abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_78005695
Beste mede-fok!kers,

Na mijn eindexamen (VWO) met het profiel NT&NG ben ik van plan om een technische studie te doen, namelijk óf werktuigbouwkunde óf technische natuurkunde. Voor beide studies is het een vereiste dat je goed bent in natuur- en wiskunde, en bij beide studies gaat het om theorie omzetten in praktijk (iets wat mij aanspreekt bij deze studies).
Helaas is dit het enige objectieve wat ik kan vinden via www.google.nl en www.tudelft.nl. Ik zou graag willen weten welke van deze twee studies het moeilijkste is en de beste carrièremogelijkheden biedt. En wat zijn nou eigenlijk precies de verschillen tussen TN en WBK?
Alvast bedankt voor jullie reacties.

Met vriendelijke groet,

TheJoKer-1s
pi_78013367
Ik zou kijken naar wat je zelf het meest aanspreekt. Technische natuurkunde draait om een beetje om kwantummechanica, elektromagnetisme, etc, terwijl werktuigbouwkunde vooral mechanica en thermodynamica is. De link tussen werktuigbouwkunde en de praktijk is iets meer aanwezig, en je zult ook iets sneller gaan bouwen wat je zelf bedacht hebt.
pi_78029830
Zou zeggen dat werktuigbouwkunde de hoogste carierre mogelijkheden heeft. Maar als je altijd graag met de laatste stand van de techniek wil werken en graag nieuwe technieken wilt ontdekken en/of toepassingen verzinnen voor uitgevonden technieken dan is natuurkunde een betere keus.
pi_78030326
Bezoek anders een keer een open dag! Ken wel een paar mensen die deze studies doen in Eindhoven, maar wat nou precies de verschillen zijn weet ik ook niet.. best pittig in ieder geval allemaal!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')