abonnement Unibet Coolblue
pi_77791607
Morgen is het eindelijk zo ver, dan krijg ik de sleutel van mijn eerste eigen (koop)huis! Nouja, "huis" is een groot woord, het betreft een benedenwoning van 60 m2. Uit 1903, in een super leuke buurt... Was er meteen helemaal verliefd op en gelukkig is het gelukt 'm te kopen tegen de prijs die ik wilde...
Voor de mensen die het leuk vinden om andermans klussen te volgen (zoals ik de afgelopen maanden heb gedaan bij anderen sinds ik dit forum heb ontdekt) is dit topic bedoeld.
Deze week moet ik nog het meest van de tijd werken, maar vanaf volgende week heb ik een week plus nog wat dagen vrij, en dan zal het grote klussen beginnen!
Wat gaat er (ongeveer) gebeuren?
- Nieuwe keuken
- Nieuwe vloeren (/hergebruiken oude houten vloeren als die onder het laminaat vandaan gaan komen... Even afwachten)
- Nieuwe (verlaagde) plafonds op diverse plekken (indien nodig, liever niet)
- Nieuwe CV-ketel
- Alles binnen schilderen
- ...
(- Nieuwe badkamer --> nu geen geld voor, gaat over een (paar) jaar komen)
Ok, niet heel realistisch voor in een week, maar we zien wel hoe ver we komen...
Budget: te weinig , dus ik ga alles samen met mijn vader (en wie er zich nog maar meer aandient) zelf doen.

Foto's?
Foto's!

WAARSCHUWING: het ziet er (althans in het echt) her en der een beetje deplorabel uit. Gaat uiteraard allemaal drastisch veranderen en daar was de prijs dan ook naar... Dus: "Je moet er doorheen kijken" Remember: locatie en karakter is alles! (Althans, nu, voor mij...)

(Foto's zijn deels nog van de makelaar, dus het zijn niet mijn spullen die je ziet!!!)





Het is die met de klimop... Alleen de benedenverdieping. Klimop gaat wel weg helaas, maarja is niet goed voor de voegjes. Weet iemand een minder agressieve maar wel leuke klimplant?

Woonkamer... Iiiieeeh laminaat! weg ermee! En het plafond is te ver verlaagd, valt over de kozijnen heen...



Keuken! Prachtige jaren ??? stijl... Maar formaat is top en openslaande deuren naar de gigantische "tuin" van 5 m2 zijn helemaal mooi! (Ok, waarschijnlijk niet genoeg voor mensen die een perceel van 300 m2 al weinig vinden, maar goed, voor mij perfect!)


Slaapkamer en kamer die straks het studeerhokje wordt:

Waarom zit die wastafel daar? Omdat er geen in de badkamer zit... Maar die gaat alvast weg... Tegen de wand, aan die korte kant, wil ik een kledingkast maken, is toch maar een donker hoekje...

Fantastische afwerking, overal... Daar zijn ze gelukkig heel consequent in geweest
Drie keer raden waarom de badkamer niet op Funda op de foto stond...


Daar doe je het voor he, zo'n badkamer?

"Handige" uitbouw om de "badkamer" te bereiken, via de patio. (Hoekje gaat weg als ik de badkamer ga doen, dan gaan beide deuren weer gewoon naar buiten en komt er een andere deur voor de badkamer, die uit zal komen in de keuken (klinkt raar, maar is het niet).


Morgen ga ik meteen internet proberen te fixen daar en zal ik proberen nu en dan updates te plaatsen...

[ Bericht 0% gewijzigd door Beijtje op 08-02-2010 23:41:15 ]
pi_77791682
Waow leuk! Gefeliciteerd en heel veel plezier ^^.
Een tvptje voor de updates
  dinsdag 9 februari 2010 @ 07:21:10 #3
284205 Sulley02
Top schrikker
pi_77796135
tvp, heel veel succes
pi_77796235
Leuk maar ik zou dat 2de kamertje eruit slopen en bij je woon of slaapkamer trekken
Tvp voor eenn goede afloop
SuperwormJim:
't is net als een natte hersenscheet, een soort van smerig remspoor in je schedel, alsof je hersenen een windje laten en je voelt gewoon 'RENNEN, DIT IS EXTREME DIARREEEEEE!!!!!'' :') :'( ;(
pi_77797868
Wat leuk! vind de kleuren in de woonkamer overigens niet lelijk en die ramen
Klusze!
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  dinsdag 9 februari 2010 @ 09:56:26 #6
81894 godigita
Trollercoaster
pi_77798375
Zo, wat een leuk huis! Daar gaat nog wel wat werk in zitten denk ik. Veel succes en tvp.
pi_77798574
veel succes!
  dinsdag 9 februari 2010 @ 10:04:10 #8
213932 siface
zorgenkind des levens
pi_77798587
TVP!

En inderdaad
quote:
locatie en karakter is alles!
Want de rest is een kwestie van het hoognodige verbouwen en ter zijner tijd één en ander aanpassen als er budget/zin is. Hier kun je iets ontzettend tofs van maken!

Die badkamer valt nog wel te doen voorlopig lijkt me, als je hem goed schoonmaakt. Hij is tenmiste wit en geloof me, dat is al een luxe (*mijne is donkerbruin).

Die openslaande deuren naar de tuin
I'm a soprano. I have resonance where my brains ought to be.
64= Monoton + Minimal
pi_77798941
Ga je de wastafel er direct uitslopen? Hoe ga je het dan doen tot je de badkamer vervangen hebt?

Ben benieuwd wat je er allemaal mee gaat doen!
Schnitzel, friet, erwten en worteltjes, GENIET!
Ik heb keiveel verstand van alles.
pi_77799595
Ziet er leuk uit, vooral die ramen Maar een hoooooop werk!

Ben benieuwd
  dinsdag 9 februari 2010 @ 10:47:30 #11
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_77799775
Gefeliciteerd ende succes!
Ga je veel zelf doen, of laat je eea doen?
En heb je kluservaring, natuurlijk?
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
  dinsdag 9 februari 2010 @ 11:09:02 #12
97687 Lavenderlily
beroepslurker/muurbloem
pi_77800436
Leuk huis, ik ben benieuwd wat je er van gaat maken!
pi_77801292
Dank jullie allemaal!
Even antwoord op wat vragen:
Kluservaring: zero :-) Ga alles zelf doen, samen met mijn vader, die wel veel kluservaring heeft. Ik zal waarschijnlijk dus een grote bron van vermaak worden Maar ik leer snel en ben handig. Hier in huis was ik altijd degene die het moest oplossen als de stroom was uitgevallen, ketel het niet meer deed of er een lamp opgehangen moest worden. En al doende leert men... Zo leerde ik al snel dat als je het putje van het bad losdraait, het niet handig is er water door heen te laten lopen om de boel te "ontstoppen", omdat alles er dan gewoon langs loopt en je rare vonken krijgt bij de lamp aan het plafond van de onderbuurman
Wastafel gaat er inderdaad zo snel mogelijk uit zodat de inbouwkast die daar zat (in de keuken zit daar nog de deur van) weer in ere hersteld kan worden. Tot die tijd maar m'n tanden poetsen in de keuken...
En inderdaad, badkamer is te doen: hij functioneert. Alleen zitten er wat tegels los dus ben benieuwd hoe lang die het blijven houden.
Net naar de bouwmarkt geweest om vast wat spullen te kopen zodat ik vanmiddag meteen aan de slag kan als ik de sleutel heb!
  FOK!fotograaf dinsdag 9 februari 2010 @ 11:41:26 #14
17893 Forno
pi_77801512
Leuk huisje. Succes met de verbouwing!

Zo te horen heb je goede backup in de vorm van je pa. Dit soort huisjes kun je perfect verbouwen in je smaak en wensen. Wees niet te zuinig met de sloophamer.
pi_77801639
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 11:41 schreef Forno het volgende:
Wees niet te zuinig met de sloophamer.
Nee hoor: eerste wat ik straks ga doen is alle vloeren en plafonds er uit slopen! Ik zal wat actiefoto's maken...
pi_77802083
Aaah, Beijtje en nu gaat het voor jou beginnen !

En dan nog ook rigoreuze plannen van slopen etc. en mooi maken.
Hoe is het plan? ga je eerst strippen en dan kijken wat er nodig is?
Heb je al gewinkeld, behalve in het forum? als vloeren en keukens.
Veel succes, altijd leuk om te volgen.
  dinsdag 9 februari 2010 @ 11:57:50 #17
213932 siface
zorgenkind des levens
pi_77802135
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 11:44 schreef Beijtje het volgende:

[..]

Nee hoor: eerste wat ik straks ga doen is alle vloeren en plafonds er uit slopen! Ik zal wat actiefoto's maken...
Slopen

Wel een tip voor je badkamer. Maak je voegen goed schoon! In dat soort badkamers heb je vaak schimmels in de voegen. Soms lijkt het alleen of je voegen wat verkleurd/donkerder zijn, maar dat kan dus schimmel zijn. Je kunt daar goed ziek van worden, is heel erg ongezond. Sopje is niet genoeg, je hebt er speciaal spul voor bij de bouwmarkt, of bleek, dat zal ook wel helpen.
I'm a soprano. I have resonance where my brains ought to be.
64= Monoton + Minimal
pi_77802869
Ja goeie tip van die voegen, is idd belangrijk. Bleek is mijn vriend
En AnneX: keuken heb ik al bij Ikea uitgezocht (het wordt zo een in grijs hoogglans, ben ff de naam kwijt) en een deel van de apparatuur bij online winkels besteld. (Moet allemaal low budget he, en wat blijkt, Ikea is niet op alle fronten de goedkoopste ;-)) Vloeren: ik weet al welke vloeren ik neem als er geen mooie vloeren meer in zitten onder het laminaat, dan komt door het hele huis onbehandeld massief eiken dat ik dan zelf zal behandelen. Liggen er wel nog goeie houten vloeren (dat zal ik vanmiddag zien als ik er eindelijk in kan), dan knap ik die op en komt er alleen in de keuken een andere vloer en wordt dat er één van bianco carrara marmer (maar alleen dus als ik niet overal nieuwe vloeren hoef, anders wordt t te duur). Ik weet het, het is niet iedereens favoriet, deze soort marmer, maar ik denk dat het heel mooi past bij de oude stijl van het huis en ook bij het nieuwe van de keuken... Qua meubels heb ik eigenlijk alles al - bovendien geen geld over meer voor allemaal nieuwe dingen. Alleen een kledingkast nog nodig. Maar dat is van later zorg...
pi_77810723
Succes!! Ziet er uit als een woning met veel mogelijkheden. Leuk!
pi_77814855
Leik huisje!

Ik ben heel benieuwd wat je ervan gaat maken! Denkt dat het met je weinige kluservaring wel losloopt, als je zonder ervaring dat bankje van jou zo mooi kon bekleden
pi_77816680
tvp, ben benieuwd wat er onder dat laminaat uit komt
Gefeliciteerd trouwens!
  dinsdag 9 februari 2010 @ 20:20:59 #22
107521 Furia
snoopy weer
pi_77821479
Wat een lief huisje zeg! En ik had me op het ergste voorbereid na de OP, maar ook van binnen valt het mij in ieder geval hartstikke mee!
pi_77825177
Leuke tegels in de keuken!!!!
pi_77829319
(Die tegels in de keuken gaan er dus uit, sorry...)
Zo. Uiteraard het kabeltje van mijn fototoestel vergeten dus nog geen foto's, maar wel goed nieuws: er zitten bruikbare houten vloeren onder al het laminaat!!! Dat heb ik er zojuist uitgesloopt en heel veel spijkers uit de vloer getrokken. Morgen na m'n werk weer verder daarmee, want wil de vloer voor het weekend opgeschuurd hebben, wanr dan komen er mensen helpen klussen, die vooral goed zijn in verven Wel handig als de vloer dan al geschuurd is.
En in de gang zaten onder het laminaat hele leuke plavuisjes: zwart met geel en rood. Zou ze zelf niet kiezen, maar als ze 100 jaar oud zijn doe je ze niet weg! Dus die gaan ook in ere hersteld worden...
Zal snel m'n kabeltje hier mee naartoe nemen, dan volgen er foto's!
pi_77829625
Jij volgt mijn klustopic, dus ik volg dat van jou
Ziet er leuk uit! Klimop is leuk en aardig, maar het verneukt je muur enorm. Wij hebben er ook ooit eens een weggehaald in mn vorige huis, en ook al waren we blij dat dat enorme muggennest eindelijk weg was, de littekens op de muur eronder zijn nooit meer goedgekomen...
Waarschhijnlijk zul je de gevel moeten reinigen en misschien ook opnieuw voegen.

Dat hele rijtje huizen ziet er gezellig uit. Allemaal appartementen?
Succes!
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_77833894
Oeh! leuk!

Maar waarom doe je de klimop weg?
Als je goed kijkt naar de klimop zie je dat de blaadjes dakpansgewijs staan,dus het water loopt er altijd af via de blaadjes...
De muur blijft juist heel vaak droog eronder.
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
  woensdag 10 februari 2010 @ 02:03:59 #27
290658 Morgenrood
Die Geburt der Tragödie
pi_77833934
Welke stad?
pi_77834424
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 22:56 schreef Gripper het volgende:
Jij volgt mijn klustopic, dus ik volg dat van jou
Ziet er leuk uit! Klimop is leuk en aardig, maar het verneukt je muur enorm. Wij hebben er ook ooit eens een weggehaald in mn vorige huis, en ook al waren we blij dat dat enorme muggennest eindelijk weg was, de littekens op de muur eronder zijn nooit meer goedgekomen...
Waarschhijnlijk zul je de gevel moeten reinigen en misschien ook opnieuw voegen.

Dat hele rijtje huizen ziet er gezellig uit. Allemaal appartementen?
Succes!
In onze rij is jaren geleden de voorgevel van alle huizen profi gereinigd ( en opnieuw) gevoegd.
En het ene huis dat volop was begroeid met de klimop, zie je nog altijd de de restanten van klimop.
Als kleine grijze strepen - lidtekens als Gripper schrijft - in de baksteen van 100 jaar oud.
Het zal geen prioriteit hebben en kijk dan even óf en hoé het elders is gedaan.

Bij een ander groot oud huis tegenover, zie ik de bewoners jaarlijks het oerwoud trimmen op laddders en met de heggeschaar.

On the bright side: je kunt er leuk de K verlichting inhangen.

En yeah ! voor de vloeren. Misschien vind je ook nog paneeldeuren. Ha.
  woensdag 10 februari 2010 @ 05:17:52 #29
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_77834464
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 01:57 schreef Oblivion het volgende:
Oeh! leuk!

Maar waarom doe je de klimop weg?
Als je goed kijkt naar de klimop zie je dat de blaadjes dakpansgewijs staan,dus het water loopt er altijd af via de blaadjes...
De muur blijft juist heel vaak droog eronder.
Klimop "vreet" langzaam (nou ja, eigenlijk vrij snel nog) je voegen op, waardoor je problemen kunt krijgen. Vochtdoorslag, losse stenen en andere ellende.
Het ziet er prachtig uit, maar die verrekte sterke zuignapjes van die plant zijn niet al te best.
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
pi_77835112
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 05:17 schreef BBQ-kip het volgende:
Het ziet er prachtig uit, maar die verrekte sterke zuignapjes van die plant zijn niet al te best.
En dat geldt alleen maar voor huizen van voor 1920 ofzo, wat het huis van TS obviously is.
pi_77835165
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 08:20 schreef lezzer het volgende:

[..]

En dat geldt alleen maar voor huizen van voor 1950 ofzo, wat het huis van TS obviously is.
Voor 1920 volgens mij, de klimop haalt de kalk uit de voegen. (Maar wel erg mooi, zo'n huisje vol klimop)
pi_77835436
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 08:20 schreef lezzer het volgende:

[..]

En dat geldt alleen maar voor huizen van voor 1920 ofzo, wat het huis van TS obviously is.
Ook een nieuwe woning kan gesloopt worden door klimop, en wel op 2 manieren:

- Zodra je een dicht bladerdek hebt kan de gevel niet drogen, en dus ook niet de spouw ventileren. Hiermee verstik je je gevel, wat weer vocht / schimmelproblemen oplevert.

- de wortels van de klimop zoeken alle kleine openingen in de steen en het voegwerk op, en hier groeien de wortels in. De wortels worden groter, dus de openingen zijn op een gegeven moment te klein, wat kans geeft op allemaal kleine haarscheurtjes in je metsel- en voegwerk. In die haarscheurtjes kan weer vocht komen, en als het dan een keer vriest zet dit vocht weer uit, waardoor die scheurtjes weer groter worden, enzovoor enzovoort.
  woensdag 10 februari 2010 @ 09:48:02 #33
213932 siface
zorgenkind des levens
pi_77836616
Kun je niet een blauwe/gouden regen nemen en die dan via van die hekken/roosters tegen de gevel op laten groeien.? Heb je ook nog eens bloemen.

Trouwens: die houten vloeren. Smeer ze goed in met terpentine (Gewoon lekker dik erop en een nachtje uit laten drogen.). Als je houtworm hebt dan zijn die allemaal dood. Een houtworm plaag wil je niet meemaken

Maar jeuj! De originele houten vloeren , mooi hoor!
I'm a soprano. I have resonance where my brains ought to be.
64= Monoton + Minimal
pi_77836924
Inderdaad, klimop is super, maar als je wat blaadjes opzij duwt zie je gewoon dat de voegen "weggevreten" zijn. Knakker van het bouwtechnische rapport adviseerde ook hem weg te halen en dat stuk van de gevel opnieuw te voegen. Dus helaas, is niet anders. Maar dat is een project voor later...

De ontdekking van de vloer (mooie titel voor een boek?):



Heb nog geen foto van het resultaat nu de spaanplaten er af zijn...

Wel foto van de plavuisjes in de gang:

pi_77836968
En @ Siface: blauwe regen, dat zou ik graag willen! Maar vreet die ook minder aan je voegen dan?
En goeie tip van die terpentine... Doe ik dat voor het schuren of daarna?

Oja welke stad... De oudste van Nederland...
Overigens niet te verwarren met die andere oudste stad van Nederland (Bewoners van mijn stad weten wat ik bedoel )
pi_77837791
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 22:50 schreef Beijtje het volgende:
(Die tegels in de keuken gaan er dus uit, sorry...)
Zo.
zonde

die krijg je er zeker niet heel uit???

tegel in de gang zijn ook helemaaaaal

die laat je toch wel zitten??
  woensdag 10 februari 2010 @ 10:53:13 #37
213932 siface
zorgenkind des levens
pi_77838223
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 10:03 schreef Beijtje het volgende:
En @ Siface: blauwe regen, dat zou ik graag willen! Maar vreet die ook minder aan je voegen dan?
En goeie tip van die terpentine... Doe ik dat voor het schuren of daarna?
terpentine:
Maakt niet zoveel uit. Ik heb het gedaan na het schuren. Het gaat er eigenlijk om dat de houtwormen vergiftigd worden. Voordeel na het schuren is dat je vloer wel gelijk stofvrij is voor het verven. Ervan uitgaande dat je verf op terpentinebasis gebruikt.


gouden regen:
Volgens mij hecht blauwe/gouden regen niet echt goed aan muren maar moet je hem over een rek laten groeien en dan vastzetten. Dan zou de plant dus helemaal niets met je voegen doen. Zit er zelf ook aan te denken zoiets tegen de gevel te doen. Ik ga er binenkort naar informeren, als ik iets weet hoor je het

Die tegels in je gang zijn trouwens duur! Mocht je ze er netjes uit kunnen halen dan zou ik het zeker proberen als ik jou was. Of laten zitten, maar niet slopen
I'm a soprano. I have resonance where my brains ought to be.
64= Monoton + Minimal
pi_77838457
Cool!!

Ik heb dit huis ook bekeken toen ik nog dacht in Nijmegen te blijven.

Vond mooi huis heb erg getwijfeld om er op te bieden maar gezien onduidelijkheid waar ik zou te komen werken leek het me toch niet zo slim.
pi_77838688
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 10:03 schreef Beijtje het volgende:
En @ Siface: blauwe regen, dat zou ik graag willen! Maar vreet die ook minder aan je voegen dan?
En goeie tip van die terpentine... Doe ik dat voor het schuren of daarna?

