abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 5 februari 2010 @ 11:16:16 #276
162388 Bragi
GOD-VER-DOMME!
pi_77662429
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 10:46 schreef Dulk het volgende:

[..]

lock


sawyer gaat hurley oplichten omdat locke in een rolstoel zit? :s
Locke rolstoel <- Vader = Echte Sawyer
Echte Sawyer -> Familie James connen -> James slecht -> James conman
Because I am so handsome and I am so bored
So entertain me, tell me a joke
Make it long, make it last
Make it cruel just make me laugh
  vrijdag 5 februari 2010 @ 11:17:38 #277
162388 Bragi
GOD-VER-DOMME!
pi_77662478
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 10:51 schreef martijnisgek het volgende:
Over de drank die Jack krijgt van Cindy:
Hij kreeg de eerste keer twee flesjes omdat hij er één extra nodig had om zijn wond te verzorgen na de crash (zie S01E01). Nu de crash niet meer door ging kreeg hij er maar 1...
Waarom 'omdat'?

Nu doe je alsof Cindy hem er expres twee gaf, omdat hij er later nog een zou nodig hebben...
quote:
Verder vraag ik mij erg af waarom de Dharma busjes opeens ook met onze Losties door de tijd reizen... Iemand daar een theorie over?
Tsja, het bootje waar Faraday in zat flashte toch ook mee, kan ik me herinneren. Nou ja, in ieder geval: kleren die ze aanhebben en objecten waar ze inzitten reizen mee in de tijd.
Because I am so handsome and I am so bored
So entertain me, tell me a joke
Make it long, make it last
Make it cruel just make me laugh
  vrijdag 5 februari 2010 @ 11:18:35 #278
162388 Bragi
GOD-VER-DOMME!
pi_77662509
En wat als Jacob nou eindelijk in Jack belandt?

Vandaar dat hij een beetje confused was in het LA X-vliegtuig. Vandaar: "He walks among us, but he is not one of us"
Because I am so handsome and I am so bored
So entertain me, tell me a joke
Make it long, make it last
Make it cruel just make me laugh
  vrijdag 5 februari 2010 @ 11:34:40 #279
37723 martijnisgek
gek hoezo gek?
pi_77663038
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 11:17 schreef Bragi het volgende:

[..]

Waarom 'omdat'?

Nu doe je alsof Cindy hem er expres twee gaf, omdat hij er later nog een zou nodig hebben...
[..]

Tsja, het bootje waar Faraday in zat flashte toch ook mee, kan ik me herinneren. Nou ja, in ieder geval: kleren die ze aanhebben en objecten waar ze inzitten reizen mee in de tijd.
Maar op het moment van de flash zat er toch niemand in het busje. Sayid zat er alleen tegen aan.

Wat betreft de flesjes drank: het was maar een theorie van mijn kant (had ik even moeten aangeven ). Misschien is er een 'hogere macht' die rekening houdt met dit soort dingen...
  vrijdag 5 februari 2010 @ 11:37:02 #280
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_77663116
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 23:26 schreef Zhenar het volgende:
Even over de tijdlijnen:
Ik denk dat de LAX-tijdlijn uiteindelijk in een neerwaartse spiraal belandt voor alle personages. Dat er "iets mis" mee is, niet alleen met de personages, maar met de hele wereld, en dat 1 iemand weet hoe dit op te lossen (wellicht Jacob, of iemand die wordt aangespoord door (dode) Jacob): er moet iets op het eiland worden veranderd, in het verleden, zodat de strijd tussen Jacob en Smokey in het voordeel van Jacob beslecht wordt. Vervolgens gaat iemand (waarschijnlijk Faraday) enthousiast aan de slag met tijdreizen, om alle schaakstukken in de juiste positie te brengen. Wellicht dat hierbij telkens een tijdloop plaatsvindt, waarbij er voortdurend iets wordt aangepast (bijvoorbeeld op basis van Faraday's dagboek dat steeds nieuwe tijdinformatie meebrengt naar de nieuwe tijdlijn?) maar dat werkt telkens net niet goed, dus moet er weer iets worden aangepast, totdat de situatie precies goed is. Dit kunnen subtiele dingen zijn, bijvoorbeeld dat Jack 2 flesjes wodka krijgt ipv 1, tot heftige dingen, bijvoorbeeld dat Desmond gaat zeilen en op het eiland belandt. Uiteindelijk is de situatie gecreëerd die wij al deze seizoenen gezien hebben: de precieze (ogenschijnlijk toevallige, maar eigenlijk bewust gecreëerde) omstandigheden waaronder Smokey alsnog verslagen wordt. De alternatieve tijdlijn die we bij de opening van seizoen 6 gepresenteerd kregen, is dus de tijdlijn zoals deze er oorspronkelijk uitzag. De tijdlijn die we al vijf seizoenen lang volgen, is de tijdlijn zoals deze is gecreëerd en ook moet zijn. Op die manier hebben we én een tijdloop, én een goede afloop, én een einde waarin de personages zich alles nog herinneren (en dus niet een "het was maar een droom"-effect).

