abonnement Unibet Coolblue
pi_77854261
Aangezien ik het vorig topic eindigde met de beste post ooit *kuch kuch*
hier dus het nieuwe deel over the great city...

Vorige deel is hier te vinden: Stockholm #3



Laatste post:
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 18:16 schreef Schadenfreude het volgende:
Dat ik dit topic nu pas zie. Woon inmiddes ruim 6 maanden in Stockholm en heb het geweldig naar mijn zin. Zal misschien later eens wat foto's posten.

Het is hier momenteel vrij warm (qua gevoelstemperatuur, de thermometer schommelt rond de 0 graden).
hey, wat voor werk doe je daar?

Ik heb ook sterkte plannen om te verhuizen maar voorlopig nog geen geluk gehad met werk te vinden...
** Uw tekst hier voor slechts 5 euro per maand **
pi_77855138
Stockholm .
Toch weer es een keer naartoe
pi_77865057
quote:
hey, wat voor werk doe je daar?

Ik heb ook sterkte plannen om te verhuizen maar voorlopig nog geen geluk gehad met werk te vinden...
Ik studeer aan de Tekniska Högskolan, maar voor komend semester ben ik op zoek naar een stage. Studeer architectuur en op dat gebied heeft NL meer te bieden dan Stockholm, maar wil eigenlijk wel graag blijven...
Is het zo lastig om werk te vinden hier?
"I can accept failure. I can not accept not trying."
pi_77865389
tvp

Om deze post nog enigszins nuttig te maken: http://www.flickr.com/photos/malter/ , deze user op Flickr heeft vaak erg mooie foto's van Stockholm
  Moderator donderdag 11 februari 2010 @ 10:02:28 #5
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_77874298
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 19:07 schreef Roel_Jewel het volgende:
Stockholm .
Toch weer es een keer naartoe
Moet ook nodig weer eens gaan.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  donderdag 11 februari 2010 @ 10:07:23 #6
72256 wise
Echoes - KL/B/
pi_77874416
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 19:07 schreef Roel_Jewel het volgende:
Stockholm .
Toch weer es een keer naartoe
I had a splitting headache.From which the future's made.
† Ryan Dunn (June 11, 1977 – June 20, 2011)
It's funny. All you have to do is say something nobody understands and they'll do practically anything you want them to.
VIVA LA ASSANGEĄ
pi_77874587
TVP - Vandaag weer die kant op.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_77874625
Stockholm, een van mijn favorieten

Helaas woon ik nu net te ver weg om even impulsief een weekend heen en weer te rijden.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_77874788
Stockholm i mitt hjärta

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 11-02-2010 10:22:27 ]
  donderdag 11 februari 2010 @ 10:25:30 #10
72256 wise
Echoes - KL/B/
pi_77874852
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 10:15 schreef Fogel het volgende:
Stockholm, een van mijn favorieten

Helaas woon ik nu net te ver weg om even impulsief een weekend heen en weer te rijden.
Ben in het na jaar voor 290 erheen geweest. Vlucht+Hotel. Radisson SAS naast het centraal stagun
I had a splitting headache.From which the future's made.
† Ryan Dunn (June 11, 1977 – June 20, 2011)
It's funny. All you have to do is say something nobody understands and they'll do practically anything you want them to.
VIVA LA ASSANGEĄ
pi_77885117
In de zomer lijkt het me wel leuk maar in de winter is het daar al om 3 uur smiddags donker.
Junk van het jaar
  Moderator donderdag 11 februari 2010 @ 15:29:10 #12
45833 crew  Fogel
pi_77885649
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 15:16 schreef fokjunk het volgende:
In de zomer lijkt het me wel leuk maar in de winter is het daar al om 3 uur smiddags donker.
Alleen rond kerst, en voor mij betekend dat juist een uur extra met licht
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  donderdag 11 februari 2010 @ 15:58:59 #13
205280 pumpkinsoup
The Queen Is Dead
pi_77886719
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 19:07 schreef Roel_Jewel het volgende:
Stockholm .
Toch weer es een keer naartoe
Ik ook. Hopelijk dit jaar nog.
pi_77923349
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 15:16 schreef fokjunk het volgende:
In de zomer lijkt het me wel leuk maar in de winter is het daar al om 3 uur smiddags donker.
Nu om een uur of 5 hoor, met een lekker zonnetje overdag is het heerlijk! En met de zon heb je als bonus ook nog eens prachtige luchten over het water als ie onder gaat..
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_77997474
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 22:39 schreef ItaloDancer het volgende:
tvp

Om deze post nog enigszins nuttig te maken: http://www.flickr.com/photos/malter/ , deze user op Flickr heeft vaak erg mooie foto's van Stockholm
Wow, ben diep onder de indruk. Prachtige foto's en veel van de plekken die hij fotografeert kom ik regelmatig wat het nog mooier maakt om naar te kijken.
Ik was zelf wel trots op deze foto:



Slussen
"I can accept failure. I can not accept not trying."
  Moderator zondag 14 februari 2010 @ 21:39:26 #16
45833 crew  Fogel
pi_77998881
Ik meende dat ik de link al eens gepost had, maar kan het niet vinden... anyway, de nieuwe attractie van Stockholm, de Skyview op Globen is nu open voor publiek.





http://www.globearenas.se/sv/skyview/press.aspx
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  zondag 14 februari 2010 @ 21:39:46 #17
205280 pumpkinsoup
The Queen Is Dead
pi_77998907
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 16:06 schreef Knutknuttsson het volgende:

[..]

Nu om een uur of 5 hoor, met een lekker zonnetje overdag is het heerlijk! En met de zon heb je als bonus ook nog eens prachtige luchten over het water als ie onder gaat..
Inderdaad, ik was er 2 jaar terug ook in Februari, en ik vond het weer eigenlijk wel prettig, niet te koud, zon scheen gewoon.
  zondag 14 februari 2010 @ 21:40:39 #18
205280 pumpkinsoup
The Queen Is Dead
pi_77998960
quote:
Op zondag 14 februari 2010 21:12 schreef Schadenfreude het volgende:

[..]

Wow, ben diep onder de indruk. Prachtige foto's en veel van de plekken die hij fotografeert kom ik regelmatig wat het nog mooier maakt om naar te kijken.
Ik was zelf wel trots op deze foto:

[ afbeelding ]

Slussen
Als je die rand rechts(onder) niet had gefotografeerd was die helemaal mooi geweest!
  maandag 15 februari 2010 @ 18:43:42 #19
202348 Susi
Temple of Love
pi_78025877
In april weer.
pi_78026443
Net weer terug uit Stockholm, ligt nog veel ijs op de stoep.
Stop rockin' the boat.
pi_78026502
quote:
Op maandag 15 februari 2010 19:01 schreef bassieVL het volgende:
Net weer terug uit Stockholm, ligt nog veel ijs op de stoep.
Ik ook. Was wel weer een lekker weekend, die paar uurtjes extra licht nu schelen behoorlijk! Verder even goed geshopt in de laatste uitverkoop, was wel weer nodig. Zeker goed voor een warme winterjas, heb ik in Stockholm tenminste iets warms in de kast hangen.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_78089736
Ik ga 1 april, naar Stockholm.
Voor de eerste keer dus ben benieuwd hoe het gaat worden... heb er wel veel zin in.

Heb al wat must visits gezien in oudere topics, iemand nog tips of trucs?
pi_78091931
Ligt eraan wat je wilt doen, sightseeing, stappen, shoppen?
Stop rockin' the boat.
pi_78092266
We zijn met 4 jongens dus zal stappen (blonde vrouwen) en beetje sightseeing worden!
  woensdag 17 februari 2010 @ 11:44:17 #25
72256 wise
Echoes - KL/B/
pi_78093057
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 11:17 schreef Melro het volgende:
We zijn met 4 jongens dus zal stappen (blonde vrouwen) en beetje sightseeing worden!
Gamla stan door lopen.

man, ik wil binnenkort weer als ik er aan denk
I had a splitting headache.From which the future's made.
† Ryan Dunn (June 11, 1977 – June 20, 2011)
It's funny. All you have to do is say something nobody understands and they'll do practically anything you want them to.
VIVA LA ASSANGEĄ
pi_78093100
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 11:44 schreef wise het volgende:

[..]

Gamla stan door lopen.

man, ik wil binnenkort weer als ik er aan denk
En wat is Gamla Stan?
  woensdag 17 februari 2010 @ 11:51:13 #27
72256 wise
Echoes - KL/B/
pi_78093248
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 11:45 schreef Melro het volgende:

[..]

En wat is Gamla Stan?
http://nl.wikipedia.org/wiki/Gamla_Stan

de oude stad. Veel oude gebouwen, cafe's, touristshop, steegjes en het paleis.
I had a splitting headache.From which the future's made.
† Ryan Dunn (June 11, 1977 – June 20, 2011)
It's funny. All you have to do is say something nobody understands and they'll do practically anything you want them to.
VIVA LA ASSANGEĄ
pi_78094125
Stappen is gekoppeld aan blonde vrouwen? Er lopen sowieso genoeg blonde mensen rond maar vaak incl dood lang strohaar en een plamuurlaag waar je u tegen zegt

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 17-02-2010 12:18:33 ]
pi_78094267
Stappen:
- Stureplan. Hip uitgaansgebied van Stockholm. Veel blonde vrouwen. Maar ook vaak lange rijen voor de clubs. Sfeerimpressies: http://www.stureplan.se/
- Gamla Stan: leuke kroegen, restaurants en pubs.
- Södermalm, voornamelijk Götgatan, tussen Slussen en Medborgarplatsen. Veel kroegen, restaurants, clubs.
Nog wat andere sfeerimpressies: http://www.finest.se/imageGallery/list.php

Meer tips: http://www.spottedbylocals.com/stockholm/
Stop rockin' the boat.
pi_78107184
Götgatan zitten alleen restaurants en cafes. Medborgarplatsen vind ik niks aan. Ik zou gaan voor Mariatorget op Söder.
Gamla Stan is ook niet echt een plek om te stappen.
"I can accept failure. I can not accept not trying."
pi_78107809
Ik ga graag naar Stureplan. Niet te ver bij het appartement van de vriendin vandaan en goeie restaurants en clubs. Eigenlijk moeten we wat vaker uitgaan in Soder, maar goed, komt er nooit van.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_78119438
Ik vond Debaser altijd leuk. Is wel vaak alternatief en dat moet je net leuk vinden. Zit onder de brug naast de sluis bij Slussen.
pi_78119759
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 22:11 schreef angelfish het volgende:
Ik vond Debaser altijd leuk. Is wel vaak alternatief en dat moet je net leuk vinden. Zit onder de brug naast de sluis bij Slussen.
Nooit geweest, wel eens zien zitten als ik richting Soder loop. Daar heb je trouwens een paar takke-grote gaten in het trottoir, stond er laatst tot aan de enkels in een ijskoude plas water
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_78120120
Ik vind Söder wel het gezelligste om een middag doorheen te lopen. Leuke diversiteit aan (tweedehands) winkels, koffiehuisjes en eetgelegenheden. En Gamla Stan is altijd wel gezellig, maar je struikelt over de toeristen. Maar je moet het haast wel gezien hebben!
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_78120223
Zeker maar idd niet als je echt uit wil.
pi_78120306
Dat klopt ook wel weer...
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_78122340
In Gamla Stan heb je ook leuke bars als http://www.lerouge.se/#/en/le_bar_rouge

Dat vind ik het leuke aan Stockholm. Overal heb je leuke bars, restaurants en kroegen.
Stop rockin' the boat.
pi_78180459
Thnx voor jullie antwoorden, gaan het vast mooi hebben. Dat zie ik al wel haha...
pi_78234047
Zijn er ook mensen hier die langere tijd in Stockholm hebben gezeten/zitten?

Ik zit m'n opties te bekijken voor een semester studie in het buitenland en zit ook erg aan Stockholm te denken. Is het een toffe stad om 4 maanden rond te dwalen? Is het er relaxed wonen? Zijn de mensen open en benaderbaar?
pi_78239753
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 17:22 schreef TJLinden het volgende:
Is het een toffe stad om 4 maanden rond te dwalen?
Ja! Ik heb nog niet het gevoel dat ik alles heb gezien/gedaan en heb een jaar in stockholm gewoond. Nu woon ik er buiten, maar kom er nog steeds heel graag en veel. Blijft altijd nog leuk en speciaal.
quote:
Is het er relaxed wonen?
Ligt eraan, is natuurlijk van veel factoren afhankelijk. Wat bedoel je met "relaxed" ? Huurprijzen?
quote:
Zijn de mensen open en benaderbaar?
Ligt er ook maar precies aan wat jij open en benaderbaar vindt. Ikzelf vind het beeld van de Zweed (stug en er op zichzelf) niet opgaan.
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_78247687
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 20:16 schreef Knutknuttsson het volgende:

[..]
Ja! Ik heb nog niet het gevoel dat ik alles heb gezien/gedaan en heb een jaar in stockholm gewoond. Nu woon ik er buiten, maar kom er nog steeds heel graag en veel. Blijft altijd nog leuk en speciaal.
Ok, cool!
quote:
[..]
Ligt eraan, is natuurlijk van veel factoren afhankelijk. Wat bedoel je met "relaxed" ? Huurprijzen?
Voornamelijk of er leuke woonruimte is (alhoewel ik waarschijnlijk op een campus zou zitten). Maar huurprijzen en dagelijkse levenskosten ben ik ook wel erg benieuwd naar. Zijn de dagelijkse boodschappen daar vergelijkbaar met NL of anders?
quote:
[..]
Ligt er ook maar precies aan wat jij open en benaderbaar vindt. Ikzelf vind het beeld van de Zweed (stug en er op zichzelf) niet opgaan.
Benaderbaar en open als in: makkelijk aan te stoten voor een gesprekje of een vraag. Maar jij hebt dus het beeld van de Zweed als stug en op zichzelf. Stoere Vikingen dus.

In ieder geval bedankt voor het reageren!
pi_78249276
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 17:22 schreef TJLinden het volgende:
Zijn er ook mensen hier die langere tijd in Stockholm hebben gezeten/zitten?
Ja hiero, een jaar
quote:
Ik zit m'n opties te bekijken voor een semester studie in het buitenland en zit ook erg aan Stockholm te denken. Is het een toffe stad om 4 maanden rond te dwalen?
Oh absoluut! Nu ben ik een Zwedenfreak dus telt het misschien niet maar het is een fantastische stad en enorm veel te doen! Het verveelde ook na een jaar niet om gewoon lekker door het centrum te banjeren merkte ik. Of gewoon de metro eens nemen naar een ver ver gebied en daar een lekker stuk wandelen
quote:
Is het er relaxed wonen?
Qua? Ik zat bij mensen in huis dus daar kan ik weinig over zeggen. Wel zijn dingen als eten enzo vrij duur.
quote:
Zijn de mensen open en benaderbaar?
Zweden zelf zijn als je ze toevallig ontmoet heel aardig en open en vol leuke praatjes maar terugbellen oid komt er nooit van. Je komt er als buitenlander simpelweg niet tussen. Alle echte vrienden die ik gemaakt heb zijn dan ook geen Zweden
pi_78261959
Ik vind het beeld van de stugge Zweed juist niet opgaan hoor.

En huurprijzen zijn denk ik wel wat hoger dan in Nederland. Al heb ik daar eigenlijk helemaal niet zo veel kijk op. Prijzen van levensmiddelen is wel vergelijkbaar met Nl, misschien iets duurder. Verse produkten zoals fruit en groente en ook vlees zijn wel duurder hier. En als je op de mogelijkheid hebt om op campus te gaan zou ik dat zeker overwegen. HEt is niet makkelijk om een kamer te vinden in Stockholm.
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_78263644
Heaven7 & Knutknuttsson, bedankt voor de info! Handig om te weten over de kosten en over accommodatie.

En Knut, ik had inderdaad eventjes te snel over je opmerking over het beeld van de Zweden gelezen. Mooi dat je dat tegenspreekt.
Uiteindelijk denk ik (zoals Heaven7 zegt) dat je als NL-student in eerste instantie de meeste contacten op doet onder de internationals en misschien aan aantal 'nationale' studenten, maar dat gaat volgens mij op voor alle buitenlandse studie-ervaringen.

Ik zal het topic in ieder geval goed blijven volgen!
  maandag 22 februari 2010 @ 09:50:37 #45
51286 w00h00
Digital man!
pi_78294125
Je moet naar Kino in Stockholm. Echt een aanrader!
  maandag 22 februari 2010 @ 10:24:42 #46
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_78294856
quote:
Op zondag 21 februari 2010 13:50 schreef Knutknuttsson het volgende:
Ik vind het beeld van de stugge Zweed juist niet opgaan hoor.