Oja welke stad... De oudste van Nederland...
Overigens niet te verwarren met die andere oudste stad van Nederland (Bewoners van mijn stad weten wat ik bedoel )
Een blauwe regen is wat minder woekerend ja, die zal niet uit zichzelf tegen de gevel omhoog groeien, die zul je aan een scherm / rank / rooster moeten geleiden naar boven toe. Wel zou ik dat rooster minimaal 8 cm vrij houden van de gevel zodat de gevel kan blijven ademen, en je wellicht ook nog aan de achterkant kan snoeien
  woensdag 10 februari 2010 @ 12:07:49 #40
248562 Rallydame
We klussen nog even verder..
pi_77840577
Mooi huis Beijtje
Fijn ook dat de houten vloer nog goed onder het laminaat zit. Dat scheelt veel geld
Succes met klussen!
pi_77842806
Even voor de duidelijkheid: plavuisjes in de gang gaan NIET weg want die zijn origineel! Plavuizen in de keuken zijn niet origineel en echt gewoon lelijk, ook hoe ze gelegd zijn, dus die gaan wel weg. (Weet niet of ik ze er heel uit krijg, ga ik vanavond ff testen, kan ik meteen zien wat er onder zit.) Hopelijk zit daaronder ook iets moois en anders wordt 't dus marmer...
@ Siface: ik ga de vloer olieën, zou dat nog wat uitmaken voor de volgorde? Na schuren klinkt inderdaad logisch, maar weet niet of terpentine en olie elkaar mogen?
Als de blauwe regen dan netjes op de geleiders blijft is het inderdaad prima, das een goed idee. Kan je inderdaad ook gewoon wat er naast gaat groeien weghalen...
En @Schaapie2000, wat grappig! (En gelukkig heb jij het niet eerder al gekocht :-))
pi_77843090
Ziet er allemaal leuk uit! Ook flinke plannen..
Dat plafond boven de douche he.. Zie ik het nou goed en zijn dat gewoon groene stucplaten waar niets mee is gedaan?
Die tegeltjes in de hal zijn inderdaad leuk!

Sterkte met de plafonds er uit trekken.. Is het allemaal gipsplaat? Hoe dan ook.. Het blijft een pokke klus om dat er uit te trekken (genoeg ervaring daarmee inmiddels )
pi_77843326
Idd onafgwerkt plafond in de badkamer...
Plafond is soms gipsplaat, soms van die wit gefineerde plaat. Dat wordt leuk ja...
pi_77843858
Heerlijk, zo'n huis met verassingen!
Die vloer in de gang is geweldig!
Wat denk je, zijn er nog meer plekken waar je verassingen aan zou kunnen treffen, of was dit het wel?
Schnitzel, friet, erwten en worteltjes, GENIET!
Ik heb keiveel verstand van alles.
pi_77844108
wow mooi huisje:) ook weer zo'n huisje waarin je verrassingen tegen komt

blauwe(en gouden) regen is idd hele mooie plant voor voor de gevel, maar wel giftig.
site om ideeën op te doen: http://www.gevelbegroeiing.nl/
pi_77844462
Haa.. leuk, eindelijk de sleutel! Nu kan het klussen daadwerkelijk beginnen
Gelukkig ben ik bijna klaar (zoals je in mij topic netjes hebt kunnen meelezen).

Is het nog gelukt om mee te doen met die IKEA keuken actie?

btw, de woonoppervlakte is nagenoeg gelijk aan die van mij.
pi_77844776
@ Nagelschaartje: misschien nog een verassing onder de vloer van de keuken, maar ik denk eigenlijk dat dit de verassingen wel waren...
Thx voor die site Loecje, geinig!
En AMDFreak, ik koop niet genoeg bij Ikea om mee te kunnen doen, want bestel mijn apparatuur deels via internet. Heb jij al een foto van je keuken nu die af is?
pi_77866807
Verassing!

Prima vloertje...




Prima vloertje?





Ik ben dan maar een leek, maar iets in mij zegt dat dit niet goed is...
Morgen wilde ik de vloeren gaan schuren, dat doe ik nog steeds, en dan trek ik later wel een paar planken daar er uit om te kijken hoe erg het is. Ik kan wel al zien dat de balk eronder ook rot is. Zal denk ik komen door gebrek aan ventilatie. Zit niet echt kruipruimte onder, maar 10 a 20 cm, hoogte van de balken, en daaronder iets van zand/cement/stof...? Zit wel ventilatieroostertje, maar dat is er maar eentje en die zit aan de andere kant, bovendien blokkeren de balken de toevoer van verse lucht.. Tja. Iemand ideeën, tips???
Bummer. Nu en morgen om 7 uur weer hier voor de container...
pi_77869935
ehm, in de derde foto: zijn dat niet allemaal gangetjes? Als in houtworm? hoewel ze er erg breed uitzien... Boktor is wat groter...?

Misschien is het enkel houtrot door vochtigheid.. want dat lijkt het in ieder geval te zijn. Bij rot door een vochtprobleem moet je de oorzaak opheffen (het zou kunnen dat extra ventilatieroosters genoeg zijn, maar weet er niet zoveel van) en de rote delen van de balken en vloer vervangen. Hoeft dus niet zo te zijn dat alles weg moet. Balken op een zandvloer is volgens mij niet zo ongebruikelijk voor oude huizen.

Maar er zijn veel forummer die echt weten waar ze over praten, dus luister niet teveel naar mij

[ Bericht 29% gewijzigd door aloe_vera op 11-02-2010 00:31:47 ]
pi_77872071
Gangetjes zijn in real life niet te zien hier. Het ziet er uit en ruikt gewoon als weggerot hout, door overmatig vocht inderdaad. Denk ook dat het kwestie is van deel van balk(en) vervangen (hoop ik, ben benieuwd wat er onder uit komt als ik de vloer open maak)... Extra ventilatieroosters kan bijna niet, die kamer grenst maar met de breedte van 1 raam aan buiten en daar zit al een rooster. En zoals ik al zei, vanaf daar zitten de balken in de weg van de lucht.
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 00:18 schreef aloe_vera het volgende:
dus luister niet teveel naar mij
Ok zal ik doen...
pi_77872150
Spannend..........
  FOK!fotograaf donderdag 11 februari 2010 @ 09:22:41 #52
17893 Forno
pi_77873427
Vervelend voor je. Helaas zijn houten vloeren in oude huisjes vaak her en der rot. Wij hadden het ook in ons huisje. Meestal is dat aan de gevelkant(en), waar vocht kan condenseren.

Je geeft zelf de oplossing al aan, meer ventileren en de rotte delen vervangen. Omdat je balken de ventilatie blokkeren, zou je her en der geultjes kunnen graven onder de balken door. Zo kan verse lucht makkelijker doorstromen. En natuurlijk zorgen voor voldoende ventilatieopeningen in de gevel.
En ze vrij houden. Ik zie nog wel eens ventilatiegaten die dichtgeslibt zijn met prut.
  donderdag 11 februari 2010 @ 09:58:01 #53
213932 siface
zorgenkind des levens
pi_77874189
Die gangetjes zijn zeker houtworm of boktor . Probleem is dat als die in de kepers zitten (of hoe noem je dat in Nederland? Steunbalken voor de vloer?), dat je echt een probleem hebt. De vraag is dan ook niet of je een paar planken moet vervangen maar of de constructie van de vloer nog goed is.

Ik ben voor je aan het navragen of terpentine rare dingen doet met olie, volgens ons niet, maar ben geen expert. Je hebt trouwens een speciaal middel tegen houtworm, dan ben je veiliger. Moet je wel 2 dagen laten intrekken aleer je gaat olieën.

Vochtige vloeren moet je trouwens zeker niet gaan bewerken. Eerst heel goed laten drogen. Olie kan een raar product zijn....
I'm a soprano. I have resonance where my brains ought to be.
64= Monoton + Minimal
  donderdag 11 februari 2010 @ 10:02:25 #54
213932 siface
zorgenkind des levens
pi_77874296
Ik ga trouwens binnenkort een dergelijke vloer uit mn huis slopen, als er mooie planken tussen zitten mag je ze zo komen halen (grenen van meer dan 100 jaar oud), maar ja, dan moet het wel de juiste lengte zijn en ik woon ook nog eens regio Antwerpen, dus das misschien niet echt handig.... Vervelende is vaak dat je nieuw hout moeilijk in dezelfde kleur gaat krijgen als die oude planken. Het is grenen zo te zien, dat ga je nieuw nooit zo mooi op kleur krijgen met olie .
I'm a soprano. I have resonance where my brains ought to be.
64= Monoton + Minimal
pi_77875101
@Forno, idd, dat was precies mijn plan, iets met de geultjes ofzo. En ik heb in die kamer dus maar 1 meter gevel, en daar zit al ventilatie, dus meer kan niet echt.
En @ Siface: ik heb die gangetjes niet gezien hoor in het echt, dus ik denk dat de foto wat vertekend. Ik hoop het maar, zal straks nog eens goed kijken. En bedankt voor het navragen van de terpentine. Vloer moet idd eerst goed drogen. En superbedankt voor je aanbod van de vloerdelen! Idd is het minder mooi als er een paar nieuwe planken in moeten. Ik zou graag gebruik maken van je aanbod, ook al is het wat verder weg! Alleen moet ik even kijken of het qua timing allemaal wel uit gaat komen, weet nu nog niet hoe e.e.a. gaat lopen. Maar ik zal het in gedachte houden en heel erg bedankt in elk geval!
(Had trouwens niet door dat je een belg was )
pi_77875300
tvp voor alle leuke vloeren die tevoorschijn komen.
De plavuizen in de gang zijn echt supermooi.

Succes! Ben erg benieuwd
Same shit different day
  donderdag 11 februari 2010 @ 10:57:30 #57
213932 siface
zorgenkind des levens
pi_77875734
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 10:34 schreef Beijtje het volgende:
(Had trouwens niet door dat je een belg was )
ben ik ook niet, ben 4 jaar geleden in België gaan wonen Verder een echte Hollander
I'm a soprano. I have resonance where my brains ought to be.
64= Monoton + Minimal
pi_77996580
Zo, er is een hoop gebeurd dit weekend! Had veel vrienden die kwamen helpen, dus dan schiet het lekker op. Ben vergeten de foto's te uploaden, maar ik zal vast samenvatten wat er gebeurd is en dan zal ik morgenavond ofzo de bijpassende plaatjes er op zetten.
Inmiddels zijn alle vloeren geschuurd, alleen bij die in de slaapkamer moeten de randjes nog. Al het houtwerk is geschuurd en schilderklaar. De vloer in de keuken is er uit - en er kwamen dezelfde plavuisjes als in de gang tevoorschijn! Die blijven dus liggen en de vloer in de keuken ligt er daarmee ook al! Verder hebben we de keuken er gister uit gesloopt en hebben mijn vader en ik de tegels en en stuk cement dat boven het aanrecht zat weggehakt met mijn aldi hamerboor, prima ding! Het plafond in de woonkamer blijft toch zitten want zit erg degeljk vast en is geisoleerd en al. Alle spleetjes tussen de balken die er zaten heb ik vanochtend dichtgekit, met hulp van een vriend. Verder is in het studeerhok het behang er af, dankzij een collga, en kan die muur afgewerkt worden, maar eerst moet daar de vloer er uit, die was ook beetje rot en niet zo mooi, dus daar doe ik denk ik maar een nieuwe.
Hoewel we van plan waren de cv zelf te doen, krijg ik nu van mijn ouders de kosten van het laten doen door een vakman cadeau, om tijd te besparen, dus dat is super!
Morgen gaan we verder met de vloer in de saapkamer (schade door rot viel mee, maar een paar nieuwe planken nodig. Siface, is jouw vloer er al uit? ), beginnen we met verven van woonkamer (die daarna stofdicht gemaakt zal worden in verband met de nog te maken sleuven in de keuken) en gaan mijn vader en ik vast met de elektra voor de keuken aan de gang...
Nu eerst even bijkomen...
  zondag 14 februari 2010 @ 21:21:15 #59
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_77997883
Auw... Dat is kloten!
Bij ons waren ook de balken rot (excl. beestjes. Dat scheelde wel). Maar daar kwamen we gelukkig achter op het moment dat we de vloer eruit trokken om er beton onder te storten.

Is dat geen optie voor jou? Kost wel wat meer, maar ben je in 1 klap van rottende vloerbalken af en is je huis een stuk geisoleerder.
pi_77997898
jeetje jij bent productief geweest!
Benieuwd naar de foto's!
Schnitzel, friet, erwten en worteltjes, GENIET!
Ik heb keiveel verstand van alles.
pi_77998082
Zo wow Beijtje wat een tempo!!!
CV is wel handig om te laten doen dat scheelt echt veel tijd
Enne tvp voor de foto's
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_77998193
@Bleiblei: het valt gelukkig allemaal mee, geen beestjes en maar kleine stukjes echt rot, dus gaan het gewoon simpel oplossen :-)
Thx allemaal, ben ook superblij met hoe hard het gaat!
  zondag 14 februari 2010 @ 21:59:46 #63
213932 siface
zorgenkind des levens
pi_78000163
quote:
Op zondag 14 februari 2010 20:55 schreef Beijtje het volgende:
Siface, is jouw vloer er al uit?
Nope nog niet aan begonnen. Hoe lang zijn de planken die je nodig hebt? Misschien kan ik er vandeweek een paar zelf uittrekken. Heb nog wat planken in de tuin liggen ook (onder de sneeuw ergens). Vrees dat die alleen nat zijn, maar weet het niet zeker (het is een hele berg). Zal deze week eens kijken

Liggen jullie planken met groef-en messing verbinding (dus inelkaar geklikt?). Hoe breed zijn de planken en vooral ook hoe dik? Probleem is namelijk dat als je er planken uit gaat halen de groef-messing verbinding afbreekt (heel oud hout). Dan gaat het heel moeilijk worden er andere planken tussen te leggen. In jouw geval zou ik dus zeker niet planken er in de gehele lengte uit gaan halen, denk dat je het dan nooit meer goed krijgt. Het beste haal je denk ik de rotte stukken eruit. Dan krijg je wel een naadje, maar blijft de structuur van de vloer wel intact, of je moet met lamelfrezen en dat soort ellende aan de gang. Dat soort vloeren restaureren is echt een pokkewerk (vandaar dat we ze eruit gehaald hebben).

Bedenk je ook dat als je er nieuwe planken in gaat leggen, dat hout nog gaat werken, je hebt dan kans dat je planken gaan krimpen. Als je ze vastnagelt aan de vloer dan kunnen ze zelfs gaan splijten...

Heb zo'n gevoel dat de planken die ik heb smaller en dikker zijn, maar we zullen zien
I'm a soprano. I have resonance where my brains ought to be.
64= Monoton + Minimal
pi_78001281
He Siface! De planken die er liggen zijn van grenen, mes en groef, 14 cm breed en 24 mm dik. Lijk dat op ie van jou? Heb ongeveer 10 strekkende meter nodig, dus maar paar planken... De planken die er uit zijn gegaan zijn planken aan de zijkant van de vloer, dus als het met die mes en groef niet helemaal goed komt is het niet erg.
Als je iets over hebt, hoor ik het graag!
pi_78007744
Oude brede vloerdelen hebben vaak een handgesneden messing en groef. Tenminste, dat is bij mijn ouders met hun boederij uit 1899 zo, 30 cm brede grenen planken. Als je de in dezelfde volgorde weer terugzet, passen ze weer netjes in elkaar. Hussel je ze door elkaar, dan heb je redelijk forse spleten ertussen.
  maandag 15 februari 2010 @ 08:42:53 #66
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_78009871
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 10:03 schreef Beijtje het volgende:
En @ Siface: blauwe regen, dat zou ik graag willen! Maar vreet die ook minder aan je voegen dan?
En goeie tip van die terpentine... Doe ik dat voor het schuren of daarna?

Oja welke stad... De oudste van Nederland...
Overigens niet te verwarren met die andere oudste stad van Nederland (Bewoners van mijn stad weten wat ik bedoel )
Hou er wel rekening mee dat als je een blauwe regen eindelijk aan het bloeien hebt, later al die bloemetjes op je paadje gaan vallen. Verder worder het op den duur een flinke boom. Als je dat dus niet wilt kan je misschien beter een kamperfoelie of een (winter)jasmijn (of iets dergelijks) zetten.
Siesta & Fiesta!
pi_78042527
Neee! Wilde mijn berichtje posten en toen drukte ik per ongeluk op backspace en was alles weg!

Zal het proberen opnieuw te doen...

Tijd voor wat fototjes!

Ook in de keuken overal deze plavuisjes! (Inmiddels afgedekt)



Lekker kitten...



Zoek de verschillen...



Lekker hakken terwijl de hulptroepen schuren...



Sfeerimpressies:
In plaats van een keuken nu een hoop stof!





Vloertje open



Bende



Vandaag vooral bezig geweest met het achterhalen van hoe de elektra loopt en het aanpassen van enkele opbouwdozen naar inbouw en meer van dat...



Om het onszelf gemakkelijk te maken met het installeren van de elektra voor de keuken komt morgenochtend een elektricien een nieuwe groepenkast installeren met 2 nieuwe groepen en een hoofdschakelaar zodat we zelf kunnen prutsen. Deze gaat dan weg:



Morgen dus aan de slag met de elektra voor de keuken. Ondertussen komen dan wat vriendinnen om het houtwerk in de woonkamer te schilderen, nu we klaar zijn met hakken daar
  dinsdag 16 februari 2010 @ 11:04:04 #68
149959 SQ
snelle trees
pi_78049828
ik ben echt enorm benieuwd, weer een stoer kluswijf erbij, en wat een geweldig stulpje!
disclaimer
pi_78050395
zo'n soort groepenkast troffen we hier ook aan.
1x een magnetron aan en de rimram vliegt eruit

Goed bezig en leuk die foto's
pi_78071242


[ Bericht 100% gewijzigd door Chell op 16-02-2010 21:09:39 (spam) ]
pi_78074238
Leuk om dit te volgen, veel klussucces toegewenst!!
pi_78088752
hoop gedaan dus!
mooi zeg, die tegeltjes in de keuken, zal nog een klus worden omdat weer helemaal schoon te maken en zichtbaar, maar dan is het wel gaaf natuurlijk.
Perfect paranoia is perfect awareness. Yes, I am a misfit.
pi_78089724
Zo jij gaat hard Straks ben je eerder klaar dan ik....

Die tegeltjes in de gang
pi_78181168
Even een update. De woonkamer is af, dus daar ga ik vanaf morgen in wonen. Rest is nog een zooitje. De leidingen voor cv, gas en water worden nu gelegd. In het kleine kamertje ligt weer een vloer, dus daar kunnen morgen de dozen en meubels die ik niet nodig heb in. De slaapkamer is nog een bouwkeet, maar daar komt toch vast m''n bed in morgen...
Dan nu de foto's!
Woonkamer af! (Oude vloer weer geolied met hele lichte whitewash)



O oeps ik postte m al maar was nog niet klaar natuurlijk...





Keuken



Slaapkamer

pi_78181552
Mooie vloer!
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
pi_78197083
Tegenvallertje: kan niet m'n huis in morgen, want wc en douche zijn helemaal verstopt. Ze hebben vandaag een hele dag geprobeerd, maar ontstoppen lukt niet, maandag zal de boel open moeten (vloer stukje er uit) en dan kijken wat we doen...
Maar pluspuntje: we zijn ook wat opgeschoten, ketel is namelijk geïnstalleerd, vloer in het kleine kamertje is gelegd en geolied en vloer in slaapkamer is hersteld (moet wel nog geolied) en nu kan ik het weekend mooi benutten om beginnetje te maken met verven van slaapkamer en vullen van kleine kamertje met verhuisdozen...
  zaterdag 20 februari 2010 @ 22:50:39 #77
248562 Rallydame
We klussen nog even verder..
pi_78245162
Vervelend Beijtje dat je er nu niet in kan.
Vind je woonkamer vloer er echt mooi uit zien Je (en je helpers) hebt al veel werk verzet hoor.
Erg goed gedaan
pi_78245885
Ja mooi he? Ben ook heel blij daarmee!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vandaag heb ik de stopcontacten in de woonkamer aangelegd en is m'n vader bezig geweest met elektra in de keuken. Verder niet veel gedaan, wat overlegd met installateur en bovenbuurman over hoe maandag die verstopping aangepakt gaat worden... Morgen de slaapkamer beginnen te verven!
pi_78257928
Gefeliciteerd met je huis..

