abonnement bol.com Unibet Coolblue
  dinsdag 9 februari 2010 @ 11:52:52 #51
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_77801944
Haaaaaaaaaaai!
  dinsdag 9 februari 2010 @ 11:55:12 #52
63192 ursel
"Het Is Hier Fantastisch!
pi_77802035
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 11:52 schreef Keltie het volgende:
Haaaaaaaaaaai!


Ahh.. om NOG een beter inzicht in onze planning en uren te krijgen hebben we wederom een nieuw excel sheet ( ) om onze uren in te vullen. Dat maakt momenteel een totaal van 6 excell sheets voor onze uren..

Het hoofd sheet is overigens slechts 2500 regels lang en 150 kolommen breed.

[ Bericht 49% gewijzigd door ursel op 09-02-2010 12:12:25 ]
pi_77802875
quote:
'Louis van Gaal doet of hij graag liggend juicht'
09/02/2010 11:45

Als ik ergens een hekel aan heb, dan is het wel aan spelers die na een doelpunt naar de bank hollen om iemand te bedanken. Ik ben voor pure beleving. Je maakt een beslissend doelpunt, in je hoofd ontploft vuurwerk, de euforie stroomt in je botten en je begint vanzelf te bewegen. Sommige spelers doen daarna een uitheems dansje rond de cornervlag. Fout.

Dat ziet er te bedacht uit en het heeft ook vaak niet meer allure dan je dronken vader die, met zijn kruis vooruit stotend, tijdens een buurtfeest onder een latje door probeert de dansen.

Ik wil het niet eens hebben over vier spelers die na een doelpunt iets doen wat ze blijkbaar tijdens een training hebben ingestudeerd. Zitten ze opeens achter elkaar in de hoek van het veld en doen een kano na. Schorsen voor het leven. Als je wilt roeien, ga je maar in New Orleans voetballen.

Voetballers met een bedrukt T-shirt onder hun tenue, met een boodschap voor Jezus, hun pasgeboren kindje of hun vrouw, ook die moeten keihard worden aangepakt. Voor straf een seizoenlang laten voetballen met de wekelijkse aanbiedingen van de kiloknaller op hun borst. Dat zal ze leren.

Scoort toch minder lekker, met de afbeelding van drie kilo hamlappen op je shirt.
En het is allemaal zo makkelijk. Bij juichen denk je juist niet na. Het liefst juich je op de plek waar je toevallig staat als de bal het net raakt.

Het is het mooist als de scorende speler, nog voor de bal over de lijn rolt, al weet dat hij een doelpunt heeft gemaakt. In dat geval zie je ook wie klasse heeft en wie niet. De ongenaakbare prof, de held, loopt gewoon door naar de zijlijn, kijkt niet meer om naar het balletje dat hij net tergend langzaam richting doel heeft geschoten en doet alleen maar zijn arm even omhoog.

Eigenlijk is die houding altijd te verkiezen boven de hysterische jankvariant. Ik zie bij MTV liever een popmuzikant het podium opwandelen en, zonder iets te zeggen, even snel een wanstaltig beeldje omhoog houden, dan dat ik drie kwartier moet luisteren hoe het laatste zingende tietenkontmeisje drie kwartier haar ouders bedankt.

Rust, daar gaat het om bij juichen. Imploderen in plaats van dat domme gedraaf als je hebt gescoord. Het ergste draven na een doelpunt is dit draven: een speler scoort en draait zich meteen om. Hij wijst naar de bank en roept iets. Meestal: 'Zie je wel.' Of: 'Jij zei het!!' Daarna begint het domme hollen. Medespelers willen hem ook feliciteren, maar krijgen hem niet te pakken.

Dat is heel vervelend om naar te kijken, een volwassen man die – zijn collega's steeds maar ontwijkend – over het voetbalveld zwalkt. Tikkertje voor autisten, zoiets. Tijdens het hollen blijft hij maar wijzen naar de bank. Hij roept ook weer iets. Soms heeft een medespeler, die hij niet op tijd kon ontwijken, hem even beet. Dan rukt hij zich los. In een teamsport een schofterig gebaar.

Ik zou als coach meteen een disciplinaire straf uitdelen. Een speler die zijn doelpunt exclusief wil vieren met iemand op de bank, mag voortaan een half jaartje in het tweede elftal gaan staan juichen met de achterlijke terreinknecht.

