio) waren sterk. Ook de muziek was fenomenaal.

9
Op zaterdag 28 juni 2014 @ 18:18 schreef Marie30 het volgende: Zo lief. :) Kusje :*
Op donderdag 14 juli 2016 @ 23:45 schreef GGMM het volgende: Het is altijd bijzonder gezellig als banaantje er is. :)
  maandag 22 februari 2010 @ 14:28:52 #23
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_78303647
quote:
Op maandag 22 februari 2010 14:01 schreef banaantjeEE het volgende:
Shutter Island 2010
Het verhaal zat goed in elkaar, de personages waren interessant, de sfeer was goed en de acteer prestaties (vooral DiCaprio) waren sterk. Ook de muziek was fenomenaal.
[ afbeelding ]
9
Bij deze definitief toegevoegd op de "die moet ik zien" lijst
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
pi_78306230
^ Wat hij zegt!
  maandag 22 februari 2010 @ 15:34:15 #25
213010 haakon
Bier moet. Bier doet je goed.
pi_78306365
net Messages Deleted gekeken.

zeer vermakelijke en spannende film !

7,5 !
The Outside Agency
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')