SRT + MP4 = WMP12 en DirectVobSub 2.39 but no subs.....
Zoals misschien sommige al weten had ik gister een laptop gekocht. Even voorafgeinstallerde progamma's verwijderd en Windows Update gedaan, verbinding met het Internet gemaakt. Firefox ernaast geinstallerd. NOD32 d'r op gezet enzevoort.
Maar Ik had even paar films gedownload (1080P) in een MP4 bestand. Even de bijbehorende SRT bestand opgezocht voor de subs. Maar Windows Media Player ondersteund nu alle soorten filmbestanden MP4 , flv , etc. Maar nog 1 ding niet , SRT subs. Dus had ik de directvobsubs codec gedownload en geinstalleerd. Had ik een nieuwe map gemaakt, de srt bestand en .mp4 bestand in dezelfde map gedaan. De srt bestand en de .mp4 bestand dezelfde naam gegeven.
Zeg maar :
2012.avi
2012.srt
Zo zaten ze in het mapje, ik had met kladblok even het srt bestandje geopend en nagelezen of alles klopt. Ik klikte op het filmpje. Ik zie geen subs. Ik heb in de srt bestand nagekeken op welke minuut er Subs moeten komen. Nog steeds zie ik niets.
Dus had ik nog een Avi film gedownload. Had ik met de .Avi precies hetzelfde gedaan en nu werkt ie wel .
zeg maar:
Film.avi
Film.srt
Nu kwamen de subs wel tevoorschijn.
Het ziet er naar uit dat WMP12 bijna elke bestand kent en weet te openen op Windows 7. Dus daarom wil ik het eerst met WMP12 proberen, en als het echt niet lukt, dan pas installer ik VLC.
Ok, dus is er misschien een bepaalde codec o.i.d waarbij mijn MP4 bestandjes die subs in WMP12 wel laat zien? Alvast bedankt voor jullie hulp/reacties o.i.d.