abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_77622810
Ik ben maar weer eens aan het knutselen geslagen op de pc. Doel: een 'normaal' cd-hoesje dat in een plastic doosje past, waarin je de cd's gewoon vast kunt klemmen. De reden:

M'n nieuwste cd (een vierdubbele box, Wagram's 'Hiphop Anthology') is er weer eens zoëen waarbij ze de afzonderlijke cd's in een soort 'platenhoesje' hebben stopt, om die hoesjes vervolgens los bij elkaar in een doosje te stoppen.

Als je de originele verpakking blijft gebruiken, kan je die krengen er dus elke keer weer uit gaan schuiven. En dan maar hopen dat ze niet bekrast raken. Misschien vinden liefhebbers van ouderwets vinyl dit wel lekker nostalgisch. Helaas ben ik niet één van hen.

Toch jammer als je min of meer gedwongen wordt tot het uitprinten van een eigen versie van de originele cd-hoes. Die in dit geval ook nog eens bijna helemaal pikzwart was, dus een scan van het origineel gebruiken was geen optie, want dan is je inkttank gelijk leeg. Moet je dus ook nog na gaan denken over een inkttank-vriendelijker versie (mocht je nieuwsgierig zijn: dit heb ik ervan gemaakt). Hoewel ik wel een béétje kan ontwerpen, houdt het toch iets neps. Dubbel irritant dus.

T'is dat het zo'n leuke cd is. Maar ik heb er in het verleden ook aardig wat in de winkel laten liggen om deze reden. Met pijn in het hart.

--> "TS koopt cd's?" Ja, goed gelezen.

KLACHT KORT SAMENGEVAT: CD-DOOSJES MET LOSSE HOESJES ERIN MOETEN VERBODEN WORDEN.

(EN AL HELEMAAL ALS ZE ZWART ZIJN, EN DUS ONBRUIKBAAR ALS SCAN.)
pi_77622975
Waar men zich al niet druk over kan maken...
Op vrijdag 22 juli 2011 00:30 schreef yvonne het volgende:
Ja DE Ik houd nog heel veel van je
  donderdag 4 februari 2010 @ 11:13:49 #3
94676 Garisson72
weten is weten dat je nix weet
pi_77622977
Nou weet ik verder niks van hiphop, maar die doorsnee RenB-troela die jij op jouw hoesje hebt gezet heeft natuurlijk helemaal niets met hiphop te maken. Dat zie ik dus zelfs nog wel. Je moet er booskijknegers op zetten, met kogelgaten en honderddollarbiljetten en gouden kettingen en een linke hond met diamanten riem. En een Phantom op verchroomde 24" wielen.
Breasts! helping men to avoid eye contact since 1865.
pi_77622981
Downloaden die cd's, dat zal ze leren.
Woi.
pi_77623042
Mensen die CD's kopen. !
pi_77623067
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 11:13 schreef Garisson72 het volgende:
Nou weet ik verder niks van hiphop, maar die doorsnee RenB-troela die jij op jouw hoesje hebt gezet heeft natuurlijk helemaal niets met hiphop te maken. Dat zie ik dus zelfs nog wel. Je moet er booskijknegers op zetten, met kogelgaten en honderddollarbiljetten en gouden kettingen en een linke hond met diamanten riem. En een Phantom op verchroomde 24" wielen.
Niet eens over nagedacht joh. T'is ook niet van die 50 Cent-achtige muziek die erop staat (vind ik vreselijk), en daar associeer ik hetgene wat jij zegt toch wat meer mee. Het is wat 'klassieker' spul.

Maar een foto van wat De La Soul-achtige types (van rond 1990) was op zich wel passender geweest dan dat meisje, dat wel. Bij nader inzien.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 04-02-2010 11:18:40 ]
pi_77623093
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 11:16 schreef Skonk het volgende:
Mensen die CD's kopen. !
Goeie muziek koop ik zeker Vind een originele CD gewoon wat hebben.
pi_77623094
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 11:17 schreef female81 het volgende:

[..]

Niet eens over nagedacht joh. T'is ook niet van die 50 Cent-achtige muziek die erop staat (vind ik vreselijk), en daar associeer ik hetgene wat jij zegt toch wat meer mee. Het is wat 'klassieker' spul.
Slechte hiphop die vroeger ook niet populair was, waar je alleen maar stoer mee wil doen in de trant van "Kijk mij deze old skool shit luisteren"?
pi_77623110
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 11:18 schreef geelkuikentje het volgende:

[..]