Ik ben zelf al anderhalf jaar bezig met een grachtenhuis uit 1888 en inmiddels een stuk wijzer!! Naast het hebben van een drukke job is het een enorme opgave om te verbouwen bleek achteraf en ik ben nog lang niet klaar. Ik heb ook geleerd richt je op een enkele klus en niet ergens anders beginnen als het andere je begint te vervelen.

Je komt een complete geschiedenis tegen van wat anderen hebben gedaan in huis. Zo was mijn dak geïsoleerd met kinderkleren uit 1975 en kozijnen bleken rot. Vervangen is geen optie vanwege de vorm, dus alles hersteld met houtrotvuller. Tip: Zet eerst de grote lijnen uit van wat je wilt. Zo ken ik iemand die zijn plafond had verlaagd en CV leidingen had verwerkt er achter. Maanden genoot hij van zijn plafond tot de CV in de herfst voor het eerst aan ging. Er klonk overal getik en klappen want hij had de buizen koud tegen het hout geplaatst...Plafond moest dus weer open. Isoleer alles wat je openhaalt meteen, dat scheelt in geluid en in energiekosten maar pas wel de dampdichte folie toe aan de warme kant als je tegen een koud oppervlak isoleert.

Verder is verbouwen, al doe je het zelf, peperduur. In dit huis is al 30.000 euro gaan zitten en dan nog zie je het er amper aan af. Behoud de karakteristieke elementen want die zijn bepalend voor de prijs van het huis.

PS De klimop staat best mooi, weghalen zou ik pas veel later doen want je haalt je wat op de hals!! Je trekt alles mee. Klimop groeit onder alle omstandigheden en is een groenblijver. Een blauwe regen of Wisteria heeft veel zon nodig en helt ook over naar de straat dus als er een smal stoepje is dan blijven passanten er in hangen ook is hij bladverliezend dus een armetierig gezicht in de winter.

succes!
  zondag 21 februari 2010 @ 13:40:29 #80
149959 SQ
snelle trees
pi_78261577
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 20:14 schreef Beijtje het volgende:
Tegenvallertje: kan niet m'n huis in morgen, want wc en douche zijn helemaal verstopt. Ze hebben vandaag een hele dag geprobeerd, maar ontstoppen lukt niet, maandag zal de boel open moeten (vloer stukje er uit) en dan kijken wat we doen...
Maar pluspuntje: we zijn ook wat opgeschoten, ketel is namelijk geïnstalleerd, vloer in het kleine kamertje is gelegd en geolied en vloer in slaapkamer is hersteld (moet wel nog geolied) en nu kan ik het weekend mooi benutten om beginnetje te maken met verven van slaapkamer en vullen van kleine kamertje met verhuisdozen...
bummer, hopelijk valt het mee!
Heb zelf ook ooit zoiets gehad in m'n huuretage, bleek er een grote hoeveelheid bouwpuin in de afvoerpijp te zitten Echt, wat sommige mensen met huizen doen...
Verder ga je als een speer, echt goed!
disclaimer
pi_78284195
Bedankt voor jullie reacties!
Klimop is inderdaad mooi, maar hij moet echt weg, de voegen raken te aangetast. Zag op mijn pas geverfde muur in de woonkamer nu ook al gele plekken komen van - wat ik denk - vocht van buiten. Ik vrees dankzij de slechte voegen van de klimop. Nouja, das een mooi klusje voor de zomer, kan ik ook nog even denken over wat er voor in de plaats komt (en met de bovenbuurman overleggen, is ten slotte ook voor de helft zijn klimop en gevel ) Isolatie is in dit huis gelukkig al vrij goed merk ik, het blijft goed warm, ook toen de cv er twee dagen uit was niet koud gehad en er zit op de gekste plekken glas- of steenwol. Het scheelt denk ik ook dat ik nog twee verdiepingen van de bovenbuurman boven me heb.
Maar je komt inderdaad wat tegen! Elektricien die hier was en cv-, water- en rioleringsexperts lachen zich telkens rot over hoe alles in elkaar zit/zat! Verbouwing heeft zich op verbouwing gestapeld. Een oude gresbuis is bijvoorbeeld dicht gepurd zodat wc afvoer nu andere kant op gaat maar wasmachine nog wel op oude buis zit die aan de bovenkant gescheurd is, maarja met alleen wasmachine er op gaat dat wel, moeten ze gedacht hebben. nou ja, zo kom je van alles tegen dus! Toen die camera in de gresbuis ging kwamen ze aan de ene kant die pur tegen en aan de andere kant inderdaad puin en zelfs een hele baksteen! Hoe komt dat er in godesnaam in? Ook toen we een gat in de schoorsteen boorde die niet meer in gebruik is (schoorsteen is er af, alleen het kanaal is er nog) kwam daar puin uit... Ja je moet wat met je bouwafval he... Haha...
Ook lopen de elektragroepen nogal door elkaar. De groep met de naam woonkamer zit ook half in de slaapklamer, die eigenlijk weer een eigen groep zou hebben volgens de benaming.
Ik kan de lol er nog allemaal wel van in zien. Ben benieuwd wat ze morgen gaan vinden als de vloer in de badkamer open moet. Dat moet wel snel gefixt want volgende week wil ik er echt in. Maar bij het turkse restaurant dat direct achter mijn huis zit, waar mijn afvoer heen loopt en waar ik inmiddels om de dag wat eet is er niets aan de hand met de afvoer, dus het is echt een lokaal probleem dat zit recht onder mijn wc en douche bevindt. Moet op te lossen zijn, dacht ik zo. Enige is dat er dus wel even nieuwe vloer in de badkamer zou moeten. Gelukkig is ie maar 2 m2 groot
Vandaag samen met m'nn moeder en een vriendin het houtwerk van de slaapkamer in de grondverf gezet. Daarna daar de stopcontacten geplaatst. Eigenlijk wel makkelijk dat dat nu kan nu ik er nog niet in zit. M'n vader heeft de pvc buisjes voor de elektra in de keuken nog wat vaster gezegd met cement.
Ok, lang verhaal en geen foto's, suf dus , hopelijk kom ik na morgen met spannende plaatjes van de leidingen en de riolering.
pi_78285405
Gut Beijtje, wat schandalig wat mensen met hun huis uitvoeren.
Kom je de verkoper nog wel eens tegen dan?
Dan zou ik het hem/haar nog eens piepfijn uitleggen.
Het is toch om zijn ogen uit zijn kop te schamen.

Heeft een bouwkundige keuring vooraf nix hierover aan het licht gebracht?
En valt dat allemaal niet onder de zg. gebreken?
pi_78285712
Nee keuring is alleen visueel, dus wat er onder de vloer vandaan komt en dat er iets mis is met de riolering zie je dan niet. Maar ik had het dus ook niet kunnen weten, wat inderdaad betekent dat ik het waarschijnlijk op de verkoper kan verhalen. Anderzijds moet je er ook rekening mee houden dat het een huis uit 1903 is en dus niet alles is zoals in moderne huizen en er her en der iets mis kan zijn. Maar goed, ik ga het eens aan collega's vragen (ben jurist maar heb nog niet genoeg verstand van dit vakgebied) en dan contact opnemen met de verkoper (had hem al gebeld en gemaild, vond het allemaal erg vervelend, had zelf nooit problemen gehad, etc...)...
Maar iig thx AnneX voor het medeleven!
pi_78322262
Ze hebben nu bij de plee de grond ongeveer een halve meter diep uitgehakt en zijn nog steeds niet bij de aansluiting van de afvoer op de grote buis en ook zit er daar nog steeds een opstopping (ze hebben gaatje gemaakt, kwam stront uit). Foto's zijn niet appetijtelijk dus die plaats ik nog maar even niet Gelukkig voor jullie kan ik geen geur-foto's plaatsen.. Morgen gaan ze verder met het uithakken van de vloer in de douche en verder zoeken... Ik blijf gewoon optimistisch en denk dat ik er dit weekend weer in kan. Ik bedoel, hoe erg kan het zijn?
Leidingen in de keuken liggen er nu wel allemaal. Alleen aansluiting voor afvoer moet gemaakt, maar dat gebeurt pas als de afvoer in de badkamer het ook weer gewoon doet. Ondertussen heb ik in de slaapkamer het houtwerk afgelakt en kan morgen het verven van de muren daar beginnen! Dan olie ik ook meteen die vloer en is ook die kamer af! Wilde net aansluiting voor de droger op een aparte groep maken, maar krijg de draden niet door de buizen getrokken in m'n eentje, vanwege bochtjes, het enige wat er gebeurt is dat ik de zadeltjes uit de muur trek even wachten tot m'n vader deze week een keer komt helpen dus.
Nou even lekker voor de tv hangen en dan morgen weer verder!
pi_78376879
Eerst het goede nieuws... Slaapkamer is af!

Slaapkamer voor



Slaapkamer na, lekker wit en weg met het laminaat!



(Ok, ik zie nu, op de foto is het verschil niet verbluffend, maar in het echt wel hoor! )



(Op het stukje cementvloer komen twee inbouwkasten: één toegankelijk vanuit de keuken, die deur zie je al zitten; en één als kledingkast toegankelijk vanuit de slaapkamer)

Dan het slechte nieuws, problemen met riolering nog steeds niet opgelost. Hakken leverde niets op, aansluiting zat te diep dus nu gaan ze het over een andere boeg gooien: gebruik maken van een andere aansluiting, die voor aan het huis uitkomt in plaats van achter.
Situatie nu (ieeeeeh, groot gat vol stront, ik zal jullie de details en detailfoto's besparen):



En hier het gat in de keuken en deel van de oude gresbuis die al weg is gehaald. Daar komt dus de nieuwe buis te liggen als alles goed gaat. Tegeltjes zijn alleen weggehaald op plekken waar straks de keuken op komt gelukkig...


Hopen dat ze morgen een eind komen en ik van het weekend dan echt kan verhuizen!
Voordeel: ik krijg ("krijg" he) nu wel meteen een inbouwtoilet en een easydrain in de douche. En buis die van de bovenbuurman van boven naar beneden door mijn badkamer loopt, wordt kleiner. Alleen verder kan ik helaas nog geen geld aan de badkamer besteden dus het blijven simpele lelijke tegeltjes en de rest daar pak ik later aan. Maar is het tijdelijk in elk geval iets mooier. (Straks dan he, nu nog even "doorheen kijken". En ruiken...)
Zo, nu...
pi_78378619
Die verstopping is zeker hardnekkig zeg!

Om eerlijk te zijn, verbaast het me wel dat de vorige bewoner er nooit last van had... Heel bijzonder. Zitten je bovenburen op een andere aansluiting?

En je slaapkamer zal ongetwijfeld veel beter zijn, maar om eerlijk te zeggen zie ik ook de foto alleen de vloer en het raam veranderd. Maar ik weet dat dingen op foto's er nog heel goed uitzien en van dichtbij echt verschrikkelijk zijn..... dus ik geef je voor je harde werk!
pi_78381948
wat erg die riool tegenvaller.
denk dat de vorige bewoner er heus wel last van gehad heeft, maarja, sommige mensen zijn gewoon zo ranzig met bv maar 1x per week douchen enzo.
(heb in een ver verleden bijbaantje in thuiszorg gehad en kreeg toen van een oud stel te horen dat ik de douche die in de schuur stond niet hoefde te boenen want dat nieuwe spul gebruikten ze toch niet )

wel mooi dat je slaapkamer al zo netjes is!
Perfect paranoia is perfect awareness. Yes, I am a misfit.
pi_78396877
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 09:02 schreef WRH het volgende:
wat erg die riool tegenvaller.
denk dat de vorige bewoner er heus wel last van gehad heeft, maarja, sommige mensen zijn gewoon zo ranzig met bv maar 1x per week douchen enzo.
(heb in een ver verleden bijbaantje in thuiszorg gehad en kreeg toen van een oud stel te horen dat ik de douche die in de schuur stond niet hoefde te boenen want dat nieuwe spul gebruikten ze toch niet )

wel mooi dat je slaapkamer al zo netjes is!
Zo trok ik in een huurwoning die daarvoor een 93 jarige bewoonster had die naar het verzorgingshuis was vertrokken.

Na alles in een paar weken geschilderd, behangen, vloer gelegd ed te hebben, gingen we verhuizen. Na al dat gesjouw ga je natuurlijk douchen. Terwijl ik frisgewassen weer beneden op de bank zit en mijn vriend nog doucht, hoor ik gedrup..... lekt de douche dus ontzettend door mijn vers geschilderde plafonnetje heen Tja, als je nooit meer doucht, kom je daar dus ook nooit achter Er zat nieteens een vocht[lek op die plaats van het lek.
pi_78400018
Jammer dat je de plinten niet hoogglans of een andere kleur gegeven hebt!
Verder ga je echt als de brandweer... zou wel willen dat ik je dat nadeed!
pi_78407125
Plinten zijn wel hoogglans hoor! Ontbreken misschien een paar stukjes plint, maar dat komt nog wel En qua kleur, tja alles wordt eerst echt knalwit, zodat ik even kan kijken of ik later nog ergens accenten wil leggen als ik wat nieuwe meubels heb ofzo. Ook omdat het aan de achterkant best een donker huisje is.
En thx voor alle aanmoedigingen enzo! Tja idd, je komt wat tegen. De mannen van het installatiebedrijf hebben gelukkig vandaag de nieuwe leiding gelegd, morgen wordt alles aangesloten en de nieuwe pot neergezet en de vloer gestort. Wij moeten dan "alleen" nog even tegelen en koofjes maken.
Bovenbuurman had nergens last van, maar toen ze vandaag ze standleiding die van boven van hem door mijn badkamer liep weghaalden om die ook te vervangen, stont daar ook bijna 2 meter hoog stront in (heb ik me door de mannen laten vertellen, was er zelf gelukkig niet bij)... Dus hij zou later wel last gekregen hebben denk ik. Gelukkig zag hij de noodzaak van vervanging en omleggen van de leidingen ook in...
Net nog even nieuwe groep voor droger aangelegd. Morgenavond (ben sinds vandaag weer aan het werk) rest van elektraleidingen afmaken. Ik denk dat ik vrijdag de stukadoor laat komen om de muur van de keuken waar in gehakt is, strak te maken... Van het weekend dan verhuizen, als er weer een wc is (Keuken hopelijk dan weekend erna er in... We shall see...)
pi_78408407
oef 2 strekkende meter faeces : hoe hebben ze dat verwijderd ?
Staande in de pijp ?

Affijn, terecht gedaan en de buurman blij ( kosten delen? ) en je kunt weer verder.
pi_78408712
Ja ik weet ook niet hoe ze dat gedaan hebben, ik was er gelukkig niet bij
Idd fijn dat het nu opgelost is, kosten idd voor de VVE dus voor mij en de bovenbuurman samen. Net was de verkoper hier en die zag (uiteraard) allemaal het probleem niet zo: zij hadden nooit ergens last van dus ik zou het zelf wel veroorzaakt hebben. Nou haha toen heb ik hem even hard uitgelachen.
pi_78421444
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 20:58 schreef Beijtje het volgende:
Ja ik weet ook niet hoe ze dat gedaan hebben, ik was er gelukkig niet bij
Idd fijn dat het nu opgelost is, kosten idd voor de VVE dus voor mij en de bovenbuurman samen. Net was de verkoper hier en die zag (uiteraard) allemaal het probleem niet zo: zij hadden nooit ergens last van dus ik zou het zelf wel veroorzaakt hebben. Nou haha toen heb ik hem even hard uitgelachen.
Jij schijt vast bakstenen toch?
pi_78423262
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 09:02 schreef WRH het volgende:
wat erg die riool tegenvaller.
denk dat de vorige bewoner er heus wel last van gehad heeft, maarja, sommige mensen zijn gewoon zo ranzig met bv maar 1x per week douchen enzo.
(heb in een ver verleden bijbaantje in thuiszorg gehad en kreeg toen van een oud stel te horen dat ik de douche die in de schuur stond niet hoefde te boenen want dat nieuwe spul gebruikten ze toch niet )

wel mooi dat je slaapkamer al zo netjes is!
hoe herkenbaar, dat vele gedouch kan tenslotte nooit goed voor je zijn
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_78463053
Douchen, bah. Ben blij dat ik geen wc en douche heb, nergens goed voor...

[ Bericht 52% gewijzigd door Beijtje op 27-02-2010 11:41:56 ]
pi_78514784
Ok, waar waren we gebleven? Ik kan nog steeds mijn huis niet in, maar nu is het niet meer zo erg, want de leidingen liggen er nu helemaal en als het goed is wordt ik straks gebeld door de stukadoor dat de keuken gestuct is De keukenmuur was zo toegetakeld door al het hakken van sleuven, en ik had een meevaller met de vloeren die ik niet nieuw heb hoeven te leggen, dat ik heb besloten de keuken te laten stucen. Helaas past het niet in het budget om het hele huis te laten doen, maarja...
Foto's!
Woensdag is de nieuwe leiding voor de afvoer naar het riool er in gelegd...





En donderdag is het vloertje in de wc en in stukje dat open lag in de keuken gestort...



Maandag of dinsdag komen ze terug om er een cementdekvloertje op te leggen en de wc en radiatortje in badkamer te plaatsen (hoop dat dat in één dag lukt, maar weet 't zo net nog niet), zodat mijn vader en ik de wc en douche voor zover nodig opnieuw kunnen betelegen. (Helaas echt geen geld nu de badkamer in zijn geheel aan te pakken, dus hij blijft gewoon zijn cheapass uitstraling houden)
Die dag heb ik ook nog even die stellingkast die in de aanbieding bij de Gamma was in elkaar gezet voor in de kelder om alle klusspullen die in de keuken opgesteld stonden in te dumpen. (Wat een %^&^*&^#$* om in elkaar te zetten zeg!)



Donderdag kwamen ook de stukadoors voorstrijken:



En gisteravond waren plafond en de twee korte kanten gestuct! Heeeel strak! (Dat wil ik overal wel )





(Oja de deur op die foto heeft niet de pokken maar is afgeplamuurd door kennis die verstand van schilderen enzo heeft )



Het begint nu echt ergens op te lijken!

Vandaag vast een beetje inpakken in dozen hopelijk. En een stukje tapijt op de kop tikken misschien, om op de cementvloer in de slaapkamer te leggen. Daar ligt namelijk niet overal hout. Een stuk is cement omdat daar vroeger een bedstee heeft gezeten. Ik wil daar een inbouw/inloopkast gaan maken. Maar moet nog even kijken hoe ik dat aan ga pakken, het is namelijk een stuk van ongeveer 2 m 50 breed
(dan is daar de toekomstige keukeninbouwkast al af) en ongeveer 1m20 ofzo (moet nog even nameten) diep. En er moet ook nog een bed in mijn kamer dus het moeten schuifdeuren of één schuifdeur worden. Iemand nog ideeën? Ik twijfel tussen het hippe inloopidee met daardoor minder ruimte om op te bergen want de ruimte is niet zo groot, of "gewoon" inbouw met schuifdeuren ervoor en soort inhammetjes in de planken zodat er je er als het ware tussen kan gaan staan. (Oké, vaag verhaal, maar misschien begrijpt iemand wat ik bedoel). Ik ben dus een beetje gebonden aan die afmeting vanwege de andere vloer die er ligt en de deur van de inbouwkast van de keuken en de deur naar de keuken van de slaapkamer.

Zo, nu maar eens wat doen... (Uitslapen is fijn )
pi_78529400
Yellooowwww
Wbt je kast 2,50 bij 120 is meer een kast voor 2 schuifdeuren (bij 1 schuifdeur creeër je toch loze ruimte waar de deur naartoe moet schuiven?).
Snap het inhammetjes idee wel overigens maar zou dan achterin op de planken dingen leggen die je niet vaak gebruikt en voorin je regelmatig gebruikte spullen plus een opstapje/trappetje erbij.
Heb je toch weer meer ruimte.
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_78530838
ja leuk, de voorstrijk!
ok, het ziet er niet uit, maar het verteld je 1 ding heel luid en duidelijk: vooruitgang, weer een fase verder!
dat moet toch ook wel genieten zijn?

