abonnement Unibet Coolblue
pi_77648308
Een vraagje voor mensen die ervaringen hebben met reizen in Maleisië. Mijn plan is namelijk om daar deze zomer een rondreis te gaan maken (met Djoser), dat staat al vast. Ik kan alleen niet goed kiezen tussen de twee varianten die worden aangeboden.

Mijn twee keuzes staan hier: http://www.djoser.nl/rondreis_maleisie/

Beiden hebben voordelen, beiden hebben ook nadelen. Zo heb ik eigenlijk helemaal geen behoefte om 3 dagen in Kuala Lumpur of andere drukke steden te zijn (zoals de West-Maleisië reis). Maar aan de andere kant lijkt het me ook wel mooi om het toch wel eventjes te zien, maar in de Borneo reis komt het weer helemaal niet voor. Zo zijn er nog wel meer tegenstellingen te vinden tussen de twee reizen. En zo is het met elke aanbieder van dit soort reizen die ik kan vinden: het is of 3-4 dagen (en dan vaak nog twee keer ook) in een grote stad als Kuala Lumpur, of helemaal niet en Borneo in.

Iemand ervaring (alhoewel ik me voor kan stellen dat niet veel mensen beiden soorten reizen hebben gedaan, en de kans dat ik zo iemand hier vind is nog kleiner, maar toch ) met deze keuze?
“I have dined with kings, I've been offered wings. And I've never been too impressed.”
  donderdag 4 februari 2010 @ 22:38:01 #2
4090 Sandyman
Super nubila jubila
pi_77649267
Waarom maak je niet zelf een reis op maat? Je boekt een ticket richting Maleisië of Singapore en gaat dan de spots zoeken die je absoluut wilt zien. In 3 weken kun je lang niet alles zien, maar je kunt een behoorlijk stuk afvinken wat je wel kunt zien. Afgelopen jaar ben ik zelf via Singapore naar Kuching op Borneo gevlogen en toen in een dag of 10 van de zuidwest kant naar de noordoost kant gegaan. Vandaar naar Kota Bahru gevlogen om nog even een paar dagen op de perhentian islands te liggen en te duiken. En toen vanaf Kota Bahru met de trein naar Singapore en daar nog 2 dagen gezeten. Je mist dan wel een heel stuk van Maleisie wat je niet ziet, maar zo hebben we een stuk natuur gezien en ook nog dagen kunnen chillen. Dat is de keuze die wij vantevoren hadden gemaakt. Als jij dat ook doet dan kunnen jullie prima zelf een eigen reis in elkaar draaien!
If a man hasn't discovered something that he will die for, he isn't fit to live.
pi_77650618
Probleem is dat ik alleen reis (vrienden hebben geen geld voor dit soort vakanties ), dus dan ga ik liever niet in mijn eentje rond touren. Vandaar dat ik het bij een groepsrondreis houd. Daarnaast is het ook mijn eerste vakantie buiten Europa, tot nu toe zijn al mijn vakantie "lui niks doen"-vakanties geweest, dus dan begin ik liever niet meteen met meteen solo een land rond trekken.

Wat jij als suggestie geeft, ga ik echter in de toekomst wel doen hoor. Ik zie dit als een opstapje van de voorheen genoemde "lui niks doen"-vakanties naar wat jij zegt.
“I have dined with kings, I've been offered wings. And I've never been too impressed.”
pi_77652846
Ik heb zelf geen ervaring met die groepsreizen, dus kan daar niks over zeggen, maar er bestaat ook nog een andere optie namelijk het zelf samenstellen van je reis in zogenaamde bouwstenen. Deze site biedt dat aan, misschien zijn er ook nog wel anderen. Het idee is dat je zelf bepaalt wat jij wilt zien en dat zij dat dan allemaal voor je regelen. Een tussenweg tussen de groepsreis en alles zelf uitzoeken dus. Je reist dan alleen niet met een groep (weet niet of het gezelschap de voornaamste reden is om voor een groepsreis te kiezen of het feit dat alles dan voor je geregeld is). Heb zelf overigens ook geen ervaring met deze manier van reizen, weet ook niet of het bijvoorbeeld duurder is dan een groepsreis.

