index       digital corner      software
PI SRT + MP4 = WMP12 en DirectVobSub 2.39 en geen Subs in beeld
Topicgallery™ :
Arceus1
dinsdag 9 februari 2010 @ 13:32 (#1) 
SRT + MP4 = WMP12 en DirectVobSub 2.39 but no subs.....

Zoals misschien sommige al weten had ik gister een laptop gekocht. Even voorafgeinstallerde progamma's verwijderd en Windows Update gedaan, verbinding met het Internet gemaakt. Firefox ernaast geinstallerd. NOD32 d'r op gezet enzevoort.

Maar Ik had even paar films gedownload (1080P) in een MP4 bestand. Even de bijbehorende SRT bestand opgezocht voor de subs. Maar Windows Media Player ondersteund nu alle soorten filmbestanden MP4 , flv , etc. Maar nog 1 ding niet , SRT subs. Dus had ik de directvobsubs codec gedownload en geinstalleerd. Had ik een nieuwe map gemaakt, de srt bestand en .mp4 bestand in dezelfde map gedaan. De srt bestand en de .mp4 bestand dezelfde naam gegeven.

Zeg maar :
2012.avi
2012.srt

Zo zaten ze in het mapje, ik had met kladblok even het srt bestandje geopend en nagelezen of alles klopt. Ik klikte op het filmpje. Ik zie geen subs. Ik heb in de srt bestand nagekeken op welke minuut er Subs moeten komen. Nog steeds zie ik niets.
Dus had ik nog een Avi film gedownload. Had ik met de .Avi precies hetzelfde gedaan en nu werkt ie wel .

zeg maar:
Film.avi
Film.srt

Nu kwamen de subs wel tevoorschijn.
Het ziet er naar uit dat WMP12 bijna elke bestand kent en weet te openen op Windows 7. Dus daarom wil ik het eerst met WMP12 proberen, en als het echt niet lukt, dan pas installer ik VLC.
Ok, dus is er misschien een bepaalde codec o.i.d waarbij mijn MP4 bestandjes die subs in WMP12 wel laat zien? Alvast bedankt voor jullie hulp/reacties o.i.d.

Donder
& bliksem
dinsdag 9 februari 2010 @ 13:40 (#2) 

Probeer eens de Combined Community Codec Pack. Zit als het goed is alles in wat je nodig hebt.
Zou wel eerst even al je reeds geinstalleerde codecs deinstalleren.

http://www.cccp-project.net/

"Ik ben geweldig!!" :P

Arceus1
dinsdag 9 februari 2010 @ 13:52 (#3) 
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 13:40 schreef Donder het volgende:
Probeer eens de Combined Community Codec Pack. Zit als het goed is alles in wat je nodig hebt.
Zou wel eerst even al je reeds geinstalleerde codecs deinstalleren.

http://www.cccp-project.net/
Net gedaan, gedownload geinstalleerd en Die Media Player Classic Player afgevinkt.Die oude VobSub codec verwijderd. Maar nog steeds geen subs in beeld.

Kijk zo zitten ze in het mapje? Zo horen ze toch. Ik word hier een beetje moe van, ik ga wel gewoon VLC downloaden denk ik .

Arceus1
dinsdag 9 februari 2010 @ 13:55 (#4) 
De meeste films zijn toch gewoon in AVI formaat? Ik zie nu net dat mijn Anime ook wordt aangeboden in AVI bestanden met 1080P.
Dan download ik die wel.
En laat ik VLC wel zitten.

Byte_Me
forty-two
dinsdag 9 februari 2010 @ 14:15 (#5) 

codecs??? probeer gomplayer/vlc player/kmplayer eens. nooit meer codecs nodig en geen problemen met subs.

klik hier om mij te slaan :P

editoor
dinsdag 9 februari 2010 @ 14:17 (#6) 
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 13:55 schreef Arceus1 het volgende:
De meeste films zijn toch gewoon in AVI formaat? Ik zie nu net dat mijn Anime ook wordt aangeboden in AVI bestanden met 1080P.
Dan download ik die wel.
En laat ik VLC wel zitten.
Of je zet mp4 om in avi net zo makkelijk

Maar ik heb ook problemen met subs onder wmp en bij mij doen ze het helemaal niet

Arceus1
dinsdag 9 februari 2010 @ 14:53 (#7) 
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 14:17 schreef editoor het volgende:

[..]

Of je zet mp4 om in avi net zo makkelijk

Maar ik heb ook problemen met subs onder wmp en bij mij doen ze het helemaal niet
F*ck die Codec shit. Windows Media Player leek alles te ondersteunen vergeten ze een SRT ondersteuning in Windows Media te gooien. (Of ze waren te druk bezig met de look dat ze helemaal vergaten om er nog een SRT ondersteuning in te bakken)..