Dan de aankomst bij de bank. De scorende speler neemt meestal een materiaalman of een reservespeler in zijn armen. Die persoon staat hem al met open armen op te wachten. Meestal gaat het om de reservekeeper die een keer voor de spits heeft gekookt. Soms is het een reservespeler met wie de scorende spits drie jaar lang, met een dekentje over hun schoot, heeft zitten kankeren op de coach.

Ton Boot, de bekende basketbalcoach zou dat nooit tolereren. Het is ongepast om na een doelpunt exclusief en met een verborgen, van tevoren bedachte boodschap je doelpunt te vieren. Het is niet meer en niet minder dan een publieke fuck you naar je medespelers en het publiek.

Maar het kan altijd nog erger. Spelers die naar hun coach lopen om hem te bedanken voor het gestelde vertrouwen. We hebben het hier over een beroep. Over profs. Johan Derksen zou raar opkijken als ik iedere week, na plaatsing van mijn column, in de auto stap, naar Gouda rijd, zijn kantoor binnenstorm en hem huilend in de armen val.

Daarom heb ik mij laatst zo geërgerd aan de korte maar hevige copulatie van Arjen Robben en Louis van Gaal. Daar, langs de kant van het veld, verzamelde alles wat voetbal zo ontzettend lelijk kan maken zich in één moment.

Eerst die rare valpartij van Louis van Gaal, ook weer veroorzaakt door dom juichend hollen. Van Hanegem en Cruijff zouden, als coach, nooit hollen. Hollen is iets voor zelfingenomen proleten. Aad de Mos is een hollertje. Robert Maaskant, een hollertje. Mourinho, een hollertje. Een echte coach, een coach met stijl, die holt niet.

Bij Van Gaal was het nog erger. Hij gleed uit, vlak voor de reservebank. Ik heb het fragment teruggekeken en daar ligt voor assistent/slaaf Andries Jonker nog wel wat werk in de sociale sfeer. Niet een van de spelers steekt een poot uit om Van Gaal weer overeind te helpen.

Daar, op de grond, zie je opeens de kleinheid, het narcistische, die rare in zichzelf gekeerde geest van Louis van Gaal. Hij doet net alsof hij niet viel. Dat zie je ook wel eens bij mensen die van hun fiets af flikkeren. Doen ze, met een open knie en een broek aan flarden, alsof het zo hoorde. Van Gaal doet dat ook. Het heeft bija iets aandoenlijks. Kinderachtig. Zelfs als je op je bek gaat nog steeds doen alsof je het allemaal al van tevoren zo bedacht hebt. Van Gaal doet alsof hij graag liggend juicht.

Dan verschijnt Arjen Robben opeens in beeld. Die moet al onderweg zijn geweest. Hij gaat boven op zijn coach liggen. Een speler die na een doelpunt zijn coach gaat bedanken en een coach die dat, liggend, met te gladden schoenen aan, snuivend van opwinding toelaat.

Daar lagen twee mensen die schijt hadden aan het team. Ze hadden genoeg aan elkaar.


Nico Dijkshoorn
  dinsdag 9 februari 2010 @ 12:57:31 #54
125771 JMPoSTMaN
Alpe d'Huez beklommen
pi_77804302
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 11:55 schreef ursel het volgende:

[..]



Ahh.. om NOG een beter inzicht in onze planning en uren te krijgen hebben we wederom een nieuw excel sheet ( ) om onze uren in te vullen. Dat maakt momenteel een totaal van 6 excell sheets voor onze uren..

Het hoofd sheet is overigens slechts 2500 regels lang en 150 kolommen breed.
Schitterend, overal heb je het. spreadsheetmanagers. Degene met de meeste lijstjes in een vergadering wint, want ja jij hebt er geen lijstje voor

Heerlijk gewoon.
Beste voetbalkenner binnen BoF! seizoen 07/08 en 08/09
2de in de Tour de BoF!
Winnaar Joop Zoetemelk Award
  dinsdag 9 februari 2010 @ 13:11:45 #55
63192 ursel
"Het Is Hier Fantastisch!
pi_77804873
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 12:57 schreef JMPoSTMaN het volgende:

[..]

