abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
pi_131798607
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 23:30 schreef kristalhelder het volgende:
Doen de users hier in frankrijk hun boodschappen inde grote supermarkten zoals: Hyper U, Carrefour Intermarche etc. Of bij lokale winkels?
Auchan Drive voor zaken als wc papier, afwasmiddel, desserts en bronwater
Le Grand Frais voor groente en fruit
Picard voor diepvries
De Marokkaan om de hoek voor als ik geen bier meer heb na 23:00
De bakker voor m'n brood
pi_142612827
Even een kleine rotschop, ik kreeg net een telefoontje van een oud collega, hij zoekt een nieuwe collega en dacht direct aan mij, een klein dingetje, het bedrijf zit in Dijon.

zoals zijn werk schema er uit ziet, 1 week op de zaak in Dijon, 1 week thuis werken en 1 week de wereld over, week 4 begint het rondje weer opnieuw. erg leuk, erg interessant.

nu heb ik wel een aantal vragen:
- Aangezien Utrecht Dijon wel te doen is maar ik dat zat raak na een paar maanden ben ik wel geintresseert in de franse funda? is er een soortgelijke website voor franse koop en huur woningen?
- Hebben er mensen ervaring met werken voor een frans bedrijf en woonachtig zijn in nederland mbt belastingen etc?
- zijn er websites waar informatie opstaat over emigreren naar frankrijk?

ik weet dat google.fr veel informatie bevat maar ben vooral benieuwd naar ervaringen met zeker de eerste twee punten.
suck my asshole taco bender
pi_142633110
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 21:25 schreef Remco_h het volgende:
- Aangezien Utrecht Dijon wel te doen is maar ik dat zat raak na een paar maanden ben ik wel geintresseert in de franse funda? is er een soortgelijke website voor franse koop en huur woningen?
koop- en huurwoningen:
http://www.seloger.com/
pi_142633977
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 23:30 schreef kristalhelder het volgende:
Doen de users hier in frankrijk hun boodschappen inde grote supermarkten zoals: Hyper U, Carrefour Intermarche etc. Of bij lokale winkels?
Ik had een Auchan, Picard en een kleine convenience store van een Indiër om de hoek. Dan is de keuze snel gemaakt.
 | Feyenoord Rotterdam
pi_142634004
Het missen van boterhammen is wel klote in Frankrijk. Hagelslag gaat niet met stokbrood en de boterhammen hier komen allemaal uit de fabriek :(
 | Feyenoord Rotterdam
  woensdag 23 juli 2014 @ 13:45:29 #206
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_142635181
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juli 2014 13:16 schreef o.us2.0 het volgende:
Het missen van boterhammen is wel klote in Frankrijk. Hagelslag gaat niet met stokbrood en de boterhammen hier komen allemaal uit de fabriek :(
Mijn grootste gemis hier in Parijs, inderdaad!

Maar...de Picard maakt wel weer wat goed! erg fijne winkel!
Give a man a fire and he'll be warm for a day. Set a man on fire and he'll be warm for the rest of his life.
pi_142654031
quote:
14s.gif Op woensdag 23 juli 2014 13:45 schreef Abbadon het volgende:

[..]

Mijn grootste gemis hier in Parijs, inderdaad!

Maar...de Picard maakt wel weer wat goed! erg fijne winkel!
een hele grote vriezer kopen en die volledig vol proppen met brood? ;)
An Amateur trains untill he does it right!
A Professional trains untill he can't do it wrong!
pi_146209503
Even een crosspost:

quote:
5s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 18:14 schreef trancethrust het volgende:
Ik heb moeite met bepalen wat ik netto mag verwachten uit een bruto jaarloon in Frankrijk; veel bronnen beamen dat de belastingsdruk in Frankrijk tot in de top van Europa behoort, maar een precieze berekening is lastig. Na behoorlijk wat leeswerk ben ik tot het volgende gekomen:

• de sociale taxes a 8% gaan eerst van 97% van het bruto jaarloon af,
• dan gaat er op het gehele overgebleven bedrag de inkomstenbelasting af, schijvensysteem met 30% in de hoogste klasse (mits geen miljoeneninkomsten),
• dan gaat er nog een soort huurdersbelasting af dat afhangt van de kadastrale waarde, de stad waarin je woont, wat je lokale wijk allemaal uitspookt aan publieke werken, je eigen inkomen, de huur dat je zou betalen in 1970, de belasting dat de stad nationaal moet afdragen(?), en/of de positie van de grote beer aan de hemel.

Nu is die laatste m.i. geen triviale hoeveelheid en zorgt die belasting ervoor dat de belangstingsdruk i.h.a. erg lastig te voorspellen is. Klopt dat, mis ik nog andere zaken? Is er iets zinnigs te zeggen qua worst-case in Parijs, bij een apartement van pakweg 1700 euro per maand?

