abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 3 februari 2010 @ 21:04:04 #1
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_77606749
HET GROTE VRACHTWAGENCHAUFFEURSTOPIC

Waar we fantaseren over trucks met neuzen,


wel eens kort door de bocht gaan,


en de trailer een andere route verzint dan de trekker,


waar bepaalde figuren regelmatig met de voetjes van de vloer gaan,



en we uiteraard niet vies zijn van wat tierelantijntjes aan de vrachtwagen:


Kortom, voor alles wat je als chauffeur bezig houdt:

Van rijtijdenleed


tot lading die gleed:


En waar uiteraard ook leuke dames aanwezig zijn


Game on

Vorige topics:
1: [Centraal] Vrachtwagenchauffeurs topic
2: [Centraal] Vrachtwagenchauffeurs topic Deel 2
3: [Centraal] Vrachtwagenchauffeurstopic # 3
4: [Centraal] Vrachtwagenchauffeurstopic deel #4
5: [Centraal] Vrachtwagenchauffeurstopic deel #5
6: [Centraal] Vrachtwagenchauffeurstopic Deel 6
7: [Centraal] Vrachtwagenchauffeurstopic Deel 7
8: [CENTRAAL] Vrachtwagenchauffeurstopic *Deeltje 8*


Deze OP is hier te vinden
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_77606768
doe maar vast een tvp
Doet maar wat..
pi_77606784
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 20:53 schreef druppelkut het volgende:

[..]

In het dagelijkse leven is het achteruit rijden voor mij heel erg belangrijk. Ik moet tot op centimeters nauwkeurig kunnen inschatten hoe ver ik van mijn aanhanger sta.

En met centimeters bedoel ik maximaal 2. Ik maak daar namelijk een sport van om zo dicht mogelijk erop te staan zonder dat ik de aanhanger raak.

Ook achteruit richting een container rijden om die aan te kunnen pikken is belangrijk. Te veraf haal ik het niet met de kabels en te kort erop, kom ik er zelf niet meer tussendoor om de kabels te bevestigen. Ideale afstand is dan ergens tussen de 0,5 en 0,7 meter.

Dus die afstand is in het dagelijkse leven wel degelijk relevant
Als je dat vaker doet, weet je precies wat je waar moet zien om goed te staan. Dat is dus een kwestie van routine. In geval van de bakken idem, en anders kan je hem er rustig tegenaan zetten en dan een eindje aantrekken. De schrootboer die bij mijn vader op de zaak komt doet dat ook wel eens

Ik zeg niet dat het makkelijk is, laat staan dat ik het zelf wel ff kan ofzo, maar die meter van het dock af is gewoon kolder. Bovendien geldt ook voor aandocken dat je het na 2 keer doen precies kent. Laten we wel wezen, chauffeur zijn is geen raketwetenschap
[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
  woensdag 3 februari 2010 @ 21:05:25 #4
3671 glasbak
Sjeeskees ©®
pi_77606797
Fipo!
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 20:53 schreef druppelkut het volgende:

[..]

In het dagelijkse leven is het achteruit rijden voor mij heel erg belangrijk. Ik moet tot op centimeters nauwkeurig kunnen inschatten hoe ver ik van mijn aanhanger sta.

En met centimeters bedoel ik maximaal 2. Ik maak daar namelijk een sport van om zo dicht mogelijk erop te staan zonder dat ik de aanhanger raak.

Ook achteruit richting een container rijden om die aan te kunnen pikken is belangrijk. Te veraf haal ik het niet met de kabels en te kort erop, kom ik er zelf niet meer tussendoor om de kabels te bevestigen. Ideale afstand is dan ergens tussen de 0,5 en 0,7 meter.

Dus die afstand is in het dagelijkse leven wel degelijk relevant
Precies. Afstand is alles. Dat ik net begon met de bakken en ook op een kabelauto zat, vervloekte ik mezelf nog wel eens als ik weer in kon stappen om de auto te verzetten omdat ik te ver of te dichtbij stond. Tegenwoordig met m'n ketting gaat het makkelijker. Het is simpelweg tegen de bak aanrijden, ketting ver genoeg af laten lieren, weer oplieren en de bak komt omhoog als alels goed gaat... Voor mij is belangrijk dat ik exact in het midden sta, daar heb ik een centimeter speling voor, anders pakt de ketting de bak niet.