(je zult wel niet in de buurt wonen, anders heb ik ipv een klein stukje tapijt nog een doosje licht laminaat voor je liggen...)
Perfect paranoia is perfect awareness. Yes, I am a misfit.
pi_78534510
O, thx WRH! Maar heb net een couponnetje tapijt op de kop getikt
En Ml-etje, je hebt gelijk, maar nu besloten toch maar één schuifdeur te doen. Eigenlijk omdat ik anders te weinig muren in mijn slaapkamer overhou om mijn bed tegen aan te zetten.
Wilden een begin maken met het timmeren van de kasten, maar de spijkerpluggen die we bij de Gamma hadden gehaald (van die pluggen met lange schroeven er al in) draaiden één voor één dol. Nu dus even kijken of morgen een bouwmarkt in de buurt open is... Verder veel puin geruimd en... het resultaat van het stucen aanschouwd! Ik ben echt tevreden!



  zaterdag 27 februari 2010 @ 22:36:11 #100
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_78535672
Spijkerpluggen (neem aan dat je slagpluggen bedoeld) moet je gewoon met een hamer erin meppen .
Heb ik hier trouwens ook fout gedaan de eerste keer .
pi_78536015
Ja er staat "spijkerpluggen" op de verpakking, weet niet of dat hetzelfde is? Volgens mijn vader moet je het eerste stuk er in slaan met een hamer, dus zodat de plug er helemaal in zit en dan verder schroeven. Zit ook kruiskopje op namelijk... Moet je die dan toch er gewoon in slaan? (Dat zou een hoop verklaren )
  zaterdag 27 februari 2010 @ 22:45:23 #102
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_78536074
Je moet ze er geheel in raggen .
Het voordeel is dat je ze er weer uit kan schroeven als het echt moet.
pi_78537866
O ok haha, bedankt voor de tip. Dus kruiskop er op is alleen om ze er weer uit te halen indien nodig... Tja...
  zondag 28 februari 2010 @ 00:24:06 #104
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_78540254
Naja, ik kan er naast zitten hoor .
Maar schroeven werkte absoluut niet (ophangen gordijnen).
Er volledig inrammen werkte echt 100% perfect (rachels tegen muur voor gipsplaten en underlayment voor ondervloer bevestigen).

Dwz. 4 pluggen schroeven werkte voor geen meter. +/- 400 pluggen er volledig inrammen (voorboren, plug in het gat duwen & voorzichtig aantikken tot de plug helemaal in het beton zit, vervolgens de "schroef" erin en en rammen met een gewone klauwhamer) werkt echt perfect. En dan zit het serieus gegarandeerd goed vast . In theorie zou je de plug + schroef gewoon in het gat moeten kunnen duwen, maar hier werkte dat bij de vloer niet heel geweldig. Vandaar dat we over gegaan zijn met eerst plug erin, dan schroef erin.

Maar dan zit het wel echt goed vast .
pi_78546903
mooi geworden, met stucwerk!
wat scheelt dat he?

lukt het nu met de pluggen?
Perfect paranoia is perfect awareness. Yes, I am a misfit.
pi_78582972
Ja het is echt een wereld van verschil nu er stucwerk op zit! (Nadeel: nu wil ik dat overal, maar dat kan ik niet betalen )
Wat betreft die pluggen: mijn vader heeft gister nieuwe gehaald, van een ander merk, en daar staat op de gebruiksaanwijzing dat je ze het laatste stuk wel moet schroeven, zoals wij ook deden, en bij deze gaat dat ook goed. Die van de Gamma van het eigen merk waren dus gewoon ^&%$&*-dingen. Wel blijft het een beetje geklooi met die spijkerpluggen, want als er ook maar een beetje gruis in de boorgaten achterblijft, passen ze allemaal niet meer. M'n vader is dus maar weer overgestapt op ouderwetse losse pluggen en schroeven.
Dit heeft mijn vader dus gister in elkaar geknutseld:



Het raamwerk voor de keukenkast is dus zo goed als af. Dat voor de inloopkast zal ook snel gaan, nu we de juiste schroeven hebben.
Ondertussen heb ik gister de loszittende tegels in de douche weggehaald en de randjes die op de grond zaten weggehaald, voor zover mogelijk. Er was zeg maar een soort douchebak gemaakt van bakstenen met daarop cement en tegels, wat de doucheruimte nog kleiner maakte dan ie al is. (Achterste randje kon niet weg, want is deel van de buitenmuur van de achterburen ) Ik wilde eigenlijk de badkamer nog niet aanpakken, maar nu er toch een nieuw vloertje in moest, tja, heb ik maar meteen die vervelende randjes in de vloer weggehaald. En als je dan toch de vloer opnieuw moet tegelen, dan ook maar het stukje met loszittende tegels op de muur.





Oja en we hebben ook nog een radiatortje opgehangen in de badkamer. Zat geen verwarming, brr... Komt nu boven de wc te hangen. Niet ideaal, maar past nergens anders.



Er komen dus straks nieuwe tegels op de vloer, en op de muur blijven gewoon de tegeltjes die er al zitten. De stukjes die er nu af zijn plak ik dezelfde tegeltjes weer op. Er komt een easydrain tussen douche en wc. Dan is het weer netjes. Die witte tegeltjes zijn niet echt naar mijn smaak, maar uiteindelijk wordt de badkamer toch helemaal anders. Dat wilde ik sowieso al, omdat ik dat rare hoekje dat er nu zit weg wil hebben en de badkamer iets groter wil, zodat er ook een wastafel in kan en een mooie radiator op een normale plek. Maar ik denk nu ook dat het op termijn echt nodig is want onder de tegels die loszaten voelde de muur heel vochtig, dus ik denk dat dat toch grondig aangepakt moet worden omdat de nieuwe tegels die we er nu opplakken op termijn ook weer los gaan zitten vanwege het vocht. Maar goed, nu wordt het even netjes en functioneel gemaakt en het grondige aanpakken doe ik dan over een paar jaar, dan kan ik even sparen om het echt mooi te maken.
pi_78584676
Had je niet beter voor zo'n badkamer radiator kunnen kiezen? Dan kon je ook je handdoeken erop hangen...



Die heb je in ontzettend veel maten....
pi_78585887
Ja weet ik. Maar oplossing moest nu vooral zo goedkoop mogelijk zijn. Later neem ik inderdaad zo eentje...
  maandag 1 maart 2010 @ 15:26:30 #109
248266 heartwork
Works of heart bleeding dark
pi_78593186
Wow Beijtje,

Wat ga jij ontzettend snel zeg.
Ik vind het super om te lezen dat je voor karakter kiest ipv makkelijk (houten vloer ipv laminaat).
En het gamma verhaal klinkt helaas heel erg bekend.
Wij hadden het ook met gipsplaatschroeven. Erg fijn wanneer je gipsplaten aan het vastdraaien bent als plafond (voelt nog steeds de frustratie ). Wij zijn daarna wel naar de gamma terug gegaan om te klagen en hebben ons geld toen terug gehad. Bleek iets verkeerd te zijn met de legering, hadden ze al meer klachten over gehad. (Haal ze dan uit je winkel!).

Maarre, heel veel succes met je verbouwing en ik hoop dat alles net zo snel blijft gaan als nu.
Hou de moed erin !
Big mouth strikes again
pi_78614375
Dank je!

De mannetjes van de installatie zijn vandaag weer geweest en hebben radiator aangesloten, wc inbouwding aangesloten, vloertje afgemaakt en thermostaat opgehangen! Ziet er allemaal goed uit en zij zijn dus eigenlijk eindelijk klaar! Dus morgen gaan wij de omkasting voor de wc maken en die betegelen en dan kan de wc er op! (Weet niet of we dat in één avond redden, zeker omdat we ook nog de spullen om het in elkaar te timmeren moeten gaan halen, maar goed, voor het einde van de week moet dat wel lukken ) En als de wc er op zit, kan ik het huis in!
(Heb al die ene pot die in de aanbieding is bij de gamma gekocht, de delta nog wat, de ronde versie, die is ook iets korter dan normale wandclosetten, heb ik wat meer ruimte om "door m'n badkamer te flaneren" )

Iemand nog tips voor het maken van het toilet? De duofix zit er dus al helemaal. Dacht zelf twee lagen groene platen er tegenaan te doen (moet volgens Geberit kunnen, dus dat doe ik dan liever dan watervast multiplex, vanwege de kosten), dan iets van voorstrijk of pasta voordat de lijm en de tegels er op gaan (moet ik even navragen welke pasta/voorstrijk ik nodig heb --> tips?) en kimband in de hoeken. Tenslotte natuurlijk voegsel en kit. Ik las ergens een keer dat je het beste van dat tuinhout kan pakken om het frame te maken. Kunnen gewone vuren latjes niet ook? Het gaat maar om een klein stukje en daar heb ik er nog wat van liggen namelijk.
pi_78666937
Voor het eerst van mijn leven getegeld! (Nou ja, gemozaiekt dan) Moeilijk hoor, die stomme lijm doet niet wat ik wil... Maar het resultaat kan er mee door, al zeg ik het zelf :-)



Nu eerst even
pi_78666966
Oja, ik zit er over te denken die glasmozaiek ook op de vloer van de douche te doen, dat kan toch gewoon he?
  woensdag 3 maart 2010 @ 06:48:02 #113
67725 Dulk
Taweret
pi_78668446
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 01:29 schreef Beijtje het volgende:
Voor het eerst van mijn leven getegeld! (Nou ja, gemozaiekt dan) Moeilijk hoor, die stomme lijm doet niet wat ik wil... Maar het resultaat kan er mee door, al zeg ik het zelf :-)

[ afbeelding ]

Nu eerst even

het resultaat mag er zeker wezen!
maar ligt die drain niet te diep?
namaste
pi_78668522
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 01:31 schreef Beijtje het volgende:
Oja, ik zit er over te denken die glasmozaiek ook op de vloer van de douche te doen, dat kan toch gewoon he?
Weet nit of het lekker is voor je voeten, en schoonmaken is echt
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_78669313
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 01:31 schreef Beijtje het volgende:
Oja, ik zit er over te denken die glasmozaiek ook op de vloer van de douche te doen, dat kan toch gewoon he?
Ach , het is toch maar voor eventjes, omdat je de douche grootser wilt aanpakken.
De prof stelt dat de voegen in de bk vloer 1 x 3-4 jaar moeten worden overgedaan !
Dat zei-die nádat de vloer erin lag.

Voor je voeten kan het wel.
Althans wij hebben een maatje groter en dan vooral ivm antislip.

Wat ML zegt : met name schoonhouden ! van de voegen.
Ondanks de preventiemaatregelen als íedere keer ná douchen met schoon water naspoelen -
waterverkwisting - en droogtrekken - domme actie - en goed luchten , worden de voegen vies ! en worden geregeld met jif nog eens schoon geborsteld.
Met dank aan de hh.

Mijn voorkeur voor de volgende dochevloer is uit één stuk als douchevloer.
pi_78669936
Dank je Dulk! De drain ligt idd net paar mm te diep. Scherp timmermansoog! Komt omdat het beetje een haastklus was en ze de drain er in hebben gelegd terwijl douche nog niet helemaal uitgehakt was. Jammer, maar dit is toch nog niet de definitieve vorm van de badkamer...
En ik snap het schoonmaakpunt van de mozaiektegeltjes op de vloer, maar probleem is dat die douchevloer niet vlak is, maar een beetje hol loopt, vanwege het afschot naar de drain (en dus niet alleen van voor naar achter maar ook van links naar rechts, als jullie begrijpen wat ik bedoel) dat is dus bijna niet normaal te betegelen zonder nog hoger bij de drain uit te komen. Die mozaiektegeltjes zijn flexibel dus dat zou makkelijker (en mooier) zijn. Nouja ik ga er nog eens een dagje over nadenken...
En de voegen zo vaak overdoen? Poeh! Maar wat bedoelt ie dan? Met voegenfris van Alabastine, zoiets? Of echt (uitkrabben? en) nieuw spul er in?
En welke kleur voegen heb jij dan AnneX bij de kleine tegeltjes op de vloer? Ik zat wel te denken aan donkere kleur met donkerdere voeg (als donkere kleur mozaiek überhaupt bestaat)... Misschien scheelt dat nog wat met schoonhouden...
  woensdag 3 maart 2010 @ 09:53:36 #117
149959 SQ
snelle trees
pi_78671273
die hoge radiatoren kunnen je een hoop felle discussies opleveren hier op fok... trauma heeft

Nee geintje, ziet er allemaal toppie uit
disclaimer
pi_78680151
Heee ik zie mosaiek tegeltjes! Die komen me toch vaag bekend voor
Ziet er mooi uit hoor! Heb je snel gefixt, pot erop en piesen maar
pi_78680389
Hahaha... Precies!
pi_78680711
Ziet er goed uit met die mozaïek tegeltjes!
Was het erg lastig? Ik heb ook nog betegeld en misschien wil ik dit binnenkort ook wel eens proberen
pi_78680943
Thanks! En: is goed te doen! Denk dat het met "echte tegels" veel moeilijker is. Dit is wel even prutsen, maar het lukt wel. Ik denk dat ik de lijm iets te dik had gemaakt, want als ik ze er eenmaal op had geplakt kon ik ze bijna niet meer schuiven en zaten ze echt muurvast. Dat met die lijm en die lijmkam was daardoor een beetje prutsen; in het begin had ik veel te veel lijm er op en kwam het tussen alle tegeltjes door er weer uit. Maar al doende leert men. Ik zeg: gewoon doen!
pi_78681537
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 13:57 schreef Beijtje het volgende:
Thanks! En: is goed te doen! Denk dat het met "echte tegels" veel moeilijker is. Dit is wel even prutsen, maar het lukt wel. Ik denk dat ik de lijm iets te dik had gemaakt, want als ik ze er eenmaal op had geplakt kon ik ze bijna niet meer schuiven en zaten ze echt muurvast. Dat met die lijm en die lijmkam was daardoor een beetje prutsen; in het begin had ik veel te veel lijm er op en kwam het tussen alle tegeltjes door er weer uit. Maar al doende leert men. Ik zeg: gewoon doen!
Ik heb een keer samen met mijn mama (vooral mama dus) de berging vloer betegeld. Mijn mama draait dr hand er niet voor om Dus ik kan haar wel te hulp vragen tzt (voor de lijm enzo), vindt ze vast wel leuk

Wij hebben nu in de badkamer en in de toilet gewoon van die standaard nieuwbouw tegels (wit op de muur, antraciet op de vloer) maar met zo'n stukje mozaïek dan ziet het er meteen een stuk gezelliger uit!
We overwegen wel om te verhuizen over niet al te lange termijn, maar daarvoor wil ik bepaalde dingetjes nog een beetje verbeteren, en dit is dan wel een goed idee denk ik!
pi_78682738
Ja idd, is snel en makkelijk te doen, voor relatief weinig geld ook. Meestal is het gewoon een kwestie van doen en dan komt het uiteindelijk wel goed. Maar hulp is idd nooit weg.
  woensdag 3 maart 2010 @ 19:36:32 #124
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_78695641
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 09:53 schreef Stormqueen het volgende:
die hoge radiatoren kunnen je een hoop felle discussies opleveren hier op fok... trauma heeft

Nee geintje, ziet er allemaal toppie uit
Is jullie bijkeuken dan nu nog niet netjes afgewerkt?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
  woensdag 3 maart 2010 @ 19:37:31 #125
149959 SQ
snelle trees
pi_78695688
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 19:36 schreef BBQ-kip het volgende:

[..]

Is jullie bijkeuken dan nu nog niet netjes afgewerkt?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Juh, maar zo te lezen hebben we de weg voor Beijtje vrij gebaand
disclaimer
  woensdag 3 maart 2010 @ 20:04:27 #126
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_78697069
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 19:37 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Juh, maar zo te lezen hebben we de weg voor Beijtje vrij gebaand
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wel een beetje jammer van de radiator zeg, wat een lelijk ding, waarom kies je niet voor een designradiator nu je toch bezig bent?
Zoiets als dit is veel mooier toch:

Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
pi_78708656
Hahaaaa lego!!! Das leuk voor als je op de wc zit. Heb je wat te doen. Huizen bouwen, yaaaay!
pi_78718605
als je dan toch bezig bent met kijken naar radiatoren (en veeeel te veel geld over hebt) moet je eens kijken op
http://www.design-radiator.nl/

Perfect paranoia is perfect awareness. Yes, I am a misfit.
pi_78722002
Kijken, kijken, niet kopen...
  donderdag 4 maart 2010 @ 11:07:15 #130
149959 SQ
snelle trees
pi_78722302
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 09:06 schreef WRH het volgende:
als je dan toch bezig bent met kijken naar radiatoren (en veeeel te veel geld over hebt) moet je eens kijken op
http://www.design-radiator.nl/

ja die faal heb ik ook gemaakt Maar hij is wél mooi Die lego unit
disclaimer
pi_78723297
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 09:06 schreef WRH het volgende:
als je dan toch bezig bent met kijken naar radiatoren (en veeeel te veel geld over hebt) moet je eens kijken op
http://www.design-radiator.nl/


Ga es gauw weg met die link
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_78757881
Leuk hoor, die paneeldeuren... Totdat je ze moet lakken! Alles moet wel wit worden, maar je wil ook niet al die randjes dichtverven. Jezus, wat een karwei!
Anyway, dinsdag had ik het houtwerk in de keuken in de grondverf gezet en zojuist heb ik dat afgelakt. Maar niet dan nadat ik de mozaiektegeltjes had afgevoegd natuurlijk! (Foto's zullen volgen...)
Ondertussen had ik ook nog even mooie tegeltjes voor op de vloer in de badkamer op de kop getikt: geen glasmozaiek, maar natuursteen (Turks hardsteen, van dat grijsblauwe getrommelde spul) 15 x 15 cm. Dat is wel iets duurder en iets lastiger tegelen, maar ik wilde op de vloer graag een donkere kleur (sluit mooi aan bij mijn keukenvloer straks) en dan zit je bij de mozaiekjes ook al in de duurdere prijscategorie, plus het feit dat ik niet zo'n poetser ben, dus hoe minder voegen, hoe beter... (Ook hiervan heb ik een foto, die komt er snel op) Oja en ik heb besloten dat nu ik kan tegelen (en m'n vader kon al tegelen), we ook natuursteen kunnen leggen. Dat moeten we dan op maat gaan zagen met een diamantschijf op de slijper. Dat is het plan althans. Ben benieuwd hoe dit uitpakt!
En ook mijn vader is weer komen helpen vanavond en het geraamte voor de kast is nu af en ook zitten de twee onderste gipsplaten er al tegenaan! (Jaja foto komt wel... )
Alles gaat dus voorspoedig! Morgen kan de wcpot er op, wat betekent dat ik zaterdag dan eindelijk kan verhuizen! "Maar, de douche dan?", hoor ik jullie denken. Douchen is voor mietjes, zeg ik dan. Ik neem geen douche meer.
Ik hoop dus de douche gewoon zo snel mogelijk betegeld te hebben, ik hoop dat we dat zondag kunnen doen. Moet op zich lukken want is maar klein oppervlakje...
Maar, terug naar waar we waren: eigenlijk verhuis ik morgenavond al, want dan komen de "mannetjes" om mijn grote en zware spullen te verhuizen, waaronder mijn matras, wat dus betekent dat ik vanaf morgen daar slaap!
Hopelijkt lukt het daarom ook nog morgenavond de wand van de kast af te krijgen en te verven, zodat dan de slaapkamer echt af is en al mijn zooi daar zaterdag ook echt in kan. Verder ga ik morgen iets eerder weg van mijn werk en vast beginnen met schilderen van de muren in de keuken (voor mijn werk ga ik die vast even voorstrijken)...
Kortom: het schiet aardig op en de verhuizing is in zicht!
  vrijdag 5 maart 2010 @ 01:09:59 #133
149959 SQ
snelle trees
pi_78758166
oh meis, ik vind je echt zoooo stoer helemaal in je uppie!
En wat heerlijk om straks in je eigen paleisje te mogen slapen, jeetje!
disclaimer
pi_78764707
Dank je, en inderdaad: jippie!!!! (Maar het wordt toch pas morgen in plaats van vanavond al, want de mannetjes komen toch morgenochtend pas)
pi_78780092
beste deadlines heb je jezelf gesteld!
maar dat gaat helemaal lukken, gewoon heel hard doorwerken. (en een douche is echt zoo 2009... )
pics van het Turks hardsteen ben ik heel benieuwd naar. jammer dat het net weer iets duurder is, maar dat lijtk wel het noodlot te zijn van iedereen die gaat klussen, maar wel mooi voor de toekomst, over een jaar ben je vergeten dat je het er aan uitgegeven hebt en ben je super blij dat je er toch maar wel net iets meer aan hebt uitgegeven.
Perfect paranoia is perfect awareness. Yes, I am a misfit.
pi_78803160
Idd WRH!
Keuken is geverfd! (Met dank aan drie vriendinnen was het zo gepiept) Wc pot hangt, drukknop voor de wc kan ik morgen ophalen, wand voor de kast staat (dankzij mijn vader), tapijtje ligt in de kast en de naden er van heb ik afgesmeerd. Kon die wand helaas nog niet verven want moet even drogen. Dat doe ik morgenochtend dus.
Morgen dus over! Yeah! Daarna zal ik even tijd nemen om foto's te posten...
pi_78806620
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 01:17 schreef Beijtje het volgende:
Idd WRH!
Yeah! Daarna zal ik even tijd nemen om foto's te posten...
Perfect paranoia is perfect awareness. Yes, I am a misfit.
pi_78832027
Met veel pijn en moeite ben ik over!!! Het is hier echt een teringbende en ben mijn fototoestel kwijt (volgens mij op m'n werk laten liggen) dus nog even geen foto's. Maar het is allemaal volgens plan gegaan. Muurtje van inbouwkast is geverfd en wel en hoeft alleen nog aan de randen met muur en plafond afgekit. In de kast zelf staan zo lang mijn oude kasten, tot ik geld en tijd heb een mooie kastinrichting en deur te maken...
Was helemaal in de 7e hemel, tot ik net voor het eerst naar de wc ging, die lekt onder het betegelde muurtje vandaan:( Kunnen we morgen dus de mooi gekitte pot er weer af rukken... %^&($ Nouja als het daarna maar opgelost is. Zal een rubber wel niet goed zitten ofzo... (We hadden hem trouwens wel getest door heel veel douchewater er in de laten lopen. Dat ging goed. Blijkbaar niet als in één keer veel water er bij komt...)
pi_78832551
Ondanks dat ... sweet dreams !

