abonnement Unibet Coolblue
pi_77956089
Originele post van Yvonne uit deel 1:

‘Het is één grote nachtmerrie die alsmaar erger wordt.’

Maroc.NL sprak Laila el G. de zus van de 18-jarige dader van het scooterongeluk in Nijmegen waarbij een 50-jarige man om het leven kwam.

Drama na drama stapelt zich op nadat twee Marokkaanse jongens op een gestolen scooter een 50-jarige man dood reden in Nijmegen. De twee daders bedreigden daarop het personeel van het Radboud ziekenhuis. De broer van de dader eiste dat het interview met zijn zus en moeder hierover niet mocht verschijnen en zou de journalist van de Gelderlander hebben bedreigd met de dood. De twee Marokkaanse jongens worden ook verdacht van een poging tot overval op hotel Belvoir. Maroc.NL sprak Laila el G. de zus van de 18-jarige dader die haar kant van het verhaal kwijt wilt.

De 19-jarige jongen uit Beuningen en het 18-jarige broertje van Laila uit Nijmegen zitten vast en worden aangeklaagd voor doodslag. Op een vrijdagavond in januari gingen de twee jongens een ritje maken in het centrum. Wegens hun rijgedrag en ontbreken van verlichting werd het tweetal aangehouden, waarop zij op de vlucht sloegen voor de politie. Laila vertelt: “De scooter waarop ze reden was van een van de andere jongens en gestolen. In een flits besloten ze op de vlucht te slaan, dwars tegen het verkeer in.”
Met hoge snelheid reden ze dwars door twee rijen wachtende auto’s en vervolgens door rood. De 50-jarige Arnhemmer Mario van de Geijn stak net over en werd aangereden op het zebrapad. Hij raakte zo zwaar gewond dat hij later overleed. Ook verongelukten de twee jongens ter plekke en werden naar het ziekenhuis afgevoerd.

“Als de politie ze niet zo had opgejaagd, was dit nooit gebeurd”, vindt Laila. “Waarom gingen deze agenten tieners achtervolgen op zo’n druk tijdstip midden in het centrum van Nijmegen? Terwijl overal camera’s hangen en de politie makkelijk de identiteit kan achterhalen. Toen de agenten zagen dat mijn broertje en zijn vriend tegen het verkeer inreden hadden ze de achtervolging moeten staken om anderen en mijn broertje en zijn vriend niet in gevaar te brengen. Mijn broertje en zijn vriend waren bijna dood door dit tragische ongeluk. De politie had de situatie beter moeten inschatten. “

Alle drie werden ze met spoed naar het Radboud ziekenhuis gebracht. De vriend had een ingeklapte long en haar broertje een hersenschudding. De twee bedreigden daarop het ziekenhuispersoneel, hiernaar wordt een onderzoek gestart. Maar de geruchten dat ook de rest van de hele familie het ziekenhuispersoneel heeft bedreigd, kloppen volgens Laila niet. “Wij hebben de mensen in het ziekenhuis zeker niet bedreigd, maar waren aan het huilen en schreeuwen om mijn broertje. Het was een schok voor iedereen in de familie. We dachten dat mijn broertje dood was. Wij mochten hem niet zien of spreken en kregen geen informatie in het ziekenhuis. Het is één grote nachtmerrie die alsmaar erger wordt.”

Is op de vlucht slaan voor de politie met een gestolen scooter niet vragen om problemen? “Het was gewoon een ongeluk, mijn broertje heeft dit nooit met opzet gedaan. Hij heeft die meneer niet eens zien staan. Zijn probleem is dat hij met de verkeerde jongens omgaat die scooters en fietsen stelen. Hij heeft een wajong uitkering en zijn IQ is maar 60. Dus maakt hij verkeerde keuzes. Zijn vriend had die avond veel geblowd en was stoned. Mijn broertje is verder echt een lieve, teruggetrokken jongen en vader van een éénjarig kindje. Hij zou nooit iemand kwaad willen doen.” De jongen staat inderdaad niet te boek als crimineel.

Dan met de situatie over de vermeende doodsbedreiging aan het adres van de journalist van Gelderlander. Deze affaire begon nadat haar moeder en zus contact hadden gezocht met de Gelderlander om meer achtergronden te geven over het ongeluk en hun familielid. Ze wilden hun kant van het verhaal vertellen over de situatie in het ziekenhuis, maar bij de familie bestond ondertussen al veel wantrouwen naar de Gelderlander. Onder druk van de familie werd de moeder overgehaald om de publicatie terug te trekken. “Uit angst voor verdere verdraaiing van woorden, wilden we het interview afblazen”, vertelt Laila.

