abonnement Unibet Coolblue
pi_78510518
En het allerbeste nieuws van Allemaal:

RYANAIR VLIEGT NAAR GRIEKENLAND!

Te beginnen met:
Bergamo - Rhodos
Pisa - Rhodos
Bergamo - Kos
Frankfurt Hahn - Kos
Milaan - Volos
Frankfurt Hahn - Volos

Eindelijk kan ik naar Griekenland! Nu nog even een goeie aansluiting via een van de vliegvelden hier in de buurt zoeken en mijn zomervakantie is geboekt

en wachten op een goeie aanbieding
pi_78513478
Ben de laatste tijd wat teleurgesteld in de prijzen en aanbiedingen van Ryanair. In het verleden kon je nog wel eens vluchten vinden voor 2.50, 1 euro, of zelfs 1 cent, maar nu is 5 euro de beste prijs en zelfs die komt niet meer vaak langs. De andere prijzen lijken ook hoger te zijn.

Waar ik in december nog voor 1 cent van London Stansted naar Eindhoven ben gevlogen heb ik nu mijn reis bij Easyjet geboekt (voor het eerst) voor ongeveer 59 euro retour naar Amsterdam. Dit bespaart me sowieso 20 euro voor de trein in NL, ik vlieg op normale tijdstippen overdag en hoef niet zoals in december om 3 uur mijn bed uit, en vlieg vanaf Gatwick en volgens mij is het goedkoper en makkelijker om daar te komen dan bij Stansted.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_78514767
quote:
Op zaterdag 27 februari 2010 10:28 schreef JohnDDD het volgende:
Ben de laatste tijd wat teleurgesteld in de prijzen en aanbiedingen van Ryanair. In het verleden kon je nog wel eens vluchten vinden voor 2.50, 1 euro, of zelfs 1 cent, maar nu is 5 euro de beste prijs en zelfs die komt niet meer vaak langs. De andere prijzen lijken ook hoger te zijn.

Waar ik in december nog voor 1 cent van London Stansted naar Eindhoven ben gevlogen heb ik nu mijn reis bij Easyjet geboekt (voor het eerst) voor ongeveer 59 euro retour naar Amsterdam. Dit bespaart me sowieso 20 euro voor de trein in NL, ik vlieg op normale tijdstippen overdag en hoef niet zoals in december om 3 uur mijn bed uit, en vlieg vanaf Gatwick en volgens mij is het goedkoper en makkelijker om daar te komen dan bij Stansted.
Het gemak van transport van en naar vliegvelden in London zou inprincipe vrij weinig uitmaken. Er zijn bus, trein en natuurlijke lokale taxidiensten die allemaal redelijk geprijst zijn. Denk aan Terravision bussen, die je vanaf Stansted binnen een uur naar Liverpool Street / Victoria brengen.
Rui Pereira: "You're an artist, you don't give a fuck!"
pi_78521910
Mensen die klagen dat een vliegreis 5e kost ipv 2.50
  zaterdag 27 februari 2010 @ 18:16:29 #105
211118 klaasdj
Juice by Tappy!
pi_78525773
uitgebreide tvp, misschien over 2 weken naar zweden of italie ofzo, net wat een beetje goedkoop is. Heb die week geen school noch werk, en moet voor school nog veel lezen: perfect dus. Tentje mee enzo...als het een beetje in mijn handbagage past.
quote:
Op zaterdag 27 februari 2010 15:59 schreef Fakkeltje het volgende:
Mensen die klagen dat een vliegreis 5e kost ipv 2.50
De sport is natuurlijk zo goedkoop mogelijk boeken. Sven Kramer zeurt ook over een paar honderdsten.
Canada, the promised land!!! Places 2 be: West Michigan, New York State/Long Island (en city),
Washington, DC, Chicago.
American Studies, RuG met minor journalistiek.
pi_78528206
wel de 5 euro aanbiedingen vielen ook wel mee deze keer
voor Stansted-Eindhoven alleen om 6.55 uur 's morgens en op maar een paar dagen. Kies ik dan vliegen om 6.55 uur 's morgens voor 5 euro + 10 euro voor de trein naar Amsterdam = 15 euro, of om 4 uur 's middags direct naar Amsterdam voor 26 pond bij Easyjet? Keuze is makkelijk!
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_78567233
quote:
Op zaterdag 27 februari 2010 10:28 schreef JohnDDD het volgende:
Ben de laatste tijd wat teleurgesteld in de prijzen en aanbiedingen van Ryanair. In het verleden kon je nog wel eens vluchten vinden voor 2.50, 1 euro, of zelfs 1 cent, maar nu is 5 euro de beste prijs en zelfs die komt niet meer vaak langs. De andere prijzen lijken ook hoger te zijn.