Waar ik dan een sport van maak is om voordat ik achteruit richting te bak ga, de ketting te laten zakken tot net boven de grond, dan achteruit rijden en dan op een centimeter of 30 sterk te remmen zodat de ketting naar achteren zwiept en hopelijk de bak aanpikt. Dat wil dus zeggen dat ik nog een centimeter of 20 a 30 van de bak af ben en hem toch op weet te pakken.
  woensdag 3 februari 2010 @ 21:05:40 #5
3671 glasbak
Sjeeskees ©®
pi_77606802
Kut, niet dus
pi_77606851
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 21:04 schreef Bartholomeus het volgende:

[..]

Als je dat vaker doet, weet je precies wat je waar moet zien om goed te staan. Dat is dus een kwestie van routine. In geval van de bakken idem, en anders kan je hem er rustig tegenaan zetten en dan een eindje aantrekken. De schrootboer die bij mijn vader op de zaak komt doet dat ook wel eens

Ik zeg niet dat het makkelijk is, laat staan dat ik het zelf wel ff kan ofzo, maar die meter van het dock af is gewoon kolder. Bovendien geldt ook voor aandocken dat je het na 2 keer doen precies kent. Laten we wel wezen, chauffeur zijn is geen raketwetenschap
Als ik met koeler aan reed en het was een koelhal waar ik moest lossen probeerde ik zo'n anderhalve meter van t dok af te komen, dan de deuren pas los te doen om zo min mogelijk warmte in de bak te laten komen...
Dus ergens snap ik wel dat je de afstand moet kunnen inschatten.
Doet maar wat..
  woensdag 3 februari 2010 @ 21:07:27 #7
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_77606877
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 21:05 schreef glasbak het volgende:
Kut, niet dus
Zoals eerder opgemerkt; het gaat best hard hier
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  woensdag 3 februari 2010 @ 21:07:28 #8
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_77606879
Ja, nou, ja, maar, uh, joh, goh, ja, doe dan maar een tvp he.
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
  woensdag 3 februari 2010 @ 21:08:23 #9
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_77606917
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 21:07 schreef Barcaconia het volgende:
Ja, nou, ja, maar, uh, joh, goh, ja, doe dan maar een tvp he.
Alstu...
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_77606971
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 21:07 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Zoals eerder opgemerkt; het gaat best hard hier
jah t gaat hier nu harder dan in ToF.
Doet maar wat..
  woensdag 3 februari 2010 @ 21:13:58 #11
248784 druppelkut
huppelt een beetje
pi_77607174
Zijn we al op pagina 2?
pi_77607181
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 21:13 schreef druppelkut het volgende:
Zijn we al op pagina 2?
Blaze with the fire that is never extinguished
  woensdag 3 februari 2010 @ 21:18:02 #13
3671 glasbak
Sjeeskees ©®
pi_77607360
*stelt snel in op 5 posts per pagina
pi_77607488
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 21:04 schreef Bartholomeus het volgende:

[..]

Als je dat vaker doet, weet je precies wat je waar moet zien om goed te staan. Dat is dus een kwestie van routine. In geval van de bakken idem, en anders kan je hem er rustig tegenaan zetten en dan een eindje aantrekken. De schrootboer die bij mijn vader op de zaak komt doet dat ook wel eens

Ik zeg niet dat het makkelijk is, laat staan dat ik het zelf wel ff kan ofzo, maar die meter van het dock af is gewoon kolder. Bovendien geldt ook voor aandocken dat je het na 2 keer doen precies kent. Laten we wel wezen, chauffeur zijn is geen raketwetenschap
Dat was om te oefenen hè. Of wil je zeggen dat ik op het examen ook één meter van het dock af moet staan?
Blaze with the fire that is never extinguished
  woensdag 3 februari 2010 @ 21:21:17 #15
248784 druppelkut
huppelt een beetje
pi_77607489
Eej SMD, heb je wel genoten vandaag?
Wat ik me nog kan herinneren van de lessen is dat ik het helemaal geweldig vond.

