abonnement Unibet Coolblue
pi_77727437
Vragenstellers, komt u maar, weer 300 posts in dit topic in de aanbieding om antwoorden op te krijgen.
pi_77729046
tvp
*nog 5 weken *
pi_77729243
Indonesië!



stiekemde tvp
  zondag 7 februari 2010 @ 19:40:31 #5
62913 Blik
The one and Only!
pi_77739117
tvp voor de vakantie in juni/juli
pi_77754341
Al sinds gisterenavond onweer. Eens kijken of Jakarta nog niet weggespoeld is.
pi_77757872
Hier in Semarang niks anders dan zonneschijn gister :-)
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd :)
pi_77757922
quote:
Op maandag 8 februari 2010 03:48 schreef Jdw het volgende:
Hier in Semarang niks anders dan zonneschijn gister :-)
kun je nagaan, midden in de regentijd.
pi_77758058
Ach, misschien bekijk ik het ook wel iets te positief na alle ellende in NL van de afgelopen 2 maand :-D
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd :)
pi_77758078
quote:
Op maandag 8 februari 2010 05:38 schreef Jdw het volgende:
Ach, misschien bekijk ik het ook wel iets te positief na alle ellende in NL van de afgelopen 2 maand :-D
Dat maakt niet uit. Nederland is ver weg van hier.
pi_77758086
Gelukkig wel, ben alleen pas weer sinds een anderhalve week in Indonesie dus heb alle ellende nog bewust meegemaakt

ps nog bedankt voor de postzegels
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd :)
pi_77758632
quote:
Op maandag 8 februari 2010 05:54 schreef Jdw het volgende:
Gelukkig wel, ben alleen pas weer sinds een anderhalve week in Indonesie dus heb alle ellende nog bewust meegemaakt

ps nog bedankt voor de postzegels
Postzegels? Graag gedaan.. al heb ik geen idee wie je bent als ik zo snel kijk.. haha..

Ik heb de ellende ook bewust meegemaakt, vanachter mijn laptop op 15.000 km afstand.
pi_77761063
Hahaha, ik had die postzegels laatst gewonnen bij het raad het plaatje spel op je site

Ik hoop ook dat ik die ellende voortaan alleen maar bewust vanachter de computer mee hoef te maken
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd :)
pi_77761564
oh.. ja, dan snap ik het

Binnenkort weer eens een nieuwe actie bedenken.
  User die je het meest gemist hebt 2022 maandag 8 februari 2010 @ 12:08:32 #15
78918 SeLang
Black swans matter
pi_77763894
quote:
Op zondag 7 februari 2010 11:52 schreef indahnesia.com het volgende:
De gili's liggen dichter bij Lombok dan bij Bali. Als je het in een dagtrip wil doen moet je het eerste vliegtuig heen (20 min vliegen) pakken, als een idioot in een taxi springen naar de haven (uurtje), je op de eerste de beste boot wringen, gaan snorkelen, met je natte kleding nog aan terug de boot op, taxi in en het vliegtuig terug nemen.

Nee, het is geen dagtrip, trek er lekker 3 dagen 2 nachten vooruit, doe je alles op je gemak en kom je met minder stress thuis dan je gegaan bent.
Bovendien mis je dan de legendarische vis-BBQ!
Voor snorkelen vond ik een dagje wel genoeg, maar ik ben nog een dag extra gebleven om NOG een keer van de vis-BBQ te genieten.

Btw: als het alleen om snorkelen gaat, ga dan naar Bunaken. Dat is oneindig veel mooier dan Gili (kwa snorkelen) en ongeveer even snel te bereiken. (vliegen naar Manado, bus naar de haven, boot naar Bunaken).
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_77764835
TVP met wat aanvullende informatie: de nieuwe LP Indonesie is nu te koop op amazon.co.uk voor ongeveer 11,30 euro. Nog steeds niet op amazon.com, vreemd!
  User die je het meest gemist hebt 2022 maandag 8 februari 2010 @ 13:05:52 #17
78918 SeLang
Black swans matter
pi_77765535
quote:
Op maandag 8 februari 2010 12:38 schreef gifkwal het volgende:
TVP met wat aanvullende informatie: de nieuwe LP Indonesie is nu te koop op amazon.co.uk voor ongeveer 11,30 euro. Nog steeds niet op amazon.com, vreemd!
Britse versie
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  maandag 8 februari 2010 @ 13:18:41 #18
62913 Blik
The one and Only!
pi_77765894
quote:
Op maandag 8 februari 2010 12:08 schreef SeLang het volgende:

[..]

Bovendien mis je dan de legendarische vis-BBQ!
Voor snorkelen vond ik een dagje wel genoeg, maar ik ben nog een dag extra gebleven om NOG een keer van de vis-BBQ te genieten.

Btw: als het alleen om snorkelen gaat, ga dan naar Bunaken. Dat is oneindig veel mooier dan Gili (kwa snorkelen) en ongeveer even snel te bereiken. (vliegen naar Manado, bus naar de haven, boot naar Bunaken).
En om te duiken? En suggesties voor goedkope vluchten?
pi_77766055
quote:
Op maandag 8 februari 2010 13:05 schreef SeLang het volgende:

[..]

Britse versie
Wat is het verschl met de originele (Australische?) versie dan?
  User die je het meest gemist hebt 2022 maandag 8 februari 2010 @ 13:24:56 #20
78918 SeLang
Black swans matter
pi_77766065
quote:
Op maandag 8 februari 2010 13:18 schreef Blik het volgende:

[..]

En om te duiken? En suggesties voor goedkope vluchten?
Ik duik zelf niet maar ook duiken schijnt daar fantastisch te zijn.
Kwa snorkelen is het in elk geval het mooiste dat ik heb gezien (pwnt zelfs de Rode Zee met gemak).
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  User die je het meest gemist hebt 2022 maandag 8 februari 2010 @ 13:25:43 #21
78918 SeLang
Black swans matter
pi_77766087
quote:
Op maandag 8 februari 2010 13:24 schreef gifkwal het volgende:

[..]

Wat is het verschl met de originele (Australische?) versie dan?
Hier en daar wat prijzen gequote in £ in plaats van $
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  maandag 8 februari 2010 @ 13:35:59 #22
62913 Blik
The one and Only!
pi_77766419
quote:
Op maandag 8 februari 2010 13:24 schreef SeLang het volgende:

[..]

Ik duik zelf niet maar ook duiken schijnt daar fantastisch te zijn.
Kwa snorkelen is het in elk geval het mooiste dat ik heb gezien (pwnt zelfs de Rode Zee met gemak).
Misschien toch maar eens over denken om speciaal daarvoor naar de Bunaken te gaan
pi_77766840
quote:
Op maandag 8 februari 2010 13:25 schreef SeLang het volgende:

[..]

Hier en daar wat prijzen gequote in £ in plaats van $
Ah, natuurlijk. Als dat alles is
pi_77766852
Ieamnd ervaring met Air Asia Indonesia?

Ik zoek nog een one-way binnenlandse vlucht van Denpassar naar Jakarta. Nou kost Garuda 90 p.p. en Air Asia maar 30 euro p.p. Met andere woorden, de verleiding is groot.

Is Air Asia een beetje betrouwbaar? Ook vooral qua stiptheid?
  maandag 8 februari 2010 @ 14:04:17 #25
62913 Blik
The one and Only!
pi_77767392
quote:
Op maandag 8 februari 2010 13:49 schreef christvs het volgende:
Ieamnd ervaring met Air Asia Indonesia?

Ik zoek nog een one-way binnenlandse vlucht van Denpassar naar Jakarta. Nou kost Garuda 90 p.p. en Air Asia maar 30 euro p.p. Met andere woorden, de verleiding is groot.

Is Air Asia een beetje betrouwbaar? Ook vooral qua stiptheid?
Niet specifiek met de Indonesische tak, maar Air Asia is in het algemeen een betere variant van Ryanair/Easyjet. vergelijkbare prijzen met betere service.
pi_77767601
Ik vind Air Asia zeer aan te raden. Service is minimaal omdat het een lowbudget airline is, dus geen gratis eten etc maar verder alles prima en ik heb nog nooit vertraging met ze gehad. Ze zijn geloof ik uitverkoren tot 's werelds beste low cost carrier in 2009.
  maandag 8 februari 2010 @ 14:13:19 #27
62913 Blik
The one and Only!
pi_77767734
quote:
Op maandag 8 februari 2010 14:10 schreef gifkwal het volgende:
Ik vind Air Asia zeer aan te raden. Service is minimaal omdat het een lowbudget airline is, dus geen gratis eten etc maar verder alles prima en ik heb nog nooit vertraging met ze gehad. Ze zijn geloof ik uitverkoren tot 's werelds beste low cost carrier in 2009.
Dit, en Air Asia staat niet op de Europese blacklist, en Garuda wel
pi_77771948
Oké, klinkt best goed eigenlijk!

ik had al gelezen dat het "onboard product" prima was . Eigenlijk zit ik alleen in over de punctualiteit. om 00:40 op 8 augustus vertrekt Emirates vlucht vanuit Jakarta. Nu moeten we zelf dus nog een aansluitende vlucht zoeken, bij Air Asia hebben ze eentje met vertek uit Bali om 19:00 uur en aankomst in Jakarta om 19:40.

Moet te doen zijn, toch?
pi_77772107
quote:
Op maandag 8 februari 2010 16:11 schreef christvs het volgende:
Oké, klinkt best goed eigenlijk!

ik had al gelezen dat het "onboard product" prima was . Eigenlijk zit ik alleen in over de punctualiteit. om 00:40 op 8 augustus vertrekt Emirates vlucht vanuit Jakarta. Nu moeten we zelf dus nog een aansluitende vlucht zoeken, bij Air Asia hebben ze eentje met vertek uit Bali om 19:00 uur en aankomst in Jakarta om 19:40.

Moet te doen zijn, toch?
Ik denk het wel hoor! Heel toevallig heb ik precies dezelfde constructie in juni! Dezelfde vluchttijden en ik vlieg dus ook met Air Asia vanuit Denpasar naar Jakarta om vanuit daar met Emirates verder te gaan. Ga er vanuit dat dat gewoon goed moet gaan. Als je het niet vertrouwd kan je nog een vlucht eerder nemen, als ik het me juist herinner waren er meerdere vluchten per dag, toch?
pi_77772227
quote:
Op maandag 8 februari 2010 16:14 schreef gifkwal het volgende:

[..]

Ik denk het wel hoor! Heel toevallig heb ik precies dezelfde constructie in juni! Dezelfde vluchttijden en ik vlieg dus ook met Air Asia vanuit Denpasar naar Jakarta om vanuit daar met Emirates verder te gaan. Ga er vanuit dat dat gewoon goed moet gaan. Als je het niet vertrouwd kan je nog een vlucht eerder nemen, als ik het me juist herinner waren er meerdere vluchten per dag, toch?
Klopt! Er zijn ook nog departures om 13:00 en 14:00. Maar dan ben je er wel érg vroeg! Ik denk dat ik het er maar op ga wagen, 4 uur connectie moet toch écht wel voldoende zijn.

Staan de tijden die je nu boekt eigenlijk wel vast? M.a.w is dit een voorlopig schema of is dit het definitieve zomerschema?
pi_77772438
Ik denk ook dat het te doen moet zijn, zelfs al is er een uurtje of 2 vertraging, dan nog kom je op tijd.

Volgens mij staan deze tijden gewoon vast? Ik heb het namelijk al geboekt, lijkt me sterk dat ze dat nog gaan veranderen.
pi_77793610
quote:
Op maandag 8 februari 2010 14:13 schreef Blik het volgende:

[..]

Dit, en Air Asia staat niet op de Europese blacklist, en Garuda wel
Volgens mij is Garuda, tezamen met enkele andere maatschappijen alweer van de lijst af.
pi_77793623
quote:
Op maandag 8 februari 2010 16:17 schreef christvs het volgende:

[..]

Klopt! Er zijn ook nog departures om 13:00 en 14:00. Maar dan ben je er wel érg vroeg! Ik denk dat ik het er maar op ga wagen, 4 uur connectie moet toch écht wel voldoende zijn.

Staan de tijden die je nu boekt eigenlijk wel vast? M.a.w is dit een voorlopig schema of is dit het definitieve zomerschema?
De geboekte tijden zijn in princiepe vast inderdaad.
pi_77834559
Het is weer goed warm de afgelopen dagen. Hopelijk is het regenseizoen nog niet voorbij, dan zou het wel heel kort geweest zijn.
pi_77834801
Liever geen regen, ik ben zonaanbidder
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd :)
pi_77836683
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 07:33 schreef Jdw het volgende:
Liever geen regen, ik ben zonaanbidder
Aan zon geen gebrek hier over het algemeen, dus die paar maanden per jaar dat het kan regenen moet het regenen.
pi_77851978
Wanneer houdt de regen een beetje op, in de regel, in Java-Bali regio?

En verder tvp, nog anderhalve maand voordat ik aan het langdurige Indonesie avontuur begin
pi_77870228
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 17:39 schreef marsterretje het volgende:
Wanneer houdt de regen een beetje op, in de regel, in Java-Bali regio?

En verder tvp, nog anderhalve maand voordat ik aan het langdurige Indonesie avontuur begin
Ik heb het nat gezien tot begin april, maar dat is een paar jaar geleden, het jaar erna was het midden maart al droog, en nu? Wie zal het vertellen.. rond die tijd ergens in ieder geval, volgens de boekjes.

Overigens regens het zelden hele dagen motregen, het zijn vaak korte intense buien van een uur, hooguit twee. Daarna is het droog, lekker fris en staan de straten nog een paar uur blank.
  donderdag 11 februari 2010 @ 12:46:51 #39
274062 Sjaakz
Teflonbuikspreekpop
pi_77879349
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 17:39 schreef marsterretje het volgende:
En verder tvp, nog anderhalve maand voordat ik aan het langdurige Indonesie avontuur begin
Same here.
  donderdag 11 februari 2010 @ 12:53:49 #40
274062 Sjaakz
Teflonbuikspreekpop
pi_77879643
Heeft iemand trouwens ervaring met spoedcursussen om de taal te leren? Ik heb de ambassade gevraagd waar zij hun personeel heen sturen en ben van plan eerst zo'n arrangement te nemen waarbij je twee weken lang zeg maar ondergedompeld wordt met 6 uur (privé)les per dag en culturele uitstapjes met leraar...

Program 1: http://www.alambahasa.com/program.php?mode=outdoorclass
pi_77897912
Nog 2,5 maand voor ik weg mag Kan niet wachten.
pi_77915097
Hoi mensen,
Ik ben van plan een reis te maken door Maleisie en vervolgens via Kalimantan of Sumatra naar Java te gaan en dan daar wat rond te kijken.
Tijdstechnisch komt het er op neer dat ik moet kiezen tussen Kalimantan of Sumatra.. Iemand ervaringen met beide die me een van de twee kan aanraden?
pi_78107899
TVP
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
pi_78133824
Wij gaan in oktober richting Indonesië en ik zoek nog wat goede tips. Daar het land erg groot is en we niet alleen maar willen reizen, maar ook wat willen zien, het volgende:

We blijven ca. 3 weken in Indonesië. We landen op Java (Jakarta) en vliegen terug vanaf Bali (Denpasar). Er zijn een paar dingen die we persé willen doen. Allereerst Jakarta zien, de Borobudur bezoeken, en in Bandung het huis zien waar mijn vader geboren is. Hoe lang moeten we voor dit gedeelte ongeveer uittrekken? De laatste 5 dagen willen we luxe op Bali verblijven. De vraag is dus eigenlijk, wat kunnen we het beste doen in de tussentijd? Naar een ander eiland (is dat haalbaar?) of op Java blijven en daarna doorvliegen naar Bali.

Wie heeft ervaring en kan ons helpen? We gaan met de rugtas en zoeken daar naar hotels (uitgezonderd eerste nacht Jakarta en laatste 5 dagen Bali, ook daarvoor zijn tips welkom )

Alvast dank voor het meedenken!
  donderdag 18 februari 2010 @ 11:57:01 #45
62913 Blik
The one and Only!
pi_78133944
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 11:52 schreef elsterno het volgende:
Wij gaan in oktober richting Indonesië en ik zoek nog wat goede tips. Daar het land erg groot is en we niet alleen maar willen reizen, maar ook wat willen zien, het volgende:

We blijven ca. 3 weken in Indonesië. We landen op Java (Jakarta) en vliegen terug vanaf Bali (Denpasar). Er zijn een paar dingen die we persé willen doen. Allereerst Jakarta zien, de Borobudur bezoeken, en in Bandung het huis zien waar mijn vader geboren is. Hoe lang moeten we voor dit gedeelte ongeveer uittrekken? De laatste 5 dagen willen we luxe op Bali verblijven. De vraag is dus eigenlijk, wat kunnen we het beste doen in de tussentijd? Naar een ander eiland (is dat haalbaar?) of op Java blijven en daarna doorvliegen naar Bali.