Morgen is er weer een dad.
pi_78843629
je eerste nacht in je huis gehad!!! gefeliciteerd!
Perfect paranoia is perfect awareness. Yes, I am a misfit.
pi_78862000
Dank je! Heb echt heeeeeeeeeerlijk geslapen.
Heb dus nog steeds geen foto's, maar toch even een update van wat er is gebeurd (niet gigantisch veel want moest eerst heeeeeeeeel lang uitslapen): wc geprobeerd te fixen, toen werkte de afvoer maar lekte de aanvoer. Bleek te kort afgezaagd. Nieuw setje pijpjes gehaald, goed afgezaagd en nu doet de wc het dan echt! Ook mooie drukknop er op nu (de Bolero in matchroom, voor de kenners )...
Verder even een tegelzager of hoe heet zoiets gehuurd bij de Gamma en jawel, hij kwam ook door de hardsteen heen! Mijn vader heeft alvast (bijna) alles op maat gezaagd voor de vloer. Ondertussen heeft mijn moeder mij meegeholpen poetsen en opruimen voor zover mogelijk. Ook heb ik nog even de wasmachineslang naar de afvoer verlengd. De afvoer is nu eigenlijk te hoog, dus het was even spannend of de pomp van de wasmachine het zou trekken (hij staat in de kelder), maar dat gaat gelukkig goed dus ik ben nu lekker wasjes aan het draaien! Ook even een randje om de machine heen geschroefd. Hij staat namelijk op een verhoginkje dat er al was, zodat ie dichter op het niveau van de afvoer zit, maar daar zou ie anders bij het centrifugeren af kunnen wandelen, dus daarom even een randje gemaakt... Verder lijm en voegspul gehaald, zodat morgenavond dan echt getegeld gaat worden. Ben ook lekker aan het prutsen met de coaxkabels, zodat ik straks eindelijk mijn router voor draadloos internet aan kan sluiten, zit nu nog steeds op iets uit de buurt. En dan heb ik ook tv op mijn slaapkamer straks Gister zijn trouwens ook de vaatwasser en de afzuigkap gearriveerd, dus die staan nu lekker in de weg in de keuken...
Nu weer even bijkomen...
pi_78876845
drukke dag vandaag dus.
maar wel lekker dat de vloer nu zo gelegd kan worden omdat alles al behoorlijk klaar ligt, dat scheelt weer het voorbereidende tijdrovende werk.
en gewoon al in je nieuwe huis de kluskleding schoon
Perfect paranoia is perfect awareness. Yes, I am a misfit.
pi_78876872
Gaat goed meis
En ik ben er benieuwd naar het hardsteen, misschien is het wel wat voor in onze aan te bouwen bijkeuken
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_78889947
moet wel veel voldoening geven, als je het allemaal zelf doet. geweldig, ook de hulp van je ouders!
pi_78915436
Ja idd! Ook gelukkig veel hulp van vrienden. Daardoor was het schuren en verven zo gedaan. Maarja er zijn nou eenmaal klusjes die niet iedereen wil/kan doen... Zoals wat we vandaag hebben gedaan: (helaas nog steeds geen foto's want was vandaag wel even op m'n werk om wat te fixen maar ben vergeten te kijken of m'n toestel daar was) M'n vader heeft de vloer in de badkamer betegeld. Is heel mooi geworden, moet nu uitharden, dan voegen en dan de wand. (Ja ik weet het, moet eigenlijk andersom, maar omdat deel van de tegels nog op de muur zit en omdat vloer bobbelig is, was dit handiger)... Maar het ziet er nu zonder voegen al heel mooi uit! Ondertussen heb ik even een nieuwe groep voor de oven aangelegd (haha klinkt interessanter dan het is Oven zit namelijk ongeveer een meter van de nieuwe groepenkast af, dus draadjes waren zo getrokken). Het fornuis is vandaag bezorgd , we hebben koofje gemaakt voor leidingen die er achter lopen, en hij staat nu mooi op zijn plek. Het is deze, maar dan in RVS in plaats van zwart...



(Ok het is geen Boretti (wat nogal in trek is hier merk ik ) maar past precies in mijn beperkte budget en is toch een goeie/mooie) Heb er ook een gaskraantje voor gemaakt. Moet alleen nog even gasslang regelen. Net heb ik nog even de 7 stopcontacten in de keuken er op gezet. Wat een gepiel en arbeidsintensief werkje zeg!!!
Maar goed, nu kan de keuken dus komen! Morgen naar Ikea om 'm te halen. Hoop dat alles er is en dat het allemaal klopt zoals ik het uitgedacht heb... (Hebben per ongeluk stopcontact voor vaatwasser op verkeerde plek zitten, namelijk onder vaatwasser kastje in plaats van in kastje er naast, maar hoop dat het toch gaat passen)
pi_78916137
Wauw! Super verbouwing! Ben benieuwd naar je keuken!
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_78917224
WAUW! Volg je verbouwing helemaal! Super gaaf, die autentieke dingen die overal onder vandaan komen!
(Dan heb ik het dus over plavuizen en houten vloer,niet over poep en houtrot...)
Succes met de keuken morgen (en overmorgen,en daarna...)
Wacht met spanning op nieuwe verhalen en vooral foto's!!!

[ Bericht 16% gewijzigd door Leonietje83 op 09-03-2010 01:04:30 ]
pi_78918988
Wat goed!! Jij bent zelf ook echt handig
Mooi fornuis hoor een boretti is niet zaligmakend en vind deze erg sjiek.
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_78919411
Thanks allemaal!
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 00:50 schreef Leonietje83 het volgende:
(Dan heb ik het dus over plavuizen en houten vloer,niet over poep en houtrot...)
pi_78933677
Oeh dat gasfornuis!
Das de grote broer (of zus... wat jij wilt) van mijn gasfornuis
Kan niet wachten om dat ding in gebruik te nemen!
pi_78947259
O wat leuk!
En idd, ik kan ook niet wachten! Hoe staat het bij jou dan? Zal eens je topic bekijken
Wij zijn niet erg opgeschoten: alleen de koelkast gedaan. Waren ook pas laat begonnen vandaag en koelkast was wel meeste werk: lompe grote kast en zwaar ding er in met twee afdekpanelen er naast. Plus ontdekken dat er één verkeerde deur bij zat :-s
Nu even kleine pauze en dan zo de vloer van de douche afvoegen
pi_78954438
Aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah ik word gek! Had niemand me even kunnen zeggen dat je niet moet beginnen aan dat antraciete voegspul omdat ALLES zwart wordt en het eigenlijk ook helemaal niet mooi past bij mijn hardsteen?
Wat een k&*-klus! Op de instructie van het Eurocol voegspul staat: vol en zat voegen. Prima, lekker veel spul gebruiken dus. Maar er staat ook: overtollig voegsel direct verwijderen. Ja en dat is dus lastig als er zo veel pigment in zit. Het blijft dus of op je tegels zitten, of je poetst het ook weg uit de voegen. Ben stikchagerijnig er van. Moet de helft nu afsponzen, hoop dat als ik morgen de waas er af heb (als dat lukt) het resultaat er mee door kan, want ik ga dit noooooooooooooooooooooooooooooooooooit meer doen!
pi_78954464
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_78955289
Klinkt niet best... Wel fijn om dan hier even af te kunnen reageren!!!
Ga voor je duimen dat t morgen heeeeel makkelijk van je tegels afkomt (en niet uit je voegen)
Heb net het bekleden van een oud bankje van begin tot eind zitten bekijken,
kwam er aan het eind pas achter dat jij dat ook was!!!! Super gaaf!
Kan niet wachten tot foto's verschijnen van "bankje-in-af-huis"!
Maar stiekem meest nieuwsgierig naar je keuken! (Ook omdat ik volgende maand zelf de
-Ikea-keuken van m'n moeder in elkaar ga zetten en ga monteren...)
pi_78955429
Aha, leuk! Nou keuken gaat prima, als je ikea-kasten in elkaar kan zetten, kan je dit ook, we zijn dus alleen nog niet zo ver. Hoop dat ik er morgen aan denk m'n fototoestel van m'n werk mee te nemen (hopen dat het daar ligt, anders ben ik het kwijt ), dan post ik zsm wat foto's!
En dank je, ben ook erg blij met m'n bank!
Heb net nog even het rampgebied aanschouwd en denk dat het uiteindelijk er wel prima uit komt te zien. Voegen in douche zijn volgens mij gewoon ok. Die onder het toilet iets te "ondiep", maar goed daar komt als het goed is toch niet veel water overheen. Voegen bij de rare hoekjes rondom de drain hadden ook mooier gekund, maar goed, misschien moet ik die later (heeeeeeeeel veel later, als ik dit vergeten ben) nog even bijwerken met een extra laag voegsel.
Ik wil eigenlijk mijn nieuwe gordijnen ophangen (standaard Ikea-gordijnen, niets bijzonders, maar wel sfeerverhogend) en mijn boekenkast aan de muur vastzetten, zodat ik die in kan gaan ruimen, maar ik moet slapen van mezelf want anders ben ik morgen op mijn werk weer niks waard... Dus...
pi_78960422
Heb m'n fototoestel gevonden! Vanavond zullen er dus wat foto's volgen!
(Ok, don't get your hopes up, de keuken staat er nog niet en de badkamer is nog niet af hoor...)
pi_78961718
om wanhopig van te worden die voegen!
maar wel goed om te horen dat het er uiteindelijk toch minder erg uitziet en goed gaat komen. (toch?)
en niet vergeten dat het overal ten eerste nog kaal en niet ingericht is dus meer opvalt en ten tweede, het valt jezelf ook altijd meer op, anderen zien straks nauwelijks waar je je druk om gemaakt hebt
Perfect paranoia is perfect awareness. Yes, I am a misfit.
pi_78995545
Jaaaaaaaaa, foto's!

Maar eerst...
... moeten jullie beloven niet op de rommel te letten...

Beloofd?

"Ok, beloofd," zeggen jullie dan...

Daar komen ze dan!

Waar waren we gebleven? De wc hangt inmiddels. Op dit plaatje is ook al meteen de vloer gelegd en gevoegd, heb geen foto van het tussenstadium. Let vooral op het schattige pleetje en de mooie drukknop Let vooral niet op de waas die nog over de tegels ligt, die heb ik er nog niet afgehaald, want ik ben nog niet helemaal over mijn voeg-trauma heen, dus dat doe ik morgenavond wel ofzo. Daarom hieronder nog een foto van de tegels zoals ze zijn, zonder de waas er op, in hun echte kleur. Zelfde geldt voor de drain die vol zooi zit, dat komt ook wel goed. En hoop dat de prut die nu aan aan de onderkant van de mozaiektegeltjes zit, er nog af gaat... Oja en de muren moeten dus nog deels betegeld worden he, het blijft niet zo ;-) En ok, boven op het inbouwreservoir moet nog een plaat met tegels komen en er moet een koof om de leidingen rechts van de wc komen, maar dan is ie ook echt af he ;-) (Accessoires en nieuwe doucheset daargelaten dan... Hihi)





Tegels zoals ze er echt uit zien:



Wat ik me vannacht bedacht: het randje in de douche op de grond moet ook nog met die zwarte tegels, en voor de wc het hoekje van 1m2 ook nog, dus ik ben nog niet van de antraciete voegen af... Verder dus geen commentaar op de vloer in de badkamer gewenst, want ben er zelf ook niet tevreden over Maarja het is niet anders.

Dan de inbouwkast in mijn slaapkamer.
In aanbouw:



En af!



Niet op de rommel letten, zei ik nog!!!
Randjes van de kast moeten nog netjes afgwerkt worden en rechts achter de deur ontbreken nog wat gipsplaten. Ook staan er in de kast nu kasten enzo, maar dat worden later natuurlijk allemaal handige legplanken en weet ik het allemaal. Verder komt er iets van een schuifdeur voor de deur. Ik ga dit proberen na te maken daarvoor:



Maar dat zijn meer lange termijn projectjes. Want eerst moet de douche afgetegeld worden. En dan natuurlijk de keuken!
Die staat er nu zo bij:





Sinds de vorige foto's van de keuken is er dus gestuct en geverfd, zijn alle stopcontacten er, staat het fornuis er, hangt de verwarming weer en staat de koelkast er (oh, die heeft nu trouwens 24 uur kunnen rusten, wat betekent dat ie aan mag! Hoera, stap 1 dichter bij de beschaving (o nee, stap 2, stap 1 was de wc ))

Ik dacht trouwens toen ik de doos opendeed van de oven: "O nee, ze hebben de verkeerde kleur geleverd!" Vervolgens dacht ik: "Getver, wit met blauwe strepen, wie neemt dat in godsnaam". Toen kwam ik pas tot de conclusie: "O nee, het is beschermingsfolie"

Woonkamer lekker volgepropt met de keuken, maar wel echt een fijne ruimte, die ook al volop gebruikt wordt! (En zoek Chessie! )





Trouwens, FYI, ik wil de boel ont-ikea-en (althans, deels, wil ik elk geval af van die grenen en berkenfineerlook), dus die berkenfineer spullen gaan de woonkamer uit en worden verbannen naar de keuken, totdat ik geld heb om daar mooie tafel en stoelen te kopen. Eerste stap was Chessie pimpen, zodat ik nu mooie bank heb. Stap twee was het stoeltje dat je daar ziet: voor niets meegenomen van mijn werk, lekker retro, en zitting opnieuw bekleed. Die komt straks in de keuken met andere stoeltjes aan de tafel die er ooit gaat komen (zit te denken aan oude paneeldeur met glasplaat er op op poten ofzo, even kijken of dat niet te rommelig wordt, anders iets anders moois). Maar das allemaal van later zorg.

[ Bericht 0% gewijzigd door Beijtje op 10-03-2010 23:25:32 ]
pi_78998596
Leukleukleukleukleuk!!!! Alleen die antracietvoegen... Zonde!
pi_79001569
Mogge en toch vind ik die voegen niet lelijk.
Lijken nu net kinderkopjes is de woonkamervloer zo af?
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_79001872
Ja, woonkamervloer is geolied (met klein beetje whitewash, maar niet te veel) en blijft zo. You no like?Thx beiden!
pi_79001883
Wacht maar tot je ergens witte voegen gaat maken op de vloer...
Ben je blij met de donkere, zeker in je toilet!

Vind het er heul niet slecht uit zien.
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
pi_79001891
Ja is ook zo, het kan er best mee door. Maar toen de voegen er nog niet waren was het gewoon mooier...
pi_79001899
Het is toch gewoon nog niet echt schoon toch?
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
pi_79004285
Ja dat ook, de tegeltjes moeten nog schoongemaakt...
pi_79007840
welke rommel
prachtig toch al? geweldig plan voor je slaapkamer, denk dat dat heel mooi kan worden.
vind de donkere voegen ook een mooi authentiek tintje geven.
Perfect paranoia is perfect awareness. Yes, I am a misfit.
pi_79015215
Pfoeh.. gaat wel als een speer zeg.. Is een heleboel gebeurd in een vrij korte periode als ik dat zo zie.. Keep up the good job
pi_79015270
Jajaja maar mijn huisje is ook maar klein he, dat scheelt
Maar ben ook wel blij met hoe het gaat allemaal, hopelijk kan ik het tempo er wel een beetje in houden. Begin nu soms wel een beetje moe te worden...
pi_79033762
Even de sluier verwijderd met droge doek. Tegeltjes hebben nu weer hun eigen kleur. (Alleen later op paar plekjes de grote klodders nog even verwijderen met van dat cementverwijderaar spul).



Nu even paar gaatjes met cement vullen, zodat morgen dan eindelijk de wandtegels gelijmd kunnen worden...

(Ik weet niet meer wie het was, maar iemand zei, misschien zijn die tegeltjes wat voor in mijn bijkeuken. Je hebt ze ook in grotere maten, ik geloof 30 x 60 en 60 x 60, die zijn echt prachtig! Hoe groter, hoe mooier vind ik, dan wordt het ook strakker. En waar ik ze heb gehaald waren ze echt niet duur, voor natuursteen. Om een indicatie te geven, deze maat, 15 x 15, is 40 e/m2. Ik geloof dat die grotere maten 50 of 60 e /m2 zijn...)
pi_79034921
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 21:03 schreef Beijtje het volgende:
Even de sluier verwijderd met droge doek. Tegeltjes hebben nu weer hun eigen kleur. (Alleen later op paar plekjes de grote klodders nog even verwijderen met van dat cementverwijderaar spul).

[ afbeelding ]

Nu even paar gaatjes met cement vullen, zodat morgen dan eindelijk de wandtegels gelijmd kunnen worden...

(Ik weet niet meer wie het was, maar iemand zei, misschien zijn die tegeltjes wat voor in mijn bijkeuken. Je hebt ze ook in grotere maten, ik geloof 30 x 60 en 60 x 60, die zijn echt prachtig! Hoe groter, hoe mooier vind ik, dan wordt het ook strakker. En waar ik ze heb gehaald waren ze echt niet duur, voor natuursteen. Om een indicatie te geven, deze maat, 15 x 15, is 40 e/m2. Ik geloof dat die grotere maten 50 of 60 e /m2 zijn...)
! mooie vloer
pi_79037398
Ik vind die zwarte tegeltjes ook wel mooi. En met die voegen erbij staat ook wel prima.