Ik snap je beredeneringen om niet meteen in het diepe te springen en in je eentje rond te gaan reizen, maar het blijft wel de ultieme manier om te reizen zoals JIJ dat wilt en met niemand rekening te hoeven houden. Maleisie zit vol met backpackers dus je zult altijd mensen tegen komen en het moet qua moeilijkheidsgraad zeer goed te doen zijn. Mijn jongere zusje is daar nu in haar eentje, heeft hiervoor ook nog nooit echt gereisd maar het gaat haar voor de wind. Denk er misschien nog eens over na. Het is waarschijnlijk sowieso goedkoper dan zo'n groepsreis.

btw ik ga in april/mei ook naar Maleisie, heb er vette zin in!
pi_77659935
Ik zou kiezen voor Borneo, maar ik begrijp je punt wat betreft het ontbreken van steden. Op zich moet ik zeggen dat het programma me vrij ruim genomen lijkt trouwens. Pulau Tiga heb ik zelf overgeslagen (ga dan liever richting Sipadan) en eigenlijk heb ik Sabah in 9 dagen gedaan, maar dan een stuk meer kunnen zien dan in dit schema. Da's voor mij ook het probleem met dit soort groepsreizen, het tempo ligt zo laag. Jammer dat je inderdaad alleen gaat. Is er een reden dat je enkel deze provider kiest trouwens?
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_77659999
http://koningaap.nl/azie/(...)telrondreis-19-dagen

Ik heb vaker goeie verhalen gehoord over Koning Aap, wellicht dat dat iets is - doe je namelijk beide delen van Maleisië een beetje. Trouwens, je kunt waarschijnlijk ook wel vragen of je het programma iets aan past. Doe je bijvoorbeeld geen Pulau Tiga en vlieg je eerder terug naar KL voor een paar dagen relaxen in een mooi hotel daar?
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_77665919
Hoe moeilijk de keuze ook is, ik ga waarschijnlijk toch voor de 23 daagse rondreis door Maleisisch Borneo met Djoser. Een van de doorslaggevende redenen is toch wel de beklimming van Mount Kinabalu, en de 3 dagen Pulau Tiga daarna zijn denk ik meer dan welkom, haha Dat is ook de reden dat ik deze 'provider' kies, heb nog geen anderen kunnen vinden die die beklimming aanbieden tenzij je af gaat wijken van het schema, waardoor je dus weer gedeeltelijk solo reist.

Een solo reis of zelf samen te stellen bouwpakket reis doe ik volgend jaar wel, eerst maar eens een keer dit "opstapje" nemen
“I have dined with kings, I've been offered wings. And I've never been too impressed.”
pi_77667823
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 12:58 schreef Vido het volgende:
Hoe moeilijk de keuze ook is, ik ga waarschijnlijk toch voor de 23 daagse rondreis door Maleisisch Borneo met Djoser. Een van de doorslaggevende redenen is toch wel de beklimming van Mount Kinabalu, en de 3 dagen Pulau Tiga daarna zijn denk ik meer dan welkom, haha Dat is ook de reden dat ik deze 'provider' kies, heb nog geen anderen kunnen vinden die die beklimming aanbieden tenzij je af gaat wijken van het schema, waardoor je dus weer gedeeltelijk solo reist.

Een solo reis of zelf samen te stellen bouwpakket reis doe ik volgend jaar wel, eerst maar eens een keer dit "opstapje" nemen
Er zijn zeker genoeg providers die de Kota Kinabalu aanbieden, gewoon even zoeken. Pulau Tiga zou ik echt skippen, er zijn zo ontzettend veel mooiere eilanden dan dit, deze is echt puur voor de toeristen.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  dinsdag 11 mei 2010 @ 17:27:02 #9
31087 tummeke
(place disclaimer here)
pi_81304660
Beetje aan het wegzakken dit topic, maar voor mij wel relevant.. Zelf namelijk ook deze zomer 3,5 week maleisie aan het plannen..