En huurprijzen zijn denk ik wel wat hoger dan in Nederland. Al heb ik daar eigenlijk helemaal niet zo veel kijk op. Prijzen van levensmiddelen is wel vergelijkbaar met Nl, misschien iets duurder. Verse produkten zoals fruit en groente en ook vlees zijn wel duurder hier. En als je op de mogelijkheid hebt om op campus te gaan zou ik dat zeker overwegen. HEt is niet makkelijk om een kamer te vinden in Stockholm.
in Uppsala liggen de huurprijzen lager dan in Nederland. Stockholm heb ik geen idee...
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig!
pi_78299988
Nee Zweden zijn heel hartelijk en gastvrij maar altijd oppervlakkig. Je komt er echt niet zomaar tussen met je buitenlandse hoofd Ze zijn wel te porren om iets leuks te doen maar het initiatief komt niet van hen uit. Verder hebben we de voedelprijsdiscussie wel vaker gevoerd maar ik vind het wel aanzienlijk duurder. Simpel voorbeeld; een voorverpakt fabrieks brood kost je in Zweden minstens ¤2,20. Het Aldibrood van ¤0,50 smaakt werkelijk lekkerder dan dat. Een bakje roomkaas van Eldorado notabene kost 11 kronen (= ruim ¤1,-). Kost je bij de Aldi ¤0,45 en bij een Amerksupermarkt ¤0,70. Tel alles bij elkaar op, doe dat een jaar en je bent in Zweden echt veel duurder uit.

[ Bericht 21% gewijzigd door #ANONIEM op 22-02-2010 13:00:04 ]
pi_78300075
quote:
Op maandag 22 februari 2010 10:24 schreef AKnynke het volgende:

[..]

in Uppsala liggen de huurprijzen lager dan in Nederland. Stockholm heb ik geen idee...
Van kamers of van huizen?
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
  maandag 22 februari 2010 @ 13:12:26 #49
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_78300604
quote:
Op maandag 22 februari 2010 12:59 schreef Knutknuttsson het volgende:

[..]

Van kamers of van huizen?
beiden. Wel op studentengericht. ik woonde eerst in een korridor, voor 2300 kronen per maand, en nu huur ik een appartement met een vriend voor 5500 kronen per maand. Ruim apartement met badkamer met ligbad, grote woonkamer met open keuken en 2 redelijke slaapkamers...
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig!
pi_79632035
Vorige zomer naar Stockholm gegaan en het viel me toch wel een beetje tegen...

Vooral dat Stureplan, ik weet niet wat iedereen daar zo bijzonder aan vind?? Misschien lag het wel aan de tijd van het jaar (eind juli? iedereen op vakantie?) maar het was 'rustig' en naast dat ronde ding waar je zo onder kan staan was zo'n soort vage open lucht bar... Ik keek m'n vrienden zo aan 'is dit het nou?'

Heb wel mooie tijden beleefd in 'F12 club' (Fredsgatan 12), had wel 'wat' met al die zweedse schonen op die trappen in de zomer, maar ik zou niet weten hoe het er in de winter daar uitziet (is het dan ook open?;))

En dan die Zweedse vrouwen... Ik weet het niet... In Rhodos en Bulgarije zijn ze zo lekker 'los', maar in Stockholm... Leek wel of ze je gwn 'wegkijken'... En nu zal je misschien 'als lezer van mijn stukje' denken: 'Jij bent gwn lelijk '... maar dat is echt het probleem niet

Toedels:)
  zondag 28 maart 2010 @ 11:18:19 #51
205280 pumpkinsoup
The Queen Is Dead
pi_79664592
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 23:50 schreef peenvogel86 het volgende:
Vorige zomer naar Stockholm gegaan en het viel me toch wel een beetje tegen...

Vooral dat Stureplan, ik weet niet wat iedereen daar zo bijzonder aan vind?? Misschien lag het wel aan de tijd van het jaar (eind juli? iedereen op vakantie?) maar het was 'rustig' en naast dat ronde ding waar je zo onder kan staan was zo'n soort vage open lucht bar... Ik keek m'n vrienden zo aan 'is dit het nou?'

Heb wel mooie tijden beleefd in 'F12 club' (Fredsgatan 12), had wel 'wat' met al die zweedse schonen op die trappen in de zomer, maar ik zou niet weten hoe het er in de winter daar uitziet (is het dan ook open?;))

En dan die Zweedse vrouwen... Ik weet het niet... In Rhodos en Bulgarije zijn ze zo lekker 'los', maar in Stockholm... Leek wel of ze je gwn 'wegkijken'... En nu zal je misschien 'als lezer van mijn stukje' denken: 'Jij bent gwn lelijk '... maar dat is echt het probleem niet

Toedels:)
Het zijn ook geen mensen die meteen open en spontaan zijn, daarvoor moet je ze eerst een beetje voor kennen, of gewoon een praatje maken, dan worden ze vanzelf opener
pi_84238056
Maandag 2 tot Zaterdag 7 Augustus willen wij (4 personen) met de auto naar Stockholm. Nu ben ik er zelf al een keertje geweest maar heb toch nog wat vraagjes. Allereerst weet iemand een goedkoop hotel/hostel ? Heb al een beetje gezocht maar kom niet lager dan 30¤ p.p.p.n. in deze periode. Heeft iemand suggesties of ervaringen ? Verder is het natuurlijk zomer dus moet er ook een beetje gezwommen en gezond worden. Wat zijn daarvoor de mogelijkheden is Stockholm of iets daarbuiten. We hebben natuurlijk een auto dus kunnen prima ergens naartoe rijden. Daarom ook de vraag om iemand nog suggesties heeft voor dingen buiten Stockholm of aan de buitenkant van Stockholm die we zeker niet moeten missen ?
pi_84244772
quote:
Op maandag 19 juli 2010 16:14 schreef copyfile het volgende:
Maandag 2 tot Zaterdag 7 Augustus willen wij (4 personen) met de auto naar Stockholm. Nu ben ik er zelf al een keertje geweest maar heb toch nog wat vraagjes. Allereerst weet iemand een goedkoop hotel/hostel ? Heb al een beetje gezocht maar kom niet lager dan 30¤ p.p.p.n. in deze periode. Heeft iemand suggesties of ervaringen ? Verder is het natuurlijk zomer dus moet er ook een beetje gezwommen en gezond worden. Wat zijn daarvoor de mogelijkheden is Stockholm of iets daarbuiten. We hebben natuurlijk een auto dus kunnen prima ergens naartoe rijden. Daarom ook de vraag om iemand nog suggesties heeft voor dingen buiten Stockholm of aan de buitenkant van Stockholm die we zeker niet moeten missen ?
Het stikt in en rond Stockholm van de badplaatsen. Sommigen zij superdruk, bij anderen zul je nagenoeg alleen zijn.
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
  maandag 19 juli 2010 @ 19:18:38 #54
51286 w00h00
Digital man!
pi_84245104
quote:
Op maandag 19 juli 2010 16:14 schreef copyfile het volgende:
Maandag 2 tot Zaterdag 7 Augustus willen wij (4 personen) met de auto naar Stockholm. Nu ben ik er zelf al een keertje geweest maar heb toch nog wat vraagjes. Allereerst weet iemand een goedkoop hotel/hostel ? Heb al een beetje gezocht maar kom niet lager dan 30¤ p.p.p.n. in deze periode. Heeft iemand suggesties of ervaringen ? Verder is het natuurlijk zomer dus moet er ook een beetje gezwommen en gezond worden. Wat zijn daarvoor de mogelijkheden is Stockholm of iets daarbuiten. We hebben natuurlijk een auto dus kunnen prima ergens naartoe rijden. Daarom ook de vraag om iemand nog suggesties heeft voor dingen buiten Stockholm of aan de buitenkant van Stockholm die we zeker niet moeten missen ?
http://www.booking.com/hotel/se/komhotel.nl.html

Prima hotel, hebben er zelf ook gezeten. Tegenover een striptent btw
pi_84255316
@w00h00 : Hotel is helaas al vol voor onze datum. Zouden trouwens ook liever 4persoons kamer hebben.

@Knutknuttsson : Klinkt goed ! Hoe heten deze/hoe kan ik ze vinden ?
pi_84255924
quote:
Op maandag 19 juli 2010 19:18 schreef w00h00 het volgende:

[..]

http://www.booking.com/hotel/se/komhotel.nl.html

Prima hotel, hebben er zelf ook gezeten. Tegenover een striptent btw
Grappig, recht tegenover het apartement van m'n vriendin aan de andere kant van het park.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  dinsdag 20 juli 2010 @ 00:03:45 #57
51286 w00h00
Digital man!
pi_84258096
quote:
Op maandag 19 juli 2010 23:14 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Grappig, recht tegenover het apartement van m'n vriendin aan de andere kant van het park.
Kino?
pi_84258432
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 00:03 schreef w00h00 het volgende:

[..]

Kino?
Nee, echt aan de andere kant van het park dat ernaast ligt... Kino is ook wel gezellig, hoor ik...
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_84265122
quote:
Op maandag 19 juli 2010 23:03 schreef copyfile het volgende:
@w00h00 : Hotel is helaas al vol voor onze datum. Zouden trouwens ook liever 4persoons kamer hebben.

@Knutknuttsson : Klinkt goed ! Hoe heten deze/hoe kan ik ze vinden ?
Hier een lijstje
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_84265373
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 10:42 schreef Knutknuttsson het volgende:

[..]

Hier een lijstje
Of, als je toch een auto hebt, verder de Archipelago in! Gebruik de site die Knut hier al linkte voor reviews van de verschillende eilandjes. Je rijdt bijvoorbeeld vanuit Stockholm in minder dan een uurtje naar Stavnas en vandaar gaan veel bootjes ver de Archipelago in, als je echt even buiten wilt zijn. En vanaf elk van de eilandjes daar kun je natuurlijk zwemmen, heerlijk.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_84277074
Thanks mooie link ! Nu nog iemand misschien ideeën voor goedkope hotels/hostels ?
pi_84282751
Als je toch een auto tot je beschikking hebt zou je ook kunnen overwegen om iets buiten de stad iets te zoeken. Openbaar vervoer is nml prima. Zit je zo in de stad. Het is maar een idee, maar op campings kun je volledig uitgeruste huisjes huren, met eigen douche en wc, slaapkamer, keukentje. Kost je ongeveer hetzelfde als voor 4 man in een hotel, waarschijnlijk nog wel goedkoper. Zit je ook gelijk aan het badstrand.
hier bijvoorbeeld
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_84408068
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 15:41 schreef copyfile het volgende:
Thanks mooie link ! Nu nog iemand misschien ideeën voor goedkope hotels/hostels ?
Ik vond cityhostel goed (niet heel goedkoop, maar dat zal je in die periode niet vinden). Qua locatie leek het boothostel ons ideaal (Rygerfjord), maar dat was vol.
pi_89340148
30 december tot 2 januari ben ik met 5 vrienden in Stockholm om oud&nieuw te vieren. Weet iemand een vette club waar we echt heen moeten de 31e?
pi_89341021
Zoek er een leuke uit: http://www.finest.se/imageGallery/list.php

Probeer ergens een gastenlijst terecht te komen, anders kunnen de clubs rondom Stureplan lastig om binnen te komen zijn. Als je van dat soort cubs houdt.
Stop rockin' the boat.
pi_91751069
Hee mensen!

Ik ga over een paar weken twee dagen naar Stockholm op te shoppen,
waar kan ik het beste heengaan? welke straten?

Thanks!
pi_91751431
Naar Stockholm om te shoppen? :D Maar oke.. DE winkelstraat is Drottningsgatan en aan/omliggende straatjes. Er zijn ook tal van winkelcentra zoals Täby centrum en Kista gallerian. Nacka is ook erg leuk. Moet je echter wel allemaal met het OV heen. Koop een 3 dagen SLkaart :)
  zondag 23 januari 2011 @ 15:40:35 #68
205280 pumpkinsoup
The Queen Is Dead
pi_91752345
Gamla Stan! O+ Dat vind ik echt leuk om te winkelen.
pi_91753684
:o Nou echt shoppen kun je niet doen bij dure souvenierswinkeltjes hoor :P Als je gewone kledingzaken, juweliers etc wil hebben moet je niet echt naar Gamla Stan.
  zondag 23 januari 2011 @ 16:18:58 #70
205280 pumpkinsoup
The Queen Is Dead
pi_91754135
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 16:09 schreef heaven7 het volgende:
:o Nou echt shoppen kun je niet doen bij dure souvenierswinkeltjes hoor :P Als je gewone kledingzaken, juweliers etc wil hebben moet je niet echt naar Gamla Stan.
Oh sorry, ik bedoelde Södermalm :P In Gamla Stan zit wel 1 klein vintagewinkeltje, die is wel heel leuk. O+
pi_91760995
Inwoners van Stockholm of Zweden in het algemeen die mij kunnen wijzen op mediastages in het land? Heb onderzoek gedaan maar kon vrij weinig vinden.
pi_91772867
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 19:00 schreef Tonio-mcdo het volgende:
Inwoners van Stockholm of Zweden in het algemeen die mij kunnen wijzen op mediastages in het land? Heb onderzoek gedaan maar kon vrij weinig vinden.
Ik krijg wel eens zo'n nieuwsbrief via email van Nederlanders in Stockholm, daar zitten ook vaak oproepjes voor stageplekken bij. Misschien heb je daar wat aan.

Edit: http://www.hollandseclubstockholm.com/
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_91785448
Qua shoppen vind ik Stockholm zelf wel relaxed, ik kan er een hoop relaxte merken makkelijk vinden. Anyway, ik shop dus meestal een beetje rond Sture Gallerian, biblioteksgatan en dan zo richting NK (warenhuis) en PUB (warenhuis). De grote winkelstraten zijn niet zo leuk, vind ik, enkel de grote merken die je overal kunt krijgen. Sodermalm is ook leuk, daar heb je ook een Grandpa zitten, dat vind ik zelf altijd een fijne winkel. Oh, en voor sneakers Caliroots!
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_91795077
Biblioteksgatan is inderdaad erg leuk, vooral ook met de prachtige Urban outfitters.
pi_91849878
Een echte must-see in Stockholm is de Stockholm archipelago, iemand daar al eens geweest?
  Moderator dinsdag 25 januari 2011 @ 15:42:55 #76
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_91850783
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 15:23 schreef heaven7 het volgende:
Naar Stockholm om te shoppen?
Ik vind het shoppen in Stockholm juist een pluspunt. De mannenmode die je in Nederland treft is maar bagger. Al wordt het de laatste jaren wel iets beter. Ik zou zo naar Stockholm gaan alleen maar om te shoppen. :@

quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 15:22 schreef Hulleman het volgende:
Een echte must-see in Stockholm is de Stockholm archipelago, iemand daar al eens geweest?
Ja. Meerdere mensen hier in dit topic zelfs. Wat wil je weten?
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  Moderator dinsdag 25 januari 2011 @ 15:45:53 #77
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_91850920
Zou bijna een shopmeet in Stockholm voor gaan stellen. Speciaal voor de FOK!-mannen.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_91857513
Whehe begrijp me niet verkeerd, shoppen in Stockholm is ook geweldig :P Alleen zou ik persoonlijk niet puur voor het shoppen gaan als ik voor de 1e keer naar een land ga :P
pi_91866387
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 15:22 schreef Hulleman het volgende:
Een echte must-see in Stockholm is de Stockholm archipelago, iemand daar al eens geweest?
Zekers, hoewel dat voor toeristen volgens mij 10x leuker is om het een keer met Zweedse vrienden ter ervaren. Een goede midsommer bijvoorbeeld in een leuk hutje op een eilandje ergens met vrienden, da's echt zo ongelovelijk briljant...
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  Moderator dinsdag 25 januari 2011 @ 21:20:48 #80
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_91867845
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 20:56 schreef Drive-r het volgende:
Zekers, hoewel dat voor toeristen volgens mij 10x leuker is om het een keer met Zweedse vrienden ter ervaren. Een goede midsommer bijvoorbeeld in een leuk hutje op een eilandje ergens met vrienden, da's echt zo ongelovelijk briljant...
Dat is ook gelijk mijn ervaring met de archipelago. De eerste keer voor een bruiloft van een Zweedse vriend van me. Eerst met een grote boot vanuit Stockholm naar een kerkje op een eiland en daarna met de boot verder naar het eiland waar z'n schoonouders een zomerverblijf hebben voor de receptie. De tweede keer was een paar jaar later met midsommer in hetzelfde zomerverblijf. Geweldige tijd met als hoogtepunt een barbecue en midden in de nacht de sauna in.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_91869878
Ik ben nog nooit in de archipelago geweest... :@
pi_91870817
quote:
14s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 21:20 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

Dat is ook gelijk mijn ervaring met de archipelago. De eerste keer voor een bruiloft van een Zweedse vriend van me. Eerst met een grote boot vanuit Stockholm naar een kerkje op een eiland en daarna met de boot verder naar het eiland waar z'n schoonouders een zomerverblijf hebben voor de receptie. De tweede keer was een paar jaar later met midsommer in hetzelfde zomerverblijf. Geweldige tijd met als hoogtepunt een barbecue en midden in de nacht de sauna in.
Precies, echt heerlijk! In de zomer heb je op sommige avonden goeie feesten op Sandham enzo. Hele nacht gewoon goed uitgaan, en dan de rest van het weekend uitbrakken op een plek in the middle of nowhere, sauna, zwemmen, lekker barbequen... Top!
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_92076426
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 18:12 schreef heaven7 het volgende:
Whehe begrijp me niet verkeerd, shoppen in Stockholm is ook geweldig :P Alleen zou ik persoonlijk niet puur voor het shoppen gaan als ik voor de 1e keer naar een land ga :P
Grappig, mijn zusje vraagt steeds wanneer ze weer naar Nederland kan komen om hier te shoppen. Zal wel het onbekende / andere zijn wat mensen mensen aantrekt.

gr.
Virgiel = knorrenbloed!
pi_92080928
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2011 14:21 schreef amenhörrudu het volgende:

[..]