Maar de woonkamervloer is gewoon de "kale" vloer in de olie begrijp ik? Heb je dan niet onwijs tocht van onder de vloer vandaan enzo? Want helemaal dicht zal die nooit zijn lijkt me.
pi_79039497
Thx beiden!
De vloer in de woonkamer die je ziet is inderdaad een kale vloer, net als in de slaapkamer en studeerkamer, met olie inderdaad. De vloeren zijn wel met mes en groef, dus de spleten die te zien zijn, zijn maar een paar mm diep en niet helemaal door en door. Inderdaad hou je toch kieren ergens. Maar onder de woonkamer zitten kelders (van mij en de buurman), dus daar heb ik absoluut geen last van tocht. In de slaapkamer heb je geen kelder eronder, maar zit onder de vloer zo'n 20 cm van de balken waar de vloer op genageld is, met daaronder iets zand- of cementachtigs, waar ventilatieroosters naar toe gaan van buiten af, dus daar merk je wel dat er her en der een klein stroompje kou van de vloer af komt. Maar dat is eigenlijk niet noemenswaardig. En het hout voelt gewoon warm aan aan je voeten. Ik ga tzt in de slaapkamer nog wel de kieren langs de randen een soort van afdichten met goeie plinten of afdeklatjes en dan zal ik daar al helemaal geen last van tocht hebben. Bovendien, zo heeft het al 100 jaar gewerkt, dus waarom nu niet? Huizen van deze leeftijd zijn nou eenmaal ook met wat meer kieren enzo. En oja, de vorige bewoner (een huurder) had deze vloeren "afgedicht" met een ondervloer en laminaat en daar kwam dus verrot hout onderuit in de hoeken die het verst van het ventilatierooster af zaten. Het is dus eigenlijk ook goed dat de vloer nu een beetje kan "luchten". Maar ik snap helemaal wat je denkt, ik dacht eerst ook, dat zal wel heel koud zijn, maar het valt me alles mee. Het valt me sowieso mee hoe warm dit huis is. In die koude periode laatst stond veel de deur open en de verwarming laag omdat we aan het klussen waren, maar het werd nooit echt koud. Komt denk ik omdat ik nog woningen boven en naast me heb...
Anyway: kale vloeren zijn dus gewoon aan te raden, niks mis mee!
pi_79042876
moooooooiiii...komt helemaal goed met jouw huisje!!
pi_79045949
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 23:42 schreef Beijtje het volgende:
Aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah ik word gek! Had niemand me even kunnen zeggen dat je niet moet beginnen aan dat antraciete voegspul omdat ALLES zwart wordt en het eigenlijk ook helemaal niet mooi past bij mijn hardsteen?
Wat een k&*-klus! Op de instructie van het Eurocol voegspul staat: vol en zat voegen. Prima, lekker veel spul gebruiken dus. Maar er staat ook: overtollig voegsel direct verwijderen. Ja en dat is dus lastig als er zo veel pigment in zit. Het blijft dus of op je tegels zitten, of je poetst het ook weg uit de voegen. Ben stikchagerijnig er van. Moet de helft nu afsponzen, hoop dat als ik morgen de waas er af heb (als dat lukt) het resultaat er mee door kan, want ik ga dit noooooooooooooooooooooooooooooooooooit meer doen!
wij hebben ook met dat spul gewerkt, vooral veel water gebruiken en nawrijven met oude handdoeken. Gelukkig hadden we die zat, je kon ze na afloop in de bak gooien.
En inderdaad : klein stukje voegen en dan schoonmaken
soms moet je iets achter laten om verder te komen, soms moet je heel veel achter je laten om een ander mens te worden
pi_79048265
O gelukkig, het lag dus niet aan mij
Wat een pokkewerk he? Dat werkt voor geen meter, klein stukje voegen, schoonmaken, voegen, schoonmaken, etc...
pi_79115411
Klein updateje: had door de week niet meer echt tijd gevonden de douche af te tegelen. Dat heeft mijn vader vandaag gedaan, terwijl ik een keukenkastje in elkaar heb gezet. Hadden vandaag maar weinig tijd, dus morgen weer verder. Er moet nog een klein randje tegels aan de kant van het toilet, maar de rest zit er allemaal op. Morgen die tegels voegen, dus overmorgen kan ik eindelijk douchen!

Zo was de douche na het repareren van de afvoer....



Zo was ie nadat ik de loszittende tegels er af had gehaald...



En zo ziet het er nu uit....



Er komen witte voegen tussen de nieuwe witte tegels. Bij de oude tegels ga ik de grijze voegen omkleuren naar witte voegen (heb nu voegenfris van Alabastine daarvoor, hoop dat dat gaat werken). Echt jammer dat ik geen geld heb het allemaal nu in één keer goed te doen. Ik hou niet van tegels namelijk, en al helemaal niet van dit soort glimmende, witte, vierkante. Maar goed nu is het in elk geval weer netjes en waterdicht.

Keuken staat er nu zo bij....



En had ik al gezegd hoe blij ik ben met dit ding?



Lang leve de klokthermostaat! Nooit meer in de kou opstaan, maar wel lekker koud slapen
pi_79120053
keurige douche! daar ben je vast blij mee! en misschien nog even niet je smaak, maar het is tenminste geen gesmurfte badkamer of erger, van dat vreselijke groen uit de zeventiger jaren ofzo.
Perfect paranoia is perfect awareness. Yes, I am a misfit.
pi_79154375
Gevoegd!



Was even vergeten dat onderste randje in het midden met de donkere tegeltjes nog met donker spul moest, dus voegen kon niet in één keer, dat laatste moet ik dus morgenavond doen... Dan overmorgen dus eeeeeeeeeeeeeeeindelijk een douche waar je in kan douchen!

De keuken schiet ook al lekker op. Vaatwasser plaatsen duurde eeuwen. Dit is het resultaat so far... Er komen verder nog drie bovenkastjes. En de afzuigkap moet nog geplaatst, maar het plaatje wordt dus al aardig compleet

pi_79158949
Mooie thermostaat! Die heb ik ook Moet m alleen nog ff aansluiten..
Wat waren de problemen met je vaatwasser? Ik heb dat ding neergezet en hij stond eigenlijk bijna direct goed..
pi_79167934
Nou gewoon pielen, deur er op, paste niet helemaal, schroefjes 3 mm naar links, etc. Vergeten handvat er op te maken, deur er weer af, handvat er op... Ga zo maar door... Ding neerzetten, ondergrond is ongelijk en muur niet haaks, dus rechterpootje 1 mm omhoog, linker 2 mm, rechter weer een halve naar beneden, etc... Allemaal wel simpel maar je bent wel uren verder voor 't ding staat...
Haha mooi dat jij die thermostaat ook hebt!
pi_79168821
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 23:42 schreef Beijtje het volgende:
.... *Eurocol frustraties* ...

Dat Eurocol voegmiddel ben ik ook mee de mist in gegaan. Ik heb het te snel afgespond, waardoor het pigment ook weggeveegd is. Gevolg: grijze voegen i.p.v. antraciet.... ik heb het maar geaccepteerd, want opnieuw voegen is een klote klus....
pi_79169154
Ooo ja wat erg he, ik zou ook mooi niet opnieuw beginnen!
Ik moet dus nog dat onderste randje in de douche doen en alleen daar al zie ik zooooooo tegenop! Dat witte voegsel van Eurocol op m'n zwarte tegeltjes was trouwens ook niet grappig, maar was iets minder erg dan dat zwarte spul... En dan te bedenken dat ik uiteindelijk nóg 1m2 met dat spul moet gaan voegen, gedver zeg. Maar dan ben ik wel mentaal voorbereid en zet ik gewoon 1000 emmertjes water met 1000 doekjes klaar...

Over de vaatwasser trouwens nog even: hij is niet van Ikea en de keuken dus wel, misschien dat dat er iets mee te maken heeft...
pi_79170058
Ik moet zeggen dat het voegen me beter bevallen is dan het tegelwerk. Het tegelwerk is een delicaat klusje als je het netjes wil doen. Met voegen hoef je niet zo voorzichtig te zijn, zo lang je je voegen maar goed vult en tijdig de cementsluier weghaalt. Bij het voegen had ik een emmertje water en een spons in de hand. Ik heb het voegsel eerst grof weggeveegd en ben daarna baan voor baan alle tegels langs gegaan. Prima te doen!
pi_79170520
Ja, dat is wel waar, het komt niet zo nauw...
pi_79172123
quote:
Op maandag 15 maart 2010 15:13 schreef Beijtje het volgende:
Ja, dat is wel waar, het komt niet zo nauw...
Nouja, ze moeten natuurlijk wel 100% waterdicht zijn. Anders krijg je vroeg of laat problemen met je tegelwerk, vooral bij je douche.
pi_79192832
Jajajaaa, maar 't hoeft niet netjes als je bezig bent, het gaat er vanzelf wel tussen zitten...

Heb dat laatste stukje gevoegd en de drain schoongekrabd. Dat wil zeggen: morgen douchen!!! (Ff opzoeken hoe snel dat voegsel douche-bestendig is, hopelijk kan ik morgenochtend al douchen)

Verder de loodgieter uitgehangen: andere knelkoppelingetjes op de koud en warmwaterleiding gezet en kraan in de keuken aangesloten. Ook de afvoer aangesloten en wasmachinekraan voor vaatwasser gemonteerd. (Zit nu scheef dus moet ff opnieuw, maar doe ik morgen) Ook poging gedaan sifon voor vaatwasser te monteren, maar die heb ik gemold... Op de verpakking van de lijm stond dat je de buisjes nog kon draaien als de lijm er al op zat, nou niet dus. Bijna mijn pols er op gebroken en ten slotte scheurde een stukje van de sifon. Morgen ff nieuwe halen en dan kan de vaatwasser ook aangesloten! In elk geval heb ik nu wel een complete werkende wasbak in de keuken!
Nu kan ik weer tevreden gaan slapen...
pi_79193914
De eerste douche in je nieuwe huis is altijd fijn. Veel plezier!
pi_79199125
Douchen, wat een genot! Ik was bijna vergeten hoe fijn dat is! Maar vanochtend was het dan zo ver...
En nog zoiets: je tanden poetsen boven een echte wasbak waar stromend water uit de kraan komt! (In plaats van water uit de douche in een bekertje doen en spoelen boven het putje op het buitenplaatsje...)
Lang leve de moderne gemakken!
pi_79199219
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 09:17 schreef Beijtje het volgende:
Douchen, wat een genot! Ik was bijna vergeten hoe fijn dat is! Maar vanochtend was het dan zo ver...
Waarschijnlijk denken de mensen in je omgeving er ook zo over.
pi_79199468
O dus daarom liep iedereen de hele tijd van me weg...
pi_79380255
ja lekker douchen!
stoeltje pakken en niet meer onder vandaan
vaatwassergepiel klinkt als; eigenlijk geen zin meer vandaag maar moet toch af maar gaat niet van harte
zulke dingen heb ik ook weleens, dan heb ik eigenlijk echt gewoon geen zin meer en geen puf meer maar dan 'mag' ik van mezelf nog niet stoppen en prompt wordt het dan zo'n k-klus van tot 3 keer toe de verkeerde schroevedraaier uit de garage halen, tot nét het verkeerde plugje, nouja, je kent het wel, gepiel dus.
Perfect paranoia is perfect awareness. Yes, I am a misfit.
pi_79382988
Heb je alweer foto's Beijtje? Ben erg benieuwd hoe het er nu uitziet
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_79413374
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 19:38 schreef Ml-etje het volgende:
Heb je alweer foto's Beijtje? Ben erg benieuwd hoe het er nu uitziet
Perfect paranoia is perfect awareness. Yes, I am a misfit.
pi_79426299
Haha, WRH, dat van het vaatwassergepiel klopt inderdaad!
Helaas nog geen nieuwe foto's, het heeft even stilgelegen. Ik merk dat je van weken achter elkaar dacht en nacht werken of klussen (elke avond na mijn werk en bij een vrije dag de hele dag) toch wel moe wordt Dus nu de basics er waren heb ik even een pauze ingelast afgelopen week, zodat mijn normale leven weer even vorm kan krijgen: ik heb geen vrije dagen meer genomen, maar gewoon lekker fulltime gewerkt, ben weer eens gaan sporten en met mensen wat afgesproken enzo, moet toch ook gebeuren he... Ondertussen lekker bijgeslapen en weer energie opgedaan om te klussen! Dit weekend helaas geen tijd gehad om te klussen, maar volgend weekend ga ik de keuken afmaken samen met mijn vader (die ga ik door de week een beetje ontzien, anders heeft die ook geen leven meer) en dan zal ik zeker weer wat foto's posten!
Verder moeten er nog allerlei kleine dingen gebeuren, die ik als ik de puf heb, misschien wel door de week in de avonden vast doe: zoals gordijnen ophangen, boekenkast aan de muur vastmaken, wat dingen kitten, cement op de vloer in de badkamer weghalen, voegen in badkamer op de muur omkleuren en ga zo maar door... (Ook even een lijstje maken een keer, net als Rallydame, ik hou er ook van om dingen af te strepen!)
pi_79471146
Ik had opeens zin om gaatjes te boren (later spijt van, was beetje zwaar ) dus ben de gordijnen op aan het hangen. Het zijn van die Ikea-dingen die je zelf korter moet maken. Ik hoop dat er toevallig mensen online zijn die dit lezen, want ben beetje in dubio: zal ik ze tot op de vensterbank maken of langer, tot net boven de verwarming? Wat lijkt jullie het mooist? Ik zeg intuïtief dat ik ze niet op de vensterbank moet doen maar zo lang mogelijk, dus tot net boven de verwarming, maar weet eigenlijk niet of dat mooi is. Maar dat is ook wel handig, mijn ramen kunnen onderaan niet open dus dan kan je nog eens wat in de vensterbank zetten zonder dat je het wegveegt als je de gordijnen open of dicht doet... (Tot op de grond is het mooist, maar geen optie want gordijnen te kort en bovendien dekken ze de radiator dan te veel af)

Plaatje van de situatie:

pi_79471617
Ik zou tot iets boven de verwarming doen.
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_79471776
Ja he? Dat doe ik ook maar, denk ik... Eerst even kwartiertje pauze...
pi_79472273
Jaaa! Zeker tot vlak boven de verwarming! En over de verwarming heen is ook niet handig hoor... Om het hier in m'n woonkamertje met enkelglas warm te krijgen als t buiten vriest, moet ik de gordijnen achter de verwarming hangen... MAar jouw gordijnen zien er meer uit als vitrage dus dat maakt dan bij jou ook niet uit...
pi_79472369
Nou er komt nog een laag gordijnen over.. Dus daarom dat ze inderdaad in elk geval niet over de verwarming mogen, anders stook je voor Jan L.
Tot nu toe dus twee stemmen voor tot vlak boven verwarming, ok.
Het kan ook weer niet té vlak boven verwarming, want dan gaat alle warmte alsnog achter de gordijnen zitten... Dus het wordt dan ergens halverwege vensterbank en bovenkant verwarming...
pi_79472549
quote:
Op maandag 22 maart 2010 22:57 schreef Bartjebart het volgende:
Ik zou tot iets boven de verwarming doen.
pi_79472674
Ach, als het dan echt hard gaat vriezen, moet je voor die periode iets origineels verzinnen zodat alle warmte naar binnen gaat... Maar vooral voor spullen op de vensterbank idd veel makkelijker om ze wat langer te laten. Toch zou ik er voor de zekerheid minimaal een nachtje over slapen!
pi_79472817
Hmmm ja nachtje slapen, geen zin in, haha. Als ik eenmaal bezig ben moet het (min of meer) af...
Ik kijk eerst maar eens hoe het wordt, ik geloof dat je die plakstrip die je er in strijkt er ook zo weer uit kan halen, dus kan ze altijd weer langer of korter maken.
Ik denk trouwens dat ik de overgordijnen wel lang laat, die hangen toch meestal open aan de zijkant...
pi_79473092
quote:
Op maandag 22 maart 2010 23:11 schreef Beijtje het volgende:
Nou er komt nog een laag gordijnen over.. Dus daarom dat ze inderdaad in elk geval niet over de verwarming mogen, anders stook je voor Jan L.
Tot nu toe dus twee stemmen voor tot vlak boven verwarming, ok.
Het kan ook weer niet té vlak boven verwarming, want dan gaat alle warmte alsnog achter de gordijnen zitten... Dus het wordt dan ergens halverwege vensterbank en bovenkant verwarming...
Nja het voordeel is als je ze tot boven je verwarming doet en je het toch tot op je vensterbank wilt, je ze altijd nog kunt inkorten. Andersom is wat lastiger
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_79473133
quote:
Op maandag 22 maart 2010 23:18 schreef Beijtje het volgende:
Hmmm ja nachtje slapen, geen zin in, haha. Als ik eenmaal bezig ben moet het (min of meer) af...
Ik kijk eerst maar eens hoe het wordt, ik geloof dat je die plakstrip die je er in strijkt er ook zo weer uit kan halen, dus kan ze altijd weer langer of korter maken.
Ik denk trouwens dat ik de overgordijnen wel lang laat, die hangen toch meestal open aan de zijkant...
Dat lijkt me vreemd staan
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_79473144
Haha, ja maar ik knip er geen stuk af, maar maak gewoon een brede zoom...
pi_79473169
En over die overgordijnen, moet ik dus nog even kijken. Ik hang ze sowieso in volle lengte op. Als dat er niet uit ziet, maak ik ze korter...
pi_79475007
Ik zou ze eerst tot boven de verwarming spelden en daarna tot boven de vensterbank. Eventueel kan je bij beide opties een foto maken. Dat lijkt me het makkelijkste kiezen
pi_79475631
Ja maar ik heb geen spelden
Heb het nu tot onder de vensterbank en dat is wel mooi vind ik...
Maar wat zo stom is: heb voor de overgordijnen de verkeerde kleur gordijnen van de Ikea meegenomen! Grrrr nou moet ik meer helemaal terug! O shit en ik zie net dat de kleur die ik wilde er helemaal niet meer is
In elk geval bedankt voor het meedenken allemaal!

Had nu eigenlijk een plaatje willen posten van het eindresultaat ( met de overgordijnen erbij), maar dat moet dus wachten. Dit is hoe het er nu uitziet:



Wel beter dan met de kranten:

pi_79475767
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 00:33 schreef Beijtje het volgende:
Ja maar ik heb geen spelden
Heb het nu tot onder de vensterbank en dat is wel mooi vind ik...
Maar wat zo stom is: heb voor de overgordijnen de verkeerde kleur gordijnen van de Ikea meegenomen! Grrrr nou moet ik meer helemaal terug! O shit en ik zie net dat de kleur die ik wilde er helemaal niet meer is
In elk geval bedankt voor het meedenken allemaal!

Had nu eigenlijk een plaatje willen posten van het eindresultaat ( met de overgordijnen erbij), maar dat moet dus wachten. Dit is hoe het er nu uitziet:

[ afbeelding ]

Wel beter dan met de kranten:

[ afbeelding ]
Ik vind het goed staan zo
Hou alleen niet van vitrage achtige dingen... maar dat terzijde
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_79477933
Ziet er prima uit
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_79478713
Dank jullie. Ik hou ook niet van vitrage hoor... Dit is gewoon een wat dunner katoenen gordijn, dus ziet er gewoon uit als een beetje doorschijnend, maar op de foto lijkt het door de flits echt van dat hele doorzichtige vitrage spul, maar gelukkig is het dat niet...
Ik hoop vanavond ff tijd te hebben die andere gordijnen te ruilen bij Ikea...
pi_79481536
Voordat je naar Ikea rent:

Mi. zijn overgordijnen het mooist - komen het beste uit - werkt ruimtelijk - als ze van links tót rechts hangen en zoals je eerder schreef tot aan de grond.
Hopelijk was je dat ook van plan ???
Anders worden het 2 lappen met een stukkie witte muur int midden.

IMHO
pi_79482198
Was ik ook van plan ja! Dat is inderdaad het mooist...
Alleen heb ik nog geen geld om ze op maat te laten maken en de standaardgordijnen (van Ikea ja ) zijn net niet helemaal tot aan de grond, plus dat je altijd een klein spleetje in het midden houdt door het ophangsysteem, maar goed, voor nu is het prima...
  dinsdag 23 maart 2010 @ 19:20:18 #214
910 Barbie
Graduated Fool
pi_79502616
Als je ze hebt omgeruild in de goede kleur, eerst wassen, dan pas korter maken. Die dingen krimpen nl altijd nog
When it goes I feel the crush
When I rush it hits me
pi_79507598
Ja thanx voor de tip! Maar ik maak ze eigenlijk niet echt korter, maar met zo'n plakstrip, dus je kan dat zo weer los maken (gebeurt ook vaak in de was) en dan zijn ze weer langer.
Bovendien ben ik niet het type dat vaak gordijnen wast dus hoop ik tegen de tijd dat het echt nodig wordt, geld te hebben voor nieuwe, op maat gemaakte

Ik heb de goeie kleur nu in huis en ga die zo ophangen! Dan wil ik eigenlijk ook even de boekenkast aan de muur fixen, alle spullen opruimen, en dan krijgen jullie een fototje
pi_79510564
wat een progressie
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_79512093
Haha, stel je er niet te veel van voor he
Toch vast een fototje van de gordijnen nu ze hangen, omdat ik niet weet of ik ook aan die andere dingetjes toe ga komen vanavond...



Ondanks dat het maar standaard gordijntjes zijn, ben ik helemaal in m'n sas ermee! Het kleedt de boel mooi aan...
pi_79512273
moet je ze nog even van een afstandje fotograferen
Maar je kunt nu prima slapen
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_79512390
Ja hallo, mijn woonkamer is iets van 3 bij 4, dus voor van een afstandje zou ik door de muur moeten kunnen fotograferen en dat heb ik nog niet helemaal onder de knie
(En 't is dus de woonkamer. In slaapkamer nog geen gordijnen..)
pi_79512833
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 22:34 schreef Beijtje het volgende:
Haha, stel je er niet te veel van voor he
Toch vast een fototje van de gordijnen nu ze hangen, omdat ik niet weet of ik ook aan die andere dingetjes toe ga komen vanavond...