Wie heeft ervaring en kan ons helpen? We gaan met de rugtas en zoeken daar naar hotels (uitgezonderd eerste nacht Jakarta en laatste 5 dagen Bali, ook daarvoor zijn tips welkom )

Alvast dank voor het meedenken!
Meest logische zou zijn 2 weken Java en 1 week Bali, andere eilanden zou ik niet doen gezien de tijd die je hebt
pi_78320890
Ik heb na anderhalve dag Jakarta de trein naar Yogyakarta genomen, een mooie reis in een luxe trein waar ik 8 uur uit het raampje heb gekeken naar de mooie natuur en kleine dorpjes waar je doorheen komt.

Yogya is leuk maar je kan de bekende locaties zoals de Prambanan en borubudur in een ochtend bekijken.
Als je toch een paar uur over hebt kan je nog met de stadsbus naar het strand van Parang Tritis een paar kilometer buiten de stad (zie foto)


pi_78338947
quote:
Op maandag 22 februari 2010 21:29 schreef cumcumber het volgende:
Ik heb na anderhalve dag Jakarta de trein naar Yogyakarta genomen, een mooie reis in een luxe trein waar ik 8 uur uit het raampje heb gekeken naar de mooie natuur en kleine dorpjes waar je doorheen komt.

Yogya is leuk maar je kan de bekende locaties zoals de Prambanan en borubudur in een ochtend bekijken.
Als je toch een paar uur over hebt kan je nog met de stadsbus naar het strand van Parang Tritis een paar kilometer buiten de stad (zie foto)

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
het strand ligt wel enkele tientallen meters van de stad hoor. Maar het is prima te doen op een middagje inderdaad.
pi_78340076
Na de Fillipijnen op mijn lijst, heb ik ook Indonesie op mijn lijstje staan.. Ik ben vorig jaar naar Thailand geweest, en liefst wil ik het "Thailand sfeertje" erin houden, welke plekken in Indonesie zijn dan een aanrader.. In Thailand vond ik Ko Samui, Phangan en Phi Phi het fijnst!
pi_78340250
Thailand sfeertje? Kuta, Legian & Seminyak op Bali en mogelijk ook de Gili-eilanden bij Lombok.
pi_78341197
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 13:03 schreef indahnesia.com het volgende:
Thailand sfeertje? Kuta, Legian & Seminyak op Bali en mogelijk ook de Gili-eilanden bij Lombok.
Ik als Indonesie n00b, weet echt niet op welke grote plaats ik zou moeten vliegen, is het een optie om via Hong Kong te vliegen?
pi_78341257
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 13:26 schreef Zonnestraaltje86 het volgende:

[..]

Ik als Indonesie n00b, weet echt niet op welke grote plaats ik zou moeten vliegen, is het een optie om via Hong Kong te vliegen?
Met cathay pacific kan dat
We fear that which we cannot see
pi_78341367
Wel zo goedkoop mogelijk natuurlijk...
pi_78341947
Maakt het qua prijs zo veel uit via welke luchthaven je vliegt?
* lezzer vliegt over drie weken via Hong Kong naar Bali
pi_78342147
Nou, als het goedkoop kan via Hongkong, dan graag, aangezien we ook een aantal dagen willen doorbrengen in Hong Kong..

Lezzer.. met welke maatschappij vlieg je?
pi_78342494
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 13:49 schreef Zonnestraaltje86 het volgende:
Lezzer.. met welke maatschappij vlieg je?
Cathay Pacific uiteraard
We blijven inderdaad ook een paar dagen in HK.
pi_78342544
Cathay is best prijzig toch? Wij zitten vast aan het NLse hoogseizoen, dus dan maar vanaf Dusseldorf goedkoper proberen te vliegen
pi_78342751
Wij hebben via het reisbureau geboekt, en ik meen dat de vlucht 880 euro kost.
  dinsdag 23 februari 2010 @ 14:15:01 #58
274062 Sjaakz
Teflonbuikspreekpop
pi_78343175
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 13:58 schreef Zonnestraaltje86 het volgende:
Cathay is best prijzig toch? Wij zitten vast aan het NLse hoogseizoen, dus dan maar vanaf Dusseldorf goedkoper proberen te vliegen
Kijk anders eens op skyscanner.nl. Vrij overzichtelijk en je kunt ook een langere vertrek/retour periode kiezen (bijvoorbeeld de hele maand) en meerdere vertrek/aankomst luchthavens om te kijken op welke dag en waarvandaan/-heen je het beste kunt vertrekken. Ook krijg je een overzicht van alle mogelijk indirecte vluchten.
pi_78382834
Handige site, al ga ik wel via de vliegmaatschappijen zelf boeken, scheelt weer wat haha
pi_78422821
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 09:46 schreef Zonnestraaltje86 het volgende:
Handige site, al ga ik wel via de vliegmaatschappijen zelf boeken, scheelt weer wat haha
Vaak wel, maar niet altijd. Op tickets zit commissie over het algemeen, dus kunnen derden tickets voor dezelfde prijs aanbieden als de maatschappij als ze dat zouden willen.
pi_78469298
Oke, heb je nog andere sites voor goedkope tickets.. BMair ken ik al..
pi_78470588
Ik heb al twee keer het goedkoopste ticket gevonden via supersaver.nl.
pi_78471685
welke maatschappij? (Niet dat ik je ticket hoef hoor, ik zit al in Indonesie )
pi_78471924
Emirates (al zijn die sowieso al vaak de goedkoopste) naar Seoul en een keer een combinatie SAS/Swiss Air naar Bangkok. Maar dat was dus niet naar Indonesie, ik bedoelde meer in het algemeen dat ik via die site vaak de goedkoopste aanbiedingen vond.

Mijn ticket naar Indonesie voor dit voorjaar heb ik gewoon via de eigen website van Emirates geboekt. Het was 590 euro voor Milaan - Kuala Lumpur/Jakarta - Milaan.
pi_78472131
Ah, Emirates.. sorry, ik vlieg niet met maatschappijen uit landen waar (zwangere) vrouwen gestenigd worden. Principe-kwestie voor mij. Er zijn gelukkig wel meer van die goedkope aanbieders, maar je hebt wellicht een mega-overstap ergens in het Midden-Oosten. Dat kan soms wel 12 uur zijn, niet echt een aangename onderbreking van je reis.
pi_78472989
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 10:59 schreef indahnesia.com het volgende:
Ah, Emirates.. sorry, ik vlieg niet met maatschappijen uit landen waar (zwangere) vrouwen gestenigd worden. Principe-kwestie voor mij. Er zijn gelukkig wel meer van die goedkope aanbieders, maar je hebt wellicht een mega-overstap ergens in het Midden-Oosten. Dat kan soms wel 12 uur zijn, niet echt een aangename onderbreking van je reis.
Oh I wist niet dat ze dat daar deden, lekker ignorant van mij... Dacht dat ze daar wel wat moderner waren. Maar op google kan ik alleen gevallen vinden van mannen (incestplegers, verkrachters) vinden die zijn gestenigd? Nou ja, het zal wel waar zijn wat je zegt hoor.

Ik vind het wel goed dat je zo principieel bent. Voor mij is die paar honderd euro verschil toch wel belangrijk. En daarbij, Amerika martelt evengoed, en Cathay komt ook uit een land dat het zeker niet nauw neemt met mensenrechten. Zo kan je zo veel dingen wel laten uit principe. Maar begrijp je heel goed hoor!

En ja, je kan via Qatar vliegen en zo maar dan moet je inderdaad heel lang wachten.
  vrijdag 26 februari 2010 @ 11:24:02 #67
62913 Blik
The one and Only!
pi_78473067
Wat de Nederlanders tot 1954 hebben uitgespookt in Nederland is ook niet echt om over naar huis te schrijven. Dus KLM valt ook af...

Dat bedrijf kan er toch ook niks aan doen dat de regering dergelijke dingen toestaat.
pi_78473822
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 11:24 schreef Blik het volgende:
Wat de Nederlanders tot 1954 hebben uitgespookt in Nederland is ook niet echt om over naar huis te schrijven. Dus KLM valt ook af...

Dat bedrijf kan er toch ook niks aan doen dat de regering dergelijke dingen toestaat.
Dit ben ik wel met je eens maar volgens mij is een belangrijk verschil dat Emirates zwaar wordt gesponsord door de overheid van UAE als het al niet een staatsbedrijf is? Weet niet precies hoe de vork in de steel zit maar ik dacht dat de overheid daar een dikke vinger in de pap heeft.
  vrijdag 26 februari 2010 @ 11:46:05 #69
62913 Blik
The one and Only!
pi_78473939
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 11:43 schreef gifkwal het volgende:

[..]

Dit ben ik wel met je eens maar volgens mij is een belangrijk verschil dat Emirates zwaar wordt gesponsord door de overheid van UAE als het al niet een staatsbedrijf is? Weet niet precies hoe de vork in de steel zit maar ik dacht dat de overheid daar een dikke vinger in de pap heeft.
Hoe denk je dat KLM groot is geworden?
pi_78474204
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 11:46 schreef Blik het volgende:

[..]

Hoe denk je dat KLM groot is geworden?
Oke, puntje voor jou
pi_78476516
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 11:52 schreef elsterno het volgende:
Wij gaan in oktober richting Indonesië en ik zoek nog wat goede tips. Daar het land erg groot is en we niet alleen maar willen reizen, maar ook wat willen zien, het volgende:

We blijven ca. 3 weken in Indonesië. We landen op Java (Jakarta) en vliegen terug vanaf Bali (Denpasar). Er zijn een paar dingen die we persé willen doen. Allereerst Jakarta zien, de Borobudur bezoeken, en in Bandung het huis zien waar mijn vader geboren is. Hoe lang moeten we voor dit gedeelte ongeveer uittrekken? De laatste 5 dagen willen we luxe op Bali verblijven. De vraag is dus eigenlijk, wat kunnen we het beste doen in de tussentijd? Naar een ander eiland (is dat haalbaar?) of op Java blijven en daarna doorvliegen naar Bali.

Wie heeft ervaring en kan ons helpen? We gaan met de rugtas en zoeken daar naar hotels (uitgezonderd eerste nacht Jakarta en laatste 5 dagen Bali, ook daarvoor zijn tips welkom )

Alvast dank voor het meedenken!
Klinkt wel een beetje als mijn reis. Bij Jakarta beginnen. Plek bezocht waar m'n moeder is geboren. In 2 weken naar het oosten van Java, en daar op de boot naar Bali. Half uurtje varen. En daar nog een week gebleven.
Totaal 1500 euro inclusief vlucht.
----
pi_78843388
Vraag aan de kenners. Ik moet met spoed een pakketje uit Indonesië (Jakarta) ontvangen. Iemand enig idee wat de snelste manier is en wat de kosten daarvan zijn?

pakket is <2 kg
Lawamena hitihala Lawamena haulala
pi_78872618
quote:
Op zondag 7 maart 2010 12:48 schreef EricT het volgende:
Vraag aan de kenners. Ik moet met spoed een pakketje uit Indonesië (Jakarta) ontvangen. Iemand enig idee wat de snelste manier is en wat de kosten daarvan zijn?

pakket is <2 kg
Gebruik TNT,DHL en dergelijke. 5 dagen geloof ik, misschien vanuit Jakarta dagje sneller.
pi_78877263
quote:
Op maandag 8 maart 2010 00:30 schreef indahnesia.com het volgende:

[..]

Gebruik TNT,DHL en dergelijke. 5 dagen geloof ik, misschien vanuit Jakarta dagje sneller.
Klopt. We gaan TNT doen (3-5 dagen) vanuit jakarta
Lawamena hitihala Lawamena haulala
pi_78879975
Minder dan 2 maanden te gaan

Duurt nog zo lang
pi_78880081
quote:
Op maandag 8 maart 2010 10:33 schreef Klaphark het volgende:
Minder dan 2 maanden te gaan

Duurt nog zo lang
Ik ook
pi_78880247
Nog 1 week en 2,5 uur
pi_78880311
quote:
Op maandag 8 maart 2010 10:40 schreef lezzer het volgende:
Nog 1 week en 2,5 uur
Ik ben er nog steeds.
pi_78880400
quote:
Op maandag 8 maart 2010 10:36 schreef gifkwal het volgende:

[..]

Ik ook
Voor hoe lang?

En ja, ik ben te lui om terug te lezen
  maandag 8 maart 2010 @ 10:56:16 #80
62913 Blik
The one and Only!
pi_78880815
Ik weet nog steeds niet wat ik nou moet doen met mijn 4 weken Indonesië. We vliegen sowieso op Bali. Hebben eigenlijk 4 opties:

1. Bali en Kalimantan, eindigen met duiken op de Bunaken en chillen op Bali
2a. Bali en verder de kleine eilanden bezoeken zoals Lombok, Sumbawa, etc.
2b. Bali, kleine eilanden, terugvliegen naar Yogyakarta om verder te trekken naar Bali (voor o.a. Bromo)
3. Bali, kleine eilanden en Kalimantan.

Op dit moment weet ik het echt nog niet. Ik heb gewoon geen flauw idee hoe lang we bezig gaan zijn met de kleine eilanden na Bali. Iemand tips voor de beste route?
pi_78880903
quote:
Op maandag 8 maart 2010 10:42 schreef indahnesia.com het volgende:

[..]

Ik ben er nog steeds.
Ik ben nú al bang dat ik niet meer weg wil
pi_78881097
quote:
Op maandag 8 maart 2010 10:45 schreef Klaphark het volgende:

[..]

Voor hoe lang?

En ja, ik ben te lui om terug te lezen
Voor een maand. Beginnen in Yogjakarta, en aan het eind vanaf Bali terugvliegen. Dus dat wordt oost-Java, hopelijk Flores/Komodo en Gili-eilanden en Bali. Und du?
pi_78881328
quote:
Op maandag 8 maart 2010 11:03 schreef gifkwal het volgende:

[..]

Voor een maand. Beginnen in Yogjakarta, en aan het eind vanaf Bali terugvliegen. Dus dat wordt oost-Java, hopelijk Flores/Komodo en Gili-eilanden en Bali. Und du?
Bijna 2 maanden. Beginnen in Medan en eindigen op Bali, van waar we weer terug vliegen.
Dus we doen waarschijnlijk Sumatra, Java, Bali, Lombok (Gili). Mochten we tijd overhebben gaan we nog wat verder
pi_78892724
Gaaf, 2 maanden! Zelf combineer ik het met nog een paar weken Maleisie. Ik zal je wel niet tegenkomen gezien onze reisschema's
pi_79249939
Waarschijnlijk word het voor ons ook Indonesie (en helaas geen Fillippijnen).. Maar ik wil zowieso naar Bali en de Gili's.. wat is dan een goede route.. We willen ongeveer 20 dagen gaan..
pi_79251712
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 12:37 schreef Zonnestraaltje86 het volgende:
Waarschijnlijk word het voor ons ook Indonesie (en helaas geen Fillippijnen).. Maar ik wil zowieso naar Bali en de Gili's.. wat is dan een goede route.. We willen ongeveer 20 dagen gaan..
Ik ben hier ook benieuwd naar. Wij beginnen op Java (Yogjakarta) en vliegen weg vanaf Bali, maar hebben een maand de tijd dus als het even kan willen we ook graag die boottocht naar Flores en Komodo doen en naar de Gili's. In welke volgorde is dit (vooral qua transport) het beste te doen?
  woensdag 17 maart 2010 @ 13:28:38 #87
62913 Blik
The one and Only!
pi_79251836
Kunt volgens mij redelijk makkelijk vanaf Flores terug naar Bali vliegen, zou dat even uitzoeken

Ik zit ook nog steeds te dubben over mijn route. Vraag me af of ik in 2.5 weken Sulawesi kan zien, en dan anderhalve week voor Flores, Komodo, Lombok en Bali.

Maar ik denk dat dat allemaal te kort is...
pi_79252668
Ah, dus die boottocht naar Flores is geen retourtje? Ik moet nog een reisgids kopen, vandaar dat ik nog in het duister tast. Misschien dat ik de afstanden ook wel erg onderschat.
  woensdag 17 maart 2010 @ 14:17:49 #89
62913 Blik
The one and Only!
pi_79253860
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 13:50 schreef gifkwal het volgende:
Ah, dus die boottocht naar Flores is geen retourtje? Ik moet nog een reisgids kopen, vandaar dat ik nog in het duister tast. Misschien dat ik de afstanden ook wel erg onderschat.
Dat laatste denk ik, Flores is toch al snel zo'n 400 - 500 km varen. Dus 2 dagen full-time
pi_79254179
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 14:17 schreef Blik het volgende:

[..]

Dat laatste denk ik, Flores is toch al snel zo'n 400 - 500 km varen. Dus 2 dagen full-time
Balen. Even reisgids kopen dan maar en zien of het realistisch is.
  woensdag 17 maart 2010 @ 14:37:57 #91
62913 Blik
The one and Only!
pi_79254617
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 14:25 schreef gifkwal het volgende:

[..]

