abonnement Unibet Coolblue
pi_77686260
Ik ben een zeer sceptische persoon, en ook open-mindedm ik geloof niet in zweverigheid.
Alleen bij hypnose weet ik het niet, werkt het echt?
lol?
  vrijdag 5 februari 2010 @ 22:05:35 #2
233102 cherrycoke
Burdened with glorious purpose
pi_77686427
die vraag is niet of wij het geloven je moet die vraag aan je zelf stellen
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
pi_77687057
Nass,kijk hier eens goed naar:


je bent een kip... je bent een kip...

en, werkt het?
  vrijdag 5 februari 2010 @ 22:24:53 #4
233102 cherrycoke
Burdened with glorious purpose
pi_77687076
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 22:24 schreef Nemephis het volgende:
Nass,kijk hier eens goed naar:

[ afbeelding ]
je bent een kip... je bent een kip...

en, werkt het?
tok tok toook...

wait what1
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
pi_77687284
Jep, het werkt echt. Ofja het kan echt werken in ieder geval.
Pa van een hele goede vriend van me is er een kei in. Geweldig intellectuele vent met een brede interesse, cool om het te zien.
  vrijdag 5 februari 2010 @ 22:39:08 #6
271246 hc-sjonny
sometimes... U don't know
pi_77687565
het licht eraan, als je er niet in gelooft, moet je eens naar zo'n persoontje gaan. en als je het wel gelooft, dan geloof je het(geloof mij(A))
U will have a job, my Dear!
pi_77694060
Ik was daar ook enorm sceptisch over, maar sinds ik een goede vriendin van me onder hypnose heb gezien geloof ik er wel in, je moet het meer als een diepe trance zien.
pi_77729383
Die hypnose shows zijn je reinste oplichting.

Niets meer dan een kaartentruukje is het.

De rest verschilt niets van therapie. Ze slaan éénzelfde toon aan. Maar eigenlijk is therapie ook een vorm van zwendel.
quote:
Samenvattend mogen we concluderen dat hypnose geen betrouwbare methode is om het verleden te achterhalen, vooral niet in handen van therapeuten die hun eigen verwachtingen bevestigd willen zien. Hypnose wordt vaak ten onrechte gepresenteerd als een middel om oude geheugenbanden terug te spoelen, waarbij de gehypnotiseerde soms zelfs de opdracht krijgt om 'in te zoomen' op specifieke details die hij in werkelijkheid nooit heeft kunnen zien. Dat is een vrijbrief voor fantasten. Het is niet juist om ons geheugen te vergelijken met een video-archief waarin alle gebeurtenissen liggen opgeslagen. Oude herinneringen kunnen beter worden beschouwd als een 'remake' van de oorspronkelijke film.
http://www.skepsis.nl/hypnose.html
Wie 100 jaar geleden had gezegd dat er 60 jaar later mensen op de maan zouden lopen werd vaak niet geloofd.
pi_77730223
De wetenschap is er nog niet echt uit geloof ik, maar je kunt met hypnose indrukwekkende dingen bereiken.

Deze bijvoorbeeld:

Derren Brown - Russian Gypsy Scam
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_77731553
hypnose werkt echt. de reden is dat de meeste mensen al in een trance zijn. immers als ze dat niet zouden zijn zou men niet kunnen leven
pi_77731615
Ja maar, tot hoevere verschilt hypnose op tv van 'echte wetenschappelijke hypnose'
lol?
pi_77732322
quote:
Op zondag 7 februari 2010 14:25 schreef Roorda_Van_Genum het volgende:
Die hypnose shows zijn je reinste oplichting.

Niets meer dan een kaartentruukje is het.

De rest verschilt niets van therapie. Ze slaan éénzelfde toon aan. Maar eigenlijk is therapie ook een vorm van zwendel.
[..]

http://www.skepsis.nl/hypnose.html
Hypnose shows zijn niet per se hetzelfde als klinische hypnose. Daarbij gaat je hele bron over het effect van hynose op geheugen(recall).
pi_77732594
Nee, het werkt niet.
  zondag 7 februari 2010 @ 18:29:40 #14
259246 Cristal
Magical touch...
pi_77736724
Het werkt zeker wel.
De ogen zijn twee ramen waardoor de ziel naar buiten kijkt.
pi_77736776
Ik weet het niet. Als je Peter Powers op tv ziet heb ik wel een groot gevoel dat het nep is.
  zondag 7 februari 2010 @ 20:35:17 #16
259246 Cristal
Magical touch...
pi_77741649
Juist wel
De ogen zijn twee ramen waardoor de ziel naar buiten kijkt.
pi_77832889
Ik ben een atheist in hart en nieren. sceptisch over alles wat met geloof te maken heeft. maar hypnose bestaat echt. niet alleen bij mensen maar bij veel meer dieren. en dieren faken natuurlijk zoizo niet.





Sink or swim.
pi_77836098
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 00:26 schreef steef360 het volgende:
Ik ben een atheist in hart en nieren. sceptisch over alles wat met geloof te maken heeft. maar hypnose bestaat echt. niet alleen bij mensen maar bij veel meer dieren. en dieren faken natuurlijk zoizo niet.