Waar ik in december nog voor 1 cent van London Stansted naar Eindhoven ben gevlogen heb ik nu mijn reis bij Easyjet geboekt (voor het eerst) voor ongeveer 59 euro retour naar Amsterdam. Dit bespaart me sowieso 20 euro voor de trein in NL, ik vlieg op normale tijdstippen overdag en hoef niet zoals in december om 3 uur mijn bed uit, en vlieg vanaf Gatwick en volgens mij is het goedkoper en makkelijker om daar te komen dan bij Stansted.
Misschien hebben ze nu weer een extra zakcentje voor wat goedkope vluchten:
quote:
KRAKOW - Een passagier op een Ryanairvlucht van het Poolse Krakow naar de Britse luchthaven East Midlands won onderweg 10.000 euro met het kraslot dat hij had gekregen. Goed nieuws, zou je denken, maar toen de steward hem liet weten dat er niet zoveel geld aan boord was en de man zijn winst later zou krijgen, viel dat zo slecht dat hij uit pure frustratie zijn kaart begon op te eten.
Bemanningsleden en passagiers probeerden nog de reiziger op andere gedachten te brengen, maar dat lukte niet.
"Doorgaans zijn passagiers zeer blij als ze hebben gewonnen, maar jammer genoeg vond de laatste winnaar dat we die 10.000 euro ergens in het toestel moesten klaarhouden. We boden hem nog sandwiches en stukken pizza aan, maar hij bleef de kaart opeten", aldus een woordvoerder van de maatschappij.

De maatschappij vraagt nu de passagiers online wat er moet gebeuren met de niet uitgedeelde 10.000 euro.
Old enough to know better. Too young to care.
  zondag 28 februari 2010 @ 21:18:11 #108
128088 Masanga
Hakuna matata!
pi_78567491
De geruchten dat Ryanair vanaf het najaar naar Gerona en Malaga zal vliegen uit Oostende worden groter en groter. Benieuwd of Ryanair de basis dan Oostende zal noemen of het 20 kilometer verder gelegen Brugge.
When all things seem to end, the future still remains..
  zondag 28 februari 2010 @ 21:21:16 #109
211118 klaasdj
Juice by Tappy!
pi_78567682
Als griekenland al mogelijk was
Canada, the promised land!!! Places 2 be: West Michigan, New York State/Long Island (en city),
Washington, DC, Chicago.
American Studies, RuG met minor journalistiek.
pi_78569419
quote:
Op zaterdag 27 februari 2010 02:31 schreef korting het volgende:
En het allerbeste nieuws van Allemaal:

RYANAIR VLIEGT NAAR GRIEKENLAND!