Haar 19-jarige broer besloot zelf naar de Gelderlander te stappen om er persoonlijk voor te zorgen dat er geen publicatie kwam. De broer zou daar de journalist met de dood hebben bedreigd en gezegd hebben hem te kunnen vinden op zijn huisadres.“Mijn broer was zeer geëmotioneerd toen hij daar heen ging en is verhaal gaan halen, maar hij heeft niemand met de dood bedreigd. Hij vroeg alleen of ze alsjeblieft konden stoppen met schrijven over zijn broertje. Maar het personeel dat daar op dat moment aan het werk was heeft het als dreigend ervaren. Misschien heeft hij zijn stem verheven.”

De betreffende journalist deed maandag aangifte van de doodsbedreiging en de broer meldde zich diezelfde avond bij de politie. Volgens Laila zit hij nu vast wegens openstaande boetes en niet vanwege de beschuldiging van de doodsbedreiging aan de journalist.

EenVandaag had afgelopen vrijdag een tip binnen gekregen van iemand die vertelde dat de Gelderlander na de doodsbedreiging het artikel niet zou publiceren. Zowel Eenvandaag als Geenstijl doken op het onderwerp en ondernamen talloze pogingen de redactie te spreken. Geen enkele reactie. Hoofdredacteur Pijnappels wil vooral weten wie er heeft gelekt naar EenVandaag en richt zijn pijlen daar op. Een intern onderzoek naar uitgaande telefoontjes naar het 035-nummer van het actualiteitenprogramma in Hilversum levert niks op en gisteravond maakte de hoofdredacteur bekend de zoektocht naar de lek stop te zetten.

Het gewraakte interview van moeder en zus is nog steeds niet gepubliceerd. Volgens hoofdredacteur Kees Pijnappels is dat op uitdrukkelijk verzoek van de moeder en zus, die hun medewerking aan het verhaal hebben ingetrokken.

Laila’s verhaal staat behoorlijk haaks op de artikelen die over het drama zijn verschenen. Zo brengt Omroep Gelderland naar buiten dat het duo wordt verdacht van een poging tot overval op het Belvoir hotel. “Hier is absoluut geen sprake van geweest. Hoe kun je in godsnaam een overval plannen als je aan het vluchten bent voor de politie? Ze kwamen daar langs tijdens de achtervolging van de politie en gingen juist de andere kant op. Het is puur een manier om reclame te werven voor het hotel.”, vertelt Laila. Volgens hotelmanager Rieks Lambers van Belvoir was het noch het hotel, noch Omroep Gelderland maar het openbaar ministerie die met deze feiten op de proppen kwam.

“Schandelijk dat het personeel van het hotel en het Radboud ziekenhuis alle feiten heeft verdraaid”, vindt Laila. “Het is geestelijk heel zwaar. Het is bizar dat journalisten zo graag willen scoren met spannende verhalen, dat ze er niet aan denken hoe dit is voor een familie. Als we emotioneel reageren, zien ze dit meteen als doodsbedreiging, maar we waren gewoon overstuur. We hebben dit ongeluk nooit gewild. Opeens bedacht mijn broer om te vluchten en bracht zichzelf en die meneer in gevaar. Maak nooit een ritje op een gestolen scooter. Kijk maar wat de gevolgen zijn. Die meneer is nu overleden en onze familie leeft in een nachtmerrie.”

Bron: Hoofdredactie Maroc.NL
http://www.maroc.nl/forums/showthread.php?t=293291

_____________________________________________

Inderdaad, wat je zegt, een grote nachtmerrie.
quote:
Zo brengt Omroep Gelderland naar buiten dat het duo wordt verdacht van een poging tot overval op het Belvoir hotel. “Hier is absoluut geen sprake van geweest. Hoe kun je in godsnaam een overval plannen als je aan het vluchten bent voor de politie? Ze kwamen daar langs tijdens de achtervolging van de politie en gingen juist de andere kant op. Het is puur een manier om reclame te werven voor het hotel.”, vertelt Laila.
Die marketing tegenwoordig

De 50-jarige Arnhemmer Mario van de Geijn stak net over en werd aangereden op het zebrapad. Hij raakte zo zwaar gewond dat hij later overleed

en:
quote:
“Als de politie ze niet zo had opgejaagd, was dit nooit gebeurd”, vindt Laila. “Waarom gingen deze agenten tieners achtervolgen op zo’n druk tijdstip midden in het centrum van Nijmegen? Terwijl overal camera’s hangen en de politie makkelijk de identiteit kan achterhalen. Toen de agenten zagen dat mijn broertje en zijn vriend tegen het verkeer inreden hadden ze de achtervolging moeten staken om anderen en mijn broertje en zijn vriend niet in gevaar te brengen. Mijn broertje en zijn vriend waren bijna dood door dit tragische ongeluk. De politie had de situatie beter moeten inschatten. “
Ik heb verder niets meer toe te voegen.
Het broertje is volgens mij niet de enige met een IQ van 60...