Balen. Even reisgids kopen dan maar en zien of het realistisch is.
Er zitten ook nog verschillende eilandjes tussen zoals Lombok, Sumbawa en Komodo
pi_79255183
In Komodo ben ik het meest geinteresseerd! Ik ga het toch even uitzoeken. Gezien de kaart liggen de Gili eilanden tussen Bali en Komodo/Flores, dus hopelijk is dat dan een beetje te combineren.
pi_79255503
Ik ben afgelopen zomer gevlogen van Bali naar Flores.
Daar de boot naar Komodo en Rinca. 4 dagen 3 nachten. De 4de dag einde van de dag terug met het vliegtuig naar Bali.
Was prima en blij dat ik Rinca heb gezien, aangezien daar de kans groter is om Komodo varanen te zien dan op Komodo zelf.
pi_79255571
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 14:51 schreef gifkwal het volgende:
In Komodo ben ik het meest geinteresseerd! Ik ga het toch even uitzoeken. Gezien de kaart liggen de Gili eilanden tussen Bali en Komodo/Flores, dus hopelijk is dat dan een beetje te combineren.
Gili ligt tussen Bali en Lombok. Flores is echt een stuk verder nog.
pi_79255834
Wat kostte dat tripje?
pi_79256178
500 dollar ofzo. Inclusief alles.
Eten op de boot iedere dag. We hadden een boot met zijn 2tjes en een eigen gids.

http://komodotours.com/komodo_island/4days_komodotour_via_lbj.htm
pi_79256435
Oh, best wel veel. Per persoon? Bedankt voor het linkje, ik ga het even lekker lezen.
pi_79256680
Ja per persoon. Maar wel alles perfect geregeld.
Toen met de dollarkoers was het 350¤ pp ofzo.
Was huwelijksreis en wilde het van te voren geregeld hebben. Ter plekke zal wel goedkoper zijn. Alleen vliegtuig vanaf Flores gaa maar 1 keer per dag. Mensen konden toen op Flores pas 3 dagen later terug en dan is de plaats labuan bajo echt saai. Zij waren gegaan zonder van te voren iets te regelen.
  woensdag 17 maart 2010 @ 15:35:52 #99
62913 Blik
The one and Only!
pi_79256857
Mwah, voor een privétour inclusief vluchten is dat ook weer niet bizar duur eigenlijk.

Moet maar eens goed kijken of ik Lombok en Sumbawa persé wil bezoeken of de voorkeur geef aan Sulawesi. Wil wel in ieder geval Komodo/Rinca bezoeken.
pi_79256999
Voor een huwelijksreis zou ik ook niet op een euro meer of minder kijken. En je hebt wel gelijk Blik dat het inclusief vlucht en alles wel mee valt. Het is gewoon het idee dat je voor 3 dagen ineens zo'n klap geld kwijt bent waar je anders misschien wel 2 weken van kan leven. Nou ik ga nog wel even zien, wie weet beslissen we ter plaatse wel gewoon.
  woensdag 17 maart 2010 @ 15:44:06 #101
62913 Blik
The one and Only!
pi_79257183
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 15:39 schreef gifkwal het volgende:
Voor een huwelijksreis zou ik ook niet op een euro meer of minder kijken. En je hebt wel gelijk Blik dat het inclusief vlucht en alles wel mee valt. Het is gewoon het idee dat je voor 3 dagen ineens zo'n klap geld kwijt bent waar je anders misschien wel 2 weken van kan leven. Nou ik ga nog wel even zien, wie weet beslissen we ter plaatse wel gewoon.
Klopt hoor. Weet niet of je student bent, maar dan had ik het in mijn studententijd sowieso niet gedaan wegens de kosten. Als je het zelf regelt is het uiteindelijk toch goedkoper. Waarschijnlijk kun je ook naar Flores vliegen en daar eenzelfde tour regelen zonder de vluchten, dat zal waarschijnlijk al wel schelen.
pi_79257980
Ik ben student inderdaad. Ik ga gewoon ter plekke even kijken wat voor prijzen er genoemd worden en of ik er uberhaupt tijd voor ga hebben. De Gili's lijken me wel een stuk makkelijker en goedkoper bereikbaar, klopt dat?
  woensdag 17 maart 2010 @ 16:04:30 #103
62913 Blik
The one and Only!
pi_79258091
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 16:02 schreef gifkwal het volgende:
Ik ben student inderdaad. Ik ga gewoon ter plekke even kijken wat voor prijzen er genoemd worden en of ik er uberhaupt tijd voor ga hebben. De Gili's lijken me wel een stuk makkelijker en goedkoper bereikbaar, klopt dat?
Ja, dat is volgens mij nog geen uur met de boot
pi_79258291
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 16:04 schreef Blik het volgende:

[..]

Ja, dat is volgens mij nog geen uur met de boot
Dan wordt het misschien gewoon Java/Bali/Gili's, daar kan je je denk ik ook al snel een maand vermaken!
pi_79258566
Op Gili trawagan is het leven niet goedkoop. Er zitten gewoon "europese" restaurants met normale prijzen. Ik was ook blij dat ik na 4 dagen Gili weer weg kon. Misschien Gili Meno leuker.

Op Bali kan je prima zo'n tour regelen naar Komodo. Maar als je het doet, ga alsjeblieft ook naar Rinca.
pi_79261657
Bedankt voor de info. Ik wist niet dat het prijsniveau op de Gili's zo hoog lag. Maar was er ook nog van plan heel lang te blijven. Rinca ga ik zeker onthouden!
pi_79280288
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 17:32 schreef gifkwal het volgende:
Bedankt voor de info. Ik wist niet dat het prijsniveau op de Gili's zo hoog lag. Maar was er ook nog van plan heel lang te blijven. Rinca ga ik zeker onthouden!
Wat ben je allemaal van plan op een eiland ter grootte van een oversized voetbalveld dat je er lang wil blijven?
pi_79294158
Oeps, typfoutje. Het moest zijn dat ik van plan was er NIET lang te blijven. Dus nog = niet.
  zondag 21 maart 2010 @ 17:24:03 #110
62913 Blik
The one and Only!
pi_79410707
Gisteren de knoop doorgehakt v.w.b. wat we gaan doen in Indonesië. Het gaat na aankomst op Bali 2.5 weken Sulawesi worden, waar we o.a. gaan duiken bij Manado. Na die 2.5 weken zullen we waarschijnlijk een soortgelijke trip gaan doen als nelisb heeft gedaan om Komodo en Rinca te zien. En als we nog tijd over hebben wellicht ook nog een stukje Lombok meepikken, en anderes eindigen we gewoon lekker relax op een resort-achtig iets op Bali.
pi_79411434
Klinkt zeer goed!!
pi_79421621
quote:
Op zondag 21 maart 2010 17:24 schreef Blik het volgende:
Gisteren de knoop doorgehakt v.w.b. wat we gaan doen in Indonesië. Het gaat na aankomst op Bali 2.5 weken Sulawesi worden, waar we o.a. gaan duiken bij Manado. Na die 2.5 weken zullen we waarschijnlijk een soortgelijke trip gaan doen als nelisb heeft gedaan om Komodo en Rinca te zien. En als we nog tijd over hebben wellicht ook nog een stukje Lombok meepikken, en anderes eindigen we gewoon lekker relax op een resort-achtig iets op Bali.
Manado en omgeving is mooi bij Bunaken kan je duiken, ik zelf heb daar voor het eerst goed gesnorkeld
We fear that which we cannot see
  zondag 21 maart 2010 @ 21:20:29 #113
62913 Blik
The one and Only!
pi_79422325
quote:
Op zondag 21 maart 2010 21:11 schreef Ali_Ilegali het volgende:

[..]

Manado en omgeving is mooi bij Bunaken kan je duiken, ik zelf heb daar voor het eerst goed gesnorkeld
Bunaken is de bedoeling om te duiken voor 2 of 3 dagen, en wellicht ook nog 2 dives bij Komodo NP als het mogelijk is.
pi_79423158
quote:
Op zondag 21 maart 2010 21:20 schreef Blik het volgende:

[..]

Bunaken is de bedoeling om te duiken voor 2 of 3 dagen, en wellicht ook nog 2 dives bij Komodo NP als het mogelijk is.
Ok chill, ze hebben daar alleen geen douches met warm water en weinig airco qua accomodaties
Waar wij zaten waren er maar 2 ofzo, en die had volgens mij als enigste een zwembad op het eiland.
Wij zaten hier eigenaar is een Nederlander getrouwd met een Indonesische, stel is in rond de 30
http://www.bunakenvillage.com/dutch/mainframeseth.htm

[ Bericht 0% gewijzigd door Ali_Ilegali op 21-03-2010 21:37:10 ]
We fear that which we cannot see
  maandag 22 maart 2010 @ 09:23:16 #115
62913 Blik
The one and Only!
pi_79438020
quote:
Op zondag 21 maart 2010 21:30 schreef Ali_Ilegali het volgende:

[..]

Ok chill, ze hebben daar alleen geen douches met warm water en weinig airco qua accomodaties
Waar wij zaten waren er maar 2 ofzo, en die had volgens mij als enigste een zwembad op het eiland.
Wij zaten hier eigenaar is een Nederlander getrouwd met een Indonesische, stel is in rond de 30
http://www.bunakenvillage.com/dutch/mainframeseth.htm
Thanks voor de tip. Die douches en gebrek aan airco maakt me niet zoveel uit. Hebben wel erger meegemaakt Dus ik denk dat we gewoon voor de low-budget mogelijkheden gaan in de omgeving, want ik vind 60 euro per nacht toch redelijk aan de prijs.
pi_79439192
de dorpjes op het eiland Bunaken zijn gezellig, heb ik tijdje gezeten
Lawamena hitihala Lawamena haulala
pi_79448818
quote:
Op maandag 22 maart 2010 09:23 schreef Blik het volgende:

[..]

Thanks voor de tip. Die douches en gebrek aan airco maakt me niet zoveel uit. Hebben wel erger meegemaakt Dus ik denk dat we gewoon voor de low-budget mogelijkheden gaan in de omgeving, want ik vind 60 euro per nacht toch redelijk aan de prijs.
Is inclusief 3 maaltijden
We fear that which we cannot see
  maandag 22 maart 2010 @ 16:05:05 #118
62913 Blik
The one and Only!
pi_79451100
quote:
Op maandag 22 maart 2010 15:06 schreef Ali_Ilegali het volgende:

[..]

Is inclusief 3 maaltijden
Nog steeds aan de prijs voor Indonesië
pi_79476323
Ik zit ook een beetje met wat budgetperikelen. Ik hoor verschillende verhalen eigenlijk, buiten het feit dat het relatief nog steeds spotgoedkoop is natuurlijk.

Wij gaan 2 maanden, waar we iig Sumatra / Java, Bali en Lombok willen zien. Qua besteding gaan we redelijk lowbudget. Is 30 euro pppd te doen? Volgens de LP wel, maar daar heb ik ook nooit 100% vertrouwen in.
pi_79477358
30 pppd? Zelfs als je alleen bent moet dit absoluut te doen zijn. Je zult geen 5sterren hotels van binnen zien natuurlijk, maar als je met zijn 2en op 1 kamer slaapt spaar je al flink wat uit natuurlijk.
  dinsdag 23 maart 2010 @ 07:55:54 #121
62913 Blik
The one and Only!
pi_79477983
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 01:03 schreef Klaphark het volgende:
Ik zit ook een beetje met wat budgetperikelen. Ik hoor verschillende verhalen eigenlijk, buiten het feit dat het relatief nog steeds spotgoedkoop is natuurlijk.

Wij gaan 2 maanden, waar we iig Sumatra / Java, Bali en Lombok willen zien. Qua besteding gaan we redelijk lowbudget. Is 30 euro pppd te doen? Volgens de LP wel, maar daar heb ik ook nooit 100% vertrouwen in.
Voor 30 euro pppd kun je in ieder geval prima backpacken in een land als Thailand, en volgens mij is Indonesië nog iets goedkoper. Volgens mij is dat een vrij ruim budget.
pi_79480297
Tx, dacht ik zelf ook. In Vietnam was ik ook zeker minder kwijt, maar ik denk dat daar de hotels wat goedkoper zijn.
pi_79480543
I second het prijsniveau op de Gili's (en ik heb toch een maand doorgebracht op het oversized voetbalveld .

Over het algemeen is in toeristenoorden het prijsniveau zelfs iets hoger dan in Thailand had ik het idee, maargoed, ben alleen op Nusa Tengara geweest.

Op naar Den Haag trouwens voor het visa .
  Moderator dinsdag 23 maart 2010 @ 11:03:37 #124
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_79482769
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 10:04 schreef marsterretje het volgende:
Op naar Den Haag trouwens voor het visa .
Ik zit ook zo in Den Haag. Maar dat is volledig offtopic.

Hoe lang ga je naar Indonesië?
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_79484375
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 10:04 schreef marsterretje het volgende:
I second het prijsniveau op de Gili's (en ik heb toch een maand doorgebracht op het oversized voetbalveld .

[...]
Is er nog een prijsverschil tussen de Gili's zelf? Ik zoek geen luxe, voorwaarde is wel dat het er schoon is.
Welke van de 3 is het leukste eiland, of is er weinig verschil? Ik wil vooral lekker chillen, feesten hoeven niet voor mij.
pi_79502556
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 11:03 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

Ik zit ook zo in Den Haag. Maar dat is volledig offtopic.

Hoe lang ga je naar Indonesië?
Ik ben alweer terug hoor, en jij ook vast.
Hoe lang? Lang, geen vakantie, ga een tijdje in ZO azie/ Australie hangen .
Kom wel weer terug hoor (denk ik nu...)
pi_79502966
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 11:48 schreef gifkwal het volgende:

[..]

Is er nog een prijsverschil tussen de Gili's zelf? Ik zoek geen luxe, voorwaarde is wel dat het er schoon is.
Welke van de 3 is het leukste eiland, of is er weinig verschil? Ik wil vooral lekker chillen, feesten hoeven niet voor mij.
mmm prijsverschil, eens denken... Op Trawangan zijn de meeste backpackersgelegenheden, dus overnachtingen kunnen er goedkoper uitvallen, maar ook zijn er echt dure hotels (Villa Ombak). Eten en drinken schelen niet veel. Grote Bintang voor 28.000 geloof ik, kleine 21.000 bij de Irish Bar. Trawangan heeft uitgaansmogelijkheden, maar het is niet zo dat er alleen maar gefeest wordt. De meeste avonden was ik gewoon op tijd thuis . Door de combo chill maar toch leuke mogelijkheden als je er voor in de stemming bent, vind ik Gili T. het leukste. Overigens zit het er dik in dat je mij er treft van de zomer .

Meno is echt heel veel honeymoon, er is echt geen flikker te doen! Reuze romantisch als je wilt chillen, maar voor mij was het echt te rustig.

Air zit er eigenlijk een beetje tussenin. Nog wel wat voorziening, maar net wat kneuteriger dan op Trawangan.

Let wel: er is een islandhopper, maar die gaat twee keer per dag. Je kunt dus niet even heen en weer met de boot de hele dag. Je kunt trouwens wel kano-en tussen de eilanden, is dan ook wel weer leuk. Duurt een kwartiertje van Trawangan -> Meno.
pi_79523006
Nou, wss word het voor mij Indonesie (met of zonder vriendlief), hij wil dit jaar niet zo ver op vakantie, en ik wel..

Maar zelf wil ik naar:

Bunaken National Park
Gili's
Komodo
En Bali..

Ik wil ongeveer 3 weken gaan.. en waar kan ik dan het beste landen / vertrekken?
En is dit lijstje haalbaar in 3 weken?

[ Bericht 6% gewijzigd door Zonnestraaltje86 op 24-03-2010 12:48:27 ]
  woensdag 24 maart 2010 @ 12:18:10 #129
274062 Sjaakz
Teflonbuikspreekpop
pi_79526617
Visum is geregeld en ik vertrek volgende week om daar de rest van het jaar wat rond te kijken.
  woensdag 24 maart 2010 @ 12:31:21 #130
62913 Blik
The one and Only!
pi_79527088
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 10:48 schreef Zonnestraaltje86 het volgende:
Nou, wss word het voor mij Indonesie (met of zonder vriendlief), hij wil dit jaar niet zo ver op vakantie, en ik wil..

Maar zelf wil ik naar:

Bunaken National Park
Gili's
Komodo
En Bali..

Ik wil ongeveer 3 weken gaan.. en waar kan ik dan het beste landen / vertrekken?
Wat dat betreft is Bali de makkelijkste (en goedkoopste) plek om naartoe te vliegen, vanaf daar kun je een binnenlandse vlucht regelen naar Manado
pi_79530613
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 19:27 schreef marsterretje het volgende:

[..]

mmm prijsverschil, eens denken... Op Trawangan zijn de meeste backpackersgelegenheden, dus overnachtingen kunnen er goedkoper uitvallen, maar ook zijn er echt dure hotels (Villa Ombak). Eten en drinken schelen niet veel. Grote Bintang voor 28.000 geloof ik, kleine 21.000 bij de Irish Bar. Trawangan heeft uitgaansmogelijkheden, maar het is niet zo dat er alleen maar gefeest wordt. De meeste avonden was ik gewoon op tijd thuis . Door de combo chill maar toch leuke mogelijkheden als je er voor in de stemming bent, vind ik Gili T. het leukste. Overigens zit het er dik in dat je mij er treft van de zomer .