Grappig, mijn zusje vraagt steeds wanneer ze weer naar Nederland kan komen om hier te shoppen. Zal wel het onbekende / andere zijn wat mensen mensen aantrekt.

gr.
Mwa zo onbekend is het niet voor mij aangezien ik er gewoond heb :P

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 30-01-2011 15:53:56 ]
  vrijdag 11 maart 2011 @ 14:25:02 #85
314680 LDS
El-Dee-Es
pi_93956495
Ik wil ķf naar Kopenhagen ķf naar Stockholm? Ik neig op dit moment naar Stockholm toe. Maar voor jullie als Stockholm-experts de vraag: is die neiging naar Stockholm goed? Voor een reis van 3/4 dagen, en ik ben in beide steden nog nooit geweest.
Al mot ik kruupe op blote voeten gaan, ik wil nog een keer de Sint Stevens heuren slaan!
Forza Eniesee!
pi_93959602
Dan zou ik ook voor Stockholm kiezen.
Stop rockin' the boat.
  vrijdag 11 maart 2011 @ 16:58:39 #87
79000 Maikuuul
Dat zeg ik ook altijd
pi_93963766
Ik ga waarschijnlijk in mei naar stockholm :D

Spotgoedkoop om heen te vliegen ( 68 euro voor 2 personen via luchthaven Weeze ).

Eens even de vorige topics doornemen :7 lijkt me een mooie stad

Ik ga in de periode van 3-8 mei. 4 nachtjes dus, lijkt me wel genoeg.

Connect hotel Stockholm in Alvsjo, een goede prijs voor een 3* hotel, tevens goede reacties, iemand van Fok! dit hotel al gehad ?

[ Bericht 10% gewijzigd door Maikuuul op 11-03-2011 18:04:50 ]
[b]Mag ik niet zeggen voor me moeder
Van het Concert des Levens krijgt niemand een Program
Sokkel Lolleromfg[/b]
  Moderator vrijdag 11 maart 2011 @ 17:08:33 #88
45833 crew  Fogel
pi_93964149
quote:
Op vrijdag 11 maart 2011 15:27 schreef bassieVL het volgende:
Dan zou ik ook voor Stockholm kiezen.
Ik ook
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_93964348
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2011 14:25 schreef LDS het volgende:
Ik wil ķf naar Kopenhagen ķf naar Stockholm? Ik neig op dit moment naar Stockholm toe. Maar voor jullie als Stockholm-experts de vraag: is die neiging naar Stockholm goed? Voor een reis van 3/4 dagen, en ik ben in beide steden nog nooit geweest.
Ik vind Kopenhagen prachtig, maar Stockholm nét iets mooier.
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_93968312
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2011 14:25 schreef LDS het volgende:
Ik wil ķf naar Kopenhagen ķf naar Stockholm? Ik neig op dit moment naar Stockholm toe. Maar voor jullie als Stockholm-experts de vraag: is die neiging naar Stockholm goed? Voor een reis van 3/4 dagen, en ik ben in beide steden nog nooit geweest.
Ik was de afgelopen dagen in Kopenhagen, en nu in Stockholm.
Persoonlijk: Kopenhagen is leuk, maar Stockholm een factor 10 leuker _O_
  vrijdag 11 maart 2011 @ 19:21:45 #91
314680 LDS
El-Dee-Es
pi_93969457
Okee, ik denk eerlijk gezegd dat het ook Stockholm wordt. Heb er veel goede verhalen over gehoord :)

Is het eigenlijk een dure stad? Of is dat een vooroordeel?

[ Bericht 15% gewijzigd door LDS op 12-03-2011 13:25:01 (Wilde er nog wat aan toevoegen) ]
Al mot ik kruupe op blote voeten gaan, ik wil nog een keer de Sint Stevens heuren slaan!
Forza Eniesee!
pi_94084381
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2011 19:21 schreef LDS het volgende:
Okee, ik denk eerlijk gezegd dat het ook Stockholm wordt. Heb er veel goede verhalen over gehoord :)

Is het eigenlijk een dure stad? Of is dat een vooroordeel?
Het is een vrij dure stad. Hotels en drank zijn met name duur, de rest valt wel mee.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  Moderator maandag 14 maart 2011 @ 10:34:27 #93
45833 crew  Fogel
pi_94084703
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 10:20 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Het is een vrij dure stad. Hotels en drank zijn met name duur, de rest valt wel mee.
Het is geen probleem om voor minder dan zo'n 120¤ per nacht een kamer te vinden is mijn ervaring. Heb ik een heel erg vertekend wereldbeeld als ik zeg dat ik dat niet zoveel vind?
Sterke drank is duur, maar bier en wijn valt heel erg mee wat mij betreft (maargoed, ik ben hogere prijzen gewend - maar zelfs vergeleken met Amsterdam centrum zijn de prijzen in Stockholm zo erg nog niet).
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_94084773
Mijn ervaring is dat Kopenhagen duurder is dan Stockholm. Openbaar vervoer was daar schrikbarend duur en ook een taxi is prijzig. Hotelprijzen zullen wel ongeveer hetzelfde zijn, denk ik. Maar ik geloof niet dat Stockholm nou zoveel duurder is dan pakweg Berlijn, Amsterdam of Antwerpen. Behalve als je een fles wijn bij het eten besteld natuurlijk.
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_94084859
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 10:34 schreef Fogel het volgende:

[..]

Het is geen probleem om voor minder dan zo'n 120¤ per nacht een kamer te vinden is mijn ervaring. Heb ik een heel erg vertekend wereldbeeld als ik zeg dat ik dat niet zoveel vind?
Sterke drank is duur, maar bier en wijn valt heel erg mee wat mij betreft (maargoed, ik ben hogere prijzen gewend - maar zelfs vergeleken met Amsterdam centrum zijn de prijzen in Stockholm zo erg nog niet).
Hm, da's niet mijn ervaring eigenlijk. Ik heb zelf een apartement in Stockholm, maar voor vrienden loopt het vaak aardig snel op. Maar ¤120 per nacht is goed te doen natuurlijk. Ik heb nu wel een B&B gevonden in het centrum die prima is voor minder dan ¤80 per nacht.

Drank is inderdaad duur, maar daar leer je wel mee leven. Ik erger me alleen nog aan de wijnprijzen, soms zit je al over de ¤50-80 per fles voordat je iets op de kaart vind dat enigzins ok is.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  Moderator maandag 14 maart 2011 @ 11:29:38 #96
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_94086561
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2011 14:21 schreef amenhörrudu het volgende:
Grappig, mijn zusje vraagt steeds wanneer ze weer naar Nederland kan komen om hier te shoppen. Zal wel het onbekende / andere zijn wat mensen mensen aantrekt.

gr.
Volgens mij quote je een reactie van heaven7 op een post van mij. Daarbij ging het uitdrukkelijk om mannenkleding. De keuze voor mannen is in Stockholm gewoon een stuk beter is mijn ervaring.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_95090246
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2011 16:58 schreef Maikuuul het volgende:
Ik ga waarschijnlijk in mei naar stockholm :D

Spotgoedkoop om heen te vliegen ( 68 euro voor 2 personen via luchthaven Weeze ).

Eens even de vorige topics doornemen :7 lijkt me een mooie stad

Ik ga in de periode van 3-8 mei. 4 nachtjes dus, lijkt me wel genoeg.

Connect hotel Stockholm in Alvsjo, een goede prijs voor een 3* hotel, tevens goede reacties, iemand van Fok! dit hotel al gehad ?
Ik weet niet of je al een hotel hebt geboekt, maar als je maar 4 nachtjes naar Stockholm gaat, zou ik niet in Alvsjö gaan zitten, maar iets centralers kiezen in Södermalm of Vasastaden of zo. Ik heb zelf een keer in Hotel Hellsten geslapen, dat was heel leuk (en supergoed ontbijt!!) en ook betaalbaar. Denk dat ik ¤100 per nacht betaalde.

Ik ben trouwens op zoek naar wat tips. Ik doe nu een minor Zweeds en ga deze zomer 3 weken naar Stockholm (met mijn vriend) en ga daar ook een 2weken vervolgcursus doen op de Folksuniversitet. Het liefst zouden we daar fietsen hebben - ik moet 2 weken elke dag om 09.00 op de universiteit zijn en fietsen is gewoon chill in een stad.
Heeft iemand enig idee hoe ik redelijk voordelig voor 3 weken aan een (niet zo achterlijke vol-met-reclame) fiets kom?
En wat is het leukste om te doen met midsommarnatt? Ik heb gevonden dat er een feest in Skansen is, maar tips van mensen die het daar eens gevierd hebben krijgen is natuurlijk beter :)!
pi_95091031
Qua fietsen kun je gewoon het fietsplan gebruiken, dan zie je er niet uit als een toerist en heb je toch overal beschikbaarheid over je eigen vervoer.

Voor midsommer moet je echt op stap met vrienden ofzo, proberen via je cursus contacten op te doen. Niks leukers dan met een groep ergens in de Archipelago ofzo een dag midsommer te vieren. Ik ken geen grote vieringen, maar dat lijkt me stukken minder...
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_95091554
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 21:25 schreef Drive-r het volgende:
Qua fietsen kun je gewoon het fietsplan gebruiken, dan zie je er niet uit als een toerist en heb je toch overal beschikbaarheid over je eigen vervoer.

Voor midsommer moet je echt op stap met vrienden ofzo, proberen via je cursus contacten op te doen. Niks leukers dan met een groep ergens in de Archipelago ofzo een dag midsommer te vieren. Ik ken geen grote vieringen, maar dat lijkt me stukken minder...
We komen de dag voor midsommer aan - nog voordat ik les heb gehad. Die avond dan dus maar keihard de kroeg in om nieuwe vrienden te maken ;)
pi_95091968
Dat lijkt me de beste optie!
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  dinsdag 5 april 2011 @ 23:07:19 #101
79000 Maikuuul
Dat zeg ik ook altijd
pi_95098293
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 21:13 schreef NoralyZ het volgende:

[..]

Ik weet niet of je al een hotel hebt geboekt, maar als je maar 4 nachtjes naar Stockholm gaat, zou ik niet in Alvsjö gaan zitten, maar iets centralers kiezen in Södermalm of Vasastaden of zo. Ik heb zelf een keer in Hotel Hellsten geslapen, dat was heel leuk (en supergoed ontbijt!!) en ook betaalbaar. Denk dat ik ¤100 per nacht betaalde.

Ik ben trouwens op zoek naar wat tips. Ik doe nu een minor Zweeds en ga deze zomer 3 weken naar Stockholm (met mijn vriend) en ga daar ook een 2weken vervolgcursus doen op de Folksuniversitet. Het liefst zouden we daar fietsen hebben - ik moet 2 weken elke dag om 09.00 op de universiteit zijn en fietsen is gewoon chill in een stad.
Heeft iemand enig idee hoe ik redelijk voordelig voor 3 weken aan een (niet zo achterlijke vol-met-reclame) fiets kom?
En wat is het leukste om te doen met midsommarnatt? Ik heb gevonden dat er een feest in Skansen is, maar tips van mensen die het daar eens gevierd hebben krijgen is natuurlijk beter :)!
Op hoeveel minuten afstand ligt Alvsjö van het centrum af dan een paar kilometer zie ik via google maps ? De reacties bij het hotel waren dat het centrum toch wel in de buurt lag.

En er is een treinstation in de buurt. Vind ik opzich geen probleem, maar ik zal eens wat hotels in de buurt checken
[b]Mag ik niet zeggen voor me moeder
Van het Concert des Levens krijgt niemand een Program
Sokkel Lolleromfg[/b]
pi_95100110
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 23:07 schreef Maikuuul het volgende:

[..]

Op hoeveel minuten afstand ligt Alvsjö van het centrum af dan een paar kilometer zie ik via google maps ? De reacties bij het hotel waren dat het centrum toch wel in de buurt lag.

En er is een treinstation in de buurt. Vind ik opzich geen probleem, maar ik zal eens wat hotels in de buurt checken
Een paar kilometer ja, maar het is echt leuker om middenin de stad te zitten. Stockholm heeft niet zo'n groot centrum - Alvsjö is niet mijlenver weg, maar in Södermalm, Gamla Stan, Vasastan etc zit je in de bruisende stad, met restaurantjes enzo. Lijkt mij gezelliger voor een citytrip, maar het is natuurlijk wat je zelf wilt :).
pi_95105020
Ik ga hier in juni naartoe, weet iemand toevallig of er ook iets is te beleven als je van (underground) techno houdt? :)
pi_95105294
Debaser wellicht? Die hebben verschillende avonden, vast wel een keer techno! En lekker centraal!
  woensdag 6 april 2011 @ 10:01:08 #105
215495 Knutknuttsson
Rood-Wit-Rood
pi_95109367
Het is vanaf Älvsjö inderdaad maar een paar minuten met de pendeltåg naar het centrum, maar het is een gewone buitenwijk van Stockholm. Niets bruisends aan.
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_95574819
Begin juli gaat vriendin voor een congres 5 tot 7 dagen naar Stockholm. Heeft iemand tips (behoudens het hiervoor genoemde) voor een klein hotelletje, of een B&B? Een beetje redelijk aan prijs, maar wel met eigen (bad)kamer graag.

Het congres vindt plaats nabij Alsvjo trainstation, maar ik had nou niet direct de indruk dat dat het meest gezellige stuk was :)
pi_95657450
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2011 10:36 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Begin juli gaat vriendin voor een congres 5 tot 7 dagen naar Stockholm. Heeft iemand tips (behoudens het hiervoor genoemde) voor een klein hotelletje, of een B&B? Een beetje redelijk aan prijs, maar wel met eigen (bad)kamer graag.

Het congres vindt plaats nabij Alsvjo trainstation, maar ik had nou niet direct de indruk dat dat het meest gezellige stuk was :)
We hebben iets gevonden via http://www.stockholmguesthouse.com/ :)

Dit zag er ook leuk uit, maar niet beschikbaar kennelijk: http://www.stockholmuptown.com/Bacchus.htm

Alles wel aan de prijzige kant, maar daar valt kennelijk niet aan te ontkomen....
pi_95669003
Cool! ik heb ook via zo'n soort iets een appartementje gevonden. Ik ga 3 weken, dan is het wel relaxed om je eigen keukentje te hebben enzo. En ja, het is inderdaad wel prijzig - en daar kan je ook niet zoveel aan doen... Voordeel is wel weer dat je in Stockholm niet echt iets tegen zal komen dat heel shabby en afgeleefd is.
pi_95786131
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 10:21 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

We hebben iets gevonden via http://www.stockholmguesthouse.com/ :)

Dit zag er ook leuk uit, maar niet beschikbaar kennelijk: http://www.stockholmuptown.com/Bacchus.htm

Alles wel aan de prijzige kant, maar daar valt kennelijk niet aan te ontkomen....
Hier, vlakbij Älvsjömässan, 400 meter van het meer.
http://www.fritiden.se/en/object-rental/10118/
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
  zondag 1 mei 2011 @ 17:28:25 #110
79000 Maikuuul
Dat zeg ik ook altijd
pi_96213451
Dinsdag naar Stockholm :)

Echter kwam mijn vriendin met het volgende : http://www.zwedenweb.com/content/stockholmcard.php/

Iemand hier al gebruik van gemaakt ?

Wat kost de metro ongeveer ? Want hiervan maken we veel gebruik, maar musea en dergelijke zijn we niet echt van plan om te bezoeken ( van binnen ).

Is deze kaart een aanrader ofniet ?
[b]Mag ik niet zeggen voor me moeder
Van het Concert des Levens krijgt niemand een Program
Sokkel Lolleromfg[/b]
  zondag 1 mei 2011 @ 17:53:36 #111
328503 Jagärtrut
ik ben moe
pi_96214385
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2011 17:28 schreef Maikuuul het volgende:
Dinsdag naar Stockholm :)

Echter kwam mijn vriendin met het volgende : http://www.zwedenweb.com/content/stockholmcard.php/

Iemand hier al gebruik van gemaakt ?

Wat kost de metro ongeveer ? Want hiervan maken we veel gebruik, maar musea en dergelijke zijn we niet echt van plan om te bezoeken ( van binnen ).

