abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 9 februari 2010 @ 20:24:41 #1
83103 yvette1982
Respect is slechts een trend.
pi_77821626
Het mooiste is met soort laminaat ofzo denk ik. Omdat we boven al laminaat hebben liggen. Zijn er mensen die hun trap hebben laten renoveren. En wat kost het zoal? Op internet zag ik wat sites waarop het al gauw tegen de 2.000 kwam. Dat is wel wat teveel van het goede. Iemand betere tips of die een winkel/site kent met gunstige prijzen.
In het dagelijks leven is iedereen een acteur.
pi_77821803
Is het een optie om de trap helemaal kaal te maken en dan blank af te lakken?
Met een verfbrander of afbijt kom je een heel eind.
pi_77821924
trap renoveren met goed spul dat zowel geluiddempend, stroef als duurzaam is kost idd veel centen.
Het is niet een kwestie van gewoon laminaat er op jassen omdat je dan een hele lawaaiige trap krijgt die spekglad is met sokken en ook nog eens in no time is versleten op de randen.
Al gekeken naar afschuren en verven danwel lakken met wat anti slip strookjes?
Anders gewoon vloerbedekking erop, dan ben je voor 500 euro echt wel klaar. Niet fergeten om dan eeerst al het houtwerk te schilderen.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
  dinsdag 9 februari 2010 @ 20:36:01 #4
83103 yvette1982
Respect is slechts een trend.
pi_77822120
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 20:31 schreef Deetch het volgende:
trap renoveren met goed spul dat zowel geluiddempend, stroef als duurzaam is kost idd veel centen.
Het is niet een kwestie van gewoon laminaat er op jassen omdat je dan een hele lawaaiige trap krijgt die spekglad is met sokken en ook nog eens in no time is versleten op de randen.
Al gekeken naar afschuren en verven danwel lakken met wat anti slip strookjes?
Anders gewoon vloerbedekking erop, dan ben je voor 500 euro echt wel klaar. Niet fergeten om dan eeerst al het houtwerk te schilderen.
tapijt is niet zo duur, maar ook gelijk minder mooi. Het zou er minder goed bij passen.
In het dagelijks leven is iedereen een acteur.
  dinsdag 9 februari 2010 @ 20:36:43 #5
83103 yvette1982
Respect is slechts een trend.
pi_77822142
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 20:28 schreef MaGNeT het volgende:
Is het een optie om de trap helemaal kaal te maken en dan blank af te lakken?
Met een verfbrander of afbijt kom je een heel eind.
Ik denk het niet, ik weet niet wat er onder het tapijt op de trap zit maar dat zal vast niet heel erg fraai zijn.
In het dagelijks leven is iedereen een acteur.
pi_77822249
Traprenovatie is duur ja.
In de bouwmarkt ben je zeker 40 euro per trede kwijt. Wordt wel mooi!
De prijs heeft idd te maken met geluid en slijten.
Ik ben een superster want ik drink jupiler!
  maandag 15 februari 2010 @ 15:03:39 #8
97643 misteriks
finest in cool since 1977
pi_78019456
tvp, er staat me hetzelfde te wachten... Iemand ervaring met het laten zandstralen van trappen?
misteriks' contribution is sponsored by Great Attitude Inc.
  maandag 15 februari 2010 @ 17:27:42 #9
241730 Klonterpot
Je geld of je never
pi_78023777
Ik heb goede ervaringen met het bedrijf dat achter RenoStairs schuilgaat, zie www.renostairs.nl
Goede service, hoge kwaliteit. Geen flauw idee of ze goedkoop zijn.
The remedy is the experience.
pi_78026895
Wij hebben de trap helemaal zelf opgeknapt. Het is een trap in een jaren '30 woning met erg mooie spijlen etc. We hebben de vloerbedekking eraf gehaald, lijm eraf gebrand, geschuurd en daarna heel erg veel geplamuurd met 2 componentenplamuur van Alabastine. Daarna gegrond en gelakt. Als toplaag hebben we 2 lagen parketlak aangebracht.

Wij heben ervoor gekozen om te laten zien dat het een oude trap is. Je ziet dus dat de treden in het midden gesleten zijn. Butsen en deuken hebben we dan wel weer gladgemaakt. Omdat we matjes en andere anti-slip oplossingen niet mooi vinden, is onze trap relatief glad. Maar als je daar rekening mee houdt, is daar heel goed mee te leven. Ik ben er in ieder geval nog nooit afgedonderd.

Het was een heel erg grote klus, maar het is echt supergaaf geworden!
pi_78027825
ik ben ook op zoek naar zoiets dat laminaat spul is wel mooi

dit zag ik in de gamma folder http://www.cando.eu/nl-nl/assortiment/
  dinsdag 16 februari 2010 @ 10:57:51 #12
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_78049672
Een paar maandjes geleden hebben wij onze trap eindelijk afgemaakt.

Hij lag al meer als een jaar kaal met lijmresten erop (er zat vroeger vloerbedekking op). We kregen de lijm er met geen mogelijkheid vanaf dus hebben we een traprenovatie systeem van cando gekocht.

Bij de karwei was er keuze tussen onbehandeld eiken (moet je zelf behandelen), wit laminaat en donker wengé laminaat. Ook kon je eigen stootborden kiezen.

We hebben nu een hele mooie wengé laminaten trap met aluminium look stootborden en aluminium leuing. We hebben de delen in één dag gezaagd (met zo'n trapspin) en de volgende dag hebben we alles in een ochtendje erop geplakt. Voor de trap alleen (zonder leuningen maar met laminaat, stootborden, lijm enz) waren we denk ik zo'n 600 euro kwijt.

Zoiets dus:


Hij kraakt niet en het ziet er erg mooi uit

Wel is het laminaat erg glad dus willen we er nog anti silb stripjes op maken.


Veel succes met jouw trap!

[ Bericht 2% gewijzigd door Radyhyn op 16-02-2010 11:08:17 (plaatje erbij ;)) ]
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
pi_85082807
quote:
Op maandag 15 februari 2010 17:27 schreef Klonterpot het volgende:
Ik heb goede ervaringen met het bedrijf dat achter RenoStairs schuilgaat, zie www.renostairs.nl
Goede service, hoge kwaliteit. Geen flauw idee of ze goedkoop zijn.
hoe heb je er goede ervaringen mee als je niet weet hoe duur ze zijn?
gr hans
pi_85488855
ik heb goede ervaringen met een bedrijf in noord-limburg.
die renoveren een trap voor ¤1300,- moet je hem zelf nog wel even op kleur brengen maar kunnen zij ook voor je doen

Zit er nu een jaar in en ben tot nu to nog steeds tevreden ^O^

[ Bericht 9% gewijzigd door Ml-etje op 19-08-2010 22:52:16 (linkje weg) ]
pi_85492208
Ik ben er ook mee bezig en ik schrok me rot van de prijzen. Ik dacht eerst dat ze een grapje maakte, maar ze meenden het nog serieus ook :X
Ik had vloerbedekking erop, deze heb ik eraf getrokken en de lijmresten verwijderd met een brander tot het blanke hout. Daarna heb ik het gebruikelijke gedaan tot ik een ons woog, nl
schuren, schoonmaken, plamuren, schuren, schoonmaken, etc.
Daarna grondverf en weer opnieuw begonnen met schuren, schoonmaken, etc.
Daarna geverfd. Het resultaat mag er zijn en ik ben maar een schijntje kwijt van wat die oplichters ervoor vroegen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')