Te beginnen met:
Bergamo - Rhodos
Pisa - Rhodos
Bergamo - Kos
Frankfurt Hahn - Kos
Milaan - Volos
Frankfurt Hahn - Volos

Eindelijk kan ik naar Griekenland! Nu nog even een goeie aansluiting via een van de vliegvelden hier in de buurt zoeken en mijn zomervakantie is geboekt

en wachten op een goeie aanbieding

Fijn dat ik in Milaan woon, daar hoop ik dan van het najaar of zo eens lekker van te profiteren!
pi_78597750
quote:
Op zondag 28 februari 2010 21:18 schreef Masanga het volgende:
De geruchten dat Ryanair vanaf het najaar naar Gerona en Malaga zal vliegen uit Oostende worden groter en groter. Benieuwd of Ryanair de basis dan Oostende zal noemen of het 20 kilometer verder gelegen Brugge.
In het verleden werd Oostende al vanuit Londen Stansted aangevlogen en toen werd het Ostend (Bruges) genoemd.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  maandag 1 maart 2010 @ 17:49:24 #112
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_78599088
quote:
Op zondag 28 februari 2010 21:18 schreef Masanga het volgende:
De geruchten dat Ryanair vanaf het najaar naar Gerona en Malaga zal vliegen uit Oostende worden groter en groter. Benieuwd of Ryanair de basis dan Oostende zal noemen of het 20 kilometer verder gelegen Brugge.
Volgens Google Earth heet dat vliegveld nu al Oostend-Bruges International Airport.
Zal wel Bruges worden dan, vinden die Engelsen toch zo leuk?
  dinsdag 2 maart 2010 @ 08:54:59 #113
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_78624022
Het is trouwens waardeloos op dit moment met de aanbiedingen. Niet zozeer omdat ze 6 euro kosten ipv 1 cent, maar omdat sommige gewoonweg niet bestaan!

Wat nu Eindhoven-Madrid voor 6 euro *gegarandeerd* ? Er is geen enkele vlucht voor die prijs, niet richting Madrid en niet vanaf Madrid.
pi_78624261
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 08:54 schreef Lemans24 het volgende:
Het is trouwens waardeloos op dit moment met de aanbiedingen. Niet zozeer omdat ze 6 euro kosten ipv 1 cent, maar omdat sommige gewoonweg niet bestaan!

Wat nu Eindhoven-Madrid voor 6 euro *gegarandeerd* ? Er is geen enkele vlucht voor die prijs, niet richting Madrid en niet vanaf Madrid.
Tja, misschien al uitverkocht... Er zijn altijd maar een minimaal aantal stoelen voor die prijs, dacht ik. Wat ik ook raar vind is dat de uiteindelijke prijs (incl belastingen etc) heel erg kan verschillen van de prijs waarmee wordt geadverteerd. Hiermee bedoel ik dat je soms kan kiezen uit bijvoorbeeld op de ene dag een vlucht van 30 euro, en de andere dag 20 euro. Dus je denkt "oke, die van 20 euro natuurlijk!" Vervolgens klik je erop en zie je dat er online inchecken en belasting/toeslagen bijkomen, wat de totale prijs bijvoorbeeld 45 euro maakt. Maar als je nou op die 30 euro had geklikt, kon je zien dat bij die vlucht geen belasting en online inchecken wordt verrekend, en de prijs dus op 30 euro blijft staan. Zo is de vlucht die duurder lijkt uiteindelijk 15 euro goedkoper dan de goedkoper lijkende vlucht. Heel irritant dat je nu op al je mogelijke vliegdata de uiteindelijke prijs moet gaan zitten controleren door op alle dagen te klikken.
  dinsdag 2 maart 2010 @ 09:59:34 #115
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_78625388
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 09:10 schreef gifkwal het volgende:

[..]

Tja, misschien al uitverkocht... Er zijn altijd maar een minimaal aantal stoelen voor die prijs, dacht ik.
klopt, maar dan is de vlucht al uitverkocht op het moment dat hij nog voor bijvoorbeeld 8 euro wordt aangeboden. Vervolgens gaan de prijzen 33% omlaag en staat ie er nog steeds tussen. De nieuwe aanbieding kunnen ze toch aangrijpen om de uitverkochte routes te verwijderen?

