Als je dat vaker doet, weet je precies wat je waar moet zien om goed te staan. Dat is dus een kwestie van routine. In geval van de bakken idem, en anders kan je hem er rustig tegenaan zetten en dan een eindje aantrekken. De schrootboer die bij mijn vader op de zaak komt doet dat ook wel eensquote:Op woensdag 3 februari 2010 20:53 schreef druppelkut het volgende:
[..]
In het dagelijkse leven is het achteruit rijden voor mij heel erg belangrijk. Ik moet tot op centimeters nauwkeurig kunnen inschatten hoe ver ik van mijn aanhanger sta.
En met centimeters bedoel ik maximaal 2. Ik maak daar namelijk een sport van om zo dicht mogelijk erop te staan zonder dat ik de aanhanger raak.
Ook achteruit richting een container rijden om die aan te kunnen pikken is belangrijk. Te veraf haal ik het niet met de kabels en te kort erop, kom ik er zelf niet meer tussendoor om de kabels te bevestigen. Ideale afstand is dan ergens tussen de 0,5 en 0,7 meter.
Dus die afstand is in het dagelijkse leven wel degelijk relevant
Precies. Afstand is alles. Dat ik net begon met de bakken en ook op een kabelauto zat, vervloekte ik mezelf nog wel eens als ik weer in kon stappen om de auto te verzetten omdat ik te ver of te dichtbij stond. Tegenwoordig met m'n ketting gaat het makkelijker. Het is simpelweg tegen de bak aanrijden, ketting ver genoeg af laten lieren, weer oplieren en de bak komt omhoog als alels goed gaat... Voor mij is belangrijk dat ik exact in het midden sta, daar heb ik een centimeter speling voor, anders pakt de ketting de bak niet.quote:Op woensdag 3 februari 2010 20:53 schreef druppelkut het volgende:
[..]
In het dagelijkse leven is het achteruit rijden voor mij heel erg belangrijk. Ik moet tot op centimeters nauwkeurig kunnen inschatten hoe ver ik van mijn aanhanger sta.
En met centimeters bedoel ik maximaal 2. Ik maak daar namelijk een sport van om zo dicht mogelijk erop te staan zonder dat ik de aanhanger raak.
Ook achteruit richting een container rijden om die aan te kunnen pikken is belangrijk. Te veraf haal ik het niet met de kabels en te kort erop, kom ik er zelf niet meer tussendoor om de kabels te bevestigen. Ideale afstand is dan ergens tussen de 0,5 en 0,7 meter.
Dus die afstand is in het dagelijkse leven wel degelijk relevant
Als ik met koeler aan reed en het was een koelhal waar ik moest lossen probeerde ik zo'n anderhalve meter van t dok af te komen, dan de deuren pas los te doen om zo min mogelijk warmte in de bak te laten komen...quote:Op woensdag 3 februari 2010 21:04 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Als je dat vaker doet, weet je precies wat je waar moet zien om goed te staan. Dat is dus een kwestie van routine. In geval van de bakken idem, en anders kan je hem er rustig tegenaan zetten en dan een eindje aantrekken. De schrootboer die bij mijn vader op de zaak komt doet dat ook wel eens
Ik zeg niet dat het makkelijk is, laat staan dat ik het zelf wel ff kan ofzo, maar die meter van het dock af is gewoon kolder. Bovendien geldt ook voor aandocken dat je het na 2 keer doen precies kent. Laten we wel wezen, chauffeur zijn is geen raketwetenschap
Zoals eerder opgemerkt; het gaat best hard hierquote:Op woensdag 3 februari 2010 21:05 schreef glasbak het volgende:
Kut, niet dus
Alstu...quote:Op woensdag 3 februari 2010 21:07 schreef Barcaconia het volgende:
Ja, nou, ja, maar, uh, joh, goh, ja, doe dan maar een tvp he.
jah t gaat hier nu harder dan in ToF.quote:Op woensdag 3 februari 2010 21:07 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Zoals eerder opgemerkt; het gaat best hard hier
Dat was om te oefenen hè. Of wil je zeggen dat ik op het examen ook één meter van het dock af moet staan?quote:Op woensdag 3 februari 2010 21:04 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Als je dat vaker doet, weet je precies wat je waar moet zien om goed te staan. Dat is dus een kwestie van routine. In geval van de bakken idem, en anders kan je hem er rustig tegenaan zetten en dan een eindje aantrekken. De schrootboer die bij mijn vader op de zaak komt doet dat ook wel eens
Ik zeg niet dat het makkelijk is, laat staan dat ik het zelf wel ff kan ofzo, maar die meter van het dock af is gewoon kolder. Bovendien geldt ook voor aandocken dat je het na 2 keer doen precies kent. Laten we wel wezen, chauffeur zijn is geen raketwetenschap
Opzich wel genoten.quote:Op woensdag 3 februari 2010 21:21 schreef druppelkut het volgende:
Eej SMD, heb je wel genoten vandaag?
Wat ik me nog kan herinneren van de lessen is dat ik het helemaal geweldig vond.
Het rijdn op zich vind ik nog steeds geweldig hoor
Voor mij is het rijden op zich ook nog steeds geweldig. Alleen al die regeltjeszooi eromheen maakt het zo vreselijk klote.quote:Op woensdag 3 februari 2010 21:21 schreef druppelkut het volgende:
Eej SMD, heb je wel genoten vandaag?
Wat ik me nog kan herinneren van de lessen is dat ik het helemaal geweldig vond.
Het rijdn op zich vind ik nog steeds geweldig hoor
Edit: Ja, met examen moet dat ook
Die foto is afgelopen zomer genomen, momenteel zitten er al wat gebruikssporen opquote:Op woensdag 3 februari 2010 22:47 schreef motaro het volgende:
beetje laat en tussendoor maar ziet er goed uit Glasbak!
Bij de Sita ook veel op zulke cf's gezeten.. had niks te klagen en dat als bijrijder
Slaap lekker.. Het is mijn tijd ookquote:Op woensdag 3 februari 2010 22:58 schreef motaro het volgende:
Das wel snel gegaan dan joh.. maar roest schijnt (nog steeds) een probleem te zijn bij Daf als ik het zo links en rechts hoor.. wel zonde.
Maar ik ga me nest in ;-)
Fijne avond alle!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |