abonnement Unibet Coolblue
  zondag 9 april 2000 @ 19:44:00 #1
2645 Isabel
.. yes it's her!
pi_258275
Op de site van de fanclub van Büllent las ik de volgende berichten. Iemand, genaamd Angelwings (en een aantal anderen)is van plan actie te ondernemen tegen het gemanipuleer van SBS6.

--------------------------------------------
WAT GAAN WE NU DOEN..???OF BLIJVEN WE LIJDZAAM TOEKIJKEN?

IK HEB EEN PERSCOMMUNIQUÉ KLAARLIGGEN VOOR DIVERSE KRANTEN EN VOORAFSPRAKEN MET REGIONALE EN 2 LANDELIJKE OMROEPEN ,MAAR DAT HAD IK AL VERTELD.HIERIN STAAT VAN AANVANG UITZENDING TOT HEDEN GEDETAILEERD DE WANTOESTANDEN WAARAAN SBS ZICH SCHULDIG MAAKT GEFUNDEERD MET BEWIJZEN.IK HAD AL TALLOZE KEREN GEVRAAGD OM TOESTEMMING BEHEERDER/FAMILIE MAAR HOOR NIKS DAAROP.WEL VAN JULLIE ALLEMAAL...POSITIEF ZELFS ...EEN PAAR TELEFOONTJES EN POSTZEGELS ZIJN GENOEG OM DE BAL TE DOEN LATEN ROLLEN.EN DAT SBS DIT UITERST SERIEUS NEEMT BLIJKT WEL UIT HET FEIT DAT IK GEWAARSCHUWD DOOR ZE BEN OM DAT NIET TE DOEN.ZE WENSEN GEEN NEGATIEVE PUBLICITEIT IVM MET SAMENWERKING MET UPC..
MAAR IK GA NIETS OP EIGEN HOUTJE DOEN..ALLEEN GEORGANISEERD EN MET SAMENWERKING BEHEERDERS...
---------------------------------------------

Ik heb alle fanclubs van de passagiers van de Bus een e-mail gestuurd met de bedoeling om het programma van SBS6 te boycotten en aan de passagiers te vragen of zij de bus willen verlaten want zonder passagiers geen programma.

Ik heb ook in de e-mail geschreven dat SBS6 zich schuldig aan overtreding van de Nederlandse Wetgeving en ook overtreding van de Verdragen. Ik zeg dit omdat ik van professie jurist ben.

Ik heb afgelopen vrijdag ook met SBS6 gebeld om een reactie van hun. De reactie die ik daar op kreeg was gewoon pure flauwekul. Toen ik door ging hebben ze de verbinding verbroken. Ach, ik kijk daar niet meer raar van op we weten nu toch allemaal wat voor soort omroep SBS6 is.

Ik heb de jurisprudentie op na geslagen en ik ben tot de ontdekking gekomen dat Jop als Seki een procedure tegen SBS6 starten zij dan een goede kans van slagen maken. Misschien wisten jullie het niet maar Seki heeft inmiddels al een advocaat ingeschakeld om stappen te ondernemen tegen SBS6.

Angelwing uit jouw e-mail lees ik iets wat ik niet helemaal snap. Misschien dat jij daar duidelijkheid in kan scheppen. Ik doel op de volgende tekst.
Ik citeer:
"En dat SBS diet uiterst serieus neemt blijkt wel uit het feit dat ik gewaarschuwd door ze ben dat niet te doen. Ze wensen geen negatieve publiciteit ivm samenwerking met UPC."

Als ik begrijp wat jij hiermee bedoeld dan overtreden ze ook ng eens een artikel uit de Grondwet en het Europees Verdrag tot Rechten van de Mens.

Volgens mij denkt SBS boven de wet te kunnen staan. Als zij dat denken dan zouden zij zich verkiesbaar moeten stellen voor de komende verkiezingen. Maar of zij dat redden vraag ik mij ten sterkste af.
--------------------------------------------

Interessant nietwaar?
Je kunt meer lezen over deze actie op de fanclub site van Büllent n.l.
http://debus.clubs.nl/community/default.asp?club=Fanclub+Büllent


------------------
Wie u beledigt, beledigt eigenlijk slechts het beeld dat hij van u heeft.

[Dit bericht is gewijzigd door Isabel (Datum 09 April 2000).]

