abonnement Unibet Coolblue
  PR/Manusje van alles dinsdag 9 februari 2010 @ 09:00:19 #1
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_77797025
quote:
AMSTERDAM - De aanhangers van Songfestivalwinnares Sieneke en nummer twee Loekz gooien met modder naar elkaar. Beide kampen claimen dat van tevoren al vast stond wie er zou gaan winnen.

Producent John van Katwijk stelde gistermiddag keihard op internet dat Pierre Kartner de stemming heeft gesaboteerd. Hij zou Loekz tot winnaar hebben moeten uitroepen, maar in plaats daarvan riep hij Sieneke.

Er zou een afspraak zijn tussen de TROS en het management van coach Frans Bauer dat de frisse meidengroep moest winnen. Jurylid Tatjana daarentegen bezweert dat Sieneke de zege juist met opzet in de schoot is geworpen. „George Baker, Daniël Dekker en Pierre Kartner hebben ’s middags in de kleedkamer al handjeklap gedaan. Ik zei net nog tegen mijn moeder; het is doorgestoken kaart. Johnny Logan had gelijk. De act die we nu naar Oslo sturen is ’awful’.” De TROS reageert berustend: „Het is eerlijk gegaan.”

„De TROS heeft gefaald”, „Pierre Kartner had nooit de beslissende rol moeten krijgen” en „Sieneke gaat het internationaal niet redden”. Het nationaal Songfestival is nu al het showbizzhoogte- en dieptepunt van het jaar. Helemaal nu er ook nog sprake lijkt te zijn van complotten. De aanhangers van deelnemers Sieneke en Loekz wijzen naar elkaar.

Niet een black-out of zijn ouderdom veroorzaakte dat Pierre Kartner op de songfestivalavond uiteindelijk voor Sieneke koos, maar zijn weigering om aan een spelletje mee te doen. Althans, dat zegt producent John van Katwijk. „Loekz moest winnen.” Pierre zou een afspraak hebben doorbroken. Of zat hij juist al langer in het Sieneke-kamp?

John van Katwijk zette het gisteren keihard op zijn Facebook-pagina op internet: Alles was voorgekookt, maar door een black-out van Pierre Kartner die weigerde zich aan de afspraak te houden (Loekz moet winnen) viel het toch nog in het water.

Van Katwijk doet er telefonisch nog een schepje bovenop. „Dat is het verhaal achter de schermen. Iedereen rook dat Loekz zou gaan winnen. Zo werkt het in de entertainment. Het grote publiek wordt al jaren voorgelogen.”

Maar de TROS liet een steekje vallen bij de jurering, vindt de producent. „Om de zaak zeker te krijgen hebben ze de publieksjury weggemoffeld. Ze hebben Pierre Kartner niet goed geïnformeerd. Uiteindelijk liep hij hard weg en vroeg zich af waarin hij beland was.”

Pierre Kartner zelf benadrukt dat het een eerlijke strijd was. „Ik was in paniek en heb mijn hart uiteindelijk laten spreken. Je zag daar een man met gevoel staan. Ik speelde geen spelletje.” En over de inzendingen: „Sommige waren kwalitatief zelfs beter dan Sieneke.”

Kartner: „De versie van Sieneke zit dichter bij het liedje zoals ik vind dat het uitgevoerd moet worden. Ze heeft een leuk koppie, mooie ogen en komt parmantig het podium op. Op een paar zuurpruimen na wordt het goed ontvangen. Iedereen mag me om de oren slaan als het niks wordt in mei.”

Jurylid Tatjana gelooft wel in doorgestoken kaart, maar juist in het voordeel van Sieneke. „’s Middags na de generale repetities waren Daniel Dekker, George Baker en Pierre Kartner het al eens. En ze waren niet voor reden vatbaar. Ze vonden Sieneke puur en echt Nederlands. Ze luisterden naar geen enkel argument. Ik zei het net nog tegen mijn moeder: ik doe volgend jaar niet meer mee. Het was bekokstoofd. De inzending die we nu hebben, is gewoon boers. Met Loekz hadden we zes tijgers van meiden. Nadat Johnny Logan Sieneke had gehoord, vroeg ik wat hij er van vond. Awful, zei hij. Eindelijk voelde ik me geen roepende in de woestijn meer. Maar hoewel hij voorzitter was van de jury luisterden George en Daniel niet naar hem. Er gaat nu een act naar Oslo van een meisje van zeventien dat er ook nog uitziet als dertig.”

In de wandelgangen vliegen de beschuldigingen ook over en weer. „De TROS heeft gefaald. Ze hadden het over een afspiegeling van de bevolking die in de zaal zou zitten. Yolanthe moest dat herhaaldelijk zeggen. Nou, er zaten 250 mensen van de fanclub van Vinzzent en zelfs 350 leden van de fanclub van Marianne Weber in een zaal van 900 man. Dat staat vast. En dan die juryleden. George schrijft liedjes voor Marianne Weber en Daniel Dekker voor Sieneke. Lekker onbevooroordeeld.”