En het punt dat je noemt over wisselende prijzen heeft met willekeurige kortingspercentages of wel of geen belastingen te maken. Lijkt een nieuwe methode te zijn, maar ik vind het ook niks.
pi_78625840
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 09:59 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

klopt, maar dan is de vlucht al uitverkocht op het moment dat hij nog voor bijvoorbeeld 8 euro wordt aangeboden. Vervolgens gaan de prijzen 33% omlaag en staat ie er nog steeds tussen. De nieuwe aanbieding kunnen ze toch aangrijpen om de uitverkochte routes te verwijderen?

En het punt dat je noemt over wisselende prijzen heeft met willekeurige kortingspercentages of wel of geen belastingen te maken. Lijkt een nieuwe methode te zijn, maar ik vind het ook niks.
Heb je wel gelijk in, ja. En over dat verschil in prijzen: het zou makkelijker zijn als ze gewoon meteen de volledige prijs incl alle eventueel bijkomende kosten weergeven ipv de advertentieprijs. Ik denk dat veel mensen erin trappen, dat ze snel op de goedkoopst lijkende prijs klikken en niet weten dat die duurdere eigenlijk het goedkopere ticket is.
pi_78626342
Tegenwoordig zijn ze helemaal raar bezig bij Ryanair, dan hebben ze van die tickets die 21.99 euro kosten maar die zijn dan "belastingvrij" en dan betaal je ook echt alleen dat, terwijl vroeger alleen de goede aanbiedingen belastingvrij waren.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_78626462
Ja, het is echt goed opletten tegenwoordig!
  dinsdag 2 maart 2010 @ 19:50:07 #119
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_78649353
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 10:33 schreef gifkwal het volgende:
Ja, het is echt goed opletten tegenwoordig!
Ryanair heeft dan ook net als andere luchtvaartmaatschappijen een afdeling die zich bezighoud met yieldmanagement, en wat je moet voorkomen is dat mensen te makkelijk doorhebben hoe en wanneer ze de goedkoopste tarieven kunnen vinden, ze willen de stoelen natuurlijk graag voor de beste prijs verkopen.

Ryanair is er alles aan gelegen om het ondoorzichtelijk te maken, ze hebben zichzelf in mijn ogen ernstig in de vingers gesneden met de vele acties van 1 cent, 1 euro of 2 euro waardoor mensen teveel op dergelijke acties blijven wachten, met de nieuwe acties proberen ze weer een rookgordijn op te werpen.
En dat lukt aardig, niet voor mensen die bekend zijn met de Ryanairprijzen, maar voor de 'toevallige' boeker die voorbij komt en in zijn ogen redelijke tarieven ziet. (En tja, 240 euro met 4 personen van en naar Madrid vanaf Eindhoven is natuurlijk ook geen geld, voor dat bedrag kan je met KLM voor 1 persoon). En 240 euro is opzich niet zoveel, maar met een beetje datum schuiven had het ook voor 160 euro gekund....
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_78650616
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 19:50 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Ryanair heeft dan ook net als andere luchtvaartmaatschappijen een afdeling die zich bezighoud met yieldmanagement, en wat je moet voorkomen is dat mensen te makkelijk doorhebben hoe en wanneer ze de goedkoopste tarieven kunnen vinden, ze willen de stoelen natuurlijk graag voor de beste prijs verkopen.

Ryanair is er alles aan gelegen om het ondoorzichtelijk te maken, ze hebben zichzelf in mijn ogen ernstig in de vingers gesneden met de vele acties van 1 cent, 1 euro of 2 euro waardoor mensen teveel op dergelijke acties blijven wachten, met de nieuwe acties proberen ze weer een rookgordijn op te werpen.
En dat lukt aardig, niet voor mensen die bekend zijn met de Ryanairprijzen, maar voor de 'toevallige' boeker die voorbij komt en in zijn ogen redelijke tarieven ziet. (En tja, 240 euro met 4 personen van en naar Madrid vanaf Eindhoven is natuurlijk ook geen geld, voor dat bedrag kan je met KLM voor 1 persoon). En 240 euro is opzich niet zoveel, maar met een beetje datum schuiven had het ook voor 160 euro gekund....
dat is ook de rede dat ik al maanden niet gevlogen heb, maar denk niet dat ze me missen bij Ryanair
pi_78662261
Ik zie zojuist dat vanaf april de doordeweekse avondvlucht van Stansted naar Weeze is 'omgedraaid' met de retourvlucht. Dat betekent dat in de avond allereerst de vlucht Stansted - Weeze wordt uitgevoerd en daarna de vlucht Weeze - Stansted.