Wie u beledigt, beledigt eigenlijk slechts het beeld dat hij van u heeft.
pi_258276
Sorry, maar ik vind dit hele verhaal nogal vaag. Er wordt flink met kreten gegooid zonder dat het duidelijk wordt waar het nu om gaat. Dat SBS6 zich schuldig maakt aan het overtreden van de Nederlandse wetgeving en het overtreden van de Verdragen? Welke wetgeving?, welke Verdragen? Verder wordt op basis van een email gesuggereerd dat er zelfs een artikel uit de Grondwet en het Europees verdrag van de Rechten van de Mens overtreden wordt. Bovendien vind ik het hele stukje voor een jurist nogal rommelig geformuleerd met een naar mijn mening ondiplomatiek taalgebruik (en ook nog veel taalfouten). Zou een jurist echt zo gek zijn om zijn hele visie op het verhaal in de eerste de beste fanclub op Het Net te gooien??

[Dit bericht is gewijzigd door Brok (Datum 09 April 2000).]

  zondag 9 april 2000 @ 20:14:00 #3
572 Sniper
Gull Catcher
pi_258277
Ik deel jouw twijfels Brok, dit lijkt me typisch een actie van een EgoTripper van formaat. Ik heb al die postings van Angel-nogwat gelezen en ben niet erg onder de indruk.

Daarnaast heeft SBS natuurlijk juristen in dienst en ze zijn echt niet zo stom om wetten te overtreden, laat staan de Rechten van de Mens te schenden. De laatste suggestie is echt te gek voor woorden. Hoogstens hebben ze de ongeschreven wetten van wat Kan en wat Niet Kan op TV overtreden.

pi_258278
quote:
op 04-09-2000 om 08:08 PM schreef Brok het volgende:
Bovendien wordt op basis van een email gesuggereerd dat er zelfs een artikel uit de Grondwet en het Europees verdrag van de Rechten van de Mens overtreden wordt.

Waarschijnlijk wordt hier gedoeld op het, door lokale Verdragen van de Rechten van de Mens overgenomen, artikel 6 uit de Verenigde Naties' Universele Verklaring van de Rechten van de Mens, nl. het 'recht op een fair trial'. Waarvan één van de consequenties is, niet tweemaal te mogen worden 'vervolgd/veroordeeld' op één en hetzelfde vergrijp.

  zondag 9 april 2000 @ 20:31:00 #5
272 R@b
No-nonsens
pi_258279
Inderdaad een vaag verhaal. Bovendien, iedereen kan van alles en nog wat posten op de die officiele Fan-club sites. Het zijn dan wel officiele fanclubs maar de forums staan voor iedereen open, je moet je alleen even aanmelden bij Het NET. Dat is zogedaan met een willekeurige naam en email en klaar ben je.

Maar goed dit verhaal kan ook echt geschreven zijn door een of andere doorgedraaide jurist. Er valt bovendien best wel wat te zeggen over het screenen van mensen op de wijze zoals SBS6 dat doet. Ik vraag me ook af of SBS6 daar wettelijk wel sterk in staat, maar je kunt toch moeilijk van een fanclub gaan verwachten dat die mee gaan werken aan een actie om hun idool uit de bus te gaan halen ??

Bovendien het zijn volwassen mensen en die bepalen zelf wel wanneer ze opstappen. Mits je geen strafblad hebt natuurlijk want dan verwijderd SBS6 je vanzelf wel.

Zelf denk ik dat Jop best wel sterk zou staan in een actie tegen SBS6. Maar gezien het feit dat zijn vriendin nog in het programma zit en zijn medewerking aan de SBS6 chat en het verschijnen bij SBS6 a.s Maandag op tv , denk ik dat uit die hoek voor SBS6 niet veel te vrezen valt.

R@b is inderdaad één van de verschrikkelijkste personen die ik ken.
pi_258280
quote:

Zelf denk ik dat Jop best wel sterk zou staan in een actie tegen SBS6. Maar gezien het feit dat zijn vriendin nog in het programma zit en zijn medewerking aan de SBS6 chat en het verschijnen bij SBS6 a.s Maandag op tv , denk ik dat uit die hoek voor SBS6 niet veel te vrezen valt.



Ik denk, dat men van Jop niet zo veel te vrezen heeft.
Hij toont in het ieder geval niet.
Het ziet er meer naar uit, dat hij zichzelf wil blijven verkopen ten einde in het showbizz wereldje een rolletje toebedeeld te krijgen.
Het is wel toevallig, dat één van de nieuwen een bekende uit de Clown is, die dezelfde ambities heeft. (plaatje maken, want ik heb al twee zanglessen genomen. )
Zou dit allemaal maar toeval zijn?

pi_258281
quote:
op 04-09-2000 om 08:08 PM schreef Brok het volgende:
Sorry, maar ik vind dit hele verhaal nogal vaag. Er wordt flink met kreten gegooid zonder dat het duidelijk wordt waar het nu om gaat. Dat SBS6 zich schuldig maakt aan het overtreden van de Nederlandse wetgeving en het overtreden van de Verdragen? Welke wetgeving?, welke Verdragen? Verder wordt op basis van een email gesuggereerd dat er zelfs een artikel uit de Grondwet en het Europees verdrag van de Rechten van de Mens overtreden wordt. Bovendien vind ik het hele stukje voor een jurist nogal rommelig geformuleerd met een naar mijn mening ondiplomatiek taalgebruik (en ook nog veel taalfouten). Zou een jurist echt zo gek zijn om zijn hele visie op het verhaal in de eerste de beste fanclub op Het Net te gooien??