Goeie muziek koop ik zeker Vind een originele CD gewoon wat hebben.
Hoe moet ik CD's afspelen op mijn telefoon dan?
pi_77623153
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 11:19 schreef Skonk het volgende:

[..]

Hoe moet ik CD's afspelen op mijn telefoon dan?
Ik luister veel CD's in de auto. Die heb ik geript naar m'n pc als MP3 of FLAC. Die kan je dan op je gsm doen eventueel
pi_77623173
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 11:20 schreef geelkuikentje het volgende:

[..]

Ik luister veel CD's in de auto. Die heb ik geript naar m'n pc als MP3 of FLAC. Die kan je dan op je gsm doen eventueel
Da's toch niet handig?
pi_77623189
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 11:21 schreef Skonk het volgende:

[..]

Da's toch niet handig?
Nou en
Ik download ook gewoon muziek, ben geen heilig boontje hoor. Maar vind het gewoon leuk originele CD's te hebben.
pi_77623292
quote:
Maar ik heb er in het verleden ook aardig wat in de winkel laten liggen om deze reden. Met pijn in het hart.
Dat is toch wel het meest vreemdste argument om een CD niet te kopen dat ik ooit gehoord heb.
De laatste tijd zit ons dochtertje in de nee-fase. Ze wil niet meer hebben dat ik haar naar bed breng. Twintig jaar terug was dat nooit een probleem.
pi_77623406
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 11:21 schreef geelkuikentje het volgende:

[..]

Nou en
Ik download ook gewoon muziek, ben geen heilig boontje hoor. Maar vind het gewoon leuk originele CD's te hebben.
Inderdaad. Muziek die ik echt leuk vind koop ik gewoon. Andere downloadt ik dan weer, betaald of niet, hoewel ze tegenwoordig weer iets nieuws hebben dat je muziek niet kan kopen als je niet in een bepaald land woont. Ja, dan vraag je er gewoon om.
De laatste tijd zit ons dochtertje in de nee-fase. Ze wil niet meer hebben dat ik haar naar bed breng. Twintig jaar terug was dat nooit een probleem.
pi_77624101
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 11:25 schreef BobbyB het volgende:

[..]

Dat is toch wel het meest vreemdste argument om een CD niet te kopen dat ik ooit gehoord heb.
Elke keer weer gaan knutselen... Ik ben heel erg artwork-gevoelig, om het zo maar te zeggen. En het haalt toch een stukje 'gevoel' weg als je min of meer gedwongen wordt om aan de originele verpakking gaan zitten prutsen. Maar soms kan het niet anders.

Maar de kans is groot dat veel mensen die pas in het mp3-tijdperk muziek zijn gaan luisteren, waarvoor muziek niets anders is dan een hoop bytes op de pc/in de iPod, hier niks van begrijpen. Ik ben nog van de oude stempel (lees: met een heuse cd-kast).

Is tevens gelijk m'n antwoord op deze reply:
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 11:13 schreef DutchErrorist het volgende:
Waar men zich al niet druk over kan maken...

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 04-02-2010 11:54:55 ]
  donderdag 4 februari 2010 @ 11:54:35 #16
94676 Garisson72
weten is weten dat je nix weet
pi_77624202
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 11:17 schreef female81 het volgende:
Ja het was ook meer gangstarap wat ik beschreef geloof ik. Zoals ik al zei: ik weet er weinig van. .
quote:
Maar een foto van wat De La Soul-achtige types (van rond 1990) was op zich wel passender geweest dan dat meisje, dat wel. Bij nader inzien.
De La Soul is tof!
Breasts! helping men to avoid eye contact since 1865.
pi_77624345
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 11:51 schreef female81 het volgende:

[..]

Elke keer weer gaan knutselen... Ik ben heel erg artwork-gevoelig, om het zo maar te zeggen. En het haalt toch een stukje 'gevoel' weg als je min of meer gedwongen wordt om aan de originele verpakking gaan zitten prutsen. Maar soms kan het niet anders.

Maar de kans is groot dat veel mensen die pas in het mp3-tijdperk muziek zijn gaan luisteren, waarvoor muziek niets anders is dan een hoop bytes op de pc/in de iPod, hier niks van begrijpen...
Nou, ik kom ook niet uit het MP3 tijdperk maar ik laat geen CD's liggen vanwege de (slechte) artwork of überhaupt in wat voor een verpakking het zit. Sterker nog, een speciale verpakking die afwijkt van het standaard saaie plastic doosje zoals jij in de OP beschrijft kan ik eigenlijk zelfs wel waarderen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')