abonnement Unibet Coolblue
pi_105173961
Ik ben er ook nog gewoon, ik heb alleen niet zo veel te melden :')
pi_105193333
Is het er zo vervelend? hahaha
Of gewoon te slecht weer voor het moreel? ;)
 FR
pi_105212373
het is hier nog eigenlijk best goed vind ik voor begin december, af en toe grijs maar voornamelijk zon en redelijk zacht.
pi_105235402
Joh, ik dacht op het weerbericht te zien dat er een megastoring boven Frankrijk hing!
Of is die alweer overgetrokken?
In NL is het in ieder geval bar slecht... (maarja, dat zeg ik met mijn verwende instelling op weergebied... :P )
 FR
pi_105236777
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 23:39 schreef Bora-Bora het volgende:
Joh, ik dacht op het weerbericht te zien dat er een megastoring boven Frankrijk hing!
Of is die alweer overgetrokken?
In NL is het in ieder geval bar slecht... (maarja, dat zeg ik met mijn verwende instelling op weergebied... :P )
:? ben jij weg uit FR? of kom ik onder m'n steen vandaan? :')
pi_105239129
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2011 00:15 schreef Prego het volgende:

[..]

:? ben jij weg uit FR? of kom ik onder m'n steen vandaan? :')
:D Nee, ik kom weer onder een steen vandaan. ;)
Ik ben een tijd weggeweest omdat mijn hele persoonlijke leven even op zijn kop is komen te staan;
daarbij ook naar NL terug moeten komen... ;)
(Wel mijn Fransman meegesleept; hij is nu dus de immigrant! :+ )
 FR
pi_105240555
Ah en kan hij een beetje wennen in Nederland?
pi_117339287
Even een kick. Had al (met goedkeuring van Static) een nieuw topic geopend.

Mijn vriendin is Frans (Parijs) en is momenteel bezig met haar Bachelor in NL.
Over 1.5 jaar is zij klaar en gaan we terug naar Parijs. Ik werken, zij haar Master ( ze heeft echter wel goede inkomsten dus we verdienen beide).
Ik ben al een tijdje klaar met mijn studie en werk momenteel.

Natuurlijk hebben we nog even de tijd maar ik ben druk bezig met de taal (gaat al vrij goed) maar vooral ook met nadenken wat ik kan verwachten qua werk.
Mijn schoonvader heeft verschillende bedrijven waar hin eigenaar van is en investeert nu eigenlijk alleen nog, daar zouden mogelijkheden liggen, maar ik weet niet of ik dat wel wil.

Huisvesting is een tweede punt. We zijn in de gelukkige omstandigheden dat financiën niet echt een probleem zouden moeten zijn, maar het leven is daar natuurlijk toch een heel stuk duurder.
Ik zie er eigenlijk tegenop om op een klein appartementje te gaan zitten.

Mijn vriendin wil echter graag in 2 specifieke arrondissementen wonen en gezien de prijzen van onroerend goed daar zit er geen penthouse in verwacht ik . Ik zie mezelf ook niet op 50m2 zitten echter. Dus dit is wel een punt wat nog problemen kan opleveren.

Nog meer mensen die naar Frankrijk zijn vertrokken? En goede tips, aandachtspunten, etc?
  vrijdag 28 september 2012 @ 14:54:32 #129
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_117353320
't Is helaas verdacht stil onder de Camambertkoppen.

[ Bericht 0% gewijzigd door popolon op 28-09-2012 17:12:13 ]
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_117357032
Betreffende Parijs heb ik helemaal geen tips of adviesen voor je Blue_note omdat mijn ervaringen niet toepasselijk zijn voor Parijs.

Een paar users hier wonen in Parijs of niet ver daar buiten, ik hoop dat ze dit topic terug zullen zien in hun AT. Succes in ieder geval.
pi_117394923
Hebben jullie trouwens nog gewoon je Nederlandse paspoort?
pi_117395757
Ik woon in departement seine et marne, niet ver van parijs
Niet van plan om eeuwig hier te wonen
pi_117396736
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 september 2012 18:14 schreef psv-gomes het volgende:
Ik woon in departement seine et marne, niet ver van parijs
Niet van plan om eeuwig hier te wonen
Bij Marne la vallee daar?

Je werkt in Disneyland?
pi_117404629
klopt
pi_117406526
En jdat bevalt je dan niet zo goed dat je jezelf daar niet heel lang ziet zitten, of is het Frankrijk?
Woon je dan in zo'n community van Disney?