[ afbeelding ]

Ondanks dat het maar standaard gordijntjes zijn, ben ik helemaal in m'n sas ermee! Het kleedt de boel mooi aan...
Ohw wauw, ziet er goed uit hoor!!!!
pi_79512888
Mooi, zo de gordijnen tot op de grond..
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
pi_79513134
En tik: weer een box.

Ze hangen er mooi bij, Beijtje.
pi_79513319
Dank jullie! Ik ga snel verder met opruimen in de hoop dat ik er aan toe kom de boekenkast vast te zetten en wat dozen uit te pakken die daar in moeten komen, voordat ik dood neerval van vermoeidheid...

(En shhhh , ze zijn nét niet tot op de grond, echt nét ietsje te kort... Maar dat helpt me alleen maar herinneren wat een fijne hoge plafonds ik heb dat ik zelfs aan een gordijn van 3 meter lang niet genoeg heb )
pi_79513499
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 22:57 schreef Beijtje het volgende:
Dank jullie! Ik ga snel verder met opruimen in de hoop dat ik er aan toe kom de boekenkast vast te zetten en wat dozen uit te pakken die daar in moeten komen, voordat ik dood neerval van vermoeidheid...

(En shhhh , ze zijn nét niet tot op de grond, echt nét ietsje te kort... Maar dat helpt me alleen maar herinneren wat een fijne hoge plafonds ik heb dat ik zelfs aan een gordijn van 3 meter lang niet genoeg heb )
Gordijnen worden door hangen ook vaak net iets langer..... heb helaas ervaring hiermee Mijn zelf op maat gemaakte gordijnen, die ik met veel liefde heb genaaid, zijn langer geworden na een paar weken en "staan" nu bovenop de vloer door de stevige stof.... ook niet fijn Des tof is een beetje vergelijkbaar met jeans qua dokte en stevigheid, maar dan in wit van ikea.....

En ik had ze al heet gewassen voor het naaien om het krimpen te voorkomen
pi_79513621
Oooo das wel heel als je ze net op maat hebt gemaakt... Maar in mijn geval wel prima
pi_79513840
Ze lijken best goed te passen.

Wel grappig hoe je vloer eruit ziet. Doet me erg denken aan mijn houten vloerdelen, waar nog niks op ligt.
pi_79514061
Het is ook gewoon kaal grenen (nouja met oude lakresten er op die er niet goed af te schuren zijn), met alleen een beetje (hele lichte whitewash) olie er op. Wat ga jij er op doen dan?
pi_79520044
Ziet er goed uit!
pi_79555084
In de categorie "woonkamers" heb ik voor jullie Beijtjes-het-begint-al-ergens-op-te-lijken-maar-de-tafel-en-stoelen-moeten-nog-naar-de-keuken-zodra-die-af-is-en-de-andere-billy-kast-moet-nog-geverfd-en-neergezet-worden-en-her-en-der-moet-er-nog-wat-gekit-worden-maar-verder-is-ie-eigenlijk-wel-zo-goed-als-af-woonkamer!!!

Ook fijn: ik vond mijn paspoort eindelijk bij het uitpakken van een doos in de in de weg stond...






Ahhh... Chessie...



(Woonkamer goed op de foto krijgen is vanwege 't formaat (iets van 3,5 bij 4 ofzo, maar gelukkig wel met meer dan 3 meter hoge plafonds) nogal lastig, dus excusez-le-photographe...)

Zo, nu lekker
pi_79557525
Wat een hoge plafonds idd
Je bankje
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_79656052
Er zit weer een beetje schot in de zaak.

Aansluitingen in gootsteenkastje waren al af, maar vandaag even een klein lekkagetje verholpen (je moet meer lijm gebruiken dan ik dacht, er hingen druppeltjes aan af en toe) ook even de vaatwasser er op gezet en getest... Een vaatwasser (mijn eerste ), wat een uitvinding! Hoeraaaaaaaa!!!



En de bovenkastjes opgehangen en de afzuigkap opgehangen!
Mooie blauwe keuken...







Zoals jullie zien moet de afzuigkap nog wel aangesloten worden op een luchtafvoer. Ga ik morgen even spullen voor halen. Daarna kan de folie er af. (Iemand nog ideeën waar ik zo cheap mogelijk een mooie niet-flexibele RVS buis of koof kan vinden voor de afvoer? Moet hele keuken door namelijk, maar wil het niet wegwerken achter een (gips) koof maar een mooie buis in het zicht hebben. Lijkt me wel gaaf. Maar ook duur, dus tips zijn welkom. Tijdelijk wordt het wsch even flexibel RVS. Edit: RVS mag schijnbaar niet en heb bij de bouwmarkt al mooie aluminium pijpen gevonden, alleen waren er niet genoeg, dus het afzuigkap project wordt volgende week voltooid...)

Jammer was, dat de wcd voor de afzuiger die we hadden gemaakt, precies 10 cm te laag zat en dus op de verkeerde plek (Toen ik de afzuigkap via internet bestelde me vergist in afmetingen) Maar goed, daar draaien wij onze hand niet voor om: gaatje geboord, pvc buisje erdoor en morgen opbouwwcd er op (een niet heel elegante overgang van in- naar opbouw, maar ach, 't komt toch achter de koof van de afzuigkap)...

[ Bericht 1% gewijzigd door Beijtje op 28-03-2010 15:35:11 ]
pi_79689876
Ik kijk uit naar de onthulling van je keuken!
  zondag 28 maart 2010 @ 22:48:13 #233
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_79690286
Mooi je gordijnen meis! En zo kun je er ook fatsoenlijk onder door stofzuigen . Hier hangen ze ook net heel ietsje boven de grond, dat was volgens de winkel waar we ze hebben laten maken ook standaard (geloof iets van 2cm).

Je plafond . En wat staat Chessie hier goed!

Keep up the good work!
pi_79692177
Nou aloe_vera, daar komt ie dan!
En thx TM! Maar t is wel iets meer dan 2 cm, eerder 12


Een blauwe keuken is natuurlijk hartstikke mooi en hip, maar ik dacht, ik doe eens gek, laat ik er een witte keuken van maken. En zo gezegd, zo gedaan... Ik heb de folie er af gehaald, wat nog niet zo makkelijk ging, aangezien ik er niet aan had gedacht die aan de randjes er eerst af te halen voordat ik de handgreepjes er op schroefde, dus die moest ik er allemaal weer afhalen...







Ook de stucloper heb ik van de vloer gehaald, nu lijkt het al erg op hoe het gaat worden, enige is dat ik de vloer schoon moet gaan maken met cementverwijderaar. Dat ga ik vandaag niet meer redden (ik slaap ook wel eens namelijk... Is best fijn, doen jullie dat ook wel eens?) dus dat ga ik een andere keer doen. Als dat is gedaan komt ook de tafel en de stoelen in de keuken...





Er zullen wel wat mensen zijn die zullen denken "waarom zo'n 'strakke' keuken bij zo'n oude vloer en oud huis?"... Maarja, smaken verschillen, en ik vind het juist leuk om oud met nieuw te combineren...

Het fornuis stond er natuurlijk al, maar is nu ook aangesloten. Ik heb meteen maar een quiche gebakken waar ik drie dagen van kan eten, om fornuis + oven even goed te testen. En goedgekeurd! En het mooiste was: daarna kon alles gewoon in de vaatwasser!!! (I know, een beetje obsessed met de vaatwasser, maar ik heb echt een hekel aan huishoudelijke taakjes zoals afwassen en hiervoor had ik nooit een vaatwasser. Dus ben helemaal in mijn nopjes )



Zoals gezegd moeten de luchtafvoer van de afzuigkap nog afgemaakt worden. De buizen zijn besteld, dus dat gaat waarschijnlijk volgend weekend gebeuren. Het wordt geen tuttig afgetimmerd koofje, maar een stoere alu buis dwars door de keuken!

Oooooja... Wat er natuurlijk ook nog moet komen (uiteindelijk), zijn de pllllllllllllllllllllintjeeees!!!
Oja en een muurtje rechts van de vaatwasser...
Oja en planken in de keukenkast...
Enne... Enne... Enne...
pi_79693373
Ik vind je keuken een snoepie!
En past goed, op zo'n vloer...
Trouwens zou me niet echt druk maken wat een ander er van denkt, jij komt toch elke ochtend zelf die keuken in...
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
  maandag 29 maart 2010 @ 00:45:31 #236
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_79694321
Mooie keuken zeg! En je fornuis is ook erg gaaf!
En je obsessie voor de vaatwasser snap ik helemaal, toen wij net ons huis hadden hebben we weleens vaat meegenomen uit het oude huis om daar in de vaatwasser te stoppen
Vaatwasser =
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
pi_79696624
wat mooi geworden meis
En die vloer dat komt wel goed even zin maken en hij glimt je tegemoet.
En vaatwasser tsjaaa
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_79696793
Dank jullie! Ben ook nu ik opsta en het zie, weer helemaal blij...

En:
quote:
Op maandag 29 maart 2010 00:07 schreef Oblivion het volgende:
Trouwens zou me niet echt druk maken wat een ander er van denkt,
Nee, dat sowieso niet, maar wilde vast een discussie in de kiem smoren
pi_79696934
Ziet er goed uit, en wat een enorm handig plankje achter/boven je fornuis

Komt er ook een witte plint onder de keuken, of wordt dat een andere kleur?

En een vaatwasser is inderdaad heerlijk
pi_79697062
Witte plint idd!
En dat plankje is de oude schouw, hè?! (Zie ook de delfts blauwe tegeltjes echter 't fornuis...) Is zeker heel handig!
pi_79697364
quote:
Op maandag 29 maart 2010 08:58 schreef Beijtje het volgende:
Witte plint idd!
En dat plankje is de oude schouw, hè?! (Zie ook de delfts blauwe tegeltjes echter 't fornuis...) Is zeker heel handig!
Ik had gezien inderdaad dat de schouw er achter zat, maar dat maakt het plankje niet minder handig
In mijn nieuwe keuken staan de kruiden en olie enzo allemaal in een kastje, dus iedere keer als ik wat nodig heb moet ik met mijn vieze handen dat deurtje open maken. Dus na elke kookbeurt moet ik weer met een doekje dat kastdeurtje schoonmaken.
pi_79697823
quote:
Op maandag 29 maart 2010 09:18 schreef Gurb het volgende:

[..]

Ik had gezien inderdaad dat de schouw er achter zat, maar dat maakt het plankje niet minder handig
Haha ok...
quote:
In mijn nieuwe keuken staan de kruiden en olie enzo allemaal in een kastje, dus iedere keer als ik wat nodig heb moet ik met mijn vieze handen dat deurtje open maken. Dus na elke kookbeurt moet ik weer met een doekje dat kastdeurtje schoonmaken.
Hmmm... Dan ook maar ergens een plankje fabriceren?
pi_79876756
Was vandaag te brak (kan de beste klusser overkomen ;-)) om aan het klussen te slaan, maar heb wel een heeeeeeeeel klein "klusje" gedaan (wilde het toch even posten omdat ik zo blij ben met het resultaat :-)): achterplaatsje schoongemaakt, chemisch afval (van het verven) en ander afval van het klussen (veeeeel karton van de verpakking van de keuken) dat daar stond opgeslagen weggebracht en plantjes neergezet... Dus het plaatsje is ook gebruiksklaar...

Voor:



Nu:



(Die blauwe pot heb ik trouwens gejat bij de stort, die had iemand zo maar bij het sloopafval gegooid... ) Er moeten natuurlijk nog veeeeeeeeeeel meer plantjes komen, maar eerst ff geld aan andere dingen uitgeven. Uiteindelijk is het de bedoeling dat ik een klimplant tegen die achtermuur maak, wat meer potjes met planten neerzet en her en der een plantje aan de muur hang...
Ik was van plan de tegels er uit te slopen en klinkertjes neer te leggen, maar nu weet ik het niet zo goed meer. Ik vond de tegels lelijk en ze worden snel vies... Maar het plaatsje zit op het noorden en ik ben redelijk ingebouwd zoals jullie zien, dus er komt nooit zon. Deze lichte tegels houden het dan wel lekker licht en open. Klinkertjes zouden het misschien te donker maken. Nouja, dat is dus iets om over na te denken...
pi_79878180
Vind het leuk met al die kleine tegeltjes
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_79885241
Ja, mijn idee. Maar smaken verschillen.
Zou het zelf mooi laten liggen.
pi_79885560
Hmmm.. Thx mensen, ik ben er zelf dus ook nog niet over uit of ze wel weg moeten...
pi_79885841
Het is aardig hoor ! de tegels.
Het lijken mij stoeptegels die om en om zijn gelegd? en het geeft een leuk effect.
En zo te zien liggen ze niet in zand.
Ofwel dat wordt een but klus om eruit te halen.
Handig schrobputje erbij ! heb je het riool al getest? na alle rioolproblemen !

De klinkertjes worden schrobproblemen vanwege mos en onkruid !
Zeker weten.

een pot groene aanslagverwijderaar kost iets van 25 euro !
pi_79886381
Nee het zijn geen stoeptegels, maar tegels met een gladde bovenkant, dus keramisch, of hoe zeg je dat? En dan lichtblauwgrijs/witgrijs om en om...
Ze liggen inderdaad niet in zand dus dat wordt met de hamerboor aan de slag als ik ze weg ga halen... En goed punt van het mos enzo, maar ik vind mos tussen klinkers wel minder erg dan de viezigheid die je heel snel hierop ziet... Maar goed ik kijk het even een paar maandjes op deze manier aan en dan beslis ik...
pi_79887175
Hoe lang moet dan cement- en mortelverwijderaarspul van HG eigenlijk inwerken? Er staat "even laten intrekken"... Zal eens googlen, maar misschien weet één van jullie het ook... (Het spul zit er nu op, man wat een stinkspul zeg!)
pi_79887490
Oja, dat plankje bij het fornuis (schouw), hartstikke handig natuurlijk. Zou er alleen geen olie ofzo op zetten. Staan net alle pitten lekker te vlammen, zal je zien dat je per ongeluk tegen dat flesje olie stoot, en uiteraard springt dan de dop eraf en gutst alle olie over je brandende fornuis heen.
pi_79888425
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 22:48 schreef Beijtje het volgende:
Hoe lang moet dan cement- en mortelverwijderaarspul van HG eigenlijk inwerken?
Heb geen antwoord voor je, maar je bent dus bezig met de keukenvloer? Ben echt zoooooo benieuwd hoe die er straks uit ziet!!! FOTO'S van resultaten, kijk er nu al naar uit!!!
(Lekker makkelijk ook, jij doet al het werk, en toch kan ik er best een beetje van genieten )
pi_79889821
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 22:59 schreef R2R het volgende:
Oja, dat plankje bij het fornuis (schouw), hartstikke handig natuurlijk. Zou er alleen geen olie ofzo op zetten. Staan net alle pitten lekker te vlammen, zal je zien dat je per ongeluk tegen dat flesje olie stoot, en uiteraard springt dan de dop eraf en gutst alle olie over je brandende fornuis heen.
Goed punt, niet over nagedacht. Maarja, waar laat ik die olijfolie dan? Geen kastje bij de hand bij het fornuis...
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 23:23 schreef Leonietje83 het volgende:

[..]

Heb geen antwoord voor je, maar je bent dus bezig met de keukenvloer? Ben echt zoooooo benieuwd hoe die er straks uit ziet!!! FOTO'S van resultaten, kijk er nu al naar uit!!!
(Lekker makkelijk ook, jij doet al het werk, en toch kan ik er best een beetje van genieten )
Speciaal voor jou dan vast een foto van de tussenstand... Want ja, ik ben dus met de vloer aan de slag gegaan maar ik zal hem wel nog een paar keer schoon moeten maken voordat ie echt af is.
Heb de verdunde HG limex aangebracht, 5 minuten laten zitten en ben toen gaan schrobben. Dat schoot niet op, dus heb de verfkrabber erbij gepakt. Zo heb ik op de tegels met de meeste cementresten van de tegels die er op lagen, verwijderd. Lekker arbeidsintensief... Maakte nogal herrie, dat geluid van verfkrabber op de tegels, dus heb alleen de ergste resten er af gehaald. Dat ging heel makkelijk. Probleem is dat er nog stukken bij zitten, waar geen beweging in te krijgen is (zie onderste foto). Ik weet niet goed wat ik er mee aan moet, want het lijken wel een soort reparatievoegen te zijn... Denk dat ik er morgen één helemaal schoonmaak om te kijken of de tegel eronder beschadigd is, of niet. Als de tegels eronder goed zijn, ga ik het overal wegkrabben (heb daar nu al zin in, not )

Foto voor



Foto nu (vloer nog nat)



Foto van zo'n moeilijk stukje (niet zo duidelijk)

pi_79889873
Wordt wel heel mooi
Maar helpt zo'n hele harde borstel niet? Vind een krabber vrij eng op tegels
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_79889983
Had een schrobborstel, hielp voor geen meter, kreeg ik echt niks mee weg. Krabber gaat echt prima!
En bedankt!
pi_79890056
Vloer (deels) opgedroogd nu



Volgens mij is de matte waas niet alleen cementsluier, maar ook gewoon ouderdom, helemaal versleten. Misschien kan ik er iets van glansspul op smeren ofzo als ie straks schoon is... Moet ik eens uit gaan zoeken, iemand tips?
pi_79890579
Tja, het is zonde van je oude tegels, maar ik zou toch sterk neigen naar een ander vloertje erover..... Ik heb er een hard hoofd in dat dit nog goed komt....

Maar kijken voor sealers of was ed voor je tegels is natuurlijk ook eerst te proberen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Appelblauwzeegroen op 03-04-2010 00:32:45 ]
pi_79890649
O nou deze vloer blijft sowieso hoor, komt niks meer op, ook als ik die cementresten op de moeilijke plekken niet weg krijg. Stoort me niet als het niet strak is, mag wel bij zo'n oude vloer.
Ik zag van HG de Golvpolish, die zou de kleur moeten verdiepen, zijdeglans aanbrengen en beschermen tegen vuil. Iemand toevallig ervaring mee, is dat wat?
pi_79890949
Weet je zeker dat het cement is en niet gewoon slijtage?
Dan zou je zoutzuur kunnen proberen...