Meno is echt heel veel honeymoon, er is echt geen flikker te doen! Reuze romantisch als je wilt chillen, maar voor mij was het echt te rustig.

Air zit er eigenlijk een beetje tussenin. Nog wel wat voorziening, maar net wat kneuteriger dan op Trawangan.

Let wel: er is een islandhopper, maar die gaat twee keer per dag. Je kunt dus niet even heen en weer met de boot de hele dag. Je kunt trouwens wel kano-en tussen de eilanden, is dan ook wel weer leuk. Duurt een kwartiertje van Trawangan -> Meno.
Bedankt voor de info! Hoe is het snorkelen daar, is er veel te zien?
pi_79555055
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 12:18 schreef Sjaakz het volgende:
Visum is geregeld en ik vertrek volgende week om daar de rest van het jaar wat rond te kijken.
Wat voor visum heb je dan geregeld voor zoveel maanden?
pi_79556555
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 00:17 schreef Klaphark het volgende:

[..]

Wat voor visum heb je dan geregeld voor zoveel maanden?
Ik vermoed gewoon een toeristenvisa, wat je vier of 5 keer kan verlengen (tot max 180 dagen). Daarna even het land uit en weer terug.
  donderdag 25 maart 2010 @ 08:43:01 #134
62913 Blik
The one and Only!
pi_79558150
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 02:07 schreef indahnesia.com het volgende:

[..]

Ik vermoed gewoon een toeristenvisa, wat je vier of 5 keer kan verlengen (tot max 180 dagen). Daarna even het land uit en weer terug.
Daar ga je niet speciaal een visum voor regelen toch? Die krijg je toch gewoon bij aankomst?
pi_79559164
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 08:43 schreef Blik het volgende:

[..]

Daar ga je niet speciaal een visum voor regelen toch? Die krijg je toch gewoon bij aankomst?
Die bij aankomst is 30dagen en dan moet je het land uit
We fear that which we cannot see
  donderdag 25 maart 2010 @ 11:20:05 #136
62913 Blik
The one and Only!
pi_79563175
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 09:31 schreef Ali_Ilegali het volgende:

[..]

Die bij aankomst is 30dagen en dan moet je het land uit
ok, die kun je niet verlengen tussentijds wil je zeggen?
  vrijdag 26 maart 2010 @ 00:05:57 #137
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_79593230
Wat valt er gruwelijk veel te lezen over dit land. Ik ga er later dit jaar heen en heb maar besloten dat ik geen planning maak, maar het gewoon allemaal over me heen laat komen. Ik heb wel een paar verplichte nummertjes in mijn hoofd, voor de rest laat ik alles open.
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
  vrijdag 26 maart 2010 @ 00:07:34 #138
274062 Sjaakz
Teflonbuikspreekpop
pi_79593290
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 11:20 schreef Blik het volgende:

[..]

ok, die kun je niet verlengen tussentijds wil je zeggen?
Een 'visa on arrival' kun je inderdaad niet verlengen.
  vrijdag 26 maart 2010 @ 00:11:11 #139
274062 Sjaakz
Teflonbuikspreekpop
pi_79593395
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 02:07 schreef indahnesia.com het volgende:

[..]

Ik vermoed gewoon een toeristenvisa, wat je vier of 5 keer kan verlengen (tot max 180 dagen). Daarna even het land uit en weer terug.
Dit ja. Je krijgt dan een visum voor 60 dagen, wat je in Indonesië moet verlengen. Hier kun je trouwens van alles over de verschillende visa vinden: http://visa4indonesia.nl/
pi_79595570
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 11:20 schreef Blik het volgende:

[..]

ok, die kun je niet verlengen tussentijds wil je zeggen?
VoA is niet te verlengen, een eerder aangevraagd visum wel. Echter kun je met een VoA bijvoorbeeld om 8 uur in de morgen het land uit met de boot (Batam->Singapore) en een paar uurtjes later (na het winkelen aldaar) weer terug om een nieuw VoA te halen. Vliegen kan uiteraard ook vanuit andere delen van Indonesie maar dan moet je wel net een beetje bij een vliegveld zitten. Niet altijd even handig.
pi_79595599
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 00:11 schreef Sjaakz het volgende:

[..]

Dit ja. Je krijgt dan een visum voor 60 dagen, wat je in Indonesië moet verlengen. Hier kun je trouwens van alles over de verschillende visa vinden: http://visa4indonesia.nl/
In Nederland geven ze alleen 60-dagen af, terwijl 30-dagen ook gewoon kan volgens de regeltjes. Deze is dan ook gewoon te verlengen, en zelfs 5 keer 30 dagen. Je bent wel wat tijd kwijt met die verlengingen overigens, als je rondreist is het eigenlijk geen optie.
pi_79610835
Net op hong kong geland vanuit Denpasar. Wat een geweldige vakantiebestemming is Bali zeg
Balen dat we weg moesten...
  vrijdag 26 maart 2010 @ 15:22:35 #143
62913 Blik
The one and Only!
pi_79611343
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 15:10 schreef lezzer het volgende:
Net op hong kong geland vanuit Denpasar. Wat een geweldige vakantiebestemming is Bali zeg
Balen dat we weg moesten...
Waar heb je gezeten? Wellicht een goede hotel-tip
pi_79613959
Of nog andere tips? Nog 1.5 maand te gaan voor mij
pi_79614657
wij zaten in Sanur, hotel Puri Santrian. Dat is geen lowbudget, maar wel een aanrader
pi_79740804
Heeft heel Indonesie gewoon de Nederlandse soort stopcontact?
pi_79741119
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 12:02 schreef Klaphark het volgende:
Heeft heel Indonesie gewoon de Nederlandse soort stopcontact?
Op Bali in ieder geval wel. Of, de NL-stekker kan er in en er ontploft niks
pi_79742858
Dus gewoon stopcontacten voor stekkers met 2 ronde pinnen?
  dinsdag 30 maart 2010 @ 13:16:37 #149
62913 Blik
The one and Only!
pi_79743281
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 13:02 schreef gifkwal het volgende:
Dus gewoon stopcontacten voor stekkers met 2 ronde pinnen?
Yep,

Zie http://users.telenet.be/worldstandards/elektriciteit.htm
pi_79744195
Handige site, bedankt!
pi_79751867
Ah, beters!
pi_79803823
ik had een vraagje, is een wereldstekker nodig voor indonesie?
  woensdag 31 maart 2010 @ 20:50:42 #153
62913 Blik
The one and Only!
pi_79803876
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 20:49 schreef JennyEsther het volgende:
ik had een vraagje, is een wereldstekker nodig voor indonesie?
Kijk eens 3 posts eerder
pi_79805980
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 20:50 schreef Blik het volgende:

[..]

Kijk eens 3 posts eerder
hahahaha sorry
  woensdag 31 maart 2010 @ 22:19:39 #155
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_79808632
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
pi_79817294
De stekkers klopt niet helemaal, die website dan. In delen van Indonesie (voornamelijk het westen) wordt ook de Britse 3-pin gebruikt buiten de 'Nederlandse' 2-pin. Ben gewaarschuwd.
  donderdag 1 april 2010 @ 07:45:49 #157
62913 Blik
The one and Only!
pi_79818002
vreemd
  donderdag 1 april 2010 @ 23:43:38 #159
62913 Blik
The one and Only!
pi_79853179
quote:
Op donderdag 1 april 2010 15:53 schreef indahnesia.com het volgende:

[..]

Wat?
Dat er dus blijkbaar ook nog andere stopcontacten zijn
pi_79855214
Op Java schijnt het reizen per trein prima in orde te zijn. Zijn er nog aanraders voor bepaalde trajecten?
En wat kost zoiets ongeveer?
pi_79857791
quote:
Op donderdag 1 april 2010 23:43 schreef Blik het volgende:

[..]

Dat er dus blijkbaar ook nog andere stopcontacten zijn
Tja, zelfs in Jakarta vind je op sommige plekken 3-pins i.p.v. 2-pins. Overigens hebben ze vaak wel twee soorten contacten in 1 huis/hotel, zodat alles netjes aangesloten kan worden. Dat dan weer wel .
pi_79857820
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 00:30 schreef Klaphark het volgende:
Op Java schijnt het reizen per trein prima in orde te zijn. Zijn er nog aanraders voor bepaalde trajecten?
En wat kost zoiets ongeveer?
Treinen is prima te doen. Vooral de route tussen Bandung en Yogyakarta is een mooie door groene vulkaanlandschappen en vlakke rijstvelden.

De nieuwe Gajayana tussen Malang en Jakarta
De Taksaka Pagi
pi_79880404
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 02:58 schreef indahnesia.com het volgende:

[..]

Treinen is prima te doen. Vooral de route tussen Bandung en Yogyakarta is een mooie door groene vulkaanlandschappen en vlakke rijstvelden.

De nieuwe Gajayana tussen Malang en Jakarta
De Taksaka Pagi
Nice, bedankt.

Komen nog wel wat vragen aan de komende weken. Over een maandje zitten we in het vliegtuig
pi_79911113
quote:
Op zaterdag 3 april 2010 01:22 schreef indahnesia.com het volgende:
Daar is dit forum voor he.. voor vragen.
Zekers

Het is redelijk lastig concrete info te vinden over voetbal in Indonesie. Het leeft wel redelijk lees ik her en der. Is er nog competitie in mei? We zouden namelijk graag ff een knotsgekke derby ofzo meepakken, als we toch toevallig in de buurt zijn van bv Jakarta of andere grote stad met voetbalclub.
Alle grotere sites met info zijn in het Indonesisch
pi_79923777
quote:
Op zaterdag 3 april 2010 19:26 schreef Klaphark het volgende:

[..]

Zekers

Het is redelijk lastig concrete info te vinden over voetbal in Indonesie. Het leeft wel redelijk lees ik her en der. Is er nog competitie in mei? We zouden namelijk graag ff een knotsgekke derby ofzo meepakken, als we toch toevallig in de buurt zijn van bv Jakarta of andere grote stad met voetbalclub.
Alle grotere sites met info zijn in het Indonesisch
Geen idee of de competitie nog bezig is in mei, daar houd ik me niet mee bezig. Heb je linkjes van websites? Dan kan ik wel even kijken voor je wellicht.
pi_79931685
quote:
Op zaterdag 3 april 2010 19:26 schreef Klaphark het volgende:

[..]

Zekers

Het is redelijk lastig concrete info te vinden over voetbal in Indonesie. Het leeft wel redelijk lees ik her en der. Is er nog competitie in mei? We zouden namelijk graag ff een knotsgekke derby ofzo meepakken, als we toch toevallig in de buurt zijn van bv Jakarta of andere grote stad met voetbalclub.
Alle grotere sites met info zijn in het Indonesisch
Hier een site in het Nederlands:
http://nl.soccerway.com/teams/indonesia/arema-malang/matches/

Kan je Persija Jakarta-Arema meepakken
pi_79958648
Voor het voetbal hoef je er iig niet heen te gaan want het niveau van de competitie is werkelijk waar bedroevend. Ik denk dat het niveau van de hoofdklasse in NL nog aanmerkelijk hoger ligt
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd :)
pi_79958795
quote:
Op maandag 5 april 2010 05:04 schreef Jdw het volgende:
Voor het voetbal hoef je er iig niet heen te gaan want het niveau van de competitie is werkelijk waar bedroevend. Ik denk dat het niveau van de hoofdklasse in NL nog aanmerkelijk hoger ligt
Op een enkele speler schijnt dat zo te zijn. Er spelen ook vele Afrikanen hier mee, dat zegt wellicht wel iets. Echter is het gebeuren er omheen een heel gebeuren, op een enkele rel na (ja ook hier helaas).
pi_79988935
quote:
Op zondag 4 april 2010 14:10 schreef poo het volgende:

[..]

Hier een site in het Nederlands:
http://nl.soccerway.com/teams/indonesia/arema-malang/matches/

Kan je Persija Jakarta-Arema meepakken
Tx

Zeker een optie Gaat gewoon 88.000 man in dat stadion Ben benieuwd hoeveel man er op zo'n pot afkomt.

En we weten uiteraard ook wel dat het niet om aan te zien is Maar daar doen we het ook niet voor. Ben gewoon naar het sfeertje etc, op een lokatie waar ik waarschijnlijk nooit meer kom.
pi_79994077
quote:
Op maandag 5 april 2010 23:52 schreef Klaphark het volgende:

[..]

Tx

Zeker een optie Gaat gewoon 88.000 man in dat stadion Ben benieuwd hoeveel man er op zo'n pot afkomt.

En we weten uiteraard ook wel dat het niet om aan te zien is Maar daar doen we het ook niet voor. Ben gewoon naar het sfeertje etc, op een lokatie waar ik waarschijnlijk nooit meer kom.
Die Sovjets waren zo gek nog niet toen ze dat ding in de jaren 60 aan Indonesie schonken als teken van goede wil. Helaas voor hen is Indonesie nooit echt communistisch geworden, al had het niet veel gescheeld.
pi_79996073
quote:
Op maandag 5 april 2010 23:52 schreef Klaphark het volgende:

[..]

Tx

Zeker een optie Gaat gewoon 88.000 man in dat stadion Ben benieuwd hoeveel man er op zo'n pot afkomt.

En we weten uiteraard ook wel dat het niet om aan te zien is Maar daar doen we het ook niet voor. Ben gewoon naar het sfeertje etc, op een lokatie waar ik waarschijnlijk nooit meer kom.
Dit stadion idd http://nl.soccerway.com/t(...)pusat-jakarta/venue/
Is aardig groot Heb daar gelopen, kon er alleen niet in toen. Ze zeiden toen de volgende dag terugkomen maar daar had ik geen tijd voor
We fear that which we cannot see
pi_80025521
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 19:58 schreef Klaphark het volgende:

[..]

Nice, bedankt.

Komen nog wel wat vragen aan de komende weken. Over een maandje zitten we in het vliegtuig
over een klein maandje zit ik ook in t vliegtuig
pi_80052807
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 23:10 schreef JennyEsther het volgende:

[..]

over een klein maandje zit ik ook in t vliegtuig
Wanneer en met welke maatschappij vlieg je?
pi_80173026
quote:
Op woensdag 7 april 2010 18:37 schreef Klaphark het volgende:

[..]

Wanneer en met welke maatschappij vlieg je?
ik vlieg met egyptair, einde van deze maand! jij?
pi_80177219
quote:
Op zaterdag 10 april 2010 23:07 schreef JennyEsther het volgende:

[..]

ik vlieg met egyptair, einde van deze maand! jij?
En dan vlieg je via?
  zondag 11 april 2010 @ 08:50:49 #177
274062 Sjaakz
Teflonbuikspreekpop
pi_80178375
quote:
Op zondag 11 april 2010 02:21 schreef indahnesia.com het volgende:

[..]

En dan vlieg je via?
Die vliegen via Brussel-Cairo geloof ik. Ik zit op het moment op CGK te wachten op mijn vlucht naar yogja.
pi_80179410
Ik zou echt zo terug willen naar Bali.
Ik heb gewoon heimwee
pi_80179537
Over een maand ben ik ook in Indo Heb de LP binnen, voorpret is nu echt begonnen.
pi_80181244
quote:
Op zaterdag 10 april 2010 23:07 schreef JennyEsther het volgende:

[..]

ik vlieg met egyptair, einde van deze maand! jij?
Met Maylasia Airlines, 4 mei
pi_80181741
quote:
Op zondag 11 april 2010 08:50 schreef Sjaakz het volgende:

[..]

Die vliegen via Brussel-Cairo geloof ik. Ik zit op het moment op CGK te wachten op mijn vlucht naar yogja.
Gisteren nog kwam ik daar aan vanuit Bali. Hopelijk ben je al aangekomen in Yogya nu.
pi_80181797
quote:
Op zondag 11 april 2010 10:35 schreef lezzer het volgende:
Ik zou echt zo terug willen naar Bali.
Ik heb gewoon heimwee
Heimwee naar Bali? Je bent een echte toerist.. Ik ben er net een week geweest en ben blij weer terug op Java te zijn.
  zondag 11 april 2010 @ 13:28:31 #183
274062 Sjaakz
Teflonbuikspreekpop
pi_80183528
quote:
Op zondag 11 april 2010 12:24 schreef indahnesia.com het volgende:

[..]

Gisteren nog kwam ik daar aan vanuit Bali. Hopelijk ben je al aangekomen in Yogya nu.
Ja, zit nu in een homestay... Ik blijf hier twee weken voor een taalcursus. Daarna nog een weekendje hotel en rondkijken met mijn vriendin en weer terug naar Jakarta.
pi_80183653
quote:
Op zondag 11 april 2010 12:27 schreef indahnesia.com het volgende:

[..]