Wie heeft er (recente) ervaring met het beklimmen van Mount Kinabalu? Je lees er overal van alles over, maar er lijkt nogal wat veranderd te zijn tegenwoordig. Je kunt alleen nog packages boeken overal en eigenlijk is het allemaal nogal prijzig en toeristisch geworden als ik het zo zie..

Wat wij eigenlijk willen is gewoon een goede 2 dagen/1 nacht (2D/1N) package, waarbij je op dag 1 opgehaald wordt bij je hotel in Kota Kinabalu, die berg opgaat, op dag 2 de top bereikt, afdaalt en weer teruggebracht wordt.
Ik heb niet de geringste behoefte om nog met een 3e dag opgezadeld te worden, met een invulling die het toch niet redt tegenover de andere zaken die we nog willen bezoeken..

Echter, je vindt bijna alleen maar 3D/2N packages.. En het wordt al helemaal lastig als het gaat om vooraf reserveren, dat wordt bijna onmogelijk gemaakt als je de 2D/1N package wil.
Nu heb ik op http://www.cuti.com.my/tour/info.php?id=238 een betaalbare versie gevonden, echter ook weer niet langer dan 1 maand van te vore te reserveren!

Onlangs heb ik volgensmij hier op Fok nog van anderen gelezen dat ze iets dergelijks aan het plannen waren... De vraag is daarom: Wie heeft er suggesties voor een goede operator om deze beklimming bij te boeken?
pi_81313927
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 17:27 schreef tummeke het volgende:
Beetje aan het wegzakken dit topic, maar voor mij wel relevant.. Zelf namelijk ook deze zomer 3,5 week maleisie aan het plannen..

Wie heeft er (recente) ervaring met het beklimmen van Mount Kinabalu? Je lees er overal van alles over, maar er lijkt nogal wat veranderd te zijn tegenwoordig. Je kunt alleen nog packages boeken overal en eigenlijk is het allemaal nogal prijzig en toeristisch geworden als ik het zo zie..

Wat wij eigenlijk willen is gewoon een goede 2 dagen/1 nacht (2D/1N) package, waarbij je op dag 1 opgehaald wordt bij je hotel in Kota Kinabalu, die berg opgaat, op dag 2 de top bereikt, afdaalt en weer teruggebracht wordt.
Ik heb niet de geringste behoefte om nog met een 3e dag opgezadeld te worden, met een invulling die het toch niet redt tegenover de andere zaken die we nog willen bezoeken..

Echter, je vindt bijna alleen maar 3D/2N packages.. En het wordt al helemaal lastig als het gaat om vooraf reserveren, dat wordt bijna onmogelijk gemaakt als je de 2D/1N package wil.
Nu heb ik op http://www.cuti.com.my/tour/info.php?id=238 een betaalbare versie gevonden, echter ook weer niet langer dan 1 maand van te vore te reserveren!

Onlangs heb ik volgensmij hier op Fok nog van anderen gelezen dat ze iets dergelijks aan het plannen waren... De vraag is daarom: Wie heeft er suggesties voor een goede operator om deze beklimming bij te boeken?
Gewoon zo'n operator bellen en zeggen wat je wilt, die packages zijn echt niet helemaal fixed ofzo. Ik heb toen gewoon een operator gebeld en enkel trip geregeld en natuurlijk een nacht op de berg.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_81315767
Ik zou zelf op zeker voor Borneo gaan. Nu 2 keer geweest in 3 jaar en volgend jaar ga ik waarschijnlijk weer.

Wat je kunt doen is een landarrangement boeken bij Djoser en dan je vluchten zelf regelen. Is waarschijnlijk goedkoper (AirAsia) en dan kan je zelf bepalen hoelang je in K.L. bent. 1 Dagje is wel genoeg vond ik.
Misschien kun je op het einde van je reis van K.K. naar Tawau vliegen en van daaruit naar Sipadan om je reis mooi af te sluiten
zo heb je een georganiseerde reis, maar heb je zelf ook wat geregeld
19 feb. - ? : Australie, Nieuw Zeeland en wie weet waar nog meer...
  dinsdag 11 mei 2010 @ 23:22:38 #12
4090 Sandyman
Super nubila jubila
pi_81321767
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 17:27 schreef tummeke het volgende:
Beetje aan het wegzakken dit topic, maar voor mij wel relevant.. Zelf namelijk ook deze zomer 3,5 week maleisie aan het plannen..