Hoe meer ik er over nadenk, hoe tevredener ik met deze theorie ben.
Klinkt inderdaad redelijk geloofwaardig

Trouwens, zat net even S05E11 te kijken en dit blijft toch een briljante scene tussen Hurely en Miles


Hurley die Miles even pwnt daar
  vrijdag 5 februari 2010 @ 11:40:04 #281
162388 Bragi
GOD-VER-DOMME!
pi_77663242
't Is sowieso een loop, dus ik ben het wel eens met het gedachtegoed ( ) van Zhenar.
Because I am so handsome and I am so bored
So entertain me, tell me a joke
Make it long, make it last
Make it cruel just make me laugh
pi_77664204
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 11:16 schreef Bragi het volgende:

[..]

Locke rolstoel <- Vader = Echte Sawyer
Echte Sawyer -> Familie James connen -> James slecht -> James conman
ja dat begrijp ik, maar kijk eens wat frank010 zegt
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 09:33 schreef frank010 het volgende:
er werden inderdaad genoeg hints gegeven dat er nog zat gaat gebeuren in de alternatieve tijdlijn, bloed in jack zn nek, jack die desmond ergens van herkende, desmon ineens weg, charlie "you should have let me die", kate a la prison break op de vlucht met clair (allebei aaron moeder, soort van), sawyer die hurley gaat connen want lock zit in een rolstoel dus is hij ook uit het raam geduwd door zijn vader die dus in die tijdlijn ook slecht was, en dus sawyer papa en mama om zeep heeft geholpen.
nu ik het daar toch over heb, is zit lock wel in een rolstoel door datie uit een raam is geduwd? dit zou ook moeten beteken dat jake em in die tijdlijn ook weer tot leven heeft gebracht......
sawyer gaat hurley "connen" want locke zit in een rolstoel.

WUT?¿?
namaste
pi_77664296
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 12:04 schreef Dulk het volgende:

[..]

ja dat begrijp ik, maar kijk eens wat frank010 zegt
[..]

sawyer gaat hurley "connen" want locke zit in een rolstoel.

WUT?¿?
hij bedoelt denk ik dat sawyer nog steeds een con-man is, omdat locke nog steeds door zijn vader (=sawyer) uit het raam is geduwd. Als locke om een andere reden in een rolstoel zit, dus niet vanwege zijn slechte vader, die dan ook niet de ouders van sawyer op zijn geweten heeft, is sawyer miss. wel geen con-man

ofzo...
Vaduz: Je snapt toch wel waarom sbientje het Franse woord bien in d'r naam heeft?
  vrijdag 5 februari 2010 @ 12:08:58 #284
162388 Bragi
GOD-VER-DOMME!
pi_77664353
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 12:04 schreef Dulk het volgende:

[..]

ja dat begrijp ik, maar kijk eens wat frank010 zegt
[..]

sawyer gaat hurley "connen" want locke zit in een rolstoel.

WUT?¿?
Hij bedoelt: Sawyer gaat Hurley connen, want (Sawyer is in deze tijdlijn nog steeds een conman, want Sawyers ouders zijn nog steeds vermoord door Echte Sawyer, want dat blijkt uit het feit dat) Locke zit in een rolstoel (en dus uit het gebouw is geduwd door zijn vader).