Is deze kaart een aanrader ofniet ?
Ik kom regelmatig in stockholm als 'toerist', maar heb in totaal nog maar 2 keer de metro gebruikt. Om musea te bezoeken. Ik geloof dat de metro redelijk aan de prijs is, 30 SEK voor een ritje, maar het is al lang geleden...
pi_96214474
Ik gebruik ook echt nooit de metro of andernopenbaar vervoer, dus zou het er nooit uit halen. Daarbij weet ik niet of je als toerist interesse hebt in de musea, maar meeste vrienden die op bezoek komen willen gewoon de stad zien, de musea zijn niet enorm bijzonder imho.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  zondag 1 mei 2011 @ 18:10:38 #113
328503 Jagärtrut
ik ben moe
pi_96214916
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2011 17:55 schreef Drive-r het volgende:
Ik gebruik ook echt nooit de metro of andernopenbaar vervoer, dus zou het er nooit uit halen. Daarbij weet ik niet of je als toerist interesse hebt in de musea, maar meeste vrienden die op bezoek komen willen gewoon de stad zien, de musea zijn niet enorm bijzonder imho.
dr zitten wat leuke bij vind ik, maar niet die waar je met de metro naar toe moet. Maar goed, maaaikuull komt als toerist naar stockholm..
  zondag 1 mei 2011 @ 19:51:18 #114
215495 Knutknuttsson
Rood-Wit-Rood
pi_96218201
Musea zijn over het algemeen niet duur. Ik weet niet of je student bent, maar studenten krijgen altijd korting op de toegangsprijs. Als je maar één of twee gaat bezoeken dan is die kaart niet zo interessant, denk ik
Strippenkaart met 16 strippen kost 180 kroon en dan kan je makkelijk de hele stad rondreizen(bus, metro en sommige bootjes) Is per saldo natuurlijk veel gpoedkoper dan die kaart. Vooral als je in de stadszone reist. Kost geloof ik 2 strippen per keer voor 90 minuten vrij reizen en overstappen.
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_96220107
Oh ik zou echt geen strippenkaart nemen! Tenzij je maar enkele keren met de metro gaat.. Kostte me klauwen met geld de eerste keer dat ik naar Stockholm ging. SL kort woot!
  zondag 1 mei 2011 @ 20:40:59 #116
215495 Knutknuttsson
Rood-Wit-Rood
pi_96220504
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2011 20:33 schreef heaven7 het volgende:
Oh ik zou echt geen strippenkaart nemen! Tenzij je maar enkele keren met de metro gaat.. Kostte me klauwen met geld de eerste keer dat ik naar Stockholm ging. SL kort woot!
Ja, dat klan natuurlijk ook. Je kan gewoon een 24 of 72 uurs kaart kopen. Of anders een weekkaart.
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_96220717
Overigens kunnen ze wel moeilijk doen als je als buitenlandse student de korting wil krijgen hoor.. Mijn hogeschoolpasje werd mooi niet geaccepteerd!

Ik zou de Stockholmcard niet doen. Afhankelijk van hoelang je gaat kost een week onbeperkt reizen met al het openbaar vervoer 260 kronen..

Musea die de moeite waard zijn zijn Skansen (openluchtmuseum), Vasa (opgedoken schip) en Nordiska museet.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 01-05-2011 20:45:40 ]
  zondag 1 mei 2011 @ 21:31:52 #118
328503 Jagärtrut
ik ben moe
pi_96223374
Ik vind het Vasa museum echt het meest belachelijke meuseum ooit. Ik vind het moderna museet een van de betere musea van Stockholm..
pi_96223805
Helemaal mee eens. Skansen is ook meer voor Zweden, de gemiddelde toerist boeit het niet echt.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_96224142
Als je geīnteresseerd bent in geschiedenis en je gaat op een mooie dag is Skansen, ook als je geen Zweed bent, echt fantastisch. De mensen die verder weinig met Zweden hebben en ons kwamen opzoeken vonden het ook echt wel de moeite waard..
Vasa vond ik ook tegenvallen maar moest em erbij zetten van mijn vriend die het weer geweldig vond :P Zo zie je maar dat het allemaal subjectief is.

[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 01-05-2011 21:44:50 ]
  zondag 1 mei 2011 @ 21:49:18 #121
215495 Knutknuttsson
Rood-Wit-Rood
pi_96224455
Skansen is leuk als er iets te doen is,vind ik. Anders is het gewoon een soort dierentuin met huisjes.
Persoonlijk vind ik het Vasamuseum wel heel mooi en indrukwekkend. Op Djurgården is er ook het museum Prins Eugens Waldermarsudde, met soms hele mooie exposities en héél mooi gelegen.
En Junibacken natuurlijk... Maar misschien alleen als je kinderen hebt... :P
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_96224628
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2011 21:44 schreef heaven7 het volgende:
Als je geīnteresseerd bent in geschiedenis en je gaat op een mooie dag is Skansen, ook als je geen Zweed bent, echt fantastisch. De mensen die verder weinig met Zweden hebben en ons kwamen opzoeken vonden het ook echt wel de moeite waard..
Vasa vond ik ook tegenvallen maar moest em erbij zetten van mijn vriend die het weer geweldig vond :P Zo zie je maar dat het allemaal subjectief is.
Skansen was ook leuk als ik vrienden langs had, maar als toerist zonder bekenden slaat zo'n openlucht museum niet echt ergens op. Dan kan je beter een mooie wandeling door Djurgarden maken en lunchen bij de kassen daar, prachtig in de zomer.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_96225022
Daar ben ik het dus, nogmaals, echt niet mee eens.. Mijn eerste keer Skansen was toen ik voor het eerst in Stockholm op vakantie was met mijn ex en we hebben daar met z'n 2 een geweldige dag gehad. Ook geen bekenden of wat dan ook. Ik sprak niet eens Zweeds :+

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 01-05-2011 21:59:57 ]
  zondag 1 mei 2011 @ 22:08:46 #124
215495 Knutknuttsson
Rood-Wit-Rood
pi_96225581
Ik word ook altijd blij van Gröna Lund, geen museum, maar oh zo gezellig op een zomeravond!
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
  maandag 2 mei 2011 @ 12:58:35 #125
79000 Maikuuul
Dat zeg ik ook altijd
pi_96245079
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2011 20:44 schreef heaven7 het volgende:
Overigens kunnen ze wel moeilijk doen als je als buitenlandse student de korting wil krijgen hoor.. Mijn hogeschoolpasje werd mooi niet geaccepteerd!

Ik zou de Stockholmcard niet doen. Afhankelijk van hoelang je gaat kost een week onbeperkt reizen met al het openbaar vervoer 260 kronen..

Musea die de moeite waard zijn zijn Skansen (openluchtmuseum), Vasa (opgedoken schip) en Nordiska museet.
Oh dat komt neet op zo'n 25 euro, dat is zeker goed te doen voor 1 week ( wij gaan 4 nachten ).

De Vasa en Skansen gaan we waarschijnlijk wel doen, normaal gaan we niet echt naar musea, maar toch eens proberen omdat het opgedoken schip toch wel mooi uitzag ( op foto's ).

Morgenavond vertrekken :D
[b]Mag ik niet zeggen voor me moeder
Van het Concert des Levens krijgt niemand een Program
Sokkel Lolleromfg[/b]
  maandag 2 mei 2011 @ 13:16:55 #126
328503 Jagärtrut
ik ben moe
pi_96245699
ik zou het weggegooid geld vinden, een metrokaart voor stockholm. Je kunt alles lopen, en tijdens het lopen zie je ook nog wat. En zeker als het mooi weer is is dat heerlijk!
  maandag 2 mei 2011 @ 13:24:25 #127
215495 Knutknuttsson
Rood-Wit-Rood
pi_96246018
Het ligt er natuurlijk ook aan waar je verblijft. Zit je midden in de stad of aan de rand? Als je bijvoorbeeld dan 4 ochtenden en avonden de bus moet nemen naar de stad en terug ben je hetzelfde kwijt als een weekkaart.
Maar lopend is alles goed te bereiken inderdaad.
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_96268922
Ik sliep vlak bij Centraal Station (http://www.clarionsign.com/) om precies te zijn, en wij hebben enkel 's avonds laat de metro genomen (Het was toen -20 graden). De rest van de dagen was alles probleemloos te lopen, zelfs bij sneeuw en temperaturen onder nul.
pi_96269830
De twee keer dat ik tot nu toe in Stockholm ben geweest sliep ik niet in het centrum en heb ik een weekkaart / 72-uurskaart voor het OV genomen. En alsnog heb ik heeeeeeeel veel gelopen, maar het is ook prettig om van Djurgården gewoon even de tram terug naar T-Centralen te kunnen nemen bijvoorbeeld.

En je moet sowieso eens met de metro zijn geweest in Stockholm, omdat de stations door kunstenaars onder handen zijn genomen. Vooral station Kungsträdgården is mooi, diep onder de grond met een hele lange roltrap ;) Bovendien is de metro gewoon prima geregeld in Stockholm: schoon, overzichtelijk, hoge frequentie enz.

En tja smaken verschillen inderdaad, want ik vind het Vasamuseet GEWELDIG. Ik kan er uren doorbrengen... Maar het staat bij TripAdvisor ook niet voor niets op #1 qua attracties in Stockholm. Wel een (Engelstalige) guided tour doen verzorgd door een mooie Zweedse dame met een aantrekkelijk accent ;)

Het Nordiska Museet is ook de moeite waard, maar dan vooral door het indrukwekkende gebouw (van binnen en van buiten).

Veel plezier Maikuuul!
  dinsdag 3 mei 2011 @ 12:07:04 #130
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_96289544
Ik ben al 2x in Skansen geweest puur voor de dieren O+ :+
Maar voor de rest is het niet zo interessant idd. Misschien wel met activiteiten....maar die waren er beide keren niet.
pi_96340661
tvptje. Wil met vriendlief ook een vakantie Stockholm O+
pi_96341625
Ik heb een jaar lang een maand slkaart gehad. Heb het er echt uitgehaald. Overal moet je heen met het ov, tenzij je alleen hartje centrum rondwandelt en je daar ook je hotel hebt.
pi_96405700
We willen met een paar kameraden waarschijnlijk naar Zweden, en waarschijnlijk wordt het dan Stockholm.

Is dit een beetje fijne stad voor jonge gasten (20-21) en hoe is het met de uitgaansgelegenheden daar? We hebben met opzet niet gekozen voor Chersonissos etc. omdat we liever ergens heen gaan waar ook nog wat te zien is overdag.
  donderdag 5 mei 2011 @ 21:56:35 #134
215495 Knutknuttsson
Rood-Wit-Rood
pi_96408580
quote:
19s.gif Op donderdag 5 mei 2011 21:16 schreef TwenteFC het volgende:
We willen met een paar kameraden waarschijnlijk naar Zweden, en waarschijnlijk wordt het dan Stockholm.

Is dit een beetje fijne stad voor jonge gasten (20-21) en hoe is het met de uitgaansgelegenheden daar? We hebben met opzet niet gekozen voor Chersonissos etc. omdat we liever ergens heen gaan waar ook nog wat te zien is overdag.
Er is in ieder geval voetbal, zomercompetitie hier.
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_96410373
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 21:56 schreef Knutknuttsson het volgende:

[..]

Er is in ieder geval voetbal, zomercompetitie hier.
Dat is sowieso een groot plus punt :)
  donderdag 5 mei 2011 @ 22:22:18 #136
215495 Knutknuttsson
Rood-Wit-Rood
pi_96410435
Wanneer ga je?
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_96410481
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 22:22 schreef Knutknuttsson het volgende:
Wanneer ga je?
We hebben nog steeds niks geplanned we zijn een beetje laat.
Maar ik denk in augustus.
  donderdag 5 mei 2011 @ 22:33:58 #138
215495 Knutknuttsson
Rood-Wit-Rood
pi_96411185
quote:
19s.gif Op donderdag 5 mei 2011 22:22 schreef TwenteFC het volgende:

[..]

We hebben nog steeds niks geplanned we zijn een beetje laat.
Maar ik denk in augustus.
Heb even snel gekeken voor je. Kan zijn dat de eredivisieploegen een korte stop hebben dan. Maar Hammarby speelt wel thuis.Ook al is het eerste divisie, het is veruit het meest sfeervolle stadion. Zijn wel Groningen kleuren, Groen-Wit.... ;)
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
  maandag 9 mei 2011 @ 11:34:26 #139
79000 Maikuuul
Dat zeg ik ook altijd
pi_96539511
Terug uit Stockholm :)

Geweldige stad !

Alleen zou ik de stockholm card wel aanraden, ons hotel lag namelijk op 2 stops van het centraal station, dus we moesten elke dag de metro/trein pakken om naar het hotel te komen ( was 10 minuutjes max ). Het is dan voordelig om een stockholm card aan te schaffen.

Maar ookal ligt je hotel wel in Stockholm dan zou ik hem nog adviseren, hij kost 70 euro voor 3 dagen, maar dan hoef je ook nergens meer naar om te kijken, je kunt met een hop-on/hop off boat overal worden afgezet, je kunt de metro gebruiken en kunt nagenoeg overal gratis binnen.

Snap daarom niet dat deze wordt afgeraden terwijl het erg voordelig is ( en 23 euro per dag is echt weinig als je bekijkt dat de entree voor het konink paleis je al 3x 10 euro kost ).

Waarom moeilijk doen met weekkaarten van het openbaar vervoer als je met deze kaart overal vrij gebruik van kunt maken ... Ikzelf zou het jammer hebben gevonden om voor het koninkpaleis 3x 10 euro te moeten hebben betaald omdat het vrij weinig was wat je te zien kreeg, maar met die kaart boeit het niet omdat het toch al inbegrepen zit ;)

En extreem duur vond ik Stockholm ook niet, gewoon dezelfde prijzen als elke andere hoofdstad, de koffie is wel duurder maar qua eten zit je vrijwel hetzelfde als elke andere grote stad.

Al met al een geslaagde reis en ik zou zeker aanraden de stockholm kaart te pakken, ondanks de kaart hebben we toch nog veel gewandeld wat fijn was ( toen het niet regende )

Het openbar vervoer kaartje voor 1 week kost 260 kronen ( bijna 30 euro ), maar dan ben je nog nergens binnen geweest ...

The Globe vond ik zeker de moeite, Skansen echter wat minder alleen de bruine beren waren wel leuk verder niet veel speciaals. Vasa museum was zeker de moeite alleen maakte mijn fototoestel slechte kwaliteitsfoto's binnen ;(

[ Bericht 3% gewijzigd door Maikuuul op 09-05-2011 11:39:36 ]
[b]Mag ik niet zeggen voor me moeder
Van het Concert des Levens krijgt niemand een Program
Sokkel Lolleromfg[/b]
pi_96540325
Mooi dat het bevallen is! Het punt van de kaart was niet zozeer negatief bedoeld door mensen, maar niet iedereen haalt het eruit zoals jij. Ik heb meerder bezoekjes gehad van vrienden die een lang weekend voornamelijk door de stad gebanjerd hebben, die nooit het openbaar vervoer gebruikt hebben en die misschien maar 1 of 2 museu gedaan hebben. Dan haal je het er gewoon lang niet uit.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  maandag 9 mei 2011 @ 15:05:44 #141
344401 LittleL
Lottie on fire
pi_96547773
Shoppen in Stockholm is te gek.. Overal hippe kleren, kleren, kleren.. Ook stappen is leuk, zelfs op een woensdagavond!
pi_96550538
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2011 15:05 schreef LittleL het volgende:
Shoppen in Stockholm is te gek.. Overal hippe kleren, kleren, kleren.. Ook stappen is leuk, zelfs op een woensdagavond!
helemaal mee eens, maar wel dure wijntjes a 8 euro per stuk drinken!
of je moet naar een goedkopere pub gaan zoals Carmen in Södermalm, daar zijn de biertjes 3.50 per halve liter. Shoppen in stockholm is awesome.
  maandag 16 mei 2011 @ 11:51:53 #143
79000 Maikuuul
Dat zeg ik ook altijd
pi_96880206
Hier wat pics uit stockholm =]



















Jammer dat het de eerste dag een beetje regenachtig was :Y
[b]Mag ik niet zeggen voor me moeder
Van het Concert des Levens krijgt niemand een Program
Sokkel Lolleromfg[/b]
  maandag 16 mei 2011 @ 12:22:45 #144
215495 Knutknuttsson
Rood-Wit-Rood
pi_96881433
Leuke pics!
Hoe was het op globen?
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
  maandag 16 mei 2011 @ 13:02:03 #145
79000 Maikuuul
Dat zeg ik ook altijd
pi_96882806
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2011 12:22 schreef Knutknuttsson het volgende:
Leuke pics!
Hoe was het op globen?
Mooi uitzicht :Y, zeker de moeite, we zaten er maar met ons 2en in :D

Gewoon gratis entree met de stockholm kaart :)
[b]Mag ik niet zeggen voor me moeder
Van het Concert des Levens krijgt niemand een Program
Sokkel Lolleromfg[/b]
pi_97037654
Leuke foto's! Ben vorige week ook weer terug in Stockholm geweest, nadat ik er vorig jaar gestudeerd heb. Nooit eerder gezien dat de wisseling van de wacht zo uitgebreid is (groot orkest, dansende paarden etc.) :)
pi_97037785
Heeft iemand een goede tip voor een goed hostel/b&b/hotel? Vriend en ik gaan definitief in juni, afhankelijk van wanneer er plek is @ accomodatie. Misschien heeft iemand nog een leuke tip?
pi_97039896
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 17:15 schreef friekin_ het volgende:
Heeft iemand een goede tip voor een goed hostel/b&b/hotel? Vriend en ik gaan definitief in juni, afhankelijk van wanneer er plek is @ accomodatie. Misschien heeft iemand nog een leuke tip?
Ik was erg tevreden over Best Hostel City. Wij hadden een tweepersoonskamer met eigen badkamer voor ongeveer 90 euro p/n. Zit een (karig) ontbijtje bij, de kamers waren schoon en het hostel ligt zeer centraal.
pi_97520630
Ik ben met 2 vrienden ook van plan om te overnachten in Stockholm.
We hadden al een hostel gevonden midden in Gamla Stan, wat ons een mooie locatie leek.
Echter waren de reacties niet allemaal even lovend.
Daarnaast vonden we er een paar een 500-1000 meter ten noorden van het Centrale Station.
Onze vraag daarom: Wat is een mooie locatie voor het hostel om de stad te kunnen verkennen?
Bij de Oude Stad leek ons wel gaaf, maar als het niet te veel voordelen biedt, dan gaan we gewoon ergens anders kijken.
  maandag 30 mei 2011 @ 23:34:44 #150
215495 Knutknuttsson
Rood-Wit-Rood
pi_97522118
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 23:08 schreef bakkerbartmethistorie het volgende:
Ik ben met 2 vrienden ook van plan om te overnachten in Stockholm.
We hadden al een hostel gevonden midden in Gamla Stan, wat ons een mooie locatie leek.
Echter waren de reacties niet allemaal even lovend.
Daarnaast vonden we er een paar een 500-1000 meter ten noorden van het Centrale Station.
Onze vraag daarom: Wat is een mooie locatie voor het hostel om de stad te kunnen verkennen?
Bij de Oude Stad leek ons wel gaaf, maar als het niet te veel voordelen biedt, dan gaan we gewoon ergens anders kijken.
Gamla Stan is mooi, maar om de stad te verkennen hoef je daar niet per se te zitten vind ik. Alles is toch op loopafstand en het OV is heel goed.
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_99224312
Net terug van 3 dagen Stockholm. Een deel business, maar gelukkig ook een volle dag Stockholm kunnen verkennen.
Wat een ongelooflijk aangename stad, dit komt met stip in de top 5 van mijn favoriete steden.

