abonnement Unibet Coolblue
pi_81601268
quote:
"The group committed to raise production to 450,000 b/d from about 100,000 b/d in 6 years"

De wereld verbruikt over ruim 80000000b/d, 450000 b/d is denk ik niet zo veel.

"The industry will drill the first-ever large wells in the Chukchi and Beaufort seas in the Arctic, which are estimated to hold 27bn barrels of oil and gas"

Dat je ergens gaat zoeken naar olie betekend echt niet dat je het er vind. Dit soort plannen moet men met een korreltje zout nemen. Als er stond dat het olieplatform gebouwd was was het een ander verhaal geweest. Het duurt jaren voordat zo`n olieplatform "in the arctic sea" gebouwd en klaar voor productie is. En we hebben gewoonweg niet zoveel jaar meer.

Ook is 23billion barrels wat er ligt, áls het er ligt genoeg voor bijna een jaar aan olie (als de vraag naar olie op dat moment hetzelfde is als nu). Ik ga pas optimistische scenario`s bedenken als ze BEZIG zijn met het aanleggen van een boorplatform.
  dinsdag 18 mei 2010 @ 22:58:30 #177
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_81602862
Ik heb het idee dat de olieprijsdaling wel weer eens door kan zetten. Zolang de prijs grotendeels door speculanten wordt bepaald, is elke stijging reden om extra te speculeren, en elke daling reden om daarmee te stoppen. Zodoende worden zowel stijgers als dalers uit zichzelf versterkt, wat tot enorme pieken kan leiden.
censuur :O
pi_81604118

Al langere tijd is de olieproductie op een plateau. De OPEC heeft een aantal stevige productiereducties ingevoerd na het ineenstorten van olieprijs door de kredietcrisis. Ik heb nog geen productie veruimings quota gezien van OPEC. De kans bestaat zelfs dat tot verdere quotavermindering besloten wordt. Er is dus best nog wat reserve capaciteit beschikbaar.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  dinsdag 18 mei 2010 @ 23:24:24 #179
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_81604180
Kan ik hieruit afleiden dat de productiereducties van de OPEC door niet-OPEC wordt aangevuld?
Bizar trouwens, hoeveel effect enkele procenten in productie op de prijs kan hebben!
censuur :O
pi_81605244
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 23:24 schreef RemcoDelft het volgende:
Kan ik hieruit afleiden dat de productiereducties van de OPEC door niet-OPEC wordt aangevuld?
Bizar trouwens, hoeveel effect enkele procenten in productie op de prijs kan hebben!
OPEC heeft idd geen controle op wat andere olieproducenten doen. Ik d8 dat OPEC ca 35% van de markt heeft. Je ziet nu idd de productie wat stijgen. Dat heeft te maken met zowel compliance binnen OPEC en meer aanvoer buiten OPEC.
The world runs on oil, de vraagverschuiving is niet erg elastisch meer omdat veel mogelijke alternatieve brandstoffen als gas, uranium of kolen die niches nu wel opgevuld hebben. Denk daarbij vooral aan transport. Je kunt denk ik wel stellen dat het leeuwendeel van de olie voor transport is. Veranderen van type brandstof is niet eenvoudig. De prijswig tussen aardgas en olie is al langere tijd enorm maar aardgas geeft een korte actieradius omdat de energiedichtheid veel lager is dan van benzine/diesel. Bussen die vaak kunnen tanken gaat nog maar energieslurpend vrachtvervoer vereist een brandstof met hoge energiedichtheid. Een aardgas of electrische vrachtwagen, vliegtuig, schip is echt nog niet aan de orde.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_81607636
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 22:32 schreef todaviamoonbathing het volgende:

[..]

"The group committed to raise production to 450,000 b/d from about 100,000 b/d in 6 years"

De wereld verbruikt over ruim 80000000b/d, 450000 b/d is denk ik niet zo veel.
Het lijkt misschien niet veel, maar 450.000 vaten per dag á 50 tot 100 dollar is motivatie genoeg om het te ontwikkelen.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_81852316
Even een linkdump in het olietopic..

BP vergiftigt de hele golf
http://www.hln.be/hln/nl/(...)-gif-besproeit.dhtml

Boorplatform staat op springen in Noordzee
http://www.hln.be/hln/nl/(...)en-in-Noordzee.dhtml

zorgelijke zaken allemaal.
Escaping from a liquidity trap may be impossible, much like light trapped in a black hole.
Op zaterdag 19 november 2011 13:27 schreef Perrin het volgende: En net als van voetbal, heeft iedereen verstand van macro-economie
  maandag 24 mei 2010 @ 23:05:49 #183
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_81852627
quote:
Op maandag 24 mei 2010 22:59 schreef fedsingularity het volgende:
Even een linkdump in het olietopic..