Net even VLC Gedownload, nu doen die SRT's het wel met MP4's en zie ik de subs wel
Even een vraagje, zullen VLC en WMP ruzie met elkaar maken? Net als met anti virus programma's. Omdat ik een keer Norton en NOD32 samen had draaien en oh jongen ...

Ik heb nog ook DIVX Web Player d'r op ? Zullen die met elkaar in conflict raken? Ik heb net een nieuwe laptop en wil alles zekers weten van te voren .

editoor
dinsdag 9 februari 2010 @ 15:13 (#8) 
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 14:53 schreef Arceus1 het volgende:

[..]

F*ck die Codec shit. Windows Media Player leek alles te ondersteunen vergeten ze een SRT ondersteuning in Windows Media te gooien. (Of ze waren te druk bezig met de look dat ze helemaal vergaten om er nog een SRT ondersteuning in te bakken)..

Net even VLC Gedownload, nu doen die SRT's het wel met MP4's en zie ik de subs wel
Even een vraagje, zullen VLC en WMP ruzie met elkaar maken? Net als met anti virus programma's. Omdat ik een keer Norton en NOD32 samen had draaien en oh jongen ...

Ik heb nog ook DIVX Web Player d'r op ? Zullen die met elkaar in conflict raken? Ik heb net een nieuwe laptop en wil alles zekers weten van te voren .
Nee je krijgt geen confilcten. Wat je wel het beste kan doen is dat je alle formaten linkt aan vlc als dat het programma is wat je het meest gebruikt.

Dan ga je naar openen met - standaardprogramma selecteren - dit type bestand altijd met dit programma openen en dat dan met alle extensies, avi mpg etc.

Arceus1
dinsdag 9 februari 2010 @ 15:30 (#9) 
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 15:13 schreef editoor het volgende:

[..]

Nee je krijgt geen confilcten. Wat je wel het beste kan doen is dat je alle formaten linkt aan vlc als dat het programma is wat je het meest gebruikt.

Dan ga je naar openen met - standaardprogramma selecteren - dit type bestand altijd met dit programma openen en dat dan met alle extensies, avi mpg etc.
Oke, ik ik doe dit type bestand altijd met dit programma openen. En dit doe ik dan bij alle bestanden zoals mp4's,Wmv's,Avi's etc.

Duidelijk .

Ik heb net nog voor je gekeken of WMV en SRT bestanden wel met VLC werken.
En kijk eens aan :

EDIT: dacht dat je WMV zei, achja

Byte_Me
forty-two
woensdag 10 februari 2010 @ 09:44 (#10) 

dus de volgende keer dat je windows installeert: geen codecs installeren

Arceus1
woensdag 10 februari 2010 @ 12:47 (#11) 
Nog een heel klein vraagje over VLC. Er is een ding dat ik niet snap. Als je VLC installeerd dan zie je toch tijdens de installatie een scherm met wat en niet geinstalleerd moet worden. Nou er stond iet van 'Active X Plugin'. Als ik na Aanbevolen (Recommend) instalatie ga, zie ik dat die Active X Plugin is afgevinkt.
Kan iemand me misschien vertellen waarvoor je die Active X pluging kan gebruiken, Die van VLC? Van google werd ik niet wijzer van..
En is ie nodig,belangerijk ?
Alvast Bedankt voor jullie hulp !

Arceus1
woensdag 10 februari 2010 @ 13:23 (#12) 
Kan iemand me vertellen waarvoor die Active X pluging nodig is ??

Byte_Me
forty-two
woensdag 10 februari 2010 @ 14:40 (#13) 

quote:
Op woensdag 10 februari 2010 13:23 schreef Arceus1 het volgende:
Kan iemand me vertellen waarvoor die Active X pluging nodig is ??
geen idee. je zou denken dat vlc dan in een browser geintegreerd kan worden, maar ik heb nog nooit meegemaakt dat dat gebeurde.

Arceus1
woensdag 10 februari 2010 @ 15:11 (#14) 
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 14:40 schreef Byte_Me het volgende:

[..]

geen idee. je zou denken dat vlc dan in een browser geintegreerd kan worden, maar ik heb nog nooit meegemaakt dat dat gebeurde.
Bij een aanbevolen instalatie staat dat Active X gedoe uitgevinkt..

index       digital corner       software
SRT + MP4 = WMP12 en DirectVobSub 2.39 en geen Subs in beeld
nieuwe topics | actieve topics | online users | top 500