Heimwee naar Bali? Je bent een echte toerist.. Ik ben er net een week geweest en ben blij weer terug op Java te zijn.
Mjah, ik ben nooit op Java geweest
pi_80185581
quote:
Op zondag 11 april 2010 02:21 schreef indahnesia.com het volgende:

[..]

En dan vlieg je via?
amsterdam - cairo
cairo - bangkok

in bangkok blijf ik een nacht en dan ga ik naar borneo voor 2 weken
via borneo dan naar indonesieeeeeee
pi_80213479
quote:
Op zondag 11 april 2010 13:28 schreef Sjaakz het volgende:

[..]

Ja, zit nu in een homestay... Ik blijf hier twee weken voor een taalcursus. Daarna nog een weekendje hotel en rondkijken met mijn vriendin en weer terug naar Jakarta.
Blijf je ook even in Jakarta of ga je direct naar het vliegveld?
pi_80213481
quote:
Op zondag 11 april 2010 14:41 schreef JennyEsther het volgende:

[..]

amsterdam - cairo
cairo - bangkok

in bangkok blijf ik een nacht en dan ga ik naar borneo voor 2 weken
via borneo dan naar indonesieeeeeee
Je maakt een flinke reis zo wel extra zwaar. Mij niet gezien hoor!
pi_80213488
quote:
Op zondag 11 april 2010 13:33 schreef lezzer het volgende:

[..]

Mjah, ik ben nooit op Java geweest
Volgende keer beter
pi_80215260
quote:
Op maandag 12 april 2010 01:42 schreef indahnesia.com het volgende:

[..]

Volgende keer beter
Vertel, waarom moet ik naar Java?
  maandag 12 april 2010 @ 09:20:49 #190
62913 Blik
The one and Only!
pi_80215428
quote:
Op maandag 12 april 2010 09:09 schreef lezzer het volgende:

[..]

Vertel, waarom moet ik naar Java?
Op zich zijn daarvoor genoeg redenen als je de Indonesische cultuur en geschiedenis wilt zien zoals bijvoorbeeld de Borobudur en de Prambanan. Ook de Nederlandse geschiedenis in Java is redelijk prominent aanwezig, wat ook interessant blijft. En qua natuurschoon heb je natuurlijk de Bromo-vulkaan.

Ik vind persoonlijk dat bij een eerste bezoek aan Indonesië, 2 weken Java toch wel redelijk hoog op het to-do lijstje hoort te staan als je een beetje geïnteresseerd bent in cultuur en geschiedenis.

maar ik ben sowieso een beetje tegen mensen die 3 weken lang alleen aan het strand liggen als ze in een land als Indonesië zijn
pi_80215976
quote:
Op maandag 12 april 2010 09:09 schreef lezzer het volgende:

[..]

Vertel, waarom moet ik naar Java?
Java is zoveel puurder (is dat goed nederlands?) dan Bali.
Het is veel minder toeristisch opgezet en de mensen zijn er nóg vriendelijker

En wat Blik zegt: als je 3 weken op het strand gaat liggen op Bali... Dan kan je wat dat betreft net zo goed naar Tenerife gaan
pi_80216151
Ja, persoonlijk heb ik er altijd wat moeite mee, dat mensen menen te moeten vinden hoe ik mijn vakantie inricht.
Ik heb nou juist voor Bali gekozen omdat het niet-moslim is, en ik toevallig een levensstijl hebt waarmee je beter niet in een moslimland kan komen.
Daarnaast, ging ik naar Bali voor het strand, het klimaat en het lekkere eten. Het zal mensen wel raar in de oren klinken, maar ik ging helemaal niet voor de historie of wat ook.
Ik werk het hele jaar heel hard, en dan ga ik niet op vakantie om actief te zijn of cultuur te snuiven. Dat heb ik in mijn leven al genoeg gedaan en daar ben ik een beetje klaar mee.
Dus, ik heb lekker aan het zwembad en strand gelegen en wat excursies gedaan op Bali, waar ik ontzettend van genoten heb. Ik ga zeker nog een keer terug, langer ook, maar ik heb geen enkele drang om naar een ander Indonesisch eiland te gaan.

Overigens ga ik elk jaar óók naar de Canarische eilanden, en dat is toch echt wel anders.
  maandag 12 april 2010 @ 10:10:46 #193
62913 Blik
The one and Only!
pi_80216705
quote:
Op maandag 12 april 2010 09:50 schreef lezzer het volgende:
Ja, persoonlijk heb ik er altijd wat moeite mee, dat mensen menen te moeten vinden hoe ik mijn vakantie inricht.

Iedereen moet lekker zelf weten wat die doet

Ik vind het alleen zonde als je een land als Indonesië bezoekt met zo'n rijke historie en mooie natuur, dat er dan mensen zijn die een complete vakantie aan het strand vertoeven en niks meekrijgen van de rest van het land. Zeker aangezien er veel betere alternatieven zijn voor Bali.

[ Bericht 19% gewijzigd door Blik op 12-04-2010 10:15:55 ]
pi_80216817
quote:
Op maandag 12 april 2010 09:09 schreef lezzer het volgende:

[..]

Vertel, waarom moet ik naar Java?
Je moet niets, alleen zul je zien dat het prima te hebben is, en op sommige punten beter zal scoren dan Bali, ook bij jou.

De mooiste stranden op Java vind je onder meer ten zuiden van Yogyakarta, bij Pangandaran en op diverse andere plekken. Ook mooie witte zandstranden zitten daarbij, en ook plekken die verlaten zijn. Je moet er wel meer moeite voor doen dan op Bali, maar de beloning is er dan ook naar als je het mij vraagt.

Voor lekker eten kun je inderdaad prima terecht op Bali, maar Jakarta doet er niet voor onder hoor, als je weet waar je moet zoeken. Dat is wellicht ook het 'probleem', die moeite doen. Ik snap best dat je na een jaar hard werken lekker lui wil zijn, en dat moet je ook vooral doen.
pi_80216874
quote:
Op maandag 12 april 2010 09:20 schreef Blik het volgende:

[..]

Op zich zijn daarvoor genoeg redenen als je de Indonesische cultuur en geschiedenis wilt zien zoals bijvoorbeeld de Borobudur en de Prambanan. Ook de Nederlandse geschiedenis in Java is redelijk prominent aanwezig, wat ook interessant blijft. En qua natuurschoon heb je natuurlijk de Bromo-vulkaan.

Ik vind persoonlijk dat bij een eerste bezoek aan Indonesië, 2 weken Java toch wel redelijk hoog op het to-do lijstje hoort te staan als je een beetje geïnteresseerd bent in cultuur en geschiedenis.

maar ik ben sowieso een beetje tegen mensen die 3 weken lang alleen aan het strand liggen als ze in een land als Indonesië zijn
Ik heb het ook niet op die strand-liggers, maar ga hun dat recht natuurlijk niet afnemen. Ben alleen wel van mening dat ze heel wat missen, en dan ben ik nog vrij a-cultureel ingesteld en na vier jaar Indonesie ook lui inmiddels. Maar dan nog is er meer dan voldoende te doen met een beetje moeite. Vorige week nog door de plantentuin in Bogor gewandeld en daarna nog een bloementuin in de buurt bezocht. Die laatste viel wat tegen, maar het had net geregend, dus was het lekker koel. Goede dag was dat.
pi_80218410
Jezus, wat zijn de malariapillen achterlijk duur zeg
  maandag 12 april 2010 @ 11:26:20 #197
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_80219197
Hoe zit het eigenlijk met mobiel internet in Indonesië ? Is er in de steden een beetje dekking (open WiFi bv), of zijn er providers met internet bundels ? En is het raadzaam om een Indo belbundel (+ internet) te nemen ? Zo ja, wat kost dat ongeveer ?

Ik kan prima zonder internet, maar het lijkt me wel handig als ik wat info kan opzoeken als ik daar behoefte aan heb.
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
  maandag 12 april 2010 @ 11:54:15 #198
62913 Blik
The one and Only!
pi_80220097
quote:
Op maandag 12 april 2010 11:04 schreef Klaphark het volgende:
Jezus, wat zijn de malariapillen achterlijk duur zeg
Een extra aanvullende zorgverzekering betaald zich meteen uit doordat vaccinaties e.d. in dat pakket zitten meeverzekerd. Altijd doen! Bespaart me ieder jaar flink veel geld
pi_80221059
quote:
Op maandag 12 april 2010 11:04 schreef Klaphark het volgende:
Jezus, wat zijn de malariapillen achterlijk duur zeg
Waar ga je allemaal naartoe dat je die preventief aanschaft (en gaat innemen)? Lees ook voor de gein eens de werking en bijwerkingen, dan blijkt dat het niet alleen duur is, je er ziek van wordt, maar het ook nog eens lang niet altijd helpt.

p0wned.
pi_80221130
quote:
Op maandag 12 april 2010 11:26 schreef elcastel het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met mobiel internet in Indonesië ? Is er in de steden een beetje dekking (open WiFi bv), of zijn er providers met internet bundels ? En is het raadzaam om een Indo belbundel (+ internet) te nemen ? Zo ja, wat kost dat ongeveer ?

Ik kan prima zonder internet, maar het lijkt me wel handig als ik wat info kan opzoeken als ik daar behoefte aan heb.
Ik maak sinds twee jaar gebruik van Indosat (postpaid) als mijn primaire internetprovider. Lekker mobiel met mijn laptopje kan ik vrijwel overal internetten. In stedelijke gebieden is het het snelst, platteland traag als dikke stront door een trechter, maar het werkt wel!

Voor een vakantie zou je XL kunnen nemen, je kunt voor 4 euro 140 MB internetten in 30 dagen. Er zijn ook grotere/kleinere pakketten met andere looptijden. Deze is mijn back-up verbinding voor als ik in de bus zit of een dag van huis ben. Werkt ook goed genoeg.
  maandag 12 april 2010 @ 13:01:41 #201
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_80222272
quote:
Op maandag 12 april 2010 12:28 schreef indahnesia.com het volgende:
Voor een vakantie zou je XL kunnen nemen, je kunt voor 4 euro 140 MB internetten in 30 dagen. Er zijn ook grotere/kleinere pakketten met andere looptijden. Deze is mijn back-up verbinding voor als ik in de bus zit of een dag van huis ben. Werkt ook goed genoeg.
Top, precies het antwoord waar ik wat mee kan. Zijn die pakketten goed te krijgen (in de steden) ? Ik weet helemaal niks over mijn dataverbruik eigenlijk en zoek iets onbeperkts of in ieder geval iets wat stopt als ik aan de limiet zit. Ik wil me namelijk met hele andere dingen dan telefoonkostenkopzorgen bezighouden als ik daar ben (kan niet wachten).
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
pi_80222888
quote:
Op maandag 12 april 2010 09:50 schreef lezzer het volgende:
Ja, persoonlijk heb ik er altijd wat moeite mee, dat mensen menen te moeten vinden hoe ik mijn vakantie inricht.
Ik heb nou juist voor Bali gekozen omdat het niet-moslim is, en ik toevallig een levensstijl hebt waarmee je beter niet in een moslimland kan komen.
Daarnaast, ging ik naar Bali voor het strand, het klimaat en het lekkere eten. Het zal mensen wel raar in de oren klinken, maar ik ging helemaal niet voor de historie of wat ook.
Ik werk het hele jaar heel hard, en dan ga ik niet op vakantie om actief te zijn of cultuur te snuiven. Dat heb ik in mijn leven al genoeg gedaan en daar ben ik een beetje klaar mee.
Dus, ik heb lekker aan het zwembad en strand gelegen en wat excursies gedaan op Bali, waar ik ontzettend van genoten heb. Ik ga zeker nog een keer terug, langer ook, maar ik heb geen enkele drang om naar een ander Indonesisch eiland te gaan.

Overigens ga ik elk jaar óók naar de Canarische eilanden, en dat is toch echt wel anders.
Ik vind zelf ook dat ieder zelf lekker mag weten wat hij of zij op vakantie doet, maar wat ik me bij deze wel afvraag is wat die levensstijl dan precies inhoudt, dat het door een moslim-cultuur niet zou worden getolereerd maar door een hindu-cultuur wel? Ik ben volgende maand ook op Bali maar daar ga ik me ook niet bloot kleden en dergelijk uit respect voor de lokale cultuur. Of is dat niet wat je bedoelt?
pi_80223433
quote:
Op maandag 12 april 2010 13:01 schreef elcastel het volgende:

[..]

Top, precies het antwoord waar ik wat mee kan. Zijn die pakketten goed te krijgen (in de steden) ? Ik weet helemaal niks over mijn dataverbruik eigenlijk en zoek iets onbeperkts of in ieder geval iets wat stopt als ik aan de limiet zit. Ik wil me namelijk met hele andere dingen dan telefoonkostenkopzorgen bezighouden als ik daar ben (kan niet wachten).
Bij XL is het zo dat als je over limiet zit, je per kb gaat betalen, en het internet dus niet stopt. Je zou dus een groot pakket kunnen nemen uit voorzorg. Het duurste is 30 euro voor 1 maand en 4 gig of zo... dus dat is ook niet de kosten als je op vakantie bent. Deze paketten kun je je gewoon via SMS voor aanmelden overigens, en als je dat niet lukt (menu's alleen in het Indonesisch) dan loop je even een kantoor binnen of vraag je dat leuke grietje bij de beltegoed-verkoper even om hulp. Met drie woorden Engels moet zelfs dat nog wel lukken.
pi_80223510
quote:
Op maandag 12 april 2010 13:19 schreef gifkwal het volgende:

[..]

Ik vind zelf ook dat ieder zelf lekker mag weten wat hij of zij op vakantie doet, maar wat ik me bij deze wel afvraag is wat die levensstijl dan precies inhoudt, dat het door een moslim-cultuur niet zou worden getolereerd maar door een hindu-cultuur wel? Ik ben volgende maand ook op Bali maar daar ga ik me ook niet bloot kleden en dergelijk uit respect voor de lokale cultuur. Of is dat niet wat je bedoelt?
bloot kleden? Zolang je een korte broek aan hebt kun je al de straat over daar, doe er een shirt en slippers bij en je kunt ook elders in Indonesie zonder al te veel problemen over straat.
pi_80223658
quote:
Op maandag 12 april 2010 13:34 schreef indahnesia.com het volgende:

[..]

bloot kleden? Zolang je een korte broek aan hebt kun je al de straat over daar, doe er een shirt en slippers bij en je kunt ook elders in Indonesie zonder al te veel problemen over straat.
Dat zal best, maar ik bedoel het bij wijze van spreken. Omdat het Bali is en een beetje een feestcultuur heeft is het niet erg om hindu's voor het hoofd te stoten, maar moslims ga je dan wel uit de weg? Ik snap de logica gewoon niet zo.
pi_80224086
quote:
Op maandag 12 april 2010 13:37 schreef gifkwal het volgende:

[..]

Dat zal best, maar ik bedoel het bij wijze van spreken. Omdat het Bali is en een beetje een feestcultuur heeft is het niet erg om hindu's voor het hoofd te stoten, maar moslims ga je dan wel uit de weg? Ik snap de logica gewoon niet zo.
Alleen het toeristische gebied op het eiland Bali (erg klein deel) is zo 'vrij', de rest van het eiland sluit voor een groot deel toch gewoon aan bij de rest van Indonesie qua gebruiksregels. Maar inderdaad, wat is precies het verschil tussen de een en de ander?
  maandag 12 april 2010 @ 13:57:45 #207
24329 KNAK
ff w88,......
pi_80224455
Hoppah

Zojuist besloten

21 - 23 naar Indonesia

Visa On Arrival @ Medan mogelijk? (just to be sure )
Mai pben rai~!
  maandag 12 april 2010 @ 13:58:06 #208
62913 Blik
The one and Only!
pi_80224475
quote:
Op maandag 12 april 2010 13:49 schreef indahnesia.com het volgende:

[..]

Alleen het toeristische gebied op het eiland Bali (erg klein deel) is zo 'vrij', de rest van het eiland sluit voor een groot deel toch gewoon aan bij de rest van Indonesie qua gebruiksregels. Maar inderdaad, wat is precies het verschil tussen de een en de ander?
Wellicht is het alleen de perceptie van Indonesië als moslimland.

Nog niet zo lang geleden was er ook een discussie met iemand die liever naar Myanmar ging dan naar Indonesië omdat het een moslimland is. Dan heb je toch een redelijk verknipt wereldbeeld...
pi_80225181
quote:
Op maandag 12 april 2010 13:57 schreef KNAK het volgende:
Hoppah

Zojuist besloten

21 - 23 naar Indonesia

Visa On Arrival @ Medan mogelijk? (just to be sure )
Jeps. Goede reis en welkom!
pi_80225240
quote:
Op maandag 12 april 2010 13:58 schreef Blik het volgende:

[..]

Wellicht is het alleen de perceptie van Indonesië als moslimland.