BP vergiftigt de hele golf
http://www.hln.be/hln/nl/(...)-gif-besproeit.dhtml

Boorplatform staat op springen in Noordzee
http://www.hln.be/hln/nl/(...)en-in-Noordzee.dhtml

zorgelijke zaken allemaal.
Het is een dure prijs die we moeten betalen om onze olieafhankelijkheid van het M-O te verminderen
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_81852888
quote:
Op maandag 24 mei 2010 23:05 schreef JimmyJames het volgende:

[..]

Het is een dure prijs die we moeten betalen om onze olieafhankelijkheid van het M-O te verminderen
Nou inderdaad, als we het op zulke riskante plekken moeten halen is het beter om meer in te zetten op duurzame energie. Alleen nu is het kwaad al geschied.
Als de halve zee vergiftigd wordt zal dat ook immense gevolgen hebben op allerlei vlakken, volgens mij zien we dat hier een zwart stuk geschiedenis wordt geschreven.
Escaping from a liquidity trap may be impossible, much like light trapped in a black hole.
Op zaterdag 19 november 2011 13:27 schreef Perrin het volgende: En net als van voetbal, heeft iedereen verstand van macro-economie
pi_81935615
Even wat luchters tussendoor een grappig oliespelletje, boor je eigen bronnen put ze uit en koop de regering om.
  woensdag 26 mei 2010 @ 20:31:42 #186
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_81937373
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 19:57 schreef Basp1 het volgende:
Even wat luchters tussendoor een grappig oliespelletje, boor je eigen bronnen put ze uit en koop de regering om.
"You have to make sure that your extraction rate meets or exceeds the demand". Klinkt niet al te realistisch, dan krijg je weinig geld voor je olie.
censuur :O
  User die je het meest gemist hebt 2022 donderdag 27 mei 2010 @ 19:26:11 #187
78918 SeLang
Black swans matter
pi_81982315
quote:
Shell: verkoop Europese raffinage activiteiten wordt moeilijker

LONDEN (Dow Jones)--Olieconcerns die hun raffinage-activiteiten in Europa willen verkopen, zullen daar meer moeite mee hebben vanwege de sterke groei van de capaciteit in Azie, zegt een Shell functionaris donderdag.

"We hebben tot nu toe ongeveer twee raffinaderijen per jaar verkocht, maar de verwachtingen voor de prijzen zijn mager", zegt het hoofd van de handelsafdeling in ruwe olie Mike Muller van Shell tijdens een conferentie die georganiseerd is door Platts, dat alle internationale marktprijzen voor olien en olieproducten bijhoudt.

Volgens Muller worden overnamedeals voor bestaande activiteiten in Europa bemoeilijkt door de snelle groei van raffinagecapaciteit in Azie. Ook wees hij erop dat wereldwijd de raffinaderijtarieven afnemen en schatte hij in dat de wereldwijde omzetdaling tussen de 2 en 3 miljoen vaten per dag bedraagt.
Dat is weer eens een ander geluid.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_82001870
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 19:57 schreef Basp1 het volgende:
Even wat luchters tussendoor een grappig oliespelletje, boor je eigen bronnen put ze uit en koop de regering om.
Dat deuntje
  User die je het meest gemist hebt 2022 zaterdag 29 mei 2010 @ 14:01:24 #190
78918 SeLang
Black swans matter
pi_82059666
Het is maar goed dat we in de 2de helft van het jaar een double dip recessie ingaan. Dat houdt de olieprijs in bedwang.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_82060010
quote:
Russian Oil Companies' Appetite for Offshore Licenses Grows
There are currently no operational offshore oil- and gas fields in the Russian Arctic Oceans, but the interest to start exploring the northern offshore fields appear to increase. Less ice due to the on-going rapid climate changes makes it more attractive for oil companies to enter the Arctic Oceans.[..]
Ik vraag me af hoe moeilijk het voor het staatsoliebedrijf (en lievelingetje van Poetin) zal zijn om vergunningen te krijgen.

Nog zo'n mooie:
quote:
Iran masters major oil drilling method

Iranian engineers have domestically carried out a major standard oil and natural gas excavation technique which was formerly employed only by Western countries.[..]
quote:
Iraq may hold third oilfield auction

Iraq is mulling a third oil auction for some of its supergiant fields, such as Kirkuk and East Baghdad, if there is enough interest from foreign oil firms, Iraq's oil minister said Thursday.[..]
De Irakezen vragen wijselijk om buitenlandse hulp.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_82092378
even misschien offtopic maar het lek is nog niet gedicht, kan iemand met een BB terminal kijken wat de eigen reserves zijn van BP, en wellicht bij welke verzekering deze schade is ondergebracht zijn onder gebracht :d ik zou me bezeiken als dit AIG blijkt te zijn betaald obama het nog zelf:D of kunnen we toch al gaan speculeren op een nog verdere koersval van BP
National Suicide: How Washington is Destroying the American Dream
pi_82102922
quote:
Op zondag 30 mei 2010 10:51 schreef edwinh het volgende:
even misschien offtopic maar het lek is nog niet gedicht, kan iemand met een BB terminal kijken wat de eigen reserves zijn van BP, en wellicht bij welke verzekering deze schade is ondergebracht zijn onder gebracht :d ik zou me bezeiken als dit AIG blijkt te zijn betaald obama het nog zelf:D of kunnen we toch al gaan speculeren op een nog verdere koersval van BP
Dan kun je beter het jaarverslag van BP downloaden.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  zondag 30 mei 2010 @ 16:08:50 #194
93664 waht
Mushir
pi_82103940
Deepwater Oil Spill - The LMRP Attempt Continued and Sunday's Open Thread
(De comments onderaan de pagina zijn vaak erg interessant op The Oil Drum.)
quote:
BP said preparations have been made for the possible deployment of the lower marine riser package (LMRP) cap containment system, which would be complex because of the depth of the oil leak.
quote:
Documents Show Early Worries About Safety of Rig
WASHINGTON — Internal documents from BP show that there were serious problems and safety concerns with the Deepwater Horizon rig far earlier than those the company described to Congress last week.