Moet ik wel erbij zeggen dat je het dan even op een tegel moet proberen die niet in het zicht ligt...
Zou dat kunnen?
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
  zaterdag 3 april 2010 @ 01:47:14 #259
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_79892289
Ow wow, wordt wel heel gaaf zeg!
Je binnenplaatsje is leuk en de tegels in de keuken worden hopelijk ook mooi.
Aan het natte aanzien te zien zit er nog wel kleur in maar is hetr dof als het opdroogt. Ik zou eens advies gaan inwinnen bij degelijke (oude) tegelwinkels. Wellicht kun je met impregneer-spul er weel glans op leggen en zo de kleur omhoog halen.
Zou het zonde vinden als je er een andere vloer overheen zou leggen.
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
pi_79894387
Wat BBQ-kip zegt, probeer het eens bij een winkel die dit soort tegels verkoopt.
Wij hebben voor de Castelo tegels allemaal flessen erbij gekregen om ze te impregneren enz.
Misschien dat ze ook wel iets hebben om oude tegels in hun glorie te herstellen.
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_79895808
De vloer nat is mooi!!! Maar om nou een sproei en afvoersysteem in je keuken te monteren?
Er moet vast spul voor zijn inderdaad. Je zal niet de eerste zijn die hier tegenaan loopt en tegenwoordig hebben ze (bijna) overal een middeltje voor! (Alleen niet voor granito vloeren.. )
  zaterdag 3 april 2010 @ 10:49:58 #262
67725 Dulk
Taweret
pi_79895949
quote:
Op zaterdag 3 april 2010 09:06 schreef Ml-etje het volgende:
Wat BBQ-kip zegt, probeer het eens bij een winkel die dit soort tegels verkoopt.
Wij hebben voor de Castelo tegels allemaal flessen erbij gekregen om ze te impregneren enz.
Misschien dat ze ook wel iets hebben om oude tegels in hun glorie te herstellen.
heb jij die flessen er allemaal bij gekregen? Ik moest er voor betalen

Ik heb het volgende er allemaal bij

R55 grondreiniger


S34 vlekstop


P30 klinkerolie


P24 Edelzeep


misschien dat je wat aan de R55 grondreiniger hebt
namaste
pi_79895998
quote:
Op zaterdag 3 april 2010 10:49 schreef Dulk het volgende:

[..]

heb jij die flessen er allemaal bij gekregen? Ik moest er voor betalen

Ik heb het volgende er allemaal bij
denk dat ik ze uiteindelijk toch wel betaald heb hoor
Was al op zoek naar die flessen hier maar jij doet het sneller als ik er zo toch 1 vind zal ik even kijken wat er op de verpakking staat.
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  zaterdag 3 april 2010 @ 10:56:24 #264
67725 Dulk
Taweret
pi_79896074
quote:
Op zaterdag 3 april 2010 10:52 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

denk dat ik ze uiteindelijk toch wel betaald heb hoor
Was al op zoek naar die flessen hier maar jij doet het sneller als ik er zo toch 1 vind zal ik even kijken wat er op de verpakking staat.
hehehe

ja ik zat ook al in kasten te kijken, maar google was uiteindelijk sneller
namaste
pi_79896321
Denk dan dat je deze nodig hebt... Je zou toch denken dat je met deze producten ook een granito vloer weer schoon en glanzend zou moeten kunnen krijgen... ?! (Vandaar m'n uitgebreidere zoektocht)
pi_79896344
Thanx mensen! Langs een winkel gaan waar ze er verstand van hebben, had ik ook al bedacht, maar weet niet echt of er één in de buurt hier zit, ken er geen in elk geval...
De vloer blijft sowieso liggen. Ik weet inderdaad niet zeker of het allemaal cement of ook slijtage is. Ik heb vanochtend nog eens goed gekeken, en volgens mij is het inderdaad, zoals BBQ-kip zegt, nog een sluier cement die er op ligt. Het is nu helemaal droog en het lijkt er op dat ik gewoon nog knetterveel cement er af moet halen, heb even met m'n nagel gekrabt, en eronder komt dan ook de meer felle kleur (die zoals wanneer ie nat is) naar voren... Ik ga straks gewoon even op één tegel proberen hoe het wordt als ik dat probeer allemaal weg te halen met dat Limex spul. Waarschijnlijk moet ik gewoon tegel voor tegen schoonschrobben/-krabben Mocht dat allemaal te lang duren, dan moet ik inderdaad misschien zoutzuur proberen. Heb nog twee losse tegels die er uit moesten vanwege de riolering, dus daar kan ik dat mooi op uit proberen...
pi_79896367
Ja Leonietje, precies, van HG vond ik iets vergelijkbaars. Maar eerst moet ie nog schoner...
Heb jij je granitovloer dan onder handen genomen, of gaat dat nog gebeuren?
pi_79896922
Dat moet nog gebeuren, hier in mijn (ex-sociale-huur) huisje maar ook in de badkamer van m'n vaders (mijn ouderlijk) (heren)huis en in de badkamer van het (ex-sociale-huur)huis van m'n vriend... Maar eerst de verbouwing van de leefkeuken van m'n moeder... Ben hier aan het lurken onder het mom van voorbereiding op verbouwingen! Echt wel heel leerzaam! Maar op diezelfde site hebben ze ook reinigers die niet heel agressief zijn, voor natuursteen en plavuizen... Misschien het proberen waard?

Ik zou zoutzuur trouwens niet doen! Zuur tast je tegel enorm aan! Vooral omdat ie niet geglazuurd is... Denk dat het er alleen maar grauwer, doffer en zuigender van wordt... Zit je daarna ook nog met vlekken die je niet meer weg kan krijgen
pi_79897592
Wow, wat een gaaf huis. Klustopics zijn altijd leuk, dus deze gaat ff in mijn lijstje van tvp-tjes.
The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.
pi_79907425
hoop dat het gaat lukken met de vloer, zou wel heel erg gaaf zijn als het weer een beetje glanzend wordt.
anders iets als een renovatiebedrijf mailen? weet van sommige stucadoors die echt oude panden weer opknappen in oude staat, zal ook wel zoiets zijn voor oude vloeren en die hebben vast wel hun trucjes?
Perfect paranoia is perfect awareness. Yes, I am a misfit.
pi_79909611
Ja precies WRH, als ik er niet uit kom zelf, doe ik dat. Want die vloer moet blijven... :-)
En Leonietje, wat leuk dat je dat allemaal gaat doen! Dan zien we tzt de foto's wel he?
Het spul dat ik nu van HG gebruik om te reinigen is voor gewone tegels en er zit ook zoutzuur in. Heb het eerst op een overgebleven tegel getest en dat ging prima. Heb vandaag met m'n vader bij daglicht en nu die droog is de vloer nog even goed bestudeerd en het is precies andersom dan ik dacht: de donkere plekken is gewoon viezigheid, dat moet er nog afgeschrobd worden. Het wordt dus de lichte kleur uiteindelijk. Waar het nu al licht is zit ook nog cementsluier op en die moet er dus ook af. De "moeilijke stukjes" zoals ik het noemde, lijken echt renovatiepogingen van kapotte tegels te zijn, maar ik ga eens één tegel daarvan kaal maken, kijken wat er dan overblijft... Verder zal ik als de vloer helemaal schoon is er een soort impregnator op doen. Die beschermt en haalt de kleur ook naar boven en geeft een glansje, dat lijkt me wel mooi. Dan krijg ik toch die wat meer diepere kleur...
Verder hebben "we" (eigenlijk mijn vader in zijn eentje, want ik kon niet echt helpen) de buizen voor de afzuigkap afgemaakt en zijn "we" nu bezig met planken in de keukenkast te maken... Foto's zullen uiteraard volgen!
pi_79914556
Ik heb een vaatwasser!!! (Of had ik dat al gezegd? ) Wat wel irritant is, is dat ik doordat ie is ingebouwd, niet kan zien of ie al klaar is. Hij geeft een rete-irritante piep als ie klaar is, maarja dat hoor je natuurlijk niet altijd. Anyway, ik heb een vaatwasser!!!

Luchtafvoertje!!!



(I know, aanlsuiting koof afzuigkap op buis is bovenaan niet heel mooi, in die zin dat de koof niet tot 't plafond loopt, maar ging helaas niet anders... 't is ook 3 meter hoog he, dus wie ziet dat )

Kastje in aanbouw:



Knutselprojectje (zag ik in één of ander blaadje): papierbak van oude kranten maken... Nu in wording...

pi_79917010
CREA BEA!!! Bankjes, kastjes, tegeltjes en nu kranten vlechten... Benieuwd naar t resultaat!
pi_79917390
Hahaha, ja wie arm is (van klussen wordt je arm!), moet slim zijn ;-) Maar dan moet ik maar weer eens verder met stroken vouwen (dat is het minder leuke deel , maar kan gelukkig voor de tv ) zodat ik straks een fototje kan posten...

De vloer ligt nu trouwens vol met materialen voor de kast, waar we morgen na de paasbrunch weer mee verder gaan, dus ik kan nog niet verder met schoonmaken ervan...

Ik ben van plan zelf een tafel in elkaar te flansen voor in de keuken. Maar dat moet even wachten tot de echt noodzakelijke dingen klaar zijn. Daar wil ik dan 2 stoelen bij kopen, wit, plastic, die ook buiten kunnen staan. Dan hoef ik geen aparte tuinset te kopen en staat mijn plaatsje niet zo vol. Ze moeten vooral zo goedkoop mogelijk zijn maar ook wel strak en hippig. Ik zit nu te denken aan onderstaande stoel, Maya, en dan in 't wit. Iemand anders nog andere ideeën of tips?

pi_79921882
Paar uurtjes pielen later...





Dacht eerst het ding met het oud papier weg te gooien, leek me wel handig, maar na alle uren die er in zitten, toch maar niet...
pi_79922706
quote:
Op zaterdag 3 april 2010 22:41 schreef Beijtje het volgende:
Hahaha, ja wie arm is (van klussen wordt je arm!), moet slim zijn ;-) Maar dan moet ik maar weer eens verder met stroken vouwen (dat is het minder leuke deel , maar kan gelukkig voor de tv ) zodat ik straks een fototje kan posten...

De vloer ligt nu trouwens vol met materialen voor de kast, waar we morgen na de paasbrunch weer mee verder gaan, dus ik kan nog niet verder met schoonmaken ervan...

Ik ben van plan zelf een tafel in elkaar te flansen voor in de keuken. Maar dat moet even wachten tot de echt noodzakelijke dingen klaar zijn. Daar wil ik dan 2 stoelen bij kopen, wit, plastic, die ook buiten kunnen staan. Dan hoef ik geen aparte tuinset te kopen en staat mijn plaatsje niet zo vol. Ze moeten vooral zo goedkoop mogelijk zijn maar ook wel strak en hippig. Ik zit nu te denken aan onderstaande stoel, Maya, en dan in 't wit. Iemand anders nog andere ideeën of tips?

[ afbeelding ]
De HEMA heeft soort gelijke stoelen.
http://www.hema.nl/nl-nl/(...)-%2841837098%29.aspx
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_79926572
Dank je, Bartjebart! Dat scheelt nogal in prijs... Zit nu zelfs korting op... Denk dat ik die ga bestellen, hoor!
pi_79928388
quote:
Op zaterdag 3 april 2010 22:41 schreef Beijtje het volgende:
Iemand anders nog andere ideeën of tips?

yes, Ebay
Perfect paranoia is perfect awareness. Yes, I am a misfit.
pi_79935297
Oja, ook een goeie, ik kijk altijd alleen op MP.
Thanks!
  zondag 4 april 2010 @ 17:47:45 #280
175345 windsurfer_1970
no wind... no fun!
pi_79939218
quote:
Op zondag 4 april 2010 15:44 schreef Beijtje het volgende:
Oja, ook een goeie, ik kijk altijd alleen op MP.
Thanks!
Gebruik veilingkijker voor het zoeken naar gebruikt spul, heb je ze meteen allemaal te pakken!
'summer is a state of mind'
pi_79942198
O, da's ook handig!
pi_79943155
Loods 5 heeft ook leuke stoelen en niet zo duur.
Deze is bv nu 25 euro

pi_79943591
O, ja die is ook leuk en ook niet duur idd!
pi_79946729
Heb de stoel van de Hema besteld, twee maal Vond die toch wat mooier dan die van Loods 5, bovendien is dat niet om de hoek en kan je niet online bestellen daar... Vrijdag komen de stoelen, dus hopelijk heb ik nog tijd om voor vrijdag de keukenvloer in orde te maken... Dus bedankt, Bartjebart!

Keukenkast is af!



Planken zijn gemaakt van overgebleven vloerdelen. Die ga ik in dezelfde olie zetten als de vloer, zodat het goed schoon te houden is. Tegen de achterkant van de kast komt tzt een kek behangetje... Maar voor nu is de kast in elk geval functioneel...
Ondertussen heb ik de cement-/voegmortelresten in de douche verwijderd. Wat een pokkewerk!
(Moest weer met de verfkrabber aan de slag. Je denkt vantevoren "ah cementrestenverwijderaar, een wondermiddel", maar zo is het dus niet. Volgens mij had ik net zo goed azijn met warm water er op kunnen smeren ipv zo'n duur goedje... ) Maar het is gelukt, dus dat is weer mooi geworden...
De keukenvloer is ook weer helemaal leeg, dus als ik één dezer dagen tijd heb, ga ik daar de vloer afkrabben...
  maandag 5 april 2010 @ 14:16:46 #285
248266 heartwork
Works of heart bleeding dark
pi_79966646
quote:
Op zondag 4 april 2010 01:25 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

De HEMA heeft soort gelijke stoelen.
http://www.hema.nl/nl-nl/(...)-%2841837098%29.aspx
Hoor jij geen IKEA tips te geven? haha

Mooie stoelen hoor van de Hema.
Ik denk dat ik de Urban ga kopen van de Ikea.


NOOOOOO... ze zijn eruit ?! Scheisse.. dat krijg je van uitstellen..


Hoe is het met je vloer afgelopen? Ik vind de tegeltjes juist in die ruwe vorm Prachtig. Heel tof dat je ze laat zitten!
Big mouth strikes again
pi_79966891
Ik heb niet eens gedacht aan Ikea-stoelen, stom he, terwijl bijna alles wat ik heb Ikea is/was...
En dank je! Vloer in keuken wil ik vandaag voor de tweede keer met dat spul gaan behandelen. Zal wel even duren voordat ie echt helemaal schoon is, want dat kost wel paar uren (dagen?) werk, en heb nu te weinig tijd. Maar komt goed en ik blijf foto's van het proces posten!

Ik zie die Urban trouwens nog wel er bij staan op de site, hoor!
pi_79966936
quote:
Op maandag 5 april 2010 14:16 schreef heartwork het volgende:

[..]

Hoor jij geen IKEA tips te geven? haha

Mooie stoelen hoor van de Hema.
Ik denk dat ik de Urban ga kopen van de Ikea.


NOOOOOO... ze zijn eruit ?! Scheisse.. dat krijg je van uitstellen..


Hoe is het met je vloer afgelopen? Ik vind de tegeltjes juist in die ruwe vorm Prachtig. Heel tof dat je ze laat zitten!
Ow ja...

Maar de stoelen die ze wil hebben lijken niet echt op URBAN...
URBAN in het wit is nog gewoon in het assortiment trouwens. We krijgen binnenkort lichtblauw erbij.
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_79966980
Klopt, ik zocht de Urban stoelen op en vind die van de Hema mooier/beter passen hier...
pi_80125887
Mijn stoelen zijn binnen!!!





Het zijn er maar twee, mijn oude stoelen kan ik opklappen en zet ik in de kelder voor als er meer man aanschuiven. Nu nog even de vloer fixen, dan kan de tafel er op (tijdelijke tafel, moet nog mooie komen) en krijgen de stoelen echt hun plek...

Maar ik ben er klaar voor, wat mij betreft mag de zomer beginnen!
pi_80126124
Leuk, dat strakke op die oude tegeltjes!
pi_80126227
Ja leuk he? Dank je! Vind het ook leuk, dat contrast... Plus die ranke stoelen houden het een beetje licht en open...



( Op de foto zie je die ranzige groene aanslag veel beter dan in 't echt... )
pi_80128794
Door alle zorgen ben ik echt veel te lang weggeweest uit dit topic.

Wat een doorzetter ben je toch Beijtje, wel een paar vragen. De laatste foto's van de vloer, zo is hij uiteindelijk geworden? En wat voor verf heb je gebruikt? Hoogglans, of zijde glans...?

En waar heb je die mozaiek vandaan?!

Moest wel lachen tijdens het bijlezen....
pi_80129049
Ehm, ik snap je niet helemaal. Welke vloer bedoel je? Die in de keuken is nog niet af, dat is de originele vloer, maar daar moet de vieze shizzle nog vanaf gekrabd worden... Als je de vloer in de woon- of slaapkamer bedoelt; die is nu idd af ja en blijft zo... En verf op het hout? Dat is allemaal hoogglans hoor En bedoel je de mozaiek tegen de achterplaat van de wc? Gewoon voor 3 tientjes per vierkante meter van de Karwei
pi_80129201
Ik bedoelde die vloer in je keuken ja! Daar ben je dus nog niet mee klaar.. moet zeggen dat het zo ook niet lelijk is, maar vooruit, het is natuurlijk een foto, en het licht schijnt er op de foto even niet op.

Die vloeren die je zo gelaten hebt, zijn geweldig.

Waren jouw deuren en kozijnen etc niet erg beschadigd? Ik had bij een schilder geinformeerd en die raadde bij mij hoogglans af, omdat ik heel veel beschadigingen, en onregelmatigheden heb, en dus waarschijnlijk ook teveel zou gaan zien, zeker als het licht erop schijnt.
pi_80129413
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 16:58 schreef Xs2Shanna het volgende:
Waren jouw deuren en kozijnen etc niet erg beschadigd? Ik had bij een schilder geinformeerd en die raadde bij mij hoogglans af, omdat ik heel veel beschadigingen, en onregelmatigheden heb, en dus waarschijnlijk ook teveel zou gaan zien, zeker als het licht erop schijnt.
Daar heb ik nu wel een beetje last van ja. Het was niet eens zo heel beschadigd allemaal hoor, maar bijvoorbeeld de plinten zaten wel veel verfklodders op en zijn niet even vlak afgeschuurd en niet geplamuurd, en daar zie je de oneffenheden wel op ja. Maar de deuren zijn mooi geplamuurd en die zijn ehct super! Tja, niet zo strak als in een nieuw huis natuurlijk, maar her en der een oneffenheid hoort er ook een beetje bij, dus stoor me er niet aan. Zal eens even een voorbeeldfototje voor je proberen te maken, even kijken of het overkomt op de foto...
pi_80129786
Heb je zelf geplamuurd?
pi_80130271
Hier zie je de plint van dichtbij. Zo zijn de plinten in m'n woonkamer overal, gewoon niet mooi van dichtbij. Maar dat komt niet alleen door de oneffenheden die ik niet vantevoren goed heb weggewerkt maar ook omdat ik haast had en niet heb gewacht tot ze helemaal droog waren toen ik de muur ging verven, waardoor er kleine stofjes en spettertjes in zijn gekomen. Plus dat ik me pas na het verven bedacht dat het wel handig zou zijn de randen van de vloer, waar verf op zat, met afbijt te behandelen, dat is dus ook een beetje op de onderkant van de plinten gaan zitten... Anyway, plinten verdienen niet de schoonheidsprijs:



De deuren dan weer wel, al zeg ik het zelf... Je ziet wel her en der een putje ofzo, maar het valt mee, ook omdat ze eerst geplamuurd zijn. Op de detailfoto zie je bijvoorbeeld de oneffenheid bij de deurknop, dat is het effect dat je krijgt. Ik denk dat je dat met zijdeglans alleen ook wel blijft zien. Ik heb trouwens hoogglans van eigen merk van de Gamma, dus zo hoog is die glans nou ook weer niet, zoals je ziet...







Deze deur is trouwens aan de kant die je nu op de foto ziet, helemaal niet geplamuurd, want die was al geverfd voordat een kennis van me kwam plamuren... Een kennis me heeft dus geplamuurd, hij kwam er mee, was zelf nooit op het idee gekomen, en hij bood aan alle deuren te doen, dus dat aanbod heb ik maar geaccepteerd! Maar is ook prima zelf te doen hoor! Hij stopte eerst alle diepe gaten/naden vol met stopverf (van Alabastine had ik) en daarna plamuurde hij alles nog eens af met lakplamuur (ook van Alabastine) en de naadjes in de paneeldeuren waar spleten in die randjes zaten heeft ie op sommige plekken met overschilderbare kit gedaan...

Dit weekend ga ik trouwens de keuken bij mijn ouders er uit slopen, want die krijgen een nieuwe! Dus niet klussen bij mij, maar wel lekker slopen...
pi_80131151
leuke stoelen!
Perfect paranoia is perfect awareness. Yes, I am a misfit.
  vrijdag 9 april 2010 @ 23:37:44 #299
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_80146031
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 15:41 schreef -Marieke- het volgende:
Leuk, dat strakke op die oude tegeltjes!
Mee eens! Je vloer gaat echt mooi worden hoor, nog een beetje (ok, een beetje boel dan ) werk en hij is super!

En je houtwerk ziet er ook goed uit! Hier is ook alle shoogglans, ik vind dat toch mooier dan zijdeglans, ook bij oude panden met wat beschadigingen (= karakter) in het hout. Ergste dingen plamuren en repareren en hoogglans erop
Ik heb daarbij een soort gevoel van:
Troetelbeertjes straaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaal!
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
  vrijdag 9 april 2010 @ 23:52:29 #300
149959 SQ
snelle trees
pi_80146704
Zo! Die deur ziet er echt super uit!
Ik zou het echt no way zo netjes krijgen als ik de kwast ter hand zou nemen .
disclaimer
  vrijdag 9 april 2010 @ 23:53:47 #301
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_80146754
En dat postte ik dus .
Heb je de tegels in de keuken al beter gekregen?
Ik zou het zelf al opgegeven hebben. Wel mooi dat je doorzettingsvermogen hebt (itt mij ).

Euhm... Beijtje, open jij een nieuwe?

Verder in Beijtje klust stug verder!

[ Bericht 12% gewijzigd door Ml-etje op 10-04-2010 10:19:58 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')