Nog niet zo lang geleden was er ook een discussie met iemand die liever naar Myanmar ging dan naar Indonesië omdat het een moslimland is. Dan heb je toch een redelijk verknipt wereldbeeld...
Myanmar. Sorry, als je dat zegt strookt het gewoon niet in je opvoeding hoor. Niet naar Indonesie om de Moslims maar dan wel je geld uitgeven aan een van de ergstr dictaturen in de wereld. Kansloos.
pi_80225497
Aan die poster moest ik nu ook denken. Wilde niet naar een moslimland als Maleisië of Indonesië omdat dat onveilig zou zijn voor zijn vriendin vooral, maar heeft nu een vakantie naar Sri Lanka geboekt Gewoon zo'n instelling van "oh nee, moslimland, daar ga ik dus niet heen!", zonde.
  maandag 12 april 2010 @ 14:36:49 #212
62913 Blik
The one and Only!
pi_80226203
quote:
Op maandag 12 april 2010 14:19 schreef gifkwal het volgende:
Aan die poster moest ik nu ook denken. Wilde niet naar een moslimland als Maleisië of Indonesië omdat dat onveilig zou zijn voor zijn vriendin vooral, maar heeft nu een vakantie naar Sri Lanka geboekt Gewoon zo'n instelling van "oh nee, moslimland, daar ga ik dus niet heen!", zonde.
Juist, en zat er wel over te denken om naar Myanmar te gaan, en boekt vervolgens een trip naar het veel instabielere en onveiligere Sri Lanka
pi_80228417
quote:
Op maandag 12 april 2010 13:19 schreef gifkwal het volgende:

[..]

Ik vind zelf ook dat ieder zelf lekker mag weten wat hij of zij op vakantie doet, maar wat ik me bij deze wel afvraag is wat die levensstijl dan precies inhoudt, dat het door een moslim-cultuur niet zou worden getolereerd maar door een hindu-cultuur wel? Ik ben volgende maand ook op Bali maar daar ga ik me ook niet bloot kleden en dergelijk uit respect voor de lokale cultuur. Of is dat niet wat je bedoelt?
Als je homosexueel bent bijvoorbeeld?
Dat is in een moslimsamenleving gewoon strafbaar...
pi_80228857
quote:
Op maandag 12 april 2010 15:31 schreef lezzer het volgende:

[..]

Als je homosexueel bent bijvoorbeeld?
Dat is in een moslimsamenleving gewoon strafbaar...
Dan kan ik er inkomen dat je er om die reden minder graag heen gaat. Maar het is natuurlijk pas strafbaar als je dat in het openbaar gaat uitdragen. Ik als heterosexueel zou dat in een land als Indonesië al evenmin doen (openbaar zoenen bijvoorbeeld) omdat het daar gewoon ongepast is, maar vind dat geen reden om dan weg te blijven.
  maandag 12 april 2010 @ 15:48:31 #215
62913 Blik
The one and Only!
pi_80229051
quote:
Op maandag 12 april 2010 15:31 schreef lezzer het volgende:

[..]

Als je homosexueel bent bijvoorbeeld?
Dat is in een moslimsamenleving gewoon strafbaar...
Toen ik in 1998 naar Indonesië ging met mijn ouders, zat er ook homo-stel bij de groep. Die hebben echt "nul" last gehad van dat ze homo zouden zijn. Maar goed, ze hebben dan ook niet hand in hand gelopen of elkaar in het openbaar lopen zoenen. Moslims denken echt niet meteen als ze 2 mannen zien samen lopen dat ze homo's zouden kunnen zijn. De allereerste gedachte is volgens mij gewoon dat je vrienden bent.
pi_80229188
quote:
Op maandag 12 april 2010 15:31 schreef lezzer het volgende:

[..]

Als je homosexueel bent bijvoorbeeld?
Dat is in een moslimsamenleving gewoon strafbaar...
Moslimsamenleveing? Indonesie is een seculiere staat, homo zijn is NIET strafbaar hier. Helaas zijn er elementen die er niets van moeten hebben (net als in Nederland), maar dat blijft een kleine groep. Een Gay Pride kan hier helaas niet gehouden worden, maar dat zou bovendien niet stroken met de cultuurs-regels en daarna pas het geloof.
quote:
Op maandag 12 april 2010 15:48 schreef Blik het volgende:

[..]

Toen ik in 1998 naar Indonesië ging met mijn ouders, zat er ook homo-stel bij de groep. Die hebben echt "nul" last gehad van dat ze homo zouden zijn. Maar goed, ze hebben dan ook niet hand in hand gelopen of elkaar in het openbaar lopen zoenen. Moslims denken echt niet meteen als ze 2 mannen zien samen lopen dat ze homo's zouden kunnen zijn. De allereerste gedachte is volgens mij gewoon dat je vrienden bent.
Dat dus. Gewoon normaal doen, doen anderen dat ook. Leven en laten leven is een groot goed, ook in dit land, al lijkt het soms niet zo. Dit zijn echter incidenten en worden opgestookt door mensen van buitenaf.
pi_80229260
quote:
Op maandag 12 april 2010 14:19 schreef gifkwal het volgende:
Aan die poster moest ik nu ook denken. Wilde niet naar een moslimland als Maleisië of Indonesië omdat dat onveilig zou zijn voor zijn vriendin vooral, maar heeft nu een vakantie naar Sri Lanka geboekt Gewoon zo'n instelling van "oh nee, moslimland, daar ga ik dus niet heen!", zonde.
Handige keuze ja, vooral zeer veilig ook.
pi_80229597
quote:
Op maandag 12 april 2010 13:01 schreef elcastel het volgende:

[..]

Top, precies het antwoord waar ik wat mee kan. Zijn die pakketten goed te krijgen (in de steden) ? Ik weet helemaal niks over mijn dataverbruik eigenlijk en zoek iets onbeperkts of in ieder geval iets wat stopt als ik aan de limiet zit. Ik wil me namelijk met hele andere dingen dan telefoonkostenkopzorgen bezighouden als ik daar ben (kan niet wachten).
Als je een Blackberry hebt en je neemt XL dan kon je BB ON naar bepaald nummer doen van XL.
Dan betaal je 5000rp per dag voor internet. Dat is zeer ideaal Maar dan moet je wel een Blackberry hebben
We fear that which we cannot see
  maandag 12 april 2010 @ 22:04:51 #219
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_80244043
Ik heb een iPhone.
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
  dinsdag 13 april 2010 @ 08:20:45 #220
24329 KNAK
ff w88,......
pi_80252516
quote:
Op maandag 12 april 2010 14:13 schreef indahnesia.com het volgende:

[..]

Jeps. Goede reis en welkom!
Weleens Medan aangedaan?

Ik blijf er maar 2 dagen, ga er eigenlijk gewoon voor de fun heen aangezien de vrouw een oud klasgenoot wil bezoeken die er woont. Wilde eerst niet meegaan maar ja, ben er nog nooit geweest, Toch maar even aandoen Een aantal redelijk leuke gebouwen uit onze Hollandsch glorie tijdperk zijn er te vinden zag ik.

Eventuele tips altijd welkom


(eigenlijk wel gewaagd, nog nooit iets van Medan gehoord en zonder na te vragen of te onderzoeken wat/waar het eigenlijk is spontaan de vlucht geboekt. Had net zo goed een opstandige provincie kunnen zijn o.i.d. met een hoog risico gehalte )
Mai pben rai~!
  dinsdag 13 april 2010 @ 08:27:14 #221
62913 Blik
The one and Only!
pi_80252604
Medan wordt volgens mij voornamelijk als startpunt gebruikt voor alle reizen die beginnen in Sumatra. De stad zelf is volgens mij niet veel aan, over het algemeen wordt er direct doorgereist naar het Toba-meer.
pi_80254752
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 08:20 schreef KNAK het volgende:

[..]

Weleens Medan aangedaan?

Ik blijf er maar 2 dagen, ga er eigenlijk gewoon voor de fun heen aangezien de vrouw een oud klasgenoot wil bezoeken die er woont. Wilde eerst niet meegaan maar ja, ben er nog nooit geweest, Toch maar even aandoen Een aantal redelijk leuke gebouwen uit onze Hollandsch glorie tijdperk zijn er te vinden zag ik.

Eventuele tips altijd welkom


(eigenlijk wel gewaagd, nog nooit iets van Medan gehoord en zonder na te vragen of te onderzoeken wat/waar het eigenlijk is spontaan de vlucht geboekt. Had net zo goed een opstandige provincie kunnen zijn o.i.d. met een hoog risico gehalte )
Ook nog paleizen daar van sultans.
Een hele grote Chinese Tempel is daar, vlakbij het trainstation dacht ik.
Aanrader om te eten is Tip Top Restaurant, is in een straat met hele mooie oude gebouwen. In die straat zat dacht ik ook een tempel. Tenminste een deur naar de tempel ben daar niet ingeweest.

Tip Top Restaurant, used to be THE restaurant in Medan, this unique restaurant can trace its history back to the Dutch colonization. Located in Ahmad Yani street, the food has a nostalgic taste clinging on every bites, such as the ox-tongue sandwich and the bitter-ballen, but the best experience you could have here is watching the buzz of Kesawan Square from your rattan chairs in its verandah.

http://wikitravel.org/en/Medan
We fear that which we cannot see
  dinsdag 13 april 2010 @ 10:35:01 #223
24329 KNAK
ff w88,......
pi_80255529
Dank voor de info Had wiki al bekeken ja, Tip Top ook voorbij zien komen
Ik blijf er maar kort dus zoveel mogelijk snel zien :p ... ben erg benieuwd
Mai pben rai~!
pi_80261398
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 10:35 schreef KNAK het volgende:
Dank voor de info Had wiki al bekeken ja, Tip Top ook voorbij zien komen
Ik blijf er maar kort dus zoveel mogelijk snel zien :p ... ben erg benieuwd
Lekker rondrijden door de stad Ohja bij Tiptop hadden ze volgens mij ook Kroket Nog een aantal Nederlandse dingen. Maar het lekkerst was toch de Speculaas die je daar kon kopen
We fear that which we cannot see
  dinsdag 13 april 2010 @ 17:36:48 #225
24329 KNAK
ff w88,......
pi_80271896
wah......woon al 10 jaar niet meer in nl...ga ook zelden terug....dat soort zaken mis ik niet echt maar als het voor me ligt of beschikbaar is kan ik aardig tekeer gaan ......ik ga er niet vanuit dat ik hier antwoord op ga krijgen maar, iemand die toevallig in Medan voorheen in een hotelletje is geweest en mij wat kan aanraden? Hoeft geen 5* te zijn :p ....tripadvisor, wiki e.d. laat genoeg zien...was even benieuwd of men hier wat kan aanraden
Mai pben rai~!
pi_80272658
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 17:36 schreef KNAK het volgende:
wah......woon al 10 jaar niet meer in nl...ga ook zelden terug....dat soort zaken mis ik niet echt maar als het voor me ligt of beschikbaar is kan ik aardig tekeer gaan ......ik ga er niet vanuit dat ik hier antwoord op ga krijgen maar, iemand die toevallig in Medan voorheen in een hotelletje is geweest en mij wat kan aanraden? Hoeft geen 5* te zijn :p ....tripadvisor, wiki e.d. laat genoeg zien...was even benieuwd of men hier wat kan aanraden
Hahah ok Met mijn ouders zat ik toen 1 nachtje in het Emerald Garden Hotel.
Misschien is dit ook wel wat:
http://www.citi-hotel.com/public/index.php?id=115&uID=149
We fear that which we cannot see
  dinsdag 13 april 2010 @ 18:05:54 #227
62913 Blik
The one and Only!
pi_80272931
Even een vraag voor de kenners:

Wil de laatste 3 a 4 nachten slijten in een goed hotel op Bali, Sanur. Heb het volgende eisenpakket:

1 (of meer) zwembaden
aan het strand
loopafstand van centrum
niet uitgeleefd, maar gewoon netjes en goed

Dit allemaal voor een budget van plusminus 100 dollar per nacht.

Iemand suggesties??
pi_80274613
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 18:05 schreef Blik het volgende:
Even een vraag voor de kenners:

Wil de laatste 3 a 4 nachten slijten in een goed hotel op Bali, Sanur. Heb het volgende eisenpakket:

1 (of meer) zwembaden
aan het strand
loopafstand van centrum
niet uitgeleefd, maar gewoon netjes en goed

Dit allemaal voor een budget van plusminus 100 dollar per nacht.

Iemand suggesties??
Hotel Peneeda View
We fear that which we cannot see
  dinsdag 13 april 2010 @ 19:15:03 #229
24329 KNAK
ff w88,......
pi_80275276
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 17:57 schreef Ali_Ilegali het volgende:

[..]

Hahah ok Met mijn ouders zat ik toen 1 nachtje in het Emerald Garden Hotel.
Misschien is dit ook wel wat:
http://www.citi-hotel.com/public/index.php?id=115&uID=149
dank voor je input. Emerald Garden Hotel...was dat wat? (en hoeveel?)
Die citi hotel zou het best wel kunnen gaan worden, ziet er degelijk uit.

Van Medan naar die vulkanische lake, das 5 uur rijden Erg lastig, ik kom aan op dag 1 in de middag, dan komt dag 2 en dag 3 in de middag ga ik weer terug. Das denk ik te lang rijden Te weinig tijd )
Mai pben rai~!
pi_80275659
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 19:15 schreef KNAK het volgende:

[..]

dank voor je input. Emerald Garden Hotel...was dat wat? (en hoeveel?)
Die citi hotel zou het best wel kunnen gaan worden, ziet er degelijk uit.

Van Medan naar die vulkanische lake, das 5 uur rijden Erg lastig, ik kom aan op dag 1 in de middag, dan komt dag 2 en dag 3 in de middag ga ik weer terug. Das denk ik te lang rijden Te weinig tijd )
Was wel nice, 1 nachtje is altijd te doen. Prijs geen idee mijn nicht uit Jakarta had alles geregeld voor 5 dagen Noord-Sumatra met Lake Toba. Dus we hadden een totale prijs inclusief al die Hotels/Vliegtickets/Auto+Chauffeur.
Lakte Toba is idd endje rijden. Wij kwamen toen aan en gingen 1ste dag/nacht in Brastagii.
Daar ga je door mooie groene omgeving richting Lake Toba
Toen terug naar Medan hadden we een soort Tolweg daar kan je relaxt op doorrijden. Was volgens mij vanuit Prapat.
Hier een kaartje wat ergens op internet stond:
http://www.andaman.org/BO(...)ch2_today/fig2-1.jpg
We fear that which we cannot see
  woensdag 14 april 2010 @ 10:56:27 #231
274062 Sjaakz
Teflonbuikspreekpop
pi_80296726
Gaat er nog iemand koninginnedag vieren op de ambassade in Jakarta?
  woensdag 14 april 2010 @ 21:47:43 #232
62913 Blik
The one and Only!
pi_80322354
Zo, hotel voor de laatste 3 dagen op Bali is gereserveerd. Lekker relaxen aan het strand/zwembad met een cocktail/biertje. Wordt wel het duurste hotel waar ik zelf ooit heb geslapen, en zelf de rekening voor heb moeten betalen...

http://www.santrian.com/puri/
pi_80324217
quote:
Op woensdag 14 april 2010 21:47 schreef Blik het volgende:
Zo, hotel voor de laatste 3 dagen op Bali is gereserveerd. Lekker relaxen aan het strand/zwembad met een cocktail/biertje. Wordt wel het duurste hotel waar ik zelf ooit heb geslapen, en zelf de rekening voor heb moeten betalen...

http://www.santrian.com/puri/
En, je zult er geen spijt van krijgen.
Geweldig hotel!
pi_80853925
Dinsdag vliegen
  vrijdag 30 april 2010 @ 12:02:30 #235
62913 Blik
The one and Only!
pi_80869722
mega-irritant. Probeer een vlucht te regelen van Bali naar Manado (Sulawesi). Enige maatschappij die dat vliegt is Lion Air. Alleen accepteren ze geen buitenlandse credit-cards

Moet nou één of ander vaag servicenummer gaan bellen.
pi_80871082
Als ik vanavond thuis ben zal ik ff kijken voor je.
Ik heb het geregeld via een Nederlander in yogja. Hij heeft geboekt en ik heb geld overgemaakt naar zijn nl rekening. Hij vroeg er 10¤ voor.

Volgens mij heb ik contact met hem gekregen via het forum van indahnesia.com
pi_80873757
quote:
Op vrijdag 30 april 2010 12:02 schreef Blik het volgende:
mega-irritant. Probeer een vlucht te regelen van Bali naar Manado (Sulawesi). Enige maatschappij die dat vliegt is Lion Air. Alleen accepteren ze geen buitenlandse credit-cards

Moet nou één of ander vaag servicenummer gaan bellen.
Ik vloog met garuda van manado naar bali, je stapt dan wel over in makassar
We fear that which we cannot see
  zaterdag 1 mei 2010 @ 20:34:43 #238
62913 Blik
The one and Only!
pi_80912081
quote:
Op vrijdag 30 april 2010 14:38 schreef Ali_Ilegali het volgende:

[..]