En om toch tot een poging te komen van een enkel percentage op het brutoloon, als jullie in Frankrijk wonen, wat betalen jullie jaarlijks in percentages?
Hopelijk via dit topic nog wel wat reacties! :D
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
pi_146211624
Nou ik betaal zo wat een heel salaris aan belasting (¤1100, zal volgend jaar iets minder zijn) en dit jaar voor t eerst taxe d habitation, wat ¤440 is
pi_146212032
Thanks voor de reactie!! Nog steeds bij disneyland? =)

Je bedoelt je betaalt een hele maand aan belasting, inkomsten alsook sociaal? En de taxe d'habitation wordt afgeleid van je huur of van je inkomsten?
pi_146212782
Nog steeds Disneyland .

Taxe d habitation, hoe groot je woning is en waar je woont etc.
Oh zit ook 133¤ tv kosten bij

Wat ik moet betalen(1100)is bijna een heel salaris zeg maar.

Wat bedoel je met sociale kosten?
pi_146214393
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2014 13:42 schreef psv-gomes het volgende:
Nog steeds Disneyland .

Taxe d habitation, hoe groot je woning is en waar je woont etc.
Oh zit ook 133¤ tv kosten bij

Wat ik moet betalen(1100)is bijna een heel salaris zeg maar.

Wat bedoel je met sociale kosten?
Belastingen voor zorgkosten, pensioen, werkloosheidsuitkeringen etc. (contributions sociales). Die taxe d'habitation valt we wel mee, was bang dat die in de duizenden liepen, maar dat is pas bij een kasteel ofzo? :P
pi_146214439
Eigenlijk valt het me nog mee dan, die belasting. Zit nu in Belgie waar ik zo'n 50% van de bruto salaris kwijt raak...
pi_146226396
Ik zal mijn loonstrook eens uitspitten om te zien hoeveel dat is per maand :)

Hoe groter je woont hoe meer taxe dhabitation je betaald . Ik heb 28m2 (¤440)
pi_146234292
quote:
14s.gif Op zondag 2 november 2014 11:14 schreef trancethrust het volgende:
Even een crosspost:

[..]

geen idee, ik weet niet wat je bruto verdient.
pi_146237806
quote:
1s.gif Op zondag 2 november 2014 22:21 schreef Prego het volgende:

[..]

geen idee, ik weet niet wat je bruto verdient.
Ik ook niet, ik werk er nog niet :P Stel iets in de orde van 70k bruto per jaar?
pi_146389788
Let op, de inkomstenbelasting wordt niet door je werkgever ingehouden, die houdt alleen de sociale premies in. Dus je betaalt die apart elk jaar. De eerste jaren kreeg ik trouwens geld terug op de een of andere manier :) Twee jaar geleden (maar voor de orde van grootte zal het vast niet zo heel veel uitmaken) had ik per maand 1600 bruto en dan hield ik er 1300 a 1350 aan over. Daar ging dan dus de inkomstenbelasting en evt. taxe d'habitation vanaf.
De wijze houdt zich op de achtergrond, in werkelijkheid staat hij vooraan
  maandag 10 november 2014 @ 15:55:19 #218
102912 crv
Shit happened
pi_146500849
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juli 2014 13:16 schreef o.us2.0 het volgende:
beetje late reaktie, maar wij hebben gewoon Brood (Boterhammen) bij de bakkers hier in de Elzass ^O^
sorry, mind closed until further notice🍷
  maandag 10 november 2014 @ 16:00:20 #219
102912 crv
Shit happened
pi_146501025
quote:
14s.gif Op zondag 2 november 2014 11:14 schreef trancethrust het volgende:
Even een crosspost:

[..]

1. Heb je www.frankrijkforum.nl al geprobeerd
2. Ga uit van ongeveer een maandsalaris hoewel de belastingdruk exponentieel stijgt
3. http://www.impots.gouv.fr(...)documentstandard_705

met betrekking tot aftrekposten heb je 2 opties
1. Werkelijk kosten aftrekken, dan moet je alle bonnetjes kunnen overleggen
2. De standaard 10% kiezen
pi_147393737
Salut du 03 (Le Mayet de Montagne, Allier, Auvergne)

Weet iemand hier hoe je aan een numéro sirèn komt en wat dat ongeveer kost?

