abonnement Unibet Coolblue
pi_77869563
Ik zal ook hier mijn langzaam lopende project eens neerzetten.

In de jaren dat ik hem heb is er niet echt veel aan veranderd maar de laatste tijd ben ik weer lekker aan het klussen.

Gekocht als stock 1,5 DXI, inmiddels al lsi/esi geweest en nu een VTI in aanbouw.
Na een jaar ofzo een keer een Mini-me swap(sohc vtec kop op een non-vtec blok) gedaan maar dat liep niet goed, met als resultaat: lagerschalen dood.
Toen een schade ESI op gekocht en daar de motor uitgehaald en in de Coupé gehangen, die bleef niet lang stock en werd een beetje opgevoerd.

Donor:


Swappeuh:


Spec's:
D16z6
Skunk2 nokkenas
Edelbrock performer x intake
Grotere gasklep(60mm)
CAI
4-2-1 spruit
invidia catback
En een re-tune van de ecu uiteraard.
Met kat 144 pk


Maar uiteraard wen je daar aan en daarom ben ik opzoek gegaan naar iets snellers, mijn oog viel toen op een B18c4.


De civic is een tijdje na aanschaf van de B18c4 geschorst en dat is hij nog steeds aangezien het een slow ass build is

Goed de B18 swap, langzaam aan een boel spullen verzameld.

B18c4
B16a2 y21 bak
ITR LSD
Afgedraaid vliegwiel
Clutchmasters koppeling
B-serie: assen, steunen, radiateur etc.
VTI 262mm remmen, maar deze worden nog vervangen voor 282mm
K-sport schroefset
JDM ITR catback(lekker stil met Japans keurmerk)
Toyo R888 voor het track rijden
Toyo R1R voor dagelijks

Pic's:

B18c4

Korte VTI bak met OEM LSD

Afgedraaid vliegwiel

Clutchmasters koppeling

K-sport

Ohja en omdat de civic nogal last heeft van roest:



Swap verhaaltje:

Toen het blok uit de Coupé was gelijk maar even de boel goed schoon gemaakt.


B18c4 in de Coupé.


Aangezien mijn vader zijn garage terug wilde heb ik een klus ruimte geregeld met 3 andere Honda gekken
Transport mede mogenlijk gemaakt door mijn werk

Daar staat ze dan.

Aangezien het front een beetje ontzet was moest deze er ook maar aan geloven.

En zo staat ze er momenteel bij.


Omdat ik ook vervoer moest hebben, heb ik ook nog een Daily civic ED7.
Deze heb ik samen met een vriendin opgeknapt en is verder helemaal stock.

Gekocht met toen net nieuwe dorpels en wielkast randen:

Strippen.


Verrassing van de vorige eigenaar

Baas to the resque


Schuren, schuren en nog eens schuren



Resultaat:




Thats all for now
  † In Memoriam † donderdag 11 februari 2010 @ 00:13:26 #2
25682 2cv
Niet subtiel
pi_77869800
Serieus werk, netjes !
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  donderdag 11 februari 2010 @ 00:15:53 #3
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_77869870
Eindelijk dat kerkhof van je aan het opruimen . Heb je natuurlijk tijd zat voor nu .
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  donderdag 11 februari 2010 @ 00:16:17 #4
233102 cherrycoke
Burdened with glorious purpose
pi_77869884
netjes gedaan
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
pi_77870025
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 00:15 schreef fathank het volgende:
Eindelijk dat kerkhof van je aan het opruimen . Heb je natuurlijk tijd zat voor nu .
Hahaha werk nog steeds hoor wil geen uitkering dus heb mijn ontslag even uitgesteld

[ Bericht 0% gewijzigd door bietelboer op 11-02-2010 00:34:46 ]
pi_77870386
Eindelijk eens je Project topic man
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_77871061
Duurt ff maar dan heb je ook wat
pi_77871085
hehehe, ik open geen topic meer, maar ben al een heel stuk verder met de TDI..


Ik open pas een topic wanneer mijn M50b25 blok er in heb liggen
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
  donderdag 11 februari 2010 @ 16:18:13 #9
112790 Koepert
Parttime Nutcase
pi_77887395
Ziet er goed uit (potentie) derhalve TVP
It starts with a shiver, an itch, a slow boil
pi_77890449
Leuk man,dit! Was ook ooit mijn eerste auto.
75 topics = FIN
pi_77893450
Oeh, ik heb vele projecten zoals deze gevolgd, dus dan kan deze natuurlijk niet ontbreken.