We hadden ook wel wat geluk met 3 dagen 27 graden en volle zon. En elke avond van de week zitten de barretjes nokkie vol met leuke mensen. O+
pi_99235321
Wij gaan eind september weer even terug naar 'huis' O+ 5 dagen! En wij nemen geen Stockholmcard omdat we overal al geweest zijn en omdat we niet 3 maar 5 dagen met het ov willen reizen, dan is dat een stuk voordeliger.

Hotel zou ik trouwens lekker wat verder weg en dus goedkoper nemen aangezien je overal binnen no time bent met de metro of een bus. Het openbaar vervoer in Stockholm is echt fantastisch.

Wij gaan bij een vriend logeren O+
pi_99241923
Vanaf januari zit ik waarschijnlijk vier maanden in Stockholm! En de woningmarkt is net zo verziekt als hier in Amsterdam, dus ook in dat opzicht geen verrassingen. :')
pi_99243142
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 10:08 schreef heaven7 het volgende:
Wij gaan eind september weer even terug naar 'huis' O+ 5 dagen! En wij nemen geen Stockholmcard omdat we overal al geweest zijn en omdat we niet 3 maar 5 dagen met het ov willen reizen, dan is dat een stuk voordeliger.

Hotel zou ik trouwens lekker wat verder weg en dus goedkoper nemen aangezien je overal binnen no time bent met de metro of een bus. Het openbaar vervoer in Stockholm is echt fantastisch.

Wij gaan bij een vriend logeren O+
We hebben een weekje in een geweldig huisje (B&B) in de buurt van Bjornais gezeten. 600 SEK per nacht voor huiskamer, keuken, twee persoonsbed + optie twee personen extra op bank. In een buurt met alleen houten villa's op struikelafstand van een haventje :)

20 minuten met de bus naar Slussen. Geen centje pijn :)
Aardige mensen ook. Hadden de koelkast al gevuld :)
  woensdag 13 juli 2011 @ 15:06:08 #155
333464 T.O.P
De enigste ekte
pi_99413592
Weet iemand wat de goedkoopste manier is om naar stockholm te komen behalve vanaf Eindhoven met Ryanair?

Moet op een vrijdag ochtend/vroeg in de middag in Stockholm zijn, maar Ryanair vliegt alleen woensdags of vrijdagavond..
:-)
pi_99414270
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 15:06 schreef T.O.P het volgende:
Weet iemand wat de goedkoopste manier is om naar stockholm te komen behalve vanaf Eindhoven met Ryanair?

Moet op een vrijdag ochtend/vroeg in de middag in Stockholm zijn, maar Ryanair vliegt alleen woensdags of vrijdagavond..
sas.se, klm.nl, lufthansa.de

afhankelijk van waar je graag vandaan wilt vertrekken. Tussen de 150 en 200 euro voor een retourtje, zo ongeveer!
  woensdag 13 juli 2011 @ 15:27:21 #157
333464 T.O.P
De enigste ekte
pi_99414360
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 15:24 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

sas.se, klm.nl, lufthansa.de

afhankelijk van waar je graag vandaan wilt vertrekken. Tussen de 150 en 200 euro voor een retourtje, zo ongeveer!
Haha ok, dan is het nog goedkoper om gewoon op woensdag vast naar stockholm te gaan :P
:-)
pi_99414510
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 15:27 schreef T.O.P het volgende:

[..]

Haha ok, dan is het nog goedkoper om gewoon op woensdag vast naar stockholm te gaan :P
bedenk er dan wel bij dat je vanaf skavsta nog met de bus naar stockholm moet, en als je bagage mee wilt nemen dat je dat ook extra moet betalen bij ryaniar...
  woensdag 13 juli 2011 @ 16:02:51 #159
333464 T.O.P
De enigste ekte
pi_99415753
Anyway, tickets Stockholm geboekt, via Weeze omdat die tijden veel beter uitkomen dan vanaf Eindhoven. 46 euro retourtje (incl creditcardkosten), mooie prijs.

[ Bericht 39% gewijzigd door T.O.P op 13-07-2011 17:29:44 ]
:-)
pi_101840106
Even volgen,

Volgende maand zit ik 4 dagen in Stockholm als het Nederlands elftal er speelt *O*

Hebben er hier mensen nog tips om even heen te gaan?
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_101847897
Lees het topic eens door zou ik zeggen, alles is wel zo'n beetje genoemd.

Nog 2 weken voor wij er weer even zijn O+
pi_101850511
Ga ik wel ff doen natuurlijk ;)
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_101879919
Vasamuseet mét Engelstalige tour door één zo'n heel leuke Zweedse dame O+

Oh ja dat had ik al eerder in dit topic gezegd. Maar het is niet voor niets attractie #1 van Stockholm bij Tripadvisor *)
pi_101880133
Weet je al waar je verblijft?
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_101880140
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 22:26 schreef ItaloDancer het volgende:
Vasamuseet mét Engelstalige tour door één zo'n heel leuke Zweedse dame O+

Oh ja dat had ik al eerder in dit topic gezegd. Maar het is niet voor niets attractie #1 van Stockholm bij Tripadvisor *)
ik vind dat echt het stomste museum van Stockholm...

Moderna Museet, Fotografiska, Stadsmuseet...alles tof. Vasa, niet zo.
pi_101880321
Je hebt ook een ikea in stockholm
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_101880482
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 22:29 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

ik vind dat echt het stomste museum van Stockholm...

Moderna Museet, Fotografiska, Stadsmuseet...alles tof. Vasa, niet zo.
Smaken verschillen maar je bent in de minderheid.

(Moderne) kunst kan mij dan weer weinig boeien over het algemeen :@ al had ik het graag gewild...

Stadsmuseet ben ik nog niet geweest, dan moet ik volgende keer zeker doen! Bedankt voor de tip :P
pi_101881293
Vasa vind ik ook prachtig.
Als ze een leuke expositie hebben, is het Etnografiska museet ook leuk.
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_101885881
Ik ben dan maar deel van de minderheid, net als mijn Zweedse partner. Het Vasa museum vind ik erg suf, ik was er snel klaar mee.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_101890950
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 22:32 schreef Boterbartje het volgende:
Je hebt ook een ikea in stockholm
Meerderen zelfs.

Vasa is idd een suf en vooral duur museum. Viel mij ook erg tegen.
pi_104423815
Heb net geboekt van 29-12 tot 2-1 dus ben lekker met O&n in deze stad. Weet iemand een leuk feest / restaurant met O&N ?

Hier slaap ik, goede ligging ?

Hotel Old Town Lodge
Adres Baggensgatan 25, Gamla stan
Stockholm, 11131
Zweden

[ Bericht 38% gewijzigd door stoeltafel op 16-11-2011 00:54:12 ]
pi_104424780
quote:
1s.gif Op woensdag 16 november 2011 00:28 schreef stoeltafel het volgende:
Heb net geboekt van 29-12 tot 2-1 dus ben lekker met O&n in deze stad. Weet iemand een leuk feest / restaurant met O&N ?

Hier slaap ik, goede ligging ?

Hotel Old Town Lodge
Adres Baggensgatan 25, Gamla stan
Stockholm, 11131
Zweden

Gamla Stan is het oude centrum. Best toeristisch, maar wel lekker centraal. Met O&N hebben wij meestal een feest ergens in een huisje ergens in de archipelago ofzo, er is altijd wel een vriend die wat organiseert. Heb het dus nog nooit in Stockholm gevierd.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_104427821
Oke, relax dat het hotel een goede ligging heeft. Hoe zijn de prijzen voor drank met uitgaan? Nog steeds zo ontzettend duur? Maar weet jij ook niet een vette club of restaurant voor oud en nieuw?
pi_104427903
Misschien kan je Berns checken, dat zit er niet te ver vandaan en heeft soms wel mooie feesten. Drank is nog altijd duur, hoewel het wel te doen is.

"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_104428118
Alltomstockholm.se heeft een mooi lijstje met wat de clubs doen met nieuwjaar.
http://www.alltomstockholm.se/start/article1835404.aos

Edit; van vorig jaar |:(
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_104432025
Ja Berns heb ik ook al naar gekeken, ziet er dik uit. 40e per kaartje dus denk dat die het gaat worden. Ben afgelopen zomer in Ibiza geweest dus Stockholm zal wel mee vallen en anders haal ik wel een Wodka fles voor op de kamer :)
pi_104432425
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 12:37 schreef stoeltafel het volgende:
Ja Berns heb ik ook al naar gekeken, ziet er dik uit. 40e per kaartje dus denk dat die het gaat worden. Ben afgelopen zomer in Ibiza geweest dus Stockholm zal wel mee vallen en anders haal ik wel een Wodka fles voor op de kamer :)
Precies. Maar Berns is meestal wel leuk, beetje gemengd publiek en verschillende zalen, etc...
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_104432787
Ik kan niet kiezen, check de volgende link

http://www.sturecompagniet.se/nattklubbar.aspx

Bijna alle clubs zien er super uit! De inrichting is echt super, wat een sfeer lijkt het. Moeilijk om te kiezen zeg. Iemand ervaring met meerdere clubs uit het lijstje?
pi_104434966
Ik ken er een paar in Stockholm, de Spy Bar is bijvoorbeeld ook een bekende. Maar ik heb ze niet allemaal gezien, en zeker niet voor oud en nieuw.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_105856965
Het is Berns geworden. We gaan er niet eten, dan moesten we er al om 18.30 zijn tot 5 uur, beetje te lang. Nu komen we iets na 00 uur binnen. Alleen nu ben ik opzoek naar een leuk restaurant voor oud en nieuw, iemand suggesties?

Hoe zit het verder met vuurwerk? Is dit flink aanwezig?
pi_105865634
Geen idee wat er open is, maar ik ga graag naar Tranan, Riche, Sturehof, Lydmar of B.A.R. Zullen allemaal wel druk zijn die avond, maar ook gezellig. Met name Riche en Sturehof zijn ook al leuk om uit te gaan, en je zult er goed veel knappe dames langs zien komen (mocht je daar van houden).
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  woensdag 4 januari 2012 @ 13:06:06 #182
314680 LDS
El-Dee-Es
pi_106392263
Even een vraagje: mijn moeders telefoon loopt te bitchen, en als we in het buitenland zijn moet je handmatig het telefoonnetwerk selecteren. Mijn moeder heeft KPN, dus als we in Duitsland zijn moeten we E-Plus selecteren. Weet iemand wat de Zweedse 'KPN' is? Bvd! *O*
Al mot ik kruupe op blote voeten gaan, ik wil nog een keer de Sint Stevens heuren slaan!
Forza Eniesee!
pi_106521532
Ik gok Telia, maar helemaal zeker weten doe ik het niet!
pi_106523154
Waarom niet automatische netwerk selectie?
Stop rockin' the boat.
pi_111051938
Kick.

Ik vroeg mij af of iemand ervaring heeft met de verbinding tussen Stockholm Skavsta en visa versa?
Of niet?
pi_111052668
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 19:33 schreef Self-Catering het volgende:
Kick.

Ik vroeg mij af of iemand ervaring heeft met de verbinding tussen Stockholm Skavsta en visa versa?
Prima bussen: http://www.flygbussarna.se/?lang=EN

Hou voor de terugreis wel wat ruimte in tijdsplanning aan, ivm eventuele drukte.

Ik meen te herinneren dat het ruim een uur kost (pure reistijd)
pi_111069499
Ga maar uit van minimaal 80 minuten vanaf Busterminalen (boven Stockholm Centralstation)
pi_111257670
Heeft Ryanair ook nog steeds bussen tussen Skavsta en T-Centralen? Ik kocht mijn buskaarten altijd via internet, scheelde weer wat Kronen destijds.
Stop rockin' the boat.
pi_111259377
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2012 18:54 schreef bassieVL het volgende:
Heeft Ryanair ook nog steeds bussen tussen Skavsta en T-Centralen? Ik kocht mijn buskaarten altijd via internet, scheelde weer wat Kronen destijds.
Ryanair niet, Flygbussarna wel. Kaartjes zijn ook online te koop - www.flygbussarna.se
pi_111259763
Volgens mij wel :-).
  maandag 7 mei 2012 @ 21:02:25 #191
195309 de_huig
Koning van het Universum
pi_111263577
Hou er bij het kopen van een Flygbussarna kaartje rekening mee dat je tot en met je 25e(!) nog een jeugd-ticket kunt kopen..Ik vond het een wat verrassende leeftijdsgrens, maar goed, het scheelt je misschien weer een paar kronen ;)
The only limit is your own imagination
pi_111302123
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 00:37 schreef Tonio-mcdo het volgende:
Ga maar uit van minimaal 80 minuten vanaf Busterminalen (boven Stockholm Centralstation)
Die bussenstations zijn goed te bereiken vanaf het vliegveld en in de stad? (die flygbussarna)
Of niet?
  dinsdag 8 mei 2012 @ 20:25:14 #193
215495 Knutknuttsson
Rood-Wit-Rood
pi_111304637
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 19:42 schreef Self-Catering het volgende:

[..]

Die bussenstations zijn goed te bereiken vanaf het vliegveld en in de stad? (die flygbussarna)
Op Skavsta staan ze direct bij de uitgang en in Stockholm bij het CS, kan je niet missen.
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_111409893
Hmmm, dit topic ga ik maar even volgen!
Wij gaan in september naar Stockholm voor een kleine week (van vrijdag tot en met woensdag).
Het hotel en de vlucht zijn reeds geboekt, maar we moeten nog wat kijken wat er allemaal te zien is qua toeristische attracties.
  vrijdag 11 mei 2012 @ 11:39:31 #195
79000 Maikuuul
Dat zeg ik ook altijd
pi_111413302
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 09:35 schreef trainfreak het volgende:
Hmmm, dit topic ga ik maar even volgen!
Wij gaan in september naar Stockholm voor een kleine week (van vrijdag tot en met woensdag).
Het hotel en de vlucht zijn reeds geboekt, maar we moeten nog wat kijken wat er allemaal te zien is qua toeristische attracties.
Koop de Stockholmkaart :)

Scheelt echt ontzettend veel, weet je ook meteen waar je heen kunt !
[b]Mag ik niet zeggen voor me moeder
Van het Concert des Levens krijgt niemand een Program
Sokkel Lolleromfg[/b]
pi_111418286
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 11:39 schreef Maikuuul het volgende:

[..]

Koop de Stockholmkaart :)

Scheelt echt ontzettend veel, weet je ook meteen waar je heen kunt !
Hier heb ik via m'n vriendin ook al over gehoord.
Maar ¤110 vind ik wel wat aan de duren kant.
Kan je niet een soort 5-dagenkaart kopen voor het openbaar vervoer?
Heel veel musea gaan we toch niet bezoeken denk ik. (Misschien 2-3 dagen max)
  vrijdag 11 mei 2012 @ 14:28:54 #197
215495 Knutknuttsson
Rood-Wit-Rood
pi_111419757
Er is een kaart voor 72 uur onbeperkt openbaar vervoer en kost 230sek. 3 dagen stockholmkaart kost 750sek.
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_111465293
Alles is rond.

Nu alleen nog een activiteiten schema. Visitsweden is een prima website om te attracties te vinden, maar wat vinden jullie echt een 'must-do'?

4 jongens 23-24 jaar oud.