De TROS houdt stug vast aan de beloofde afspiegeling van de bevolking: „Elke artiest kreeg tien kaarten voor familie en vrienden. De rest van het publiek heeft zelf een kaartje via de website besteld. Dat zijn bijna duizend mensen. Er zaten jonge en oudere mensen in de zaal. Dan kun je van een afspiegeling van de Nederlandse samenleving spreken.”

In de studio worden schouders opgehaald: „Via het netwerk van de fanclubs zijn die kaarten besteld. Een tiental fans is daar een middagje mee bezig geweest. Zo moeilijk was het niet. En de fans kwamen met bussen, niet individueel, dat zegt toch wel iets.” Tot slot de coach van winnares Sieneke, Marianne Weber: „Het publiek ging na Vinzzent voor Sieneke. Niets was doorgestoken kaart.”
Wat een vieze vuile nepperij is het toch ook!

Waarom konden we niet televoten?
Waarom koos Pieriepierie de uiteindelijke winnaar?
Waarom deed hij zo debiel?
Waarom koos de fucking vakjury niet?
Waarom was Yolanthe zo ontzettend sexy?
Waarom stelt de PVV nog geen kamervragen? (ik verwacht ze straks in m'n inbox)
Waarom doen we nog mee?
Waarom sturen we die Engelstalige versie niet?
Waarom zo veel vragen?

Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  dinsdag 9 februari 2010 @ 09:00:50 #2
278495 CompleetZuivelonbijt
ik verdien 60k per jaar,en jij
pi_77797030
ts heeft hier ook echt naar gekeken?
ga eens koffie halen
  dinsdag 9 februari 2010 @ 09:03:20 #3
225540 Pugg
Friends forever
pi_77797077
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 09:00 schreef CompleetZuivelonbijt het volgende:
ts heeft hier ook echt naar gekeken?
en nog 2 miljoen personen geloof ik
pi_77797094
All good things are wild and free.
  PR/Manusje van alles dinsdag 9 februari 2010 @ 09:11:41 #5
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_77797224
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 09:00 schreef CompleetZuivelonbijt het volgende:
ts heeft hier ook echt naar gekeken?
Ik heb een groot deel gezien ja. En ik heb mij aardig ingelezen.

Het is toch iedere keer weer gelazer met verkiezingen bij de publieke omroep.... Vorig jaar de verkiezing van blabla en nu dit. Bij SBS en RTL krijg je tenminste nog het gevoel dat het normaal is verlopen zo'n stemming.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_77797272
quote:
e rest van het publiek heeft zelf een kaartje via de website besteld. Dat zijn bijna duizend mensen. Er zaten jonge en oudere mensen in de zaal. Dan kun je van een afspiegeling van de Nederlandse samenleving spreken.”
hahaha ja maar alleen tokkies bestellen kaartjes voor zo'n kut feest van de tros.
Afspiegeling van wat, een willekeurig woonwagenkamp?
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 dinsdag 9 februari 2010 @ 09:14:39 #7
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_77797300
Elk jaar is het een drama, dus waarom doen we nog mee....
Zelfkastijding??
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  dinsdag 9 februari 2010 @ 09:16:23 #8
58548 pisnicht
dead girls can`t say no
pi_77797347
Het is een klein groepje die het voor de rest verpest.
To most Christians, the Bible is like a software license. Nobody actually reads it. They just scroll down to the bottom and click "I agree."
#allmightygod
  dinsdag 9 februari 2010 @ 09:16:35 #9
81846 minkuukel
Lekker hoorrrr
pi_77797350
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 09:14 schreef Netsplitter het volgende:
Elk jaar is het een drama, dus waarom doen we nog mee....
Zelfkastijding??


Er zijn ook menschen die sm lekker vinden
Mij mag je er voor wakker maken.
  PR/Manusje van alles dinsdag 9 februari 2010 @ 09:18:21 #10
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_77797402
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 09:16 schreef pisnicht het volgende:
Het is een klein groepje die het voor de rest verpest.
De frans bauer en marianne weber fans zijn de marokkanen in de muziekwereld? wat?
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  dinsdag 9 februari 2010 @ 09:20:24 #11
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_77797444
Tis een complot.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_77797468
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 09:11 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

Ik heb een groot deel gezien ja. En ik heb mij aardig ingelezen.

Het is toch iedere keer weer gelazer met verkiezingen bij de publieke omroep.... Vorig jaar de verkiezing van blabla en nu dit. Bij SBS en RTL krijg je tenminste nog het gevoel dat het normaal is verlopen zo'n stemming.
Nee joh, bij RTL en SBS is het net zo goed doorgestoken kaart
All good things are wild and free.
  PR/Manusje van alles dinsdag 9 februari 2010 @ 09:21:54 #13
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_77797485
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 09:21 schreef tliciouz het volgende:

[..]