Honda .
  donderdag 11 februari 2010 @ 19:18:54 #12
140565 oshiro
I don't fuckin' care
pi_77893600
Netjes gedaan, alles!
"Nevertheless sir, like German tourists, the stupid are everywhere." - Arnold J. Rimmer, Red Dwarf || Last.fm
  donderdag 11 februari 2010 @ 20:23:32 #13
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_77895945
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 19:18 schreef oshiro het volgende:
Netjes gedaan, alles!
Dat mocht ook wel na 4 jaar
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_77923366
Haha, al dit werk is denk ik in de laatste 2 maanden gedaan
pi_77924021
Die motorcodes klinken erg interessant, maar het zegt me allemaal niks.

Kun je uitleggen wat er speciaal aan is?
Vtec, nokkenassen, kleppen, inhoud (liters), pk, koppel, etc?
Motto: Eens is ook dit voorbij...
Red een boom - eet een bever!
pi_77924330
Uiteraard,

De B18c4 is een 1,8L 16 klepper DOHC met VTEC en IAB.

Wiki zegt:
quote:
B18C4
[VTEC] vtec
Found in:
1996-2000 UK Civic 1.8i VTi 5-door Hatch (MB6)
1996-2000 UK Civic 1.8i VTi-S (Limited Edition) 5-door Hatch (MB6)
1996-2000 UK Civic Aerodeck 1.8i VTi 5-door Wagon (MC2)
1998-1999 EU Civic Aerodeck 1.8i VTi 5-door Wagon (MC2)
1998-1999 EU Civic 1.8i VTi 5-door Hatch (MB6)
Displacement: 1,797 cc (109.7 cu in)
VTEC engagement@4,400 rpm
IAB open@5,750 rpm
Compression: 10.0:1
Power: 169 hp (124 kW) @ 8000 rpm & 128 ftˇlbf (174 Nˇm) @ 7500 rpm
Limit: 8,100 rpm
Transmission: S9B w/Torsen LSD.
0/100 km/h : 7.9 seconds (8.5 Aerodeck)
Ik heb geen S9B bak maar een Y21, deze komt van een 1,6 VTI en is voorzien van een OEM honda LSD
  vrijdag 12 februari 2010 @ 16:34:56 #17
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_77924417
Heb je eigenlijk die turbo nog thuis liggen en zo ja gaat die er nog een keer op?
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_77924477
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 16:34 schreef fathank het volgende:
Heb je eigenlijk die turbo nog thuis liggen en zo ja gaat die er nog een keer op?
Nope, verkocht aan iemand met een 1,4 civic. Die deed er ongeveer 180pk mee draaien

Als de boel klaar is, dan ga ik me eens beter verdiepen in die SC kits
pi_77931020
tof project, zeker die ED7 ziet er errg strak uit!
pi_77965040
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 16:32 schreef bietelboer het volgende:
Uiteraard,

De B18c4 is een 1,8L 16 klepper DOHC met VTEC en IAB.

Wiki zegt:
[..]

Ik heb geen S9B bak maar een Y21, deze komt van een 1,6 VTI en is voorzien van een OEM honda LSD
169 pk uit een 1.8 is best veel!

Mijn 2 liter 6cil 24v vanos van bmw doet er 150.
Motto: Eens is ook dit voorbij...
Red een boom - eet een bever!
pi_77965774
quote:
Op zaterdag 13 februari 2010 20:59 schreef mighty_myte het volgende:

[..]

169 pk uit een 1.8 is best veel!

Mijn 2 liter 6cil 24v vanos van bmw doet er 150.
Maar een stuk meer koppel
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_77973967
quote:
Op zaterdag 13 februari 2010 21:22 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

Maar een stuk meer koppel
Hmm, inderdaad

110 kW (150 hp) @ 600
190 Nm @ 4700
Motto: Eens is ook dit voorbij...
Red een boom - eet een bever!
pi_77976000
ik heb meer dan jullie beide.. en dat uit een 4 cilinder en kleiner dan een 2.0
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_77981952
quote:
Op zondag 14 februari 2010 05:06 schreef Turquaz52 het volgende:
ik heb meer dan jullie beide.. en dat uit een 4 cilinder en kleiner dan een 2.0


Ontopic: leuk projectje!
pi_77982136
netjes gedaan erg mooi!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')