Voor frank010 is het feit dat Locke in een rolstoel zit genoeg aanname om te veronderstellen dat dat in deze tijdlijn komt door zijn connende vader, die dus ook Sawyers ouders hebben misleid, waardoor Sawyer dus ook een conman wordt en dus Hurley zal misleiden nu hij weet dat die een miljonair is.
Because I am so handsome and I am so bored
So entertain me, tell me a joke
Make it long, make it last
Make it cruel just make me laugh
  vrijdag 5 februari 2010 @ 12:11:34 #285
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_77664446
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 12:08 schreef Bragi het volgende:

[..]

Hij bedoelt: Sawyer gaat Hurley connen, want (Sawyer is in deze tijdlijn nog steeds een conman, want Sawyers ouders zijn nog steeds vermoord door Echte Sawyer, want dat blijkt uit het feit dat) Locke zit in een rolstoel (en dus uit het gebouw is geduwd door zijn vader).

Voor frank010 is het feit dat Locke in een rolstoel zit genoeg aanname om te veronderstellen dat dat in deze tijdlijn komt door zijn connende vader, die dus ook Sawyers ouders hebben misleid, waardoor Sawyer dus ook een conman wordt en dus Hurley zal misleiden nu hij weet dat die een miljonair is.
Maar Hurley is de luckiest man alive, dus zal Sawyer falen. Tenminste, dat denk ik. Sawyer gaat het wel proberen
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_77664482
Tijd dat mensen hier de podcast gaan luisteren...

Al die lame theorieën
  vrijdag 5 februari 2010 @ 12:13:04 #287
162388 Bragi
GOD-VER-DOMME!
pi_77664501
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 12:11 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

Maar Hurley is de luckiest man alive, dus zal Sawyer falen. Tenminste, dat denk ik. Sawyer gaat het wel proberen
Sowieso vond ik Sawyer niet overkomen als een conman.

En Hurley verliet ook in z'n eentje het vliegveld. Als Sawyer een conman was, had 'ie wel eerder toegeslagen.
Because I am so handsome and I am so bored
So entertain me, tell me a joke
Make it long, make it last
Make it cruel just make me laugh
pi_77664570
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 12:11 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

Maar Hurley is de luckiest man alive, dus zal Sawyer falen. Tenminste, dat denk ik. Sawyer gaat het wel proberen
Misschien wil Sawyer Hurley helemaal niet connen. Misschien was het wel een oprechte waarschuwing, dat kunnen we nog niet weten. Dat is ook meteen 1 van de dingen die de andere tijdlijn zo interessant maakt.
pi_77664634
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 12:12 schreef koentje.k het volgende:
Tijd dat mensen hier de podcast gaan luisteren...

Al die lame theorieën
Welke podcast?
  vrijdag 5 februari 2010 @ 12:17:50 #290
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_77664660
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 12:12 schreef koentje.k het volgende:
Tijd dat mensen hier de podcast gaan luisteren...

Al die lame theorieën
Dat is toch juist het leuke. Dingen verzinnen en dan tijdens het kijken verbaasd zijn over hoe de makers er over denken
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_77664727
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 12:16 schreef Symer het volgende:

[..]

Welke podcast?
The Official LOST Podcast with producers Damon Lindelof and Carlton Cuse
  Moderator vrijdag 5 februari 2010 @ 12:22:14 #292
9859 crew  Karina
Woman
pi_77664792
Die timeloop daar geloof ik echt niets van, want in een loop gebeurt alles keer op keer op dezelfde manier en je zag in het vliegtuig dat het niet allemaal hetzelfde was, niet iedereen zat in het vliegtuig (tenminste, je zag ze niet, Michael?) en Jack was bijvoorbeeld nu bang tijdens de turbulentie en daarvoor juist niet.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_77664828
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 12:17 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

Dat is toch juist het leuke. Dingen verzinnen en dan tijdens het kijken verbaasd zijn over hoe de makers er over denken
Ja zeker, maar dan heb ik het liever over bijvoorbeeld de relatie van het boek dat Desmond aan het lezen was tot de show en waarom het eiland 'gezonken' is. en niet van die dingen bespreken waarvan je eigenlijk weet dat het zelfs binnen lost niet kan.