Schitterend, overal heb je het. spreadsheetmanagers. Degene met de meeste lijstjes in een vergadering wint, want ja jij hebt er geen lijstje voor

Heerlijk gewoon.
Mja, maar achteraf wel gaan klagen waarom ik zoveel tijd in de week kwijt ben aan administratie..
pi_77805599
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 13:11 schreef ursel het volgende:

[..]

Mja, maar achteraf wel gaan klagen waarom ik zoveel tijd in de week kwijt ben aan administratie..
Je zou jezelf bijna ambtenaar kunnen noemen
  dinsdag 9 februari 2010 @ 13:45:03 #57
63192 ursel
"Het Is Hier Fantastisch!
pi_77806238
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 13:30 schreef staticdata het volgende:

[..]

Je zou jezelf bijna ambtenaar kunnen noemen
* ursel cv gauw op monsterboard plaatst
pi_77806686
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 10:35 schreef FJD het volgende:

[..]

Mag ik raden wie een klap gaat krijgen?
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 11:03 schreef ursel het volgende:

[..]

Bunny..
Klootzakken
  dinsdag 9 februari 2010 @ 14:44:43 #59
125771 JMPoSTMaN
Alpe d'Huez beklommen
pi_77808433
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 11:52 schreef Keltie het volgende:
Haaaaaaaaaaai!
Beste voetbalkenner binnen BoF! seizoen 07/08 en 08/09
2de in de Tour de BoF!
Winnaar Joop Zoetemelk Award
pi_77812934
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 00:02 schreef FJD het volgende:

[..]

Heb je GT nou al met dat geile stuurtje gespeeld? Met controller ist echt waardeloos.
Ja, ik heb me er wel wat mee bezig gehouden.. maar ik ben er niet weg van. Misschien dat het nog een kwestie van wennen is, maar ik vind het niet ideaal helemaal super geweldig. Beetje een tegenvaller dus.

Niet dat ik gedacht had dat het instappen en wegrijden was, maar het valt toch vies tegen. Force Feedback is heel erg krachtig maar ik vind hem raar reageren. Heel onnatuurlijk en abrupt. Alsof je rijdt met een stuurbekrachtiging die af en toe uitvalt.
Ik had gedacht dat bijvoorbeeld het contraslippen in GT beter op te vangen was met stuurtje, maar dat gaat ook niet helemaal zoals ik had verwacht.

Ik ben er nog niet over uit, en ik weet niet wat GT5 gaat doen.. het moet wel een verdomd goed spel worden met zoveel aandacht en tijd erin gestoken..

Al met al is het dus geen denderend succes, in combinatie met GT dan.. want het stuurtje en playseat zijn gewoon heel erg geil.. en schakelen met pookje en koppeling werkt wel goed in GT. Moet het nog testen met andere spelletjes op de PS3 (ik heb nog Ridge Racer 7 en Midnight Club en er misschien dat ik NFS Shift erbij ga halen.

Daarnaast hoort de setup natuurlijk prima geschikt te zijn voor de echte racesims op de PC, maar dat moet ik ook nog gaan testen en dan eens GTR of LFS aanschaffen. Ik denk dat daarmee meer fun en realisme uit te halen valt.
pi_77813830
Hopelijk in 2010 een goede F1 game
maar tegensturen in GT5 is wel een ramp ja GT5 gaat gewoon een soort van Duke Nukem worden. Altijd maar zeggen dat ie komt, soms een screenshot tonen en uiteindelijk geen spel
pi_77818812
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 17:04 schreef staticdata het volgende:
Hopelijk in 2010 een goede F1 game
maar tegensturen in GT5 is wel een ramp ja GT5 gaat gewoon een soort van Duke Nukem worden. Altijd maar zeggen dat ie komt, soms een screenshot tonen en uiteindelijk geen spel
Zat jij op Duke te wachten dan ofzo... ? Of is dit (hopelijk) een willekeurig voorbeeld?
pi_77819154
Forza 3.