Zitten hier nog meer mensen uit 03 of 42 (Le Mayet ligt zo'n beetje op de grens)? Ik woon daar ongeveer 6 maanden per jaar, en het gebied stikt van de Nederlanders (waarvan er veel overigens met campings, gîtes, chambres d'hôte, die er het hele jaar zijn).
Hier worden de deuren in ieder geval niet beklad met dreigementen jegens kaaskoppen: als Nederlanders de huizen niet kopen, vervallen ze tot ruïnes, in deze streek heb je echt een huis voor een prikkie als je een beetje handig bent/handige familie en vrienden hebt.

Even voorstellen hier: In 2009 kocht ik een huis in Frankrijk en sinds 2010 heb ik een LAT-relatie met een Fransman, + 3 Franse stiefkinderen en 4 Franse kleinkinderen (in maart komt de 5e). Verder ben ik helemaal in de familie en vriendenkring opgenomen.

quote:
0s.gif Op woensdag 23 juli 2014 20:43 schreef Pro_Shifty het volgende:

[..]

een hele grote vriezer kopen en die volledig vol proppen met brood? ;)
Voor volkoren brood heb ik een broodbakmachine, gaat heel goed.

Wat ik in Frankrijk mis is Indisch eten. Natuurlijk kan ik dat zelf koken, maar de mensen hier vinden het niet lekker, dus het komt er niet vaak van.

Wat ik hier leuk vind is dat je zomaar bij iemand langs kan gaan, zonder eerst agenda's te trekken, en dat je dan vaak ook voor het eten wordt uitgenodigd. Dat betekent omgekeerd natuurlijk wel dat je zelf ook die attitude moet ontwikkelen, dus iedereen is altijd welkom, en komen ze rond etenstijd (à midi of rond een uur of 8) dan zet ik een bordje bij.
  vrijdag 12 december 2014 @ 10:12:27 #221
102912 crv
Shit happened
pi_147507763
quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2014 16:13 schreef la_perle_rouge het volgende:

Wat ik in Frankrijk mis is Indisch eten. Natuurlijk kan ik dat zelf koken, maar de mensen hier vinden het niet lekker, dus het komt er niet vaak van.

Wat ik hier leuk vind is dat je zomaar bij iemand langs kan gaan, zonder eerst agenda's te trekken, en dat je dan vaak ook voor het eten wordt uitgenodigd. Dat betekent omgekeerd natuurlijk wel dat je zelf ook die attitude moet ontwikkelen, dus iedereen is altijd welkom, en komen ze rond etenstijd (à midi of rond een uur of 8) dan zet ik een bordje bij.
Bij ons in de Alsace hebben we meerdere indiers.... ik prijs me gelukkig :Y)
  vrijdag 28 juli 2017 @ 19:47:54 #222
43653 sigme
Zwelstijfsel
pi_172744394
Hoi! Kan iemand mij vertellen waar/ hoe je het beste een pakketje van ongeveer 1 kilo van Frankrijk naar Nederland kan sturen en wat dan ongeveer zou moeten kosten?
Bij voorbaat dank & groeten uit Reims :).
En nu blijft geloof, hoop [en] liefde, deze drie; doch de meeste van deze is de liefde.
TRV / sigme's grote wandelplan
pi_172744907
quote:
5s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 19:47 schreef sigme het volgende:
Hoi! Kan iemand mij vertellen waar/ hoe je het beste een pakketje van ongeveer 1 kilo van Frankrijk naar Nederland kan sturen en wat dan ongeveer zou moeten kosten?
Bij voorbaat dank & groeten uit Reims :).
waar? La Poste, die vind je in bijna elk dorp met meer dan 10 inwoners :')
Is het pakketje klaar om verzonden te worden of heb je een verpakking nodig? Wil je een verzekering? Langzame levering of snel?
Zonder verpakking, langzaam en zonder verzekering ongeveer 15¤.
Met verpakking, langzaam en zondet verzekering ongeveer 45¤.

Op laposte.fr kun je een simulatie doen maar weet niet hoe je Frans is :@
  vrijdag 28 juli 2017 @ 20:26:33 #224
43653 sigme
Zwelstijfsel
pi_172745386
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 20:09 schreef Prego het volgende:

[..]

waar? La Poste, die vind je in bijna elk dorp met meer dan 10 inwoners :')
Is het pakketje klaar om verzonden te worden of heb je een verpakking nodig? Wil je een verzekering? Langzame levering of snel?
Zonder verpakking, langzaam en zonder verzekering ongeveer 15¤.
Met verpakking, langzaam en zondet verzekering ongeveer 45¤.

Op laposte.fr kun je een simulatie doen maar weet niet hoe je Frans is :@
Merci! Je fais essayer laposte.fr!
En nu blijft geloof, hoop [en] liefde, deze drie; doch de meeste van deze is de liefde.
TRV / sigme's grote wandelplan
pi_172745756
Mais je t'en prie :) n'hésite pas à revenir vers nous si t'as des questions ;)
abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')