Ik vloog met garuda van manado naar bali, je stapt dan wel over in makassar
Garuda vliegt inderdaad ook, echter wel voor tweemaal zoveel...
pi_80980960
Geïnteresseerd in een vakantie naar Bali Welke plaats/omgeving is aan te raden voor zon, zee, strand, relaxen en uitgaan?
pi_80984974
Kuta?
pi_80986488
Moet je bij aankomst op Medan nog geld aftikken bij de douane?
pi_81074122
quote:
Op vrijdag 30 april 2010 12:02 schreef Blik het volgende:
mega-irritant. Probeer een vlucht te regelen van Bali naar Manado (Sulawesi). Enige maatschappij die dat vliegt is Lion Air. Alleen accepteren ze geen buitenlandse credit-cards

Moet nou één of ander vaag servicenummer gaan bellen.
Lion Air doet inderdaad niet aan buitenlandse credit-cards. Via ticketindonesia.info kan het ook, en je betaalt gewoon via iDEAL.
pi_81074133
quote:
Op maandag 3 mei 2010 22:03 schreef Klaphark het volgende:
Moet je bij aankomst op Medan nog geld aftikken bij de douane?
Als je geen visum hebt moet je daar een visum-on-arrival kopen van 25 USD, ook te betalen in euro's en Rupiah's overigens.
  donderdag 6 mei 2010 @ 07:47:34 #244
274062 Sjaakz
Teflonbuikspreekpop
pi_81075227
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 02:27 schreef indahnesia.com het volgende:

[..]

Lion Air doet inderdaad niet aan buitenlandse credit-cards. Via ticketindonesia.info kan het ook, en je betaalt gewoon via iDEAL.
Huh, op de site van Lion Air kun je toch gewoon met visa of mastercard betalen?
  donderdag 6 mei 2010 @ 07:50:34 #245
62913 Blik
The one and Only!
pi_81075249
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 07:47 schreef Sjaakz het volgende:

[..]

Huh, op de site van Lion Air kun je toch gewoon met visa of mastercard betalen?
Klopt, en alles werkt totdat je ook daadwerkelijk gaat betalen. Dan wordt je creditcard niet geaccepteerd door Lion Air zelf
  donderdag 6 mei 2010 @ 07:56:13 #246
274062 Sjaakz
Teflonbuikspreekpop
pi_81075283
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 07:50 schreef Blik het volgende:

[..]

Klopt, en alles werkt totdat je ook daadwerkelijk gaat betalen. Dan wordt je creditcard niet geaccepteerd door Lion Air zelf
Ah goed om te weten... Ik wilde vandaag nog 4 tickets Jak-manado boeken. Zal ook eens op die andere site kijken dan.
  donderdag 6 mei 2010 @ 08:05:41 #247
274062 Sjaakz
Teflonbuikspreekpop
pi_81075359
Iemand trouwens ervaring met de trein/boot van Jakarta naar Bali en is dat een beetje aardig om te doen? Klopt het dat je in Surabaya ook speedboten kunt charteren om de oversteek naar Bali te maken?
pi_81117692
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 07:47 schreef Sjaakz het volgende:

[..]

Huh, op de site van Lion Air kun je toch gewoon met visa of mastercard betalen?
klopt, maar dan wel 'gewoon' alleen met een in Indonesie uitgegeven credit-card. Tja, gewoon is hier iets anders als in Nederland.
pi_81117720
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 08:05 schreef Sjaakz het volgende:
Iemand trouwens ervaring met de trein/boot van Jakarta naar Bali en is dat een beetje aardig om te doen? Klopt het dat je in Surabaya ook speedboten kunt charteren om de oversteek naar Bali te maken?
Jakarta tot aan het andere puntje van Java duurt bijna een etmaal, dan moet je de oversteek nog maken (1 uur, plus wachttijd) en daarna moet je nog door naar je eindbestemming (als dit zuidelijk Bali is, moet je nog 3 uur zo'n beetje).

Weet niet van die speedboat, dat zou wel een mooie en bovendien snellere oplossing zijn.
  vrijdag 7 mei 2010 @ 08:13:28 #250
62913 Blik
The one and Only!
pi_81119466
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 02:27 schreef indahnesia.com het volgende:

[..]

Lion Air doet inderdaad niet aan buitenlandse credit-cards. Via ticketindonesia.info kan het ook, en je betaalt gewoon via iDEAL.
Thanks, betaal wel 10% commissie maar de tickets zijn tenminste binnen. Ik wil gewoon direct weg als ik aankom op Bali, anders had ik wel een ticket bij aankomst geboekt. En die 20 euro die ik nu extra betaal voor 2 personen kan er wel vanaf
  zondag 9 mei 2010 @ 20:07:11 #251
62913 Blik
The one and Only!
pi_81224199
nog maar een vraag hier. Ben op zoek naar een simpel hotel in Kuta, na een lange vlucht van 16 uur. Zwembad zou lekker zijn, aangezien we dag later weer om 15:00 richting vliegveld gaan.

En als iemand suggesties heeft voor een goed hotel op Manado, dan zou ik dat ook graag willen weten
pi_81232130
quote:
Op zondag 9 mei 2010 20:07 schreef Blik het volgende:
nog maar een vraag hier. Ben op zoek naar een simpel hotel in Kuta, na een lange vlucht van 16 uur. Zwembad zou lekker zijn, aangezien we dag later weer om 15:00 richting vliegveld gaan.

En als iemand suggesties heeft voor een goed hotel op Manado, dan zou ik dat ook graag willen weten
Nusa Indah op Kuta zit in een straatje vlak achter de matahari mall
Is niet zo groot, heeft een zwembadje
In Manado zat ik in het Travello Hotel, super nice hotel
We fear that which we cannot see
  maandag 10 mei 2010 @ 09:06:10 #253
62913 Blik
The one and Only!
pi_81242137
quote:
Op zondag 9 mei 2010 22:37 schreef Ali_Ilegali het volgende:

[..]

Nusa Indah op Kuta zit in een straatje vlak achter de matahari mall
Is niet zo groot, heeft een zwembadje
In Manado zat ik in het Travello Hotel, super nice hotel
zal eens kijken bij Kuta, voor Manado bedoel ik eigenlijk op de Bunaken voor het duiken
  maandag 10 mei 2010 @ 10:54:40 #254
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_81244760
Van de week maar eens mijn ticket boeken, het wordt wsl vliegen met Malaysia. Ik vlieg heen op Surabaya en vlieg terug vanaf Denpasar.
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
pi_81250666
Prachtig land zeg. Zijn nu even aan het relaxen in TukTuk, Samosir. Bukit Lawang was te gek, mooie jungletocht gemaakt van een paar dagen. Mensen zijn overal bijzonder aardig, ook als ze niets van je willen

Over een paar dagen maar richting Java
  dinsdag 11 mei 2010 @ 14:59:30 #256
274062 Sjaakz
Teflonbuikspreekpop
pi_81297607
Vraagje.. Ik zit hier tegen het einde van de maand twee maanden en moet mijn visum dan verlengen. Weet iemand of ik dan ook weer alles mee moet nemen (brief sponsor, retourticket e.d.) en wordt mijn visum dan voor twee maanden verlengd of steeds 1 maand? Een site met wat goede en volledige info zou ook fijn zijn.
  dinsdag 11 mei 2010 @ 22:59:05 #257
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_81320443
quote:
Op maandag 10 mei 2010 10:54 schreef elcastel het volgende:
Van de week maar eens mijn ticket boeken, het wordt wsl vliegen met Malaysia. Ik vlieg heen op Surabaya en vlieg terug vanaf Denpasar.
Done ! Het is KLM geworden, kost wat meer, maar die reistijden (en de rechtstreekse verbinding vanaf Denpasar) kon ik niet links laten liggen ... Volgens mij val ik niet meer in slaap van opwinding vanavond.

* Sampoernaatje opsteekt

.
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
pi_81326533
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 14:59 schreef Sjaakz het volgende:
Vraagje.. Ik zit hier tegen het einde van de maand twee maanden en moet mijn visum dan verlengen. Weet iemand of ik dan ook weer alles mee moet nemen (brief sponsor, retourticket e.d.) en wordt mijn visum dan voor twee maanden verlengd of steeds 1 maand? Een site met wat goede en volledige info zou ook fijn zijn.
Ja, je moet weer de hele handel meenemen, en daarbij ook een kopie van de ID-kaart van de sponsor, kopie paspoort, setje pasfoto's, salarisstrookje sponsor en kopie geboortebewijs sponsor. Bij de immigratie moet je bovendien twee of drie formulieren invullen.

Vergeet niet dat je alleen kun verlengen in de provincie waar je verblijft, dat de sponsor daar woonachtig moet zijn en dat het hele proces tot 10 dagen kan duren. Je visum wordt verlengd met steeds 30 dagen, niet 1 maand. Je kunt verlengen tot een maximum van 60 + 4 x 30 dagen.

Een website met informatie kennen ze hier in Indonesie niet, maar op de website van de immigratie (waar anders) staat wel het een en ander: http://www.imigrasi.go.id
pi_81418786
Wij gaan 24 augustus voor 17 dagen naar bali, hotel sanur beach.

We zijn van plan om diverse excursies te doen. Weet iemand of het makkelijk is een dagtrip naar jakarta te boeken?
pi_81419219
Een dagtrip naar Jakarta, vanaf Bali? Natuurlijk kan dat, als je om 6 uur vanaf Bali vertrekt, ben je om 07:00 op het vliegveld in Jakarta, en als het meezit een uurtje later in het centrum. Je kunt dan in de vroege avond weer een vlucht terug pakken. Maar besef je wel dat Jakarta 16 miljoen inwoners heeft, net zo groot als de provincie Utrecht is, dus of een dagtocht wel zo slim is?

enne; psst: http://ticketindonesia.info/
pi_81448911
Zit nu in Jakarta, niet echt mijn favoriet tot nu toe Erg smerig, bizar veel smog etc. Hebben geen tijd om de stad eens rustig te bekijken, zal vast zijn goede kanten hebben. Maar wij gaan er meteen weer weg
pi_81448921
Ik zit nu in Malang, best relaxed hier. Gisterochtend de Bromo gezien en beklommen, nu behoorlijk kapot vanwege veel nachten met slaapgebrek maar het is het allemaal waard! Van de week verder naar Lombok.

Zijn er trouwens mensen die Solo wel een leuke stad vonden? Wij vonden er niks aan en waren snel weer weg.
pi_81453852
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 06:00 schreef gifkwal het volgende:
Ik zit nu in Malang, best relaxed hier. Gisterochtend de Bromo gezien en beklommen, nu behoorlijk kapot vanwege veel nachten met slaapgebrek maar het is het allemaal waard! Van de week verder naar Lombok.

Zijn er trouwens mensen die Solo wel een leuke stad vonden? Wij vonden er niks aan en waren snel weer weg.
Solo niet geweest, wel in Malang Er zit daar een restaurant OEN in een oud nederlands gebouw. Het zit vlakbij de katholieke kerk
We fear that which we cannot see
pi_81457346
Leuk restaurant, neem ik aan? Heb vandaag wel meerdere kerken gezien, viel me wel op. Morgen hebben we hier nog een dag, pas om 6 uur gaan we richting Lombok dus misschien zoek ik dat restaurant wel op. Malang is trouwens erg relaxed!
  zaterdag 15 mei 2010 @ 15:01:06 #265
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_81457742
Die kerk ziet er zo uit :



En dit is Toko Oen :

The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
  User die je het meest gemist hebt 2022 zaterdag 15 mei 2010 @ 15:07:07 #266
78918 SeLang
Black swans matter
pi_81457951
quote:
Op maandag 10 mei 2010 09:06 schreef Blik het volgende:

[..]

zal eens kijken bij Kuta, voor Manado bedoel ik eigenlijk op de Bunaken voor het duiken
Daniel's Homestay was prima
Als ik het me goed herinner betaalde ik daar 200.000 ofzo, inclusief 3 maaltijden per dag
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_81459090
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 14:48 schreef gifkwal het volgende:
Leuk restaurant, neem ik aan? Heb vandaag wel meerdere kerken gezien, viel me wel op. Morgen hebben we hier nog een dag, pas om 6 uur gaan we richting Lombok dus misschien zoek ik dat restaurant wel op. Malang is trouwens erg relaxed!
Hangen als ik me kon herinneren oude foto's van Nederlandse tijd en Welkom bordje ofzo
In ieder geval was het eten daar lekker
We fear that which we cannot see
  User die je het meest gemist hebt 2022 zaterdag 15 mei 2010 @ 16:50:48 #268
78918 SeLang
Black swans matter
pi_81460717
In Indonesië hebben ze ook chocolade hagelslag . Dat had ik verder nog nooit buiten Nederland gezien (=groot gemis ), zelfs niet in België.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_81479239
Bedankt voor de uitleg over OEN!

Hagelslag zag ik hier gisteren ook in de supermarkt, haha.
pi_81480352
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 06:00 schreef gifkwal het volgende:
Ik zit nu in Malang, best relaxed hier. Gisterochtend de Bromo gezien en beklommen, nu behoorlijk kapot vanwege veel nachten met slaapgebrek maar het is het allemaal waard! Van de week verder naar Lombok.

Zijn er trouwens mensen die Solo wel een leuke stad vonden? Wij vonden er niks aan en waren snel weer weg.
Solo is niet echt een toeristische stad. Er zat een leuke toeristische 'antiekmarkt', maar zelfs die hebben ze geheel kapot weten te maken.
pi_81480374
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 15:01 schreef elcastel het volgende:
Die kerk ziet er zo uit :

[ afbeelding ]

En dit is Toko Oen :

[ afbeelding ]
als je vanaf Toko Oen of deze kerk richting het plein loopt kom je nog een Protestantse Kerk tegen ook, als de bewaarder er is, kun je vast een kijkje nemen binnen. Twee deuren verderop staat de groene moskee aan dezelfde weg. Daar zijn ze minder gastvrij maar kun je ook vast een kijkje nemen. Wel je schoenen uit, dat hoeft bij de kerk nier
  User die je het meest gemist hebt 2022 zondag 16 mei 2010 @ 10:11:10 #272
78918 SeLang
Black swans matter
pi_81480671
Dit is ook in Solo.
VOC mentaliteit



Het blijft me verbazen hoe ze in Indonesie zoveel historisch erfgoed maar laten verkruimelen.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  zondag 16 mei 2010 @ 12:26:55 #273
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_81483976
quote:
Op zondag 16 mei 2010 09:48 schreef indahnesia.com het volgende:
als je vanaf Toko Oen of deze kerk richting het plein loopt kom je nog een Protestantse Kerk tegen ook, als de bewaarder er is, kun je vast een kijkje nemen binnen. Twee deuren verderop staat de groene moskee aan dezelfde weg. Daar zijn ze minder gastvrij maar kun je ook vast een kijkje nemen. Wel je schoenen uit, dat hoeft bij de kerk nier
Die kerk kwam ik ook tegen toen ik deze plaatjes zocht (en die moskee ook). Het wordt tijd dat ik eens kap met alles uitkauwen, want zometeen heb ik alles al gezien voor ik er ben geweest.
.
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
pi_81576079
quote:
Op zondag 16 mei 2010 10:11 schreef SeLang het volgende:
Dit is ook in Solo.
VOC mentaliteit

[ afbeelding ]

Het blijft me verbazen hoe ze in Indonesie zoveel historisch erfgoed maar laten verkruimelen.
Hier denken ze anders dan in de rest van de wereld. Er moeten eerst toeristen komen voordat het opgeknapt is, zich totaal niet realiserende dat je beter eerst kunt restaureren en daar vervolgens flink geld aan kunt verdienen de komende eeuw.
pi_81581062
Vraagje over een visum
Met visa on arrival die je bij de douane koopt, kan je daarmee later paar dagen naar singapore en weer terug?
Of moet je dan weer een nieuwe kopen?
We fear that which we cannot see
pi_81609423
Dat kan niet, het is een single-entry visum, dus dan heb je weer een nieuwe nodig.
pi_81627905
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 02:49 schreef indahnesia.com het volgende:
Dat kan niet, het is een single-entry visum, dus dan heb je weer een nieuwe nodig.
Ok en een multiple-entry moet je zkr aanvragen bij de ambassade? Heb je enig idee hoeveel dat kost?
We fear that which we cannot see
pi_81628655
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 15:27 schreef Ali_Ilegali het volgende:

[..]

Ok en een multiple-entry moet je zkr aanvragen bij de ambassade? Heb je enig idee hoeveel dat kost?
Klopt, moet op voorhand worden aangevraagd. Ik weet de prijs niet, maar de website van Indonesische ambassades vermelden deze prijzen over het algemeen wel.
  zaterdag 22 mei 2010 @ 12:31:31 #279
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_81757320
Leuk, leuk, leuk, ik word net gebeld door familie van een heeeele goeie vriendin (allemaal kroepoekies) en die gaat een hotel voor me regelen in Surabaya voor als ik aankom. Ik moet uiteraard binnenkort ook even langs bij deze tante om alles te bespreken.