Zoals Jacob die in Jack zit of Walt die alles bestuurd in z'n gedachte enz. enz.
  vrijdag 5 februari 2010 @ 12:25:38 #294
162388 Bragi
GOD-VER-DOMME!
pi_77664913
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 12:22 schreef Karina het volgende:
Die timeloop daar geloof ik echt niets van, want in een loop gebeurt alles keer op keer op dezelfde manier
Is dat zo?

De Losties zijn de variabelen. Zij kunnen dingen veranderen.
Because I am so handsome and I am so bored
So entertain me, tell me a joke
Make it long, make it last
Make it cruel just make me laugh
  vrijdag 5 februari 2010 @ 12:26:30 #295
162388 Bragi
GOD-VER-DOMME!
pi_77664943
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 12:23 schreef koentje.k het volgende:

[..]

Ja zeker, maar dan heb ik het liever over bijvoorbeeld de relatie van het boek dat Desmond aan het lezen was tot de show en waarom het eiland 'gezonken' is. en niet van die dingen bespreken waarvan je eigenlijk weet dat het zelfs binnen lost niet kan.
Ja, gek, ik postte laatst iets vet interessant. Maar niemand reageerde. Nogmaals:

Even naar onder scrollen...
quote:
The book the frenchman in the temple tunnel had on him was Soren Kierkegaard's Fear and Trembling (it was a French copy, obviously, so the title was in French). It's yet another existentialist philosophical book to go along with the Sartre and Dostoyevsky we've had on the show already.

from Wiki:

"The title is a reference to a line from Philippians 2:12, "...continue to work out your salvation with fear and trembling."

Fear and Trembling presents a highly original and provocative interpretation of the Binding of Isaac story as told in Genesis Chapter 22, and uses the story as an occasion to discuss fundamental issues in moral philosophy and the philosophy of religion, such as the nature of God and faith, faith's relationship with ethics and morality, and the difficulty of being authentically religious."

"In Fear and Trembling Kierkegaard introduces the "Knight of Faith" and contrasts him with the "knight of infinite resignation". The latter gives up everything in return for the infinite, that which he may receive after this life, and continuously dwells with the pain of his loss. The former, however, not only relinquishes everything, but also trusts that he will receive it all back, his trust based on the "strength of the absurd".

For Kierkegaard, infinite resignation is easy, but faith is founded in the belief in the absurd. The absurd is that which is contradictory to reason itself.

[en.wikipedia.org]

The book Des was reading on the plane was Haroun and the Sea of Stories by Salman Rushdie.

From Wiki:

"Haroun and the Sea of Stories is a 1990 children's book[1] by Salman Rushdie. It was Rushdie's first novel after The Satanic Verses. It is a phantasmagorical story set in a city so old and ruinous that it has forgotten its name.[2]"

The book includes the following things:

- an ancient city so old that people forgot it existed
- a war between the rulers of that ancient city
- a main character who is represented by two sides of himself: an "anthropomorphic shadow" and a "diminished man"
- a "poisoned ocean" caused by above man's splitting of himself into two parts
- a potential mutiny of one of the warring tribes led by a man who isn't the leader
- the anthropomorphic shadow has the ability to "appear identical" to some of the people in the city
- a plan to destroy the ocean using "complicated machines powered by electromagnetic induction"
- the Big Bad is killed at the end after his ice palace melts and his giant statue falls on him
- "a landscape whose weather changes to reflect the emotions of the people currently present in it"
- the two tribes are kept apart "by a force field named Chattergy's Wall"
- "At the South Pole of Kahani is a spring known as the Source of Stories, from which (according to the premise of the plot) originated all stories ever communicated. The prevention of this spring's blockage therefore forms the climax of the novel's own story."


I was particularly struck by the "man divided in two: anthropomorphic shadow and the diminished man" reference from Rushdie's book. That seems to describe the Man In Black/Fake Locke/Smoke Monster to a T.