Dit maakt een dagtripje naar Londen vanaf Weeze toch minder interessant omdat je nu al rond 18.30 vanaf Stansted gaat vertrekken, waar dit eerst rond 21.00 was.
pi_78669441
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 23:06 schreef JD-Matrix het volgende:
Ik zie zojuist dat vanaf april de doordeweekse avondvlucht van Stansted naar Weeze is 'omgedraaid' met de retourvlucht. Dat betekent dat in de avond allereerst de vlucht Stansted - Weeze wordt uitgevoerd en daarna de vlucht Weeze - Stansted.

Dit maakt een dagtripje naar Londen vanaf Weeze toch minder interessant omdat je nu al rond 18.30 vanaf Stansted gaat vertrekken, waar dit eerst rond 21.00 was.
Mm, ik vlieg komende zomer deze route. En inderdaad, de tijd is gewijzigd. Dat veranderen ze blijkbaar stilzwijgend. Of ik moet tegen die tijd nog een mailtje krijgen ofzo. Laat ze nu de ochtendvlucht van Weeze naar Stansted van 6.50 uur dan maar even naar een iets later tijdstip verplaatsen. Dan hoef ik minder lang te wachten op mijn vervolgvlucht
pi_78669570
Meestal worden eerst de schema's gewijzigd en daarna pas de passagiers ingelicht
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_78694341
Volgens mij gebruikt Ryanair babelvista ofzo om dingen te vertalen op hun site

News Release
--------------------------------------------------------------------------------

02.03.10
RYANAIR WINT RECHTZAAK OVER ‘SCREENSCRAPER’ PRAKTIJKEN IN IERLAND




BUITENLANDSE ‘SCREENSCRAPERS’ KUNNEN NU OOK IN IERLAND WORDEN VERVOLGD

Ryanair, ‘s werelds favoriete luchtvaartmaatschappij, verwelkomde vandaag (28 februari 2010) de uitspraak van het hoogste rechtscollege in Dublin, welke Ryanairs [this word means statutory; however, Ryanair's right is not statutory, but "legal" as it follows from Ryanair's Terms of Use] rechten bevestigde om buitenlandse ‘screenscrapers’,die zich niet houden aan de gebruiks voorwaarden [the Terms of Use are not the general terms and conditions of Ryanair, but merely terms and conditions for use of the Ryanair website] en exclusieve distributierechten van Ryanairs website, te vervolgen in Ierland.

Ryanair heeft ["vervolging" means prosecution and is a criminal law term, while Ryanair is involved in a civil law procedure] in september 2009 de Duitse ‘screenscrapers’ Billigfluege en Ticket Point gedagvaard naar aanleiding van de weigering van beide ‘screenscrapers’ om niet toegestane scraping en [I am not aware of a Dutch equivalent of the word mis-selling. The word "onjuiste" does not mean anything from a legal point of view] verkoop van tickets van Ryanairs website, te stoppen. Zowel Billigfluege als Ticket Point betwistten tijdens een vierdaagse hoorzitting de ontvankelijkheid van de Ierse rechtbank over deze zaken en stelden dat een rechtszaak voor het Duitse gerecht zou moeten plaatsvinden. In een baanbrekende uitspraak kwam de edelachtbare rechter Michael Hanna vandaag tot het volgende oordeel:

“The exclusive jurisdiction clause contained in [Ryanair’s] website’s Terms of Use was binding on [Billigfuege and Ticket Point] in circumstances where those Terms were at all times available for inspection by [Billigfuege and Ticket Point] as users of or visitors to the website, [Ryanair] having taken appropriate steps to ensure that the Terms were brought to the user’s attention through their inclusion on the website via a clearly visible Hyperlink.”