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 13-02-2010 16:02:06 ]
pi_77956106
Lapo:
quote:
Op zaterdag 13 februari 2010 08:10 schreef Devz het volgende:
Wat een klote volk is het toch... Ik snap niet dat hier na aaaaal die 'incidenten' nog niet keihard tegen wordt opgetreden.
Simpel. Dezelfde reden als dat er niet hard wordt opgetreden tegen de autochtone vandalen met oud&nieuw. In dit land doen we aan lief-dader-heid
quote:
En het dan nog vreemd vinden dat zoveel mensen overwegen om op Wilders te stemmen...
Ik blijf het vreemd vinden. Wilders is, imo, niet de oplossing.
  zaterdag 13 februari 2010 @ 16:02:04 #3
94846 zomaareennaam
vindt overal wel wat van
pi_77956121
tja... - lowlife is niet zo maar uit te roeien helaas....
zoekt en gij zult vinden
maar of je het gevondene waardeeert?
pi_77956254
Wat een kansloos kind is die Laila

De politie de schuld geven terwijl die twee idioten op de scooter zelf tegen het verkeer in gingen rijden.
pi_77956334
Dit soort mensen moet je niet uitzetten maar afzetten- op een vlot nabij de noordpool


OT: gelukkig dat broer en zus nog geen kinderen hadden
pi_77956352
Echt... hoe lang laten wij ons nog terroriseren door een "klein" groepje? Wat is de "toegevoegde" waarde hiervan? Waarom niet gewoon massaal uitzetten? Zo slecht is het vast niet in Marokko!
censuur :O
pi_77956618
quote:
Op zaterdag 13 februari 2010 16:09 schreef RemcoDelft het volgende:
Echt... hoe lang laten wij ons nog terroriseren door een "klein" groepje? Wat is de "toegevoegde" waarde hiervan? Waarom niet gewoon massaal uitzetten? Zo slecht is het vast niet in Marokko!
Nog heel lang ben ik bang.
De politiek houdt zich stil, alleen Fred Teeven van de VVD stelt vragen hierover.
pi_77956668
quote:
Op zaterdag 13 februari 2010 16:09 schreef RemcoDelft het volgende:
Echt... hoe lang laten wij ons nog terroriseren door een "klein" groepje? Wat is de "toegevoegde" waarde hiervan? Waarom niet gewoon massaal uitzetten? Zo slecht is het vast niet in Marokko!
Wie laat zich terroriseren?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  zaterdag 13 februari 2010 @ 16:19:54 #9
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_77956686
quote:
Op zaterdag 13 februari 2010 16:09 schreef RemcoDelft het volgende:
Echt... hoe lang laten wij ons nog terroriseren door een "klein" groepje? Wat is de "toegevoegde" waarde hiervan? Waarom niet gewoon massaal uitzetten? Zo slecht is het vast niet in Marokko!
Volgens mij is het daar een stuk beter geregeld.
Hoeveel hulpverleners worden daar bedreigd?
Of is het een Nederlands probleem dat hier speelt met mensen die hier zijn opgegroeid? En als je mensen hebt die hier opgegroeid zijn en hier problemen veroorzaken waarom wil je dan een ander land ermee opzadelen?

Of denk je dat ziekenhuizen in Marokko dagelijks toneel zijn van bedreigingen en opstootjes? .
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_77956726
Wat een triest figuur die zus, niet eens hand in eigen boezem willen steken na zo'n vreselijk ongeluk. Erg laf.
know'm sayin?
×
word? word.
pi_77956786
- nee -