Het rijdn op zich vind ik nog steeds geweldig hoor


Edit: Ja, met examen moet dat ook
pi_77607579
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 21:21 schreef druppelkut het volgende:
Eej SMD, heb je wel genoten vandaag?
Wat ik me nog kan herinneren van de lessen is dat ik het helemaal geweldig vond.

Het rijdn op zich vind ik nog steeds geweldig hoor
Opzich wel genoten.
Af en toe ook wat zitten zweten, als er op een vrij smalle weg een trekker-oplegger ofzo aan kwam rijden en er weinig ruimte was .
Verder wel van genoten, maar was toch erg blij toen de dag er op zat. 8 uur gereden . Was voor mij meer dan genoeg

Edit: Dat van die meter moet toch wel lukken hoor daar niet van, maar goed dat ik dat weet dan
Blaze with the fire that is never extinguished
  woensdag 3 februari 2010 @ 21:30:03 #17
3671 glasbak
Sjeeskees ©®
pi_77607859
Het ergste van de routine is dat als je je een keer vergist en iets dichterbij bent dan je denkt...

*boem*

Als je dat een paar keer hebt gehad, dan kijk je wel uit
  woensdag 3 februari 2010 @ 21:31:51 #18
3671 glasbak
Sjeeskees ©®
pi_77607952
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 21:21 schreef druppelkut het volgende:
Eej SMD, heb je wel genoten vandaag?
Wat ik me nog kan herinneren van de lessen is dat ik het helemaal geweldig vond.

Het rijdn op zich vind ik nog steeds geweldig hoor


Edit: Ja, met examen moet dat ook
Voor mij is het rijden op zich ook nog steeds geweldig. Alleen al die regeltjeszooi eromheen maakt het zo vreselijk klote.
  † In Memoriam † woensdag 3 februari 2010 @ 22:36:40 #19
25682 2cv
Niet subtiel
pi_77611022
Snelste topic van PTA, en dat met vrachtwagens !
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  woensdag 3 februari 2010 @ 22:37:59 #20
3671 glasbak
Sjeeskees ©®
pi_77611084
Ja, wij zijn sneller dan dat 2cv'tje van jou
pi_77611608
beetje laat en tussendoor maar ziet er goed uit Glasbak!

Bij de Sita ook veel op zulke cf's gezeten.. had niks te klagen en dat als bijrijder
  woensdag 3 februari 2010 @ 22:56:02 #22
3671 glasbak
Sjeeskees ©®
pi_77612001
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 22:47 schreef motaro het volgende:
beetje laat en tussendoor maar ziet er goed uit Glasbak!

Bij de Sita ook veel op zulke cf's gezeten.. had niks te klagen en dat als bijrijder
Die foto is afgelopen zomer genomen, momenteel zitten er al wat gebruikssporen op

Mistlampglas stuk (heb de nieuwe unit al in m'n auto, moet er alleen nog ingezet worden), gerepareerde deuk (kleintje) op de bumper die aan het roesten is.. Kort stukje fietsenvanger waar een deuk in zit (met dank aan mn collega ) en links en rechts gaat er al wat verf van het chassis af...

Het is tijd voor de zomer, dan kunnen we weer aan het klussen

Ik ben trouwens 1 van de 2 auto's met 700 liter diesel aan boord Ik doe ongeveer een dag of 10 met 1 tank..
pi_77612095
Das wel snel gegaan dan joh.. maar roest schijnt (nog steeds) een probleem te zijn bij Daf als ik het zo links en rechts hoor.. wel zonde.
Maar ik ga me nest in ;-)

Fijne avond alle!
  woensdag 3 februari 2010 @ 23:00:56 #24
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_77612222
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  woensdag 3 februari 2010 @ 23:02:03 #25
3671 glasbak
Sjeeskees ©®
pi_77612266
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 22:58 schreef motaro het volgende:
Das wel snel gegaan dan joh.. maar roest schijnt (nog steeds) een probleem te zijn bij Daf als ik het zo links en rechts hoor.. wel zonde.
Maar ik ga me nest in ;-)

Fijne avond alle!
Slaap lekker.. Het is mijn tijd ook

Groeten


abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')