Die kippen zijn gewoon bang voor die mensen en die haai vindt het gewoon lekker om geaaid te worden.
pi_77836402
quote:
In a stage hypnosis situation the "hypnotist" chooses his participants carefully. First he gives the entire audience a few exercises to perform and plants ideas in their minds, such as:
* only intelligent people can be hypnotized
* only those wanting to have fun will play along.
These suggestions are designed to overcome the natural fear of trusting a stranger with the greater fear of becoming an object of ridicule as one who is unintelligent, unsociable, and joyless.
Out of the crowd the hypnotist will spot people who appear trusting, extroverted and willing to put on a show. Often these people are looking for an excuse to do something they otherwise would not do sober. The hypnotist starts them off by having them imagine ordinary situations that they have likely encountered, like being cold or hot, hungry or thirsty then gradually builds to giving them a suggestion that is totally out of character, such as sing like Elvis or cluck like a chicken.
The desire to be the center of attention, having an excuse to violate their own inner fear suppressors and the pressure to please, plus the expectation of the audience wanting them to provide some entertainment is usually enough to persuade an extrovert to do almost anything. In other words the participants are persuaded to 'play along'.
Kortom: Overdreven blije mensen die graag een showtje neer willen zetten en niet dom/saai/ongezellig willen overkomen worden eruit gepikt.
pi_77908298
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 09:38 schreef Dichtpiet. het volgende:

[..]

Kortom: Overdreven blije mensen die graag een showtje neer willen zetten en niet dom/saai/ongezellig willen overkomen worden eruit gepikt.
meen je eigenlijk echt wat je zegt? of zit je gewoon te stoken? als je onder hypnose gebracht moet worden moet je ontspannen zijn zodat je er ontvankelijk voor bent. ongeveer 5 % van alle mensen krijg je niet onder hypnose. mensen die vaker onder hypnose zijn geweest kunnen zichzelf heel snel in hypnose krijgen omdat ze de juiste status van zijn kunnen oproepen of hoe je het moet zeggen. Louis Theroux heeft er nog een Weird weekends aan geweid. waarin hij zelf een hypnotiseur onder hypnose brengt, omdat deze man precies weet hoe hij zich op moet stellen. als je echt sceptisch bent, zoek die docu dan op, als je Treroux kent weet je dat hij geen grapjes maakt over zijn onderwerpen. en als je zegt ik vind het onwaarschijnlijk met zo'n podium vol mensen die het allemaal tegelijk zijn oke. daar klopt ook het een en ander niet. net als een tijdje terug bij dwdd hier kan ik niet zeggen of het een truc is. het lijkt er wel op. maar vooral 1 op 1 met hypnotiseur voor therapie en dergelijken is gewoon serieus.
Sink or swim.
  vrijdag 12 februari 2010 @ 10:05:48 #22
75592 GlowMouse
l'état, c'est moi
pi_77910959
quote:
Op zondag 7 februari 2010 15:46 schreef deenigeechteTS het volgende:
hypnose werkt echt. de reden is dat de meeste mensen al in een trance zijn. immers als ze dat niet zouden zijn zou men niet kunnen leven
eee7a201261dfdad9fdfe74277d27e68890cf0a220f41425870f2ca26e0521b0
  vrijdag 12 februari 2010 @ 10:06:07 #23
75592 GlowMouse
l'état, c'est moi
pi_77910970
Met hetzelfde argument zijn bomen in een trance.
eee7a201261dfdad9fdfe74277d27e68890cf0a220f41425870f2ca26e0521b0
pi_77927237
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 09:54 schreef Dichtpiet. het volgende:
Bedoel je dit?


die aflevering ja
Sink or swim.
pi_77939318
Hangt er vanaf wat jij met hypnose bedoelt. Bedoel je die hypnose in de trend van dat iemand een klokje je voor je ogen heen en weer zwaait en dat je dan alles doet wat je word opgedraagt? want dat bestaat niet.
Algemeen doe je niks onder hypnose wat jij niet wilt, alleen wat je toestaat doe je. Onder hypnose doet niemand iets tegen zijn/haar wil. De beste manier om uit te leggen hoe hypnose werkt is dat in een staat van volledige ontspannig het onderbewuste deel van de menselijke gedachten open staat voor suggesties. Die suggesties kunnen geaccepteerd worden door de persoon of niet.
Van wiki:
quote:
Een hypnose sessie bestaat uit verschillende fases:

1) Inductie, hier wordt een initiële trancestaat opgewekt.

2) Verdiepen, hier wordt de initiële trancestaat intensiever gemaakt m.b.v. suggesties als: "Laat je maar zweven, drijven, dromen. Met iedere ademhaling zink je dieper en dieper weg". In therapiesessies worden er vaak visualisatie-oefeningen gedaan, zoals een voorstelling maken dat je op een strand bent.

3) Suggesties, wanneer er een werkbare diepte van trance is bereikt worden er suggesties gegeven. In hypnotherapie ter ontwikkeling van de cliënt en bij showhypnose voor entertainment (voor zowel de cliënt als het publiek).

4) Ontwaken, het ontwaken uit hypnose bestaat uit het ongedaan maken van suggesties (met name bij toneelhypnose ethisch verantwoord) maar het meest belangrijke om een persoon weer helemaal bewust te laten worden en laten merken dat de sessie over is.
Ja ik ben zelf onder hypnose geweest en ik heb ook verschillende mensen onder hypnose gebracht maar die waren al vaker onder hypnose geweest dus dat was makkelijk.


En wat Derren Brown doet is geen hypnose maar het meeste is NLP, google zelf maar lekker
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')