The problems involved the well casing and the blowout preventer, which are considered critical pieces in the chain of events that led to the disaster on the rig.

The documents show that in March, after several weeks of problems on the rig, BP was struggling with a loss of “well control.” And as far back as 11 months ago, it was concerned about the well casing and the blowout preventer.

On June 22, for example, BP engineers expressed concerns that the metal casing the company wanted to use might collapse under high pressure.

“This would certainly be a worst-case scenario,” Mark E. Hafle, a senior drilling engineer at BP, warned in an internal report. “However, I have seen it happen so know it can occur.”

The company went ahead with the casing, but only after getting special permission from BP colleagues because it violated the company’s safety policies and design standards. The internal reports do not explain why the company allowed for an exception. BP documents released last week to The Times revealed that company officials knew the casing was the riskier of two options.[..]
Daar gaan ze.
quote:
Transocean's Outrageous $270 Million Windfall From Oil Spill
In a healthy capitalist economy, companies are penalized for their mishaps and capitalism adjusts their tune. However, in the recent BP (NYSE: BP) oil spill, rig manufacturer Transocean (NYSE: RIG) banked a $270 million profit from the disaster.

With profits like that from extracting value from society, who needs to add value?

Transocean walked away from the mess with over a quarter billion dollars because they insured Deepwater Horizon for well above book value. How did we come across such scathing confidential information? The company executives proudly assuaged investors’ fears by announcing the good news during Transocean’s recent quarterly earnings conference call. Here’s the fun bit:

In the current quarter we expect to receive approximately $560 million in insurance proceeds and the code and accounting gain of approximately $270 million for the total loss of the rig. Of the $560 million in expected insurance proceeds we have already received $481 million including amounts received today.[..]
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_82104288
quote:
Op zondag 30 mei 2010 16:08 schreef waht het volgende:
Daar gaan ze.
[..]


Dat laatste is boekhoudkundige onzin. De vervangingswaarde van zo'n platform ligt ook ver boven de boekwaarde en daarom wordt het dus zo hoog verzekerd. Nu een nieuw platform bouwen kost ze waarschijnlijk meer, dus in feite wordt er gewoon verlies op gemaakt.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  zondag 30 mei 2010 @ 16:28:57 #196
93664 waht
Mushir
pi_82104787
quote:
Op zondag 30 mei 2010 16:16 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Dat laatste is boekhoudkundige onzin. De vervangingswaarde van zo'n platform ligt ook ver boven de boekwaarde en daarom wordt het dus zo hoog verzekerd. Nu een nieuw platform bouwen kost ze waarschijnlijk meer, dus in feite wordt er gewoon verlies op gemaakt.
Ik vermoedde al dat er kanttekeningen konden worden geplaatst.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  zondag 30 mei 2010 @ 19:55:20 #197
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_82113097
Tja, 't zijn eenvoudige doelwitten om op te schieten nu, BP en Transocean.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  User die je het meest gemist hebt 2022 zondag 30 mei 2010 @ 19:58:25 #198
78918 SeLang
Black swans matter
pi_82113264
quote:
Op zondag 30 mei 2010 19:55 schreef Perrin het volgende:
Tja, 't zijn eenvoudige doelwitten om op te schieten nu, BP en Transocean.
Ik verwacht nog wel wat populistische maatregelen van Obama.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  zondag 30 mei 2010 @ 20:15:50 #199
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_82114080
quote:
Op zondag 30 mei 2010 19:58 schreef SeLang het volgende:

[..]

Ik verwacht nog wel wat populistische maatregelen van Obama.


Ja.. maar uiteindelijk hoop ik dat de milieuschade nog enigszins beperkt kan worden..
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_82116093
quote:
Op zondag 30 mei 2010 16:16 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Dat laatste is boekhoudkundige onzin. De vervangingswaarde van zo'n platform ligt ook ver boven de boekwaarde en daarom wordt het dus zo hoog verzekerd. Nu een nieuw platform bouwen kost ze waarschijnlijk meer, dus in feite wordt er gewoon verlies op gemaakt.
En de omzetderving ook nog eens in de tussentijd.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')