Wie heeft er (recente) ervaring met het beklimmen van Mount Kinabalu? Je lees er overal van alles over, maar er lijkt nogal wat veranderd te zijn tegenwoordig. Je kunt alleen nog packages boeken overal en eigenlijk is het allemaal nogal prijzig en toeristisch geworden als ik het zo zie..
En de ruimte is heel erg beperkt op de berg zelf. Volgens mij hebben ze een capaciteit van 120 bedden (uit mijn hoofd). Als je alleen reist is het soms nog mogelijk om het in Borneo zelf te regelen (makkelijker te plaatsen). Maar als het voor jou een 'must do' is dan zou ik het vantevoren regelen.

Hier nog een 2d1n. Ik heb op google nog gezocht maar niet gevonden. Ik weet namelijk zeker dat er zo'n bedrijfje zit op de 'jalan tun fuad stephen' straat. Langs het water, met de bocht mee naar rechts en dan aan de linkerkant, maar kan de naam niet vinden. Maar op die manier kun je misschien nog aan telefoonnummers van bedrijven komen die daar lokaal zitten en dat je op zo'n manier kunt boeken.

Ik weet niet meer wat de prijs een jaar geleden was, maar zeker geen 500 SGD zoals ik op die website zie die ik gevonden heb. Zie ook dat op jou website de prijs al een stuk lager ligt.
If a man hasn't discovered something that he will die for, he isn't fit to live.
  woensdag 12 mei 2010 @ 11:09:11 #13
31087 tummeke
(place disclaimer here)
pi_81332187
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 23:22 schreef Sandyman het volgende:

[..]

En de ruimte is heel erg beperkt op de berg zelf. Volgens mij hebben ze een capaciteit van 120 bedden (uit mijn hoofd). Als je alleen reist is het soms nog mogelijk om het in Borneo zelf te regelen (makkelijker te plaatsen). Maar als het voor jou een 'must do' is dan zou ik het vantevoren regelen.

Hier nog een 2d1n. Ik heb op google nog gezocht maar niet gevonden. Ik weet namelijk zeker dat er zo'n bedrijfje zit op de 'jalan tun fuad stephen' straat. Langs het water, met de bocht mee naar rechts en dan aan de linkerkant, maar kan de naam niet vinden. Maar op die manier kun je misschien nog aan telefoonnummers van bedrijven komen die daar lokaal zitten en dat je op zo'n manier kunt boeken.

Ik weet niet meer wat de prijs een jaar geleden was, maar zeker geen 500 SGD zoals ik op die website zie die ik gevonden heb. Zie ook dat op jou website de prijs al een stuk lager ligt.
Ik ben me inderdaad bewust geworden dat vooraf boeken een must is in het hoogseizoen, en dat zijn we dan ook van plan.. Maar blijkbaar hebben ze vanwege het succes in hun kop gekregen dat ze mensen daarom maar een 3D2N package aan moeten smeren, waar ik dus absoluut geen behoefte aan heb. Die extra dag rondhangen in het park zal me een worst wezen, die tijd besteed ik liever in de Taman Negara later die vakantie.

Het is dan ook vrij lastig om de schaarse 2D1N packages nu al te reserveren.. Al ben ik op dit moment gewoon overal quotes aan het aanvragen, en langzaam daalt de prijs gemiddeld naar een 250 euro p.p. Inclusief overnachting op de berg en alle maaltijden is dat nog wel acceptabel. Maar de prijzen zijn zeker enorm omhoog geschoten afgelopen tijd. Erg jammer, maar je doet er niks aan natuurlijk..
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')