Also of note, the title of Flannery O'Connor's "Everything That Rises Must Converge" (which Jacob was reading in "The Incident" as Locke fell out the window) seems to take on a new meaning with the revelation of divergent timelines in "LAX".
http://www.nj.com/enterta(...)ing_the_final_s.html
Because I am so handsome and I am so bored
So entertain me, tell me a joke
Make it long, make it last
Make it cruel just make me laugh
pi_77664965
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 12:08 schreef Bragi het volgende:

[..]

Hij bedoelt: Sawyer gaat Hurley connen, want (Sawyer is in deze tijdlijn nog steeds een conman, want Sawyers ouders zijn nog steeds vermoord door Echte Sawyer, want dat blijkt uit het feit dat) Locke zit in een rolstoel (en dus uit het gebouw is geduwd door zijn vader).

Voor frank010 is het feit dat Locke in een rolstoel zit genoeg aanname om te veronderstellen dat dat in deze tijdlijn komt door zijn connende vader, die dus ook Sawyers ouders hebben misleid, waardoor Sawyer dus ook een conman wordt en dus Hurley zal misleiden nu hij weet dat die een miljonair is.
Ja dat dus. Sorry voor de onduidelijkheid, dat komt als ik iets bedenk dan rag ik dat gelijk op mn keyboard zonder na te denken, anders ben ik bang dat ik de hele theorie weer kwijt ben. Maar dat bedoel ik dus ja.

"Voor frank010 is het feit dat Locke in een rolstoel zit genoeg aanname om te veronderstellen dat dat in deze tijdlijn komt door zijn connende vader"

Ik stelde alleen voor dat het feit dat lock in een rolstoel zit, dus mogelijk komt door zijn vader, wat dus betekent dat zijn vader slecht is. Maar het is natuurlijk een andere realiteit, dus kan het heel goed zijn dat het natuurlijk door iets anders komt.
Illuminated, Subtle & Aware
pi_77664981
Illuminated, Subtle & Aware
pi_77665015
Het feit dat in de Dark Tower serie van Stephen King, een serie waar Lindeloff en Cuse ontelbare keren hun waardering voor uitgesproken hebben, een timeloop zit is al genoeg reden om aan te nemen dat ze in Lost niet het plot van hun favoriete boekenserie hebben gekopieerd.
  vrijdag 5 februari 2010 @ 12:29:28 #299
162388 Bragi
GOD-VER-DOMME!
pi_77665034
- an ancient city so old that people forgot it existed
Het eiland
- a war between the rulers of that ancient city
Oorlog tussen Jacob en MIB
- a main character who is represented by two sides of himself: an "anthropomorphic shadow" and a "diminished man"
Locke? Of alsnog Jacob?
- a "poisoned ocean" caused by above man's splitting of himself into two parts
Het water in de tempel? Want dan is bovenstaande main character dus wel Jacob
- a potential mutiny of one of the warring tribes led by a man who isn't the leader
Sayid (die is overgenomen door wie/wat dan ook) of MiB (niet-leider) vermomd als Locke (leider)
- the anthropomorphic shadow has the ability to "appear identical" to some of the people in the city
MiB als Locke, Christian, etc.
- a plan to destroy the ocean using "complicated machines powered by electromagnetic induction"
Darma Initiative?
- the Big Bad is killed at the end after his ice palace melts and his giant statue falls on him
MiB die het standbeeld van Taweret op z'n knar krijgt?
- "a landscape whose weather changes to reflect the emotions of the people currently present in it"
Hmm...?
- the two tribes are kept apart "by a force field named Chattergy's Wall"
De tempel/muur?
- "At the South Pole of Kahani is a spring known as the Source of Stories, from which (according to the premise of the plot) originated all stories ever communicated. The prevention of this spring's blockage therefore forms the climax of the novel's own story."
Die snap ik niet.
Because I am so handsome and I am so bored
So entertain me, tell me a joke
Make it long, make it last
Make it cruel just make me laugh
pi_77665149
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 12:13 schreef Bragi het volgende:

[..]

Sowieso vond ik Sawyer niet overkomen als een conman.

En Hurley verliet ook in z'n eentje het vliegveld. Als Sawyer een conman was, had 'ie wel eerder toegeslagen.
Weet jij of Sawyer bij hem in de taxi komt te zitten?

Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')