Owja, en we willen uiteraard uit. Tips? enige internationale clubs/kroegen?
Of niet?
pi_111484409
Waarom zou je een internationale tent zoeken? Niks mis met Zweedse vrouwen... Wat is je budget?
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_111488410
quote:
0s.gif Op zondag 13 mei 2012 10:15 schreef Bajskorv het volgende:
Waarom zou je een internationale tent zoeken? Niks mis met Zweedse vrouwen... Wat is je budget?
Niet echt een budget.. :)
Of niet?
pi_111489688
Berns (metrostation Kungsträdgården), Sommar (wel jong publiek maar coole (deels buitenclub) net over de brug bij T-Centralen), Trädgården (Skanstull)
pi_111492466
En cultuur dingen? (jaja)
Of niet?
pi_111502105
Underbara bar op Söder is leuk. Zweedse vrouwen zijn vooral heel nep vind ik :P Oranje plamuurlagen en dood gestyled te blond haar. En ik ben echt niet jaloers :P

Qua cultuur vind ik Skansen superleuk en Nordiska museet.
pi_111508606
En Fotografiska O+ .
pi_111513252
quote:
0s.gif Op zondag 13 mei 2012 19:14 schreef heaven7 het volgende:
Underbara bar op Söder is leuk. Zweedse vrouwen zijn vooral heel nep vind ik :P Oranje plamuurlagen en dood gestyled te blond haar. En ik ben echt niet jaloers :P

Qua cultuur vind ik Skansen superleuk en Nordiska museet.
Mwah, dan heb je verkeerde groep vrouwen te pakken. De dames die ik ken zijn zeker niet geplamuurd, etc... Gewoon de deftige dametjes van Ostermalm...
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_111513305
Qua uitgaan Berns, Sturehof, Riche, Rose, Spybar, etc.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_111526502
quote:
0s.gif Op zondag 13 mei 2012 22:20 schreef Bajskorv het volgende:
Qua uitgaan Berns, Sturehof, Riche, Rose, Spybar, etc.
Sturehof en Spybar zijn qua plamuurbarbies wel de ergste plekken. :P

Ik hou me over het algemeen ver van Stureplan, maar ging in Amsterdam dan ook nauwelijks naar Jimmy Woo etc. Dat is het mooie aan Stockholm, hele uitgaanspectrum is goed vertegenwoordigd.
pi_111526526
quote:
0s.gif Op zondag 13 mei 2012 19:14 schreef heaven7 het volgende:
Underbara bar op Söder is leuk. Zweedse vrouwen zijn vooral heel nep vind ik :P Oranje plamuurlagen en dood gestyled te blond haar. En ik ben echt niet jaloers :P

Qua cultuur vind ik Skansen superleuk en Nordiska museet.
Underbara bar is zeker leuk, aleen het laatste uur worden de Zweden altijd een beetje paniekerig als ze nog niet 'gescoord' hebben. Dan slaat de sfeer in Underbara echt binnen 10 minuten compleet om naar een Hollywood music hall - gehalte :P
pi_111526620
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2012 11:21 schreef Tonio-mcdo het volgende:

[..]

Sturehof en Spybar zijn qua plamuurbarbies wel de ergste plekken. :P

Ik hou me over het algemeen ver van Stureplan, maar ging in Amsterdam dan ook nauwelijks naar Jimmy Woo etc. Dat is het mooie aan Stockholm, hele uitgaanspectrum is goed vertegenwoordigd.
Ik ga in A'dam ook zeker niet naar de Jimmy Woo, maar vind Sturehof erg relaxed. Qua dames herken ik je probleem niet echt, maar ik zal wel naar andere dames kijken...
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  woensdag 16 mei 2012 @ 09:58:07 #210
215495 Knutknuttsson
Rood-Wit-Rood
pi_111614794
Misschien al bekend bij jullie, maar ik wist het niet; Norwegian vliegt ook van Arlanda naar Amsterdam. Als ik de prijzen zo bekijk is het een mooi alternatief voor ryanair. Wel iets duurder, maar wel vanaf Arlanda.
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_111618386
Goeie tip, die vlucht kende ik nog niet. Handig voor de vriendin, die vliegt vaker die route.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_111634693
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2012 09:58 schreef Knutknuttsson het volgende:
Misschien al bekend bij jullie, maar ik wist het niet; Norwegian vliegt ook van Arlanda naar Amsterdam. Als ik de prijzen zo bekijk is het een mooi alternatief voor ryanair. Wel iets duurder, maar wel vanaf Arlanda.
Is ook pas sinds amper 2 maanden :)
pi_112318768
Dit weekend eindelijk weer eens goed los in Stockholm. Heb het gemist!
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_112378476
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 19:30 schreef Bajskorv het volgende:
Dit weekend eindelijk weer eens goed los in Stockholm. Heb het gemist!
En, welke club is het geworden? Het verbaasde me dat er überhaupt mensen in clubs waren gisteren, met die spoelende regen!
pi_112381974
quote:
0s.gif Op zondag 3 juni 2012 13:21 schreef Tonio-mcdo het volgende:

[..]

En, welke club is het geworden? Het verbaasde me dat er überhaupt mensen in clubs waren gisteren, met die spoelende regen!
O-bar, V Club, Hells Kitchen, Rose, F12 en Berns. Niet in die volgorde en verdeeld over twee avonden/nachten. Vrij gesloopt...
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_112930633
Ga met het midzomernachtweekend naar Stockholm, overigens puur toeval. Afgezien van Skansen nog tips waarheen te gaan? We zijn met 10 man tussen de 25-35.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_112931623
Ik zit met midsommer bij vrienden op Furusund, bij Nortalje. Heerlijk weekendje Archipelago!
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_112936686
Ik had ineens het geniale idee om in Zweden te willen studeren voor een jaartje, zoek iets als een 1-jarige master o.i.d. die aansluit op wat ik al gedaan heb in NL. Nu heeft de KTH in Stockholm wel wat, maar hoe is het om een jaartje te studeren in zo'n stad? Ik lees vanalles over oppervlakkige Zweedse mensen die niet echt openstaan voor buitenlanders, gezellig :P

Moet ik wat betreft kamerhuur e.d. rekenen op 400 euro p/m of is dat echt veel te weinig? Qua prijs moet het wel leuk blijven natuurlijk..
steck bratwurst in dein sauerkraut :)
  zaterdag 16 juni 2012 @ 00:33:29 #219
195309 de_huig
Koning van het Universum
pi_112956685
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 17:33 schreef wormtrein het volgende:
Ik had ineens het geniale idee om in Zweden te willen studeren voor een jaartje, zoek iets als een 1-jarige master o.i.d. die aansluit op wat ik al gedaan heb in NL. Nu heeft de KTH in Stockholm wel wat, maar hoe is het om een jaartje te studeren in zo'n stad? Ik lees vanalles over oppervlakkige Zweedse mensen die niet echt openstaan voor buitenlanders, gezellig :P

Moet ik wat betreft kamerhuur e.d. rekenen op 400 euro p/m of is dat echt veel te weinig? Qua prijs moet het wel leuk blijven natuurlijk..
Ik heb een half jaartje aan KTH gestudeerd. Ik heb het gevoel dat het heel erg aan jezelf ligt of je veel contact met andere mensen krijgt of niet. Er wordt imo vrij veel georganiseerd door de studentenvereniging daar, waar je een hoop mensen kunt ontmoeten en er zijn een heleboel exchange studenten die in hetzelfde schuitje zitten als jij en dus graag contact willen. Zweden zijn wel iets meer gesloten wat dat betreft vond ik, maar er waren er ook een aantal waar ik veel mee ben opgetrokken. Je moet zelf gewoon een beetje assertief zijn, dan komt het goed qua sociale contacten.

Qua huisvesting verschilt het erg. Ik had mijn kamer via KTH en betaalde pakweg 235,-, wat echt goedkoop was. Maar ze bieden ook kamers aan richting 450,-, of goedkopere kamers maar dan wel gedeeld. Je krijgt via KTH (als je geluk hebt) eenmalig een aanbod en dat heb je dan maar te nemen. Nu zat ik daar in het voorjaar wat relatief rustig is. Als je meteen na de zomer komt is het een stuk drukker qua huisvesting en zou je zomaar op een grote afstand van het centrum (en de KTH main campus) af kunnen zitten..en dat zou ook weer invloed op de sociale contacten kunnen hebben. Als je buiten de KTH om een kamer vindt zouden de prijzen wat hoger kunnen liggen, dat durf ik niet te zeggen.

Moeilijk te zeggen hoe het gaat uitpakken dus, je moet dus een beetje geluk hebben denk ik en er voor open staan. Maar ik zou je sowieso aanraden om naar het buitenland te gaan.
The only limit is your own imagination
pi_113522295
Na een verschrikkelijk natte week is de zon weer teruggekeerd in Stockholm! En de stadsstranden worden al drukbezocht!
pi_113939129
Zou iemand mij kunnen vertellen welke van deze adressen in Stockholm voor een toerist als ik het gemakkelijkste te bereiken is? :)

Folkungagatan
Hornsgatan 176
Kärrtorpsplan 7
Odengatan
Sankt Eriksgata
Solna Centrum
pi_113940086
Ik zou zeggen zoek het op op google maps en een wit rondje met blauwe T is een tunnelbana oftewel een metrostation.

[ Bericht 16% gewijzigd door #ANONIEM op 08-07-2012 20:15:17 ]
pi_113940724
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2012 20:14 schreef heaven7 het volgende:
Ik zou zeggen zoek het op op google maps en een wit rondje met blauwe T is een tunnelbana oftewel een metrostation.
Dat ga ik anders ook wel doen ja. :Y
pi_113945095
Qua bereikbaarheid hangt het ook enigzins af van waar je heen wilt natuurlijk, maar Odenplan is het meest centraal en ook bij een metro stop.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_113946093
Dat is Sankteriksgatan ook, daarom moet ie gewoon lekker zelf even kijken :) Zo moeilijk is het niet en dan hoeven anderen zijn huiswerk niet te doen ;)
pi_113946584
Maar da's niet echt een leuke buurt om te zitten. Enfin, huiswerk inderdaad.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_113954275
Als het over toeristisch gaat vind ik Folkungagatan en Hornsgatan zelf eigenlijk nog het meest in de buurt komen? *Södermalm ftw*
pi_113980033
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2012 21:59 schreef heaven7 het volgende:
Dat is Sankteriksgatan ook, daarom moet ie gewoon lekker zelf even kijken :) Zo moeilijk is het niet en dan hoeven anderen zijn huiswerk niet te doen ;)
Haar huiswerk. ;)

Ik had het eigenlijk niet als luiheid gezien, meer als een mogelijkheid om aan ervaringsexperts snel te kunnen vragen welk adres het gemakkelijkste bereikbaar zou zijn. :) Dus excuus als ik nu als een luie lulla overkom. Ik had de vraag misschien iets anders moeten stellen. Het zouden trouwens adressen van supermarkten of iets dergelijks moeten zijn, waar ik chocola kan vinden waar ik al een jaar naar smacht. :P We hebben een hostelachtig iets in Södermalm geboekt, dus dan weet ik nu waar ik het beste kan zijn. Bedankt voor de antwoorden allemaal, iig. :)
pi_113980716
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 19:20 schreef takkfyrir het volgende:

[..]

Haar huiswerk. ;)

Ik had het eigenlijk niet als luiheid gezien, meer als een mogelijkheid om aan ervaringsexperts snel te kunnen vragen welk adres het gemakkelijkste bereikbaar zou zijn. :) Dus excuus als ik nu als een luie lulla overkom. Ik had de vraag misschien iets anders moeten stellen. Het zouden trouwens adressen van supermarkten of iets dergelijks moeten zijn, waar ik chocola kan vinden waar ik al een jaar naar smacht. :P We hebben een hostelachtig iets in Södermalm geboekt, dus dan weet ik nu waar ik het beste kan zijn. Bedankt voor de antwoorden allemaal, iig. :)
Welke chocolade is dat dan?
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  maandag 9 juli 2012 @ 19:44:55 #230
215495 Knutknuttsson
Rood-Wit-Rood
pi_113981366
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 19:33 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Welke chocolade is dat dan?
Wil ik ook wel weten
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_113981673
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 19:33 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Welke chocolade is dat dan?
IJslandse chocola, Nķi Síríus. En via die site kwam ik op deze website met verkoopadressen in Zweden. Omdat ik in de vakantie onder meer naar Stockholm ga, hoop ik een voorraadje in te kunnen slaan. :)
  vrijdag 13 juli 2012 @ 00:16:22 #232
33317 GotenSSJ
eilander 4-life
pi_114136472
Er is een grote kans dat ik jullie kom joinen vanaf begin September! Heb vandaag te horen gekregen dat ik aangenomen ben om een master te volgen op het Karolinska Institute! :)
Xbox Live Gamertag : ThaD16
  vrijdag 13 juli 2012 @ 16:05:44 #233
33317 GotenSSJ
eilander 4-life
pi_114157830
Even een dubbelpost, sorry daarvoor.

Heeft iemand wat tips/aanbevelingen qua woonruimte (kamers) ? :)
Xbox Live Gamertag : ThaD16
pi_120524568
Hej, ik ga binnenkort voor de derde keer naar Stockholm en heb alle grote attracties al gehad. Iemand nog minder voor de hand liggende tips?

Ik ga in ieder geval nog eens naar het Moderna Museet, Gamla Stan en misschien Skansen.
Verder wil ik naar Central Badet, iemand wel eens geweest? En was het leuk?

Ik ben specifiek op zoek naar leuke winkeltjes met ouwe meuk, vintage en antiek, leuke plekken om te lunchen of dineren en leuke barretjes/popzalen om wat te drinken 's avonds of een concert te bezoeken. Muziekvoorkeur, pop, rock, metal, alternatief, indie. Debaser ken, ik maar daar is op de dagen dat ik ga net toevallig niks van mijn smaak. En is er in de winter ook in de omgeving van Stockholm wat te doen?
pi_120528250
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 21:03 schreef angelfish het volgende:

Ik ben specifiek op zoek naar leuke winkeltjes met ouwe meuk, vintage en antiek, leuke plekken om te lunchen of dineren en leuke barretjes/popzalen om wat te drinken 's avonds of een concert te bezoeken. Muziekvoorkeur, pop, rock, metal, alternatief, indie. Debaser ken, ik maar daar is op de dagen dat ik ga net toevallig niks van mijn smaak. En is er in de winter ook in de omgeving van Stockholm wat te doen?
Concentreer je dan op winkelen en uitgaan op SoFo op Södermalm. Veel kleine butiekjes met second hand, antiek, vintage etc. Veel bars en restaurants ook.
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_120529978
quote:
1s.gif Op woensdag 19 december 2012 22:01 schreef Knutknuttsson het volgende:
Concentreer je dan op winkelen en uitgaan op SoFo op Södermalm. Veel kleine butiekjes met second hand, antiek, vintage etc. Veel bars en restaurants ook.
Dank! Goeie tip, ik zag dat er ook een mooie website van is: http://sofo-stockholm.se/
  Moderator donderdag 20 december 2012 @ 12:53:45 #237
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_120548033
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 21:03 schreef angelfish het volgende:
Hej, ik ga binnenkort voor de derde keer naar Stockholm en heb alle grote attracties al gehad. Iemand nog minder voor de hand liggende tips?
Het muziekmuseum met het altaar voor ABBA natuurlijk. B-).
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_120709039
quote:
14s.gif Op donderdag 20 december 2012 12:53 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

Het muziekmuseum met het altaar voor ABBA natuurlijk. B-).
Daar heb ik een paar jaar geleden al karaoke gedaan. Is idd een gaaf museum.
pi_120709952
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 21:03 schreef angelfish het volgende:
Hej, ik ga binnenkort voor de derde keer naar Stockholm en heb alle grote attracties al gehad. Iemand nog minder voor de hand liggende tips?

Ik ga in ieder geval nog eens naar het Moderna Museet, Gamla Stan en misschien Skansen.
Verder wil ik naar Central Badet, iemand wel eens geweest? En was het leuk?

Ik ben specifiek op zoek naar leuke winkeltjes met ouwe meuk, vintage en antiek, leuke plekken om te lunchen of dineren en leuke barretjes/popzalen om wat te drinken 's avonds of een concert te bezoeken. Muziekvoorkeur, pop, rock, metal, alternatief, indie. Debaser ken, ik maar daar is op de dagen dat ik ga net toevallig niks van mijn smaak. En is er in de winter ook in de omgeving van Stockholm wat te doen?
Als fotografie je ding is moet je nu naar Fotografiska gaan, tot en met 3 maart het domein van David La Chapelle. Voor de rest SoFo inderdaad. Café String voor lunch (brunchbuffét op zondag tot 13.00), Grandpa voor kleding en vintage, Beyond Retro. Uitgaan kun je eens binnenstappen bij Under Bron bij Skanstull. Dress up en je moet geluk hebben met de muziek, maar voor 23.00 uur meestal gratis.

Nu er sneeuw ligt (goede schoenen mee!) is de djurgårdsfärjan naar Djurgården ook mooi, lunchen/Fika vervolgens naast Skansen bij Voltaire.
Mocht je van wandelingen houden zou je de bus naar Tyresta Nationalpark kunnen nemen voor een wandeling, maar let erop dat het om 15.00 pikkedonker is (en er is geen enkele verlichting in het park)

Centralbadet vind ik leuk, maar het is vrij krap en prijzig. Tegenwoordig ga ik bij mij in de straat naar Erikdalsbadet.(Metrostation Skanstull).

Veel plezier alvast!
pi_120834000
quote:
0s.gif Op maandag 24 december 2012 10:40 schreef Tonio-mcdo het volgende:

[..]