need to say more?
Narf!
pi_77819238
Xbox ondersteund mijn stuurtje niet
  dinsdag 9 februari 2010 @ 19:52:50 #65
125771 JMPoSTMaN
Alpe d'Huez beklommen
pi_77820218
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 17:04 schreef staticdata het volgende:
Hopelijk in 2010 een goede F1 game
maar tegensturen in GT5 is wel een ramp ja GT5 gaat gewoon een soort van Duke Nukem worden. Altijd maar zeggen dat ie komt, soms een screenshot tonen en uiteindelijk geen spel
Duke Nukem Forever zal de geschiedenisboeken ingaan als DNF
Beste voetbalkenner binnen BoF! seizoen 07/08 en 08/09
2de in de Tour de BoF!
Winnaar Joop Zoetemelk Award
pi_77821370
...............Beiden werden in augustus in de ochtenduren opgepakt voor een schietpartij in café Het Kruispunt. Daarbij raakte niemand gewond. Volgens getuigen vroegen de twee naar André H., een bekende Feyenoorder van de harde kern die kort daarvoor in een tv-programma van BNN te zien was geweest. Van der E. en H. ontkennen uit te zijn geweest op een confrontatie met leden van de harde kern van Feyenoord.

Ze verklaarden dat ze tijdens het stappen in Amsterdam twee vrouwen tegenkwamen en met hen naar Rotterdam gingen. Op zoek naar een taxi en wat te eten, belandden ze naar eigen zeggen in het Feyenoordcafé op Rotterdam-Zuid.

Daar schoten ze, nadat ze een pilsje hadden besteld, op een spiegel achter de bar en richtten ze vernielingen aan, aldus het OM. De twee verklaarden niet te hebben gevraagd naar Feyenoorder André H., maar naar (muziek van) André Hazes.





Ergens vind ik het nog humor hebben ook!
En in Nederland zijn ze toch wel zo stom om het te geloven, zeker als je zegt dat je wat op had.

Dat je echter met een pistool loopt maakt je alleen weer heel verdacht
pi_77822428
Pfff ik ben toch niet de enige die niet uit z'n belastingen komt Waarom maken ze de uitleg van die programma's altijd zo ongelofelijk ingewikkeld.

Vorig jaar kreeg ik nog 550,- p/m terug vanwege HRA en als ik t nu zelf bereken in het 2010 programmatje kom ik nog niet eens op de helft van dat bedrag. Schiet mij maar lek...ik stuur de hele zooi wel weer naar de adviseur. Dat gezeik steeds
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
  dinsdag 9 februari 2010 @ 20:52:58 #68
63192 ursel
"Het Is Hier Fantastisch!
pi_77822793
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 20:44 schreef FJD het volgende:
Pfff ik ben toch niet de enige die niet uit z'n belastingen komt Waarom maken ze de uitleg van die programma's altijd zo ongelofelijk ingewikkeld.

Vorig jaar kreeg ik nog 550,- p/m terug vanwege HRA en als ik t nu zelf bereken in het 2010 programmatje kom ik nog niet eens op de helft van dat bedrag. Schiet mij maar lek...ik stuur de hele zooi wel weer naar de adviseur. Dat gezeik steeds
Moet je bij Jorrit wezen..
pi_77823644
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 20:44 schreef FJD het volgende:
Pfff ik ben toch niet de enige die niet uit z'n belastingen komt Waarom maken ze de uitleg van die programma's altijd zo ongelofelijk ingewikkeld.

Vorig jaar kreeg ik nog 550,- p/m terug vanwege HRA en als ik t nu zelf bereken in het 2010 programmatje kom ik nog niet eens op de helft van dat bedrag. Schiet mij maar lek...ik stuur de hele zooi wel weer naar de adviseur. Dat gezeik steeds
Heb een adresje die het voor 50 euro doet.. en die haalt er altijd en paar honderd pleuro meer uit dan mij dus daar ga ik echt niet voor zelf kutten. Komt langs en is binnen 30 minuten klaar.

Echter nu met de remigratie wordt het door een consulent via de zaak gedaan omdat het wel erg complex is en geen gewone boekhouder wil eraan beginnen.
pi_77823742
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 20:52 schreef ursel het volgende:
Moet je bij Jorrit wezen..
Probeer t nu met de Elsevier variant, die lijkt tot nu toe iets overzichtelijker Maar goed, blijft een kloteklus.
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 21:10 schreef jpjedi het volgende:
Heb een adresje die het voor 50 euro doet.. en die haalt er altijd en paar honderd pleuro meer uit dan mij dus daar ga ik echt niet voor zelf kutten. Komt langs en is binnen 30 minuten klaar.