De edelachtbare rechter Michael Hanna oordeelde verder dat:

“If you use the site, you agree not to breach its terms and if you do so, the exclusive jurisdiction clause set out in the Terms of Use makes it clear that Ireland is the appropriate jurisdiction for the purposes of litigating any disputes that may arise as a result.”

Screenscrapers die er niet toegestane verkooppraktijken op na houden en die Ryanair tickets tegen een hogere prijs verkopen aan de consument, handelen [in the Dutch language, a screenscraper can not be in breach of terms of conditions, but only act in breach of these terms of conditions] in strijd met de gebruiksvoorwaarden van de Ryanair website. De uitspraak van vandaag van Ierlands hoogste rechtscollege bevestigde dat de websites van ‘screenscrapers’, of ze nu in Ierland of daarbuiten gevestigd zijn, in Ierland kunnen worden vervolgd als ze in strijd handelen met de gebruiksvoorwaarden van Ryanairs website. De uitspraak zorgt ervoor dat Ryanair haar consumentvriendelijke campagne tegen ‘screenscrapers’, die de consument miljoenen euro's te veel in rekening brengen voor vaak verborgen bemiddelingskosten en andere toeslagen, zal opvoeren.

Ryanairs Juliusz Komorek zei:

“Ryanair is verheugd over deze overduidelijke overwinning op de websites van ‘screenscrapers’. Deze uitspraak van Ierlands hoogste rechtscollege in de zaak tegen Billigfluege en Ticket Point, zorgt ervoor dat Ryanair in versneld tempo verdere rechtszaken in Ierland zal aanspannen tegen ‘screenscrapers’ welke vlucht- en prijsinformatie downloaden van Ryanairs website met als doel om tegen veel te hoge prijzen deze tickets te verkopen aan niets vermoedende consumenten. We gaan de druk enorm opvoeren op deze ‘screenscrapers’ om aan deze niet toegestane praktijken zo snel mogelijk een eind te maken, om zodoende de consument te beschermen.

Alle echte prijsvergelijkende websites kunnen een licentieovereenkomst aangaan met Ryanair welke hen in staat stelt om op legale wijze [the mere use of the word "legale" is not correct, as this word then refers to the following word 'consumers', which is clearly not meant in the English draft] consumenten van prijsvergelijkingen te voorzien. Ryanair zal echter niet toestaan dat websites van ‘screenscrapers’ op niet toegestane wijze Ryanair tickets verkopen tegen veel te hoge prijzen.”

Ryanair, the World’s favourite airline, heeft 40 bases en meer dan 1000 low fare routes in 26 landen die 153 bestemmingen met elkaar in verbinding brengen. Ryanair heeft een vloot van 218 nieuwe Boeing 737-800 vliegtuigen en een vaste order voor nog 96van deze toestellen (voor geplande uitfaseringen) die in de komende 2,5 jaar aan de vloot worden toegevoegd. Ryanair heeft momenteel meer dan 7000 medewerkers en verwacht ruim 73 miljoen passagiers te vervoeren in het huidige boekjaar.
pi_78710673
Ik ben van plan woensdag een dag naar Londen te gaan. Daarom hebben we geen baggage bij dus dat is lekker handig. Nu zag ik dat je 15 dagen van te voren al online kunt inchecken, is het dan mogelijk dat we dus voor zowel de heen- als terugvlucht online inchecken en dan 40 minuten voor de vlucht door de douane heen lopen en gewoon meteen meekunnen? Dat spaart ons een hoop tijd in Londen namelijk.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')