Duidelijk! 'k Dacht het niet!


  zondag 9 april 2000 @ 23:53:00 #8
272 R@b
No-nonsens
pi_258282
quote:
op 04-09-2000 om 11:09 PM schreef zmona het volgende:
[QUOTE]op 04-09-2000 om 08:08 PM schreef Brok het volgende:


Duidelijk! 'k Dacht het niet!

[/quote]


En waarom niet? Misschien wat meer onderbouwing geven ?????

R@b is inderdaad één van de verschrikkelijkste personen die ik ken.
pi_258283
quote:

    Ik heb ook in de e-mail geschreven dat SBS6 zich schuldig aan overtreding van de Nederlandse Wetgeving en ook overtreding van de Verdragen. Ik zeg dit omdat ik van professie jurist ben.


Welke overtreding is er dan gemaakt? als jurist zijnde haal je er dan een paar artikel nummers bij? Dat maakt het iets makkelijker om te discussieren.
Ik heb geen enkel idee waar je het over hebt maar dat terzijde.

quote:

Ik heb de jurisprudentie op na geslagen en ik ben tot de ontdekking gekomen dat Jop als Seki een procedure tegen SBS6 starten zij dan een goede kans van slagen maken. Misschien wisten jullie het niet maar Seki heeft inmiddels al een advocaat ingeschakeld om stappen te ondernemen tegen SBS6.

Ik hoop niet zo'n prutser als jij!!

Verder vraag ik me af waarom je je actie niet doorzet als je geen hulp van derden krijgt.

Ciao mr. Michello

[Dit bericht is gewijzigd door IoMichello (Datum 10 April 2000).]

pi_258284
heb geen titel, maar ben wel een beetje thuis in het mediarecht

volgens mij heeft jop geen poot om op te staan. natuurlijk discrimineert sbs mensen met een strafblad. maar stel dat ze voor een programma mensen werven met blauw haar, en dan blijkt dat iemand eigenlijk groen haar heeft, dan mogen ze diegene eruit gooien. hij heeft zich dan namelijk onder valse voorwendselen aangeboden tijdens de selectie. idem geldt voor jop, hoe zuur dan ook.

pi_258285
ach ja, Jop geeft aan dat hij twee keer wordt gestraft voor een overtreding. Of dat ook zo gezien kan worden weet ik niet. Het zijn slechts consequentie voor hem geweest, van een straf wil ik niet spreken. Ik vind het standpunt van SBS dan ook terecht. SBS wist van te voren dat dergelijke voorvallen in de media veel aandacht zouden krijgen. Het is dan ook begrijpelijk dat ze bij de selectieprocedure hierop hebben gelet, en de verantwoordelijkheid ligt bij de deelnemers zelf als deze willens en wetens voorvallen in het verleden hebben verzwegen. (kortom een rechtmatige daad van SBS om Jop en Seki eruit te knikkeren)

Ciao Michello

Ik vraag me eigenlijk af wat Jop en Seki willen bereiken met een procedure tegen SBS, SBS is immers integer met deze zaak omgegaan, het zijn enkel de roddelbladen geweest die een beetje slordig zijn geweest en voor SBS aanleiding is geweest om verdere stappen te ondernemen

Verder vraag me af wat degene die dit topic heeft gepost wil bereiken met deze oproep.