Echter nu met de remigratie wordt het door een consulent via de zaak gedaan omdat het wel erg complex is en geen gewone boekhouder wil eraan beginnen.
Heb ik ook maar ik moet efkes de paar maanden overbruggen totdat alles binnen is. Dan kan de voorlopige teruggaaf 2010 + opgave 2009 in 1 keer geregeld worden. Alhoewel, bedenk me net dat dat ook los van elkaar kan. Hmmm, krijg de tiefus dan ook maar

Pest is meer dat een verschil van 200,- best heel veel geld is in m'n huidige situatie vandaar dat ik niet echt meer kan wachten om dit glad te trekken.


Beetje nagerekend en op zich klopt het wel. Heb in drie maanden voor vijf maanden terug gekregen (luiheid heeft z'n voordelen ). Nu met de nieuwe berekening kom ik daar blijkbaar op uit. Naja, nog iets meer op een houtje bijten dan

[ Bericht 30% gewijzigd door FJD op 09-02-2010 21:24:51 ]
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
pi_77825789
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 20:44 schreef FJD het volgende:
Pfff ik ben toch niet de enige die niet uit z'n belastingen komt Waarom maken ze de uitleg van die programma's altijd zo ongelofelijk ingewikkeld.

Vorig jaar kreeg ik nog 550,- p/m terug vanwege HRA en als ik t nu zelf bereken in het 2010 programmatje kom ik nog niet eens op de helft van dat bedrag. Schiet mij maar lek...ik stuur de hele zooi wel weer naar de adviseur. Dat gezeik steeds
Hoe kan dat FJD? Moet voor jou niet zo moeilijk zijn
pi_77826232
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 21:51 schreef EchtGaaf het volgende:
Hoe kan dat FJD? Moet voor jou niet zo moeilijk zijn
Ach, je moet je er maar in willen verdiepen he Ik vind het onbelangrijk geneuzel.

Meest vervelende is blijkbaar dat het de overheid niet lukt om fatsoenlijk aan burgers uit te leggen wat je op welke plek in moet vullen. Dat een commerciële partij geld kan verdienen met het uitbrengen van handleidingen (de Elsevier almanak) is iets waar een overheid het schaamrood van op de kaken zou moeten krijgen. Als ik me er al een paar avonden in moet verdiepen om zoiets uit te zoeken, hoe kun je dan van de gemiddelde burger verwachten dat deze überhaupt in staat is om de belastingaangifte fatsoenlijk in te vullen? Incentive ligt natuurlijk ook verkeerd; de overheid heeft er weinig baat bij dat de burger alle aftrekposten weet te benutten.

[ Bericht 24% gewijzigd door FJD op 09-02-2010 22:05:10 ]
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
pi_77826433
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 21:59 schreef FJD het volgende:

[..]

Ach, je moet je er maar in willen verdiepen he Ik vind het onbelangrijk geneuzel.
Je zei dat je koffie en gebak op hebt

Pas op je lijn,he
pi_77826633
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 22:02 schreef EchtGaaf het volgende:
Je zei dat je koffie en gebak op hebt
Koffie en koek Wel opletten he

Ik scrolde iets naar boven en zag dat ik er al een half uurtje eerder over was begonnen en ik had nog maar weinig zin om na te gaan hoeveel tijd ik er dan daadwerkelijk aan had besteed. Zo belangrijk is dat ook weer niet nml.. Gaat om het principe.
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
pi_77827140
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 22:06 schreef FJD het volgende:

[..]

Koffie en koek Wel opletten he
Ik lees ook altijd wat ik wil lezen... Toch 50% kunnen onthouden. Niet slecht voor iemand die nooit alcohol drinkt
quote:
Ik scrolde iets naar boven en zag dat ik er al een half uurtje eerder over was begonnen en ik had nog maar weinig zin om na te gaan hoeveel tijd ik er dan daadwerkelijk aan had besteed. Zo belangrijk is dat ook weer niet nml.. Gaat om het principe.
Had ik niet eens gezien. Gelukkig dat er nog eerlijke mensen zijn
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')