[ Bericht 49% gewijzigd door sp3c op 14-02-2010 00:16:28 ]
pi_77956853
Met zo'n blik op de gebeurtenissen zal de nachtmerrie alleen maar groter worden ja
stupidity has become as common as common sense was before
  zaterdag 13 februari 2010 @ 16:25:35 #13
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_77956890
quote:
Op zaterdag 13 februari 2010 16:18 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Wie laat zich terroriseren?
Nederland. Omdat "links" graag enkele miljoenen allochtonen hier wil hebben (ik ben nog steeds serieus benieuws waarom ze dat zo graag willen!), heeft het hele land er last van.
Serieus: WAAROM wil "links" dat zo graag? Als er een wildvreemde voor je deur staat, en vraagt of-ie voortaan dagelijks bij je op de bank mag zitten en mee-eten, stuur je hem toch ook weg? Waarom dan wel op landelijk niveau? Omdat ze zo zielig zijn? Kom op...
censuur :O
  zaterdag 13 februari 2010 @ 16:35:06 #14
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_77957168
Jezus wat een triest mens die zus, triest
AFC AJAX
pi_77957414
quote:
Op zaterdag 13 februari 2010 16:25 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Nederland. Omdat "links" graag enkele miljoenen allochtonen hier wil hebben (ik ben nog steeds serieus benieuws waarom ze dat zo graag willen!), heeft het hele land er last van.
Serieus: WAAROM wil "links" dat zo graag? Als er een wildvreemde voor je deur staat, en vraagt of-ie voortaan dagelijks bij je op de bank mag zitten en mee-eten, stuur je hem toch ook weg? Waarom dan wel op landelijk niveau? Omdat ze zo zielig zijn? Kom op...
je weet dat immigratie tot een aantal jaar geleden een rechts ding was? goedkopere werkkrachten.
't logo goudgeel, oppervlag in kersenrood; symbool van de strijd tegen een systeem dat je hersens doodt.
pi_77957589
quote:
Op zaterdag 13 februari 2010 16:42 schreef FunkyHomosapien het volgende:

[..]

je weet dat immigratie tot een aantal jaar geleden een rechts ding was? goedkopere werkkrachten.
Voornamelijk links hoor, want hun achterban weigerde te werken.
pi_77957617
quote:
Op zaterdag 13 februari 2010 16:48 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Voornamelijk links hoor, want hun achterban weigerde te werken.
onzin.
't logo goudgeel, oppervlag in kersenrood; symbool van de strijd tegen een systeem dat je hersens doodt.
pi_77957759
quote:
Als de politie ze niet zo had opgejaagd, was dit nooit gebeurd
Hier kapte ik met lezen. Dit is echt zo dik faal.
Het is natuurlijk weer de schuld van de politie. Flikkert op. Als zij niet waren gevlucht was het ook niet gebeurt, als ze het een uur eerder of later deden ook niet, als ze niet geboren waren ook niet. Als er geen kruispunt was aangelegd ook niet. Als mario niet geboren was ook niet. Als heel de wereld niet bestond ook niet.
  zaterdag 13 februari 2010 @ 17:19:35 #19
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_77958607
quote:
Op zaterdag 13 februari 2010 16:42 schreef FunkyHomosapien het volgende:

[..]

je weet dat immigratie tot een aantal jaar geleden een rechts ding was? goedkopere werkkrachten.
Bron?
Voor zover ik me kan herinneren is immigratie namelijk een linkse hobby. Let wel: we hebben het hier niet over hoogopgeleide arbeidsmigranten!
censuur :O
pi_77959566
Politie van tegenwoordig zijn ook alleen maar van die gladgeschoren machotypes die wel eens even komen uitleggen hoe alles moet terwijl ze vaak zelf niet verder zijn gekomen dan de sportschool.
  zaterdag 13 februari 2010 @ 17:55:05 #21
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_77959589
Criminele Marokkanen(en dat zijn er een hoop) zijn inderdaad één grote nachtmerrie die alsmaar erger wordt. Dus wat dat betreft slaat ze de spijker op zijn kop.

Ik stel overigens voor om dit zieke wijf of op te sluiten of uit het land te flikkeren. Allebei heeft mijn steun ook overigens.
Bedankt Hans.
pi_77959653
quote:
Op zaterdag 13 februari 2010 17:19 schreef RemcoDelft het volgende:
Voor zover ik me kan herinneren is immigratie namelijk een linkse hobby.
Hoe een hobby? Het lijkt er namelijk wel op dat in de politiek de wat rechtsere partijen zich toch meer bezighouden met migratie.
pi_77963170
quote:
Op zaterdag 13 februari 2010 16:48 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Voornamelijk links hoor, want hun achterban weigerde te werken.
Ja, want ik ben ook heel erg werkloos Ik denk dat ik meer belasting betaal dan jij
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_77963336
quote:
Op zaterdag 13 februari 2010 17:19 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Bron?
Voor zover ik me kan herinneren is immigratie namelijk een linkse hobby. Let wel: we hebben het hier niet over hoogopgeleide arbeidsmigranten!
Want dat zal dan wel weer rechts zijn.
  zaterdag 13 februari 2010 @ 20:11:16 #25
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_77963434
quote:
Op zaterdag 13 februari 2010 16:06 schreef Desunoto het volgende:
Wat een kansloos kind is die Laila

De politie de schuld geven terwijl die twee idioten op de scooter zelf tegen het verkeer in gingen rijden.
En toch zit er wat in. Een stelletje idioten is niet in staat de gevolgen te overzien. Maar van een stel politie agenten die maandelijks een vorstelijk salary van 1500 netto binnenhalen mag ik dat wel verwachten.

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')