Als fotografie je ding is moet je nu naar Fotografiska gaan, tot en met 3 maart het domein van David La Chapelle. Voor de rest SoFo inderdaad. Café String voor lunch (brunchbuffét op zondag tot 13.00), Grandpa voor kleding en vintage, Beyond Retro. Uitgaan kun je eens binnenstappen bij Under Bron bij Skanstull. Dress up en je moet geluk hebben met de muziek, maar voor 23.00 uur meestal gratis.

Nu er sneeuw ligt (goede schoenen mee!) is de djurgårdsfärjan naar Djurgården ook mooi, lunchen/Fika vervolgens naast Skansen bij Voltaire.
Mocht je van wandelingen houden zou je de bus naar Tyresta Nationalpark kunnen nemen voor een wandeling, maar let erop dat het om 15.00 pikkedonker is (en er is geen enkele verlichting in het park)

Centralbadet vind ik leuk, maar het is vrij krap en prijzig. Tegenwoordig ga ik bij mij in de straat naar Erikdalsbadet.(Metrostation Skanstull).

Veel plezier alvast!
Thnx, goede tips. De ferry heb ik al eens gedaan, maar dat is absoluut de moeite waard om nog eens te doen. Wandelen, fotografie, winkel en eettips ga ik doen. En heeft Eriksdalsbadet ook een sauna? Want daar ging het me om.

Wat voor muziek en publiek kan ik verwachten bij Under Bron?
pi_120835481
Pet Sounds bar is ook leuk. Leuk en lekker eten en muziek/club in de kelder, vaak livebandjes ook.
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_120836041
Klinkt ook leuk. Ik zie alleen nog geen programma voor januari online, maar dat komt vast nog.
pi_120840703
Ik heb een vraag aan jullie (ervaren) stockholmgangers-/bewoners.
Ik wil graag 4 tot 5 dagen in de zomer met wat vrienden Stockholm bezoeken (low budget)
Iemand nog tips wat betreft Hostels (in het centrum) en wanneer men het beste een ticket kan boeken?
There's no money in poetry, but then there's no poetry in money, either.
Actief in Sport, Travel, Theater, Taal en Kunst.
Leest momenteel: Mike's election guide.
pi_120842620
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2012 22:35 schreef De_Fietser het volgende:
Ik heb een vraag aan jullie (ervaren) stockholmgangers-/bewoners.
Ik wil graag 4 tot 5 dagen in de zomer met wat vrienden Stockholm bezoeken (low budget)
Iemand nog tips wat betreft Hostels (in het centrum) en wanneer men het beste een ticket kan boeken?
Een vliegticket? Ook budget vliegen?
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_120843099
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2012 23:05 schreef Knutknuttsson het volgende:

[..]

Een vliegticket? Ook budget vliegen?
Een vliegticket inderdaad. Het liefst ook zo goedkoop mogelijk vliegen.
There's no money in poetry, but then there's no poetry in money, either.
Actief in Sport, Travel, Theater, Taal en Kunst.
Leest momenteel: Mike's election guide.
pi_120843497
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2012 23:14 schreef De_Fietser het volgende:

[..]

Een vliegticket inderdaad. Het liefst ook zo goedkoop mogelijk vliegen.
Tja, dan blijven Ryanair of Norwegian over. Norwegian heeft als voordeel dat ze op Arlanda vliegen vanaf Amsterdam terwijl Ryanair in Nyköping landt. Maar of je vroeg of juist laat moet boeken moet je zelf bepalen.
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_120876455
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2012 22:35 schreef De_Fietser het volgende:
Ik heb een vraag aan jullie (ervaren) stockholmgangers-/bewoners.
Ik wil graag 4 tot 5 dagen in de zomer met wat vrienden Stockholm bezoeken (low budget)
Iemand nog tips wat betreft Hostels (in het centrum) en wanneer men het beste een ticket kan boeken?
Over CityBackPackers hoor ik goede verhalen, zelf nooit geweest.
Stf Af Chapman is gedeeltelijk op een oud marineopleidingsschip (driemaster). Mooi, netjes en gunstig gelegen.

In alle hostels hebben ze wel dorms (slaapzalen)en die zijn rond de ¤20,- pppn. Als je bijvoorbeeld met 4 vrienden bent, kan je proberen om 1 slaapzaaltje voor jezelf te krijgen. Ik zou dat wel op tijd boeken.
  vrijdag 28 december 2012 @ 20:23:13 #248
202348 Susi
Temple of Love
pi_120878688
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2012 22:35 schreef De_Fietser het volgende:
Ik heb een vraag aan jullie (ervaren) stockholmgangers-/bewoners.
Ik wil graag 4 tot 5 dagen in de zomer met wat vrienden Stockholm bezoeken (low budget)
Iemand nog tips wat betreft Hostels (in het centrum) en wanneer men het beste een ticket kan boeken?
Hostel City Lodge is op 5 minuten van het Centraal Station van Stockholm. Er zijn slaapruimtes voor 16p, maar ook voor 4p of 2p. Je moet alleen denk ik wel vroeg boeken als je in de zomer wil. Het is wel vrij druk met altijd een hoop nationaliteiten, maar het personeel is vriendelijk en onwijs behulpzaam. Ik geloof dat je voor zo'n grote dorm ook maar 20/25 euro per nacht betaalt. Ik slaap er eigenlijk altijd als ik in Stockholm ben, nooit problemen gehad. Alleen oordopjes zijn aan te raden ;-).
  vrijdag 28 december 2012 @ 23:50:16 #249
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_120892132
In maart 2013 doe ik een kleine 'eurotrip' door voornamelijk Duitsland en Zweden en de twee steden waarop ik ga focussen zijn Berlijn en Stockholm. Wou me eerst richten op Oslo maar volgens een breed publiek is Stockholm fraaier én iets goedkoper. Hoe is het weertype in Stockholm doorgaans rondom 10 maart? Volgens wetteronline.de enkele graden boven het vriespunt en smeltende sneeuwresten, klopt dit beeld zo'n beetje ... ?
pi_120893127
Maart is kut. Sorry, maar ik kan het niet anders zeggen. Met mazzel is het koud en ligt de sneeuw er nog, maar pech begint de dooi al en is alles blubber...
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_120901492
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2012 23:21 schreef Knutknuttsson het volgende:

[..]

Tja, dan blijven Ryanair of Norwegian over. Norwegian heeft als voordeel dat ze op Arlanda vliegen vanaf Amsterdam terwijl Ryanair in Nyköping landt. Maar of je vroeg of juist laat moet boeken moet je zelf bepalen.
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2012 19:41 schreef angelfish het volgende:

[..]

Over CityBackPackers hoor ik goede verhalen, zelf nooit geweest.
Stf Af Chapman is gedeeltelijk op een oud marineopleidingsschip (driemaster). Mooi, netjes en gunstig gelegen.

In alle hostels hebben ze wel dorms (slaapzalen)en die zijn rond de ¤20,- pppn. Als je bijvoorbeeld met 4 vrienden bent, kan je proberen om 1 slaapzaaltje voor jezelf te krijgen. Ik zou dat wel op tijd boeken.
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 december 2012 20:23 schreef Susi het volgende:

[..]

Hostel City Lodge is op 5 minuten van het Centraal Station van Stockholm. Er zijn slaapruimtes voor 16p, maar ook voor 4p of 2p. Je moet alleen denk ik wel vroeg boeken als je in de zomer wil. Het is wel vrij druk met altijd een hoop nationaliteiten, maar het personeel is vriendelijk en onwijs behulpzaam. Ik geloof dat je voor zo'n grote dorm ook maar 20/25 euro per nacht betaalt. Ik slaap er eigenlijk altijd als ik in Stockholm ben, nooit problemen gehad. Alleen oordopjes zijn aan te raden ;-).
Hartelijk dank! Ik heb de verschillende mogelijkheden bekeken.
Zeker dat schip klinkt erg goed!
There's no money in poetry, but then there's no poetry in money, either.
Actief in Sport, Travel, Theater, Taal en Kunst.
Leest momenteel: Mike's election guide.
pi_120914021
Er zijn trouwens wel meer slaapschepen. The Red Boat is ook wel een bekende, maar iets minder luxe, alhoewel ik er pima geslapen heb ooit.

[ Bericht 1% gewijzigd door angelfish op 29-12-2012 22:49:17 ]
  zondag 30 december 2012 @ 20:46:25 #253
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_120974739
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 december 2012 00:05 schreef Bajskorv het volgende:
Maart is kut. Sorry, maar ik kan het niet anders zeggen. Met mazzel is het koud en ligt de sneeuw er nog, maar pech begint de dooi al en is alles blubber...
Nouja, is geen ramp. Als 't maar geen pisweer is. Route die ik nu in gedachten heb is Kiel - Göteborg - Stockholm - Berlijn en weer terug naar NL. Moet me nog wel effe inlezen over Stockholm :+
pi_120986544
Iemand toevallig een tip voor eenleuk vakantieappartement voor twee personen voor onze stedentrip deze zomer?
Cashback? Check <a href="http://spaarcentje.nl/?ref=10867">Spaarcentje</a> of <a href="http://www.shopbuddie.nl/?r=49a08ba692225eadf6049ca9d63f2518">Shopbuddie</a>
pi_121589709
Oh boy, Stockholm is normaal al mooi, maar nu er dikke vlokken sneeuw vallen is het helemaal een sprookje.
pi_122508838
Ik ben opzoek naar een hostel/hotel in Stockholm voor 30,- per nacht per persoon
We willen van 10 t/m 13 juli naar deze stad maar het lukt ons niet om voor deze prijs iets te vinden ;(

We willen een kamer voor 2 personen, een gedeelde badkamer maakt ons niks uit :)
  Moderator dinsdag 5 februari 2013 @ 15:18:23 #257
45833 crew  Fogel
pi_122509500
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 15:03 schreef Kadoex het volgende:
Ik ben opzoek naar een hostel/hotel in Stockholm voor 30,- per nacht per persoon
We willen van 10 t/m 13 juli naar deze stad maar het lukt ons niet om voor deze prijs iets te vinden ;(

We willen een kamer voor 2 personen, een gedeelde badkamer maakt ons niks uit :)
http://www.theredboat.com/reservation.html

650 SEK per nacht. 37¤ pppn, 7¤ teveel, maar is dat echt een drama?
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  Moderator dinsdag 5 februari 2013 @ 15:24:19 #258
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_122509787
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 15:18 schreef Fogel het volgende:
http://www.theredboat.com/reservation.html

650 SEK per nacht. 37¤ pppn, 7¤ teveel, maar is dat echt een drama?
Knap dat je überhaupt iets gevonden hebt onder de ¤ 50 per nacht. Dacht dat de enige optie couchsurfing zou zijn.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  Moderator dinsdag 5 februari 2013 @ 15:30:52 #259
45833 crew  Fogel
pi_122510134
quote:
14s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 15:24 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

Knap dat je überhaupt iets gevonden hebt onder de ¤ 50 per nacht. Dacht dat de enige optie couchsurfing zou zijn.
Da's wel de goedkoopste optie, surfen.

Ik betaalde ca 600SEK voor een tweepersoons kamer bij een Ibis hotel enkele jaren geleden herinner ik me nu. Niet centraal maar wel relatief dichtbij een metrohalte.
Denk niet dat ze extreem veel duurder zijn geworden.

Stockholm O+
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_122512341
Heb even gekeken en Hostel Mosebacke komt op 1471 sek voor drie nachten in een 2 persoonskamer met ontbijt en gedeelde badkamer. Zit je ook nog eens in Södermalm.
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
  Moderator woensdag 27 februari 2013 @ 09:57:25 #261
45833 crew  Fogel
pi_123400416
Iemand toevallig met pasen in Stockholm geweest? Is daar dan alles (inclusief musea en restaurants) net als in Oslo gesloten, of zijn de Zweden toch slimmer dan de Noren je willen doen geloven en begrijpen ze dat mensen uit willen eten en dingen willen doen als ze vrij hebben? ;)
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_123402438
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 09:57 schreef Fogel het volgende:
Iemand toevallig met pasen in Stockholm geweest? Is daar dan alles (inclusief musea en restaurants) net als in Oslo gesloten, of zijn de Zweden toch slimmer dan de Noren je willen doen geloven en begrijpen ze dat mensen uit willen eten en dingen willen doen als ze vrij hebben? ;)
ik zou zo gokken dat veel dingen op zijn. Zeker op tweede paasdag. Ik geloof dat ik er nooit bewust over nagedacht heb...Ik heb het idee dat winkels en restaurants hier nooit dicht zijn!

PS, minimeet?
  Moderator woensdag 27 februari 2013 @ 11:10:05 #263
45833 crew  Fogel
pi_123402630
Bedoeling is aankomst donderdag en dan op 1e paasdag weer een keer rustig naar huis rijden of vliegen. Dus dit klinkt positief. Hier sluiten ze op woensdagmiddag alles al en allen op zaterdag is alles weer even open.

Zie DM ;)
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_123403153
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 11:10 schreef Fogel het volgende:
Bedoeling is aankomst donderdag en dan op 1e paasdag weer een keer rustig naar huis rijden of vliegen. Dus dit klinkt positief. Hier sluiten ze op woensdagmiddag alles al en allen op zaterdag is alles weer even open.

Zie DM ;)
nee, volgens mij is alles dan wel open. Anders had ik het wel geweten denk ik...
  Moderator woensdag 27 februari 2013 @ 11:55:13 #265
45833 crew  Fogel
pi_123404234
Weet je toevallig wat parkeren kost, in een parkeergarage in het centrum?
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_123404510
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 11:55 schreef Fogel het volgende:
Weet je toevallig wat parkeren kost, in een parkeergarage in het centrum?
Veel, denk ik! Nee, ik heb geen idee. Ik ga altijd met de trein naar Stockholm. Een snelle google levert met zo'n 350 SEK per dag op. Hier in Uppsala zit een garage onder het station, waar je voor 150 SEK per dag kunt staan. Eventueel een mogelijkheid, trein Uppsala-Stockholm duurt 40 minuten en kost 80 SEK...
  Moderator woensdag 27 februari 2013 @ 12:43:12 #267
45833 crew  Fogel
pi_123405983
http://www.stockholmparkering.se/ vond ik net :)
Niet al te ver van CS kan het al voor 240SEK/24u, valt me nog heel erg mee.
Maar nu je de optie trein pakken noemt... http://www.stockholmparkering.se/infartspark.htm is ook een mogelijkheid.

Maar mezelf kennende zet ik de auto gewoon middenin het centrum neer

En om te bepalen met welke auto we rijden: "I Sverige finns lokala förbud mot dubbdäck på vissa gator i Stockholm (2010)"(aldus wiki) Ik kan alleen niet vinden waar en of het in 2013 ook nog van toepassing is en ik heb geen idee waar ik die informatie kan vinden (ik lees Zweeds, maar schrijf het niet en dat maakt zoeken lastig). Weet jij daar heeeeeeel toevallig meer van?
Als we met de auto gaan rij ik door Jämtland toch het liefste met spijkerbanden ipv met gewone winterbanden.

Oh, en de prijzen zijn op sas.se lager dan op sas.no voor precies dezelfde vlucht (ben alle opties aan het bekijken...) :')
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_123406376
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 12:43 schreef Fogel het volgende:
http://www.stockholmparkering.se/ vond ik net :)
Niet al te ver van CS kan het al voor 240SEK/24u, valt me nog heel erg mee.
Maar nu je de optie trein pakken noemt... http://www.stockholmparkering.se/infartspark.htm is ook een mogelijkheid.

Maar mezelf kennende zet ik de auto gewoon middenin het centrum neer

En om te bepalen met welke auto we rijden: "I Sverige finns lokala förbud mot dubbdäck på vissa gator i Stockholm (2010)"(aldus wiki) Ik kan alleen niet vinden waar en of het in 2013 ook nog van toepassing is en ik heb geen idee waar ik die informatie kan vinden (ik lees Zweeds, maar schrijf het niet en dat maakt zoeken lastig). Weet jij daar heeeeeeel toevallig meer van?
Als we met de auto gaan rij ik door Jämtland toch het liefste met spijkerbanden ipv met gewone winterbanden.

Oh, en de prijzen zijn op sas.se lager dan op sas.no voor precies dezelfde vlucht (ben alle opties aan het bekijken...) :')
en norwegian? en de trein? Wat ik zo over dubbdäcker lees is dat het alleen maar op hornsgatan verboden is. http://www.stockholm.se/F(...)orbud-pa-Hornsgatan/.

Hier in Uppsala is het in de hele binnenstad verboden, geloof ik. Denk je dat in April spijkerbanden nog nodig zijn?
  Moderator woensdag 27 februari 2013 @ 13:08:27 #269
45833 crew  Fogel
pi_123406821
Norwegian is duurder dan SAS, en met de trein wil mijn vrouw bij voorkeur niet (en de prijzen zijn ook vrij fors tenzij je 6 uur wil wachten op een overstap in Åre - niet dat Åre een vervelende plek is, maar als het doel Stockholm is wil ik niet in Åre zijn :P).
Spijkerbanden zijn vooral in de bergpas in het grensgebied erg handig, daar zijn heel veel schaduwplekken waar het spekglad is, zelfs wat later in de winter/begin lente. In de stad heeft het geen nut meer inderdaad.