Nee joh, bij RTL en SBS is het net zo goed doorgestoken kaart
Ja! maar daar heb je dit gezeik niet
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 dinsdag 9 februari 2010 @ 09:22:55 #14
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_77797513
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 09:21 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

Ja! maar daar heb je dit gezeik niet
Niet?
Kan me die rel rondom de eerste BB nog wel herinneren.
Dat er sms stemmen spontaal verdwenen waren.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_77797781
Ik ben blij dat ik niet gekeken heb.. Wat ik trouwens raar vind is dat er zo'n beetje iederjaar van concept veranderd wordt.. want vorig jaar was het nog 1 artiest(Toppers) die verschillende nummers zou doen waarvan er 1 zou winnen en dan dit jaar 1 nummer die door verschillende artiesten gedaan wordt.. ben benieuwd wat het volgend jaar wordt
  PR/Manusje van alles dinsdag 9 februari 2010 @ 09:38:10 #16
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_77797877
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 09:22 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Niet?
Kan me die rel rondom de eerste BB nog wel herinneren.
Dat er sms stemmen spontaal verdwenen waren.
Ja hey, toen was dat nog nieuw
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 9 februari 2010 @ 09:47:46 #17
163650 Greys
pi_77798143
quote:
In de wandelgangen vliegen de beschuldigingen ook over en weer. „De TROS heeft gefaald. Ze hadden het over een afspiegeling van de bevolking die in de zaal zou zitten. Yolanthe moest dat herhaaldelijk zeggen. Nou, er zaten 250 mensen van de fanclub van Vinzzent en zelfs 350 leden van de fanclub van Marianne Weber in een zaal van 900 man. Dat staat vast. En dan die juryleden. George schrijft liedjes voor Marianne Weber en Daniel Dekker voor Sieneke. Lekker onbevooroordeeld.”

De TROS houdt stug vast aan de beloofde afspiegeling van de bevolking: „Elke artiest kreeg tien kaarten voor familie en vrienden. De rest van het publiek heeft zelf een kaartje via de website besteld. Dat zijn bijna duizend mensen. Er zaten jonge en oudere mensen in de zaal. Dan kun je van een afspiegeling van de Nederlandse samenleving spreken.”

In de studio worden schouders opgehaald: „Via het netwerk van de fanclubs zijn die kaarten besteld. Een tiental fans is daar een middagje mee bezig geweest. Zo moeilijk was het niet. En de fans kwamen met bussen, niet individueel, dat zegt toch wel iets.” Tot slot de coach van winnares Sieneke, Marianne Weber: „Het publiek ging na Vinzzent voor Sieneke. Niets was doorgestoken kaart.”
Er waren er wel héél veel met Sieneke sjaaltjes
Maar het was dus echt een afspiegeling van de bevolking waar we tussen zaten?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_77798381
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 09:11 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

Bij SBS en RTL krijg je tenminste nog het gevoel dat het normaal is verlopen zo'n stemming.


Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
pi_77798413
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 09:33 schreef MMUFC het volgende:
ben benieuwd wat het volgend jaar wordt
Als er maar geen TROS in voorkomt, dan vind ik het prima
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
  † In Memoriam † dinsdag 9 februari 2010 @ 10:06:11 #20
43556 miss_dynastie
pi_77798649
Ik heb een andere theorie: de buitenlanders in de jury wilden onze nationale finale verpesten door een zestal tijgers van dellen meiden te sturen en vader Abraham heeft daar alleen maar een stokje voor gestoken. Jammer, Ierland en Kroatie

Hét bewijs dat we NOOIT meer buitenlanders voor 40% moeten laten bepalen wat wij sturen. Kroatie nodigt ook geen Nederlanders uit, maar stuurt vrolijk wat ze zelf mooi vinden, en terecht! Wij moeten eens ophouden met onze oren naar anderen te laten hangen!
  dinsdag 9 februari 2010 @ 10:08:58 #21
174847 WallOfStars
Open Source Intelligence
pi_77798706
why would you care.....
Welcome Mr. President, How can we serve you,
  FOK!fossiel dinsdag 9 februari 2010 @ 10:11:09 #22
8443 cptmarco
it's captain...
  dinsdag 9 februari 2010 @ 10:12:01 #23
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_77798786
Wat een heerlijke rel

Marlous 4 live!
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  † In Memoriam † dinsdag 9 februari 2010 @ 10:13:19 #24
43556 miss_dynastie
pi_77798828
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 10:11 schreef cptmarco het volgende:
dat verklaart ook de confetti bij Loekz na afloop...
En de trap in de ballen blik van Fransje B
Heerlijk
pi_77798857
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 10:11 schreef cptmarco het volgende:
dat verklaart ook de confetti bij Loekz na afloop...


Erg mooi. Ik zie graag een vervolg op de show van zondag. Normaal kijk ik nooit, maar dit was topvermaak.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')