[ Bericht 18% gewijzigd door #ANONIEM op 29-09-2012 22:26:09 ]
pi_117429197
ik woon in het kasteel in het park :)


Ik woonde in een residentie met allemaal medemerkers. Nu in een andere met medewerkers en mensne die buiten disney wonen

[ Bericht 38% gewijzigd door psv-gomes op 30-09-2012 17:40:46 ]
  zondag 30 september 2012 @ 23:20:16 #137
83025 INViCTuS
Mountains & Nature
pi_117448639
Ik zou er ook wel willen wonen. 2 specifieke "provincies" in het bijzonder. Orienteren naar de mogelijkheden aldaar.
Never Stop Exploring!
Life begins at the end of your comfort zone!
Follow me on Twitter: https://twitter.com/EdwinKr83 Instagram: https://www.instagram.com/edwinkr83/
pi_117474655
derpartement franche comte ( doubs / jura) is ook erg mooi. Heb daar ook gewoond en gewerkt. Erg vriendelijke mensen
  maandag 1 oktober 2012 @ 19:37:51 #139
83025 INViCTuS
Mountains & Nature
pi_117476287
Momenteel gaat mijn voorkeur uit naar de Savoie of de Haute Savoie
Never Stop Exploring!
Life begins at the end of your comfort zone!
Follow me on Twitter: https://twitter.com/EdwinKr83 Instagram: https://www.instagram.com/edwinkr83/
pi_117592973
Zijn er hier mensen die in Aix-en-Provence of Marseille wonen?
(Of daar in de buurt...)
Wie een kuil graaft voor een ander
is een arbeider.
pi_117938065
Ik hoop dat ik over een paar jaar ook mag zeggen dat ik in Frankrijk gesetteld ben. Zou graag in de (haute) Savoie willen werken. Ben van de week naar Lyon geweest, wat een vette stad is dat! Ja, ik zie mijzelf daar wel werken en wonen :+
pi_118608510
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2011 07:03 schreef psv-gomes het volgende:
Ah en kan hij een beetje wennen in Nederland?
Nou, beter dan ik eigenlijk... :+
Tegen alle verwachtingen in (ook de zijne) vindt hij het prettig leven in NL. Beetje regeltjescultuur enzo, daar is hij als Zuideuropeaan natuurlijk ook niet dol op, maar voor de rest bevalt het hem prima. Zelfs de sneeuw en de regen krijgen hem niet weg... (mij wel trouwens :P )
 FR
pi_118608578
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2012 00:43 schreef Blue_note het volgende:
Even een kick. Had al (met goedkeuring van Static) een nieuw topic geopend.

Mijn vriendin is Frans (Parijs) en is momenteel bezig met haar Bachelor in NL.
Over 1.5 jaar is zij klaar en gaan we terug naar Parijs. Ik werken, zij haar Master ( ze heeft echter wel goede inkomsten dus we verdienen beide).
Ik ben al een tijdje klaar met mijn studie en werk momenteel.

Natuurlijk hebben we nog even de tijd maar ik ben druk bezig met de taal (gaat al vrij goed) maar vooral ook met nadenken wat ik kan verwachten qua werk.
Mijn schoonvader heeft verschillende bedrijven waar hin eigenaar van is en investeert nu eigenlijk alleen nog, daar zouden mogelijkheden liggen, maar ik weet niet of ik dat wel wil.

Huisvesting is een tweede punt. We zijn in de gelukkige omstandigheden dat financiën niet echt een probleem zouden moeten zijn, maar het leven is daar natuurlijk toch een heel stuk duurder.
Ik zie er eigenlijk tegenop om op een klein appartementje te gaan zitten.

Mijn vriendin wil echter graag in 2 specifieke arrondissementen wonen en gezien de prijzen van onroerend goed daar zit er geen penthouse in verwacht ik . Ik zie mezelf ook niet op 50m2 zitten echter. Dus dit is wel een punt wat nog problemen kan opleveren.

Nog meer mensen die naar Frankrijk zijn vertrokken? En goede tips, aandachtspunten, etc?
Je zult er helaas toch aan moeten wennen om relatief minder leefruimte in je huis te hebben, in Parijs. De stad is en blijft duur, ook in tijden van crisis...

Waar wil je vriendin graag wonen? 7e en 16e arrondissement ofzo?
Wel een beetje beperkt om er maar twee te selecteren; er zijn best meerdere arrondissementen waar je heel erg mooi woont. Maargoed, het verhaal daarvoor blijft hetzelfde: de mooiste zijn en blijven duur.