Wat een makkelijk en snel weekend weg zou moeten zijn geeft toch wat stof tot nadenken blijkt.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_123445381
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 12:55 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]
Hier in Uppsala is het in de hele binnenstad verboden, geloof ik.
Alleen op Kungsgatan.
Eins, zwei, hoeplakai.
pi_123446828
Kan je niet parkeren bij de plek van overnachting? Of is dat juist buiten het centrum?
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
  zaterdag 2 maart 2013 @ 03:45:18 #272
391594 Automatique
Alles gaat vanzelf.
pi_123527841
Op 10 april zal ik voor het eerst in Stockholm zijn, 5 dagen i.v.m. een conferentie. Aangezien ik toch al in Zweden ben, wil ik het aangename met het nuttige verenigen. Na afloop van de conferentie, wil ik nog 2 dagen in Zweden vertoeven en beetje rondtrekken.

Kieken hoe de Zweden in idyllische dorpjes leven, het landschap, onvergetelijke uitzichten, etc. etc. Je kent het wel. :Y). Enfin, voorwaarde is wel dat het niet te ver af van Stockholm moet zijn. Want ik moet immers weer terug voor de vliegtuig naar huis. Enige tips over locaties in nabijheid Stockholm, die toch ruraal zijn?
Neen.
  zaterdag 2 maart 2013 @ 09:54:26 #273
215495 Knutknuttsson
Rood-Wit-Rood
pi_123529028
Als je een auto huurt zou je door Roslagen kunnen toeren.
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
  zaterdag 2 maart 2013 @ 13:06:15 #274
391594 Automatique
Alles gaat vanzelf.
pi_123533052
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2013 09:54 schreef Knutknuttsson het volgende:
Als je een auto huurt zou je door Roslagen kunnen toeren.
Kan het specifieker? Roslagen blijkt bij nader toch aan de grote kant te zijn.
Neen.
  zaterdag 2 maart 2013 @ 15:25:51 #275
215495 Knutknuttsson
Rood-Wit-Rood
pi_123537094
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2013 13:06 schreef Automatique het volgende:

[..]

Kan het specifieker? Roslagen blijkt bij nader toch aan de grote kant te zijn.
Tja, als je een doel wil hebben zou je de binnenwegen naar Norrtälje kunnen nemen. Of juist de E18 nemen om er wat sneller te komen en doorrijden naar de kust. Terug via Rimbo, Knutby en dat soort dorpjes. Kan je Sigtuna ook nog even aantikken als je wil. Ligt naast Arlanda. Of anders terug via de kustweg, wat je wil.
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
  Moderator maandag 4 maart 2013 @ 15:13:40 #276
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_123618586
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2013 15:25 schreef Knutknuttsson het volgende:
Tja, als je een doel wil hebben zou je de binnenwegen naar Norrtälje kunnen nemen. Of juist de E18 nemen om er wat sneller te komen en doorrijden naar de kust. Terug via Rimbo, Knutby en dat soort dorpjes. Kan je Sigtuna ook nog even aantikken als je wil. Ligt naast Arlanda. Of anders terug via de kustweg, wat je wil.
Knutby is nou niet precies iets meer dan kruispunt met een tankstation en een supermarkt. Ben er geweest omdat een vriendin van me daar vandaan komt. Je geeft één keer gas en je bent er door. Als ik wat langer in de buurt van Stockholm zou verblijven, zou ik met een bootje de archipel intrekken.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  maandag 4 maart 2013 @ 17:40:01 #277
215495 Knutknuttsson
Rood-Wit-Rood
pi_123624185
quote:
14s.gif Op maandag 4 maart 2013 15:13 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

Knutby is nou niet precies iets meer dan kruispunt met een tankstation en een supermarkt. Ben er geweest omdat een vriendin van me daar vandaan komt. Je geeft één keer gas en je bent er door. Als ik wat langer in de buurt van Stockholm zou verblijven, zou ik met een bootje de archipel intrekken.
Het ging ook meer om de route dan Knutby zelf. Het stelt inderdaad niet veel voor. Maar aan de andere kant is het wel een plattelandsdorpje en daar was hij naar op zoek. Het is alleen niet het meest idyllische. Ik zou ook voor de archipeligo kiezen.
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_130414408
Hoi, ik kick dit topic eventjes omdat ik niet denk dat het de bedoeling is als ik een nieuw topic aanmaak.

Ik ben van plan om met een vriend naar Stockholm te gaan, iets van een weekendje/3 dagen. Ik heb enkel dit topic gelezen en ben wel veel tips tegengekomen. Waarvoor dank. O+

Enkel vroeg ik me af wat verstandiger is: vanuit Nederland naar Stockholm Arlanda vliegen, of toch Bromma? Ik weet dat je vanuit Arlanda meteen de trein kunt pakken naar CS en daar ergens in een ho(s)tel zitten, klinkt erg aantrekkelijk. Maar waarom zou ik daarvoor kiezen en geen Bromma? :P

Nog een vraagje: is het leuk om in de kerstvakantie te gaan? Ik las hier ergens iets over dat het al erg vroeg donker is. :+

[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 24-08-2013 14:45:53 ]
pi_130415073
quote:
7s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 14:41 schreef Etsu het volgende:
Hoi, ik kick dit topic eventjes omdat ik niet denk dat het de bedoeling is als ik een nieuw topic aanmaak.

Ik ben van plan om met een vriend naar Stockholm te gaan, iets van een weekendje/3 dagen. Ik heb enkel dit topic gelezen en ben wel veel tips tegengekomen. Waarvoor dank. O+

Enkel vroeg ik me af wat verstandiger is: vanuit Nederland naar Stockholm Arlanda vliegen, of toch Bromma? Ik weet dat je vanuit Arlanda meteen de trein kunt pakken naar CS en daar ergens in een ho(s)tel zitten, klinkt erg aantrekkelijk. Maar waarom zou ik daarvoor kiezen en geen Bromma? :P

Nog een vraagje: is het leuk om in de kerstvakantie te gaan? Ik las hier ergens iets over dat het al erg vroeg donker is. :+
Bromma is het vliegveld waar vooral veel Scandinavische vluchten aankomen, er gaan zover ik weet geen directe vluchten vanuit Nederland naar Bromma. Mocht je vanuit België vliegen, raad ik je alsnog Arlanda aan. Met de Arlanda Express ben je snel in het centrum. Ook zullen er een stuk meer maatschappijen op Arlanda vliegen dan op Bromma.

In de kerstvakantie is het hier natuurlijk romantisch versier met kerstverlichting, maar het kan erg koud zijn. Temperaturen die overdag blijven steken op -15/-10 is niet ongebruikelijk. Daarnaast zet de schemering rond kwart voor 3 in, hetgeen betekent dat je max 6 uur daglicht hebt.

Stockholm is prachtig met de sneeuw, maar als ik jou was zou ik een trip boeken in het begin van de herfst, lente, of zomer.
pi_130415858
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 15:15 schreef Tonio-mcdo het volgende:

[..]

Bromma is het vliegveld waar vooral veel Scandinavische vluchten aankomen, er gaan zover ik weet geen directe vluchten vanuit Nederland naar Bromma. Mocht je vanuit België vliegen, raad ik je alsnog Arlanda aan. Met de Arlanda Express ben je snel in het centrum. Ook zullen er een stuk meer maatschappijen op Arlanda vliegen dan op Bromma.

In de kerstvakantie is het hier natuurlijk romantisch versier met kerstverlichting, maar het kan erg koud zijn. Temperaturen die overdag blijven steken op -15/-10 is niet ongebruikelijk. Daarnaast zet de schemering rond kwart voor 3 in, hetgeen betekent dat je max 6 uur daglicht hebt.

Stockholm is prachtig met de sneeuw, maar als ik jou was zou ik een trip boeken in het begin van de herfst, lente, of zomer.
En in december hoeft er nog geen sneeuw te liggen. T kan ook koud nat en donker zijn, en dan is het helemaal vervelend, vind ik.
pi_130415960
Dankjullie ^O^ Er zal natuurlijk gespaard moeten worden, ik ga vanuit 350 euro voor 2 personen voor vliegtickets en 2/3 dagen overnachting. Moet wel goed komen toch? :P

Ik ga liever voor de lente trouwens. ;)
pi_130416382
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 15:51 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

En in december hoeft er nog geen sneeuw te liggen. T kan ook koud nat en donker zijn, en dan is het helemaal vervelend, vind ik.
Klopt, ik heb winter 2012/2013 in mijn hoofd. Regenachtig Stockholm met zo weinig daglicht is, zoals Jagärtrut al aangaf, echt geen aanrader.
pi_130419543
quote:
7s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 15:56 schreef Etsu het volgende:
Dankjullie ^O^ Er zal natuurlijk gespaard moeten worden, ik ga vanuit 350 euro voor 2 personen voor vliegtickets en 2/3 dagen overnachting. Moet wel goed komen toch? :P

Ik ga liever voor de lente trouwens. ;)
350 euro voor twee met vliegen op Arlanda (Dus KLM, SAS) en dan nog drie overnachtingen erbij lijkt mij erg krap eigenlijk. Zelfs met het goedkopere Norwegian red je dat niet eens, denk ik.
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_130419867
Da's inderdaad lastig, tenzij je het goedkoopste hostel op zoekt.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_130423575
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 18:30 schreef Knutknuttsson het volgende:

[..]

350 euro voor twee met vliegen op Arlanda (Dus KLM, SAS) en dan nog drie overnachtingen erbij lijkt mij erg krap eigenlijk. Zelfs met het goedkopere Norwegian red je dat niet eens, denk ik.
Neem dan ook nog eens dat Zweden wel wat duurder is.
Komt ook nog wat geld bij van de reis van Arlanda naar Stockholm zelf, Arlanda ligt 40km ten noorden van de stad.
350 voor zn 2 is wel wat krap denk ik.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_130423756
Ah, ik kijk het een der komende dagen wel even naar. :) Is misschien krap, doorsparen dus. ;)

Bedankt voor jullie adviezen ^O^
pi_130431982
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 20:34 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Neem dan ook nog eens dat Zweden wel wat duurder is.
Komt ook nog wat geld bij van de reis van Arlanda naar Stockholm zelf, Arlanda ligt 40km ten noorden van de stad.
350 voor zn 2 is wel wat krap denk ik.
De reis van Arlanda is niet echt lastig, voor 99 sek heb je de bus (iets van 45 minuten) en voor iets meer de trein (iets van 20 minuten).
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_130434936
quote:
14s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 20:40 schreef Etsu het volgende:
Ah, ik kijk het een der komende dagen wel even naar. :) Is misschien krap, doorsparen dus. ;)

Bedankt voor jullie adviezen ^O^
Volgens mij is 350 best te doen hoor, vliegtickets heb je voor 2 personen al vanaf ¤150, en een hotel voor 2 nachten voor ¤200 euro moet ook wel lukken.
pi_130435532
quote:
1s.gif Op zondag 25 augustus 2013 07:48 schreef larsico het volgende:

[..]

Volgens mij is 350 best te doen hoor, vliegtickets heb je voor 2 personen al vanaf ¤150, en een hotel voor 2 nachten voor ¤200 euro moet ook wel lukken.
Voor 75 euro retour op Arlanda heb ik nog nooit gezien. Op Skavsta lukt het misschien.
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_130435754
quote:
1s.gif Op zondag 25 augustus 2013 09:34 schreef Knutknuttsson het volgende:

[..]

Voor 75 euro retour op Arlanda heb ik nog nooit gezien. Op Skavsta lukt het misschien.
Met een promotie moet dat best lukken, prijzen zijn nu vanaf zo'n ¤85 naar Arlanda.
pi_130437563
quote:
1s.gif Op zondag 25 augustus 2013 09:50 schreef larsico het volgende:

[..]

Met een promotie moet dat best lukken, prijzen zijn nu vanaf zo'n ¤85 naar Arlanda.
Voor een retourtje vanuit Amsterdam? Dat is heel goedkoop. Welke maatschappij is dat?
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_130437620
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2013 11:35 schreef Knutknuttsson het volgende:

[..]

Voor een retourtje vanuit Amsterdam? Dat is heel goedkoop. Welke maatschappij is dat?
Dat is met Norwegian
pi_130437979
Voor 100/110 kun je in ieder geval makkelijk vliegen op Arlanda vanaf Amsterdam. Ik kies enkel voor KLM en zelfs die maatschappij had eerder deze maand tickets voor 1000 SEK retour (Stockholm-Amsterdam-Stockholm)
pi_130438580
quote:
1s.gif Op zondag 25 augustus 2013 00:39 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

De reis van Arlanda is niet echt lastig, voor 99 sek heb je de bus (iets van 45 minuten) en voor iets meer de trein (iets van 20 minuten).
De Arlanda Express doet er 20 minuten over, maar die kost niet "iets meer", eerder het drievoudige (wellicht het duurste "reguliere" OV dat ik ken). Tegenwoordig heeft SL zelf echter ook een directe connectie met Arlanda (pendeltåg), al betaal je dan wel een toeslag wanneer je van of naar de luchthaven reist en je bent 40 minuten onderweg vanwege de tussenstops. Wanneer je niet direct vanaf de luchthaven naar Stockholm reist, maar vanaf het nabijgelegen station Märsta (bustrip van een kwartiertje) dan betaal je die toeslag niet. Sterker nog, wanneer je toch al van plan bent om een kaart voor het OV in Stockholm (1 dag / 3 dagen / 7 dagen) te kopen, dan kun je die kaart al op Arlanda kopen om zo gratis te reizen (via Märsta) naar Stockholm. Ja, je moet overstappen en je bent een uur onderweg, maar toch een goede budgettip vind ik zo ;)
pi_130438670
Voor jongeren onder de 26 kost de Arlanda Express overigens 130 SEK. Dan is het opeens wel weer een ideaal alternatief voor de saaie Flygbussarna en Pendeltåget. :)
pi_130438917
Van 11 t/m 16 september zelf weer naar Stockholm. Ik ben nog nooit op Arlanda geweest! Maar omdat Ryanair een ongunstige terugvluchttijd heeft en Norwegian redelijk goedkoop was, vlieg ik heen via Skavsta en terug via Arlanda :P Er wordt altijd geadviseerd om de bus te pakken vanaf Skavsta, omdat het iets sneller en goedkoper is dan de trein, maar aangezien ik niet meer in aanmerking kom voor jongerenkortingen en de trein van Nyköping naar Stockholm slechts 49 kronen (!) kostte, kan ik ook nog even in Nyköping rondkijken :P
pi_130441097
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2013 11:54 schreef Tonio-mcdo het volgende:
Voor 100/110 kun je in ieder geval makkelijk vliegen op Arlanda vanaf Amsterdam. Ik kies enkel voor KLM en zelfs die maatschappij had eerder deze maand tickets voor 1000 SEK retour (Stockholm-Amsterdam-Stockholm)
Om welke reden kies je altijd voor KLM? Heeft Norwegian geen goede service of is het gewoon omdat KLM Nederlands is? :)
pi_130442836
quote:
1s.gif Op zondag 25 augustus 2013 13:43 schreef larsico het volgende:

[..]

Om welke reden kies je altijd voor KLM? Heeft Norwegian geen goede service of is het gewoon omdat KLM Nederlands is? :)
KLM heeft dagelijks meer vluchttijden dan Norwegian, hetgeen ik fijn vind. Ook betaal ik als flying blue member geen bagage bij KLM, bij Norwegian wel. Wat te drinken/eten aan boord vind ik fijn, al is het geen must op een vlucht van 1.5 uur.

Ik woon in Stockholm, dus als ik naar Nederland vlieg vind ik het inderdaad prettig om door Nederlandse stewardessen aan boord verwelkomd te worden etc. Is een gewoonte geworden om met KLM te vliegen dus. :)
pi_130445187
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2013 14:29 schreef Tonio-mcdo het volgende:

[..]

KLM heeft dagelijks meer vluchttijden dan Norwegian, hetgeen ik fijn vind. Ook betaal ik als flying blue member geen bagage bij KLM, bij Norwegian wel. Wat te drinken/eten aan boord vind ik fijn, al is het geen must op een vlucht van 1.5 uur.

Ik woon in Stockholm, dus als ik naar Nederland vlieg vind ik het inderdaad prettig om door Nederlandse stewardessen aan boord verwelkomd te worden etc. Is een gewoonte geworden om met KLM te vliegen dus. :)
Ah ik snap het, in dit geval zou ik ook eerder met KLM vliegen :)
  zondag 25 augustus 2013 @ 15:36:43 #300
168739 Red_85
'echt wel'
pi_130445518
quote:
1s.gif Op zondag 25 augustus 2013 00:39 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

De reis van Arlanda is niet echt lastig, voor 99 sek heb je de bus (iets van 45 minuten) en voor iets meer de trein (iets van 20 minuten).
Zou ook een blunder zijn als je je grote stad niet met goed verbindt met je grote luchthaven.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_130453562
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2013 15:36 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Zou ook een blunder zijn als je je grote stad niet met goed verbindt met je grote luchthaven.
Ja inderdaad, toch zijn er wel een aantal steden waar het vliegveld niet geheel makkelijk te bereiken is, helaas.

Edit - en hier het nieuwe deel: TRV / Stockholm #5

[ Bericht 9% gewijzigd door larsico op 25-08-2013 22:39:12 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')