Het plan is om in een kleine 4 weken vooral Oost-Java, Bali en Lombok aan te doen, al denk ik dat Bali een transfer eiland voor me wordt. Ik heb al 100 plaatsen die ik wil zien en zie ter plekke wel wat daar van terecht komt, als ik er 5 red zou het al leuk zijn. Hoog op mijn lijst staan een aantal standaard dingen die ik gezien moet hebben : Sidoarjo, Yogya, Borobudor, Prambanan, Bromo, Ijen en als het lukt wil ik de Renjani (Lombok) op. Ook op Lombok heb ik al een adres waar ik met open armen zal worden ontvangen (en ook in Yogya heb ik al een contactpersoon).

De Indonesische hartelijkheid komt gewoon al deze kant op voor ik die kant op ga.
.
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
pi_81760510
Leuk is dat he elcastel; zo ging ik in 1999 voor het eerst naar Indonesie toe, door bij mensen thuis te verblijven en vanuit daar op onderzoek uit te gaan. Mooie tijden waren dat, al is het nu ook lang niet slecht.
  zaterdag 22 mei 2010 @ 14:44:49 #281
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_81760846
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 14:31 schreef indahnesia.com het volgende:
Leuk is dat he elcastel; zo ging ik in 1999 voor het eerst naar Indonesie toe, door bij mensen thuis te verblijven en vanuit daar op onderzoek uit te gaan. Mooie tijden waren dat, al is het nu ook lang niet slecht.
Ik ben in februari vanaf de Bromo gebeld dat ik erheen moest. Sindsdien heb ik deze reis op poten gezet, al is er weinigop poten te zetten want het tempo bepaal ik daar. Maar de hartelijkheid waar ik over lees in reisverslagen komt nu al naar me toe. Al verbaast het me niet echt, ik ken die mensen al wat jaartjes en hetis nooit anders geweest.

Maar nu ik ze wat meer 'nodig' heb en ik (eindelijk) naar Indo ga komen ze helemaal los. 'Ik ken nog wel iemand daar' en 'als je daar bent moet je die even bellen'. Erg leuk zo'n voorbereiding op deze manier, overigens is het niet zo dat ik opeens overal familie heb en een programma vol bezoeken heb; ik vraag alleen om wat tips qua hotels etc.

Tot nu toe heb ik in Surabaya dus 'familie' op te zoeken, in Yogya heb ik een Nederlands sprekende Indo die graag alles wil laten zien en heb ik in Lombok een familie waar ik al praktisch aan tafel zit.
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
pi_81931235
Ik ben steeds definitiever mn reis naar (vooral) Maleisie en (een beetje) Indonesie aan het plannen nadat ik al ruime tijd geleden de tickets heb geboekt.

Ik vlieg 27 augustus weer terug naar het dan hopelijk ook warme Nederland en de 2 weken ervoor(grofweg) zal ik in Jakarta(familiebezoek) en Bali(laatste week chillen) doorbrengen.

Wat merk ik gedurende die laatste week op Bali van de Ramadan die dan in volle gang is?

Ik hou de 7 weken ervoor een nogal hoog reistempo aan en wil die laatste week echt alleen maar op het strand liggen met een drankje en chillen maar moet ik dan nog met bepaalde zaken(wat dan ook) rekening houden?
Lawa mena hau lala!
pi_82007317
Bali is juist een van de gebieden waar de Ramadan vrijwel niet aanwezig is (al helemaal niet voor de gemiddelde toerist) aangezien het eiland Hindoeïstisch is en niet Islamitisch zoals veel andere gebieden. Je zult er verdomde weinig van merken op Bali dus.
pi_82022490
Ik wist dat het hindoeïstisch was maar ging er eigenlijk vanuit dat je er alsnog wel iets van zou merken maargoed alleen maar prima dan.
Lawa mena hau lala!
pi_82225083
Beste Indonesië-kenners!

Wij zijn het volgende van plan (tickets zijn reeds geboekt):

3 dagen Hong Kong
15 dagen Java
7 dagen Bali

Nu willen wij op Java rondtrekken en ter plekke hotels etc. boeken. Ondanks de korte periode (willen best langer, maar de vakantiedagen ...), willen we zo veel mogelijk zien. Wie heeft tips over wat absoluut te doen en wat absoluut niet...

Tevens zouden we graag 1 of 2 nachtjes op de Gili-eilanden willen overnachten, kan dit het beste vanaf Bali of Java?

Vast dank!
pi_82225205
Gili vanaf Bali doen.
pi_82225244
Heb je bepaalde tips?

- Hotel/huisje
- Vanaf waar de boot
- etc. .

Thanks!
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 10:30 schreef nelisb het volgende:
Gili vanaf Bali doen.
  woensdag 2 juni 2010 @ 10:34:01 #288
62913 Blik
The one and Only!
pi_82225303
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 10:32 schreef elsterno het volgende:
Heb je bepaalde tips?

- Hotel/huisje
- Vanaf waar de boot
- etc. .

Thanks!
[..]





pi_82225487
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 10:34 schreef Blik het volgende:

[..]



Dank, ik ben ook weer niet gek . Ik merk dat er in dit topic veel kenners zitten en mensen die er wonen en veel geweest zijn, dat van die boot gaat vast wel lukken, maar voornamelijk de ervaringen hoor ik graag!
pi_82431075
Ben net terug uit Indo.. geweldige reis gemaakt! Wat een gevarieerd land.

Elsterno, overal op Bali kan je op straat bij van die reisbureautjes boottickets naar de Gilis boeken. Het kan heel duur (rond de 60 euro met speedboot, dan ben je er binnen een uur of zo) of goedkoper (zelf deden we het voor onder de 20 euro maar dan ben je een hele dag bezig, veerboot naar Lombok, dan bus naar Bangsal en daar zo'n lokaal bootje nemen). Gewoon even rondkijken naar de prijzen en mogelijkheden dus als je op Bali bent.

Mocht je op Gili Air belanden kan ik Chill Out Bungalows aanbevelen, net nieuw gebouwd op een mooie locatie dicht bij het strand. Vraag op het eiland naar de bungalows van Susie, dan weten ze wel waar je moet zijn. Gili Meno heeft overigens de mooiste stranden. Trawangan ben ik niet geweest.
  maandag 7 juni 2010 @ 09:59:40 #291
62913 Blik
The one and Only!
pi_82431238
quote:
Op maandag 7 juni 2010 09:53 schreef gifkwal het volgende:
Ben net terug uit Indo.. geweldige reis gemaakt! Wat een gevarieerd land.

Waar ben je precies geweest?

Ik ben nu bezig om de accomodatie op de Bunaken vast te leggen (Bunaken Village Resort), accomodatie op Kuta voor de eerste nacht is ook al geboekt (Suji Bungalow). Nu nog een hotelletje in Manado zelf voor één nacht, voor als ik om 23:00 aankom op het vliegveld.

Ik hoop alleen wel dat de accomodaties nog wat goedkoper worden, vind het tot nu toe allemaal redelijk duur.
pi_82432215
quote:
Op maandag 7 juni 2010 09:59 schreef Blik het volgende:

[..]

Waar ben je precies geweest?

Ik ben nu bezig om de accomodatie op de Bunaken vast te leggen (Bunaken Village Resort), accomodatie op Kuta voor de eerste nacht is ook al geboekt (Suji Bungalow). Nu nog een hotelletje in Manado zelf voor één nacht, voor als ik om 23:00 aankom op het vliegveld.

Ik hoop alleen wel dat de accomodaties nog wat goedkoper worden, vind het tot nu toe allemaal redelijk duur.
Oost-Java (geslapen in Yogya, Borobodur, Solo, Malang), vervolgens Lombok (Kuta), Komodo-trip van 4 dagen, terug naar Lombok (Gilis), en dan nog Ubud en Sanur op Bali.

Hoeveel kost die accomodatie dan? Bunaken lijkt me prachtig, kan me wel voorstellen dat het daar iets duurder is allemaal. Ga je duiken? Heb rond Komodo en Rinca echt geweldig gesnorkeld met haaien en barracudas en veel koraal en vissen. Ook nog dolfijnen gezien vanaf de boot.
  maandag 7 juni 2010 @ 10:40:21 #293
62913 Blik
The one and Only!
pi_82432665
quote:
Op maandag 7 juni 2010 10:27 schreef gifkwal het volgende:

[..]

Oost-Java (geslapen in Yogya, Borobodur, Solo, Malang), vervolgens Lombok (Kuta), Komodo-trip van 4 dagen, terug naar Lombok (Gilis), en dan nog Ubud en Sanur op Bali.

Hoeveel kost die accomodatie dan? Bunaken lijkt me prachtig, kan me wel voorstellen dat het daar iets duurder is allemaal. Ga je duiken? Heb rond Komodo en Rinca echt geweldig gesnorkeld met haaien en barracudas en veel koraal en vissen. Ook nog dolfijnen gezien vanaf de boot.
Mooie route, hebben getijfeld tussen Lombok, Komodo en Flores of Sulawesi. Uiteindelijk voor Sulawesi gekozen vanwege het duiken op de Bunaken.

De accomodaties die ik tot nu toe geboekt heb zijn ook wat duurder omdat ik ze allemaal vantevoren moet/wil boeken. Voor Manado wil ik gewoon een relaxte accomodatie, maar die wil ik ook vantevoren boeken. Bunaken is ook duurder omdat het inclusief eten is.

Op de Bunaken ben ik waarschijnlijk 25 - 30 euro p.p.p.n. kwijt, is wel inclusief eten. Het is niet de goedkoopste accomodatie, maar heeft wel een zwembad Sowieso zijn alle accomodaties minimaal 20 euro p.p.p.n. op de Bunaken.
Voor Kuta ben ik 28 dollar kwijt voor 1 nacht, maar ga de volgende dag meteen door naar Sulawesi. Voor deze accomodatie geldt dat ik vantevoren een plekje wilde hebben omdat ik aankom na een lange vlucht.
Voor Manado probeer ik nog een echt budgethotel te bereiken, alleen dat is toch lastig. Online boeken kan alleen bij de duurdere grotere hotels.
Sanur tel ik even niet mee, want daar heb ik expres een groot luxe hotel gereserveerd voor de laatste dagen. 130 dollar per nacht.

Valt tot nu toe nog een beetje tegen als ik het vergelijk met Thailand. Maar Sulawesi zal dat denk ik wel goed maken als ik meer het binnenland in ga.
pi_82433096
Mja wel wat duurder maar eenmaal ter plekke zal het inderdaad wel meevallen. Wij betaalden gemiddeld tussen 2,50 en 7 euro per persoon per nacht, afhankelijk van type accomodatie en plek.

Ik zou ook graag naar Sulawesi gaan, van wat ik er over las in de LP moet het er geweldig zijn!
  maandag 7 juni 2010 @ 10:58:59 #295
62913 Blik
The one and Only!
pi_82433357
quote:
Op maandag 7 juni 2010 10:52 schreef gifkwal het volgende:
Mja wel wat duurder maar eenmaal ter plekke zal het inderdaad wel meevallen. Wij betaalden gemiddeld tussen 2,50 en 7 euro per persoon per nacht, afhankelijk van type accomodatie en plek.

Ik zou ook graag naar Sulawesi gaan, van wat ik er over las in de LP moet het er geweldig zijn!
Helaas moet je keuzes maken, had ook graag Komodo NP bezocht en daar gedoken.
pi_82434207
quote:
Op maandag 7 juni 2010 10:40 schreef Blik het volgende:

[..]

Mooie route, hebben getijfeld tussen Lombok, Komodo en Flores of Sulawesi. Uiteindelijk voor Sulawesi gekozen vanwege het duiken op de Bunaken.

De accomodaties die ik tot nu toe geboekt heb zijn ook wat duurder omdat ik ze allemaal vantevoren moet/wil boeken. Voor Manado wil ik gewoon een relaxte accomodatie, maar die wil ik ook vantevoren boeken. Bunaken is ook duurder omdat het inclusief eten is.

Op de Bunaken ben ik waarschijnlijk 25 - 30 euro p.p.p.n. kwijt, is wel inclusief eten. Het is niet de goedkoopste accomodatie, maar heeft wel een zwembad Sowieso zijn alle accomodaties minimaal 20 euro p.p.p.n. op de Bunaken.
Voor Kuta ben ik 28 dollar kwijt voor 1 nacht, maar ga de volgende dag meteen door naar Sulawesi. Voor deze accomodatie geldt dat ik vantevoren een plekje wilde hebben omdat ik aankom na een lange vlucht.
Voor Manado probeer ik nog een echt budgethotel te bereiken, alleen dat is toch lastig. Online boeken kan alleen bij de duurdere grotere hotels.
Sanur tel ik even niet mee, want daar heb ik expres een groot luxe hotel gereserveerd voor de laatste dagen. 130 dollar per nacht.

Valt tot nu toe nog een beetje tegen als ik het vergelijk met Thailand. Maar Sulawesi zal dat denk ik wel goed maken als ik meer het binnenland in ga.
Noord-Sulawesi is mooi Zwembad idd daarzo, niet heel groot maar wel relaxt Als er mensen weggaan maken ze muziek. Zingen, Gitaar etc. Je kan ook gewoon vragen of ze dat elke avond doen
Is van een Nederlandse man en een zijn vrouw uit Malang. Zijn rond de 30.
Haven van Manado is echt heeeeel apart met van die bootjes
Bunaken is sowieso wat prijziger, veel Indonesische mensen gaan daar ook heen.
We fear that which we cannot see
pi_82434340
Sowieso is het echt jammer dat je standaard maar een visum voor 1 maand krijgt, en het visum voor 2 maanden wat je op een ambassade kan regelen is eigenlijk ook nog veel te weinig. Zo vond ik het zelf erg jammer dat ik na Komodo niet langer op Flores kon blijven om daar de boel te verkennen. Moest helaas weer terug richting het westen omdat mijn vlucht vanaf Bali ging een week later.
  maandag 7 juni 2010 @ 11:27:48 #298
62913 Blik
The one and Only!
pi_82434427
quote:
Op maandag 7 juni 2010 11:22 schreef Ali_Ilegali het volgende:

[..]

Noord-Sulawesi is mooi Zwembad idd daarzo, niet heel groot maar wel relaxt Als er mensen weggaan maken ze muziek. Zingen, Gitaar etc. Je kan ook gewoon vragen of ze dat elke avond doen
Is van een Nederlandse man en een zijn vrouw uit Malang. Zijn rond de 30.
Haven van Manado is echt heeeeel apart met van die bootjes
Bunaken is sowieso wat prijziger, veel Indonesische mensen gaan daar ook heen.
Alleen die busreis vervolgens van Manado naar Palu is echt ziek. Eerst 10 uur naar Gorontalo (250 km) en vervolgens 17 uur naar Palu
pi_82444489
quote:
Op maandag 7 juni 2010 11:27 schreef Blik het volgende:

[..]

Alleen die busreis vervolgens van Manado naar Palu is echt ziek. Eerst 10 uur naar Gorontalo (250 km) en vervolgens 17 uur naar Palu
Damn dat is ziek lang Wij bleven alleen in het noorden van Sulawesi.
Togian eilanden moeten ook heel mooi zijn. Weet niet of dat makkelijk te bereiken is

@Gifkwal, op Flores ben je niet geweest? Hoe waren Rinca en Komodo verder. Sliep je op zo'n grote boot?
We fear that which we cannot see
pi_82446464
quote:
Op maandag 7 juni 2010 15:18 schreef Ali_Ilegali het volgende:

[..]

@Gifkwal, op Flores ben je niet geweest? Hoe waren Rinca en Komodo verder. Sliep je op zo'n grote boot?
Op Flores alleen 1 nacht in Labuan Bajo geweest, maar verder geen tijd gehad om verder te kijken. De boot was niet heel groot, we waren met 12 man en we sliepen met zijn allen op het dek. Was goed te doen. Er was geen douche maar je ging toch heel vaak zwemmen. De trip vond ik 1 van de hoogtepunten van Indonesië, het snorkelen was echt zo geweldig daar, hiken op Komodo en Rinca ook en ook alle andere dingen die je in die dagen nog doet zoals een berg beklimmen en een waterval beklimmen zijn super leuk.

Toen vanuit Labuan Bajo weer terug naar Lombok, meer dan 24u met bus en veerboot
pi_82473185
quote:
Op maandag 7 juni 2010 15:54 schreef gifkwal het volgende:

[..]

Op Flores alleen 1 nacht in Labuan Bajo geweest, maar verder geen tijd gehad om verder te kijken. De boot was niet heel groot, we waren met 12 man en we sliepen met zijn allen op het dek. Was goed te doen. Er was geen douche maar je ging toch heel vaak zwemmen. De trip vond ik 1 van de hoogtepunten van Indonesië, het snorkelen was echt zo geweldig daar, hiken op Komodo en Rinca ook en ook alle andere dingen die je in die dagen nog doet zoals een berg beklimmen en een waterval beklimmen zijn super leuk.

Toen vanuit Labuan Bajo weer terug naar Lombok, meer dan 24u met bus en veerboot
Klinkt allemaal heel nice Wil graag een keer naar Flores met Rinca-Komodo eilanden
Allleen zal dan niet met de boot gaan Die dingen beklimmen was dat zwaar?
We fear that which we cannot see
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')