Joh, als jullie samen appartementen gaan uitzoeken, kom je vanzelf tot andere inzichten, mochten de voor jullie budget beschikbare appartementen in de gekozen arrondissementen tegenvallen. En dan breidt je gewoon je zoek-perimeter een beetje uit. ;)
Vergis je niet in een 14e of 15e arr: daar vindt je ondanks het wat minder luxe imago toch erg interessante deals met prima wooncomfort. ;)

Bij schoonpa werken klinkt indd in 1e instantie niet super aanlokkelijk, maar aan de andere kant is het voor een buitenlander niet supereenvoudig om een baan te krijgen in Frankrijk (vanwege taalniveau, maar ook mentaliteitsverschillen), dus misschien zul je zijn hulp toch nodig hebben...

Succes in ieder geval!
 FR
pi_118608587
Jeetje, Fok! is wel zwaar tegenwoordig... :{
 FR
pi_118705061
Bora-Bora :W

@Alcatranz: ik vond het z'on jaar of 7 geleden ook een toffe stad maar inmiddels ben ik Lyon eigenlijk best beu. ik vind het er 'tegenwoordig' vies, het stinkt en het is een puinhoop. al die 'gezellige barretjes' en bouchons kunnen me gestolen worden, misschien is dat de leeftijd want wij willen gewoon rust ;)

Wij gaan zo rondtouren in het noord westen van Lyon om te kijken wat ons leuk lijkt want binnen een paar jaar willen we de stad uit. Ik woon in het 9e en ik heb geen zin meer om omringd te worden door mensen in sportkleding die zich niet kunnen gedragen, agressief zijn en de boel vernielen en verzieken. Na diverse inbraken in ons complex en agressie op straat is bij ons de maat vol.
Certes, elders is het gras altijd groener maar het mag voor mij allemaal wel wat minder verpauperd, dat daar dan een prijskaartje aan vast hangt, soit..!
pi_118834860
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 16:49 schreef theSummoner het volgende:
Zijn er hier mensen die in Aix-en-Provence of Marseille wonen?
(Of daar in de buurt...)
Hoezo trouwens? Woon jij daar?

@Prego: ik kan het me helemaal voorstellen. De kwaliteit van het leven in de grote Franse steden verslechtert in sneltempo, helaas...
 FR
pi_118887388
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 00:47 schreef Bora-Bora het volgende:

[..]

Hoezo trouwens? Woon jij daar?

@Prego: ik kan het me helemaal voorstellen. De kwaliteit van het leven in de grote Franse steden verslechtert in sneltempo, helaas...
Nee maar wil daar half jaartje gaan studeren, dus heb wat vragen.
Wie een kuil graaft voor een ander
is een arbeider.
pi_119002784
Ik heb in Aix gewoond, dus misschien kan ik je ergens bij helpen?
Wat ga je waar studeren, als ik vragen mag?
 FR
pi_119033211
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 23:52 schreef Bora-Bora het volgende:
Ik heb in Aix gewoond, dus misschien kan ik je ergens bij helpen?
Wat ga je waar studeren, als ik vragen mag?
Ik hoop op een half jaartje uitwisseling tijdens m'n master naar het Institut d'Études Politiques, heb net m'n bachelor Politicologie aan de UvA gehaald :)
Wie een kuil graaft voor een ander
is een arbeider.
pi_119044160
Ahaa, dan zit je straks dus in Aix bij 'Sciences Po' -zoals een 'IEP' in FR heet- aan de rue Gaston de Saporta, midden in het centrum van de stad en recht tegenover de cathedraal! Ideaal. Aix is een super toffe stad om te wonen en studeren (en alle overige dingen! :P :P) en Sciences Po is een opleiding met aanzien. Er zijn diverse (9 ofzo) opleidingen hiervan in het land, waarvan natuurlijk DE hoogst gereputeerde degene in Parijs is. (Ik geef het alleen even aan voor het geval dat dit een punt is wat hoog op je prioriteitenlijstje staat. ;) )

Maar met deze opleiding en deze stad (Aix) kun je sowieso niet misgrijpen; alleen jammer dat je maar een half jaartje gaat natuurlijk. Tussen de vaste en tijdelijke docenten zul je vast en zeker pareltjes vinden: ze weten ontzettend bijzondere personages aan te trekken die een lesprogramma een unieke inhoud geven. Wees dus alert bij het samenstellen van je vakkenpakket en informeer goed naar de achtergrond van elke docent.

De taalvakken (Engels met name) kun je maar beter achterwege laten (als ze niet verplicht zijn tenminste): daar is het niveau zo 'lamentable' dat je daar je tijd of met lachen, of met huilen, of met slapen doorbrengt. :X

How is your French, sinon?
 FR
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')