(overigens mr. was een geintje)

nogmaals Ciao Michello

[Dit bericht is gewijzigd door IoMichello (Datum 10 April 2000).]

pi_258286
precies!

wat me overigens zo opvalt, is dat sbs wel jop uitgebreid de gelegenheid heeft gegeven om in de uitzending zijn verhaal te vertellen. het hele relaas is uitgezonden. als journalist werd ik er iebel van. want jop kan wel van alles beweren. natuurlijk heeft ie niks gedaan, kreeg ie anders een ketting in zijn nek en stond ie er alleen maar tussen?
volgens mij kan die moeder van de in elkaar geslagen jongen jop aanklagen wegens smaad, als er ook maar íets niet waar is van dit verhaal
en die kans is groot. ik kan me moeilijk voorstellen dat iemand word aangewezen als hoofddader als het gebeurd is zoals jop vertelde.
maar sbs heeft hem wel uitgebreid de kans gegeven het verhaal van zijn kant uit de doeken te doen, zonder enige wederhoor of verificatie. vinnik netjes (naar jop toe, níet naar die andere jongen toe) van sbs!

pi_258287
Mogelijk kunnen de rollen ook worden omgedraaid. Maar SBS zal geen procedure beginnen omdat ze hier niks mee kan winnen. Seki en Jop zullen bij een mogelijke procedure geen aantoonbare feiten hebben en mogelijk dat zij nooit de rechter kunnen overtuigen.

pi_258288
De beheerders en het merendeel van de fans van Büllent en Seki distantiëren zich van het door de bovenstaande poster aangehaalde bericht. Het gaat hier om een persoon, die zich blijkbaar geroepen voelde tot actie tegen SBS, die volgens hem kans tot slagen heeft. Hierbij beroept hij zich op een voormalige rechtszaak en dreigende e-mails van SBS aan zijn adres. Wij hebben tot nu dit niet kunnen verifiëren en kiezen daarom ons op de vlakte te houden.

Een fan.

there is always a camera on you!
pi_258289
Is de Wet juist niet zo opgedeeld
dat iedereen bij een misstap wordt be-oordeeld naar wat de situatie is??

Marco Bakker /Sq Patrick Kluivert, hebben Dood door schuld gekregen, en kregen "maar"
250 uur werkstraf?

Job, die naar eigen zeggen de mensen juist uit elkaar haalde kreeg, 100 UUR werkstraf??

dit zet natuurlijk gelijk een hele andere discussie

[b]100% hetero autochtoon, die een hekel heeft aan de rest[/b]
  woensdag 12 april 2000 @ 16:04:00 #16
2612 patmannetje
is altijd jonger dan morgen
pi_258290
Wat een VAAG GELUL Isabelle. Je staat je voor op jouw juridische kennis maar noemt de overtredingen niet concreet. Dat staat heel onprofessioneel. Ik denk dan ook dat je helemaal geen mr. in de rechten o.i.d. bent.

Bovendien zal Endemol (en niet SBS) goed sluitende contracten hebben afgesloten, want ze zijn natuurlijk niet zo dom als jij denkt. Ze mogen dan wel pulp maken, ze verdienen wel bakken geld (daar heb ik als geldwolf altijd resp. voor).

...ook niks te doen..
  woensdag 12 april 2000 @ 18:01:00 #17
2645 Isabel
.. yes it's her!
pi_258291
quote:
op 04-12-2000 om 04:04 PM schreef patmannetje het volgende:
Wat een VAAG GELUL Isabelle. Je staat je voor op jouw juridische kennis maar noemt de overtredingen niet concreet. Dat staat heel onprofessioneel. Ik denk dan ook dat je helemaal geen mr. in de rechten o.i.d. bent.

Bovendien zal Endemol (en niet SBS) goed sluitende contracten hebben afgesloten, want ze zijn natuurlijk niet zo dom als jij denkt. Ze mogen dan wel pulp maken, ze verdienen wel bakken geld (daar heb ik als geldwolf altijd resp. voor).


Hé patmannetje,
ik heb dat stukje niet geschreven hóór...als je het stukje goed gelezen zou hebben dan zou het je wel opgevallen zijn dat het een quote is van de site van Büllent!!!!!!!!!!!!
GRTZ,
ISA

Wie u beledigt, beledigt eigenlijk slechts het beeld dat hij van u heeft.
pi_258292
quote:
op 04-12-2000 om 04:04 PM schreef patmannetje het volgende:
<snip>
Ze mogen dan wel pulp maken, ze verdienen wel bakken geld (daar heb ik als geldwolf altijd resp. voor).

ah, nou snap ik dat email-adres ook beter van jou : stagiaire.prog.org@sbs6.nl

  donderdag 13 april 2000 @ 03:10:00 #19
2957 Meister
Food & Beverage Consumer
pi_258293
quote:
op 04-13-2000 om 02:59 AM schreef Moor het volgende:
ah, nou snap ik dat email-adres ook beter van jou : stagiaire.prog.org@sbs6.nl


Auw!

pi_258294
quote:
op 04-13-2000 om 03:10 AM schreef Meister het volgende:
Auw!


Auw, auw, auwwwwwwwww

Moordadig Meisterlijk

pi_258295
welke e-mail?????ik heb niks gehad en ben ook lid van fanclub van de bus
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')